#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/01/2012 08:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πόσα πήραν οι σύμβουλοι για να ξεπουλήσουν τα Airbus;



 Μεγάλα ερωτηματικά, αλλά και θύελλα αντιδράσεων μεταξύ των κομμάτων της αντιπολίτευσης, προκαλεί η πώληση από την κυβέρνηση, έναντι εξαιρετικά χαμηλού τιμήματος σύμφωνα με καταγγελίες, τεσσάρων αεροσκαφών Airbus, που ανήκαν στην Ολυμπιακή πριν από την ιδιωτικοποίησή της. Πολύ περισσότερο, έντονες είναι οι ενστάσεις σχετικά με την αμοιβή που έλαβε γι’ αυτή την πώληση από το Ελληνικό Δημόσιο η εταιρία συμβούλων Lazard. Εταιρία την οποία προσέλαβε η ελληνική κυβέρνηση ως σύμβουλο αποκρατικοποιήσεων και, παρά τις επίμονες και επανειλημμένες ερωτήσεις στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών, κ. Βενιζέλος, αρνείται να απαντήσει πόσα χρήματα έχει συμφωνηθεί να δοθούν.

Ειδικότερα, ήδη από τις 28 Ιουνίου 2011, ο βουλευτής της Ν.Δ. στη Βοιωτία, κ. Μιχάλης Γιαννάκης, «είχε ζητήσει επίσημα από τον υπουργό Οικονομικών να απαντήσει ρητά σε ποιες διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων εμπλέκεται η συγκεκριμένη εταιρία και ποια είναι η αμοιβή της. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ωστόσο, αρκέστηκε να απαντήσει μόνο στο πρώτο σκέλος της ερώτησης, χωρίς να αποσαφηνίζει την αμοιβή του συμβούλου». Τώρα λοιπόν, μετά από επτά μήνες σιωπής του υπουργείου, και αφού αποκαλύφθηκε η υπόθεση των Airbus, ο κ. Γιαννάκης επανέρχεται και, με νέα ερώτησή του προς τον κ. Βενιζέλο, ζητεί και πάλι διευκρινίσεις «για την αμοιβή του ανάδοχου χρηματοοικονομικού συμβούλου». Ο ίδιος τονίζει ότι «σύμφωνα με καταγγελίες πιλότων και τεχνικών υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής, η αξία των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι σχεδόν τριπλάσια από την τιμή η οποία συμφωνήθηκε τελικώς», ενώ εξηγεί ότι «εάν αφαιρεθεί το κόστος του συμβούλου αποκρατικοποίησης, τα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση των 4 αεροσκαφών ελαχιστοποιούνται».

Στο μεταξύ, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης, σε ερώτηση που κατέθεσε χθες στη Βουλή αναφέρει ότι «η κατακύρωση πώλησης με διαδικασίες-εξπρές και περίπου εν κρυπτώ των τεσσάρων Airbus, έναντι ευτελούς χαριστικού τιμήματος που μόλις ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, προκαλεί μεγάλα ερωτηματικά. Αυτά γίνονται ακόμα μεγαλύτερα, αφού πλειοδοτικός διαγωνισμός που είχε διεξαχθεί περίπου ένα χρόνο πριν είχε ως αποτέλεσμα να προσφερθεί για τα ίδια αεροπλάνα τριπλάσιο τίμημα περίπου 90 εκατ. ευρώ». Από την πλευρά της, η κυβέρνηση διαρρέει ότι ο περσινός διαγωνισμός είχε κηρυχθεί άγονος, επειδή η αμερικανική Cirrus, η οποία προσέφερε 93 εκατ. δολάρια, λίγο πριν από την υπογραφή έκανε πίσω. Για το δεύτερο πλειοδότη, Sawa Air, η Lazard έκρινε ότι ήταν αναξιόπιστος οικονομικά και έτσι απερρίφθη. Στο ίδιο μήκος κύματος, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τεχνικά, εξαιτίας της ακινησίας τους, τα αεροσκάφη ήταν απαξιωμένα και ως εκ τούτου θεωρεί το τίμημα λογικό.

Πάντως, εύλογα ερωτηματικά γεννά το γεγονός ότι σε συνθήκες μεγάλης δημοσιονομικής στενότητας προσλαμβάνει η κυβέρνηση στρατιά μεγάλων ξένων εταιριών, ως συμβούλων, και αποκρύπτει τα ποσά που τις πληρώνει. Να σημειωθεί ότι, εκτός της Lazard, στην πώληση των Aibus ενεπλάκησαν δύο ακόμα ξένες εταιρίες ανεξάρτητων συμβούλων αποτίμησης, καθώς και μια άλλη ξένη εταιρία-νομικός σύμβουλος. Ακρως ενδιαφέρον είναι ότι στον περσινό διαγωνισμό οι εταιρίες νομικών συμβούλων και ανεξάρτητων συμβούλων αποτίμησης ήταν μόνον δύο. Και οι δύο όμως αντικαταστάθηκαν από άλλες τρεις καινούργιες. Γεγονός που γεννά ερωτηματικά, αλλά και σημαίνει αύξηση των εξόδων για το Ελληνικό Δημόσιο. Η μόνη εταιρία που έμεινε και στους δύο διαγωνισμούς ήταν η Lazard. Πάντως, το μέλος του Πολιτικού Γραφείου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κώστας Ησυχος, επισημαίνει ότι η Lazard ήταν από τη δεκαετία του ‘80 σύμβουλος της Ολυμπιακής, η οποία οδηγήθηκε σε χρεοκοπία. Κατά πληροφορίες, δεν αποκλείεται για τα αεροσκάφη η εταιρία να έλαβε τουλάχιστον ένα εκατ. ευρώ από το Δημόσιο και άλλο 10%-15% επί τις τιμής πώλησης των Airbus (31 εκατ.) από τους αγοραστές τους.

Αγοράστρια εταιρία είναι η αμερικανική Apollo Aviation Group. Σε αυτήν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», συμμετέχει εμμέσως το fund, Sciens Capital Management, το οποίο χειρίζεται επενδύσεις ύψους 5,7 δισ. δολαρίων, έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ελληνα επενδυτή, κ. Ι. Ρήγα.

Η έρευνα των ελεγκτών της Τραπέζης της Ελλάδος στην Proton Bank του κ. Λ. Λαυρεντιάδη, γράφει η εφημερίδα, έδειξε ότι η εξωχώρια εταιρία του κ. Ρήγα, Sciens Cyprus Properties & Holdings Ltd, έλαβε δάνειο-εξπρές από την Proton, ύψους 35 εκατ. ευρώ, τα Χριστούγεννα του 2010.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΣΤΟΝ ΕΛΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. aprilia avatar
    aprilia 05/01/2012 19:15:23

    Ο αξιότιμος κύριος* Ρήγας αγοράζει κοψοχρονιά αεροπλάνα , ενώ χρωστά τα δεδουλευμένα τεσσάρων μηνών στους εργαζόμενους της εφημερίδας "Μακεδονία" καθώς και το δώρο των Χριστουγέννων. Την ίδια ώρα που εκπρόσωπος του ιδιοκτήτη απειλεί με πτώχευση από τη μια και ζητά οικειοθελείς αποχωρήσεις (οι απολύσεις επί το ευγενικότερον) από την άλλη.

    *κατ' ευφημισμόν αμφότερα διότι αν μεν είσαι άξιος τιμής κύριος, πληρώνεις τις οφειλές σου. Αν πάλι δεν είσαι εντάξει σε αυτά τα βασικά, δεν αξίζεις ούτε τιμή, ούτε να λέγεσαι "κύριος". Διότι "η τιμή, τιμή δεν έχει και χαρά στον που την έχει", ως γνωστόν!

  2. SMASH avatar
    SMASH 06/01/2012 05:39:12

    http://www.koutipandoras.gr/?p=13878

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.