#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/04/2012 20:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πως κυβερνώνται οι Έλληνες…



Πριν από λίγο καιρό έπεσε στα χέρια μας μια επιστολή ενός γηραιού ευρωπαίου πρέσβη ο οποίος είχε υπηρετήσει επί μακρόν στη χώρα μας. Η επιστολή απευθυνόταν σε κάποιον ανώτατο ευρωπαίο αξιωματούχο, από αυτούς  που κινούν σήμερα τη νήματα στη διακυβέρνηση της χώρας (τα ονόματα είναι στη διάθεσή μας). Στην επιστολή αναφέρονται κάποιες συμβουλές του έμπειρου διπλωμάτη, ο οποίος, ας σημειωθεί, είναι βαθύς γνώστης του Ελληνικού Πολιτισμού, προς τον νεαρό αξιωματούχο της Τρόϊκας, ο οποίος κυβερνά μέχρι τώρα «de facto» τη χώρα. Ιδού μερικά αποσπάσματα:

Αγαπητέ Πωλ..

…Ο Έλληνας είναι πιο εγωιστής από εμάς και συνεπώς από όλα τα έθνη του κόσμου. Το άτομό του είναι «πάντων χρημάτων μέτρον» κατά το ρητό του Πρωταγόρα. Αδέσμευτο, αυθαίρετο και ατίθασο, αλλά και αληθινά ελεύθερο, ορθώνεται το «εγώ» των Ελλήνων. Χάρις σε αυτό σκεφθήκανε πηγαία, πρώτοι αυτοί, όσα εμείς αναγκαζόμαστε σήμερα να σκεφθούμε σύμφωνα με την σκέψη τους. Χάρις σε αυτό βλέπουν με τα μάτια τους και όχι με τα μάτια εκείνων που είδαν πριν από αυτούς. Χάρις σε αυτό η σχέση τους με το σύμπαν, με τα πράγματα και τους ανθρώπους δεν μπαγιατεύει , αλλά είναι πάντα νέα, δροσερή και το κάθε τι, χάρις σε αυτό το «εγώ» αντιχτυπάει σαν πρωτοφανέρωτο στην ψυχή τους. Είναι όμως και του καλού και του κακού πηγή τούτο το χάρισμα. Το ίδιο «εγώ» που οικοδομεί τα ιδανικά πολιτικά συστήματα, αυτό διαλύει και τις πραγματικές πολιτείες των ανθρώπων.

Και ήρθανε καιροί όπου ο ελληνικός εγωισμός ξέχασε την τέχνη που οικοδομεί τους ιδανικούς κόσμους, αλλά δεν ξέχασε την τέχνη που γκρεμίζει τις πραγματικές πολιτείες. Και εμείς τους συναντήσαμε, φίλτατε Πωλ, σε τέτοιους καιρούς και γι αυτό η κρίση μας γι αυτούς συμβαίνει να είναι τόσο αυστηρή που κάποτε καταντά άδικη. Αλλά και πώς να μην είναι; Το ελληνικό άτομο περιφρονεί τον νόμο. Δεν παραδέχεται άλλη κρίση δικαίου παρά την ατομική του, που δυστυχώς στηρίζεται σε ατομικά κριτήρια. Απορείς πως η πατρίδα των πιο μεγάλων νομοθετών, έχει τόση λίγη πίστη στον νόμο. Και όμως από τέτοιες αντιθέσεις πλέκεται η ψυχή των ανθρώπων και η πορεία της ζωής των.

Σπάνια οι Έλληνες πείθονται «τοις κείνων ρήμασι». Πείθονται μονό στα ρήματα τα δικά τους και η αλλάζουν τους νόμους κάθε λίγο ανάλογα με τα κέφια της στιγμής , η όταν δεν μπορούν να τους αλλάξουν , τους αντιμετωπίζουν σαν εχθρικές δυνάμεις και τότε μεταχειρίζονται εναντίον τους η τη βία η τον δόλο. Α! πόσο την χαίρεται ο Έλληνας την εύστροφη καταδολίευσή τους, τους σοφιστικούς διαλογισμούς που μεταβάλλουν τους νόμους σε ράκη! Ο Έλληνας έχει την πιο αδύνατη μνήμη από μας, έχει λιγότερη συνέχεια στον πολιτικό του βίο. Είναι ανυπόμονος και κάθε λίγο, μόλις δυσκολέψουν λίγο τα πράγματα, αποφασίζει ριζικές μεταρρυθμίσεις.

Θες να σαγηνεύσεις του ψηφοφόρους σε μια πόλη ελληνική; Πες τους: «Σας υπόσχομαι αλλαγή» Πες τους: «Θα θεσπίσω νέους νόμους» Αυτό αρκεί. Με αυτό χορταίνει η ανυπομονησία τους, το αψίκορο πάθος του. Τι φαεινές συλλήψεις θα βρεις μέσα σε αυτά τα ελληνικά δημιουργήματα της ιδιοτροπίας της στιγμής!

Και αλλού συνεχίζει ο έμπειρος διπλωμάτης:

Φίλε Πωλ…

Οι Έλληνες λίγα πράγματα σέβονται και σπάνια όλοι τους τα ίδια. Και προς καλού και προς κακού στέκουν επάνω από τα πράγματα. Για να κρίνουν αν ένας νόμος είναι δίκαιος, θα τον μετρήσουν με το μέτρο της προσωπικής τους περίπτωσης ακόμα κι όταν υπεύθυνα τον κρίνουν στην εκκλησία η στο δικαστήριο.

Ο Έλληνας ζητεί από τον νόμο δικαιοσύνη για την δική του προσωπική περίπτωση. Εάν τύχει και ο νόμος, δίκαιος στην ολότητά του και δεν ταιριάζει σε λίγες περιπτώσεις όπως η δική του, δεν μπορεί αυτό να το παραδεχτεί. Και εν τούτοις δυόμισι χιλιάδες χρόνια τώρα το διακήρυξε ο μεγάλος τους Πλάτων (που ελάχιστοι πια μελετούν), πως τέτοια είναι η μοίρα και η φύση των νόμων, πως άλλο νόμος και άλλο δικαιοσύνη. Το διακήρυξε αυτό και ο Σταγειρίτης, χωρίζοντας το δίκαιο από το επιεικές. Δεν δέχεται να θυσιάσει την δική του περίπτωση, το δικό του εγώ σε έναν νόμο σκόπιμο και δίκαιο στην γενικότητά του. Έτσι είναι πολλοί στη χώρα που τώρα πρόκειται να διοικήσεις.

Λέγοντας πως ο Έλληνας αδιαφορεί για τον πλησίον του, κάτι άλλο θέλω να πω, αλλά μου πέφτει δύσκολο να σου το εξηγήσω. Θα αρχίσω με παραδείγματα, που αν προσέξεις, ανάλογα θα δεις και εσύ ο ίδιος πολλά με τα μάτια σου. Ακόμη υπάρχουν ποιητές πολλοί και τεχνίτες στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Πλησίασέ τους καθώς είναι χρέος σου και πες μου αν άκουσες κανέναν από αυτούς ποτέ να επαινεί τον ομότεχνό του. Δεν χάνει τον καιρό του σε επαίνους ο Έλληνας. Δεν χαίρεται τον έπαινο. Χαίρεται όμως τον ψόγο και γι αυτόν πάντα βρίσκει καιρό. Για την κατανόηση, την αληθινή, αυτήν που βγαίνει από την συμπάθεια γι αυτό που κατανοείς, δεν θέλει τίποτε να θυσιάσει. Το κίνητρο της δικαιοσύνης δεν τον κινεί για να επαινέσει ότι αξίζει τον έπαινο. Όχι πως δεν θα ήθελε να είναι δίκαιος, αλλά δεν αντιλαμβάνεται καν την αδικία που κάνει στον άλλο. Θαυμάζει ότι είναι ο δικός του κόσμος. Κάθε άλλον τον υποτιμά !

Όταν ένας πολίτης άξιος, δεν αναγνωρίζεται κατά την αξία του, λέει ο Έλληνας: αφού δεν αναγνωρίζομαι εγώ ο αξιώτερός του, τι πειράζει αν και αυτός δεν αναγνωρίζεται; Ο εγωκεντρισμός αφαιρεί από τον Έλληνα την δυνατότητα να είναι δίκαιος.

Μόνον όταν δημιουργηθούν συμφέροντα που συμβαίνει να είναι κοινά σε πολλά άτομα μαζί, βλέπεις την συναδέλφωση και την αλληλεγγύη.
Στον κάθε Έλληνα τα ιδανικά είναι ατομικά. Γι’ αυτό οι πολιτικές των φατρίες είναι φατρίες συμφερόντων, και το ιδανικό του κάθε ηγέτη είναι ο εαυτός του.

Και συνεχίζει:

Λοιπόν Πωλ, μήπως νομίζεις ότι υπερβάλω καλέ μου φίλε; Μήπως βλέπω το θαυμαστό γένος των ελλήνων με τα μάτια της γεροντικής κακίας; Μα είναι χρόνια τώρα που με το λυχνάρι και με του ήλιου το φως διαβάζω Αριστοφάνη, Δημοσθένη, Ευριπίδη, Θεόφραστο, Επίκουρο, Ζήνωνα, Χρύσιππο και όλο και βεβαιώνομαι περισσότερο πως δεν είμαι μόνος στον τρόπο που τους κρίνω. Όχι φίλε μου. Δε βλέπω πως είμαι άδικος όταν λέγω πως πρόθεσή τους συνήθως δεν είναι να ξεπεράσουν σε αξιότητα η και σε καλή φήμη τον αντίπαλό τους, αλλά να τον κατεβάσουν στα μάτια του κόσμου κάτω από την δική τους θέση, όποια κι αν είναι. Την αρχαία «Ύβριν» των την κατεβάσανε στο χαμηλότερο επίπεδο. Κάποτε με τούτη την ισοπέδωση προς τα κάτω νομίζουν ότι επαναφέρουν το πολίτευμά τους στην ορθή του βάση. Μάταια ξεχώρισε ο μεγάλος Σταγειρίτης την «δημοκρατία» (δηλ. οχλοκρατία) από την «πολιτεία» (δηλ. ορθή δημοκρατία). Η θέλησή τους για ισότητα, άμα την αναλύσεις, θα δεις ότι δεν απορρέει από την αγάπη της δικαιοσύνης, αλλά από τον φθόνο της υπέρτερης αξίας. «Μια που εγώ, λέει ο Έλληνας, δεν είμαι άξιος να ανέβω ψηλότερα από σένα, τότε τουλάχιστον και εσύ να μην ανεβείς από μένα ψηλότερα. Συμβιβάζομαι με την ισότητα».
Συμβιβάζεται με την ισότητα ο Έλληνας, γιατί τι άλλο είναι παρά συμβιβασμός να πιστεύεις ανομολόγητα πως αξίζεις την πρώτη θέση και να δέχεσαι μία ίση με των άλλων! Μέσα του λοιπόν δεν αδικεί τόσο ο έλληνας, όσο πλανάται. Γεννήθηκε με την ψευδαίσθηση της υπεροχής. Και ύστερα θα συναντήσεις και μεταξύ των ελλήνων την άλλη ψευδαίσθηση που τους κάνει να υπερτιμούνε την μία αρετή που έχουν και να υποτιμούν τις άλλες που τους λείπουν.

Ξέρω πως φαίνομαι τάχα κακός και άδικος με τους Έλληνες. Ας συνεχίσω λοιπόν έναν έπαινο γι αυτούς, για να ξεπλύνω έτσι κάπως την μομφή σου. Ο εγωισμός δεν κάνει τους Έλληνες μόνο κακούς πολίτες στην αγορά, τους κάνει και καλούς στρατιώτες σον πόλεμο. Έχουν αιώνων τρόπαια που μέσα στην μνήμη τους γίνονται σαν νόμοι άγραφοι και επιβάλλουν την περιφρόνηση της κακουχίας και του κινδύνου
Μα δεν είναι μόνο στον πόλεμο ο Έλληνας γενναίος και άξιος μαχητής, αλλά και στην ειρήνη. Ακριβώς γιατί η γενναιότητά του δεν είναι συλλογική, σαν των περισσοτέρων λαών, αλλά ατομική, γι αυτό δεν φοβάται, και εκεί που βρίσκεται μόνος του, να ριψοκινδυνεύσει, στην ξενιτιά, στο παράτολμο ταξίδι, στην εξερεύνηση του αγνώστου.

Αναρωτιέσαι κάποτε γιατί τα τολμάει αυτά τα παράτολμα ο Έλληνας;
Επειδή είναι γενναίος ο Έλληνας, είναι και παίκτης. Παίζει την περιουσία του, την ζωή του και κάποτε την τιμή του. Γεννήθηκε για να σκέπτεται μόνος, για να δρα μόνος, για να μάχεται μόνος και γι αυτό δεν φοβάται την μοναξιά.

Οι Έλληνες δε δέχονται, όσο αφήνεται η φύση τους ελεύθερη , να μοιραστούν τίποτε με κανέναν. Το πρώτο γραπτό μνημείο τους, αρχίζει με έναν καυγά , γιατί θελήσανε να κάνουν μοιρασιά ανάμεσα σε άντρες που μοιρασιά δεν δέχονται.

Και μια που πήρα τον δρόμο των επαίνων, άκουσε και αυτόν, που δεν είναι και ο μικρότερος. Οι αυστηρές κρίσεις που σου γράφω παραπάνω, θαρρείς πως είναι μόνο δικές μου; Τις πιο πολλές τις διδάχτηκα από έναν Έλληνα, από τον Επίκτητο.
Νέος τον διάβασα να εξηγεί το μέγα δράμα του γένους του. Ήσυχα, καθαρά, με την ακριβολογία και την χάρη που σφράγιζε τον λόγο του, μας ετοίμαζε για έναν κόσμο που είχε πια περάσει, για μίαν Ατλαντίδα που είχε κατακαλύψει ο Ωκεανός.
Κάποτε κάνοντας την απολογία της πατρίδας του, μας έλεγε: «Δεν είναι τόσο δίκαια τα ανθρώπινα, ώστε μόνο αμαρτήματα να είναι οι αιτίες των τιμωριών. Η Τύχη, η τυφλή θεά, η τελευταία στην οποία θα πάψω να πιστεύω, πρόδωσε συχνά τους Έλληνες στον δρόμο τους. Αλλά και αυτοί, πρόσθετε, τη συντρέξανε με τον δικό τους τρόπο».
Μην νομίσεις όμως πως μόνο ένας Επίκτητος κατέχει την αρετή του «γνώθι σ’ αυτόν». Σε κάθε κόχη, απάγκια της αγοράς κάθε πόλης, σε κάθε πλάτανο από κάτω της ευλογημένης Ελληνικής γης, θα βρεις και έναν Έλληνα, αδυσώπητο κριτή του εαυτού του. Και εύκολα θα σου ξανοιχτεί και ας είσαι ξένος. Αρκεί εσύ να μην αρχίσεις να κακολογείς τίποτε το Ελληνικό, γιατί τότε ξυπνάει μέσα του μια άλλη αρετή, η Περηφάνια…

(Φυσικά, όπως αρκετοί θα καταλάβατε, το παραπάνω απόσπασμα είναι από μια φάρσα του αείμνηστου Κωνσταντίνου Τσάτσου που δημοσιεύτηκε στη Νέα Εστία του 1954 με τίτλο Οξυρρύγχειοι Πάπυροι, τους οποίους υποτίθεται ότι μετέφρασε και στους οποίους αναφέρεται ένας υποτιθέμενος Ρωμαίος συγκλητικός Μενένιος Άππιος συμβουλεύει ένα νεαρό φίλο του Ατίλιο Νάβιο, ο οποίος τον διαδέχεται στην διακυβέρνηση της Αχαΐας και τον συμβουλεύει για το πώς μπορεί να χειριστεί τους Έλληνες. Ας μου συγχωρεθεί η προσαρμογή, αλλά θεωρώ ότι είναι, σκληρά, επίκαιρη)

Γιάννης Φαίλτωρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 01/04/2012 20:18:48

    Μπράβο Γιάννη!
    Εξοχο!

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 01/04/2012 20:35:44

      Ευχαριστώ Κώστα.
      Να το ουσιώδες ζήτημα. Πως μπορεί αν μεταλλαχθεί ένα δυνητικό "ελάττωμα" της φυλής σε προτέρημα. Το κάθε μεμονωμένο ορμητικό ποτάμι του Ενός να υπερτεθεί σε ένα Εμείς.
      Πως θα μπορέσει να συγκροτηθεί εξαρχής Πολιτεία αρχών με ισχυρή και σταθερή Διοίκηση η οποία θα εδράζεται σε γερά θεμέλια.

      • Γιώργος Τρεβής avatar
        Γιώργος Τρεβής @ Γιάννης Φαίλτωρ 01/04/2012 22:11:18

        Πως;

        Ανάπτυξη

        Πολιτική ανάπτυξη

        Πόσους αιώνες θα μας πάρει;

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Γιώργος Τρεβής 01/04/2012 23:30:31

          Δε θέλει αιώνες. Παιδεία θέλει. Να μαθαίνουν τα παιδιά από το Γυμνάσιο Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη. Μαζί με τις αξίες του Ευαγγελίου θα βγαίνουν από τα σχολεία μας όχι παρα-μορφωμένα εξυπνακίστικα και ταυτόχρονα ζαμαν-φουτίστικα παιδάρια χωρίς ίχνος ωριμότητας μέσα στο τσερβέλο τους που παρασύρονται από τον οποιονδήποτε σε οτιδήποτε, αλλά ΠΟΛΙΤΕΣ με την αληθινή έννοια της λέξης. Αυτό χάθηκε εδώ και χρόνια και το πληρώνουμε ακριβά τώρα...

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Γιάννης Φαίλτωρ 02/04/2012 10:18:50

        Γιάννη, εξαιρετικό! Και, όπως είπες, επίκαιρο όσο ποτέ. Φίλος Αμερικανός που έζησε πολλά χρόνια σε νησί με αγρότες και στο χωριό Βασιλικά στην Στερεά Ελλάδα, μου είπε πως ο ψυχισμός μας (επί λέξει: The mentality of you Greeks has not changed one bit, and this is where your continuity lies...) παραμένει ίδιος από τα αρχαία χρόνια κι' ας έχουν περάσει τόσοι αιώνες.
        Όντας γιός αγρότη, παρακινήθηκα να ψάξω για μελέτες στη βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης και έβγαλα "λαυράκια" Μία σημαντική μελέτη είναι του Peter Walcott "Greek Peasants: Ancient and Modern" όπου οι παρατηρήσεις του στον βίο και τα ήθη και έθιμα λένε πως ακόμα και σήμερα μπορούμε τα περισσότερα να τα αναγάγουμε μέχρι την εποχη του Ησιόδου. Και αυτό οφείλεται στο ότι ο τρόπος ζωής του Έλληνα αγρότη/κτηνοτρόφου (πχ, οι Σαρακατσάνοι) δεν μεταβλήθηκε ουσιαστικά για χιλιάδες χρόνια. Όσοι από εμάς οργώσαμε χωράφια, σπείραμε, θερίσαμε, και γενικά ζήσαμε και ανδρωθήκαμε σε χωρια ξέρουμε πώς ακόμα και η ορολογία και το σχήμα των γεωργικών εργαλείων, μέχρι που αντικαταστάθηκαν από σύγχρονα, ήταν αρχαία στην καταγωγή. Τι να πρωτοθυμηθώ: Το δικράνι, το άροτρο, η πυροστιά και τόσα πολλά, που πολλοί νεοέλληνες που μεγάλωσαν στις πόλεις-τέρατα ούτε που φαντάζονται πως υπάρχουν.
        Suck on this Νίκο Δήμου και λοιποί "αυτομαστιγούμενοι", που λένε στο χωριό μου.

  2. o deksios avatar
    o deksios 01/04/2012 20:39:34

    απλα τελειο

  3. effie B. avatar
    effie B. 01/04/2012 20:41:57

    εκπληκτικό κείμενο Γιάννη!

  4. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 01/04/2012 20:51:10

    Τό κείμενο καταδεικνύει μέ ἒξοχο τρόπο γιατί εἲμαστε ὑπερήφανοι πού εἲμαστε ΕΛΛΗΝΕΣ... Μιά ἒνσταση μόνο,εἶναι κατά τή γνώμη μου πάρα πολύ σπουδαῖο γιά νά ἀπευθύνεται σέ ἓναν Πώλ...

  5. juliet avatar
    juliet 01/04/2012 20:51:32

    Τέλειο!!!!Η επιλογή ευφυέστατη!

  6. sawas avatar
    sawas 01/04/2012 20:54:48

    Μπράβο Γιάννη
    εξαιρετική επιλογή.

  7. airman avatar
    airman 01/04/2012 21:00:00

    Τι να λέει ο Τσάτσος με τον Καραμανλή, τον Παναγή Παπαληγούρα, τον Αβέρωφ και τους άλλους από 'κει πάνω άραγε!

  8. Bob ο μάστορας avatar
    Bob ο μάστορας 01/04/2012 21:10:25

    Καλά, μας έστειλες!

  9. dikefalosaitos avatar
    dikefalosaitos 01/04/2012 21:26:49

    Στην Ελλάδα ζούμε σε ένα deja vu, όμως μόνο των αρνητικών. Θα βρούμε λοιπόν άπειρα παραδείγματα στην βιβλιογραφία π.χ. "Αγοράζομεν πρόσοδες, τις τρώμε όλες. Χρωστούν είς το Ταμείον δεκαοχτώ ΄κατομμύρια ο ένας και ο άλλος. Οι αγωνισταί, οι περισσότεροι και οι χήρες κι αρφανά δυστυχούν. Πολυτέλεια και φαντασία – γεμίσαμαν πλήθος πιανοφόρια και κιθάρες. Οι δανεισταί μας ζητούν τα χρήματα τους, λεπτό δεν τους δίνομεν από αυτά – κάνουν επέμβασιν εις τα πράγματά μας. Και ποτές δεν βρίσκομεν ίσιον δρόμον. Πως θα σωθούμε εμείς μ’ αυτά και να σκηματιστούμεν εις την κοινωνίαν του κόσμου ως άνθρωποι; Ο Θεός ας κάμη το έλεός του να μας γλητώση από τον μεγάλον γκρεμνόν όπου τρέχομεν να τζακιστούμεν.”
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ"

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 01/04/2012 21:39:45

    Γεώργιος Σουρής (1853-1919).
    Ποιός είδε κράτος λιγοστό
    σ’ όλη τη γη μοναδικό,
    εκατό να εξοδεύει
    και πενήντα να μαζεύει;
    Να τρέφει όλους τους αργούς,
    νά’χει επτά Πρωθυπουργούς,
    ταμείο δίχως χρήματα
    και δόξης τόσα μνήματα;
    Νά ’χει κλητήρες για φρουρά
    και να σε κλέβουν φανερά,
    κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
    τον κλέφτη να γυρεύουνε;

  11. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 01/04/2012 21:46:21

    Γεώργιος Σουρής (1853-1919).

    Στον καφενέ απ’ όξω σαν μπέης ξαπλωμένος,
    του ήλιου τις ακτίνες αχόρταγα ρουφώ,
    και στων εφημερίδων τα νέα βυθισμένος,
    κανέναν δεν κοιτάζω, κανέναν δεν ψηφώ.

    Σε μία καρέκλα το’ να ποδάρι μου τεντώνω,
    το άλλο σε μίαν άλλη, κι ολίγο παρεκεί
    αφήνω το καπέλο, και αρχινώ με τόνο
    τους υπουργούς να βρίζω και την πολιτική.

    Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί ουρανός ! τί φύσις !
    Αχνίζει ομπροστά μου ο καϊμακλής καφές,
    κι εγώ κατεμπνευσμένος για όλα φέρνω κρίσεις,
    και μόνος μου τις βρίσκω μεγάλες και σοφές.

    Βρίζω Εγγλέζους, Ρώσους, και όποιους άλλους θέλω,
    και στρίβω το μουστάκι μου αγέρωχο πολύ,
    και μέσα στο θυμό μου κατά διαόλου στέλλω
    τον ίδιον εαυτό μου, και γίνομαι σκυλί.

    Φέρνω τον νουν στον Διάκο και εις τον Καραΐσκο,
    κατενθουσιασμένος τα γένια μου μαδώ,
    τον Έλληνα εις όλα Ανώτερο τον βρίσκω,
    κι απάνω στην καρέκλα χαρούμενος πηδώ.

    Την φίλη μας Ευρώπη με πέντε φασκελώνω,
    απάνω στα τραπέζι τον γρόθο μου κτυπώ...
    εχύθη ο καφές μου, τα ρούχα μου λερώνω,
    κι όσες βλαστήμιες ξέρω αρχίζω να τις πω.

    Στον καφετζή ξεσπάω... φωτιά κι εκείνος παίρνει.
    αμέσως άνω κάτω τού κάνω τον μπουφέ,
    τον βρίζω και με βρίζει, τον δέρνω και με δέρνει,
    και τέλος... δεν πληρώνω δεκάρα τον καφέ.

  12. Κώστας Μπ. avatar
    Κώστας Μπ. 01/04/2012 21:46:38

    Συγχαρητήρια φίλε. Μακάρι να το διάβαζαν όλοι οι Έλληνες το άρθρο. Αυτοί ακριβώς είμαστε και άριστον είναι να γνωρίζουμε πρώτοι εμείς ποιοι είμαστε. Τα ελαττώματα και τις αρετές μας που όμως χάρις σε αυτές επιβιώσαμε τόσους αιώνες. Τους εφιάλτες και τους ήρωες, την φιλοσοφία και την θρησκοληψία. Προσωπικά θα κατεβάσω το άρθρο και θα το δώσω στα παιδιά μου. Λυπάμαι μόνο που δεν διδάσκονται στα σχολεία μας.

  13. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 01/04/2012 21:59:18

    Εξαίρετο το κείμενο αγαπητέ συμ-πειραιώτη (αν δεν κάνω λάθος)!

  14. juliet avatar
    juliet 01/04/2012 22:02:37

    ''H πολιτική ,όπως γνωρίζετε .είναι κατ΄εξοχήν συλλογική προσπάθεια .Οι Ελληνες όμως ,ενώ σαν άτομα είναι ικανοί να κάνουν θαύματα ,αποτυγχάνουν συνήθως σε προσπάθειες συλλογικές.Και αυτό εξηγεί ,κατά έναν τρόπο,την πολιτική κακοδαιμονία του τόπου μας.
    Η αδυναμία αυτή χαρακτηρίζει την εθνική μας ζωή από την εποχή της αρχαιότητας.Οι Ελληνες απέδιδαν ,ως γνωστό ,μεγαλύτερη σημασία στο άτομο παρά στον πολίτη.Στη Ρώμη συνέβαινε το αντίθετο.Η Ρώμη διαμόρφωνε πολίτες -γι΄αυτό και κυριάρχησε στον κόσμο.Η Αθήνα γεννούσε φιλοσόφους και καλλιτέχνες -γι΄αυτο και δεν απέκτησε ποτέ σταθερούς πολιτικούς θεσμούς.Είναι αλήθεια ,βέβαια ,ότι εμείς επινοήσαμε τη Δικαιοσύνη -αναθέσαμε όμως σε άλλους την εφαρμογή της''.
    Κωνσταντίνος Καραμανλής

  15. ΝΕΚΚ avatar
    ΝΕΚΚ 01/04/2012 22:06:15

    Τι πιο ιδανικο θα ηταν, εχοντας γνωστα ολα αυτα τα ιστορικα κειμενα, να μπορουσε ο καθενας να ξεκινησει μια επανασταση απο το "Εγω", πριν την ολοκληρωσει στο "Εμεις". Και επανασταση οχι επιφανειακη, αλλα ουσιαστικη. Κανονικη επεμβαση στο DNA, να απομονωσουμε το καρκινωμα που μας εμποδιζει να αποδειξουμε οτι μπορει και να ειμαστε πολυ ικανοτεροι απο ολους αυτους που καθοριζουν τις τυχες και το μελλον μας...

  16. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 01/04/2012 22:08:21

    Σκεφτείτε πως κάποτε , τέτοιους ανθρώπους σαν κι'αυτόν που έγραψε αυτό το έκπληκτικό κείμενο ,τους είχαμε για Προέδρους της Δημοκρατίας!

    Πού καταντήσαμε , να'ούμε!

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ ΣΤΕΛΙΟΣ 02/04/2012 00:30:42

      '' Εκεί που κρεμούσαν τ'άρματα οι καπεταναίοι, κρεμούν τώρα τα νταούλια τους οι γύφτοι''

  17. yianna avatar
    yianna 01/04/2012 22:10:38

    Εξαιρετικό!!!

  18. juliet avatar
    juliet 01/04/2012 22:12:41

    Ενώ τώρα.....προσκυνημένο κομματόσκυλο ξέχασα αντιστασιακό ..στον εμφύλιο των Ελλήνων!

    • airman avatar
      airman @ juliet 02/04/2012 00:34:28

      Ο άνθρωπος δεν αγαπάει τον τόπο του, την Ήπειρο, το Πωγώνι, τι να λέμε τώρα!
      Αλλά έδωσε δάνειο .....

  19. dikefalosaitos avatar
    dikefalosaitos 01/04/2012 22:16:21

    Από θαμπούς ντερβίσηδες και στέρφους μανταρίνους
    κι από τους χαλκοπράσινους η Πολιτεία πατιέται.
    Χαρά στους χασομέρηδες! Χαρά στους αρλεκίνους!
    Σκλάβος ξανάσκυψε ο ρωμιός και δασκαλοκρατιέται.
    Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα,
    ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτο?ς για το χαράτσι,
    κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα,
    των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι.

    του Κωστή Παλαμά

  20. dikefalosaitos avatar
    dikefalosaitos 01/04/2012 22:17:49

    Όμως, πρέπει να λέμε και τα ένδοξα της φυλής μας

    Και συνεχίζει να εμψυχώνει τους στρατιώτες του. Σαν ζώα άλογα και χειρότεροι ακόμη ορμούν επάνω μας αλαλάζοντας τα στίφη των ασεβών, τους λέγει. Για αυτό κι εσείς αντιμετωπίστε τους όπως οι κυνηγοί τους άγριους χοίρους, για να μάθουν οι ασεβείς ότι δεν πολεμούν κατά ζώων αλόγων όπως είναι αυτοί, αλλά κατά των κυρίων και αφεντών τους, απογόνων Ελλήνων και Ρωμαίων

  21. victoria (true) avatar
    victoria (true) 01/04/2012 22:23:49

    Μπράβο Γιάννη.

  22. ένας φίλος avatar
    ένας φίλος 01/04/2012 23:50:56

    Γιά όσους αναρωτιούνται τι φταίει και 180 χρόνια τώρα δεν έχουμε "πάρει μπρός":

    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_31/03/2012_435776

    Με δυο λέξεις φταέι"η μίμηση, ο μεταπρατισμός, η αντιγραφή του δεδομένου προτύπου". Ή, με άλλα λόγια, το κόμπλεξ κατωτερότητας απέναντι στους "Ευρωπαίους" (που υπεραναπληρούται από γενναίες δόσεις κενής "αρχαιομανίας"), η αέναη αναζήτηση σωτήρων, προστατών και ο γραικυλισμός. Αυτός ακριβώς που στιλιτεύει και ο Τσάτσος.

    • airman avatar
      airman @ ένας φίλος 02/04/2012 00:39:08

      ''Οι καλοί κλέβουν, οι κακοί αντιγράφουν''. Εμάς μας έπεισαν ότι είναι καλό να αντιγράφουμε και αφεθήκαμε να μας κατακλέψουν!

      • ένας φίλος avatar
        ένας φίλος @ airman 02/04/2012 01:43:11

        Ακριβώς! Από το μεσαίωνά τους προσπαθούν να μας κλέψουν, αρχής γενομένης από τον Καρλομάγνο. Και να μας κάνουν μετά να μισήσουμε και τι είμαστε...
        Και οι δικοί "εκσυγχρονιστές" χαραρακτηριστικά παραδείγματα γραικυλισμού...

  23. Δαναός avatar
    Δαναός 01/04/2012 23:58:41

    Γιάννη, στην εξαιρετική επιλογή σου,ας προσθέσουμε και το παρακάτω κείμενο από ένα βιβλίο του Δημ. Μοσχόπουλου όπου είναι καταγεγραμμένη η ενδιαφέρουσα αφήγηση μίας Ελβετίδας, η οποία επεξηγεί γιατί οι Ευρωπαίοι και γενικότερα οι ξένοι, συμπεριφέρονται με ελεεινό τρόπο κατά των Ελλήνων.

    Η κοπέλα αναφέρεται σε....κάποιον πλούσιο θείο της ονόματι Αλμπέρ, που ζούσε κοντά στη Λοζάννη υπεραγαπώντας τα ζώα και προστατεύοντας στη βίλα του πολλά από αυτά.

    Ένας φίλος του γιατρός απ’ τη Γενεύη του δώρισε ένα κουτάβι ράτσας
    «μποξέρ», που άκουγε στο όνομα «Τέλος», ενημερώνοντάς τον ότι άμα
    μεγαλώσει το καθαρόαιμο σκυλί χρειάζεται προσοχή διότι είναι
    επικίνδυνο!…

    Πράγματι, σ’ ένα χρόνο είχε δυναμώσει τόσο πολύ που ήταν απλησίαστο.

    Ο πρώτος που την πλήρωσε ήταν ο κηπουρός που δέχτηκε επίθεση από το σκυλί με αποτέλεσμα να μείνει ένα μήνα ακίνητος στην κλινική έχοντας χάσει την γάμπα που την είχε φάει ο σκύλος και θα έμενε κουτσός σε όλη του τη ζωή με καρφιά στο πόδι του!

    Ο Αλμπέρ απεφάνθη ότι ο σκύλος έπρεπε να εκπαιδευθεί για να αποκτήσει
    σωστή συμπεριφορά.

    Έφερε Γερμανό σκυλοδαμαστή και πράγματι σε 6 μήνες ο «Τέλος» ήταν «αρνάκι».

    Περιέργως όμως σε μία δεξίωση ο σκύλος ξαναεπιτέθηκε αιμοβόρικα σ’
    έναν υπηρέτη και ευτυχώς γι’ αυτόν ο οδηγός της βίλας πυροβόλησε τον
    «Τέλος» και έβαλε τέλος στην άτακτη ζωή του!

    Η στεναχώρια του Αλμπέρ ήταν απερίγραπτη ώσπου τον επισκέφτηκε ο
    δωρητής του σκύλου, ο γιατρός, ο οποίος εξήγησε στον περίλυπο φίλο του
    ότι ο σκύλος όσο καλά και να δαμαστεί κρατάει μέσα του κακία, ζήλια,
    μίσος, καί εκδικείται:

    «Τα ζώα δεν συγχωράνε ποτέ στον άνθρωπο την βελτίωση της συμπεριφοράς
    τους, γιατί νιώθουνε ότι αυτή η βελτίωση τ’ απομακρύνει από τη φύση
    τους… και όποτε τους δίνεται η ευκαιρία, το μίσος τους εκρήγνυται».

    Για να κατανοήσει ο Αλμπέρ καλύτερα την συμπεριφορά του σκύλου, ο
    γιατρός κάνει τον εξής εκπληκτικό παραλληλισμό:

    «Είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει μ’ εμάς τους Ευρωπαίους καί τους
    Έλληνες! Αν υπάρχει μια φυλή στον κόσμο που κυριολεκτικά τη μισώ
    αφόρητα, αυτή η φυλή είναι οι Έλληνες»!

    Και τεκμηριώνει την άποψή του λέγοντας ότι στα γυμνασιακά του χρόνια
    ένιωθε «ψυχικά καταπιεσμένος». Διότι δεν μας διδάξανε τίποτα οι σοφοί
    μας διδάσκαλοι που να μην το ’χανε εξηγήσει, να μην το ’χανε
    ανακαλύψει, να μην το ’χανε πετύχει, να μην το ’χανε τελειοποιήσει οι
    Έλληνες!

    Κι αν κάποτε αναφέρανε κανένα άλλον φτωχό συγγενή της γνώσεως και της
    σοφίας, όχι Έλληνα, στο τέλος προσθέτανε ότι αυτός ο κάποιος, ο
    φουκαράς βασίστηκε για την ανακάλυψή του πάνω σ’ ένα θεώρημα
    προγενέστερο κάποιου Έλληνα, πάνω σε μια παλιά σκέψη κάποιου άλλου
    Έλληνα, πάνω σ’ ένα έργο αιώνες πριν δοσμένο από κάποιον άλλο Έλληνα!…

    Σιγά σιγά ένιωθα πως οι γνώσεις μου, οι σκέψεις μου, τα αισθήματά μου,
    η προσωπικότητά μου, ο κόσμος μου, η ύπαρξή μου ως το έσχατο μόριο
    διαβρώνονταν και χρωματίζονταν απ’ αυτό που χαρακτηρίζουμε με την
    κλασική πια έκφραση
    «ελληνικό παρελθόν».

    Αυτά όλα καταστάλαζαν στα βάθη της ψυχής του γιατρού «ένα φλογερό
    μίσος για καθετί το ελληνικό»!

    Και η συνέχεια: «Αργότερα στο πανεπιστήμιο, η κατάσταση έγινε δραματική.

    Ο Ασκληπιός από τη μια, ο Ιπποκράτης απ’ την άλλη!

    Ο Γαληνός τη μια μέρα, ο Ορειβάσιος την επομένη!

    Αέτιος το πρωί, Αλέξανδρος Τραλλιανός τ’ απόγευμα!

    Παύλος ο Αιγινίτης από ’δω, Στέφανος ο Αθηναίος από ’κει…

    Δεν μπορούσα ν’ ανοίξω βιβλίο χωρίς να βρω μπροστά μου την ελληνική παρουσία.

    Δεν τολμούσα να πιάσω στα χέρια μου λεξικό για να βρώ μια δύσκολη,
    σπάνια, μια χρήσιμη, μια έξυπνη, μια όμορφη, μια μεστωμένη λέξη.

    Όλες ελληνικές!

    Και άλλες αμέτρητες σαν την άμμο των θαλασσών και των ποταμών,
    ελληνικής κι αυτές προέλευσης! Άρχισα κι εγώ με την πάροδο του χρόνου
    να νιώθω απέναντι στους Έλληνες όπως ο ̈Τέλος ̈…

    Πρόκειται για φαινόμενο ομαδικό! Έτσι αισθανόμαστε λίγο πολύ όλοι μας
    απέναντι στους Έλληνες.

    Τους μισούμε όπως τα ζώα τους θηριοδαμαστές. Και μόλις μας δίνεται η
    ευκαιρία χιμάμε τους δαγκώνουμε και τους κατασπαράζουμε.

    Γιατί στο βάθος ξέρουμε ότι κάποτε ήμαστε ζώα μ’ όλη τη σημασία της
    λέξης κι είναι αυτοί, οι Έλληνες, πάλι οι Έλληνες, πάντα οι Έλληνες,
    που μας εξώσανε από τη ζωώδικη υπόσταση και μας ανεβάσανε στην ίδια με
    τους εαυτούς τους ανθρώπινη βαθμίδα!…

    Δεν αγαπάμε κάτι που θαυμάζουμε… Ρίξε μια ματιά στην ιστορία και θα
    διαπιστώσεις ότι όλοι οι Ευρωπαίοι, με αρχηγούς τους Λατίνους και το
    Βατικανό, λυσσάξαμε να τους εξαφανίσουμε τους Έλληνες από το πρόσωπο
    της γης! Δεν θα βρεις και δε θα φανταστείς συνδυασμό και συγκέρασμα
    εγκλήματος, πλεκτάνης και παγίδας που δεν το σκαρφιστήκαμε και δεν το
    πραγματώσαμε για να τους εξολοθρεύσουμε!… η ιστορία με το μίσος κατά
    των Ελλήνων δεν ξέφτισε.

    Ο σύγχρονος «πολιτισμένος» άνθρωπος είναι ο ίδιος και χειρότερος…

    Δεν θα επιτρέψει ποτέ το Βατικανό, Αλμπέρ μου, να επιβιώσει στην
    αυλόπορτα της Ευρώπης, στα πλευρά της Ασίας και στο κατώφλι της
    Αφρικής ο ελληνισμός κι η ορθοδοξία του, η μόνη πραγματικότητα, η μόνη
    γνήσια χριστιανική πίστη…

    Είναι ο μόνος λαός που κατόρθωσε να συνταιριάξει αρμονικά τον αρχαίο
    του πολιτισμό, την υπεράνθρωπη πνευματικότητά του με όλα τα θετικά
    στοιχεία του χριστιανισμού και να γεννήσει αυτός ο θεϊκός συνουσιασμός
    μια βαθιά πίστη, μια θεμελιωμένη θρησκεία, μια τρομερή ενωτική ισχύ.

    Η δική μας ηγεσία, οι δικοί μας ταγοί, η δική μας εκκλησία δεν θα
    επιτρέψουν ποτέ την προκοπή τους, γιατί αν μονοιάσουνε και στο
    κοινωνικό πεδίο, χαθήκαμε!

    Ποιος τους πιάνει, αν βλαστήσει στη γη τους μια στάλα κοινωνική
    δικαιοσύνη κι ο λαός τους που στενάζει κι αναστενάζει φτάσει να
    κουμαντάρει τον τόπο του! Θα ξαναπιάσουνε το πολιτιστικό μαστίγιο στα
    χέρια τους και θα τους θωρούμε πάλι από το ύψος των αστραγάλων τους
    εμείς τα σκαθάρια αυτούς τους γίγαντες»!

    

Ο φιλέλληνας Αλμπέρ σ’ όλα αυτά αρκέστηκε να απαντήσει με νόημα:
    «Γι’ αυτό θα τους αγαπάω πάντα, θα τους θαυμάζω και θα τους σέβομαι…».

    • dikefalosaitos avatar
      dikefalosaitos @ Δαναός 02/04/2012 00:05:01

      Καταραμένε Ελληνα!
      Οπου να γυρίσω την σκέψη μου, όπου και να στρέψω την ψυχή μου, μπροστά μου σε βλέπω, σε βρίσκω.
      Τέχνη λαχταρώ, Ποίηση, Θέατρο, Αρχιτεκτονική, εσύ μπροστά πρώτος και αξεπέραστος.
      Επιστήμη αναζητώ, Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική, κορυφαίος και ανυπέρβλητος.
      Για Δημοκρατία διψώ, Ισονομία και Ισότητα εσύ μπροστά μου ασυναγώνιστος και ανεπισκίαστος.
      Καταραμένε Ελληνα, καταραμένη γνώση.....
      Γιατί να σε αγγίξω;
      Για να αισθανθώ πόσο μικρός είμαι, ασήμαντος, μηδαμινός;
      Γιατί δεν με αφήνεις στην δυστυχία μου και στην ανεμελιά μου;''

      Σίλλερ (1759-1805) Γερμανός συγγραφέας και ποιητής.

    • dikefalosaitos avatar
      dikefalosaitos @ Δαναός 02/04/2012 00:11:49

      Και όπως Δαναέ είπε κι ένας σοφός, οι ξένοι που μας μισούν το κάνουν γιατί όταν δεν έβρισκαν λέξεις, έκλεβαν τις δικές μας.

      • Κατερινα avatar
        Κατερινα @ dikefalosaitos 02/04/2012 07:48:47

        και επειδή είμαστε τοοοοοοοσο τέλειοι κάναμε τη χώρα σαν τα μουτρα μας!!!!!!!!!
        άλλα λέει το κείμενο, Δαναέ!!

        ναι οι προγονοί μας ήταν εξαιρετικοί!
        άλλαξαν τον τρόπο σκεψης ολόκληρης της ανθρωπότητας!
        εμεις ομως;
        οι σημερινοί έλληνες;
        φτάσαν να μας "λυπούνται" ακόμη και οι αλβανοί!!!

        • juliet avatar
          juliet @ Κατερινα 02/04/2012 08:02:34

          Κατερίνα,
          καλημέρα,
          ο Σολωμός έλεγε ''Κλείσε μέσα στη ψυχή σου τη Ελλάδα και θα αισθανθείς μέσα σου να λαχταρίζει κάθε είδος μεγαλείου'',βέβαια τότε δεν υπήρχε πρόβλεψη για τη δημιουργία του πασοκ ειδάλως θα το είχε διαφοροποιήσει σε ''κλείσε μέσα στη ψυχή σου το πασοκ και θα επιβραβευτείς με κάθε είδος έξουσία και χλιδής''
          Η ιστορία ανετράπει από το φως του ήλιου ,θαμπώθηκε και δεν προχώρησε, απλώς κάηκε.

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ Κατερινα 02/04/2012 09:26:36

          Ακριβώς Κατερίνα. Ξέρω τι λέει το κείμενο και γι αυτό το έβαλα. Για να κάνουμε τη δική σου σκέψη.Καλημέρα!

  24. δημης avatar
    δημης 02/04/2012 01:09:48

    +++++++++++ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ (ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ).........
    ΑΝ ΛΕΩ ΑΝ ....ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΑΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΡΙΧΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΑΓΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ- ΑΞΙΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.....
    ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΛΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ.....
    Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΤΣΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΥΧΤΑ ΕΡΓΑΤΕΣ ΓΝΩΣΗΣ-ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ,ΤΟ ΠΟΛΥ 10 Ή 11 ΕΙΧΕ ΠΕΙ.....ΤΟΤΕ....
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΛΩ ΤΟΥ.....ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ Η ΕΛΛΑΔΑ....
    ΑΠΟ ΜΑΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ.

  25. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 02/04/2012 01:14:50

    Ὁ Ἒλληνας!Εἶναι εὐφυέστατος ἀλλά καί ἀφελής.Δραστήριος ἀλλά καί ἐπιπόλαιος.Θερμόαιμος ἀλλά καί ἀσταθής.
    Ἀνέδειξε τό Σωκράτη γιά νά τόν δηλητηριάσει.Δόξασε τό Θεμιστοκλῆ γιά νά τόν ἐξορίσει.Θαύμασε τόν Ἀριστοτέλη γιά νά τόν καταδιώξει.Γέννησε τόν Βενιζέλο γιά νά τόν δολοφονήσει.Ὓψωσε τόν Παρθενώνα γιά νά τόν ἀφήσει νά γίνει στόχος.Ἒχτισε τό Βυζάντιο γιά νά τό ἐκτουρκίσει.Σφυρηλάτισε τό '21 γιά νά τό διακυβεύσει.
    Παράξενο πλάσμα.Ἀτίθασο,κυκλόθυμο καί ἐγωπαθές.Θαυμάστε τον ἂν θέλετε.Κι ἂν μπορεῖτε,προσπαθῆστε νά τόν ταξινομήσετε καί νά τόν διορθώσετε...

    • airman avatar
      airman @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 02/04/2012 01:27:10

      Αδύνατο, απίστευτο, ακατανόητο! Αυτοί είμαστε! Δεν είμαστε πάντως ανόητοι!
      Δεν δεχόμαστε ''κυβερνήτες'', γι' αυτό κι επιβιώσαμε τόσες χιλιετίες! Άμα βρεθούν όμως ''μπουρλοτιέρηδες'' κάνουμε θαύματα!

      • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
        ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ airman 02/04/2012 01:35:30

        Κανείς λαός δέν γίνεται ποτέ μεγάλος,ἂν δέν τόν καλέσουν οἱ ἡγέτες του στό μεγαλεῖο.

    • ΨΧ avatar
      ΨΧ @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 02/04/2012 07:08:52

      Αγαπητέ Κυθήριε,

      με όλον τον σεβασμό, σε παρακαλώ, αν γράφεις στο πολυτονικό, γράψε τουλάχιστον σωστά τους τόνους και τα πνεύματα. Σε έχω δει να γράφεις συχνά το «Έλληνας» με ψιλή και βαρεία, έχω δει να γράφεις την «ιστορία» με ψιλή, κ.ά. πολλά τέτοια τονικά λάθη που βγάζουν μάτι (όσων κατέχουν από πολυτονικό). Επίσης, μετά από κάθε σημείο στίξης (κόμμα, τελεία, κ.λπ.) να αφήνεις ένα κενό διάστημα.

      (Θα μου πεις ότι ίσως ζητάω πολλά. Εδώ ο Παράγων Χ (factorx) έχει καταργήσει την διάκριση ανάμεσα στο «ότι» και στο «ό,τι»...)

      • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
        ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ ΨΧ 02/04/2012 07:35:34

        Ἒχεις δίκιο,χρειάζεται πολύ προσοχή,παρακαλῶ μόνο τήν κατανόηση καί γιά κάποια ἐκ παραδρομῆς λάθη,εὐχαριστῶ πάντως γιά τήν εὐγενική παρατήρηση.

        • juliet avatar
          juliet @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 02/04/2012 08:06:53

          Kυθήριε,
          καλημέρα ,καλή βδομάδα .

          • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
            ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ juliet 02/04/2012 10:07:22

            Καλημέρα juliet,
            καλή ἐβδομάδα,καλή δύναμη.

  26. airman avatar
    airman 02/04/2012 01:38:10

    Τα σέβη μου!

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ airman 02/04/2012 02:02:01

      Ἀνταποδίδω!

  27. kas avatar
    kas 02/04/2012 08:00:57

    Ο Τσάτσος...σφόδρα αγνωστικιστής, ήταν μαζί με τον Παπαληγούρα και τον Κανελλόπουλο οι διανοούμενοι της ''δυτικής παρατάξεως'' εν τη Ελλάδι, μακρυά από τον ορθόδοξο λόγο

    αν και υπάρχουν πολλές εύστοχες παρατηρήσεις στο κείμενο, εν τούτοις δεν καταδικάζεται το εγώ και η περηφάνεια

    ο ''Ελληνας'' έχει τον διάολο (όπως φαίνεται και από τα δένδρα του) περισσότερο από τα υπόλοιπα έθνη μέσα του
    για αυτό ενώ οι άλλοι μεθάνε στα 2/4, 3/4, 4/4,
    εκείνος χορεύει με την φωτιά στα 9/8 ξεκινώντας το ζεϊμπέκικο με το πόδι ήδη ψηλά στον αέρα
    ακροβατώντας μεταξύ ζενίθ και ναδίρ, συχνά εκπίπτει στην dark side
    επιστρέφοντας μορφωμένος και καμμένος όμως από εκεί, δίδει και την τελική λύση
    όπως ο ίδιος ο Λόγος άλλωστε προείπε

  28. franc avatar
    franc 02/04/2012 11:28:45

    Kαθε λαός έχει τα προτερήματα και τα ελαττώματά του .
    Κάθε κράτος έχει και τη διαφθορά του και την παραοικονομία του.
    Εμάς μας αρέσει να είμαστε είτε στην κορφή είτε στον πάτο της παγκόσμιας κατάταξης. Ομως όλα τα επίσημα στοιχεία του ΟΗΕ του ΟΟΣΑ της ΕUROSTAT
    και λοιποί έγκυροι διεθνέις οργανισμοί μας κατατάσσουν πάνω απο τη μέση.
    Ετσι πχ. μεταξύ των 17 κρατών της Ζώνης του Ευρώ είμαστε πάτος. Από τοτε που μπήκαμε στην ΕΕ μέχρι σήμερα και παρά το μεγάλο χρέος μας το ΑΕΠ μας παρέμεινε τελευταίο. Το ποσοστό των Ελλήνων κάτω του ορίου τής φτώχεις και των αναλφάβητων παραμένει σταθερά το μεγαλύτερο των 17. Οι κοινωνικές παροχές του κράτους πρός τους πολίτες οι χειρότερες των 17.
    Στους 30 της ΕΕ όμως είμαστε στη μέση.
    Στή γειτονιά μας (Βαλκάνια, Μ. Ανατολή, Β.Αφρική) είμαστε μακράν οι πρώτοι με 30-50 χρόνια προβάδισμα.
    Υπολογίζεται πχ. οτι στην Ελλάδα υπάρχει φοροδιαφυγή στο 65% των φορολογουμένων. Στην Τουρκία η φοροδιαφυγή είναι 100% (Και έχει ραγδαία ανάπτυξη και όχι κρίση), δεδομένου οτι δεν υπάρχουν ούτε ταμειακές μηχανές ούτε τιμές στα προιόντα αφού όλα παζαρεύονται...
    Στην Ελλάδα υπάρχει διαφθορά λένε 74% . Στη Γαλλία η Διαφθορά είναι 35%.
    Ομως αυτό δεν σημαίνει οτι και ποσοτικά η Ελλάδα έχει μεγαλύτερη διαφθορά απο τη Γαλλία. Απλά σημαίνει οτι στη Γαλλία πολύ διακριτικά και υπεράνω πάσης υποψίας λίγα άτομα καταχρώνται τεράστια ποσα και διαθέτουν πχ. Παγκόσμια δίκτυα διαφθοράς τύπου κυκλωμάτων πορνείας πολυτελείας, ή πολυεθνικές με κρατικά λαδώματα τύπου ELF, DASSAULT,BOUYGUES κλπ, ενώ στην Ελλάδα εκτός απο τους νταβατζήδες και τους πολιτικούς συμμετέχουν στο "φαγοπότι" και πολλοί "κλεφτοκοτάδες" με αποτέλεσμα να εκτίθεται περισσότερο η χώρα. Οταν λοιπόν μας λένε οτι θα επανιδρύσουμε το κράτος δεν εννοούν οτι θα γίνουμε κάποτε το μοναδικό ΗΘΙΚΟ

  29. franc avatar
    franc 02/04/2012 11:31:58

    Kαθε λαός έχει τα προτερήματα και τα ελαττώματά του .
    Κάθε κράτος έχει και τη διαφθορά του και την παραοικονομία του.
    Εμάς μας αρέσει να είμαστε είτε στην κορφή είτε στον πάτο της παγκόσμιας κατάταξης. Ομως όλα τα επίσημα στοιχεία του ΟΗΕ του ΟΟΣΑ της ΕUROSTAT
    και λοιποί έγκυροι διεθνέις οργανισμοί μας κατατάσσουν πάνω απο τη μέση.
    Ετσι πχ. μεταξύ των 17 κρατών της Ζώνης του Ευρώ είμαστε πάτος. Από τοτε που μπήκαμε στην ΕΕ μέχρι σήμερα και παρά το μεγάλο χρέος μας το ΑΕΠ μας παρέμεινε τελευταίο. Το ποσοστό των Ελλήνων κάτω του ορίου τής φτώχεις και των αναλφάβητων παραμένει σταθερά το μεγαλύτερο των 17. Οι κοινωνικές παροχές του κράτους πρός τους πολίτες οι χειρότερες των 17.
    Στους 30 της ΕΕ όμως είμαστε στη μέση.
    Στή γειτονιά μας (Βαλκάνια, Μ. Ανατολή, Β.Αφρική) είμαστε μακράν οι πρώτοι με 30-50 χρόνια προβάδισμα.
    Υπολογίζεται πχ. οτι στην Ελλάδα υπάρχει φοροδιαφυγή στο 65% των φορολογουμένων. Στην Τουρκία η φοροδιαφυγή είναι 100% (Και έχει ραγδαία ανάπτυξη και όχι κρίση), δεδομένου οτι δεν υπάρχουν ούτε ταμειακές μηχανές ούτε τιμές στα προιόντα αφού όλα παζαρεύονται...
    Στην Ελλάδα υπάρχει διαφθορά λένε 74% . Στη Γαλλία η Διαφθορά είναι 35%.
    Ομως αυτό δεν σημαίνει οτι και ποσοτικά η Ελλάδα έχει μεγαλύτερη διαφθορά απο τη Γαλλία. Απλά σημαίνει οτι στη Γαλλία πολύ διακριτικά και υπεράνω πάσης υποψίας λίγα άτομα καταχρώνται τεράστια ποσα και διαθέτουν πχ. Παγκόσμια δίκτυα διαφθοράς τύπου κυκλωμάτων πορνείας πολυτελείας, ή πολυεθνικές με κρατικά λαδώματα τύπου ELF, DASSAULT,BOUYGUES κλπ, ενώ στην Ελλάδα εκτός απο τους νταβατζήδες και τους πολιτικούς συμμετέχουν στο "φαγοπότι" και πολλοί "κλεφτοκοτάδες" με αποτέλεσμα να εκτίθεται περισσότερο η χώρα. Οταν λοιπόν μας λένε οτι θα επανιδρύσουμε το κράτος δεν εννοούν οτι θα γίνουμε κάποτε το μοναδικό ΗΘΙΚΟ κράτος στη γη. Στην καλύτερη περίπτωση θα μαζέψουν τους "κλεφτοκοτάδες" και τους καρπούς της διαφθοράς θα γεύονται μόνο οι νταβατζήδες και οι υψηλόβαθμοι πολιτικοί με διακριτικότητα όπως στις "καλύτερες των οικογενειών"...

  30. ilias avatar
    ilias 04/04/2012 03:37:59

    Το κείμενο ειναι αρχαίο κ οι διπλωμάτες ειναι ρωμαίοι κυβερνήτες της πελοποννήσου, αν θυμάμαι καλά.....
    Βέβαια αυτό μεγαλώνει την αξία του....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.