#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/12/2010 16:06
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πρόωρες εκλογές, ή τακτική του «ώριμου φρούτου»;



Του Κώστα Ροδινού

Μεταξύ λαϊκισμού και υπευθυνότητας

Αλήθεια ποιό είναι το ζητούμενο για τον αρχηγό της Ν.Δ.; Να επιδίδεται σε αντιπολιτευτικές κορώνες (που είναι το εύκολο), ή να αντισταθεί στο λαϊκισμό και να ασκεί υπεύθυνη αντιπολίτευση προβάλλοντας μια εναλλακτική πρόταση εξουσίας;

Βέβαια, το κομματικό ακροατήριο θέλει  αντιπολιτευτικές κορώνες.  Ετσι, λοιπόν, θα ήθελε τον Σαμαρά να είναι στην συζήτηση για τον Προϋπολογισμό οξύτερος απέναντι στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό προσωπικώς.  Είχε άλλωστε πολλούς λόγους να το κάνει. Όμως, τι παραπάνω θα προσέθετε  ο κ. Σαμαράς, μετά το «αναξιόπιστο» της κας Παπανδρέου;  Καλύτερα, λοιπόν, που έμεινε ο χαρακτηρισμός της κ. Παπανδρέου! Προξενεί μεγαλύτερη ζημιά!

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Πρόεδρος της Ν.Δ. παρουσίασε μια άρτια και τεχνοκρατικά πλήρη ομιλία. Δεν έχουμε συνηθίσει να ακούμε από αρχηγό κόμματος εξουσίας, που βρίσκεται στην αντιπολίτευση,  ομιλίες αυτού του επιπέδου. Γιατί είναι μεγάλος ο πειρασμός να ενδώσεις στην εύκολη κριτική, που ανυψώνει μεν το ηθικό του στρατεύματος, λίγα όμως, προσφέρει  στην διεύρυνση της επιρροής του κόμματος σε άλλες κατηγορίες ψηφοφόρων.

Βεβαίως, με τη ραγδαία κυβερνητική φθορά και τη συνεχιζόμενη απομυθοποίηση του κ. Παπανδρέου, δεν έχει λόγο ο  κ. Σαμαράς να αναλώνεται σε προσωπικές αντιπαραθέσεις. Τη  δουλειά της αποδόμησης του προφίλ του πρωθυπουργού, μπορούν να την αναλάβουν  άλλα στελέχη.  Γιατί ελοχεύει πάντα ο κίνδυνος, να  ξυπνήσει τα κομματικά αντανακλαστικά της άλλης πλευράς και έτσι θα κόψει τις γέφυρες της απ΄ ευθείας μετακίνησης ψηφοφόρων από το ΠΑΣΟΚ προς τη Ν.Δ.

Επίσης, οι τελευταίες έρευνες της κοινής γνώμης δείχνουν ότι βελτιώνεται από πού λέμε «πρωθυπουργική εικόνα» του αρχηγού της Ν.Δ.  Για να την ενισχύσει ακόμα περισσότερο πρέπει να συμπεριφέρεται ως εν δυνάμει πρωθυπουργός και όχι ως αρχηγός κόμματος διαμαρτυρίας. Κάλλιστη η κριτική, αλλά στη δεδομένη  συγκυρία, που ο κόσμος έχει απογοητευτεί από την πολιτική και βρίσκεται αντιμέτωπος με μια βαθειά κρίση, το τελευταίο που θα επιθυμούσε, είναι κοκορομαχίες.  Αυτές εξυπηρετούν την κυβέρνηση, για αυτό και τις επιδιώκει.  Για τον κ. Σαμαρά προέχει  να πείσει ότι αποτελεί μια αξιόπιστη  εναλλακτική λύση.

Η τακτική του «ώριμου φρούτου»

Όμως, ο κ. Σαμαράς, από πλευράς αντιπολιτευτικής στρατηγικής, κινείται σ’ ένα κρίσιμο σημείο το οποίο πρέπει να διασαφηνιστεί σύντομα. Στόχος του είναι να οδηγήσει τον κ. Παπανδρέου σε πρόωρες εκλογές ή έχει επιλέξει την τακτική «του ώριμου φρούτου»;  Αν επιθυμεί το πρώτο, τότε πρέπει να επιδιώξει μια εφ’ όλης της ύλης αντιπαράθεση. Αν επέλεξε το δεύτερο, τότε εγείρονται μερικά ερωτηματικά για τα οποία καλόν είναι να δοθούν απαντήσεις γιατί η τακτική αυτή μπορεί να καταρρεύσει.

1. Χρονικά ποιό είναι το απώτατο σημείο, από το οποίο  ο κ. Σαμαράς θα θέσει ως στόχο τις πρόωρες εκλογές;  Γιατί, όπως είπαμε και άλλες φορές, είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να οδηγηθεί η οικονομία μας σε μια τέτοια κατάσταση που ουσιαστικά το πρόγραμμα της Ν. θα είναι ανεφάρμοστο, γιατί θα έχουν αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα επί των οποίων εκπονήθηκε.

2. Η τακτική του «ώριμου φρούτου» αφ’ ενός προσφέρει πολιτικό χρόνο στην κυβέρνηση, αφ’ ετέρου δημιουργεί στους πολίτες την αίσθηση ότι η αντιπολίτευση είτε δεν είναι έτοιμη, είτε φοβάται τη σύγκρουση, είτε δεν έχει την τόλμη να αναλάβει τις ευθύνες διακυβέρνησης της χώρας σε μια κρίσιμη περίοδο.

3. Επειδή υπάρχει μια γενικευμένη αίσθηση αποδοκιμασίας του πολιτικού συστήματος στο σύνολό του, μια μακρά περίοδος αναμονής από την πλευρά του κ. Σαμαρά, ίσως οδηγήσει στην εσφαλμένη εντύπωση ότι «όλοι είναι ίδιοι» και ότι και «αυτός θα κάνει τα ίδια». Είναι η τακτική του κ. Παπανδρέου περί «μονοδρόμου».  Αυτό, όμως, λειτουργεί σε βάρος της αντιπολίτευσης. Ο κ. Σαμαράς μπορεί να γίνει μέρος του προβλήματος.

4. Υπάρχει και ένα άλλο θέμα, εσωκομματικής φύσεως. Αν εμπεδωθεί η λογική του «ώριμου φρούτου»,  τα κομματικά στελέχη αντί να  επιδιώκουν διακρίσεις στο μέτωπο της αντιπολίτευσης, θα διαγκωνίζονται να πάρουν θέσεις και να διατηρήσουν τις καρέκλες τους για την επόμενη ημέρα. Κάτι τέτοιο, ουσιαστικά θα εμπεδώσει την ήδη υπάρχουσα κομματική επετηρίδα και θα παρεμποδίσει το άνοιγμα στην κοινωνία που έχει ανάγκη η Ν.Δ.

Συμπέρασμα



Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό κατέδειξε το αδιέξοδο της οικονομικής πολιτικής του κ. Παπανδρέου και έφερε στην επιφάνεια το  πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο εσωτερικό της κοινοβουλευτικής του ομάδας. Η κατάσταση είναι οριακή.  Στο «δράμα» του κ. Παπανδρέου, ο «από μηχανής θεός», είναι η προσφυγή σε πρόωρες εκλογές. Εκτιμώ ότι δεν θα τις αποφύγει.

Από την άλλη ο κ. Σαμαράς πρέπει να πείσει για δύο πράγματα:

Πρώτον ότι έχει μια άλλη πρόταση με την οποία μπορεί να βγάλει τη χώρα από το Μνημόνιο και την κρίση.

Δεύτερον, επειδή η παραμονή του κ. Παπανδρέου στην εξουσία επιδεινώνει την κατάσταση, πρέπει να επιζητήσει τις πρόωρες εκλογές για να αναλάβει τις ευθύνες διακυβέρνησης της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ierofantis avatar
    ierofantis 24/12/2010 16:32:31

    Αφού ευχηθώ πρώτα κάθε καλό για σένα Κώστα Ροδινέ και την οικογένειά σου, για τις Άγιες αυτές μέρες, να σημειώσω στην, κατ' εμέ, εύστοχη ανάλυση, ότι στην εξίσωση ο Σαμαράς θα πρέπει πάντα να έχει και τις παραμέτρους που διαμορφώνονται στο εξωτερικό - διεθνές περιβάλλον. Καλώς ή κακώς, οξυγόνο έχουμε ακόμη επειδή κράτη, κυβερνήσεις και φορείς αυτών, μας έχουν δανείσει και μάλιστα πολλά. Το αν μας δανείζουν τοκογλυφικά ή όχι είναι αντικείμενο μιας άλλης κουβέντας. Ωστόσο εκτιμώ ότι πρέπει να επιδιώξει να πείσει το διεθνή παράγοντα ότι, όχι μόνο είναι αξιόπιστος μετριοπαθής συνομιλητής, αλλά ότι η πολιτική του είναι απολύτως εφαρμόσιμη και θα έχει μεσο μακροπρόθεσμα πιο ήπιες συνέπειες ή κλυδωνισμούς και για αυτούς. Αυτό ίσως λειτουργήσει καταλυτικά και για τις εγχώριες εξελίξεις, ειδικά λαμβανομένου υπ' όψει του γεγονότος ότι στην παρούσα κατάστασή μας, η στήριξη από τον διεθνή παράγοντα είναι κεφαλαιώδους σημασίας.

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ ierofantis 24/12/2010 16:45:57

      Καλησπέρα και χρόνια πολλά!
      αν και συμφωνώ γενικά με το σχόλιο σου, αυτή τη στιγμή δεν νομίζω ότι πρέπει να ενδιαφέρει το Σαμαρά η διεθνής εικόνα του. Αν γίνουν εκλογές ο ελληνικός λαός θα ψηφίσει, αυτόν πρέπει να έχει μαζί του ο Σαμαράς. Επίσης θα πρέπει να αποσαφηνίσει οριστικά κι αμετάκλητα τι θα κάνει με το μνημόνιο. Η αντιμνημονιακή πολιτική έχει δημιουργήσει την αίσθηση ότι το μνημόνιο είναι η θηλιά κι όχι οι πολιτικές στο όνομα του μνημονίου.
      Στο άρθρο του κ.Ροδινού έχω μιά ένσταση στο απώτατο χρονικό σημείο που αναφέρει. Πολύ πιθανόν ότι ήδη μέρος του προγράμματος που ανακοίνωσε τον Ιούλιο η ΝΔ είναι τουλάχιστον ανέφικτο. Θεωρώ ότι η ώρα είναι τώρα. Κάθε μέρα που περνά είναι ακόμη ένα βαρίδι στο λαιμό μας κι εμπόδιο στο σχέδιο της ΝΔ.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ σιδεράκιας 24/12/2010 20:30:51

        Ο Ελληνικός λαός ψηφίζει, αλλά όπως είδαμε στο πρόσφατο παρελθόν, ο διεθνής παράγοντας είναι παντοδύναμος στη χώρα μας, ειδικά σε επίπεδο ελέγχου συνειδήσεων και ψήφων, οπότε καλό είναι να τους έχει κάπως "ήρεμους", να τους "πιάσει στον ύπνο" αν θες.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ σιδεράκιας 24/12/2010 20:31:06

        Σιδεράκια,
        Κατά τη γνώμη μου το απώτατο σημείο στο οποίο αναφέρομαι, είναι μάλλον ο Μάϊος του 2011.

        • man8os avatar
          man8os @ Κώστας Ροδινός 25/12/2010 13:06:26

          +++

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ierofantis 24/12/2010 20:22:31

      Ευχαριστώ για τις ευχές.
      Χρόνια πολλά και κάθε καλό.

  2. φωτεινη avatar
    φωτεινη 24/12/2010 16:38:18

    Συνγχαριτηρια κ.Ροδινε.το αρθρο σας απηχει σκεψεις και προβληματισμους πολλων απο εμας που ενδεχομενως δεν εχουμε την ικανοτητα να τα αποτυπωσουμε με την αριστοτεχνικη ευκρινεια που διακρινει εσας.

  3. Aris. A avatar
    Aris. A 24/12/2010 17:49:08

    Κώστα δεν θυμάμαι από το 1984 που παρακολουθώ την πολιτική αρχηγός αντιπολίτευσης να μιλάει με νούμερα συγκεκριμένα και συγκροτημένα και να έχει τόσο βαθειά γνώση των οικονομικών.

    Πασόκ και πρόθυμοι προσπάθησαν από την αρχή να αποδομήσουν τον Σαμαρά φορτωνοντάς του τους χαρακτηρισμούς του λαικιστή και του ακραίου αφού δεν είχε κυβερνητικές αμαρτίες και ήταν να μόνα που μπορούσαν να του προσάψουν.

    Η εικόνα που χτίζει σιγά σιγά και μεθοδικά ο Σαμαράς έχει στόχο να πείσει για την κυβερνητική του επάρκεια και υπευθυνότητα τα μεσαία στρώματα.

    Κάτι τέτοιο χρειάζεται χρόνο ιδιαίτερα μετά τα πενιχρά αποτελέσματα των κυβερνήσεων Καραμανλή.

    Ο μέσος πολίτης κατά την γνώμη μου δεν θέλει υπερβολές ιδιαίτερα όταν διαισθάνεται ότι το μέλλον της χώρας κρέμεται σε μια κλωστή και το 2011 θα είναι πολύ χειρότερο από το 2010.

    Και ο πλέον άσχετος έχει καταλάβει ότι με τέτοια πτώση του ΑΕΠ δεν μπορούμε να γυρίσουμε τα δανειά μας και ότι μακροπρόθεσμα θα πάμε σε κούρεμα του χρέους.

    Αρα ένα από τα θέματα που κάποια στιγμή θα τεθούν είναι ποιός μπορεί να διαπραγματευτεί καλύτερα τα συμφέροντα της χώρας.

    Ο Σαμαράς η ο Παπανδρέου αυτό νομίζω ότι είναι το ερώτημα των επόμενων εκλογών.

    Κατά την γνώμη μου με δεδομένο ότι έχει δύο κόμματα στην αυλή του και πρέπει με το ένα μάτι να κοιτάει μέσα και το άλλο το Πασόκ καλά τα παέι μέχρι σήμερα ο Σαμαράς.

    Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να τονίσει περισσότερο δύο πράγματα που τα βλέπουν και οι ξένοι.

    α) ότι η κυβέρνηση συνεχίζει τις σπατάλες.
    β) ότι με τις μετατάξεις των ΔΕΚΟ συνεχίζει και βασιλεύει το Πασοκικό ρουσφέτι που όλοι γνωρίζουμε που μας έφτασε.

    Στα μείον του Σαμαρά και της ΝΔ χρεώνω.
    1. Την μη καταγγελία του δώρου του 20% στα ΜΜΕ όταν όλοι οι υπόλοιποι έχουμε γονατίσει από τους φόρους.
    2. Την παραλαβή του Παπανικολή και την πώληση των ναυπηγείων Σακαραμαγκά που είναι σκοτεινή ιστορία.

    Πολύ large είναι ο Σαμαράς με περιπτώσεις όπως του Νίκου Παπανδρέου που εμπλέκεται άμεσα σε επιχειρηματικές συμφωνίες.

    Το μεγαλύτερο αγκάθι του Σαμαρά είναι η απουσία σοβαρών στελεχών που έχει η ΝΔ.

    Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

  4. sauraki avatar
    sauraki 24/12/2010 17:59:01

    "είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να οδηγηθεί η οικονομία μας σε μια τέτοια κατάσταση που ουσιαστικά το πρόγραμμα της Ν.Δ. θα είναι ανεφάρμοστο"... κύριε Ροδινέ αν ειπωθεί κάτι τέτοιο από την Κυβέρνηση Σαμαρά να ξέρετε ότι ο κόσμος και με το δίκιο του θα απογοητευθεί για άλλη μια φορά. Ο κόσμος έχει βαρεθεί να ακούει για καμμένη γη. Το πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί, αυτό ΠΡΕΠΕΙ να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα.

  5. Michal V. avatar
    Michal V. 24/12/2010 18:51:06

    Κώστα Ροδινέ γνωρίζεις πολύ καλά, ότι από το 1985 και μετά, δεν υπάρχει μεγαλύτερη αφέλεια στη Ν.Δ. από το να πιστεύουν στην τακτική του ώριμου φρούτου. Το βαθύ ΠαΣοΚ δεν ωριμάζει ποτέ και γι αυτό δεν πέφτει. Είναι τόσο βαθιές οι ρίζες του στα κρατικά ταμεία, που αν αυτή τη φορά, αν ο Jeffry δεν καταφέρει να τους περιορίσει λίγο, δε γίνεται τίποτε. Χρειάζεται ένας Θαπατέρο για να αρχίσει σταδιακά το ξήλωμα. Ο Καραμανλής δεν τόλμησε, ενώ μπορούσε το 2004 να το διαλύσει, περιορίζοντας την ασυδοσία και την αυθαιρεσία τόσο των εργατοπατέρων όσο και των καναλιών. Ο Σαμαράς θα μπορέσει; ή μάλλον θα τολμήσει; Σοβαρή και αξιόπιστη πολιτική λοιπόν, γιατί ο κόσμος βαρέθηκε τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα "επανίδρυση του κράτους " και άλλες παρόμοιες μπούρδες.
    Καλές γιορτές και καλή χρονιά και με λιγότερο ΔΝΤ, αν γίνεται.-

  6. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 24/12/2010 20:19:01

    Συμφωνώ απολύτως για αυτό και είμαι αντίθετος με την τακτική του ώριμου φρούτου.

    • danaos avatar
      danaos @ Κώστας Ροδινός 24/12/2010 20:41:04

      Να πω ότι συμφωνώ μαζί σου;Το ξέρεις!Καλά Χριστούγεννα σε σένα και στην οικογένειά σου!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ danaos 24/12/2010 20:44:37

        Χρόνια πολλά και σε σένα Δαναέ.

  7. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 24/12/2010 20:21:44

    Αυτό δεν εξαρτάται από τη Ν.Δ. ή τον κ. Σαμαρά.
    Αν η κατάσταση της οικονομίας ξεφύγει (όπως φαίνεται) τότε πρέπει να επανεξεταστεί το πρόγραμμα της Ν.Δ.

  8. Κοκκαλάκης Δημήτριος avatar
    Κοκκαλάκης Δημήτριος 24/12/2010 20:48:40

    Το άρθρο είναι εύστοχο από κάθε άποψη. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

  9. Kostas D avatar
    Kostas D 24/12/2010 21:19:53

    Για άλλη μια φορα παρα πολυ καλό αρθρο, που τα λεει ολα, κι εκφραζει τους περισσοτερους απο εμας!!
    Κωστα Ροδινε, ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΟΥ
    ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Kostas D 25/12/2010 10:57:28

      Καλημέρα Κώστα,
      Χρόνια πολλά.

  10. antonis avatar
    antonis 24/12/2010 22:35:52

    Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΩΡΙΜΟΥ ΦΡΟΥΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΚΕΤΗ ΣΑΧΛΑΜΑΡΑ. ΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΣ ΜΕ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΥΠΟΥ ΛΟΥΛΗ , ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ. ΑΝ ΔΕΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ Η ΝΔ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΕΝΗ ΑΠΟ ΧΕΡΙ. ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΞΟΥΝ

  11. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 25/12/2010 01:10:34

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ, αρχικά χρόνια πολλά και χρόνια καλά! Προσυπογράφω την ένστασή σου στην τακτική του ώριμου φρούτου, γιατί κάθε μέρα που περνάει με το ΓΑΠ και τη “σκοτεινή” παρέα του στη διακυβέρνηση, η χώρα μπαίνει πιο βαθιά στο λάκκο που της έσκαψαν.
    Περιμένω κι εγώ από τον Αντώνη που ξέρω, σαν επαναστάτη συνείδησης, να κάνει τα πάντα για να λευτερωθεί ο τόπος μια ώρα αρχύτερα.
    Ο πολιτικός πολιτισμός εδώ, με αυτούς τους πρωταθλητές του ψεύδους, δεν χρειάζεται, περισσεύει!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αφροδίτη 25/12/2010 10:56:45

      Αγαπητή μου Αφροδίτη.
      Χρονιά πολλά με υγεία και κάθε καλό.

  12. oxi ki etsi avatar
    oxi ki etsi 25/12/2010 03:09:27

    Χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία!!!

    Με το άρθρο δεν συμφωνώ και τόσο...

    Δεν αντιλέγω οτι μετά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό πρέπει να κατάφερε ο Πρόεδρος να πείσει σχεδόν όλους τους τελειόφοιτους των οικονομικών σχολών (Παντείου, Νομικής κτλ.)...

    Διατηρώ επιφυλάξεις όμως για το αν τα νουμερα και οι αριθμοί μπορούν να (ξε)σηκώσουν από τον Καναπέ αυτούς που λένε "όλοι το ίδιο είναι" ή τους αγροτοκτηνοτρόφους της Ηπείρου, Θεσσαλίας και άλλων περιοχών...

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου εκεί που λες "ο κ. Σαμαράς, από πλευράς αντιπολιτευτικής στρατηγικής, κινείται σ’ ένα κρίσιμο σημείο το οποίο πρέπει να διασαφηνιστεί σύντομα"...

    Πρέπει σύντομα να το αποσαφηνήσει καθότι οι καναπεδάτοι και οι λοιποί που έχουμε ανάγκη για να γίνουμε Κυβέρνηση δεν ξέρουν πού το πάει ο Σαμαράς...

    Τους "καναπεδάτους" πρέπει να ξεσηκώσει ο Πρόεδρος και να φέρει στις κάλπες (έστω και με αντιπολιτευτικές κορώνες εν μέρει και λαϊκίστικες)...

    Δεν πρέπει να ξεσηκώσει ο Πρόεδρος εμένα ή τον Φάκτορα ή τον Προφήτη ή τον Στρειντζ...

    Εμείς θα πάμε ούτως ή άλλως...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ oxi ki etsi 25/12/2010 10:56:02

      Χρόνια πολλά.
      Επομένως, που διαφωνούμε;

  13. spiros avatar
    spiros 25/12/2010 07:55:02

    Κώστα Ροδινέ Χρόνια Πολλά.
    Συμφωνώ με το άρθρο σου αλλά νομίζω ότι δεν ελήφθη υπόψη ότι σταδιακά αλλά σταθερά ο Σαμαράς επεναφέρει την πολιτική. Μέχρι σήμερα αγωνίζεται να επεναφέρει την ΝΔ στο προσκύνιο με ότι υλικά έχει. Δεν νομίζω ότι σε τόσο πολύ μικρό διάστημα από τις Δημοτικές εκλογές που όλοι εξαπατήθηκαν πολιτικά . Αυτή η τελευταία κίνηση νομίζω είναι το σημείο εκκίνησης της επίθεσης του Σαμαρά. Φαίνεται από τα νομοσχέδια που θα προωθηθούν. Φαίνεται από τις κινήσεις απεγκλωβισμού των συνδικαλιστών . Απομυθοποιούνται πολλά πράγματα τα οποία δεν μπορούσε να τα πιστέψει ο πολίτης. Νομίζω όμως ότι διαπράτεται ένα μεγάλο λάθος όταν δεν διαδίδεται η γνώμη της ΝΔ σε καίραια θέματα. Πιστεύω ότι είναι και εσωκομματικό πρόβλημα μάλλον χαρακομάτων και αδυναμίας να ενστερνιστούν την νέα πολιτική αφού ήταν οι περισσότεροι λαϊκιστές χωρίς κατεύθυνση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ spiros 25/12/2010 13:34:59

      Σπύρο,
      Χρόνια πολλά επίσης,
      Δεν διαφωνώ μ' αυτά που γράφεις. Το αντίθετο μάλιστα.
      Απλώς επισημαίνω δυο πράγματα.
      Πρώτον: αν συνεχιστεί για καιρό ακόμα η οικονομική πολιτική Παπανδρέου, η πώχευση της χώρας νομοτελειακά θα γίνει μονόδρομος.
      Δεύτερον: το αίτημα των πρόωρων εκλογών έχει τεράστια συμβολική σημασία. Αλλωστε τις πρώρες εκλογές δεν μπορεί να τις επιβάλλει η αντιπολίτευση παρά μόνο στην περίπτωση εκλογής ΠτΔ.

  14. blue nile avatar
    blue nile 25/12/2010 13:22:44

    Κε Ροδινέ χρόνια πολλά.

    Προβληματίζει το άρθρο σας.
    Θα σταθώ στη τελευταία σας παράγραφο.
    Η ζημίωση της χώρας όλο και μεγαλώνει λόγω της παραμονής του ΓΑΠ στην εξουσία.
    Όποιος όμως ζητάει εκλογές πρέπει ρεαλιστικά να μπορεί να τις κερδίσει.
    Και όχι μόνο, η νίκη πρέπει να εξασφαλίζει μια κοινοβουλευτική πλειοψηφία τέτοια ώστε να μπορεί η κυβέρνηση να στέκεται χωρίς εύθραστες ισορροπίες.
    Αν κάνουμε τώρα μια εκτίμηση της προεκλογικής δύναμης των δύο κομμάτων τότε μάλλον σε περίπτωση εκλογών αυτή τη στιγμή η ΝΔ τις κερδίζει αλλά με οριακή αυτοδυναμία.
    Ίσως θα πρέπει να περάσουν πολύ λίγοι μήνες ακόμα, αφενός για να αυξηθούν τα ποσοστά της ΝΔ που είναι σε αναλογία με τη δυσαρέσκεια του κόσμου για την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική, αφετέρου για να απαλλαγεί το κόμμα από βαρίδια και πεμπτοφαλαγγίτες που μπορεί να το υπονομεύσουν σε περίπτωση εκλογικής επιτυχίας.
    Ίσως...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ blue nile 25/12/2010 13:35:58

      Blue Nile,
      Χρόνια πολλά επίσης.

  15. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 25/12/2010 23:43:05

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ. ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΡΙΣΤΗ ΓΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΑΠΟ ΝΟΥΜΕΡΑ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Ο ΑΠΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΜΟΝΟ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ. Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΑΛΛΙΩΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΠΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΠΛΑΚΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΑΠ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟΥΣ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΙΔΑ ΠΩΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΕΥΚΟΛΑ ΤΙΣ ΜΠΟΥΡΔΕΣ ΤΟΥ ΓΑΠ ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΑΝ ΜΑΖΙΚΑ. Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΜΙΛΙΕΣ ΑΜΕΣΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΤΑΙ.ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΓΚΑΛΛΟΠ. ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΙΣ ΨΕΥΤΙΕΣ ΤΟΥ ΓΑΠ΄.

    • Kostas D avatar
      Kostas D @ ΓΙΑΝΝΗΣ 26/12/2010 01:23:56

      Σωστος!!

  16. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 26/12/2010 01:12:26

    Με την κοινωνική και οικονομική πτώχευση να είναι προ των πυλών και την διακυβέρνηση της χώρας να την έχουν αναλάβει κατά γενική διαπίστωση με μεταβίβαση της κυριαρχίας μη εκλεγμένα όργανα υπερεθνικών κέντρων το “καθεστώς του μνημονίου” στην Ελλάδα προσπαθεί να διατηρηθεί στη θέση του με επικοινωνιακά ψέματα και αποσυνδεδεμένοι από την πραγματικότητα. Η ψήφιση του προϋπολογισμού λιτότητας και oι εσωτερικές εξελίξεις φανερώνουν ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει πλέον είναι να συνεχίσουν να διαχειρίζονται τα προνόμια τους .
    Την ίδια ώρα όλα δείχνουν ότι το διεθνές χρηματοπιστωτικό και νομισματικό σύστημα οδηγεί την κατάσταση στα άκρα με δημιουργία καταστάσεων που ευνοούν, σε διεθνές επίπεδο, την νομισματική σύγκρουση και τις τραπεζικές κρίσεις οι οποίες θα επεκτείνουν το κλίμα αβεβαιότητας και θα επηρεάσουν σημαντικά όλους τους τομείς της οικονομίας και όχι μόνο.Mε άλλα λόγια οδηγούμαστε σε μια κατάσταση όπου το διεθνές χρηματοπιστωτικό και νομισματικό σύστημα δημιουργεί χρήματα για μια μικρή ελίτ χωρίς τη δημιουργία πλούτου για τους πολλούς, γεγονός που εκ των πραγμάτων κατασκευάζει μια νέα μορφή διακυβέρνησης.
    Το γεγονός ότι η στρατηγική του διεθνούς χρηματοπιστωτικού και νομισματικού συστήματος θέλει να συνεχίσει να επικρατεί αβεβαιότητα αποδεικνύεται με σαφή τρόπο στην περίπτωση της Ελλάδας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τις προαναγγελθείσες υποβαθμίσεις των ελληνικών τραπεζών, οι οποίες αν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι θα βρεθούν, όπως και τα κρατικά ομόλογα, στην κατηγορία «junk» με ότι αυτό συνεπάγεται ενόψει μάλιστα και των ευρωπαϊκών stress test του Φεβρουαρίου.
    Οι εξελίξεις στον τραπεζικό τομέα, αλλά και γενικότερα η αδυναμία της χώρας να δημιουργήσει συνθήκες ανάκαμψης μέσα από τις θεσμικές και οργανωτικές αλλαγές που επιχειρεί η « ομάδα Παπανδρέου» δείχνουν ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας διαδικασίας μέσω της οποίας η Ελλάδα θα οδηγηθεί σε σημείο να μην μπορεί όχι μόνο να εξυπηρετήσει τα χρέη της αλλά θα φτάσει και σε σημείο να μην υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργήσει κανένας τομέας της οικονομίας, δλδη θα καταρρεύσει το σύνολο του οικονομικού συστήματος από έλλειψη ρευστότητας.
    Για τους λόγους αυτούς, νομίζω ότι, η ελληνική κρίση έχει πάψει να είναι ένα πολιτικό πρόβλημα ή οικονομικό ζήτημα, οι εξελίξεις αφορούν το σύνολο της κοινωνίας και συνεπώς η ευθύνη για το μέλλον της χώρας δεν μπορεί να αφεθεί σε αυτούς που είπαν ψέματα για να μας φέρουν σε αυτό το σημείο. Όπως όμως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, η νέα κατάσταση πρέπει να είναι προϊόν κινηματικής- ριζοσπαστικής ανασυγκρότησης, με « μαζέματα» δεν πρόκειται να δει κοινωνική και πολιτική πρόοδο η χώρα.

  17. ierofantis avatar
    ierofantis 26/12/2010 01:37:10

    Μήπως με τις κινηματικού τύπου διαδικασίες που πολλοί συνομηλιτές σε αυτό το φορουμ ενστερνίζονται, ενδέχεται να επανσυσπειρωθεί ένα μεγάλο μέρος του κομματικού - κρατικοδίαιτου ακροατηρίου του ΓΑΠ και του ΠΑΣΟΚ γύρω από τον πεφωτισμένο-στοχαστή ηγέτη;
    Μήπως η εκ των έσω αποδόμηση του συστήματος ΠΑΣΟΚ θα επιτευχθεί με πιο καταλυτικό και απόλυτο τρόπο, όσο ο στοχαστής, υπηρετώντας τα κελέυσματα των αρχηγών του, αποδομεί αργά, αλλά σταδιακά τους δεσμούς του κομματικού του ακροατηρίου, όχι επειδή έτσι θέλει, αλλά επειδή αυτό είναι το αποτέλεσμα του μνημειώδους βλακείας μνημονίου που έφερε στη χώρα;
    Μήπως ο Σαμαράς πρέπει να τους αφήσει για λίγο ακόμη να φάνε τις σάρκες τους και να διαλυθούν στα εξ ων συνετέθησαν και για πρώτη και τελαυταία φορά στην σύγχρονη ελληνική ιστορία, να νιώσουν ότι έχει οριστικά τελειώσει το πάρτυ της απομύζησης του κράτους και των θεσμών του;
    Μήπως όταν ο Σαμαράς γίνει κυβέρνηση σύντομα (που θα γίνει) θα έχει απέναντί του όχι λυσσασμένους σκύλους αλλά αθώα, ξεδοντιασμένα κουτάβια που θα παρακαλάμε για οτιδήποτε λιγότερο πιο σκληρό από το μνημόνιο του ΠΡΩΗΝ μεγάλου αρχηγού τους;
    Μια επιφύλαξη έχω μόνο...
    Μήπως στο μεταξύ τσακίσουμε και όλοι οι άλλοι που δεν ανήκουμε στο κομματικό - κρατικοδίαιτο και εκδικητικό ΠΑΣΟΚ....

  18. GAETANO avatar
    GAETANO 26/12/2010 18:13:18

    Ας μην ξεχναμε οτι ειμαστε η χωρα στην οποια γενηθηκε η τραγωδια απο αρχιοτατων χρονων . Παντοτε στο τελος της τραγωδιας ο " απο μηχανης θεος " εδινε την λυση .
    Η κατασταση αγαπητε Ροδινε οτι και να θελει ο ΓΑΠ η ο ΑΣ οδηγειται απο μονη της σε αδιεξοδο το αργοτερο μεχρο το τελος Μαιου του 2011 .
    Η αγορα οδηγει στην λυση . Πληρης σταση πληρωμων στους οικογενειακους και επιχειρηματικους λογαριασμους θα καταδειξουν την πληρη αποτυχια της πολιτικης του μνημονιου . Το οικοδομημα στηριζεται μονο για να αντισταθει σε εξωτερικη επιθεση . Κινδυνευει ομως απο εσωτερικη καταρευση .
    Η πολις ομως "εαλω" εκ των ενδον , με γενικη σταση πληρωμων , το ειδαμε προσφατα στα διοδια με το κινημα του " δεν πληρωνω δεν πληρωνω " , η οποια θα οδηγησει σε απαιτηση νεων μετρων στεθεροποιησης απο τους ερασιτεχνες της τροικας , και μεγαλη κοινωνικη εξεγερση .
    Το πολιτικο συστημα θα καταρευσει στο συνολο του , και μακαρι να κανω λαθος .

  19. Aris avatar
    Aris 26/12/2010 19:28:56

    Από την συζήτηση στην Βουλή για τον Προϋπολογισμό αυτό που κατάλαβα είναι ότι το παιχνίδι είναι πολύ... στημένο. Και οι 300, ανεξάρτητα με αυτά που λένε, με την στάση που κρατάνε, επί της ουσίας στηρίζουν το μνημόνιο μέχρι τελευταίας ρανίδος του αίματός τους. Με το παραμύθι της χρεοκοπίας καθοδηγούν έναν λαό εκεί που εκείνοι θέλουν και που οι εντολοδόχοι τους επιθυμούν. Αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα δεν αφορούν μόνο την Ελλάδα... Όσοι μπορούν και μιλάνε με... εξωτερικό, με ΗΠΑ κλπ. γίνονται αποδέκτες περίπου των ίδων παραπόνων που υπάρχουν και στην Ελλάδα. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα δεν υπάρχει μνημόνιο, όμως όσοι εργάζονται σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες (δηλαδή το Δημόσιο) έχουν υποστεί μειώσεις στο μισθό τους και περιμένουν και νέες περικοπές μέσα στο 2011. Βέβαια στις ΗΠΑ δεν υπάρχει ούτε υποψία για διαδήλωση και διαμαρτυρία... Εδώ πάλι οι αντιδράσεις έχουν καμφθεί υπό την απειλή που προανέφερα. Αυτό όμως που τελικά μένει είναι ότι σε πολιτικό επίπεδο υπάρχει μια συνεννόηση για όλα αυτά που θα πρέπει να γίνουν το επόμενο διάστημα. Κανείς δεν διαφωνεί επί της ουσίας με την πολιτική του ΓΑΠ. Κανείς δεν έχει να αντιπροτείνει εναλλακτικές λύσεις. Η ομιλία Σαμαρά για παράδειγμα κινήθηκε περισσότερο σε επίπεδο διαπιστώσεων (δηλαδή ότι ανεβαίνει η ανεργία, ότι κλείνουν επιχειρήσεις κλπ) παρά σε επίπεδο άλλης πρότασης. Στο θέμα των Κλειστών Επαγγελμάτων η ΝΔ συμφωνεί απόλυτα. Όπως και σε πολλά άλλα που περιλαμβάνονται στο μνημόνιο. Απλά υπάρχει μια διαφωνία σε επίπεδο εντυπώσεων, αλλά είναι τόσο... υποτονική που δεν πείθει ούτε τους ίδιους.
    Υ.Γ. Βλέποντας τους όλους στην Βουλή, ήταν τόσο χαρούμενοι ενόψει εορτών, χαμογελαστοί, αντάλλασαν ευχές και φιλοφρονήσεις. Σα να μην τρέχει τίποτα... Αυτό και μόνο λέει πολλά. Κορυφαίες στιγμές ζήσαμε και με τους διαλόγους του εκάστοτε προεδρείου της Βουλής κατά το πενταήμερο με βουλευτές και υπουργούς. Όλοι κάτι είχαν να θυμηθούν από τα παλιά, όλοι είχαν έναν καλό λόγο για τον άλλον... Οι δε ομιλητές που κατέφυγαν σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, με αποφθεύγματα και ιστορικές ρήσεις του παρελθόντός μόνο γέλια και εκνευρισμό προκάλεσαν... Καλή χρονιά το 2011! Η καλύτερη περίοδους για όλους αυτούς τα καρναβάλια... Υπομονή γιατί θα αργήσουν λίγο φέτος...

  20. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 26/12/2010 23:09:51

    Δυστυχώς Άρη πρεπει να συμφωνήσω μαζι σου. Τελικά η αντιμνημονιακή πολιτική της ΝΔ είναι μόνο στα λόγια. ψηφίζουν τα νομοσχέδια της κυβέρνησης στη βουλή τα περισσότερα επι της αρχής καταψηφίζουν κάποια άρθρα και όλα καλά, κάνουν δηλαδή αντιπολίτευση της πλάκας. Μιλάνε για διαφορετικό μίγμα πολιτικής που μόνο οι ίδιοι έχουν καταλάβει τι εννοούν.Όσο για αντανακλαστικά άσε καλύτερα...αρκεί να σας αναφέρω ότι έχουμε ζητήσει από την ομοσπονδία που ανήκω συνάντηση πριν την ψήφιση του προυπολογισμού και ενω όλα τα υπόλοιπα κόμματα μας κάλεσαν ακόμη και το ΠΑΣΟΚ στη ρηγίλλης κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Μάλλον ο ΣΑΜΑΡΑΣ πρέπει να πάρει σύντομα σκούπα πριν γίνει και ο ίδιος μέρος του προβλήματος.

  21. Apostolis Asimakopoulos avatar
    Apostolis Asimakopoulos 27/12/2010 11:12:39

    http://skeftomasteellhnika.blogspot.com/2010/12/400-600.html

    Και οχι μονο γιαννη 11¨09 δεν προκειται να παρει καμια σκουπα γιατι ειναι μερος του προβληματος και του σαπιου πολιτικου συστηματος που εξακουλουθει να το υπηρετει ακομα
    Δεν θα δει ουτε αυτος , ουτε κανενας αλλος εξουσια πλεον, ο ελληνικος λαος χρειαζεται νεα κομματα , ολα καταρρευουν καποτε ζουμε μια εποχη οπως το 1989 που επφτε το σοβιετικο μπλοκ , ολα αλλαζουν γυρω μας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.