#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/06/2008 22:55
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προσάραξε το "Θεόφιλος"

Το πλοίο «Θεόφιλος», που εκτελούσε το δρομολόγιο Λέσβος-Χίος με 475 επιβάτες, προσάραξε γύρω στις 8.00 σήμερα το βράδυ σε ξέρα κοντά στις Οινούσσες. Με ρήγμα στην αριστερή πλευρά πλησίασε στις Οινούσσες, όπου λίγο μετά τις 10 οι επιβάτες μπαίνουν στις σωστικές λέμβους για να αποβιβαστούν στο νησί.  Γύρω του πλέουν πολλά σκάφη που έσπευσαν στην περιοχή, ενώ στο λιμάνι φτάνουν επιθεωρητές του ΥΕΝ για να ελέγξουν το ρήγμα στην αριστερή πλευρά.Όπως αναφέρουν επιβάτες, από το ρήγμα διαρρέουν καύσιμα στη θάλασσα. Το περιστατικό συνέβη δύο ώρες μετά τον απόπλου από τη Μυτιλήνη, περίπου 3 μίλια από τις Οινούσσες, ενώ οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές. Το Θεόφιλος τελικά αποκολλήθηκε από τον ύφαλο με δικές του δυνάμεις. Το πλοίο φέρεται να είχε βγει εκτός ρότας.

Ζήτημα έχει δημιουργηθεί στο μεταξύ, επειδή σύμφωνα με επιστολή της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΝΕΛ, από 26 Ιουλίου 2006, το πλοίο έπρεπε να έχει ήδη αποσυρθεί. Αναφέρει συγκεκριμένα η ΝΕΛ στην επιστολή: «Σε απάντηση της από 24/7/2006 επιστολής του Χρηματιστηρίου Αθηνών, σχετικά με πρόσφατα δημοσιεύματα, η ΝΕΛ διευκρινίζει τα ακόλουθα: «…. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ θεσμικού πλαισίου για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές (Ν. 2932/2001), δύο πλοία της εταιρείας, τα ΜΥΤΙΛΗΝΗ και ΘΕΟΦΙΛΟΣ θα πρέπει να σταματήσουν τα δρομολόγια τους στις ελληνικές θάλασσες στις 31.12.2007, ενώ το πλοίο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ θα πρέπει να κάνει το ίδιο στις 31.12.2008. Σημειώνουμε ότι όλα τα παραπάνω πλοία ικανοποιούν ήδη τα κριτήρια της Συνθήκης της Στοκχόλμης (Κοινοτική Οδηγία) και ως εκ τούτου είναι εκμεταλλεύσιμα σε όλες τις χώρες εντός και εκτός Ευρώπης χωρίς να τίθεται όριο ηλικίας. Σχετικά με το παραπάνω θέμα, έχει δοθεί ήδη στη χώρα μας από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή αιτιολογημένη γνώμη για εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου της χώρας μας στην προαναφερόμενη κοινοτική οδηγία. ...».Διαβάστε την επιστολή της ΝΕΛ εδώ: http://www.ase.gr/content/gr/announcements/dailypress/Daily_Announcements.asp?announ_id=20049

Ενημέρωση (11:06 μμ). Από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μας ενημέρωσαν ότι το πλοίο έχει ενταχθεί στη Συνθήκη της Στοκχόλμης (κάνοντας τις απαραίτητες μετασκευές) και ως εκ τούτου πήρε παράταση "για απεριόριστο πλού".

ΣΧΟΛΙΑ

  1. περιεργος avatar
    περιεργος 28/06/2008 23:00:48

    τα πηρε το πλοιο επειδη δεν το αποσυρανε,και πηγε μονο του και στουκαρισε στην ξερα.

  2. διαβάτης avatar
    διαβάτης 29/06/2008 00:16:07

    σε ενημέρωσαν προσωπικά, σε πήραν τηλέφωνο.. ή εβγαλαν ανακοίνωση?

    οπα μεγαλε, σιγα μη σκισεισ καλσον

  3. περιεργος avatar
    περιεργος 29/06/2008 00:36:07

    κουτουτσικε διαβατη
    εαν ενα παλιο αυτοκινητο φυγει απο την πορεια του και στουκαρει σε κολονα,και ο οδηγος του ειναι μεθυσμενος τι φταιει?
    η καθυστερημενη αποσυρση ,η ο μεθυσμενος οδηγος?
    ισως το σκισμενο καλτσον της δεξιας.

  4. διαβάτης avatar
    διαβάτης 29/06/2008 01:29:06

    περίεργε περίεργε

    1. δε σχολίασα κάτι δικό σου.
    2. δε βρίσκεις κάτι άλλο να κλωτσήσεις - να παίξεις. Δεν κλωτσάνε στα πληκτρολόγια, δε γράφουν με τα πόδια.

    από τα λίγα δικά σου που διάβασα, αυτό κατάλαβα

  5. διαβάτης avatar
    διαβάτης 29/06/2008 01:34:13

    και μια που το ανέφερες...

    πριν χρόνια.. πριν πολλά χρόνια, ανέβαινα τη Χαλανδρίου (σύνορα νέας ιωνία - ηράκλειο)
    ερημιά στο δρόμο... ακατοίκητο σχεδόν μέρος.. χωράφια ... κατσίκα, πρόβατα... στην άκρη του δρόμου μια κολόνα της δεη...

    ε σε λίγο ένα ιχ - απο τα σπάνια που υπήρχαν εκείνα τα χρόνια ... φορντ τάουνους ή κορτίνα 17 ή 16... με ένα νεαρό στο τιμόνι μάλλον χωρίς δίπλωμα, το στούκαρε στη μοναδική κολόνα που υπήρχε σε όλη τη χαλανδρίου! το διέλυσε το αμάξι.

    τι διάολο. μαγνήτη έχουν οι κολόνες;

    φαντάζομαι πως μετά τον γ.μισε ο πατέρας του!

  6. Factorx avatar
    Factorx 29/06/2008 01:46:15

    @διαβάτης: μας πήραν τηλέφωνο (συντάκτη μας που γνωρίζουν). Και όπς θα πρόσεξες βάλαμε και τις δυο θέσεις και δεν παίρνουμε τη θέση κανενός. Αν δεν ισχύουν αυτά που λέει το ΥΕΝ την πάτησε. Συνενοηθήκαμε;

  7. Factorx avatar
    Factorx 29/06/2008 05:01:53

    Στις 2.17; Δεν περιμένεις να ξημερώσει;

  8. Theodore avatar
    Theodore 29/06/2008 09:26:35

    Ραβδος εν τη γωνια,...αρα βρεχει.
    Δηλαδη, αν ηταν χτεσινο το πλοιο, δε θα επεφτε πανω στο βραχο;Επειδη ηταν παλιο, επεσε;
    Με μπουνατσα;
    Σα να μη μου τα λετε καλα ρε μαγκες.Ορεξη για μπλα μπλα εχετε.Αλλα στην Ελλαδα, δεν ειμαστε;
    Μην ψαχνετε να βρειτε σωνει και καλα αιτιες απο εκει που δεν υπαρχουν.
    Ο καπετανιος, η οποιος ηταν βαρδια στο τιμονι εκεινη τη στιγμη, φταιει.
    Ψαξτε να δειτε, μηπως επαιζε ποδοσφαιρο εκεινη την ωρα, γιατι στην Ελλαδα, το ποδοσφαιρο, εχει παρει στο λαιμο του, πολλα καραβια.Πολιτικα ΚΑΙ στρατιωτικα.
    Η μηπως καμμια γκομενα κουναγε τον κωλο της στον υπευθυνο βαρδιας, γιατι και τετοια εχουν γινει.
    Χεσε μεσα. Το επεγγελμα του ναυτικου, ξεπεσε τα τελευταια χρονια.
    Αλλα καποτε, για να μπεις στη Σχολη Δοκιμων, η στη Σχολη Εμποροπλοιαρχων, εφτυνες αιμα. Πηγαιναν πολυ εξυπνα παιδια. Αν δε σουκοβε το μυαλο, οχι παπαγαλιες, δεν εμπαινες εκει μεσα.
    Και η αυστηροτητα στο φουλ.(Θυμαστε εκεινη την ταινια, με τον Κωνστανταρα, που ηταν διοικητης στη Σχολη Εμποροπλοιαρχων Ασπροπυργου και η Κοντου τον παρακαλουσε να μην αποβαλει τον αδελφο της, γιατι ειχε κανει καποιο απλο παραπτωμα;Ετσι ηταν τοτε. Σιδηρα πειθαρχια.Γιατι χωρις αυτη, γινονται διαφορα ασχημα πραγματα.)
    Τωρα, τους παρακαλανε για να πανε. Μεχρι διαφημισεις στην τιβι, βαζουν.
    Χεσε μεσα και παλι.

  9. ΠΕΡΙΕΡΓΟΠΟΥΛΟΣ avatar
    ΠΕΡΙΕΡΓΟΠΟΥΛΟΣ 29/06/2008 09:33:23

    Το μεγάλο προσόν των πλοιάρχων της ακτοπλοϊας είναι η γνώση νερών και λιμανιών του Αιγαίου. Ότι -υποτίθεται- το πάνε με κλειστά μάτια, ενώ πλοίαρχοι ποντοπόρων αντικειμενικά καλύτεροι επαγγελματίες, θα ήθελαν... πιλότο. Ε, τόσο το Σάμινα όσο και το Θεόφιλος "απέδειξαν" ότι πέφτουν σε ξέρες που θα έβλεπε και ένας αδαής. Πώς γίνεται αυτό; Συνήθως λέμε "η κακιά η ώρα". Αλλά αυτό σημαίνει πρακτικά απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα, βλάβη που δεν μπορούσε να προβλεφτεί κλπ. Εδώ όμως;
    Γνωστή διαδρομή, όχι βλάβη, ορατότητα...

  10. διαβάτης avatar
    διαβάτης 29/06/2008 09:50:33

    η εταιρεία αυτή βαρύνεται με υποψίες ή πραγματικότητες σκανδάλων;

    το παρελθόν διδάσκει το σήμερα, διδάσκει για το μέλλον.

    προσωπικά, όντας κάποιας ηλικίας, θυμούμαι το πλοίο αυτής της γραμμής, το Σαπφώ.... να μη το χαρακτηρίσω γιατί θα προσβάλλω νεκρό.. το απόσυραν στα 60 του ή το μετασκευάσαν σε κρουαζερόπλοιο στο μπαγκλαντες?

    ακόμα θυμούμαι το άλλο ονομαστό - το γρήγορο πλοίο της γραμμής, τον Όμηρο, που κάηκε στα γεράματα ή το έκαψαν κάπου στο ισραήλ στη χάιφα, μακρυά από δω...

    σκέφτομαι...

    μήπως τελικά για αυτές τις εταιρείες λαϊκής βάσης, δεν ισχύουν οι ίδιοι νόμοι, αλλά οι νόμοι των ψήφων;

  11. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 29/06/2008 11:30:39

    Συγνώμη αλλά το πρόβλημα δεν είναι αυτό, κατά την ταπεινή μου γνώμη.
    Εντάξει το πλοίο "στούκαρε" ή από ανθρώπινο λάθος ή από μηχανική βλάβη ή γιατί κουράστηκε και ήθελε να βγεί σε σύνταξη. Αυτό είναι το θέμα?
    Μάλλον όμως:
    Το ανεβοκατέβασμα των επιβατών?
    Οι λάθος εκτιμήσεις?(εγκατάλειψη / επιβίβαση σε σωσίβιους λέμβους / ξανά επιβίβαση στο πλοίο και συνέχιση του ταξιδιού)
    Όλοι μα όλοι τόσο επαγγελματίες ποια?
    Σε μια ναυτική χώρα το λιμενικό και οι άνθρωποι της θάλασσας δεν μπορούν να οργανώσουν ούτε μια διάσωση? Ν αντιμετωπίσουν μια απρόβλεπτη κατάσταση?
    Αν (λέμε τώρα) ήταν βράδυ χειμώνας τι θα γινόταν με όλο αυτό το αλαλούμ?

    Όσο για το ατύχημα: ξέρω ξέρω θα συσταθεί μια επιτροπή, θα γίνει προανάκριση, θα ριχτεί άπλετο φως, αν βρεθούν ευθύνες το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο κλπ

    ΥΓ

    Πάντως πολύ γουρλής ο αρμόδιος Υπουργός, από το 2004 έως σήμερα σε όποιο Υπουργείο να έχει πάει κάτι γίνεται και μετά λένε για τον ...επίτιμο

  12. Τηλέμαχος avatar
    Τηλέμαχος 29/06/2008 12:48:02

    Για να είμαστε ακριβείς, επειδή διάβασα την ανακοίνωση στον σύνδεσμο που εμπεριέχεται στην ανάρτηση, αυτό που γράφει η ΝΕΛ με απλά λόγια είναι το εξής

    1. (τι ισχύει στην Ελλάδα). Με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας τα δύο πλοία αυτά (λόγω ορίου ηλικίας) θα πρέπει να σταματήσουν τέλος του 2007.

    2. (τι απαντά η ΝΕΛ και τι ισχύει με βάση κοινοτικές οδηγίες). Τα πλοία αυτά πληρούν τις προυποθέσεις της τάδε οδηγίας και δεν υπάρχει όριο ηλικίας για τα συγκεκριμένα πλοία

    3. (τι άλλο έχει γίνει). Ήδη η Ευρωπαική Επιτροπή έχει δώσει "αιτιολογημένη γνώμη" για εναρμόνιση του ελληνικού θεσμικού πλαισίου με το Ευρωπαικό.

    Αυτά για το θέμα και να μην παρεκκλίνουμε από το πραγματικό γεγονός και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις.

  13. Nick avatar
    Nick 29/06/2008 14:45:26

    Έχω ταξιδέψει με το "Θεόφιλος", με τον "Ταξιάρχη" και με το "Νήσος Μύκονος". Σε κανένα από τα ταξίδια αυτά παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα. Μπορεί τα Θεόφιλος και Ταξιάρχης να είναι γηραιά και αργοκίνητα (12 ώρες αντί 9 των Νήσος Μύκονος-Νήσος Χίος) αλλά στέκονταν καλά στη θάλασσα.

    Τώρα εάν ο καπετάνιος άλλαξε πορεία για να γλιτώσει καύσιμα τι να πω...

  14. Nick avatar
    Nick 29/06/2008 15:21:16

    Αυτό το ακουσα στο Mega. Αν και είναι κοινό μυστικό ότι πολλά πλοία τώρα πάνε πιο αργά για να γλυτώνουν καύσιμα. Κυρίως αυτά που έχουν water-jet (βλ. Αίολος Κεντέρης).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.