22/06/2009 22:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πως η «ναυαρχίδα» έγινε «καρυδότσουφλο» και μετά βυθίστηκε


________________________________________________________________________________________________
Η κ. Γιάννα πήρε δίπλα της ανθρώπους μάλλον φθαρμένους, μάλλον ενταγμένους στα κυκλώματα της «πολιτικής ορθότητας», μάλλον μπλεγμένους στη διαπλοκή.

Το χειρότερο: προσχώρησε στην ολέθρια και τυποκτόνο άποψη, ότι εφημερίδα σημαίνει, εικόνα, ελαφρότητα και περιτύλιγμα για «πιασάρικα» DVD...

Στα Κυριακάτικα φύλλα υποτίθεται ότι κατατίθεται μια πιο αποστασιοποιημένη «ανάγνωση» της επικαιρότητας, με πιο μαχητική-αναλυτική αρθρογραφία. Το κυριακάτικο φύλλο του «Ελεύθερου Τύπου» κινήθηκε προς την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση: Περιόρισε την αρθρογραφία σε «κουτάκια» 350 λέξεων! Κανείς δεν βρέθηκε να τους πει ότι 350 λέξεις είναι ένα press release. Η αρθρογραφία των συνοπτικών δελτίων τύπου, συρρίκνωσε ακόμα περισσότερο τη «ναυαρχίδα της παράταξης». Τη μετέτρεψε από ναυαρχίδα σε «καρυδότσουφλο». Την στιγμή που επιθετικότητα της αρθρογραφίας όλου του «προοδευτικού τύπου» επεκτεινόταν.

Όταν εμφανίστηκε η Γιάννα στο προσκήνιο, διέρρευσε η πληροφορία (και δημιουργήθηκε η ελπίδα) ότι θα φτιαχνόταν μια εφημερίδα αιχμηρής αρθρογραφίας και πολιτικού λόγου, με ιδιαίτερη έμφαση στην αμφισβήτηση της «μοναδικής αλήθειας» (που κανοναρχεί ο «προοδευτικός τύπος»). Η αρθρογραφία των δελτίων τύπου ακύρωσε πλήρως αυτή την προοπτική. Η ανακύκλωση ανθρώπων φθαρμένων από τον τύπο της διαπλοκής και από το ιερατείο της «προοδευτικότητας» διέψευσε την ελπίδα.

Δεν αναρωτήθηκε κανείς, γιατί τάχα εφημερίδες μεγάλες και σημαντικές, με επιρροή και κυκλοφοριακές επιδόσεις, όπως η New York Times, η Wall Street Journal, η Financial Times, η Le Monde κλπ., έχουν καθημερινά μικρά, μεγάλα και μεσαία άρθρα, πέρα από την ειδησεογραφία, που κι αυτή έχει μεγάλα και μεσαία κομμάτια. Κι ότι στις Κυριακάτικες εκδόσεις τους, κατά μείζονα λόγο, έχουν μεγάλα και μεσαία άρθρα. Γιατί την Κυριακή το κοινό έχει χρόνο να διαβάσει.

Σημασία δεν έχει πόσο μεγάλα είναι τα άρθρα, αλλά αν καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού. Σημασία έχει τι γράφουν, πώς το γράφουν, και πώς παρουσιάζεται αισθητικά. Έτσι στήνονται όργανα πολιτικής επιρροής και ιδεολογικής παρέμβασης, αληθινές «ναυαρχίδες». Η δημοσιογραφία των δελτίων Τύπου, η δημοσιογραφία του one size fits all, είναι ισοπέδωση από άποψη επιρροής και παραίτηση από πλευράς παρέμβασης.

Ν.Ζ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αναρμόδιος avatar
    Αναρμόδιος 22/06/2009 22:31:06

    Αν σας αντελήφθην καλώς είσαστε της απόψεως ότι "είναι το μέγεθος" που μετράει...

    Αλλά συνήθως κάνω λάθος.

  2. fantomas avatar
    fantomas 22/06/2009 22:42:31

    ΚΡΙΜΑ.

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 22/06/2009 22:43:48

    Συγγνώμη αλλά του Κοτρώτσου τι του βρήκε η Κυρα Γιάννα; Τον έβαλε στην Αθήνα 2004,τον έχρισε Διευθυντή εφημερίδας και ποιός ξέρει τι άλλο.... Λιμπίστηκε την ομορφάδα του ή τους λεπτούς του τρόπους; ( Σαν το σκύλο που χάσαμε είναι)
    Ρωτάω, δεν ξέρω.

  4. o Μήτσος avatar
    o Μήτσος 22/06/2009 23:30:29

    Τι ξέρουν από ΜΜΕ οι Αγγελοπουλέοι; Μόνο να τα χρησιμοποιούν για αυτοπροβολή. Φτάνει αυτό για να κρατηθεί ένα συγκρότημα με 350 άτομα;
    Ρωτάω, δεν ξέρω.

  5. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 22/06/2009 23:40:18

    Ορθόν.

    Επί του προκειμένου η "ναύς" εις τον τίτλον και εις το κείμενον αποπροσανατολίζει πλήρως την συζήτηση και παρακαλώ είτε να διαγραφεί είτε να τεθεί εντός παρενθέσεως.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.