#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/06/2009 19:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιος φταίει για την κατρακύλα του Τύπου;

Δεν φταίνε μόνο οι εκδότες και η «διαπλοκή»


_____________________________________________________________________________________________
Επειδή, με αφορμή το κλείσιμο του πιο ακριβού παιχνιδιού που διάλεξε η κα Αγγελοπούλου για τον εαυτό της, βγήκαν πάλι όλοι εκείνοι οι διευθυντάδες και μεγαλοδημοσιογράφοι που έχουν διακριθεί μόνο στο κλείσιμο (την μια μετά τη άλλη) διάφορων εφημερίδων να μιλήσουν για το μέλλον του Τύπου και των δημοσιογράφων που πέρασαν στην ανεργία, υπενθυμίζουμε όσα και παλιότερα είχαμε επισημάνει από εδώ γι αυτούς τους «προστάτες» του Τύπου και των συμφερόντων των αφεντικών του.

Η αλήθεια ευθύνη για την κατάντια του Τύπου επιμερίζεται σε όλους. Η αντιμετώπιση του Τύπου ως είδους προς κατανάλωση, οι προσφορές, τα dvd και το life style υποβάθμισαν απελπιστικά τη δημοσιογραφία. Διαμορφώθηκε έτσι τα τελευταία χρόνια μια άλλου είδους δημοσιογραφία, πιο ελαφριά, πιο εύπεπτη και ευπαρουσίαστη. Θέλουν «δημοσιογράφους», κύριο προσόν των οποίων δεν είναι η μόρφωση, ούτε η ικανότητα να σταθούν στο ρεπορτάζ, αλλά η ευλυγισία της μέσης και το «savoir vivre» στα πολιτικοεπιχειρηματικά σαλόνια. Θέλουν κομψευόμενες μετριότητες και όχι μάχιμους δημοσιογράφους. Και βεβαίως είναι πιο εύκολο για τη νέα δημοσιογραφική τάξη να βρίζει και να φωνάζει από τα παράθυρα από το να γράφει και να τρέχει για ρεπορτάζ. Έτσι άνθρωποι που δεν έχουν τελειώσει το γυμνάσιο είναι σήμερα αστέρες του τηλεοπτικού στερεώματος. Τι να την κάνουν την μόρφωση; Αρκεί η γελοιότητα. Αν τα διαβάσει ποτέ αυτά η κ. Αγγελοπούλου, ας αναλογιστεί σε ποιους εμπιστεύτηκε την εφημερίδα της και - αυτό που νοιάζει εμάς - την διαβίωση πάνω από 500 ανθρώπων.

Η «νέα γενιά» των διευθυντικών στελεχών που διαδέχεται τους παλαιότερους έχει αποδειχθεί, κατώτερη των περιστάσεων. Όποια άποψη κι αν έχει κανείς για τον Λαμπράκη (πχ), ο Ψυχάρης (πχ) δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί μαζί του. Κάποτε για να γίνει κανείς διευθυντής εφημερίδας, έπρεπε να είχε ικανότητες περίπου ...πρωθυπουργού. Γιατί μόνο έτσι θα μπορούσε να αντισταθεί στις διάφορες πιέσεις. Σήμερα, πρώην υπάλληλοι κομματικών γραφείων διευθύνουν εφημερίδες. Πρώην «υλατζήδες» και γραφίστες παριστάνουν τους «διευθυντές» εφημερίδων. Επειδή αυτό που έχει σημασία είναι η εικόνα και όχι το κείμενο, όπως ακριβώς στην τηλεόραση. Αλλά ο Τύπος δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την τηλεόραση εξ ορισμού στο γήπεδό της. Ο Τύπος θέλει «λόγο», γραπτό λόγο, αλλά που να τον βρουν οι άλογοι.

Από τη δεκαετία του 90 και δώθε κυριάρχησε στον ελληνικό Τύπο μια «απολιτίκ» γενιά δημοσιογράφων, που ανδρώθηκε στην περίοδο του ΠΑΣΟΚικού «εκσυγχρονισμού» και ταυτίστηκε μαζί του ιδεολογικά και οικονομικά. Ανεξαρτήτως του εάν αυτοπαρουσιάζονται ως «αριστερούληδες εκσυγχρονιστές» ή «δεξιούληδες εκσυγχρονιστές», υπηρέτησαν πιστά το ονομαζόμενο «σύστημα ΠΑΣΟΚ» και δεν βρήκαν ούτε λέξη να γράψουν εναντίον της «διαπλοκής». Ανταμείφθηκαν έτσι κατάλληλα και από την προηγούμενη και από τη σημερινή κυβέρνηση.  Η οποία  αντί να έρθει σε ρήξη με το κατεστημένο που την πολεμούσε όλα τα προηγούμενα χρόνια, έβαλε έναν κατεξοχήν εκπρόσωπό του, τον κ. Ρουσόπουλο, να αλλάξει απλώς χρώμα στους παπαγάλους. Και είδαμε που κατάντησε κι αυτή και ο Τύπος της.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 22/06/2009 20:21:41

    Αναμένομενη η εξέλιξη στον Ελεύθερο Τύπο, και ενδεχομένως επιθυμητή.
    Η κα Αγγελοπούλου αποφάσισε να αναλάβει την εφημερίδα με προσωπικά κίνητρα μετά από την ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία της στο κεντρικό ταμείο των Ολυμπιακών αγώνων.
    Πρέπει και ίδια ώς παλαιά κοινοβουλευτική γυνή να είχε καταλάβει ότι οι πολιτικοί σήμερα δεν τρώνε πλέον χώμα (ως η κλασσική έκφραση ) αλλά εδώ και καιρό μόνο λάσπη.
    Φυσικά ιδέα από δουλειά η μαντάμ (δεν είναι και η μόνη) και υποχρεωτικά αυτό το αναθέτει στους managers.
    Στο δρόμο φυσικά δεν της βγήκε το έργο με τις πολιτικές της ορέξεις, και αφού είδε και απόειδε τόκλεισε το μαγαζί.
    Τι ήταν όμως το μαγαζί ;
    Ενα συσκευαστήριο από περιοδικά με κώλους και dvd's σε σακούλες υπό την ονομασία εφημερίδα. Ακόμη και ο Κοσκωτάς όταν αγόρασε την Καθημερινή δεν την σακάτεψε τόσο άσχημα όσο η μαντάμ τον Ελεύθερο Τύπο. Ποια η γραμμή, ποιά η αρθρογραφία, ποιά η παρέμβαση στα δημόσια πράγματα ; Μη χέσω.
    Και ας μην μπερδεύομαστε. Η αναξιοπιστία του τύπου είναι πλέον διεθνής. Αυτό γιατί οι εφημερίδες δεν αποτελούν πλέον τα μοναδικά κανάλια της ενημέρωσης δηλαδή της διάδοσης της είδησης και μόνο. Αυτά τα μαγαζιά πλέον είναι ρυπαντές της πολιτικής καθοδήγησης, και επιχειρήσεις ασύμβατες με το καθαρό και στεγνό ρεπορτάζ. Εξ ού και το θαυμάσιο συμβάν της ενόρασης του Βήματος για την επίσκεψη Ερντογάν.
    Και φυσικά ο κόσμος καταλαβαίνει πολύ καλά τι σημαίνει πλέον εφημερίδα στην Ελλάδα.

  2. Deponaki avatar
    Deponaki 22/06/2009 20:33:28

    πως κάνεις μπαμ από μακρυά οτι δεν είσαι εφημεριδάς...
    χωρίς ανουσιουργήματα καικαλάδων γραφιάδων βγαίνει εφημερίδα, χωρίς υλατζήδες;.. όποιος το προσπάθησε έβγαλε τα ματάκια του. Γι αυτό γίνονται διευθυντές γλυκέ μου.
    υ.γ. Αν δεν ξέρει ο Ψυχάρης,
    (όσο σκατόψυχος και να είναι) να βγάλει εφημερίδα ποιός ξέρει, εσύ;

  3. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 22/06/2009 20:40:29

    Οφειλεται ομως και στην ελλειψη πολιτικων γνωσεων και ιδεολογιας ολης της κοινωνιας.
    Η Ελλαδα ειναι βαθια επηρεασμενη απο τον εμφυλιο πολεμο της.Οσο υπηρχε ο Ψυχρος Πολεμος και η διεθνης κατασταση εμοιαζε καπως με οσα καταλαβαινε ο μεσος ανθρωπος καπως προσανατολιζοταν.Μετα το 1989 ο λαος εχασε καθε στοιχειο ιδεολογιας και προσανατολισμου.Μενει προσκολλημενος σε αντανακλασεις του παρελθοντος και δεν μπορει να προσανατολισθει στο νεο κοσμο 20 χρονια μετα.
    Αυτο βολευει οσους θελουν να επηρεασουν με κλισε και να ριξουν το επιπεδο.
    Χαρακτηριστικο σημειο που μας ταλανιζει ειναι η Συνθηκη του Μααστριχτ.Ενω προκειται για συμβιβασμο ανεξαρτητων κρατων της Ευρωπης προβαλλεται συνεχεια ως δηθεν αποφαση πεντε τραπεζων για δημαγωγια.Στελεχος κομματος εφθασε να ρωτησει γιατι δεν καταργειται αφου δεν εχουν κατι παρομοιο ουτε οι Αμερικανοι και δεν βρεθηκε ενας να του πει οτι οι ΗΠΑ ειναι μια χωρα ενω η ΕΕ 27.
    Αλλο σημειο ειναι η εμφανιση του ισλαμικου επεκτατισμου και φανατισμου.Επειδη δεν μπορουν να τον ενταξουν στο ψυχροπολεμικο διπολο που ειναι το μονο που ξερουν τον υποβαθμιζουν ή τον θεωρουν καποιο "κολπο" του "πλανηταρχη".
    Το αποτελεσμα ειναι οτι ενω ο κοσμος αλλαζει γρηγορα η Ελλαδα ειτε συζηταει για παρωχημενα πραγματα οπως η "επανασταση" και καποιοι προπσθουν να τη μιμηθουν οπως το Δεκεμβριο
    ειτε δεν καταλαβαινει τι γινεται οποτε το ριχνει στο lifestyle.
    Oι διαφοροι εκδοτες θεωρησαν συμφερον τους την αποπολιτικοποιηση που προηλθε απο το διαζυγιο ιδεολογιας και πραγματικοτητος αλλα στο τελος το χασμα ειναι τοσο μεγαλο που κανεις δεν αγοραζει εφημεριδες.

  4. Factorx avatar
    Factorx 22/06/2009 20:58:10

    @DEPONAKI: ακριβώς αυτο λέω κι εγώ. Οτι οι υλατζήδες - όπως εσυ ασφαλώς - νομίζουν οτι το να στήνεις μια εφημερίδα μπορει και να πουλήσει κιόλας, ανεξάρτητα του τι γράφει. Φυσικά θα ξέρεις πόσοι υλατζήδες έχουν κλείσει εφημερίδες

  5. Hase avatar
    Hase 22/06/2009 21:04:31

    Οι περισσοτεροι που αγοραζαν τον ΕΤ τον αγοραζαν για το ενθετο για το στοιχημα. Αλλα και οι αλλες εφημεριδες πουλανε μονο γιατι εχουν τα ντιβιντι και τα διαφορα ενθετα και τις προσφορες. Σε λιγο καιρο θα ακολουθησουν και αυτες. Διαβασαμε χτες για ΤΟ ΒΗΜΑ, την Ελευθεροτυπια, το Εθνος, ισως και αλλες για την ποιοτητα πληροφορησης που παρεχουν (σχετικα με την επισκεψη Ερντογαν). Λυπαμαι που 400 εργαζομενοι χανουν την δουλεια τους, αλλα αν ο κλασσικος τυπος δεν γινει καλυτερος θα εχουμε και αλλου κλεισιματα και απολυσεις.

  6. anagnostis avatar
    anagnostis 22/06/2009 21:10:26

    τα παπαγαλάκια της Ντόρας εκμεταλευονται την κατασταση:

    Βγάζουν νέα εφημερίδα οι Γ. Αλαφούζος και Ευ. Μαρινάκης;

    Μήνες τώρα το parapolitika.gr σας περιέγραφε με λεπτομέρεια την κατάσταση που επικρατούσε στον «Ελεύθερο Τύπο». Από την ημέρα που ανέλαβε τα ηνία της εφημερίδας ο Σεραφείμ Κοτρώτσος, είχαμε ουσιαστικά διαβλέψει τις εξελίξεις. Δυστυχώς, γιατί δεν φταίνε σε τίποτα οι συνάδελφοι που έχασαν την δουλειά τους. Ωστόσο δεν μπορούσε να μείνει στα περίπτερα μια εφημερίδα που είχε ουσιαστικά χάσει τον παραταξιακό της χαρακτήρα. Ενδεικτικό της ιδεολογικής γύμνιας υπήρξε το πρωτοσέλιδο της επομένης των εκλογών. Περασμένα ξεχασμένα. Από και πέρα τι γίνεται. Μέχρι τον Αύγουστο η εταιρεία θα βρίσκεται υπό εκκαθάριση. Μέχρι τότε ο Κοτρώστος θα παραμείνει στην εφημερίδα. Κάποιοι λένε ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να βγει Κυριακάτικο φύλλο με τον τίτλο του «Ελεύθερου Τύπου». Δύσκολο, γιατί θα έχουν προλάβει οι ανταγωνιστές να καλύψουν το κενό. Ήδη γίνονται οι πρώτες κινήσεις από τους Γιάννη Αλαφούζο και Βαγγέλη Μαρινάκη για την έκδοση (άμεσα) απογευματινού φύλλου.

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 22/06/2009 21:18:06

    Να μας εξηγούσε και μας κάποιος τι ακριβώς είναι ο υλατζής.

  8. Fandis Bastounis avatar
    Fandis Bastounis 22/06/2009 21:18:59

    Μάλλον έχεις κοντή μνήμη. Πότε, σε ποιά εφημερίδα του παρελθόντος οι συντάκτες ήταν διανοούμενοι; Αν εξαιρέσεις κάποιες καλές πένες, στον χώρο έμπαιναν τα αλητάκια, που δεν είχαν άλλη δουλειά. Οι περισσότεροι πολιτικοί ρεπόρτερ υπήρξαν απόφοιτοι Γυμνασίου. Σήμερα πολλοί εργαζόμενοι στα ΜΜΕ έχει μεταπτυχιακά, έχουν σπουδές ενημέρωσης και κάτι ακόμη. Κατά τη γνώμη μου όμως η μόρφωση δεν έχει σχέση με τα διπλώματα.

    Σου κάνει εντύπωση που αποκαλύπτονται τόσα σκάνδαλα σήμερα επειδή εκείνοι που επαινείς δεν τόλμησαν ποτέ να κάνουν αποκαλύψεις καθώς ήσαν εμπλεκόμενοι ενός συστήματος εξαπάτησης.

    Τη σύγκριση Ψυχάρη εναντίον Λαμπράκη δεν την κατάλαβα, ομολογώ. Θυμάσαι πόσο χρονώ ήταν ο Λαμπράκης όταν ανέλαβε, ποιά πείρα είχε και σε ποιούς ανέτρεξε για να κρατήσει όρθιο το μαγαζί; Έτρεξε στα αλητάκια και ένα από αυτά αργότερα, ο Ψυχάρης, τον διέσωσε από το κλείσιμο.

    Για τους υλατζήδες έχεις δίκιο όπως και για τους συντρόφους του Ριζοσπάστη και της Πρώτης.

  9. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 22/06/2009 21:27:16

    Φίλοι μου, η κίνηση της Γιάννας είναι σημαντικότατη για τον Τύπο σε στρατηγικό επίπεδο. Απο πίσω στέκονται κρατώντας την ανάσα ΟΛΟΙ οι εκδότες που την περίμεναν σάν μάννα εξ'ουρανού.

    Το ερώτημα τέθηκε για πρώτη φορά τόσο ωμά στην ΕΣΗΕΑ : "κλείνω ή ξεφορτώνω ;" Δυστυχώς μιά απεργία δέν μπορεί πιά να το ξορκίσει ούτε να το αναβάλλει.
    Το ερώτημα θα παραμείνει ΓΙΑΤΙ ΗΔΗ ΝΟΜΟΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΗΘΙΚΑ σε πολλά επίπεδα της κοινωνίας, και άν δέν απαντήσει κάποια στιγμή η ΕΣΗΕΑ, υποψιάζομαι οτι σύντομα θα αρχίσουν θλιβερές παρενέργειες στους κόλπους της.

  10. osaperas avatar
    osaperas 22/06/2009 21:31:41

    Μέχρι τωρα η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσιογράφων σφυριζε αδιάφορα στα προβλήματα της κοινωνίας εάν δεν συμμετείχε σε αυτά.

    Καιρός είναι τώρα να τα γευτούν..

  11. osaperas avatar
    osaperas 22/06/2009 21:33:26

    @8 Μήπως τα σκάνδαλα αποκαλύπτονται πέρισσότερα σήμερα επειδή οι πένες έχουν "ενοικιαστεί" στους διάφορους οι οποίοι έχουν αντίπαλα επιχειρηματικά συμφεροντα;

  12. Γυναίκα του Καίσαρα avatar
    Γυναίκα του Καίσαρα 22/06/2009 21:34:11

    Προς επίρρωση των άνω επισημαίνω μικρές λεπτομέρειες από το θέμα της δήθεν συνέντευξης Μπαρό στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία: Η απάντηση του συντάκτη είναι μνημείο θράσους και πλήρους διαστροφής της γενόμενης διάψευσης μέσω σωρείας ανακριβειών, αοριστολογιών και παντοειδών προς τρίτους κατηγοριών. (Δεν θα μου έκανε εντύπωση αν ήταν ο ίδιος ο δημιουργός της εν λόγω "συνέντευξης"). Δυστυχώς η ίδια αυτή απάντηση καταδεικνύει απλώς την γύμνια και την έλλειψη βασικής παιδείας του συντάκτη.
    Αντιθέτως, ο εκπρόσωπος του Επιτρόπου, όπως προκύπτει από το επίσημο βιογραφικό του, είναι έμπειρος δημοσιογράφος, με θητεία στην κάλυψη διεθνών κρίσεων, πτυχιούχος πολιτικών επιστημών του Καθολικού Πανεπιστημίου του Μιλάνου, πέραν δε της μητρικής του ιταλικής ομιλεί απταίστως την αγγλική και γαλλική γλώσσα, όλα προσόντα πραγματικά και ουχί εικονικά όπως σε πλείστα όσα αντίστοιχα βιογραφικά ελλήνων δημοσιογράφων.
    Επίσης εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο κ. Μπαρό προφανώς δεν είχε φιλικό και συγγενικό περίγυρο στη χώρα του, από το οποίο να διορίσει εκπρόσωπο τύπου, όπως γίνεται εδώ.

  13. GEORGIA avatar
    GEORGIA 22/06/2009 21:41:46

    ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤ Ο ΚΟΤΡΩΤΣΟΣ ΠΟΣΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΒΑΣΕΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ;

    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ κα ΓΙΑΝΝΑ.

    ΟΤΑΝ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΞΟΥΣΙΑ" ΕΤΟΙΜΑΖΟΤΑΝ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΕΦΥΓΕ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΜΕ ΕΛΑΦΡΙΑ ΠΗΔΗΜΑΤΑΚΙΑ, ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΦΕΥΓΕΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΣ ΤΗΝ..ΚΑΝΕΙ

    ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ, ΒΟΥΛΙΑΞΑΝ ΔΥΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ!!!

  14. Fandis Bastounis avatar
    Fandis Bastounis 22/06/2009 21:42:33

    @ osaperas

    αυτή είναι μία σωστή παράμετρος. Μία από αρκετές νέες παραμέτρους στη δημοσιογραφία.

  15. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 22/06/2009 21:44:21

    Στον φυσιολογικό κόσμο, οι εφημερίδες και η τηλεόραση προσφέρουν ενημέρωση και ψυχαγωγία είτε από κρατικά λεφτά (με κρατική προπαγάνδα) είτε με λεφτά διαφήμισης.

    Η Νέα Υόρκη, με 9-10 εκατομ. κόσμο (19-20 με τα προάστια) έχει και συντηρεί 1,5-2 πολιτικές και μία οικονομική εφημερίδα. Η Ελλάδα έχει 10-20-30 έχω χάσει λογαριασμό. Κάθε ελληνική εφημερίδα είναι μια πληρωμένη καταχώρηση του ιδιοκτήτη της και η πληρωμή δεν γίνεται από διαφήμιση αλλά από εκβιασμούς και πολιτικο-οικονομικά ανταλλάγματα. Κάθε εφημερίδα είναι εστία παραοικονομίας αφού τα πολλά λεφτά είναι μαύρα "για να μην γραφτεί" ή γκρίζα για να γραφτεί. Έτσι είναι αξιοθαύμαστο που με τέτοια υφεση στον κόσμο ίσως κλείσει μία εφημερίδα. Σε μια ελεύθερη αγορά θα είχαμε 1 ή 2, άντε 3, μία ...για κάθε πολιτική τάση.

    Το αστείο ήταν ότι επι χούντας ονειρευόμαστε ελεύθερο τύπο. Τώρα ονειρευόμαστε ...χούντα

  16. Factorx avatar
    Factorx 22/06/2009 21:44:48

    @Fandis Bastounis. Συμφωνω με αυτά που λές για τους δημοσιογράφους, αλλά εγω μίλησα για διευθυντικά στελέχη - εκδότες κλπ. Και γνωρίζεις φυσικά πόσοι απόφοιτοι δημοτικού θα βγουν αυριο στα κανάλια να μς εξηγήσουν τι έγινε στον ΕΤ, μετά την απεργία.

    Λες "Σήμερα πολλοί εργαζόμενοι στα ΜΜΕ έχει μεταπτυχιακά, έχουν σπουδές ενημέρωσης και κάτι ακόμη". Σε τι ποσοστά είναι οι απόφοιτοι πανεπιστημιου (σοβαρου) και οι απόφοιτοι ΙΕΚ σαν τον Ριρη;

    Λες "Κατά τη γνώμη μου όμως η μόρφωση δεν έχει σχέση με τα διπλώματα". Αυτό ακριβώς ίσχυε για τους παλιούς πολιτικούς συντάκτες. Παιδεία

    Λες: "Σου κάνει εντύπωση που αποκαλύπτονται τόσα σκάνδαλα σήμερα επειδή εκείνοι που επαινείς δεν τόλμησαν ποτέ να κάνουν αποκαλύψεις καθώς ήσαν εμπλεκόμενοι ενός συστήματος εξαπάτησης".

    Καταρχήν δεν επαινώ κανέναν. Που το είδες; Δεύτερον οι αποκαλύψεις που γίνονται σήμερα έχουν περισσότερη σχέση με ενδοοικογενειακούς καυγάδες. Τρίτον εγώ το πληρώνω ακόμα που έκανα απο καλύψεις...αυτόνομα και εκτός συστήματος

  17. manos avatar
    manos 22/06/2009 21:49:37

    ΟΙ ΥΛΑΤΖΗΔΕΣ ΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΝΕ;
    ΟΙ ΣΤΥΛΟΒΑΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΝΕΙΔΩΝ ΕΙΝΑΙ

  18. Factorx avatar
    Factorx 22/06/2009 22:02:38

    @manos: δεν μου φταίνε, κάθε άλλο. Αναφερόμαι σε γνωστά παραδείγματα που επειδή μπορουσαν και έκλειναν την εφημερίδα νόμιζαν οτι είχαν το κιρτήριο και το ένστικτο του σωστου διευθυντή

  19. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 22/06/2009 22:27:33

    Οι εφημερίδες είναι οι άνθρωποι που τις γράφουν. Όχι αυτοί που τις οργανώνουν (απαραίτητοι), όχι αυτοί που τις στήνουν (απαραίτητοι επίσης), όχι αυτοί που φέρνουν τις διαφημίσεις, ή αυτοί που φτιάχνουν τα σκίτσα, ή αυτοί που παρακολουθούν τα δελτία. Όλοι αυτοί χρειάζονται.Αλλά οι εφημερίδες είναι αυτοί που τις γράφουν. Αυτοί μετασχηματίζουν τις ¨"πρώτες ύλες" (πληροφορίες) σε "προϊόν".
    Όπως ακριβώς ένα εστιατόριο είναι οι μάγειροί του, κι ένα μπουρδέλο είναι οι πουτάνες του!
    Αν ξεχνάνε αυτή την βασική αρχή, για το ποιά είναι η βασική λειτουργία μιας παραδοσιακής διαδικασίας και ποιές οι συμπληρωματικές δεν κάνουμε τίποτε.
    Κάνουμε λαθρόβια πράγματα, διαπλεκόμενα, επιδοτούμενα κλπ.
    Το να ακούω από κάποιον να μου λέει ότι την εφημερίδα της βγάζουν οι "υλατζήδες" είναι σα να ακούω ότι τους στρατούς του διοικούν οι γραφειοκράτες. Σωστά, τους ΑΜΑΧΟΥΣ στρατούς! Ικανούς για παρελάσεις και για φρουρές έναντι ανυπάρκτου εχθρού.
    Γιατί αν προκύψει αληθινός εχθρός στα σύνορα, τότε είτε φεύγουν πάραυτα οι γραφειοκράτες από τη διοίκηση είτε διαλύεται ο "στρατός".
    Το δόγμα οι υλατζήδες βγάζουν εφημερίδες κατάντησε τον ελληνικό Τύπο σε αυτά τα χάλια.
    Και το κακό είναι ότι κάποιοι εξακολουθούν να εκλαμβάνουν τα ασθένεια ως "χρυσού κανόνα"...

  20. Deponaki avatar
    Deponaki 22/06/2009 22:53:05

    Τ ακούσαμε κι αυτό: "Το δόγμα οι υλατζήδες βγάζουν εφημερίδες κατάντησε τον ελληνικό Τύπο σε αυτά τα χάλια."

    μάλιστα! ούτε τα παιδαριώδη κείμενα, ούτε το θάψιμο των ρεπορτάζ, ούτε ο θάνατος του πολιτικού ρεπορτάζ, ούτε τα λογότυπα χωρίς άποψη, ούτε οι κωλοτούμπες του '89 ούτε οι αλεξιπτωτιστές εκδότες, ούτε τα τσιράκια διευθυντές, ούτε τα πρακτοράκια γραφιάδες, ούτε τα παπαγαλάκια των κυβερνούντων, ούτε τα pay roll επιχειρήσεων και τραπεζών...
    το... δόγμα έφταιξερ
    για θυμίστε μου το δόγμα των Φιλιπόνε, Καραπαναγιώτη, Φυντανίδη κτλ ποιό ήτανε ή μήπως και αυτοί αγνοούσαν πως βγαίνει μια εφημερίδα;

  21. O Ιθαγενής avatar
    O Ιθαγενής 22/06/2009 22:58:58

    Έκλεισε η πρώτη, άντε και στις επόμενες.
    Έχουμε φυλλάδες: εργολάβων, μεγιστάνων, κρατικών διαφημίσεων, παράτυπων τιμολογίων, κομιστών, κατασκευαστών, προσωπικών προβολών κλπ
    Εφημερίδες και δημοσιογράφους δεν έχουμε, όταν η έρευνα και η αποκάλυψη είναι σε αγαστή συμπόρευση με την "γραμμή" του ιδιοκτήτη.
    Να λυπηθούμε, που έκλεισε ένα μαγαζί και έμεινε άνεργος κόσμος μάλιστα.
    Αλλά για τίποτα άλλο, ένα μαγαζάκι έκλεισε και πρέπει να κλείσουν και άλλα, όχι ένα Μ Μ Ενημέρωσης.



    ...όπως ακριβώς λέει και ο φίλος ΘΚ "....κι ένα μπουρδέλο είναι οι πουτάνες του!".


    Πνεύμα και ηθική για την Ελληνική Δημοσιογραφία, σαν την ωραία των Αθηνών.

  22. Underdog avatar
    Underdog 22/06/2009 23:30:23

    1. Ευθύβολος Ο ΦΑΚΤΟΡΑΣ.
    2. Σωστός για τους υλατζήδες. Μην αρχίσουμε και μετράμε κεφάλια διευθυντών (πρώην υλατζήδων) σε εφημερίδες μεγάλης και μικρής κυκλοφορίας.
    3. Πόσοι δημοσιογράφοι " Γεννήθηκαν " η μάλλον κατασκευάστηκαν την περίοδο του ΠΑΣΟΚ 1981-1985 και μεσουρανούν σήμερα το ξέρει καλά ο Φάκτορας.(Περίοοδος Μαρούδα-Σωτήρη Κωστόπουλου και πάει λέγοντας).
    4. Απαλλαγήκαμε(;)από την κ. Γιάννα στο χώρο του Τύπου, πιθανώς και στην πολιτική.
    5. Αποδεικνύεται ότι ο Καραμανλής ποτέ πραγματικά δεν ενδιαφέρθηκε για τη δημιουργία προσβάσεων στον Τύπο και χωρίς να το καταλάβει έπραξε θετικά.
    6. Δεν καταλαβαίνω γιατί να κλαιμε όλοι που έκλεισε μια εφημερίδα (δεν υπάρχουν οι νόμοι της αγοράς) , να απεργούν οι συντεχίτες, να μην υπάρχει ενημέρωση. Κατανοητό ότι μένουν χωρίς δουλειά πολλές οικογένειες αλλά ...
    Καθίστε καλά ρε!! όταν κλείνουν οι φάμπρικες και τα ναυπηγεία για τους προλετάριους φτωχομπινέδες νοιάζεται κανένας από τους δημοσιογραφούντες κομπραδόρους του συστήματος ;

  23. Ανώνυμη Κότα avatar
    Ανώνυμη Κότα 22/06/2009 23:33:05

    Το πρόβλημα με τον Ελεύθερο Τυπο
    - Ασχετοι με το αντικείμενο επιχειρηματίες που νομίζουν ότι με τα λεφτά μπορούν να κάνουν κάτι ελκυστικό με το ζόρι.
    - Πολλοί διευθυντές/σύμβουλοι/αρχισυντάκτες/υπεύθυνοι χωρίς κάποιος να αναλαμβάνει την τελική ευθύνη για το σύνολο
    - Δικτατορία του art director. Οι γραφίστες είναι πολύτιμοι για κάθε εφημερίδα αλλά θα πρέπει να είναι σαφή τα όρια τους σε σχέση με το περιεχόμενο.
    - Copy-paste δημοφιλών θεωριών με ξένους συμβούλους, κατευθείαν από τις έρευνες της WAN (unified newsrοom κλπ), χωρίς καμμία γνώση της ελληνικής πραγματικότητας

    Το πρόβλημα με τον Τύπο
    - Είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι εκδοτικές εταιρείες που έχουν νόημα ύπαρξης με αυστηρά τεχνοοικονομικά κριτήρια
    - Το κρατος που παρεπιπτόντως αποτελεί τον νο.1 διαφημιστικό λογαριασμό μειώνει το budget του λόγω αφενός των ιδιωτικοποιήσεων και αφετερου λόγω στενότητας. Απλά συντηρεί δυο-τρεις απατεώνες.
    - Ολα τα χρήματα από το Χρηματιστήριο κατέληξαν κατα 90% σε επενδύσεις οπουδήποτε αλλού εκτός από το βασικό προϊόν.
    - Τα δώρα ήταν μια ανάσα απο την πλευρά της κυκλοφορίας οπότε και τα πράγματα στη Σύνταξη έγιναν πιο χαλαρά, αφού με τη super ταινία θα πουλήσουμε έτσι κι αλλιώς και όλοι θα είναι χαρούμενοι.

    Το πρόβλημα με τους δημοσιογράφους
    - Συντεχνιακή αντίληψη, συνδικαλισμός και «συναδελφισμός» του κώλου. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο η έλλειψη κατάρτισης (που συναντάται μάλλον συχνά) όσο το άραγμα που παρατηρείται μετά από 5-6 χρόνια στη δουλειά όπου ο μέσος συντάκτης γίνεται αμέσως «ειδικός» και τις περισσότερες φορές δε σηκώνει και μύγα στο σπαθί του.
    - Αναξιοκρατία. Ολες οι θέσεις καλύπτονται μέσω «γνωστού». Εχετε δει πολλές φορές αγγελία για δημοσιογράφο;
    - Η αίσθηση ότι ο δημοσιογράφος είναι ένα ειδικό είδος εργαζομένου που είναι καλύτερος από όλους τους άλλους και ότι η κοινωνία του χρωστάει και τον περιμένει να του ανοίξει τα μάτια
    (Εξαίρεση στα περί δημοσιογράφων ένα 2% που νοιώθεις πολύ τυχερός που έτυχε να τους γνώρισεις.)

  24. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 23/06/2009 00:23:05

    Πώς αρχίζει η ΠΑΡΑΚΜΗ ενός κλάδου; Όταν οι ΜΗ επαγγελματίες πιστεύουν ότι μπορούν να υποκαταστήσουν τους επαγγελματίες.
    Όταν, για παράδειγμα, οι υλατζήδες, που δεν έχουν ούτε τη γνώση ούτε την εμπειρία του πώς γράφεται και πως ΔΕΝ γράφεται μια είδηση και πώς συμπληρώνεται από το σχόλιο και πως ακολουθεί το follow up, διευθύνουν μια εφημερίδα με αποκλειστικό κριτήριο του τι θα μπεί τι και πως θα κλείσει τις τρύπες.
    Όταν οι απόλεμοι κρίνουν τα πολεμικά σχέδια, όταν οι αγράμματοι διευθύνουν την Παιδεία, όταν αύτοί που δεν ξέρουν τι διαφορά της κορτιζόνης από την πενικιλήνη διευθύνουν τα Νοσοκομεία, κι όταν γίνονται εργολάβοι οι σκαφτιάδες και δίνουν διαταγές στους μηχανικούς. Ή όταν οι γόνοι των εφοπλιστών διευθύνουν τους εμπορικούς στόλους από τη στεριά.

    Κι όταν τους εξηγείς ότι ο επαγγελματίας δεν παραμερίζεται χωρίς να παραμεριστεί, τελικά, και το ίδιο το επάγγελμα ,ΔΕΝ καταλαβαίνουν κι όλα.
    (Όχι, δεν ΚΑΝΟΥΝ πως δεν καταλαβαίνου. Δεν ΜΠΟΡΟΥΝ να καταλάβουν.)
    Όταν οι δημοσιογράφοι πρώτα έγιναν κομματικοί προπαγανδιστές, ύστερα έγιναν τσογλάνια της διαπλοκής, ύστερα έγιναν παπαγάλοι των επιχειρηματιών. Και τελικώς έμειναν άνεργοι.

    Σε όλο αυτό το διάστημα διευθυντές ήταν υλατζήδες. Δεν έφταιγαν οι υλατζήδες γι' αυτό. Αλλά για να μπορέσει βήμα βήμα να "μεταλλαχθεί" η δημοσιογραφία από όργανο απελευθέρωσης σε εργαλείο καταδεινάστευσης, έπρεπε να τεθόύν επικεφαλής άνθρωποι που απλώς διεκπεραίωναν μια ρουτίνα. Δεν έβαζαν κρίση, γνώση, ψυχή.
    Και χωρίς αυτά δεν υπάρχει, αδέλφια, δημοσιογραφία.
    Τίποτε "μάχιμο" δεν υπάρχει διχως κρίση, γνώση, ψυχή.
    Και η δημοσιογραφία είναι κατ' εξοχής μάχιμο επάγγελμα.
    Κι αν πάψει να είναι μάχιμο παύει να είναι δημοσιογραφία. Γίνεται...ρουτίνα για υλατζήδες. Και στη συνέχεια φθίνει και κλείνει.

  25. Ξενητεμενος avatar
    Ξενητεμενος 23/06/2009 06:14:26

    Θα προσθεσω κατι που ελεγε ενας παλιος λογιος και δημοσιογραφος, ο Χρηστος Λεβαντας: "Στη δουλεια αυτη (δεν ανεφερε τη λεξη "λειτουργημα") πρεπει να μπορεις να προσφερεις απο το περισσευμα της καρδιας σου. Αυτο ειναι ολο".
    Ισως φαινεται απλοικο, αλλα ειναι απολυτως σωστο, η δημοσιογραφια ειναι προσφορα, αλλιως ειναι ενα συνηθισμενο επαγγελμα σαν ολα τα αλλα.

  26. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 23/06/2009 10:22:33

    Τι είναι ήταν οι υλατζήδες ωρέ αδέρφια?

    Πείτε μας κι εμάς τους νέους κι άμαθους.

  27. Kourasmenos avatar
    Kourasmenos 23/06/2009 22:14:31

    Υλατζήδες είναι τα παιδιά, τα ανήψια, οι οργανωμένοι στο κόμμα, εκείνοι με τις διασυνδέσεις και τις γνωριμίες που μπήκαν σε μια εφημερίδα και επειδή στα ελάχιστα ρεπορτάζ (στην καλύτερη περίπτωση που τους έριξαν στο ρεπορτάζ και δεν τους έχρησαν αμέσως υλατζήδες) που τους ανατέθηκαν δεν τα πήγαν και τόσο καλά, με συνέπεια να τους βάλουν πίσω από ένα γραφείο -γιατί έτσι και αλλιώς (για να βγει η υποχρέωση) θα τους κρατούσαν- τους έδωσαν χάρακα και μολύβι και τους είπαν: "Αντέγραψε αυτές τις σελίδες από την Sun". Σιγά σιγά άρχισαν να φτιάχνουν και κανένα καλό τίτλο και έτσι έγιναν μεγάλα αστέρια της δημοσιογραφίας αφού ήξεραν να κρίνουν τι είναι είδηση και τι όχι... Αυτά και... τέλος.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.