20/05/2009 13:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πράσινης κοροϊδίας συνέχεια


______________________________________________________________________________________________
Έκανα το λάθος να ανοίξω τηλεόραση. Είχε έναν συμπαθή δημοσιογράφο της ΝΕΤ στο Λονδίνο να προωθεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και να ρωτάει έναν αμφίβολης κατηγορίας ελληνόφωνα "τραπεζικό" περί αυτού.

Λέει ο «τραπεζικός» : Αποφάσισα να κάνω και εγώ κάτι για το περιβάλλον και αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον.

Βρε ντενεκέδες ξεγάνωτοι, από που έρχεται το ρεύμα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Από κάποιο σταθμό παραγωγής ρεύματος (και σχεδόν σίγουρα όχι ανεμογεννήτριες, γιατί την ώρα της εκπομπής είχε άπνοια). 40-45% αποδοτικότητα ο σταθμός, 5% απώλειες μεταφοράς, 90% μετατροπή στο αυτοκίνητο, 36% αποδοτικότητα. Πόσο έχει το αυτοκίνητο από μόνο του; Tουλάχιστον 40%. Χαμένοι από χέρι... Ο δεύτερος νόμος λέει ότι η μετατροπή σε ρεύμα και η επαναχρησιμοποίησή του δεν συμφέρει.

Και οι μπαταρίες; Μόλυβδος ; ή κάτι χειρότερο;

Καλοί μου άνθρωποι, έχετε παραδώσει το πνεύμα και τον νου και έχετε αποβλακωθεί στην πράσινη βαλχάλα των απατεώνων που σας την σερβίρουν.

Όταν υπάρχει άφθονη πυρηνική ενέργεια, όταν υπάρχει αποτελεσματική και ασφαλής μεταφορά και αποθήκευση υδρογόνου, όταν τα αυτοκίνητα έχουν fuel cells υδρογόνου, τότε θα έχεις καθαρό αυτοκίνητο φουκαρά «τραπεζικέ». Ως τότε πράσινα άλογα.

Archaeopteryx (πρασινισμένος)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 20/05/2009 13:39:55

    Ποσο δικιο εχεις Αρχαιεε μου..

    Εδω το ΑΝΤΙ-πρασινο "κοστος" κατασκευης ανεμογεννητριων δεν ισοσκελιζει ποτε το οφελος της παραγομενης Αιολικης Ενεργειας.

    Θα συμφωνησω απόλυτα με το ΠΟΣΤ.


    ΠΠ

  2. Κανένας avatar
    Κανένας 20/05/2009 13:43:14

    Πάλι τα ίδια ο archaeopteryx. Καθαρή πυρηνική ενέργεια... Πεντακάθαρη.

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/05/2009 13:51:41

    @Κανένας, φίλε μου καλοπροαίρετε και καθ' όλα σωστέ, είπα "όταν". Σήμερα δεν είναι. "Όταν" θα είναι καθαρή, "όταν" θα έχει δίκτυο και αποθήκευση υδρογόνου, "οταν". Σαν τo "if".

    Εν τω μεταξύ, μην παραμυθιαζόμαστε ότι τα ...τρόλλεϋ είναι καθαρά. Τα τρόλλεϋ δεν ρυπαίνουν την Αθήνα, αλλά την Μεγαλόπολη ή την Κοζάνη ή το Αλιβέρι. Μεταφορά ρύπων με απωλεια αποοτελεσματικότητας. Δεν λέω "καλό" ή "κακό", λέω την αλήθεια (νομίζω).

  4. matakis avatar
    matakis 20/05/2009 13:57:40

    Σε συνδοιασμό με της νέας γενειάς μπαταρίες ?
    Μήπως ????

  5. matakis avatar
    matakis 20/05/2009 14:01:15

    Η νέα τεχνολογία, που ανακαλύφθηκε από τον καθηγητή της Επιστήμης των Υλικών Gerbrand Ceder του ΜΙΤ, θα επιτρέπει την επαναφόρτιση μιας μικρής μπαταρίας ενός κινητού μέσα σε δέκα μόνο δευτερόλεπτα, ενώ η επαναφόρτιση μιας μεγάλης μπαταρίας ενός υβριδικού αυτοκινήτου θα χρειάζεται μόλις πέντε λεπτά έναντι έξι ως οκτώ ωρών σήμερα.

    Η νέα τεχνολογία αναμένεται να έχει κυρίως εφαρμογή στα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς η επαναφόρτισή τους θα είναι άμεση, αλλά θα φέρει και μια νέα γενιά επαναφορτιζόμενων μπαταριών, που θα φορτίζονται σε ελάχιστα λεπτά αντί για ώρες όπως γίνεται σήμερα.

    Έτσι, η γρήγορη φόρτιση σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαστάσεις τους οι νέες μπαταρίες αναμένεται να φέρουν επανάσταση στις ηλεκτρονικές συσκευές.

    Οι σημερινές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου που είναι φτιαγμένες από φωσφορικό άλας του σιδήρου (LiFePO4), μπορούν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας και έτσι να έχουν μεγάλη διάρκεια λειτουργίας, αλλά είναι αργές στην επαναφόρτισή τους. Η βραδύτητα αυτή οφείλεται στην αργή κίνηση των ιόντων λιθίου που μεταφέρουν την ενέργεια μέσα στη μπαταρία. Αυτά τα ιόντα, μαζί με τα ηλεκτρόνια, κινούνται πολύ αργά μέσα στο υλικό της μπαταρίας προτού παραδώσουν το φορτίο τους στο ειδικό σημείο.

    Οι επιστήμονες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα δεν έγκειται στα ιόντα του λιθίου αλλά κυρίως στο πώς τα ιόντα ανακτούν πρόσβαση σε ένα τούνελ νανο-κλίμακας που διαπερνούν το υλικό και μεταφέρουν τα ηλεκτρόνια στον προορισμό τους.

    Η λύση που πρότειναν είναι ένα λεπτό στρώμα επικάλυψης από φωσφορικό άλας λιθίου, που θα ωθεί τα ιόντα προς τα τούνελ. Τότε τα ιόντα θα κλείνουν την είσοδο του τούνελ άμεσα.

    Ο Gerbrand Ceder ήδη έχει παραχωρήσει σε δύο εταιρίες τα δικαιώματα εμπορικής εκμετάλλευσης της νέας τεχνολογίας.

    Πηγή : http://www.physics4u.gr/news/2009/scnews3695.html

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/05/2009 14:43:08

    Χωρίς να ιχυριστώ ότι είμαι ειδικός σε μπαταρίες, η αποθήκευση ρεύματος με χημικές αντιδράσεις σε βιομηχανική ή αυτοκινητιστική εφαρμογή είναι δ-ύ-σ-κ-ο-λ-η.

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/05/2009 14:51:14

    χμμ... τώρα είδα τα περί MIT. Από το MIT στην αγορά, έχει τουλάχιστον 3-5 χρόνια απόσταση, γενικώς και αορίστως

  8. Κανένας avatar
    Κανένας 20/05/2009 15:09:01

    «Εν τω μεταξύ, μην παραμυθιαζόμαστε ότι τα …τρόλλεϋ είναι καθαρά. Τα τρόλλεϋ δεν ρυπαίνουν την Αθήνα, αλλά την Μεγαλόπολη ή την Κοζάνη ή το Αλιβέρι. Μεταφορά ρύπων με απωλεια αποοτελεσματικότητας. Δεν λέω “καλό” ή “κακό”, λέω την αλήθεια (νομίζω).»

    Δε διαφωνώ.

  9. matakis avatar
    matakis 20/05/2009 15:09:47

    @7 : Ούτως ή άλλως, η αυτοκινητοβιομηχανία θα χρειαστεί πολύ παραπάνω χρόνο για να προσαπρομστεί σε αυτού του είδους την απαίτηση. Οπότε θα μας πάρει τουλάχιστον 5 χρόνια για να δούμε αν θα πλασαριστεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην παγκόσμια αγορά.

  10. Σαος avatar
    Σαος 20/05/2009 15:27:28

    @matakis

    Δεν σημαίνει πως θα έχει ιδιαίτερα χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος η φόρτιση αυτών των μπαταριών. Το πιθανότερο είναι να έχει μικρότερες θερμικές απώλειες. Μέχρι τότε μπορεί να είναι εφικτή και η χωρίς χρήση ηλεκτρόλυσης διάσπασης του Η2Ο στα συστατικά για την αποθήκευση υδρογόνου, οπότε μπορεί να έχουμε καλύτερη εξέλιξη. Αν δεν κάνω λάθος αναπτύσσονται νανοϋλικά που κάνουν αυτή τη δουλειά μόνο με την χρήση του ηλιακού φωτός ως πηγή ενέργειας

  11. O Ιθαγενής avatar
    O Ιθαγενής 20/05/2009 16:11:42

    +1000,
    αν και όταν έγραφα για πυρηνική ενέργεια ...έπεφταν να με φάνε.
    Μια μικρή ένσταση μόνο "...από που έρχεται το ρεύμα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Από κάποιο σταθμό παραγωγής ρεύματος" όχι αν είσαι πχ στη Γαλλία ή τον Καναδά, εκεί έχεις "πυρηνικό" ρεύμα.
    Οι ΑΠΕ ίσως είναι το μέλλον, αλλά σε πενήντα χρόνια
    Το υδρογόνο το ίδιο.
    Οπότε γιατί δεν στρεφόμαστε στη πυρηνική παραγωγή ενέργειας και ότι εξοικονομούμε να πάει στο περιβάλλον? ή σε έρευνα?
    Γιατί δεν φορολογούμε τα υπερπολυτελή ΙΧ όπως πχ η Φιλανδία και τα χρήματα να πάνε στην ανάπτυξη δικτύων σταθερής τροχιάς?
    Ξέρω θα φωνάζουν οι μεταπράτες προμηθευτές της ΔΕΗ ή οι προπληρωμένοι κατασκευαστές δρόμων, αλλά κάποτε πρέπει να γίνουν ορθολογικές επιλογές σεβασμού του περιβάλλοντος.

  12. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 20/05/2009 16:20:57

    Μήπως θα πρέπει να γράψουμε κανένα άρθρο που να αποτελεί μπούσουλα για τον κόσμο με θέμα την εντροπία και τους νόμους της θερμοδυναμικής και τα τοιαύτα;
    Αρχαιοπτέρυξ;

  13. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/05/2009 16:42:28

    strange, το να το γράψουμε είναι εύκολο, αλλά θα πέσει ύπνος και ροχαλητο στο ακροατήριο... θα γράψω κάτι σαν ..."θερμοπτέρυξ"

  14. Orestios avatar
    Orestios 20/05/2009 16:46:12

    Αρχαιοπτέρυγα, ξεχνάς ότι πρέπει να βγεί το κόστος που δαπανήθηκε για να δουλέψουν τα "μυαλά", που σήμερα διαφημίζουν την πατάτα-πράσινη ανάπτυξη

  15. indio avatar
    indio 20/05/2009 16:51:14

    Ώρες ώρες διαβάζοντας Aντί είναι λες και ακούω παππούδες που γκρινιάζουν για τα πάντα και δεν προτείνουν τίποτα.

    Καταρχήν η ανάλυση σας σχετικά με την ενεργειακή απόδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έναντι του αυτοκ. εσωτερικής κάυσης είναι απλοϊκή.

    Κατα δεύτερον, ακόμα και αν δεν είναι ενεργειακά αποδοτικότερο το ηλεκτρικό, ή είναι οριακά το ίδιο, έχει ένα πλεονέκτημα: είναι ευκολότερο/φθηνότερο να μειώσεις τους ρύπους ΕΝΟΣ κεντρικού εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρισμού από το να μειώνεις τους ρύπους εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

    Επίσης καλοί είναι οι εξυπνακισμοί, απλά πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν ότι μπορεί οι τεχνολογίες του σήμερα να μην έχουν καθαρό κέρδος σε μείωση ρυπών, αλλά οι αυριανές μπορεί να έχουν. Δεν πήγαμε κατευθείαν στον Pentium4. περάσαμε από τον 286.

  16. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 20/05/2009 16:57:59

    @15 Άσε με να πιστεύω πως μπορούσαμε να πάμε κατευθείαν στον Ρ 4... όπως ο Σεργκέι Μπούμκα μπορούσε να πηδήξει μια και καλή το ανώτατο του...
    Άλλωστε υπάρχει και η έννοια του planned obsolescence στην καπιταλιστική οικονομία. Έτσι δεν είναι;

  17. Helmut avatar
    Helmut 20/05/2009 17:06:08

    Εγώ πάντως μόλις κυκλοφορήσει το πρώτο πυρηνοκίνητο αυτοκίνητο λέω να πάρω ένα.

  18. περιπετών avatar
    περιπετών 20/05/2009 17:26:19

    Και τι θα τα κάνουμε ρε παιδιά τα πυρινικά απόβλητα;Θα τα φάμε ή θα τα αφήσουμε αμανάτι στις επόμενες γενεές να κόψουν τον λαιμό τους να βρούν λύση;; Ωραίοι είστε...

    Και το υδρογόνο για να το παράξεις χρειάζεσαι ηλεκτρική ενέργεια. Επομένως μόνο με ΑΠΕ μπορείς να παράξεις καθαρή ενέργεια. Βεβαίως η αιολική όπως χρησιμοποιείται τώρα είναι της πλάκας αλλά και η ηλιακή είναι χαμηλής απόδοσης. Τεχνολογίες υπάρχουν αλλά οι πατέντες ανοίκουν σε μεγάλο βαθμό σε αυτούς που ΔΕΝ θέλουν την απεξάρτηση από το πετρέλαιο. Ψάξτε λίγο να δείτε ποιός είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης πατεντών ηλιοσυλλεκτών....η BP....Καλό ε;;

  19. Κανένας avatar
    Κανένας 20/05/2009 17:59:28

    Πες τα ρε Περιπετών. Τα πυρηνικά απόβλητα τα κάνουν γαργάρα οι διαφημιστές των συμφερόντων της πυρηνικής βιομηχανίας...

  20. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 20/05/2009 19:00:38

    γιατί πρασίνισε από το κακό του αυτός;

  21. Γιόζεφ Κ. avatar
    Γιόζεφ Κ. 20/05/2009 19:07:35

    Το μέλλον είναι αυτό: http://www.youtube.com/watch?v=zPSoNfmuBXc

    Τελικά η Μίζενς κάνει και καλή δουλειά. Εδώ, κατά τη γνώμη μου, συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία που κάνουν ωφέλιμη την ηλεκτροκίνηση: τετρακίνηση, ανεξάρτητη ενεργή ανάρτηση, ηλεκτρική πέδηση με επαναφόρτιση, όλα αυτά με απλούστατα και ελάχιστα μηχανικά μέρη.
    Εδώ ο factorx, ως ειδικός, μπορεί να μας διαφωτίσει, ας πούμε για το πόση ενέργεια χάνεται στη μετάδοση στους τροχούς, βλ. τα τραίνα για παράδειγμα.
    Αν όλα αυτά συνδυαστούν με την αποκεντρωμένη παραγωγή (κατ'οίκον) ενέργειας (βλ. ανάρτηση: http://www.antinews.gr/?p=6517), γίνονται περισσότερο υλοποιήσιμα, όπως όμως έγραψε ο Περιπετών, υπάρχει λόγος σοβαρός που δεν...

  22. indio avatar
    indio 20/05/2009 19:42:03

    Σίγουρα δεν μπορούμε να πάμε κατευθείαν στον Pentium4. Δεν μπορούσαμε τότε γιατί δεν ξέραμε ούτε τι μισή κβαντομηχανική/φυσική/ηλεκτρονική που ξέρουμε τώρα. Και δεν είναι μόνο θέμα διαθέσιμης θεωρίας, είναι και θέμα πρακτικής εμπειρίας και lessons learnt.

    Φυσικά και υπάρχει το planned obsolesence(δεν ήξερα τον όρο αλλά το πιάνω). Αλλά σίγουρα κάτι τέτοιο γίνεται σε τεχνολογίες που έχουν γίνει commodities, όπως τα pcια, τα μπλέντερ, τα αυτοκίνητα κτλ. Αν μειώνεται το ποσοστό κέρδους λόγο προσφοράς/ανταγωνισμού, είναι ένα καρότο που κρατά την κατανάλωση. Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης με τα οικολογικά.

    Όσο για τις αναφορές στα πυρηνικά...πολύ απλά τα βρίσκετε χωρίς να θίγετε τίποτα για την εξάρτηση από το ουράνιο(καταπίεση λαών για να αποκτηθεί) και τα απόβλητα.

  23. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 20/05/2009 19:49:09

    Και οι σεισμοι,γιατι δε λετε τιποτα γι αυτους,σε συνδυασμο με την εμπειρια του Τσερνομπιλ;
    Ξεχνατε τι εγινε στην Ιαπωια,με ενα πυρηνικο εργοστασιο,καινουριο,οταν εγινε ενας σεισμος,που το συγκλονισε;
    Μα εκλεισε.Και τα δισεκατομμυρια,πηγαν στο βροντο.
    Και η Ελλαδα,ξαδελφη της Ιαπωνιας ειναι,ως προς τους σεισμους.

  24. hypo avatar
    hypo 20/05/2009 19:59:05

    Η Γαλλία καλύπτει το 88% των ενεργειακών αναγκών της με πυρηνική ενέργεια.

  25. indio avatar
    indio 21/05/2009 00:10:52

    Ναι, και καταπιέζει τους αφρικανούς του νίγηρα για τους αρπάζει το ουράνιο. Και τα απόβλητα τα τρώει ο σαρκοζί για βραδινό.

  26. ^%*%(&% avatar
    ^%*%(&% 21/05/2009 05:56:38

    Ακόμα και έτσι ειναι πολυ καλυτερο απο το να καιει βενλινη, αλλωστε η παραγωγη ρευματος μπορει να γινει πράσινη με κεντρικό σχεδιασμό και χωρις να απαιτεί μη ωριμες τεχνολγιες οπως αυτες με υδρογονο κλπ

  27. Evros avatar
    Evros 21/05/2009 19:00:15

    archaeopteryx
    μακάρι τα πράγματα να ήταν έτσι όπως τα λές
    Αλλα.....
    Η αγορά της ενέργειας και τα αποθέματα των πρώτων υλών έχουν τεράστια οικονομική και πολιτική ισχύ και αποτελούν κρατικά μυστικά (στην Ρωσία η αναφορά στα αποθέματα της χώρας τιμωρείται με 7 χρόνια φυλακή). Τις περισσότερες φορές οι χώρες δίνουν πλασματικούς αριθμούς και για αυτό το λόγο έχουν δημιουργηθεί διεθνείς οργανισμοί για την παρακολούθησή των αποθεμάτων που με διάφορα μοντέλα προσπαθούν να αναλύσουν την πραγματική κατάσταση. Ένας τέτοιος οργανισμός είναι και ο Energy Watch Group ο οποίος δημιουργήθηκε από ανεξάρτητους επιστήμονες με επικεφαλής τον Hans-Josef Fellο οποίος είναι και μέλος του γερμανικού κοινοβουλίου.
    Το Δεκέμβριο του 2006 ανέλυσαν την κατάσταση της πυρηνικής ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο δημοσιεύοντας το URANIUM RESOURCES AND NUCLEAR ENERGY report (www.emergywatchgroup.org) και το οποίο θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω.

    Η μελέτη αναφέρει ότι οποιαδήποτε πρόβλεψη για την κατασκευή εγκαταστάσεων πυρηνικής ενέργειας θα πρέπει να βασιστεί στην ανάλυση των αποθεμάτων ορυκτού ουρανίου και την κατανάλωση των νέων αντιδραστήρων. Πιθανή αξιοποίηση αντιδραστήρων με ανακύκλωση των ραδιενεργών υπολοίπων ή αντιδραστήρες θορίου δεν υπολογίζονται γιατί δεν είναι ορατές στο χρονικό ορίζοντα. Η ανάλυση των στοιχείων των αποθεμάτων ουρανίου οδηγεί στην εκτίμηση ότι τα αποθέματα που μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί δεν εγγυώνται την προμήθεια ουρανίου για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Έντεκα χώρες έχουν ήδη εξαντλήσει τα αποθέματά τους. Στο σύνολο 2,3 μέγα-τόνοι έχουν ήδη παραχθεί. Προς το παρόν μόνο μία χώρα (ο Καναδάς) έμεινε να έχει αποθέματα πετρωμάτων με περιεκτικότητα πάνω από 1% σε καθαρό ουράνιο. Τα περισσότερα αποθέματα σε άλλες χώρες έχουν περιεκτικότητα κάτω από 0,1%. Τα δύο τρίτα των αποθεμάτων είναι κάτω του 0,06%.
    Και αυτό όπως καταλαβαίνετε επιβαρύνει άμεσα το κόστος εξόρυξης ( κυρίως για τις συγκεντρώσεις κάτω του 0,1%-0,2% ) από την ενέργεια που χρειάζεται να καταναλωθεί για να εξαχθεί η πρώτη ύλη για τους πυρηνικούς αντιδραστήρες.
    Τα αποδεδειγμένα αποθέματα με κόστος εξόρυξης κάτω του κόστους των 40$/kg U θα εξαντληθούν τα επόμενα 30 χρόνια αν συνεχιστεί η παρούσα ζήτηση. Το κόστος της εξόρυξης νέων πιθανολογούμενων ποσοτήτων θα εκτοξευθεί πάνω από 130 $/kg U.
    Προς το παρόν η ζήτηση ουρανίου κυμαίνεται γύρω στα 67 kt/χρόνο και από αυτά μόνο τα 42 kt/χρόνο προέρχονται από την ετήσια παραγωγή. Τα υπόλοιπα 25 kt/χρόνο προέρχονται από αποθέματα που έχουν εξορυχτεί πριν το 1980. Αυτά τα αποθέματα θα εξαντληθούν τα επόμενα δέκα χρόνια. Τότε η παραγωγή πρώτης ύλης θα πρέπει να αυξηθεί κατά 50% για να καλύψει τις μελλοντικές ανάγκες με τις σημερινές καταναλώσεις. Στην περίπτωση που μόνο τα αποδεδειγμένα αποθέματα κόστους 40 $/kg U μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παραγωγή ενέργειας τότε θα παρουσιαστούν προβλήματα στην προμήθεια πρώτης ύλης πριν το 2020. Αν όλες οι πιθανές ποσότητες μπορέσουν να εξαχθούν τότε η εξάντληση των αποθεμάτων θα γίνει γύρω στο 2050. Μόνον αν όλες οι πιθανές ποσότητες που ακόμα δεν έχουν ανακαλυφθεί, όπως προβλέπει το γραφείο πυρηνικής ενέργειας (Nuclear Energy Agency), επιβεβαιωθούν τότε τα αποθέματα θα διπλασιαστούν. Ωστόσο, η πιθανότητα πραγματοποίησης αυτών των προβλέψεων είναι μικρότερη από το μην ανακαλυφθούν ποτέ.
    Αλλά το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο γιατί η κυρια μονάδα παραγωγής πυρηνικών αντιδραστήρων στην Ιαπωνία δεν μπορεί να καλύξει την ζήτηση.
    Αλλα και για τις ανανεώσιμες πηγές τα νέα δεν είναι καλά το εργοστάσιο που παράγει τα ρολεμαν για τις ανεμογεννήτριες μπορεί να καλύψει την ζητηση μονο για τα επομενα δύο χρόνια. Όσο για τις μπαταρίες, τα άλατα που απαιτούνται για να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ιβριδικά δεν είναι υπάρχει διαθέσιμο στην γη.

    Για το δε πετρέλαιο που σου αρέσει ο Σαουδαραβας υπουργός πετρελαίου Ali al Naimiδήλωσε στο Τοκιο(5-5-09 Telegraph.co.uk): Oil will hit peak after recession

    Το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Εντάξει ο δημοσιογράφος δεν γνωρίζει. Αλλα και οι λύσεις που προτεινεις δεν είναι εφικτές.

  28. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 21/05/2009 19:41:04

    Να σου πω Evros? Βαριέμαι να διαφωνώ για πράγματα που θεωρώ προφανή. Τα προφανή είναι:
    1. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εκπομπής που δεν ρυπαίνει είναι μια μα-ακία και μισή
    2. Η ανάπτυξη και η ευημερία που ξέρουμε βασίζεται σε άγθονη και απροσκοπτη - εάν όχι φτηνή - ενέργεια
    3. Οι ΑΠΕ είναι ευσεβής πόθος που κρύβει άγνοια, αφέλεια, απάτη (και ελπίδα για το πολύ απώτερο μέλλον). Δεν είναι ουτε αφθονη ούτε απ΄ροσκοπτη και σίγουρα όχι φτηνή. Και δεν είναι αφθονη και απρόσκοπτη γιατί υπάρχει σε μεγάλες εκτάσεις, όχι σε ένα σημείο, μακριά από την ζήτηση και με προβλημα την αποθήκευση και την αποτελεσματικότητα
    4. Η πυρηνική είναι άφθονη, απρόσκοπτη, και όχι φτηνή (αν βάλεις τα ρυθμιστικά και την ασφάλεια). Μην ζαλίζεσαι με το ουράνιο, υπάρχουν ένα σκασμό επικίνδυνα κάυσιμα και breeder reactors.
    5. Σε 500 χρόνια ούτε η συμβατική πυρηνική (fission) θα υπαρχη. Υπάρχει ελπίδα - επιστημονική φαντασία, πες την ότι θές για fusion
    6. Aφου μιλήσαμε για επιστημονική φαντασία, σε 500 χρόνια θα ζούμε σε άλλα πλανητικά συστήματα και σε 1500 σε άλλους γαλαξίες.

    "Καθαρα" ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες δεν θα υπάρχουν σύντομα. Ο ηλεκτρισμός είναι ακριβή και δύσκολη μορφή ενέργειας.

    ΥΓ Όσο ακριβαίνει το πετρέλαιο, τόσο θα φαντασιώνεσαι ΑΠΕ, αλλά χάρη στον δεύτερο νόμο, οι ΑΠΕ θα ακριβαίνουν πιο γρήγορα από το πετρέλαιο, εκτός αν υπάρχξει τεχνολογική εξέλιξη, παγκόσμιος πόλεμος ή μεγάλη επιδημία που είναι σαν ctrl alt del.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.