#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/08/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιοι ποντάρουν στην αποτυχία της χώρας



Βλέπουμε σε διάφορες αναρτήσεις μας σχόλια κάποιων καλοθελητών αναγνωστών μας που λένε ότι είμαστε όργανο της κυβέρνησης, παπαγαλάκια κι άλλα τέτοια. Ο λόγος; Τολμάμε να πιστεύουμε ότι αυτή η κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Σαμαρά είναι η τελευταία ευκαιρία της χώρας.

Δεν κρύψαμε ποτέ ότι στηρίζουμε τον Σαμαρά, αλλά ελέγχουμε την κυβέρνηση. Και πολλές φορές μάλιστα την έχουμε «ξεσκίσει», έχουμε βγάλει πρώτοι λάθη, παραλείψεις, γκάφες και απίστευτες αστοχίες υπουργών. Και του Στουρνάρα που είναι το πρώτο βιολί αλλά κι άλλων υπουργών που πολλές φορές δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Όμως, παρ’ όλα αυτά εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι μετά από αυτή την κυβέρνηση έρχεται το χάος. Ή για να ακριβολογούμε, ο Τσίπρας, ο Διαμαντόπουλος, ο Καραγιάννης και τα άλλα καλόπαιδα της δήθεν ανανεωτικής αριστεράς, οι περισσότεροι εκ των οποίων νομίζουν ότι θα πάρουν ρεβάνς για… τη Βάρκιζα.

Και τα λέμε όλα αυτά διότι διαπιστώνουμε τις τελευταίες ημέρες τάσεις διχασμού μέσα στα δύο κόμματα της κυβέρνησης. Λες και κάποιοι βουλευτές αποφάσισαν να κάνουν τα κόμματά τους… ΔΗΜΑΡ. Δηλαδή ξαφνικά ανακάλυψαν θέματα και ασκούν κριτική λες και πιάστηκαν εξ απήνης. Λες και δεν γνώριζαν τι υπέγραφαν και τι ψήφιζαν. Το παίζουν λοιπόν τώρα υπερπατριώτες και προστάτες του δοκιμαζόμενου ελληνικού λαού, όπως έκανε και ο Κουβέλης που πρώτα υπέγραψε τα μνημόνια και στη συνέχεια θυμήθηκε ότι είναι… αριστερός.

Για παράδειγμα, θυμήθηκαν ορισμένοι να θέσουν θέμα πλειστηριασμών στην πρώτη κατοικία. Μα αυτά τα γράφαμε στο antinews προτού… ξυπνήσουν οι λαϊκιστές.

Τον περασμένο Οκτώβριο είχε ανοίξει το θέμα ο Μάκης Βορίδης και τότε στο antinews κάναμε μεγάλο θέμα γράφοντας για την… επικίνδυνη άγνοιά του. Αλλά και πριν μερικούς μήνες, μόλις τον περασμένο Ιούνιο που μίλησε για πρώτη φορά ο κ. Σκορδάς για ξεπάγωμα των πλειστηριασμών, εμείς εδώ δεν το κάναμε πρώτο θέμα, λέγοντας ότι δεν πρέπει να τολμήσουν να ανοίξουν τέτοιο θέμα;

Πώς λοιπόν οι κύριοι βουλευτές και τα κόμματα λένε ότι αιφνιδιάστηκαν από την κυβέρνηση; Μάλιστα, η άρση της απαγόρευσης είναι μνημονιακή υποχρέωση την οποία έχουν ψηφίσει όλοι οι βουλευτές που τώρα αντιδρούν. Μην το παίζουν λοιπόν «αντάρτες» δήθεν για ένα θέμα για το οποίο εμείς από εδώ κάναμε λόγο για έγκλημα. Πριν μερικές ημέρες δε γράφαμε ότι πρέπει να προστατευτεί γιατί είναι κομμάτι της ψυχής του Έλληνα και ότι θα υπάρξει κοινωνική έκρηξη; 

Ας προσέχουν λοιπόν όλοι εκείνοι οι βαλτοί πως χαρακτηρίζουν το antinews αλλά και οι βουλευτές της συμπολίτευσης που κάνουν αντιπολίτευση σαν μετά Χριστόν προφήτες.

Έχουμε κατά καιρούς τσακίσει την κυβέρνηση για θέματα που κάποιοι βουλευτές ήταν… κουρασμένοι και δεν τα είχαν πάρει καν χαμπάρι αλλά τα διάβασαν από εμάς.

Αλλά ας πάμε στην ουσία του θέματος, στις τάσεις αποσυσπείρωσης των Κ.Ο. των δύο κομμάτων της συγκυβέρνησης. Απειλούν πλέον ανοικτά ότι δε θα ψηφίσουν μέτρα, δεν θα συναινέσουν σε νομοσχέδια, θα πάρουν τα λάβαρα της επανάστασης. Μάλιστα, ο Κακλαμάνης θέλει να κάνει ο ίδιος ανασχηματισμό για να αλλάξει τον Στουρνάρα, προφανώς επειδή θεωρεί εαυτόν ικανότερο και θα τον δουν οι τροικανοί και θα τα πάρουν όλα πίσω.

Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να απαξιώνονται οι βουλευτές. Έχουν περάσει κι αυτοί πολλά, έχουν ψηφίσει άσχημα μέτρα, έχουν έρθει σε ρήξη με τους ψηφοφόρους τους. Αλλά ακριβώς επειδή έχουν ψηφίσει ένα… σκασμό μέτρα και η χώρα κουτσά – στραβά πάει προς το καλύτερο, δε μπορεί να δώσουν μια και να τα καταστρέψουν όλα στην πιο κρίσιμη στιγμή. Έχουν καταλάβει κάποιοι ότι τα πάντα είναι οριακά κι ότι οι διεθνείς οικονομικοί συσχετισμοί δεν είναι καθόλου ευνοϊκοί; Έχουν καταλάβει ότι αν δεν κουρευτεί ξανά το χρέος κι αν δεν πέσει χρήμα στη χώρα σε μερικούς μήνες που θα τελειώσουν τα δάνεια τότε… «πάπαλα»; Μπορούν να αντιληφθούν ότι η τελευταία ευκαιρία της Ελλάδας είναι να πάει εν μέσω ελληνικής προεδρίας και να δείξει με στοιχεία ότι η οικονομία πέρασε σε πλεονάσματα κι άρα έχει δικαίωμα ελάφρυνσης του προγράμματος;

Αλλά το βασικότερο: Έχουν καταλάβει όσοι εκβιάζουν τον Σαμαρά ότι οι εκλογές δε θα λύσουν κανένα πρόβλημα, αντίθετα θα δημιουργήσουν περισσότερα; Τι πιστεύουν δηλαδή; Ότι θα υπάρξει αυτοδυναμία κάποιου κόμματος ή ότι ο ΣΥΡΙΖΑ που θα κάνει αριστερή κυβέρνηση θα πετάξει με τις κλωτσιές τον Τόμσεν, θα αποδείξει ότι ο Σαμαράς και ο Στουρνάρας ήταν «προδότες» που δεν διαπραγματεύτηκαν κι ότι ο Τσίπρας ήρθε για να σώσει τη χώρα; Αστειότητες.

Όπως αστειότητες είναι και τα διάφορα διακινούμενα σενάρια ορισμένων πολιτικών, επιχειρηματικών και πληρωμένων δημοσιογραφικών «παραμάγαζων» που κάνουν λόγο για απομάκρυνση του κ. Σαμαρά, για νέο πρωθυπουργό ευρύτερης αποδοχής και άλλα τέτοια γελοία; Μέχρι και συγκυβέρνηση ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ, πρωθυπουργό τον… Κ. Καραμανλή και αντιπρόεδρο τον Τσίπρα, διακινούν, για τόση αστειότητα μιλάμε.

Στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα και ο λαός δίνει τη λύση, επομένως, κανείς δε λέει ότι η παρούσα κυβέρνηση είναι αναντικατάστατη. Όταν θα έρθει η… ώρα της θα αλλάξει για το καλό της πατρίδας. Αλλά οι γνωστοί διαπλεκόμενοι κύκλοι ας αφήσουν τον κόσμο να αποφασίσει κι όχι να ονειρεύονται προδοσίες και χτυπήματα κάτω από την μέση. Δεν ξέρουμε αν ο Σαμαράς και η ομάδα των στελεχών και υπουργών που τον στηρίζει θα μείνουν στην ιστορία ως επιτυχημένοι. Το σίγουρο είναι ότι θα μείνουν ως οι άνθρωποι που προσπάθησαν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν ζωντανή τη χώρα. Ας το έχουν υπόψη τους όλοι οι «τζάμπα μάγκες» που ενέσκηψαν εν μέσω θέρους.

Αριστερός Ψάλτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ξένος avatar
    Ξένος 03/08/2013 08:20:15

    Λίγη σημασία έχει όμως η κριτική στην κυβέρνηση όσο σκληρή, έγκαιρη ή επαναλαμβανόμενη κι αν ήταν συγκεκριμένα στο ζήτημα της άρσης απαγόρευσης των πλειστηριασμών, όταν εν τέλει οι βουλευτές καλούνται να μην... «κουνιούνται και πολύ» επειδή έχουν υπογράψει. (Είχαν υπογράψει συγκεκριμένη πρόβλεψη για αναστολή απαγόρευσης πλειστηριασμών;)
    Καταλήγουμε δηλαδή πως όσοι χάσουν τα σπίτια τους, αν έτσι αποφασίσουν πρωθυπουργός και αντιπρόεδρος, τότε αυτό θα και πρέπει να γίνει για το καλό της χώρας και όποιος βουλευτής σταθεί εμπόδιο ποντάρει στην αποτυχία και στο χάος.

  2. Μ.Β avatar
    Μ.Β 03/08/2013 08:32:28

    ''Λέω: κι αυτό θα ’ρθει. Και τ’ άλλο θα περάσει.
    Πολύ δε θέλει ο κόσμος. Ένα κάτι
    Ελάχιστο. Σαν τη στραβοτιμονιά πριν από το δυστύχημα
    Όμως
    Ακριβώς
    Προς
    Την αντίθετη κατεύθυνση....
    Αρκετά λατρέψαμε τον κίνδυνο κι είναι καιρός να μας το ανταποδώσει.''
    Βίλλα Νατάσσα - Οδυσσέας Ελύτης
    Όλα μας τα είπε, αλλά ξεχάσαμε να τον διαβάζουμε με την ψυχή μας, με αποτέλεσμα να είμαστε σήμερα έρμαια φτηνών σκοπιμοτήτων και ατιμωτικών εκβιασμών. Δεν υπάρχει ούτε χάος, ούτε καταστροφή ούτε .... διάλυση. Μόνο η απόφαση απουσιάζει : '' Προς την αντίθετη κατεύθυνση....''
    Λοιπόν; Υπάρχει ακόμη λίγος χρόνος για να το αποφασίσεις.

  3. best12 avatar
    best12 03/08/2013 09:01:04

    poioi pontaroun sthn apotuxia ths kivernisis??? ma fisika oloi oi sindikalistes-kommatikoi paragontes + vouleutes+kapoioi prwin upourgoi (xwris ergo) pou theloun na meinei i ellada opws exei (i mallon eixe) gia na sinexisoun na einai paragontes tou topou (kai anaferomai mono sto kommati nea dimokratia).einai oi monoi pou stin pragmatikotita theloun na figei i troika kai na mas afisoun stin isixia mas oi ksenoi gia na kanoun business as usual estw kai me draxmes.koinws o samaras einai monos tou me 2-3 akoma pou prospathoun.alla mesa se ena xrono i sapila dn kserizwnetai eukola...

  4. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 03/08/2013 09:33:49

    ΤΟ ΣΑΜΑΡΑ ΤΟΝ ΣΤΗΡΙΞΑΜΕ ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ.......ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ. ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΕΣ........ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝ.......ΛΙΠΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ-ΠΟΛΛΩΝ ΠΟΥ ΕΞΕΘΡΕΨΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΟΤΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΡΑΓΔΑΙΕΣ.

  5. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 09:40:18

    Η άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών πρέπει να γίνει κάποια στιγμή και σίγουρα όταν αποκτήσουμε πρωτογενές πλεόνασμα, σταδιακά, με κοινωνικά κριτήρια αλλά πρέπει να γίνει. Κάνει λάθος ο άρθρογράφος και πολλοί εδώ στο antinews που επιμένουν στο αντίθετο. Αν δεν γίνει άρση οι τράπεζες δεν θα ξαναδώσουν δάνεια. Χωρίς δάνεια δεν θα υπάρξει ρευστότητα στην αγορά. Αυτά περί "ψυχής του Έλληνα" είναι ανόητα. Ναί, σεβασμός σε άνεργους ή πολύτεκνους, ρύθμιση δανείων, κούρεμα τόκων ίσως σε αυτές τις κατηγορίες, μείωση δόσεων αλλά άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών.

    Το δάνειο δίνεται λόγω υποθήκης. Η υποθήκη είναι η εξασφάλιση της τράπεζας. Η εξασφάλιση υπάρχει λόγω απειλής πλειστηριασμού. Η απαγόρευση πλειστηριασμού ακυρώνει την εξασφάλιση. Η ακύρωση της εξασφάλισης της τράπεζας την οδηγεί αναγκαστικά να μην δίνει δάνεια. Απλή λογική.

    • Φελίζα avatar
      Φελίζα @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 12:11:13

      Συμφωνώ μαζί σας.

    • cresswell avatar
      cresswell @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 12:46:01

      Yπάρχει ένα άλλο στοιχείο (ή μάλλον, ερώτημα) που προκύπτει από την κοινή λογική και θα πρέπει να το απαντήσετε. Κατ' αρχάς προς τον εαυτό σας και κατόπιν να μας κοινοποιήσεετε την απάντηση.

      Το ερώτημα είναι: γιατί πρέπει να είναι οι Τράπεζες, οι μοναδικές επιχειρήσεις που κερδίζουν βρέξει-χιονίσει, και απαγορεύεται να χρεωκοπήσουν ακόμη και αν η χρεωκοπία συμβαίνει με αποκλειστική και προφανή δική τους υπαιτιότητα;

      Θα θυμόσαστε φαντάζομαι την περίοδο που οι Τράπεζες προσέφεραν καταναλωτικά δάνεια και κάρτες από το τηλέφωνο ή και στον δρόμο! Με απλή συμπλήρωση μίας άιτησης ή χωρίς καν αυτό! Ε, λοιπόν, εκείνη την περίοδο παρουσίαζαν υπερκέρδη και οι μέτοχοι τους τα απολάμβαναν. Ήλθε η στιγμή της κρίσης και όλα αυτά έγιναν "κόκκινα". Οι άνθρωποι που τα έλαβαν (και είναι συν-υπεύθυνοι, αλλά την μεγαλύτερη υπευθυνότητα φέρει η Τράπεζα που τα παρείχε) δεν μπορουν να τα εξυπηρετήσουν λόγω των συνθηκών. Αυτά θα πουληθούν σε vulture funds και βέβαια, ακόμη και τώρα η Τράπεζα επιθυμεί την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων για την αποπληρωμή τους. Γιατί; Γιατί οι Τράπεζες δεν αφήνονται να χρεωκοπήσουν και από τη μία απολαμβάνουν ανακεφαλαιοποίησης με χρήματα που φορτώνονται στο χρέος (στην κοινωνία δηλαδή), από την άλλη δεν δείχνουν διάθεση να υποστούν ζημίες από την αδυναμία αυτών στους οποίους φορτώνουν το χρέος!

      Σε ό,τι αφορά στα ενυπόθηκα, στεγαστικά, το ερώτημα μεταφέρεται αυτούσιο: γιατί πρέπει η κοινωνία να θωρακίσει (με απίστευτα πολλά δις) τις Τράπεζες και όχι τους ανθρώπους που αδυνατούν να αποπληρώσουν το στεγαστικό τους λόγω απώλειας εισοδήματος; Γιατί πρέπει να προτιμηθούν οι Τράπεζες από τους ανθρώπους; Το επιχείρημα που προβάλλεται πως η λήψη ενυπόθηκου δανείου εμπεριέχει τον κίνδυνο της αδυναμίας αποπληρωμής, είναι γελοίο! Διότι, ισχύει και για τις Τράπεζες: η παροχή εκατομμυρίων καρτών και καταναλωτικών δανείων ΧΩΡΙΣ καμμία πληροφορία περί του λήπτη είναι έγκλημα το οποίο απαιτούν να ΜΗΝ πληρώσουν.

      Αποκαλείτε τα "περί ψυχής του Έλληνα" ανόητα. Είναι απίστευτο όμως το πόσες ανοησιες περιέχει το σχόλιό σας. Με κορυφαία, την αποστροφή περί ρευστότητας στην αγορά: "Αν δεν γίνει άρση οι τράπεζες δεν θα ξαναδώσουν δάνεια. Χωρίς δάνεια δεν θα υπάρξει ρευστότητα στην αγορά.". Οι Τράπεζες έχουν δεχθεί μέχρι στιγμής δεκάδες δις (δεν θυμάμαι καν πόσα ...) και στην αγορά δεν έχει φτασει ΟΥΤΕ ένα ευρώ!

      Μιλάμε για τον απόλυτο βιασμό της έννοιας της ελεύθερης αγοράς: μία χρηματοοικονομική κερδοσκοπική δραστηριότητα (η τραπεζική), η οποία έχει τηναπαίτηση να μην έχει ποτε ζημίες, με το σκεπτικό του "συστημικού κινδύνου". Όταν έχει κέρδη να προσπαθεί να τα μεγιστοποιήσει (μήπως θυμόσαστε την παρέμβαση της Εθνικής Τραπέζης για να προηγηθεί στην εκκαθάριση της Ricomex, σε σχέση με τις οικογένειες όσων ετάφησαν στα ερείπια του κτιρίου της εταιρείας;;;;) και όταν έχει ζημιές, να τις φορτώνει στους φορολογουμένους!

      Πρόκειται για απίστευτα πράγματα. Και αυτά που γράφετε, και αυτά που γίνονται. Η άρση των πλειστηριασμών σε καιρό κρίσης αποτελεί βασικό μέτρο προστασίας της κοινωνίας. Σε τελική ανάλυση, αν κάποιος έχει ακίνητη ή κινητή περιουσία, η Τράπεζα μπορεί να κινηθεί νομικά και να διεκδικήσει να λάβει πίσω τα χρεωστούμενα. Η προστασία της πρωτης κατοικίας δεν προφυλάσσει τον δανειολήπτη για το σύνολο της περισουσίας του!

      Και για να μην έχετε απορία, δεν είμαι από τους θιγομένους. Για εσάς, θα το πιθανολογούσα πως δραστηριοποιείστε στον Τραπεζικό τομέα.

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ cresswell 04/08/2013 08:52:05

        Αν χρεοκοπήσει πραγματικά μια τράπεζα θα χάσεις τις καταθέσεις σου σ'αυτήν. Αν νομίζεις ότι αυτό είναι καλύτερο ή το αντέχει η ελληνική κοινωνία εντάξει. Συμφωνώ να παίρνεις το ρίσκο και να καταθέτεις τα χρήματά σου σε μια τράπεζα αποδεχόμενος ότι μπορεί να τα χάσεις αλλά αν χρεοκοπήσει μην ζητάς εγγυήσεις από το κράτος ή τους κακούς τοκογλύφους της τρόικας που μας δάνεισαν 50 δις για την ανακεφαλαιοποίηση ακριβώς για να μη χαθούν οι καταθέσεις.

        • cresswell avatar
          cresswell @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 05/08/2013 00:43:26

          Oι καταθέσεις θα "κουρευτούν¨οσονούπω, το γνωρίζεις πολύ καλά, και οι κύριοι της τρόικας μας "δάνεισαν" για να αποφευχθεί η κατάρρευση των δικών τους τραπεζικών οργανισμών. Κομίζουμε γλάυκα εις Αθήνας, αυτά είναι γνωστά σε όλους.

          Και έπειτα, υπάρχει προηγούμενο (και όχι μόνο ένα) χρεωκοπίας τραπεζώ με εγγύηση της κατάθεσης ιδιωτών, μέχρι κάποιου ποσού. Θα στοίχιζε άραγε περισσότερα από όσα δις έχει κοστίσει η περίφημη "ανακεφαλαιοποίηση";

          Με την οποια, επαναλαμβάνω, και ΠΑΡΟΛΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΤΕ, οι καταθέσεις σύντομα θα "κουρευτούν". Για να φανεί και η αξία όσων γράφετε.

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ cresswell 04/08/2013 08:58:08

        Όσον αφορά στην προστασία της πρώτης κατοικίας:

        Σε περίοδο οξείας κρίσης είναι θεμιτό να υπάρχει απαγόρευση πλειστηριασμών. Όταν όμως γίνει αναδιάρθρωση χρεών, ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών και επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα πρέπει να παύσει η απαγόρευση γιατί η οικονομία έχει ανάγκη την ρευστότητα των δανείων πρώτης κατοικίας. Το θέμα μας δεν είναι πώς θα διεκδικήσει η τράπεζα τα παλιά δάνεια και αν έχει δυνατότητα να βρει περιουσία του οφειλέτη πλην της πρώτης κατοικίας (οι περισσότεροι δεν έχουν) αλλά πώς θα δώσει νέα δάνεια πρώτης κατοικίας. Με την απαγόρευση πλειστηριασμών απλά δεν δίνει τέτοια δάνεια και να φανταστείς ότι η κάθε τράπεζα αυτή τη στιγμή είναι και κρατικά ελεγχόμενη.

        • cresswell avatar
          cresswell @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 05/08/2013 00:50:12

          Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά όσα γράφετε, και χωρίς να αντικρούσετε ΤΙΠΟΤΑ από όσα γράφω για το χρήμα που θα βάλουν στο ταμείο οι τράπεζες από τους πλειστηριασμούς (και το οποίο, όπως ανέλυσα θα είναι ασήμαντο ..), μόλις αρχίσουν οι πλειστηριασμοί, οι τράπεζες θα αρχίσουν να δίνουν ξανά στεγαστικά δάνεια! Και θα αρχίσει να κινείται ξανά η οικοδομή.

          Ε λοιπόν, ας μου συγχωρήσετε και εσείς αλλά και ο moderator τη φραστική οξύτητα, αλλά τέτοια μεγαλειώδη βλακεία είχα πολύ καιρό να ακούσω!!!!

          Θα βρεθούμε μπροστά σε μία ήδη νεκρή αγορά ακινήτων, στην οποία θα εκποιούνται 500.000 ακίνητα κάθε είδους (γύρω στις 300.000 νεόδμητα είναι αδιάθετα από τους κατασκευαστές και γύρω στις 250.000 θα βρεθούν εκποιούμενα απο μη εξυπηρτούμενα δάνεια), και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ θα αρχίσει ένας οικοδομικός οργασμός διότι θα υπάρχει ζήτηση στην αγορά! Και οι τράπεζες, θα αρχίσουν να χορηγούν νέα στεγαστικά δάνεια.

          Νομίζω πως από μέρους μου ο διάλογος σταματά εδώ. Καλύτερα να πάω να συζητήσω για τους Ελλοχίμ. Μεγαλύτερο νόημα θα έχει, και εν πάση περιπτώσει, μεγαλύτερη πιθανότητα δίνω να υπάρχουν, από αυτά που γράφετε, εμπαίζοντας τη νοημοσύνη μας.

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ cresswell 04/08/2013 09:02:24

        Η σχέση μου με τον τραπεζικό τομέα είναι ότι έχω ένα στεγαστικό δάνειο Α κατοικίας που θα μπορούσα να μην πληρώνω αλλά δεν το κάνω. Σκεφτείτε και αφήστε τα επαναστατικά περί τραπεζών. Εννοείται ότι δεν επικροτεί κανείς την πολιτική των τραπεζών για διακοποδάνεια και κόντρα δάνεια χωρίς αντίκρυσμα. Εδώ μιλάμε για δάνεια στεγαστικά που έχουν νόημα γιατί κινούν εκατοντάδες επαγγέλματα που σχετίζονται με την οικοδομή.

    • cresswell avatar
      cresswell @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 13:23:36

      Επιτρέψτε μου να συνεχίσω το παραπάνω σχόλιο, για να μην έχουμε και απορία ως προς το τι είναι ένα αβάσιμο επιχείρημα.

      Η αρση της απαγόρευσης πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, θα επιτρέψει στις τράπεζες να εκποιήσουν μαζικά περίπου 200.000 ακίνητα, αν θυμάμαι καλά. Στις σημερινές συνθήκες κατάρρευσης της αγοράς ακινήτων, είναι σαφές πως αυτή η μαζική εκποίηση θα γίνει σε εξευτελιστικές τιμές. Θα είναι δύσκολο να πουληθούν ακόμη και στο 50% της αντικειμενικής τους αξίας (και πολλά λέω). Η βιασύνη των τραπεζών να απαλλαγούν από αυτά, θα οδηγήσει πιθανότατα σε πώληση τους, μαζικά, σε real estate εταιρείες που διαθέτουν ρευστό χρήμα και θα επιχειρήσουν να τα πάρουν ακόμη φθηνότερα, με στόχο να τα πωλήσουν εντός της επομένης 3ετίας σε Βορειοευρωπαίους και άλλους ξένους οι οποίοι με χαρά θα αγόραζαν ένα σπίτι στην Ελλάδα, ιδίως αν πρόκειται για περιοχές εκτός Αττικής.

      Είναι προφανές λοιπόν - εκτός αν ζούμε σε διαφορετική χώρα με τον Μανώλη Μ. - πως οι Τράπεζες ελάχιστα χρήματα θα βάλουν στο Ταμείο τους από τον πλειστηριασμό των υπο υποθήκην ακινήτων. Οι κερδισμένοι θα είναι τα διεθνή "κοράκια" της κτηματαγοράς, για λογαριασμό των οποίων δουλεύει ΟΜΟΛΟΓΗΜΕΝΑ η εύφημος τρόικα των δανειστών μας (διότι, προσωπικά, ως τέτοια ομολογία εκλαμβάνω τον στόχο της τρόικα περί "σπασίματος της φούσκας των ακινήτων").

      Αυτά, μου φαίνονται απολύτως προφανή. Στην αγορά αυτή τη στιγμή δεν πουλιέται κανένα ακίνητο και η μαζική εκποίηση 200.000 ακινήτων θα διαλύσει τις τιμές ΤΕΛΕΙΩΣ. Ε, λοιπόν, μετά από αυτό, δεν ξέρω πώς να χαρακτηρίσω τον ισχυρισμό του σχολιογράφου πως "Αν δεν γίνει άρση οι τράπεζες δεν θα ξαναδώσουν δάνεια. Χωρίς δάνεια δεν θα υπάρξει ρευστότητα στην αγορά.". Από τους πλειστηριασμούς οι Τράπεζες θα πάρουν ψίχουλα, και μετά - ως δια μαγείας - θα ανοίξουν την στρόφιγγα των δανείων και θα γεμίσει χρήμα η αγορά! Ενώ δεν έδωσαν ούτε ένα ευρώ από τα "ζεστ'α" δις που πήραν έως τώρα.

      Δεν θέλω να χαρακτηρίσω το επιχείρημα. 'Όποιος διαβάζει τα σχόλια μας, ας κρίνει. Σκεφτείτε όμως πως δεν μιλάμε πιά για νούμερα, για ζωές μιλάμε, για οικογένειες πεταγμένες στο δρόμο. Και η κοροϊδία δεν αντέχεται.

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ cresswell 04/08/2013 09:05:03

        Γι' αυτό η άρση πρέπει να γίνει σταδιακά και να θεσπισθούν κοινωνικά κριτήρια. Έτσι θα αποφευχθεί η κατάρρευση των τιμών των ακινήτων αλλά θα ανοίξει και η αγορά των στεγαστικών δανείων Α κατοικίας και θα δοθεί χρόνος για τη ρύθμιση παλιών δανείων με κούρεμα τόκων και μείωση δόσεων.

        • cresswell avatar
          cresswell @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 05/08/2013 00:51:49

          Για όσα γράφετε (και) εδώ, απάντησα παραπάνω. Χωρίς περιστροφές, νομίζω πως μας κοροϊδεύετε.

    • Χμμμμ avatar
      Χμμμμ @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 14:06:44

      Τραπεζίτης είσαι;
      Και να θέλει κάποιος να πληρώσει για να μη χάσει το σπίτι του πως θα το κάνει;
      όταν ο μισθός έπεσε στη μέση που να βρεθεί το περίσσεμα;
      Όταν διπλασιάσθηκαν οι φόροι τι να πρωτοπληρώσει με τα ψίχουλα;
      Γιατί κανείς δεν μιλάει για το ύψος των επιτοκίων, ενώ όλοι μιλάνε και για τον ελάχιστο φόρο που βάζει το κράτος;
      Και στο κάτω κάτω της γραφής αν οι τράπεζες πάρουν τα σπιτια τι θα τα κάνουν; Θα τα πουλήσουν σε ποιούς; Στους απατεώνες που τα χρόνια της κρίσης με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο πλούτιζαν εις βάρος των άλλων; Σ αυτους που είχαν βγάλει έξω τα χρήματα τους; Σ αυτους που στηρίζουν την παραοικονομία; Στους μετανάστες; (γιαυτο άραγε και η στήριξη στον Τσίπρα;)
      ή θα τα κρατήσουν οι τράπεζες ως πάγια του ενεργητικόυ τους; Μα μόνο οι φόροι που θα πληρώνουν για αυτά θα αποτελούν χασούρα.
      Αρα;
      Προς τι η όλη συζήτηση;

    • Θέμις avatar
      Θέμις @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 16:13:43

      Η τράπεζα δεν δίνει δάνεια κυρίως λόγω έλλειψης ρευστότητας, μετά το κούρεμα, την εκροή καταθέσεων και την αύξηση των απλήρωτων δανείων, αλλά και λόγω έλλειψης πλέον -μετά από 5 χρόνια ύφεσης και συρρίκνωσης των εισοδημάτων- υποψήφιων δανειοληπτών που να πληρούν τις προϋποθέσεις. Πόσοι πελάτες υπάρχουν πια που έχουν εισόδημα ικανό για την αποπληρωμή δόσεων και δεν βρίσκονται στις λίστες του Τειρεσία;
      Όσο για την πρώτη κατοικία, οπωσδήποτε πρέπει να συνεχίσει να προστατεύεται, διότι 9 στα 10 στεγαστικά δάνεια χορηγούνταν τα προηγούμενα χρόνια για την απόκτηση διαμερίσματος σε νέους ανθρώπους με χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα και όχι για την αγορά βίλλας με πισίνα. Έχοντας δουλέψει 6 χρόνια στον τομέα των δανείων σε μεγάλη "συστημική" τράπεζα, εκταμιεύοντας 2 στεγαστικά κατά μέσο όρο ημερησίως, θυμάμαι συνολικά 3 στεγαστικά για σπίτια-παλάτια και κανένα εξ' αυτών 1η κατοικία. Γι' αυτό θεωρώ την επίκληση εκ μέρους υπουργών τέτοιων περιπτώσεων για να δικαιολογήσουν την άρση του παγώματος πλειστηριασμών προσχηματική και στάχτη στα μάτια.
      Επιπλέον, είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι οι τράπεζες δεν επιθυμούν να προβούν σε μαζικούς πλειστηριασμούς ακινήτων και δεν άσκησαν ποτέ πίεση στις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε να τα κάνουν τί τα διαμερίσματα στο Παγκράτι, στο Φάληρο ή στο Κερατσίνι; Αντίθετα, δεν τις εξυπηρετεί καθόλου η περαιτέρω υποβάθμιση των αξιών των κατοικιών, που αναπόφευκτα θα συμβεί με την άρση του παγώματος πλειστηριασμών, διότι σε όλους τους διεθνείς ελέγχους που υφίστανται (πάλι ελέγχονται αυτό το διάστημα από τη Blackrock) θα προκύπτει ότι οι εξασφαλίσεις που έλαβαν χορηγώντας για παράδειγμα ένα στεγαστικό το 2006 130.000€ με προσημείωση διαμερίσματος 85τμ. στη Νίκαια είναι ανεπαρκείς.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 03/08/2013 22:48:44

      Οι τράπεζες έχουν ως μόνο συμφέρον να γίνονται διακανονισμοί και να πληρώνουν οι οφειλέτες μετρητά. Για να γίνει αυτό πρέπει να βρουν δουλειά οι άνεργοι. Άρα να υπάρξει ανάπτυξη. Άρα να υπάρξει ρευστότητα. Άρα να δώσουν χρήμανα ξεκολλήσει η αγορά. Στο χέρι τους είναι. Η ανακεφαλαιοποίηση τελείωσε.

  6. Greg avatar
    Greg 03/08/2013 10:02:43

    Ας αφήσει ο Σαμαράς τη συνείδησή του να αποφασίσει για όλες τις αποφάσεις του και ας γυρίσει το τιμόνι ΆΜΕΣΑ προς την άλλη κατεύθυνση, αυτήν που είχε προ Παπαδήμου και τότε θα συστρατευθούμε μαζί του.

    Η εμμονή στη στουρνάρειο και τροϊκανή λογική του απόλυτου ενταφιασμού της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, αφενός μεν δε ταιριάζει στον Σαμαρά που ξέραμε, αφετέρου δε καταστρέφει την Ελλάδα και διαλύει και το κόμμα οριστικά και αμετάκλητα. Θα φθάσουμε σε σημείο να δούμε βουλευτές της ΝΔ να προσχωρούν στη Χρυσή Αυγή για να εξασφαλίσουν τη πολιτική τους επιβίωση.

    Όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα γκάλοπ λένε μπούρδες και είναι ό,τι πιο αναξιόπιστο και κατευθυνόμενο. Ο Έλληνας γνωρίζει πολύ καλά, ότι δεν υπάρχει διέξοδος με την ακολουθούμενη πολιτική διότι "δανεικά με δανεικά" δεν σβήνουν, παράλληλα όλοι γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει ρεαλιστικό χρηματοοικονομικό εργαλείο για αντιμετώπιση της κατάστασης που έχουμε περιέλθει. Είμαι οικονομολόγος και σας διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχει ρεαλιστικό σενάριο αντιμετώπισης της κατάστασης με την ακολουθούμενη πολιτική έντασης της ύφεσης και της ανεργίας.

    Με απλά λόγια ΕΑΝ ΔΕΝ ΑΥΞΗΘΕΙ Ο ΠΑΡΑΝΟΜΑΣΤΗΣ στη σχέση χρέος προς ΑΕΠ, ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ. Με την ακολουθούμενη πολιτική συρρίκνωσης, πραγματική αύξηση του ΑΕΠ δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί, παρά μόνο εάν ακολουθήσουμε τη πρακτική Αλογοσκούφη που προσέθεσε ΑΕΠ, λόγω (sic) καταμέτρησης της παραοικονομίας!!!!

    Μόνη λύση για τον Σαμαρά η εφαρμογή της πολιτικής της Λαϊκής δεξιάς με κλωτσηδόν αποπομπή στουρνάρα, και επίσημη ανατροπή της επικρατούσας πολιτικής, αναγνωρίζοντας αντίστροφα αυτή τη φορά το λάθος του.

    Τότε θα πετύχει το αναγκαίο αυτή την ώρα, την ένωση των Ελλήνων και την αποφυγή των κοινωνικών εκρήξεων και την προσφυγή σε κάλπες σε συνθήκες εθνικού διχασμού.

  7. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 03/08/2013 10:13:00

    Οι πρώτοι που ομολογούν την αποτυχία του προγράμματος είναι αυτοί που το έφτιαξαν. Οπότε ο τίτλος μοιάζει τρόπον τινά προβοκατόρικος.

  8. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 03/08/2013 10:37:11

    Οι εκλογές δεν θα λύσουν κανενα πρόβλημα.

    Αλλά φοβάμαι ότι η κυβέρνηση είναι ο τρελός οδηγός που οδηγεί με χίλια προς ένα γρανιτένιο τοίχο κι όταν της το επισημαίνεις απαντά: ¨μα τι εναλλακτική έχουμε;" και "το GPS (= η τρόικα) λέει ότι αυτή είναι η μόνη σωστή κατεύθυνση".

    Αυτές οι απαντήσεις ήταν μέχρι πρότινος εντάξει και αποθάρρυναν κάποιους βουλευτές. Αλλά τώρα πιθανόν δεν είναι. Και τι χειρότερο απο το να σκάσει τελικά το όχημα στον τοίχο όπου και οδεύει; Οτιδήποτε σκέφτονται κάποιοι είναι καλύτερο απο αυτό.

  9. Ραβινος avatar
    Ραβινος 03/08/2013 11:58:13

    Καλο το αρθρο ,πολυ καλα τα σχολια αλλα αριστη η φωτογραφια που τα λεει ολα {οπως και καθε φωτογραφια που αναρταται στα αρθρα του antinews }.Μπραβο στο οποιον/α κανει την επιλογη των !Παντα τετοια ομορφα!

  10. cresswell avatar
    cresswell 03/08/2013 12:54:44

    Συγγνώμη, λάθος λόγω βιασύνης: αντί του
    "Η άρση των πλειστηριασμών σε καιρό κρίσης αποτελεί βασικό μέτρο προστασίας της κοινωνίας. "
    διαβάστε
    "Το πάγωμα των πλειστηριασμών σε καιρό κρίσης αποτελεί βασικό μέτρο προστασίας της κοινωνίας. "

  11. Vee avatar
    Vee 03/08/2013 15:19:13

    Νομίζω ότι οι πρώτοι που δικαιούνται, και είναι υποχρεωμένοι, να κάνουν (εποικοδομητική) κριτική στην Κυβέρνηση είναι ακριβώς αυτοί που πιστεύουν στον Α.Σ.

  12. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 03/08/2013 19:02:07

    Ακίνητα.
    1. Άλλο πράγμα η πρώτη κατοικία 100 τετραγωνικών μιας οικογένειας με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ εισόδημα 12.000 το μήνα και χωρίς άλλα περιουσιακά στοιχεία.
    Και άλλο πράγμα "πρώτη κατοικία" 300 τετρ. κάποιου που έχει καταθέσεις 500.000 (ή είναι τρόφιμος κάποιας λίστας Ελβερικής τραπεζας), διαθέτει εξοχικό 200 τετρ. με πισίνα και ενδεχομένψς 2-3 ενοικιαζομενα διαμερίσματα - εν τούτοις, δεν αποπληρώνει το στεγαστικο δάνειο αναμένοντας "κούρεμα".
    Καμμία σχέση μεταξύ τους.
    2. Η διεθνής εμπειρία δείχνει, ότι με το σκάσιμο μιας στεγαστικής φούσκας, οι τιμές των ακινήτων σταθεροποιούνται γυρω στο 50 % της τιμής που είχαν όταν η φούσκα ήταν τεζαρισμένη. Στο επίπεδο αυτό, στο "μισό", μπαίνουν στην αγορά νέοι αγοραστές και έτσι σταματά η πτώση. Είναι κάτι ανεξάρτητο απο το άν γινονται ή όχι πλειστηριασμοί.
    Το ίδιο συνέβη στις ΗΠΑ, όπου δεν υπήρξε προστασία απο πλειστηριασμους της πρώτης κατοικίας, αλλά και στην Ισπανία, όπου η πρώτη κατοικία προστατεύθηκε.

  13. Φελίζα avatar
    Φελίζα 03/08/2013 19:39:04

    Τον καλό καιρό της ευμάρειας , των υψηλών μισθών , των διακοπο-γαμο-εορτο-καρτοδανείων , δεν έγινα πελάτης των τραπεζών, όποιες και αν ήταν οι ανάγκες μου. Και δεν νοιώθω καμιά ντροπή.

    • periopos avatar
      periopos @ Φελίζα 03/08/2013 20:32:59

      Το σχόλιο πήγαινε στον Μανώλη, αλλά κατά λάθος έπεσε σε εσένα.
      Παρ' όλα αυτά, το ότι δεν συμμετείχες όπως πολλοί άλλοι στο πάρτυ των χορηγήσεων, δεν σημαίνει ότι όσοι πήραν δάνειο με άλλες συνθήκες, τώρα πρέπει να γονατίσουν για να δικαιολογήσετε τις τράπεζες λες και είστε μέτοχοι.

  14. πολίτης avatar
    πολίτης 03/08/2013 21:29:13

    Αγαπητέ θείε, έχετε την εντύπωση ότι η κατοικία νούμερο δυο θα βγει ποτέ σε πλειστηριασμό;
    Οι εικόνες των εξώσεων που βλέπαμε στην Ισπανία με τους γείτονες να μαζεύονται και να προσπαθούν να τις εμποδίσουν, αφορούσαν πισίνες και ιδιοκτήτες με καταθέσεις στην Ελβετία;
    Αυτοί απλά δεν κινδυνεύουν. Οι φουκαράδες που περιγράψατε στην αρχή θα πληρώσουν τη νύφη.
    Γνωρίζουμε γιατί έχει γραφτεί από πολλούς ότι κοράκια αγοράζουν δάνεια με μικρό ποσοστό από τις τράπεζες και θα το απαιτήσουν μετά στο ακέραιο.
    Και ακόμα και αυτός που έχει ένα εξοχικό σε νησί θα υποχρεωθεί να το δώσει σε εξευτελιστικές τιμές. Λέτε η τρόικα δεν εξυπηρετεί τέτοια συμφέροντα;
    Αυτοί εξασφάλισαν αφορολόγητες αγορές εδώ για τους εαυτούς τους.
    Χέρι στα σπίτια μας δε θα βάλουν. ΄Οχι όσο είμαστε σε τέτοια τραγική κατάσταση. Όταν συνέλθουμε κάπως, τα πράγματα θα ισορροπήσουν.
    Η κυβέρνηση οφείλει τουλάχιστον σ' αυτό να προστατέψει τους πολίτες.

  15. Φελίζα avatar
    Φελίζα 03/08/2013 22:13:19

    Μέτοχος θα'θελα να 'μουν στην Grammeen Bank.

  16. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 03/08/2013 22:34:03

    Και εγώ το φοβάμαι, όσο εσείς, ότι δεν θα πειράξουν τον πλούτο του νούμερο 2. Ενώ θα έπρεπε αυτο ακριβώς να κάνουν: Αυτό είναι το δημόσιο χρέος, ο πλούτος των λίγων και "ευκατάστατων".
    Θυμίζω απλώς το δέον, και την πραγματική πραγματικότητα.
    Ωστόσο, έχετε μία αντίφαση: Νομίζετε ότι πολλοί φουκαράδες του νούμερο ενα έχουν εξοχικά σε νησιά; Εγώ όχι.
    Άν πλειστηριάσουν κατοικίες του νούμερο ένα, όπως το φοβόμαστε, δεν θα τις πάρουν "ξενοι", ούτε εταιρείες. Εγχώρια "κοράκια" θα τις πάρουν, οι γνωστοί που το κάνουν σποραδικα συνεχώς. "Εισοδηματίες", έμποροι χρυσών κοσμημάτων και διάφοροι τύποι με κουμπάρους στις τράπεζες, σε οργανισμούς ή σε κόμματα. Τα γνωστά "κοράκια" που δρούν από το 1950 μέχρι σήμερα.
    Δεν αμφιβάλλω καθόλου, "καληνύχτα Κεμάλ, αυτή η χώρα δεν θ' αλλάξει ποτέ".

    • πολίτης avatar
      πολίτης @ Uncle Stgm 04/08/2013 00:33:22

      Έχετε δίκιο γιατί δεν ήμουν σαφής.
      Δεν εννοούσα ότι έχει εξοχικό σε νησί ένας φτωχός άνθρωπος ,αλλά ακόμα και κάποιος με εισόδημα που θα θελήσει να πουλήσει το σπίτι για να απαλλαγεί από τυχόν χρέη, θα το κάνει αναγκαστικά σε πολύ χαμηλή τιμή.

  17. Nikos K. avatar
    Nikos K. 03/08/2013 22:54:03

    @αυτή η κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Σαμαρά είναι η τελευταία ευκαιρία της χώρας...

    @@ κανείς δε λέει ότι η παρούσα κυβέρνηση είναι αναντικατάστατη...

    Αποφασίστε τι από τα δυο ισχύει!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.