#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/12/2013 12:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιοι ετοιμάζονται για το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης;



Το μεγαλύτερο project που κλήθηκε να διαχειριστεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η έκταση των 6.000 και πλέον στρεμμάτων αποτελεί μοναδικό φιλέτο καθώς είναι ένα τεράστιο ακίνητο στο οποίο μπορούν να κτιστούν τα πάντα, σε συνδυασμό με ένα εντυπωσιακό πάρκο, ανάλογο των μεγάλων πόλεων του κόσμου.

Στο Ελληνικό μπορεί να γίνει η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της χώρας και οι επενδύσεις που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν θα αγγίξουν τα 5 δις ευρώ, δηλαδή το 2,5% του ελληνικού ΑΕΠ ενώ οι υπεραξίες που θα εγγραφούν είναι πολλαπλάσιες.

Έχουν περάσει πάνω από δυο χρόνια από τότε που ξεκίνησε η διαδικασία για την αξιοποίηση της έκτασης. Συστήθηκε μέχρι και ειδική εταιρεία η «Ελληνικό Α.Ε.» για να προχωρήσει σε μελέτη αξιοποίησης και να αποτελέσει τη δικλείδα ασφαλείας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου. Το ακίνητο το διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ και ο διαγωνισμός βρίσκεται στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Όμως, παίρνει συνεχείς αναβολές και τώρα πλέον θα πάει για τον Ιανουάριο χωρίς να αποκλείεται και η οριστική αναβολή του. Άλλωστε, τα εμπόδια είναι πολλά για ένα τέτοιο μεγάλο έργο, όμως, το κυριότερο είναι ότι το ελληνικό δημόσιο δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να κάνει. Επίσης, μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη ενδιαφερόμενων με υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, όπως για παράδειγμα κάποια μεγάλη εταιρεία real estate από τη Δύση ή τα πετροδολάρια από την Αραβία που περιμένουμε και ποτέ δεν έρχονται. Οι μνηστήρες που έχουν μείνει είναι μια ισραηλινή εταιρεία, μια βρετανική και η Lamda του ομίλου Λάτση.

Όπως πληροφορούμαστε, παίζονται πολύ μεγάλα παιχνίδια γύρω από την απόκτηση της έκτασης για 99 χρόνια. Κατ’ αρχάς πολλοί είναι εκείνοι που εκφράζουν την απορία τους γιατί να πουληθεί μαζί ένα οικόπεδο 6.000 στρεμμάτων κι όχι σταδιακά. Γιατί να δώσεις σε μια τιμή όλη την έκταση και να μην την κατατμήσεις ώστε να πετύχεις μεγαλύτερα έσοδα. Διότι άλλη είναι η αξία της έκτασης που βρίσκεται στην παραλία ή δίπλα στο γκολφ της Γλυφάδας κι άλλη προς την πλευρά της Λ. Βουλιαγμένης.

Επίσης, άλλη τιμή θα πιάσει το ακίνητο τώρα που η κτηματαγορά έχει καταρρεύσει κι άλλη μετά από 5 χρόνια. Μπορείς, λοιπόν να πουλήσεις τώρα ένα μέρος και μετά από καιρό να πουλήσεις σε υψηλότερες τιμές κάποιο άλλο.

Όμως, για έναν περίεργο όσο και ύποπτο λόγο, το ενδεχόμενο της κατάτμησης δεν το συζητά το ΤΑΙΠΕΔ. Γιατί άραγε; Μήπως χαλάει η όρεξη των ενδιαφερόμενων επενδυτών και μαζί και των κατασκευαστών που θα αναλάβουν το κτίσιμο χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων;

Ένα δεύτερο και πολύ σημαντικό θέμα έχει να κάνει με το τίμημα. Υπάρχουν φήμες που λένε ότι οι μνηστήρες θα δώσουν 500 – 600 εκατ. ευρώ μετρητά και θα υπογράψουν δεσμεύσεις για επενδύσεις 4-5 δις ευρώ. Και πάμε στην αποτίμηση. Για το άλλο φιλέτο, τον Αστέρα Βουλιαγμένης δόθηκαν περίπου 400 εκατ., θα δοθούν για ένα ολόκληρο Ελληνικό μόλις 500 εκατ. Σκεφτείτε το εξής: Η έκταση του Αστέρα είναι 300 στρέμματα, δηλαδή μόλις το 5% της έκτασης στο Ελληνικό και μόλις το 1/3 της έκτασης που καταλαμβάνει ο Άγιος Κοσμάς με τη μαρίνα. Ακόμη και «χοντρικούς» υπολογισμούς να κάνουμε, είναι δυνατόν να συζητούν για τέτοια τιμήματα για 6.000 στρέμματα γης;

Κομμάτι – κομμάτι να το πουλήσουν, στρέμμα – στρέμμα, είναι σίγουρο ότι θα βγάλουν πολλαπλάσια έσοδα. Πώς λοιπόν διασφαλίζονται τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου αν δοθεί το φιλέτο της Ευρώπης κοψοχρονιά; Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε θα έχουμε να κάνουμε με το μεγαλύτερο ίσως μεταπολιτευτικό οικονομικό σκάνδαλο.

Τα παιχνίδια που παίζονται, επίσης, είναι πολλά και τα συμφέροντα μεγάλα. Κάποιοι π.χ. συνδέουν την εκμετάλλευση του Ελληνικού με την άδεια για καζίνο που έχει η Hyatt για την Πάρνηθα και που θέλει να φύγει από εκεί. Πιέζουν, λοιπόν, κάποιοι να προβλέψει το ΤΑΙΠΕΔ και τη δημιουργία ελληνικού Λας Βέγκας στην καρδιά του Ελληνικού, μαζί με τα κτίρια γραφείων, τα καταστήματα και τις κατοικίες.

Και μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να πούμε ότι στο παρασκήνιο ακούγονται πολλά για εμπλοκή μεγαλοκατασκευαστών, ισχυρών παικτών του real estate , τραπεζικών ομίλων της Ελλάδας και του εξωτερικού και διάφορων μεσολαβητών και μιζαδόρων που κάνουν lobbing για τα συμφέροντα του ενός και του άλλου επιχειρηματία.

Η κυβέρνηση θα πρέπει να προσέξει πολύ διότι το Ελληνικό είναι εθνική υπόθεση. Μπορεί να αποτελέσει την αρχή της μεγάλης ανάπτυξης στην Ελλάδα και μπορεί να γίνει ο κινητήριος μοχλός της κατασκευαστικής έκρηξης. Μπορεί να φέρει μεγάλους επενδυτές και τεράστια κεφάλαια και να συμβάλει στη μείωση της ανεργίας καθώς χιλιάδες άνθρωποι θα απασχοληθούν κατά τη διάρκεια της κατασκευής και μετά. Αν, όμως, επιλεγεί η αδιαφάνεια και το μοίρασμα της δουλειάς σε συγκεκριμένα συμφέροντα τότε μπορεί να γίνει η ταφόπλακα για κάθε κυβέρνηση που θα βάλει την υπογραφή της σε ένα μεγάλο σκάνδαλο.

Το antinews γνωρίζει καλά το θέμα και θα επανέλθει, επειδή δεν πρέπει να μένουν ανεξέλεγκτοι κάποιοι που διαχειρίζονται τέτοια τεράστια έργα.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. benny avatar
    benny 19/12/2013 12:55:23

    μπραβο στο antinews ! χαιρομαι που εχει γινει το γνωστο καλο site που ολοι αγαπησαμε..

  2. dionisis avatar
    dionisis 19/12/2013 13:27:52

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ......ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ.....

  3. Aris avatar
    Aris 19/12/2013 13:44:24

    H κυβέρνηση ούτως ή άλλως μηνες μετάει. Αρα αυτός που πρέπει να προσέξει είναι ο υποψήφιος επενδυτής. Θα πρέπει να ζητήσει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ και την υπογραφή της Αξιωματικής αντιπολίτευσης πριν υπογράψει οτιδήποτε, διότι αλλοιώς κινδυνεύει να χάσει και την προκαταβολή του, όταν μάλιστα η κυβέρνηση έχει μόνο 154 βουλευτές απο τους οποίους οι 50 είναι μπόνους που έκλεψε απ' την αντιπολίτευση...Ασε που η αντιπολίτευση αν συγκρουστεί με τους δανειστές και πάει στη δραχμή θα καταργήσει το παλιό κράτος και θα ιδρύσει νέο για το οποίο δεν θα ισχύει καμμία δέσμευση. Εκτός αν ο επενδυτής έχει ήδη εξαγοράσει και την αντιπολίτευση...Το πλέον ύποπτο και βλακώδες όμως είναι κατα τη γνώμη μου το γεγονός οτι αφού η κυβέρνηση αποφάσισε να πουλήσει το φιλέτο γιατί μέσω πολεοδομικών κινήτρων πχ. απεριόριστο Συντελεστή Δόμησης για όλο ή τμημα του οικοπέδου ώστε να 1000πλασιαστεί η αξία του?
    Η θέα της Ακρόπολης δεν θα θιγεί αν στο Ελληνικό κτιστουν ακόμα και ουρανοξύστες.

    • kritwn avatar
      kritwn @ Aris 19/12/2013 14:59:58

      O Τσίπρας θέλει να το κάνει πάρκο. Ώστε μετά να γεμίσει ο τόπος πρεζόνια και πόρνες.

      • Marlo avatar
        Marlo @ kritwn 19/12/2013 18:36:15

        .............Τα πάρκα δηλαδή γεμίζουν με πόρνες και πρεζόνια....Γι'αυτό ευτυχώς που η Αθήνα έχει λιγότερο πράσινο απ'όλες τις πρωτεύουσες του Δυτικού κόσμου...Γι'αυτό δεν υπάρχουν πρεζόνια και πόρνες.
        Κόψτε όλα τα δέντρα και τσιμεντώστε τα ώστε να απαλλαγούμε από τις πόρνες και τα πρεζόνια.


        Είστε ανεκδιήγητος...Με τέτοια μυαλά πως να μην γίνει ολόκληρη η χώρα ένα απέραντο πορνείο.

        • kritwn avatar
          kritwn @ Marlo 19/12/2013 21:34:44

          Ρωτήστε αυτούς που ζουν απέναντι από το Πεδίο του Άρεως το οποίο προσφάτως αναγκάστηκε ο δήμος να το κλείσει τις νυχτερινές ώρες.

      • AkriAkri avatar
        AkriAkri @ kritwn 19/12/2013 19:35:39

        Ε, άμα είναι έτσι, τότε καλύτερα να το χαρίσουμε σε κανα Λάτση. Ακούς εκεί πάρκο με πρεζόνια και πόρνες!
        Α-πα-πα-πα-πα. Σόδομα και Γόμορα.

        • Στρυμών avatar
          Στρυμών @ AkriAkri 20/12/2013 10:27:57

          Αγαπητέ , ένα τεράστιο πάρκο με μηδενική οικονομική ανταποδοτικότητα είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα καταλήξει σε πάρκο για πρεζόνια. Έχετε υπόψιν σας πόσο τεράστιο είναι το κόστος συντήρησης τέτοιων μεγάλων έργων; Εξάλλου η Ελλάδα πάσχει σ’ αυτό τον τομέα , κατασκευάζει έργα τα οποία μετά δεν έχει τη δυνατότητα να συντηρήσει…τα ίδια γράφω και σ' εσάς με την ελπίδα να υπάρχει στοιχειώδης λογική. χρειάζεται μεικτή χρήση...

    • Aldmo avatar
      Aldmo @ Aris 23/12/2013 01:07:47

      Εάν η κυβέρνηση υπογράψει τότε τελείωσε . Για να ανατραπεί θα πρέπει η νέα κυβέρνηση να έρθει σε ρήξη με ΕΕ και ΔΝΤ, δηλ να το παίξει Β Κορέα , Κούβα και Βολιβία . Εσύ πιστεύεις ότι θα γίνει αυτό;

      ΥΓ έτσι ήταν ο εκλογικός νόμος σταματήστε να λέτε για κλέψιμο. Ας πρόσεχε σε τελική ανάλυση ο λαός ποιους έστελνε στην Βουλή .

  4. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 19/12/2013 14:10:34

    ΕΥΓΕ

    με απλη μεθοδο των τριων θα πρεπει να εισπραξουμε 8-9δις ( χωρις υπεραξιες )

    ΠΠ

  5. Free Democrat avatar
    Free Democrat 19/12/2013 14:17:14

    Ευστοχότατη ανάρτηση.

    Εύχομαι να βρεθούν ευήκοα ώτα από Μαξίμου μεριά...

    Μία ερώτηση μόνο: Δεν είναι ένα από τα πολλά μεταπολιτευτικά σκανδαλάκια η τροπολογία που ενσωματώθηκε στον νόμο για την ενιαία φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας και παρατείνει την ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ από την παρακράτηση φόρου 20% επί των εσόδων από διαφημίσεις που υποχρεούνται να πληρώσουν οι μεγαλοκαναλάρχες και υφίσταται ως μνημονιακή υποχρέωση από τον Μάιο του 2010..???!!!

    Δίκαιοι λοιπόν οι φόβοι και επίκαιρες οι προειδοποιήσεις για σκάνδαλα ολκής που έρχονται...

  6. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 19/12/2013 14:32:04

    Ταιριάζει νομίζω στο χθεσινό μου σχόλιο περί Μονόπολης στο άρθρο για την παιδική χαρά
    Ούτε μάντης να ήμουν

  7. Artisan avatar
    Artisan 19/12/2013 14:39:30

    Ατσίδες είστε! Μου θυμίζετε κάτι αποτιμήσεις του τύπου "Στη Γλυφάδα η τιμή είναι 1 εκατ/ στρέμμα άρα 6,000 στρεμματα = 6 δις ευρώ αξία"

  8. καπτεν avatar
    καπτεν 19/12/2013 14:52:09

    Το 2007 από ενστικο ειχα υπολογησει ποσο θα μειωνοταν το χρεος από τη πωληση του Ελληνικου (με το σχεδιο Σουφλια, δηλ δομηση μονο στο 20% του παρκου με συντελεστη 0,2) Θυμαμαι ότι το χρεος με τις τοτε τιμες γης, θα μειωνοταν κατά 0,5% (περιπου 1 δις το κοστολογουσα- διχως το ποσο των επενδυσεων). Ο Καραμανλης παρουσιαζε το χρεος ως 98% του ΑΕΠ κι εκρυβε το ονομαστικο (στα ψιλα γραμματα που δεν ειχα αντιληφθεί). Βεβαια δεν ηταν 213 δις (οσο το ΑΕΠ) αλλά 240 δις (διοτι μας φουμαρε με πλαστη "ασπρη τρυπα" δεκο-οτα). ΥΓ. Τωρα στα 5000 στρεμματα προστιθονται στο Προτζεκτ κι αλλα 500-600 στρεμματα της παραλιας του Αγ Κοσμα. Και βεβαια οι συντελεστες και η "πολεοδομουμενη" επιφανεια θα είναι μεγαλυτερη. Εάν πιασει 1 δις θα είναι καλα. Αλλά τωρα θα είναι το 0,3 του ΑΕΠ.

  9. juliet avatar
    juliet 19/12/2013 14:54:37

    Και πάλι από την αρχή , Φάκτορα ; Και πάλι θα πρέπει να μαζέψουμε τις θύελλες που σπείραμε κάποτε νομίζοντας ότι είναι μείνει αεράκι ;
    Φάκτορα , τούτος ο αγώνας θα είναι για να πέσουμε ένδοξα σ΄αυτή την μεριά της όχθης ; ή για να περάσουμε στην απέναντι όχθη λιγότεροι μεν αλλά ελεύθεροι;

    • juliet avatar
      juliet @ juliet 19/12/2013 14:55:31

      ....ότι θα μείνει αεράκι ;

  10. Aris avatar
    Aris 19/12/2013 15:57:50

    Aπίστευτο μου φαίνεται για πολιτικό μηχανικό. Μάλλον για προεκλογικο ψάρεμα το λέει.

  11. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 19/12/2013 16:01:31

    Σωστά! Πρέπει να πάρουμε περισσότερα, αλλά:
    Α. Να βρεθεί επενδυτής, που να τα 'εχει διαθέσιμα
    Β. Να είναι επαρκώς τρελλός, για να τα δώσει, εν γνώσει των ρητών απειλών της αντιπολιτεύσεως ότι θα αντιστρέψει την πώληση μόλις γίνει κυβέρνηση (!) και αψηφώντας την εξαμηνιαία ισχύ εκάστου φορολογικού νόμου -μετά, τον αλλάζουμε, παρότι ο Αντώνης διεκήρυττε "βάθος δεκαετιας" -προεκλογικώς, βεβαίως.
    Γ. Να αδιαφορεί για τα συνδικάτα και τους συνδικαλιστές των Ελλήνων.
    Δ. Να σιγουρευτεί ότι δεν θα του κυρήξει άκυρη την σύμβαση το Συμβούλιο Επικρατείας (μετά 10ετια, ως συνήθως).
    Ε. Να μην είναι λαμόγιο ο ίδιος και πουλήσει δεξια-αριστερά "από τα σχέδια" και μετά "την κάνει".
    ΣΤ. Να συνυπολογίσει τον ΕΝΦΙΑ -που θα ζαλιστεί, αν τον ακούσει...

    ..........

    Κανένας στο βάθος, ρε παιδιάααα.......! Μα, καλά, που χάθηκαν όλοι τους;;;

  12. Jimakos avatar
    Jimakos 19/12/2013 16:07:33

    Ας γίνει κάτι επιτέλους κι αφήστε τη γκρίνια. Ψάχνεται την ιδανικότερη των αξιοποιήσεων και κάθε χρόνος που περνάει όλο και χειρότερα είναι. Ποιος παλαβός θα φέρει τα ωραία του λεφτάκια να τα επενδύσει στην Ελλάδα με τα μυαλά που έχουμε; Θα μας τα πάρουν οι Γερμανοί, οι Ρώσσοι, οι Άμερικανοι, οι Άραβες! Που είναι ρε παιδιά όλοι αυτοί;

    • AkriAkri avatar
      AkriAkri @ Jimakos 19/12/2013 19:15:51

      Περιμένουν να πέσουνε κι άλλο, στην εντελώς ξεφτίλα οι τιμές και κάνουνε ΤΑ ΠΆΝΤΑ, για να γίνει αυτό οπωσδήποτε και πάση θυσία.
      Η κρατική περιουσία όμως δεν εκχωρείται με ...συνοπτικές, αδιαφανείς και ύποπτες διαδικασίες που ζημιώνουν τον Ελληνικό λαό. Μονάχα την προσωπική τους περιουσία δικαιούνται να διαχειριστούν κατά βούληση οι περιστασιακά ασκούντες την εξουσία, χωρίς να λογοδοτήσουν.
      Θερμά μπράβο στο Αντινιούζ.

  13. Νικολάκη εφέντης avatar
    Νικολάκη εφέντης 19/12/2013 18:17:03

    Διάβασα με ενδιαφέρον το άρθρο και δεν θα μπορούσα παρά να συμφωνήσω με το πνεύμα του.

    Υπάρχουν όμως και ζητήματα για το Ελληνικό που πρέπει να ειπωθούν:
    1. Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΘΩΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΟΒΑΡΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΡΓΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ.

    2. Οποιοσδήποτε εγχώριος επιχειρηματίας έχει να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα χρηματοδότησης από τις τράπεζες, οπότε είναι δύσκολο και να «χτυπήσει» τον διαγωνισμό αλλά και να υλοποιήσει το ίδιο έργο χωρίς προβλήμα.

    3. Οποιοσδήποτε εγχώριος ή ξένος επιχειρηματίας έχει να αντιμετωπίσει τις συνθήκες του Ελλαδιστάν και γνωρίζει πολύ καλά ότι μέχρι να αρχίσει κατασκευή θα πρέπει να αντιμετωπίσει,
    Α. πιθανώς εχθρικές μελλοντικές κυβερνήσεις
    Β. την απερίγραπτη γραφειοκρατία του Δημοσίου
    Γ. νομικά κενά
    Δ. έναν Γολγοθά αδειοδοτικών διαδικασιών
    Ε. διαφθορά
    ΣΤ. τραμπούκους, «τσουκαλάδες» που είναι διατεθειμένοι να τα κάνουν λίμπα στα Δημοτικά Συμβούλια και ατελείωτες διαβουλεύσεις, ιδίως στην έκκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων

    Αυτό όμως που κάποιος πρέπει να καταλάβει από το χαμηλό τίμημα που προσφέρουν οι λίγοι ενδιαφερόμενοι είναι το πόσο λάθος έχει κάνει η κυβέρνηση στη στρατηγική της. Κι αυτό γιατί οποιοσδήποτε νοήμων άνθρωπος δει την οικονομία της Ελλάδος θα καταλάβει αμέσως πως το μικροσκοπικό πλεόνασμα που εμφανίζουμε είναι εντελώς ψεύτικο, δεν είναι σε καμιά περίπτωση «βιώσιμο», ενώ είναι πολύ προφανές ότι ο φόρος ακίνητης περιουσίας από μόνος του είναι «εξοργιστικός».

    Είναι προφανές πως αν η οικονομία ήταν καλύτερη το τίμημα αγοράς του θα ήταν υψηλότερο. Αλλά πώς να γίνει αυτό όταν το Δημόσιο παραμένει ένας γίγαντας που δεν αλλάζει χωρίς να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των Δ.Υ. (εδώ δεν έχει εφαρμοστεί το ενιαίο μισθολόγιο ακόμα); Μόνο με την περικοπή των πραγματικών αναγκών και το πάγωμα των δημόσιων επενδύσεων; Μήπως με την σταλινική φορολόγηση των ακινήτων; Μήπως με το να θέτουμε συνέχεια εμπόδια στους επιχειρηματίες (εννοώ από τον μικρό μαγαζάτορα μέχρι τον μεγαλοεπιχειρηματία);

    Από τη στιγμή λοιπόν που εκ των πραγμάτων η αξιοποίηση του Ελληνικού δεν μπορεί να αποφέρει σοβαρά έσοδα στο κράτος για τα επόμενα τουλάχιστον 5 χρόνια, η κυβέρνηση πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την αξιολόγηση εναλλακτικών αξιοποιήσεων που θα κάνουν τη διαφορά ως έργα. Ενδεικτικά εντελώς, αναφέρω συνομιλίες με την Walt Disney για την δημιουργία Disneyland ή την κατασκευή με επέκταση στη θάλασσα σε σχήμα αντίθετων «υ» νέου διεθνούς αεροδρομίου και ακτοπλοϊκού λιμανιού αντί του υπάρχοντος στον Πειραιά.

    • Valter avatar
      Valter @ Νικολάκη εφέντης 19/12/2013 20:21:28

      Τις προτάσεις σας στο τέλος δεν τις κατάλαβα , το αεροδρόμιο το πήραμε από εκεί και θα ξανακάνουμε τον χώρο αεροδρόμιο? (που δεν το έχουμε και καμία ανάγκη σε τελική ανάλυση)
      Το δε άλλο για να γίνει λιμάνι δεν μου κολλάει ακόμα περισσότερο , το μέτωπο στην θάλασσα δεν λέμε ότι θέλουμε να το εκμεταλλευτούμε τουριστικά?
      Πως θα γίνει αυτό αν βάλουμε λιμάνι εκεί? Είναι πολύ βρώμικο πράγμα το λιμάνι αγαπητέ , να το πάρουμε από μια περιοχή που έτσι και αλλιώς δεν επιδέχεται σοβαρής αξιοποίησης και χωρίς λιμάνι να ήταν και να το κοτσάρουμε σε κάτι που φιλοδοξεί να είναι τουριστικό φιλέτο είναι τουλάχιστον παράλογο.

      • Νικολάκη εφέντης avatar
        Νικολάκη εφέντης @ Valter 20/12/2013 09:35:32

        Ο συνδυασμός αεροδρομίου και λιμανιού ακτοπλοΐας προσφέρει τη μέγιστη διευκόλυνση στους τουρίστες οι οποίοι έτσι δεν χρειάζεται να διασχίσουν του λεκανοπέδιο για να πάνε από το αεροδρόμιο σε ένα από τα λιμάνια που έχουμε διάσπαρτα. Από τεχνικής άποψης η επέκταση μέσα στη θάλασσα σε σχήμα αντίθετων «υ» όπου οι τερματικοί σταθμοί αεροδρομίου και λιμανιού θα γειτνιάζουν, είναι απολύτως εφικτός κι η τεχνολογία είναι ώριμη. Στην άπω ανατολή τέτοια έργα υπάρχουν πολλά.

        Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που θα είναι 2ο αεροδρόμιο, καθώς μιλάμε για κάτι μακροπρόθεσμο (άλλωστε υπάρχει δέσμευση για την μη ύπαρξη 2ου αεροδρομίου για κάποια που έχουμε υπογράψει με τους Γερμανούς). Αν μας συμφέρει μπορούμε να το κάνουμε. Άλλωστε οι ανάγκες μας σε αεροδρόμια μακροπρόθεσμα θα αυξηθούν.

        Το άλλο σενάριο που ανέφερα είναι η δημιουργία Disneyland. Γιατί δηλαδή να μην είναι ελκυστικό για έναν τουρίστα να συνδυάσει τις διακοπές του με μια επίσκεψη στη Disneyland με τα παιδιά του αντί να χρειάζεται να πάει στο Παρίσι με τον άθλιο καιρό του… Χώρια που έτσι μπορεί να επεκταθεί εν μέρει κι η τουριστική περίοδος της Αθήνας.

        Σε κάθε περίπτωση, οι προτάσεις μου είναι εντελώς ενδεικτικές και βασίζονται στο γεγονός ότι είτε μας αρέσει είτε όχι, η οποιαδήποτε εξέλιξη θα είναι μεσοπρόθεσμη και δεν μπορεί να αποφέρει γρήγορα, οπότε υπάρχει χρόνος για σοβαρή μελέτη του θέματος – αν φυσικά βρεθεί κάποιος που να έχει την ικανότητα και διάθεση να το μελετήσει σοβαρά…

      • Aris avatar
        Aris @ Valter 20/12/2013 12:36:51

        Σωστός! Αλλωστε η σύμβαση με τη Hohtieff επέβαλλε και την κατάργηση του παλαιού αεροδρομίου καθώς απαγόρεψε και τη λειτουργία πχ. του στρατιωτικού αεροδρομίου της Ελευσίνας και ως πολιτικού, όπως το ζήτησε η Easy jet.
        Eν πάσει περιπτώσει, εγώ θεωρώ οτι η καλυτερη αξιοποίηση του Ελληνικού θα ήταν πριν βγεί για πούλημα, να οριστεί ο Συντελεστής δόμησης χωρίς κανέναν περιορισμό όπως πχ. στο Μανχάτταν με παράλληλο ΑΥΣΤΗΡΟ περιορισμό της κάλυψης στο 30%, οπότε το 70% θα είναι δρόμοι, πάρκινγ πλατείες κατα το 1/3 και φυτευμένο με δέντρα, χορτάρι και θάμνους, μισό -μισό το υπόλοιπο.
        Αυτή η λύση που είναι εξαιρετικά οικολογική, θα μπορούσε αν γινόταν εξ αρχής, να μας είχε λύσει το πρόβλημα του χρέους και να μην μπαίναμε καν σε μνημόνιο. Θα ήταν το νο 1 του Παγκοσμίου Real Estate...
        Διαμερίσματα, ξενοδοχεία, πολιτιστικά και εμπορικά κέντρα και γραφεία με θέα απο την Ακρόπολη ως το Σούνιο.

  14. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 19/12/2013 19:39:30

    "Άλλωστε, τα εμπόδια είναι πολλά για ένα τέτοιο μεγάλο έργο, όμως, το κυριότερο είναι ότι το ελληνικό δημόσιο δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να κάνει.
    Νομίζω ότι εδώ ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα. Κανονικά, θα έπρεπε το δημόσιο να έχει εκπεφρασμένη θέση για το τί θέλει να κάνει με το Ελληνικό. Να έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις, όχι ευχές, από επιτροπή από πολεοδόμους και αρχιτέκτονες υψηλού κύρους και οι ανάδοχοι να είναι υποχρεωμένοι να κινηθούν αυστηρά μέσα στο πλαίσιο των προτάσεων. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κάτι απόλυτα συγκεκριμένο, όπως θα ταίριαζε με έργο που θα σφραγίσει τη φυσιογνωμία της πόλης μας. Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας τι ρόλο παίζει;
    Υποψιάζομαι ότι η κατάσταση είναι βλέποντας και κάνοντας...

    • Νικολάκη εφέντης avatar
      Νικολάκη εφέντης @ ΒΙΣ 20/12/2013 09:36:35

      Έχεις απόλυτο δίκιο. Όποιος διαβάσει το σχετικό ΦΕΚ άλλωστε, μπορεί να το καταλάβει έυκολα...

  15. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 19/12/2013 22:03:11

    Tο Ελληνικό θα μπορουσε να γινει ένας παράδεισος αν ζουσαμε σε μια σοβαρή χωρα. Η αξιες που αναφερονται παρα πανω ειναι σχετικες. Σχετικες, γιατι αμα το Ελληνικο γινει σαν τον ελαιωνα με τους κορμορανους λογω Συριζα καηκαμε.
    Η αληθεια ειναι οτι η περιοχη ειναι μοναδικη στην μεσογειο. Θα μπορουσε να γινει ενα μικρο Μονακο με ηπια δομηση με ελικοδρομιο και απευθειας συνδεση με το Ελ. Βενιζελος. Με αξιοποιηση παραλληλα της ή των μαρινων. Αλλα ολα αυτα ειναι ονειρα γιατι ζουμε σε ενα αναξιοπιστο κρατος λογω παντα της υπαρξης μιας κακης και εκδικητικης αντιπολίτευσης . Υπαρχει τεχνογνωσια διεθνως αλλα τα 5 ή 6 ή 8 δις ειναι ονειρα . Ειδικα σημερα που η χρηματοοικονομικη πραγματικοτητα ειναι περιπλοκη. Π.χ το παλαιο αεροδρομιο της Στουτγαρδης εχει μετατραπει σε θεματικο παρκο http://www.dailymail.co.uk/news/article-1303492/Welcome-V8-Hotel-Stuttgart-beds-rooms-cars.html
    με μια ηπια δομηση και χωρους για διαφορες εκδηλωσεις. Το παλαιο οικοδομημα του αεροδρομιου μαζι με τους χωρους επισκευων των αεροπλανων εχουν γινει ξενοδοχειο. Φανταστητε λοιπον τι θα μπορουσε να γινει στο Ελληνικο. Φυσικα κανενας δεν προκειται να επενδυσει δις, να χρειαστει 10δες δις για οικοδομηση και διαμορφωση, με ρισκο απεργιων, καταληψεων, εμπρησμων και καταστροφων. Η λυση για εμενα ειναι μια υπερκομματικη διοικηση απο τεχνοκρατες , διαφανεις διαδικασιες διαγωνισμων, ενημερωση των πολιτων και ας πουληθει και πολυ φτηνα. Το κερδος θα προκυψει απο τις υπεραξιες, απο τις νεες θεσεις εργασιας και απο τις εξυπνες ιδεες. Αν δεν γινουν αυτα γρηγορα, τοτε το ελληνικο θα ειναι εστια μολυνσης, χωρος διαμονης Ρομα και ουτε οι κορμορανοι θα το πλησιαζουν οπως γινεται τωρα με τον ελαιωνα!!!!!

    • Aris avatar
      Aris @ Ρεαλιστης 20/12/2013 17:43:25

      Hπια δόμηση σημαίνει μικρή κάλυψη, μέχρι 30% του οικοπέδου, έστω και με απεριόριστο Συντελεστη Δόμησης και ύψους κτιρίου. Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στα 40 χρόνια που μας κυβέρνησαν όταν η μίζα ήταν χοντρή νομοθετούσαν, αδίστακτα στην κατεύθυνση που κατέστρεψε τη χώρα γράφοντας στα παληά τους παπούτσια την αντιπολίτευση που φώναζε. Μόνο στους τομείς που για τους κυβερνώντες δεν είχαν "ψητό" παρίσταναν τα θύματα της "πανίσχυρης" τάχα αντιπολίτευσης του 3%...
      Οταν θέλουν να κάνουν "επικοινωνιακή πολιτική" μπουκάρουν στις βίλλες Αμαλίες και καμαρώνουν για την παντοδυναμία τους μετά, στην ΤV . Οταν πρόκειται για την παιδεία των πληβείων δεν τολμούν να τα βάλουν με την αντιπολίτευση διότι στην Ελλάδα αυτή ταχα " κυβερνάει" (στούς τομείς που δεν έχουν μίζα για τους κατέχοντες την εξουσία).
      Δεν ισχυρίστηκε ποτέ η κυβέρνηση φίλε Ρεαλιστή οτι δεν μπορεί να κυβερνήσει εξ αιτίας του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι πολύ πονηρή όπως βλέπεις . Αφήνει εσένα και άλλους αγνούς υποστηρικτές της να το λέτε, διότι αν ήταν αλήθεια και το ομολογούσε η ίδια, ώφειλε απλά να παραιτηθεί, όπως λέει το Σύνταγμα. Το να κυβερνάει χωρίς να μπορεί να νομοθετήσει κάτι ωφέλιμο για το λαό, ενώ νομοθετεί κατα κόρον και χωρίς ενδοιασμό υπέρ των νταβατζήδων όχι μόνο δεν την δικαιολογεί, αλλά την καθιστά υπόλογη απέναντι στο λαό και τη δικαιοσύνη. Πιστεύεις αλήθεια οτι επι 30 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αφήνει τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ να κυβερνήσουν? Αν έχεις δίκιο στις εκλογές θα πάρει δικαίως την αυτονομία...

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 19/12/2013 22:24:09

    To καλυτερο ηταν το σχεδιο Τζανετακη - Μανου που ανακοινωθηκε πριν 20 χρονια όταν αποφασισθηκε η μεταφορα του αεροδρομιου : Αντιπαροχή πρασινου.
    Ένα τεραστιο παρκο διπλα στη θαλασσα δεν συμβαλλει στο μικρόκλιμα του λεκανοπεδιου σε τιποτα.Αντιθετα το λεκανοπεδιο χρειαζεται πολλα μικρα παρκα.
    Το σχεδιο λοιπον προβλεπε τη δημιουργια 10 παρκων σε πυκνοκατοικημενες περιοχες Αθηνων - Πειραιως με κατεδαφιση πολυκατοικιών στους ιδιοκτητες των οποιων θα δοθουν ισης αξιας διαμερίσματα που θα οικοδομησουν οι εργολαβοι στην περιοχη του παλιου αεροδρομιου με πολύ καλυτερους φυσικα ορους δόμησης.Η εκταση είναι τεραστια,μεσαιοι εργολαβοι υπαρχουν και εχουν αναδουλειες οποτε θα δωσουν εκπτωσεις και μπορει κατά τμηματα ένα παρομοιο εργο να ανακουφισει ολο το λεκανοπεδιο και να ανατρεψει ως ένα σημειο την καταστροφή που εχει παθει η πρωτευουσα λογω πυκνης δόμησης.
    Εννοείται ότι θα υπαρξουν μεγαλες αντιδράσεις αλλά οι κυβερνησεις είναι για να εξηγουν και να υπερνικουν τις αντιδράσεις.

    • Νικολάκη εφέντης avatar
      Νικολάκη εφέντης @ ψυχραιμια 20/12/2013 09:15:46

      Η συγκεκριμένη λύση ήταν πάρα πολύ καλή και βασιζόταν σε εγχώριες ικανότητες. Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί κομπλεξικοί που είναι έτοιμοι να το απορρίψουν επειδή απλά το είπε ο Μάνος...

    • helios avatar
      helios @ ψυχραιμια 20/12/2013 12:25:44

      ''Το σχεδιο λοιπον προβλεπε τη δημιουργια 10 παρκων σε πυκνοκατοικημενες περιοχες Αθηνων – Πειραιως με κατεδαφιση πολυκατοικιών στους ιδιοκτητες των οποιων θα δοθουν ισης αξιας διαμερίσματα που θα οικοδομησουν οι εργολαβοι στην περιοχη του παλιου αεροδρομιου με πολύ καλυτερους φυσικα ορους δόμησης.''

      Αυτό μπορεί να συμβεί και σήμερα χωρίς να τσιμεντωθεί το Ελληνικό αφού υπάρχουν χιλίαδες απούλητα νεόδμητα και μη ακίνητα σε όλη την Αττική.

      Φυσικά και το Ελληνικό δεν πρέπει να μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκο ούτε να γεμίσει με πολυκατοικίες και καζίνοαλλά σε ένα καινοτόμο πάρκ

    • helios avatar
      helios @ ψυχραιμια 20/12/2013 12:55:26

      ''Το σχεδιο λοιπον προβλεπε τη δημιουργια 10 παρκων σε πυκνοκατοικημενες περιοχες Αθηνων – Πειραιως με κατεδαφιση πολυκατοικιών στους ιδιοκτητες των οποιων θα δοθουν ισης αξιας διαμερίσματα που θα οικοδομησουν οι εργολαβοι στην περιοχη του παλιου αεροδρομιου με πολύ καλυτερους φυσικα ορους δόμησης.''

      Αυτό μπορεί να συμβεί και σήμερα χωρίς να τσιμεντωθεί το Ελληνικό αφού υπάρχουν χιλιάδες απούλητα νεόδμητα και μη ακίνητα διασπαρμένα σε όλη την Αττική.

      Φυσικά και το Ελληνικό δεν πρέπει να μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκο,ούτε όμως και να τσιμεντωθεί και αυτό με πολυκατοικίες ή να γεμίσει με καζίνο,αλλά να μετατραπεί σε ένα καινοτόμο πάρκο όπου θα εγκατασταθούν καινοτόμες επιχειρήσεις που θα παράγουν υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες και προϊόντα.
      Θα ήθελα επίσης στο Ελληνικό να δω την ανέγερση 2-3 ουρανοξυστών όπου σε αύτους μέσα να εγκατασταθούν ξενοδοχεία,κλινικές,γραφεία,κάποιες λίγες κατοικίες κλπ...
      Μία ενδιαφέρουσα πρόταση σε αυτό το σκέλος ανήκει στον Μανώλη Αναστασάκη που αφορά σε ένα συγκρότημα δύο πύργων στην περιοχή του Ελαιώνα,που θα μπορούσε βέβαια να υλοποιηθεί και στο Ελληνικό:
      http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=11628280#post11628280

      Μακριά λοιπόν από τσιμέντο και καζίνα αλλά αναζήτηση έξυπνων και καινοτόμων λύσεων που θα παράγουν παραγωγικό πλούτο.

  17. darki avatar
    darki 19/12/2013 23:06:18

    Το χρημα μιλαει.Θα μιλησει.Θα κρινουμε.Οπως λεγανε οι παλαιοι,τα ζαρια στον εχοντα.Χαμενος,αυτος που νομιζει οτι δεν παρακολουθουμε τις εξελιξεις.

  18. Dark Blue avatar
    Dark Blue 20/12/2013 07:17:10

    Αυτό το άρθρο και το {Παιδική χαρά «Το Μαξίμου»} θεωρώ ότι είναι τα κορυφαία του Δεκεμβρίου........ Bill the kill

  19. Nik avatar
    Nik 20/12/2013 11:37:47

    Η μόνη λύση που δεν θα χαρακτηριστεί σκάνδαλο είναι να αφεθεί το παλιό αεροδρόμιο στην τύχη του και να φαγωθεί σιγά-σιγά από τοπικούς οικοπεδοφαγίσκους. Ολες οι άλλες πιθανές λύσεις από κάποιον πάντα θα αποκαλούνται σκάνδαλο. Εν ολίγοις τριτοκοσμική αδράνεια μέχρι να αρχίσουν οι λεηλασίες του λαού.

  20. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 20/12/2013 12:24:37

    Η εταιρεία που έχει συσταθεί για να μελετήσει την αξιοποίηση προφανώς θα έχει καταλήξει ότι για μια δεσμευτική επένδυση 5 δις πρέπει να πουληθεί ως έχει για 500 εκ. Αν κάποιος μπορεί να εξασφαλίσει ότι κόβοντάς το κομμάτια μπορεί το άθροισμα τιμήματος και επένδυσης θα είναι μεγαλύτερο τότε ναι έχει δίκιο ο αρθρογράφος. Αντιπροτάσεις τεκμηριωμένες όχι εντυπώσεις.

  21. αντικομματοσκυλος avatar
    αντικομματοσκυλος 22/12/2013 02:42:36

    εγω θα πω οτι σας εχουν ολους πεισει οτι εισαστε φτιαγμενοι για υπηρετες και σερβιτοροι και η χωρα φτιαγμενη μονο για τουρισμο.......το προιον δηθεν της ελλαδας.....μαλακιες.κλωτσες στους ξενους που ερχονται με τα πουλμεαν.αγροτικη οικονομια αναπτυξη και ανεξαρτητη χωρα διατροφικα.μετα ενεργεια απο ηλιο και οχι πετρελαιο.μετα τα νερα προστασια.να συντηρηθει ο λαος και ασε τον τουρισμο.αν ερθει επισκεπτης αλλο.αλλα να σχεδιαζεις την ζωη σου σαν σερβιτορος εμενα δεν μου φεαινεται και πολυ περηφανο ουτε ιδιον των αρχαιων υμων προγονων (οχι ημων)

    • Valter avatar
      Valter @ αντικομματοσκυλος 22/12/2013 05:25:49

      Κλοτσιές στους τουρίστες που έρχονται με τα .... πουλμεαν λοιπόν. Ενδιαφέρουσα πρόταση , σε αυτούς που έρχονται με τα αεροπλάνα να υποθέσω ότι τους περιμένουν μπουνιές?
      Και τα δισεκατομμύρια που αφήνουν οι τουρίστες πως θα αντισταθμιστούν? Με κλοτσιές?
      Πες μου ότι τρολάρεις φίλε για να νιώσω καλύτερα , αν όντως τα πιστεύεις αυτά που γράφεις τότε σου ταιριάζει γάντι κάτι που λέει ένας γνωστός μου :
      "Αυτός τώρα δηλαδή έχει δικαίωμα ψήφου?"

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.