Ρήξη ή έντιμος συμβιβασμός;
02/05/2015 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ρήξη ή έντιμος συμβιβασμός;

Ενώ οι πάντες προειδοποιούν ότι ο χρόνος έχει ήδη στερεύσει η Αθήνα συνεχίζει την καθυστέρηση. Δε φοβάται ούτε τα τελεσίγραφα Ντράγκι, ούτε το ΔΝΤ, ούτε τους Ευρωπαίους που προειδοποιούν. Δε φοβάται, έχει άγνοια κινδύνου ή η ανοησία έχει ποτίσει το DNA της Αριστεράς;

Την περασμένη Τρίτη ένα… τεχνικό γεγονός οδήγησε χιλιάδες συνταξιούχους να φωνάζουν γιατί δεν πήραν τη σύνταξή τους την ώρα που έπρεπε. Η κυβέρνηση και οι τράπεζες είπαν ότι είχε πρόβλημα το σύστημα ΔΙΑΣ, άλλοι σκέφτηκαν ότι… δικαιώθηκε ο Μάρδας που έλεγε ότι λείπουν 400 εκατ. ευρώ. Ότι κι αν συμβαίνει η ουσία είναι αλλού: Είναι ότι οι συνταξιούχοι έστειλαν ένα μήνυμα στην κυβέρνηση για το τι θα μπορούσε να συμβεί αν για… μη τεχνικούς λόγους πάνε στις τράπεζες και δε βρουν ούτε ευρώ από τη σύνταξή τους. Και το δεύτερο μήνυμα είναι ότι οι συνταξιούχοι πλέον πηγαίνουν και «σηκώνουν» ότι έχουν, ακόμη και μια σύνταξη των 500 ευρώ επειδή δεν έχουν καμιά εμπιστοσύνη στην οικονομία και το τραπεζικό σύστημα.

Τα μηνύματα αυτά θα έπρεπε να αποτελέσουν τον έναυσμα για πολύ γρήγορες και πολύ χειρουργικές κινήσεις που θα εξασφαλίζαν τη συμφωνία με τους δανειστές. Εδώ που έχει φτάσει η κατάσταση δύο είναι οι δρόμοι: Είτε η ρήξη είτε ο έντιμος συμβιβασμός. Όλα τα υπόλοιπα, για δημοψηφίσματα, εκλογές και ότι άλλες αριστερές μπαρούφες είναι εκ του πονηρού και αποπροσανατολίζουν τον κόσμο.

Όμως, οι συνταξιούχοι δείχνουν ότι τελικά ο μοναδικός δρόμος είναι εκείνος που δείχνει ότι δε θα υπάρξει ξανά ούτε για αστείο η μη καταβολή της σύνταξης. Χιλιάδες ηλικιωμένοι ζουν μόνο με αυτά τα λεφτά, αγοράζουν φάρμακα, χαρτζιλικώνουν το άνεργο παιδί τους, ξοδεύουν στην αγορά ή αποταμιεύουν. Αν η κυβέρνηση της Αριστεράς αναλαμβάνει την ευθύνη μιας χρεοκοπίας, μιας αδυναμίας καταβολής των συντάξεων ή των μισθών, χαλάλι της. Θα κριθεί και θα μείνει στην ιστορία ο Τσίπρας ως ο Χαρίλαος Τρικούπης του 21ου αιώνα.

Όμως, είναι απλό το μήνυμα των ελλήνων συνταξιούχων. Αν γίνει κανένα κανονικό οικονομικό πατατράκ τότε οι αντιδράσεις δεν θα είναι ήπιες, δεν θα έχουν καμιά σχέση με τις όποιες αντιδράσεις υπήρξαν στην Κύπρο. Εδώ είναι Ελλάδα και είμαστε κακομαθημένοι, οπότε το εφιαλτικό σενάριο θα είναι η ταφόπλακα για την κυβέρνηση.

Ωστόσο, έχει σημασία να δει κανείς τη διαπραγμάτευση που κάνει η κυβέρνηση. Ενώ οι πάντες προειδοποιούν ότι ο χρόνος έχει ήδη στερεύσει η Αθήνα συνεχίζει την καθυστέρηση. Δε φοβάται ούτε τα τελεσίγραφα Ντράγκι, ούτε το ΔΝΤ, ούτε τους Ευρωπαίους που προειδοποιούν. Δε φοβάται, έχει άγνοια κινδύνου ή η ανοησία έχει ποτίσει το DNA της Αριστεράς; Όπως και να έχει το πράγμα, αν δεν υπάρξει συμφωνία τότε στις 6 Μαΐου και μετά, όταν θα πρέπει να ξαναπάνε στις τράπεζες οι συνταξιούχοι, πολλά θα έχουν γίνει. Μέχρι τότε βεβαίως θα μετράμε «θύματα» στην οικονομία.

Η στάση πληρωμών από πλευράς κυβέρνησης σε όλους είναι ξεκάθαρη. Εκτός από μισθούς και συντάξεις, μέχρι τώρα δεν πληρώνεται τίποτε. Ούτε επιδόματα, ούτε επιστροφές φόρων και το κυριότερο ούτε ένα ευρώ σε επιχειρήσεις που λιμοκτονούν. Τα φαρμακεία και οι προμηθευτές ιατρικού υλικού είναι μόνο δύο κλάδοι που είναι έτοιμοι να βγουν στους δρόμους.

Άραγε μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση; Αν έλειπαν 400 εκατ. και βρέθηκαν για να πληρωθούν μισθοί, συντάξεις Μαΐου τότε τι θα γίνει με την επόμενη πληρωμή; Και τι θα γίνει το καλοκαίρι που πρέπει να πληρωθούν πάνω από 11 δις σε χρεολύσια; Οι συνταξιούχοι λοιπόν έστειλαν νωρίς το μήνυμα για πως υπολογίζουν την κυβέρνηση. Θα πέσει ξύλο αν δεν ομαλοποιηθεί η κατάσταση και οι πρώτοι που θα βαράνε θα είναι οι γέροι με τις μαγκούρες.

Ίσως όμως να μη φτάσουμε μέχρι εκεί και το ξύλο να πέσει νωρίτερα. Άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη χάνει μέρος από τη στήριξη του κόσμου και το μεγαλύτερο κομμάτι της αξιοπιστίας του. Και να σκεφτεί κανείς ότι πέρασαν μόλις 100 ημέρες.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. οδυσσεύς Κ. avatar
    οδυσσεύς Κ. 02/05/2015 09:00:50

    Πολύ αληθινό το άρθρο: "Oι συνταξιούχοι δείχνουν ότι τελικά ο μοναδικός δρόμος είναι εκείνος που δείχνει ότι δε θα υπάρξει ξανά ούτε για αστείο η μη καταβολή της σύνταξης. Χιλιάδες ηλικιωμένοι ζουν μόνο με αυτά τα λεφτά, αγοράζουν φάρμακα, χαρτζιλικώνουν το άνεργο παιδί τους, ξοδεύουν στην αγορά ή αποταμιεύουν." O φόβος περαιτέρω περικοπής της σύνταξης (που είναι κομμένη κατα 50% κατα μέσο όρο) μαζί με τον ΕΝΦΙΑ έρριξαν τον Σαμαρά. Αν ο Τσίπρας δεχτεί τελικά την περικοπή αυτή, θα έχει σίγουρα την ίδια τύχη.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ οδυσσεύς Κ. 02/05/2015 09:17:36

      Ότι θες καταλαβαίνεις βλέπω... Αν λοιπόν έπεσε ο Σαμαράς από τις φήμες για μεγάλες περικοπές στις επικουρικές (καθαρή προπαγάνδα καθώς ο μέσος όρος περικοπών θα ήταν 5%), σκέψου τι έχει να πάθει αυτός που δε θα έχει να δώσει καθόλου μισθούς και συντάξεις για μήνες. Και για το χαρακτηρισμό Τρικούπης του 21ου αιώνα διαφωνώ. Εκείνος έκανε έργο προτού χρεοκοπήσουμε. Αν μας χρεοκοπήσουν σήμερα ετούτοι οι συριζανέλ, πέρα από το ότι θα είναι καθαρή επιλογή τους, το μοναδικό έργο που έχουν κάνει μέχρι τώρα είναι η απελευθέρωση λαθρομεταναστών από κέντρα κρήτησης, η κατάργηση φυλακών τύπου Γ, η ψήφιση νόμου υπέρ τρομοκρατών και η επαναψήφιση νόμων του Σαμαρά (π.χ. 100 δόσεις). Απόλυτα αρνητική η συνεισφορά τους στον τόπο λοιπόν. Και από τη διαπραγμάτευση φαίνεται πεντακάθαρα ότι ο Τσίπρας υπολογίζει πολύ περισσότερο το πολιτικό κόστος και το μέλλον του Σύριζα φοβούμενος Λαφαζάνηδες και σία παρά το λαό και τη χώρα.

    • Παρατηρητής avatar
      Παρατηρητής @ οδυσσεύς Κ. 02/05/2015 09:31:45

      τον σαμαρα τον εριξαν οι λαικισμοι σας. οι κουτουρου προτασεις με λεξεις αριστερου προοδευτικου προσημου. ο κοσμος πιστεψε τα ψεματα σας. ομως ερχεται το τελος. δεν εχουν σημμασια οι τρολλιες σας και τα γκεμπελ σας.

      • chris avatar
        chris @ Παρατηρητής 02/05/2015 11:07:07

        τελος δεν ερχεται ποτε για την ΕΛΛΑΔΑ.δυστυχως ομως ο λαος (γιατι αυτος ψηφιζει και αυτος ζει στην ΕΛΛΑΔΑ) εχει γυρισει την πλατη στη ΝΔ.οποιος δεν το βλεπει να βαλει γυαλια.Δεν γινεται με τετοιο τσιρκο που ειναι στην εξουσια να μην ανεβαινει η αντιπολιτευση.

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ chris 02/05/2015 12:53:30

          Ο Ολυμπιακός και το Αιγάλεω να κερδάνε και όλοι οι άλλοι να πα να πνιγούνε.

      • foros1 avatar
        foros1 @ Παρατηρητής 02/05/2015 11:43:28

        το ότι (για παράδειγμα) σε μία νύχτα έδιωξαν 2.000 εκπαιδευτικούς από την επαγγελματική εκπαίδευση, διαλέγοντας τις ειδικότητες που "έδειξε" η μπίλια της ρουλέτας, πόσο κακό έκανε πιστεύετε στον Σαμαρά; πίσω από τις 2.000 υπήρχαν άλλοι 100.000 που είπαν "έρχεται η σειρά μας". κρίμα που δεν καταλαβαίνετε ακόμη και σήμερα, πόσο κακό του έκαναν τα ασήμαντα (δημοσιονομικά εννοώ)...

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ foros1 02/05/2015 12:59:14

          Κρίμα, όσοι καταλαβαίνουν κάτι παραπάνω, να μην προσπαθούν να εξηγήσουν στους 100.000 ότι αυτό που μετράει είναι να πάει καλά το σύνολο. Μορφωμένος άνθρωπος που ψήφισε ΝΔ, ελεύθερος επαγγελματίας που έχασε το αφορολόγητο, μου έλεγε λίγο μετά τις εκλογές "και ένα δύο να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ από αυτά που λέει, θα είναι μεγάλη υπόθεση, μόνο το αφορολόγητο να αυξήσει, εγώ και η γυναίκα μου γλιτώνουμε τόσες χιλιάδες ευρώ φόρο". Μπορεί αυτός, ίσως από κεκτημένη ταχύτητα, να ψηφίσε ΝΔ (ίσως και να μου έλεγε και ψέματα), αλλά κατά βάθος είναι Συριζαίος, Πασόκος, πελατειακός, μέρος της νεοελληνικής φαυλοκρατίας που στηρίζει αυτό το συνοθύλευμα ιδιόρρυθμων που ήρθε στην εξουσία: Ψηφίζει με βάση το προσωπικό του συμφέρον και όχι με βάση το συλλογικό συμφέρον. Όλα από εκεί ξεκινάνε. Τα πολιτικά λάθη της κυβέρνησης Σαμαρά (από πού να ξεκινήσουμε και πού να τελειώσουμε με δαύτα) δεν επιτρέπουν όμως σε εμάς να γινόμαστε τιμητές της. Το να την κατηγορούμε διότι χειρίστηκε άγαρμπα, αδέξια, ανόητα κλπ. ένα σωρό καταστάσεις, τη στιγμή που ήταν μακράν και αποδεδειγμένα η πλέον κατάλληλη κυβέρνηση στη δεδομένη νεοελληνική αφασία και παρακμή, για να διαχειριστεί αυτό που είχαμε το 2012, ακόμη και το 2015, είναι όχι απλώς ανόητο, είναι σχιζοφρενικό: Αντί να προσπαθούμε να πείσουμε τον κόσμο για το λάθος του να ψηφίζει με βάση το προσωπικό συμφέρον, τους δικαιολογούμε και τους δίνουμε και δίκιο. Ε όχι. Δεν έχουν δίκιο. Λυπάμαι πολύ. Η Ελλάδα χρειαζόταν τον Σαμαρά με όλα τα λάθη του και με όλα τα σφάλματά του.

          • οδυσσεύς Κ. avatar
            οδυσσεύς Κ. @ Διογένης 02/05/2015 13:13:21

            Aγαπητέ Διογένη αν πιστεύεις οτι όσοι ψηφίζουν ΝΔ δεν ψηφίζουν με βάση το προσωπικό τους συμφέρον αλλά με βάση το συλλογικό συμφέρον, κατανοώ απόλυτα γιατί υποστηρίζεις ακόμα την ΝΔ. Αν το πίστευα κι εγώ αυτό, θα ψήφιζα και τώρα ΝΔ δαγκωτό, αλλά τα πραγματικά ντοκουμέντα που έχω υπ' όψη μου με βεβαιώνουν για ακριβώς το αντίθετο...

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ οδυσσεύς Κ. 02/05/2015 13:29:01

            Δεν είπα καθόλου αυτό, αλλά φυσικά πού να περιμένει κανείς από Συριζαίους έντιμη συζήτηση.

          • Αργόστροφος avatar
            Αργόστροφος @ οδυσσεύς Κ. 02/05/2015 15:39:15

            Αγαπητέ Οδυσσέα, εάν ψάχνεις συγχωροχάρτι για το λάθος σου, δεν χρειάζεται να γυροφέρνεις στα άρθρα αυτού του site. Καταλαβαίνω την εσωτερική σου ανάγκη να ηρεμήσεις, (ψυχικά κυρίως, αλλά νομίζω και πνευματικά), αλλά εδώ κανείς δεν πρόκειται να σου ζητήσει ''δήλωση μεταμέλειας'' για να συνδιαλεχτεί μαζί σου. Νομίζω ότι η περίπτωση σου χρήζει πιο ειδικής αντιμετώπισης. Τα ''θανάσιμα αμαρτήματα'' μόνο ο ίδιος ο Θεός μπορεί να τα συγχωρέσει. Θα σου πρότεινα να βρεις ένα πολύ καλό πνευματικό, ο οποίος θα σε βοηθήσει στο πρόβλημά σου. Εύχομαι πραγματικά να βρεις την γαλήνη μέσα σου.

          • οδυσσεύς Κ. avatar
            οδυσσεύς Κ. @ Αργόστροφος 02/05/2015 22:14:40

            Μην είσαι τόσο Αργόστροφος!

          • Ραβινος avatar
            Ραβινος @ Διογένης 02/05/2015 17:01:01

            Σωστος !

        • Μεγάλες στιγμές avatar
          Μεγάλες στιγμές @ foros1 02/05/2015 16:36:27

          Σόρυ αλλά με απασχολεί περισσότερο το εκατομμύριο+ των ανεργων στον ιδιωτικό τομέα.Για τους οποίους καμιά βουλευτίνα δεν ανέβηκε κάγκελα,κανένας δεν έκανε πειρατικές εκπομπές και κανένας Λάκης ή Σταμάτης δεν τραγούδησε

    • George N avatar
      George N @ οδυσσεύς Κ. 03/05/2015 09:40:59

      Ανάποδη λογική. Πως μπορεί η χώρα να ξοδεύει το 18% του ΑΕΠ για συντάξεις, το ένα τρίτο των εσόδων της και να λέμε ότι δεν θα γίνουν περικοπές? Πάλι πόλεμο με τους αριθμούς? Η Ελλάδα έχει από τις μεγαλύτερες εισφορές με συνέπεια οι άνθρωποι να μην βρίσκουν δουλειά, οι ατομικές επιχειρήσεις να κλείνουν για να χρηματοδοτηθεί ένα σύστημα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και εμείς λέμε ότι ευτυχώς υπάρχει η σύνταξη του παππού....Αν συνεχίσουμε έτσι απλά σε λίγο δεν θα υπάρχει όχι απλά η σύνταξη αλλά ούτε ο παππούς.

  2. airman avatar
    airman 02/05/2015 10:09:33

    "Είτε η ρήξη είτε ο έντιμος συμβιβασμός" Έντιμος Συμβιβασμός => Έ(ν)τιμος Συμβιβασμός => Έ(ν)τ(ο)ιμος Συμβιβασμός =>Έτ(ο)ιμος Συμβιβασμός => Έτοιμος Συμβιβασμός Η Κυβέρνηση ή τέλος πάντων αυτό το συνοθύλευμα "πολιτικών απόψεων", έχει βρεθεί πλέον στο τέρμα του αδιεξόδου που επέλεξε να ακολουθήσει. Στην ίδια θέση βρίσκεται και η Χώρα, μόνο που η Χώρα δεν είναι παιχνίδι στα χέρια κάθε "νηπίου". Από τη στιγμή που ΔΕΝ είναι σε θέση να αποφασίσει η ίδια, η Κυβερνητική επικοινωνιακή τακτική (όχι προπαγάνδα) έχει ρίξει το χαρτί του δημοψηφίσματος. Οι δε εταίροι/δανειστές/"τοκογλύφοι" έχουν διαπιστώσει αδιαμφισβήτητα πλέον πως πρέπει οι ίδιοι να προτείνουν, με βάση τα δεδομένα που έχουν, ένα σχέδιο δράσης. Αυτός λοιπόν ο "έτοιμος συμβιβασμός" είτε θα τεθεί προς έγκριση μέσω δημοψηφίσματος αφού πρώτα παρουσιασθεί, οπότε ο λαός θα δώσει το πράσινο φως στον Αλέξη να προχωρήσει (αναπληρώνοντας τις απώλειες της κυβερνητικής πλειοψηφίας με τη στήριξη άλλων φιλοευρωπαϊκών δυνάμεων), είτε πριν παρουσιασθεί θα τεθεί θέμα δημοψηφίσματος και μέσω "νέων Καννών" θα κληθεί ένας άλλος "Παπαδήμος" να διαχειριστεί τον "έτοιμο συμβιβασμό". Ο "κουμανταδόρος" της Κυβέρνησης προκρίνει τον πρώτο δρόμο. Η εξουσία είναι γλυκιά!

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 02/05/2015 10:26:51

    Ε, όχι και Τρικούπης! Ο Τρικούπης άφησε μνημειώδες έργο, έτυχε απλώς λόγω συγκυριών να σκάσει η χρεωκοπία στα δικά του χέρια. Τούτος εδώ τι έχει κάνει; Μόνον καταστροφή, είτε στην αντιπολίτευση, είτε στη συμπολίτευση. Δεν νομίζω να υπάρχει ιστορικό προηγουμενο για τον Τσίπρα στη νεώτερη Ελλάδα. Ίσως να λέγαμε για τον Κλέωνα των Αθηνών στην αρχαιότητα, αλλά και εκείνος όλο και κάποιο ψευτοέργο είχε. Ετούτος εδώ; Τίποτε, απολύτως τίποτε. Μας πτωχεύει το τίποτε...

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Διογένης 02/05/2015 11:47:19

      Τον λαό τον αφήνουν χωρίς παιδεία για να παρασύρεται και να χάνει τη κρίση του. Τον ωθούν στον υλισμο γιατί βολεύει να γίνονται ηγέτες άνθρωποι που εξυπηρετούν σχέδια και όχι τους λαούς που τους εκλέγουν. Όταν οι λαοί δεν αντιδρούν στην υποβάθμιση της παιδείας με πολλούς τρόπους, το επόμενο βήμα είναι να απωλεσει την ελευθερία του και τη ταυτότητα του. Εκεί βρισκόμαστε τώρα και το τίμημα θα είναι και δύσκολο και πικρό....

  4. Naruto avatar
    Naruto 02/05/2015 12:20:35

    Η κυβέρνηση έχει ήδη κάνει στάση πληρωμών στους προμηθευτές του δημοσίου . Αν συνεχίσουν να παίζουν καθυστερήσεις στό τέλος του μήνα δεν θα υπάρχει δεκάρα για μισθούς και συντάξεις και τότε θα πέσουν οι μάσκες . Γι΄αυτούς τους κομμουνιστές οι ιδέες τους εχουν μεταφυσική χροιά , είναι σαν θρησκεία , είναι αδύνατον να σκεφθούν κάτι διαφορετικό , πρόκειται για τους τζιχαντιστές της πολιτικής . Ετσι εξηγείται οτι δεν μπορούν ούτε να διαπραγματευτούν ,ούτε να υποχωρήσουν απο τις ιδεοληψίες με τις οποίες είναι δέσμιοι . Εχουν δεθεί με όρκους πίστης μεταξύ τους και κανένας δεν τολμά να αλλαξοπιστίσει . Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με μία πολιτικοθρησκευτική σέκτα που αν δεν κατορθώσει να επιβάλει την κοσμοθεωρία της θα προτιμήσει τον όλεθρο .

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Naruto 02/05/2015 12:59:16

      ''Τζιχαντιστές της πολιτικής'' Έγραψες!!

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Naruto 02/05/2015 13:02:56

      Εξαιρετικό σχόλιο, αλλά νομίζω ότι υπάρχει και το στοιχείο του δόλου σε όσα κάνουν. Οι ιδεοληψίες, ναι, υπάρχουν, αλλά όλα έχουν ένα όριο, ειδικά για τον Τσίπρα που έχει δείξει και στοιχεία ρεαλισμού, και τρομερό ένστικτο πολιτικής αυτοσυντήρησης. Προσωπικά νομίζω ότι χρειάζεται μια οικονομική μελέτη που να δείξει πόσο κακό έκανε στην οικονομία η στάση πληρωμών της κυβέρνησης ΓΑΠ το 2010-2011 και πόσο χαλάρωσε τα πράγματα η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων από την κυβέρνηση Σαμαρά. Τείνει να πιστέψω ότι το 80-90% της κρίσης ήταν αυτό! Και η αρχή της και η λήξη της. Αλλά πρέπει να τεκμηριωθεί αυτό με στοιχεία, δεν αρκεί το "στο περίπου" που προσπαθούμε να μαντέψουμε χωρίς μια καλή μελέτη. Και αυτοί εδώ τώρα κάνουν ακριβώς τα ίδια και χειρότερα. Στερεύει το μετρητό από την αγορά και αυτό το στέρεμα θα το δουν πολύ γρήγορα στην κατάρρευση των εσόδων. Ανόητοι άνθρωποι! Ζούμε σε fast forward το 2010-2011. Ούτε που φανταζόμαστε ποιο θα είναι το επόμενο στάδιο, όπως στις αρχές του 2010 δεν φανταζόμασταν το επόμενο στάδιο, το Μνημόνιο...

      • Παρατηρητής avatar
        Παρατηρητής @ Διογένης 02/05/2015 13:52:41

        Πιστεύω η μη πραγματοποίηση μιας τέτοιας μελέτης είναι ένα άλλο ένα απότοκο της συγκυβέρνησης με πασοκ.

  5. blue nile avatar
    blue nile 02/05/2015 12:38:06

    Στη κόντρα με τους Ευρωπαίους η πλάστιγγα άρχισε να γέρνει υπέρ της ελληνικής πλευράς. Τι έγινε; Πολύ απλά η ξεκάθαρη δήλωση του Τσίπρα για προσφυγή σε δημοψήφισμα σε περίπτωση μη εξεύρεσης ενός τίμιου συμβιβασμού (που οι εταίροι δεν τον πολυήθελαν γιατί για τους πιο μετριοπαθείς η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια παραφωνία ενώ για τους σκληροπυρηνικούς συνιστά απειλή) ενεργοποίησε σημαντικές δυνάμεις υπέρ ημών. Το δημοψήφισμα δεν το θέλει με τίποτα η γερμανική πλευρά και το υποτακτικό της ευρωπαικό ιερατείο. Η ερώτηση στο δημοψήφισμα θα αφορά την αποδοχή ή όχι νέων περιοριστικών μέτρων και θα ενώσει όλες τις αντιμνημονιακές ψήφους οι οποίες θα ξεπεράσουν κατά πολύ το 50%. Το μεγάλο κέρδος τότε είναι ότι οι ευρωκράτες δεν τα βάζουν με μια κυβέρνηση αλλά με μια ολόκληρη χώρα. Παράλληλα η διεκδίκηση των πολεμικών αποζημιώσεων τη στιγμή της ξεκάθαρης γερμανικής κυριαρχίας στην ευρωζώνη ξυπνάει ανεπιθύμητες μνήμες στους λαούς από τις σφαγές της προηγούμενης περιόδου γερμανικής κυριαρχίας. Κάτι που οι Γερμανοί εδώ και πολλά χρόνια πολεμούν να ξεχαστεί ή τουλάχιστον να διαχωρίσουν τις έννοιες Ναζί και Γερμανοί. Εξού και το άρθρο του Spiegel που ουσιαστικά προειδοποιεί την γερμανική πλευρά για το κόστος της συνέχισης της κόντρας με την Ελλάδα. Ούτε και πιθανότητα χρεοκοπίας υπάρχει. Θα τα δώσουν πάλι τα λεφτά... Φανταστείτε, αν δεν τα δώσουν, το πάρτυ που θα κάνουν τα κοράκια στα κρατικά ομόλογα των άλλων επικίνδυνων ευρωζωνικών χωρών. Κανένα ΟΜΤ και κανένας Ντράγκι δεν θα μπορέσει να σταματήσει το τσουνάμι του τζόγου. Σκεφτείτε μόνο ότι το 2012 διάφορα αρπακτικά funds αγόρασαν ελληνικά ομόλογα στο 25% της αξίας τους και μετά απαίτησαν και πήραν το 100%. Για όλα τα παραπάνω η Μέρκελ θα υποχωρήσει. Όπως θα υποχωρήσει και η ελληνική πλευρά η οποία θα αποφύγει μεν τα μέτρα του σκληρού πυρήνα της λιτότητας αλλά θα πρέπει να προχωρήσει στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, ουσιαστικά αναπροσαρμόζοντας την μαξιμαλιστική προεκλογική ρητορεία του ΣΥΡΙΖΑ. Και να μου το θυμηθείτε... Το έγκλημα του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι η οικονομία. Θα είναι το μεταναστευτικό.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ blue nile 02/05/2015 14:01:36

      Τελικά θα το άξίζουμε πλήρως αυτό που θα μας συμβεί.

      • Μεγάλες στιγμές avatar
        Μεγάλες στιγμές @ Διογένης 02/05/2015 16:38:11

        Αλλιώς δεν γινόταν και θα ήταν άδικο.Αποφασίσαμε και θα μας ερθει ο λογαριασμός

    • Παρατηρητής avatar
      Παρατηρητής @ blue nile 02/05/2015 15:27:52

      πίνω μπάφους και παίζω προ το ποστάρισμα αγαπητέ φίλε. είμαστε προ του φάσματος της ρετσινιάς της (πραγματικής) χρεοκοπίας και γίνονται μεταφυσικού επιπέδου θεωρίες γιατί και πως δεν θα τολμήσουν. έχω πραγματικά την εντύπωση ότι το σοκ θα είναι πολύ πιο έντονο σε άτομα που έχουν την ίδια άποψη μαζί σου παρά σε άλλους. εσείς θα τους πάρετε με τις πέτρες. όχι εμείς.

    • Κώστας ΜΠ avatar
      Κώστας ΜΠ @ blue nile 02/05/2015 20:46:13

      Tελικά μας αξίζει η χρεοκοπία...

    • οδυσσεύς Κ. avatar
      οδυσσεύς Κ. @ blue nile 02/05/2015 22:21:05

      Όπως πάντα αγαπητέ Blue Nile λές μόνο την ΑΛΗΘΕΙΑ με Αριστοτέλεια λογική. Βεβαίως στα ατυχήματα δεν επικρατεί η λογική, γι αυτό και συμβαίνουν. Αλλά συμβαίνουν όταν και εκεί που κανείς δεν τα περιμένει. Και αυτή τη φορα το Grexit το έχει μάθει και το περιμένει και η κουτσή Μαρία, άρα, όπως λες, και όπως είπε και η Μέρκελ έχει αποκλειστεί ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ. Ετσι εξηγείται και η αισιοδοξία του Τσίπρα για έντιμη συμφωνία. Οψώμεθα...

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ οδυσσεύς Κ. 03/05/2015 10:19:32

        Όμοιος ομοίω αεί πελάζει.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ blue nile 02/05/2015 23:17:39

      Αν είχατε δίκαιο blue nile ότι υπήρχε πιθανότητα να γέρνει η πλάστιγγα υπέρ τη Ελλάδας δεν θα απομακρυνόταν ο Βαρουφάκης από τη διαπραγμάτευση.

      • blue nile avatar
        blue nile @ roadrunner 03/05/2015 01:23:12

        O Βαρουφάκης έκανε στην αρχή καλή δουλειά αναδεικνύοντας την ευρωπαϊκή διάσταση του ελληνικού προβλήματος αλλά μετά κούρασε. Φυσιολογικός ο παραγκωνισμός του. Η συνέχεια ανήκει στον Δραγασάκη ή σε κάποιο δικό του άνθρωπο. Όσο για το μεταναστευτικό που έγραψα παραπάνω είναι το πραγματικό πρόβλημα και οι ιδεοληψίες του 3% που αντιλαμβάνονται τη χώρα ως χώρο και αντί να προσπαθήσουν να αποτρέψουν με κάθε μέσο τις μεταναστευτικές ροές τις αφήνουν ελεύθερες, είναι ικανές να φέρουν μια τραγική καταστροφή. Γιατί ναι μεν όσοι έρχονται θέλουν να πάνε προς Βορρά, όπως διατυμπανίζει σε κάθε ευκαιρία ο Τσίπρας, αλλά δυστυχώς η μεγάλη πλειοψηφία θα μείνει εδώ. Εύχομαι να έχω άδικο.

        • οδυσσεύς Κ. avatar
          οδυσσεύς Κ. @ blue nile 03/05/2015 09:14:08

          Η κρίση φίλε Blue Nile ήταν, όπως σωστά το ανέδειξε ο Βαρουφάκης, πρωτίστως Ευρωπική και δευτερευόντως Ελληνική. Το χρέος είναι του Ευρώ και των 4-5 Μεγάλων Ευρωπαικών Τραπεζών και νταβατζήδων. Όχι της Ελλάδας. Το μεταναστευτικό είναι καθαρά Ευρωπαικό και καθόλου Ελληνικό πρόβλημα, που όμως ΚΑΙ αυτό οι "εταίροι" μας μας το φόρτωσαν με το Δουβλίνο ΙΙ, το οποίο ακόμα και ο Δένδιας φωνάζει οτι πρέπει να καταργηθεί. Σχεδόν ΚΑΝΕΝΑΣ λαθρομετανάστης δεν θέλει να μείνει στην πτωχευμένη Ψωροκώσταινα Ελλάδα πλέον. Για την πλούσια Ευρώπη προορίζονται, Πόσο θα αντέξει η Ελλάδα να τους συγκρατεί για χάρη των Γερμανών που θέλουν να μας πετάξουν και εκτός Ευρώ? Αν η Ευρώπη και η Δύση γενικώτερα δεν φροντίσουν να χρησιμοποιήσουν ενα ελάχιστο ποσόν από τα τρισεκατομμύρια του βρυκολακιασμένου στις Παγκόσμιες Τράπεζες καφαλαίου, για να κάνουν βιώσιμη τη ζωή στις πατρίδες των "λάθρο", το πρόβλημα δεν θα λυθεί. Μόνο ένας φόρος 1τοις χιλίοις! επι των Παγκοσμίων χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, επαρκεί για την διαγραφή ΟΛΩΝ των χρεών του Τρίτου κόσμου σε ΕΝΑ! έτος. Και δεν δίνουν ούτε αυτό τα κτήνη! για να μην λιγοστέψουν τα εμφανιζόμενα κέρδη και για να μην ανοίξει η όρεξη των φτωχών και για άλλα... Η γηραλέα μαραζώνουσα Ευρώπη θα υποκύψει τελικά στην σφριγηλή βιολογική δύναμη των μεταναστών, πνιγμένη στα υπερκέρδη των τραπεζιτών τύπου Βάιντμαν...

    • George N avatar
      George N @ blue nile 03/05/2015 09:19:26

      "Η ερώτηση στο δημοψήφισμα θα αφορά την αποδοχή ή όχι νέων περιοριστικών μέτρων και θα ενώσει όλες τις αντιμνημονιακές ψήφους οι οποίες θα ξεπεράσουν κατά πολύ το 50%." Φοβάμαι ότι έχει την ίδια λογική με ένα δημοψήφισμα για να μείνουμε για πάντα νέοι και ωραίοι ποντάροντας στο πολιτικό κόστος που θα αναλάβει ο Χρόνος αν αρνηθεί :-)

      • οδυσσεύς Κ. avatar
        οδυσσεύς Κ. @ George N 03/05/2015 09:42:39

        Το Δημοψήφισμα μάλλον θα έχει ως ερώτημα πρός τους Έλληνες: Oι Γερμανοί, ή μάλλον οι "εταίροι" απαιτούν απο την Ελληνική κυβέρνηση να εγκαταλείψει το πρόγραμμά της, ή να παραιτηθεί και να εφαρμόσει μνημόνια μέχρι πλήρους αποπληρωμής του χρέους. Να παραιτηθούμε, ή να πάμε στη Δραχμή? Αλλο ερώτημα δεν θα είχε λογική, όπως σωστά το λες φίλε George.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ George N 03/05/2015 10:31:38

        Δεν είναι τόσο απλό. Καταρχάς, ο ΣΥΡΙΖΑ θα φέρει κάτι που θα το έχει συμφωνήσει ο ίδιος ή όχι; Δεν μπορεί να φέρει κάτι που δεν θα έχει συμφωνήσει ο ίδιος. Για τον πολύ απλό λόγο ότι οι εταίροι δεν του λένε "πάρε αυτά κι αυτά τα μέτρα", αλλά "πες μας εσύ τι μέτρα θα πάρεις και αν μας αρέσουν θα σου δώσουμε τα λεφτά, αν όχι, να μας πεις άλλα μέχρι να μας αρέσουν". Άρα, τα μέτρα θα τα έχει "προτείνει", τυπικώς τουλάχιστον, η ελληνική πλευρά. Άρα, θα πάμε με μέτρα που θα έχουν την υπογραφή "ΣΥΡΙΖΑ" απο κάτω. Δεν θα γίνει, δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο. Το έχουν σχεδιάσει καλά οι Ευρωπαίοι, είναι παλιές καραβάνες και ο άλλος νόμιζε (φαίνεται όντως να το πίστευε!) ότι "δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στο εκατομμύριο" να του πει όχι η Μέρκελ! Τέτοιο στουρνάρι είναι ο υπερτιμημένος Αλέξης, για να μην ψαρώνουν κιόλας μερικοί-μερικοί. Τώρα όμως ήρθε η ώρα της αλήθειας και πάει σε μια διαδικασία που δεν τη γνωρίζει και που οι άλλοι την έχουν "γεννήσει", μεταφορικά και κυριολεκτικά. Θα πάμε λοιπόν σε δημοψήφισμα με μέτρα όχι απλώς συμφωνημένα, αλλά μέτρα που θα έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Θα πει εκεί ότι "τώρα όμως παίρνω πίσω την υπογραφή μου"; Τότε μπορεί μεν να συναπιστούν οι "αντιμνημονιακές ψήφοι", αλλά θα τελειώσει την άλλη στιγμή το παιχνίδι από την Ευρώπη και θα κλείσουν την άλλη στιγμή τα ΑΤΜ. Αυτό λοιπόν θα το αποφύγει. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ πάει να πει "να σώσουμε τη χώρα, χρειάζονται αυτά τα σκληρά μέτρα, και συνάντησα προχθές κάποιον που μου έλεγε, να δώσω και έναν και δύο μισθούς για να σωθεί η πατρίδα" (πού είσαι ΓΑΠ με τα ωραία σου!) και "ψηφίστε τα ωραία μας μέτρα στο δημοψήφισμα", τότε οι "αντιμνημονιακές ψήφοι" θα διασπαστούν και θα πάμε για πάνω από 50% "ναι" στο δημοψήφισμα. Βέβαια, αυτό θα είναι η πολιτική ταφόπλακα του ΣΥΡΙΖΑ. Διότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ξέρει να ασκήσει πολιτική επιτυχούς εκτέλεσης μνημονίου. Όπως και ο Παρατηρητής αυτές τις ημέρες, θα έχουμε μια επανάληψη της κυβέρνησης ΓΑΠ: Δεν θα πιάνει τους στόχους, θα έχει συνεχείς προστριβές με την τρόικα και θα είναι, γενικά, μια συνεχής αποτυχία η όλη κατάσταση για τον ΣΥΡΙΖΑ. Θα εκδιωχθεί από την εξουσία προτού να το καταλάβει. Ο Τσίπρας έχει περιέλθει σε μια κατάσταση lose-lose, απλώς θα πάει τελικά με την κατάσταση που θα του δώσει περισσότερο χρόνο και αυτή φαίνεται σήμερα να είναι ο καταρχήν συμβιβασμός με τους Ευρωπαίους. Μετά θα δει τι θα κάνει για να το "πουλήσει" στην αριστερή του πτέρυγα και λοιπούς ορκισμένους αντιμνημονιακούς. Αυτοί όμως είναι η μειοψηφία. Οι περισσότεροι είναι αντιμνημονιακοί από ιδιοτέλεια, όχι επειδή το πιστεύουν. Αντιμνημονιακός επειδή το πιστεύει είναι π.χ. ο aris. aold, επειδή είναι δεξιός και θελει εθνική ανεξαρτησία. Αυτοί που ακολουθούν τον ΣΥΡΙΖΑ όμως είναι αριστεροί και κοιτούν πρώτα απ' όλα την τσέπη τους. Εμείς οι υπόλοιποι παλιοί αντιμνημονιακοί έχουμε καταλάβει την αξία της πολιτικής Σαμαρά και ότι αυτή είναι η μόνη πραγματική αντιμνημονιακή πολιτική, πολιτική δηλαδή που σε βγάζει από το Μνημόνιο. Να δούμε πότε θα το καταλάβει και η υπόλοιπη χώρα.

        • οδυσσεύς Κ. avatar
          οδυσσεύς Κ. @ Διογένης 03/05/2015 11:27:26

          Aγαπητέ Διογένη , Κατανοώ την απέχθειά σου για τον Τσίπρα και τους Συριζαίους που σύμφωνα με τα δικά σου μέτρα και σταθμά είναι τουλάχιστο ανεπαρκείς, στο να σε ικανοποιήσουν. Όμως εγώ πιστεύω πως αν γίνει όπως το λές, ήτοι πρώτα κλείσει ο Τσίπρας τη συμφωνία με τους "εταίρους", θεωρώντας την έντιμη και μη παραβιάζουσα τις ουσιαστικές κόκκινες γραμμές του, και μετά κάνει Δημοψήφισμα, θα είναι όντως βλάκας με περικεφαλαία... Δημοψήφισμα με το ερώτημα όπως περίπου το διατυπώνω εγώ, θα κάνει ΜΟΝΟ άν δεν έχει συμφωνία με τους "εταίρους", προκειμένου να πάρει την έγκριση του λαού για να πάει στη Δραχμή, ή αλλοιώς να πάει σπίτι του. Όσον αφορά το παιχνίδι "του μουντζούρη" που αναφέρεις, για το ποιός έχει προτείνει τα μέτρα, όταν τα σπάσουν και η Ελλάδα αλλάξει στρατόπεδο, δεν θα έχει ΚΑΝΕΝΑ απολύτως νόημα πλέον και σίγουρα, όπως συμβαίνει και με τις εξεταστικές επιτροπές του Ελληνικού κοινοβουλίου, θα υπάρχουν τόσες απόψεις όσοι και οι μετέχοντες...Επομένως συμφωνώ μαζί σου οτι μάλλον ο Τσίπρας θα πάρει τη Συμφωνία και "θα πάει τελικά με την κατάσταση που θα του δώσει περισσότερο χρόνο και αυτή φαίνεται σήμερα να είναι ο καταρχήν συμβιβασμός με τους Ευρωπαίους. Μετά θα δει τι θα κάνει για να το "πουλήσει" στην αριστερή του πτέρυγα και λοιπούς ορκισμένους αντιμνημονιακούς, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι αντιμνημονιακοί από ιδιοτέλεια", και δεν θα εγκαταλείψουν την εξουσία, αν η αντιπολίτευση δεν καταφέρει να ξαναπάρει την πλειοψηφία με το μέρος της. Απλά διότι αν όντως ήταν αγνοί επαναστάτες σαν τον Τσέ Γκεβάρα, απο τις 20 Φεβρουαρίου θα είχαν πάει στο ΚΚΕ ή τον Αλαβάνο και δεν θα ζητούσαν απλά συγγνώμη που δεν το τόλμησαν...

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ οδυσσεύς Κ. 03/05/2015 12:16:36

            Και τι θέση θα πάρει σε ένα τέτοιο δημοψήφισμα; Υπέρ ή κατά του ευρώ; Υπέρ ή κατά του συμβιβασμού; Αν θα έχει εγκαταλείψει το τραπέζι των διαπραγματεύσεων χωρίς συμφωνία, αυτό σημαίνει ότι θα θέλει ψήφο υπέρ της ρήξης. Ε, με δημοψήφισμα στο οποίο η ελληνική κυβέρνηση θα πάει υπέρ της ρήξης, την άλλη μέρα θα δει τα κλειστά ΑΤΜ και ένα "άντε πνίξου ρε" του Ντράγκι και των λοιπών Ευρωπαίων. Το ότι δεν πρόκειται να πάει σε ρήξη το αποδεικνύει η συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου. Αν ήταν να πάει σε ρήξη, θα τους είχε σιχτιρίσει από τότε. Δεν πάει σε ρήξη, άρα, δεν θα πάει σε δημοψήφισμα έχοντας σηκωθεί από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων χωρίς συμφωνία. Το δημοψήφισμα όπως το φαντασιώνεσαι εσύ υπάρχει μόνον στο μυαλό των ποδοσφαιρικού τύπου οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ. Φαντασιωθείτε το ελεύθερα, αλλά δεν θα υπάρξει. Ή μάλλον, εάν υπάρξει, θα είναι το κύκνειο άσμα του αρχηγού σας. Ο εφιάλτης του. Η δικαίωση του τρομολαγνικού σποτ της ΝΔ. Το γνωρίζει, γι' αυτό και δεν θα υπάρξει. Θα το λέει για την περίπτωση συμφωνίας, όμως και τότε δεν θα τολμήσει να το κάνει. Βασικά, προσωπικά είμαι βέβαιος ότι πάμε για πιστωτικό γεγονός. Η κυβέρνηση Τσίπρα δεν θα υποχωρήσει, παρά πολύ αργά κάθε φορά. Τα έσοδα από τον ΦΠΑ που περιμένει εναγωνίως να πιστωθούν Δευτέρα-Τρίτη θα είναι απειροελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες. Ίσως το πιστωτικό γεγονός να το έχουμε, λοιπόν, από Τετάρτη. Οπότε και όλη η φιλολογία περί δημοψηφίσματος να πάει πολύ πιο γρήγορα χαμένη από ό,τι υπολογίζω.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/05/2015 12:45:44

    Aπαράδεκτη η σύγκριση με ένα μεγάλο φιλελεύθερο εκσυγχρονιστή πολιτικό του 19ου αιώνα. Ο Τρικούπης όντως χρεωκόπησε γιατί εφτιαξε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο που λειτουργεί ακόμη.Ο Τσίπρας θα χρεωκοπήσει χωρίς κανένα λόγο πέρα από τις ιδεοληψίες του.

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ ψυχραιμια 02/05/2015 17:43:41

      Εγώ πάντως βλέπω τις ιδεοληπτικές αναφορές της αριστεράς ως κεντρικής εξουσίας, σε πλήρη συνάρτηση με ενδεχόμενο δόλο που βυσσοδομεί στην άσκησή της. Ολα γίνονται πιο εύκολα όταν τα "σερβίρει" η αριστερή διακυβέρνηση και έχουν βρε παιδί μου και μια προοδευτική εσσάνς. Αυτό ψήφισε ο Ελληνας στις 25/1 και αυτό του σερβίρεται τώρα: Μπαγιάτικος , δύσοσμος και εμετικός πολιτικός εκσυγχρονισμός από τους παρίες της πολιτικής. Κάποιον Βούτση, κάποιον Βαρουφάκη, κάποιον Κουράκη και κάποια Κωνσταντοπούλου και τον επικεφαλής τους .

  7. ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ avatar
    ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ 02/05/2015 18:02:20

    ΄....κι αυτός καθησυχάζει τους λαϊκούς χαχόλους με αισιόδοξα μηνύματα και για συμφωνία με κόκκινες γραμμές που τον έχουν παγιδεύσει. μα μωρέ ανόητοι ποιος σας εμπιστεύεται , έστω και αν λέτε ότι υιοθετείτε (τώρα) το 70% των μεταρρυθμίσεων της προηγούμενης κυβέρνησης ενώ η εμπάθεια και ο λαϊκισμός σας (τότε) δε σας άφησαν να ψηφίσετε ούτε μια από τις μεταρρυθμίσεις ?? πώς να μην απαιτούν επαχθέστερα μέτρα και να δεχτούν έντιμο συμβιβασμό με "άτιμους"???

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.