16/10/2007 22:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προβληματισμοί για θέμα των Σκοπίων στη ΝΔ

Το αδιέξοδο στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων αρχίζει πλέον να κυριαρχεί στην πολιτική ζωή, όπως καθίσταται σαφές μετά και την σημερινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπή. Είναι πλέον προφανές ότι τα Σκόπια δεν πρόκειται να υποχωρήσουν από την ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας – Σκόπια», στην οποία και εμμένουν σύμφωνα με διπλωματικές πηγές. Ούτε η Ελλάδα πρόκειται φυσικά να δεχθεί μια παρόμοια ονομασία, παρά τις έντονες πιέσεις που δέχεται η κυβέρνηση από τους Αμερικανούς, το Σολάνα κλπ.


Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, μπροστά στο κυβερνητικό αδιέξοδο αναπτύσσεται αυτές τις ημέρες ανάμεσα σε βουλευτές της ΝΔ η άποψη ότι δεν πρέπει να λυθεί τώρα το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων, αλλά να παραμείνει το θέμα σε εκκρεμότητα, επειδή το μέλλον του κρατιδίου είναι εν αμφιβόλω. Πολύ περισσότερο δεν πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της ονομασίας προτού τα Σκόπια μπουν (εφόσον κάτι τέτοιο γίνει) στο ΝΑΤΟ. Η άποψη αυτή ενισχύεται από τις δρομολογούμενες εξελίξεις στο Κόσσοβο, αλλά και το γεγονός ότι οι αλβανόφωνοι των Σκοπίων προωθούν ήδη την απόσχιση των αλβανόφωνων περιοχών. «Σε δέκα χρόνια, κανείς δεν ξέρει τι θα έχει γίνει», λένε. Έτσι «η Ελλάδα δεν πρέπει να ενεργήσει εν θερμώ και να κληροδοτήσει στους εθνικιστές των Σκοπίων και της Βουλγαρίας το όνομα «Μακεδονία».


Όπως και να’ χει πάντως, δεν είναι λίγοι εκείνοι στα Σκόπια εκείνοι που πιστεύουν ότι εφόσον εισέλθει η χώρα στο ΝΑΤΟ, ακόμα και χωρίς να έχει εξασφαλίσει την ονομασία «Μακεδονία», θα την «πάρει» κατόπιν, αφού σιγά-σιγά θα αναγνωρίζεται από τα κράτη μέλη του Οργανισμού. Τα Σκόπια επιδιώκουν να μπουν πάσει θυσία στο ΝΑΤΟ, διότι κάτι τέτοιο θα παρατείνει τον χρόνο ζωής τους ως ενιαίο κράτος. Πόσο όμως θα την παρατείνει; Πέντε χρόνια; Δέκα χρόνια;


Σημειώνουμε τέλος ότι η υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη δήλωσε σε συνέντευξή της στην «Καθημερινή» της Κυριακής ότι «η Αθήνα θα αποδεχόταν μια διακριτή ονομασία, η οποία θα προσδιόριζε τη γειτονική χώρα σε σχέση με τη Μακεδονία ως γεωγραφική ενότητα». Κάτι δηλαδή σαν «Άνω Μακεδονία», ή «Βόρεια Μακεδονία». Όπως λέμε «Άνω Χώρα», ή «Άνω Πατήσια». Καλό ακούγεται, αν και κάτι τέτοιο δεν πρόκειται φυσικά να γίνει δεκτό από τα Σκόπια.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anonymos avatar
    anonymos 17/10/2007 00:03:57

    Αν αποσχιστούν οι Αλβανοί από τα Σκόπια τότε πάμε σε δημιουργία μεγάλης Αλβανίας. Εμάς μας βολεύει για να πάρουμε τη βόρειο Ήπειρο. Είναι αφελής όποιος νομίζει ότι θα κάνουν τους αλβανούς μεγάλους χωρίς να τους πάρουν κάτι. Αν τους κάνουν μεγάλους και δεν τους πάρουν τίποτε διαταράσσεται η ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή.

  2. Γιάννης avatar
    Γιάννης 17/10/2007 00:06:01

    Τι κόπανοι και ευθυνόφοβοι, οι ίδιοι που απέσυραν το βιβλίο της Ιστορίας δεν είναι; Λες και θα ξαναβρεθεί ευκαιρία να τους πιέσουμε (και να βγούμε από αυτό το ρεζιλευτικό για εμάς διπλωματικό θέμα) μετά την είσοδο στο ΝΑΤΟ. Μου φαίνεται ότι οι βουλευτές της ΝΔ λειτουργούν ως πράκτορες του αλβανικού εθνικισμού!

  3. nikos avatar
    nikos 17/10/2007 10:49:48

    Ειλικρινά μέχρι σήμερα ΔΕΝ κατάλαβα ποιος είναι ο λόγος διενέξεις.
    Προτείνω μια ονομασία ΔΙΚΙΑ Μας με ονομασία ΓΑΙΔΟΥΡΙΑ
    Έχουμε δικαίωμα να τους λέμε και ονομάζουμε όπως εμείς θέλουμε .
    Άρα το κράτος ΓΑΙΔΟΥΡΙΑ …
    Έτσι θα πάρουν επιδότηση από Μπούς Σολάνα

  4. Στέργιος avatar
    Στέργιος 17/10/2007 13:56:23

    Για να μιλήσουμε στη γλώσσα τού διεθνούς καπιταλισμού, η χρήση τού όρου "Μακεδονία" από τα Σκόπια συνιστά κλοπή ταυτότητας, identity theft.
    Αν αγοράσω την οικοσυσκευή μου χρησιμοποιώντας την πιστωτική κάρτα τού Σολάνα, δεν θα με τρέξει στα δικαστήρια; Ή θα πει ότι δεν του αρέσουν τα δικαστήρια, όπως δεν του αρέσεουν και τα βέτο;
    Μπορεί η Ελλάδα να φτιάξει αυτοκίνητο και να το πει Σεβρολέτ; να μετονομάσει τον αφρώδη της οίνο σε σαμπάνια; να φτιάξει τηλεοράσεις Ζίμενς; Δεν μπορεί!
    Άρα και τα Σκόπια δεν μπορούν να λέγονται Μακεδονία.
    Σοβαρά τώρα, πρέπει να δείξουμε ότι τα Σκόπια επιβάλλεται να αποκτήσουν ουδέτερη γεωγραφική ονομασία, και ας λέγονται οι επιμέρους εθνικότητες που τα απαρτίζουν όπως θέλουν. Τα Σκόπια είναι ΜΟΝΟ κατά 60% σκοπιανά, κι αυτό με βάση τα επίσημα στοιχεία που καταπιέζουν την έκφραση τής σερβικής και βουλγαρικής εθνικής συνείδησηςτων Σλάβων των Σκοπίων (μην ξεχνάμε, 100.000 Σκοπιανοί έσπευσαν να γίνουν Βούλγαροι πολίτες). Δεν έχει δικαίωμα μια τέτοια χώρα να έχει εθνική ονομασία. Αν θέλει πραγματικά να ζήσει ομαλά στο μέλλον, πρέπει να καντονοποιηθεί και να μετονομαστεί σε Κεντρική Βαλκανική Δημοκρατία ή κάτι τέτοιο... αλλιώς εκ των πραγμάτων θα μετονομαστεί αναγκαστικά σε Κόσοβο 2.

  5. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 17/10/2007 16:01:06

    Είναι γνωστό τοις πάσι ότι στα Σκόπια ζουν πολλές εθνότητες. Η καπήλευση του ονόματος αποσκοπεί στο να δώσει ένα κοινό σημείο αναφοράς σε όλες τις εθνότητες για να μη διαλυθούν. Μέσα στο πλαίσιο της μη διαλύσεως εντάσσεται και η στήριξη του διεθνούς παράγοντα γιατί τους χρειάζονται. Εμείς δεν καταφέραμε να προκαλέσουμε διχασμό στο διεθνή παράγοντα. Αυτό είναι το λάθος μας.

  6. Suhoi avatar
    Suhoi 17/10/2007 16:40:53

    Φίλε "Εξάκτινε" η ονομασία, στην προκειμένη περίπτωση "Μακεδονία", τους μόνους που βολεύει είναι τους Σλάβους των Σκοπίων. Και επί της ουσίας το μόνο που επιτυγχάνει, είναι να δώσει μιά ανάσα ζωής σε αυτό το κρατίδιο και να μην διαλυθεί στο άμεσο μέλλον, μετά την ανεξαρτοποίηση και απόκτηση ημι-κρατικής οντότητας, του Κοσσόβου. Για πολλές φορές βρέθηκα στα Σκόπια, και ειδικά στις περιοχές με αλβανικό πληθυσμό (Δυτικό Κόσσοβο). Εκεί δεν υπάρχει καμμία "Μακεδονία" ή "Σκόπια". Εκεί ουσιαστικά υπάρχει το Κόσσοβο Νο2. Μιά εννιαία αλβανική ζώνη που αρχίζει από το Κόσσοβο και καταλήγει στα Δυτικά Σκόπια. Τι απαντούν οι Αλβανοί όσον αφορά το όνομα; "Ας το πούν όπως θέλουν, εμάς δεν μας ενδιαφέρει. Αλλωστε, εμείς δεν είμαστε Μακεδόνες, Αλβανοί είμαστε". Στην καλύτερη περίπτωση λοιπόν, τα Σκόπια στο μέλλον δεν θα είναι παρά μιά "Ανδόρα" των Βαλκανίων.

  7. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 17/10/2007 16:59:56

    Αγαπητέ Suhoi ακριβώς επειδή συμφωνώ ότι έτσι έχουν τα πράγματα προσπαθούν με κάθε τρόπο να περισώσουν το κρατίδιο και αδειάζουν εμάς. Έχω βάλει κι άλλους γεωπολιτικούς λόγους στο άρθρο που έχω γράψει εδώ και κανένα μήνα στο blog μου. Επίσης δες και το πρώτο σχόλιο του ανώνυμου εδώ.

  8. factorx avatar
    factorx 17/10/2007 17:01:24

    Ερωτηθείς σήμερα ο Θ. Ρουσόπουλος εάν ο πρωθυπουργός, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, θα δει 151 βουλευτές της ΝΔ επειδή κάποιοι διαφοροποιούνται στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ, ο κ. Ρουσόπουλος είπε: «Δεν μου προκύπτει κάτι τέτοιο απ' όσο ξέρω και μάλλον ξέρω καλύτερα». Για το αν κάποιοι από εκείνους που έχουν διαφωνήσει έχουν κινηθεί εκτός ορίων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έκανε λόγο για προσπάθεια να δημιουργηθούν ορισμένες εντυπώσεις όχι πάντοτε από σκοπιμότητα».
    Μας επιβεβαιώνει;

  9. Suhoi avatar
    Suhoi 17/10/2007 17:14:08

    Συμπέρασμα. Για ποιό λόγο΄προκηρύχθηκαν πρόωρες εκλογές; Α.Για το Σκοπιανό. Β.Για τα ομόλογα.

  10. nikos avatar
    nikos 17/10/2007 17:26:44

    Προτείνω μια εξέταση αίματος τύπου Σαρκοζί έτσι θα ξέρουμε και δεν θα μας κοροϊδέψουν .

  11. Στέργιος avatar
    Στέργιος 17/10/2007 18:17:19

    Αγαπητέ NIKOS, προτείνω για την ΠΓΔΜ, αντί τού "Γαϊδουρία", μια σύνθετη ονομασία που θα εμπεριέχει και τον όρο "Μακεδονία", με την οποία είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνείτε:
    ΨΕΥΔΟ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ!

  12. nikos avatar
    nikos 17/10/2007 19:40:38

    Δεν είμαι αντίθετος συμφωνώ με την πρόταση σου . Έτσι και η δηλώσεις πολιτικών θα δουν την επιβεβαίωση .

  13. Κάποιος avatar
    Κάποιος 18/10/2007 00:16:38

    Κάνετε λάθος.

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=13.04.2005,id=42766704


    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 13/04/2005

    «Ανω Μακεδονία»

    Ο κ. Παπανδρέου:

    * Αποκάλυψε ότι τον Ιανουάριο του 2002, όταν ήταν υπουργός Εξωτερικών, είχε φτάσει ένα βήμα πριν από τη συμφωνία με την ηγεσία των Σκοπίων, με το όνομα «Gorna Macedonia» (Ανω Μακεδονία). Είχαν ενημερωθεί -είπε- τα κόμματα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αλλά η λύση δεν προχώρησε διότι ξέσπασε τότε η κρίση στην περιοχή του Τέτοβου.

    * Επέκρινε την κυβέρνηση ότι «με την αδράνεια των τελευταίων μηνών είμαστε σε δυσμενή αφετηρία». Επίσης, ότι «έχει ανοίξει άσκοπα μέτωπα».

    * Είπε ότι «οι προκλητικές ενέργειες στο Αιγαίο δεν αποτελούν δείγμα καλής θέλησης και γειτονίας, πόσω μάλλον όταν ο Ελληνας υπουργός Εξωτερικών βρίσκεται για συνομιλίες στην Αγκυρα».

    Στη συζήτηση που ακολούθησε φάνηκε και ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουν το θέμα των Σκοπίων στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Ο Γιώργος Φλωρίδης, μιλώντας για το «νέο περιεχόμενο του πατριωτισμού», είπε ότι το θέμα είναι «αν η Ελλάδα μπορεί να είναι ισότιμος παίκτης ή χώρα της σφαλιάρας». Και υπενθύμισε ότι «όταν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ έβαζαν την Ελλάδα στην ΟΝΕ και την έκαναν πρωταγωνιστή στα Βαλκάνια, ο Καραμανλής συνοδεία τηλεοπτικής κάμερας έψαχνε καμιά κατσαρίδα στα νοσοκομεία ή σήκωνε τα λάβαρα των ταυτοτήτων μαζί με τον Χριστόδουλο για να αποδείξει ότι η Ελλάδα είναι μίζερη».

    Ο Χάρης Καστανίδης είπε ότι στο θέμα του ονόματος τελευταία γραμμή υποχώρησης της Ελλάδας πρέπει να είναι το «Ανω Μακεδονία» και πρόσθεσε: «Δεν πρέπει να είμαστε ούτες υπερπατριώτες ούτε και κοσμοπολίτες».


    ---


    Επομένως, μπορούν να το δεχτούν. Αλλά, το θέμα μας δεν είναι εκεί.

    Πως θα λένε τη γλώσσα τους;

    Πως θα ονομάζονται οι κάτοικοι της χώρας;

    Πως θα λένε τη γλώσσα και τους κατοίκους της χώρας τα ξένα ΜΜΕ (ΠΟΛΥ βασικό για το συλλογικό ασυνείδητο);

    Θα σταματήσουν οι προκλήσεις με τα ψευδοϊστορικά "στοιχεία" στα βιβλία των παιδιών τους, τα οποία μεγαλώνουν με ψευφή ταυτότητα;

    Για να είμαστε ρεαλιστές και να σταματήσουμε να αναλωνόμαστε σε αυτά τα ζητήματα, ας καταλήγαμε σε "Βόρεια Μακεδονία", με γλώσσες "σλαβομακεδονικά" και "αλβανικά" και κατοίκους "σλαβομακεδόνες" και "αλβανούς". Φυσικά, με ρητή αναφορά στο ελληνιστικό παρελθόν της αρχαίας Μακεδονίας και της πλήρους διαφοροποίησής της από το νέο αυτό βαλκανικό κρατίδιο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.