#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/09/2013 19:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πώς θα φορολογούνται τα αγροτεμάχια από το 2014



Από 1,5 ευρώ μέχρι 47 ευρώ το στρέμμα θα πληρώσει η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών αγροτεμαχίων, σύμφωνα με το τελικό σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη φορολόγηση των εκτός σχεδίου εκτάσεων. Οσοι πάλι διαθέτουν χωράφια σε προνομιούχες περιοχές (όπως π.χ. να έχουν θέα στη θάλασσα) μέσα στα οποία υπάρχουν και μεγάλα κτίσματα τότε ο φόρος εκτοξεύεται στα 230 ευρώ το στρέμμα.

Το τελικό σχέδιο βγαίνει σε δημόσια διαβούλευση και μπορεί να υπάρξουν αλλαγές, όμως φαίνεται ότι πέρασε η πρόταση του ΠΑΣΟΚ να μην εξαιρεθούν από το φόρο ούτε οι αγρότες έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για τα έσοδα και να μην πληρώσουν περισσότερα οι έχοντες αστικά ακίνητα.

Ο φόρος θα αυξομειώνεται ανάλογα με τη θέση του οικοπέδου, την έκταση, τη χρήση και άλλους παράγοντες.

Ο νέος ενιαίος φόρος ακινήτων θα ισχύει από το 2014 και θα αντικαταστήσει το τέλος ηλεκτροδοτούμενων χώρων που εισπράττεται σήμερα μέσω της ΔΕΗ καθώς και τον ΦΑΠ. Βεβαίως, πρέπει να επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά θα πληρώνουμε φόρο και για τα χωράφια μας.

Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα αγροτεμάχια προβλέπει τα ακόλουθα:

Για τα γήπεδα εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού ο ενιαίος φόρος προκύπτει από τον Βασικό Συντελεστή Φορολογίας που ορίζεται σε 0,15 λεπτά του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (1,5 ευρώ το στρέμμα) σε συνδυασμό, κατά περίπτωση, με επιπλέον συντελεστές ως εξής:

- Αναλόγως της θέσης, προσδιορίζεται ο Συντελεστής Θέσης (ΣΘ) που αντιστοιχεί στην ελάχιστη Αρχική Βασική Αξία (ΑΒΑ) του Δημοτικού Διαμερίσματος στο οποίο ανήκει το γήπεδο, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Ελάχιστη ΑΒΑ (ευρώ/μ2) Συντελεστής Θέσης (ΣΘ):




Ελάχιστη ΑΒΑ (€/μ2)



Συντελεστής Θέσης (ΣΘ)



0,1




-




0,49




1






0,5




-




0,99




1,2






1




-




1,99




1,5






2




-




2,99




1,8






3




-




4,99




2






5




-




6,99




2,5






7




-




9,99




2,8






10




-




14,99




3,0






15




-




19,99




3,2






20




+



 

3,5














- Αναλόγως της χρήσης του γηπέδου, προσδιορίζεται Συντελεστής Χρήσης (ΣΧ), σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:




Είδος Χρήσης




Συντελεστής Χρήσης (ΣΧ)





Δασική έκταση

0,5





Βοσκότοπος

0,7





Μονοετής Καλλιέργεια

1,0





Μεταλλείο – Λατομείο

1,2





Υπαίθρια Έκθεση

1,5





Ελαιοκαλλιέργεια

2,0





Δενδροκαλλιέργειες

2,5






- Αναλόγως της απόστασης από τη θάλασσα, προσδιορίζεται Συντελεστής Απόστασης από Θάλασσα (ΣΑΘ), σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:




Απόσταση από τη θάλασσα (μέτρα)




Συντελεστής Απόστασης από Θάλασσα (ΣΑΘ)





≤100

3





>100 και ≤200

2





>200 και ≤500

1,5





>500 και ≤800

1,2





>800

1






- Αναλόγως με την επιφάνεια του γηπέδου, προσδιορίζεται Συντελεστής Απομείωσης Επιφάνειας (ΣΑΕ), σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:




Μέγεθος Γηπέδου (μ2)




Συντελεστής Απομείωσης Επιφάνειας (ΣΑΕ)





< 130.000

1





≥130.000 και ≤500.000

0,6





>500.000

0,4






Ο Συντελεστής Απομείωσης Επιφανείας εφαρμόζεται για το κλιμάκιο επιφανείας στο οποίο αντιστοιχεί.

- Αν το γήπεδο έχει πρόσοψη σε εθνική, επαρχιακή ή αγροτική οδό, τότε εφαρμόζεται Συντελεστής Πρόσοψης (ΣΠ) ίσος με 1,2.

- Σε περίπτωση ύπαρξης κατοικίας εντός του γηπέδου, εφαρμόζεται Συντελεστής Κατοικίας (ΣΚ) ίσος με 5. Αν η κατοικία είναι η μοναδική για την οικογένεια (υπόχρεος, σύζυγος και προστατευόμενα μέλη) του φυσικού προσώπου που έχει τα εμπράγματα δικαιώματα και έχει επιφάνεια χαμηλότερη των 150 τ.μ., ο συντελεστής δεν εφαρμόζεται. Αν το γήπεδο έχει επιφάνεια άνω των δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων (10.000 τ.μ.), ο συντελεστής εφαρμόζεται μέχρι και τις δέκα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα πριν την αφαίρεση της επιφάνειας του κτίσματος.

Έτσι ο ενιαίος φόρος για τα αγροτεμάχια του κάθε φορολογούμενου προκύπτει ως γινόμενο της επιφάνειας του γηπέδου σε τετραγωνικά μέτρα, με ακρίβεια ενός τετραγωνικού μέτρου, του βασικού συντελεστή φορολογίας, του συντελεστή θέσης, του συντελεστή χρήσης, του συντελεστή απόστασης από τη θάλασσα, του συντελεστή απομείωσης επιφανείας, του συντελεστή πρόσοψης και του συντελεστή κατοικίας, όπου αυτός εφαρμόζεται.

Ειδικά για γήπεδα, τα οποία είναι επιφάνειες που χρησιμοποιούνται για τον ελλιμενισμό σκαφών και αεροσκαφών ή είναι λωρίδες γης, στις οποίες βρίσκονται σιδηροτροχιές, ή εδαφοτεμάχια έδρασης πύργων και γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ο φόρος προκύπτει ως το γινόμενο της επιφάνειας του γηπέδου σε τετραγωνικά μέτρα, με ακρίβεια ενός τετραγωνικού μέτρου και του βασικού συντελεστή φορολογίας: Συνολικά για τον ενιαίο φόρο ακινήτων όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών έχει ληφθεί ειδική πρόνοια για άτομα τα οποία βρίσκονται σε οικονομική δυσπραγία και αδυνατούν να πληρώσουν το φόρο, ιδιαίτερα αν αυτός είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σχέση με το εισόδημά τους. Σε ότι αφορά τα νομικά πρόσωπα τα οποία αδυνατούν, λόγω των συνθηκών, να αντεπεξέλθουν στη φορολογική τους υποχρέωση, θα μπορούν να μεταθέσουν χρονικά την πληρωμή του φόρου

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 17/09/2013 19:50:48

    Ωραίο Νομοσχέδιο...

    • viper avatar
      viper @ Ιεροφάντης 18/09/2013 08:43:46

      Μμμμ....όμορφο, ψηλό, γεροδεμένο, επιβλητικό...σα να 'ναι βγαλμένο από Άρλεκιν

  2. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 17/09/2013 20:10:25

    Επείσθημεν για τις καλλιτερότερες των προθέσεων και για τις "διευκολύνσεις" όσων δυσκολευόμαστε να πληρώσουμε τα παλιοχώραφα που, από κακή μας τύχη, βρεθήκαμε να έχουμε. Και χωρίς να εξετάζεται ο τρόπος απόκτησης. Δηλαδή, αν έκανα αγορά κτήματος πριν 5 χρόνια, θα πληρώσω τα ίδια με τον γείτονα που έχει ένα διπλανό κτήμα κληρονομιά από τον παππού, αλλά μπορεί ο ίδιος να είναι άνεργος ή άπορος. Αν είναι και σε μία λογική απόσταση από θάλασσα (άλλο που μπορεί να είναι χωμένα σε καμιά ξερολαγκάδα, καθότι στην Ελλάδα τα αγριοβούνια πέφτουν συχνά στη θάλασσα), θα πληρώσουμε παραπάνω. Τώρα καταλαβαίνω ότι ο Σαμαράς πραγματικά εννοεί "όχι άλλη λιτότητα": Διάβαζε "όχι άλλες περικοπές μισθών, βρήκαμε άλλη αγελάδα να αρμέξουμε, τα χωράφια"....
    Διακινδυνεύω μία πρόβλεψη: Το όλο μέτρο θα καταλήξει σε ένα τεράστιο κύμα πώλησης αγροτεμαχίων σε εξευτελιστικές τιμές. Ειδικά σε περιοχές που έχουν θέσα στη θάλασσα, θα είναι η μεγάλη ευκαιρία για μεσίτες και επενδυτές της αρπαχτής, ώστε να συνενώσουν μεγάλες εκτάσεις-φιλέτα προς οικοπεδοποίηση. Το γνωρίζουν όλοι ότι στα νησιά ειδικά υπάρχουν άπειρα αγροτεμάχια, χέρσα γη, αλλά με ωραία θέση στη θάλασσα, έστω και σε απόσταση, που, με βάση την ισχύουσα εκτός σχεδίου δόμηση (μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη), θα αποτελέσουν λεία διαφόρων "επενδυτών" για κτίσιμο συγκροτημάτων εξοχικών κατοικιών.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ΒΙΣ 18/09/2013 02:03:26

      "Επενδυτες" για παραθεριστικά συγκροτήματα θα βρεθούν, είμαι σίγουρος, έχω δεί τέρατα και σημεία ως μηχανικός...
      Αγοραστές θα βρούν όμως;
      Στην Ισπανία υπάρχουν ήδη τεράστιες εκτάσεις παραλιακές γεμάτες κουφάρια μισοχτισμένων συγκροτημάτων παραθεριστικής κατοικίας που εγκαταλείφθηκαν μετά το 2008. Είχαν συνηθίσει και εκεί οι κατσκευαστές να πουλούν πριν αποπερατωθεί το κτίσμα και να χρηματοδοτούν έτσι τις εργασίες. "Τραβήχτηκαν" οι αγοραστές μετά το 2008 και σταμάτησαν οι τράπεζες να παρέχουν πίστωση. Τα κτίσματα έμειναν απούλητα και τώρα ρημάζουν. Τα περισσότερα είναι προσημειωμένα, αλλά ούτε οι τράπεζες βρίσκουν αγοραστές για να κάνουν "αξιοπρεπείς" πλειστηριασμούς.
      Κάποια στιγμή θα βρεθούν αγοραστές στην Ισπανία. Αλλά οι τιμές θα είναι εντελώς εξευτελιστικές. Το απόθεμα στην Ισπανία είναι τόσο μεγάλο, ώστε θα συμπιέσει λιγότερο ή περισσότερο τις τιμές σε όλες τις χώρες της Μεσογειακής Ευρώπης - και στην Τουρκία. Πόσο μάλλον άν υπάρχει μεγάλη προσφορά αγροτεμαχίων σε τιμές εξευτελιστικές. Για αντιπαροχή δεν το συζητώ, θα πέσει στο 10 %. Το 2007 ήταν γύρω στο 40 % σε καλά παραθαλάσσια.

  3. εγκάθετος avatar
    εγκάθετος 17/09/2013 20:11:42

    Τo μέτρο ταφόπλακα της κυβέρνησης. Ο μόνος κόσμος που έχει απομείνει και στηρίζει τη ΝΔ είναι κατά κύριο λόγο στην επαρχία. Ο κόσμος της παράταξης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ακίνητη περιουσία του. Του την γ.....ς με το χαράτσι στο σπίτι τώρα και στο χωράφι. Ε πραγματικά, από ποιους περιμένει ψήφο η κυβέρνηση;;;;;; Ας μαζέψουν το μέτρο γρήγορα πριν να είναι αργά.

  4. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 17/09/2013 20:19:44

    -Sir, οἱ τιμὲς ἔχουν πέσει στὴν Ἀποικία μας, ἔχουν πέσει πολύ.
    -Ναὶ ἀλλὰ διατηρεῖ ὁ κόσμος τὴν περιουσία του ἢ τὴν ἔχει πουλήσει;
    -Sir, τὴν διατηρεῖ ἀκόμη. Μπορεῖ νὰ μὴν τοῦ ἀποδίδει κανένα κέρδος (ξενοίκιαστη, στέρφα, ἐκτὸς σχεδίου πόλεως, ἀμφισβητούμενη, ξεχασμένη), ἀλλὰ τὴ διατηρεῖ.
    -Πρέπει νὰ τὴν χάσει! Φορολογεῖστε την! Ἀλλὰ φορολογεῖστε την φιλελεύθερα, ἔ; Ὄχι κρατικιστικά, πρὸς Θεοῦ.

    Ἀπὸ τὴν ἀνέκδοτη ποιητικὴ συλλογὴ «Ἀντικοινωνικὸς σοσιαλκρατισμός»

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Σωτ Μητραλ 17/09/2013 21:34:28

      Βλέπω Αλέξη, δεν πήρες και εσύ το χαπάκι "Success Story" και είσαι αντιδραστικός. Σου χρειάζεται λοιπόν ένα γερό "πρωτογενές πλεόνασμα" κατακέφαλα να συνέλθεις. Θα βρίζεις, όπως και εγώ, τον μακαρίτη τον παππού που σου άφησε το παλιοχώραφο στο Ξερόρρεμα και έχει θέα στη θάλασσα (αν τεντώσεις τον λαιμό σου....) και θα το πληρώσεις χρυσό...

  5. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 17/09/2013 20:34:16

    Κοντά στούς ἀγρότες τό Πασόκι..

  6. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 17/09/2013 20:51:56

    Μάλιστα
    Απ τη μια προτρέπουμε τον λαό να ασχοληθεί με την γη που έχει στην επαρχία (μη αναμένοντας εις μάτην στην Αθήνα τον διορισμό στο δημόσιο) και απο την άλλη του την φορολογούμε ώστε να σκεφθεί την πώληση , έστω κι έναντι πινακίου φακής.
    Τελικά αρχίζω να αμφιβάλω αν στην κυβέρνηση ξέρει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά της

  7. MantisKalhas avatar
    MantisKalhas 17/09/2013 21:08:47

    Τζάμπα πράμα. Ένας βαμβακοκαλλιεργητής στη Θεσσαλία με 300 στρεμ θα πληρώσει περίπου 500 ευρώ τη στιγμή που πέρνει περίπου 50 χιλ ενίσχυση.
    Επιτέλους θα πληρώσουν οι κατέχοντες κάτι.
    Φθηνά την βγάζουν.

    • Γεωργία Βασιλειάδου avatar
      Γεωργία Βασιλειάδου @ MantisKalhas 17/09/2013 22:16:14

      Τε-λει-ό-τη-τα!! Χειροκρότησε πιό δυνατά Σάντσο!

    • Μπενίτο Μπενιζελίνι avatar
      Μπενίτο Μπενιζελίνι @ MantisKalhas 18/09/2013 11:12:45

      Ωρέ ''φτιαγμένε'' Μάντη, σου περισσεύουνε ευρά για τα χάπια ή σου τα δίνουν βερεσέ; Σπρώξε κάτι και σ΄εμάς!

  8. Μανώλης Πετράκης avatar
    Μανώλης Πετράκης 17/09/2013 21:14:55

    Εάν κληθώ να πληρώσω έστω και ένα λεπτό του ευρώ φόρο για τα αγριοχώραφα που μου άφησε ο πατέρας μου και τα οποία έχω προφανώς αφήσει ακαλλιέργητα δεκαετίες τώρα θα μετράω μία-μία τις ώρες, όχι τις μέρες για τις επόμενες εκλογές. Στο θρασύτατο ερώτημα που συνήθως απευθύνουν διάφοροι αριστεροί "και τι τα θέλεις ρε φίλε αφού δεν τα αξιοποιείς" απαντώ: πηγαίνω κάθε δύο-τρία καλοκαίρια και τα κατουράω. Φυσικά ακόμα καλύτερη απάντηση είναι ότι δεν θα δώσω αναφορά στο πως αξιοποιώ την περιουσία μου στον κάθε άπλυτο. Εάν τολμήσετε να απλώσετε τα γλοιώδη πλοκάμια που σας χρησιμεύουν για χέρια στα χωράφια μας έχετε σίγουρο το μονοψήφιο στις επόμενες εκλογές. Και δεν με νοιάζει καθόλου αν θα γίνει κυβέρνηση όχι ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά ο ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Το παραμυθάκι να ψηφίσουμε Σαμαρά για να μην βγει ο Τσίπρας και μας πάρει τα σπίτια το χάψαμε μία φορά. Τώρα στάχτη και burberry. Μεταξύ δύο κακών θα επιλέξουμε το χειρότερο για να ξεθεμελιωθεί μια και καλή το σοβιετικό κράτος και να αρχίσουμε μια ώρα αρχύτερα από το μηδέν έχοντας πάρει στο μεταξύ ένα καλό μάθημα.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μανώλης Πετράκης 18/09/2013 09:08:44

      Μεγάλος ο πατριωτισμός για την τσέπη μας ε;

    • ιανος avatar
      ιανος @ Μανώλης Πετράκης 18/09/2013 12:26:29

      ώπα ρε μεγάλε
      εγω δηλ. που έχω αστικό ακίνητο να πληρώνω φόρο, εσύ δεν θα πληρώνεις μια γιατί θες να κατουράς τα χωράφια του πατέρα σου τσάμπα; πως την έχεις δει; μας απειλείς με "μαύρο" στις εκλογές; σκασίλα μας, δεν θέλουμε την ψήφο των τσαμπατζήδων
      αύριο το πρωί εγώ που έχω έσοδα απο ενοίκια, πρέπει κι εγω να πω δεν πληρώνω ούτε ευρώ εισφορά ΟΓΑ στο χαρτόσημο, γιατί να πληρώνω για τους αγρότες που προτιμούν να κατουράνε τσάμπα στα χωράφια που δεν καλλιεργούν; έχει χαθεί το μέτρο εντελώς μου φαίνεται
      να πληρώσουν και οι βλάχοι επιτέλους

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ ιανος 18/09/2013 14:23:50

        Φόροι

        Βάλετε φόρους, βάλετε εις την πτωχήν μας ράχη,
        ποτίστε με το αίμα μας την άρρωστη πατρίδα
        σεις το κρασί και τον καπνό που πίνετε μονάχοι
        κι εμείς να σας κοιτάζομε με μάτι σαν γαρίδα
        Βαριά φορολογήσετε και το νερό που τρέχει
        βάλετε φόρους, βάλετε, η πλάτη μας αντέχει.

        Ο,τι καλό κι αν έχουμε επάνω σας ας μείνει
        στα πρόσωπά μας ας χυθεί του μαρασμού το χρώμα
        μ’ εμάς το ισοζύγιο του έθνους μας ας γίνει
        φορολογήστε και αυτή τη σάρκα μας ακόμα
        του σώματός μας κόβετε καμιά παχιά λωρίδα
        και τρώγετέ την λαίμαργα μαζί με την πατρίδα.

        Ο,τι κι αν τρώγουν οι πτωχοί το έθνος ας τα τρώγει
        ό,τι κι αν πίνουν οι πτωχοί το έθνος ας τα πίνει
        χορταίνετε σαν Λούκουλοι μ’ εμάς το σκυλολόγι
        κι εμείς θα σας γνωρίζουμε γι’ αυτό ευγνωμοσύνη.
        Τέτοιοι χωριάτες που ‘μαστε αντέχουμε εις όλα
        και ούτε τόσον εύκολα τινάζουμε τα κώλα.

        Πρέπει να είναι οι πολλοί πτωχοί και πεινασμένοι
        και οι ολίγοι πάντοτε να βρίσκονται χορτάτοι
        Πρέπει να στέκουν οι πολλοί στα σπίτια των κλεισμένοι
        και οι ολίγοι να πηδούν επάνω στο παλάτι
        Πρέπει ο κόσμος ο πολύς να δέχεται τα βάρη
        κι ο λιγοστός επάνω του κανένα να μην πάρει.

        Μ’ αυτόν τον νόμον έζησε ο κόσμος και θα ζήσει
        τη δύναμή του προσκυνά η κάθε κοινωνία
        Δεν ημπορεί καθένας μας βεβαίως να πλουτίσει
        γιατί του κόσμου έπειτα χαλά η αρμονία
        Φτώχεια και πλούτος – ζήτημα του καθενός αιώνος:
        Ιδού το τέλος κι η αρχή του φοβερού αγώνος

        Λοιπόν κανένας πρόστυχος κεφάλι μη σηκώσει
        για τόσα νομοσχέδια μη βγάλει τσιμουδιά
        Εις της πατρίδας τον βωμόν το αίμα του ας δώσει
        χωρίς ν’ αφήσει στεναγμόν η μαύρη του καρδιά
        Κι αν τώρα πάλι έπεσεν επάνω του ο κλήρος
        Πρέπει και πάλι να φανεί γενναίος – μάρτυς – ήρως

        Γιώργος Σουρής

  9. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 17/09/2013 21:30:44

    "Ειδικοί" που βάζουν φόρους ανάλογα με το πόσα μέτρα από την θάλασσα!!! απέχει αγροτεμάχιο, ή πόσες ελιές έχει το κτήμα ή αν έχει σπίτι η ένα απλό λουτρό (θα τα μετρήσουν όλα άραγε ;), ή, ή, ή είναι άσχετοι και επικίνδυνοι μαζί με αυτούς που τους ακούνε και τα δέχονται. Γενικά η ηλιθιότητα είναι ενδημική στους μανδαρίνους που επεξεργάζονται τέτοια σχέδια. Αλλά ένα πράγμα να ξέρουν οι κρατικοί μαφιόζοι: Κολλήγους δεν θα μας κάνουν στη γή μας.

    Βασικά, λένε, με τις πράξεις τους, πως επειδή δεν θέλουν να πάρουν τους φόρους που χρωστάν οι "φίλοι" τους, θα τους πάρουν με το ζόρι από τα γνωστά υποζύγια.

    Να μην ακούσω ξανά για σαξές στόρυ και πως βγαίνουμε από το τούνελ. Αυτοί βγαίνουςν, εμείς ως λαός φτωχαίνουμε και προσπαθούν να μας λυντσάρουν οικονομικά.
    Κατά τα άλλα θα μας πάρουν τα σπίτια οι κομμουνισταί!!!

    Αυτά μου μεταφέρουν οι πολίτες και ειδικά οι αγρότες. Και ας μην βγούν τα φασιστάκια της νεοφιλελευθερης κοπής να μας πούν πως ΟΛΟΙ οι αγρότες έχουν φερράρι και ΟΛΟΙ έκαιγαν τις επιδοτήσεις τους στα γυμνάδικά και τα έφτιαχναν βίλες.

  10. Η Πηνελόπη βαρέθηκε avatar
    Η Πηνελόπη βαρέθηκε 17/09/2013 22:27:25

    Πάνσοφοι μήπως το παρατραβάτε το σχοινί και σας σπάσει;

    Ο τόπος μας - Γιάννης Ρίτσος
    Ανεβήκαμε πάνω στο λόφο να δούμε τον τόπο μας –
    φτωχικά, μετρημένα χωράφια, πέτρες, λιόδεντρα.
    Αμπέλια τραβάν κατά τη θάλασσα. Δίπλα στ’ αλέτρι
    καπνίζει μια μικρή φωτιά. Του παππούλη τα ρούχα
    τα σιάξαμε σκιάχτρο για τις κάργιες. Οι μέρες μας
    παίρνουν το δρόμο τους για λίγο ψωμί και μεγάλες λιακάδες.
    Κάτω απ’ τις λεύκες φέγγει ένα ψάθινο καπέλο.
    Ο πετεινός στο φράχτη. Η αγελάδα στο κίτρινο.
    Πώς έγινε και μ’ ένα πέτρινο χέρι συγυρίσαμε
    το σπίτι μας και τη ζωή μας; Πάνω στ’ ανώφλια
    είναι η καπνιά, χρόνο το χρόνο, απ’ τα κεριά του Πάσχα –
    μικροί μικροί μαύροι σταυροί που χάραξαν οι πεθαμένοι
    γυρίζοντας απ’ την Ανάσταση. Πολύ αγαπιέται αυτός ο τόπος
    με υπομονή και περηφάνεια. Κάθε νύχτα απ’ το ξερό πηγάδι
    βγαίνουν τ’ αγάλματα προσεχτικά κι ανεβαίνουν στα δέντρα.

  11. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 17/09/2013 22:39:49

    «Διακινδυνεύω μία πρόβλεψη: Το όλο μέτρο θα καταλήξει σε ένα τεράστιο κύμα πώλησης αγροτεμαχίων σε εξευτελιστικές τιμές. »

    PhD οἰκονομικῶν ἐπιστημῶν;
    Post-Doc οἰκονομετρίας;
    British Academy Research Fellowship πολιτικῆς οἰκονομίας;
    Ἢ ἁπλῶς κοινὴ λογική;

  12. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 17/09/2013 22:43:54

    Κάνεις ΛΑΘΟΣ ἐγκάθετε. Τὸ Ὑπουργεῖο ἔχει ἀντιληφθεῖ τὴν μύχια ἐπιθυμία σου νὰ πουλήσεις τὴν ἀκίνητη περιουσία σου, καὶ δὴ σὲ τιμὴ ποὺ δὲν θὰ ἐπιβαρύνει ἀπάνθρωπα τὸν ἀγοραστή, καὶ ἁπλῶς φροντίζει νὰ γίνει ἡ ἀσυνείδητή σου ἐπιθυμία ἁπτὴ πραγματικότητα, μιὰ ὥρα ἀρχύτερα. Πρὶν ἀπὸ σᾶς, γιὰ σᾶς.

    Ὡς γνωστὸν οἱ κεφαλαιοκράτες καὶ ὄχι οἱ προλετάριοι διαθέτουν ἀκίνητη περιουσία στὸ ὄνομά τους, καὶ δὲ μοῦ λέτε κύριέ μου, μήπως εἶστε κεφαλαιοκράτης; Λαϊκὴ δεξιὰ ἐδῶ

    • kat avatar
      kat @ Σωτ Μητραλ 17/09/2013 23:10:20

      Eξοχο...

  13. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 17/09/2013 22:46:10

    Ἔχω σοβαρὴ πρόταση: τὸ δεύτερο νεφρὸ νὰ θεωρεῖται τεκμήριο.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Σωτ Μητραλ 17/09/2013 22:47:51

      Mε πέτρα ή χωρίς ; :-)

      • ιανος avatar
        ιανος @ roadrunner 18/09/2013 12:28:53

        εξαρτάται τι πέτρα είναι

  14. δημης avatar
    δημης 17/09/2013 22:50:43

    OI...οικογενειακοί τάφοι και οι Πεθαμένοι ΠΩΣ τους ξέφυγαν ;;;;;;
    Αλλά ξεχάσαμε ...πρόκειται περί φωστήρων που ..αναλόγως της αύξησης του τραπεζικού τους λογαριασμού ,βλέπουν οράματα και παραληρούν κάνοντας προβλέψεις...

    • kat avatar
      kat @ δημης 17/09/2013 23:12:20

      Μην τους βάζεις ιδέες.

    • ιανος avatar
      ιανος @ δημης 18/09/2013 12:29:33

      γι αυτό θα ζητήσω να με κάψουν όταν πεθάνω, τουλάχιστον να μην πληρώνω ΦΑΠ για τον τάφο μου

  15. GO avatar
    GO 17/09/2013 22:54:33

    Καλά ρε Δήμη, είσαι σοβαρός; Τι τους βάζεις τέτοιες ιδέες;

  16. fevgwpali avatar
    fevgwpali 17/09/2013 23:38:33

    πραγματικά απολαμβάνω να σε διαβάζω. μου φτιάχνεις την μέρα μου, κάθε μέρα....

  17. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 17/09/2013 23:51:43

    Τί μάς δένει μέ τά χωριά πού γεννηθήκαμε φίλε Αργεάδη;
    Μερικά στρέμματα φτωχικής γής, τό πατρικό μας, τά μνήματα τών γονιών καί παππούδων μας καί οι αναμνήσεις μας.
    Όντως γιατί δέν φορολογούν καί τούς τάφους;
    Μνήματα γιά μάς, τάφους γι' αυτούς.
    Κρίμα. Πολύ κρίμα γιά πολλούς καί φτωχούς.
    Άπαξ φόρος, γιά πάντα φόρος.
    Κάθε χρόνο μέ τίς αναγκαίες γιά τό σύστημα αυξήσεις.
    Η ύβρις τής εξουσίας αγγίζει σιγά-σιγά τό νοηματικό περιεχόμενο τής ανθρώπινης υπόστασης, τό οποίο είναι εδώ καί χιλιάδες χρόνια δεμένο μέ δύο μέτρα χώμα.

    Κρίμα. Πολύ κρίμα.
    ὓβρις→ἂτη→νέμεσις→τίσις

    • Samurai avatar
      Samurai @ Ιαπετός 18/09/2013 01:11:09

      Είναι ο νέος τρόπος που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να στραφεί ο κόσμος προς την επαρχία και την αγροτική παραγωγή.
      Τα χωράφια πρέπει να καλλιεργούνται για να βγάζουν τα έξοδά τους.
      Όσοι κατάφεραν να μετατρέψουν τα χωράφια τους σε φωτοβολτα'ι'κά πάρκα έγιναν μάγκες.
      Είναι κρίμα για όλους αυτούς που με μεράκι χάραζαν αυλακιές στη γη τους, την έσπερναν και χαίρονταν κάθε μέρα βλέποντάς τη να πρασινίζει.
      Αυτοί που δουλεύουν με τη γη τους θα τα καταφέρουν.
      Οι υπόλοιποι θα δίνουν κατιτις στον κρατικό κορβανά από τις κληρονομιές τους.
      Η κρίση προσφέρει υπέροχες ευκαιρίες αγορών.
      Είχαν σπεύσει πολλοί και αγόραζαν γη στην κυριολεξία για ένα κομμάτι ψωμί.
      Τώρα καλούνται και αυτοί να πληρώσουν.
      Ε, σας πληροφορώ ότι οι περισσότερες και ηχηρότερες διαμαρτυρίες έρχονται από γαιοκτήμονες των 100-200-300
      και βάλε στρεμμάτων.
      Αυτοί άλλωστε θίγονται πιο πολύ διότι τα δικά τους χωράφια έχουν και μεγαλύτερη ''συναισθηματική αξία''.

      • Μπενίτο Μπενιζελίνι avatar
        Μπενίτο Μπενιζελίνι @ Samurai 18/09/2013 11:15:06

        Σαμουράϊ, πόσο φαίνεται πως ζεις σε άλλο πλανήτη! Τραγουδάς σταθερά και παράφωνα εκτός Ελληνικής πραγματικότητας. Βαρετοί καταντάτε πια ορισμένοι.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Ιαπετός 18/09/2013 09:43:40

      Αγαπητέ και κοντοχωριανέ Ιαπετέ. Μας δένει και μας κρατάει η αίσθηση ότι ανήκουμε στη γή των προγόνων μας, όσο χέρσα και όσο τσιγγούνα και να είναι.

      Μας δίνει ασφάλεια. Και η αγροτιά είναι που κράτησε την Ελλάδα, την γλώσσα, τον πολιτισμό μας, όταν εξουσίες παροδικές υποτάσονταν στους κάθε λογίς κατακτητές της γής ή του μυαλού τους. Γι' αυτό και η Αθήνα πχ ως Αθήνα για εκατοντάδες χρόνια ήταν ένα χωριό βρώμικο πιο καθυστερημένο και από τα χωριά μας στο Βόϊο.

      Ένα αίσθημα που δεν το έχουν πουθενά, ούτε στην Αμερική ούτε και αλλού, και το ξέρουν και το ξέρουμε. Αν ό,τι ειπώνεται στο χωριό μου, όπου έμεινα για αρκετό καιρό, ισχύει και για τα άλλα χωριά, τότε δεν πάμε καθόλου, μα καθόλου καλά. Και οι μικρές σπίθες (ΧΑ-ΚΚΕ, Μελιγαλάς, Καμμένος στην Ιερισσό, και άλλα ων ου έστι αριθμός) τότε θα πρέπει να ανησυχούμε.

      Κάποια κοντοχωριανή από τον Πελεκάνο (την Πέλκα μας) μου είπε (ενώπιος-ενωπίω) πως μόνο ένας εμφύλιος θα "καθαρίσει" την εθνική σκηνή (δικά της λόγια) και θα μεταφέρει στην χωματερή της ιστορίας μας τους Πάγκαλους τους Βενιζέλους και τους λοιπούς των άλλων κομμάτων που λυμαίνονται το πτώμα της Πατρίδας μας ΑΚΟΜΑ. Και δεν είναι ούτε ΧΑ ούτε ακροαριστερή αναρχοβανδαλοβλαμμένη.

      Βέβαια, τα έγραψες πιο ποιητικά από μένα και συμφωνώ με όλα.
      Όπως δε έγραψες, ὓβρις→ἂτη→νέμεσις→τίσις.

      ΥΓ: Και ένας Σαμαράς δεν φέρνει την άνοιξη, όσο και άν θέλει.
      Την καλημέρα μου.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Νίκος Αργεάδης 18/09/2013 14:03:40

        Πιό τραγικό ἄνθρωπο,ἀγαπητέ Νίκο,δέν βλέπω,ἀπό κάποιον πού εἶχε τίς ρίζες του σέ κάποιο χωριό,καί τίς ἔκοψε πουλῶντας ὅ,τι ὑπῆρχε,κυνηγῶντας τά μεγάλα ὄνειρα στίς πόλεις.
        Κάποτε οἱ γονεῖς μας ἔφευγαν μετανάστες (οἱ δικοί μου τή δεκαετία τοῦ '60),σέ πολύ πιό μακρινά μέρη,Αὐστραλία,Ἀμερική κ.α.,ἀλλά κάτι πάντα ἄφηναν πίσω τους,τό ὁποῖο πολλοί ἐπέστρεψαν μετά ἀπό χρόνια καί τό ξαναβρῆκαν,μεταξύ αὐτῶν καί οἱ γονεῖς μου.
        Σήμερα; Οὔτε παρελθόν ἀφήσαμε,οὔτε σέ μέλλον ἐλπίζουμε...

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Κυθήριος 18/09/2013 14:49:11

          Φίλατε Κυθήριε, συμφωνώ και προσθέτω πως η αλλοτρίωση της εξουσιαστικής Ελλαδικής ελίτ και η υποδούλωσή της στο χρήμα δεν αφήνουν περιθώρια για αισιοδοξία. Έχω προβλέψει -αν και όχι προφήτης (με συγχωρείς Προφήτη)- πως βαδίζουμε αργά αλλά σταθερά σε εμφυλιοπολεμικές καταστάσεις, όχι γιατί μείωσαν τους μισθούς μας αλλά γιατί προσπαθούν απεγνωσμένα να κόψουν τις ρίζες μας για να αισθανθούμε αδύναμοι, κακομοίριδες (όπως αισθάνεται και η ελίτ μας) και θα το αποπειραθούν στο έωλο όνομα της "σωτηρίας" της χώρας (δλδ του χώρου που λέγεται Ελλάδα για να τον λυμαίνονται με την πλάτη των ξένων χορηγών τους. Εκέι εντάσονται οι απόπειρες για την αποεθνικοποίησή μας σε ΌΛΑ τα μέτωπα. Απλά τώρα ήρθε η ώρα στο οικονομικό πεδίο. Όταν χάσουμε μαζικά τις περιουσίες μας θα πιστέψουν πως μα κοπαδοποίησαν. Θα διαψευστούν οικτρά και δυστυχώς αυτό το εκμεταλλεύεται η ΧΑ. Οι Έλληνες που την ψήφισαν όμως έιναι Έλληνες που σκέφτονται πως άυριο δεν θα έχουν να πληρώσουν τους μαφιόζικους φόρους που βαζουν ελληνώνυμοι μανδαρίνοι στα κατώϊα του ΥπΟικ της μπανανίας μας. Αυτή θα έιναι και η σπίθα, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Ο κόσμος αγριέυει όλο και πιο πολύ και το διαίρει και βασίλευε δεν θα δουλεψει μετά απο λίγο.

    • ιανος avatar
      ιανος @ Ιαπετός 18/09/2013 12:28:13

      οι τάφοι που έχουμε φίλε, έχουν πληρωθεί χρυσοί
      στο Δήμο Αμαρουσίου ο οικογενειακός μας τάφος αγοράστηκε 33.000 ευρώ
      τσάμπα είναι;

  18. papadopoulos ilias avatar
    papadopoulos ilias 17/09/2013 23:52:46

    Το υψομετρο πως και τους ξεφυγε;
    τα λιμανια;μηπως παρεξηγηθει η coscoκαι δεν πληρωσει;

  19. The Camel avatar
    The Camel 17/09/2013 23:57:11

    Εχεις δικιο. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.
    Ομως οι χρεώσεις είναι αστείες για τους περισσότερους και συγκρινόμενες με τις επιβαρύνσεις των απροσοδων αστικών ακινητων. Αμα όμως εχεις μαθει να μην πληρώνεις τίποτε τότε θα σου κακοφανεί.

  20. Σ/ς avatar
    Σ/ς 18/09/2013 00:46:14

    Σε μεγάλες εκτάσεις δασικές ή βοσκότοποι που είναι πολλοί συνιδιοκτήτες τι γίνεται;(π.χ. δασική έκταση εκτάσεως 750 στρεμμάτων και με ποσοστό ιδιοκτησίας 2,40% τι αναλογεί;)

    • ιανος avatar
      ιανος @ Σ/ς 18/09/2013 12:30:22

      αναλογεί ΧΧΧΧ ΕΥΡΏ Χ 2,4/ 100

  21. Μπάρμπας avatar
    Μπάρμπας 18/09/2013 00:50:04

    Έλα στη Κύθνο να δείς τους βοσκότοπους απο τον παππού και τα βράχια που μας άφησε πάνω στην θάλασσα που ούτε γλάροι δεν πατάνε το ποδί τους να κουβεντιάσουμε κύριε υπουργέ πόσα θα πληρώσω , ωρέ υπηρέτη του λαού .

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Μπάρμπας 18/09/2013 09:53:03

      Αγαπητέ Μπάρμπα, ο "υπουργός" αναγνωρίζει ως εξουσία μόνο τους ξένους πο τον τρέφουν, μέσω του χώρου που καλείται Ελλάδα. Εσύ, εγώ και μερικά εκατομύρια Έλληνες είμαστε απλά γρανάζια και -πως το λένε οι φωταδισμένοι ελληνώνυμοι νεοεποχίτες;- human resources για να μην ξεχνάμε και την επίσημη των Διαμαντοπούλων αυτού του τόπου.

  22. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 18/09/2013 01:48:26

    Βλάκας ήμουν που δεν έδωσα το αγροτεμάχιο εκτός σχεδίου για αντιπαροχή.
    Έχτιζε 200 τετραγωνικά νόμιμο κτίσμα (4 στρέμματα).
    Με την κλίση του εδάφους θα βγαίνανε άλλα τόσα μαιμού (στα σχέδια υπόγειο, στην πράξη ισόγειο με ξεμπαζωμα).
    Έχουμε και λέμε με 40 % αντιπαροχή την περίοδο peak 2005 -2008, θα έπαιρνα 160 μέτρα κτίσμα.
    Τώρα βάζω μπάμιες στα 500 μέτρα και έχω στα λοιπά 3,5 φυτεία τσουκνίδας. Άν φορολογηθεί, μαζί με αμοιβή τρακτερατζη για όργωμα και σπορά, κόστος σπόρου + πότισμα (εργατικά συλλογής μπάμιας δικά μου δεν τα υπολογίζω), θα μου στοιχίζουν οι μπάμιες 4 ευρώ το κιλό.
    Στη λαική έχουν 2.
    Τέρμα οι μπάμιες, θα το παραχωρήσω στον βοσκό απέναντι για τα πρόβατα.

    • ιανος avatar
      ιανος @ Uncle Stgm 18/09/2013 12:33:13

      το χαράτσι για το οικόπεδο που περιγράφεις δεν θα ξεπεράσει τα 30 ευρώ το χρόνο ( 1 κιλό μπάμιες το μήνα)
      αν αυτό σε αποτρέπει από το να καλλιεργείς την μπάμια σου, εχεις πρόβλημα με την μπάμια, όχι με το χαράτσι

  23. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 18/09/2013 01:50:29

    Άλλο συντελεστής 0,7 (γίδια - πρόβατα) άλλο 1 (μπάμιες).
    Είναι 30 % πάνω οι μπάμιες.
    Άει στα πρόβατα, να γλυτώσουμε...

  24. Alitzo avatar
    Alitzo 18/09/2013 02:43:42

    Θεώρησα οτι θα απαλλασοντουσαν οι καλλιεργημενες εκτάσεις και φυτεψα καποιες ελιές σε ένα χερσο χωράφι , να εχω και ένα ντενεκε λάδι.
    Επενδυσα κάποια χρήματα σε φυτά , σύστημα ποτίσματος μεροκάματα και πολυ προσωπικη εργασία .
    Είναι μια μορφή επένδυσης που προσφέρει στο σύνολο του τόπου.
    Ας το επεκτείνουμε θεωρητικά σε χιλιάδες στρέμματα και έχουμε τουλάχιστον μια αναδάσωση σε διάφορες καλλιέργειες που θα προσφέρουν οικολογικό όφελος , σταθερεσ θέσεις εργασίας , κίνηση σε φυτώρια και υδραυλικά είδη και τέλος ένα εθνικό πλούτο παραγόμενου προϊόντος.
    Μου είναι λοιπόν ακαταληπτη η επικείμενη επιβαρυμένη φορολόγηση αυτής της επένδυσης .
    1 ) απο ποσά ελαιόδεντρα θεωρείται η έκταση ελαιοκαλιεργεια;
    2 ) απο ποιας ηλικίας δένδρα φορολογούνται ;
    3 ) ποιος θα πιστοποιησει την ύπαρξη δένδρων ;
    4 ) αν ανάμεσα στα δένδρα εχω και μονοετεις καλλιέργειες η βοσκουν και ζωα προστίθεται συντελεστής ;
    Και βάσει ποιας λογικής φορολογούνται εκτάσεις όπου δεν επιτρέπεται η κατάτμηση η η ανοικοδόμηση άρα δεν αποδίδουν όφελος , τιμωρούνται δε επι πλέον η καλλιέργειες ;
    Πιστεύω οτι ο Υπουργός Οικονομικών απο τον χαρακτηρα του και τισ προσωπικές του επιλογές είναι άνθρωπος με κοινό νου και σοφρων .
    Αποκλείεται να εχει συμμετοχή σε αυτή τη βλακωδη υπόθεση η οποία θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά παρά όφελος.

    • ιανος avatar
      ιανος @ Alitzo 18/09/2013 12:34:37

      για να είναι ελαιοκαλλιέργεια, θα πρέπει να την έχεις δηλώσει και να παίρνεις επιδότηση
      αλλιώς είναι χωράφι, με επιβάρυνση ως 3 ευρώ το στρέμμα

  25. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 18/09/2013 03:33:36

    Α μην το λες αυτό (επειδή είμαι παρόμοια περίπτωση, από κυκλαδονήσι, σε καταλαβαίνω). Θα σου πει ο Samurai να πας να τα καλλιεργήσεις (άλλο που δεν έχεις πού να μείνεις πολλές φορές, γιατί δεν έχεις σπίτι, καλή ώρα όπως εγώ. Αλλά όποιος δεν έχει πιάσει τσαπί στο χέρι του - εγώ έχω πιάσει πολλές φορές - ξέρει να δίνει και συμβουλές για γεωργία, αφού παρακολούθησε τους κηπουρούς του Μέγκα...). Και μας έβγαλε και γαιοκτήμονες των 100+ στρεμμάτων, αφού διαμαρτυρόμαστε ηχηρά...Μα αν ήμουν τέτοιος γαιοκτήμονας και δεν μπορούσα να το καλλιεργήσω, θα φώναζα τα καλύτερα μεσιτικά γραφεία και θα το πουλούσα όσο όσο. Ενώ το χωράφι μέσα στο λαγκάδι ποιος θα το αγοράσει; Ο κυνηγετικός σύλλογος για να το κάνει εκτροφείο για κουνάβια;
    Το ζήτημα είναι ότι μία επιβάρυνση ετήσια ακόμα και 500 ευρώ για ένα παλιοχώραφο γεμάτο βράχια, που δεν πουλιέται καν, είναι ένα κονδύλι επιπλέον για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Αυτό είναι το ζουμί της υπόθεσης. Και υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες τέτοιοι ιδιοκτήτες που άθελά τους βρέθηκαν να κατέχουν αγροτεμάχια, τα οποία πολλές φορές δεν γνωρίζουν πού ακριβώς βρίσκονται...

    • ιανος avatar
      ιανος @ ΒΙΣ 18/09/2013 12:31:38

      ρε παιδιά, για να πληρώσεις 500 ευρώ, πρέπει το χωράφι σου να είναι 200 στρέμματα και όχι σε λαγκάδι
      φτάνει ο λαικισμός και η υπερβολή

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ ιανος 18/09/2013 13:24:34

        Θα το δούμε αν έχω λάθος. Αν δικαιωθώ, θα με ενισχύσεις, αφού είσαι τόσο κιμπάρης (με τα λεφτά των άλλων);

    • Samurai avatar
      Samurai @ ΒΙΣ 18/09/2013 14:18:32

      Αγαπητέ ΒΙΣ.
      Ο πρόλογος του σχολίου μου είναι καθαρά ειρωνικός.
      Έκανα κάποιους διαχωτισμούς ανάμεσα σε αυτούς που κατέχουν απλώς γη από κληρονομιές και σε εκείνους που την καλλιεργούν.
      Υπάρχουν επίσης διαφορές ανάμεσα στους αγρότες που δεν έχουν έστω και αυτά τα λίγα χρήματα για να αγοράσουν γη
      και να την καλλιεργήσουν και σε εκείνους που αγοράζουν χωράφια απλώς για να τα ενώσουν με τα δικά τους.
      Εσείς αγαπητέ δεν ανήκετε απ' ότι κατάλαβα ούτε στους μεν ούτε στους δε.
      Τα δικά σας χωράφια δεν τα αγοράζει κανείς και την ευκαιρία των φωτοβολτα'ι'ικών (εάν υπήρχε τέτοια ) την χάσατε.
      Για τους υπόλοιπους τι να πω.
      Θα πληρώσουν άδικα.
      Αλλά ούτε οι πρώτοι θα είναι ούτε οι τελευταίοι.
      Έτσι συμβαίνει συνήθως όταν με τερτίπια προσπαθούν οι ταγοί μας να γεμίσουν τα ταμεία του κράτους.
      Τηλεόραση βλέπω σπάνια έως καθόλου.
      Συμβουλές δίνω μόνο στα παιδιά μου.

  26. ΚΜ avatar
    ΚΜ 18/09/2013 03:48:15

    Άθλιο μέτρο, τόσο ως σύλληψη όσο και ως τα αποτελέσματα που θα έχει. Ανακαλέστε το ΤΩΡΑ κύριοι, γιατί καθε ώρα που καθυστερείτε, θα γίνεται όλο και δυσκολότερο να μαζευτεί η ζημιά. Για το καλό το δικό σας και της πατρίδας.

  27. ΨΧ avatar
    ΨΧ 18/09/2013 05:20:56

    Φόρο πολυτελείας στα υποζύγια πώς και δεν βάλανε ακόμα; Γιατί όχι και κεφαλικό φόρο; Οι σουλτάνοι πώς έκαναν δηλαδή;

    Μ' αυτά και μ' άλλα, καιρός να πηγαίνουν κι ετούτοι 'δώ! Το θέμα είναι όμως που δεν υπάρχει και κανείς στον ορίζοντα που να αξίζει την εμπιστοσύνη του κόσμου...

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ ΨΧ 18/09/2013 09:50:17

      "Θα βαλουν φορους στις κοτες και στα παραθυρα..." Αγ. Κοσμας ο Αιτωλος
      Και να θες να μη πιστευσεις, φωναζουν τα γεγονοτα.

      • ιανος avatar
        ιανος @ Ρηνα 18/09/2013 12:35:16

        αν οι κότες αποφέρουν οικονομικό όφελος, δεν πρέπει να μπει φόρος;

      • MAYRO XABIARI avatar
        MAYRO XABIARI @ Ρηνα 18/09/2013 13:29:17

        Κι αν τα παράθυρα δημιουργούν πολλές προσόψεις, δε θα τις δηλώσεις στο Ε9; :)

        • Ιαπετός avatar
          Ιαπετός @ MAYRO XABIARI 18/09/2013 14:19:09

          Από το 1784 έως το 1811 η Βρετανική κυβέρνηση επέβαλε περίεργους φόρους όπως τον φόρο γαντιών, ημερολογίων, αρωμάτων, ταπετσαρίας και το τέλος ζαριών! Προφανώς ήταν στο σκεπτικό των φόρων… πολυτελείας!

          Ο πιο γνωστός και τραβηγμένος ήταν ο φόρος παραθύρων που επιβλήθηκε για πρώτη φορά το 1697. Αρχικά κάθε σπίτι χρεωνόταν με 2 σελίνια αν είχε λιγότερα από 10 παράθυρα. Από 10 έως 12 ο φόρος ήταν 4 σελίνια και όσοι είχαν περισσότερα από 20 παράθυρα πλήρωναν 8 σελίνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί να… χτίσουν τα παράθυρα τους.

          Βασική προϋπόθεση ήταν το χτίσιμο να γίνεται με υλικά ίδια με αυτά του τοίχου. Ειδικοί επιθεωρητές είχαν αναλάβει να ελέγχουν μη τυχόν και κάποια από τα «μπαζωμένα» παράθυρα είχαν ανοιχθεί. Το 1851 ο φόρος αυτός καταργήθηκε μιας και είχε δημιουργήσει μεγάλη δυσαρέσκεια γιατί στερούσε από τους κατοίκους (και δη τους φτωχούς) το φως της ημέρας.

          Από : newbeast.gr

  28. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 18/09/2013 05:55:16

    Πολύ μπερδεμένος ο υπολογισμός... Παραδείγματα μπορεί κάποιος να δώσει?? πχ, ένας που έχει αγοράσει 20 στρέμματα παραθαλάσσια, αναξιοποίητα όμως, χωράφι δηλαδή, πόσο θα πληρώσει?

  29. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 18/09/2013 08:00:02

    Aπο τα σχολια ειναι φανερο οτι καλυτερα ειναι να ακουσουμε την τροικα που θελει να παραμεινει το χαρατσι της ΔΕΗ για να ειναι πιο σιγουρη για την εισπραξη.
    Δεν ηταν η τροικα που ηθελε να βαλει στο παιγνιδι τα αγροτεμαχια αλλά η κυβερνηση που ηθελε να ελαφρυνει το φορο μεσω ΔΕΗ.Οχι μονο δεν θα κερδισει τιποτα αλλά θα χασει περισσοτερα πολιτικα οποτε καλυτερα να το αναβαλλει και να παραμεινει ο φορος μεσω ΔΕΗ.

    • PA avatar
      PA @ ψυχραιμια 18/09/2013 14:52:40

      Συμφωνώ απόλυτα. Ας μαζέψουν αυτό το έκτρωμα όσο είναι καιρός...διαφορετικά προβλέπω πολιτικό μπούμερανγκ τεραστίων διαστάσεων...

      Υγ. Αλήθεια, με τα οικόπεδα εντός σχεδίου θα μας πει κανείς τί γίνεται; Γιατί εκεί θα υπάρξουν μάλλον οι πιο δυσάρεστες εκπλήξεις...

  30. viper avatar
    viper 18/09/2013 08:41:46

    Θα βάλουν και στα σαμάρια των υποζυγίων φόρο πολυτελείας..!

  31. Γεωργία Βασιλειάδου avatar
    Γεωργία Βασιλειάδου 18/09/2013 08:43:24

    '' Είχαν σπεύσει πολλοί και αγόραζαν γη στην κυριολεξία για ένα κομμάτι ψωμί.''
    Τώρα να δείς πόσοι θα σπεύσουν να αγοράσουν αντί πινακίου φακής αυτά που δε θα μπορεί να πληρώνει ο μέσος πολίτης. Πως καταφέρνετε μερικοί εκ του ασφαλούς να ερμηνεύετε τις αγριότητες που ΜΑΣ συμβαίνουν και που δεν ΣΑΣ αγγίζουν!

  32. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 18/09/2013 10:49:03

    Υπάρχουν περιοχές που εχουν ΣΑΦΩΣ πιο καθαρο αερα απο την πρωτευουσα, τον οποιον φυσικα απολαμβανουν οσοι εχουν τα χρηματα για να πανε εκει. Αυτος ο αερας δεν πρεπει να φορολογηθει; Δεν θα ηταν κατι τετοιο κοινωνικος φιλελευθερισμος;

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Σωτ Μητραλ 18/09/2013 13:26:09

      Σωστά! Να φύγουνε, να πάνε αλλού (κατά τη φράση που είναι του συρμού...).

    • Samurai avatar
      Samurai @ Σωτ Μητραλ 18/09/2013 14:27:49

      Σωτήρη, εμείς δεν πληρώνουμε φράγκο και ζούμε σε πρωτεύουσα μέσα στο πράσινο !
      Και τα νεφρά μας δε τα βάλαμε ενέχυρο.

    • Αγρότης avatar
      Αγρότης @ Σωτ Μητραλ 18/09/2013 14:47:38

      Tον καθαρό αέρα απολαμβάνουν επίσης , αυτοί που δεν είχαν χρήματα αλλά και λόγο να πάνε στην πρωτεύουσα. Μήπως να τους χρεώσουμε αναδρομικά από το έτος γέννησής τους; Μήπως να πληρώσουν και για τις επόμενες γενιές σε περίπτωση που και αυτές ΘΑ απολαμβάνουν τον καθαρό αέρα;

      • Σωτ Μητραλ avatar
        Σωτ Μητραλ @ Αγρότης 18/09/2013 16:33:35

        Δὲν ἀντιλαμβάνεστε τὴν εἰρωνεία, ἔτσι;

        • Αγρότης avatar
          Αγρότης @ Σωτ Μητραλ 18/09/2013 19:37:31

          Βεβαίως! Γιατί άσχημη ιδέα είναι να πληρώσουμε αναδρομικά και για τα ξωχώραφα και τον αέρα;
          Πώς ο ΟΑΕΕ ζητά αναδρομικά εισφορές ιατρικής περίθαλψης 100 ετών;
          Πώς μας ζητείται το ΕΤΑΚ του 2008-9-10;
          Μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου και όλα λύνονται...μαζί και τα χέρια του υπουργού μας.

  33. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 18/09/2013 12:55:44

    Kαλορίζικος!

    • GO avatar
      GO @ Κυθήριος 18/09/2013 13:18:13

      Και καλές δουλειές;

  34. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 18/09/2013 12:57:25

    Καί ἡ ἐπένδυση στόν οἰκογενειακό,θά πάει τζάμπα;

  35. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 18/09/2013 13:02:27

    Αγαπητέ Ιανέ, γι' αυτό χρειαζόμαστε τα χωριά μας και την αγροτιά μας. Για να έχουμε ΡΙΖΕΣ, κάτι που όσοι αποκόπηκαν από την καταγωγή τους και μεγάλωσαν επί γεννεές στις -ο Θεός να τις κάνει- πόλεις μας- αδυνατούν να κατανοήσουν. Ευχαρίστως να σας παραχωρήσουμε μνήμα (οχι τάφο, έχουν χάσει και λέξεις το νόημά τους) στο χωριό μας για να μνημονεύετε τους δικούς σας δίχως να πληρώνετε 33κ!!!! ευρώ (αν είναι δυνατόν) για να αισθάνεσθε μέλος του κοινού των Ελλήνων.

  36. GO avatar
    GO 18/09/2013 13:08:57

    Έλα Κυθήριε, σε ψάχνουν σε άλλη ανάρτηση. Για δες, τι θέλουν;

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ GO 18/09/2013 13:55:20

      Ἄστους νά περιμένουνε.

  37. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 18/09/2013 13:15:00

    Τό «φυσάει», βλέπω, η οικογένεια τό παραδάκι.
    33.000 ευρώ γιά ένα οικογενειακό τάφο.
    Πέντε χρόνια εργασίας μέ τόν κατώτατο μισθό στοιχίζει μόνο η αγορά του καί χωρίς νά φαγωθεί ένα λεπτό. Διαμόρφωση καί συντήρηση;

    Είναι λογικό λοιπόν φόρος από τό πουθενά 300 ή 500 ή 1.00ο ή περισσότερα € τόν χρόνο νά φαντάζει μικρός γιά μερικούς.

    Η τάξη σου αγαπητέ Ιανέ ούτε μέ τό ΚΚΕ στήν εξουσία θά έχει πρόβλημα.

    Η επιλογή τού ψευδώνυμού σου μόνο καί μόνο δείχνει πώς σκέφτεσαι καί πού ανήκεις.
    Στούς Χαμαιλέοντες.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Ιαπετός 18/09/2013 14:52:37

      Με πρόλαβες φίλε Ιαπετέ. Και το διατύπωσες πολύ καλύτερα. Απλά να προσθέσω πως κάποιος που μπορεί και πληρώνει 33Κ!!!! για τάφο (είναι αξιοσημείωτο πως δεν το αποκάλσεσε μνήμα) σίγουρα δεν έχει κανένα σύνδεσμο με οιαδήποτε γή. Παρά τάυτα εγώ του πρόσφερα χώρο στο κοιμητήριο του χωριού μου. Μας χωράει ΟΛΟΥΣ η γή μας Ιανέ...

  38. Samurai avatar
    Samurai 18/09/2013 13:47:40

    Ιανέ
    Για Εβραίο σε κόβω.
    Το χρώμα της πέτρας ξέχασες να ρωτήσεις.

  39. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 18/09/2013 13:56:10

    Ἐγγυημένα.

  40. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 18/09/2013 14:55:06

    Ποιός είπε πως οι Αγγλοσάξωνες δεν ήταν χαζοί ; Απλά οι "δικοί" μας άργησαν κατά 300 χρόνια!!! Εισαγόμενη ηλιθιότητα με ιδεολογικούς ταγούς τις τρεπούσηδες του χώρου.

  41. nameless avatar
    nameless 18/09/2013 16:35:21

    Ο κανόνας και η λογική αυτού του φόρου είναι η αντικατάσταση του φόρου του Μπένι+ΦΑΠ με ένα νέο φόρο που δίνει περισσότερα έσοδα στο κράτος χωρίς απαραίτητα να μειώσει το φόρο απο το χαράτσι του Βενιζέλου .
    Τα κύρια χαρακτηριστικά του φόρου του Μπένι ήταν η τιμή ζώνης ενώ στο ΦΑΠ η αντικειμενική αξία . Στο νέο φόρο δεν υπάρχει πουθενά η συσχέτιση της "πραγματικής" αξίας τους ακινήτου(αντικειμενικής) με τον φόρο παρά τύποι που προσαυξάνουν τον φόρο με βάση άλλους παράγοντες που όμως δεν δίνουν αναλογική φορολόγηση ως ποσοστού επι της πραγματικής αξίας .

    Απο σχόλια σε άλλο site.
    Πολύ ασχολούμαστε με τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων, η οποία είναι σημαντική για κάποιον που δεν έχει, σε απόλυτα όμως μεγέθη τα ποσά θα είναι εν γένει μικρά. Η πραγματική κεραμίδα, για την οποία δεν είδα να γράφεται από κανέναν τίποτα, έρχεται από την φορολόγηση των εντός σχεδίου γηπέδων (τα οποία δεν πλήρωναν χαράτσι, παρά μόνον ΦΑΠ) και ιδίως των εντός οικισμών (βλέπε χωριά) οικοπέδων που ανήκουν στην 1η φορολογική ζώνη. Στις περιπτώσεις αυτές ισχύει ο ακόλουθος πίνακας: ΜΟΝΑΔΙΑΙΑ ΑΞΙΑ ΓΗΠΕΔΟΥ (ΕΥΡΩ/τ.μ.) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΖΩΝΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΥ (ΕΥΡΩ/τ.μ.) 1 – 20 1 0,4 21-50 2 0,5 51-75 3 0,6 76-100 4 0,7 101-150 5 0,8 151-200 6 0,9 201-300 7 1,0 301-400 8 1,2 401-500 9 1,4 1.001 – 1.500 15 2,6 5.000 + 20 4,0 Ο Πίνακας αυτός δεν έχει καμία αναλογικότητα, ούτε καν μεταξύ των φορολογικών ζωνών, και είναι επαχθέστατος για τα χαμηλής αξίας γήπεδα, όπως φαίνεται παρακάτω: Για αξία 1 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.4 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 40% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 2.5 χρόνια Για αξία 5 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.4 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 8% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 12.5 χρόνια. Για αξία 10 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.4 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 4% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 25 χρόνια. Για αξία 20 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.4 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 2% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 50 χρόνια Για αξία 21 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.5 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 2,38% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 42 χρόνια Για αξία 50 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.5 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 1% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 100 χρόνια Για αξία 100 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 0.7 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 0,7% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 142.8 χρόνια Για αξία 500 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 1.4 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 0,28% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 357 χρόνια ……. Για αξία 1300 ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 2,6 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 0,2% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 500 χρόνια ……… Για αξία 5000 + ΕΥΡΩ/τ.μ. ο φόρος είναι 4 ΕΥΡΩ/τ.μ. (το 0,08% της αξίας ) δηλαδή κατάσχεση σε 1250 χρόνια Από τα παραπάνω προκύπτει ότι σε σχέση με το σημερινό ΦΑΠ (0,2% επί της αξίας που υπερβαίνει τις 200.000 ΕΥΡΩ) αξίες 1.300ΕΥΡΩ/τ.μ πληρώνουν λιγότερο, η δε μείωση αυξάνεται πάλι σχεδόν εκθετικά με την αύξηση της αξίας.(ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ) Ας δούμε και ένα παράδειγμα: Με βάση τους προβλεπόμενους όρους δόμησης εντός οικισμών με πληθυσμό < 2000 κατοίκων (Πολεοδομικό Διάταγμα της 03/05/1985 – ΦΕΚ Δ 181, όπως ισχύει) η αρτιότητα των γηπέδων είναι από 300 τ.μ. έως 1.000 τ.μ., ενώ στα μη συνεκτικά τμήματα των οικισμών από 1.000 τ.μ. έως 2.000 τ.μ, με μέγιστη επιφάνεια δόμησης 240 τ.μ. Όποιος λοιπόν έχει ένα σπίτι 120 τ.μ. σε χωριό το οποίο έχει χτιστεί σε γήπεδο 2 στρεμμάτων, στον υπολοιπόμενο συντελεστή δόμησης αντιστοιχεί το 1 στρέμμα για το οποίο στην καλύτερη περίπτωση θα κληθεί να πληρώσει 400 ΕΥΡΩ. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι η αξία του είναι η μέγιστη της 1ης ζώνης: 20 ΕΥΡΩ/τ.μ. (δηλαδή 20.000 ΕΥΡΩ), η δε συνολική περιουσία του ξεπερνούσε τα 200.000 ΕΥΡΩ (άρα τον έπιανε ο ΦΑΠ) με τον σημερινό ΦΑΠ (0,2%) πλήρωνε 40 ΕΥΡΩ (ΑΥΞΗΣΗ 1000% ΘΑ ΚΑΛΕΊΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΏΝΕΙ ΤΟ 2% ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΕΤΗΣΙΩΣ) Οι υπολογισμοί για χαμηλότερης αξίας γήπεδα εντός της 1ης φορολογικής ζώνης οδηγούν για το συγκεκριμένο ιδιοκτήτη σε ακόμη πιο τρελά αποτελέσματα. Αξίζει να γίνει και η σύγκριση με ένα διπλανό χωραφάκι του 1 στρέμματος το οποίο βρίσκεται αμέσως μετά τα όρια του οικισμού (άραγε ποιός τα ξέρει αυτά τα όρια), το οποίο θα πληρώσει 2-3 ΕΥΡΩ.

    P.S Εάν το χαράτσι είναι δημιούργημα του Βενιζέλου αυτός ο ΜΟΝΙΜΟΣ φόρος ανήκει στον Σαμαρά.

  42. Nik avatar
    Nik 19/09/2013 09:27:28

    Το φετίχ των συντελεστών πάλι! Κάποιος ανεπαρκής παπάρας στο υπουργείο έχει το χούι των συντελεστών και πάνω στο βάρος των φόρων φορτώνει και ένα κουίζ με συντελεστές. Πες τόσα το στρέμμα ρε χριστιανέ να τελειώνουμε!

    Εχουμε γίνει colos που έλεγε και η παίκτρια του Σουρβάιβορ.

  43. παναγιωτης avatar
    παναγιωτης 22/10/2013 23:31:13

    Κάποιος από τους ιθύνοντες θα θυμηθεί ότι κάποτε στην Ελλάδα υπήρχε ο ονομαζόμενος ‘’εγκεφαλικός’’ φόρος και θα τον εφαρμόσουν και αυτόν……. Όσο τους αφήνουμε να αλλωνίζουν…..
    Δυστυχώς πέθανε η μαχητικότητα του έλληνα…… γίναμε Ευρω παιοι…….. ας προσέχαμε

  44. keti avatar
    keti 26/11/2013 21:00:14

    telika ego ola ta katalava ektos tou prostimou mpori kapoios na mou pei poso tha plironi kapoios pou exi 1 strema paradigma??

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.