Πόσα παίρνουν οι βουλευτές;
22/10/2014 19:52
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πόσα παίρνουν οι βουλευτές;

Αίσθηση και ποικίλα σχόλια, τα περισσότερα, αρνητικά προκάλεσαν οι δηλώσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη για τις περικοπές που έχουν υποστεί οι βουλευτές κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού της Βουλής, λέγοντας ότι τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις από οποιονδήποτε άλλο κλάδο του δημοσίου. «Ξέρω πόσα λεφτά έχουμε κόψει από τον εαυτό μας. Πάνω από το 50% με το φόρο. Πλησιάζει το 60%. Όπως ήταν υπερβολή προς τα πάνω αυτό που γινόταν προ της κρίσεως, έχει φτάσει η υπερβολή προς τα κάτω, κύριε Πρόεδρε, τώρα».

Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της Βουλής για το 2015 που υπερψηφίστηκε την Τρίτη η αποζημίωση των βουλευτών ανέρχεται σε 7.270 ευρώ μεικτά ή 5.700 καθαρά, με το κονδύλι να ανέρχεται σε 20,54 εκ. ευρώ. Δηλαδή η βουλευτική αποζημίωση είναι περίπου 10 φορές πάνω από τον κατώτατο μισθό των 580 ευρώ που διαμορφώνεται στην χώρα μας!

Ας δούμε όμως τις απολαβές που έχει ένας βουλευτής, τις οποίες δεν ουδείς άλλος εργαζόμενος στην Ελλάδα.

Εκτός από την ακαθάριστη αποζημίωση που λαμβάνει ο κάθε βουλευτής και η οποία ανέρχεται σε 5.705,60 ευρώ το μήνα, πρέπει να προστεθεί το επίδομα οργάνωσης γραφείου (738,88 ή 935,88 ευρώ), η ταχυδρομική ατέλεια (909,31 ευρώ) και τα έξοδα κίνησης (291 έως 648 ευρώ), ανάλογα με την περιφέρεια στην οποία ανήκει ο κάθε βουλευτής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, οι συνολικές αποδοχές των βουλευτών μπορεί να φτάνουν από τις 7.644,79 έως 8.198,79 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται οι συμμετοχές σε επιτροπές της Βουλής. Στη συνέχεια πρέπει να προσθέσουμε και την αποζημίωση για συμμετοχή στις κοινοβουλευτικές επιτροπές που έχει διαμορφωθεί στα 75 ευρώ ανά συνεδρίαση, μετά τις περικοπές.

Κατά μέσο όρο ο κάθε βουλευτής λαμβάνει έξτρα 1.000 ευρώ μηνιαίως ως αποζημίωση για τη συμμετοχή του στις διάφορες κοινοβουλευτικές επιτροπές (150 ευρώ ανά συνεδρίαση).

Υπάρχει όμως και το επίδομα γραφείου και το ποσό διαφέρει ανάλογα την εκλογική περιφέρεια που εκλέγεται ο βουλευτής.

Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν, για παράδειγμα, οι βουλευτές που εκλέγονται στην Α και στη Β περιφέρειες Αθηνών και Πειραιώς, στη δεύτερη οι βουλευτές Αττικής, στην τρίτη οι βουλευτές νομών, όπως Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Αχαΐας και Ιωαννίνων και στην τέταρτη οι βουλευτές Κυκλάδων και Δωδεκανήσων.

Οι βουλευτές που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία λαμβάνουν επίδομα γραφείου 738,88 ευρώ και οι υπόλοιποι 935,88 ευρώ.

Ακόμη οι βουλευτές λαμβάνουν έξοδα κίνησης: οι βουλευτές της πρώτης κατηγορίας λαμβάνουν 291 ευρώ και το ποσό αυτό αυξάνεται και φτάνει τα 648 ευρώ για την τέταρτη κατηγορία. Για την ταχυδρομική ατέλεια οι βουλευτές λαμβάνουν 909,31 ευρώ.

Να μην παραλείψουμε να επισημάνουμε ότι η Βουλή παρέχει σε κάθε βουλευτή πολυτελές αυτοκίνητο αναλαμβάνοντας να πληρώνει το μηνιαίο μίσθωμα (leasing) στην εταιρεία ενοικίασης. Σύμφωνα με τις τελευταίες περικοπές, οι βουλευτές του Λεκανοπεδίου Αττικής (Α’, Β’ Αθηνών και Πειραιά και Υπόλοιπο Αττικής) δικαιούνται αυτοκίνητο έως 1.400 κυβικά εκατοστά και έως 750 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα. Για τους βουλευτές περιφέρειας προβλέπεται Ι.Χ. έως 1.800 κ.ε. και 1.200 ευρώ μίσθωμα.

Τι άλλο υπάρχει; Επίδομα ενοικίου περίπου 700 ευρώ σε βουλευτές περιφέρειας που διαμένουν στην πρωτεύουσα. Υπάρχουν όμως πάρα πολλοί που μένουν σε μισθωμένα ξενοδοχεία από τη Βουλή. Μην ξεχνάμε και την τηλεφωνική ατέλεια για τα πολιτικά γραφεία που προσεγγίζει τα 600 ευρώ το μήνα (το έτος περίπου 7.200 ευρώ), ενώ οι βουλευτές επαρχίας έχουν ως 8 τηλεφωνικές γραμμές και της Αττικής έως επτά. Για το κινητό η ατέλεια είναι 200 ευρώ, ενώ οι βουλευτές δικαιούνται και αεροπορικά εισιτήρια για όλο το χρόνο (δηλ. 104). Μην ξεχνάμε τους δυο επιστημονικούς συνεργάτες που αμείβονται με περίπου 2.000 έκαστος.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ποταμίσιος Χάνος avatar
    Ποταμίσιος Χάνος 22/10/2014 21:03:50

    Πραγματικά συγκλονιζόμαστε διαπιστώνοντας την άθλια μιζέρια, εντός της οποίας αναγκάζονται να διαβιούν οι τίμιοι και ακούραστοι υπηρέτες των ... συμφερόντων μας. Τα εισοδήματά τους όμως ευτυχώς δεν είναι μόνον αυτά που εμφανίζουν, γιατί οι περισσότεροι διαθέτουν άκρως γενναιόδωρους...σπόνσορες που συνδράμουν με το αζημίωτο βεβαίως αδρά, ώστε να μην αγγίξει τους εκλεκτούς ταγούς ούτε η κρίση, ούτε κι η ανέχεια. Παλιότερα θυμάμαι οι αγνοί σύντροφοι του ΚΚΕ και του Σύριζα, καυτηρίαζαν τάχα με αποτροπιασμό την προκλητική αυτή υψηλομισθία, αλλά η διαφθορά της εξουσίας και η συνήθεια της καλοπέρασης, με τον καιρό, άμβλυναν και τις ...τύψεις τους. Τουλάχιστον έχουμε την ευχαρίστηση να πληρώνουμε τους αρίστους, όχι τίποτε άλλο, αλλά για να μη μας νομίζουνε και για κορόιδα. :)

    • Κ.Σ.Μαυρόπουλος avatar
      Κ.Σ.Μαυρόπουλος @ Ποταμίσιος Χάνος 23/10/2014 09:16:29

      -Χάνε, οι βουλευτές του κ.κ. αποδίδουν το μεγαλύτερο μέρος των αμοιβών τους στο κόμμα και στους ίδιους απομένει ποσό περίπου όσος και ένας μισθός δ.υ. -δεν είναι όλα ίδια και όμοια.

      • Άλυτη Εξίσωση avatar
        Άλυτη Εξίσωση @ Κ.Σ.Μαυρόπουλος 23/10/2014 13:53:43

        Μα κ. Μαυρόπουλε, ελάτε τώρα! Τι σημαίνει αλήθεια, το ''αποδίδουν το μεγαλύτερο μέρος των αμοιβών τους στο κόμμα''; Ποτέ δεν την κατάλαβα την υποκριτική ...ιερότητα ετούτης της κίνησης, τη στιγμή που σήμερα πια ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΤΩΧΕΥΜΕΝΗΣ ΜΑΣ ΧΩΡΑΣ! Και το ....κόμμα αλήθεια, πως ακριβώς τα ''αξιοποιεί'' αυτά τα επί πλέον χρήματα που εισρέουν στο παγκάρι του; Υπέρ…λαού μήπως :-) ; Τι ακριβώς είναι πια, αυτό το άγιο κόμμα; Είναι ....παραθρησκευτική οργάνωση; Αυτή τη στιγμή το γραφικό ΚΚΕ δεν προσφέρει απολύτως τίποτε ούτε στον Ελληνικό λαό, ούτε και στην πολιτική ζωή. Δεν έχει ούτε μιά ρεαλιστική και εφαρμόσιμη πρόταση να καταθέσει. Ούτε μιά πρωτοπόρα επαναστατική παρέμβαση δεν είναι ικανό να εκφράσει. Βουλιάζει απομονωμένο και δέσμιο του ανεδαφικού ξύλινου λόγου του,ένας ακόμη παθητικός και επιζήμιος θεατής της καταστροφής μας. Δείτε το, έχει απομείνει μόνο ένας θλιβερός και κοκκινοντυμένος σκελετός-τοτέμ, που φορά τα κλεμμένα (απ΄τους αγώνες άλλων) παράσημα στο πέτο του, εισπράττει τις κρατικές επιχορηγήσεις και καπηλεύεται τη ...σφραγίδα των παρελθόντων θυσιών, εκείνων που με αισχρή υστεροβουλία απέρριψε, διέγραψε, προσέβαλε και πρόδωσε. Δυστυχώς αγαπητέ τελικά, όλοι όταν πρόκειται να μασήσουνε το κρατικό χρήμα, ίδια και όμοια. Οι βολικές αυταπάτες σας όμως, έχουνε ημερομηνία λήξης. Τη μέρα που οι παλιοί αγωνιστές του ΚΚΕ που σήμερα επιμένουν, θ’ αποχωρήσουν αναγκαστικά, από τον μάταιο ετούτο κόσμο……. Καλό σας απόγευμα.

        • κ. σ. μαυρόπουλος avatar
          κ. σ. μαυρόπουλος @ Άλυτη Εξίσωση 24/10/2014 08:56:01

          Άλυτη Εξισωση, μη ρωτάτε εμένα τι είναι το κ.κ. και πως διαχειρίζεται το ''παγκάρι'', απάντησα στους Χάνο και Κώστα Χ., οι οποίοι έθεσαν στην ίδια θέση βουλευτές που ενθυλακώνουν 8.000 κάθε μήνα και τους συναδέλφους τους που ζουν με 1.500.

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ κ. σ. μαυρόπουλος 24/10/2014 10:32:24

            Δεν απαντήσατε επί της ουσίας, αλλά δεν πειράζει. Δεν έχει νόημα να σας στεναχωρήσω (κι άλλο). Τίποτε δε θ΄αλλάξει. Καλημέρα.

          • Κ.Σ.Μαυρόπουλος avatar
            Κ.Σ.Μαυρόπουλος @ Άλυτη Εξίσωση 24/10/2014 11:10:39

            -πιστέψτε με ότι δεν με σταναχωρεί καθόλου ο διάλογος μαζί σας. -δεν πρόκειται να μπω σε ιδεολογική αντιπαράθεση χρησιμοποιώντας ένα τόσο αργό μέσο, αφού κανένας από τους δυό μας δεν γνωρίζει το τι πρεσβεύει [και κυρίως γιατί και από πότε] ο άλλος, θα έπρεπε να γράφουμε ώρες ατέλειωτες.

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ Κ.Σ.Μαυρόπουλος 24/10/2014 12:30:46

            Δίκιο έχετε. Συζήτηση σε βάθος δεν είναι εφικτή μέσω του Ιντερνέτ. Θα χρειαστούν κατεβατά σχολίων, θα καταχραστούμε την ανοχή του χώρου και θα κουράσουμε.

      • ΚωσταςΧ. avatar
        ΚωσταςΧ. @ Κ.Σ.Μαυρόπουλος 23/10/2014 15:21:25

        κυριε Μαυροπουλε , μακαρι με τον μισθο μου να μπορουσα να πληρωσω ολες μου τις οικονομικες υποχρεωσεις προς ολους , να μου εμενε ενα ποσον αξιοπρεπους διαβιωσης ,και να μην περισευε πολυς μηνας στο τελος του μισθου!θα ημουν ευτυχης ειλικρινα! συμφωνω οτι δεν ειναι ολα ιδια και ομοια!εμεις εχουμε την ατυχια να αποφασιζουν αλλοι για τους μισθους μας!!! ο νοων νοειτω.

        • Κ.Σ.Μαυρόπουλος avatar
          Κ.Σ.Μαυρόπουλος @ ΚωσταςΧ. 24/10/2014 08:58:59

          -Κώστα Χ., όλοι στην οικονομική κατηγορία μας ευχόμαστε τα ίδια.

    • Ανναμπουμπούλα avatar
      Ανναμπουμπούλα @ Ποταμίσιος Χάνος 23/10/2014 14:15:25

      Ποταμίσιε Χάνε καλά τα λές :). Οι βουλευτές και οι αξιωματούχοι μιας χώρας που έχει θεσμοθετήσει πρόσφατα κατώτατο μισθό 550 € ...μικτά, δεν δικαιούνται να απαιτούν βουλευτική αποζημίωση Ελβετίας. Όσο για τα ...προσόντα τους, ελάχιστοι απ΄αυτούς θα εύρισκαν εργασία στην ελεύθερη αγορά, με τα μισά από αυτά που σήμερα ''τσεπώνουν'' ....διαμαρτυρόμενοι για την κακούργα την κοινωνία που τους ...αδίκησε. Αλλά βλέπεις, η ανοησία του μέσου κακομοίρη ψηφοφόρου, τους επιτρέπει να καλοπερνάνε ακόμα και σήμερα, κοροϊδεύοντας.

  2. ΚΩΣΤΑΣ Χ. avatar
    ΚΩΣΤΑΣ Χ. 22/10/2014 21:05:08

    αμ΄γιαυτο κρατιουνται με νυχια και με δοντια απ΄τα εδρανα! Ειναι πολλα τα λεφτα!(ο χορτατος τον πεινασμενο δεν τον σκεφτεται αλλωστε)

    • κ. σ. μαυρόπουλος avatar
      κ. σ. μαυρόπουλος @ ΚΩΣΤΑΣ Χ. 23/10/2014 09:48:30

      -Κώστα Χ., η απάντηση στο Χάνο αφορά και εσάς.

  3. ΝικοΚυραίος avatar
    ΝικοΚυραίος 22/10/2014 21:48:17

    Όσα και να παίρνουνε αυτοί οι ....Κολωσοί, λίγα θα είναι. Για το καλό που μας κάνουνε, να μας κόβει ο Χαρδούβελος πενηντάευρα και να τους δίνει χιλιαδούρες.

    • efimeros avatar
      efimeros @ ΝικοΚυραίος 22/10/2014 22:52:10

      εμενα ο Αδωνις με συγκίνησε. προτεινω να φτιαξουμε ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ, και οτι μπορει ο καθενας να βοηθησουμε.

      • Άλυτη Εξίσωση avatar
        Άλυτη Εξίσωση @ efimeros 23/10/2014 10:09:24

        Xαχαχαχαχα! Πολύ ωραία πρόταση. Και για να υπάρχει κι ένα εξτρά κίνητρο εκτός από τη συμπόνια, στο τέλος θα γίνει και κλήρωση μεταξύ των συμμετεχόντων στον έρανο, με δώρο μιά ταμπλέτα του ένδοξου οίκου Γεωργιάδη, με τα άπαντα των ανδραγαθημάτων των ''ναι σε όλα'' Ελλήνων βουλευτών, ώστε να μεταφερθεί στα σίγουρα το ...κλέος αναλλοίωτο, από γενιά σε γενιά!

  4. Epifanios avatar
    Epifanios 23/10/2014 07:46:13

    Οι βουλευτες , ως υπευθυνοι πολιτες, να αυτοπεριοριστουν χωρις νομο. Να επιστρεφουν μονοι τους οσα δεν χρειαζονται, να μην εχουν βουλευτικο αμαξι, να μην προσλαμβανουν κουμπαρους, θυγατερες και γκομενες σαν επιστημονικους συνεργατες.

  5. Άπαντα  Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 23/10/2014 09:24:00

    1)Ίσως πρέπει να φτιαχτεί νόμος που να καθορίζει πόσο μεγαλύτερος επιτρέπεται να είναι ο μισθός του καλύτερα αμοιβομένου κρατικού υπαλλήλου, από τον κατώτατο μισθό. Προτείνω το πολύ 4 φορές. 2)Ο Άδωνις απαράδεκτος όπως πάντα. 3)Έχω την εντύπωση ο κατώτατος μισθός είναι 684 ευρώ (580 κάτι Χ 14), κι όχι 580.

    • Αντιγόνη avatar
      Αντιγόνη @ Άπαντα Επιστάμενος 23/10/2014 17:08:39

      Συμφωνώ απολύτως Άπαντα Επιστάμενε. Πληροφοριακά για τους μισθωτούς άνω των 25 ετών, ο κατώτατος μισθός ορίζεται στα 586 ευρώ μικτά, ενώ βάσει του τελευταίου νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση, από το 2017 και μετά θα είναι «γυμνός» από τις τριετίες.

  6. iconology2009 avatar
    iconology2009 23/10/2014 09:31:42

    Κανείς δεν σε υποχρεώνει να γίνεις βουλευτής. Έτσι κι αλλιώς είναι δική σου επιλογή και οφείλεις να έχεις κάνει τα κουμάντα σου αφενός αλλά και να έχεις ξεκαθαρίσεις με τις προτεραιότητες σου. Υπάρχουν δύο πολιτικοί που μονίμως διαμαρτύρονται-πολλές φορές με κακόγουστα κραυγαλέο τρόπο, έτσι που να εκθέτουν και το κόμμα τους-για τα οικονομικά τους σαν βουλευτές: οι Γεωργιάδης και Γιακουμάτος-καμιά φορά αλλά πιο διακριτικά οι Τζαμτζής και Ταμήλος. Μπορώ να τον καταλάβω τον ρεαλισμό τους ή και τον κυνισμό τους καμιά φορά αλλά ποιος μπορεί παρόλα αυτά να τα συμμεριστεί όλα αυτά; Ας τα συζητήσουνε στα όργανα των κομμάτων τους, της Βουλής, της Κυβέρνησης αλλά να ξέρουν ότι αυτή η κουβέντα όχι μόνο δεν αφορά τον κόσμο αλλά και τον εξοργίζει. Ας μην απευθύνονται στο κόσμο λοιπόν στις εργατοώρες που αναλώνουν για τη πολιτική τους δράση. Δεν στέργει ο κόσμος στο αίτημα τους και πολύ καλά κάνει. Πώς τα βγάζουν πέρα όσοι βουλευτές όχι μόνο δεν διαμαρτύρονται αλλά και δίνουν τεράστιο ποσοστό της αποζημίωσης τους στο κόμμα τους; Από όσο γνωρίζω μόνο εύποροι δεν είναι. Αν νομίζουν ότι αδικούνται σαν λειτουργοί του κράτους και υπηρέτες του, ναρθούν στη δικιά μας πλευρά, μ'εμάς που είμαστε αφεντικά και καλοπερνάμε να καλοπεράσουν κι αυτοί μαζί μας με τα προνόμια μας. Μόνο 300-ή όσοι διαμαρτύρονται από αυτούς τέλος πάντων- μας λείπουν για να γίνουμε αληθινά πάρα πολλοί!

  7. Seagull avatar
    Seagull 23/10/2014 10:07:57

    Απαράδεκτα πράγματα, ούτε μιά αποζημίωση για γυμναστήρια, για spa, για χειμερινά και θερινά θέρετρα, ούτε τέλος πάντων ένα κονδύλι για τις δημόσιες σχέσεις και εμφανίσεις των βουλευτών μας, θα περίμενε κανείς να είναι πιό προχώ.... Δίκιο έχει ο ΄Αδωνις τελικά, να κάθεσαι να σε βρίζουν 10 εκατομμύρια για μερικές ψωροχιλιάδες ευρώπουλα, πραγματικά δεν λέει.

  8. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 23/10/2014 10:28:16

    Τι είναι πιο σκληρό: Να παίρνεις 8000 και να σου κόψουν 70 % - μένουν 2400; Ή να παίρνεις 800 και να σου κόψουν 10 %; Δύσκολο ερώτημα για λίγδους και χλέχλους, έ ;;;;

  9. Νιόβη avatar
    Νιόβη 23/10/2014 11:48:18

    Εμένα δεν μ᾽ ενοχλεί το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης. Υποτίθεται ότι είναι ανάλογο όχι μόνο του θεσμικού ρόλου και των ευθυνών των βουλευτών αλλά και τέτοιο που ν᾽αποτρέπει τον...πειρασμό να δοκιμάσει την εντιμότητα και τον πατριωτισμό τους. Αυτό που μ᾽ενοχλεί είναι το επίπεδο της ποιότητας και το ύψος της ικανότητας της πλειονότητας αυτών που τη δικαιούνται.

    • Οπούντιος Λοκρός avatar
      Οπούντιος Λοκρός @ Νιόβη 23/10/2014 13:41:36

      Καλή μου Νιόβη πρέπει να σε ενοχλεί το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης. Το επιχείρημα που χρησιμοποιείς (...ν᾽αποτρέπει τον...πειρασμό να δοκιμάσει την εντιμότητα και τον πατριωτισμό τους...) είναι το ίδιο που χρησιμοποίησε και ο Αντρέας (όχι η φτερού, ο άλλος, ο πρωθυπουργός ). Αν εσύ από την «αλλαγή» και μετά διαπίστωσες μείωση της διαφθοράς στο στενό - φαρδύ - κοντό - μακρύ δημόσιο τότε ζητάω συγνώμη, εγώ θα κάνω λάθος. Το ίδιο επιχείρημα χρησιμοποίησε και ο Αποστόλης (όχι αυτός με το μπουζούκι, ο άλλος, ο πρόεδρος της βουλής) σε εκείνη την όμορφη σημιτική εποχή. Το πόσο αυτό απέτρεψε το συναγελασμό τους με τους διάφορους νταβατζήδες «δήλον εστί». Και να μην ξεχάσουμε ότι τότε ο Αποστόλης ήθελε και βουλευτές «πλήρους και αποκλειστικής» απασχόλησης, απόλυτα επαγγελματίες πολιτικούς, χωρίς άλλο επάγγελμα, αποκομμένους δηλαδή από την κοινωνία. Το πέρασε και αυτό και γιαυτό η σημερινή βουλή του «ναι σε όλα» έχει αυτή την αξιοζήλευτη ποιότητα.

      • Νιόβη avatar
        Νιόβη @ Οπούντιος Λοκρός 23/10/2014 22:40:16

        Άρα, λοιπόν, μιλάμε για απληστία. Και για πολιτευτές που δεν αντιλαμβάνονται ότι η αποστολή τους δεν είναι ο πλουτισμός από την πολιτική αλλά η ανάληψη ενός ιερού καθήκοντος. Αυτά δεν θα θεραπευτούν αν μειωθεί η βουλευτική αποζημίωση στο ύψος του μισθού ενός υπαλλήλου. Αντίθετα, θεωρώ ότι θα θεριέψουν ακόμα περισσότερο κι ακόμα περισσότερο θα ευνοηθεί η χρήση...χορηγών κι η υποτέλεια των βουλευτών σ᾽αυτούς. Επιμένω, λοιπόν, ότι το πρόβλημα είναι η ποιότητα της πλειονότητας όσων έλκονται από την πολιτική. Το γιατί η πολιτική έλκει αυτούς τους τύπους κι όχι άλλους ή αν υπάρχουν παράγοντες που διαβρώνουν τις αρχικά υγιείς και με ήθος προσωπικότητες άπαξ κι οι κάτοχοί τους εισέλθουν στο πολιτικό σύστημα ή αν τελικά οι πολιτικοί δεν είναι και πολύ καλύτεροι από τη συνισταμένη της κοινωνίας που τους τρέφει και τους φτιάχνει και τους εκλέγει είναι μια κουβέντα που σίγουρα θα μπορούσαμε να κάνουμε, αλλά είναι μεγάλη και θα βγούμε κι εκτός θέματος.

        • Νιόβη avatar
          Νιόβη @ Νιόβη 23/10/2014 23:20:21

          Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν πιστεύω στην εξομοίωση των απολαβών των βουλευτών με κάθε άλλου υπαλλήλου, μισθωτού, εργαζόμενου. Οι απολαβές πρέπει να είναι ανάλογες των καθηκόντων και των ευθυνών. Σε μια οικονομία που πάσχει έχει σίγουρα νόημα να προβείς σε μειώσεις της βουλευτικής αποζημίωσης κι οπωσδήποτε έχει αξία και για το μήνυμα που στέλνει στους πολίτες, και πάλι όμως θεωρώ ότι η βουλευτική αποζημίωση δεν μπορεί να βρίσκεται στο επίπεδο ενός μισθού. Τα βάρη των καθηκόντων δεν ελαττώνονται - ίσα-ίσα που σε περιόδους κρίσης αυξάνονται. Και το λέω αυτό ως εργαζόμενη γυναίκα που προσφέρει στο σύνολο - δεν έχει ωστόσο αναλάβει την τύχη καμίας χώρας, δεν έχει την ευθύνη εκατομμυρίων ανθρώπων.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Νιόβη 23/10/2014 13:46:26

      Πολύ σωστό,συμφωνώ απολύτως!

  10. Gn avatar
    Gn 23/10/2014 11:59:21

    Ωραία! να τους κόψουμε τελείως το μισθό και να λειτουργούν με σπόνσορες, για να υποστηρίζουν καλύτερα τα συμφέροντα του λαού...

    • Οπούντιος Λοκρός avatar
      Οπούντιος Λοκρός @ Gn 23/10/2014 14:09:29

      Υπάρχει και άλλη πρόταση : Να παίρνουν ακριβώς όσα παίρνουν και οι υπόλοιποι γραμματείς - φαρισαίοι και λοιποί υποκριτές, αρκεί να έχουν τα ίδια προσόντα (σπουδές, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, οικογένεια, μετακόμιση κλπ). Στο κάτω - κάτω της γραφής είναι και άδικο άλλος να είναι ανελλιπώς στη θέση του, να τραβάει τα g με τη σέσουλα στα F16 ή να πετάει σύριζα στα κύματα και στα λιόδεντρα με τα σαράβαλα της δεκαετίας του 60 Α7 και να πληρώνεται λιγότερο από τον «νερουλά» της βουλής και οι «πατέρες» να πηγαίνουν όποτε κάνουν κέφι (δες και το κανάλι της βουλής), να ψηφίζουν τα πάντα είτε τα διάβασαν είτε όχι και να πληρώνονται σαν άρχοντες.

    • Ανναμπουμπούλα avatar
      Ανναμπουμπούλα @ Gn 23/10/2014 14:21:13

      Οι σπόνσορες Gn, είναι δεδομένοι. Τα συμφέροντα του λαού, ...γραμμένα. Η βολευτική αποζημίωση τους εξασφαλίζει το Ευ ζειν και οι σπόνσορες, τη χλιδάτη σπατάλη, την επανεκλογή, το ...χρήσιμο Υπουργείο, τα ευτυχισμένα και χαρούμενα γεράματα, την επαγγελματική αποκατάσταση των γόνων κ.λπ, κ.λπ.

      • GN avatar
        GN @ Ανναμπουμπούλα 23/10/2014 14:51:04

        Άρα λοιπόν να τους καταργήσουμε και να τελειώνουμε...

        • Ανναμπουμπούλα avatar
          Ανναμπουμπούλα @ GN 23/10/2014 19:55:18

          Μη γίνεστε απλοϊκός λαϊκιστής. Ουσιαστικά έχουν ακυρωθεί μόνοι τους κύριε, παραβαίνοντας τον όρκο τους στο Σύνταγμα, μη υπηρετούντες το δημόσιο συμφέρον και μη υπερασπιζόμενοι τα δίκαια του Ελληνικού λαού. Αυτό που έχουμε να κάνουμε εμείς, είναι να στείλουμε την πλειοψηφία των ανίκανων στα σπίτια τους και να επιλέξουμε νέους και όσο γίνεται άφθαρτους, οι οποίοι θα κατανοούν πως ο μισθός τους πρέπει να είναι ανάλογος της δυνατότητάς μας να τους μισθοδοτούμε. Να τελειώνουμε με τους ψωνισμένους, τους ανίκανους, τους υποκριτές και τις σουσούδες που ....δεν μπορούν να ζήσουνε με 1.500 €, και ψηφίζουνε νόμο που υποχρεώνει τους ...εργοδότες τους να ζήσουνε με 500 €. Η παραφροσύνη, εδώ, τώρα, ΤΕΛΟΣ.

        • Fotini avatar
          Fotini @ GN 24/10/2014 00:43:23

          ῎Οχι, ἀμισθί γιά νά εὐχαριστήσωμε τούς παραπονοῦντες. :)

  11. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 23/10/2014 14:40:21

    -Τί σημαίνει,λέει,ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα; -Ότι ο λαός θα παίρνει το ελάχιστο,ώστε το εισόδημα των βουλευτών να είναι πάντα εγγυημένο..

  12. η Dimi avatar
    η Dimi 23/10/2014 16:02:03

    Ιωάννης Καποδίστριας: Ο Πρώτος Κυβερνήτης της Ελληνικής Πολιτείας. Προς την Δ' Εθνοσυνέλευση στο Άργος, στις 04 Αυγούστου, 1829. Δολοφονήθηκε, 55 ετών, στο Ναύπλιο, στις 09 Οκτωβρίου, 1831, από τον αδελφό και τον γιό του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, σε αντίποινα λέει, της φυλάκισης του τελευταίου. (άλλος ήταν ο λόγος)..
    (Πίνακας Διονυσίου Τσόκου: “H Δολοφονία τοῦ Καποδίστρια” http://bit.ly/1tNTXjK (wikipedia/ commons) "...Ελπίζω οτι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού οτι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμόν του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ' ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της". " ...εφ' όσον τα ιδιαίτερά εισοδήματά μου αρκούν δια να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα, ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν".

    • Ιδιώτης avatar
      Ιδιώτης @ η Dimi 23/10/2014 17:17:50

      Τέτοια έλεγε, και τον "έφαγαν" αυτοί που από τότε είναι οι διαχρονικοί "φωτισμένοι εκπρόσωποι της ελληνικής ελίτ". Α παπαπα δεν έκανε για μας ο Capo d' Istria...

  13. dim avatar
    dim 23/10/2014 19:15:25

    Προφανώς και πρέπει να ανήκουν στην ανώτερη κατηγορία μισθοδοσίας από το δημόσιο. 300 είναι, σε σύνολο 1.000.000 μέχρι πρόσφατα, 600.000 τώρα (και σύντομα ελπίζω 450.000) δημοσίων υπαλλήλων. Η αστική δημοκρατία βασίζεται σε τρείς πυλώνες, τρεις εξουσίες. Νομοθετική (βουλευτές), Εκτελεστική (υπουργοί, αρχηγοί σωμάτων κλπ), και Δικαστική (ανώτατοι δικαστές κλπ). Αν αυτοί οι 1.000 συνολικά από τους 600.000 (το 0,2% δηλαδή) δε παίρνουν τα πιο πολλά, τι σόι πυραμίδα, τι σόι κλιμακωτές αμοιβές θα πρέπει να έχουμε σε μια αστική δημοκρατία? Αλλιώς ας πάμε σε ένα κομμουνιστικό ή φασιστικό καθεστώς. Φτάνει πια με το λαϊκισμό. 300 είναι (μακάρι να γίνουν και 200 βέβαια), που επιλέχθηκαν καταρχάς σε λίστες με εκατοντάδες άλλους συνυποψηφίους, και εκλέχθηκαν από τους πολίτες,και βάλε και άλλους δεκάδες χιλιάδες που θα ήθελαν να είναι στις λίστες ως πολιτευτές αλλά δεν κρίθηκαν επιλέξιμοι από τους αρχηγούς των κομμάτων, άρα κάθε άλλο παρά εύκολη είναι η εκλογή τους. Αν θέλουμε αστική δημοκρατία θα πρέπει να πάψουμε να λαϊκίζουμε, και να αποδεχθούμε ότι με τη μορφή πυραμίδας, θα πρέπει να υπάρχει ένα 40% που θα αποτελεί τη βάση της πυραμίδας του δημοσίου που θα αμείβεται με το κατώτερο μισθό, ένα 25% αμέσως πιο πάνω, που θα παίνρει το διπλάσιο, ένα 15% ακόμα πιο πάνω, που θα παίρνει το τετραπλάσιο, ένα 10% που θα παίρνει το πενταπλάσιο, ένα 6% που θα παίνρει το εξαπλάσιο, ενά 3% που θα παίνρει το οκταπλάσιο, ένα 1% που θα παίρνει το εννιαπλάσιο και προφανώς και ένα 0,2% που θα παίρνει το δεκαπλάσιο. Τόσο απλά, ο λαϊκισμός τέλος... Άδωνι, Κυριάκο και Φορτσάκη μη κωλώνετε πουθενά, συνεχίστε να τα χώνετε στους λαϊκιστές, στους αριστερούς βολεμένους υνδικαλισταράδες, στα αναρχοάπλυτους τραμπούκους των Πανεπιστημίων κλπ... και όλοι είμαστε μαζί σας...

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ dim 23/10/2014 20:27:35

      Σωστά τα λέει ο dim. Να προσθέσω ότι αν ο μισθός του βουλευτή πέσει στο επίπεδο του βασικού τότε αν δεν είναι κάποιος πλούσιος αναγκαστικά θα αναζητήσει χορηγούς για να καλύψει δάνεια προεκλογικής εκστρατείας και έξοδα λειτουργίας. Το προτιμούμε; Και ας αφήσουμε τις ηθικολογίες ότι μπορεί κάποιος συνειδητά να μην πάρει χορηγίες. Απλά δεν θα μπορεί να βγεί βουλευτής πλην ελαχίστων εξαιρέσεων διασήμων με αναγνωρισημότητα αν υποθέσουμε ότι δεν έχουν ιδιωτικά επαρκή εισοδήματα.

    • Δημήτρης Κ. avatar
      Δημήτρης Κ. @ dim 23/10/2014 21:29:05

      Δε χρειάζεται να μας το πείς, σε καταλάβαμε φίλε Dim οτι μαζί τα τρώτε...

      • dim avatar
        dim @ Δημήτρης Κ. 23/10/2014 23:08:31

        Και ποιός δεν έφαγε την 30ετία του πάρτυ? Ή για να το πω όπως ακριβώς το έχω αναλύσει και άλλες φορές, όλοι επωφελήθηκαν. Και αυτοί φυσικά που έκλεψαν (άκης και σια - 1.000 άτομα επί 10 εκατ. πχ έκαστος = 10 δις επιβάρυνση στο δημόσιο χρέος), και οι μεγάλοι καρχαρίες που επωφελήθηκαν απο υπερκοστολογήσεις κλοπ (άλλοι 10.000 πολίτες επί 5 εκατ. έκαστος πχ = 50 δις επιβάρυνση), και άλλοι όμως 500.000 Δ.Υ που άραζαν ή ήταν υπεράριθμοι και έπαιρναν επιδόματα έγκαιρης προσέλευσης αν έχουν το Θεό τους, και και και και... Και δε βγάζω απέξω και εμάς, τους μικρομεσαίους του ιδιωτικού τομέα. Πόσες αποδείξεις δεν έχουμε κόψει όλοι εμείς? Πόσο επωφεληθήκαμε από τη κατανάλωση που γινόταν απο τις γεμάτες τσέπες (των ελλειμάτων όμως και των δανεικών) όλων των καταναλωτων? Όλοι επωφελήθηκαν επομένως. Και αν έχεις αμφιβολία περί αυτού, κοίτα που ζούσαν το 80% του λαού (οι γονείς και οι παππούδες) προ 30ετίας (σε υπόγεια, ημιυπόγεια, ή γκαρσονιέρες), και σε νοίκι φυσικά, και τώρα είμαστε ο πρώτος λαός σε ιδιοκατοίκηση, και από 2 διαμερίσματα και 2 εξοχικά κατά μέσο όρο η κάθε οικογένεια.

        • panas avatar
          panas @ dim 23/10/2014 23:47:17

          Όσοι αισθάνονται ενοχές όπως εσείς, καλώς πληρώνουν και πρέπει να πληρώσουν πολύ περισσότερα για την σωτηρία της χώρας. Να μην θέλετε, όμως, να αισθανόμαστε και οι υπόλοιποι όπως εσείς. Αν καθήσουμε περισσότεροι να φάμε σε ένα τραπέζι, αυτοί που θα φάνε τον σκασμό θα επιμένουν να μοιραστεί ο λογαριασμός εξίσου σε όλους. Καλά να πάθουν βέβαια όσοι κάθησαν μαζί τους στο τραπέζι. Τι γίνεται όμως με αυτούς που ήταν εκτός φαγοποτιού και καλούνται να πληρώσουν κι΄αυτοί, επειδή λένε οι άπληστοι πως έπεσαν και μερικά ψίχουλα κάτω...

          • dim avatar
            dim @ panas 24/10/2014 00:14:02

            Κοιτάξτε για να συννενοούμαστε μέσω του πληκτρολογίου. Όταν λέμε "ολοι" για χάριν της συζήτησης δεν εννοούμε προφανώς και οι 100 στους 100, αλλά εννοούμε πχ το 75& ή το 80%, και σίγουρα εννοούμε πχ το 90% του 44% που ψήφιζε Τσοβολα δώστα όλα, και λεφτά υπάρχουν, όπως και μια μεγάλη μερίδα και της ΝΔ που δεν έχει μεν τις ίδιες ευθύνες που έχει το ΠΑΣΟΚ, αλλά δεν είναι και άμοιρη ευθυνών. Τώρα για το αν νιώθω και ενοχές, ε συγνώμη κιόλας αν έχω την ευθιξία να παραδεχθώ ότι είμαι σε αυτούς τους "όλους" (το 75% πχ που λέω, και όχι το 100% για να μην αρχίσουν πάλι κάποιοι που όντως μπορει να είναι σε αυτό το 20% - 25% που δεν επωφελήθηκε ποτέ), που προσοχή, δεν «φαγαμε», αλλά ΕΠΩΦΕΛΗΘΗΚΑΜΕ, μέσω της αυξημένης τεχνητά και με ελλείμματα και δανεικά ζήτησης των προϊοντων ή των υπηρεσιών που προσφέραμε ως μικρομεσαίοι. Οι άλλοι 74 όμως που είναι? Τα κόμματα που υπόσχονται το δύσκολο δρόμο, δε βλέπω να παίρνουν αθροιστικά πάνω από 40%, άρα κάποιοι άλλοι 34 από τους 74, την κάνανε με ελαφρά πηδηματάκια προς αυτούς που τους υπόσχονται ότι το πάρτυ μπορεί να συνεχιστεί. Και μάλιστα αυτοί οι 34 που θα μας ρίξουν πάλι στα βράχια, και μάλιστα ακόμα χειρότερα τώρα πια, γιατί δεν υπάρχουν και άλλες αντοχές, είναι μέρος εκείνων των 80 που μας έφεραν ως εδώ, αλλά τώρα δεν έχουν καταλάβει τι παίχτηκε, ή νομίζουν ότι πάντα οι άλλοι φταίνε και ποτέ οι ίδιοι, ή πιστεύουν ότι πάντα οι άλλοι τους χρωστάνε και αυτοί αξίζαν κάθε δραχμή που έβγαλαν, πιστεύουν ακόμα ότι το επίδομα έγκαιρης προσέλευσης το δικαιούνταν στο ακέραιο κλπ κλπ κλπ. Και μετά βάλτε τα με εμένα που λέω την αλήθεια και λέω οκ, «όλοι» ζήσαμε πάνω από τις δυνατότητες μας για 30 χρόνια, ας κάνουμε λοιπόν τώρα και μια δεκαετία στριμωγμένοι για να ισσοροπήσουμε την υπερμετρη σπατάλη ( ή και επένδυση – 2 σπιτιτα – 2 εξοχικά πχ) που κάναμε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

          • Δημήτρης Κ.- avatar
            Δημήτρης Κ.- @ dim 24/10/2014 08:17:32

            Αρα δεν μιλάς για τους γράφοντες και τους διαβάζοντες το antinews προφανώς...Τότε τσάμπα ο κόπος σου αφού όπως λες αυτά που γράφεις δεν αφορούν εμάς που κατά συντριπτική πλειοψηφία ανήκουμε στο 20-25 % αυτών που δεν έφαγαν.

          • Τρελό νερό avatar
            Τρελό νερό @ dim 24/10/2014 14:26:15

            Να ζήσετε και 10 και 15 χρόνια και είκοσι άμα θέλετε στριμωγμένοι όλοι εσείς οι παχύσαρκοι της προηγούμενης 30κονταετίας. Στην ανοχή τη δική μας όμως μην υπολογίζετε. Δώσαμε,Δώσαμε και άλλο δεν έχει. Μπουρλόοοοτοοοοο! http://www.youtube.com/watch?v=Hfec8Myi048

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Τρελό νερό 24/10/2014 14:32:00

            Άντε πέστα χρυσόστομε... "Θα μπουκάρουμε μέσα" - και δεν θα μείνει ούτε κολυμπηθρόξυλο στο μαγαζί των λιπαρών, με τα ποντίκια στην κουζίνα

        • Δημήτρης Κ. avatar
          Δημήτρης Κ. @ dim 24/10/2014 08:14:22

          Αν κοιτάξεις ακόμα παλαιότερα θα δείς οτι ζούσαν σε καλύβες, άρα αντέχουμε ακόμα.Και ο Σαμαράς να διπλασιάσει και τους μισθούς και τον αριθμό των βουλευτών φτιάχνοντας και γερουσία...Να κλείνει 50 μαγαζάκια για να πληρώνει τον Παπουτσή και την Τίνα απο 25.000/μήνα για να μην κάνουν απολύτως τίποτα! Πάντως ο ΟΟΣΑ λέει (και η Λαγκάρντ και οι Γερμανοί συμφωνούν) οτι το 1% των Ελλήνων έχει φάει το 60-65% των δανείων και το χειρότερο είναι οτι τα έχει βγάλει στις Ελβετίες. Τώρα αν έφαγαν και κάποιοι Χατζηαβάτηδες το 10% για να προσφέρουν "κάλυψη" στους Μεγάλους κάνε εσύ τον δίκαιο καταμερισμό των ευθυνών. Διότι το να φάς 10.000 απ το κράτος είναι πταίσμα. Το να φάς 200.000.000 (Τόσο έφαγαν κατα μέσο όρο οι 1000 πλουσιώτεροι Ελληνες) είναι έγκλημα εσχάτης προδοσίας κατά του Εθνους. Σαφώς μας και όλους μας έκαναν "να φταίμε" ακόμα και εμάς που αντί να φάμε επειδή έχουμε ηθική, δεν πιστεύουμε στο χρήμα, πάντα ζούσαμε κάτω απο τις δυνατότητές μας και είμαστε το10-20% του λαού, μας "τύλιξαν" στην ίδια επικοινωνιακή λαδόκολα του Πάγκαλου, του "Ολοι μαζί τα φάγαμε εξ ίσου"...

          • dim avatar
            dim @ Δημήτρης Κ. 24/10/2014 12:20:47

            Δεν τα "φαγαμε εξίσου" προφανώς. Αλλα πιο πολύ πχ εχει επιβαρύνει το δημόσιο χρέος ο πολλαπλασιασμός 500.000 υπεράριθμοι και αργόσχολοι Δ.Υ. επί 1300 ευρώ το μήνα επί 14 μήνες επί 20 χρόνια μέσο όρο (που προφανώς και δεν έκλεψαν όλοι αυτοί οι 500.000, αλλά επωφελήθηκαν από το πελατειακό κράτος, και κάνανε μια συνδιαλλαγή συνειδητή: "σου δίνω τη ψήφο μου, με βάζεις στο δημόσιο", και επιβάρυναν έτσι το δημόσιο χρέος κατά 182 δις), παρά τα 10.000 μεγαλολαμόγια, κλέφτες, μεγαλοεργολάβοι κλπ κλπ, που αν έφαγαν και από 5 εκατ. έκαστος, αυτό κάνει 50 δις). Χώρια το πόσοι μικρομεσαίοι και Ελ.Επ. δήλωναν πχ 5.000 εισόδημα αντί για 15.000 πχ. μας κάνει: 1.500.000 αυτοαπασχολούμενοι ή μικρομεσαίοι επί 10.000 απόκρυψη ετησίως επί 25% Φ.Ε. επί 20 χρόνια = 100 δις. Προφανως και τα 5 εκατ. έκαστου από τα μεγαλολαμόγια είναι κακουργηματική πράξη και πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά, αλλά στα 300 δις χρέος πχ, αυτοί συνέβαλαν μόνο κατα τα 50δις χρέους, ενώ τα3 εκατ. πολιτών (που μαζί με τις οικογένειες του είναι πχ 7 εκατ. πληθυσμού), συνέβαλαν από λίγο μεν ο καθένας, αλλά στο σύνολο κατά 282 δις πχ.

          • Δημήτρης Κ. avatar
            Δημήτρης Κ. @ dim 24/10/2014 14:40:49

            Aν πολλαπλασιάσεις τα 70 δισ το χρόνο της γνωστής και καταγεγραμμένης μονο φοροδιαφυγής των "καρχαριών" επί 20 χρόνια θα μάθεις αριθμητική φίλε Dim και θα εκπλαγείς σίγουρα απο το μέγεθος 1,4 τρίς!!!. Αλλα για να μη ζαλίζεσαι με τα νούμερα . Οπως συμφωνείς υποθέτω, αυτοί οι 1000 τρώνε το 60% του Εθνικού πλούτου κάθε χρόνο, άλλες 100.000 πλούσιοι γιατροί και λοιποί λιπαροί που λέει ο θείος, τρώνε το 20% , Τα μεσαία λαμόγια το 10% και εμείς οι υπόλοιποι που δεν φάγαμε ούτε φλούδα με τον Πάγκαλο αλλά πληρώσαμε τη ζημιά κατά 80-90% μοιραστήκαμε το 10% του κόπου και της παραγωγής μας τελικά. Το βρίσκεις δίκαιο ή θα μας πεις οτι το μεγάλο ψάρι πρέπει να τρώει το μικρό γιατί έτσι είναι?

          • dim avatar
            dim @ Δημήτρης Κ. 24/10/2014 18:49:47

            Μάλλον δεν θέλεις να καταλάβεις τι έχει συμβεί. Καταρχάς δεν υπάρχει φοροδιαφυγή 70 δις το χρόνο. Ήμαρτον. Και τζίρος αδήλωτος να είναι αυτός που λες, σε φόρο αυτή μας κάνει περίπου 15 δις το χρόνο (που ναι μεν είναι και αυτό αξιοσημείωτο, αλλά άλλο 15 δις και άλλο 70 δις ετησίως). Τώρα όσον αφορά αυτό που λέω εγώ είναι το εξής: Οι 1000 ή 10.000 οντως φάγανε - κλέψανε - υπεξαιρέσανε - κάνανε υπερκοστολογήσεις δημοσίων εργων κλπ κλπ κλπ, και μας κόστισαν όλη αυτή την εικοσαετία πχ 50 δις σε χρέος (και φάγανε και άλλα 50 ή 100 δις από ΕΣΠΑ κλπ, αλλά αυτά δε πάνε στο χρέος). Ενώ όλοι οι άλλοι Δ.Υ, μικρομεσαίοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και ιδιώτες κάνανε τα εξής δύο: α) οι μεν Δ.Υ πληρωνόντουσαν για μια θέση που δε θα έπρεπε καν να υπάρχει αλλά ήταν προϊον βολέματος (τουλάχιστον οι 500.000 από το 1 εκατ. δημοσίων υπαλλήλων που είχαμε προ κρίσης), και έπαιρναν και πολύ περισσότερα από όσο έπρεπε, και αυτοί ναι μεν έπαιρναν πχ 15.000 ή 20.000 ο καθένας, αλλά αυτό επί 20 χρόνια επί 500.000 ΔΥ μας κάνει κοντά 200 δις. Και β) μικρή μικρή φοροδιαφυγή από 1,5 εκατ. του ιδιωτικού τομέα, βάλε άλλα 100 - 150 δις έλλειμμα και άρα χρέος. Και δε σου βάζω στην ανάλυση αυτή το πόσο επωφελήθηκαν όλοι (και μικρομεσαίοι και ιδίωτες κλπ) από αυτή τη φούσκα, την υπερκατανάλωση στα προϊόντα τους κλπ. Τα δανεικά όμως τώρα τελείωσαν, και θα πρέπει το κράτος να ξοδεύει μόνο όσα βγάζει. Αν παραπονιέστε για τους φόρους, όπως παραπονιέμαι και εγώ, γιατί μας έχουν ταράξει στους φόρους, τότε στηρίξτε τη μείωση του δημοσίου τομέα. Εδώ όχι τη μείωση των Δ.Υ δε στηρίζουν οι λαϊκιστές, αλλά ούτε καν την αξιολόγηση και την απομάκρυνση όσων μπήκαν με πλαστά..

          • Δημήτρης Κ., avatar
            Δημήτρης Κ., @ dim 24/10/2014 19:33:58

            Φίλε dim μην το κουράζεις. Αν όπως λες οι μεγαλοκαρχαρίες τα τελευταία 20 χρόνια έφαγαν μόνο 50 δίς σημαίνει 2,5 δίς το χρόνο μόνο! Οσα έβγαλε ο Τσοχατζόπουλος και μόνο απ' τα υποβρύχια δηλαδή. Και ο Μαντέλης στο δικαστήριο δήλωσε οτι όλοι οι υπουργοί που υπέγραψαν μεγάλες προμήθειες και έργα έπαιρναν τουλάχιστο το 10%. Σκέψου τί έβγαζαν οι νταβατζήδες των υπουργών και οι τραπεζίτες, που κυβερνούν κατ' ουσίαν όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής...Και πολύ ωραία μας λες για τους Δ.Υ. και εγώ έλεγα οτι απο το 2009 να απολυθούν όλοι, να βγούμε απο την κρίση και μετά να προσλάβουμε αξιοκρατικά το 1/3 περίπου που είναι απαραίτητοι. Δώσαμε με το αίμα μας παράταση σχεδόν 3 χρόνια στον Σαμαρά για να το κάνει και όπως ομολογεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν απέλυσαν ακόμα αυτούς που ο πατέρας του βασικά, αλλά και ο Αντιπροεδρός του είχαν προσλάβει με πλαστά έγγραφα...Το παραμύθι οτι όλοι φάγαμε άρα αθώος ο Πάγκαλος και οι όμοιοί του (π.χ.Παπουτσής, Μπιρμπίλη με 25.000 ευρώ/μήνα έκαστος) οχι μόνο δεν περνάει πιά αλλά και εξοργίζει. Διότι πες πως κάναμε δίκαια την κατανομή των ευθυνών. Πώς θα τιμωρήσουμε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που επι 30 και 10 χρόνια αντίστοιχα και άλλα 3 τώρα μαζί έχουν ΟΛΗ την πολιτική ευθύνη για το έγκλημα κατά της Πατρίδας έστω κι αν χρησιμοποίησαν και το λαό ως τσιλιαδόρο? Πώς θα τελειώσουμε το μαρτύριο της σταγόνας της τρόικας και πώς θα σταματήσουμε την ύφεση και τη διαρκή πτώση της κάθε αξίας που επιμένουμε και μετά την καταστροφή να δημιουργούμε, για να πούμε επι τέλους φτάσαμε στον πάτο και τώρα θα ξανανέβουμε? ή μήπως πιστεύεις οτι αφού όλοι φταίμε ας πληρώσουμε εμείς μέχρι θανάτου κι αυτοί που μας έφεραν εδώ ας παίρνουν "ως τιμωρία" 7.000 ευρώ/μήνα αντι για 15.000 που έπαιρναν πριν και τα υπόλοιπα περασμένα-ξεχασμένα?

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ dim 24/10/2014 14:04:43

          Θόδωρα εσύ; Πως θα πάνε τα κρασιά φέτος; Καλός ο τρύγος; Ανεβασμένα σάκχαρα; Σε φαντάζομαι με το σακχαρόμετρο πάνω απο τη βαρέλα και απο κάτω να γίνεται χαμός με τους μύκητες, να βράζει το σύμπαν. Πάντα ήμουν περίεργος με τα σταφύλια των Κυκλάδων, διαφορετικά απο τα δικά μας τα βόρεια, άλλο κλίμα. Ως γόνος οινοποιού που δεν κατάφερε να συνεχίσει, σε ζηλεύω, εσένα τον αυτοδημιούργητο κρασά πρώτης γενιάς.

          • dim avatar
            dim @ Uncle Stgm 24/10/2014 18:59:48

            Καθήστε εσείς, μαζί με τους φίλους σας τους μαρξιστές - λενινιστές - κομμουνιστές, να ταϊζετε 1 εκατ. αργόσχολους στο δημοσιο (ή εστω 650 χιλ. τώρα πια) και να τους δίνεται και επίδομα έγκαιρης προσέλευσης, γιατί ξέρει είναι και άξιο επιβράβευσης όταν αξιώνεται κάποιος να πάει και στην ώρα του στη δουλειά του.
            Στις επόμενες εκλογές θα συγκρουστούν οι δύο κυρίαρχες ιδεολογίες στο πλανήτη: ο φιλελευθερισμός (που δυστυχώς ποτέ δεν είχαμε εδώ και 40 χρόνια στην Ελλάδα, αλλά επιτέλους θα πρέπει να αποκτήσουμε), και ο σοσιαλισμός - μαρξισμός (που στην ουσια μας έφερε ως εδώ, και που τώρα κάποιοι οραματίζονται να τον ζήσουμε στο ακόμα πιο σκληρό του - βλέπε Ριζοσπαστική Μαρξιστική Λενινιστική Αριστερά)...

          • Δημήτρης Κ. avatar
            Δημήτρης Κ. @ dim 24/10/2014 21:21:09

            Aπ' το να ταίζουμε με 50 δις το χρόνο 1000 αργόσχολους πολιτικούς και νταβατζήδες καλύτερα να ταίζουμε 1.000.000 Ελληνικές οικογένειες με μόλις 12-15 δις φίλε dim.

          • dim avatar
            dim @ Δημήτρης Κ. 25/10/2014 14:11:36

            Αυτά τα νούμερα που λες για ετήσιως 50 δις κλπ, δεν υπάρχουν δεν ξέρω από που τα βγάζεις. Και για τα εξοπλιστικα που έλεγες και πιο πάνω, 36 εκατ. ευρώ ήταν (και αντε να ήταν και πολλαπλάσια εγω σου λέω, αλλά σε καμία περίπτωση 15 ή 50 ή 70 δις που έλεγες και σε αυτή τη περίπτωση. Τα 70 δις ετησίως (ή τα 50 δις ή και τα 15 δις), δεν είναι φιστίκια για να συσσωρευτούν από 1000 ή 10.000 άτομα (κάπου έχεις μπερδέψει τα εκατομύρια με τα δισεκατομύρια). Αλλά από 500.000 Δ.Υ ή 1.500.000 Ελ.Επ. και μικρομεσαίους, από 10.000 ευρώ μόνο ετησίως να αποκρύπτει ή να πληρώνεται από το δημόσιο έκαστος, φθάνουμε τα 10 δις ετησίως και φυσικά τα 200 δις στην εικοσαετία . Τέλοσπαντων, όποιος θέλει να εθελοτυφλεί ή να ρίχνει πάντα τις ευθύνες στους άλλους δικαίωμα του, αλλά κάπως έτσι φθάσαμε εδώ και τώρα οι νέες γενιές, χωρίς να φταίνει οι ίδιες, αλλά με συνευθύνη των γονέων τους (πελάτες) και των πολιτικών (εξαγορά ψήφου ή σταυρού προτίμησης), υποφέρουν.

    • ΚΩΣΤΑΣ Χ. avatar
      ΚΩΣΤΑΣ Χ. @ dim 23/10/2014 21:31:28

      Οταν ειπαν στην Μαρια Αντουανετα οτι ο λαος πειναει! εκεινη απαντησε " δωστε τους παντεσπανι να φανε"! στο τελος εχασε το κεφαλι της με τα μυαλα που ειχε! στο δια ταυτα τωρα , ας παιρνουν οσα παιρνουν !μην προκαλουν ομως το κοινο αισθημα ! αιδως αργειοι!

      • dim avatar
        dim @ ΚΩΣΤΑΣ Χ. 23/10/2014 22:51:13

        Σε αυτό μαζί σου, φυσικά και δεν πρέπει να παραπονιούνται, και όποιοι το κάνουν είναι προκλητικοί. Ειδικά για τον Άδωνι όμως, δεν άκουσα ποτέ να παραπονεθεί ότι δε του φθάνουν. Απλά έκανε μια επισήμανση, είπε ένα αντικειμενικό αριθμητικό γεγονός, ότι έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση. Η ουσία πάντως παραμένει αυτή που λέω: Σε μια αστική δημοκρατία επιβάλλεται να υπάρχει πυραμίδα, και όποιος διαμαρτύρεται για τις αμοιβές του ανώτατου 1% της πυραμίδας αυτής τότε ή είναι κομμουνιστής (ή φασίστας), και άρα δε θέλει αστική δημοκρατία ή απλώς λαϊκίζει...

        • ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ avatar
          ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ @ dim 24/10/2014 01:24:21

          Σοβαρα; Γιατι εγω που νομιζα οτι κομμουνισμος και φασισμος ειναι να περναει χλιδατα μια ολιγαρχια και ο λαος να πειναει. Ο,τι δηλαδη γινεται στην «αστικη δημοκρατια»...

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ 24/10/2014 14:16:29

            Δηλαδή στην Ελλάδα έχουμε τώρα αστική δημοκρατία; Αχ, συγγνώμη, μέσα σε τόση κάπνα και λίγδα απο τα μπάρμπεκιου και τα ψητά των Ελλήνων ολιγαρχών και των παχειών δούλων τους της "μεσαίας τάξης", δεν φαίνεται καθαρά η ταμπέλα του μαγαζιού. Πολλή κάπνα ...

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ dim 24/10/2014 14:09:37

          Προφανώς, με αυτά τα μέτρα κρίσης, φαντάζομαι ότι η τέλεια αστική δημοκρατία είναι στη Βόρεια Κορέα (το ευτυχές 1% είναι η οικογένεια ΚΙμ με όλα τα μπατζανάκια και κουμπάρους, μείον τον εκτελεσμένο θείο) και ο τέλειος κομμουνισμός είναι στο μαρξιστικό τετράγωνο του διαβόλου και της ισοπέδωσης Νορβηγία - Σουηδία - Φινλανδία - Δανία.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ dim 23/10/2014 22:23:20

      Αν εμείς Dim που επισημαίνουμε και καυτηριάζουμε τους βουλευτές για τους μισθούς που παίρνουν λαϊκίζουμε,τότε αυτοί που παραπονιούνται ότι δεν τους φτάνει ο μισθός τους τί κάνουν;

      • dim avatar
        dim @ Κυθήριος 23/10/2014 22:55:18

        Δε καταλαβαίνω γιατί το καυτηριάζετε? Δεν αποδέχεσθε δηλαδή την ουσία της αστικής δημοκρατίας? Τις κοινωνικές τάξεις, τη πυραμίδα, την εξέλιξη? Αυτοί που παραπονιούνται είναι άλλο, εκεί συμφωνώ μαζί σου. Είναι απαράδεκτοι όσοι παραπονιούνται και προκαλούν το κοινό αίσθημα. Αλλά άλλο το να παραπονιούνται ότι δε βγαίνουν (βλέπε Κουτσούκη ή καπως έτσι της ΧΑ, και Τζαμτζή νομίζω της ΝΔ), και άλλο να επισημαίνουν απλά ένα αδιαμφησβίτητο αριθμητικό αντικειμενικό γεγονός περί της μεγαλύτερης ποσοστιαίας μείωσης έναντι όλων των άλλων (βλέπε Άδωνις)

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ dim 23/10/2014 23:09:26

          Με αυτό σου το σχόλιο αγαπητέ Dim συμφωνώ,όπως και με την ουσία του πρώτου σου σχολίου,αν και δε με βρίσκει τόσο σύμφωνο το ύφος του,γι' αυτό και η απάντησή μου. Ναι μέν υπάρχει η κοινωνική πυραμίδα όπως λές και θα πρέπει η κάθε τάξη να αμοίβεται ανάλογα,οπωσδήποτε θα υπάρχουν εκείνοι των κατωτέρων τάξεων που θα παραπονούνται για τους μισθούς των ανωτέρων,αλλά,υπάρχουν κι εκείνοι που αμοίβονται καλά και ζητούν περισσότερα ,διότι δήθεν δεν τους φτάνουν,όπως ο Τζαμτζής που λές, και ο Κουκούτσης της Χ.Α. ...

          • Σωκράτης avatar
            Σωκράτης @ Κυθήριος 23/10/2014 23:43:41

            Αγαπητοί dim και Κυθήριε Ξεχάσατε κι οι δυό σας τους ..δικαστές..

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Σωκράτης 23/10/2014 23:55:37

            Πολύ σωστά φίλε Σωκράτη.Με τη διαφορά όμως ότι εκείνοι δε μένουν στα...παράπονα,κανονίζουν μόνοι τους τα του οίκου τους...

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Κυθήριος 24/10/2014 14:13:02

            Τον κανονίζουν τόσο πολύ τον κοινό "οίκο" (τους και μας) ώστε είναι εδώ και καιρό οίκος ανοχής... Αλλά όσο και άν προσπαθούν, "κοινές" δεν θα μας κάνουν. Κάποια στιγμή το αυθαίρετο μαγαζί τους θα γίνει πριονίδι, η ώρα έρχεται.

  14. ΑΝΤΙ-ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ avatar
    ΑΝΤΙ-ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ 24/10/2014 01:28:18

    Επειδη ορισμενοι προκαλουν: Οταν λεμε «δεν βγαινει» για εναν βουλευτη, εννοουμε να μην εχει να διοριζει ημετερους στο γραφειο του, να μην εχει για να κοψει 100 βασιλοπιτες την Πρωτοχρονια και μετα, να μην εχει για να διοργανωσει χλιδατες εκδηλωσεις σε πανακριβα ξενοδοχεια στο κεντρο της Αθηνας, να μην εχει για να αλλαζει κοστουμακια εμφανιζομενος σε 20 καναλια την ημερα, να μην εχει για να στελνει διαφημιστικο υλικο ολο το χρονο στους πελατες του (συγνωμη, ψηφοφορους εννοουσα).
    Οταν απο την αλλη λεμε «δεν εχει» ο μεσος πολιτης, εννοουμε να μην εχει να φαει, να μην εχει δουλεια, να μην εχει να ζεσταθει, να μην εχει να πληρωσει τα χαρατσια που του επεβαλε η παραπανω «δεν εχει» κατηγορια. Αυτα, επειδη - ξαναλεω - ορισμενοι προκαλουν.

  15. Darki avatar
    Darki 24/10/2014 11:01:25

    Το θεμα δεν ειναι ποσα παιρνει ενας βουλευτης.(Λειτουργος,εργαζομενος,χομπιστας).Το θεμα ειναι η αναλογια αυτων που εισπραττει,ΠΡΩΤΟΝ με το εργο που προσφερει,και ΔΕΥΤΕΡΟΝ με την οικονομικη κατασταση και σταθεροτητα του μαγαζιου.(Που λειτουργει,εργαζεται,απασχολειται.)Απλα πραγματα αδερφια.

    • Darki avatar
      Darki @ Darki 24/10/2014 14:29:18

      Και για να το κανω λιανα(χε χε).Αν περνεις κατ αναλογιαν λιγοτερα,θα αναζητησεις χορηγους,σπονσορες,χρηματοδοτες,αν εισια στις προμηθειες θα φτιαξεις κανα τιμολογιο,αν εισαι στις πωλησεις θα μαγειρεψεις καμια εκπτωσουλα με το αζημιωτο.Απο αμνημονευτων. Τωρα ΑΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ,απλα το μαγαζι πεφτει εξω.Ποσο πιο λιανα μπορει να γινει,ακομα και για τον Τσοχατζοπουλο,ας πουμε

  16. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/10/2014 14:23:48

    Κορόιδα πολιτευτάκηδες και "απονομείς δικαιοσύνης" (με το κιλό και χύμα)! Μπροστά σε έναν "κουβανέζο" μεγαλογιατρό δεν πιάνετε χαρτωσιά. Απλώς φτωχοί συγγενείς είστε ... http://www.antinews.gr/Antitheseis/to-paixnidi-allazei-epideksioi-politikoi-uparxoun-/#Reply

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Uncle Stgm 24/10/2014 14:29:09

      Τσίρκουλα πολιτικάντηδες, δικαστικό σύστημα Φαρισαίων, διαρκές πάρτυ οι άρπαγες. Κάποια στιγμή οι πολίτες θα πιάσουν το μαστίγιο και τότε ο "ναός της ακολασίας" που χτίζανε επί δεκαετίες θα γίνει στάχτη και μπούλμπερη. http://www.makthes.gr/news/reportage/128273/

  17. roadrunner avatar
    roadrunner 24/10/2014 22:14:55

    To γιατί αποζημιώνονται οι βουλευτές σε μηνιαία βάση ποτέ δεν τον κατάλαβα, και μάλιστα με τέτοια υπέρογκα ποσά ..άντε να δεχτούμε ως στοχευμένα επιδόματα, τα έξοδα κίνησης περιφερειακών βουλευτών, τα οδοιπορικά, ένα γραφείο, και κάποια μπόνους για τους πραγματικά παραγωγικούς που βγάζουν δουλειά στη βουλή (εφόσον παρίστανται αρκούντως). Άντε να προσθέσουμε σε μηνιαία βάση (αυστηρά για όσους πάψουν να ασκούν το επάγγελμά τους) και τον κατώτατο μισθό του Δημοσίου με βάση τα προσόντα του κάθε βουλευτή (μόρφωση, γλώσσες, προϋπηρεσία κτλ) για τα έξοδα διαβίωσης του. Αν ζητούμενο είναι η ανιδιοτέλεια των κοινοβουλευτικών, τότε αντί να μιλάμε για τις μηνιαίες απολαβές τους, θα έπρεπε να συζητάμε για τη θέσπιση περιορισμών, που θα εγγυώνται αυτή την ανιδιοτέλεια: για παράδειγμα, να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος πόθεν έσχες για βουλευτές που μετά τη θητεία τους, αύξησαν την περιουσιακή κατάστασή τους (προσωπική και οικογενειακή).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.