10/05/2009 15:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιοι πολιτικοί ενδιαφέρονται για το BMP;

(Ανταπόκριση από τη Μόσχα). Οργιάζουν οι φήμες στη Μόσχα ότι ισχυροί πολιτικοί κύκλοι της Νέας Δημοκρατίας, που δεν φημίζονται και τόσο για τις φιλοκαραμανλικές τους θέσεις, μόνον που δεν ανοίγουν σαμπάνιες. Γιατί; Διότι είναι πεπεισμένοι, ως λέγεται,  ότι η αγορά των 420 Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ) BMP-3M (κόστους περί το 1,2 δισ. Ευρώ) βρίσκεται στα «τελειώματά» της και θα εισπράξουν κι από εκεί ...«διόδια».

Αντίθετη είναι, όμως, η εικόνα, στον Χολαργό. Εκεί, στο υπουργείο Αμύνης όχι μόνον εμφανίζονται συγκρατημένοι, αλλά σημειώνουν ότι οι Ρώσοι έχουν στυλώσει τα ποδάρια και δεν θέλουν να δώσουν την συμπαραγωγή του ΤΟΜΑ στην ΕΛΒΟ του Μυτιληναίου. Ως επίσης γνωστόν η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων πήρε και τα «λαδωμένα» τρόλεϊ του Βερελή.

Να θυμίσουμε ότι πέρυσι τον Ιούλιο εκπρόσωποι της ρωσικής εξαγωγικής εταιρείας -ομπρέλας των πολεμικών βιομηχανιών της χώρας, Rosoboronexport, μαζί με τον γενικό διευθυντή Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του υπουργείου Άμυνας, Ευάγγελο Βασιλάκο, είχαν επισκεφθεί το εργοστάσιο της ΕΛΒΟ στη Σίνδο. Το κύριο θέμα των συζητήσεων, ήταν η συμπαραγωγή του BMP-3.

Δεν ξέρουμε τι από τα δύο ισχύει: Οι απόψεις που ακούγονται στο υπουργείο Αμύνης, ή αυτές που κυκλοφορούν στη Μόσχα; Κοινό μυστικό είναι όμως, ότι στην ΕΛΒΟ έχουν σοβαρό πρόβλημα διότι το νέο πρόγραμμα ΤΟΜΑ «Λεωνίδας» δεν αγοράζεται από το στρατό και πέρυσι στη Σίνδο περίμεναν πώς και πώς να πάρουν δουλειές 20 εκ. ευρώ για ανακατασκευές φορτηγών για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Στην ΕΛΒΟ επίσης, κατασκευάζεται και το γερμανικό άρμα μάχης, Leopard 2.

Αλλά όλα αυτά θα μπουν τώρα με την ΜΑΝ κάτω από το μικροσκόπιο των εντίμων του υπουργείου Άμυνας. Έτσι δεν είναι;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Le canard avatar
    Le canard 10/05/2009 18:42:55

    Ανάληψη του management της ΕΛΒΟ από τον Ομιλο Μυτιληναίου τo 1999, επί ΠΑΣΟΚ. Αλλοι όμιλοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τότε για την ΕΛΒΟ ήταν: 1) Κόκκαλης - Μυτιληναίος, 2) Βίκερς (βρετανική), 3) Πετρόπουλος (ΣΚΑΝΙΑ), 4) Εμφιετζόγλου (Μηχανική), 5) Κράους Μαφάερ (γερμανική), 6) Στάγιερ (Αυστρίας), 7) Ζίλκα - Μπίτρου - Συγκελίδης (αμερικανική πολυεθνική).
    Πάντως, τον Απρίλιο του 2005, δηλαδή ένα χρόνο μετά τη νίκη της ΝΔ στις εκλογές, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΒΟ, Ευάγγελος Μυτιληναίος, εμφανίζεται λάβρος κατά της κυβέρνησης, ζητώντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, να δοθεί στη βιομηχανία ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της πίττας των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Τότε μάλιστα, είχε απειλήσει ανοικτά την κυβέρνηση της ΝΔ ότι θα αποχωρούσε από την εταιρεία, εαν το Δημόσιο δεν υπογράψει μακροχρόνια συμφωνία συνεργασίας με την εταιρία, αναγνωρίζοντας το ρόλο της ως αμυντικής βιομηχανίας. Ο Μυτιληναίος τότε υποστήριξε ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει την επανακρατικοποίηση της ΕΛΒΟ (μεγάλε Καραμανλή και δεν σε ξέραμε για τόσο επαναστάτη), και κατήγγειλε τις κυβερνήσεις ότι ουδέποτε υλοποίησαν τις δεσμεύσεις τους, τις οποίες είχαν υπογράψει όταν του έδωσαν το μάνατζμεντ. Εμμέσως πλην σαφώς επρόκειτο για εκβιασμό, επειδή και η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ήθελε το πρόγραμμα ΤΟΜΑ «Κένταυρος», αλλά αντίθετα εστρέφετο προς άλλες κατευθύνσεις (Γερμανία, κ.ο.κ., για να καταλήξει αργότερα στο ρώσικο ΤΟΜΑ). Ο Μυτιληναίος τότε κατήγγειλε ανοικτά τον πρώην υπουργό Αμύνης, Γιάννο Παπαντωνίου, στον οποίο χρέωσε «τη μεγάλη καταστροφή της ΕΛΒΟ». Τελικά, η ΕΛΒΟ τα βρήκε με τον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας, Αλογοσκούφη και το γγ του υπουργείου, Κουρή (βλέπε Ομόλογα);

  2. Le canard avatar
    Le canard 10/05/2009 18:44:38

    Η ΕΛΒΟ (πρώην Steyr Ελλάς) έχει πάρει πάρα πολύ μεγάλες δουλειές για τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις. Για παράδειγμα:
    -Από το 1995 είχε αναλάβει την κατασκευή του Τεθωρακισμένου Οχήματος Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
    -Ενεπλάκη στις επανειλημμένες προμήθειες οχημάτων Hummer.
    -Ανέλαβε από τα τέλη της δεκαετίας του 70, το έργο της σταδιακής αντικατάστασης του συνόλου των πεπαλαιωμένων βενζινοκίνητων οχημάτων που διέθεταν οι Ελληνικές ΕΔ.
    -Από τη δεκαετία του 90 προχώρησε στην παραγωγή οχημάτων για την κάλυψη των αναγκών των κρατικών οργανισμών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς («λαδωμένα» τρόλεϋ Βερελή).
    -Το 2000 της ανατέθηκε η σύμβαση παραγωγής 2.000 οχημάτων τύπου MB290GD και δύο χρόνια αργότερα ενεργοποιήθηκε η option της σύμβασης που αφορούσε σε άλλα 2.450 οχήματα.
    -Τώρα, από θυγατρικές του Oμίλου Mυτιληναίου, METKA και EΛBO, κατασκευάζεται το γερμανικό άρμα μάχης Leopard 2 (170 τάνκς). Επίσης, 12 άρματα περισυλλογής (ARVs, σύμβαση μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικής Krauss Maffei Wegmann).
    -Το ΤΟΜΑ «Κένταυρος», με σχεδιασμό και χρηματοδότηση της ΕΛΒΟ δεν «έτρεξε» διότι δεν επελέγη από το υπουργείο Αμύνης. Επελέγη το ρώσικο, που θεωρείται καλύτερο, και ανώτερο σε εξοπλισμό.
    Στα περισσότερα από αυτά τα «έργα», όπως και σε πάρα πολλά άλλα (π.χ. πύραυλοι «Πάτριωτ»-Ζημενς), τα ηλεκτρινικά, τα συστήματα ελέγχου πυρός, τις επικοινωνίες, κ.λ.π., τα έχει αναλάβει η Ιντρακόμ. Τα ρωσσικά ΤΟΜΑ BMP-3, εκτιμάται ότι θα θα έχουν τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό της Intracom Defense Eletronics.

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 10/05/2009 20:12:57

    Που είναι ο Άκης; Οέοοο...

  4. Nick avatar
    Nick 10/05/2009 20:33:29

    Το "Κένταυρος" ποίος Παπαντωνίου το ακύρωσε; Και μπορεί να ήταν ακόμη σε φάση ανάπτυξης, σίγουρα όμως ήταν καλύτερο από το Λεωνίδας (και αυτό σχέδιο της Steyr).

  5. christos avatar
    christos 11/05/2009 11:53:54

    το κένταυρος ήταν ένα παρωχημένο όχημα...θα ήταν μεγάλο σκάνδαλο αν προχωρούσε...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.