#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/01/2010 16:17
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πώς να οδηγείτε στο χιόνι με ασφάλεια

 



Όλο το κόλπο είναι να μένει η «μούρη» μέσα στις στροφές, για να μην σας κάνει υποστροφή και βγείτε στο αντίθετο ρεύμα.

Χρησιμοποιούμε γι αυτό το «φρενάρισμα με το αριστερό» (left foot braking).

Βάζουμε το αριστερό πόδι στο φρένο και μόλις μπούμε στην στροφή το πατάμε ελαφρά ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΤΟ ΓΚΑΖΙ.

Ισχύει για κάθε ολισθηρό οδόστρωμα (λάσπη, γλίτσα κλπ)

Προσοχή, όμως, όσοι έχετε αυτοκίνητα με εμπρός κίνηση (η μεγάλη πλειοψηφία) πατάτε ταυτόχρονα γκάζι και φρένο. Όσοι έχουν τετρακούνητα ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟ ΓΚΑΖΙ, γιατί θα πάει ευθεία – εκτός αν σας υποστρέψει

Δείτε τα πόδια του Κόλιν στο δεύτερο βίντεο

Για να μην σας «πιαστεί» το αριστερό πόδι να ακουμπάτε το τακούνι στο πάτωμα.

ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΑΦΙ



____________________________________________

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜιχΜιχ avatar
    ΜιχΜιχ 25/01/2010 16:27:12

    ΟδηγείτΕ.

    Μνημονικός κανόνας. Να οδηγείτΕ, ποιοι; Εσείς. Να οδηγείτΑι, ποιο; Αυτό.

  2. Factorx avatar
    Factorx 25/01/2010 16:39:41

    σιγα θα σκίσεις κανένα καλσόν

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Factorx 25/01/2010 16:48:05

      αφού δίπλα γράφεις άλλα, γιατί γκρινιάζεις και δεν διορθώνεις εδώ και τους τίτλους στην κεντρική σελίδα ? Άγιος άνθρωπος ο Μιχ2, σούδωσε και τον κανόνα

  3. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/01/2010 16:46:09

    Έβαλες τον άτυχο Κόλιν ΜκΡέι και στενοχωρηθήκαμε. Για τέτοια είμαστε τώρα?

  4. ΝΔΚ avatar
    ΝΔΚ 25/01/2010 16:48:01

    Λιγη σοβαροτητα και σε τετοιου ειδους θεματα δεν βλαπτει.Μαλλον θελετε να σκοτωσετε καποιον με τις συμβουλες σας οι οποιες απευθυνονται σε ειδικους.

    • Factorx avatar
      Factorx @ ΝΔΚ 25/01/2010 16:54:05

      Η βλακεία σκοτώνει μόνο αγαπητέ. και η ασχετοσύνη. Οι συμβουλές δεν απευθύνονται σε ειδικούς. Αλλά σε όλον τον κόσμο που πήρε δίπλωμα απο τους άσχετους. Δοκίμασέ το, μην φοβάσαι

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ ΝΔΚ 25/01/2010 17:04:00

      ψιλοάσχετο αλλά κολλάει λόγω ανοησίας (ψάχνω τόση ώρα που να το βάλω!):

      Σε θυμώνει περισσότερο η αδικία ή η ανοησία;
      Η αδικία. Δεν θυμώνω με την ανοησία, είναι κάτι πολύ κοινό για μένα. Με θυμώνουν γενικά τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και σκέφτομαι στρατηγικά πως θα τα αντιμετωπίσω.
      http://www.lygeros.org/Interviews/Ka0hmerinh_20100124.html
      (λατρεύω την αρχοντιά και την μεγαλοσύνη των ευφυών!, διότι "η πραγματική ευφυϊα συνεπάγεται καλοσύνη, καλαισθησία, ευαισθησία, αίσθηση του δικαίου και του χιούμορ και, τελικά, ανθρωπιά")

  5. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 25/01/2010 16:58:26

    Καλά τα λες Factora αλλά για να το μάθεις το αριστερό χρειάζεσαι μεγάαααλη αλάνα.

    Σε δρόμο να κάνεις εξάσκηση δεν γίνεται γιατί για να πετύχει πρέπει να το κάνεις με φόρα και με το αριστερό δεν μπορείς στην αρχή να φρενάρεις με ακρίβεια (το κοκαλώνεις και τετακάρει ή πρέπει να έχεις αστραπιαίο ανάποδο).

    Προσωπική μου άποψη πρώτα εξάσκηση σε αλάνα και μετά στο δρόμο. Πάντως όταν το είχα καταφέρει μερικές φορες με μπροστοκίνητο είχε απίστευτη φάση, τύφλα να'χανε τα πισοκίνητα και οι τετρακούνες...

    • Factorx avatar
      Factorx @ Αγανάκτηση 25/01/2010 17:17:42

      Γράφω εγώ πουθενά να πάς με χίλια; Δοκιμάζεις με 10, μετά με 20 και μετά 40, 50 κοκ

      ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ

      (Θα σας έγραφα και πως μπαίνεις με το πλαι, αλλά μπορεί να βρεθεί κανένας να να μου πει οτι θέλω να σκοτώσω κόσμο)

  6. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/01/2010 16:59:26

    Ελεγειακή οδήγηση. Κρίμα.

  7. gnikos avatar
    gnikos 25/01/2010 17:27:29

    Για αυτό λέει ο factoras το τακούνι κάτω...αλλιώς κοκάλωσε.... γιατί το αριστερό είναι συνηθισμένο για συμπλέκτη όχι για φρένο.

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/01/2010 17:32:45

    Έχω μαγευτεί ρε Φάκτορα. Σαν κάτι συνοδηγούς που κοιτάνε σα βαλσαμωμένοι το παρμπρίζ όταν κάνει μπλακ άουτ ο εγκέφαλος.

  9. nikiplos avatar
    nikiplos 25/01/2010 17:41:38

    Καλησπέρα.... από το ποστ λείπει το ουσιωδέστερο με μεγάλα bold γράμματα:
    Στο χιόνι οδηγούμε ΜΟΝΟ με αλυσίδες ή ειδικά λάστιχα...

    Οι ειδικοί οδηγούν τα αυτοκίνητα στα όρια... είναι άλλο ανέκδοτο...

    Δεν είναι κάτι που μαθαίνεται με τα λόγια. Για να μάθει να ελέγχει κανείς το φαινόμενο της υπερστροφής με ολισθηρό δρόμο, πρέπει φυσικά να εξασκηθεί πάρα πολύ, και ολισθηρός δρόμος από ολισθηρό διαφέρουν παρασάγγας. Καθώς και αυτοκίνητο από αυτοκίνητο...

    Θα συμβούλευα όποιον θέλει να "δοκιμάσει" κάτι τέτοιο να πάει σε ένα χιονισμένο επαρχιακό γήπεδο με τις κορίνες του και εκεί να εξασκηθεί...

    Γιατί η προστασία από την υπερστροφή, με κακά αντανακλαστικά και μικρή εμπειρία είναι σίγουρη έξοδος από το δρόμο προς γκρεμό, αν ακολουθούν S.

    Καλύτερα λοιπόν αλυσίδες + ABS στο αυτοκίνητο...

    'Οσοι διστάζουν με τις αλυσίδες για να μην "φαν τα λάστιχα" (απύθμενη ελληνική ανοησία) ας σκεφτούν ότι η αλλαγή λάστιχων κοστίζει γύρω στα 200€ για ένα μέσο αμάξι. Τιμή από την οποία ξεκινάει ο φανοποιός...

  10. Factorx avatar
    Factorx 25/01/2010 17:52:00

    Μες την ευκαιρία επαναλαμβάνω: το antinews απευθύνεται μόνο σε έξυπνους αναγνωστες. Για τους άλλους είναι πραγματικά επικίνδυνο

  11. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/01/2010 17:57:55

    Όποιος έχει πάει στον Καναδά χειμώνα, θα ξέρει ότι οι αλυσσίδες είναι κάτι το άγνωστο εκεί. Όλοι χρησιμοποιούν τα ειδικά λάστιχα για το χειμώνα.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Strange Attractor 25/01/2010 18:12:30

      και στην Ελβετία. Μην ξεχνάς όμως ότι εκεί ο χειμώνας διαρκεί, τα ειδικά λάστιχα δεν είναι για να τα βάζεις και βγάζεις κάθε μέρα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Strange Attractor 25/01/2010 18:26:48

      Συμφωνώ, 6-8 μήνες σερί...

  12. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 25/01/2010 18:01:06

    Φάκτωρ μη ξιπάζεσαι! (μια χαρά τα λένε οι ανωτέρω, αλλό η μαγεία, άλλο η ασφάλεια, έτερον εκάτερον)
    ποιός είπε πως οι ευφυείς δεν έχουν φοβίες; ή ακόμη περισσότερο πως είναι αντίγραφα ενός συγκεκριμένου πρωτότυπου;

  13. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/01/2010 18:01:35

    Έλεος ρε παιδιά, δεν μπορείτε να δείτε το θέμα όπως ακριβώς είναι?
    Ο Φάκτορας έγραψε ένα ποστ για το αγαπημένο του άθλημα,έβαλε και δυο βίντεο από ένα μεγάλο οδηγό που δεν είναι πια κοντά μας και αντί να το απολαύσουν μερικοί και να αφήσουν τη φαντασία να τρέξει άρχισε μια μιζέρια, ένα δασκαλίστικο, τι να πω.

  14. ΝΔΚ avatar
    ΝΔΚ 25/01/2010 18:02:19

    Factor X - τελικα εισαι μεγαλος οδηγος ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !

    • Karmacedon avatar
      Karmacedon @ ΝΔΚ 25/01/2010 18:34:52

      +1 . O FactorX ειναι πραγματικος οδηγος αγωνων .

  15. tiramola avatar
    tiramola 25/01/2010 19:04:11

    Όπως τα λέει ο Φάκτορας είναι.
    Δεν είμαι και ο καλύτερος οδηγός αλλά τις οδηγίες τις γνώριζα.
    Μπράβο Φάκτορα για την ανάρτηση και ευχαριστούμε.
    Μερικούς τους πάει το αυτοκίνητο , δεν το πάνε...

    Ο αδικοχαμένος Colin..
    Ο μεγαλύτερος οδηγός στην ιστορία του WRC.

  16. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/01/2010 19:16:55

    Και εγώ έτσι οδηγάω! (στο PS3)

  17. xaroylhs avatar
    xaroylhs 25/01/2010 19:32:13

    Καλά τα λές Factor X αλλά το αριστερό πόδι έχει συνηθίσει να πατάει συμπλέκτη μέχρι κάτω και δύσκολα χωρίς εξάσκηση δεν θα το κάνει και στο χιονισμένο δρόμο ( κάτι παρόμοιο συμβαίνει σε όποιον οδηγεί για πρώτη φορά αυτόματο αυτοκίνητο,)οπότε πάει ..καλιά του ! Μην ξεχνάμε το στρές του οδηγού , ιδιαίτερα του άπειρου , σε αυτές τις συνθήκες είναι μεγάλο.
    Προσοχή λοιπόν και απαραίτητη εξάσκηση σε ..αλάνα για πάρα πολλές φορές.

  18. ARISTOMENIS VIGILANT avatar
    ARISTOMENIS VIGILANT 25/01/2010 19:51:26

    ΝΟΙΚΙΑΣΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΚΑΙ ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΛΑΣΤΙΧΑ (ΕΧΤΡΑ ΕΥΡΩ), ΕΠΕΜΕΝΑΝ, ΕΠΕΜΕΝΑ....ΤΟ ΠΙΑΣΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΤΣΕΚΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΕ 2-3 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΗΝ ΜΑΣΑΤΕ...ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ...
    ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΜΟΝΑΧΟ 1-0 (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ...)

    • ARISTOMENIS VIGILANT avatar
      ARISTOMENIS VIGILANT @ ARISTOMENIS VIGILANT 25/01/2010 20:03:28

      ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΗΤΑΝ ΜΕ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ...

  19. Anonimi avatar
    Anonimi 25/01/2010 19:53:23

    Πολύ χρήσιμο, τώρα δεν θα είμαι πια δημόσιος κίνδυνος όταν βγαίνω στο δρόμο με χιονιά.

  20. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/01/2010 20:04:09

    Και σαν αξιοπερίεργο για εμάς, αναφέρω πως στον Καναδά (με πολύ χιόνι και πάγο) κυκλοφορούν ακόμη και μηχανές!!! με ειδικά πάντα χειμωνιάτικα λάστιχα (με καρφιά παρακαλώ). Oh,yes!

  21. Pezos avatar
    Pezos 25/01/2010 20:25:47

    Ισχυει μονο σε εμπροσθωκινητα! Δεν το γραφει αρκετα καθαρα. Στα πισωκινητα αρκει περισσοτερο/λιγοτερο γκαζι. To Φρενο δεν κανει απολυτως τιποτα.
    Αν αφησουμε το γκαζι σε πισωκινητα (πχ σε πανικο) τοτε καναμε τρεις σβουρες....

    Αυτο ακριβως (το rear axis braking) κανει και το ESP (στα εμπροσθωκινητα)....

    αλλα γιατι να ριχνουμε τοσο λαδι στη φωτια? Εδω ολη η Ελλαδα δεν εχει μαθει να αναβει φωτα σε συννεφια, κυκλοφορει με φωτα στασεως αντι πορείας μεχρι βαθιας νυκτος..... + χρησιμοποιει την Λωριδα Εκτ. Αναγκης για λωριδα ξεμποτιλιαρισματος... το λεφτ φουτ μπραικινγ μας μαρανε. Ευχομαι να μην κανει πρακτις κανενας "μαθητευομενος ΜκΡαε" το λεφτ φουτ μπραικινγ οταν τον διασταυρωνω...

    BTW: Στην Ελβετια τα χειμερινα λαστιχα δεν ειναι υποχρεωτικα. Αλυσιδες ομως χρειαζονται παντα, ακομα και πανω στα χειμερινα λαστιχα. Με τα καρφια υπαρχει αυστηρος περιορισμος ταχητος 60χλμ γιατι χαλανε τον δρομο. Εχει κανεις σας κυκλοφορησει με καρφια στο στεγνο?

    • gnikos avatar
      gnikos @ Pezos 25/01/2010 21:55:39

      "κυκλοφορει με φωτα στασεως αντι πορείας μεχρι βαθιας νυκτος…"

      Ή ανάβει τα μαϊμού xenon που καταστραβώνουν και τους προβολείς ομίχλης μόνιμα.

      Για μετρήστε πόσοι κυκλοφορούν με τα ομίχλης αναμμένα.....

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Pezos 25/01/2010 22:07:51

      Η καγκουριά πάει σύννεφο.

  22. Factorx avatar
    Factorx 25/01/2010 21:32:14

    Ισχύει και στα πισωκίνητα, με έκδηλη τάση υποστορφής. Πως κρατάς την μούρη μέσα; - πχ Πόρσε. Βέβαια κανένας μας δεν εχει Πόρσε, αλλά λέμε τώρα.

    Μπήτε λοιπόν στο αυτοκίνητό σας και αρχίστε σιγά σιγα να φρενάρετε με το αριστερό. Θα με θυμηθείτε. Και μετα θα μου βγάλετε ποσοστά απο τα φαναρτζίδικα που θα έχετε γλυτώσει.

    (για τους προχωρημένους σαν το Αλλενάκι)και μόνο ΕΚΤΟΣ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ : λίγο πριν την στροφη (τεσσερα μέτρα από όσο λέει το μυαλό) τσιμπας λίγο το αριστερό και θα δεις πως γυρίζει. Μετά το κουμαντάρεις με το γκαζι.

    Η ΓΝΩΣΗ ΣΩΖΕΙ

    Για να μου πουν οι διαφωνούντες τι κάνεις αν εισαι σε επαρχιακο δρόμο, πας με όσα και ξαφνικά βλέπεις μπροστά σου μια λίμνη λαδι;

  23. Eroton avatar
    Eroton 25/01/2010 22:07:03

    Αλλενάκι προχώ τσίμπα το.

    http://www.youtube.com/watch?v=Y2_eeEkUkAg&feature=related

  24. Βρασίδας avatar
    Βρασίδας 26/01/2010 00:33:30

    κάτι τέτοια αναγκάστηκα να κάνω προχτές μεταξύ Δαυλείων και Αλιάρτου ένεκα οι αγρότες. Λόγω ΑΒS και ESP βγήκα Λαμία, αλλά κάτι άλλοι είναι ακόμα εκεί. Με ποιό πόδι φρενάρισαν... πού να ξέρω!

  25. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 26/01/2010 11:40:02

    Προς @Eroton: Tελικά φίλε μου ποιο είναι τό θέμα εδώ?
    Η ανταλλαγή γνώσεων ή η επίδειξη... γνώσεων?
    Θα περίμενα από σενα να σχολίαζες την οδήγηση του Κόλιν...
    Εάν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή γνώσεων εδώ είμαι και εδώ είσαι, για ζητήματα του τύπου γιατί το όχημα πρέπει ή δε πρέπει να φρενάρει με το αριστερό και όχι με το δεξί π.χ., γιατί αναπτύσσεται το φαινομενο της υποστροφής ή της υπερστροφής, τι ρόλο παίζει το left foot braking στα φαινόμενα αυτά, ποιος ειναι ο ρόλος της αδράνειας, και εν κατακλείδι τι ρόλο παίζει η ταχύτητα με την οποία πλησιάζεις τη στροφή.

    Όσον αφορά το left foot braking σου δίνω κωδικό: Juha Kankunnen τέσσερα χρόνια παγκόσμιος πρωταθλητής Right Foot Braker... όταν δεν είχε καταργηθεί ο συμπλεκτης και κωδικό paddles.

    FactorX: τα νοερά 4 μέτρα πριν τη στροφή είναι λίγο ρευστά, γιατί έχω δει οδηγούς να φρενάρουν ΝΟΕΡΑ και 54 μέτρα πριν τη στροφή και σε κατηφορικό κομμάτι, σαν αυτό της πρώτης φωτό...

    Περιμένω την αγωνιστική σελίδα για ανταλλαγή γνώσεων.

    • Factorx avatar
      Factorx @ αλλενάκι 26/01/2010 11:51:06

      Τέσσερα μέτρα ΛΙΓΟΤΕΡΟ απο όσο λέει το μυαλό. Ξέχασα το λιγότερο. Όποιος φρενάρει πιο αργά.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 26/01/2010 12:07:01

      Εντάξει Φάκτορά μου, το κατάλαβα αυτό, γι' αυτό έκανα τη διευκρίνηση κι' εγώ, εξάλλου οι αποστάσεις στην αγωνιστική οδήγηση δε μετριούνται με τη μεζούρα, αλλά με τη φυσική ταχύτητα (επιθετικό ένστικτο οδήγησης) του εκάστοτε οδηγού.

  26. Eroton & Apanton avatar
    Eroton & Apanton 26/01/2010 12:31:58

    Αλλιενάκι

    http://www.youtube.com/watch?v=-g0VzPIBNoE&NR=1