#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/02/2010 13:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προτείνει επαναφορά στην δραχμή



Ο Αμερικανός οικονομολόγος, Μάρτιν Φέλντσταϊν, καθηγητής Οικονομικών στο Χάρβαρντ και σύμβουλος των κυβερνήσεων Ρέιγκαν και Ομπάμα προτείνει με άρθρο του στους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς τη χορήγηση προσωρινής άδειας εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη, με όρο επανένταξής της μετά το ξεκαθάρισμα των δημοσιονομικών της.

Προτείνει την υιοθέτηση της δραχμής και πάλι, αρχικά με ισοτιμία 1 προς 1 με το ευρώ και τη σταδιακή υποτίμησή της μέχρι τα ελληνικά προϊόντα να γίνουν πιο ανταγωνιστικά.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 17/02/2010 13:34:45

    Συμφωνώ ! Αλλά δε θα μας αφήσουν επειδή για να πετύχουμε χρειάζεται άλλους είδους κυβέρνηση, όχι ανδρείκελα. Θα πρέπει να προηγηθεί ΚΑΘΑΡΣΗ με τιμωρία των καθαρμάτων που γονάτισαν τη χώρα κατακλέβοντάς την. Νέο ΓΟΥΔΙ, νέο Σύνταγμα, με οριοθέτηση πολυεθνικών, δημόσιου, ελληνικών επιχειρήσεων. Αυστηρή και σταθερή οργάνωση παντού, χτίσιμο αποκεντρωμένων ΘΕΣΜΩΝ, στροφή στην παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών ποιότητας, επιστροφή στην αγροτική (βιο)καλλιέργεια, ελληνική παιδεία και πολιτισμός, τεχνολογική έρευνα για τις δικές μας ανάγκες, μέτρα για τουρισμό με υπερηφάνεια, δηλαδή υψηλής ποιότητας. Και άλλα ευνόητα.

    Τα περί αδυναμίας λόγω ιδιοσυγκρασίας με συγχωρείται,αλλά είναι μακακίες. Ολοι βλέπουμε τι είμαστε ικανοι να κάνουμε στο εξωτερικό σε κοινωνίες στοιχειωδώς οργανωμένες και ανταποδοτικές των προσπαθειών μας.

    http://neotera.wordpress.com/

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ανώνυμος 17/02/2010 13:49:31

      Δεν είναι τόσο θέμα ιδιοσυγκρασίας, αλλά θέμα σαθρών θεσμών και ανύπαρκτης λειτουργίας ελεγκτικών μηχανισμών. Με την ατιμωρησία να έχει πια αποκτήσει... συνταγματικές διαστάσεις -ξέρεις πόσοι κατάφωροι παραβάτες διαφόρων νόμων προσφεύγουν στο ΣτΕ για να... κατοχυρώσουν την ασυδοσία τους και τα καταφέρνουν;- πώς θα μπορούσε να γίνει πράξη ο μετασχηματισμός που αναφέρεις;

    • κακός avatar
      κακός @ Ανώνυμος 17/02/2010 14:39:58

      Αλληλουχία ανδρεικέλων
      όσο για το Σύνταγμα, όχι πλαστικό σχοινί, λύνεται εύκολα,

    • Orestios avatar
      Orestios @ Ανώνυμος 17/02/2010 14:44:14

      @ κακός
      Το σύρμα είναι καλύτερο.

  2. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 17/02/2010 13:39:12

    Σενάριο: οι Ευρωπαίοι "απορρίπτουν για τα μάτια του κόσμου" στο ενδεχόμενο αυτό.
    Το αμέσως επόμενο διάστημα οργανώνονται στην Ελλάδα μεγάλες και συνεχείς κινητοποιήσεις εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, με αίτημα την έξοδο και την επαναφορά στη δραχμή.
    Οι Ευρωπαίοι στον απόηχο της κοινωνικής έκρηξης νίπτουν τας χείρας και αφήνουν το απείθαρχο παιδί της Ενωσης να οδηγηθεί σιγά σιγά έξω από το μαντρί για να μην επηρεάζονται και τα άλλα παιδιά.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 17/02/2010 13:43:39

      Επειδή κάναμε σχεδόν ταυτόχρονα τα σχόλιά μας, βλέπω ότι σχεδόν συμπίπτουν. Για το παραπάνω σενάριο που ανέφερες λοιπόν, βγάζω το συμπέρασμα ότι ΔΕΝ προβλέπει επιστροφή στο ευρώ "όταν ξεκαθαριστούν τα δημοσιονομικά μας", έτσι δεν είναι;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 17/02/2010 13:50:40

      Aυριανιστή πιθανότατα το σενάριο δεν το προβλέπει, αλλά εξαρτάται και από το συσχετισμό δυνάμεων στο εσωτερικό μέτωπο.
      Αν επικρατήσουν αριστερές τάσεις δεν προβλέπει επιστροφή.
      Αριστερές τάσεις θα επικρατήσουν σίγουρα αν δεν υπάρξει μια ελάχιστη παραδειγματική "κάθαρση" και τιμωρία όσων ευθύνονται για τη σημερινή κατάσταση και αν δεν συντεστεί μια ουσιαστική αναδιανομή των εισοδημάτων προς τα ΚΑΤΩ και όχι προς τα ΠΑΝΩ, όπως συνέβη συστηματικά την πρώτη δεκαετία του 2000.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 17/02/2010 14:01:28

      Ό,τι και να γίνει, αλλενάκι, ακόμα και χώρα-μοντέλο δημοσιονομικής διαχείρισης (λέμε τώρα) να γινόμασταν κάποτε, δεν επρόκειτο να γίνει επανεισδοχή μας στην ευρωζώνη, και πρώτα απ' όλα για λόγους παραδειγματισμού. Αν δοθεί η εντύπωση ότι στην ευρωζώνη μπορεί να μπαινοβγαίνει κάποιος όποτε θέλει, το ευρώ θα βουλιάξει. Και γι' αυτό μην αποκλείεις καθόλου αυτή η δήθεν "αθώα" πρόταση του συμβούλου αμερικάνων προέδρων να έχει ακριβώς αυτό το στόχο.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 17/02/2010 14:07:34

      Επίσης, αλλενάκι, θα μου επιτρέψεις να αμφισβητήσω το σημείο του σεναρίου που λέει "κινητοποιήσεις με αίτημα την έξοδο από το ευρώ". Ποιος πιστεύεις ότι θα συμμετάσχει σ' αυτές, όταν η προοπτική που θα τους έδινε κάτι τέτοιο είναι να χάσουν τα φτηνά (σε σχέση με το αν ήμασταν εκτός ευρωζώνης) καταναλωτικά αγαθά στα οποία έχει εθιστεί ο μέσος Έλληνας;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 17/02/2010 14:17:14

      "κινητοποιήσεις με αίτημα την έξοδο" κατ' αρχήν, αφού η επαναφορά στη δραχμή προϋποθέτει το πρώτο, ή τούμπαλιν. Γιατί αποκλείεις οι κινητοποιήσεις να είναι και "υποκινούμενες" πάντα με βάση το σενάριο...? πάνω σε μια ήδη υπάρχουσα μαγιά? Για ποια φθηνά καταναλωτικά αγαθά μιλάς? Γι'αυτό στην αγορά δεν κουνιέται φύλλο? Στην αγορά ακινήτων έχεις υπόψη σου τι γίνεται? Έχουμε κάθετη υποτίμηση εκ των πραγμάτων τώρα, σήμερα.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 17/02/2010 14:25:00

      αλλενάκι, όπως φαίνεται ίσως σε λίγο αποδειχθεί ότι έχεις δίκιο!
      Έχουμε ήδη "Ιρλανδικό" μοντέλο στο δημόσιο έλλειμμα, μάλλον θα πάμε για "Ισπανικό" μοντέλο στην αγορά ακινήτων!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 17/02/2010 14:25:59

      @αλλενάκι: "Για ποια φθηνά καταναλωτικά αγαθά μιλάς? Γι’αυτό στην αγορά δεν κουνιέται φύλλο?"

      Είσαι σίγουρη ότι δεν κουνιέται φύλλο; Για πες στο μέσο Έλληνα ότι δεν θα αλλάζει κινητά και λοιπά γκάτζετς ανά εξάμηνο, και τα ξαναλέμε.

      Μην κρίνεις μόνο από την αγορά ακινήτων. Η αγορά που γιγαντώθηκε μετά την είσοδο στην ευρωζώνη, ήταν κυρίως η αγορά των (πάλαι ποτέ ακριβών) διαρκών καταναλωτικών αγαθών της μορφής που προανέφερα, δηλ. ηλεκτρονικά, γκάτζετς κ.λπ Και επειδή αυτά αποτελούν και αντικείμενο επίδειξης, τόσο στο σπίτι όσο και στην καφετέρια, δεν έχω παρατηρήσει να πέφτουν οι πωλήσεις τους στη χώρα μας από πέρυσι που (υποτίθεται ότι) ξεκίνησε η κρίση.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 17/02/2010 14:42:46

      Αγαπητέ Αυριανιστή και αυτή η παθογένεια θα σταματήσει όταν εξαντληθούν και τα τελευταία υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών. Ίσως όμως το ποσοστό της μαύρης οικονομίας να είναι 100% του ΑΕΠ και όχι 25% ή 40% ή 60%. Τότε ναι, έχεις δίκιο. Ποιο είναι το μέλλον μιας τέτοιας χώρας?

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 17/02/2010 14:49:16

      Αλλενάκι, αυτή η παθογένεια, όπως σωστά τη χαρακτηρίζεις, έχει πια ρίζες 8-9 ετών. Κατά συνέπεια, πολύ δύσκολο να ξεριζωθεί. Έξις, δευτέρα φύσεις, βλέπεις. Εδώ και χρόνια έχω βαρεθεί ακούω για υπερχρέωση των υπολοίπων των πιστωτικών καρτών, και όμως ο υπερκαταναλωτισμός καλά κρατεί.

      Μήπως λοιπόν -λέω, μήπως- το ποσοστό της μαύρης οικονομίας είναι όντως αυτό που λες; Δεν εξηγείται αλλιώς, όταν βλέπω διάχυτη στην κοινωνία μια γενικευμένη απάθεια ενώπιον του ενδεχομένου κατάργησης των δώρων (τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα). Υπό άλλες συνθήκες, και μόνο με το να εκστομίσει κάποιος τις λέξεις "κατάργηση δώρων", θα είχαν ξηλωθεί τα πεζοδρόμια. Για να υπάρχει λοιπόν αυτή η απάθεια, προφανώς από κάπου "αλλού" υπολογίζουν ότι θα ισοφαριστεί η χασούρα. (Και πάλι χαμένοι βέβαια θα είναι, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.)

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 17/02/2010 14:52:26

      Έρχεται Πάσχα, που να τρέχουν τώρα να ξηλώνουν πεζοδρόμια...
      Μήπως απλά εθελοτυφλούν? Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε. Θεωρώ ότι οι εξελίξεις μας έχουν ξεπεράσει προ πολλού. Αντιληπτική ικανότητα πάντως δεν βλέπω.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 17/02/2010 14:56:02

      Το 30% ξέρει ότι έκανε βλακείες, οι λοιποί είτε δεν έχουν (πολιτική) φωνή, είτε γνωρίζουν ότι η φωνή τους τώρα δεν θα έχει αποτέλεσμα.

  3. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 17/02/2010 13:41:13

    Αν αυτός που έκανε την πρόταση δεν έφερε τη "βαριά" ιδιότητα του συμβούλου αμερικανών προέδρων (και άρα προφανώς τα λέει με συγκεκριμένη στόχευση), η πρόταση θα φαινόταν όχι απλώς ανεφάρμοστη, αλλά αστεία. Και εν πάση περιπτώσει δε νομίζω ότι μπορεί ποτέ να γίνει αποδεκτή από το διευθυντήριο των Βρυξελλών, γιατί το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να παρουσιάζει την ευρωζώνη ως... american bar, όπου κάθε χώρα μπορεί να μπαινοβγαίνει ανάλογα με τα "φεγγάρια" των δημοσίων οικονομικών της.

  4. Ρούβλι Vs $ avatar
    Ρούβλι Vs $ 17/02/2010 13:45:12

    Συμφωνούμε , επαναφορά , στη δρχ αλλά με βάση το Ρούβλι όχι άλλες δολαριες όχι άλλες ουτανιες .
    Και πότε ξανά μέσα στην Ευρωζώνη , και πότε ξανά στην ΕΕ.
    Και φυσικά Sukhoi Su-35 και τέλος .

  5. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 17/02/2010 13:51:15

    Πώς θα ξεκαθαριστούν μετά τα οικονομικά μας; Θα μας δανείσουν για μερικά χρόνια τον Χάρι Πότερ;

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 13:53:21

      Today is the day.

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 13:57:06

      Ο Χάρι εκπορεύτηκε από "εκτός ευρωζώνης νήσον". Άρα ούτε αυτόν μπορούν να μας στείλουν ως σωτήρα ...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 13:58:00

      Γι' αυτό και η "προσωρινή" έξοδος από την ευρωζώνη θα ήταν το σύνηθες... ουδέν μονιμότερον.

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 14:01:08

      Μπορεί η "δημιουργία προβλημάτων" να είναι πηγή "προόδου" αλλά πολύ συχνά καθίσταται μια "μαύρη τρύπα παρανοίας".

  6. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 17/02/2010 13:55:07

    Όλο για γουδιά διαβάζω.

    Το πρόβλημα είναι ότι το Γουδί πλέον είναι πυκνοκατοικημένο και δεν υπάρχει χώρος να εκτελεστούν όλοι όσοι χρειάζεται.

    Πρέπει να βρεθεί καινούργιος χώρος...

  7. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 17/02/2010 14:07:57

    Είχα σκοπό να ζητήσω από τον Φάκτορα ... δημοψήφισμα για το αν πρεπει να μείνουμε ή όχι στην ευρωζώνη, αλλά ο κ. καθηγητής μας υπέδειξε και Τρίτη λύση, οπότε το τοπίο θόλωσε και δεν είναι δυνατόν να διατυπωθεί διλημματικά το ερώτημα ...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ antiathlitikos 17/02/2010 14:10:32

      Η "τρίτη λύση" απλά δεν μπαίνει στην εξίσωση, για το λόγο που προαναφέρθηκε στα πιο πάνω σχόλια. Κατά συνέπεια, το ερώτημα μπορεί να διατυπωθεί μια χαρά διλημματικά: ή ΜΟΝΙΜΟ ξωπέταγμα από την ευρωζώνη, ή παραμονή με (ό,τι αυτή συνεπάγεται).

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ antiathlitikos 17/02/2010 14:14:20

      Έχεις δίκιο! Αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι μια εναλλακτική διλημματική ερώτηση θα μπορούσε νάναι: Μονιμότης ή προσωρινότης; Εκεί να δεις ζόρια!

  8. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 17/02/2010 14:09:02

    Υπάρχουν όμως κατάλληλοι σύντροφοι του Χάρι, καταγόμενοι από χώρες της Ευρωζώνης, δια τους νωρίζοντες την Σχολήν Μάγων Hogwarth:
    Π.χ. οι αδελφές Gabrielle και Fleur Delacour, εκ της φίλης χώρας του Ουγγρο - Θεσσαλονικέως την καταγωγήν Σαρκοζύ.
    Ή και από άλλες Κοινοτικές χώρες, υποψήφιες μελλοντικά για Ευρωζώνη:
    Виктор Крум - Βίκτωρ Κράμ (μάλιστα με το επώνυμο του μεσαιωνικού βασιλέως της γείτονος χώρας του, Κρούμου).

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 14:19:08

      Τέλειο stgm, τέλειο! Οπότε έχουμε και περίοδο χάριτος μέχρι να μπουν οι υποψήφιοι ...

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 14:20:50

      Ήρθε κι έδεσε το γλυκό, ο Βαλκανικός πόλος εντός της Ευρωζώνης (Νοτιανατολικής Ευρώπης επί το κομψότερον)!

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 17/02/2010 14:24:16

      Για να δικαιωθεί έτσι και η προσέγγιση της Τοντόροβα περί των Βαλκανίων ως επαμφοτεριζόντων και ουχί διαφορετικών!

  9. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 17/02/2010 14:13:55

    Νομίζω ότι θα είναι χειρότερα τα πράγματα αυτή την στιγμή, θέλει μεγάλη μαεστρία και τεχνογνωσία κάτι τέτοιο.

  10. gap-goup avatar
    gap-goup 17/02/2010 14:20:48

    Γουσταρω δραχμες..θελω να πηγαινω στην λαικη με ενα δις δραχμες για ενα κιλο ντοματες.

  11. gap-goup avatar
    gap-goup 17/02/2010 14:28:38

    Αλλενακι οι οργανωντες των κινητοποιησεων θα ειναι οσοι προλαβαν και εβγαλαν τα λεφτα τους στην ελβετια και στην κυπρο.
    Θα τα ανταλλαξουν με δραχμες και θα αγορασουν την μιση Ελλαδα τσαμπα..ειδικα τις περιουσιες των αθωων διαδηλωτων υπερ της δραχμης.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ gap-goup 17/02/2010 14:34:56

      Γιατί; Αμφιβάλλει κανείς ότι όσο θα κερδίζουν έδαφος τέτοιες προτάσεις (για έξοδο από το ευρώ), θα εκπατρίζονται όλο και περισσότερα κεφάλαια καταθέσεων στο συγκεκριμένο νόμισμα; Ή μήπως νομίζουμε ότι είναι (θεσμικά) δυνατό να αποφασιστεί και να ανακοινωθεί η έξοδος εν μία νυκτί για να πιαστούν πολλοί στον ύπνο και να μην προλάβουν να φυγαδεύσουν τις καταθέσεις τους;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ gap-goup 17/02/2010 14:54:14

      gap goup: μα γράφω και για "υποκινούμενη" κατάσταση πάνω στην ήδη υπάρχουσα μαγιά δυσφορίας και ανέχειας.

  12. Orestios avatar
    Orestios 17/02/2010 14:33:49

    Το ουσιαστικό είναι πως υπάρχει νομισματικός πόλεμος. Στόχος το ευρώ.
    Αυτό είναι το ζουμί της υπόθεσης. Και όπως κάποιοι καλοθελητές υποστήριζαν πως οι Γερμανοί θέλουν χαμηλής αξίας ευρώ, έγινε το θαύμα και φαίνεται πως οι Αμερικανοί το ζητούν τελικά. Έφαγαν χυλόπιτα από την Κίνα, που δεν ανατίμησε το νόμισμά της και χτυπούν το ευρώ.
    Ο ρόλος των δικών μας είναι πιο ξεκάθαρος.

    • man8os avatar
      man8os @ Orestios 17/02/2010 16:33:29

      Ετσι φαινετε πιο λογικο.Αλλα εμεις οι αδυναμοι ημαστε τα θυματα του πολεμου...

    • Orestios avatar
      Orestios @ Orestios 17/02/2010 16:41:47

      Σε παραπέμπω στις σημερινές δηλώσεις του ΠΡΟΠΟ για ωδινες και βαρύ τίμημα. Τέτοια θα λένε οι "φιλέλληνες", που μας κυβερνούν.

    • man8os avatar
      man8os @ Orestios 17/02/2010 16:45:23

      Δεν πα να @@θουν! Να δουλεψουν τους ψηφισαμε οχι να μας δουλεψουν.
      Ποιος θα κατευθηνει την Ελλαδα εξω απο την κριση?

    • Orestios avatar
      Orestios @ Orestios 17/02/2010 16:52:01

      Έχεις δίκιο. Δεν βγήκαν στην εξουσία για να κάνουν το κομμάτι τους αλλά για να υπηρετήσουν τους Έλληνες.
      Από την στιγμή όμως που το δούλεμα συνεχίζεται, λυπάμαι που το λέω, αλλά θα δούμε χειρότερα πράγματα. Η δικτατορία έρχεται, αλλά δεν θα είναι δεξιά αυτή τη φορά. Θα είναι πούρα σοσιαλιστική. Δημοκρατική δηλαδή, καράτσεκαρισμένο.

    • man8os avatar
      man8os @ Orestios 17/02/2010 16:55:38

      Και με την εγκριση του Πακισταν! Αν εχει 1,000,000 μουσουλμανους ψηφοφορους τιποτα δεν θα το εμποδιζει. Οι ιδιοι ειναι φτωχοι και δεν θα διαμαρτυρηθουν για την φτωχια που θα φερει το ΠΑΣΟΚ( αντιθετα θα νιωθουν σαν στο σπιτι τους), ενω το ΠΑΣΟΚ θα τους βαλει να καταστειλουν με τα εθιμα τους τις διαμαρτυριες των ιθαγενων. Θα νοσταλγησουμε την Τουρκοκρατια!

    • Orestios avatar
      Orestios @ Orestios 17/02/2010 17:01:44

      Για αυτό καίγονται να ψηφιστεί το λαθρονομοσχέδιο ώστε να προσφύγουν άμεσα στις εκλογές καταγγέλοντας την ΕΕ και λέγοντας (ψευδώς πάλι) πως τάχα τους ανάγκασαν να πάρουν τέτοια μέτρα και πως μόνο με αυτούς θα αποκτήσουμε εθνική κυριαρχία. Τα γνωστά παπατζηλίκια ακόμη μια φορά.

    • man8os avatar
      man8os @ Orestios 17/02/2010 17:05:09

      Και εμεις πρεπει να τους εμποδισουμε να κανουν την Ελλαδα ξεφραγο αμπελι.

  13. gap-goup avatar
    gap-goup 17/02/2010 14:37:38

    "Προτείνει την υιοθέτηση της δραχμής και πάλι, αρχικά με ισοτιμία 1 προς 1 με το ευρώ και τη σταδιακή υποτίμησή της μέχρι τα ελληνικά προϊόντα να γίνουν πιο ανταγωνιστικά"
    ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ?
    Να μας δωσουν για καθε ενα ευρω ΜΙΑ δραχμη.
    Την επομενη ημερα θα χρειαστουμε 340 δραχμες για να αγορασουμε ενα ευρω.
    Την μεθεπομενη 3400 δραχμες για ενα ευρω..."σταδιακα" θα γινουμε γερμανια του μεσοπολεμου,ενα φορτηγο δραχμες για μια φρατζολα ψωμι.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ gap-goup 17/02/2010 14:41:25

      Προφανώς δεν μιλάει για τέτοιας κλίμακας αλλεπάλληλες υποτιμήσεις. Θα μπορούσε π.χ. η υποτίμηση να οδηγήσει σε μία ισοτιμία 1,30 (δραχμές) προς 1 (ευρώ).

      Αλλά απορώ γιατί καθόμαστε και μπαίνουμε σε μια τέτοια λογική, από τη στιγμή που το σενάριο της "προσωρινής εξόδου" δεν θα το επέτρεπε ποτέ η ΕΚΤ.

    • Orestios avatar
      Orestios @ gap-goup 17/02/2010 14:41:57

      Αμερικανιές. Θέλουν Αργεντινοποίηση. Βρήκαν όμως και τα κάνουν. Είναι που έχουμε "φιλελληνική" κυβέρνηση.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ gap-goup 17/02/2010 14:44:59

      Το έργο το έζησα ταξιδεύοντας transit στη Σερβία το '93: To δηνάριο κατρακυλούσε. Έβγαζες τα λεφτά από την τράπεζα το πρωί, μέχρι το μεσημέρι έπρεπε να ξοδευτούν. Όλοι συναλλασσόταν με τα τότε γερμανικά μάρκα. Ποιός θα κουβαλούσε τούβλα ολόκληρα με εκατοντάδες συμπιεσμένα χαρτονομίσματα, για ν' αγοράσει ένα γουλιανό Δουνάβεως στην ψαραγορά;
      Θυμάμαι ακόμα τον παππού σε μια Λαική στο Βελιγράδι: Του έδωσα κέρμα δύο μάρκων για να πάρω ένα κιλό σταφύλια, και φυσικά μου γύρισε ρέστα ένα μάρκο και 50 πφένιχ.
      Ζαβαρακατρανέμια!

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ gap-goup 17/02/2010 15:21:32

      έχω κάτι παλιά 10χίλιαρα πιάνουν;

      χαχαχα

  14. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 14:40:17

    Προτεινω να γυρισουμε σε αλλο νομισμα.. Γουαν, Ρουβλι, Μαρκο, Λιρα η και Δολλαριο.. ΡΕ εχουμε χαζους πολιτικους. Κανονικα επρεπε να πουν.. θελετε να βγουμε απο Ευρω?? οκ, το γυρναμε σε Δολλαριο εχετε προβλημα?? ΜΑγκια μας..

    εκει να δεις τι θα γινει με τους τοκους των δανειων κλπ κλπ μην αναλυω και κουρασω.. Μιλατε ρεεεε κοτες.. καντε τους να τρεχουν με 1000 και να παρακαλανε και να ζητουν συγγνωμη οι αλητες. ΟΥΣΤ

    Ελλαδα και Δολαριο μια χαρα, Πρασινο με Πρασινο και η χαρα του ΓΑΠ.
    Κανω επισημη προταση και προτεινω και δημοψηφισμα.

    In God we trust anyway και νηστευουμε και 40 μερες.

    ΠΠ

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 14:42:00

      Spread your legs ΚΟΥΦΑΛΕΣ

      ΠΠ

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 14:43:22

      Σωστός. Θα κάνουν μετά αναλύσεις και προτάσεις?

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 14:46:43

      το μιτο της Αριαδνης θα τους πασαρουμε με το Μινοταυρο στην κουρτινα 3. Εχει και ζονγκ. 3 χρονια θ αναλυουν.. θα πεσει ΣΟΒΑΡΟ γελιο.

      ΠΠ

  15. gap-goup avatar
    gap-goup 17/02/2010 14:46:33

    Οι Φαϊνάνσιαλ Τάιμς ,δημοσιευουν αυτο το αρθρο,για να πανικοβαλουν τους ελληνες μεγαλοκαταθετες,να βγαλουν τα λεφτα τους απο τις ελληνικες τραπεζες,για να επιταχυνουν την χρεωκοπια της χωρας.
    Ειναι εμμεσο κτυπημα στο ευρω..
    Το παιγνιδι χοντραινει..
    Η Αμερικη θελει να φορτωση την κριση της στην Ευρωπη,η Ελλαδα ειναι το μαχαιρι για να σφαξει την Ευρωπη.

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ gap-goup 17/02/2010 14:49:23

      το ελυσα το θεμα πιο πανω... :)

      ΠΠ

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ gap-goup 17/02/2010 14:54:43

      Σημασία λοιπόν έχει αν θα φάνε τη φόλα οι ευρωπαίοι.

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ gap-goup 17/02/2010 15:28:29

      Ακριβως! διοτι γνωριζαν πολυ καλα τι επαιζε... και πουλουσαν με μιζες τα παντα στις κυβερνησεις.. τωρα να πληρωσουν το μαρμαρο μαζι με τους δικους μας κλεφτες !!! ΦΥΛΑΚΑ !
      Ο νομος περι ευθυνης υπουργων να καταργηθει ΤΩΡΑ!!! και φυλακα.

      ΠΠ

  16. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 17/02/2010 14:47:27

    Και βρε παλικάρια που συμφωνείται ποιος θα πάρει δραχμές από αυτή την αλλαγή κοροϊδευόμαστε;

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ «Κασσάνδρα» 17/02/2010 14:48:41

      Η θα αρχίσουμε το σπόρ της αναζήτησης τράπεζας στο εξωτερικό;
      Μπούρδες.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ «Κασσάνδρα» 17/02/2010 14:57:33

      Γιατί, δύσκολο θα είναι να βρούμε τράπεζα στο εξωτερικό; Διάβασε το επόμενο σχόλιο (με τα κεφαλαία γράμματα) να δεις τι γίνεται με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για εκπατρισμό κεφαλαίων. Και προφανώς μπορεί και γίνεται αυτό, γιατί αλλαγή νομίσματος μέσα σε μια νύχτα ΔΕΝ μπορεί (θεσμικά, τεχνικά κ.λπ) να γίνει.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ «Κασσάνδρα» 17/02/2010 15:18:12

      Αυτό λέω αγαπητέ και μόνο που παίζει το σενάριο φεύγει χρήμα έξω, και εδω το κουβεντιάζουν ακόμα.

      είναι προφανές γιατί διαρρέονται τέτοια σενάρια ψάχνουν πελατεία οι ελβετοί.

  17. EUROTSOPANHS avatar
    EUROTSOPANHS 17/02/2010 14:52:16

    ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΗΠΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΔΡΑΧΜΗ.
    ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ.
    ΑΠΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΤΩΝ ΕΛΒΕΤΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΦΩΤΙΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΔΡΑΧΜΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΜΕΧΡΙ 40 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ΔΡΑΧΜΗΣ ΕΥΡΩ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ.
    ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΥΤΟ ΑΡΕΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΑΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ,ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΜΑΣ.
    ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΚΕΦΘΕΙ ΤΙ ΘΑ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΣΤΟ ΜΑΛΑΚΟ ΥΠΟΓΑΣΤΡΙΟ ΤΗΣ ΕΕ.
    ΗΔΗ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΙΣΠΑΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΟΙ ΔΥΣΦΟΡΟΥΝ ΕΝΤΟΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΑΞΩΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΝΤΟΝΟΤΕΡΕΣ.
    ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ,ΠΗΡΩΜΕΝΕΣ ΦΩΝΕΣ,ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΑΞΙΑΣ.
    ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΕΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑΤΙ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΝΩ ΚΑΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ.
    Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΗΤΑΝ ΦΑΙΔΡΗ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΡΑ ΠΛΕΟΝ ΕΧΕΙ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
    ΟΙ ΣΚΛΗΡΕΣ ΜΑΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΕΛΛΩΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΚΑΙ Η ΜΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΕ.
    ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ Η ΕΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2010.

  18. gap-goup avatar
    gap-goup 17/02/2010 15:02:58

    Διαβασα ολοκληρο το αρθρο,καταλαβα οτι εκανα λαθος,διαγραψτε τα σχολια μου.

  19. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/02/2010 15:23:05

    Το να βγούμε από το ευρώ για να υποτιμηθούμε, πράγματι προβλέπει σοβαρους πολιτικούς, και sorry George δεν είστε εσείς, και sorry ΝΔ, ούτε εσείς.

    Αν βγούμε από το ευρώ απλά θα πλακωθούμε μεταξύ μας, κάτι που δεν κάνουμε με την προσδοκία έξωθεν πειθαρχίας... από τους τσανακογλύφτες και τα φερέφωνά τους.

    Αν είμαστε εξαγωγική οικονομία, η υποτίμηση θα έλυνε κάποιο πρόβλημα. Τώρα, η υποτίμηση απλά θα μειώσει λίγο πιο γρήγορα το επίπεδο των πελατών μας και θα κάνει πιο φτηνή την εξαγορά οποιοδήποτε υπολείμματος παραγωγικού ιστού, ή ποιο φτηνή την αγορά παραλιών άπό τουρίστες και βουνοκορφών από αιολικούς.

    Με υποτίμηση, τα εφοπλιστικά, τα μαύρα και τα γκρίζα λεφτά, θα μπουνε μέσα πιο εύκολα, αλλά θα είναι και εξαιρετικά πληθωριστικά, αφού δεν παράγουμε. Θα πουλάμε χώμα για να αγοράζουμε συσκευασμένο ψωμί από την Ουκρανία, γιατί κάπως έτσι μάθαμε. Θα νοικιάζουμε κόρες και γυναίκες για να πιουμε φραπέ. Και, κυρίως, θα εξαθλιώσουμε με πληθωρισμό αυτούς που το αντέχουν λιγότερο, τους μη προνομιούους και την μεσαία τάξη.

    Δεν έχουμε «ηγέτη» σε αυτήν την χώρα, και φοβάμαι ότι θα γίνουμε έρμαια του κάθε μ@λάκα συμβούλου...

    Την μία λύση που βλέπω την έχω προτείνει και ξαναπροτείνει, άντε με προσαρμογές εδώ που φτάσαμε, αλλά σιγά μην αφήσει ο leader μας τέτοια πράγματα...

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ archaeopteryx 17/02/2010 15:33:58

      Η λύση είναι μία, να παρακαλέσουμε την Γερμανία να μας μετατρέψει στη 17η Bundesländer (πολιτεία) της.

      Να διαλύσουμε τη βουλή μας και να αναθέσουμε στους Γερμανούς την πλήρη οικονομική και πολιτική διακυβέρνηση μας.

      Δεν υπάρχει άλλη λύση. Όπως και να το δεις από τη σημερινή κατάσταση δεν διαφαίνεται διέξοδος ούτε μακροπρόθεσμα. Είναι lose-lose κατάσταση αυτή στην οποία βρισκόμαστε.

      Προσωπικώς έχω περισσότερη εμπιστοσύνη στους Γερμανούς παρά στον κάθε Τζέφρυ που θα μας πασάρουν από καιρού εις καιρόν οι γνωστοί νταβατζήδες με στόχο μόνο την προσωπική τους κονόμα.

      Σοβαρά μιλάω, δεν κάνω πλάκα.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ archaeopteryx 17/02/2010 15:47:26

      Το μόνο που θα ευνοηθεί είναι ο Τουρισμός, αλλά δεν αξίζει μόνο για αυτό θα φάμε πολλά στραπάτσα.

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ archaeopteryx 17/02/2010 17:30:15

      Ποιος τουρισμός; Σε λίγο θα βγάζεις φωτογραφία με το παιδί σου στο Σύνταγμα και θα θες photoshop για σβήσεις τις ανεμογεννήτριες στο background...

  20. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 15:25:26

    Eαν ειναι να γυρισουμε σε αλλο νομισμα..(χλωμο) τι προτιματε?

    Δραχμη ή Δολλαριο..?????? εγω ΔΟΛΛΑΡΙΟ με τα μπουνια.

    ΠΠ

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 15:31:37

      forint (φιορίνι) Ουγγαρίας.
      Παιδί λάτρευα την πριγκίπισσα Σίσσυ για την ομορφιά και τις ικανότητές της στην ιππασία και το ξίφος. Υπήρξε τέτοιο κορίτσι! Με άτυχη ζωή βέβαια.
      Λάτρευα και την Κέρκυρα για το Αχίλλειό της.
      Σημερινή ισοτιμία:
      1 Hungarian forint = 0.00369345822 Euros

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/02/2010 15:48:15

      It 's time for non - monetary values.
      Μη χρηματικές αξίες, μή ανταλλάξιμες.
      Διαχρονικές.
      Στης λιτότητας τον καιρό, άς επανεκτιμήσουμε τουλάχιστον αυτές.

  21. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/02/2010 15:43:58

    Λυπάμαι Αγανάκτηση, προτιμώ τον ΓΑΠ, την Μπιρμπίλη, τον Τσοχατζόπουλο, οποιονδήποτε... από Γερμανούς.

  22. typhoon avatar
    typhoon 17/02/2010 15:44:29

    Τελικά όλη η υπόθεση δεν είναι τίποτε άλλο από μία εμμονή της Μέρκελ. Ποτέ δεν είδε με καλό μάτι τη συμμετοχή της Ελλάδας στην ευρωζώνη. Η συγκατοίκηση με τον Σρέντερ για αρκετά χρόνια την ανάγκαζε σε αυτοσυγκράτηση. Τώρα στη νέα συγκυβέρνηση με τους φιλελεύθερους έπεσαν ακόμα και τα προσχήματα.
    Το ξεβράκωμα...
    http://typhoon-typhoon.blogspot.com/2010/02/blog-post_3845.html

  23. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/02/2010 15:57:06

    Ο τουρισμός πάσχει από έλλειψη ποιότητας. Για ρίξε μια ματιά γύρω σου; Μοιάζει τίποτα με τις μποροσούρες του ΕΟΤ (ή τις μπροσούρες του ΕΟΤ του 1970;)

  24. nasos avatar
    nasos 17/02/2010 16:03:00

    Να αγιάσει το στόμα του ανθρώπου
    επαναφορά στην δραχμή και επανασύσταση της νομισματικής επιτροπής για προφυλαχθεί το νόμισμα από τους άθλιους πολικάντηδες της Μεταπολίτευσης

    και δεν θα φτωχύνουμε,απλώς θα έχουμε το βιοτικό επίπεδο μας αξίζει
    καλομαθημένοι Έλληνες,πίσω στις οικοδομές,στα χωράφια και στα βαπόρια!

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ nasos 17/02/2010 16:05:47

      καλά περίμενε εσύ.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ nasos 17/02/2010 16:11:34

      Και στη "Μαρκεζίμενς", 1956.
      Το παρόν είναι το παρελθόν μας.
      Να γίνει το παρελθόν μας και μέλλον μας!

      Time present and time past
      Are both perhaps present in time future,
      And time future contained in time past.
      If all time is eternally present
      All time is unredeemable.

      (T. S. Eliot, Burnt Norton, Four Quartets)

  25. next step avatar
    next step 17/02/2010 16:04:43

    Είμαστε αξιοι της τύχης μας. Οι τσίχλες Vivident , Trident που παράγονται απο μια εταιρία με τρελά κέρδη τη Cadbury, εχουν στην Ελλαδα διπλασια τιμή απότι σε όλες τις άλλες χώρες της περιοχής. Τα ίδια συμβαίνουν με την heineken και αλλες ευρωπαικες μάρκες

  26. isnogood avatar
    isnogood 17/02/2010 16:05:58

    ΠΠ
    Καλή η πρότασή σου για δολάριο.
    Αλλά υπάρχει και καλύτερη:ΡΟΥΒΛΙ
    Να μπούμε και στην Κ.Α.Κ. να ...τελειώνουμε:)
    Τα σύνορά μας θα γίνουν και σύνορα της Ρωσίας...
    Και Χριστιανοί Ορθόδοξοι είναι οι άνθρωποι και μπορεί να μας στείλουν και κανέναν νέο ...ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ μπας και αλλάξει κάτι:))

  27. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 17/02/2010 16:09:46

    Επεσαν οί τιμές τών ακινήτων;διάολε,καί δέν έχω μία ούτε τώρα γιά νά πάρω επιτέλους σπίτι!Πού θά πάη,θά επιβιώσω.
    Σέ μιά νομισματική ένωσι είμαστε καί παλαιότερα,νομίζω λεγόταν,Λατινική καί από τότε μάς έμεινε ή λέξις φράγκο.Τό πως φύγαμε καί ποιές οί συνέπειες δέν γνωρίζω.Αν γνωρίζη κανείς άς μας τό γράψη.
    Αν γυρίσουμε στήν δραχμή,οί λάθρο θά ξεκουμπισθούν;τουλάχιστον νά δούμε καί κάτι καλό.

  28. isnogood avatar
    isnogood 17/02/2010 16:10:41

    Το έχει γράψει εξάλλου και ο πατέρας της Οικονομικής Γεωγραφίας ο Χάλφορντ Μάκιντερ πριν απο 100 χρόνια: η Ρωσία μόνο αν καταλάβει μια χώρα με μέτωπο στη θάλασσα θα γίνει η κυρίαρχος ολόκληρης της πλανητικής νήσου. Παράδειγμα η Ελλάδα...

  29. isnogood avatar
    isnogood 17/02/2010 16:11:30

    ΑΣ ΠΟΥΛΗΘΟΥΜΕ ΑΚΡΙΒΑ ΛΟΙΠΟΝ:)))

  30. fit for fun avatar
    fit for fun 17/02/2010 16:16:17

    Επαναφορά της δραχμής είναι σίγουρα η καλύτερη λύση με βάση τα οικονομικά και πολιτικά δεδομένα. Η επιμονή στο ευρώ επιφέρει λιτότητα, πτώση του ΑΕΠ, πτώση του βιοτικού επιπέδου, μακροχρόνια και χωρίς ορίζοντα αισιοδοξίας. Καμιά ελπίδα. Είναι φανερό αλλά δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό από πολλούς, ιδιαίτερα όταν εμμένουν σε τεχνικά, οικονομικίστικα θέματα, ενώ η απόφαση για έξοδο από το ευρώ είναι πολιτική, εθνική, στρατηγική. Μπαίνεις σε περιπέτειες αλλά γιατί όχι; Αν όλοι το παλέψουν, η ηγεσία το εμφυσήσει και ο λαός προσπαθήσει, μπορεί να πετύχει. Υπάρχει, έστω, ελπίδα, ενώ μέσα στο ευρώ υπάρχει μόνο αδιέξοδος.
    Κανένα θέμα εχθρότητας με καμια χώρα. Η λογική μας είναι: "Έχετε δίκιο, νομίζω πως δεν μπορούμε να καταφέρουμε να πληρούμε τα κριτήρια, αποχωρούμε, επαναδιαπραγματευόμαστε το χρέος, την ισοτιμία με τη δραχμή και ευχόμαστε στο μέλλον να έχουμε καλύτερες σχέσεις συνεργασίας". Ακριβότερα εισαγόμενα, δημιουργία δικής μας παραγωγής σε όλα τα επίπεδα. Ανταγωνιστικός τουρισμός.
    Παράλληλα, λύση σε όλα με την Τουρκία. Δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά με την Τουρκία στο Αιγαίο ή στη Θράκη. Αυτά είναι στο μυαλό κάποιων για διάφορους λόγους. Ελλάδα-Τουρκία στρατηγική δύναμη. Στρατηγική-οικονομική συμμαχία, με πολύ έντονη παρέμβαση διεθνώς. Αυτόνομη υπερδύναμη με δύο χώρες σύμμαχες, έχοντας κάθε μια στη συμμαχία το μερίδιο που της αναλογεί.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ fit for fun 17/02/2010 17:59:04

      Ενώ αν φύγουν όλες οι καταθεσεις στο εξωτερικό θα ξαναδείς ανάπτυξη σαν την Αργεντινή!!!

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ fit for fun 20/02/2010 17:18:32

      Μήπως, λέω μήπως, είχαμε ανάπτυξη κατά μέσο όρο 4% το χρόνο σε όλη την περίοδο από την πρώτη στιγμή που μπήκαμε στο ευρώ και για εννιά χρόνια, μέχρι να έρθει η διεθνής κρίση;

      Τα κλισέ είναι τόσο χοντρά βαλμένα στα μυαλά σας που ούτε την πραγματικότητα κοιτάτε μήπως τυχόν και δεν έχουν καμία σχέση αυτά που λέτε με την πραγματικότητα... Δες τι χαμηλή ανάπτυξη είχαμε την εικοσαετία 1980-1999 και τι υψηλή ανάπτυξη είχαμε την εννεαετία 2000-2008 και πόσο καλύτερα πήγαμε από την υπόλοιπη ευρωζώνη στη διεθνή κρίση και μετά ξαναμίλα για το πόσο άσχημο ήταν το ευρώ για την οικονομία μας.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ fit for fun 20/02/2010 17:19:36

      Και μου θες και λύση "σε όλα" με την Τουρκία, με την οποία "δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά"! Ναι, καμία, πέρα από το μισό Αιγαίο και την Κοσοβοποίηση της Θράκης!

      Αν δεν είσαι πράκτορας έχει σοβαρή πρόβλημα επαφής με την πραγματικότητα παλικάρι μου.

  31. EUROTSOPANHS avatar
    EUROTSOPANHS 17/02/2010 16:43:32

    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥΣ,Η ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ,ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ Ο ΣΩΖΩΝ ΕΑΥΤΟΝ ΚΛΠ...

  32. ΙΔ avatar
    ΙΔ 17/02/2010 16:46:39

    Κάπωs έτσι την πάτησε η Αργεντινη όταν κάποιοι έξυπνοι σύστησαν στην κυβέρνηση τηs να ισοσταθμίσει το νομισμά τηs με το δολάριο. Έτσι λοιπόν οι μεμυημένοι τα μετέτρεψαν σε μία νύχτα τα χρηματά τουs σε δολάρια και τα έβγαλαν από την χώρα .Όσο για τον Μάρτιν Φελντσαιν εμφανίζεται σαν αμερικανόs αλλά δεν είναι .

    • man8os avatar
      man8os @ ΙΔ 17/02/2010 16:49:44

      Το ξερρει και ο ιδιος,αλλα θελει το κακο μας. Εμαις δεν πρεπει να τον ακουμε ουτε την υπολοιπη συγχορδια αλλα να κοιταμε την δουλεια μας, κια να βγει η χωρα απο την τρυπα που επεσε.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 16:55:57

      Martin Stuart "Marty" Feldstein (born November 25, 1939) is a conservative[1] American economist...
      Feldstein was born in New York City and graduated from South Side High School in Rockville Centre, New York. He completed his undergraduate education at Harvard University (B.A., Summa Cum Laude, 1961)....
      Και το ...λαυράκι:
      As a member of the board of AIG Financial Products, Feldstein was one of those who had oversight of the division of the international insurer that contributed to the company's crisis in September, 2008. Εκεί οδηγεί η παραπομπή [1] στο "conservative"!
      Τη μπάταρε τη βάρκα, μαζί με άλλους ο μάγκας!
      Πηγή:
      h**p://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Feldstein
      Για να ξέρουμε, πρώτα άς ψάχνουμε!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:01:12

      Βιογραφικά στοιχεία από Βικιπαίδεια:
      As a member of the board of AIG Financial Products, Feldstein was one of those who had oversight of the division of the international insurer that contributed to the company's crisis in September, 2008.
      Λαυράκι!

      Martin Stuart "Marty" Feldstein (born November 25, 1939) is a conservative[1] American economist...Feldstein was born in New York City and graduated from South Side High School in Rockville Centre, New York....

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:03:35

      Καλό είναι να ψάξει κανείς γι αυτόν στη Βικιπαίδεια. Θα βρεί και τί έκανε στην ...ΑΙG. "Συντηρητικό Αμερικανό οικονομολόγο" που "γεννήθηκε στη Ν. Υόρκη" τον χαρακτηρίζει.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:07:54

      Άντε λοιπόν να βάλεις τέτοιο καπετάνιο, έστω και σε μαούνα!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:09:34

      Συγγνώμη για τη διπλή εγγραφή σχολίου, δεν το έπαιρνε και το ξανάστειλα λίγο διαφοροποιημένω. Παρακαλώ να σβήσετε τα περιττά.

    • man8os avatar
      man8os @ ΙΔ 17/02/2010 17:09:52

      Βαλτος ειναι.Δεν τα λεει απο μονος του.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:11:50

      Ούτε στην AIG ενεργούσε από μόνος του...Είχε εκλεκτή παρέα.

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΙΔ 17/02/2010 17:12:47

      Οι Αμερικανοί καίγονται να σώσουν τις συντάξεις. Εξάγουν την κρίση τους στην Ευρώπη και βρήκαν καλοθελητές να κάνουν τη δουλειά τους, καλή ώρα οι δικοί μας.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:14:31

      @ Orestios
      Έλα μου, ντέ!
      Ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται. Αλλά καλύτερα, από του διπλανού!

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΙΔ 17/02/2010 17:19:05

      Το θέμα είναι ότι η Αμερική καταρρέει. Ο Ομπάμα διέψευσε τις προσδοκίες και ο μόνος τρόπος να σωθεί είναι να εξάγει την κρίση ανατολικά. Όπως έκαναν πάντα δηλαδή. Δυτικά δεν τον παίρνει. Οι Κινέζοι δεν αστειεύονται.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:21:09

      Θα τρακάρει πάνω στην (Ανατολικο)Γερμανίδα κυρία με το πλούσιο ντεκολτέ. Είναι καλογυμνασμένος αλλά εύθραυστος. Ντέρμπι το βλέπω!

    • man8os avatar
      man8os @ ΙΔ 17/02/2010 17:24:02

      Μηπως το ντερμπι παιζετε ηδη?
      (Στην πλατη μας)

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ΙΔ 17/02/2010 17:33:00

      Πέρα από την κερδοσκοπική και αχόρταγη νοοτροπία (που ενίοτε βλέπουμε κάτι "συνωμοσιολογικό" πίσω της), οι άνθρωποι αυτοί έχουν κόλλημα με ιδέες όπως η "απορρύθμιση" (deregulation), "υποτίμηση" (undervaluation) κτλ. Αυτές ήταν οι σπουδές τους, η οικονομική τους θεωρητική και πρακτική, η επιστημονική τους υπόσταση (περί ψευδοεπιστήμης πρόκειται). Σπούδασαν και εργάστηκαν στη διάρκεια της νεοφιλελεύθερης, αντι-κευνσιανής 35ετίας (1973 - 2008), που τώρα τελειώνει οριστικά. Αυτά είναι τα εργαλεία τους. Δεν είναι όλα συνωμοσία.

  33. μαρικα avatar
    μαρικα 17/02/2010 17:00:08

    Πολλυ τρα ρα για τιποτα!!!!!!Ας σταματισουν οι αργομισθιες,ας αρχισουμε να δουλευουμε περισσοτερο,ας μαθουμε να κανουμε οικονομια αντι να χρεωνομαστε
    να σταματισουμε την ξενομανια και να αγοραζουμε Ελληνικα προιοντα.Και ο Γιωργακης σας να διωξει αυτους που εφαιρε απο εξω και εκανε την κρυφη κυβερνηση στην Ελλαδα οι οποιοι κανουν τωρα κουμαντο στην πατριδα μας.Τα υπολοιπα ειναι ολα στημενα.Οιτουρκοι θελουν να βγουμε απο παντου για να εχουν ακομα πιο ευκολο παιχνιδι μαζι μας,αυτο πανε να καταφερουν και εσεις
    η τουλαχιστον ενα μερος απο εσας λετε ναι να βγουμε απο ευρω απο ΕΕ κτλ.

    • man8os avatar
      man8os @ μαρικα 17/02/2010 17:03:43

      Ετσι ειναι, δυστυχως. Δεν ευτυχισα να προλαβω την χαρουμενη ζωη με δανεικα.

  34. nasos avatar
    nasos 17/02/2010 17:37:52

    Εξάλλου ούτε το ίδιο το Ευρώ έχει πολύ ζωή μπροστά του
    ήδη είναι γύρω στο 1,35 με το Δολάριο και είναι βέβαιο πως λόγω του εμπορικού ελλείμματος-μισό τρισ δολλάρια το χρόνο- των ΗΠΑ και των Obamanomics-1,4 τρισ δολάρια έλλειμμα στο Ομοσπονδιακό Προϋπολογισμό μόνο για φέτος-το δολλάριο θα πέσει κι άλλο.
    Μόλις η ισοτιμία με το Ευρώ ξεπεράσει το 1,70 και αρχίσει α πηγαίνει για ισοτιμία 2 δολ για 1 Ευρώ,οι Γερμανογάλλοι θα αναγκαστούν να βάλουν από μόνοι του λουκέτο στο μαγαζάκι της Ευρωζώνης.

  35. Aggelos avatar
    Aggelos 17/02/2010 17:48:17

    πολυ θα ηθελαν οι αμερικανοι να βγουμε απο το ευρω...θελουν να διαλυθει η ευρωπη και να ξαναγινουμε αμερικανικη αποικια που γλυφει παπουτσια για ενα δολλαριο..

    του αγγλοαμερικανους να φοβαστε..δεν θελουν το καλο μας..μην φοβαστε τους γαλλογερμανους..καλοι,κακοι ,ειναι στην ιδια οικογενεια με μας..

  36. Aggelos avatar
    Aggelos 17/02/2010 17:58:43

    εγω και ολοι οι Ελληνες καθε μερα τρωμε απο γαλλογερμανικα καταστηματα..τους εχουμε και μας εχουν αναγκη..ξερετε ποσα ομολογα ελληνικα εχουν παρει οι γερμανοι,μη μιλησουμ για τον Οτε,δεη και παρα πολλες επιχειρησεις..

  37. trochalos avatar
    trochalos 17/02/2010 18:18:14

    Να φύγουν οι φατρίες των κλεφτών και των αμαρτωλών και μετά πίσω ολοταχώς στην δραχμούλα μας με κύβέρνηση που να μιλάει Ελληνικά.

  38. Aggelos avatar
    Aggelos 17/02/2010 18:22:34

    αν ειχαμε δραχμη θα ειχαμε γινει Ισλανδια και χειροτερα...
    ξυπνηστε...καποιοι δεν μπορουν να δουν το μελλον...

  39. alone avatar
    alone 17/02/2010 18:33:26

    kaτ’αρχάς κάνεις μία αίτηση (μυστικά) στην ΕΕ για διπλό νόμισμα και μετά ψηφίζεις ένα νόμο ότι σε όλους τους τραπεζο-υπάλληλους μειώνεται ο μισθός στο μισό, φροντίζοντας να κάνεις προκλητικές δηλώσεις του τύπου ότι δεν μπορούν οι φουκαράδες οι τραπεζίτες να πληρώνουν για μισθό το υπέρογκο ποσό των 750, 00 ευρώ. Ετσι εξασφαλίζεις ότι η απεργία τους θα διαρκέσει τουλάχιστον ένα μήνα και βάλε. Στο διάστημα αυτό η τράπεζα της Ελλάδος δεσμεύει κάθε είδους κατάθεση σε ξένο νόμισμα και ευρώ και τις αντικαθιστά με δραχμές από τον εκτυπωτή, τα δε δεσμευμένα ευρώ πάνε για εξόφληση του εξωτερικού χρέους.
    Μετά εξοφλείς το εσωτερικό χρέος και καλείς να πληρώσεις όλους σε όσους χρωστάς. Πρώτα έρχονται οι εθνικοί εργολάβοι , πόσα χρωστάω παιδιά, 100 εκ. απαντάνε, γιατί 100 εκ. αφού η σύμβαση που υπογράψαμε ήταν για 10 εκ. ? γιατί λόγω μορφολογίας του εδάφους αναγκαστήκαμε να κάνουμε υπέρβαση . Μάλιστα πάρτε το ισόποσο σε δραχμές.
    Μετά έρχονται οι εθνικοί προμηθευτές, νοσοκομείων, σχολείων κλπ. πόσα χρωστάμε παιδιά ? 4 δις γιατί αγοράζαμε το αλγκόν και τις γάζες από τη Μολδαβία αντί ενός ευρώ το κομμάτι και το πουλάγαμε στο Κράτος 501 ευρώ. Εγώ κύριε Κράτος αγόραζα από βιοτεχνία κάλτσες για το στρατό 10 χιλ. και τις πουλούσα 310 χιλ. Το ισόποσο σε δραχμές και εσείς.

    Ερχονται και οι βουλευτάδες με τους δικαστικούς και ζητάνε αυξήσεις και αναδρομικά. Γιατί κ. βουλευτάδες θέλετε αύξηση? Γιατί θα πάρουν και οι δικαστικοί.
    Εσείς κ. δικαστικοί γιατί θέλετε αύξηση? Γιατί θα πάρουν και οι βουλευτάδες. Μάλιστα , δραχμές και εσείς.
    Αφού τελειώσουν όλοι , τελευταίοι έρχονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, εμείς θέλουμε πριμ βαρέων και ανθυγιεινών , επειδή όλη μέρα τα ξύνουμε υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης και άρα επιβάρυνση της υγείας μας. Πάρτε κόσμε δραχμές νεοτυπωμένες.

    Σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου , τα λαμόγια, οι αεριτζήδες, οι εκπρόσωποι του εισαγωγικού εμπορίου θα ντρέπονται να ανοίξουν το πορτοφόλι τους παρουσία κόσμου , γιατί θα έχουν μόνο δραχμές. Οι μόνοι που θα κυκλοφορούν με ευρώ θα είναι οι εξαγωγείς-παραγωγοί βιομηχανικών, αγροτικών προιόντων και τουριστικών υπηρεσιών.
    Βάζεις και ένα Πρωθυπουργό σε στυλ Σημίτη να πει ότι το επόμενο όραμα –στόχος της Ελλάδος είναι να κάνουμε τις δραχμές ευρώ. Πως? Με παραγωγικότητα, ανταγωνιστικότητα και δουλειά, πολύ δουλειά όμως.
    Όλα τα παραμύθια έχουν ένα τέλος …έτσι και τούτο . ΤΕΛΟΣ.

    Επειδή και με δραχμές και με ευρώ είχαμε τους ίδιους νταβατζήδες με τα καρτέλ, στα διόδια, στα βενζινάδικα, στα supermarkets, σε όλα τα είδη ανελαστικής ζήτησης και επειδή και με δραχμές και με ευρώ πάντα μας φορτώνανε, αεροπλάνα, πλοία, υποβρύχια και ότι άλλο σκουπίδι είχαν τα Αλμουνάκια και επειδή μόνο με δραχμές είχαμε και γεωργία και τουρισμό και βιοτεχνία και συναλλαγές με Ρώσους-Κινέζους κλπ. και επειδή προσωπικά ΔΕΝ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΜΠΗΚΑΜΕ (αλήθεια όπου κάνανε δημοψηφίσματα, τι έγινε?) και γιατί ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (που σημαίνει ότι δεν πληρούσαμε τις οικονομικές όχι τις ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ συνθήκες), να απαλλαγούμε το γρηγορότερο από την βόμβα που μας φόρτωσαν. Δεν μπορείς να βάζεις κινητήρα 5. 000 κυβικών σε ένα LADA θα το τινάξεις στον αέρα στην πρώτη ανηφόρα. ΠΡΩΤΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΚΡΑΤΟΣ, ΜΕΤΑ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΞΑΝΑ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΞΑΝΑ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΙΩΧΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩ. Αυτά λέει η οικονομική θεωρία του πρώτου έτους, για να έχεις οικονομία ζωντανή, με ανάπτυξη κλπ. εκτός αν είσαι (όχι εσύ προσωπικά) "ραντιέρης" και δεν σε ενδιαφέρει η πραγματική οικονομία.

  40. mediaspotgr avatar
    mediaspotgr 17/02/2010 18:37:44

    Απαγορεύστε το sort selling ΤΩΡΑ!!!
    Τέρμα στην απάθεια, εκτός και αν αυτό δεν είναι θέμα ανικανότητας αλλά κάτι άλλο συμβαίνει που θέλει τη χώρα να διαλύεται καθημερινά με τις ευλογίες της ελληνικής κυβέρνησης .

    Σταματήστε πια να συμπεριφέρεστε ως τουρίστες και περιοδεύων θίασος, είστε «ελληνική» κυβέρνηση , πάρτε άμεσα μέτρα με πρώτο την απαγόρευση του sort selling.

    Είναι επιτακτική ανάγκη να σταματήσουν οι κερδοσκοπικές κινήσεις που εκδηλώνονται και στην αγορά ομολόγων αλλά και στην εδώ χρηματιστηριακή αγορά.

    Πουλάνε ομόλογα που δεν κατέχουν και αυτό έχει ως άμεση συνέπεια την διεύρυνση των spreads , που με την σειρά του έχει άμεση επίδραση στις τιμές των μετοχών του ελληνικού χρηματιστήριου. Όπου οι ίδιοι πάλι κερδοσκόποι πουλάνε χωρίς καν να έχουν δανειστεί μετοχές που δεν κατέχουν, «naked sort» είναι η ορολογία.

    Βυθίζουν έτσι καθημερινά όλο και περισσότερο την ελληνική οικονομία.
    Επιτέλους υπάρχει κανείς να κάνει κάτι γι΄ αυτή την έρημη χώρα ή όλοι είναι «τακτοποιημένοι».

  41. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 17/02/2010 18:41:56

    Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι το νόμισμα. Το πρόβλημά της είναι ότι δεν υπάρχει παραγωγή η οποία να παράγει αξία. Οποιοδήποτε νόμισμα κι αν χρησιμοποιήσουμε το πρόβλημα θα παραμείνει το ίδιο. Το χρήμα παίρνει την αξία του απο την παραγωγή μιας χώρας. Η χαμηλή ή η ανύπαρκτη παραγωγή δεν παίρνει αξία απο το χρήμα, όποιο κι αν είναι αυτό
    Όπως όταν μπήκαμε στο ευρώ, όλη η υποτίμιση της δραχμής καλύφθηκε κάτω απο την αντιστοίχιση δραχμής - ευρώ, έτσι και κατά την πιθανή έξοδο θα γίνει πάλι υποτίμιση.

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ εναςάσχετος 17/02/2010 18:50:13

      όσο περνάν οι μέρες, τόσο και πείθομαι πώς πρέπει να χρεωκοπήσουμε. Άμα δεν έχουμε να φάμε, θα αναγκασθούμε να παράγουμε.

  42. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 17/02/2010 19:27:43

    Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά αν είναι ευχαριστημένοι με την υψηλή ισοτιμία ευρώ-δολλαρίου.
    Μήπως μια μικρή υποτίμιση του Ευρώ, λόγω της "άφρονος" Ελλάδας, τους συμφέρει όλους τελικά?
    Μήπως ήδη τα σκέφτονται όλα αυτά οι μεγάλοι ηγέτες και αφήνουν τα πράγματα να εξελιχθούν, περιμένοντας να φορτωθεί η Ελλάδα την όποια (επιθυμητή) υποτίμηση και να βγούν αυτοί τελικά λάδι, έχοντας κάνει και τη δουλειά τους?
    Στο κάτω κάτω, η πραγματική εικόνα της Ευρώπης, αυτή είναι. Η συνισταμένη των επι μέρους συνιστωσών της.

    • anonymous avatar
      anonymous @ εναςάσχετος 17/02/2010 20:55:51

      Επειδή η Αμερική έχει τυπώσει πολλά δολάρια η αξία του δολαρίου θα έπρεπε να είναι περί το 1,75 Ευρώ. Με το θέμα της Ελλάδας που φυσικά και το μεγαλοποίησαν έπεσε από 1,50 σε 1,36 και ίσως να πέσει κι άλλο.
      Πιστεύω ότι αυτό συμφέρει και την Αμερική και τη Γερμανία και την Αγγλία.

      ΥΓ. Τα οικονομικά στοιχεία της Ελλάδας δεν είναι πολύ χειρότερα από αυτά άλλων χωρών. Απλά βρήκαν ευκαιρία να τη βάλουν στο χέρι και το έκαναν. Για το λόγο αυτό η ΕΕ υπέστη ένα ισχυρότατο πλήγμα διότι μας την έφερε μπαμπέσικα.

  43. στ. τακης avatar
    στ. τακης 17/02/2010 19:39:31

    1 ΕΥΡΩ = 1 ΔΡΑΧΜΗ = 340,75 ΥΠΟΤΊΜΗΣΉ ΣΕ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΥΛΟΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
    ΑΥΤΗ Η ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ.

  44. αποκατάσταση avatar
    αποκατάσταση 18/02/2010 00:22:54

    Σκεφτείτε ότι η οικονομική και πολιτική ένωση της ευρώπης είναι κάπως σαν ένα ποτάμι που δε γυρίζει πίσω.
    Οι επιταγές της σύχρονης εποχής (προφανώς μακροπρόθεσμα συμφέροντα ή και ανάγκες, γιατί όχι) μιλάνε για μια ευρώπη που σαν οριστικό πλάνο έχει την πλήρη ενοποίησή της νομισματικά και πολιτικά και θεωρώ μάλιστα πως βρισκόμαστε ακόμη στη διαδικασία σχηματισμού της (λίγες χώρες μένουν ακόμη για την ένταξη, ευρωστρατός, πληρεξούσιο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, ευρωπαϊκό σύνταγμα, πρόεδρος με περισσότερες αρμοδιότητες, σταδιακή κατάργηση εθνικών κοινοβουλίων) με τις όποιες κοσμογονικές αλλαγές θα επιφέρει αυτή η μετάβαση από το εθνικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση έχοντας οι πρώην χώρες πλέον περιορισμένα εθνικά δικαιώματα.

    Κάποια πράγματα όπως το να ακροβατούμε μεταπηδώντας από το ευρωπαϊκό παράρτημα στην πλήρη εθνική και κυρίως οικονομική ανεξαρτησία μου φαίνονται τόσο απίθανα και πολλοί ευρωσκεπτικιστές ή ευρωλάτρες (οι τίτλοι δεν είναι υποχρεωτικά μειωτικοί) μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί πόσο σε βάθος αποσκοπούσε το Μάαστριχτ και η ευρωπαϊκή κοινότητα για τους αιώνες που θα επακολουθήσουν. Αν μή τι άλλο έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι για να γυρίσουμε έτσι εύκολα στη δραχμή έστω και ως προσωρινό μέτρο. Καλώς ή κακώς είδωμεν.

  45. Aggelos avatar
    Aggelos 18/02/2010 11:50:35

    σταδιακή κατάργηση εθνικών κοινοβουλίων


    συμφωνω με αυτα που λες εκτος απο το αποπανω..τα εθνικα συμβουλια θα συνεχισουν να υπαρχουν ως τοπικα..η ΕΕ δεν θα γινει τοσο συγκεντρωτικη οσο η αμερικη αλλα ουτε και μια χαλαρη οικονομικη ενωση...

    θα ειναι μια μοναδικη κατασταση κρατους..

    εγω θα ευχομουν γρηγορα να ψηφιζουμε τον προεδρο της ΕΕ ...

  46. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 20/02/2010 17:23:50

    Ξαναείχαμε εδώ πέρα στο antinews μια τέτοια πρόταση από κάποιον και είχαμε γράψει αναλυτικά για τα μειονεκτήματά της. Ο εκλεκτός αυτός κύριος ξεχνάει ότι, αν συμβεί αυτό, το χρέος μας θα πολλαπλασιαστεί αναλογικά με την υποτίμηση που θα έχει το νόμισμά μας. Αυτό θα μας φέρει κοντύτερα σε μια νέα χρεωκοπία και θα στερήσει πολύτιμους πόρους από τη χώρα.

    Αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας με την παλιά καλή μέθοδο είναι η λύση: Δουλειά και πάλι δουλειά! Και λιγότερη γκρίνια! Σοβαρή κυβέρνηση, στοπ στα λαμόγια που είναι άλλοθι για την τεμπελιά των υπολοίπων. Μείωση της κατανάλωσης, αύξηση της παραγωγής. Η Κίνα γιατί κυριαρχεί και αγοράζει τα πάντα στον πλανήτη; Επειδή παράγουν και δεν καταναλώνουν. Επειδή παράγουν αυτά που καταναλώνουν κινέζικα δανεικά όλοι οι υπόλοιποι.

    Ας ξυπνήσουμε λοιπόν κι εμείς. Ας αφήσουμε το αριστερίστικο ιδεολόγημα ότι υπάρχει ονειρεμένη ζωή χωρίς πολλή δουλειά, κι ας σηκώσουμε τα μανίκια. Και, κυρίως, ας κόψουμε τον αέρα και το χρήμα στα λαμόγια, για να ενεργοποιηθεί η εργασιακή διάθεση των υπολοίπων.

  47. ΓΡΗΓΟΡΗΣ avatar
    ΓΡΗΓΟΡΗΣ 22/03/2010 18:36:18

    ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

  48. Demetrius,Greece avatar
    Demetrius,Greece 09/04/2010 00:22:59

    η Ελλάς θα νικήσει τους πεπτοκότες ευρωπαίους.

  49. sag2888 avatar
    sag2888 29/04/2010 13:42:43

    Ένα είναι το αποτέλεσμα, όταν γύρισα από την Αγγλία το 2001 είπα στην μάνα μου, πολύ σύντομα θα φύγουν οι νέοι μας μετανάστες γιατί δεν θα έχει τίποτα να τους προσφέρει πια το κράτος, όσοι μπορείτε κάντε την γιατί θα γυρίσουμε πολλά χρόνια πίσω και κάτι τελευταίο δεν θα τιμωρηθεί κανείς μα κανείς, φιλικά προς την νεολαία μην περιμένετε να αναγνωριστεί η αξία σας εδώ γιατί είμαστε ένας εβλογημένος τόπος με καταραμένους ανθρώπους, η Ελλαδίτσα πάντα έτρωγε τα παιδία της

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.