#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/06/2008 20:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιος θα πάρει αυτό το μαγαζί γωνία;

Μερικές πρώτες επισημάνσεις ενός τεράστιου θέματος που νομίζω ότι πρέπει να συζητήσουμε διεξοδικά: Στο Βήμα της Κυριακής, 08/06/2008, ο Ριχάρδος Σωμερίτης έγραψε μεταξύ άλλων τα εξής, σε άρθρο του με τίτλο «η ανακύκλωση του σαμαρισμού» και με αφορμή το σκοπιανό (που δεν είναι αυτή την εποχή «πρώτο θέμα»): «…Είναι σίγουρο ότι το σαράκι του άγουρου και αδιέξοδου εθνικισμού, πιστό αντίγραφο του δικού μας, υπονομεύει τη δημοκρατία και το μέλλον των γειτόνων. Αυτό όμως δεν είναι «ευκαιρία» για τη χώρα μας, είναι κίνδυνος. Και επειδή εμείς «ξέρουμε», θα έπρεπε να δούμε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ώστε οι εξελίξεις να είναι ομαλές και συμφέρουσες για όλους. Χωρίς να προσθέτουμε λεκτικούς φανατισμούς. Και απομονώνοντας τον νεο-σαμαρισμό..» (ΣΣ διαβάστε το όλο στα σχόλια). Λίγα εικοσιτετράωρα μετά, ο κ. Σημίτης έστελνε την γνωστή επιστολή του προς τον κ. Γ. Παπανδρέου.

Η επιλογή της Ευρωπαϊκής Συνθήκης ως σημείο για την εκδήλωση των προθέσεων του κ. Σημίτη δεν ήταν καθόλου τυχαία. Όπως δεν ήταν καθόλου τυχαίες (και προσωπικές μόνο) οι αναφορές του κ. Σωμερίτη στον «νέο σαμαρισμό», εν απουσία μάλιστα σημαντικών εξελίξεων στο σκοπιανό. Κοινός τόπος αναφοράς και των δυο είναι η διαμορφωμένη πλέον παράταξη των «εκσυγχρονιστικών» και «φιλελεύθερων» δυνάμεων που υποστηρίζουν την παγκοσμιοποίηση, την ενοποιητική διαδικασία της Ευρώπης και την πλήρη ένταξης της Ελλάδας στο «χωνευτήρι» των Βρυξελλών. Σε κοινωνικό επίπεδο αυτό επιδιώκεται να γίνει με βάση το ευρωπαϊκό «κεντροαριστερό» κοινωνικό δεδομένο: ανθρώπινα δικαιώματα, προσωπικά δεδομένα, Ανεξάρτητες Αρχές, ΜΚΟ, σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας, δικαιώματα κάθε είδους μειονοτήτων – ακόμα και σεξουαλικών κλπ κλπ. Τα βλέπουμε άλλωστε όλα αυτά να κτίζονται γύρω μας αυτόν τον καιρό. Σε ιδεολογικό επίπεδο το κυρίαρχο στοιχείο είναι οι συντονισμένες προσπάθειες για διάλυση της εθνικής ιδέας. Σε οικονομικό επίπεδο, η αμφισβήτηση της εθνικής κυριαρχίας εξυπηρετεί την απαλλοτρίωση του εθνικού πλούτου και του εθνικού εδάφους (Γερμανοί στον ΟΤΕ, Κινέζοι στα λιμάνια κλπ).

Αν όλα αυτά είναι ορθά, τότε ορίζουν και το βασικό πολιτικό πρόβλημα σήμερα στην Ελλάδα: «παγκοσμιοποίηση», ή «εθνικό κράτος»; Και τα στρατόπεδα που διαμορφώνονται είναι δυο: Οι οπαδοί του εθνικού κράτους και αρνητές ταυτόχρονα της παγκοσμιοποίησης από την μία και το κρατικοδίαιτο οικονομικό κατεστημένο με τις πολυεθνικές συμμαχίες του και τους πολιτικούς ταγούς του από την άλλη. 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 17/06/2008 21:19:21

    Η παγκοσμιοποίηση σκοτώνει. Τι σημαίνει παγκοσμιοποίηση? Επικράτηση του Αμερικάνικου μοντέλου διεθνώς. Αυτό για τον πολίτη σημαίνει ότι πρέπει
    1) Να μιλάει αγγλικά σε επίπεδο μητρικής
    2) Να γνωρίζει καλά τις κοινωνικές δομές της αμερικής
    3) Να είναι διαθέσιμος για εργασία σε όποιο μέρος της γης του ζητηθεί.
    4) Να μην έχει οικογένεια διότι είναι βάρος
    5)Γενικά να γίνει λάστιχο

    Αν όμως γυρίζει σαν τη σβούρα από χώρα σε χώρα και κάνει όλα τα παραπάνω και μερικά ακόμη τότε θα χάσει τον εαυτό του.

  2. Προφήτης avatar
    Προφήτης 17/06/2008 21:26:17

    Τα λέμε χρόνια ...

    Περιττό να πούμε με ποιο στρατόπεδο.

    Μόνο μια επισήμανση : τα καθάρματα της παγκοσμιοποίησης δεν είναι πάνω από 1000 στην Ελλάδα.
    Αλλά "δικτυωμένοι" σε κάθε μηχανισμό επιρροής.

  3. ΑΣ avatar
    ΑΣ 17/06/2008 23:36:27

    Η "διορθωμένη" Συνθήκη της Λισαβώνας βρίσκεται στη παρακάτω ιστοσελίδα.
    http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:C:2007:306:SOM:EL:HTML

    Όποιος έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μπορεί να τη διαβάσει και να εντοπίσει τις παγίδες που κρύβει.
    Για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αναρωτιέμαι: γιατί κανείς από τους μεγαλοεκδότες εφημερίδων -που και καλά προσπαθούν να εντυπωσιάσουν τους αναγνώστες με τα δώρα και τα dvd που προσφέρουν - δεν προσφέρουν σε όλους τους Έλληνες ένα ένθετο αφιερωμένο στη Συνθήκη?
    Έτσι όλοι οι Έλληνες θα μπορέσουν να κρίνουν και φυσικά να δράσουν και να αντιδράσουν.

  4. Σπύρος avatar
    Σπύρος 17/06/2008 23:46:16

    Προφήτη μαζί σου...
    Τα επιδοτούμενα καθάρματα είναι λίγο παραπάνω απο 1000.
    Απλώς υπάρχουν και οι ΄χρήσιμοι ηλίθιοι΄.
    Καιρό είχα να διαβάσω άρθρο τού Φασίστα υβριστή τού Παναγιώτη Κονδύλη τού γνωστού Ρισάρ πού μισεί οποιονδήποτε μιλάει Ελληνικά...
    Το ευχάριστο είναι πώς τύποι σαν κι΄αυτόν κλαίνε με μαύρο δάκρυ πού ολο και περισσότεροι έχουν πλέον καταλάβει τον ρόλο του..
    Νά μην θυμηθώ αυτά πού έλεγε για τον Νικο Μελέτη πού ειχει μείνει στην βομβαρδιζόμενη Σερβία και μιλούσε ο κυρ Ρισάρ σε εκπομπή τού Κούλογλου γιά ΄Λοχαγούς τού Μιλοσεβιτς΄...
    Φυσικά Η ΕΣΗΕΑ ουδέποτε ασχολήθηκε με τον παπαγάλο....
    Που να προλάβουν οι Τρίμηδες και οι Μπουκάλες γιά τέτοια..

  5. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 17/06/2008 23:47:23

    Ρε, τον Σωμερίτη; Αυτός είχε πάει από τον Μάιο του 2002 στο Παρίσι και ρώταγε καθηγητές Πανεπιστημίου για τον Γιωτόπουλο. Τον ρώτησε κανένας δημοσιογράφος γι' αυτό; Έγραψε πουθενά ο ίδιος την άποψή του γι' αυτό; Πώς βρέθηκε εκεί και γιατί ρωτούσε αυτά που ρωτούσε;

    Το ...έγκυρο "Βήμα"! ΟΥΣΤ!

    (factorx; συγνώμη νήπιε, αλλά οχι χαρακτηρισμούς. να μην τους δίνουμε όπλα)

  6. Factorx avatar
    Factorx 18/06/2008 00:24:49

    Συγνώμη, ξέχασα να ανεβάσω το άρθρο του Richard

    Η ανακύκλωση του σαμαρισμού

    ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΣΩΜΕΡΙΤΗΣ
    Η ανακύκλωση παλαιών αντικειμένων είναι μια από τις μεθόδους εξοικονόμησης πρώτων υλών και προστασίας του περιβάλλοντος. Δεν συμβαίνει το ίδιο με την πολιτική. Δεν ανακυκλώνονται οι αποτυχημένες και επικίνδυνες ιδέες. Και όμως αυτό προσπαθούν να κάνουν σήμερα ο κ. Αντώνης Σαμαράς και οι όσοι φίλοι του. Ισχυρίζονται ότι τα όσα συμβαίνουν στην πΓΔ της Μακεδονίας τον δικαιώνουν. Πιστεύουν ό,τι πίστευσαν και στις αρχές της δεκαετίας του '90: ότι το «σκοπιανό» θα λυθεί από μόνο του με τη διάλυση της γειτονικής χώρας. Κάποτε συζητήθηκε μάλιστα και η τυχοδιωκτική άποψη-πρόταση των Σέρβων ότι έπρεπε να συμβάλουμε στρατιωτικά στη διάλυση αυτή από κοινού με τον... ομόδοξο Μιλόσεβιτς. Ευτυχώς, η «ιδέα» τελικά απορρίφθηκε γιατί σήμερα θα τρέχαμε στο ειδικό δικαστήριο της Χάγης!
    Και τότε όμως και σήμερα κανένας από τους «φωστήρες» που ενθουσιάζονται με την προοπτική μιας διάλυσης της πΓΔ της Μακεδονίας δεν μας λέει το πώς θα αντιμετωπίσουμε τη συνέχεια. Οι λογικοί άνθρωποι λένε ότι η ύπαρξη της γειτονικής δημοκρατίας είναι ό,τι το καλύτερο για τη χώρα μας• ότι «μας συμφέρει». Γιατί αν διαλυθεί, το ένα κομμάτι της, το σλαβικό, θα το διεκδικήσει η Βουλγαρία (και θα επιστρέψουμε, έστω και «ευρωπαϊκά», στις διαμάχες του 1900 και του 1941) και το άλλο, το Αλβανόφωνο, θα διεκδικηθεί από την Αλβανία ή το Κόσοβο όπου αναγκαστικά θα ενισχυθούν τα πιο εθνικιστικά και φιλοπόλεμα στοιχεία.
    Αυτό σημαίνει ότι η «δικαίωση» του κ. Σαμαρά, αν ο κ. Σαμαράς δικαιωθεί και αν οι θαυμαστές του που διαδρομίζουν ξανά στα γνωστά μέρη θεωρήσουν ότι πρέπει να «συμβάλουμε» στις εξελίξεις ώστε να αποκτήσουμε «αρχηγό», θα μας οδηγήσει σε απίστευτες περιπέτειες ακόμα και μέσα στην Ενωση. Οι αρχηγικές, μέσω Μακεδονίας, φιλοδοξίες του τέως υπουργού κόστισαν ακριβά και στη χώρα και στο κόμμα του. Ο κίνδυνος είναι να υπάρξει τώρα, με τις νέες φιλοδοξίες του για τη διαδοχή του Κώστα Καραμανλή, και νέο βαρύτερο ίσως κόστος για όλους μας.
    Είναι σίγουρο ότι το σαράκι του άγουρου και αδιέξοδου εθνικισμού, πιστό αντίγραφο του δικού μας, υπονομεύει τη δημοκρατία και το μέλλον των γειτόνων. Αυτό όμως δεν είναι «ευκαιρία» για τη χώρα μας, είναι κίνδυνος. Και επειδή εμείς (μείον οι τηλεοράσεις) «ξέρουμε», θα έπρεπε να δούμε πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ώστε οι εξελίξεις να είναι ομαλές και συμφέρουσες για όλους. Χωρίς να προσθέτουμε λεκτικούς φανατισμούς. Και απομονώνοντας τον νεο-σαμαρισμό!

  7. Προφήτης avatar
    Προφήτης 18/06/2008 00:36:24

    Τόσοι είναι. ± 1000
    Ξέρεις όμως τι γίνεται Σπύρο ;
    Επειδή έχουν το χρήμα "ανοίγουν" τον κύκλο αυτών που ευεργετούνται εμμέσως από την παγκοσμιοποίηση, δημιουργώντας "γενίτσαρους".

    Η στόχευση έχει βάθος μακρού χρόνου.
    Δεν περιμένουν να πάρουν εσένα κι εμένα.

    Απλό παράδειγμα : τα πρακτορεία, οι ΜΚΟ.
    Εκτός από τα "κεφάλια", τους αμερικανοτσολιάδες, απασχολούνται με κάποιον τρόπο και πάσης φύσεως συνεργάτες. Μια γραμματέας, ένας μεταφραστής, δυό νέοι επιστήμονες ή πτυχιούχοι για "μελετούλες" ή τρεχαλατζίδικη δουλειά.
    Αυτοί όλοι, μαζί με τις ευρύτερες οικογένειές τους, συμποσούμενοι, δημιουργούν ένα "μικρό στρατό".

    Και οι πιτσιρικάδες δεν έχουν αντιστάσεις γιατί δεν έχουν πολιτικές αναφορές.
    Αλλά και να έχουν, όταν εξαρτάται το ψωμί σου από, π.χ., ένα project που ανέλαβε η ΜΚΟ στο Κοσοβο, στα @@δια σου το Διεθνές Δίκαιο ή αν έχουν δίκιο οι Αμερικάνοι να βομβαρδίζουν ή αν χάσει το Κοσοβο η Σερβία.

    Και το πιο σοβαρό : η αγορά δεν παράγει θέσεις εργασίας.
    Γίνεται πολύ δύσκολο να μπορείς να επιβιώνεις σε μια "καθαρή" απασχόληση, που δεν έχει εμπλοκή με νεοφιλελεύθερες πρακτικές, διατηρώντας τις πολιτικές σου απόψεις.

    Θυμήσου τους νέους που, χωρίς περίσκεψη, γίνονται κήρυκες της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, έχοντας καταπιεί την προπαγάνδα των ελιτ.

  8. Basil avatar
    Basil 18/06/2008 00:53:20

    Παγκοσμιοποίηση ή εθνικό κράτος;; Μακάρι το πρόβλημα να ήταν ο Richard. Αυτός μια ζώη ήταν και ζαβός και αντιπαθής.

    Το πρόβλημα όμως είναι εδώ και έχει πολλές παραμέτρους. Νομίζω ότι αυτά που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι οριακά, το αν είναι αντιστρέψιμα ή όχι θα δούμε. Είναι εύκολο να λές "στο διαολο τα καθάρματα" αλλά δύσκολο να βρείς ένα τρόπο να αντιμετωπίσεις την κατάσταση. Τι κάνεις για παράδειγμα με τα εκατομύρια των μεταναστών;Αυτοί δεν έχουν αλλάξει το εθνοτικό χάρτη της Ελλάδας; Ποιά μέτρα μπορούν να ληφθούν για να το αντιμετωπίσεις; Αυτοί μπορούν να ενσωματωθούν;
    Γιατί σήμερα ο δείκτης γεννήσεων είναι 1.36 /γυναίκα;
    Γιατί οι ανθρωποι έχουν χάσει την αίσθηση της κληρονομιάς που πρέπει να δώσουν στις επόμενες γενεές;(σαν συλλογικό αίσθημα).

    Γιατί κύριο μέσο επίδειξης είναι τα SUV, (έστω και κινέζικα) σε συνθήκες αύξησης της τιμής των καυσίμων?

    Και αν πάει κανείς στις νεότερες γενιές εκεί θα παρατηρήσει ότι αυτά που λέει ο Εξάκτινος έχουν ισχυρή επίδραση.

    Κατά την γνώμη μου η παγκοσμιοποίηση
    έχει υποστεί στρατηγικές ήττες στο ιδεολογικό, στο πολιτικό και στο κοινωνικό πεδίο. Εκεί που κερδίζει είναι στο οικονομικό πεδίο και έχει καταστεί ρυθμιστής της χώρας. Αυτό πως το αντιμετωπίζεις;

  9. Σπύρος avatar
    Σπύρος 18/06/2008 00:56:38

    Ρισάαρ.
    Μην ξεχάσεις να βάλεις και τό πένθος στο μανίκι σου για τον χαμό τού λογιστή...
    Καλά Δικαστήριο γιά τον εγκληματία Πολέμου Ρισάρ πού χόρευε μαζί με τίς βόμβες ουρανίου πού έπεφταν στην Σερβία δεν υπάρχει??
    Η απλά αρκεί το φτύσιμο πού τού έχει ήδη ρίξει τό 97% τών Ελλήνων..??

  10. Προφήτης avatar
    Προφήτης 18/06/2008 01:41:07

    Καλά, με το ρολόϊ γίνεται να μην πω.
    Το Νο 9 του Σπύρου είχε Νο 8, έστειλα μετά, και μπήκε ενδιάμεσα παίρνοντας (το δικό μου) Νο 8.
    Να δω πως θα αριθμηθεί αυτό

  11. Προφήτης avatar
    Προφήτης 18/06/2008 01:42:32

    Τώρα πάει μιά ώρα μπροστά, είναι 0:42

  12. Νίκος avatar
    Νίκος 18/06/2008 01:47:16

    Δεν θαπρεπε να καταναλωνουμε πληκτρολογηματα για τον Ριχαρδο [(εξω)μεριτη] τον ξενοκαρδο. Δεν ξερει καν Ελληνικα. Αν δεν ηταν πληρωμενος αμερικανοτσολιας μονο γελιο θα προκαλουσαν. Αρα γε, με τι ανταλλαγμα -προς τους Αμερικονους- τον χρησιμοποιει το Βημα?
    Παντως το οτι τα καθαρματα της παγκοσμοποιοποιησης ειναι μονο 1000 αλλα σε θεσεις κλειδια, ιδιαιτερα του επιπεδου του Ξωμεριτη, και το οτι εμεις αγωνιζομαστε για τα αυτονοητα τοτε αυτο αποτελει το μεταμοντερνο ορισμο της εθνικης υποδουλωσης.

  13. Σπύρος avatar
    Σπύρος 18/06/2008 01:52:21

    Προφήτη παρά το μπέρδεμα τού ρολογιού-δέν γίνεται ,μάλλον ο Κώστας ο Επίτιμος τριγυρίζει εδώ μέσα.!!!!!!!!!!!!-συμφωνώ με την ανάλυσή σου μέχρις κεραίας...
    Εχει ενδιαφέρον να δείς τά παιδάκια πού συνδράμουν τον Λιάκο την Κουλούρη τον Βερέμη και άλλους βασικούς συνεργάτες τού C.D.R.S.E.E. τού Σόρος,πού ανακατευεται στά νεοταξίτικα βιβλία στά Σχολειά και όχι μονον..

    Οπως συμφωνώ μέχρις κεραίας για το πώς πειθονται πολλοί γιά το ξεπούλημα τής κρατικής περιουσίας επειδή μερικοί υπάλληλοι δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους...
    Η ακόμα χειρότερα πού οι φτωχότεροι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα ,μέσα στην ανέχειά τους,αντιτίθενται στίς αυξήσεις πού ζητάνε άλλοι κλάδοι...
    Εξίσωση πρός τά κάτω γιά ολους...
    Υ.Γ.
    Μονον οσα γίνανε ή γινονται στο Παντειο αρκούν γιά να καταλάβουμε πλήρως τί σημαίνει Ιμπεριαλιστική επιδότηση και οργανικοί διανοούμενοι.

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 18/06/2008 02:14:19

    Μπήκε ενδιάμεσα στην αρίθμηση κι ο basil.
    Ο οποίος ορθά έθεσε το ζήτημα της οικονομικής σύνδεσης.

    Σπύρο, τα είπα γιατί βλέπω ότι πια συναρτούν καθαρά την επιβίωση με την νεοταξίτικη ταύτιση.
    Αυτοί που λες, τα "Κουλουράκια".
    Κοίταξε και μια σειρά παιδάκια που έχουν πάρει σβάρνα το Διαδίκτυο και πλασάρουν αμερικανιές.
    Από roosters, ξεφωνημένα ανδριανοπουλάκια και μανδραβελάκια, μέχρι άλλους παραπλανημένους.

    Θα μου πεις δεν υπήρχαν πάντα κομματικοί στρατοί ; Ναι, αλλά αναφερόντουσαν σε διαφοροποιήσεις μέσα στο ίδιο εθνικό πλαίσιο, το οποίο παρέμενε αμετάβλητο.
    Σήμερα μιλάμε για μερίδα που επιζητεί την απο-εθνοποίηση , δηλ. αφελληνισμό.

  15. Προφήτης avatar
    Προφήτης 18/06/2008 02:26:32

    Πάντως, υπάρχει κι ένα καλό.
    Να ανοιχτούν, να εκτεθούν οι "εκσυγχρονιστές" καθαρά με τις υπερ παγκοσμιοποίησης απόψεις τους και να δούμε τι θα πιάσουν.

    Επ΄ αυτού είχε πει ένα καλό ο Γιανναράς : αντί οι "εκσυγχρονιστές" να κοροϊδεύουν τον κόσμο προσποιούμενοι κομματικές διαφοροποιήσεις, να μαζευτούν όλοι αυτοί που είναι σκορπισμένοι οριζόντια στο πολιτικό φάσμα, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ, και να κάνουν ένα κόμμα, που θα το ονομάσουν για παράδειγμα "Το Αμερικανικόν".
    Να κάνουμε οι υπόλοιποι άλλο που θα ονομασθεί π.χ. "Το Ελληνικόν" και να πάμε σε εκλογές.
    Να δούμε πόσο θα πάρουν.

    Γιατί ο Αλογοσκούφης, ο Σημίτης , ο Χριστοδουλάκης, ο Παπαγιαννάκης, ο Παπαχελάς, ο Τσούκαλης, και άλλοι σχετικοί, ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΟΜΜΑ.

  16. Le canard avatar
    Le canard 18/06/2008 03:29:21

    "Και τα στρατόπεδα που διαμορφώνονται είναι δυο: Οι οπαδοί του εθνικού κράτους και αρνητές ταυτόχρονα της παγκοσμιοποίησης από την μία και το κρατικοδίαιτο οικονομικό κατεστημένο με τις πολυεθνικές συμμαχίες του και τους πολιτικούς ταγούς του από την άλλη".

    Εαν είναι έτσι, τότε είμαστε χαμένοι από χέρι. Εχουμε άλλα περιθώρια όμως; Πιστεύω πως ναι. Η παγκοσμιοποίηση είναι το ανώτερο στάδιο της διεθνοποίησης του κεφαλαίου. Και ακριβώς επειδή αυτό είναι ο κινητήριος μοχλός, επιβάλλει και τους όρους με τους οποίους θα γίνει. Η παγκοσμιοποίηση δεν πρέπει να μας ρίχνει στην απαισιοδοξία. Ο κόσμος πέρασε από τη φάση της διεθνοποίησης, και μην μου πείτε, αλλά δεν νομίζω ότι ιδιαίτερα η Αριστερά βγήκε χαμένη. Αν δεν θέλει να κεφαλαιοποίησει το γεγονός ότι οι πραγματικοί διεθνιστές ήταν αυτή, ας κάθεται να βράζει στο ζουμί της. Και θα βράζει. Είναι σίγουρο. Ας μην ρίχνουμε το ανάθεμα όμως, στην παγκοσμιοποίηση. Ενα καθ'όλα φυσικό ιστορικό στάδιο ανάπτυξης της ανθρωπότητας. Η αριστερά με το να είναι πατριωτική δεν χάνει τον διεθνιστικό (όσο κι'αν σας ακούγεται αυτός ο όρος παλιομοδίτικος, είναι πολύ επίκαιρος) χαρακτήρα. Πολύ περισσότερο, ζητούμενο είναι γι'αυτήν να καθορίσει τη στάση της απέναντι σε ένα φαινόμενο που δεν πρόκειται να έχει επιστροφή. Αρα, δεν υπάρχει μόνον ο εκσυγχρονισμός από τη μιά και η εθνική εσωστρέφεια από την άλλη. Ως τάσεις ναι, αναμφισβήτητα υπάρχουν και είναι οι κύριες μέσα στην πολιτική και ως ένα πολύ μεγάλο βαθμό στην κοινωνία. Η πατριωτική-διεθνιστική αριστερά είναι ανάγκη να γίνει κολοαούζος της μιας ή της άλλης τάσης; Εδώ θέλω επεξεργασία ιδεολογικών στρατηγικών. Αλλά που τέτοιες πολυτέλειας από την σημερίνή ελληνική αριστερά.

  17. Σπύρος avatar
    Σπύρος 18/06/2008 03:39:38

    Μά ακριβώς η Αριστερά πού επειδή ειναι Πατριωτική ειναι και Διεθνιστική(έτσι θάπρεπε ναναι τουλάχιστον)χρειάζεται ιδεολογικές επεξεργασίες..
    Οπως και το οτι ειναι απαράδεκτο ,εως ύποπτο να επιτρέπει η αριστερά στο