#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/02/2010 10:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πυροτέχνημα για εισαγωγή στα ΑΕΙ μέσω κολεγίων



Πλήρη ανατροπή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φέρνουν οι αιφνιδιαστικές εισηγήσεις Πανάρετου για το «νέο πανεπιστήμιο» και τα «τοπικά κολέγια».

O υφυπουργός Παιδείας προτείνει να δημιουργηθούν τοπικά κολέγια (με απορρόφηση και των ΙΕΚ) ως ενδιάμεση βαθμίδα-γέφυρα ανάμεσα στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!

Ο κ. Πανάρετος δημοσιοποίησε τις προτάσεις του τόσο μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του όσο και μέσω ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας ( http://ypepth. opengov. gr/panaretos/?cat=25 ), στην οποία τις ανήρτησε χθες προς δημόσια διαβούλευση, δίνοντάς τους έτσι επίσημο χαρακτήρα. Αργότερα, ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι «δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μία οποιαδήποτε πρόταση ανάμεσα στις άλλες αυτή που κατατίθεται από τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ενώ από το περιβάλλον της υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου γινόταν προσπάθεια οι απόψεις του να χαρακτηριστούν «προσωπικές».

Οι μελλοντικοί φοιτητές, σύμφωνα με τις προτάσεις του υφυπουργού Παιδείας, μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής που δεν έχει καν προσδιοριστεί στο κείμενο της διαβούλευσης (με εξετάσεις, βάσει των βαθμών του πτυχίου ή όλοι;) όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, που θα είναι χρήσιμο για την εύρεση εργασίας. Επιπλέον, αναφέρει ο υφυπουργός, «τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων, καθιστώντας άνευ αντικειμένου και το πρόβλημα της βάσης του 10 που τόσο πολύ μας απασχολεί».

Η ανάρτηση προκάλεσε την έντονη αντίδραση της κ. Διαμαντοπούλου, η οποία με σχόλιο κύκλων της χαρακτηρίζει τις προτάσεις Πανάρετου «προσωπικές απόψεις και ιδέες, και δεν απηχούν τις απόψεις του Πρωθυπουργού». Το θέμα που προκάλεσε μίνι κυβερνητική κρίση, έχει, όπως αποκαλύπτεται, μεγαλύτερη διάσταση από τη συγκεκριμένη αποκήρυξη της κ. Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με αφορμή την αναφορά στο κείμενο του κ. Πανάρετου ότι με τις απόψεις αυτές συμφωνεί και ο Πρωθυπουργός, απηύθυνε σχετικό ερώτημα στον Γιώργο Παπανδρέου στο περιθώριο της χθεσινής σύσκεψης για το κοινωνικό κράτος στο Μέγαρο Μαξίμου.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο Πρωθυπουργός αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι έχει την παραμικρή ιδέα για όσα αναφέρει ο κ. Πανάρετος στο κείμενο που ανήρτησε στο Διαδίκτυο και έδωσε πράσινο φως στην κ. Διαμαντοπούλου να προβεί στη σχετική διάψευση.

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4561829

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 23/02/2010 10:23:09

    Κολέγια; Μια σημειολογική παρατήρηση μόνο.
    Γιατί επέλεξε αγγλοσαξωνική έκφραση ο υφυπουργός παιδείας;
    Εξέλιπαν οι ελληνικές λέξεις και εκφράσεις;
    Ή άλλη μία ολική διαγραφή μνήμης;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ αλλενάκι 23/02/2010 10:31:07

      Αλλενάκι,

      Εδώ έβγαλαν το "Εθνικής" από το Παιδείας, τι άλλο να περιμένεις;
      Πάντως για μια ακόμα φορά το ΠΑΣΟΚ, επιχειρεί να ψαρέψει σε θολά νερά και να καλλιεργήσει ψεύτικες ελπίδες σε χιλιάδες νέους. Και επεδή ο Πανάρετος παραμένει ο διαχρονικός συνεργάτης του ΓΑΠ σε θέματα παιδείας, δεν παίρνω όρκο ότι η πρόταση είναι εν αγνοία του.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 23/02/2010 10:36:45

      Χμ... Εκτός από χορήγηση ιθαγένειες χύμα από το τσουβάλι των οσπρίων της κεντρικής αγοράς και πτυχία χύμα από το τσουβάλι για δυστυχή παιδιά.

  2. kargia avatar
    kargia 23/02/2010 10:34:10

    Τον κ. Πανάγαθο, έεεμ Πανάρετο τυγχάνει να τον γνωρίζω προσωπικά καθότι συνέδελφος. Πρόκειται για πολύ μέτριο επιστήμονα, με ευτελές ερευνητικό έργο που όμως έχει βρει την διέξοδο που οι φελοί μετασχηματίζονται σε φωστήρες. Την πολιτική. Είναι κρίμα τέτοιοι άνθρωποι να χαράσουν την παιδεία μιας χώρας.Και όταν υπάρχει και το παράδειγμα της άλλης 'πεφωτισμένης" Θ. Δραγώνας αναρρωτιέσαι: 'Ωρε που πάμε! "

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ kargia 23/02/2010 10:40:39

      Για πες κι άλλα για να μαθαίνουμε...

    • kargia avatar
      kargia @ kargia 23/02/2010 11:09:24

      Δεν έχει νόημα να επεκταθώ παραπέρα γιατί η κρίση μου θα χάσει τη βαρύτητα της λόγω της ανωνυμίας μου που προφανώς και για ευνόητους λόγους θέλω να κρατήσω. Το "βαρύγδουπο" όμως βιογραφικό του υπάρχει στη σελίδα του. Κάποιος που έχει στοιχειώδει ακαδημαική εμπειρία ή θέλει να το ψάξει μπορεί να δει πέραν της ποσότητας (και οι αγωγοί ομβρίων υδάτων έχουν τέτοια) και την ποιότητα. Π.χ impact factor, αναφορές, σημαντικότητα συνεδρίων κ.λ.π. Πίκρα!

  3. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 23/02/2010 10:46:36

    Αυτό το ενδιάμεσο σύστημα που προτείνει ο Πανάρετος, δηλαδή Λύκειο-Κολλέγιο-Πανεπιστήμιο ίσως οδηγήσει σε μία αυστηρότερη επιλογή των φοιτητών που πηγαίνουν στο Πανεπιστήμιο, άρα και σε μία αναβάθμιση του επιπέδου (ίσως). Δεν το βρίσκω ευθύς εξαρχής απορριπτέο ως σκέψη, άσχετα με το ποιόν του Πανάρετου.
    Από την άλλη, έχω βαρεθεί να ακούω διαρκώς για μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία που διαρκούν η καθεμιά 3 χρόνια. Και χωρίς αποτέλεσμα.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μάρκο Τ 23/02/2010 12:13:34

      Ο τρόπος αυτός όμως είναι χείρω χειρότερος από το να επιτρέπονταν τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Στην περίπτωση αυτή, ΙΣΩΣ και να έμπαιναν κάποιες δικλίδες ασφαλείας που θα διασφάλιζαν ότι το πτυχίο δεν είναι "μαϊμού". Με αυτά που προτείνει όμως ο Πανάρετος, τα (ήδη υποβαθμισμένα) ΙΕΚ θα μετατρέπονται απλώς σε επί πληρωμή οχήματα εισόδου στα (κρατικά) ΑΕΙ. Κάτι ήξερε ο Πανάρετος και τα αποκάλεσε "γέφυρες". Ξέχασε όμως να βάλει το "επί πληρωμή".

      Όσον αφορά το δεύτερο μέγα σκέλος του θέματος, δηλαδή το ότι ο Γιωργάκης δεν είχε ιδέα για τις προτάσεις Πανάρετου, φανταστείτε σε τι κατάσταση έχουν φτάσει. Ακόμα και οι υποτιθέμενοι δικοί του, που βάζει για "στενό μαρκάρισμα" (Πανάρετος) δίπλα στους "αμφίβολης νομιμοφροσύνης" (Διαμαντοπούλου), έχουν αυτονομηθεί πλήρως και παίζουν στην πλάτη του μπιλιάρδο προσωπικών στρατηγικών...

  4. HiFi avatar
    HiFi 23/02/2010 11:35:43

    Κάποιος έγραψε το ακόλουθο σχόλιο στο υπεθ:
    "(...)Από την όλοι σίγουρα θα αναγνωρίσουμε την έμφυτη ανάγκη σας να πρωτοτυπήσετε και να αφήσετε το στίγμα σας στην Ελληνική παιδεία…

    Το κύρος σας όμως ενδέχεται να σας επιτρέψει να κάνετε κάτι ουσιαστικό, χωρίς να ακολουθεί κατά γράμμα πολιτικές προκηρύξεις εκλογικού τύπου. Τα Community Colleges είναι και ένας τρόπος να «μη κάνουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά να κάνουμε κάτι χωρίς να κάνουμε τίποτα, διότι τέτοια ώρα τέτοια λόγια…»

    Χωρίς να διατείνομαι ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια πρέπει να επιτραπούν ή όχι, προτείνω ότι το απλούστερο έιναι και το καλύτερο, και όσο περιπλέκεται το μετασχολικό σ΄συτημα για πολιτικές ή προσωπικές σκοπιμότητες, τόσο οι Έλληνες θα είναι η μεγαλύτερη ομάδα ξένων φοιτητών στην Αγγλία, και, εικάζω σύντομα, αλλού."

    Αμάν αδελφέ, κι'εγώ που δεν έχω λεφτά αλλά έχω παιδί (ας πρόσεχα) πως θα το στείλω έξω;;;

  5. ΜιχΜιχ avatar
    ΜιχΜιχ 23/02/2010 17:26:14

    Ερώτηση: ο Πανάρετος είναι σε εκπαιδευτική άδεια εδώ και έξι χρόνια και πληρώνεται κανονικά; Αν αληθεύει το παρακάτω, τότε δεν είναι απλά ένας αργόμισθος πολυθεσίτης; Ας το ψάξουν οι ενδιαφερόμενοι.

    Δείτε τι έγραψε ο γνωστός μαθηματικός-συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης, πριν λίγες ημέρες (21/12) στο Facebook:

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=3578703&id=655968847


    Dimitris Tziolas
    Να συνεχίσετε με τέτοιες δουλειές κύριε Δοξιάδη !! αλλά και ο Κος Πανάρετος θα μπορούσε να κάνει κάτι και για τα σχολεία!
    Sun at 22:22


    Apostolos Doxiadis
    Ο κ. Π είναι καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, κι απ' ό,τι μαθαίνω έχει 'εκπαιδευτική άδεια' (αμειβόμενη φυσικά) τα τελευταία έξι χρόνια. Δε βασίζομαι λοιπόν πολύ σ' αυτόν. Δε θα χαρακτήριζα τη στάση του "γίνομαι θυσία για την Παιδεία".
    Sun at 22:25

  6. ΜιχΜιχ avatar
    ΜιχΜιχ 23/02/2010 17:29:03

    Ερώτηση: ο Πανάρετος είναι σε εκπαιδευτική άδεια εδώ και έξι χρόνια και πληρώνεται κανονικά; Αν αληθεύει το παρακάτω, τότε δεν είναι απλά ένας αργόμισθος πολυθεσίτης; Ας το ψάξουν οι ενδιαφερόμενοι.

    Δείτε τι έγραψε ο γνωστός μαθηματικός-συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης, πριν λίγες ημέρες (21/12) στο Facebook:

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=3578703&id=655968847

    • ΜιχΜιχ avatar
      ΜιχΜιχ @ ΜιχΜιχ 23/02/2010 17:31:57

      «Ο κ. Π είναι καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, κι απ' ό,τι μαθαίνω έχει 'εκπαιδευτική άδεια' (αμειβόμενη φυσικά) τα τελευταία έξι χρόνια. Δε βασίζομαι λοιπόν πολύ σ' αυτόν. Δε θα χαρακτήριζα τη στάση του "γίνομαι θυσία για την Παιδεία".»

  7. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 23/02/2010 17:49:11

    Tres chic et bien coiffee la damiche!!!Από επενδύσεις πως πάμε;;;Γιατί δυστυχώς κανένα πόστο δεν είναι αιώνιο.Πρέπει να φροντίζουμε από τώρα γιά το μέλλον των παιδιών,των εγγονιών,των δισεγγονιών μέχρι και δεκάτης γενεάς.N'est ce pas??? Ουδέν κρυπτόν υπό τον Ηλιον,τελικά.Am I clear mylaidy ?????
    ΥΓ:Αντε να μου χαθείτε καχύποπτοι!Λέγοντας επενδύσεις,εννοώ φυσικά επενδύσεις στη διά βίου μάθηση.

  8. anonymous avatar
    anonymous 23/02/2010 18:37:31

    Τέτοιου είδους προτάσεις όπως και αριστερόστροφες προτάσεις για αποσύνδεση του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις είναι κατάπτυστες και ουσιαστικά ευθύνονται για την κατάντια της παιδείας. Μονίμως λέμε ότι το Λύκειο παρέχει γενική μόρφωση και άλλα παραμύθια.
    Η αγορά εργασίας ζητάει καταρτισμένο προσωπικό και δεν την ενδιαφέρουν αυτές οι αρλούμπες που μόνο πόνο στους ίδιους τους νέους προκαλούν, διότι βγαίνουν απροετοίμαστοι στην κοινωνία.

    Με τις προτάσεις του Πανάρετου έχουμε και λέμε:
    18+2=20 + 4 =24 24 ετών για ένα βασικό πτυχίο αν όλα πάνε καλά. Πάμε τώρα παρακάτω 24+2=26 για το μεταπτυχιακό. Δε χρειάζεται αλλά το ζητάνε για να πουλάνε μούρη και να πετάνε τον κόσμο εκτός παραγωγής. 26+1 στρατός 27 και αν του τη δώσει να κάνει διδακτορικό πάμε στα 30 για να μην πω 32.
    ερωτήματα:
    1) Πότε θα κάνει οικογένεια αυτός ο άνθρωπος
    2) Ποιος θα σηκώσει το κόστος αυτών των σπουδών
    3) Πότε θα βγει στην παραγωγή και πάει λέγοντας.

    Το σύστημα αυτό το έχουν με ένα έτος προπαρασκευαστικό στη Γερμανία και το καταργούν. Όταν ο Άγγλος και ο Γάλλος στα 22 έχουν πτυχίο και ο Γερμανός πάει στα 25 και αν αυτομάτως ο Γερμανός δεν έχει τύχη στην αγορά εργασίας. Πολλοί δεν πάνε για σπουδές γιατί κοστίζουν και επιλέγουν κάτι άλλο. Το αποτέλεσμα είναι να μην έχουν αυτή τη στιγμή πτυχιούχους θετικών επιστημών και δάσκαλους.

    Η μόνη μεταρρύθμιση που χρειάζεται η Ελλάδα είναι να μπούμε στο γύρο της Μπολώνια 3+1=4.
    Αυτό υιοθετείται σταδιακά σε όλη την Ευρώπη αλλά εδώ δεν αφήνει η αριστερά.

    φυσικά κάποια μέτρα καθημερινότητας στα σχολεία και στα πανεπιστήμια όπως νέες μέθοδοι διδασκαλίας κλπ. είναι απαραίτητες αλλαγές αλλά δε γίνονται με νόμους.

    • Αδέσποτη avatar
      Αδέσποτη @ anonymous 23/02/2010 19:27:28

      Μη στεναχωριέσαι, μπήκαν και οι γερμανοί στο κόλπο. Δες εδώ το φυλλάδιο από το πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης για τριετείς σπουδές BA και BSc:
      www.uni-heidelberg.de/imperia/.../studyprogra5-4internet.pdf

      Άρα τι μένει ενδιάμεσα, οι διετείς σπουδές, θες κολλέγια, θες ΙΕΚ, αυτό είναι. Και αν το κατάλαβε ο Πανάρετος οι άλλοι oι φωστήρες τι κάνουν; Ακομη συζητάμε για τη Μπολώνια. Τελείωσε το θέμα, στη θάλασσα και κολυμπάτε.

    • Αδέσποτη avatar
      Αδέσποτη @ anonymous 24/02/2010 10:02:00

      Μιλάμε για αυτή τη χώρα και όχι για καμία άλλη. Δεν χρειάζεται ούτε προσωπικό που να δουλεύει (εργάτες με πτυχίο όπως φωνάζουν κάποιοι), ούτε μορφωμένους. Μόνο μετανάστες και δούλους. Τίποτα άλλο.

    • anonymous avatar
      anonymous @ anonymous 24/02/2010 12:44:47

      @ Αδέσποτη,
      Όπως έγραψα ο γύρος της Μπολώνια έχει υιοθετηθεί από όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Η Ελλάδα όπως πάντα είναι στον κόσμο της.

      @
      l' ami du peuple

      Εγώ κόπτομαι για τον πολίτη. Ένας πολίτης που έχει μπει σε ένα στρεβλό σύστημα όπως αυτό που έχουμε και μετά δε μπορεί να βρει δουλειά είναι δυστυχισμένος. Και δυστυχισμένος πολίτης σημαίνει προβληματική κοινωνία.

      Οι δυστυχισμένοι πολίτες που έχουμε σήμερα και η προβληματική κοινωνία είναι δημιούργημα της αριστεράς.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.