#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/10/2010 18:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πράσινη....αστακομακαρονάδα



Την εταιρία S&K, μέλος της Κοινοπραξίας για την ενεργειακή επένδυση του Αστακού, επιρρίπτει η ROSEBUD, μέλος της ίδιας Κοινοπραξίας (και μπλεγμένη στο Βατοπαίδι) την ακύρωση της επένδυσης. Με σημερινή ανακοίνωση, πάντως, η ROSEBUD επισημαίνει ότι θα συνεχίσει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την υλοποίηση του έργου ενώ υπεραμύνεται των οικονομικών και περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών του έργου λέγοντας ότι "το επενδυτικό σχέδιο για τον Αστακό αποτελεί παράδειγμα ασφαλούς και πράσινης ανάπτυξης".

Ως αιτία για τη ματαίωση της επένδυσης η ROSEBUD προβάλει το ότι "παρά τις επίπονες προσπάθειες που κατέβαλαν όλοι οι υπόλοιποι εταίροι (QPI, QEWC, ROSEBUD), η εταιρία S&K, δεν αντελήφθη ότι σε επενδύσεις αυτού του ύψους και σε έργα παρόμοιου με αυτό του Αστακού χαρακτήρα και μεγέθους οι αναμενόμενες αποδόσεις είναι πάντα χαμηλού επιπέδου. Πολλώ δε μάλλον όταν διανύουμε μια περίοδο διεθνούς μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Επέμεινε μέχρι τέλους στην αξίωση παροχής εκπτώσεων επί της τιμής του καυσίμου αερίου που, ενώ δεν ήταν αναγκαίες για τη βιωσιμότητα της επένδυσης, θεωρήθηκαν, και δικαίως, παράλογες".

Η ROSEBUD διαψεύδει τις φήμες ότι η επένδυση ματαιώθηκε επειδή δεν υπήρξε συμφωνία για την πώληση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιταλία, όπως επίσης τα σενάρια περί διοχέτευσης της ενέργειας στην ελληνική αντί για την ιταλική αγορά. "Από την αρχή της δημοσιοποίησης του επενδυτικού σχεδίου για το Πλατυγιάλι Αστακού, υποστηρίζει, οι πολέμιοί του, αγνώστων λοιπών κινήτρων, προσπάθησαν να δημιουργήσουν λανθασμένες εντυπώσεις είτε σε ό,τι αφορά την επικινδυνότητα του καυσίμου για την ηλεκτροπαραγωγή, είτε σε ό,τι αφορά τον αυστηρά επιχειρηματικό χαρακτήρα του έργου.". Προσθέτει δε ότι σε όλο τον πλανήτη και στην Ευρώπη υπάρχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης LPG που λειτουργούν χωρίς το παραμικρό ατύχημα επί σειρά δεκαετιών.

"Θέλουμε από πλευράς μας να τονίσουμε τέλος, καταλήγει η ανακοίνωση, ότι θα συνεχίσουμε να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την υλοποίηση ενός έργου που, πέραν των 3,2 δις. που είναι η αρχική επένδυση, θα αποφέρει στην εθνική οικονομία ένα ετήσιο όφελος που ξεπερνά τα 2,5 δις.".

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/10/2010 18:26:01

    Λοιπόν, έγω έμαθα άλλη εκδόχή. Ότι το ρεύμα θα ήταν πολύ φτηνό και θα εβγαζε off τους Ελληνες ιδιώτες παραγωγούς, και για αυτό είπαν "εξαγωγές" και η Ιταλία είχε το ίδιο πρόβλημα γιατί το LNG είναι πιο ακριβό κλπ. Αυτή την εκδοχή μου είπαν (και δεν μίλησα με τον ...κ. Παμπούκη, αρα μπορεί να είμαι off)

    Το φτηνό ρεύμα τους ενοχλεί.

    Τώρα τα περί πράσινης ή παρδαλής επένδυσης, με συγχωρείτε, ανοησίες. Το φυσικό αέριο είναι αέριο χοντρικά CH4, το LPG επίσης, χοντρικά C4H10 ,έχει λίγο παραπάνω C από το μεθάνιο αλλά αυτό έχει τόση σχέση με το περιβάλλον όσο οι αρχαιοπτέρυγες με τον Αρχιμήδη.

    Και για να σοβαρευτούμε. Τι παέι να πει S&K και Rosebud; Bloggers είναι;

    Η ελληνική μαφία ενοχλήθηκε από το πετρογκάζ. Όσο για την επικινδυνότητα, είναι σαν το φυσικό, λόγω βάρους κατακάθεται (δεν φεύγει ψηλά να πάει να βρει το όζον -- τι έγινε το όζον βρε παιδιά;). Το πιο επικίνδυνο καύσιμο το βάζετε στο τουτου σας μια φορά την εβδομάδα, C8H18, έχει και αρωματικά.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ archaeopteryx 20/10/2010 18:37:29

      Άρα τελικά ήταν καλό πράγμα η επένδυση; Γιατί μας έλεγαν τότε βρε Αρχαίε ότι θα ήταν διπλάσιο της τιμής του φυσικού αερίου της Ρωσίας, λόγω κόστους μεταφοράς με πλοία (του Αλαφούζου και άλλων); Ψέματα ήταν;

      Από την άλλη, είναι πιθανόν να τους ενοχλούσε για τον ίδιο λόγο και το φυσικό αέριο του Πούτιν.

      Εκτός κι αν χαλούσε τη μπίζνα των ΑΠΕ, οπότε γι' αυτό είχε αντιρρήσεις και η Μπιρμπίλη που ήταν "πολύ φθηνό" το ρεύμα και... "ενοχλούσε" γι' αυτό...

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Επώνυμος 20/10/2010 19:10:33

        1) Μου είπαν -- τώρα δα -- (άλλοι) ότι για "άλλους" λόγους χάλασε η δουλειά, χωρίς λεπτομέρεις αλλά μου κακολόγησαν την Rosebud (και δύο Έλληνες σε αυτήν (ένας του Πασόκ) και τους Γερμανούς σε αυτήν -- τουλάχιστον δεν είναι ...bloggers, έχουν όνομα.

        2) Από την αρχή, μου είπαν ήταν συμφωνημένο να γίνονται εξαγωγές στην Ιταλία επειδή "1000MW είναι πολλά και δεν τα θέλουμε". Αυτό δεν μου ακούγεται καλά. Δεν το θέλουμε εμείς οι Ελληνες ιδιώτες παραγωγοί, νομίζω, και δένει με αυτό που έγραψα πριν.

        3) Το αέριο που αγοράζουμε από τον αγωγό είναι θεωρητικά πολύ φτηνότερο από το LNG (όπως νομίζω είχα πει παλαιότερα). Ωστόσο, "συγκυριακά", υπάρχει υπερεπένδυση ή/και υπερπροσφορά LNG (και οι Αμερικάνοι έχουν λέει μπει) και για αυτο είναι φτηνότερο από του αγωγού. Το πόσο θα κρατήσει η συγκυρία, εξαρτάται από την ύφεση, τα πόλιτικς των αγωγών και τα πόλιτικς της πίεσης των τιμών στους Ρώσους.

        Ντράπηκα να επιμείνω "γιατί δεν θέλουμε 1000MW" ή γιατί βάζουμε πανάκριβα αιολικά αν δεν θέλουμε το ρεύμα .. ίσως επειδή χαλάμε λεφτά ΧΩΡΙΣ να παίρνουμε ρεύμα. χαχαχα.

    • Polap avatar
      Polap @ archaeopteryx 21/10/2010 10:16:22

      Πεστα φιλε μου γιατι σε αλλο αρθρο που σχολιασα πεσαν να με φανε -)) Ετσι ακριβως ειναι !

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/10/2010 19:23:30

    ορίστε.. και τρίτη εκδοχή. Δεν υπήρξε ποτέ deal Αστακού και αν υπήρξε δεν το ξέρουν οι ιδοκτήτες του Αστακού, οι τρράπεζες (για Εθνική δεν ξέρω). Πρωτοβουλία των αδερφών Παπανδρέου, και κάπως παρουσιάστηκε πρόωρα από την Κυβέρνηση με βαση κάποιο χαμηλού επιπέδου MOU. Αυτή η εκδοχη μου έθαψε τους ...Αραβες.

    αχ καημένα παιδιά... deals πολλοί ονειρεύονται...

  3. paskitis avatar
    paskitis 20/10/2010 19:34:51

    Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ λοιπον εγω ειμαι απο εκει να εξηγησω μερικα πραγματα
    lpg ειναι μιγμα βουτανιο με προπανιο.υπαρχουν σημερα 3 εργοστασια παγκοσμια
    2 ιαπωνια ενα πακιστταν
    υπαρχει πινακας στο ιντερνετ Με καταγραφη εργοστασιακων ατυχηματων στο πεδιο καυσιμων.
    παιρνει παραμετρους οπως λαθος κατασκευαστικο,τεχνικο,φορτωσης,μεταφορτωσης,φυλαξης,καυσης και πολλα αλλα
    σε ολες τις κατηγοριες το lpg ειναι μεσα κ με υψηλο ποσοστο
    το καυσιμο αυτο μεταφεροταν την δεκαετια του 90 ..οδικα!!!και με τρενα ακομη κ σημερα.στα τρενα δε μεταφερεται σε ειδικο βαγονι με απενεργοποιημενα φρενα κ με κενα βαγονια το μπροστινο κ το πισω.ειναι υψηλης εκρηκτικοτητας.στην ιταλια εσκασε μια νταλικα με 50 νεκρους παρακαλω στην εθνικη οδο κ απο τοτε ο μπερλουσκονι το απαγορευσε
    το καυσιμο αυτο ειναι τζαμπα.μιλαμε για τζαμπα ομως.
    στο θεμα ρυπανσης εχει υψηλη συγκεντρωση αιωρουμενων σωματιδιων και μολυνει και την τοπικη ατμοσφαιρα και της περιοχης σε ακτινα 100 χλμ
    η περιοχη του αστακου ειναι περιοχη νατουρα για οσους δεν ξερουν
    τωρα για τα οικονομικα θεματα
    1.η ποσοτητα διακινησης και αποθυκευσης ξεπερνουσε την αναγκαια ποσοτητα για παραγωγη της ενεργειας που ανακοινωσαν.ετσι εκει επεσε η πρωτη υποψια.θελαν να κανουν εμποριο με το καυσιμο .η μοναδα θα κατασκευαζοταν αργοτερα
    2.το ρευμα της μοναδας θα ηταν στην χοντρικη χωρις εκπτωση φτηνοτερο κατα 30% απο την δεη και του τοπικους παραγωγους και απο τους εισαγωγεις
    3.το 70 % του ρευματος ηταν για εξαγωγη και το 30%για εγχωρια αγορα
    αλλα ομωςςςς
    το υποβρυχιο καλωδιο για την συνδεση με την ιταλια χρειαζοταν 1 δις κατασκευη και ειδικη πατεντα με πειραματισμους λογω μη υπαρξης αντιστοιχου στον κοσμο για τετοια ισχυ με χρονικο οριζοντα 5 χρονια για την εξευρεση μονο της πατεντας!!!!!!!
    αρα ηθελαν να περασουν υπουλα την ισχυ στην ελληνικη καταναλωση.αυτο σημαινε οτι το δικτυο δεν αντεχε κατι τετοιο κ θα κατερεε αμμεσα και θα σημαινε το τελος της δεη κ ολων των ιδιωτων παραγωγων σε χρονο dt
    η υποθεση εχει πολυ ψωμι ιδιαιτερα με τα ψεμματα που ακουστηκαν
    5000 θεσεις εργασιας....γιναν 146...κατα την κατασκευη φυσικα .μετα μονο50!!!
    οι σειχηδες ηθελαν να φτιαξουν την νεα δεη και μαλιστα τζαμπα με αλλων λεφτα.φυσικα εχει πεσει και ευρωπαικο κλαδεμα στο εργο.και πολλα αλλα μιλαμε
    αλλα φοβαμαι οτι η ακυρωση ειναι ψεμμα,και θα επιστρεψει το θεμα κ ολη η αντιπολιτευση βιαστηκε να μιλησει καθως μετα θα αναγκαστει να σιωπησει
    αν εχουν κανει κατι τετοιο τοτε ειναι αδιστακτοι,προς το παρον το ερευνουμε

    • Polap avatar
      Polap @ paskitis 21/10/2010 21:25:49

      Στην περιπτωση μας ομως δεν θα μεταφερονταν πουθενα .Απο το mother vessel στο εργοστασιο παραγωγης ρευματος.Τα εργοστασια που αναφερεις ειναι παραγωγης LPG η παραγωγης ρευματος με χρηση LPG?
      Για την μολυνση της περιοχης και λιγα λες .Υπολογισε οτι θα ειχαμε και μολυνση της θαλασσας. 1.Σωστος 2.Σωστος 3.Γινεται ειναι δυσκολο αλλα γινεται. Οι θεσεις εργασιας απλα δεν υπαρχουν .Ειναι αμελητεο το νουμερο.

  4. chgian avatar
    chgian 20/10/2010 19:41:33

    Μία άλλη εκδοχή που διάβασα κάπου στο ιντερνετ (δεν θυμάμαι που)
    είναι η παρακάτω:
    Το LPG είναι μεν φθηνότερο από το φυσικό αέριο αλλά επειδή
    είναι επικίνδυνο δεν χρησιμοποιείται σε ευρεία κλίμακα στην Ευρώπη.
    Το εργοστάσιο στον αστακό, θα παρήγαγε φθηνό ρεύμα και θα έθετε
    εκτός ανταγωνισμού τους παραγωγούς ρεύματος στην Ιταλία.
    Πάντως από εκδοχές να φάνε και οι κότες

  5. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 20/10/2010 20:29:48

    ΕΘΝΙΚΗ, ΑΛΦΑ, EUROBANK σημερα, δηλωσαν αδυναμια χρηματοδοτησης εργων 10Β ΑΠΕ ( 30.000.000 ε ) !!!! με 70% και εγγυησεις σε μετρητα το 30% !!!!!!
    Εγγυητικες με κοστος 7% χαχαχαχααα και του κωλου τα 9μερα.

    Fast Track θελουμε?? Θα βρουν 150 εκ ευρω ανα επενδυση οι Τραπεζες?

    Να φτιαξουν ενα κουλουαρ στον πρασινο στιβο, να φευγουν τρεχοντας οι Επενδυτες.. Fast Track δεν το λενε κ αυτο??

    ΠΠ

  6. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 20/10/2010 21:15:47

    Μια πράσινη συνταγή από τον Master Chef Μπουμπούκη.

    Υλικά (για 6 σοσιαλιστές):

    * 1 πακέτο μακαρόνια (Νο 6 ή Νο 7)
    * ½ φλυτζ. τσαγιού ελαιόλαδο
    * 2 κιλά αστακούς
    * 3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
    * 1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
    * 2 μεγάλες ντομάτες ώριμες ψιλοκομμένες
    * αλάτι
    * άφθονο φρεσκοτριμμένο πιπέρι

    Εκτέλεση:

    * Βράζετε τους αστακούς σε άφθονο νερό χωρίς αλάτι. Τραβάτε τους αστακούς και σουρώνετε τον ζωμό.
    * Παράλληλα, βάζετε σε ένα βαθύ τηγάνι το ελαιόλαδο και τσιγαρίζετε ελαφρά το σκόρδο για 2-3 λεπτά.
    * Ρίχνετε τις ντομάτες με τον μαϊντανό, αλατοπιπερώνετε και σιγοψήνετε για 5-7 λεπτά. Προσθέστε τα κομμάτια από την σάρκα του αστακού και συνεχίστε μέχρι να δέσει η σάλτσα.
    * Βράζετε τα μακαρόνια στο νερό που είχατε βράσει τους αστακούς.
    * Σουρώνετε τα μακαρόνια, σερβίρετε και γαρνίρετε με τη σάλτσα.

    Σημείωση: Εάν έχετε γαρίδες ή μικρούς αστακούς ή καραβίδες, τα κόβετε σε μικρά κομμάτια και τα ρίχνετε κι αυτά μέσα στη σάλτσα.
    Επίσης, μπορείτε να σερβίρετε τον αστακό κομμένο στη μέση από το κεφάλι προς την ουρά. Τον πασπαλίζετε με αλά τι και πιπέρι.

    • Σοσιαληστής avatar
      Σοσιαληστής @ Σοσιαληστής 20/10/2010 21:18:17

      Ποτέ, ποτέ μα ποτέ όταν θέλουμε να κάνουμε αστακομακαρονάδα ΔΕ βράζουμε τα μακαρόνια στο νερό που έβραζε ο αστακός, θα βρωμάει ψαρίλα όλη η μακαρονάδα με την τόσο έντονη μυρωδιά.

      Ευχαριστώ και καλή μας όρεξη, απολαύστε την αστακομακαρονάδα σας!

  7. anonymos avatar
    anonymos 20/10/2010 22:01:30

    Πράσινα άλογα-Πράσινες επενδύσεις

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.