#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
31/10/2012 18:35
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προϋπολογισμός βαθιάς ύφεσης με περικοπές σοκ



Ποια χώρα στον κόσμο θα μπορούσε να σταθεί όρθια αν μέσα σε 6 χρόνια, και επίσημα πλέον, είχε χάσει σχεδόν το 25% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόν της; Η Ελλάδα παίρνει χωρίς ανταγωνιστή το παγκόσμιο ρεκόρ καθώς σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή, η ύφεση το 2013 θα είναι 4,5% και συνολικά 24,5% σε μια εξαετία. Αν θυμάστε, οι προηγούμενες κυβερνήσεις μιλούσαν για πλεόνασμα και ανάπτυξη από το 2012, αντ’ αυτού η ύφεση βαθαίνει.

Ο προϋπολογισμός 2013 είναι ξεκάθαρα υφεσιακός και ίσως ο χειρότερος προϋπολογισμός στη σύγχρονη ελληνική ιστορία αφού προβλέπει το μεγαλύτερο μέρος των μέτρων που φιλοδοξεί να περάσει η κυβέρνηση την επόμενη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, προβλέπει μέτρα 10,9 δις ευρώ τα οποία λόγω της ύφεσης θα φέρουν απόδοση 9,374 δις ευρώ και ισόποσα θα μειωθεί το έλλειμμα.

Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο, έως το 2016 τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι ύψους 14,2 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 7,6 δισ. ευρώ είναι περικοπή δαπανών και το υπόλοιπο ποσό αυξήσεις φόρων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι οριακό πρωτογενές πλεόνασμα 748 εκατ. ευρώ (0,4% του ΑΕΠ), ενώ το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης (μαζί με τόκους) διαμορφώνεται στα 9,4 δισ. ευρώ το 2013.

Προβλέπει επίσης ανεργία 22,8% από 22,4 το 2012, όμως, κανείς δεν ξέρει αν θα πέσουν μέσα στην πρόβλεψη αυτή.

Τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να μειωθούν κατά 5,6% και οι πρωτογενείς δαπάνες να περισταλούν κατά 6,2%. Το σύνολο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού, πλην χρεολυσίων, αναμένεται να μειωθεί κατά 9,8%.

Η ύφεση το 2012 εκτιμάται πλέον στο 6,5% του ΑΕΠ. Η πτώση στην ιδιωτική κατανάλωση είναι πολύ μεγαλύτερη (7,7% φέτος και 7% το 2013). Οι επενδύσεις αναμένεται και αυτές να συρρικνωθούν, το 2013 κατά 3,7%, ενώ το ποσοστό ανεργίας αναμένεται να αυξηθεί και πάλι στο 22,8% από 22,4% φέτος.

Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων φέτος και το 2013 διαμορφώνεται στα 6,85 δισ. ευρώ. Η πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς ιδιώτες κατανέμεται σε 3,5 δισ. φέτος και 3,5 δισ. ευρώ το 2013.

Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης προβλέπεται να περιορισθεί στα 9,4 δισ. ευρώ ή στο 5,2% του ΑΕΠ.

Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος του 2012 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 340,6 δισ. ευρώ ή 175,6% του ΑΕΠ, έναντι 355, 6 δις ευρώ ή 170,6% του ΑΕΠ το 2011, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,0% του ΑΕΠ. Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης του έτους 2013 προβλέπεται ότι θα ανέλθει στα 346, 2 δισ. ευρώ ή 189,1% του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13,5% του ΑΕΠ έναντι του 2012.

Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση: Βασικό χαρακτηριστικό των οικονομικών εξελίξεων για το 2012 ήταν η παραμονή της οικονομίας σε βαθιά ύφεση, η οποία άρχισε το 2008 και συνεχίζεται αμείωτη για πέμπτο συνεχόμενο έτος, με τη συνολική συρρίκνωση του ΑΕΠ να ξεπερνά το 20% την τελευταία πενταετία. Φαίνεται ότι η Ελληνική οικονομία έχει περιπέσει σε ένα φαύλο κύκλο δημοσιονομικής προσαρμογής – ύφεσης – μη επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων, με κεντρικό σημείο αναφοράς την εντεινόμενη αβεβαιότητα, ο οποίος μπορεί να διακοπεί αν ενισχυθούν οι θετικές προσδοκίες για την οικονομία.

Σε ότι αφορά τις αποκρατικοποιήσεις,  γενικότερος στόχος είναι η επίτευξη εσόδων της τάξης των 2,586 δισ. ευρώ κατά το 2013. Ο προγραμματισμός του 2013 περιλαμβάνει την αξιοποίηση των 15 παρακάτω περιουσιακών στοιχείων:

1. ΟΠΑΠ 2, (2η δόση τιμήματος για την άδεια για τα 35.000 παιγνιομηχανήματα)

2. Κρατικά Λαχεία

3. IBC (2η δόση – εξόφληση)

4 .ΔΕΠΑ

5. ΔΕΣΦΑ

6. Κασσιώπη

7. ΟΠΑΠ – Πώληση 33%

8. Πώληση / επαναμίσθωση 28 κτιρίων

9. ΕΛΠΕ

10. Αστέρας Βουλιαγμένης

11. ΛΑΡΚΟ

12. Αφάντου

13. Περιφερειακά Αεροδρόμια

14. Ελληνικά Ταχυδρομεία

15. Αποθηκευτικός χώρος «Νότια Καβάλα»

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βασίλης Γκιώνης avatar
    Βασίλης Γκιώνης 31/10/2012 19:32:52

    Ποιό κράτος μπορεί να επιβιώσει όταν τη στιγμή που δεν παράγει και δεν εξάγει τίποτε, πρέπει να (εφε)βρίσκει άνω των 45 Δις ετησίως για τη μισθοδοσία και τα εφαπαξ των δημοσίων υπαλλήλων της (άλλοι λένε άνω των 50 Δις);;;;;;;;;;;

    Ποιό κράτος μπορεί να επιβιώσει όταν τη στιγμή που δεν παράγει και δεν εξάγει τίποτε, σιτίζει και περιθάλπτει ιατροφαρμακευτικά πάνω από 2,5 εκατομμύρια ΛΑΘΡΟμετανάστες οι οποίοι δεν συνεισφέρουνε ούτε ενα σεντ στην οικονομία παρά μόνο ρουφάνε (μαύρο) αίμα να το στείλουνε στις πατρίδες τους;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    Ποιό κράτος μπορεί να επιβιώσει όταν φοροδιαφεύγει το 80% του πληθυσμού;;;;;;;;

    Γράφει το άρθρο οτι προβλέποντε μέτρα 14,2 Δις μέχρι το 2016.
    Εδώ λέμε οτι αν απολυθούνε 200.000 από το Δημόσιο θα εξοικονομήσουμε 8-10 Δις ετησίως!!!

    Τα μέτρα είναι όντως σκληρά και δυσβάσταχτα αλλά βλέπουμε ότι δεν μας δίνουνε καμία εξασφάλιση εμάς των 9 εκατομμυρίων "θνητών". Ούτε μας εξασφαλίζουνε οτι θα υπάρξει ανάπτυξη, ούτε μας εξασφαλίζουνε οτι θα πέσει χρήμα στην αγορά, ούτε οτι θα ανοίξουνε θέσεις εργασίας, ούτε οτι θα ανέβουνε οι μισθοί, ούτε τίποτε.

    Οι μόνοι που εξασφαλίζονται οτι θα παίρνουνε μισθό εις τον αιώνα τον άπαντα είναι οι "αθάνατοι" δημόσιοι υπάλληλοι...

    Έχω ξαναγράψει:
    Ή εμείς τα 9 εκατομμύρια ή το ένα εκατομμύριο δημοσίων υπαλλήλων και τα συνδικάτα τους.

    Εάν το 1 εκατομμύριο γίνει σταδιακά 300.000 (ΔΕΝ χρειαζόμαστε παραπάνω) έχει μέλλον η χώρα και θα πιάσουνε τόπο οι θυσίες.

    Εάν το ζητούμενο είναι να μην θιχτεί το 1 εκατομμύριο και τα συνδικάτα, να μας το πούνε από τώρα για να ξέρουμε τι να κάνουμε και μετά θα σας πω εγώ αν καθόμαστε όλοι με το δεξί χέρι υψωμένο πού θα πάνε καί τα συνδικάτα καί το δημόσιο κτλ. κτλ.

    • Stefanos avatar
      Stefanos @ Βασίλης Γκιώνης 31/10/2012 21:43:12

      Πλήρωσε τους φόρους σου κ. Γκιώνη (όλους όμως) όπως και το συνάφι σου και μετά έλα να μας τα ξαναπείς.

    • Lamproukos avatar
      Lamproukos @ Βασίλης Γκιώνης 31/10/2012 23:07:15

      Ή εμείς τα 9 εκατομμύρια ή το ένα εκατομμύριο δημοσίων υπαλλήλων και τα συνδικάτα τους.

      Από τα "9 εκατομμύρια" να αφαιρέσεις τις οικογένειες του ενός εκατομμυρίου Δ.Υ. Να έχει 1 παιδί ο μέσος όρος; Μισό; Πολλές οικογένειες έχουν 2 Δ.Υ οπότε πάνε μαζί;

      Όπως και να έχει, αυτόματα πάμε από 1 εκατομμύριο σε 2.5 εκατομμύρια που θα έχουν πρόβλημα με τις απολύσεις.

    • ano-kato avatar
      ano-kato @ Βασίλης Γκιώνης 31/10/2012 23:32:44

      Σωστός.Ο ένας να φάει τον άλλο.Έτσι θα πάμε μπροστά.

    • Balafara Hunter avatar
      Balafara Hunter @ Βασίλης Γκιώνης 31/10/2012 23:57:34

      Έχω ένα κόλλημα με τους αριθμούς και όταν μου πετάνε νούμερα παίρνω το μολύβι και κάνω λογαριασμούς (είμαι απόφοιτος νηπιαγωγείου).

      Και στο πρώτο νούμερο (50δις για 1.000.000 ΔΥ) και στο δεύτερο (10δις όφελος από την απόλυση 200.000 ΔΥ), βγαίνει ότι ο μισθός τους είναι 4.166ευρώ το μήνα. Κάπου υπάρχει λάθος!

      Το δεύτερο. "περιθάλπτει ιατροφαρμακευτικά πάνω από 2,5 εκατομμύρια λαθρομετανάστες". Δηλαδή επισκέπτονται κάθε μέρα τον ΕΟΠΥΥ ή το ΕΣΥ, 6.850 μετανάστες. Πολλοί μου φαίνονται.

      Για το 80% της φοροδιαφυγής, χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να γίνει πράξη. Λίγο αυθαίρετο μου φαίνεται.

      ΥΓ: αν σας ενδιαφέρει δεν είμαι ούτε ΔΥ, ούτε λαθρομετανάστης, ούτε είμαι φιλικά διακείμενος απέναντί τους.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Βασίλης Γκιώνης 01/11/2012 21:04:01

      Αγαπητέ ....Γκιώνη

      σελίδα 49:

      Οι δαπάνες για μισθούς (συμπεριλαμβανομένης της εργοδοτικής εισφοράς υπέρ ΕΟΠΥΥ) εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 13.120 εκατ. ευρώ ή 6,76% του ΑΕΠ το 2012, σε 12.815 εκατ. ευρώ ή 6,76% του
      ΑΕΠ το 2013, σε 12.427 εκατ. ευρώ ή 6,58% του ΑΕΠ το 2014, σε 12.097 εκατ. ευρώ ή 6,44% του ΑΕΠ το 2015 και σε 11.760 εκατ. ευρώ ή 6,29% του ΑΕΠ το 2016.
      (ακόμα και πριν τις μειώσεις ήταν στο μέσο της ΕΕ του €)

      Υπάρχει πλέον και στη Βουλή και στο minfin ....αναρτημένα

      Αγαπητέ ....Γκιώνη

      appografi

      ΑΙΡΕΤΟΙ 11220
      ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 54518
      ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 39083
      ΛΟΙΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 12448
      ΜOΝΙΜΟΙ ΥΠAΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣIΟΥ /ΔΙΚΑΣΤΙΚΟI ΛΕΙΤΟΥΡΓΟI /ΔΗΜOΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟI 568122
      ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ 1093
      ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΕΡΓΟΥ 3993
      ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ/ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟΙ 1124
      ΣΥΝΟΛΟ 691601

      ΟΥΤΕ τα 45 δις σου βγαίνουν
      ΟΥΤΕ το 1,000,000

      Βέβαια ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει και να γράφει ακόμα περισσότερα
      Εμένα τα Μνημόνια μου αρέσουν όχι οικονομικά ούτε ...ορθολογικά
      Μου αρέσουν γιατί απέδειξαν την γύμνια του βασιλιά: είτε είναι επίορκοι ΔΥ και συνδικαλιστές είτε πολιτικοί είτε πολίτες είτε ελεύθεροι επαγγελματίες που δήλωσαν το 1/20 των μισθωτών και συνταξιούχων.
      Μου αρέσουν περισσότερο γιατί πλέον εμφανίζεται ο φασισμός του κοινωνικού αυτοματισμού της συλλογικής ευθύνης ομάδων κομμάτων & συμφερόντων....αρκεί να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα & όλα θα διορθωθούν.

      ΥΓ

      ο επίορκος ή τεμπέλης ΔΥ και μπορεί και πρέπει να απολύεται όπως το Σύνταγμα και οι νόμοι ορίζουν.
      Αλλά τότε τι θα έκαναν οι πολιτικοί και η πλειοψηφία των συμπολιτών;
      Εχουμε το Κράτος που όλοι οικοδομήσαμε γιατί κάποιοι εξυπηρετούνται και εξυπηρετούν καταπατώντας δικαιώματα και νόμους.

  2. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 31/10/2012 21:06:54

    ''Ποιό κράτος μπορεί να επιβιώσει όταν τη στιγμή που δεν παράγει και δεν εξάγει τίποτε?''
    Μήπως μπορείς να μας εξηγήσεις τι ακριβώς παράγει πχ το Λουξεμβούργο, του οποίου το ΙΔΙΩΤΙΚΟ+ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ του ανέρχεται περίπου στο 1.100% του ΑΕΠ του? Ή δε γνωρίζουμε ότι παγκοσμίως το χρέος μετράται ως άθροισμα δημοσίου και ιδιωτικού?(Με εξαίρεση τη χώρα μας βεβαίως, βεβαίως).
    Εκτός και αν το να αποτελείς έδρα απίθανων ''τραπεζών'', ''fund'' και λοιπών πλυντηρίων ΚΑΤΑΜΑΥΡΟΥ και ΜΑΤΩΜΕΝΟΥ χρήματος, συμβάλλει στην ''παραγωγικότητα''.
    Και εμείς ασχολούμαστε με πρωτογενή πλεονάσματα και τρίχες κατσαρές.
    Η σφαγή της Ελλάδας συντελείται βάσει σχεδίου το οποίο εκτελείται κατά γράμμα. Απλά (ανά τετραετία ή και λιγότερο), αλλάζουν οι ντόπιοι συνεργοί στο έγκλημα.

  3. ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟΙ avatar
    ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟΙ 31/10/2012 21:29:04

    Ετσι είναι κε Γκιώνη , όπως τα λες.

  4. Ἀντρέας avatar
    Ἀντρέας 31/10/2012 22:55:22

    Ὕφεση, μαζική φτωχοποίηση τῆς μεσαίας καί μικρομεσαίας τάξης, προστασία κατά τό δυνατόν του πλούτου τῆς ἄρχουσας τάξης. Ὅλα λοιπόν, βαίνουν καλῶς καί σύμφωνα μέ τόν ἀρχικό, πρό τριετίας σχεδιασμό.

  5. takis400 avatar
    takis400 31/10/2012 23:10:33

    γκιωνη εισαι μεγαλο και καταπτυστο τρολλ και αμα δεν περασει το σχολιο,βαλτε φωτογραφια το πουλακι της 21/3/67 να τελειωνουμε

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ takis400 01/11/2012 07:04:10

      Στίς 21/3 ἦταν αὐγό...

  6. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 31/10/2012 23:13:24

    Για ένα σοβαρό και εμπεριστατωμένο άρθρο, όπως αυτό, 6 σχόλια...
    Για το θέμα της Ρεπούση με τις παρελάσεις, 80 σχόλια εκ των οποίων τα πολύ περισσότερα εθνικοκαφενειακού τύπου.
    Από τα μικρά φαίνονται τα μεγάλα....

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 31/10/2012 23:21:17

    Ποια χωρα εχασε το 25% του AEΠ;Η Ρωσια.Εχασε το 50% του ΑΕΠ μετα το 1990.
    Το ιδιο και αλλες ανατολικες χωρες.Ο σοσιαλισμος πληρωνεται.Για πολλα χρονια δινει αλλα στο τελος πληρωνεται μαζεμενα.

  8. kairoskopos avatar
    kairoskopos 01/11/2012 00:13:35

    Πρίν απολύσουν 50 -100 - 150.000 δημόσιους υπάλληλους γιατί δεν δοκιμάζουν κάτι πιο εύκολο, που θα τους λύσει και τα χέρια (ως προς τις απολύσεις).

    Έχουμε καμμιά δεκαριά αριθμούς ο καθένας μας (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΡ. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ κλπ). Γιατί να μην έχουμε μόνο έναν αριθμό, όποιον θέλουν.

    Γιατί να μην υπάρχει διασύνδεση των υπηρεσιών του ελληνικού δημοσίου; Να μπορεί για παράδειγμα ο πολίτης να συναλλάσσεται με τον ΟΑΕΔ ή με το ΙΚΑ μόνο με την ταυτότητα του (αντί των πολλών εγγράφων που χρειάζεται σήμερα).
    Γιατί να μην είναι συνδεδεμένες οι ταμειακές μηχανές του λιανεμπορίου με το ΥΠ.ΟΙΚ. Ειδικά αυτό το μέτρο από το 1991 ακούω ότι ολοκληρώνεται. Τι στο καλό, μια λέξη το μήνα γράφουν..

    Γιατί να μην είναι συνδεδεμένεα και τα λογιστήρια των χονδρεμπόρων με το ΥΠ.ΟΙΚ. ώστε να παρακολουθούνται ηλεκτρονικά τα δελτία αποστολής. Μετά δεν είναι τόσο δύσκολοι οι έλεγχοι.

    Γιατί δεν δημιουργείται μια ανεξάρτητη υπηρεσία, ένας ανεξάρτητος φορέας τέλος πάντων, που θα αναλάβει την εισπραξη των φόρων αφού βλέπουμε ότι οι εφορίες με τον τρόπο που δουλεύουν δεν μπορούν να εισπράξουν (δεν χρειάζονται προσλήψεις για κάτι τέτοιο).

    Γιατί να μην έχουμε έναν τύπο επιχειρηματικών ΚΕΠ, ώστε να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα οι επιχειρηματίες;

    Γιατί οι νόμοι που ορίζουν τις προϋποθέσεις για την έκδοση αδειών σε διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων χρονολογούνται από το 1950; Δεν μπορεί να συσταθεί μια επιτροπή απο ειδικούς -με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα- και να προτείνει τις λύσεις που απαιτούνται;

    Γιατί να έχουμε -ακόμη- 5 ή 10 ασφαλιστικά ταμεία, άλλα τόσα επικουρικά, και δεν τα ενοποιούμε εδώ και τώρα; Θα μου πείτε σήμερα προσπάθησαν και δεν τους βγήκε. Ναι αλλά δεν εξήγησε κανείς στους πολίτες αυτής της χώρας τι μπορεί να κερδηθεί από κάτι τέτοιο. Διότι αν πάει προς ψηφιση εχοντας τη στήριξη των πολλών ποιός θα τολμήσει να ψηφίσει κατά;

    Είναι πολλά αυτά που μπορούν να προταθούν και είναι απλά και γρήγορα στην υλοποίηση. Μετά μπορούμε να μετρήσουμε και πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι περισσσεύουν κι αν χρειαστεί τους απολύουμε...

    • Γεωργία avatar
      Γεωργία @ kairoskopos 01/11/2012 00:30:10

      Συμφωνώ.
      Κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουμε ότι έχουμε κακό κράτος και όχι μεγάλο κράτος.
      Μεγάλο κράτος είναι η Σουηδία, η Νορβηγία, ακόμα και η Γερμανία. Αλλά δεν είναι κακό κράτος όπως το δικό μας

      .Όσοι επιχειρηματολογούν υπέρ του λιγότερου κράτους φαίνεται να αποσιωπούν ότι πηγή της κρατικής σπατάλης, της ανομίας, της γραφειοκρατίας, της αδυναμίας πάταξης της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής δεν αποτελεί το μεγάλο κράτος, αλλά το κακό κράτος, σε συνάρτηση με την πολιτική διαφθορά, την ανεπάρκεια της πολιτικής τάξης και την κομματοκρατία, υπό την έννοια της εισβολής κομματικών-πελατειακών παραφυάδων στη διοίκηση και τον δημόσιο τομέα.

      Λιγότερο κράτος δεν σημαίνει κατ' ανάγκην καλύτερο κράτος, όπως αποτελεσματικό και δίκαιο κράτος δεν συμβαδίζει απαραιτήτως με λιγότερο κράτος.
      Αντιθέτως, μάλιστα, το λεγόμενο «ελάχιστο κράτος» έχει αποδειχθεί ιστορικά ανεπαρκές για την εξισορρόπηση δυσλειτουργιών της οικονομίας και την αποκατάσταση κοινωνικών ανισοτήτων.

  9. lord tanamo avatar
    lord tanamo 01/11/2012 10:26:28

    Συμφωνώ απολύτως.

  10. lord tanamo avatar
    lord tanamo 01/11/2012 10:31:03

    Μια παρατήρηση : η Σουηδία και η Νορβηγία είναι μεγάλα κράτη ως προς την έκταση που καταλαμβάνουν γεωγραφικώς.Σε πληθυσμό δεν είναι μεγαλύτερα από την Ελλάδα.
    Φυσικά,τυγχάνει να έχουν σοβαρότερους ανθρώπους-πολίτες που κατοικούν στα εδάφη τους.Η μεγάλη διαφορά έγκειται εκεί.
    Μεγάλο κράτος από όλες τις απόψεις είναι η Γερμανία.

  11. GO avatar
    GO 01/11/2012 11:01:59

    Συμφωνών! Συμφωνών!

  12. GO avatar
    GO 01/11/2012 11:03:45

    Όχι και έδωσε, ο υπαρκτός. Κάθε άλλο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.