#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/02/2008 15:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιος θα πει «good by» στον κ. Νίμιτς;

Από …«κομιστή» θα το βρει αυτή η κυβέρνηση. Δεν τελειώσαμε ακόμα με τον κομιστή του DVD και άρχισαν να μας ζαλίζουν με τον …«κομιστή» του εγγράφου με την πρόταση Νίμιτς. Αναρωτιούνται σήμερα οι φυλλάδες: Ποιος το διέρρευσε; Ο Θοδωρής, η Ντόρα, ή ο Μάθιου; Σιγά το δύσκολο. Όποιος είναι σε πιο δύσκολη θέση και θέλει να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από το ουσιώδες, το διέρρευσε. Ποιο είναι το ουσιώδες; Ότι μια ελληνική κυβέρνηση δέχθηκε να συζητήσει ένα έγγραφο που, μεταξύ των άλλων, γράφει:«Κανένα Κράτος δεν έχει αποκλειστικά δικαιώματα, πολιτικά είτε εμπορικά, στα ονόματα "Μακεδονία" ή "Μακεδονικός" μόνο του». Το «υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης», πως θα το λένε στο μέλλον κ. Καραμανλή; «Υπουργείο ελληνικής Μακεδονίας και ελληνικής Θράκης»; Δεν δίνουμε έτσι στη «Δημοκρατία της Μακεδονίας» το δικαίωμα να διεκδικήσει στο μέλλον και την υπόλοιπη «ιστορική Μακεδονία» που θα είναι η «ελληνική Μακεδονία»;

Να γιατί το ζητούμενο για την Ελλάδα δεν είναι η «διεθνής ονομασία», αλλά η αλλαγή του συνταγματικού ονόματος της FYROM, που έχει να κάνει με τον αλυτρωτισμό, την προπαγάνδα και την παραχάραξη της ιστορίας. Παραλαμβάνοντας όμως το έγγραφο Νίμιτς είναι σαν να θέτουμε υπο την διαιτησία των ΗΠΑ και την αίρεση των Σκοπίων, το πώς θα αποκαλούνται διοικητικές περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας, όπως η Ανατολική Μακεδονία, η Κεντρική Μακεδονία και η Δυτική Μακεδονία. Και φυσικά το θέμα δεν είναι ότι η «πανίσχυρη Ελλάς» δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τα Σκόπια. Είναι ότι η Ελλάδα μιας αδύναμης πολιτικής ηγεσίας εξαναγκάζεται να διαπραγματεύεται ακόμα και την ιστορική της κληρονομιά. Πρέπει κάποιος να πει κάποτε «τέρμα, ως εδώ». Επειδή δεν πάει άλλο και το τέρμα του κατήφορου είναι πάντα ο πάτος. Μήπως λοιπόν πρέπει να πούμε στον κ. Νίμιτς, «στο καλό Μάθιου και να μας γράφεις». Αλλά  αυτό ούτε ο Καρατζαφέρης δεν τολμά να το πει, όπως φαίνεται.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. giorgis avatar
    giorgis 22/02/2008 16:16:21

    Φίλε factorx μας μπερδεύεις.
    Δεν μπορεί από τη μια να θεωρείς (και πολύ σωστά) το Μακεδονικό τελειώμένη υπόθεση κι από την άλλη να αναπτύσσεις τον παραπάνω προβληματισμό.
    Δεύτερον, εκτίθεσαι, όπως και πάρα πολλοί συναδελφοί σου, όταν μιλάς περί ιστορικών δικαίων του ελληνισμού, παραχάραξη της ιστορίας κτλ.
    Οπως και να το κάνουμε το γεγονός ότι είσαι δημοσιογράφος- αναλυτής, δε σε καθιστά και ιστορικό, ικανό να γνωρίζει αφ' ενός και κυρίως να μπορεί να αιτιολογεί, να ερμηνεύει και να αξιολογεί με επάρκεια τα ιστορικα γεγονότα.
    Δυστυχώς η άποψη της επιστημονικής κοινότητας σχετικά με την ιστορική διάσταση του ζητήματος δεν είναι γνωστή, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις προερχόμενες είτε από κρατικά ιδρύματα (Κέντρο Μακεδονικών Σπουδών κτλ.)είτε από από ακραίους ιστοριοδίφες, με κοινή συνισταμένη τον εθνοκεντρισμό τους.
    'Οπως και να'χει, αυτό που προέχει στην προκειμένη περίπτωση είναι η πολιτική-διπλωματική και φυσικά οικονομική διάσταση του ζητήματος, και όχι η ιστορική- εθνολογική. Εκεί είναι χρήσιμες οι αναλύσεις σας, εκεί οφείλει να ρίξει το βάρος η ελληνική πολιτεία κι εκεί μπορούμε να βρούμε μια λύση βιώσιμη και "δίκαιη".

  2. alexandra avatar
    alexandra 22/02/2008 18:08:36

    Η Μακεδονία και οτι αυτό συμβολίζει, δεν ειναι μια διαφωνία απλού διπλωματικού χαρακτήρα που οι πολιτικοί καλούνται να διευθετήσουν.Δεν ειναι ενα πτώμα για ασκήσεις διπλωματών-χειρούργων, ούτε ειμαστε οι ηττημένοι που καλούμαστε να αλλάξουμε την συλλογική μας μνήμη και τους συμβολισμούς στους οποίους αυτη παραπέμπει.Δεν ειμαι εθνικίστρια πιστεύω, αλλα οταν η Μακεδονία απελευθερώθηκε μολις το 1913-14 και οι παππούδες μας ήταν υπήκοοι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας οταν γεννήθηκαν, ο Μακεδονικός αγώνας,δεν αποτελεί ενα κεφάλαιο της ιστορίας που διδαχτήκαμε(δεν το δδιδαχτήκαμε κιόλας γιατί ποτέ δεν φτάναμε μέχρι εκεί)αλλα διηγήσεις σφαγών και τρομακτικής θηριωδίας,για τις οποίες εμείς που δεν είμαστε και τόσο μεγάλοι, εχουμε ακούσματα μέσα απο την οικογένειά μας,που ενέγραψαν στην ψυχή μας εικόνες οικογενειακής δυστυχίας και τρόμου: Ομηρείες των παππούδων μας, σφαγές ολόκληρων χωριών, τρομοκρατία, διαμορφώνοντας την συλλογική μνήμη των κατοίκων της περιοχής που αντίστοιχη έχω ακούσει απο Πόντιους. Για κάποιες περιοχές αυτό ειναι ακόμη πιο οδυνηρό (περιοχή Γιαννιτσών πχ, Δυτικής Μακεδονίας), για κάποιες άλλες ο 2ος Παγκόσμιος ήταν μιά απο τα ίδια. Και οπως λέει κάποιος " ειμαι Κρητικός" με ότι αυτό συμβολίζει σε τόπο και σε χρόνο, "ειμαι Ηπειρώτης" κλπ. έτσι και το οτι ειμαστε Μακεδόνες, αποτελεί μέρος της ταυτότητάς μας, που παραπέμπει σε σύμβολα, γλώσσα, ιστορίες παραδομένες, αναφορές στον γενέθλιο τόπο σου, στην ρίζα σου τελικά. Θεωρώ μέρος της ταυτότητάς μου οτι ειμαι Μακεδόνισσα, Βαλκάνια,γιατί η προγιαγιά μου δεν ήξερε λέξη ελληνικά, μιλούσε την προφορικά παραδομένη γλώσσα της περιοχής, τα μακεδονικά,αλλα έστειλε τα παιδιά της στα ελληνικά σχολεία γιατι ελεγε οτι ήταν Ελληνες,οι συγγενείς μου συμμετείχαν στον Μακεδονικό Αγώνα, ο παππους μου ήταν ομηρος στην Βουλγαρία, οπου ολοι του οι γαμπροί και αδελφοί πέθαναν απο κακουχίες.Και με σοκάρει η επαναδιατύπωση της ιστορίας με εναν τρόπο ασαφή, για να δικαιολογήσει θολές καταστάσεις, κράτη μορφώματα εστίες εγκληματικότητας και αστάθειας, με αναφορές σε ιστορικά σύμβολα και εννοιες που η οικιοποίησή τους ειναι εξώφθαλμα ύποπτες. Για το στρίμωγμα στην παραλία της Σμύρνης όλοι ανέδρασαν στους καλούς και αμερόληπτους ιστορικούς (υπάρχει πάντα το θέμα της ιδεολογίας της ιστορίας), για το θέμα αυτό χρειάζεται να εξηγήσουμε κιόλας; Επειδή λοιπόν για μένα -και πιστεύω για τους Μακεδόνες -το θέμα ειναι συναισθηματικό πριν γίνει πολιτικό και επειδή φοβάμαι οτι το φάντασμα ξανάρχεται και οτι η αμορφωσιά, η φτώχεια και η αμερικανοθρεφτη προκλητικότητα των Βαλκάνιων γειτόνων μας δεν προμηνύουν κάτι καλό, δεν μου αρέσουν καθόλου οι παραινέσεις για αναζήτηση δίκαιης λύσης,αποδίδοντάς μας ελλειψη δικαιης προσέγγισης και υστερικού εθνικιστικού συνδρόμου.

  3. Nikolas avatar
    Nikolas 22/02/2008 18:08:38

    Όταν αναφέρεται στο κείμενο πως κανένα κράτος δεν έχει αποκλειστικά δικαιώματα στην χρήση του όρου Μακεδονία προφανώς δεν εννοεί πως θα αλλάξει η ονομασία του υπουργείου Μακεδονίας/Θράκης. Εννοεί το αντίθετο, πως δηλαδή δεν χρειάζεται να αλλάξει η ονομασία. Γιατί κάποιοι προσποιούνται πως δεν το αντιλαμβάνονται;

  4. giorgis avatar
    giorgis 23/02/2008 08:51:47

    Aλεξάνδρα σέβομαι πραγματικά τα αισθήματά σου. Η περίπτωση της γιαγιάς σου δείχνει περίτρανα τη ρευστότητα του ζήτηματος των συνειδήσεων στην περιοχή. Σλαβόφωνοι, που αυτοπροσδιορίζονταν Έλληνες, οι λεγόμενοι Γραικομάνοι από τους "εντόπιους" ή "σλαφόφωνοι πατριαρχικοί" από το τότε ελληνικό κράτος. Όμως, οφείλουμε να δεχτούμε ότι όπως η γιαγιά σου αισθανόταν ελληνίδα, έτσι και κάποιοι άλλοι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής αισθάνονταν και αυτοπροσδιορίζονταν Μακεδόνες, ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα. Άνθρωποι που κι αυτοί ζούσαν στην περιοχή πάρα πολύ καιρό, σίγουρα πολύ περισσότερο από το ένα εκατομμύριο ξεριζωμένους Ποντίους, που με βάναυσο τρόπο ήρθαν στην περιοχή με τις ανταλλαγές του 22. Όπως ο κάθε έλληνας ποντιακής καταγωγής μπορεί σήμερα και δηλώνει Μακεδόνας, ο κάθε Ψωμιάδης, έτσι κι ο κάθε Γκλιγόρωφ, δικαιούται να αυτοπροσδιορίζεται Μακεδόνας.
    Όσο για την επαναδιατυπωση της ιστορίας, θα ήταν χρήσιμο να εξετάσεις ποια ήταν η επίσημη ελληνική θέση για τη Μακεδονία και την ιστορία της μέχρι τα μέσα του 1850. Πριν δηλαδή ξεσπάσουν οι βαλκανικοί εθνικισμοί. Ακόμα κι ο μέγας Παπαρρηγόπουλος εξέφραζε απόψεις, που αν ζούσε και το έκανε σήμερα θα τον οδηγούσαμε στην πυρά.

  5. alexandra avatar
    alexandra 23/02/2008 16:52:42

    Αυτό που θέλω να πω ειναι οτι μετά το 22 και την ενίσχυση του Ελληνικού στοιχείου στην περιοχή, δεν μιλάμε πιά για Μακεδονικό ζήτημα, γιατι και αυτό ηταν μέρος του Ανατολικού ζητήματος. Οι Μικρασιάτες κατοίκησαν στην περιοχή απο το 22 και μετά και ο Ψωμιάδης καμμία σχέση με μακεδονικούς αγώνες. Η ενσωμάτωση της περιοχής Μακεδονίας στο Ελληνικό κράτος, και η εθνική ολοκλήρωση στα πλαίσια της Μεγάλης Ιδέας της εποχής, τελείωσε τότε, δημιουργήθηκαν τα εθνικά κράτη, υπάρχουν πάντοτε οι μειονότητες στα σύνορα - λογικό ειναι απο πολυεθνική αυτοκρατορία βγαίναμε-, χαράχτηκαν σύνορα μετά, ενας 2ος πόλεμος οπου φάνηκε οτι τίποτε δεν ξεχάστηκε,μετά τα σύνορα κλείσανε,τα Βαλκάνια ειχαν γίνει "αυτοι οι γείτονες που δεν γνωριζονται παρα μόνο οταν σφάζονται",οι αλυτρωτισμοί επιβίωσαν για λόγους που εξυπηρετούσαν τους πάγιους στόχους του Βουλγαρικού κράτους, ο Τίτο επαιξε με τα ονόματα των εθνικών μειονοτήτων της Γιουγκοσλαβίας για να τις αποεθνικοποιήσει κατασκευάζοντας εθνότητες, και ξυπνήσαμε ξαφνικά στην εποχή της Παγκοσμιοποίησης, οπου ο Παράγων Υπερδύναμη,ανακατεύει την σούπα αλληθωρίζοντας προς Ρωσία και Κασπία και ο πακτωλός των βρώμικων χρηματων των Σκοπιανών,ονειρεύεται, μεγάλες χωρες που τωρα ειναι μικρές, λιμάνια,χερσαίους δρόμους για τον οικονομικό ελεγχο της περιοχής κάτω απο την υψηλή προστασία Της...Και σ΄αυτό λέμε, ευτυχώς, εμείς θυμόμαστε τον εφιάλτη των παλιών.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.