16/03/2009 20:17
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Προσωρινή κρατικοποίηση των τραπεζών»

Υπέρ της προσωρινής κρατικοποίησης των τραπεζών, ώστε να εξυγιανθούν και μετά να επανέλθουν στον δημόσιο τομέα, τάσσεται ο  κάτοχος του Νομπέλ Οικονομίας Πολ Κρούγκμαν.

«Δεν υποστηρίζω τη διαρκή κρατικοποίηση. Υποστηρίζω την προσωρινή κρατικοποίηση ως μία από τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την εξυγίανση των τραπεζών. Πρέπει να τις κρατικοποιήσουμε, να "καθαρίσουμε" τα βιβλία τους και να τις πουλήσουμε ξανά το ταχύτερο. Ισως δεν πρέπει να το λέμε "κρατικοποίηση" αλλά "προ-ιδιωτικοποίηση"».

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artId=259497

ΣΧΟΛΙΑ

  1. provato avatar
    provato 16/03/2009 20:59:24

    Έχω ενα μαγαζι.Το κανα μπάχαλο.Δεν το αγοράζετε και αυτό να το τακτοποιήσετε.Όχι μόνιμα.Για λίγο.Ξέρετε εσείς.Να το καθαρίσετε.Και μετά να καθαρίσετε τον καθαριστή (κράτη - λαούς) που θα έχει επωμιστεί τις ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΄΄βρωμιές΄΄.Εκτός αν το καθάρισμα δεν αφήσει ίχνη - κατάλοιπα και κυρίως λογαριασμό προς πληρωμή.Τότε μιλάμε για θαύμα.Αλλά γιατί όχι ;
    Αφού ΄΄ανακαλύφθηκε'' η μαύρη οικονομική τρύπα που μπορεί να ΄΄καθαρίζει΄΄ βιβλία αλλά αφήνει ανέπαφη την βλακεία στα θαύματα θα κολλήσουμε;

    ΥΓ:Τους Κινέζους τους ρωτήσατε Mr Κρούγκμαν μου , γιατί τους βλέπω λίγο αγριεμένους τελευταία με αυτά που βλέπουν και ακούνε.

  2. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 16/03/2009 21:12:22

    Πραγματικά καταπληκτική ιδέα, άξια για νόμπελ.
    Ειναι ο κολλητός του Γιωργάκη?

  3. Προφήτης avatar
    Προφήτης 16/03/2009 21:17:53

    Με το βλέμμα στραμμένο στα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την εποχή μας, το Megaron Plus καλεί το κοινό του να παρακολουθήσει μια διάλεξη που θέτει στο επίκεντρο την σύγχρονη παγκόσμια οικονομική κρίση και τα διδάγματα που μπορούμε να πάρουμε από αυτήν.
    Η ιδιαίτερη αυτή συνάντηση με πρωταγωνιστή τον Γάλλο τραπεζίτη και Πρόεδρο του Ομίλου Ρότσιλντ (Group Rothschild) Νταβίντ ντε Ροτσίλντ (David de Rothschild) θα πραγματοποιηθεί στις 16 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η διάλεξή του θα έχει θέμα «Τι μας διδάσκει η οικονομική κρίση».
    Ώρα έναρξης 7 μ.μ.

    Δυστυχώς δεν το αντιλήφθηκα έγκαιρα.
    Λογικά θα βρίσκεται εν εξελίξει ή θα τελειώνει. Ανταπόκριση από φίλο ;

    ***
    Έψαξα τα διαδικτυακά ΝΕΑ και την "Ελευθεροτυπία".
    Δεν βρήκα αναγγελία της διάλεξης.
    Ίσως υπηρχε στην έντυπη έκδοση.
    Ανακοινώθηκε και από το ραδιόφωνο η συνάντησή του με τον πρωθυπουργό.
    Μήπως του ζήτησε πάλι να σταματήσουμε το κάψιμο του Ιούδα ;

    Πολλοί "σπουδαίοι" δεν μάς έρχονται εν όψει Bilderberg;
    Dubai τι λες;

  4. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 16/03/2009 21:35:16

    Αυτά είναι μπούρδες κορυφής.
    Το θέμα με τις Τράπεζες εντοπίζεται αποκλειστικά και μόνο στο πλαίσιο λειτουργίας και εποπτείας τους.
    Λίγο ενδιαφέρει το ποίος έχει την Διοίκηση, γιατί αν δεν θέλουμε να ξαναδούμε το πρόσφατο έργο, τότε τα πονηρά κωλόπαιδα που τρέχουν τις Τράπεζες πρέπει να ελέγχονται ακόμη και πόσες φορές πάνε στην τουαλέτα ημερησίως.
    Εκεί την πάτησε το σύστημα προσφάτως και φυσικά ουδείς κινείται πρός την κατεύθυνση της θεσμοθέτησης ενός ασφυκτικού ελέγχου.
    Δεν περιμέναμε φυσικά και τίποτε άλλο.
    Η πρόταση του "επιστήμονα" μου θυμίζει τον Ο.Π.Ε. της Βασσούλας και τον Τσεκλένη πρόεδρο της Περαικής - Πατραικής.Δεν λέω, έχει ενδιαφέρον.

  5. Robin Hood avatar
    Robin Hood 16/03/2009 21:37:24

    Μα εμείς εχουμε κεφάλαια σαν τους Παραλογοσκούφη και Παπαθαναθίου, για Κρούγκμαν θα μιλάμε τώρα;

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/03/2009 21:45:19

    O ΓΑΠ θα ήθελε να κουβαλάει τα μυαλά του Κρουγκμαν. Όλοι οι καλοθελητές που πάνε να σω΄σουνε τον κόσμο με τα λεφτά των φορολογούμενων νομίζουν ότι έχουν την τιμητική τους. Κρατικοποιήσεις τραπεζών; στην Ελλάδα;... Όταν το δείτε θα τους έχουμε κάνει χάρη. Θυμάται κανείς τον Σκαραμαγκά, τον Ασπρόπυργο, την ΟΑ... Κρατικοποίηση στην Ελλάδα είναι η προστασία του αποτυχημένου επιχειρηματία. Άντε, με εξαίρεση την ΑΓΕΤ, την Εμπορική και την Softex. Εκεί ήταν η προστασία άλλων ημετέρων επιχειρηματιών.

  7. Προφήτης avatar
    Προφήτης 16/03/2009 21:48:23

    Για να μην ξεχνιόμαστε :

    "...Νομίζω ότι η έννοια "της επιτυχίας" χρειάζεται επεξήγηση. Οι πρώτες 100 ημέρες του Ρίγκαν ήταν μια "επιτυχία" στην έναρξη ... ενός οικονομικού προγράμματος δαπανών, δανεισμού και απορρύθμισης των χρηματοπιστωτικών αγορών, που ευθύνονται σήμερα για την τρέχουσα οικονομική κρίση, για την καταστροφή των βασικών αρχών στις συμβάσεις εργασίας διεθνώς ...Ήταν μια "επιτυχία" όσον αφορά τα κομματικά και εταιρικά συμφέροντα που αντιπροσώπευε. Αλλά για τη χώρα; Για τον κόσμο;»"

    Συζητήσεις με τον Τσόμσκι
    [http://www.enet.gr/online/online_text/c=111,dt=12.03.2009,id=13523620]

  8. μυαλο avatar
    μυαλο 16/03/2009 22:03:59

    Μυαλα εχει ο βραβευμενος απο τα αφεντικα του..
    Τωρα ,οταν οι ταλιμπαν της νεοφιλελευθερης αγορας
    ουρλιαζουν πανικοβλητοι,για κρατικοποιησεις,εμεις
    τους απανταμε "νεοφιλελευθερα"...Η ΑΓΟΡΑ ΜΩΡΑ ΘΑ
    ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΠΟΙΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΗΣ ΘΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗ.
    Και ειναι σκληρη η πουτανα..

  9. Orestios avatar
    Orestios 16/03/2009 22:09:19

    Obama calls AIG bonuses an 'outrage'

    President Obama said today he will attempt to block $165 million in bonuses to executives at ailing insurance giant AIG. The president expressed dismay and anger over the bonuses at AIG, which has received $173 billion in U.S. government bailouts over the past six months.

  10. Λογιστάκος avatar
    Λογιστάκος 16/03/2009 22:18:49

    "Τζάμπα" είναι οι μετοχές κάποιων μεγάλων τραπεζών. Σε λίγο, ίσως θα είναι ακόμα πιό "τζάμπα", αυτή θα είναι η ώρα της προσωρινής κρατικοποίησης (ή προιδιωτικοποίησης), γύρω στα 6 Ευρώ η Εθνική, άς πουμε. Φυσικά το Δημόσιο θ' αγοράσει με το δανεικό ρευστό που θα πάρει από Κινέζους, Ντουμπάι ή την Άνγελα Μέρκελ.
    Μετά από μερικά χρόνια, οι ιδιώτες θα αγοράσουν από το Δημόσιο Εθνική (άς πουμε) 20-25 Ευρώ τη μετοχή -το έχουν ξανακάνει άλλωστε. Θα είναι και "εξυγιανθείσα", χωρίς Golden.
    Λογικό δεν φαίνεται το σενάριο;
    Και γιατί ο Παπανδρέας να μή το προχωρήσει; Βλέπετε τίποτα καλύτερο για αγορά με το δανεικό ρευστό; Τιμημένα ομόλογα μήπως (χε, χε, χε); Χρυσό (καίει); Να το δώσει αμέσως για αποπληρωμή χρεών (θα ήταν χαζός και Παρα-Λογοσκούφης όποιος το κάνει τώρα); Να το... δανείσει απεθυείας σε Έλληνες καπιταλιστές, όπως ζητάει ο ... Μίχαλος (μα αυτοί πουλάνε τα πάντα, και τις καρέκλες τους, σε Ντουμπάι και Κατάρ);

  11. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 16/03/2009 22:26:39

    Α ρε Κοσκωτά που είσαι;

  12. donaE avatar
    donaE 16/03/2009 22:45:56

    Και σε ποιους θα τις δωσει μετα το κρατος εξυγιασμενες?Αντε παλι τα ιδια.Με ποιο κριτηριο θα δινονται τα δανεια απο τους δημοσιους υπαλληλους διευθυντες?Αναρωτιεμαι με το φτωχο μου μυαλο.

  13. οκτώ avatar
    οκτώ 16/03/2009 23:25:25

    @ Προφήτη

    Υπάρχει μία άποψη για το τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτά που είπε σήμερα ο David de Rothschild στο Μέγαρο.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-387184764550286718

  14. ελα ντε avatar
    ελα ντε 16/03/2009 23:34:06

    ναι ρε ωραία ιδέα, να πληρώσει το κράτος τις ζημιές-δηλαδή εμείς- και μετά να τις επιστρέψει χωρίς χρέη στους αποδοτικούς ιδώτες...πως δεν το σκεφτήκαμε?
    και η πίτα χορτάτη και ο σκύλος αφάγωτος

  15. Ferdinand Lassalle avatar
    Ferdinand Lassalle 16/03/2009 23:40:10

    Από τη στιγμή που έγινε ολοφάνερο ότι η αγορά δεν μπορεί να επιτύχει την ισορροπία, μερικοί μονεταριστές και νεοφιλελεύθεροι άρχισαν να υιοθετούν "θεωρίες καταστροφής". Χάθηκε ο μόνος παράγοντας που έβλεπαν να λειτουργεί ρυθμιστικά οι οπαδοί του deregulation.
    Απόγνωση και αλλοπρόσαλλες απαντήσεις διακρίνεις στο στρατόπεδο αυτό
    Οι Κευνσιανοί κάνουν πάρτι, παίρνουν πίσω το αίμα 30 ετών. Με δυσκολία κρατιούνται μη φωνάξουν "ζήτω η κρίση". Υπάρχει αριστερός κευνσιανισμός (με έμφαση στην αναδόμηση του πιστωτικού συστήματος και ενιαίο κανονιστικό πλαίσιο ελέγχου διακρατικά) και δεξιός (με έμφαση στον εθνικό προστατευτισμό).
    Οι μαρξιστές της εποχής μας (είναι πολλών αποχρώσεων) ψάχνονται, είναι εδώ και χρόνια βαθειά πελαγωμένοι, παρόλο που η κλασική θεωρία του Μάρξ είναι αρκετά σαφής για τέτοιες κρίσεις του πιστωτικού συστήματος (όχι υπερπαραγωγής): Πρόκειται για κλασική φούσκα υπερεπένδυσης "χρηματιστηριακού τύπου" (με φουσκωμένες τιμές ακινήτων, αντί για μετοχές) που έσκασε και μαζί με τα ακίνητα, απαξιώνονται οι επενδύσεις που ποντάρισαν σ' αυτά.
    Απομένουν οι μη δογματικές, εκλεκτικές προσεγγίσεις: Ο Κρούγκμαν ανήκει σ' αυτές, μάλλον δεν είναι "ορθόδοξος Κευνσιανός", άν και είναι πολύ πιό μακριά από τους μονεταριστές.
    Στην Ελλάδα, δυστυχώς, βλέπουμε τα πάντα με καχυποψία. Έχουν συμβεί πολλά ασφαλώς. Αλλά ξέρετε, τίποτα δεν γίνεται με καχυποψία έναντι όλων. Τίποτα καλό δεν μπορεί να γίνει, όλα είναι σκατά, να φεύγουμε από δώ, αυτό συνιστά ο καχύποτπτος.

  16. Λογιστάκος avatar
    Λογιστάκος 16/03/2009 23:45:59

    @ ελα ντε 14
    Σύμφωνα με το ανωτέρω (υποθετικό) σενάριο, το κράτος στα 6 θα αγοράσει, στα 20 θα πουλήσει.
    Αυτό εσύ το λές "θα πληρώσει το κράτος τις ζημιές";
    Ή δεν καταλαβαίνειας από αριθμητική, ή ανησυχείς για λογαριασμό των ιδιωτών. Νεοφιλελεύθερος είσαι;
    Πολύ "ενδιαφέρονται" τελευταία οι δαύτοι για το φορολογούμενο, και όχι μόνον στην Ελλάδα. Βλέπε τη νεοσυντηρητική μερίδα του ρεπουμπλικανικού κόμματος στις ΗΠΑ

  17. PATRA 1 avatar
    PATRA 1 16/03/2009 23:48:41

    @ 9
    Εχεις δικιο, αλλα εχει κοστος (απολυσεις).
    Αν εννοεις και τις συγκρουσεις που θα ακολουθησουν, συμφωνω...

  18. leon avatar
    leon 17/03/2009 09:20:46

    @17
    Λογιστακο...καλα τα λες...
    Δεν μας λες και τι θα περασουμε σαν λαος για να φτασουμε την μετοχη απο τα 6 στα 20?
    Και γιατι να εχω κωλοσφιξουρες? Για να λεω οτι πουλησα ακριβα?
    Ας βαλουν μυαλο και ας εξυγιανουν τα μαγαζια τους μονοι τους. Δεν χρειαζεται κρατικη παρεμβαση για αυτο.

  19. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 17/03/2009 11:29:13

    @ Ferdinand Lassalle ,

    Τα συγχαρητήριά μου για το σχόλιό σου , έτσι είναι απλά εδώ υπάρχει δικαιολογημένα αυτή καχυποψία που λες .

    Απλά εγώ θέλω να ρωτήσω τους υπολοίπους βλέπετε κανέναν άλλο εκτός από τις τράπεζες που να έχει έστω και περιορισμένο ρευστό και να θέλει να το σπρώξει προς την αγορά ?

    Διότι αν υποθέσουμε ότι τις αφήνουμε μόνες τους και αυτές χρεοκοπήσουν και εξαφανίσουν και το υπόλοιπο ρευστό που κρατάνε αυτήν την στιγμή πείτε μου εσείς μετά τι γίνεται ?

  20. Ferdinand Lassalle avatar
    Ferdinand Lassalle 17/03/2009 16:33:06

    @ 20
    Mετά τον "κατακλυσμό";
    Θα πάμε όλοι στο Τόγκο ή τη Δαχομέη για μαιμούδες.
    Εδώ με τα "φρούτα νέας εσοδείας", μάλλον δεν αντέχεται πιά: Γεμίσαμε νεοφιλελεύθερους κνίτες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.