#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/12/2011 19:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ρε λες να είναι ο σταλινισμός;



Λάβαμε και δημοσιεύουμε ευχαρίστως την εξής απάντηση στην ανάρτηση "δεν είναι οι καπιταλισμός, ηλίθιε"

Αγαπητοί φίλοι του Antinews πριν λίγες μέρες διάβασα στον φιλόξενο στις ιδέες χώρο σας ένα κείμενο υπό τον τίτλο «Δεν είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε». Διαπίστωσα ότι η με αφοριστικό τρόπο χρησιμοποίηση από τον συντάκτη - για λόγους εντυπωσιασμού - του τίτλου του γνωστού βιβλίου δεν συνδυάστηκε από επιχειρήματα που να δικαιώνουν την «λογοκλοπή». Παρ’ όλα αυτά εκείνο το «δεν» χρειάζεται να απαντηθεί. Απέναντι στο μετέωρο «δεν», υπάρχει η άλλη άποψη. Η άποψη με επιχειρήματα. Την οποία θα μου επιτρέψετε να καταθέσω για τους αναγνώστες σας. Χρησιμοποιώ – για λόγους προφανείς - στοιχεία από το βιβλίο του Νίκου Μπογιόπουλου «Είναι ο Καπιταλισμός, ηλίθιε» (περιέχονται όπως και οι αντίστοιχες πηγές στις σελίδες 195 – 209).

Κι όμως «Είναι ο Καπιταλισμός» (ηλίθιε)…

1) Σ’ έναν κόσμο όπου μέσα στο 2009, κατά τη διάρκεια μιας από τις μεγαλύτερες οικονομικές κρίσεις που έχει γνωρίσει ο πλανήτης οι 500 μεγαλύτεροι μονοπωλιακοί όμιλοι των ΗΠΑ  αύξησαν τα κέρδη τους κατά 335% με την κερδοφορία τους να εκτινάσσεται στα 391 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά τη χρονιά που αύξησαν τα κέρδη τους κατά 335%, οι ίδιοι όμιλοι προχώρησαν στην απόλυση 821.000 εργαζομένων.

2) Σ’ έναν κόσμο όπου το 0,01% του πληθυσμού αύξησε το 2009 την περιουσία του στα 14 τρις δολάρια, αλλά την ίδια χρονιά το παγκόσμιο ΑΕΠ μειώθηκε 2% ενώ, ειδικά  στην Ευρώπη, η μείωση ήταν πάνω από 4%.

3) Σ’ έναν κόσμο που το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού κατέχει το 40% του παγκόσμιου πλούτου, αλλά οι άνθρωποι που υποσιτίζονταν ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο.

4) Σ’ έναν κόσμο όπου μόνο στην ΕΕ πάνω από 20 εκατομμύρια παιδιά διαβιούν κάτω από το όριο της φτώχειας, αλλά οι δισεκατομμυριούχοι αυξάνονται και από 793 το 2008 μετρήθηκαν στους 1.011 το 2010.

5) Σ’ ‘έναν κόσμο που οι δισεκατομμυριούχοι, αξιοποιώντας την κρίση και μεσούσης της κρίσης, γίνονται περισσότεροι και πλουσιότεροι, αλλά μόνο μέσα στο β' εξάμηνο του 2010 ο αριθμός των ανθρώπων του πλανήτη που έπεσε κάτω από το όριο της φτώχειας αυξήθηκε κατά 44 εκατομμύρια.

6) Σ’ εναν κόσμο όπου μόνο στις ΗΠΑ, το 2010 οι δισεκατομμυριούχοι αυξήθηκαν κατά 54 άτομα και τα πλούτη τους κατά 400 δισεκατομμύρια, αλλά οι εργαζόμενοι είδαν να χάνονται περισσότερες από 7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να κατάσχονται εκατομμύρια κατοικίες. Δηλαδή: Για κάθε έναν νέο Αμερικανό δισεκατομμυριούχο, αντιστοιχούσαν 130.000 απολυμένοι Αμερικανοί εργάτες.

7)  Σ’ έναν κόσμο όπου στη Βρετανία οι χίλιοι ευπορότεροι κάτοικοι αύξησαν το 2010 τις περιουσίες τους κατά 20% - περιουσίες που το άθροισμά τους ξεπερνά το 1/3 του εθνικού χρέους της χώρας, αλλά το Νοέμβρη της ίδιας χρονιάς επιβλήθηκε το μεγαλύτερο πρόγραμμα λιτότητας που έχει υποστεί ο βρετανικός λαός από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ανακοινώθηκαν οι απολύσεις 500.000 δημοσίων υπαλλήλων.

8). Σ’ έναν κόσμο όπου το 2010 ο επικεφαλής της Bank of America εισέπραξε μπόνους 9,05 εκατομμύρια δολάρια, ο επικεφαλής της Goldman Sachs έλαβε μπόνους 12,6 εκ. δολάρια, τα μπόνους και οι αποδοχές με τα οποία οι 36 μεγαλύτεροι χρηματοπιστωτικοί κολοσσοί της Γουόλ Στριτ αντάμειψαν τα στελέχη τους το 2010 ανήλθαν στα 144 δις δολάρια, αλλά πάνω από 50 εκατομμύρια Αμερικανοί πολίτες ζουν με κουπόνια σίτισης.

9) Σ’ έναν κόσμο που οι 25 μεγαλύτερες χρηματοοικονομικές εταιρείες των ΗΠΑ, από 350 δις δολάρια κέρδη που είχαν το 2007, προ κρίσης, είδαν τα κέρδη τους το 2010 να ανέρχονται σχεδόν στα 420 δις δολάρια, αλλά ο αριθμός των άστεγων παιδιών που φοιτούν σε δημόσια σχολεία, αυξήθηκε την περίοδο 2006 - 2009 κατά 40%.

10) Σ’ έναν κόσμο που τα κέρδη για τις μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις της Ευρώπης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2010 ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και σύμφωνα με τις απόψεις των τεχνοκρατών πρόκειται για το «καλύτερο "σερί" ευχάριστων εκπλήξεων στην εταιρική κερδοφορία από το 1990», την ίδια περίοδο που στην Ευρώπη σημειώθηκε μια πέραν πάσης προσδοκίας κερδοφορία των πολυεθνικών, οι άνεργοι στο σύνολο της ΕΕ ξεπέρασαν τα 23 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα 16 εκατομμύρια βρίσκονται στις χώρες της ευρώζώνης,

ε, τότε υπάρχει ισχυρή πιθανότητα για όλα αυτά υπαίτιος, τελικά, να «Είναι ο Καπιταλισμός, ηλίθιε»!  

* (τα στοιχεία είναι από το βιβλίο του Νίκου Μπογιόπουλου «Είναι ο Καπιταλισμός, ηλίθιε» (περιέχονται όπως και οι αντίστοιχες πηγές στις σελίδες 195 – 209)

Και για την υπογραφή:

Αντινεοταξίξ

Ακολουθεί η απάντηση του συνεργάτη μας "Κακοφωνίξ":

Ρε λες να είναι ο σταλινισμός;

Διάβασα με ενδιαφέρον την παράθεση ενός στρατού αριθμών, αλλά ειλικρινά δεν κατάφερα για μία ακόμα φορά να ακολουθήσω τη δαιδαλώδη αριστερή σκέψη.  Φαίνεται πως είμαι ανεπίδεκτος μαθήσεως και μάλλον δεν θα μπορούσα να έχω θέση στην κλαδική της γειτονιάς μου (μπρρρ), μιας γειτονιάς η οποία μόλις οσονούπω γκρεμιστεί ο καπιταλισμός, θα σφύζει από ζωή και οι σημερινοί κατατρεγμένοι θα ευημερούν.

Οπωσδήποτε οι διαφορές μου με την αριστερά δεν είναι αμελητέες.  Ξεκινούν από την οργάνωση της κοινωνίας και κορυφώνονται στα εθνικά θέματα.  Αρνούμαι όμως να δεχθώ, ότι ένας άνθρωπος που ξέρει να γράφει ένα ωραίο κείμενο, αδυνατεί να διακρίνει την καθαρότητα των επιχειρημάτων και να αντιπαραθέτει ψυχρά νούμερα, τα οποία κανένας δεν μπορεί να διασταυρώσει, απέναντι σε συμπυκνωμένες ιδέες.

Ούτε βέβαια θα ήταν δυνατόν να αντιπαραθέσουμε ένα κείμενο 200 λέξεων απέναντι σε ένα πόνημα 500 σελίδων ενός κορυφαίου θεωρητικού ‘’αντιπάλου’’.  Να είστε σίγουροι ότι  αν ο εκδότης μου, μου έδινε μια παραγγελία για ένα βιβλίο – απάντηση, με τον τίτλο που χρησιμοποίησα στο άρθρο, θα ήμουν ευτυχής.  Ευτυχής, γιατί θα γινόμουν πλούσιος σε έναν μήνα, θα με γνώριζαν και οι πέτρες, ώστε να αγοράζουν πρόθυμα οτιδήποτε τους πουλήσω από εκεί και πέρα, γιατί ο τίτλος θα έπαιζε νυχθημερόν στα κανάλια και τις εφημερίδες, γιατί θα ήμουν μαϊντανός σε εκπομπές κάθε είδους, γιατί οι απόψεις μου θα διαμόρφωναν την περιβόητη κοινή γνώμη.

Ο κ. Μπογιόπουλος και ο κάθε κ, Μπογιόπουλος, έχουν τη δυνατότητα να γράφουν (και να πουλάνε) ότι θέλουν.  Αυτό το χρωστάνε κατά βάσιν στον καπιταλισμό, ο οποίος έφερε μαζί του και την ελευθερία έκφρασης.  Η βασική διαφορά μας είναι ότι ο κ. Μπογιόπουλος καρπούται τα οφέλη μιας διάσημης πραγματείας καταγγέλλοντας ένα σύστημα που τον τρέφει, ενώ, αν ο Κακοφωνίξ ή κάθε Κακοφωνίξ τολμούσε να κάνει το ίδιο πριν από 30 χρόνια στη Σόφια, την Πράγα και τη Μόσχα ή στην Αβάνα, το Πεκίνο και την Πιονγκ Γιανγκ σήμερα, όχι μόνο δεν θα καρπούταν πλούτο και διασημότητα, αλλά πιθανόν θα σάπιζε σε κάποια υγρή φυλακή.

Εν πάση περιπτώσει, δεν αρνούμαι τη λογοκλοπή του διάσημου τίτλου, αυτό είναι προφανές.  Στόχος μου όμως δεν ήταν η αντιπαράθεση με το συγκεκριμένο βιβλίο.  Δυστυχώς κάποιοι αναγνώστες ερεθίζονται από έναν εξυπνακίστικο τίτλο και δεν προχωρούν στην ουσία του κειμένου.  Ενός κειμένου καταγγελτικού απέναντι σε εκείνους που δε διδάχθηκαν τα μαθήματα του Σταλινισμού, σε εκείνους που θρασύτατα αποκατέστησαν λέει ιστορικά τον Άρη, αλλά όχι πολιτικά (!), σε εκείνους που με πρόσχημα την κρίση προσπαθούν να ωραιοποιήσουν τις απολυταρχίες που πρεσβεύουν και ονειρεύονται ελληνικά σοβιέτ εν έτη 2012.

Και λίγα λόγια για τα ακράδαντα επιχειρήματα από τις σελίδες 195 – 209 του μπεστ σέλερ:  Δεν θα μπω σε αντιπαράθεση στοιχείων.  Ούτε θα κάνω το λάθος να ωραιοποιήσω από την πλευρά μου έναν καπιταλισμό που εκτός ελέγχου παραδόθηκε στους νεοφιλελεύθερους και σκόρπισε την φτώχεια στον πλανήτη.  Ο καπιταλισμός, όπως κάθε τι, χρειάζεται όρια.  Χρειάζεται πολιτικούς και όχι τραπεζίτες να κυβερνούν.  Χρειάζεται να τοποθετηθεί στο κέντρο ο άνθρωπος και να φύγουν τα νούμερα.  Άρα το πρόβλημα δεν είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε, αλλά αυτοί που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν.  Και ευτυχώς υπάρχει ένας άνθρωπος που είναι δεξιός και σκέφτεται έτσι.  Μαντέψτε ποιος είναι.

Κακοφωνίξ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σίχαμα avatar
    Σίχαμα 07/12/2011 19:19:04

    Δυστυχώς ο κακοφωνίξ ξέφυγε.

    • madprof avatar
      madprof @ Σίχαμα 08/12/2011 10:12:33

      Ο Αρχιερέας και του βαμπιρισμού alias Εφιάλτης και τα μούλικα του δενδρυλλίου!

  2. Tassos avatar
    Tassos 07/12/2011 19:26:33

    Ο Μπογιόπουλος μοιάζει με τους εισαγγελείς των δικών της Μόσχας. Το πρόσωπο του καθενός μας απηχεί τον εσωτερικό του κόσμο.

  3. SABI avatar
    SABI 07/12/2011 19:33:44

    Kατ' αρχήν κάνεις λάθος όταν λές οτι ο Κακοφωνίξ ή κάθε Κακοφωνίξ τολμούσε να κάνει το ίδιο πριν από 30 χρόνια στη Σόφια, την Πράγα και τη Μόσχα ή στην Αβάνα, το Πεκίνο και την Πιονγκ Γιανγκ σήμερα, όχι μόνο δεν θα καρπούταν πλούτο και διασημότητα, αλλά πιθανόν θα σάπιζε σε κάποια υγρή φυλακή.
    Ειμαι βέβαιος οτι και σ΄αυτές τις Πρωτεύουσες που αναφέρεις, ο Κακοφωνίξ ή κάθε Κακοφωνίξ θα καρπούταν τα οφέλη μιας διάσημης πραγματείας καταγγέλλοντας τον καπιταλισμό και εκτός απο το χρήμα θα απολάμβανε και την εξουσία και τη δόξα διότι απλώς θα ήταν ΚΟΜΙΣΣΑΡΙΟΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ.
    Οταν μια επανάσταση εκφυλίζεται στο αντίθετό της, καταντάει χειρότερη κι απο τον εχθρό τον οποίο πολέμησε. Ο καπιταλισμός, όπως και ο Σοσιαλισμός, χρειάζονται όρια. Χρειάζονται πολιτικούς και όχι τραπεζίτες ή μαφιόζους να κυβερνούν. Χρειάζονται να τοποθετηθεί στο κέντρο ο άνθρωπος και να φύγουν τα νούμερα. Άρα το πρόβλημα δεν είναι ο καπιταλισμός ούτε ο Σοσιαλισμός, ηλίθιε, αλλά αυτοί που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν. Ομως εγώ θα επιμείνω στή δική μου άποψη για τον καπιταλισμό που δημοσίευσα σε προγούμενο σχόλιό μου: "Εχουμε την τάση να θεωρούμε τον καπιταλισμό ως σύστημα, όμως δεν είναι. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι καπιταλισμός είναι η φυσική εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας που βασίζεται στον ίδιο θεμελιώδη νόμο της εξέλιξης των ειδών τον ευρύτερα γνωστό νόμο του Δαρβίνου που σοφά ο λαός συνόψισε στην παροιμία «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» . Και απ’ ότι ξέρω αυτός ο νόμος είναι ο πλέον αδιαμφισβήτητος και ο πλέον άδικος απ’ όλους τους γνωστούς ως σήμερα νόμους του Σύμπαντος. Όπως και με όλους τους νόμους της φύσης, οι προσπάθειες του ανθρώπου να τον καταρρίψουν οδηγούν την κοινωνία στην πρόοδο, ανεξαρτήτως απωλειών.Aν ρωτήσουμε ποιος είναι ο ιδρυτής του καπιταλισμού δεν θα πάρουμε απάντηση, γιατί απλούστατα δεν υπάρχει…
    Ποιητική αδεία θα μπορούσε κάποιος να πεί ο Κάιν, αφού αυτός ήταν ο «πρώτος άνθρωπος» που σκότωσε τον αδελφό του για να του φάει την περιουσία. Επιστημονικά ο πρώτος καπιταλιστής ήταν ο πρώτος πρωτόγονος άνθρωπος που από κυνηγός έγινε τροφοσυλλέκτης .(capitalise=αποθηκεύω και κρατώ αγαθά)
    Στον καπιταλισμό δεν υπάρχουν «κέντρα» αποφάσεων που σχεδιάζουν να κυβερνήσουν τη γη. Δυστυχώς…
    Ακόμα και οι τυχόν «συμμαχίες» που δημιουργούνται κατά καιρούς, είναι προσωρινές λυκοφιλίες και μοιραία διαλύονται μόλις «αρπάξουν» κάποια ευκαιρία, διότι πάντα ο ισχυρότερος των «συμμάχων» θέλει να κρατήσει τη «λεία» για τον εαυτό του. Οι «αγορές» είναι οι «καρχαρίες» του συστήματος.
    Πρόκειται για 10-20 τεράστιες πολυεθνικές εταιρείες όπως πχ.η Goldman Sachs, με ετήσιους προυπολογισμούς πολλαπλάσιους κρατών όπως η Ελλάδα. Βλ. http://english.pravda.ru/business/finance/18-10-2011/119355-The_Large_Families_that_rule_the_world-0/
    Οι «αγορές» δεν έχουν κανένα σχέδιο. Ούτε συμπαθούν ούτε αντιπαθούν κάποιον είτε είναι επιχείρηση είτε κράτος.
    Οι αγορές «συμπαθούν» μόνο το χρήμα. Υπάρχουν μόνο
    εξ’ αιτίας του και για χάρη του. Όπως οι καρχαρίες, ζουν αποκλειστικά για το χρήμα-αίμα και όσο περισσότερο αποκτούν και μεγαλώνουν, τόσο περισσότερο χρειάζονται. Ακόμα κι αν δεν το χρειάζονται, το αρπάζουν για να μην τους το πάρει κάποιος άλλος.
    Τα «δόντια» αυτών των καρχαριών είναι οι περίφημοι (βασικά 3) «οίκοι αξιολόγησης».(Moody’s, Fitch, Standard and Poors).
    Μόλις μυρίσουν «αίμα» (επιχείρηση ή κράτος σε οικονομική αδυναμία) ορμούν και κατασπαράσσουν το θύμα.
    Προσωπικά πίστευα ότι μετά την κατάρρευση του Σοσιαλισμού δεν υπήρχε πλέον όριο στην εξέλιξη του καπιταλισμού. Όπως λένε στην Αμερική «the limit is the sky» (Το όριο είναι ο ουρανός). Πίστευα ότι οι «ιθύνοντες» του καπιταλισμού με ελεύθερο πλέον το πεδίο δράσης θα έκαναν τις απαραίτητες ρυθμίσεις (θα έδιναν κάποιες κοινωνικές παροχές) ώστε το σύστημα να λειτουργεί απρόσκοπτα. Η τελευταία κρίση που παρά λίγο να αποδειχτεί χειρότερη από εκείνη του 1929, με έβγαλε από την μεγάλη αυτή αυταπάτη. Διαπίστωσα ότι στον, ο Νεοφιλελευθερισμός σάρωσε όλα τα εμπόδια στο δρόμο του καπιταλισμού με αποτέλεσμα να φτάσουμε από τον χρηματιστηριακό στον καπιταλισμό-καζίνο και μέσω της δημιουργίας της αγοράς παραγώγων, στην δημιουργία του τέρατος των «αγορών» που σε αγαστή συνεργασία με τους «οίκους αξιολόγησης» οδηγεί στις φούσκες που με τη σειρά τους οδηγούν στη συγκέντρωση αμύθητων ποσών κεφαλαίου στα κοιμητήρια κεφαλαίου που είναι τα θησαυροφυλάκια των τραπεζών των φορολογικών παραδείσων.
    Το πάγωμα αυτών των τεραστίων ποσών χρήματος οδηγεί στην κρίση. Οι πολιτικοί ηγέτες βεβαίως έντρομοι στο G20 το ομολόγησαν και μάλιστα δια στόματος Σαρκοζί και Ομπάμα δήλωσαν ότι ξεκινούν διεθνή εκστρατεία ξηλώματος των φορολογικών παραδείσων και περιορισμό των τραπεζών με φορολόγηση και κατάργηση της αγοράς παραγώγων. Αυτή η τοποθέτηση έσωσε προς το παρόν την Αμερική από την κρίση. Όμως έκτοτε, ως συνήθως, οι πολιτικοί δεν έκαναν τίποτε σε αυτή την κατεύθυνση με αποτέλεσμα η κρίση να μεταφερθεί στην Ευρώπη και αν συνεχίσουν στην γραμμή Μέρκελ η διάλυσή της είναι βέβαιη καθώς και η παγκόσμια κατάρρευση για άλλη μια φορά του καπιταλισμού. Οπότε η μόνη ελπίδα των ανθρώπων θα είναι πάλι ο Νέος Σοσιαλισμός με όποια μορφή μπορέσει να πάρει…"

  4. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 07/12/2011 19:42:26

    Μπράβο, Κακοφωνίξ. Επιτέλους κάποιος με σωστή σκέψη αντιδρά στην προπαγάνδα του Μπογιόπουλου, ενός αγέλαστου σταλινικού, ο οποίος προσπαθεί εκμεταλλευόμενος την κρίση να μας εκθειάσει τον παράδεισο των σοβιέτ. Όταν τον βλέπω σοβαρό, ανέκφραστο και πάντα τσαμπουκαλεμένο στην τηλεόραση, τρέμω και μόνο στη σκέψη ν'αποκτήσει εξουσία αυτός ο άνθρωπος. ( Αν ζούσε το'44, θα...μεγαλουργούσε...)

    • Τιγράνης avatar
      Τιγράνης @ μεταρρυθμιστής 07/12/2011 19:50:48

      Αν δεν τον ξέρει κάποιος και τον δει στην τηλεόραση χωρίς ήχο, νομίζω ότι δεν θα μπορεί να αποφασίσει αν έχει να κάνει με σκληρό ακροδεξιό ή με σταλινικό κατάλοιπο. Το κνούτο του λείπει…

    • juliet avatar
      juliet @ μεταρρυθμιστής 07/12/2011 20:37:37

      Κακοφωνιξ
      Αν γλύτωνες τη Σιβηρία ,θα πέθαινες απο το κρύο και την πείνα ,μπορεί να βρισκόσουνα και μεθυσμένος για να υπάρχει άλλοθι στο φόνο ,γιατί αυτοί ήτανε τρόποι ξεκαθαρίσματος χωρίς να ξοδεύουν για να ταΐζουν τους αντιφρονούντες .Οσο για τις γυναίκες ....είναι πολέμιοι του καπιταλισμού και στο όνομα αυτής της σωτηρίας του κόσμου ''δικαιούνται '' να κάνουν εκκαθαρίσεις γιατί είναι κομμουνιστές,άρα οι δίκαιοι της κοινωνίας .Ο κομμουνισμός είναι τρόπος ζωής .Ο καπιταλισμός σκέψη ανάπτυξης,αν οι άνθρωποι έχουν υγιή σκέψη κανείς δεν κινδυνεύει .Και τα δύο συστήματα υπό την καθοδήγηση ηλιθίων ,τρελλών,κομπλεξικών ,πλήρη περιγραφή έκανε ο Μεταρρυθμιστής γίνονται ....αυτό που βλέπουμε .

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ μεταρρυθμιστής 08/12/2011 16:18:32

      Τα είπες όλα φίλε μεταρρυθμιστή!Η πλάκα είναι ότι όλοι ομνύουν στο Μαρξ αλλά λίγοι ω πολύ λίγοι είναι εκείνοι που τον έχουν μελετήσει.Η μαρξική θεωρία προέκταση του καπιταλισμού είναι,ουδέποτε έβαλε επί της ουσίας ο Μαρξ τον άνθρωπο στο κέντρο,γι αυτόν η επανάσταση δεν ήταν τίποτα παρά η σωστή ανάπτυξη των παραγωγικών μέσων μέσα από τη μετατόπιση των παραγωγικών σχέσεων . Ο Μαρξ είναι ο πιο μεγάλος θαυμαστής του καπιταλισμού όταν θεωρεί όλες τις προηγούμενες ιστορικές περιόδους κατώτερες από τη δική του καθώς ο καπιταλισμός έφερε τη φρενήρη ανάπτυξη της τεχνικής αρα και βελτίωση της μόνης πραγματικότητας που είναι η απεριόριστη κατίσχυση του ανθρώπου επί της φύσεως και η βελτίωση των υλικών όρων της ύπαρξης!Για μια κριτική στο Μαρξισμό υπάρχει το αξεπέραστο ''η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας'' του τεράστιου Κορνήλιου Καστοριάδη που ασκεί ολοκληρωμένη κριτική και στο έργο του Μαρξ αλλά κυρίως στους μαιντανούς επιγόνους του.Και ο Καστοριάδης δεν ασκεί κριτική ως συστημικός αλλά ως επαναστάτης που θέλει κι αυτός όπως ο Μαρξ μια φιλοσοφία της δράσης και όχι απολογήτρια του συστήματος.

      • καθηγητής avatar
        καθηγητής @ Μπαμπης 08/12/2011 16:23:30

        Ο Καστοριάδης είχε μιλήσει και για τον παραγωγικό καπιταλισμό που γεννά και πλούτο και θέσεις εργασίας σε αντίθεση με το σημερινό μη βιώσιμο οικονομικό πρότυπο του χρηματιστηρίου-καζίνο και των golden boys.

        • Μπαμπης avatar
          Μπαμπης @ καθηγητής 08/12/2011 17:26:13

          Και για πολλά άλλα φίλτατε πολύ μπροστά από την εποχή του...Μιας που ανταλλάσσουμε απόψεις σε ιστότοπο καθαρής κομματικής τοποθέτησης καλό είναι να θυμηθούμε την κριτική του για την κρίση στα πολιτικά κόμματα και την γραφειοκρατικοποίηση που μαστίζει τη δύση.Επίκαιρο όσο ποτέ.

  5. NIK THE GREEK avatar
    NIK THE GREEK 07/12/2011 19:46:20

    Ολο το κουμπι ειναι εκει,εκμεταλευομαι την καπιταλιστικη ελευθερια για να γεμισω την κομμουνιστικη μου τσεπη κι αν ποτε ερθει το καθεστως Σταλιν εμενα θα στεισει πρωτο στο ντουβαρι.
    Κατα τα αλλα δεστε την κυρια με τι παθος αγκαλιαζει τον"πατερουλη"και ποναω και μ αρεσει.

  6. Ηράκλειτος avatar
    Ηράκλειτος 07/12/2011 20:03:34

    Ο καπιταλισμός είναι η ζούγκλα. Εκεί που το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό και το αδύναμο. Στη ζούγκλα ο δυνατότερος σε κατασπαράζει χωρίς τύψεις και ενδοιασμούς έτσι ψυχρά μόνο και μόνο επειδή μπορεί.
    Ο κομμουνισμός για κάποιους μοιάζει με τον παράδεισο. Εκεί μπορούσαν να συμβιώνουν αρμονικά το λιοντάρι με τη γαζέλα και τα φρόντιζε όλα ο Αδάμ.
    Δηλαδή μια ουτοπία.
    Ζήσαμε την αποτυχία του κομμουνισμού και την κατάρρευση της ουτοπίας και ζούμε την ψυχρή όψη του καπιταλισμού.
    Είναι (χωρίς παρεξήγηση) ηλίθιο να υποστηρίζεις φανατικά το ένα ή το άλλο γιατί και τα δύο είναι αποτυχημένα αν θέσουμε ως προϋποθεση ότι με αυτές τις ιδεολογιές θέλουμε να πετύχουμε την ευημερία όλης της ανθρωπότητας.
    Κάποιοι φίλοκαπιταλιστές χαριτολογούν λέγοντας ότι η Βόρεια Κορέα δεν φαίνεται το βράδυ απο το δορυφόρο γιατί εκεί δεν έχουν ρεύμα και φώς.
    Εδώ ο καπιταλισμός κόβει το ρεύμα στους μη έχοντες να πληρώσουν το χαράτσι.
    Τι να διαλέξω πέστε μου.

    • juliet avatar
      juliet @ Ηράκλειτος 07/12/2011 21:08:40

      Εδω δεν έχεις καποταλισμό εδώ εχεις σοσιαλιστική χούντα .

      • Γενίτσαρος Πανεπιστιμίου avatar
        Γενίτσαρος Πανεπιστιμίου @ juliet 07/12/2011 21:21:00

        "Εδώ ο καπιταλισμός κόβει το ρεύμα στους μη έχοντες να πληρώσουν το χαράτσι"

        O σοσιαλισμός το κόβει , το μεταβατικό στάδιο του κομουνιμού.

      • tsechos avatar
        tsechos @ juliet 14/12/2011 11:36:27

        Κοίτα καποταλισμό (ωραίο αυτό το κρατάω) δεν έχουμε σίγουρα , καπιταλισμό σκληρότατο όμως έχουμε και παραέχουμε και αυτό το γελοίο επιχείρημα των καπιταλιστών οτι ζούμε στην τελευταία σοβιετική χώρα της Ευρώπης χρησιμοποιείται σήμερα για να διαλύσουν κυριολεκτικά τους εργαζόμενους δηλαδή για να τους πάρουν ότι δικαιώματα τους είχαν αφήσει την προηγούμενη περίοδο. Το παραμύθι του τέλους της ιστορίας έλαβε τέλος.

  7. Χριστόφορος Μίχου avatar
    Χριστόφορος Μίχου 07/12/2011 20:07:29

    Η απάντηση στην απάντηση έβαλε τα πράγματα σε τάξη.
    Και ναι, νομίζω είμαστε τυχεροί που υπάρχει ένας ανθρωπος δεξιός που σκεφταιτε έτσι. Οσο για τη μαντεψιά... άσκηση για παιδια δημοτικόυ:)

  8. NAYTHΣ avatar
    NAYTHΣ 07/12/2011 20:16:45

    Ο μανιχαισμός που διατρέχει την σκέψη πολλών αξιόλογων αναλυτών, π.χ. Κακοφωνίξ ή Μπογιόπουλος , τους εμποδίζει να σκεφτούν ότι πριν από τον Μαρξ ή κάποιον θεωρητικό του καπιταλισμού, ο κόσμος σκεπτόταν αλλοιώς και οι ιδεολογίες αυτές χάραξαν νέους δρόμους, ανύπαρκτους σχεδόν μέχρι τότε.
    Μήπως λοιπόν και σήμερα, βλέποντας την πρωτοφανή συστημική κρίση που σαρώνει τα πάντα, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τέτοιο σταυροδρόμι, και γεννιέται κάτι καινούργιο, διαφορετικό από τα μέχρι σήμερα γνωστά. Αλλωστε δεν έχουμε κανένα λόγο όσοι δεν "τρέφόμαστε" από το όποιο σύστημα να γινόμαστε απολογητές και υπερασπιστές. Ετσι μόνο η ελεύθερη σκέψη μας θα μας οδηγήσει στο ΝΕΟ !
    Οι στρατευμένοι θα υπερασπίζονται τα συστήματά τους, γιά να επαληθεύουν την έννοια του συντηρητισμού...

  9. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 07/12/2011 20:22:42

    "Και ευτυχώς υπάρχει ένας άνθρωπος που είναι δεξιός και σκέφτεται έτσι. Μαντέψτε ποιος είναι."
    Τι σημασία έχει άν είναι δεξιός. Αν υπάρχει, πάντως δεν είναι καπιταλιστής ! Και φυσικά ούτε σοσιαλιστής !

  10. Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
    Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 07/12/2011 20:28:31

    H Ελλάδα είναο το μοναδικό κομουνιστικό κράτος μαζί με την Β. Κορέα, σε ολόκληρη την υφήλιο. Στην Κούβα πλέον επικρατεί η ανοιχτή αγορά και η ορθοδοξία.Το 2004 στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας ήρθε ο διάσημος συγγραφέας του βιβλιόυ ¨η μαύρη βίβλος του κομμουνισμού" Courtois Stéphane, για την παρουσίασή του. Οι εγχώριοι φοιτητές και καθηγητές ποτέ δεν τον άφησαν να το παρουσιάσει. Υπόψιν ότι στις ελεύθερες από τον κομουνισμό χώρες το συγκεκριμένο βιβλία διδάσκεται στα πανεπιστήμια.
    Ένα δεύτερο στοιχείο που αποδυκνύει ότι φταίει ο Σταλινισμός είναι ο γραφειοκρατικός μηχανισμός της δημόσιας διοίκησης που εμποδίζει τη λειτουργία των επιχειρήσεων.
    Ένα τρίτο σημείο που πρέπει να δει κάποιος, είναι γιατί σε όλες τις χώρες του κόσμου λειτουργεί το νεοκλασσικό μοντέλο ανάπτυξης ενώ στην Ελλάδα το Κεϋνσιανό.
    Τέλος πρέπει να γίνει έρευνα, γιατί φεύγουν οι βιομηχανίες από τη
    χώρα τα τελευταία 35 χρόνια. Από τον καπιταλισμό ή από τις απεργίες και την υψηλή φορολόγηση?

    • Κ avatar
      Κ @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 07/12/2011 20:51:19

      ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ?

      • Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
        Γενίτσαρος Πανεπιστημίου @ Κ 07/12/2011 21:23:10

        Όχι, της λογικής και της ελευθερίας.

        • tommy avatar
          tommy @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 07/12/2011 23:07:04

          " Ένα τρίτο σημείο που πρέπει να δει κάποιος, είναι γιατί σε όλες τις χώρες του κόσμου λειτουργεί το νεοκλασσικό μοντέλο ανάπτυξης ενώ στην Ελλάδα το Κεϋνσιανό...""
          ***************************

          Ακριβώς γιαυτό έχουν αυτές οι χώρες το πρόβλημα τού"καπιταλισμού" πού αντιμετωπίζεις και σύ μαζί τους σήμερα..
          Νεοκλασσικό τό λές εσύ , νεοφιλευλεύθερο λέω εγώ..

          Πού το είδες το Κευνσιανό μοντέλο στην Ελλάδα;;;;
          Μήν μπερδεύεσαι και μπερδεύεις με θεωρίες πού προφανώς αγαπάς να τίς ..μισείς!

          • Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
            Γενίτσαρος Πανεπιστημίου @ tommy 07/12/2011 23:23:04

            Όπου υπάρχει έλλειμα κάποιος πρέπει να πληρώσει...

  11. k avatar
    k 07/12/2011 20:47:20

    ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΟΡΘΑ. ΑΛΛΑ ΑΡΧΙΖΩ ΝΑ ΕΧΩ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ.

  12. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 07/12/2011 20:50:51

    Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία (και της έκφρασης)

  13. ΑΡΒΙΟΣ avatar
    ΑΡΒΙΟΣ 07/12/2011 20:55:18

    Δυστυχως Κακοφωνιξ, μου θυμιζεις τους θεωρητικους-αιθεροβαμονες κομουνιστες, οι οποιοι στα ερειπια των σοβιετ λεγανε, αλλα κ λενε, πως δεν εφταιγε το συστημα, αλλα οι ανθρωποι για την λαθος εφαρμογη του. Ετσι κ εσυ μας λες τωρα, οτι δεν φταιει ο καπιταλισμος, αλλα οι νεοφιλελευθεροι που τον εφαρμοσαν λαθος κ ανεξελεγκτα! Δεν μας λες ομως ποιος θα μπορουσε να τους ελεγξει αυτους τους νεο-φιλελευθερο-λαιμαργο-ανεξελεγκτους....Ο Μαρξ σε καποια απο τις επιστολες του παραδεχεται οτι το συστημα που ευαγγελιζοταν δεν θα μπορουσε να εφαρμοστει παρα μονο απο, αλλα κ σε, μια "κοινωνια αγγελων". Γιατι εμμενουμε ακομη σε αποτυχημενα συστηματα? Γιατι δεν βαζουμε ξανα στο κεντρο του ενδιαφεροντος τον ΑΝΘΡΩΠΟ? Δεν μπορω πραγματικα να καταλαβω, σε τι θα αλλαξει η ζωη ενος δισεκατομυριουχου αν γινει τρισεκατομυριουχος. Θα τρωει καλυτερα φαγητα? Θα οδηγει ακριβοτερα ,μηπως, αυτοκινητα? Θα ντυνεται με καλυτερα ρουχα απο οτι τωρα? Θα αποφυγει μηπως τον ΘΑΝΑΤΟ? ΤΙΠΟΤΑ απο ολα αυτα. Απλα θα ικανοποιησει προσκαιρα την "λαιμαργια" του κ θα προσπαθησει να γινει μετα τετρακισεκατομυριουχος.Απλα ο καπιταλισμος ως πολιτικα αποδεκτου συστηματος του δινει κ την ηθικη δικαιωση, που απεγνωσμενα ζητα για να καταφερει να καταπιεσει την ιδια του την συνειδηση. Για να γινει ομως αυτη η αλλαγη, χρειαζομαστε πραγματικη παιδεια, που θα μας κανει "ελευθερα να στοχαζομαστε" οπως λεει κ ο ποιητης, κ δυστυχως -ή κ μπορει κ ευτυχως ακομη - αυτο το "υπεροπλο" δεν θα μας το δωσει κανενας. Ευτυχως ομως σαν φυλη-εθνος-χωρα, εχουμε τα καλυτερα υλικα στον κοσμο για να το "κατασκευασουμε"!

  14. TARAMAS avatar
    TARAMAS 07/12/2011 20:55:50

    είναι ο κομμουνισμός, ηλίθιε!

    http://www.capital.gr/stoupas/Article.aspx?id=1339392

  15. Orestios avatar
    Orestios 07/12/2011 21:05:47

    Μπράβο κακοφωνίξ.
    Είναι ο Σοσιαλισμός ηλίθιοι!!!!!!!!!!!!!

  16. MHTSOS avatar
    MHTSOS 07/12/2011 21:34:15

    "Άρα το πρόβλημα δεν είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε, αλλά αυτοί που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν. "
    Άρα το πρόβλημα δεν είναι ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ , ηλίθιε, αλλά αυτοί που κληθηκαν να τον εφαρμόσουν δηλαδή η Σταλινική Καρικατουρα

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ MHTSOS 08/12/2011 16:25:21

      Μα ο ίδιος ο Μαρξ και κατόπιν ο Λένιν μιλούσαν για μια δράκα φωτισμένων που θα αναλάβει να βοηθήσει τους προλετάριους να βρουν το βήμα τους στην ιστορική νομοτέλεια.Η σταλινική δράκα είναι προβλεπόμενη από τη θεωρία!!!

      • Μακης avatar
        Μακης @ Μπαμπης 09/12/2011 00:46:07

        Δεν τα ξες καλα. Ειναι η "επαναστατικη πρωτοπορια".

  17. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 07/12/2011 21:50:01

    Θεωρώ ότι όλα αυτά είναι μία στείρα αντιπαράθεση, που στηρίζεται ουσιαστικά στην παρανόηση εννοιών.
    Έτσι όλοι οι αριστεροί του 20ου (και 21ου) αιώνα θεωρούν ότι ο καπιταλισμός είναι μία αέναη ύπαρξη (μάλλον η πεμπτουσία του κακού γι' αυτούς), που άλλοτε εκφράζονταν ως βασιλεία ή αριστοκρατία, άλλοτε ως φεουδαρχία, κατά καιρούς ως ελεύθερο εμπόριο κατά τη βιομηχανική επανάσταση, μπλέκει και λίγο με τη δουλεία των φυτειών των νοτίων ΗΠΑ κοκ.
    Από την άλλη ο μέσος αστός - δεξιός, θεωρεί ότι κομμουνιστής - σοσιαλιστής είναι αυτός που σκοπό έχει να ανατρέψει την καθεστηκυία τάξη, διότι είναι άεργος, ή μισάνθρωπος, η φθονερός απέναντι στον σκληρά εργαζόμενο και όχι γιατί διέπεται από κάποια ιδανικά.
    Τελικά δεν καταλαβαίνω γιατί να συνεχίζουμε αυτή τη συζήτηση με βάση κλισέ ορολογίες που σήμερα πολύ λίγοι τις αντιλαμβάνονται πραγματικά.
    Ο μέσος νεοδημοκράτης για παράδειγμα, δε νομίζω ότι αντιλαμβάνεται τη διαφοροποίηση μεταξύ φιλελευθερισμού και νεοφιλελευθερισμού, ούτε έχει κάποια άποψη ή έστω γνώση για κοινωνικό φιλελευθερισμό και τις διαφοροποιήσεις που διέπουν π.χ. τους δημοκρατικούς και τους ρεπουμπλικάνους στις ΗΠΑ (ειδικά για το τελευταίο φαντάζομαι ότι και οι εγχώριοι αριστεροί έχουν μαύρα μεσάνυχτα), οι δε αριστεροί έχουν μπερδέψει όλες τις ενδιάμεσες ιδεολογίες τους και συμπαθούν-συμφωνούν με τον οποιοδήποτε δεν έχει το μίασμα του "κακού δεξιού", ακόμη και αν τους σκοτώσει τη μάνα.
    Από την άλλη η κατηγοριοποίηση που εμείς αποδίδουμε στο εγχώριο πολιτικό σύστημα, κάνει τους υπόλοιπους ευρωπαίους να γελάνε. Ουαί κι αλίμονο αν θεωρούμε τον Παπανδρέου σοσιαλιστή (που με την αμερικάνικη εκδοχή του όρου πιθανώς είναι), ή τους πρωτοσυνδικαλιστές της ΝΔ φιλελεύθερους κι ακόμη περισσότερο διατηρούμε ακόμη τη μούμια του σταλινικού κομμουνισμού (άσε που φωνάζουμε αν κάποιος αποκαλέσει το Στάλιν δικτάτορα - αυτή η αναφορά αφορά αποκλειστικά τους "δεξιούς")!

    Όσον αφορά τώρα τον τίτλο του άρθρου, καταλαβαίνω απόλυτα τον Κακοφωνίξ και το νόημα που ήθελε να προσδώσει στο κείμενό του, δε νομίζω όμως ότι μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό αυτό από τους περισσότερους εξ υμών. Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο τίτλος του Μπογιόπουλου (που αποτελεί μερική λογοκλοπή αν και δε σχολιάζεται από κανέναν αυτό) ικανοποιεί απόλυτα τον υφέρποντα "κομπλεξισμό" των απανταχού αριστερών που ψάχνουν εναγωνίως γι' αντίπαλο (κατά προτίμηση κατατροπωμένο από άλλους ), χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι γίνονται γραφικοί για τους περισσότερους από εμάς.

    Τέλος πάντων για να μη σας κουράζω άλλο, δεν θεωρώ ότι το ευρύ ελληνικό κοινό μπορεί εύκολα να αντεπεξέλθει σε ιδεολογική αντιπαράθεση σε βάθος νοημάτων πολιτικών συστημάτων (λόγω άγνοιας ή/και διαστρέβλωσής τους στην Ελλάδα).

    ΥΓ. Σε τελική ανάλυση πολύ λίγο με νοιάζει αν είναι ο καπιταλισμός ή ο σοσιαλισμός που θα με θάψει, εγώ θέλω να μείνω ζωντανός και θα το παλέψω με όλους τους τρόπους.

    Κώστας Χ.

  18. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/12/2011 22:07:15

    Η Ντόρα κι ο Καρατζαφέρης πάντως δεν είναι

  19. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/12/2011 22:09:12

    Αυτό δείχνει γιατί το σύστημα ΠΑΣΟκ έχει επί της ουσίας χουντική ιδεολογία

  20. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/12/2011 22:10:10

    Και όσον αφορά στην Ελλάδα: Είναι το σύστημα ΠΑΣΟκ ηλίθιε!

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 07/12/2011 23:59:38

      Το ΠΑΣΟΚ είναι Σοσιαλιστές, ηλίθιε

  21. johndoctor avatar
    johndoctor 07/12/2011 22:24:57

    Διάβασα το κείμενο ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι ζητάει, μου αρέσει ο μπογιόπουλος γιατί ειναι σωστός στο βιβλίο του και παραθέτει απόψεις και ντοκουμέντα απο την άλλη το ΚΚΕ δεν με εκφράζει αλλά δεν το απορρίπτω πλήρως ζούμε σε μια εποχή τρελής καταπίεσης απο τους νεοφιλέυθερους δεξιούς που έχουν ΚΑΠΗΛΕΥΤΕΙ τα πάντα, όποτε χρειάζομαστε ένα κομμουνισμό για να στρώσουμε

  22. Dimitris avatar
    Dimitris 07/12/2011 23:07:52

    Είναι ο Εμφύλιος ηλίθιοι

  23. Δικερως avatar
    Δικερως 07/12/2011 23:17:32

    Η αριστερα πρεπει να καταλαβει πως οι αντιπαλοι σ'αυτην την μαχη,τωρα και σημερα,ειναι τα Εθνη με το συσσωρευμενο,οπορτουνιστικο,παγκοσμιοποιημενο
    εταιρικο κεφαλαιο κι οχι οι εργατες με τους κεφαλαιουχους-καπιταλιστες.
    Εαν οι αριστεροι στην χωρα μας ηταν εστω κατατι Μαρξιστες θα το'χαν
    αντιληφθει προ πολλου.
    Προτιμουν την ασφαλεια του τσιτατου και την θαλπωρη των σκονισμενων
    δογματισμων παρα το ρισκο της αναλυσης της πραγματικοτητας.

  24. λαικη δεξια avatar
    λαικη δεξια 07/12/2011 23:40:24

    αντε κακοφωνιξ με το καλο και στο ψηφοδελτιο του καρατζαφερυ.
    καλη επιτυχια στο σταυρωμα.

  25. Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
    Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 07/12/2011 23:45:48

    Όποιος γράψει το βιβλίο:

    "Είναι ο Σιωνισμός, ο πατέρας του κομουνισμού ηλίθιε"

    θα τον παραδεχτώ.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 08/12/2011 00:07:36

      Α' προς Κορινθίους 12:12-31

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 08/12/2011 16:42:09

      χα χα μου θύμισες τον πατέρα ενός πολύ καλού φίλου που τον είχα αι καθηγη΄τη ιστορίας στο λύκειο.Ο μπαρμπά Μιχάλης είναι ο μόνος ίσως πραγματικός κομμουνιστής που έχω γνωρίσει ποτέ.Φυλακή,εξορία βασανιστήρια για τα πιστεύω του και δεν έκανε ποτέ ιδιαίτερα ακόμα κι όταν πεινούσε γιατί θεωρούσε πως η παιδεία μόνο δωρεάν πρέπει να προσφέρεται...Ακόμα θυμάμαι καυγάδες στο σπίτι τους με άλλους καθηγητές όταν τους έλεγε πως είναι δυό φορές απαράδεκτο να κάνουν φροντιστήρια άνθρωποι που έχουν θέση καθηγητή σε σχολείο,πως είναι απαράδεκτο να βγαίνουν στο δρόμο μόνο για να ζητήσουν αυξήσεις και ποτέ με ένα σχέδιο για καλύτερη παιδεία!Ο μπαρμπά Μιχάλης λοιπόν μου έλεγε με νόημα πάντα πως και ο Μαρξ εβραίος ήταν.Ποτέ δεν κατάλαβα τι ακριβώς είχε στο μυαλό του λέγοντας κάτι τέτοιο.Μεγαλώνοντας και διαβάζοντας λίγο παραπάνω ξέρω καλά πως και ο Μαρξ παιδί της εποχής του ήταν και πίστευε στην απέραντη πρόοδο που με τη σειρά της ως άποψη απηχεί τη χριστιανική αντίληψη περί θείας πρόνοιας κι ενός σχεδίου του θεού.Δεν ξέρω τι σχέδιο είχε ο Μαρξ στο μυαλό του αλλά αντί για παγκόσμια ευημερία ο κόσμος γνώρισε στρατόπεδα συγκέντρωσης και γκουλάγκ.

      • Μακης avatar
        Μακης @ Μπαμπης 09/12/2011 00:50:35

        Μαλλον τον Διαφωτισμο "απηχει"

  26. Νικηφορος Φωκας avatar
    Νικηφορος Φωκας 08/12/2011 00:34:16

    Τα πραγματα ειναι πολυ απλα ακομη και για οποιον ντυνεται 'Λενιν' και αυτογελοιοποιειται μιμουμενος το στυλ , την κομμωση και το μουσακι του αληστου μνημης ερυθρου δικτατορισκου Λενιν (ολοι καταλαβαινετε ποιον εννοω..) ... παμε λοιπον :

    Ας μας πουν οι διαφοροι 'μπογιοπουλοι' ΠΟΤΕ ΠΡΟΚΟΨΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ? ΤΟΠΟΣ ΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ? ειναι απλο , ποτε και πουθενα..

    Η ελευθερη οικονομια (καπιταλισμος για τους σταλινικους) εχει αποδειχθει ΙΣΤΟΡΙΚΑ και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ οτι παραγει ΑΠΕΙΡΩΣ περισσοτερο πλουτο και τον διανεμει ΑΠΕΙΡΩΣ καλυτερα και σε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ κοσμο απο οτι εκανε ο ΑΘΛΙΟΣ ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΚΟΥΛΑΓΚ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΦΤΩΧΕΙΑ και ΤΗΝ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΕΦΙΑΛΤΙΚΗ ΝΥΧΤΑ που επεφυλασσε στους ατυχους κατοικους που τον ενοιωσαν στο πετσι τους..

    Ο ερυθρος φασισμος της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ και του ΟΛΕΘΡΙΟΥ ΑΝΤΙΛΑΙΚΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ εφαρμοσθηκε σε πλειαδα κρατων στον πλανητη , σε διαφορετικες χωρες, με διαφορετικους πολιτισμους, οικονομιες , γεωγραφικη θεση και πλουτο - ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΩΜΟ ΕΡΥΘΡΟ ΦΑΣΙΣΜΟ - ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ - ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΜΕΣΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ - ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΕΩΣ ΙΔΕΩΝ - ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΛΠ και το μονο που καταφερε να κανει παντου ειναι ενα = ΝΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΠΑΝΤΟΥ δημιουργωντας στρατιες εξαθλιωμενων ανθρωπων ..

    ΚΥΡΙΟΙ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΙΣΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΛΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ, ευτυχως οι λαοι δεν ειναι τοσο ΗΛΙΘΙΟΙ οσο νομιζατε ..

    Ειναι επιεικως ΓΕΛΟΙΟ ακομη και να μιλαμε σημερα , ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ για μαρξιστικες βλακειες και σοσιαλισμους που γραφτηκαν το 1800 και απετυχαν παντου ... ειμαστε στο 2011 αν το εχουν καταλαβει εκει κατω στον Περισσο..

    ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΟΥ ΗΛΙΘΙΕ..

    • Ανδρέας Στ. avatar
      Ανδρέας Στ. @ Νικηφορος Φωκας 08/12/2011 03:47:07

      "Η ελευθερη οικονομια (καπιταλισμος για τους σταλινικους) εχει αποδειχθει ΙΣΤΟΡΙΚΑ και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ οτι παραγει ΑΠΕΙΡΩΣ περισσοτερο πλουτο και τον διανεμει ΑΠΕΙΡΩΣ καλυτερα"

      Μάλλον πάσχετε από μυωπία (δεν βλέπετε καλά μακριά):
      Μήπως ο πλούτος αυτός είναι η αιτία της φτώχειας, της μιζέριας και των εμφυλίων σε πρώην αποικίες των "πλουσίων" καπιταλιστικών χωρών στην Αφρική, Λατινική Αμερικής και Ασία;
      Μήπως το ίδιο σύστημα ("καπιταλισμος για τους σταλινικούς") δεν καταστρέφει τεράστιο πλούτο με τους πολέμους που προκαλεί;

      Επίσης πάσχετε από επιλεκτική αμνησία όταν υποστηρίζετε ότι ο πλούτος διανέμεται καλύτερα:
      Τα εκατoμμύρια υποσιτιζόμενων ή πεινασμένων σε χώρες πλουσιότατες σε ορυκτό πλούτο ή άλλες πρώτες ύλες (όπως σήμερα το Ιράκ), ή τα εκατομμύρια πολιτών στις ΗΠΑ που τρέφονται με κρατικά κουπόνια σάς διαψεύδουν.

      Φιλική πρόταση: μη συντάσσεσθε άκριτα πίσω από ιδεολογίες. Χρησιμοποιήστε την κριτική σας σκέψη για να δείτε τα καλά και τα κακά του οποιουδήποτε οικονομικοκοινωνικού συστήματος.

      • Dimitris avatar
        Dimitris @ Ανδρέας Στ. 08/12/2011 10:19:01

        Αν μου επιτρέπετε ένα λογοπαίγνιο. Ο Υπαρκτός Σοσιαλισμός ήταν το καλύτερο σύστημα για τους πολίτες της Δυτικής Ευρώπης.

  27. a.p. avatar
    a.p. 08/12/2011 01:47:38

    Μετρον αριστον...............

  28. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 08/12/2011 01:59:25

    Γνωρίζεις ότι περίπου 250 χρόνια πριν, στην περιοχή γύρω από την Φρανκφούρτη, υπήρχαν φούρνοι για ψωμί, όπου οι υπάλληλοι εργάζονταν 18 ώρες την ημέρα και τις υπόλοιπες έξι ώρες κοιμόντουσαν πάνω στους πάγκους εργασίας; Γνωρίζεις ότι περίπου 50 χρόνια και άπειρους αγώνες και πολλούς νεκρούς μετά, κατάφεραν να εργάζονται 16 ώρες την ημέρα, οι παντρεμένοι να πηγαίνουν τα βράδια στο σπίτι τους και να έχουν τρεις μέρες ρεπό τον χρόνο;

    Προφανώς πιστεύεις ότι η γη μπορεί να παράγει απεριόριστη ποσότητα πλούτου, σαν να ήταν το μαγικό κουτί της ευτυχίας, ότι αν εισαι αρκετά εργατικός είναι αρκετό για να γίνεις πλούσιος και ότι όλοι οι φτωχοί του πλανήτη είναι α) τεμπέληδες β) άπλυτοι γ) βλάκες δ) έγχρωμοι ε) μυρίζουν. Και, σίγουρα, είναι φυσιολογικό, κάποιος να ζαλίζεται επειδή χάνει τον λογαριασμό των χρημάτων που έχει και που δεν θα καταφέρει ποτέ ούτε καν να μετρήσει και κάποιος άλλος να πεθαίνει επειδή αυτή την εβδομάδα, δυστυχώς, δεν βρήκε νερό να πιεί.

    Δεν με ενδιαφέρει πως θα ονομάσουμε το "οικονομικό μοντέλο"! Αυτή η απάνθρωπη αηδία που έχουμε τώρα, μπορεί επιτέλους να σταματήσει;

  29. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 08/12/2011 12:03:25

    Κακοφωνίξ, ευτυχώς που υπάρχουν σχολιαστές σαν και σένα για να "κακοφωνίσουν" τον όποιο κύριο Μπογιόπουλο. Συγχαρητήρια από βάθους καρδιάς.

  30. Ειλωτας avatar
    Ειλωτας 08/12/2011 12:40:05

    Το συμφερον των αλλων δεν μας αφορα
    Ντοποιων και ξενων

  31. crisis avatar
    crisis 08/12/2011 15:01:44

    Η διαφορα της ηθικης ελληνικης οικονομιας με της δυτικη ανεπτυγμενη οικονομια ειναι οτι εμεις οι ελληνες οταν καναμε επι αρχαιοτατων χρονων αποκιες. Τους συμπεριφερομασταν καλυτερα απο οτι οι δυτικοι και οι σοβιετικοι, τι ηταν οι αλλες χωρες του υπαρκτου σοσιαλισμου αποικιες της σοβιετικης ενωσης βλεπε πραγα και βουδαπεστη γιατι θελανε οικονομικη ανεξαρτησια απο τη εσσδ οπως κανει η μερκελ ετσι εκανε ο σταλιν ο χρουτσοφ ο μπρεζνιεφ. Ο μπογιουλος θελει εμας να απολογουμαστε ενοχικα τα κακως κειμενα του δυτικου καπιταλισμου για να δειξει τον εαυτο του και το κκε οτι ειναι πιο ηθικοι και ανθρωπιστες. Απο μας αυτα μην μας τα λεει σε μας να παει να καταγγειλει της χωρες της δυσης και τους σοβιετικους πατερουλες για τα γκουλαγκ που δεν εκανε ποτε του αυτοκριτικη για τη εσσδ. Διοτι εμεις απελευθερωθηκαμε το 1830 και ειχαμε τους βαυαρους απο πανω μας και ουτε καταγγελει τα οθωμανικα χαρατσια. Στα 200 χρονια η ελλαδα δεν εκανε αποικιες οι αλλοι ναι ειτε δυση ειτε εσσδ. Σημερα που εχουμε οσο για τους καπιταλιστες ο μπογιοπουλος εχει ηθικο χρεος να απολογηθει για το μπομπολα για το κοκκαλη που εχει ανθελληνικο ιδρυμα και δεχτηκε δωρεες να μας πει για το τεγοπουλο για το γερμανο το φιλοσκοπιανο για τα δημοσιογραφικο φυτωριο του που εβγαλε τσιρακια του δντ που ειναι σημερα υπερ του μνημονιου.
    Μπογιοπουλε τα παρουσιασες ως ντοκουμεντα γιατι δεν τα παρουσιαζεις ως ντοκουμεντα τα γκουλαγκ τις κλεψιες των οικονομικων πορων που εκαναν οι πατερουληδες προς στις υπολοιπες χωρες υπαρκτου καπιταλισμου. Ο καταλισμος της δυσης εγινε με τις σταυροφοριες που λεηλατησαν το οικονομικο πλουτο της βυζαντινης αυτοκρατοριας εμεις οι ελληνες δεν ειμαστε ιδιοι με τη δυση ουτε με τη σοβιετικη ενωση και τελος το 19 αιωνα και 20 αιωνα εβγαλε πολλους ευεργετες και τα κατεγραψε η ιστοριας σου ερωτω τι ευεργετηματα τι δωρεες εκαναν στο ελληνικο κρατος σχολια πανεπιστημια νοσοκομεια σταδια ορφανοτροφεια γηροκομεια βοηθησαν την ελληνικη επανασταση δημοσια εργα αναπτυξης οι αριστεροκαπιταλιστες σου οπως σε ειπα παραπανω με ονοματα ειστε νανοι ανθωπακια πιο χαμηλα και απο το μποι της παπαρηγας.

  32. TARAMAS avatar
    TARAMAS 08/12/2011 15:32:42

    Δεν ξέρω αν πρέπει να ξαφνιαστεί κανένας που τον 21ο αιώνα, σε μια ευρωπαϊκή χώρα, γίνεται λόγος για το αν ο κομμουνισμός είναι "καλύτερος" από τον καπιταλισμό, και μάλιστα μεγάλο ποσοστό σχολίων υποστηρίζουν και δέχονται την υπεροχή ενός οικονομικού συστήματος που παγκοσμίως έχει απορριφθεί από όλες τις χώρες (πλην ίσως της Β. Κορέας). Και λέω μήπως δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η χώρα έχει φτάσει ήδη στο χείλος του γκρεμού (ίσως έχει πέσει κιόλας). Η άγνοια, η ημιμάθεια και η οπισθοδρομική νοοτροπία ενός λαού που ο διαφωτισμός τον προσπέρασε ξώφαλτσα, τον έχουν κάνει να έχει την θλιβερή πρωτιά να έχει την τελευταία σοβιετικού τύπου οικονομία στην Ευρώπη και το χειρότερο: η "σοσιαλιστική" (λέγε με κρατικίστικη, διεφθαρμένη, μη ορθολογιστική) οικονομική και πολιτική άποψη να έχει διαποτίσει όλο το πολιτικό φάσμα από την αριστερά ως τη δεξιά. Ακόμη και μπροστά στη χρεοκοπία, καμία άποψη δεν αναθεωρείται, καμία πρακτική δεν αμφισβητείται, αλλά πολλοί φαίνεται ψάχνουν για λύσεις στο παρελθόν και στις θεωρίες του 19ου αιώνα. Ο διχασμός του Έλληνα (κρατολάτρης και κρατοφοβικός συνάμα) δεν έχει καμία σχέση με τις σύγχρονες πολιτικές αντιλήψεις και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για οποιοδήποτε οικονομικό σύστημα. Όταν ο Χάντιγκτον είχε κατατάξει την Ελλάδα στον "ανατολικό" πολιτισμό, είχαμε πέσει να τον φάμε που μας ξεχώριζε από τους δυτικούς, μήπως τώρα πρέπει να τον διαβάσουμε;

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ TARAMAS 08/12/2011 17:23:43

      Συμφωνώ απόλυτα!Περισσότερο από ποτέ στα 200 χρόνια ελεύθερου ελληνικού κράτους ζητείται μια ελληνική ταυτότητα!Ούτε δύση σκέτη ούτε ανατολή.Δύσκολα πράγματα όμως...

    • Αντώνης avatar
      Αντώνης @ TARAMAS 08/12/2011 17:41:21

      Δίκιο έχεις μ' αυτούς τους κολλημένους που έχουν μείνει στο 19ο αιώνα. Ευτυχώς εμείς έχουμε τον καπιταλισμό που είναι υπερσύγχρονος, ούτε 6 αιώνες δεν έχει κλείσει το μικρό μας...

      • Μπαμπης avatar
        Μπαμπης @ Αντώνης 08/12/2011 18:14:29

        Ναι ρε φίλε αλλά χωρίς καπιταλισμό θα έστελνες το μήνυμα που έστειλες με ταχυδρομικό περιστέρι μάλλον.

  33. Dyer avatar
    Dyer 08/12/2011 17:17:27

    Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι υποστηρίζουν μια ιδεολογία έτσι όπως την φαντάζονται, σε ιδεατό επίπεδο ενώ κατακρίνουν την αντίθετη σε επίπεδο εφαρμογής. Και ο Μπογιόπουλος έχει δίκιο σ΄ αυτά που γράφει κατά του «υπαρκτού καπιταλισμού» αλλά και ο Κακοφωνίξ κατά του «υπαρκτού σοσιαλισμού».
    Όλες οι μεγάλες ιδεολογίες λενε ωραία πράγματα γι΄ αυτό συσπειρώνουν τις λαϊκές μάζες. Η υλοποίησή τους όμως είναι ένα άλλο κεφάλαιο στο οποίο η ιδεολογία δεν αρκεί. Δεν αρκούν ούτε οι πεφωτισμένοι ηγέτες για να εφαρμοστούν. Τις ιδεολογίες ο καθένας τις αντιλαμβάνεται διαφορετικά και εκεί είναι το πρόβλημα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες επαναστάσεις που ενέπνευσαν τους λαούς με τις ιδέες τους είχαν πρόβλημα διαχείρισης της επόμενης μέρας.
    Οι καλύτερες μέρες ήρθαν τελικά όχι από τις ιδεολογίες αλλά πρωτίστως από την επιστήμη και κατόπιν από την διαλεκτική σύνθεση των αντιθέσεων.

  34. Μάνος στο Βουνό avatar
    Μάνος στο Βουνό 08/12/2011 17:19:24

    Γιατί πρέπει σώνει και καλά καπιταλισμός ή κομμουνισμός ή σοσιαλισμός ? Το να υπάρξει κάτι καινούργιο δηλαδή δέν παίζει ? Αυτά είχαμε έως τώρα και προκοπή δέν κάναμε . Και γιατί παρακαλώ να μην προκύψει ένα μίγμα αυτών κρατώντας τα καλά στοιχεία και αχρηστέυοντας τα κακά ? Εξέλιξη είναι η μαγική λέξη , συμβαίνει απο πάντα , και καλό είναι να είμαστε μέτοχοι γιατί αλλιώς αυτή , η εξέλιξη θα είναι εις βάρος μας . Η τεχνογνωσία είναι το βασικό μας εφόδιο , αυτό που κολλάει την εξέλιξη είναι η μη συνειδητοποίηση των πολλών ότι πρέπει να αλλάξουμε . Ένας κούκος δέν φέρνει την άνοιξη .

    • Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
      Γενίτσαρος Πανεπιστημίου @ Μάνος στο Βουνό 08/12/2011 18:49:07

      Το καινούριο λέγεται Έθνος με πολιτισμό, γλώσσα, αξιοπρέπεια,εθνική οικονομία. Το παλιό λέγεται κομουνιμός, καπιταλισμός, βαρβαρότητα

      • Μακης avatar
        Μακης @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 09/12/2011 00:53:23

        Υπηρξε κι αυτο. Ονομαστηκε "φασισμος"

  35. Μακης avatar
    Μακης 09/12/2011 01:16:35

    Ο Μαρξ υποστηριζε οτι ο καπιταλισμος παραγει τοσο πλουτο (βιομηχανια) που αναγκαστικα θα ερθει ο καιρος που θα χρειαστει να διανεμηθει στον κοσμο. Αν δεν γινει, τοτε ο ιδιος ο καπιταλισμος θα τον καταστρεψει (κρισεις).

    [Αυτα λεει σε... δυο σειρες το Κεφαλαιο, που ειναι οικονομικο βιβλιο, οχι πολιτικο.]

    Εβλεπε τον κομμουνισμο σαν τη συνεχεια του καπιταλισμου, οπως ο καπιταλισμος ηταν η συνεχεια της φεουδαλισμού.

    "Προφητευε" οτι η πρωτη κομμουνιστικη χωρα θα ειναι η Αγγλια, σαν η πιο προηγμενη βιομηχανικά. Για την αγροτικη Ρωσια ουτε του περνουσε απ' το μυαλο.

    Ο Λενιν προσαρμοσε τη μαρξικη διδασκαλια για την κομ. επανασταση στα ρωσικα δεδομενα, δλδ μιας φεουδαρχικης κι οχι καπ. οικονομιας.

    [Ο Μπαμπης λεει οτι ο Μαρξ απηχει τη χριστιανικη διδασκαλια. Οχι. Ο Μαρξ ηταν παιδι του Διαφωτισμού.]

  36. vasilis avatar
    vasilis 09/12/2011 15:50:34

    Βρε που επεσα. Εδω ειναι το κεντρο του θεωρητικου καπιταλισμου.
    Εσεις πρεπει να εχετε απο πορσε κι απανω.
    Πρεπει τα εισοδηματα σας να ξεπερνουν το κατοσταρικο το χρονο.
    Μαλλον καταληγω στο συμπερασμα οτι εισαστε πρωην μεσαια ταξη.
    Μιας και σε λιγο αυτη θα αποτελει παρελθον στο συστημα εσεις φροντισατε να πηδηξετε ενα κλικ επανω.
    Μετακομισατε στη μεγαλοαστικη ταξη.
    Βεβαια η αποδειξη για τουτο θα ειναι τα κερδη απο την δουλεια σας.
    Καλα το πατε.
    Οπως το γραφει το πραγμα ο Μπογιοπουλος φαινεται οτι ο καπιταλισμος μεγαλουργει.
    Κερδη απο την μια μερια ζημιες απο την αλλη.
    Εσεις ησαστε απο οτι βλεπω στην πλευρα των κερδισμενων του συστηματος
    οποτε καλα το πατε το πραγμα.
    Εγω το μονο που παντοτε επαναλαμβανα - και επαναλαμβανω - ειναι οτι ο καπιταλισμος ειναι το καλυτερο συστημα. ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΛΕΦΤΑ.
    Να εισαστε καλα, να εχετε πλουτο.
    Για να σας τον παρουν μια μερα οι τραπεζιτες ωστε για να εχει κερδη το συστημα ωστε να διατηρησετε και σεις την κατοχη σας στο λιβανιστιρι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.