#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/03/2012 16:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προτεσταντική εργασιακή ηθική εναντίον μεσογειακού ταμπεραμέντου



Τελικά, άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου. Σύμφωνα με άρθρο του Guardian, οι Βρετανοί άρχισαν να αλλάζουν άποψη για τους Γερμανούς, και εκεί που κάποτε τους ταύτιζαν με  «ναζιστές που φοράνε μαύρες μπότες», άρχισαν πλέον να τους ζηλεύουν για την… εργασιομανία τους!

Μπορεί λοιπόν η Βρετανία να παραμένει σκεπτική όσον αφορά στην ΕΕ, και στον γερμανικό ρόλο μέσα σε αυτήν, αλλά τελευταία οι Άγγλοι άρχισαν να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Γερμανία.

Οι πολιτικοί, οι τράπεζες, τα σχολεία, και τα νοσοκομεία, όλα αυτά κρίνονται πολύ πιο θετικά από τα αντίστοιχα της Βρετανίας. Μάλιστα, η Γερμανία είναι πλέον η δεύτερη χώρα την οποία θαυμάζουν περισσότερο οι Άγγλοι, μετά την Αμερική, και πριν από την Σουηδία.

Το κύριο χαρακτηριστικό  με το οποίο οι Βρετανοί ταυτίζουν την Γερμανία, είναι η σκληρή εργασία. Και αυτό αποτελεί ειρωνεία, αφού μέχρι πρόσφατα αυτός ακριβώς ήταν και ο λόγος που κανένας δεν άντεχε τους Γερμανούς.

Το 1906, ο Γερμανός κοινωνιολόγος Max Scheler εξήγησε την διεθνή αντιπάθεια όλων απέναντι στους συμπατριώτες του, αποδίδοντάς την στην «χαρά της δουλειάς για την δουλειά, χωρίς σκοπό, και χωρίς λόγο».

Την ίδια εποχή, ο συνάδελφός του Max Weber καθιέρωσε την φράση «προτεσταντική εργασιακή ηθική», για να εξηγήσει την σχεδόν θρησκευτική προσήλωση των Γερμανών για την εργασία.

Σήμερα, η Γερμανία εκπροσωπεί αυτήν την ηθική περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Εδώ και μερικές ημέρες μάλιστα, τα δυο υψηλότερα αξιώματα της χώρας καταλαμβάνονται από ανθρώπους που προέρχονται από προτεσταντικό οικογενειακό περιβάλλον. Η καγκελάριος είναι κόρη Λουθηρανού ιερέα, ενώ ο νέος πρόεδρος της Γερμανίας Joachim Gauck, είναι ο ίδιος πρώην ιερέας.

Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί δεν εργάζονται πιο σκληρά από τους Βρετανούς. Μάλιστα, όσο περνάει ο καιρός, εργάζονται και λιγότερο.

Σε μια έκθεση της ΕΕ του 2010, σχετικά με τις αργίες, η Γερμανία κατέλαβε  την πρώτη θέση με 40 αργίες το χρόνο, ενώ η Ελλάδα (που «αποφεύγει την δουλειά»), έχει μόλις 33.

Επί δεκαετίες ολόκληρες, είχαμε την αντίθεση των Γερμανών μεθοδικών «ρομπότ», με τους Έλληνες «καλοπερασάκηδες». Και ως ένα βαθμό η αντίθεση αυτή ήταν και φυσιολογική. Πάνω απ όλα είχε να κάνει με το κλίμα της κάθε περιοχής, και τον ρόλο του στη διαμόρφωση της κουλτούρας και του πολιτισμού του κάθε λαού.

Στον παγωμένο και σκοτεινό Βορρά, όπου η νύχτα άρχιζε από το μεσημέρι, φυσικό και επόμενο ήταν, μην έχοντας τι άλλο να κάνουν, οι πρόγονοι των βόρειων λαών, την ημέρα να λεηλατούν και να επιδράμουν το ένα χωριό εναντίον του άλλου, και τα (ατελείωτα) βράδια να κάθονται γύρω από μια φωτιά, και να μπεκρουλιάζουν ουρλιάζοντας άναρθρες κραυγές. Έτσι ακριβώς όπως κάνουν και οι σημερινοί απόγονοί τους, όταν μεθοκοπάνε.

Αντιθέτως στην Ελλάδα (και πιο γενικά στην Μεσόγειο) όπου όλα ήταν σε μέτρο, ακόμη και το κλίμα, επόμενο ήταν οι πρόγονοί μας να έχουν μια εντελώς διαφορετική άποψη για την ζωή γενικότερα. Ο ήλιος, η θάλασσα, το ήπιο κλίμα, όλα αυτά συντέλεσαν στην δημιουργία πολιτισμού. Και σε μια διαφορετική ψυχοσύνθεση, με εντελώς διαφορετική άποψη απέναντι στην έννοια της εργασίας. Και στην απουσία αλκοολισμού, παρεμπιπτόντως. Η εργασία ποτέ δεν ήταν αυτοσκοπός για τους Έλληνες. Αναγκαίο κακό, για να επιβιώσει κάποιος ναι. Αυτοσκοπός όχι.

Σε ένα άλλο επίπεδο, όσο πιο νότια πάμε, και όσο πιο έντονη είναι η ηλιακή ακτινοβολία, και η ζέστη, τόσο πιο ράθυμοι και πιο «τεμπέληδες» είναι οι κάτοικοι των περιοχών αυτών.

Μετά την βιομηχανική επανάσταση, η εργασία καθιερώθηκε πλέον σε όλες σχεδόν τις  τάξεις. Ο φεουδαρχισμός αντικαταστάθηκε από τον καπιταλισμό, και οι κοινωνίες αναγκάστηκαν να αποκτήσουν εργασιακή συνείδηση. Ακόμη και με το στανιό.

Έλα όμως που το άτιμο το κλίμα δεν άλλαξε. Και έτσι οι Έλληνες δυσκολεύτηκαν σχετικά να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, αρνούμενοι να μεταβληθούν σε πειθαρχημένα ρομπότ που δουλεύουν ολημερίς, ολόκληρη την εβδομάδα, με μόνο σκοπό να έρθει το Σαββατόβραδο για να γίνουν «κομμάτια».

Και αυτήν ακριβώς την μη προσαρμογή μας είναι που δεν μπόρεσαν ποτέ να συγχωρήσουν οι Βόρειοι, και πιο συγκεκριμένα, οι κατ εξοχήν ρομποτοειδείς εργασιομανείς, οι Γερμανοί «σύμμαχοί» μας. Εκεί είναι όπου πηγάζει το μένος τους εναντίον της «τεμπέλικης» Ελλάδας.

Πως δηλαδή γίνεται, να δουλεύουμε, και παράλληλα να διασκεδάζουμε, ζώντας μια ζωή που για αυτούς θυμίζει ασωτία. Τρελαίνονταν όταν (στις καλές εποχές) έβλεπαν την Ελλάδα να σφύζει από ζωή, ακόμη και τα χαράματα. Όταν έβλεπαν τους Έλληνες να πηγαίνουν για φαγητό στις 11:00 το βράδυ, ή όταν έβλεπαν τα νυχτερινά μαγαζιά μας να ανοίγουν τα μεσάνυχτα. Χώρια η ζήλια τους για την θάλασσα, τον ήλιο, και όλα τα υπόλοιπα με τα οποία η φύση μας ευλόγησε.

Σήμερα, όπου όλα έχουν έρθει τα πάνω κάτω, βλέπουμε τους Γερμανούς να μιλάνε για εργασιακή κόπωση. Ακόμη και οι καθολικοί επίσκοποι της χώρας, διαμαρτύρονται για εξάντληση, όπως διαμαρτύρονται διάφοροι πολιτικοί, επιχειρηματίες, κ.ά.

Αντιθέτως, οι κάπως πιο χαλαροί Βρετανοί, ζηλεύουν τους Γερμανούς για την εργασιομανία τους, και μάλιστα θέλουν να τους μιμηθούν.

Ακόμη και οι νότιοι (μέχρι πρότινος ράθυμοι) Ινδοί μπήκαν στους νέους «προτεσταντικούς» ρυθμούς, και δουλεύουν με όλο και πιο έντονους ρυθμούς. Σε λίγο θα δούμε και τους Μεξικανούς να αλλάζουν συνήθειες, να κόβουν τις σιέστες, και να εργάζονται κι αυτοί με γερμανικούς ρυθμούς.

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 26/03/2012 16:18:51

    Πολλά από αυτά είναι στερεότυπα και προκαταλήψεις, που ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματικότητα, πολλή όμως με την υποκειμενική οπτική γωνία αυτού που τα λέει.
    Π.χ. ο μέσος Γερμανός εργαζόμενος έχει πολύ περισσότερο συνολικό ελεύθερο χρόνο από π.χ. τον μέσο εργαζόμενο Έλληνα, και τον απολαμβάνει με περισσότερα ταξίδια, χόμπυ, οικογενειακή ζωή, πεζοπορία και άσκηση ή απλά ...πίνοντας μπύρες.
    Μια πραγματική διαφορά είναι μόνον, ότι ο Γερμανός δεν επιμένει τόσο στην νυχτερινή ζωή εκτός σπιτιού.
    Στένεψα το δείγμα με το επίθετο εργαζόμενος. Όχι τυχαία. Στην χώρα μας, το ποσοστό του πληθυσμού που δεν εργάζεται (ή μόνον "εργάζεται", ή "εργάζεται" τους υπόλοιπους που εργαζόμαστε) είναι αρκετά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της Γερμανίας.
    Το συμπέρασμα, κατά την ταπεινή μου γνώμη: Άν όντως εργάζεται κανείς, είναι πιό άνετα, χαλαρά και βολικά να ζεί στη Γερμανία. Τόσο για λόγους απολαβών, όσο και ποιότητας ζωής - ελεύθερου χρόνου. Όμως για όσους δεν εργάζονται, αλλά και για όσους "εργάζονται", σαφώς προτιμότερη η Ελλάδα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Ο Θείος 26/03/2012 18:26:48

      Ακόμη και για αυτούς που εργάζονται κανονικά (σύμφωνα με τον δικό σου ορισμό) στην Ελλάδα, η ζωή είναι καλύτερη σε πολλά σημεία από την αντίστοιχη γερμανική.
      Π.χ. ένας εργαζόμενος (έστω σε σκληρή δουλειά) έχει την ευκαιρία μετά το 8ωρο ή 10ωρο, μέσα σε μισή ή μια ώρα το πολύ να βρίσκεται ξαπλωμένος σε μια παραλία και να απολαμβάνει την θάλασσα. Ή να πίνει τα ούζα του παρά θιν αλός.
      Για να κάνει κάτι αντίστοιχο ο Γερμανός, λίγο δύσκολο. Όσο για το να απολαύσει την θάλασσα, θα πρέπει να κλείσει τις διακοπές του από τον Φεβρουάριο.
      Σε γενικές γραμμές, καλύτερα εργαζόμενος στην Ελλάδα, παρά στην Γερμανία (για τα δικά μου γούστα τουλάχιστον).
      Αν όμως είσαι άνεργος, παντού τα ίδια σ...ά είναι.

      • ΑΡΚΑΣ avatar
        ΑΡΚΑΣ @ Strange Attractor 26/03/2012 22:29:20

        ...και εγώ συμφωνώ μαζί σου strange attractor διότι εργάζομαι στο εξωτερικό και όταν έρχομαι για διακοπές στην Ελλάδα "τρελλαίνονται" όλοι τους όταν ζητώ το ελάχιστο 4 εβδομάδες μαζί - πάντα Ιούλιο ή Αύγουστο - και οι "τύποι" φρικάρουν. Είναι ακριβά λένε και δεν μπορούμε να το "αντέξουμε" οικονομικά. Τους απαντώ ότι μένω στο σπίτι μου και εκεί τους αποτελειώνω. Μάλιστα ένας φίλος Γερμανός που του εξήγησα ότι θα του βγαίνει φθηνότερα εάν αγοράσει σπίτι στην Ελλάδα. Πήγε και αγόρασε βεβαίως - που αλλού - στη Μάνη. Ζει μάλιστα εκεί περίπου 3 μήνες το χρόνο με άδειες άνευ αποδοχών....

      • Φελίζα avatar
        Φελίζα @ Strange Attractor 26/03/2012 23:51:12

        Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Πριν 4 χρόνια φιλοξενούσα δύο Γερμανούς , νέα παιδιά , που για το καλοκαίρι είχαν αναλάβει εκπαίδευση δικών μας στην ΕΑΒ. Έλεγαν και έκαναν ακριβώς αυτό που λες SA και ακόμη ψάχνουν τρόπο να το επαναλάβουν.

  2. Δ.Φ. (ανιδεος) avatar
    Δ.Φ. (ανιδεος) 26/03/2012 16:34:07

    Αυτο με τις 40 αργιες πως το μετρησαν αραγε;
    Δεν μπορω να καταλαβω απο που κι ως που 40 αργιες στη Γερμανια.
    Οι αργιες στο Αμβουργο ειναι 9.
    Σε καθε κρατιδιο ειναι διαφορετηκος ο αρηθμος, αλλα οι αργιες δεν νομιζω να υπερβαινουν τις 13.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Δ.Φ. (ανιδεος) 26/03/2012 17:11:54

      Εννοεί προφανώς τις 40 ημέρες άδειας μετ' αποδοχών για τους εργαζόμενους (ισχύει σε όλα τα Ομόσπονδα Κράτη της Γερμανίας). Δεν έχουν καμμία σχέση με τις άλλες ημέρες αργίας του έτους, που είναι όντως διαφορετικές σε κάθε Ομόσπονδο Κράτος). Οι επίσημες αργίες στη Βάδη - Βυρτεμβέργη, την οποία γνωρίζω: 01 Ιαν. Πρωτοχρονιά 06 Ιαν. Drei Könige (Θεοφάνεια) Απρ. Μεγάλη Παρασκευή (κινητή). Απρ. Δευτέρα του Πάσχα (κινητή). 01 Μαι. Εργατική Πρωτομαγιά. Μαι. Της Αναλήψεως (κινητή). Ιουν. Της Πεντηκοστής (κινητή). 11 Ιουν. Corpus Christi . 03 Οκτ. Ημέρα της Ενοποίησης (Ομοσπονδιακή εθνική εορτή). 01 Νοε. Των Αγίων Πάντων. 25 Δεκ. Χριστούγεννα. 26 Δεκ. Δεύτερη ημέρα Χριστουγέννων. Σύνολο 12. Οι ανεπίσημες (τηρούνται ανελλιπώς μόνον από τα σχολεία και Δημόσιο, από τις επιχειρήσεις είναι μετ' αποδοχών προαιρετικά, όταν υπάρχει συμφωνία με το συνδικάτο). 15 Αυγ. Κοίμηση της Θεοτόκου (μόνον για Καθολικούς). 31 Οκτ. Ημέρα της Μεταρρύθμισης (θρησκευτική, για Προτεστάντες). 18 Νοε. Ημέρα της Προσευχής . 31 Σεπτ. "Εορτή της πατάτας" (αντίστοιχη με την Oktoberfest της Βαυαρίας) Σύνολο 4 πρόσθετες.

  3. avanti avatar
    avanti 26/03/2012 16:37:17

    Μετράω και ξαναμετράω τις αργίες μας και 33 δεν τις βγάζω, χώρια που όταν πέφτουν Κυριακή πάνε χάνονται όπως καλή ώρα με την Εθνική μας γιορτή..
    Να γίνουμε Γερμανοί δεν μπορούμε & ίσως δεν θέλουμε, Ελβετοί ρολογάδες αδύνατον, ας μείνουμε Ελληνες λοιπόν διορθώνοντας όσα μας πληγώνουν.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ avanti 26/03/2012 17:19:08

      Εννοεί ημέρες ετήσιας άδειας μετ' αποδοχών.
      Οι επίσημες ημέρες αργίας είναι 12:
      Πρωτοχρονιά, Θεοφάνεια, Καθαρά Δευτέρα,
      25 Μαρτίου, Μεγάλη Παρασκευή, Δευτέρα του Πάσχα, 1 Μαΐου, Αγίου Πνεύματος, 15 Αυγούστου Κοίμηση της Θεοτόκου, 28 Οκτωβρίου,
      Χριστούγεννα, Δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων
      Σύν μερικές περιπτώσεις πόλεων με 1 τοπική εορτή (πολιούχος Άγιος)

      • avanti avatar
        avanti @ Ο Θείος 26/03/2012 17:29:23

        OK, το κατάλαβα, αλλά επειδή έχω να λάβω πολλά χρόνια όλες τις προβλεπόμενες ημέρες της ετήσιας άδειας..... προτιμώ όπως καταλαβαίνεις τις επίσημες αργίες που δύσκολα καταστρατηγούνται. Τι να κάνουμε ο καθένας όπως μπορεί να βολευτεί με λίγη άδεια στον ιδιωτικό τομέα.

        • Φελίζα avatar
          Φελίζα @ avanti 26/03/2012 23:53:55

          avanti έχω πάθει το ίδιο....μήπως να πάμε στην Γερμανία?

  4. ab-normal avatar
    ab-normal 26/03/2012 16:41:07

    Είμαστε λαός άκρων αντιθέσεων όσον αφορά την εργασία : γυμναστήριο Αθηνών 4 δέντρα περιμετρικά 8 δημόσιοι υπάλληλοι κηπουροί! εταιρία ιδιωτικού δικαίου ανάγκες για 10 άτομα δουλεύουν 6 , 12ωρα χωρίς αμοιβή υπερωρίας! αδικία-φαυλότητα- ανάγκη .Διάλεξε και πάρε..

  5. kwstas avatar
    kwstas 26/03/2012 17:07:42

    Το πρόβλημα της μειωμένης ελληνικής παραγωγικότητας είναι διττό. Από τη μια μεριά η έλλειψη ισχυρής και σύγχρονης (εντάσεως κεφαλαίου) βιομηχανίας κι από την άλλη μεγάλος κατά κεφαλήν αριθμός ατόμων που ζουν ουσιαστικά από το δημόσιο κορβανά, χαρακτηριζόμενοι συλλήβδην ως "πνευματικοί δημιουργοί" ή "θεράποντες κοινωνικών δομών" (επιβάτες του gravy train, αγγλιστί).

    • ab-normal avatar
      ab-normal @ kwstas 26/03/2012 17:10:02

      απολυτως σωστο .

  6. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 26/03/2012 17:25:05

    Αργίες είναι κ´ η άδεια που δικαιούμαστε πχ 28 εργάσιμες +θρησκευτικές κ´ εθνικές 12 έχουμε 40 Αργίες

  7. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 26/03/2012 18:29:20

    Οσο εργασιομανείς και να είναι την ρετσινιά του βάρβαρου και αιμοδιψούς λαού δεν πρόκειται να την αποβάλλουν. Δεν είναι τυχαίο που ενώ ανήκει στις μεγάλες δυνάμεις δεν την επιτρέπουν να έχει πυρηνικά.

  8. franc avatar
    franc 26/03/2012 18:51:53

    Aγαπητέ Παράξενε Ελκυστή,
    όπως πάντα οι αναρτήσεις σου είναι σωστές και προχωρούν σε βάθος.
    Εγώ απλώς μερικές πινελιές θα ήθελα να προσθέσω.
    1. Ενα καθαρό δημιουργικό μυαλό σ' ένα ιδανικό ζεστό και φωτεινό φυσικό περιβάλλον σαν της Ελλάδος είναι λογικό να "αποδίδει" πολύ περισσότερο έργο σε πολύ λιγώτερο χρόνο από ένα συγκεχυμένο μυαλό σ' ένα εχθρικό, ψυχρό και σκοτεινό περιβάλλον πχ. σαν της Γερμανίας .
    2. Η εργασία είναι αναγκαίο κακό για τον άνθρωπο. Αυτό οι αρχαίοι Ελληνες το είχαν θεσμοθετήσει και η "δουλεία" ήταν υποτιμητική και έργο κατώτερων ανθρώπων που είτε είχαν συλληφθεί στη μάχη, μη όντας άξιοι να υπερασπίσουν τον εαυτό τους, είτε ήταν συλληφθέντες κακοποιοί που έχασαν την ελευθερία τους ή τέκνα των ανωτέρω. Εμείς εξακολουθούμε ως ενιαίο και συνεχές έθνος να έχουμε τις ίδιες με τους προγόνους μας θεμελιώδεις αντιλήψεις για τη ζωή και την εργασία . Χρησιμοποιούμε την ίδια ακριβώς λέξη με μια απλή μεταφορά του τόνου...
    3.Ομως είναι και βαθειά πεποίθηση όλου του ανθρώπινου είδους, δεδομένου ότι ο Παράδεισος σε όλες σχεδόν τις θρησκείες είναι ενας τόπος απόλυτης τεμπελιάς όπου οι άνθρωποι δεν εργάζονται καθόλου.
    Ακόμα και οι πλέον εργασιομανείς άνθρωποι που θεωρούνται οι Ιάπωνες, είναι πρωταθλητές κόσμου στην αναζήτηση ρομπότ που θα κάνουν όλες τις δουλειές ώστε ο άνθρωπος να αποκτήσει επιτέλους την πολυπόθητη τεμπελιά. (Αυτοί δεν ευφήυραν και την ηλεκτρική οδοντόβουρτσα για να μην δουλεύει το χέρι μας στο βούρτσισμα?) . Να μια ανταγωνιστική και κερδοφόρα επιχείρηση, όπως γενικά όλες οι επιχειρήσεις που προσφέρουν τεμπελιά...
    4 Βεβαίως η θεωρία δεν λύνει και το πρόβλημα της επιβίωσης, άρα αναγκαστικά θα δουλέψουμε. Οπότε καταλήγουμε και πάλι στους προγόνους μας. "Μέτρον άριστον".
    Το ιδανικό τουλάχιστον για εμάς ως Ελληνες είναι να ζούμε ευτυχέστεροι με όσο το δυνατόν λιγώτερη δουλειά και οσο το δυνατόν περισσότερο δημιουργικό χρόνο. Αν την αρχαία αυτή πεποίθηση την ασπάζονται και άλλοι, εμείς θα την σεβαστούμε έστω κι αν δυσκολεύει το στόχο μας...
    5.Η παγκόσμια κρίση πάντως είχε ξεκινήσει πολύ πιο πριν απο αυτήν της Ελλάδας και βεβαίως δεν οφείλεται στην τεμπελιά των Ελλήνων, ούτε κάποιων άλλων, καθότι όχι μόνο δεν έχουμε έλλειψη παραγωγής αγαθών, αλλ΄αντιθέτως υπερβολική επάρκεια, που οφείλεται προφανώς σε υπερβολική ανθρώπινη σωματική και πνευματική εργασία. Η κρίση απεδείχθει και μαθηματικώς οτι οφείλεται στον ανεξέλεγκτα εξαπλούμενο καρκίνο της απληστίας των 10-12υπερ-τραπεζων που κυβερνούν τη γή μέσω του επίσης ανεξέλεγκτου δικτύου των "φορολογικών παραδείσων". Η δική μας κρίση αποτελεί την παρωνυχίδα της παρωνυχίδος της παγκόσμιας κρίσης και ηταν αδύνατον να την είχαμε αποφύγει ακόμα κι αν είχαμε επιτύχει την θεαματική επανίδρυση του κράτους ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ Η ΙΡΛΑΝΔΙΑ.
    Αν απο τη δική μας κρίση επωφελήθηκαν περισσότερα λαμόγια απ' ότι στις άλλες ομοιοπαθείς χώρες όπου τά έφαγαν ΟΛΑ πολύ λιγώτερα άτομα, δεν αλλάζει τίποτε ούτε όσον αφορά τα αίτια , ούτε όσον αφορά την λύση της κρίσης . Δεν θα ανοίξουν πάλι οι αγορές αν αύριο "μετανοήσουν" όλα τα λαμόγια και γίνουν ηθικοί και έντιμοι πολίτες. Οι αγορές θα ανοίξουν πχ. αμέσως αν αύριο η Ελλάδα γίνει Φορολογικός παράδεισος σαν τα νησιά Κευμαν. Ούτε θα ανοίξουν οι αγορές αν καταργήσουμε εντελώς τη σύνταξη...Θα ανοίξουν σίγουρα όμως άν κάνουμε πχ. το Ελληνικό Λας Βέγκας καταργώντας κάθε περιορισμό δόμησης...

  9. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 26/03/2012 20:35:41

    Προσωπικά πιστεύω ότι ο άνθρωπος πρέπει να δουλεύει για να ζει και όχι να ζει για να δουλεύει. Αυτό όμως δεν είναι αποδεκτό σε μια κοινωνία όπου το κέρδος είναι η μοναδική κινητήριος δύναμη.

  10. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 26/03/2012 21:09:10

    Μια σκληρά εργαζόμενη Ελληνίδα συμφωνεί μαζί σου...
    http://www.youtube.com/watch?v=SWavqumDgwc

  11. ianos avatar
    ianos 26/03/2012 21:14:17

    Βάση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας (άρθρο 4 του Β.Δ.748/66) οι ημέρες υποχρεωτικής αργίας στον ιδιωτικό τομέα είναι :
    α) Η 25η Μαρτίου,
    β) Η Δευτέρα του Πάσχα,
    γ) Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (15 Αυγούστου)
    δ) Η εορτή της Γεννήσεως του Χριστού (25 Δεκεμβρίου).

    Ενώ προαιρετικής αργίας, σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις (άρθρο 4 του Β.Δ.748/66) είναι:
    α) Η 1η Μαΐου
    β) Η 28η Οκτωβρίου.

    Υποχρεωτικές αργίες = απαγορεύεται η απασχόληση.
    Προαιρετικές αργίες = η απασχόληση ή μη επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του εργοδότη.

    Συνεπώς : 26 Δεκεμβρίου Επόμενη Χριστουγέννων
    1 Ιανουαρίου Πρωτοχρονιά
    6 Ιανουαρίου Θεοφάνεια
    Καθαρά Δευτέρα
    Μεγάλη Παρασκευή
    Αγίου Πνεύματος
    Δεν είναι αργίες,ενώ παραμένουν ως αργίες για τους εργαζομένους στο Δημόσιο, Τράπεζες & εμπορικά καταστήματα.

  12. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 26/03/2012 21:19:38

    Στη αρχική φυσική του κατάσταση, ο άνθρωπος ήταν κυνηγός- τροφοσυλλέκτης. Αυτό απαιτούσε ελάχιστο χρόνο.
    Με την ανάπτυξη της γεωργίας άρχισε το μερουδούλι μεροφάι, το οποίο εντατικοποιήθηκε μετά τη βιομηχανική επανάσταση.
    Αυτά συνοπτικά, με κεντρική ιδέα το ότι η δουλειά (δουλεία) είναι κόντρα στην ανθρώπινη φύση.
    Και επίσης αυτή ήταν και η ουσία της θεωρίας του Μάρξ, που ήθελε την τεχνολογική επανάσταση να είναι αυτή που στο τέλος θα απελευθερώσει τομ άνθρωπο, έτσι ο καθένας μας να είναι ψαράς, κυνηγός, ποιητής, φιλόσοφος, ή ότι άλλο θέλει, απελευθερωμένος οριστικά από την ανάγκη του να κοπιάζει καθημερινά για να ζήσει.

  13. ΜΑΡΙΑ avatar
    ΜΑΡΙΑ 26/03/2012 21:25:55

    Για να δείτε φίλοι ακομα και εδώ υπάρχουν οι πρώτοι και οι παρακατιανοί.
    Οι δημόσιοι οι τραπεζίτες και ο παρακατιανός ιδιωτικός υπάλληλος.
    θαυμάστε γιατί χάθηκε ο ιδιωτικός για ακομμα μία φορ'α.
    Βάση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας (άρθρο 4 του Β.Δ.748/66) οι ημέρες υποχρεωτικής αργίας στον ιδιωτικό τομέα είναι :
    α) Η 25η Μαρτίου,
    β) Η Δευτέρα του Πάσχα,
    γ) Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (15 Αυγούστου)
    δ) Η εορτή της Γεννήσεως του Χριστού (25 Δεκεμβρίου).

    Ενώ προαιρετικής αργίας, σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις (άρθρο 4 του Β.Δ.748/66) είναι:
    α) Η 1η Μαΐου
    β) Η 28η Οκτωβρίου.

    Υποχρεωτικές αργίες = απαγορεύεται η απασχόληση.
    Προαιρετικές αργίες = η απασχόληση ή μη επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του εργοδότη.

    Συνεπώς : 26 Δεκεμβρίου Επόμενη Χριστουγέννων
    1 Ιανουαρίου Πρωτοχρονιά
    6 Ιανουαρίου Θεοφάνεια
    Καθαρά Δευτέρα
    Μεγάλη Παρασκευή
    Αγίου Πνεύματος
    Δεν είναι αργίες,ενώ παραμένουν ως αργίες για τους εργαζομένους στο Δημόσιο, Τράπεζες & εμπορικά καταστήματα.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ ΜΑΡΙΑ 27/03/2012 00:45:49

      Φαντάσου νά γίνει ὁ διαχωρισμός Ἐκκλησίας-Κράτους ὃπως ἐπιθυμοῦν τόσοι προοδευτικοί,τότε νά δεῖς ἀνακατατάξεις στίς ἀργίες τῶν μέν καί τῶν δέ...

  14. franc avatar
    franc 26/03/2012 21:33:21

    Eπομένως, αφού εμείς πιστεύουμε κάτι που επιστημονικά, ηθικά και κοινωνικά είναι σωστό και διαπιστώνουμε οτι η κοινωνία στην οποία ζούμε έχει παγιδευτεί στην προφανώς λανθασμένη αντίθετη κατέυθυνση, οφείλουμε να αγωνιζόμαστε μαζί με τα παιδιά μας που στην πλειοψηφία τους το κάνουν ήδη, για να αλλάξουμε αυτή την κοινωνία και την εσφαλμένη της κατεύθυνση συμμαχώντας με όσους συμφωνούν μαζί μας.

  15. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 26/03/2012 21:47:24

    Πολύ εύστοχες διαπιστώσεις

  16. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 26/03/2012 22:03:21

    Strange. Ο φάκτορας τό έκοψε σέ άλλη ανάτρηση, αλλά ταιριάζει καί εδώ.
    Συμβάλει ουσιαστικό στό θέμα. Όλα είναι θέμα αντίληψης.

    Κώλοι πολλοί υπάρχουνε εις το ωραίον φύλλον,
    με σχήματα διάφορα σε μέγεθος ποικίλον.
    Κώλοι χοντροί, κώλοι λεπτοί, κώλοι απαλοί κι αφράτοι,
    κώλοι σα ζύμη μαλακοί και κώλαροι τριζάτοι,
    κώλοι σκληροί σαν πέτρινοι και άλλοι λαστιχένιοι,
    κώλοι δροσάτοι, τροφαντοί και κώλοι μαραμένοι,
    κώλοι μεγάλοι σαν βουνά και κώλοι μια χουφτίτσα,
    κώλοι που ' χουν κουνήματα και κάνουνε καπρίτσια
    κώλοι σαν τάβλα επίπεδοι, κι άλλοι ψηλά βαλμένοι,
    κώλοι σαν φράπες τουρλωτοί και κώλοι κρεμασμένοι,
    κώλοι κομψοί, συμμετρικοί και περιποιημένοι
    και κώλοι ασουλούπωτοι, ' μπόγοι κακοδεμένοι ' .
    Κώλοι σαν τριαντάφυλλο και κώλοι σαν αχλάδι,
    κώλοι που προκαλούν κλοτσιά κι άλλοι που θέλουν χάδι
    Κώλοι σαν αλαβάστρινοι, που μοιάζουν με καθρέφτη
    κώλοι που θέλουν φίλημα κι άλλοι που θέλουν νέφτι
    κώλοι σπανοί, δασύτριχοι, κώλοι σαν κολλιτσίδες
    και κώλοι που στενάζουνε από αιμορροΐδες.
    Κώλοι ακριβοί, κώλοι φτηνοί, μονάχα δυο παράδες
    και κώλοι που προσφέρονται εις τους ..........ράδες (*λογοκρισία)
    κώλοι ' τοιούτων ' , ευτραφείς, μοσχοπουδραρισμένοι,
    και κώλοι απλησίαστοι γιατ ' είναι λερωμένοι.
    Κώλοι αριστουργήματα, όλο καλλιγραφία
    και κώλοι σαν της μυλωνούς την ανορθογραφία.
    Κώλοι που σε ζαλίζουνε σαν τους κρυφοκοιτάς
    και που σε κάνουνε να λες.. ' ή ταν ή επί τας ' !
    Κώλοι οπού το βλέμμα σου δεν ξεκολλά ευκόλως
    που τους θωρείς όταν περνούν κι αναφωνείς: ' Τι κώλος! '

    Ποίημα του κώλου (του ποιητή Γ. Σουρή)

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Ιαπετός 26/03/2012 22:26:28

      Τελικά,ὃλοι τήν ἲδια δουλειά κάνουν καί ἂμα ἀνοίξεις κουβέντα μαζί τους τά ἲδια πράγματα θά ἀκούσεις...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.