#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/11/2013 11:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποια είναι η αλήθεια για τις τράπεζες και τα «κόκκινα» δάνεια;



Σχεδόν σε κάθε ανάρτησή μου εδώ μέσα, θα «πεταχτούν» μερικοί φίλοι σχολιαστές να κατηγορήσουν τις «κακές τράπεζες» και τους διεθνείς τραπεζίτες – τοκογλύφους και αχόρταγα όρνια –  που έφαγαν τα λεφτά του κακομοίρη οφειλέτη (ιδιώτη ή κράτους αδιάφορο) και πολλά άλλα τέτοια «πιασάρικα» και πολύ «σεβαστικά» στην πιάτσα του ελαφρολαϊκού σιναφιού των δήθεν αριστερο-δέξιων κρατιστών, που έχουν πάρει εργολαβία τον κοινωνικό πόνο του αγνού δανειολήπτη, που τον ξεγέλασε ο γκάνγκστερ τραπεζίτης και με το πιστόλι στον κρόταφο, τον ανάγκασε να βάλει φαρδιά-πλατιά ακριβώς εκεί που δεν έπρεπε, το δεύτερο από αυτά που ποτέ δεν πρέπει κανείς να βάζει φαρδιά-πλατιά «εκεί που δεν πρέπει», δηλαδή την υπογραφή του.

Ας προσπαθήσουμε να πούμε κάποιες «αντιπαθητικές» αλήθειες και να φωτίσουμε κάποιες επίτηδες σκοτεινές πτυχές του θέματος των «κακών» τραπεζών στο εσωτερικό της χώρας σε σχέση με τους «καλούς»  οφειλέτες τους. Κι αυτό, αφού ξεκαθαρίσουμε εκ προοιμίου, πως πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, κυριολεκτικά μια καυτή πατάτα, το θέμα με τα «κόκκινα» δάνεια που πλησιάζουν το 25% στα στεγαστικά και στο 33% στο συνολικό ποσόν των δανείων. Μιλάμε για ένα ποσόν κοντά στα 70 δις με τους μετριότερους υπολογισμούς. Χρήματα που βρίσκονται σε μόνιμη καθυστέρηση και αφορούν σχεδόν διπλάσια κεφάλαια από τα κεφάλαια που έλαβαν προσφάτως οι τράπεζες με την διαδικασία της  ανακεφαλαιοποίησής τους!

Αρχικά, να σημειώσουμε πως αυτοί που λένε πως οι ελληνικές τράπεζες δεν έχουν χάσει μία, την ώρα που ο λαός έχει χάσει τα πάντα, λένε ένα καραμπινάτο ψέμα. Η αλήθεια είναι πως οι εγχώριες τράπεζες, που ποτέ δεν είχαν την συμπεριφορά ή τα ανοίγματα των καζινο-τραπεζών τύπου Lehman Brothers και των άλλων «ευγενών» τραπεζιτών τζογαδόρων, έχουν χάσει κυριολεκτικά τα αυγά και τα πασχάλια! Πρώτα-πρώτα εξαιτίας του PSI που κούρεψε σύριζα τα κρατικά ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους, καθώς τόσα χρόνια δάνειζαν αδιαμαρτύρητα το ελληνικό δημόσιο αγοράζοντας αβλεπί τους τίτλους του.

Τα λεφτά αυτά, που δανείστηκε το ελληνικό δημόσιο από τις τράπεζες, ελάχιστα τα χρησιμοποίησε παραγωγικά (λ.χ. για το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων). Τα περισσότερα τα μετέτρεψε σε ευνοϊκές εθελούσιες εξόδους υπαλλήλων (ΟΤΕ, Ολυμπιακή, κλπ), σε υψηλότατες συντάξεις των ευγενών ταμείων, σε παχυλά κι αδικαιολόγητα εφάπαξ (έως 400.000(!) για υπαλλήλους της Βουλής), σε επιδόματα πρόνοιας για τυφλούς ταξιτζήδες, παράλυτους μαραθωνοδρόμους και μουγκούς τενόρους, σε υπέρογκες, αδικαιολόγητες κι επικίνδυνες φαρμακευτικές δαπάνες, σε προκλητές και δυνάμει επικίνδυνες ιατρικές εξετάσεις και πράξεις, σε μίζες για υποβρύχια που γέρνουν, αεροπλάνα «τυφλά» και αντιαεροπορικά που σκουριάζουν στις αποθήκες, σε κρατικές προμήθειες για ημέτερους τιμολογημένες επί τρία (Χ 3) σε σχέση με τις διεθνώς αποδεκτές τιμές, σε δημόσια διαφήμιση στους μπετατζήδες με τα ΜΜΕ, τους ίδιους που φτιάχνανε τους δρόμους με τις ανάποδες κλίσεις, τα γυμναστήρια που έμπαζαν νερά και τα αντιπλημμυρικά έργα που πλημμύριζαν στην πρώτη βροχούλα, σε τιμές πενταπλάσιες (!) αυτών των τσίλικων και καλοφτιαγμένων που έφτιαχναν οι «κουτόφραγκοι» στην εσπερία που δεν σκάμπαζαν «νιέντε» από την ατσιδοσύνη, την καπατσοσύνη και την ακριβοπληρωμένη μαγκιά των εγχώριων νταβατζήδων της συμφοράς. Αυτά τα δανεικά λοιπόν, γυρίσανε γύρω-γύρω, λαδώσανε την δήθεν παραγωγική μηχανή, «γρασάρανε» την «ατμομηχανή» των κατάμαυρων ακινήτων, λαδώσανε το εντεράκι του κάθε εργολάβου της πλάκας που πούλαγε το τριάρι στις κουκουβάουνες λίγο φθηνότερα από τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και του κάθε «εισαγωγέα» της συμφοράς που πούλαγε την γραβάτα  για κοστούμι, το πουκάμισο για παλτό και το ιταλικό τζακούζι  για πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων. Αυτά βλέποντας, ο κάθε άλλο παρά αφελής Πάγκαλος, αμόλησε το περίφημο «μαζί τα φάγαμε», αλλά ποτέ δεν διευκρίνισε πόσα έφαγε ο ίδιος και πόσα έφαγε ο κακομοίρης ο εμποροϋπάλληλος, που του πούλαγε τις γραβάτες και τις έξτρα λάρτζ ζώνες των ιταλικών κοστουμιών του.

Έπειτα, ελάτε στην θέση των μετόχων των εγχώριων τραπεζών, που συνολικά έχουν χάσει πάνω από το 90-95% των κεφαλαίων τους. Και μην μου πει κανείς έξυπνος, καλά να πάθουν! Δεν μιλάμε μονάχα για τους πλούσιους τραπεζίτες με τα χοντρά μετοχικά πακέτα, αλλά και τον απλό κοσμάκη που ατύχησε να επενδύσει σε (blue chip!) τραπεζικές μετοχές το υστέρημά του και τώρα το κεφάλαιό του δεν αξίζει ούτε το 1/20 του αρχικού! Κι αν  συνεχίσει η κατρακύλα με την αύξηση των «κόκκινων» δανείων, οι τράπεζες θα απαξιωθούν κι άλλο, ενώ την ίδια στιγμή η τραπεζική πίστη όπως και οποιαδήποτε κίνηση για ανάκαμψη της αγοράς μέσω καινούριων δανείων, θα εξατμιστούν εν τη γενέσει τους, ιδίως αν μιλάμε για στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας.

Πολλοί μιλούν με ευκολία για γενική σεισάχθεια, διαγραφή δηλαδή των οφειλών των «καημένων» και «παραπλανημένων» δανειοληπτών. Συσκοτίζουν όμως και αφήνουν στην σκιά το γεγονός, πως για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει αμέσως μετά να προχωρήσει το τραπεζικό σύστημα σε bail-in εις βάρος των καταθέσεων. Κάτι τέτοιο θα ήταν ίσως ευεργετικό για κάποιους που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους χωρίς την θέλησή τους, αλλά θα ήταν ταυτόχρονα, εκτός από βαθιά ανήθικο και η οριστική ταφόπλακα της τραπεζικής πίστης στην χώρα για πολλά-πολλά χρόνια.  Δεδομένου πως η οικονομία στην σύγχρονη εποχή θεωρείται κλινικά νεκρή χωρίς τραπεζική πίστη, να είναι βέβαιοι όσοι ευαγγελίζονται γενική σεισάχθεια και κούρεμα των δανείων των οφειλετών, πως αυτή θα εξελιχθεί σε bail out εις βάρος των ήδη αγρίως φορολογούμενων μικρο-μεσαίων και νοικοκυραίων. Κάτι τέτοιο όμως είναι αμφίβολο αν θα το αντέξει η ήδη εξαντλημένη φοροδοτικώς ελληνική κοινωνία. Αντιλαμβάνεται κανείς το αδιέξοδο του πράγματος και τον λόγο που αναφέραμε στην αρχή του σημειώματος πως πρόκειται μακροχρονίως για την πιο καυτή πατάτα που έχει στην μασχάλη της η ελληνική κυβέρνηση, ασχέτως από τα αποτελέσματα των βραχυχρόνιων συμφωνιών με την τρόικα.

Συμπερασματικά, οι εγχώριες τράπεζες, οι μέτοχοι, οι ομολογιούχοι, οι στελεχάρες και οι υπάλληλοί τους, βγήκαν κι αυτές/αυτοί ζημιωμένοι από την κρίση. Στην πράξη, είναι «παρκαρισμένες» στο ΤΧΣ, με τις μετοχές τους να παραδέρνουν και το μέλλον τους ζοφερό και κατάμαυρο, λόγω κυρίως των «κόκκινων» δανείων. Δυστυχώς αυτή η μαυρίλα, είναι νομοτέλεια πως θα εγκυμονήσει κι άλλες καταιγίδες εις βάρος των νοικοκυραίων και της μεσαίας τάξης, είτε καλυφθεί η διαφαινόμενη επιπλέον χασούρα με bail out (νέα ανακεφαλαιοποίηση εις βάρος των φορολογούμενων) είτε καλυφθεί με bail in (κούρεμα των καταθέσεων). Πάντως το να επιχειρηθεί να «βγει» η ζημιά από τον μαζικό εκπλειστηριασμό εκατοντάδων χιλιάδων ακινήτων, φαίνεται πως δεν το θέλει κανείς και το ξορκίζουν μετά βδελυγμίας απαξάπαντες, με πρώτους και καλύτερους την κυβέρνηση και τους ίδιους τους τραπεζίτες.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. vassilis avatar
    vassilis 20/11/2013 11:24:40

    Δεν αναφερεις τιποτα για την ευθυνη των τραπεζων να χορηγουν δανεια σε ημετερους πολιτικους,καναλαρχες,πολιτικα κομματα κ.λ χωρις να εχουν εγγυημενη την αποπληρωρωμη τους!Γιατι λοιπον πρεπει να πληρωσει ο πολιτης το οτι αυτοι τα φαγανε:

    • akenaton avatar
      akenaton @ vassilis 20/11/2013 16:25:59

      Οι τραπεζίτες και οι μέτοχοι πλήρωσαν τις ευθύνες τους χάνοντας οι μεν πρώτοι τις τράπεζές τους οι δε δεύτεροι τις επενδύσεις τους. Είναι σωστό την χασούρα των δανειοληπτών να την πληρώσουν οι καταθέτες; Αυτό είναι το ερώτημα με την προφανή για μένα (ΟΧΙ!) αλλά όχι και τόσο προφανή για άλλους απάντηση ...

  2. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 20/11/2013 11:29:34

    Εχετε δίκιο σε όλα αγαπητέ Akenaton. Καμία λύση στο πρόβλημα δεν ακούμε και δε διαβάζουμε.
    Αν και δεν είναι εύκολο να προταθεί μία και μοναδική λύση, εφόσον όλες οι περιπτώσεις δεν είναι ίδιες, θα πρότεινα, για να γίνει συζήτηση, οι τράπεζες εφόσον έχουν εισπράξει ένα ποσό από κάθε δάνειο ανεξαρτήτως κατηγορίας, να μηδενίσουν πλέον τα επιτόκια και να εισπράξουν το κεφάλαιο τους. Οπως είπατε οι ίδιοι οι τραπεζίτες δε θέλουν να προβούν σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, θα δίνονται σε κλάσμα της αξίας κι ο δανειολήπτης θα μένει με το υπόλοιπο χρεωμένος μέχρι να πεθάνει. Αγοραπωλησίες δε θα γίνονται στο μέλλον εφόσον και να θέλω να αγοράσω θα μου το παίρνει η τράπεζα.

    Κατά την γνώμη μου είναι ένας καλός τρόπος η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί να τελειώσει με τις μικρότερες απώλειες για όλους! Ούτως ή άλλως τα ακίνητα έχουν απαξιωθεί. Οσον αφορά καταναλωτικά διακοποδάνεια κι άλλα του είδους....ε ας γράψουν ζημιές κι ας πάνε παρακάτω αν δε γίνεται αλλιώς.

    Για να αντιστρέψω....ανεμοσκορπίσματα, διαολομαζώματα!

    • akenaton avatar
      akenaton @ σιδεράκιας 20/11/2013 16:32:19

      Υπάρχουν προτάσεις για την λύση του γρίφου και οι πιο σωστές στρέφονται στην κατά περίπτωση αντιμετώπιση των οφειλετών. Ας πούμε στα στεγαστικά, παρατηρείται καλύτερη εξυπηρέτηση των δανείων στις περιπτώσεις που συμμετείχε κατά σημαντικό ποσοστό με ίδια κεφάλαια ο δανειολήπτης. Οι λόγοι είναι προφανείς. Στις περιπτώσεις που οι τράπεζα χρηματοδότησε πλήρως την αγορά, ακόμη και το "μαύρο" κομμάτι της (με "επισκευαστικό"), εκεί παρατηρούνται και οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις, πάλι για προφανείς λόγους. Οι προσεγγίσεις λοιπόν δεν μπορεί παρά να είναι διαφορετικές σε τέτοιες διαφορετικές περιπτώσεις "κόκκινων" δανείων.

  3. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 20/11/2013 11:33:56

    Χωρίς πολλά λόγια και κλαψούρες έχω να πω μόνο ένα πράγμα:
    Αν μπορούν να πάρουν τα λεφτά οι τράπεζες ας τα πάρουν. Το θέμα είναι ότι δεν μπορούν. Κάθε προσπάθεια θα πέφτει στο κενό. Όλο και περισσότεροι πολίτες δεν θα μπορούν να ανταποκριθουν. Ίσως αρχίσουν να τους κατάσχουν τα σπίτια. Ξέρουμε ότι αν κάτι τέτοιο συμβεί μαζικά οι τιμές των σπιτιών θα υποχωρήσουν ακόμη περισσότερο, οπότε οι τράπεζες θα χάσουν ακόμη περισσότερα.

    Έχω την εντύπωση ότι οι τράπεζες εξαπατούν πρώτα απ' όλα τους εαυτούς τους αν νομίζουν ότι μεγάλο ή το μεγαλύτερο μέρος των κόκκινων δανείων θα εισπραχθεί. Ας αρχίσουν να το συνηθίζουν. Δεν είναι κακό.

    Τι θα γίνει αν οι τράπεζες τελικά χάσουν κι αυτά τα χρήματα; Αν καταστραφούν;
    Να κόψουν τον λαιμό τους προσωπικά δεν με νοιάζει.

    Μα θα καταστραφεί η χώρα δίχως τράπεζες!!!!!!
    Να καταστραφεί, να τελειώνουμε.

  4. δουλαβερης γερασιμος avatar
    δουλαβερης γερασιμος 20/11/2013 12:09:43

    ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ, ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ. ΚΑΛΑ ΝΕΑ Ε?

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ δουλαβερης γερασιμος 20/11/2013 18:10:09

      Τουλάχιστον να μην καταστραφώ μόνος.....

  5. Magganas avatar
    Magganas 20/11/2013 12:18:26

    Οι τράπεζες δεν είναι εντελώς αμέτοχες στη σημερινή κατάσταση φίλτατε Akenaton...
    Όσον αφορά τα κόκκινα δάνεια, έχω να επισημάνω:

    Στις πολιτισμένες κι ευημερούσες ευρωπαϊκές χώρες, ισχύει το εξής:
    Κάθε εργαζόμενος σε υπαλληλικό καθεστώς (είτε ιδιωτικός είτε δημόσιος) μπορεί να έχει μόνο μία πιστωτική κάρτα. Αυτήν την εκδίδει η τράπεζα που μπαίνει ο μισθός του. Άλλη τράπεζα πέραν αυτής απαγορεύεται να του εκδώσει πιστωτική κάρτα. Υπάρχει κεντρική μηχανογράφηση δεν ξεφεύγει κανείς αλλά δεν το κάνουν και οι τράπεζες. Το δε ποσό που μπορεί να χρεωθεί η πιστωτική κάρτα είναι περίπου στο μισό του μισθού του. Δηλαδή εάν παίρνει 1.000 Ευρώ μισθό, μπορες να χρεώσει την πιστωτική μόνο μέχρι 500 Ευρώ. Τον άλλο μήνα θα μπει ο μισθός, θα κρατηθούν τα 500 συν τον τόκο, του μένουνε τα υπόλοιπα 500 κι έχει πάλι 500 αέρα να χρεώσει την κάρτα.
    Στην Ελλάδα βλέπαμε εργαζόμενους με 600 Ευρώ μισθό, να έχουνε 10 πιστωτικές κάρτες από 10 διαφορετικές τράπεζες και όλες χρεωμένες με 5.000 Ευρώ η καθεμία!!!!! Πώς θα ξεπληρώσει αυτός ο άνθρωπος 50.000 Ευρώ χρέος (και μάλιστα με 17%-18% τόκο) με 600 Ευρώ μισθό;;;;;;;;;;;;;
    Τα ίδια για τους ελεύθερους επαγγελματίες, εμπόρους, μικρομεσαίους επιχειρηματίες κτλ.
    Στο εξωτερικό, δάνεια κίνησης και μπλοκ επιταγών παίρνεις μόνο από την τράπεζα η οποία είναι η βασική τράπεζα που κάνεις τις συναλλαγές σου σαν εταιρεία και η οποία είναι αυτή που αναγράφεται στα τιμολόγια και στο επιστολόχαρτό σου. Αναλόγως της δυναμικότητάς σου αλλά και αναλόγως του αντικρίσματος που έχεις είναι και το μπλοκ επιταγών που παίρνεις. Η τράπεζα βλέπει την κινητικότητα, αναλόγως σου βάζει όριο σε κάθε φύλλο (π.χ. 2.000 Ευρώ) κι έτσι δεν μπορείς να "πλημμυρίσεις" την αγορά με επιταγές χωρίς αντίκρυσμα. Πέραν τούτου, οι επιταγές είναι εξαργυρώσιμες μέσα σε 15 ημέρες. "Σκάει" η πρώτη, αυτόματα ακυρώνεται το μπλοκ σου ολόκληρο, τέρμα. Αυτό το σύστημα που υπήρχε στην Ελλάδα με τις επιταγές να έχουνε ημερομηνία μετά από 10 μήνες και να αλλάζουνε χέρια αβέρτα δεν υπάρχει σε καμία χώρα ούτε καν στις υποσαχάριες...

    Όσον αφορά τη "στέγαση", το μέγα λάθος των τραπεζών στην Ελλάδα είναι ότι χρηματοδοτούσαν και τα "μαύρα". Η αντικειμενική αξία ήταν 200.000 και η εμπορική 400.000 για κάποιο ακίνητο. Στα συμβόλαια αναγράφηκε 200.000 και η τράπεζα έδωσε δάνειο 400.000 με πρόφαση επισκευές κτλ. Ο δανειολήπτης "έσκασε", οι αντικειμενικές αξίες έπεσαν και η τράπεζα βρέθηκε να έχει ένα ακίνητο το οποίο μπορεί να βγάλει στο σφυρί για 80 χιλιάρικα ενώ έδωσε δάνειο 400...
    (Το σύστημα "αντικειμενική-εμπορική" όπου δηλαδή γίνονται με τις ευλογίες του κράτους και των τραπεζών μαύρες συναλλαγές και ξέπλυμα χρήματος δεν υπάρχει ούτε στη Γουινέα Μπισάου ή στην Κολομβία...)

    Άλλο λάθος των τραπεζών στην Ελλάδα είναι ότι είχαν πρεμούρα να πιάσουν "πελάτη" το κράτος.
    Ολόιδια νοοτροπία με τους πολίτες.
    Όνειρο κάθε πολίτη να προσληφθεί στο δημόσιο και όνειρο κάθε επιχειρηματία (ανεξαρτήτως βεληνεκούς) να "προμηθεύσει" το κράτος με (υπερτιμολογημένα) αγαθά ή υπηρεσίες (κοινώς αέρα κοπανιστό)...
    Το ίδιο ίσχυε και για τις τράπεζες στην Ελλάδα.
    Το "σκάσιμο" του κράτους έπρεπε να το προβλέψουν οι τράπεζες και να προφυλαχθούν.

    Κλείνοντας φίλτατε akenaton, θέλω να πω ότι οι τράπεζες δεν είναι εντελώς αμέτοχες ούτε στο δικό τους χάλι ούτε στο χάλι της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.
    Πόνταραν στην υπερκατανάλωση που χαρακτηρίζει κράτος και πολίτες αλλά δεν πόνταραν στο ότι θα μας αποκλείσουν οι αγορές...

    • Αντίθεσις avatar
      Αντίθεσις @ Magganas 20/11/2013 13:02:00

      > Αυτό το σύστημα που υπήρχε στην Ελλάδα με τις επιταγές να έχουνε ημερομηνία μετά από 10 μήνες και να αλλάζουνε χέρια αβέρτα δεν υπάρχει σε καμία χώρα

      Οι μεταχρονολογημένες επιταγές είναι εφεύρημα της αγοράς για παροχή πίστωσης, από την εποχή που οι τράπεζες ήταν ιδιαίτερα σφιχτές, αντικαθιστώντας σιγά σιγά τις συναλλαγματικές. Δηλαδή από όργανο διευκόλυνσης συναλλαγών κατέληξε σε εργαλείο πίστωσης. Ομοίως με την παροχή εργασίας από "ελεύθερους" επαγγελματίες με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών, που επίσης δεν υπάρχει αντίστοιχο σε άλλες χώρες: αντίδραση της αγοράς στο γραφειοκρατικό (χειρωνακτικό μέχρι λίαν προσφάτως) περιβάλλον αναγγελίας πρόσληψης, απόλυσης και μεταβολής καθεστώτος εργασίας καθώς και στις εκτιμώμενες ως υψηλές εργοδοτικές εισφορές.

    • νικος π. avatar
      νικος π. @ Magganas 20/11/2013 13:42:46

      παρα παρα πολυ σωστα οι τραπεζες ρισκαραν παραλογα δανειζοντας χωρις σοβαρες εγγυησεις γι'αθτο και το σακοκκινα δανεια.

      • akenaton avatar
        akenaton @ νικος π. 20/11/2013 16:35:39

        Κι εκεί που δεν ρίσκαραν (ομόλογα ελληνικού δημοσίου) είδαμε τα χαίρια τους. Εν πάση περιπτώσει, οι τράπεζες πλήρωσαν για τις ευθύνες τους. Τώρα τι γίνεται;

        • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
          ΝΙΚΟΛΑΣ @ akenaton 20/11/2013 18:07:50

          Οταν λες οτι πλήρωσαν για τις ευθύνες τους εννοείς οτι επέστρεψαν στο κράτος τα 153 δις ευρώ που πήραν απο τον Καραμανλή και τον ΓΑΠ για να μην καταρρεύσουν?
          Διότι απ' ότι ξέρω δεν επέστρεψαν ούτε ενα σεντ, σε αντίθεση με τις Αμερικανικές που κοντεύουν να εξοφλήσουν το κράτος για την σωτηρία τους...

          • akenaton avatar
            akenaton @ ΝΙΚΟΛΑΣ 21/11/2013 10:56:17

            Οι ελληνικές τράπεζες ούτε είχαν ούτε και έχουν καμιά σχέση με τις καζινο-τράπεζες των ΗΠΑ που πτώχευσαν. Ούτε καν με τις κυπριακές. Για ό,τι έπαθαν, φταίει κατά μεγάλο μέρος η πολιτική ιντελιγκέντσια της χώρας. Από τον Καραμανλή πήραν μονάχα εγγυήσεις. Ομοίως και από τον ΓΑΠ. Χρήματα πήραν μονάχα μέσα της ανακεφαλαιοποίησης που πιθανώς δεν θα περάσουν τελικά στους φορολογούμενους ως χρέος. Θα το δούμε αυτό. Όταν λέω πλήρωσαν, εννοώ πως τους πήραν και τα σώβρακα. Εσείς τι ζητάτε ακριβώς; Να "πληρώσουν" και οι καταθέτες την λέζα; Αν ναι, πείτε το ανοιχτά αγαπητέ, μην κρύβεστε πίσω από τόσα δακρύβρεκτα σχόλια!

          • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
            ΝΙΚΟΛΑΣ @ akenaton 21/11/2013 17:16:37

            ΕΣΥ ζητάς να “πληρώσουν” και οι καταθέτες την λέζα οταν λες οτι η κατάθεση είναι "επένδυση" και έχει ρίσκο, όχι εγώ. Αρα μπορεί και να κουρευτεί. Αυτό δεν το κατάλαβα μόνο εγώ, αλλά και άλλοι φίλοι εδώ στο Αντινιούζ, όπως προκύπτει και απο σχόλιά τους. Αν κατάλαβα λαθος διόρθωσέ με. Πάντως εγώ πιστεύω πως αν ο Σαμαράς δεχτεί κούρεμα καταθέσεων στις Ελληνικές τράπεζες θα πρέπει πάραυτα να παραιτηθεί. Εσύ συμφωνείς?
            Οσον αφορά τις Ελληνικές τράπεζες, ουσιαστικά επιβεβαιώνεις αυτά που λέω σε άλλο σχόλιό μου παρακάτω. Πραδεχεσαι τις συναλλαγές (τουλάχιστον ύποπτες και κρυφές απο τον λαό) μεταξύ Ελλήνων πολιτικών και τραπεζιτών. Ενώ οι ξένοι τραπεζίτες που χρεωκόπησαν εξ ίσου, είχαν τέτοιες συναλλαγές κυρίως με τζογαδόρους και εργολάβους. Ομως το συμπέρασμα και στις δυο περιπτώσεις είναι οτι οι Τραπεζίτες (δεν έχω ακόμη αποδείξεις αλλα αποχρώσες ενδείξεις οτι είναι και ποινικά κολασιμη η σαφώς κακή διαχείρηση των τραπεζών τους), είναι το ίδιο υπεύθυνοι για τη χρεωκοπία τους. Ο λαός τελών εν πλήρει αγνοία αυτών των υπόπτων συναλλαγών καλείται αιφνιδίως στην Ελλάδα να πληρώσει το λογαριασμό επειδή τα έφαγαν οι κακοδιαχειριστές τραπεζίτες με τους πολιτικούς και τα λαμόγια τους, ενώ στις υπόλοιπες χώρες των PIIGS με τους εργολάβους και τους τζογαδόρους.
            Μας ενδιαφέρει εμάς με ποιούς τα έφαγαν, οταν μόνο το σύνολο του λογαριασμού μας ανακοινώνουν και καλούν να τον πληρώσουμε χωρίς καμμία ανάλυση καν ,πως δημιουργήθηκε αυτός ο λογαριασμός? (ξέρω θα γίνει η μία και μόνη εξεταστική...χαχαχα)
            Αυτό με τις εγγυήσεις πάλι γιατί το λές? Εγώ που έχω στεγαστικό 50000 ευρώ, και τώρα είμαι άνεργος θα μου δώσει το κράτος εγγύση 50.000 ευρώ να το εξοφλήσω? Παρόλο που δεν έκανα κανένα λάθος διαχείρησης στη δουλειά μου όπως οι τραπεζίτες.
            Ολα τα δάνεια και ιδίως αυτά που μας χρεωνουν τώρα οι δανειστές μας εγγυήσεις δεν είναι?Θα τους πούμε δεν σας χρωστάμε χρήματα γιατι ό,τι μας δώσατε ήταν εγγυήσεις? Αλήθεια γιατί δεχτηκαν τον αισχρό εκβιασμό των πολιτικάντιδων που υπαινίσεσσαι και χάσανε και τα σώβρακα των μετόχων και των καταθετών τους διοτι τα δικά τους τά έχουν?

  6. διον avatar
    διον 20/11/2013 12:27:24

    ...αγαπητε Akenaton η ¨αληθεια ¨εχει παντα δυο οψεις,η δικια σου αληθεια νομιζω οτι θελει να δημιουργει ενοχες στον Ελληνα πολιτη, ωστε να δεχεται αδιαμαρτηρητα τα μετρα,(μαζι τα φαγαμε) -η οποια εχει σιγουρα ψηγματα αληθειας-αλλα καταπινει μονιμα τις ευθηνες των πολιτικων που εχουν ονοματεπωνημο ,κ για τις οποιες δεν εχει πληρωσει ΚΑΝΕΝΑΣ τους σε αντιθεση με τον ελληνικο λαο που πληρωνει κ θα πληρωνει ισως για παντα. Αραγε οι κακομοιροι οι τραπεζιτες θα ελεχθουν ποτε για τα θαλασσοδανεια σε επιχειρηματιες κ κομματα που πηγαν ακλαφτα ? αλλα ξεχασα αυτους κ τους εαυτους τους τους εχει ηδη αθωωσει ο Βενιζελος με δικης του εμπνευσεις νομους γ αυτα που εκαναν η θα κανουν....

    • akenaton avatar
      akenaton @ διον 20/11/2013 16:37:49

      Με αδικείτε. Μάλλιασε το πληκτρολόγιό μου στο αντινιούζ να γράφω για την τιμωρία των ενόχων. Έτερον εκάτερον όμως. Εδώ έχουμε μια δύσκολη παγιωμένη κατάσταση. Δεν θα λυθεί με ευχολόγια και επιμερισμό ευθυνών. Χρειάζεται επιμερισμό κόστους. Με άλλα λόγια κάποιος θα πρέπει να πληρώσει τον λογαριασμό... Ποιός θα είναι αυτός;

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 20/11/2013 13:07:00

    Δικιο εχεις αλλά που να το βρεις.
    Μικροι γραφαμε στο σχολειο εκθεσεις για την αποταμιευση.Δημιουργησαμε ομως μια κοινωνια που ο αποταμιευτης λοιδωρειται και ο μπαταξης και φεσαδορος δοξαζεται και θεωρειται αδικημενος.
    Οι μετοχοι των τραπεζων εχασαν το 90% της αξιας των μετοχων τους αλλά κανεις δεν κλαιει για αυτους.Ουτε για τους ομολογιουχους που εμπιστευθηκαν το ελληνικο δημοσιο και αγορασαν ομολογα που κουρευθηκαν.Οι καταθεσεις ακομη δεν εχουν κουρευθει αλλά μολις κατω απο την επιφανεια ειναι τα χαιρεκακα μηνυματα μισους αυτων που ζητανε να κουρευθουν.Ουσιαστικα ολο το αντιμνημονιακο μπλοκ αυτο ζηταει,τα εχει με τους αποταμιευτες καταθετες γιατι θελουν να διατηρησουν τις καταθεσεις τους και σε ευρω μαλιστα.
    Οποιον εγκλημα.Πλην ομως αυτοι που δανεισθηκαν υπερμετρα και αγορασαν σπιτια και σπιταρωνες πρεπει να μη πληρωνουν και να τους χαρισθουν τα σπιτια γιατι αυτη ειναι η κοινωνικη δικαιοσυνη.
    Εννοειται οτι μια χωρα με αυτες τις αντιληψεις θα εκκαθαρισθει συντομα και η ιδια απο την ιστορια.

  8. Zame avatar
    Zame 20/11/2013 13:26:37

    Γιατι περα τον - ξορκίζμο μετά βδελυγμίας- απαξάπαντων,
    ο 50χρονος άνδρας από τη Μηλιά της Ορεινής Ναυπακτίας ο οποίος έκαψε το ίδιο του το σπίτι και πέταξε στο γκρεμό του αυτοκίνητό του-..
    δειχνει και εναν 'αλλο δρομο'..

    αλλα βέβαια αν βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι
    πορτοκάλια,γαιδουραγκαθα & γάιδαρους..
    αν δεν είναι η εγγύηση του 'μενού μιας 'καυτής πατάτας ..
    τότε το πιθανότερο είναι οι γάιδαροι να φάνε & τα πορτοκάλια..
    με ότι αυτό συνεπάγεται..κλπ.

    Αν επιθυμούμε μία ιεράρχηση προτεραιοτήτων & αξιών τότε έχουν έχουν τελείως διαφορετική προσέγγιση και επεξεργασία τα
    π.χ.
    *) τοκογλύφους και αχόρταγα όρνια
    *) «εκεί που δεν πρέπει», δηλαδή την υπογραφή του
    *) Τα λεφτά αυτά, που δανείστηκε το ελληνικό δημόσιο από τις τράπεζες, ελάχιστα τα χρησιμοποίησε παραγωγικά
    *) αυτοί που λένε πως οι ελληνικές τράπεζες δεν έχουν χάσει μία, την ώρα που ο λαός έχει χάσει τα πάντα, λένε ένα καραμπινάτο ψέμα.
    * ) συμπεριφορά ή τα ανοίγματα των καζινο-τραπεζών

    Τράπεζες vs Δημόσιο & την πληρώνει άλλος.. !!! ..
    -αντί να αποζημιωθεί-
    θυμίζει εκείνο το ..
    άλλος τρώει & γ###ει & άλλος πληρώνει..κραυγαλεα ομως
    τοτε μια χαρά πάμε..
    για να μην διαμαρτυρόμαστε μετά δηλαδή..

    & αυτοί οι καθε λογης μέτοχοι
    (κάνανε εμπόρευμα το χρήμα πού εντάχτηκε σε όλες τις 'επεξεργασίες του σύγχρονου μάρκετινγκ..& της ..'τραπεζικής πίστης..)
    & πού χάσανε -πάνω από το 90-95% των κεφαλαίων τους-
    πως άντεξαν τόση χασούρα ..χρόνια ?
    μήπως το ένοχο & μάλιστα 'λίπος αναζητείται σε λάθος περιοχή ?

    Η - κλινικά νεκρή οικονομία της σύγχρονης εποχής
    πολύ φοβάμαι πως μετά τα μηδενικά επιτόκια..
    δεν θα αργήσουν να περάσουν στα αρνητικά επιτόκια..
    (παρε 10 & φερε οτι μπορεις..αρκει να 'ριχνεις νερο στο μυλο')
    γιατί στο βωμό της αισχροκερδείας αυτοι οι τοκογυφτοι ορνεα..κλπ
    προσφεραν εργο..!
    (ΑΝ η ΖΗΜΙΑ εδειξε ΕΡΓΟ )
    αφού συνδυαστήκαν με μετακινήσεις πλουτισμων & πληθυσμών , συμμετοχή της τεχνολογίας στην αγορά εργασίας..κλπ
    επιταχύνθηκε η ανεργία-εργασία-απασχόληση..
    πού είναι & η ισορροπία όχι μόνον..
    αφού συμβάλει στην βιωσιμότητα της εύρυθμης συλλογικότητας ..κλπ
    κυριολεκτικά δηλαδή ..ανεμοσκορπίσματα, διαολομαζώματα..
    όπως σωστά ανέφερε ο Σιδερακιας παραπάνω.

    Τραπεζες ΧΩΡΙΣ ενεργούς ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ δεν γίνεται
    Ενεργοί άνθρωποι χωρίς τράπεζες ..γίνεται

    Ισως σε μερικά χρόνια να μην χρειάζεται να δουλεύει κανείς
    και ο πλούτος θα "παράγεται & παίζεται" εικονικά..
    Αλλα η στοιχειώδεις έστω ισορροπία πως θα επιτευχτεί
    χωρίς απασχόληση..ΠΩΣ ?
    Για πια αναπτυξη ακριβως ψαχνουμε..?

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ Zame 20/11/2013 21:25:22

      "μετά τα μηδενικά επιτόκια δεν θα αργήσουν να περάσουν στα αρνητικά επιτόκια"

      "Τραπεζες ΧΩΡΙΣ ενεργούς ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ δεν γίνεται. Ενεργοί άνθρωποι χωρίς τράπεζες γίνεται"

      Αυτά τα κατάλαβα και μου άρεσαν στο κατά τα άλλα νεφελώδες σχόλιό σου.

      • Zame avatar
        Zame @ Γιώργος Αχαιός 21/11/2013 13:50:19

        Συγχωρέστε με για το νεφελώδες σχόλιο..
        αλλά με τόση *αριστοτεχνική ΘΟΛΟΥΡΑ γύρω μας..
        είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση η ευκρίνεια..
        δεν νομιζεται..
        ειδικά όταν προέρχεται από τα *εξειδικευμένα εργαστήρια ακριβοπληρωμένων ερευνών..κλπ.
        ώστε απειλούμενοι & εγκλωβισμένοι πάντα από την επιβεβλημένη λογική του
        -ελάσσονος κακού-περνώντας από το ένα μη χειρον στο επόμενο..
        μέχρι ναρθεί το χείριστο..
        αλλά ίσως όσο & λάθος να το αντιλαμβάνομαι..
        θεωρώ πως η σεισάχθεια είναι η μόναδικη δίκαια & συμφέρουσα-πολλαπλώς- για ΟΛΟΥΣ λύση.
        Γιατί η εξορθολογισμενη στην κατά περίπτωση αντιμετώπιση των οφειλετών..
        νομίζω πως για ευνόητους λόγους.. *χλομιάζει λιγάκι

  9. διον avatar
    διον 20/11/2013 13:30:35

    ....δεν γινεται να κατηγορουμε τον Συριζα για σοβιετια αλλα οι τραπεζες να επιβιωνουν με δημοσιο χρημα! ας κρατικοποιηθουν! αλλιως ο καθε επιχειρηματιας που τα κανει σκ...να τον σωνει το κρατος!

  10. cp avatar
    cp 20/11/2013 14:14:11

    Οι παρατηρήσεις του Magganas με καλύπτουν. Γνωρίζω ελαιοχρωματιστή με 100.000 δάνεια /κάρτες κτλ και με περιουσία χωράφι 5.000 € (προ κρίσης) και εξ αδιαιρέτου. Ποιός αφρων τα έδωσε ?
    Τα στεγαστικά είναι η κορυφή του παγόβουνου και τα ποιό τακτοποιημένα.
    Στα επιχειρηματικά υπάρχει και το θέμα των ........ ρόζ δανείων.Ανακυκλούμενη πίστωση για να μην γίνουν κόκκινα ,αλλά ναρκοθετημένα ,λόγω μείωσης τζίρου και αυξημένης φορολόγησης.
    Αυτό είναι συνέπεια της ύφεσης και του αποπληθωρισμού.
    Είναι ,κατά την γνώμη μου απολύτως βέβαιο ότι μόνο με εθνικό νόμισμα μπορεί η Ελλάς να πετύχει ρυθμούς ανάπτυξης 5-6% και λυθούν τέτοιου είδους θέματα.
    Λύσεις υπάρχουν και δίκαιες ,αλλά χωρίς ρευστότητα είναι απλώς αδύνατον να εφαρμοστούν.
    Στην οικονομία πάντα δίδεται όχι άφεση αμαρτιών αλλά αυξημένη κατανόηση όταν οι προσδοκίες για το μέλλον επαυξάνουν.

  11. Νεος avatar
    Νεος 20/11/2013 15:22:51

    Τουλάχιστον ο Πρετεντέρης όταν λέει παρόμοιες εξυπνάδες το κάνει επωνύμως και όχι με ψευδώνυμο παριστάνοντας τον άδολο σχολιαστή. Χρεώνεται λοιπόν το κόστος των τοποθετήσεων του, δηλαδή δεν μπορεί να κυκλοφορεί μέρα μεσημέρι μέσα σε κόσμο χωρίς φόβο. Αντιθέτως εσύ όπως και μερικοί άλλοι έχετε βρει τρόπο να παρουσιάζεται μισές αλήθειες με τον πιο χυδαίο τρόπο στο όνομα δήθεν του «αντιλαϊκισμού» κι αμέσως αφού πατήσετε έντερ για να αναρτηθούν όλες αυτές οι ομορφιές, σε αντίθεση με τους Πρετεντέρηδες έχετε το θράσος να κυκλοφορείτε ανωνύμως ανάμεσά μας άνετοι, κοτσονάτοι και ωραίοι.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νεος 20/11/2013 16:39:49

      Για γράψτε μου μια "εξυπνάδα" από το κείμενο κι εγώ θα σας στείλω τα στοιχεία μου να με βρίζετε και επωνύμως. Άντε, περιμένω.

    • factorx avatar
      factorx @ Νεος 20/11/2013 20:34:08

      Ή πρέπει να έχεις μεγάλα ψυχολογικά προβλήματα ή να είσαι εντελώς αστοιχείωτος και δεν μπορείς να διαμορφώσεις μια πρόταση της προκοπής. Κατά τα άλλα το site είναι επώνυμο και αν ψάξεις λίγο θα το βρείς

    • Tassos avatar
      Tassos @ Νεος 20/11/2013 20:45:24

      Δηλ. άμα δώσουν τα ονόματά τους τι θα κάνεις? Θα τους δείρεις? Και ποιοί είστε εσείς που είστε η πλειοψηφία? Γιατί σε κόβω για αρουραίο...

    • George avatar
      George @ Νεος 21/11/2013 09:35:57

      Πιο χρήσιμο και ενδιαφέρων να μας λέγατε την πάσα αλήθεια (κατά την άποψή σας).

  12. vaggelis avatar
    vaggelis 20/11/2013 15:34:44

    για το θεμα της Αγροτικης που την πουλησαν μεσα σε μια νυχτα δεν βλεπω να λες τιποτα,οπως και ολοι οι αλλοι πολιτικοι,δημοσιογραφοικλπ. Εμεις που πηραμε στεγαστικα απο αυτην και μειναμε στην κακη ατε γιατι δεν ηταν αξιοι να μας κανουν μια ρυθμιση εγκαιρα, και ουτε μας ειδοποιησαν οτι θα πουλιοταν και θα φταναμε εδω που φτασαμε,τι θα κανουμε τωρα?Δωσανε ταα δανεια μας στις εισπρακτικες,μας τρελαινουν στα τηλεφωνα χωρις να ξερουν να μας πουν τι θα γινει στην συνεχεια,το γραφειο του εκκαθαριστη μας λεει αλλα κι αλλα,τα πανωτοκια τρεχουν σαν τρελα λογω των καθυστερημενων ποσων και φως δεν φαινεται πουθενα στον οριζοντα.Ωραια πραγματα,συγχαρητηρια σε ολους τους κυβερνωντες και μη και στα σαινια που εχουν για συμβουλους

  13. ΓΕΩΡΓΙΟΣ avatar
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ 20/11/2013 16:28:25

    Φίλοι μου ο Τραπεζίτης ουδέποτε θέλησε να ξεκοκκινήσει δάνειο.Στους μόνους που έκανε διευκολήνσεις αποπληρωμής τα τελευταία 10 χρόνια ήταν:1.σε αυτούς που δεν είχαν τίποτε με όποιο τρόπο στο όνομα τους,2.σε αυτούς που κάποιος μπάρμπας στην κορώνη ενδιαφερόταν.Σε όλους τους υπόλοιπους πρότεινε διεκόλυνση αποπληρωμής με όρους αντικειμενικά αδύνατους.Δηλαδή χρειαζόντουσαν νόμοι τύπου ΚΑΤΣΕΛΗ για να βρεθούν λύσεις και σε όποιο βαθμό βρεθήκαν?

  14. ΓΡΗΓΟΡΗς avatar
    ΓΡΗΓΟΡΗς 20/11/2013 16:37:41

    επιπλεον με τα τοκογλυφικα επιτοκια + 19% στις καρτες ,με πληθωρισμο 1-2%δεν δικαιουνται να λενε οτι ειναι χαμενοι.Τοσα χρονια εβγαλαν υπερκερδη,οσο μπορουσε & πληρωνε ο κοσμος.Επιπλεον ,καθε εξη μηνες οι τοκοι των δανειων προστιθενται στο κεφαλαιο ,για αυτο δεν μπορουν να ξεπληρωθουν ποτε.

  15. akenaton avatar
    akenaton 20/11/2013 17:22:25

    Δεν θέλω να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου, αλλά όταν δίνανε κάρτες και καταναλωτικά-διακοποδάνεια-γαμοδάνεια-εορτοδάνεια στον κάθε πικραμένο, με συνέπεια να υπάρχει (προ κρίσης) 20% μπαταχτσιλίκι καραμπινάτο σε αυτά τα προϊόντα, το ψηλό επιτόκιο τους έφερνε μία η άλλη στην ουσία. Στην πράξη, οι τράπεζες ψάρευαν με αυτόν τον τρόπο πελάτες για στεγαστικά, που ήταν το παντεσπάνι τους τόσα χρόνια. Δυστυχώς για όλους, κατάντησαν αυτά τα ίδια στεγαστικά να είναι ο εφιάλτης τους στα χρόνια της κρίσης. Και αργά αλλά σταθερά κινδυνεύουν να γίνουν η θηλιά που θα πνίξει την χώρα.

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ akenaton 20/11/2013 18:01:21

      Και να σκεφτεί κανείς οτι τα δανεια των πολιτών στις Τράπεζες δεν αύξησαν ούτε κατα 1 σεντ το χρέος της Ελλάδος, εν αντιθέσει με τα δάνεια σε αγαστή συνεργασία των Μεγαλοτραπεζιτων και των Νταβατζήδων με τους κάθε είδους Τσοχατζαραίους που ποτέ εμείς δεν ψηφίσαμε...

    • cp avatar
      cp @ akenaton 20/11/2013 21:38:37

      Τα επιχειρηματικά ,όχι τα στεγαστικά είναι μεγαλύτερο πρόβλημα !

  16. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 20/11/2013 17:55:06

    Αγαπητέ Νέε, δίκαια η αγανάκτησή σου.
    Μην ανησυχείς όμως. Εχουν γνώση οι φύλακες.
    Αυτή τη φορά δύσκολα θα μας εξαπατήσουν .Δεν εν διαθέτουν άλλωστε και το χρήμα. Τις ειλικρινείς και έντιμες προθέσεις ακόμα κι αν είμαστε αφελείς, κάποια στιγμή θα τις νοιώσουμε, λόγω της ευεργετικής επίδρασής τους πάνω μας. Οι απατηλές δεν θα μας επηρεάσουν γιατί έχουμε ήδη πάρει την απόφασή μας ιδίως τώρα που δεν έχουμε να χάσουμε παρά μόνο τις όλο και πιο βαρειές αλυσίδες που μας ετοιμάζουν, χωρίς να καταλαβαίνουν οτι τυ πήραμε χαμπάρι...

  17. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 20/11/2013 21:19:41

    Μερικές σκόρπιες παρατηρήσεις:
    1. Οι περισσότεροι δανειολήπτες (των στεγαστικών κυρίως), που δυσκολεύονται, απέβλεπαν εύλογα κατά τη γνώμη μου, όταν δανείστηκαν, στο ότι θα συνεχίσουν να έχουν ένα α΄εισόδημα και θα μπορούν έτσι να αποπληρώνουν κανονικά. Αυτό έκαναν, άλλωστε, προ "κρίσης": οι επισφάλειες ήταν φυσιολογικές -γύρω στον μέσο ευρωπαϊκό όρο, αν δεν απατώμαι. Το εισόδημά τους αυτό μειώθηκε απρόοπτα και δεν επαρκεί, εν όψει των βασικών βιοτικών τους αναγκών και των αυξημένων φορολογικών τους υποχρεώσεων -οι αντικειμενικές συνθήκες άλλαξαν. Η δόση του δανείου τους πρέπει να προσαρμοστεί στο τρέχον εισόδημά τους. Κάτι τέτοιο είναι, κατ' αρχάς, νόμιμο [Oρισμένοι, που δεν δανείστηκαν για να αγοράσουν αλλά νοικιάζουν, διαμαρτύρονται ότι κάτι τέτοιο είναι άδικο. Οι ίδιοι, λένε, αν δεν πληρώσουν το νοίκι τους, θα τους κάνει έξωση ο νοικοκύρης τους. Δεν έχουν δίκαιο. Οι συνθήκες άλλαξαν και γι' αυτούς. Μπορούν να απαιτήσουν ανάλογη μείωση του ενοικίου. Το έχουν κάνει ήδη χιλιάδες συμπολίτες μας. Είτε συναινετικά, είτε με δικαστική απόφαση. Πέραν του γεγονότος ότι υπάρχει άφθονη προσφορά στέγης]. Περαιτέρω, είναι πρακτικά ορθό. Ποιά άλλη λύση υπάρχει? O "μαζικός εκπλειστηριασμός" μόνο τέτοια δεν είναι. Γι' αυτό "την ξορκίζουν μετά βδελυγμίας απαξάπαντες". Σοβαρό ρευστό (που είναι και το ζητούμενο) δεν πρόκειται να εισρεύσει έτσι (πέραν όλων των λοιπών παραμέτρων και πέραν επίσης του γεγονότος ότι δεν είναι κάτι το τόσο απλό, όπως μερικοί ίσως φαντάζονται).
    2. Επομένως, το ζήτημα δεν είναι ηθικού χαρακτήρα. Δεν είναι θέμα αν οι τράπεζες είναι "κακές" και οι δανειολήπτες "καημένοι" ή "παραπλανημένοι" (δεν υπάρχει αυτή η έννοια, στο θέμα που συζητάμε εδώ). Είναι καθαρά πρακτικό: με ποιον τρόπο θα καταστεί δυνατό να συνεχίσουν να λειτουργούν οι δανειακές συμβάσεις, δηλ. να εξυπηρετούνται τα δάνεια (κάτι που, λογικά, (θα πρέπει να) θέλουν και τα δύο μέρη -και ωφελεί την οικονομία γενικά).
    3. "Γενική σεισάχθεια" νομίζω ότι δεν προτείνει κανείς -εκτός από τον Καρατζαφέρη.
    4. To PSI έπληξε τις τράπεζες, σωστά (χρεωθήκαμε πάντως και την ανακεφαλαιοποίησή τους -ως αντιστάθμισμα).
    Προ του PSI? Γιατί οι πρώτες κρατικές εγγυήσεις (28 δις, αν θυμάμαι καλά) δόθηκαν ήδη από το 2008? Ποιό πρόβλημα είχαν οι τράπεζες ήδη από τότε? (Δεν είναι υπαινιγμός για κάτι συγκεκριμένο, πρόκειται για ειλικρινή απορία λόγω άγνοιας).
    5. Ένας "πούρος" φιλελεύθερος (πόρρω απέχω ο ίδιος) δεν νομίζω ότι θα έκανε διάκριση ως προς τις τράπεζες, λόγω της σημαντικότητάς τους για την εν γένει οικονομία, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση. Απέτυχες, πτώχευσες? Δεν πειράζει, θα ξαναπροσπαθήσεις μιαν άλλη φορά (αν μπορέσεις). Εν τω μεταξύ κλείνεις. Άντε γεια. Κάποιος άλλος θα έρθει να καλύψει το κενό που άφησες (αν άφησες πράγματι κενό). Όσον αφορά τις αποταμιεύσεις, αυτές είναι (λέμε τώρα ...) εγγυημένες μέχρι 100.000 ευρώ, μέσω του ΤΕΚΕ (επομένως, νομικά δεν στέκει ότι ο καταθέτης μέχρι 100.000 ευρώ είναι επενδυτής, άρα ευθύνεται για το ρίσκο του κλπ.). Η στήριξη στις τράπεζες, θα μπορούσε να ισχυριστεί ένας τέτοιος (φανταστικός) φιλελεύθερος, ας κατευθυνόταν απευθείας στη νόμιμη εγγύηση των μέχρι 100.000 ευρώ καταθέσεων.

    - Μία μεγάλη (και όχι: "ΕΝΑ μεγάλο", όπως δυστυχώς συχνά ακούω και διαβάζω) συγγνώμη για την πολυλογία.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Καβαλιώτης 21/11/2013 11:05:14

      Μια χαρά σχόλιο κάνατε. Μια παρατήρηση στο σημείο (5) μονάχα:
      Δεν διαφωνώ με την άποψή σας. Αρκεί το κράτος να μην ανακατεύεται στις ιδιωτικές συμφωνίες τράπεζας - δανειοληπτών (προστασία 1ης κατοικίας,κλπ) και να μην αναγκάζει τις τράπεζες να αγοράζουν τα ομόλογά του, κουρεύοντάς τα κατόπιν κατά το δοκούν. Αν τα κάνει όλα αυτά, τότε σημαίνει πως αναλαμβάνει μέρος της χασούρας των τραπεζών όταν πτωχεύσουν. Οι καταθέτες, ανεξαρτήτως ποσού είναι οι τελευταίοι που φταίνε, εκτός της περίπτωσης που απολαμβάνουν εις γνώσιν του ρίσκου, αδικαιολογήτως υψηλότατα επιτόκια (βλέπε Κύπρος). Κάτι τέτοιο ουδέποτε συνέβη στην Ελλάδα. Το δικό μας τραπεζικό σύστημα, λόγω πρωτόγονου τρόπου λειτουργίας, αν δεν επενέβαινε (με χίλιους τρόπους) η πολιτική ελίτ δεν υπήρχε περίπτωση ποτέ να πτωχεύσει!

      • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
        ΝΙΚΟΛΑΣ @ akenaton 21/11/2013 13:24:01

        "Το δικό μας τραπεζικό σύστημα, λόγω πρωτόγονου τρόπου λειτουργίας, αν δεν επενέβαινε (με χίλιους τρόπους) η πολιτική ελίτ δεν υπήρχε περίπτωση ποτέ να πτωχεύσει!"
        Σ' αυτό κάνεις Μέγα λάθος αγαπητέ Ακενατών . Αν το τραπεζικό μας σύστημα δεν είχε παράνομη συνεργασία και υπέρογκα κέρδη με την πολιτική ελιτ, τότε ούτε πρωτόγονο τρόπο λειτουργίας θα είχε και θα συνεργαζόταν παράνομα με τους κατασκευαστές και τα ποικιλώνυμα funds με τα τοξικά ομόλογα, όπως και τα άλλα τραπεζικά συσήματα της Ευρώπης. Οπότε είναι μαθηματικά βέβαιο οτι θα πτώχευε όπως και αυτά των υπολοίπων PIIGS. Δεν θα ήμασταν οι μοναδικοί Νοτιοι που θα την γλυτώναμε και το ξέρεις πλύ καλά...H μόνη διαφορά ειναι οτι απο το χρέος στην Ελλάδα, οπως μεσες άκρες μάθαμε κι απο τις λιστες, δεν κέρδισαν μόνο οι εργολάβοι και οι τραπεζίτες (πχ. Ιρλανδία) αλλά και οι πολιτικοί και τα λαμόγια τους, αναλογικά βέβαια. (Το βόδι ο Πάγκαλος και την ουρά οι Μήτσοι του ΠΑΣΟΚ)

  18. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 21/11/2013 01:33:46

    Αγαπητοι, οι περισσοτερες τοποθετησεις παραπανω ειναι σωστες. Εγω θα ηθελα να αναφερω καποια γεγονοτα και καποια ερωτηματα.
    1) Σε κοσμικο και πανακριβο νησι ακουγα το καλοκαιρι τυπους να συζητουν και να αναφερουν οτι δεν πληρωνουν πλεον τα δανεια γιατι ειναι πρωτη κατοικια και δεν προκειται να χασουν τιποτα . Επισης να συζητουν για ασφαλεις επενδυσεις των χρηματων τους σε τραπεζες του εξωτερικου.
    2) Συνταξιουχος κατω των 55 ελεγε οτι δεν πληρωνει ουτε την εφορια εισοδηματος ουτε το στεγαστικο του. Οτι θα παρει εικονικο διαζυγιο και με τα 2 παιδια του θα γλυτωσει πανω απο 200000 υποχρεωσεις αυτος και η γυναικα του (συνταξιουχος και αυτη απο την ιδια υπηρεσια)
    Οσον αφορα τα ερωτηματα
    1) Οι τραπεζες ευθυνονται για τις καρτες? Και στην Γερμανια διδουν προσφορες αλλα ο μεσος Γερμανος δεν τσιμπαει
    2) Οι τραπεζες ευθυνονται αν ολοι ηθελαν εξοχικο η διαμερισμα στην παραλια?
    Μηπως φταιει η μεγαλομανια και η ταση για φιγουρα του μεσου Ελληνα?
    3) Στο χρηματιστηριο τις ιδιες βλακειες δεν εκανε ο μεσος Ελληνας? Την μια μερα αγροτης και την αλλη επενδυτης . Την μια μερα στριφτο τσιγαρο και την αλλη μερα πουρο αβανας?
    4) Το ιδιο ειναι ο οικογενειαρχης που με δανειο απο το παρακαταθηκων η απο τραπεζα αγορασε ενα 3αρι για να στεγαστει και το ιδιο ειναι ο Υπαλληλος μιας ΔΕΚΟ που νοικιασε το 3αρι του και αγορασε πανακριβο διαμερισμα η μεζονετα στη παραλιακη? Να προστατευτει ο πρωτος αλλα ο δευτερος ειναι αξιος των επιλογων του.
    5) Οι τραπεζες καλο θα ηταν να δωσουν στον ΣΔΟΕ τα στοιχεια που εχουν για τους καταθετες που πηραν τα λεφτα τους οταν ανακοινωθηκε η κριση. Δεκαδες δις εφυγαν σε λιγες εβδομαδες για το εξωτερικο. Ετσι με την απειλη προστιμων πολλα κεφαλαια ισως και να επιστρεψουν. Σε συνδυασμο με μια πολιτικη σταθεροτητα , καποιων επενδυσεων, πλεονασμα στον κρατικο προυπολογισμο κλπ θα βελτιωθει και η ρευστοτητα των τραπεζων.

    • ένας_υδραυλικός avatar
      ένας_υδραυλικός @ Ρεαλιστης 21/11/2013 11:03:37

      Γράφεις ότι με την απειλη προστιμων πολλα κεφαλαια ισως και να επιστρεψουν.

      Είσαι υπερβολικά αισιόδοξος. Ποιος θα γυρίσει χρήματα σε ελληνικές τράπεζες, όταν δεν ξέρει τι ποσό θα του επιστραφεί (κούρεμα), σε τι νόμισμα (επιστροφή στη δραχμή) και πότε (περιορισμοί αναλήψεων στην Κύπρο). Πρόσθεσε στα παραπάνω και την δυνατότητα της εφορίας, των ασφαλιστικών ταμείων, των δήμων (ακόμα και για κλήσεις παρκαρίσματος) και όποιου άλλου μιλάει την ελληνική γλώσσα να βάζει χέρι στο υπόλοιπο της κατάθεσης που έχεις καθώς το επιτρεπόμενο και αποδεκτό πλέον και με τη βούλα από την ΕΕ bail in, και τα παθήματα όσων είχαν ομόλογα του δημοσίου και αμέσως θα καταλάβεις το μη ρεαλιστικό της πρότασής σου. Μόνο οι νυχτωμένοι και οι παππούδες/θείτσες εμπιστεύονται ακόμα τις τράπεζες. Ρώτα όποιον επιχειρηματία ξέρεις δίπλα σου να σου πει τι κάνει με τα μετρητά του. Ο όμιλος Στασινόπουλου εδώ και αρκετούς μήνες έχει όλα του τα χρήματα έξω και φέρνει μόνο κάθε τέλος του μήνα όσα ακριβώς χρειάζονται για τη μισθοδοσία και τις λοιπές δαπάνες. Λες να μην ξέρουν αυτοί; Δεν νομίζω ότι το επιχείρημά σου θα τους πείσει.

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ Ρεαλιστης 21/11/2013 11:23:40

      Αγαπητέ Ρεαλιστή ,
      Ακόμα κι αν είσαι απόλυτα πεπεισμένος για την άποψή σου, επειδή εγώ βλέπω οτι είναι μονόπλευρη, δες την κι απο την άλλη σκοπιά, που δεν είναι και τόσο πολιτική.
      Αν πάρεις άμυαλος ών ενα δάνειο απο μιά τράπεζα πχ. 100.000 ευρώ την εποχή που είχες δουλειά και τώρα που έμεινες άνεργος η τράπεζα σου πάιρνει το σπίτι, έχεις μεγάλη ευθύνη. Ομως και η τράπεζα που τώρα βλέπει οτι πέρα απ' την βλακεία να την εμπιστευθείς, έπεσες όπως και αυτή άλλωστε, θύμα της Ευρωπαικής και Παγκόσμιας κρίσης, έχει εξ ίσου ευθύνη και οφείλει όπως λέει και ο νομοθέτης να σου ρυθμίσει το δάνειο ωστε να το πληρώσεις αργότερα και με πιό ευνοικές συνθήκες .
      Αν όμως σου δώσει η τράπεζα 1.000.000 ευρώ χωρίς υποθήκη και τωρα που έμεινες άνεργος δεν έχεις ούτε μία δόση, τότε η Τράπεζα έχει το 95% και πλέον της ευθύνης. Γι αυτό και το Νορβηγικό κράτος που κατά την άγνώμη μου είναι το πλέον προηγμένο στη γη απ' όλες τις απόψεις, έχει δημιουργήσει Δμόσια υπηρεσία που πραγματοποιεί Λογιστικό Ελεγχο σε τέτοια δάνεια των Νορβηγικών τραπεζών και μάλιστα σε ξένες επιχειτήσεις και όταν διαπιστώσει άφρονα και επιλήψιμο δανεισμό εκ μέρους της τράπεζας, κουρεύει ακόμα και κατά 100% το χορηγηθέν δάνειο.
      Οσον αφορά τα παραδείγματα που αναφέρεις , απλά διαπιστώνεις την ανικανότητα εκούσια ή ακούσια των κυβερνώντων διότι και στις 5 περιπτώσεις το Ελληνικό κράτος δεν κάνει σωστά τη δουλειά του και όχι οι πολίτες που σε όλη τη γη ό,τι δεν τους απαγορεύει η αστυνομία, το κάνουν αν αυτό τους ικανοποιεί. Ακόμα και στη Νορβηγία, όταν είδαν οτι η αστυνομία δεν τους συλλαμβάνει, καπνίζουν στα καφενεία κι ας απαγρεύεται.

    • George avatar
      George @ Ρεαλιστης 21/11/2013 20:01:58

      Δεν είναι παράνομο να έχεις τις καταθέσεις σου σε ξένη τράπεζα. Οι απειλές απλά θα δείξουν ότι καλώς κάνει κανείς και τα έχει έξω. Στον επενδυτή (γιατί με το bail in αυτό είναι πια στην Disney sorry Euroland)το πολύ πολύ να εξηγήσεις γιατί τον συμφέρει κατά την γνώμη σου να έχει τα λεφτά του στην Ελλάδα.

  19. διον avatar
    διον 21/11/2013 08:24:17

    ...νομιζεται οτι σας αδικω ? μπορει να δεχθει ο πολιτης να κανει θυσιες οταν βλεπει τους υπευθηνους ελευθερους κ ωραιους ? εκανε νομο για να καλυψει τους τραπεζιτες κ τον εαυτο του κ αναδρομικα ? ...πηγε κανεις απο τους πολιτικους κ τους τραπεζιτες φυλακη ? οχι κυριε αν δεν τιμωρηθουν παραδειγματικα δεν μπορουμε να προχωρησουμε γιατι θα ξαναγινουν....
    Υ.Γ ...παραγραφηκε ο Παπακων/νου ? ο Γεωργιου της Ελστατ? ο Γαπ ?η πρεπει να περιμενουμε λιγο ακομα ....

    • akenaton avatar
      akenaton @ διον 21/11/2013 11:07:37

      Όλα όσα λέτε, έχω βαρεθεί να τα ζητώ κι εγώ. Τι άλλο να κάνω; Δεν είμαι και ο Υπουργός οικονομικών της χώρας! Ούτε φυσικά και Εισαγγελέας είμαι...

  20. διον avatar
    διον 21/11/2013 11:24:51

    ....ναι αλλα εσεις λετε να προχωρησουμε ...πως ? αν δεν τιμωρηθουν οι υπαιτιοι ? οταν τους εχει ηδη αθωωσει ο βενιζελος ? δεν φοβασαι οτι θα ξαναγινουν αυτα ?

  21. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 21/11/2013 18:03:08

    Αγαπητε μου , δεν ειναι μονοπλευρα αυτα που γραφω αλλα μερικα παραδειγματα του ποσο στραβα αρμενιζαμε και αρμενιζουμε. Θελω να γραψω πολλα, αλλα λογω μη ελευθερου χρονου καποιες φορες αναφερομαι σε ακραια παραδειγματα. Δεν διαφωνω σε αυτα που γραφετε. Αναφερομαι μονο στην λανθασμενη αντιληψη του μεσου Ελληνα για τα δανεια και τις καρτες. Αναφερομαι στους συντηρητικους Γερμανους που δεν εχουν καρτες και δανεια και ξοδευουν μεχρι εκει που μπορουν κανοντας οικονομια για τα γειρατια που η συνταξη που θα παρουν μετα απο 35 , 40 η 45 ετη εργασιας δεν θα υπερβαινει τα 1300 ευρω . Αναφερομαι στις χαμενες ευκαιριες ακομα και απο την εποχη της κρισης του 2009. Αν θυμαστε τοτε το εξ. χρεος της Ελλαδας ηταν 340 δις και οι ιδιωτικες καταθεσεις 300 δις. Ενας δεικτης που δεν υπηρχε αντιστοιχος στον κοσμο. Και με τις αστοχιες, τις συντεχνιες, τις αντιμνημονιακες κορωνες των κομματων και των ευεργετημενων απο το συστημα φτασαμε να εχουμε καταστρεψει σχεδον καθε ελπιδα ενω το μαυρο χρημα φευγει σε βαλιτσακια η ξεπλενεται σε καφετεριες, φαγαδικα κλπ. Καμια φορα σκεπτομαι ποσο ευκολη θα ηταν η λυση αν ειχαμε κυβερνηση εθνικης σωτηριας της Ελληνικης οικονομιας. Αν ολα η σχεδον ολα τα κομματα αφηναν την μικροπολιτικη και μιλαγαν με σκληρες αληθειες. Αν ελεγαν τερμα το παρτυ στις συντεχνιες που εφεραν τον αποφοιτο 3ης Γυμνασιου να εχει υψηλοτερο μισθο απο εναν γιατρο μονο και μονο επειδη δουλευε σε μια ΔΕΚΟ, η ηταν στο ΜΕΤΡΟ, η καθαριστρια στο ΥΠΟΙΚ. Αν ελεγαν τερμα τα λαθη και ξεκιναμε παλι με την επισκευαστικη ζωνη στο Περαμα. Αν ελεγαν ολοι οτι τερμα στην φοροδιαφυγη και αν πιασουν καποιον να φοροδιαφευγει η εισφοροδιαφευγει να του παρουν τα αντιστοιχα ποσα και την αδεια επιτηδευματος που εχει. Αντι αυτου βλεπουμε γυρω μας οικ ευκαταστατους απο μαυρα να αρνουνται να πληρωνουν τις υποχρεωσεις τους. Βλεπουμε τον Βουλευτη του ΣΥΡΙΖΑ να υποστηριζει τον φοροκλεπτη της ταβερνας την Υδρα , τον επιορκο, τον αναχρονιστικο συνδικαλιστη, τον καθε λογης τεμπελη πελατη του πολιτικου συστηματος των τελευταιων 40 ετων. Δυστυχως οι πολιτικοι της αντιπολιτευσης σημερα δεν μπορουν να σταθουν στο υψος των περιστασεων. Δεν θελουν να πουν την αληθεια οτι τα ψεμματα τελειωσαν. Οτι τερμα τα δανεικα και οι επιδοτησεις μαιμου. Αυτη η πολιτικη επιπολαιοτητα βασισμενη στα κακιστα σημεια του χαρακτηρα μας δεν βοηθα ουτε το τραπεζικο συστημα ουτε την ανακαμψη. Οι δε δημοσιογραφοι ριχνουν λαδι στην φωτια και αυτοι. Τελος , η ιστορια εχει διδαξει πολλα που δυστυχως δεν μας εγιναν μαθημα. Π.χ α. Η Χουντα για να αποκτησει λαικηβαση χαρισε τα δανεια των αγροτων προς την αγρ. τραπεζα. Αποτελεσμα ηταν να εχουν κερδος οι κακοπληρωτες και οχι οι συνεπεις δανειοληπτες. β. Την εποχη της κατοχης και των μετακατοχικων ετων παρτυ εκαναν οι δοσιλογοι και οι μαυραγοριτες. Τωρα με την κατα πολλους δημοσιογραφους αναγκαια επιστροφη στην δραχμη παρτυ θα κανουν οι εχοντες Ευρω και δολλαρια!!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.