21/01/2011 19:42
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προτάσεις της ΝΔ για το νόμο περί ευθύνης υπουργών

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Ενώ ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, στη σύσκεψη πολιτικών αρχηγών, το Δεκέμβριο του 2009, είχε δεσμευτεί, ύστερα από πρόταση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, ότι θα υπάρξει διακομματική συνεννόηση μέσα σε ένα εξάμηνο για τη θέσπιση κανόνων διαφάνειας, δυστυχώς δεν έπραξε απολύτως τίποτε. Μια ημέρα μετά την ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας ότι θα καταθέσει πρόταση για το νόμο περί ευθύνης Υπουργών, η κυβέρνηση έφερε ξαφνικά στο Υπουργικό Συμβούλιο το θέμα αυτό.

Η Νέα Δημοκρατία πιστεύει ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται στην αντικειμενική και ουσιαστική άσκηση των καθηκόντων των Βουλευτών, σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης Υπουργών, οφείλονται κυρίως στην κομματική λογική και «κομματική πειθαρχία», που χαρακτηρίζει τη λειτουργία των Επιτροπών, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί ο αντικειμενικός χαρακτήρας και η διερεύνηση της αλήθειας, στο βωμό της εξυπηρέτησης του κομματικού πατριωτισμού και του συμφέροντος της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.

Θλιβερά δείγματα γι΄ αυτό, είναι η λειτουργία όλων των Εξεταστικών Επιτροπών της περιόδου του ΠΑΣΟΚ.

Επειδή στη φάση αυτή, λόγω συνταγματικού κωλύματος, καμία ουσιαστική αλλαγή δεν μπορεί να γίνει, προτείνουμε την τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής, για τις Εξεταστικές Επιτροπές που διερευνούν Πολιτικές ευθύνες, αλλά και για τις Επιτροπές Προκαταρκτικής Εξέτασης (Προανακριτικές), ώστε η σύνθεσή τους να αποτελείται από ίσο αριθμό Βουλευτών, από κάθε κοινοβουλευτικό κόμμα και το Προεδρείο τους να εκλέγεται από τα ίδια τα μέλη της Επιτροπής, σε μυστική ψηφοφορία.

Έτσι μόνο μπορεί να κατοχυρωθεί άμεσα, μέχρι την αναθεώρηση του Συντάγματος, η απαραίτητη ανεξαρτησία των Βουλευτών και να εξασφαλιστεί η ουσιαστική στήριξη στο έργο τους και η πλήρης κάλυψη των αρμοδιοτήτων τους.

Προτείνουμε επίσης, τη θέσπιση ανωτάτης προθεσμίας για την υποβολή του πορίσματος, σε επίπεδο Εξεταστικής και Προανακριτικής Επιτροπής.

Σε ό,τι αφορά το Γνωμοδοτικό Δικαστικό Συμβούλιο, αυτό θα μπορούσε να θεσπιστεί μόνο μέσα από τον Κανονισμό της Βουλής και όχι από την Εξεταστική Επιτροπή. Το Συμβούλιο αυτό, θα έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα στη διατύπωση του νομικού μέρους του Πορίσματος, που αφορά τυχόν ενδείξεις ποινικών ευθυνών Πολιτικών Προσώπων.

Η πρόταση αυτή, βελτιώνει αισθητά τη σημερινή κατάσταση, μέχρι να καταστεί δυνατή, η αλλαγή του άρθρου 86 του Συντάγματος. Σε κάτι, που η κυβέρνηση και η αξιωματική αντιπολίτευση έχουν συμφωνήσει, κατά την τελευταία συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Οι υπόλοιπες προτάσεις που περιέχονται στο προσχέδιο νόμου περί ευθύνης Υπουργών, εγείρουν σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη συνταγματικότητά τους και κατατίθενται από την κυβέρνηση, προφανώς για να εξυπηρετήσουν άλλες σκοπιμότητες:

Η κατάσχεση του οικονομικού οφέλους στο πλαίσιο της προανακριτικής διαδικασίας, χρειάζεται σε βάθος διερεύνηση, κατά πόσο βρίσκεται εντός της εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 86 παρ. 1.

Υπερβαίνει επίσης, τις αρμοδιότητες της Επιτροπής, να λάβει οποιοδήποτε μέτρο κατά προσώπου, που δεν έχει την ιδιότητα του κατηγορουμένου, σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα. (Άρθρο 76 παρ. 1).

Πώς είναι εξάλλου δυνατόν να προκύπτει παράνομο οικονομικό όφελος, κατά προσώπου όταν δεν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για συγκεκριμένη πράξη;

Οι προτάσεις αυτές, πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν, ως ένα βαθμό, στη φάση αυτή, στην αναβάθμιση του κύρους και την αξιοπιστία της Βουλής και του πολιτικού συστήματος στην άσκηση απονομής δικαιοσύνης, με ελεύθερους και αδέσμευτους Βουλευτές, να αποφασίζουν κατά συνείδηση και όχι καθ΄ υπόδειξη».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ιωάννης Παντόπουλος avatar
    Ιωάννης Παντόπουλος 22/01/2011 01:22:15

    Εξεταστικές Επιτροπές που διερευνούν Πολιτικές ευθύνες, αλλά και για τις Επιτροπές Προκαταρκτικής Εξέτασης (Προανακριτικές), ώστε η σύνθεσή τους να αποτελείται από ίσο αριθμό Βουλευτών, από κάθε κοινοβουλευτικό κόμμα και το Προεδρείο τους να εκλέγεται από τα ίδια τα μέλη της Επιτροπής, σε μυστική ψηφοφορία.

    Δηλ. Τά δύο κόμματα εξουσίας θά είναι, άν ισχύσει η πρόταση ( υποστηριχθεί από τήν κυβερνητική πλειοψηφία ), μειοψηφία στήν Προανακριτική Επιτροπή πού θά δημιουργηθεί γιά τό σκάνδαλο Siemens.
    Ιδού η Ρόδος , ιδού καί τό πήδημα.
    Ας βγάλουν λοιπόν τά κόμματα διαμαρτυρίας ( μέ ή χωρίς συναίνεση τών μεγάλων κομμάτων ) τό πόρισμά τους , ποιούς νομίζουν ότι πρέπει νά παραπέμψουνν, καί άς έρθει μετά η κυβερνητική πλειοψηφία στή Βουλή, άν έχει κότσια, νά τό αποπέμψει.
    Ρηξικέλευθρη η πρόταση στήν κυριολεξία.
    Απαίτηση από όλους τούς πολίτες νά περάσει ήδη τήν επόμενη βδομάδα.
    Σκεφθείτε το . Δέν στοιχίζει ούτε ένα Ευρώ καί αλλάζει άρδην τό πολιτικό σκηνικό εν μιά νυκτί.
    Μήν κλαψουρίζετε τί δέν κάνει ο Σαμαράς. Ανοίξτε τά μάτια σας καί στηρίξτε το μέ χιλιάδες παρεμβάσεις, σάν άμεση απαίτηση, ώστε νά τό συνειδητοποιήσει ο πολύς κόσμος.
    Μήν αφήνετε τήν πρόταση νά χαθεί στήν λησμονιά τής επόμενης είδησης.

    ΥΓ Μά ούτε ένα σχόλιο? Δέν είναι δυνατόν.

  2. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 22/01/2011 13:21:17

    Ποιοί, πότε και γιατί νομοθέτησαν το άρθρο 86 του Συντάγματος;

    Γιατί δεν ρώτησαν ποτέ τον λαό αν συμφωνεί με ένα τέτοιο κορυφαίο ζήτημα που παραβιάζει την αρχή της Ισονομομίας και της Ισοκρατίας;

    Είναι δυνατόν να δεχτούμε λογικά να ασκεί ποινική δίωξη κάποιος στον εαυτό του; (διότι αυτό λέει το άρθρο 86, η Βουλή ασκεί ποιν. δίωξη σε μέλη της)

    Είναι δυνατόν να νομοθετεί κάποιος υπέρ του εαυτού του και μάλιστα στο Σύνταγμα και να θεωρούμε αυτό το Σύνταγμα ότι διασφαλίζει την δημοκρατία;

    Ολα αυτά είναι συνωμοσία για κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος. Και μάλιστα συνωμοσία διαρκείας. Ουσιαστικά το Σύνταγμά μας επιβάλλει την τυραννία (με την παλαιά της έννοια), μιας ολιγομελούς ομάδας πολιτών που ασχολούνται κατ' επάγγελμα με την πολιτική, επάνω στο σύνολο των πολιτών.

    Πιστεύει κανείς στα σοβαρά πως αν είχαμε ίσο αριθμό βουλευτών από όλα τα κόμματα στις εξεταστικές επιτροπές θα είχαμε αποτελέσματα; Γιατί να διώξουν μέλη της βουλής άλλα μέλη της βουλής; Επειδή απλώς δεν ανήκουν στο κόμμα τους; Και τους δικούς τους ποιοι θα τους διώκουν; Οι άλλοι της επιτροπής των άλλων κομμάτων; Είναι λογική αυτό; Μήπως είναι δημοκρατία αυτό;

    Η μόνη γιατρειά στον κατήφορο της διαφθοράς είναι ο κληρωτός πολίτης. Οι εξεταστικές επιτροπές θα πρέπει να αποτελούνται ΑΜΙΓΩΣ από τυχαία κληρωμένους πολίτες, σε έναν μεγάλο αριθμό και για πολύ κοντή θητεία, πλαισιωμένους από κάθε τεχνικό, νομικό κλπ που θα είχαν ανάγκη. Τότε θα έκαμνε η δημοκρατία την δουλειά της. Τώρα την κάνει η Ολιγαρχία.

    Αυτά για το ποινικό μέρος.

    Για το αστικό, το ότι μου 'φαγες λεφτά και άρα μου τα χρωστάς, γιατί δεν πλακώνει στις αγωγές το ελληνικό δημόσιο αυτούς που πιστεύει ότι χρηματίστηκαν, έκλεψαν, έφαγαν και άρα το ζημίωσαν οικονομικά; Τι το εμποδίζει;

    Τα ποινικά μπορεί να τα παραγράφει το δημοκρατικό μας Σύνταγμα και ότι άλλο νομοθέτησαν τα καμάρια μας.

    Η αστική διαφορά μεταξύ κλεπτών του δημοσίου χρήματος και δημοσίου δεν παραγράφηκε. Ας ζητήσει πίσω το δημόσιο τα λεφτά μας από τους κλέφτες.

    Θραξ Αναρμόδιος

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.