12/02/2010 21:41
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιος πραγματικά φταίει για το χρέος;

Για την εκτίναξη του χρέους τα στοιχεία Κρατικών Προϋπολογισμών δεν επιδέχονται αμφισβήτησης (ο πιο κάτω Πίνακας είναι αποκαλυπτικός).

Το δημόσιο χρέος διπλασιάστηκε την περίοδο 1981-1989 της διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ.



Έτος
     Έλλειμμα (% ΑΕΠ)
             Δημόσιο Χρέος (% ΑΕΠ)


1981
9,8
32,8


1989
14,3
61,5


1990
13,6
71,4


1993
11
110,9


2004
6,9
108,3


2008
6,1
109,6


2009*
12,2
125,3



  * Σημείωση: Tα στοιχεία αναφέρονται στην Κεντρική Κυβέρνηση. Για το έτος 2009, τα νούμερα είναι αυτά της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, τα οποία η ΝΔ αμφισβητεί.

Όταν πρωτο-ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ τη διακυβέρνηση, το χρέος της χώρας ήταν μόλις 32% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα ήταν από τις λιγότερο χρεωμένες χώρες της Ε.Ε..  

Το 1989, όταν το ΠΑΣΟΚ έχανε την εξουσία, το χρέος είχε φτάσει το 61,5%! Μέσα σε οκτώ χρόνια είχε αυξηθεί δύο φορές!

Κι ύστερα το ’93, επί διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, έφτασε το 110%! Αλλά αυτό συνέβη, γιατί στο μεταξύ κατέπεσαν οι εγγυήσεις του δημοσίου, για δάνεια που είχαν συναφθεί πριν το 1989, από ΔΕΚΟ και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Κι έτσι τα «θαλασσοδάνεια» που πάρθηκαν από το ευρύτερο δημόσιο τομέα επί εποχής ΠΑΣΟΚ κατέπεσαν και «χρεώθηκαν» στη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας της περιόδου 1990-93.

Με άλλα λόγια, το ΠΑΣΟΚ καταχρέωσε τη χώρα.

Τι απέγινε μετά;

Πολύ απλά, η επόμενη διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ δεν κατάφερε να μειώσει το χρέος αισθητά. Το χρέος σταθεροποιήθηκε πάνω από το 100%.

Τελικά η Νέα Δημοκρατία το παρέλαβε εκεί, γύρω στο 108%.

Οι γενεσιουργές αιτίες της αύξησης του χρέους στην περίοδο 2004-2008 αναλύονται ως εξής:

1.   Συνολικό Πρωτογενές έλλειμμα 8,8% . Η ευθύνη αφορά αποκλειστικά τη διαχείριση των Κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας.
2.   Πληρωμές για τόκους του χρέους που μας παρέδωσε το ΠΑΣΟΚ 62,5%, δηλαδή περίπου 50 δις ευρώ!  
3.   Πληρωμές για εξοπλιστικές δαπάνες 12,5%, δηλαδή περίπου 10 δις ευρώ! Πληρωμές από αλόγιστες προμήθειες για εξοπλισμούς που διενήργησε το ΠΑΣΟΚ στη περίοδο 2000-2003 και αναμένεται να βαρύνουν ακόμα περισσότερο τον Ελληνικό Λαό τα επόμενα 3 χρόνια με το ποσό της τάξης των 3 δις. ευρώ.
4.   Χρέη Νοσοκομείων 3,3%, δηλαδή περίπου 2,6 δις ευρώ,  που αφορά την περιβόητη τρίτη ρύθμιση των χρεών των Νοσοκομείων (χρέη που είχαν δημιουργηθεί μέχρι το 2004).
5.   Υποχρεώσεις στην Κοινωνική Ασφάλιση 8,9%, δηλαδή περίπου 7 δις ευρώ. Υποχρεώσεις που με νόμους που ψηφίστηκαν πριν το 2003 (Νόμος Βερελή για ΔΕΗ – ΟΤΕ, Νόμος Χριστοδουλάκη για ΙΚΑ και ΟΓΑ και άλλοι νόμοι για λοιπά ταμεία) δημιούργησαν και εξακολουθούν να δημιουργούν κάθε χρόνο οικονομική αιμορραγία στον προϋπολογισμό. Αυτή είναι η περίφημη λύση του ασφαλιστικού των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.
6.   Λοιπές υποχρεώσεις 4,0%. Περιλαμβάνουν διάφορες πληρωμές και το καθαρό αποτέλεσμα από έσοδα αποκρατικοποιήσεων, αγορές μετοχών, καταπτώσεις εγγυήσεων κλπ. που έστω ότι θα μπορούσαν να αποδοθούν στη διαχείριση της Νέας Δημοκρατίας.

 Προκύπτει λοιπόν από την πιο πάνω ανάλυση, ότι το 87,2% των 80 δις ευρώ, δηλαδή  σχεδόν 70 δις ευρώ της αύξησης του χρέους στην περίοδο 2004-2008 πήγαν σε υποχρεώσεις με τις οποίες το ΠΑΣΟΚ είχε φροντίσει να επιβαρύνει την περίοδο αυτή, σε μία ύστατη προσπάθεια να κρατηθεί στην εξουσία. Με την αλόγιστη και ανεύθυνη πολιτική του είχε υπονομεύσει  το μέλλον του Ελληνικού Λαού και είχε κυριολεκτικά αφήσει χωρίς ουσιαστικές επιλογές τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας αφού της άφηνε ένα περιθώριο για δράση της τάξης του 12,8% μόνο σε όλη την περίοδο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βρασίδας avatar
    Βρασίδας 12/02/2010 22:01:53

    ποιός δε φταίει ξέρουμε;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Βρασίδας 12/02/2010 22:09:45

      Ναι.Οπως δηλωσε ο πραξικοπηματιας Παττακος οταν το ρωτησαν για τη χουντα ειπε "σας αφησαμε μια Ελλαδα χωρις χρεος".

    • Βρασίδας avatar
      Βρασίδας @ Βρασίδας 12/02/2010 22:14:39

      και για το γεγονός ότι η ΝΔ ήταν 22 από τα τελευταία 30 χρόνια αντιπολίτευση... φταίει.
      Δεν την έστειλε τυχαία εκεί να βυζαίνει το δάχτυλο ο Ελληνικός λαός.
      Και σε μια δημοκρατία δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ο λαός έσφαλε "κατά συρροήν". Γιατί τότε το μόνο που μας απομένει είναι να αναζητήσουμε τον πεφωτισμένο ηγέτη!

    • anomymous avatar
      anomymous @ Βρασίδας 12/02/2010 22:15:50

      Δεν ειπε ψέματα πάντως

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Βρασίδας 12/02/2010 22:26:30

      Φυσικα και δεν την εστειλε τυχαια εκει.Ο ελληνικος λαος πιστευε σε μια θεωρια που λεγοταν σοσιαλισμος βασει της οποιας αρκει να υπαρχει η "πολιτικη βουληση" για να σπαασουν τα θηασυροφυλακια των πλουσιων και να παρει τα "λεφτα που υπαρχουν".
      Ετσι το χρεος εκτοξευθηκε τη δεκαετια του 80,οταν προσπαθησε ο Μητσοτακης να παρει μετρα λιτοτητας ανατραπηκε και απο εκει και περα η ΝΔ οταν ξαναηλθε φερθηκε σαν ΠΑΣΟΚ Νο 2 μεχρι που αρχισε η παγκοσμια κριση.Τωρα ομως το ΠΑΣΟΚ θα φερθει σα Μητσοτακης στο τετραγωνο.Δεν εχει πια 0+0=14 αλλα 0+0 = - 14% στους μισθους.
      Το μονο που δεν ξερω ειναι αν θα ξαναδουμε ξεβρακωματα απεργοσπαστων.

    • Βρασίδας avatar
      Βρασίδας @ Βρασίδας 12/02/2010 22:31:44

      Συμφωνώ. Η χειρότρη στιγμή της ΝΔ ήταν όταν συμπεριφέρθηκε ως ΠΑΣΟΚ Νο 2 και αυτό που διαβλέπω είναι ότι ο Σαμαράς θα φερθεί ως ΚΚ Νο 2.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Βρασίδας 12/02/2010 22:35:24

      Παντως αν επιχειρουσε παλι τα οσα εγιναν τη τριετια 90-93 θα εφευγε απο το 2007.Βεβαιωμενο.Ισως να της εβγαινε καλυτερα τελικα αφου την κριση θα την ετρωγε στη μαπα ολη το ΠΑΣΟΚ αλλα τοτε δεν το ηξεραν.
      Για το Σαμαρα δε ξερουμε,εγω δεν τον ψηφισα αλλα μεχρι στιγμης οι θεσεις του ειναι ευχαριστη εκπληξη,σοβαρες και καθολου δημαγωγικες.
      Θα δουμε.

    • Fotini avatar
      Fotini @ Βρασίδας 13/02/2010 01:16:55

      Μαγος εισαι, το ΠΑΣΟΚ βεβαιως, βεβαιως!

      Καλα το θρασος σας δεν εχει ορια! Παντως στην πλυσι εγκεφαλου ειστε μοναδικοι. . .εκει παραδεχομαι την αδυναμια της ΝΔς. Τι να σου πω που η μαμα μου δεν ξερει να χειριζεται τον Υπολογιστη και μαζι μ' αυτη ο περισσοτερος πλυθησμος της Ελλαδας.

  2. νωντας avatar
    νωντας 12/02/2010 22:04:50

    Παραπληροφορηση Το χρεος ηταν το 2000 140 δις ευρω το 2004 ηταν 164 δις και το 2009 τον Σεπτεμβριο 301 δις

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ νωντας 12/02/2010 23:07:03

      Εεεε, όχι ακριβώς. Το 2004 ήταν 200 δις και τώρα είναι 254 δις. Και για να ξέρουμε για τι μιλάμε, γενικώς υπολογίζεται ως ποσοστό του ΑΕΠ.

  3. t avatar
    t 12/02/2010 22:20:50

    Εκτίναξη του χρέους στην Ευρώπη.
    http://www.spiegel.de/international/europe/bild-677544-56989.html
    .

  4. ΠΑΝΑΓΟΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΟΣ 12/02/2010 23:40:55

    Η λύση είναι απλή ,μείωση μισθών,αύξηση ορίων συνταξιοδότησης,κατάργηση των δώρων Πάσχα κλπ.,απελευθέρωση των απολύσεων και περιορισμό του δικαιώματος απεργίας,μαζί βέβαια με την ελαστικοποιήση του εργάσιμου χρόνου και την μείωση των αδειών.
    Ταυτόχρονα προνόμια για επενδύσεις,διεύρυνση του διευθυντικού δικαιώματος,και εάν χρειαστεί παύση πληρωμών στο δημόσιο...
    Να εγκατασταθούν τοποτηρητές του ΔΝΤ και της ΕΕ στα υπουργεία και να μπεί η Ελλάδα στον γύψο για όσο χρειαστεί.
    Τέλος να αγοράσουμε οπλικά απο τους εταίρους μας γιά να αντιμετωπίσουμε το υποψήφιο μέλος της ΕΕ Τουρκία,και να αναθέσουμε και άλλα μεγάλα έργα σε εταιρίες του Γαλλογερμανικού άξονα,Και αν ούτε αυτά φθάσουν να πάμε να πνιγούμε..Γιατί ούτε Μπερλουσκόνι έχουμε,ούτε Μπλέρ,ούτε Σρέντερ.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ ΠΑΝΑΓΟΣ 12/02/2010 23:46:19

      Μήπως το παρακάνεις με το ραγιαδισμό; Λέω, μήπως;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΠΑΝΑΓΟΣ 13/02/2010 00:09:31

      @Επώνυμος
      Νομίζω ότι μάλλον πικρόχολα τα αναφέρει, και όχι ότι τα επικροτεί. Αλλά εκεί όπου μας έφτασαν, μη σου φανεί περίεργο αν δεις όλα τα παραπάνω να γίνονται. Άλλωστε, τα περισσότερα εξαγγέλθηκαν ήδη. Μόνο τέσσερα-πέντε είναι που δεν έχουν (προς το παρόν) γίνει.

  5. kanis avatar
    kanis 12/02/2010 23:41:40

    Ποιά πολιτική παρέα, σε προσωπικό επίπεδο, μοιάζει αδιάφορη για την κρίση;
    Ποιά πολιτική παρέα, αδιαφορεί για τις επιπτώσεις της κρίσης στον ελληνικό πληθυσμό, αλλά κόπτεται για τις δικαστικές εξελήξεις;
    Ποιά πολιτική παρέα διαχέεται οριζόντια στο πολιτικό σύστημα;

    Follow the money and you get the answer!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ kanis 13/02/2010 10:12:53

      Είναι ταυτόχρονα απάντηση και στο ερώτημα της ανάρτησης

  6. shareholder-cs avatar
    shareholder-cs 12/02/2010 23:44:19

    Ωραίο και αναλυτικό αρθρο αλλά δεν είδα αναφορές στις στρατιές των χιλιάδων ρουσφετολογικών διορισμών ενίοτε και με απίθανους μισθούς.
    Διαβάστε το παρακάτω άρθρο "Το μέγεθος του Δημοσίου, γόρδιος δεσμός για την οικονομία." με τα εκ 2 σελίδων σχόλιά του
    http://shareholder-cs.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=22661&blid=14
    Θα γίνει αντιληπτό οτι το πρόβλημα δεν είναι μόνο άμεσα το μισθολογικό των ΔΥ, αλλά οι γενικότερες παρενέργιες που δημιουργούνται στην οικονομία απο ένα υπερτροφικό δημόσιο τομέα.

    • kanis avatar
      kanis @ shareholder-cs 13/02/2010 02:37:34

      Μηπως πρέπει να γίνει αντιληπτή η διαφορά διοίκησης ...

      ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ και ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ;;;;

    • alone avatar
      alone @ shareholder-cs 13/02/2010 12:15:38

      Μηπως ειναι καιρος να να σταματησετε να αναμασατε στερεοτυπα των ΜΜΕ χωρις αναφορες και στοιχεια; Η δημοσια δαπανη σαν ποσοστο του ΑΕΠ ειναι μικροτερη απο την αντιστοιχη τησ Γαλλιας,Αγγλιας,Γερμανιας κ.α.

      δαπάνες για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων επισης ειναι στο μεσοορο των χωρων της Ευρωπης.

      Απο
      http://e-cynical.blogspot.com/2010/01/blog-post_21.html

      "Όσον αφορά το μέγεθος του δημοσίου τομέα από άποψη απασχολουμένων, (23%), σε προηγούμενη ανάρτηση δείξαμε ότι είναι συγκρίσιμο της Βρετανίας, (20%) και αρκετά μικρότερο της Γαλλίας, (30%) και των Σκανδιναβικών χωρών, (27%-34%)."

      Ποσοστο απασχολησησ στο δημοσιο τομεα

      Γαλλία, (2004): Δημόσιος 30% , Ιδιωτικός 70%

      Φιλανδία (2006): Δημόσιος 27%, Ιδιωτικός 73%

      Γερμανία (2005): Δημόσιος 14%, Ιδιωτικός 86%

      Ιταλία (2006): Δημόσιος 15%, Ιδιωτικός 85%

      Ολλανδία (2005): Δημόσιος 27%, Ιδιωτικός 73%

      Σουηδία (2006): Δημόσιος 34%, Ιδιωτικός 66%

      Μ. Βρετανία (2006): Δημόσιος 20%, Ιδιωτικός 80%

      ΕΛΛΑΔΑ (2006): Δημόσιος 23%, Ιδιωτικός 77%

  7. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 13/02/2010 00:28:20

    Εδώ ακόμα δεν έχουν εγγραφεί χρέη από το εξοπλιστικά του Κινέζου και πάμε για άλλα 10 δις εξοπλιστικά σε 5 χρόνια θα έχουμε πιάσει τα 500δις

  8. Γιάννης avatar
    Γιάννης 13/02/2010 04:19:18

    Ωραία η συζήτησή σας αλλά μου θυμίζει τους μουσικούς του Τιτανικού...Τα πράγματα έχουν φτάσει στο απροχωρητο κι το ζητούμενο είναι αν φταίει το Πασοκ ή η Νεα Δημοκρατία για την κατάντια μας; Και οι μεν οπαδοί της Νέας Δημοκρατίας να παρουσιάζουν τον Παπανδρέου σχεδόν σαν τον αντίχριστο και οι οπαδοί του Πασοκ να ανταπαντούν "ναι αλλά ο Καραμανλής κυβέρνησε τα τελευταία 5μιση χρόνια;
    Δηλαδή ετοιμαζόμαστε να στήσουμε κρεμάλες αντί να αποφασίσουμε πώς θα βγούμε από την κρίση και κυρίως πώς δε θα ξαναπέσουμε στην ίδια κατάσταση; Καταλάβετέ τo,το πάρτυ τελείωσε, η εύκολη ζωή με τα λεφτά άλλων δεν είναι πια εφικτή, και ο Γερμανός φορολογούμενος δε θα ανεχτεί να πληρώνει επειδή ο Έλληνας εργαζόμενος δεν θέλει να συνταξιοδοτηθεί δύο χρόνια αργότερα. Και αυτό δεν είναι αφορμή να στοχοποιούμε τη Γερμανία.

    • Πολίτης της Μπανανίας avatar
      Πολίτης της Μπανανίας @ Γιάννης 13/02/2010 10:17:39

      Να αποφασίσουμε πως θα βγούμε απο την κρίση;

      Δεν θα βγούμε ποτέ απο την κρίση. Αυτό το χρέος δεν θα σβήσει ποτέ, γιατί ξέρουμε πολύ καλά οτι αυτά που πρέπει να γίνουν δεν θα γίνουν, και τα άτομα που χρειάζονται για να γίνει κάτι τέτοιο, δεν υπάρχουν. Επίσης ξέρουμε όλοι πολύ καλά γιατί κάποιοι έριξαν την Ελλάδα μακροπρόθεσμα σε αυτή την κατάσταση, και πως με αφορμή αυτά τα χάλια, περνάμε πλέον σε διαφορετική έκδοση προτεκτοράτου. Και ναι, φταίει και ο νεοέλληνας. Καταδικαστήκαμε ισόβια με την δικη μας έγκριση, για μία 10ετία ψεύτικου καταναλωτισμού με δόσεις. Τώρα θα πληρώσουμε μετρητοίς για πάντα, και με επιτόκιο την ίδια την ψυχή της χώρας.

      Μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτό απο πολλούς ανθρώπους τι πραγματικά έχει συμβεί εδώ με αυτή την "κρίση". Τι πραγματικά συνέβη...

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Γιάννης 13/02/2010 10:41:58

      Ποιος στοχοποιεί πρώτος τη Γερμανία; Μήπως ο ίδιος ο ΓΑΠ και τα φερέφωνά του;

      Δεν είναι το πρόσωπο Παπανδρέου το πρόβλημα, είναι όλη η σάπια νοοτροπία που εκπροσωπεί. Το πρόβλημα είναι η πολιτική απάτη, η ιδεοληψία, η ανικανότητα ορθής αντίληψης της πραγματικότητας, ο βαθύς λαϊκισμός, η συνεχής συκοφάντηση της χώρας, έλλειψη ακόμη και των στοιχειωδών προσόντων πέρα από το σερβίρισμα άγαρμπων ψεμάτων σε οπαδούς διψασμένους για παραμύθι. Δεν μας ενοχλούν όλα αυτά; Εμένα με ενοχλούν και θέλω να ηττηθούν συνολικά. Να αναγεννηθεί από τις στάχτες του ΠΑΣΟΚ κάτι διαφορετικό για την κεντρώα-κεντροαριστερή παράταξη που θα μπορεί να είναι απαλλαγμένο από όλα αυτά.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Γιάννης 13/02/2010 11:16:51

      Οχι γιατι αυτη η νοοτροπια αποδεικνυεται επιτυχημενη.Οταν κερδιζεις συνεχεια εκλογες,οταν εχεις φθασει να ελεγχεις τον τυπο,το κρατικο μηχανισμο,τα πανεπιστημια ,τα παντα με την κατασκευη διαδοχικων απατων που τις υπερψηφιζει ο κοσμος γιατι να αλλαξεις συνταγη;
      Γιατι η κεντροαριστερα να αλλαξει φορεα οταν με το ΠΑΣΟΚ ειχε επιτυχιες που ουτε ο Ελευθεριος Βενιζελος δεν ειχε;
      Ποτε δεν ηταν τοσο ισχυορτερη απο τη δεξια και αυτο εχει σημασια γιαυτου.Γιατι να ενδιαφερθουν για κατι περα απο την εξουσια τους που με την προσθεση και νεων πιστων ψηφοφορων μεταναστων θα εδραιωθει;Αφου το παραμυθι πουλαει.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Γιάννης 13/02/2010 11:56:24

      το λες και το ξαναλές για την «κεντροαριστερά». Αλλά με τον όρο «κεντροαριστερά» θολώνεις το πρόβλημα, απευθυνόμενος σε «δεξιούς». Ποιό κέντρο, και ποια αριστερά; Μάλλον ψευδεπίγραφος ο όρος, και, με συγχωρείς, ψυχραιμία, παραπλανητικός, και απορριπτέος. Το Πασόκ φτιάχτηκε σαν βολικό υποκατάστατο του φιλορωσικού, ή με τους όρους της εποχής, «αριστερού» κόμματος και εκ του αποτελέσματος εξυπηρέτησε τους αγγλοαμερικάνους. Με το που εξέλιπε η ανάγκη για αυτήν την εξυπηρέτηση, το εκσυγχρονιστικό Πασόκ εξυπηρέτησε τους Γερμανογάλλους. Το σημερινό Πασόκ δεν ξέρω ποιούς ακριβώς εξυπηρετεί, μάλλον είναι παγιδευμένο ανάμεσα στους δύο αφέντες, και προσπαθεί να εξυπηρετήσει και τους δύο.

      Το να μιλάς για «κεντροαριστερά» αναφέρεσαι σε ταξικά και ιδεολογικά που είναι πλαστά, και ψεύτικα. Κάποτε έδιναν μια πιστευτή εξήγηση. Όχι πλέον.

      Η συνέχιση της ιδεολογικής αυτής σύγχυσης, που είμαι πια πεπεισμένος ότι είναι καλλιεργημένη, είναι η συνέχιση του πολιτικού αδιεξόδου στην Ελλάδα. Αν το καταλάβει ο Σαμαράς, καλώς.

      Η Ντόρα που στήριζες είναι τόσο ταυτισμένη με το ψέμμα που διαιωνίζεται... Για τον ΓΑΠ δεν ξέρω... Μάλλον είναι, αλλά τραβιέται από δυο πλευρές, έχει και τα δικά του τα τριτοκοσμικά όποτε χ.ψ.κι α.

    • Green St avatar
      Green St @ Γιάννης 13/02/2010 15:01:12

      Γιάννη είναι εύστοχες οι παρατηρήσεις σου. Δεν γίνεται όμως φίλε μου να είμαστε μαζί στην χασούρα και χώρια στα κέρδη.
      Ύπάρχουν πολιτικές ευθύνες για την απώλεια εισοδήματος των ελλήνων από το χρηματιστήριο, υπάρχουν ευθύνες για δημιουργία ενός γκρούπ επιχειρηματιών που η μόνη τους δραστηριότητα ήταν οι απ'ευθείας αναθέσεις δημοσίων έργων κ η διευκόλυνση της κυκλοφορίας της μίζας από και προς τους πολιτικούς. Θα πρέπει κάποιοι να τιμωρηθούν και να επιστραφεί μέρος των χρημάτων στον ελληνικό λαό.
      Και αυτός ο λαός με τις κυβερνήσεις κ τους πρωθυπουργούς που επέλεξε δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Λίγα έγιναν κάτω από την μύτη μας τα περισσότερα έγιναν μπροστά στα μάτια μας. Αλλά ήταν οι περισσότεροι ωχαδερφιστές. Σου αρέσει να βλέπεις ενεργό στην πολιτική τον Πάγκαλο;; Τον άνθρωπο που είπε ας πούμε ότι την σημαία την πήρε ο αέρας;; Και όμως δεν φταίει ο Πάγκαλος που είναι τώρα αντιπρόεδρος φταίει ο λαός που τον έβαλε εκεί με την ψήφο του. Και δεν είναι μόνο αυτός.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Γιάννης 13/02/2010 15:34:04

      Αρχαιε δεν θελω να γυριζουμε πισω στα εσωκομματικα αλλα αφου ανοιγεις κουβεντα θα σου απαντησω.Η Ντορα ειναι συνεπης ευρωπαιστρια και αυτο συμπεριλαμβανει και τα απαιτουμενα μετρα για να μεινει η Ελλαδα στην ΟΝΕ που δεν ειναι ευχαριστα.Δεν υπαρχει κανενα ψεμα,ειναι ξεκαθαρη η φιλοευρωπαικη αλλα ΚΑΙ γενικοτερα φιλοδυτικη σταση της και ειναι ο κυριος λογος αντιπαθειας.
      Και αν ειχε βγει θα υπηρχε αλλη αντιπολιτευση σημερα,οχι χαλαρη.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Γιάννης 13/02/2010 15:41:35

      άλλο εννοούσε ο Αρχαιοπτέρυξ...

  9. EUROTSOPANHS avatar
    EUROTSOPANHS 13/02/2010 04:20:52

    ΑΠΟ ΤΟ 1974 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΠΟΙΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΧΡΕΟΣ.ΚΑΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ.
    ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΣΗ ΤΥΠΟΥ ΚΑΘΑΡΑ ΧΕΡΙΑ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΙΤΑΛΙΑ,ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ ΜΕ ΑΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ....

  10. fantomas avatar
    fantomas 13/02/2010 09:53:11

    θα ηθελα να θυμησω σε ολους οτι
    ΤΟ ΓΟΥΔΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ !!

    και οτι επειδη στις δημοκρατιες δεν υπαρχουν αδιεξοδα .....
    την λυση θα την δωσει στο τελος ο λαος!!!
    ειτε πληρωνοντας φορους, ειτε στελνωντας μια βολτα πολλους στο Γουδι !!!

  11. ΠΑΝΑΓΟΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΟΣ 13/02/2010 17:06:31

    Ο Γερμανός φορολογούμενος ξέρει για το ελ-βενιζελ και τα υποβρύχια?
    Ξέρει τα αφεντικά του τι έχουν κλέψει από τους Έλληνες εργαζόμενους?
    ΛΥΣΗ:να κλείσουν και μερικά νοσοκομεία, να ιδιωτικοποιηθούν άλλα,να κλείσουν και συγχωνευθούν σχολεία,να ιδιωτικοποιηθεί το σύμπαν,να δουλεύουν οι υπάλληλοι και ΄εργατες 7 ημέρες την εβδομάδακλπ..
    ΡΩΣΙΑ 1977 οι νεοφιλελεύθεροιαπέδιδαν στον υπουργό οικ/κων τον τίτλο του πετυχημένου και είχαμε κατάρρευση,ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ λίγο πρίν την κατάρρευση ο Α.Ανδριανόπθλος μίλουσε για το αργεντίνικο θαύμα,Καραμανλής 2003 μας ζητούσε να μιμηθούμε την ΙΡΛΑΝΔΙΑ..ΑΙΔΩΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ...

    • anonymous avatar
      anonymous @ ΠΑΝΑΓΟΣ 13/02/2010 19:26:14

      Όχι οι Γερμανοί δεν ξέρουν τίποτε από όλα αυτά. Τα ΜΜΕ τους, τους τα κρύβουν ή λένε ότι η Ελλάδα δε θέλει να παραλάβει τα υποβρύχια και ότι οι αξιώσεις της είναι εξωφρενικές.
      Σε όσους τα έχω πει έχουν μείνει κάγκελο.
      Μιλάμε για:
      1) Ζήμενς
      2) Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
      3) Αεροδρόμιο
      4) Υποχρέωση αγοράς Eurofighter για να μας δανείσουν.

      Θα διαφωνήσω για την Ιρλανδία. Η Ιρλανδία κάποτε βρισκόταν μισθολογικά σε πολύ χειρότερη μοίρα από την Ελλάδα. Ακόμη και μετά την οικονομική κρίση οι μισθοί στην Ιρλανδία είναι διπλάσιοι της Ελλάδας. Απλά η Ιρλανδία έκανε περικοπές για να περισώσει μέρος των κεκτημένων της.
      Εκείνο που δεν έχει γίνει κατανοητό στην περίπτωση της Ιρλανδίας είναι ότι δούλευαν πολύ Φασον. Δηλ. παραγωγή χωρίς δική τους τεχνολογία. Μεταξύ φασόν και τουρισμού προτιμώ τον τουρισμό.

  12. exomatiakaivlepo avatar
    exomatiakaivlepo 13/02/2010 19:05:09

    Για διαβάστε και αυτό:
    H Eλλάδα 25η καλύτερη χώρα στον κόσμο !! (Στοιχεία μέχρι 2008)

    http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2010/01/h-e-25.html

  13. spartaner avatar
    spartaner 14/02/2010 16:16:51

    Δυστυχώς απο τα γραφομμενα βλέπω πολύ λίγη διάθεση αυτοκριτικής. Φταίει ο Ανδρεας Παπανδρέου φταίει ο γέρος Καραμανλής. Μήπως τελικά φταίμε τελικά εμείς οι ίδιοι οι πολίτες με τη συμπρεριφορά μας??. Εμείς δεν εκλέξαμε αυτούς τους ανίκανους..Εμείς δεν ζητήσαμε θεσούλες για το δημόσιο στα παιδιά μας όχι βέβαια αξιοκρατικά αλλα εεε για να πουλήσουμε τη συνείδηση μας? Ο κάθε λαός αγαπητοί φίλοι έχει ηγέτες που του αξίζουνε. Εμείς ανεχθήκαμε να πληρώνουμε συνταξιούχους στα 49 τους χρόνια. Εμείς ανεχθήκαμε να έχουμε 300 στη βουλή δηδ στο καθε εκατομύριο ελληνες αντιστοιχούν 30 βουλευτές ενω στο ενα εκατομ. τουρκους αντιστοιχούν 7. Γιατί μας φταίνει οι ξένοι όταν εμείσ διώξαμε τις παραγωγικές επενδύσεις απο τη χώρα? Kaλά να πάθουμε τελικά για να βάλουμε μυαλό. Ως πότε θα πληρώνει ο Γερμανος Αυστριακός φορολογούμενος για να πίνουμε τη φραπεδιά μας? Πολίτη της μπανανίας...Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

  14. αντί avatar
    αντί 23/04/2010 15:48:06

    Το χρέος είναι παλιά ιστορία.
    Το τι θεωρούμε δημόσιο χρέος στην Ελλάδα έχει αλλάξει δραματικά από το 80 που παρουσιάζεται στο άρθρο.
    Αν μετρούσαμε το χρέος τότε το 80 όπως το μετράμε σήμερα, αυτό θα κυμαινώταν συνεχώς πάνω από το 100% του ΑΕΠ.
    Η Eurostat συνεχώς εγκαλούσε την Ελλάδα να συμπεριλάβει κι άλλες μορφές πιστώσεων στο δημόσιο χρέος.
    Η διόγκωση συνεχίστηκε γιατί πολύ απλά σιγά σιγά αρχίσαμε να μετράμε σωστά το χρέος.
    Η κρίση παρουσιάστηκε διότι παρουσιάσαμε το πραγματικό χρέος και πλέον δεν μπορούσαμε να δανειστούμε με χαμηλό επιτόκιο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.