25/08/2008 12:48
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προκλητική ανάμιξη στα εσωτερικά της Ελλάδος

Ξεπέρασε κάθε όριο πλέον η προκλητικότητα του πρωθυπουργού των Σκοπίων Νίκολα Γκρούεφσκι. Με νέες δηλώσεις του απέκλεισε το ενδεχόμενο συμφωνίας σε σύνθετο όνομα για διεθνή χρήση και δήλωσε ότι ο μόνος δυνατός συμβιβασμός είναι σε σύνθετο όνομα το οποίο θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά στις σχέσεις με την Ελλάδα. Η επιστροφή του πρωθυπουργού της ΠΓΔΜ στην αδιάλλακτη γραμμή της διπλής ονομασίας συνοδεύτηκε μάλιστα από μια εντελώς απαράδεκτη και προκλητική ανάμιξή του στα εσωτερικά πράγματα της Ελλάδας και ούτε λίγο ούτε την εγκάλεσε για εξωτερική πολιτική εσωτερικής κατανάλωσης.

Είπε συγκεκριμένα: «Η Ελλάδα έχει βαθιά και σοβαρά προβλήματα. Σχεδόν κάθε δύο εβδομάδες ξεσπά ένα μεγάλο σκάνδαλο. Έτσι, αναγκάζονται να επικεντρώνονται στο ζήτημα της ονομασίας αφού απειλούνται με πρόωρες εκλογές. Οικοδομούν την πολιτική τους με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγουν την εξεύρεση λύσης στο θέμα της ονομασίας επειδή θεωρούν ότι οποιαδήποτε λύση που δεν θα είναι 100% προς το συμφέρον τους θα τους βλάψει στις επόμενες εκλογές».

Με άλλα λόγια ο Γκρούεφσκι διαμηνύει στη διεθνή κοινότητα ότι «η Ελλάδα είναι αδύναμη, μαστίζεται από σκάνδαλα και εμείς δεν υποχωρούμε». Και φυσικά δεν είναι μόνο τα σκάνδαλα που τον οδηγούν σε αυτή την επίδειξη αδιαλλαξίας. Είναι και το ασθενές εσωτερικό μέτωπο, με τους κάθε είδους αριστερούληδες και δεξιούληδες τιμητές της παγκοσμιότητας να εξυμνούν τα «δικαιώματα των εθνών» όταν η CIA σπεύδει να εγκαταστήσει στο γειτονικό κρατίδιο την μεγαλύτερη βάση της στην περιοχή. Είναι και η συνεχής υποχωρητικότητα της ελληνικής κυβέρνησης με πρόσφατο δείγμα το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός της χώρας αντάλλαξε επιστολές με τον κ. Γκρούεφσκι για το θέμα της …. «μακεδονικής μειονότητας». Τι άλλο να πει κανείς, εδώ που φτάσαμε; Α, το ξέχασα. Η υπουργός Εξωτερικών κυρία Ντόρα Μπακογιάννη χαρακτήρισε τις προκλητικές δηλώσεις του πρωθυπουργού των Σκοπίων «εκτός κάθε μέτρου».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Sakis avatar
    Sakis 25/08/2008 13:06:17

    Και τι χολοσκάς και τραβάς τα μαλλιά σου με τις δηλώσεις του Γκρουεφσκι βρε Φάκτορα...???

    Εδώ υπάρχει κόμμα εντός της ελληνικής βουλής με νέο και γκλαμουράτο αρχηγό που ταυτίζεται με τις θέσεις Γκρουεφσκι πλήρως...

    Μαζί του συμφωνούνε και περί το 15% του ελληνικού εκλογικού σώματος (Δημοσκοπήσεις για το ΣΥΡΙΖΑ) οπότε ο Γκρουεφσκι σου φταίει?

    Αυτός βρίσκει και τα κάνει...

  2. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 25/08/2008 13:31:19

    Ας φροντίζαμε να μην ήμασταν στην κατάσταση που είμαστε για να μην τα έλεγε. Δηλ. ψέματα λέει? Δεν είναι αποδυναμωμένη η Ελλάδα με την ανοχή των μαφιόζων?

    Ξέχασες επίσης να βάλεις και το κομμάτι που λέει ότι τα εσωτερικά προβλημάτων αυτά τα κάνουμε εξαγωγή και γι αυτό δεν υποχωρούμε. Ακριβώς τα ίδια που λέμε κι εμείς για τους Τούρκους.

    Ισχύει ένα. Ή συμμαζεύουμε λίγο την κατάσταση ή θα ακούμε αυτά που ακούμε σε όλους τους τομείς κι όχι μόνο στο Σκοπιανό.

  3. ο νοών....νοείτω avatar
    ο νοών....νοείτω 25/08/2008 13:36:24

    Το έγραψα και σε παλαότερο σχόλιό μου.
    Αφού σώνει και καλά πρέπει να βαφτιστεί αυτό το κρατίδιο, το μόνο που θα μπορούσα να δεχθώ είναι το "Νέα Μακεδονία", (όπως Νέα Γουϊνέα, Νέα Υόρκη),για όλους και για όλα.
    Δεν δίνει δικαίωμα για πισωγυρίσματα, για περαιτέρω διεκδικήσεις, και αλυτρωτισμούς.
    Οτιδήποτε άλλο προς το χείρον, θα με οδηγήσει στην μόνη άμυνα που έχω. Θα φωνάζω όπου σταθώ και όπου βρεθώ ΠΡΟΔΟΤΕΣ!!!!!
    ΥΓ. Και για να εξηγούμαστε. ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΕΠΩΝΥΜΑ.
    Δέχομαι και προτάσεις προς το βέλτιστον.

  4. Nick avatar
    Nick 25/08/2008 13:37:04

    Να αναμειχθούμε και εμείς στα εσωτερικά τους; Πλάκα θα'χε...

  5. blue nile avatar
    blue nile 25/08/2008 13:39:48

    ...o Γκρουέφσκι μπορεί να λέει ότι θέλει με την στήριξη που απολαμβάνει από την συμμαχία...το ερώτημα είναι εμείς τι κάνουμε...πότε επιτέλους θα σταματήσουν οι κάθε λογής χαζοζαρούμενοι να μην κατανοούν θεμελιώδεις αρχές της διπλωματίας...αλλά όταν ο βασικός λόγος που υπάρχει ο κολοβός μας κοινοβουλευτισμός είναι η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και η προσωπική προβολή τι μπορούμε να περιμένουμε άραγε...κινήθηκε ποτέ η ηγεσία μας με κάποιο πρόγραμμα..όχι βέβαια...πάντα συρόμαστε ως ουραγοί των εξελίξεων αναγκαζόμενοι να μπαλώνουμε τρύπες...η υπόθεση της ονομασίας είναι χαμένη από χέρι...απέναντι σε μια σκοπιανή ηγεσία που ξέρει τι θέλει και τι ζητάει, βοηθούμενης και της διεθνής συγκυρίας που θέλει έναν ανίσχυρο δορυφόρο, αντιπαρατίθεται ο ερασιτεχνισμός ένος σάπιου πολιτικού συστήματος που δεν έχει το σθένος να κάνει τα αυτονόητα,
    και εκλωβίζεται στις συμπληγάδες του αριβισμού και του καιροσκοπισμού...

  6. ataktos avatar
    ataktos 25/08/2008 14:04:44

    Και τα δικά μας «φαντάσματα « έκαναν δηλώσεις ,μας έχουν καλύψει .

  7. panos avatar
    panos 25/08/2008 14:34:59

    Γιατι ωεμματα λεει? ετσι ακριβως ειναι η κατασταση στην Ελλαδα...Εμεις ποτε αραγε θα το καταλαβουμε?

  8. xxx avatar
    xxx 25/08/2008 14:40:21

    Πολύ κακώς τα βάζετε με τον Γκρούεφσκι.

    Ο Γκρούεφσκι είναι ο ψωμιάδης και ο άνθιμος της απέναντι πλευράς.

    Στις δικές του εξαλλοσύνες (καταθέσεις στεφάνων σε μνημεία της μεγάλης μακεδονίας, αλυτρωτισμοί κλπ)οφείλεται το ότι καταφέραμε ένα ματς εντελώς χαμένο να το πάμε στην παράταση.

    Εαν συνεχίσει σε αυτό το ρυθμό μερικά χρονάκια ακόμη μπορεί στο τέλος να πάρουμε το παιγνίδι στα πέναλτι.

    Ο γκρούεφσκι είναι ότι καλύτερο σε ένα ματς που δεν μπορούσαμε να το γυρίσουμε με τίποτε.

  9. Alexandros avatar
    Alexandros 25/08/2008 15:02:45

    Agaphte file kaneis lathos! O Gruesky kala kanei, yperaspizetai th xwra tou. O exwterikos exthros den nikietai otan se KYBERNA O ESWTERIKOS EXTHROS, dhladh oi KLHRONOMOI. K oi klhronomoi file einai dhmokratika eklegmenoi. Dhladh den sou ftaiei o Gruesky alla o malakas o Ellhnas k h hlithia Ellhnida pou exelexan tous Kwstakhdes, Giwrgakhdes, Ntorakhdes klp oi opoioi adynatoun na prostateysoun ta symferonta tou. Ean theleis na amytnheis stis exwterikes epitheseis liwse ton eswteriko exthro prwta!

    factorx: Λυπάμαι, αλλά έχω ήδη δεσμευθεί να σβήνω των greeklish όποιων δεν χρησιμοποιούν ένα απλό προγραμματάκι:http://speech.ilsp.gr/greeklish/greeklishdemo.asp
    Παρακαλώ πολύ να το χρησιομοποιείς κι εσύ, στο εξής

  10. aris. A avatar
    aris. A 25/08/2008 15:12:03

    Μην αποκλείουμε οι τελευταίες δηλώσεις Γκρούεφσκι να αποτελούν στροφή στο θέμα της ονομασίας. Μετά τις αδιάλλακτες δηλώσεις του με τις οποίες σάρωσε στις εκλογές πρέπει να βρεί ένα τρόπο να παρουσιάσει την αποδοχή ενός συμβιβασμού ως επιτυχία. Εναν επιτυχή διπλωματικό συμβιβασμό τον επιδιώκεις όταν ο αντίπαλος σου (Ελλάδα) είναι σε δεινή διπλωματική και πολιτική θέση. Πιθανόν να ήρθε η ώρα για τον ίδιο να πείσει την κοινή γνώμη της χώρας του ότι τώρα που η Ελλάδα είναι στριμωγμένη και δεν επιθυμεί λύση είναι η ώρα αυτός να βγεί μπροστά αποδεχόμενος έναν συμβιβασμό με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Μην ξεχνάμε από τα δικά μας παραδείγματα ότι οι εθνικιστικές κορώνες πάντα συνοδευόντουσαν από υποχωρήσεις.
    Μετά την καρπαζιά της Ρωσίας στον ομόσταβλο Σαακασβίλι, το μπάχαλο που επικρατεί στην περιοχή, και την αποχώρηση από την προεδρία του Μπους στο τέλος του έτους τα πράγματα δεν είναι ιδιαίτερα ευνοικά για την σκοπιανή διπλωματία.

  11. Αθ. Κλάρας avatar
    Αθ. Κλάρας 25/08/2008 15:31:55

    Πίσω από τον εθνικιστή Γκρούεφσκι βρίσκονται οι Αμερικάνοι, οι οποίοι παίζουν τον Καραμανλή μία στο καρφί και μία στο πέταλο. Πέρα όμως από την Pax Americana η ανικανότητα της κυβέρνησης είναι δεδομένη σε όλα τα επίπεδα.
    Δεν πρέπει να τσιμπάμε στις εθνικιστικές κορώνες, είτε προέρχονται εντός είτε εκτός των συνόρων, γιατί είμαι σίγουρος ότι και στα αντίστοιχα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας ακούγονται πολύ οι δηλώσεις του Ανθιμου και του Ψωμιάδη.
    Προτεραιότητά μας πρέπει να είναι η αναδιοργάνωση του μπάχαλου που επικρατεί στα εσωτερικά γιατί μόνο τότε θα μπορεί να μετράει ο λόγος μας στα εξωτερικά θέματα.

  12. Σαος avatar
    Σαος 25/08/2008 15:57:42

    Οι δηλώσεις Γκρουέφσκι είναι "μήνυμα" που αποστέλλει η Ουάσινγκτον μέσω Σκοπίων στον Καραμανλή. Ο λόγος του μηνύματος δεν είναι μόνο το ζήτημα με τα Σκόπια (και κατ' επέκταση την είσοδο του αμερικάνικου προτεκτοράτου στο ΝΑΤΟ) αλλά και οι αγωγοί (South Stream). Όσο για τον ίδιο τον Γκρούγιο, αυτός όσο περισσότερο φωνάζει και κραυγάζει, τόσο περισσότερο θα κυβερνήσει. Είναι ένας ηθοποιός-κομπάρσος ο οποίος δρα βάσει σεναρίου...

  13. ataktos avatar
    ataktos 25/08/2008 16:54:20

    anonymous-εσει μας ελειψες

  14. ιωάννα avatar
    ιωάννα 25/08/2008 17:10:35

    Όσο υπάρχει Σαμαράς στη Βουλή δεν περνάει σύνθετη (Βόρεια - Άνω - κάτω) Μακεδονία!!!

  15. Africa avatar
    Africa 25/08/2008 17:12:01

    ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΒΡΑΚΑ! ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ? ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ 'η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ?

    ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΣΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΧΑΛΟ!

  16. ataktos avatar
    ataktos 25/08/2008 17:24:26

    Ειδήσεις ΕΡΤ-3 …Χάνεται νερό στην Φλώρινα – Αίτια πάλι η ΔΕΗ που αντλεί νερά για τον ΑΗΣ Μελίτης από γεωτρήσεις εδώ και 10 χρόνια .

  17. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 25/08/2008 17:25:54

    Δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί αυτή τη στιγμή η σκλήρυνση στην στάση του Γκρουέφκι.
    Υπάρχουν γενικά δύο δυνατότητες:
    1. Βρισκόμαστε κοντά στη συμφωνία μιας σύνθετης ονομασίας, που συμπεριλαμβάνει τον όρο "Μακεδονία". Το κομματικό κατεστημένο στην Ελλάδα θεωρεί μια τέτοια λύση επιτυχία. Μια υπαναχώρηση του Γκρουέφσκι, που μπορεί να ακολουθήσει, θα συνέβαλε να παρουσιαστεί η "λύση" ως σχετική επιτυχία της ελληνικής διπλωματίας. Σ΄αυτή τη περίπτωση πρόκειται για τακτικό ελιγμό στην προοπτική της σύνθετης ονομασίας. Τότε οφείλουμε να εξετάσουμε ποια είναι τα επιδιωκόμενα από τις ΗΠΑ σε βάρος της Ελλάδας, μετά την αποδοχή μιας τέτοιας συμφωνίας.
    Την άποψη μου αναφορικά με τις αρνητικές συνέπειες της, έχω εκθέσει σε σχόλιο προηγούμενου ποστ.
    2. Η σκλήρυνση της διαπραγματευτικής πολιτικής του Γκρουέφσκι, δεν αποτελεί τακτικό ελιγμό, αλλά επιλογή διαρκείας (τουλάχιστον για κάποιο χρονικό διάστημα). Εάν συνυπολογίσουμε τα χρονοδιάγράμματα , που άτυπα επιβάλλονται, αυτό σημαίνει ότι οι ΗΠΑ δεν επιδιώκουν διπλωματική ΄"επίλυση". Τότε ίσως υπάρχει προσανοτολισμός στην επιτάχυνση του σεναρίου της διάλυσης των Σκοπίων, με στόχο την "μεγάλη" αλβανία.
    Εάν σταθμίσουμε τις ποιότητες των κινδύνων που γενικά προκύπτουν, έχουν και αυτές μια διαβάθμιση, ξεκινώντας πάντοτε από τη διαπίστωση, ότι η σύγκρουση για το όνομα συνοδεύεται από πλευράς Σκοπίων από έντονη προώθηση αλυτρωτικών τάσεων:
    Μια ποιοτική διαβάθμιση είναι:
    1. Άσκηση πίεσης των ΗΠΑ απέναντι στην εκάστοτε κυβέρνηση της Ελλάδας, που θα στηρίζεται στην κατασκευή της αντίστοιχης στρατηγικής μειονότητας. Η διαδικασία είναι παλιά και χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του 60, όταν επιχειρήθηκε άσκηση πίεσης στον Γ. Παπανδρέου για την επιβολή του σχεδίου Άτσεσον στην Κύπρο, επί προεδρίας Τζόνσον.
    2. Η απόσκιση της Μακεδονίας και η μετατροπή της σε "πολυεθνικό" προτεκτοράτο. Εδώ δυστυχώς υπάρχει και το κακό προηγούμενο του πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ, που από δεκαετίες έχει ιδρύσει έδρα για τον "Εβραϊσμό της Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης".
    Όποια και εάν είναι η μεσοπρόθεσμη πολιτική των ΗΠΑ θεωρώ λάθος σήμερα την κατά μέτωπο επίθεση προς την κυβέρνηση. Ο κύριος αντίπαλος βρίσκεται αλλού, έστω και εάν ο κίνδυνος είναι άμεσος να χρεώσει αυτή η κυβέρνηση στο λαό μια δεινή συμφωνία, ευρισκόμενη κάτω από γενικότερη πίεση.
    Κατ΄αρχήν, πέρα από κορώνες, θα πρέπει να αναλύονται με επιχειρήματα χρονικού βάθους, οι συνέπειες της σύνθετης ονομασίας, χωρίς να διαρρηγνύεται με μένος το όποιο "μπαλωμένο" εθνικό μέτωπο υπάρχει. Όπως έχει εντοπιστεί η πλειοψηφία του λαού, ενώ είναι εναντίον της σύνθετης ονομασίας, αυτή τη στιγμή παραμένει δέσμια της επιρροής του κομματικού κατεστημένου.
    Αυτό που θα βοήθαγε σε κάθε περίπτωση θα ήταν η οργάνωση και επαγρύπνηση της βάσης, ως συστατικού στοιχείου του γενικότερου συσχετισμού των δυνάμεων.
    Η άμεση επικιδυνότητα της κατάστασης επιβάλει σφυρηλάτηση του φρονήματος. Γι΄αυτό έχω προτείνει τη δημιουργία επιτροπών βάσης για τα εθνικά θέματα. Πρόκειται για στόχους που ενώνουν το λαό σε υπερκομματική βάση. ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΕΣ.
    Κάνω έκκληση εκ νέου στους επισκέπτες να αναπτύξουν πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση και να επιληφθούν του θέματος.
    Δεν επιτρέπεται να παραβλέπουμε ότι -σε κάθε περίπτωση - είμαστε άμεσοι απόγονοι των Μακεδονομάχων.
    Διαθέτουμε όλοι οκτώμισι λίτρα αίμα.

  18. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 25/08/2008 19:31:00

    Δεν έχουμε κανένα λόγο να βιαζόμαστε σχετικά με το όνομα. Αυτοί που επείγονται για την γεωπολιτική ομογενοποίηση της περιοχής είναι οι Αμερικανοί (ίδιαίτερα μετά το κάζο της Νότιας Οσετίας) και οι ίδιοι οι Σκοπιανοί, για να αποφύγουν της φυγόκεντρες δυνάμεις στο εσωτερικό της χώρας τους. Σύντομα θα ακούσουμε και άλλα. Ούτως ή άλλως ο χρόνος δουλεύει υπέρ των εθνικών μας συμφερόντων. Ακατανόητες είναι μόνες κάποιες φωνές ''εκ του εσωτερικού'' που πιέζουν την κυβέρνηση να βρει μια λύση

  19. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 25/08/2008 19:33:56

    Θα ήταν ενδιαφέρον αν αντί να το έλεγε ο Γκρουέφσκη το έλεγε ας πούμε, π.χ., ο Τάδε έγκυρος στοχαστής... Άδικο έχει; Εμεις οι ίδιοι χλευάζουμε τον ξεπεσμό των νομοθετών και κυβερνητών μας (και στηρίζουμε Παυλίδη), γιατί να μην μας πάρουν στο ψιλό οι ΜκδνΣκπνFYROMιανοί;

  20. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 25/08/2008 20:07:17

    Δηλαδή, έχει δίκιο ο Γκρούεφσκι ότι ''τραινάρουμε'' τη λύση του ονόματος εξ αιτίας δικών μας εσωτερικών προβλημάτων και σκανδάλων; Μην τρελαθούμε κιόλας...

  21. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 25/08/2008 20:51:14

    ο κάθε Γκρουέφσκι και ο κάθε Καραμανλής, στην κάθε βαλκανομπανανία, προσπαθούν να κρατηθούν στην καρέκλα τους και να διακιολογήσουν τον λόγο ύπαρξής τους με κάθε τρόπο.

    Δεν στηρίζω τις όποιες απαιτήσεις έχει ο κάθε παλαβός γeίτονάς μας, σε βάρος μας, για να κατευνάσει ή να συσπειρώσει τους χαχόλους του, αλλά, μεταξύ μας, τι βολεύει τον κάθε τεμπέλη, να επικαλείται εθνικά θέματα ή να καλύπτει Ζήμενς και Παυλίδη; Ή θεωρείς ότι δεν κάνει τέτοια ο κάθε Κωστάκης κι ο κάθε Αντρέας;

  22. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 25/08/2008 21:17:55

    Διαβλέπω κίνδυνο να εκτραπεί η συζήτηση και από τις αλλοπρόσαλλες αναλύσεις, απαιτήσεις, αιτιάσεις κλπ των γειτόνων μας και ν' αρχίσουμε πάλι τα περί ''τεμπέληδων'' που βολεύονται με μια κατάσταση, κρατούν τις καρέκλες τους και δικαιολογούν την ύπαρξή τους... Αυτό μου θυμίζει κάτι παλιές, καλές ημέρες, όπου, στις συζητήσεις, τα πάντα οδηγούνταν σε ένα ''σε τελική ανάλυση φταίει ο ιμπεριαλισμός...'

  23. ahab avatar
    ahab 25/08/2008 21:42:25

    Μποτίλια
    Στο τελευτάιο σου γράφεις
    "έχω προτείνει τη δημιουργία επιτροπών βάσης για τα εθνικά θέματα"

    Βάζεις σκέψεις ας δούμε όμως τι έγινε στο παρελθόν.

    1882 ιδρύεται η "Εθνική Εταιρεία" . Παίρνουν αέρα τα μυαλά τους , στέλνονται αντάρτικα σώματα στην Μακεδονία και κυριολεκτικά λιανίζονται.

    1904 ιδρύονται 2 εταιρείες , μία ο "Ελληνισμός" για την διαφώτιση Ελλήνων/ξένων για τα Ελληνικά δίκαια στη Μακεδονία και η άλλη υπο την αιγίδα (στα μουλωχτά)της Ελληνικής κυβέρνησις το "Ελληνικό Μακεδονικό κομιτάτο" για συγκέντρωση χρημάτων, οργάνωση και δημιουργία ομάδων.

    Η οργανωμένη κίνηση του 1904 ειχε επιτυχία

    και μιά μικρή ιστορική αναδρομή

    1878 στο συνέδριο ανάκλησης συνθήκης Αγ.Στεφάνου λέει ο Λόρδος Salisbury (εκρόσωπος της Μ.Βρετανίας) " η Μακεδονία και η Θράκη ειναι τόσο Ελληνικαί όσο και η Κρήτη "

    1887 καταγεγραμμένα Ελληνικά σχολεία στην περιοχή Μοναστηρίου 284, 20 Γυμνάσια,22 σχολεία θηλέων, 58 δημοτικά, 27 νηπιαγωγεία, 158 αλληλοδιδακτικά
    πλέον και ιερατική σχολή.

    1903 υπόμνημα κατοίκων Μοναστηρίου στην Γαλλική κυβέρνησι " Μιλάμε Ελληνικά, Βλάχικα, Αλβανικά, Βουλγαρικά αλλά άπαντες είμαστε Έλληνες και σε κανένα δεν επιτρέπουμε αυτό να το αμφισβητή "

  24. thanos avatar
    thanos 25/08/2008 21:52:28

    @15.ιωάννα

    Απο που το ξερεις αυτο ιωάννα? και εισαι τοσο σιγουρη?

  25. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 25/08/2008 22:20:39

    @ thanos

    Σε πολλα (παρα πολλα)διαφωνω με τον Σαμαρα,αλλα συμφωνω με την Ιωαννα.

    Και δεν θα επιτρεψει ατιμωτικη ονομασια-οχι απαραιτητα διπλη-και εχει σημερα την δυναμη να το κανει, και το Μητσοτακεικο γνωριζει πως το ξεφωνημα που δεν μπορει για διαφορους λογους να το κανει ο Καραμανλης μπορει καλλιστα,και με Μεγαλη χαρα να το κανει ο Αντωνης...

  26. ant avatar
    ant 25/08/2008 23:00:12

    Σωστό το σχόλιο 8. O τύπος είναι μεγάλο δώρο για την κατάσταση και του γυρνάει συνέχεια μπούμερανγκ. Και αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι θα του αναγνωρίσουμε και αλήθειες σε αυτά που λέει.

    Αλλά πού είναι η Ντόρα να του πει πως αυτοί και αν κάνουν ό,τι κάνουν για εσωτερική κατάλωση και επιβίωση!

  27. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 25/08/2008 23:28:13

    ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ
    ***

    Μακεδονία, Μακεδών: η ετυμολογία της λέξεως έχει την δωρικήν ρίζα "μακ", από την οποία παράγονται οι λέξεις Μάκεδνος (Οδύσσεια Η 106 = ευμήκης, υψηλός) μάκεδνα, μακεδνανός, μηνεδανός, μάκαρ, μακρύς, δηλαδή υψηλός σε ανάστημα, ορεσίβιος.
    Εις την δωρικήν "μάκος" = μακρύς.

    Οι Μακεδόνες ως μη διαβιούντες εις τα παράλια, δεν είχαν ναυτικό και γι' αυτό ο Όμηρος αγνοεί την Μακεδονία και τους Μακεδόνες.

    Θεμελιωτής του αρχαίου Μακεδονικού κράτους κατα την παράδοση του Ηροδότου, που είναι και η πλέον επικρατούσα, ήταν ο εξ Άργους Ηρακλείδης Περδίκκας απόγονος του Τημένου. Σαφείς και οι μαρτυρίες του Θουκυδίδη.

    Ως γνωστόν, στην αρχαιότητα οι χώρες έπαιρναν το όνομα των κατοίκων τους και οι κάτοικοι από τον ιδρυτήν ή τον γενάρχη του έθνους τους.
    ***

    Όλος ο ντουνιάς να τους αναγνωρίσει, ΕΜΕΙΣ δεν πρέπει να το κάνουμε. Ούτε "Μακεδονία" ούτε παράγωγό της στο όνομα του κράτους αυτού. Παράδειγμα η "Εθνικιστική Κίνα", που από το 49 ώς το 70 την έλεγαν όλοι έτσι, ΑΛΛΑ τελικά η Κίνα πέτυχε να απαλείψει το "Κίνα" από την ονομασία της, (Ταϊβάν, πλέον). Όποιος βάλει την υπογραφή του σε "Άνω, Βόρεια, Κάτω κλπ Μακεδονία", να ξέρει ότι καταδικάζεται στην συνείδηση του ελληνικού λαού σε κρέμασμα, λόγω εσχάτης προδοσίας. Κι αν, τώρα, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, ε, έχει ο καιρός γυρίσματα...

    Πολύ ασχοληθήκαμε μαζί τους, αντί με την ουσία του προβλήματος, που είναι οι Αμερικανοί. Αυτοί θέλουν συμμάζεμα. Ευτυχώς, έχουμε για αντιστάθμισμα τους Ρώσους. Μια πρέπει να είναι η πολιτική στα εθνικά θέματα εξωτερικής πολιτικής: δουλειές και συνεργασίες με ΟΛΟΥΣ, μα αποκλειστικοί αντιπρόσωποι ΚΑΝΕΝΟΣ.

    Προς το παρόν, άμυνα. Να γίνουν οι αμερικανικές εκλογές, γιατί ο Ομπάμα έχει υπογράψει σαν γερουσιαστής κατά του "Μακεδονία". ΙΔΩΜΕΝ...

  28. Αθ. Κλάρας avatar
    Αθ. Κλάρας 25/08/2008 23:45:13

    Πολύ ωραία, ενώ εμείς ασχολούμαστε με τις δηλώσεις Γκρούεφσκι ο Καραμανλής παρέα με τον Αλογοσκούφη ετοιμάζουν νέα χαράτσια.
    Ο Καραμανλής, ο Γκρούεφσκι, η Μπακογιάννη, ο Νίμιτς και οι υπόλοιποι εθνοσωτήρες το έχουν λύσει το πρόβλημα της ζωής τους.
    Πάρτε το χαμπάρι, έρχεται περίοδος ισχνών αγελάδων και το εθνοκουτόχορτο δεν περιέχει βιταμίνες.
    Ξυπνείστε.

  29. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 26/08/2008 01:26:31

    @ahab
    Φίλε ahab:
    Θεωρώ πολύ εποικοδομητικό το σχόλιο σου και την αναφορά σου στο θέμα που προτείνω.
    Με αυτό τον τρόπο μου δίνεις τη δυνατότητα να προσπαθήσω να παραθέσω πιο συγκεκριμένα τις σκέψεις μου πάν σ αυτό.
    Το ζητούμενο της σύμπλεξης εικονικής και φυσικής πραγματικότητας δεν είναι τελείως καινούριο. Έχει τεθεί στο παρελθόν, είτε με τρόπο αυθόρμητο, όπως στην περίπτωση κάποιων κινητοποιήσεων των μπλόγκερς, χωρίς όμως την όποια αποκρυστάλλωση στον προσδιορισμό των στόχων, είτε πατερναλιστικά, όπως στην περίπτωση της συνάντησης, που έγινεε από τον Πέτρο Τατούλη.
    Η πρόταση μου που προηγήθηκε, περιέχει μια γενική οργανωτική παραίνεση. Εάν αυτή παραμείνει και λειτουργήσει όπως έχει, δεν ξεπερνά βέβαια τον ευσεβή πόθο της ζύμωσης πάνω σε μια αναγκαιότητα, με ταυτόχρονη σηματοδότηση δευτερευόντως κάποιας γενικής διάθεσης, που εάν δεν συγκεκριμενοποιηθεί δεν αποκτά φυσική βαρύτητα.
    Ας εξετάσουμε κατ΄αρχήν κάποια δεδομένα:
    Το διαδίκτυο σπιντάρει με πρωτόγνωρο τρόπο τη διεξαγωγή διαλόγου και την ανάπτυξη προβληματισμού, αλλά και τη δυνατότητα προβολής της δημιουργικότητας. Η εικονική πραγματικότητα διαμορφώνει ένα άνευ προηγουμένου πεδίο διαύλων επικοινωνίας, που χαρακτηρίζονται από ισχυρή αμοιβαιότητα δράσης. Μέσα σ΄αυτό το πεδίο η πλέον δημιουργική περιοχή είναι η μπλογκόσφαιρα, που πολύ δίκαια έχει χαρακτηριστεί το επαναστατικότερο των περεχόμενων μέσων.
    Μέσα σ΄αυτό το πεδίο, όπως είναι επόμενο, λειτουργούν κεντρομόλοες διαδικασίες, που επιφέρουν πύκνωση σε συγκεκριμένες περιοχές. Καθοριστικό ρόλο παίζουν προς αυτή την κατεύθυνση ιστολόγια όπως το Antinews. Η μόνιμη ανανέωση της αναφοράς με σύντομο, ενδιαφέροντα και κριτικό τρόπο επιφέρουν μόνιμη άνοδο της επισκεψιμότητας. Η φιλελεύθερη και ανοιχτή διαχείρηση του χώρου των σχολίων από τον ιστολόγο, χωρίς μόνιμες παρεμβάσεις για το καναλιζάρισμα της συζήτησης κατά το δοκούν, συμβάλει στο να αποτελεί αυτός ο χώρος πόλο έλξης προβληματισμένων ανθρώπων με επικοινωνιακές καταβολές. Ο συνδυασμός συγκροτεί μια ισχυρή και γοητευτική πλατφόρμα προβολής κριτικής σκέψης και διεξαγωγής ενδιαφέροντος διαλόγου. Με αυτή την έννοια σελίδες όπως αυτή, επιτελούν ένα πρωτόγνωρα πρωτοποριακό ρόλο. Φυσικά η μπλογκόσφαιρα είναι αποτέλεσμα κατά βάση ανιδιοτελούς μόχθου χιλιάδων ιστολόγων. Μεταξύ των οποίων αναμφίβολα και κάποιοι ισχυροί, που διαθέτουν αξιόλογες βάσεις, φιλοπονία και μεράκι. Το τεράστιο πλεονέκτημα στην όλη ιστορία είναι ότι αυτή η πλατφόρμα, δεν συγκροτείται κύρια από ειδικούς, συγγραφείς ή δημοσιογράφους, επιστήμονες και ερευνητές, αλλά στην κυριολεξία από τον λαό. Δεν υπάρχει πιο λαϊκό μέσο από τα ιστολόγια που κατωχειρώνουν πράγματι τον κομμουνισμό στην επικοινωνία (Αυτό δε σημαίνει ότι πίσω από το διαδίκτυο δεν ελλοχεύει η πιο σκληρή ταξική πραγματικότητα, εξυφαίνοντας τεράστιους κινδύνους).
    Το ζητούμενο της εμπλοκής της εικονικής με τη φυσική πραγματικότητα διέπεται κατά την άποψη μου από δύο αναγκαιότητες. Η μια έχει παραγωγικό, η άλλη προληπτικό χαρακτήρα.
    Το διαδίκτυο εμπεριέχει δύο βασικούς κινδύνους (δίπλα σε άλλους μικρότερους). Ο πρώτος είναι η πλήρης διαφάνεια της εικονικής συμπεριφοράς, όσο αφορά το μεγάλο αδελφό. Ο δεύτερος είναι η εκτόπιση του φυσικού εαυτού από τον εικονικό και η συρρίκνωση του σε βαθμό που η αντίληψη και το ενδιαφέρον για τη φυσική διάσταση να προσλαμβάνει εικονικό χαρακτήρα.
    Κατά συνέπεια επιδιώκοντας τις θετικές δυνατότητες που μας παρέχει η εικονική πραγματικότητα, σε επίπεδο προβολής της δημιουργικότητας, ανάπτυξης της επικοινωνίας και συντονισμού των φυσικών δραστηριοτήτων, με στόχο την αλλαγή της φυσικής πραγματικότητας, η εμπλοκή εικονικής και φυσικής πραγματικότητας μας προστατεύει και από το εικονικό σαλτάρισμα. Θα ήταν μοιραίο στη φάση που η φυσική πραγματικότητα χειροτερεύει με άλματα, εμείς να χαθούμε κάπου μέσα στην εικονική. Αυτός ο αποπροσανατολισμός αποτελεί ένα από τους στόχους των κέντρων ισχύος, που επέβαλαν τη διάδοση του διαδικτύου.
    Οι περισσότεροι επισκέπτες της σελίδας έχουμε συμπληρώσει την φυσική μας νεότητα και διανύουμε την πρώιμη, μέση ή ύστερη ωριμότητα της φυσικής μας ζωής. Στην ουσία όμως είμαστε όλοι εικονικά νήπια. Για την επόμενη γενιά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Και εκεί έχουμε αυξημένες ευθύνες.
    Έτσι ακόμη όλοι μπουσουλάμε στο διαδίκτυο, άσχετα ποιες είναι οι γνώσεις μας αναφορικά με τη λειτουργία των ψηφιακών συστημάτων. Το εικονικό μας όνομα δεν αποτελεί ψευδώνυμο, αλλά "σημαντικό" προσδιορισμό της εικονικής μας ταυτότητας.
    Είναι λογικό, ότι όποιος επιχειρεί εμπλοκή της εικονικής πραγματικότητας με τη φυσική να διαπράττει στη στη τρέχουσα φάση τόλμημα. Αυτοί που τολμούν συγκαταλέγονται σε τέσσερα είδη: Τους τρελούς, τους αφελείς, τους ανεύθυνους και αυτούς που γνωρίζουν πολύ καλά τι κάνουν. Προσωπικά ανήκω σε ένα πέμπτο είδος: Έχω κατανοήσει την ζωτική ανάγκη να πραγματοποιηθεί η εμπλοκή.
    Είναι επόμενο οι εκκλήσεις μου να ηχούν γραφικά. Συνειδητά τις προωθώ όσο πιο γραφικά μπορώ και εγώ, για λόγους εντυπωσιασμού, απευθυνόμενος σε σχετικά υπολειτουργόντα κέντρα πρόσληψης ερεθισμάτων, προσπαθώντας να διαφυλάσσω πάντοτε όμως τη σοβαρότητα του θέματος που αναφέρομαι. Δεν με ενδιαφέρει η εικονική μου ρόμπα, αλλά το αποτέλεσμα. Τη σοβαροφάνεια δεν την επεδίωξα ποτέ στο φυσικό πεδίο, για να έχω τέτοια ανάγκη στην μπλογκόσφαιρα. Ένα από τα μελήματα μου είναι να μην ταυτίζομαι με τον εαυτό μου, γιατί η κριτική απόσταση βοηθάει.
    Βασικό είναι οι πρωτοβουλίες που παίρνονται να χαρακτηρίζονται από ευθύνη. Εδώ δεν μπορεί παρά η φυσική εμπειρία να είναι το μέτρο που στηρίζει την εικονική παρέμβαση, δεδομένου ότι τώρα ξεκινάμε να δομούμε τις εικονικές εμπειρίες μας.
    Θα ήθελα λοιπόν, φίλε ahab, να αναφερθώ στην εμπειρία που έκανα τα τελευταία 25 χρόνια από στη δημιουργία πρωτοβουλιών βάσης στην πόλη που ζω. Αυτό θα το επιχειρήσω σε επόμενο σχόλιο. Θα ήθελα όμως εκ των προτέρων να πω ότι οι εμπειρίες που κάναμε με την ίδρυση μιας επιτροπής για την προώθηση των εθνικών θεμάτων το 1989 και που λειτούργησε για τρία χρόνια ήταν για μας περισσότερο από ενδιαφέρουσες.
    Σε ευχαριστώ θερμά που έχεις την διάθεση να πάρεις στα σοβαρά σουρεαλιστές σαν εμένα, εκεί που τα θέματα που θίγονται είναι παραπάνω από σοβαρά και αναμφίβολα αξίζουν να κερδίζουν την προσοχή μας.

  30. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 26/08/2008 01:48:57

    @Μποτίλια: καλό!

  31. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 26/08/2008 02:10:30

    @νήπιος γέρων
    Ευχαριστώ για την ενίσχυση.
    Γράψε τη συνέχεια αν θέλεις, για να μοιράζεται η δουλειά.

  32. ο νοών....νοείτω avatar
    ο νοών....νοείτω 26/08/2008 09:55:13

    Μετά και το σχόλιο 28. του νήπιου γέροντα, ανακαλώ συλλήβδην το αρχικό μου σχόλιο-τοποθέτηση για "Νέα Μακεδονία", και, μεταξύ σοβαρού και αστείου, προτείνω το όνομα "Γκρουεβσκία" (χωρίς άνω-κάτω-βόρεια-νότια).
    Για οτιδήποτε άλλο ισχύει η δέσμευσή μου.

  33. χαμένη αξιοπρέπεια avatar
    χαμένη αξιοπρέπεια 26/08/2008 12:05:41

    30 @ Μποτίλια, πολυ ωραίο αυτό που γράφεις και θέτεις. Όπως έχει αναφερθεί και παλαιότερα υπάρχει πλέον μια ομάδα της κοινωνίας που ψάχνει να βρει μόνη της την αλήθεια και όχι αυτή που τις προσφέρουν οι σε διατεταγμένοι υπηρεσία δημοσιογράφοι. Το ερώτημα είναι αν αυτή η "εικονική εμπειρία" που ζούμε μπορεί να μετατραπεί σε κάτι πιο δυνατό ικανό να αλλάξει κατεστημένα, να δώσει το νόημα που θα πρέπει να κατέχει και να υπηρετεί η εκάστοτε εξουσία ? ή θα αναλωνόμαστε στο "πάνω - κάτω Μακεδόνία".

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.