#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/05/2012 12:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πολιτικοί γάμοι σκοπιμοτήτων, δεν επιβραβεύονται ποτέ από το εκλογικό σώμα



Παρακολουθώντας τις συζητήσεις που γίνονται για προσχώρηση στελεχών της ΔΗΣΥ, προεξάρχοντος της κ.Μπακογιάννη, στη ΝΔ, καταθέτω κάποιες απόψεις,  χωρίς να αυτό να σημαίνει πως διεκδικώ κανένα αλάθητο:

ΠΟΤΕ στη πολιτική ένα και ένα δεν κάνουν δύο. Θ’αναφέρω τρία κορυφαία ιστορικά παραδείγματα.Το πρώτο συνέβη το 1933,το δεύτερο το 1956 και το τρίτο το 1964.

Στις εκλογές του 1932,Φιλελεύθεροι και Λαϊκοί ισοψήφισαν.Ως παρατάξεις (συνολικά) η διαφορά τους ήταν περίπου 19% ποσοστιαίες μονάδες (57%-38% υπέρ της βενιζελικής παρατάξεως).5,5 μήνες μετά,το Μάρτιο του 1933 υπήρξαν νέες εκλογές με την εξής διαφορά πως οι δυο παρατάξεις ομογενοποιήθηκαν σε ”Εθνικό Συνασπισμό” και ”Ηνωμένη Αντιπολίτευση”.Ο Βενιζέλος (ήταν η τελευταία εκλογική του αναμέτρηση) δεν αντιλήφθηκε (ενώ ήταν πολύπειρος) πως η συνένωση-ενσωμάτωση των βενιζελικών αρχηγών (με τους οποίους είχε στη κυριολεξία ”σκοτωθεί” τη περίοδο 1930-32) θα του έκανε κακό.Πολύ απλά,η παρουσία άλλων βενιζελικών σχηματισμών βοηθούσε αποφασιστικά στη συγκράτηση βενιζελικών ψηφοφόρων στο χώρο γενικότερα,ενώ με την εξάλειψη των μικρών βενιζελικών κομμάτων και την ενσωμάτωσή τους,σ’ένα ενιαίο συνασπισμό,εξανάγκαζε,πλέον,τους δυσαρεστημένους ψηφοφόρους του βενιζελισμού ν’αποχωρήσουν από τη παράταξη και να εγκατασταθούν(στις εκλογές εκείνες) στο αντιβενιζελικό στρατόπεδο.Τι έγινε;Κάθετη πτώση της βενιζελικής παράταξης(περίπου 10,5%).Στις εκλογές της 5ης Μαρτίου 1933 τα ποσοστά ήταν:Εθνικός Συνασπισμός(46,5%) και Ηνωμ.Αντιπολίτευση 46%.Λόγω του πλειοψηφικού(έπαιξε ρόλο και αυτό) οι μεν πρώτοι πήραν 110 έδρες και δε δεύτεροι 136 έδρες.

Το δεύτερο παράδειγμα είναι το 1956.Από τη μία η ΕΡΕ που ήταν η νέα παράταξη στο χώρο της κεντροδεξιάς,δημιούργημα του Κ.Καραμανλή.Από την άλλη η αντικαραμανλική-ετερόκλητη ”Δημοκρατική Ένωσις” στην οποία συνασπίστηκαν οι πάντες,από την ΕΔΑ ως το Λαϊκό Κόμμα του Τσαλδάρη.Η ΔΕ απέτυχε,ανάμεσα σε άλλα,και για έναν απλό λόγο.Όπως επισημαίνει ο Σπ.Μαρκεζίνης(δεν συμμετείχε σε κανένα συνασπισμό αλλά αυτόνομα ως Κόμμα Προοδευτικών) η πολυφωνία όλων των ηγετών της ΔΕ έμοιαζε με τέτοια βαβέλ,όπου φαινόταν η αποτυχία της (αποδείκνυε έτσι πως απουσίαζε πλήρως ένας συγκροτημένος και ενιαίος λόγος για κοινωνικά-πολιτικά-εθνικά ζητήματα της εποχής εκείνης).

Το τρίτο παράδειγμα είναι οι εκλογές του 1964.Στις εκλογές του 1963 η ΕΡΕ πήρε το 39,3% των ψήφων και το Κόμμα των Προοδευτικών 3,8%.Το 1964 οι Κανελλόπουλος-Μαρκεζίνης (ΕΡΕ και ΚΠ) πήραν μαζί,σ’ενιαίο ψηφοδέλτιο,35%.


Ποιο είναι το συμπέρασμα;Πολιτικός γάμος που γίνεται για προσωρινές εκλογικές σκοπιμότητες,δεν επιβραβεύεται από το εκλογικό σώμα.

Επίσης,η Ιστορία έχει διδάξει το εξής:Προσχωρήσεις ή συμμαχίες γίνονται πάντα όταν ο σχηματισμός και οι άνθρωποι που προσχωρούν ή συμμαχούν με το μεγαλύτερο κόμμα,που τους καλεί,δεν έχουν αμφισβητήσει στο παρελθόν ή δεν αμφισβητούν το κόμμα που τους δέχεται.Αντίθετα,οι προσχωρήσεις πρέπει να έχουν απόλυτη σιγουριά θετικού προσήμου και να πολλαπλασιάζουν ψηφοφόρους,γιγαντώνοντας μια παράταξη συνολικά.

Παραδείγματα;Το 1951-52 στη παράταξη του Ελληνικού Συναγερμού του Παπάγου προσχώρησαν δεκάδες φιλελεύθεροι πολιτευτές υπό τον Τσουδερό.Δεν είχε αμφισβητηθεί(πως θα τολμούσε άλλωστε κάποιος) η ηγεσία του Παπάγου και η ιδεολογία της νέας μεγάλης κεντροδεξιάς παράταξης.Το αποτέλεσμα;Από το 36% στο 49%.Το 1956,με την ίδρυση της ΕΡΕ,προσχώρησαν Τσάτσος,Αβέρωφ,Κασιμάτης και άλλοι φιλελεύθεροι βουλευτές-πολιτευτές.Ποιος απ’αυτούς θα τολμούσε ν’αμφισβητήσει την ηγεσία Καραμανλή;Κανένας.Και μάλιστα,στη νέα παράταξη της ΕΡΕ προσέδωσαν νέον αέρα και ούριο άνεμο στα πανιά της κεντροδεξιάς.Το αποτέλεσμα;Η καραμανλική ΕΡΕ,για πρώτη φορά εμφανιζόμενη,έλαβε 47,5%.

Στη ΝΔ δεν αντιλαμβάνονται πως αυτές οι αγωνιώδεις προσπάθειες,τώρα,δείχνουν ηττοπάθεια;Θα το ξαναγράψω γι’άλλη μια φορά.Το κάλεσμα γίνεται αλλιώς και αλλού.Μ’ένα συσπειρωτικό,καθαρό πολιτικό λόγο,μακριά από χρονοβόρες πολιτικές διαδικασίες ”προσχωρήσεων προσώπων” που θα δείχνουν μικροκομματικό αλισβερίσι,με λόγο ενωτικό έξω από αντιαριστερές και αντικομμουνιστικές κραυγές(ο κόσμος θα ψηφίσει με βάση τα χαράτσια,τους φόρους,τους ήδη ξεφτιλισμένους μισθούς,τη καλπάζουσα ανεργία,τα λουκέτα που αυξάνονται στα καταστήματα) και το κυριότερο προτείνοντας ένα λαϊκό-κοινωνικό-πατριωτικό λόγο που θ’απεμπλέκει το γρηγορότερο τη χώρα από το επαχθές μνημόνιο.Όλα τα παραπάνω πρέπει να γίνουν με τέτοιο τρόπο(και πολύ-πολύ γρήγορα) που ν’απευθύνονται σε όλους τους ψηφοφόρους,με πολιτικό λόγο που θα εκπέμπει ηρεμία,σταθερότητα και σιγουριά.

Όλα τα παραπάνω απηχούν προσωπικές απόψεις.Δεν έχω κανένα αλάθητο,αλλά βοηθώ (θέλω να ελπίζω) στην ανταλλαγή χρήσιμων απόψεων μέσα από γόνιμο και υγιή προβληματισμό.

Οψόμεθα.

Komis Montechristo

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 17/05/2012 12:13:12

    Συμφωνώ με το άρθρο, εκτός φυσικά από το σημείο που μιλάει για δήθεν "επαχθή" μνημόνια. Γι'αυτό και εγώ σε παλαιότερα σχόλιά μου είχα γράψει ότι είμαι υπερ της επιστροφής του φιλελευθερισμού στην παράταξη και όχι της Ντόρας. Δηλαδή ότι πρέπει η ηγεσία της ΝΔ να πετάξει στα σκουπίδια τον λεγόμενο κοινωνικό φιλελευθερισμό (?) και να υιοθετήσει τον κλασικό φιλελευθερισμό που ήξεραν οι ψηφοφόροι της όλα αυτά τα χρόνια.

    Η Ντόρα έχει φτιάξει τη ΔΗΣΥ ως ένα προσωποπαγές κόμμα. Βεβαίως υπάρχουν ορισμένα αξιόλογα στελέχη αλλά προφανώς η ΔΗΣΥ εξυπηρετεί ένα και μόνο πράγμα: το πολιτικό κεφάλαιο της Ντόρας. Η επιστροφή του προσώπου αυτού στη ΝΔ δεν θεωρώ ότι έχει να προσφέρει τίποτα.

    Ιδεολογική ήταν η διχοτόμηση της παράταξης, όχι στελεχιακή.

    Καταλαβαίνω όμως ότι η ηγεσία της ΝΔ βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο.

  2. Κατερινα avatar
    Κατερινα 17/05/2012 12:14:06

    ήταν το πιο μεστό σχόλιο που διάβασα εδώ!
    σύνηθες για τον Κόμη!!!

  3. ilektro77 avatar
    ilektro77 17/05/2012 12:18:12

    Πάρε μια βέργα. Εύκολα μπορείς να την κάνεις δυό κομμάτια. Πάρε τώρα τα δυό κομμένα κομμάτια και προσπάθησε να τα σπάσεις. Δεν θα μπορέσεις.
    Η μια βέργα σπάει εύκολα, οι δυό βέργες όχι.
    Σταματήστε να υιοθετείτε απόψεις διχαστικές.
    Η ισχύς εν τη ενώσει.

    • Κατερινα avatar
      Κατερινα @ ilektro77 17/05/2012 12:38:49

      πόσο στεναχωριέμαι που η μεγάλη παράταξη της ΝΔ θα πρέπει να περάσει από την σκληρή και επίπονη διαδικασία της κάθαρσης το βράδυ της 17ης Ιούνη!
      Θα μπορούσαν όλα να γίνουν πολύ πιο απλά αν όλοι οι παλιοί και οι βεβαρημένοι μα "αμαρτήματα" έδιναν τη θέση τους σε νέα άφθαρτα πρόσωπα από την κοινωνία!
      δυστυχώς όμως θα το περάσουμε και αυτό και να είστε σίγουροι οτι η μεγάλη παράταξη της ΝΔ θα αναγεννηθεί!
      και θα διεκδικήσει και θα παίξει το ρόλο που της πρέπει σ' αυτά που έρχονται για την πατρίδα!
      ευτυχώς για την αναγεννημένη παράταξη δεν θα έχει κανένα μέσα από τα παλιά φθαρμένα προϊόντα (Κ.Κ., Ντόρα, Σαμαρά!)

      διαβάστε: Ας αφήσουμε το νέο να γεννηθεί!!
      h--p://www.tsoukalas.org/newsArticle.aspx?ID=476&UICulture=el-GR

      • ilektro77 avatar
        ilektro77 @ Κατερινα 17/05/2012 12:46:27

        Θα δούμε! Μην προτρέχεις θέλοντας να σπείρεις ηττοπάθεια. Οι πιστοί οπαδοί θα δώσουν τον αγώνα χωρίς να αξιολογούν το αποτέλεσμα.

        • Κατερινα avatar
          Κατερινα @ ilektro77 17/05/2012 13:01:30

          καμία ηττοπάθεια δεν σπέρνω!
          αέρα αναγέννησης σκορπίζω και ανάτασης!!
          Οχι όμως με φθαρμένα υλικά!!!

          • Mara avatar
            Mara @ Κατερινα 17/05/2012 13:22:33

            Κατερίνα,

            Εκ του αποτελέσματος θα κρίνουμε τα πάντα...
            Όχι εκ προοιμίου....
            Είναι δύσκολες οι ώρες...
            Θα δούμε τί θα γίνει.
            Ψυχραιμία...

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ ilektro77 17/05/2012 12:56:52

      Τις σάπιες βέργες τις πετάς ή τις ρίχνεις στη φωτιά.
      Το ίδιο κάνεις και με τα σάπια μήλα..τα πετάς..
      ή τα χρησιμοποιείς για ζωοτροφή.
      Από το τίποτα μπορείς να δημιουργήσεις κάτι..
      Αλλά πάνω στα σάπια..είσαι χαμένος !
      Ενωθείτε με τα σάπια..πάνω απ'όλα η νίκη, τα είπαμε αυτά !

    • (Α)θανάσης avatar
      (Α)θανάσης @ ilektro77 17/05/2012 13:12:18

      Πάρε μια βέργα. Εύκολα μπορείς να την κάνεις δυό κομμάτια. Πάρε τώρα τα δυό κομμένα κομμάτια και προσπάθησε να τα κολλήσεις...

  4. καθηγητής avatar
    καθηγητής 17/05/2012 12:19:34

    Συνιστώ σε ορισμένους υπερπατριώτες να διαβάσουν προσεκτικά την προτελευταία παράγραφο.

  5. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 17/05/2012 12:21:26

    Μακάρι να υπήρχαν "Κόμηδες", "Αδέξιοι" και "Φάκτορες" στα κέντρα λήψης αποφάσεων της Συγγρού. Δεν υπάρχουν όμως, δυστυχώς...

    • Lichnee avatar
      Lichnee @ Αυριανιστής 17/05/2012 12:23:15

      Πες τα Αυριανιστή μου γιατί από ότι φαίνεται πολύς κόσμος θα πάει θάλασσα στις 17 Ιουνίου αντί για το εκλογικό κέντρο... :-(

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Αυριανιστής 17/05/2012 12:35:24

      Αμφισβητείς το Λυκουρέντζο και το Σταμάτη; Τη Δευτέρα με τον κηδεμόνα σου!

      • tak avatar
        tak @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 13:48:50

        Γιάννη, τους αμφισβητώ εγώ ευθέως! Κι ας μου κάνουν μήνυση!

        • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
          Γιάννης Φαίλτωρ @ tak 17/05/2012 14:00:06

          Έρχομαι μάρτυς υπερασπίσεως. Με το πρώτο αεροπλάνο.

          • tak avatar
            tak @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 14:13:55

            Γιάννη μου, Γιάννη μου! Αν ήξερε πόσο τον αγαπούμε όλοι μας και πόσο εκτίμηση του έχουμε και πόσο δε θέλουμε τίποτα απ' αυτόν, θα τα γύριζε όλα ανάποδα, αυθωρεί και παραχρήμα!

  6. Ο Βουνίσιος avatar
    Ο Βουνίσιος 17/05/2012 12:28:44

    Κόμη, ο κόσμος πιστεύω δεν ανησυχεί και δεν αγχώνεται γι' αυτό. Έχει πολύ σοβαρότερα θέματα να ασχοληθεί. Εξάλλου υπάρχει και ο Μιχαλολιάκος.-

  7. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 12:31:50

    Η κριτική είναι αντικείμενο διαφωνιών αλλά είναι απαραίτητη. Λειτουργεί όπως ο ανθρώπινος πόνος στο σώμα αφού προειδοποιεί ότι κάπου υπάρχει αρρώστεια, έλεγε ο Τσώρτσιλ.
    Το ζήτημα δεν είναι προσωπικό με την επάνοδο των παλαιών στελεχών του κόμματος.
    Όπως πολύ εύστοχα ανέφερες με τα ιστορικά παραδείγματα, συνήθως φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Άσε που υποδηλώνουν κατάσταση αδυναμίας και πανικού. Και θα είναι η επιβράβευση της νίκης των παλιοκομματικών αντιλήψεων, των μηχανισμών και της ίντριγκας. Ένας πολιτικός πρέπει να έχει την ικανότητα να αντιλαμβάνεται το αισθητήριο του λαού. Μετά πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του και να αναλάβει το δύσκολο έργο να τον καθοδηγήσει σε αυτό που θεωρεί εκείνος σωστό. Για να είμαστε δίκαιοι, ο κύριος Τσίπρας έχει αντιληφθεί αυτό το αισθητήριο. Και η δυναμική είναι μαζί του. Ο Αντώνης Σαμαράς δείχνει περιχαρακωμένος από το μηχανισμό που ποτέ δεν ήταν μαζί του αλλά φαινομενικά τον ανέχεται για να μη χάσει τα αξιώματά του και προετοιμάζει την επιβίωσή του με έναν ενδεχόμενο νέο αρχηγό. Αυτά όμως ελάχιστα ενδιαφέρουν τους απλούς ανθρώπους που υποφέρουν από μια άνευ προηγουμένου οικονομική ύφεση. Δυστυχώς το κόμμα της ΝΔ είναι κλινικά νεκρό. Αναδύει την οσμή νεκροτομείου. Και ως γνωστόν πέραν του Λαζάρου και του Ιησού δεν έχει παρατηρηθεί άλλη ανάσταση τεθνεότων οργανισμών, πόσω μάλλον πολιτικών κομμάτων.

    • Περικλής Αναστασίου avatar
      Περικλής Αναστασίου @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 12:48:50

      Με όλον τον σεβασμό αλλά εκφράσεις του τύπου «κλινικά νεκρό» «οσμή νεκροτομείου» και οποιαδήποτε μομφή πριν την μάχη στο πρόσωπο αυτού που ηγείται είναι τελείως λάθος. Ναι η κριτική είναι απαραίτητη αλλά μετά, από απόσταση και χωρίς συναίσθημα.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Περικλής Αναστασίου 17/05/2012 13:06:02

        Αγαπητέ φίλε δε νομίζω ότι είμαι συναισθηματικός. Μάλλον κυνικός θα έλεγα. Ένας κομματικός μηχανισμός πάλλεται από ζωή όταν με όλες του τις δυνάμεις βγαίνει στην κοινωνία και προσπαθεί να επικοινωνήσει το μήνυμά του. Ένα κόμμα είναι ζωντανό όταν είναι δίπλα στον αρχηγό του και δεν τον αφήνει μόνο του να παλεύει με τα κύματα, ούτε προνίζει την καρέκλα που κάθεται. Ένα κόμμα είναι ζωντανό όταν τα στελέχη του ενδιαφέρονται για τη νίκη της παράταξης και όχι για την πολιτική τους επιβίψση. Ένα κόμμα είναι ζωντανό όταν γίνονται ζυμώσεις ιδεών για το που θα βαδίσει η χώρα στο μέλλον. Μην μπερδεύουμε την παράταξη με τον κομματικό μηχανισμό. Θα μου πείτε, αυτό το κόμμα έχουμε με αυτό θα πορευτούμε. Μέχρι να διαλυθεί νομοτελειακά και να ξαναφτιαχτεί από την αρχή

        • Περικλής Αναστασίου avatar
          Περικλής Αναστασίου @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 13:13:56

          Δεν υπάρχει θέμα, κατανοητό, συμφωνώ απολύτως . Μόνο η επιλογή του χρόνου για την κριτική σας με προβλημάτισε γι αυτό και το σχόλιό μου.

        • victoria (true) avatar
          victoria (true) @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 14:30:36

          Ναι Γιάννη, αλλά όσοι είμαστε ακόμα εδώ ανησυχούμε πολύ σοβαρά για το μέλλον μας και για τη χώρα μας.
          Δεν μπορώ να ακούω για πεθαμένα, όταν εδώ πάμε για φούντο. Με ό,τι έχουμε θα πορευτούμε, όταν φύγουμε από το χείλος του γκρεμού συζητάμε.

          Ας αφήσουμε τους Συριζαίους να μας την πέφτουν για τη Ντόρα και τη Ζήμενς, και κάποιοι να προσπαθούμε να βρούμε απάντηση, ή να λέμε ναι έχουμε κι εμείς τα προβλήματά μας, αλλά είμαστε καλύτερη λύση για αυτόν ή τον άλλο λόγο... Μας φτάνει αυτό το πρόβλημα.
          Τον τόνο δίνει ο Σαμαράς. Έχουμε να παλέψουμε.

    • tak avatar
      tak @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 13:58:47

      Γιάννη, στην κατάσταση, την οποία περιγράφεις, παρέλαβε το κόμμα ο κ. Σαμαράς. Συμφωνούμε για το μηχανισμό. Στο χέρι του είναι όμως να τα αλλάξει όλα. Αν φύγει τώρα από τα γραφεία και έως τις εκλογές γυρίσει την όλη την Ελλάδα μιλώντας με τον κόσμο, θα τους φέρει πίσω. Δηλώνοντας το τι ακριβώς θα κάνει με το μνημόνιο. Δεν χρειάζεται να έχει κανέναν μαζί του, πέραν του οδηγού του... Ο κόσμος καταλαβαίνει και επιβραβεύει.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ tak 17/05/2012 14:03:54

        Τι λέμε τόσο καιρό και φωνάζουμε; Μακάρι. Σήμερα είδα μια αλλαγή ρητορικής σε σχέση με το μνημόνιο. Πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρος, οξύς και αδιάλλακτος. Και να βγει έξω. Κάτω στο δρόμο.

        • romeo avatar
          romeo @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/05/2012 14:09:21

          Κύριέ μου έπρεπε ήδη να έχει βγει... Όταν αποφασίσει να το κάνει, όλα θα αλλάξουν, όλα!

          • ΕΥΑ avatar
            ΕΥΑ @ romeo 17/05/2012 22:40:43

            Σωστότατο..

      • Diamond Angel avatar
        Diamond Angel @ tak 17/05/2012 18:56:30

        Πέστα βρε tak!! Αυτό πρέπει να κάνει , όλοι αυτό του λέμε καιρό τώρα .... Και μόνος του, αυτός και η αλήθεια . Να δεις για πότε μαζεύεται ο κόσμος. Χωρίς να έχει ανάγκη αντιπαθητικούς , εγωϊστές , σάπιους αρχηγίσκους.

        • ΕΥΑ avatar
          ΕΥΑ @ Diamond Angel 17/05/2012 22:46:23

          ...μέσα σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον...

  8. Αιζενχάουερ avatar
    Αιζενχάουερ 17/05/2012 12:38:38

    Είναι ευχάριστο που το προφανές αρχίζει να αναδεικνύεται κάπου.

    Αντί η αριστερά και η δεξιά να ψάχνουν να βρουν κοινό μέτωπο με τις πιο ακραίες εκδοχές τους, για να πετύχουν μια πύρρειο νίκη στις ερχόμενες εκλογές, αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να βρουν κοινό τόπο μεταξύ τους και να πολεμήσουν τον κοινό εχθρό της πατρίδας μαζί.

    Ούτε η ΝΔ, ούτε το ΣΥΡΙΖΑ μπορούν κυβερνήσουν τον τόπο μόνοι τους σήμερα. Θα καταρρεύσουν μετά από μερικούς μήνες, άντε ένα χρόνο το πολύ.

    Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα σήμερα είναι κοινά και για δεξιούς και αριστερούς.

    Ας δώσουμε ένα τέλος στις ιδεοληψίες και στα μετεμφυλιακά σύνδρομα και ενωμένοι ας βρούμε κοινό τόπο και κοινές λύσεις.
    Υπάρχουν και δεν αποτελούν ουτοπία. Ανοιχτά μυαλά χρειάζονται.

    • καθηγητής avatar
      καθηγητής @ Αιζενχάουερ 17/05/2012 12:45:16

      Είπες το αυτονόητο φίλε. Τα λαμόγια δεν έχουν χρώμα. Το ίδιο και οι λουφαδόροι ή οι διαπλεκόμενοι.

    • victoria (true) avatar
      victoria (true) @ Αιζενχάουερ 17/05/2012 14:48:09

      Συμφωνώ αλλά είναι ουτοπία, και μάλιστα από πλευράς αριστεράς όπως απέδειξε η πρόσφατη κατάσταση.
      ΔΕΝ πρόκειται ποτέ η αριστερά να συνεργαστεί με την "κακιά" δεξιά.

      Ούτε για τη χώρα, δυστυχώς...
      Καταρχήν δεν θέλουν το για "τη χώρα" ή τις λύσεις στα προβλήματα της Ελλάδας, αντιθέτως θεωρούν πως αυτές οι "λογικές" είναι εμπόδιο στο να λυθούν τα προβλήματα του πλανήτη, έχουν άλλα προτάγματα, δεν υπάρχει σύμπτωση. Το κοινό καλό, δεν είναι κοινή αντίληψη.
      Δυστυχώς ξαναλέω.

  9. Tonia G. avatar
    Tonia G. 17/05/2012 12:39:00

    "Πολιτικοί γάμοι σκοπιμοτήτων, δεν επιβραβεύονται ποτέ από το εκλογικό σώμα".

    Σωστότατο Κόμητα!
    Ειδικά αν ο Γαμπρός είναι ένα άβουλο ραμολιμέντο και η Νύφη μια πολιτικά ξεπεσμένη ξεδοντιάρα!

  10. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 17/05/2012 12:40:21

    Κατανοώ την αγωνία, την πικρία αν θέλετε, πολλών κι ιδιαίτερα όσων πιστέυουν στον Αντώνη Σαμαρά. Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.
    Συμφωνώ με τον "Κόμη" ότι "ο κόσμος θα ψηφίσει με βάση τα χαράτσια, τους φόρους, τους ήδη ξεφτιλισμένους μισθούς, τη καλπάζουσα ανεργία,τα λουκέτα που αυξάνονται στα καταστήματα) και το κυριότερο προτείνοντας ένα λαϊκό-κοινωνικό-πατριωτικό λόγο που θ’απεμπλέκει το γρηγορότερο τη χώρα από το επαχθές μνημόνιο". Ακριβώς γι΄αυτό πρέπει να δώσουμε ΕΛΠΙΔΑ στους εαυτούς μας, στους γύρω μας. Όχι με λόγια υπερφίαλου πατριωτισμού αλλά συγκεκριμένα. Μετρημένα. Ορίζοντας το πλαίσιο. Ο άνεμος κουβάρι δεν είναι αποτέλεσμα.
    Σε αυτή τη φάση δε θα ασχοληθώ με ζητήματα που κάνουν την Παράταξή μου άναρχες συνιστώσες. Δεν είναι καν δεξιά αντίληψη πολιτικής κάτι τέτοιο.
    Αυτή τη στιγμή με ενδιαφέρει το ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ.
    Ο Αντώνης Σαμαράς πριν από λίγο στην Κοινοβουλευτική Ομάδα το έθεσε ξεκάθαρα:
    ΕΛΛΑΔΑ στην ΕΥΡΩΠΗ η Ελλάδα ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ;
    Στη μάχη πάμε συντεταγμένα. Έχουμε την ηθική υπεροχή. ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΧΟ.
    Εχουμε ΛΟΓΟ. Έχουμε ΗΓΕΣΙΑ. ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ κι ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ.
    ΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με τον ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ.
    ΕΙΜΑΣΤΕ στο ΕΜΕΙΣ

  11. leleki avatar
    leleki 17/05/2012 12:41:58

    Φαίνεται πως η ΝΔ κάνει το ολέθριο λάθος να απαντά στο «δημοψήφισμα» της 6/5 , με το οποίο ο λαός απαίτησε να απαλλαγεί από το μνημόνιο και το ΔΝΤ, με μνημονιακή «πανστρατιά»

    Όταν εμφανιστούν στο γυαλί Ντόρα-Μάνος-Ξαφά -Κοντογιαννόπουλος και αρχίσουν να αραδιάζουν τις μνημονιακές «σοφίες» τους περί απολύσεων εκατοντάδων χιλιάδων ΔΥ, περί ξεπουλήματος Δημόσιας Περιουσίας κλπ θα αντιληφθούν οι πάντες πως ακόμα και αυτό το χαμηλό 18,5% αποτελεί φρούδα ελπίδα, εφόσον τελικά συντελεστεί η 100% μνημονιακή στροφή της ΝΔ.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ leleki 17/05/2012 12:50:04

      Έχεις απόλυτο δίκιο. Φαντάσου μόνο τι θα λέει π.χ. στα τοπικά κανάλια της Ηλείας ο λαϊκοδεξιός, πιστός στον πρόεδρο, Τζαβάρας, και τι θα λέει ο "επανακάμψας άσωτος υιός" Κοντογιάννης. Σύγχυση μεγαλύτερη κι από αυτή που προκαλούν Γλέζος και Δραγασάκης με τις αντιφατικές τους δηλώσεις.

      (Πού να σκεφτεί κανείς και το ότι, στον συγκεκριμένο νομό, προς χάριν των παζαριών για την επιστροφή τού "ασώτου υιού" μπορεί να θυσιαστεί και ο "μόσχος ο σιτευτός", δηλαδή η βουλευτική έδρα)...

      • leleki avatar
        leleki @ Αυριανιστής 17/05/2012 12:56:35

        Eπί πλέον, οι εκπρόσωποι αυτής της «μνημονιακής πανστρατιάς» δεν θα μπορέσουν να αποφύγουν αυτή τη φορά , όπως έγινε στην πρόσφατη προεκλογική περίοδο λόγω και της άνισης χρονοκατανομής στα ΜΜΕ, την απάντηση για τα 77 μέτρα που έχει προεξοφλήσει ο Παπαδήμος και για τις περικοπές ύψους 14+7 δις ευρώ που απαιτεί ο Τόμσεν.
        Με δεδομένο πως έρχονται όπου να΄ναι και τα εκκαθαριστικά των φορολογικών δηλώσεων και σε λίγες μέρες οι συνταξιούχοι θα δούν τις συντάξεις τους πετσοκομμένες , η «μνημονιακή πανστρατιά» που επιδιώκει η ΝΔ, θα αποδειχθεί ό,τι και η έκρηξη τού ηφαιστείου της Σαντορίνης για τον Μινωικό πολιτισμό.

  12. tselios avatar
    tselios 17/05/2012 12:42:47

    Ένας λόγος που ψήφισα Σαμαρά ήταν για να φύγει η Ντόρα (είμαι ενάντια στην οικογενειοκρατία).
    Βλέποντας όμως την αποτυχία του Σαμαρά να προσελκύσει ικανά στελέχη, νομίζω ήταν αναγκαία η επιστροφή της.
    Χρειάζεται συστράτευση, και η Ντόρα είναι ικανό στέλεχος.
    Ψήφισα Τζήμερο στις εκλογές, αλλά τώρα θα ψηφίσω πάλι ΝΔ (αν δεν τα θαλασσώσει μέχρι τότε ...)

    • Tonia G. avatar
      Tonia G. @ tselios 17/05/2012 13:08:10

      Ξέρω πολλούς που θα το κάνουν ανάποδα. Δηλαδή Ευρώπη με ανανεώση και όχι ρουσφέτι με κατεστημένο.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ tselios 17/05/2012 15:58:01

      Κι εγώ το ξεχώρισα το συγκεκριμένο κόμμα. Το ξανάγραψα και παλιότερα: δείτε στη ΝΔ μερικές από τις θέσεις της Δημιουργίας Ξανά και πάρτε παράδειγμα. Ο χρόνος τρέχει. Ανανεωθείτε.

      • Tonia G. avatar
        Tonia G. @ Δημήτρης 17/05/2012 16:55:33

        Εχεις δει φίλε Δημήτρη ποτέ κανένα να διαγράφει τον εαυτό του;
        Μετά από όλες τις διαγραφές μόνο αυτό θα τον εξιλεώσει πλέον. Μόνο αυτό θα ανανεώσει τη ΝΔ γιατί με αυτή τη διαγραφή θα έρθουν αυτόματα κι όλες οι άλλες.

    • harry avatar
      harry @ tselios 17/05/2012 19:33:46

      ψήφισε, ψήφισε μόνο όταν σου έρθει το εκκαθαριστικό της εφορίας να έχεις κοντά σου τα υπογλώσσια...

  13. Nikitas avatar
    Nikitas 17/05/2012 12:48:32

    Να θυμίσω κι ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό του Συνασπισμού το 1989. Στις εκλογές του 1985 το ΚΚΕ είχε 10% και το ΚΚΕεσ 1.8%. Μερικά χρόνια μετά, έβγαιναν διάφορες δημοσκοπήσεις που έδιναν ως και 25% σε μια ενωμένη αριστερά και αποφάσισαν καιροσκοπικά να ενωθούν στον Συνασπισμό.

    Αποτέλεσμα; Ιούνιο 1989 έλαβαν μόλις 13%, Νοέμβριο 1989 πήραν 11% και Απρίλιο 1990 έπεσαν στο 10%.

    Συνέπεια; Η διάλυση του Συνασπισμού με αποχώρηση του ΚΚΕ, και δραματική πτώση των ποσοστών του στο 4.5% στις επόμενες εκλογές του '93.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Nikitas 17/05/2012 13:24:04

      Μια μικρή διόρθωση. Το '93 ο Συνασπισμός πήρε 2,9κάτι και έμεινε εκτός Βουλής. Όσο για τη διαδοχική πτώση των ποσοστών στις απανωτές εκλογικές αναμετρήσεις τού '89-'90 που αναφέρεις, ήταν προφανώς οι... διαρροϊκές παρενέργειες από τα ντολμαδάκια της Μαρίκας.

      • Nikitas avatar
        Nikitas @ Αυριανιστής 17/05/2012 20:50:15

        Ο Συνασπισμός ναι, πήρε 2.9% το '93 αλλά το 4.5% που έγραψα ήταν για το ΚΚΕ, όχι τον Συνασπισμό.

        Με το ΚΚΕ εξάλλου έκανα τον παραλληλισμό γιατί ήταν το μεγαλύτερο κόμμα σ' αυτόν το "συνασπισμό". Που όχι μόνο δεν ωφελήθηκε από το συνασπισμό με το πολύ μικρότερο ΚΚΕεσ αλλά όταν διαλύθηκε ο "συνασπισμός" τα ποσοστά του ΚΚΕ έπεσαν στο μισό (από 10% το '85 στο 4.5% το '93)

  14. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 17/05/2012 12:55:19

    Έχεις καμία αμφιβολία ότι η διαπλοκή, που δεν θα εγκαταλείψει τον πιστό της υπηρέτη (Βενιζέλο), θα βάλει το χεράκι της για να "περνάνε" προς τα έξω ως επίσημες θέσεις της ΝΔ οι θέσεις που εκφράζουν αυτά τα νεοφιλελεύθερα βαμπίρ;

    Φαντάσου μόνο το εξής σκηνικό στο Mega:
    -Συζήτηση για τα εργασιακά, προσκεκλημένη από τη ΝΔ η... Ξαφά.
    -Συζήτηση για τις σχέσεις κράτους-εκκλησίας, προσκεκλημένος ο... Βαλλιανάτος
    -Συζήτηση για την εξωτερική πολιτική, προσκεκλημένη η... Ντόρα (του Βουκουρεστίου)
    -Συζήτηση για την εθνική οικονομία, προσκεκλημένος ο... Μάνος.
    Και πάει λέγοντας...

  15. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 17/05/2012 12:56:06

    Eκ του αποτελέσματος των εκλογών , συμπεραίνουμε ότι ένα καθαρόαιμο κόμμα του Σαμαρά και μόνο του Σαμαρά φτάνει σε ένα ποσοστό 19%.
    Αλλά δυστυχώς αποδείχθηκε ότι αυτό δεν φτάνει, παρόλο τον ξεκάθαρο λόγο του Σαμαρά, παρόλο το άρτιο πρόγραμμα που παρουσίασε στις προηγούμενες εκλογές.
    Γιατί έγινε αυτό; Γιατί κάποιοι που προέρχονται από τα σπλάχνα της ΝΔ, την διέσπασαν, παρέσυραν τους οπαδούς της στον ανέξοδο λαϊκισμό Καμμένου και είχαμε αυτό το κακό αποτέλεσμα.
    Είναι προτιμώτερο να το ¨διακινδυνεύσεις¨ και να διευρύνεις την παράταξή σου σε επίπεδο μεσαίων και μεγάλων στελεχών, στοχεύοντας στην εκλογική διεύρυνση της βάσης των ψηφοφόρων, παρά να εισπράξεις το ίδιο και χειρότερο εκλογικό αποτέλεσμα.
    Όλα αυτά με μια προϋπόθεση. Να μην πέσουν στην ¨λούμπα¨ οι πραγματικοί φίλοι της ΝΔ, που την ψήφισαν. Προς θεού δεν πρέπει ν΄απομακρυνθούν αυτοί τώρα, γιατί αυτοί είναι η ψυχή. Αν λοιπόν δεν φύγει αυτό το 19%, τι μένει; Ν΄αυξηθεί το εκλογικό ποσοστό της ΝΔ.
    Στο κάτω κάτω τι έχεις να χάσεις;

  16. Ελληνομνημων avatar
    Ελληνομνημων 17/05/2012 13:06:33

    Δυστυχως η ευκαιρια χαθηκε το Νοεμβριο του 2009.
    Ο Αντωνης Σαμαρας απο αναμορφωτης της αστικης πολιτικης καταστασης, επελεξε την παλαιου τυπου διαχειριση. Η φθινουσα πορεια -δυστυχως- δεν θα ανακοπει δραματικα οποιος "γαμος" κι αν γινει.
    Ισως ειναι και λογικο μια χωρα η οποια δε τιμα -εν τοις πραγμασι- των κοινοβουλευτισμο, δεν μπορει να πορευθει τον 21ο αιωνα με υλικα του περασμενου. Σε οτι αφορα τον Τσιπρα τιποτε δεν ισχυει, κοτα θα αποδειχθει, ουτε μνημονια θα προσβαλει ουτε συμβασεις θα ακυρωσει. Απλως θα τα δωσει ολα στο εσωτερικο μετωπο, θα διαλυσει την παιδια, τqα σωματα ασφαλειας
    (οτι απεμεινε απο αυτα) θα τσαμπουκαλευτει με την εκκλσια, ισως πιο αποτελεσματικα απο τους προηγουμενους. Τα δε εθνικα θεματα θα παψουν να υφιστανατι οπως τα εννουμε.

  17. TARAMAS avatar
    TARAMAS 17/05/2012 13:21:01

    Μπορεί να έχετε δίκαιο, αλλά πως να πείσεις ότι μπορείς να τα βρεις σε κυβέρνηση κοινής αποδοχής με άλλα κόμματα, αν δεν μπορείς να τα βρεις ούτε με παλιά στελέχη της παράταξής σου; Και πάντως συμφωνώ με κάποιον προλαλήσαντα που ζητάει να επιστρέψει ο φιλελευθερισμός στο κόμμα, ανεξάρτητα αν αυτό σημαίνει και την επιστροφή των συγκεκριμένων προσώπων. Δυστυχώς η ΝΔ με τις αριστερόστροφες ρητορείες έχει διώξει πολύ κόσμο παραδοσιακά δικό της. Ο κόσμος, η χώρα αλλάζουν και οι παλιές στενά κομματικές διαχωριστικές γραμμές είναι αναχρονιστικές.

  18. Νίκος Γ. avatar
    Νίκος Γ. 17/05/2012 16:51:04

    Ο "γάμος" Ντόρας - Σαμαρά δεν θα ευδοκιμήσει γιατί σκέφτονται διαφορετικά. Το χάσμα ανάμεσά τους είναι βαθύ και ιδεολογικό. Η Ντόρα είναι φιλελεύθερη, ο Σαμαράς εκφραστής της λαϊκής δεξιάς. Είναι πολύ πιό χρήσιμοι χώρια παρά μαζί.

  19. Zame avatar
    Zame 17/05/2012 17:27:06

    Τα ΔΙΚΑΙΑ επιβραβευονται ?
    ..γιατι
    Αν θυμηθούμε τις προεκλογικές ημέρες του 09..& μετα το ΔΙΚΑΙΟ τού ΚΚ τού "κουρασμένου"..
    τελικά ακομα ενα δίκαιο του ΣΑΜ. αυτή την φορά..& δεν μπορεί κανείς να το αφαιρέσει (ούτε αυτό)....
    το ότι ΕΠΕΣΑΝ πολλές ΜΑΣΚΕΣ...

  20. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 17/05/2012 19:27:43

    Προς όλες και όλους τους φίλους,
    Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις του καθενός,από οποιαδήποτε σκοπιά και αν προσεγγίζει ο καθένας τη παρούσα κατάσταση.Όλοι,θεωρώ,πως βάζουν ένα μικρό λιθαράκι στη κοινή αγωνία προς τα που βαδίζει η πατρίδα,από οποιοδήποτε μετερίζι.
    Προσωπικώς,έκρινα πως έπρεπε να κάνω κάποιες επισημάνσεις,που ίσως θεωρούνται λαναθασμένες.Η Ιστορία διδάσκει και οφείλουμε να τη λάμβάνουμε σοβαρά υπόψη.Δεν προκαταλαμβάνω κανένα τελικό εκλογικό αποτέλεσμα.Εξάλλου,ως τη διενέργεια των εκλογών,έχουμε περίπου ένα μήνα,κατά τον οποίο θα έχουμε ένα σωρό εκπλήξεις,με αλλεπάλληλα γεγονότα.Μπορούσα να γράψω και άλλα πολλά ενδιαφέροντα,όμως δεν είναι του παρόντος.Οι δημοσκοπήσεις θα είναι συνεχείς και ολοένα αποκλίνουσες.Αυτό ας το σημειώσουμε.Με πολύ απλά λόγια,άλλα νούμερα θα εξάγει η μία εταιρεία,άλλα νούμερα θα εξάγει κάποια άλλη.Κατα τη ταπεινή μου γνώμη,οι καλύτερες δημοσκοπήσεις είναι αφενός η ''όσφρηση'' και το ''ένστικτο'' που διαθέτει ο καθένας αφετέρου η ημέρα της κάλπης.Όσο για τις κινήσεις της ηγεσίας της ΝΔ(προσχωρήσεις στελεχών,συμμαχίες) καθώς και ό,τι συνέβη ή θα συμβεί (από δω και πέρα) θα κριθούν από το εκλογικό σώμα,τ'οποίο θα αποφασίσει την 17η Ιουνίου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.