#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/01/2012 13:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιά επιχειρηματικά συμφέροντα θέλουν επιστροφή στη δραχμή;



Ο George Soros, ως γνωστόν, ήταν από τους προνομιακούς συνομιλητές του πρώην Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.

Χθές, μιλώντας στο Νταβός, έκανε μια αποκάλυψη, που θα συζητηθεί. Είπε συγκεκριμένα:

« Ένα από τα προβλήματα στην Ελλάδα είναι η ύπαρξη μιας ισχυρής ομάδας που τάσσεται υπέρ της αποχώρησης της Ελλάδας από τη ζώνη του ευρώ. Υπάρχουν εφημερίδες αλλά και επιχειρήσεις που θέλουν να πληρώνουν φόρους σε τοπικό νόμισμα και όχι σε ευρώ»,

Προφανώς δεν τα έβγαλε από το μυαλό του!

Ποιές είναι, λοιπόν, οι «εφημερίδες» και οι «επιχειρήσεις που θέλουν να πληρώνουν φόρους σε τοπικό νόμισμα;»

Και τι ακριβώς έκαναν ή κάνουν ακόμα αυτές οι εφημερίδες και οι επιχειρήσεις;

Επενδύουν στην πτώχευση της χώρας;

ΚΡ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 26/01/2012 13:40:22

    @ΚΡ
    Γιατί αναρωτιέσαι ποιοί είναι αυτοί που θέλουν ΔΡΧ. ?
    Λίγοι είναι αυτοί στο ANTINEWS που, με αναλύσεις τους, και κραυγές ηρωισμού ζητούν ΔΡΧ ?

  2. Μπέμπης avatar
    Μπέμπης 26/01/2012 13:46:00

    Συγγνώμη, αλλά το επιχείρημα ότι "αυτοί που έχουν τα ευρώ τους στο εξωτερικό θέλουν τη δραχμή για να αγοράσουν τα πάντα κοψοχρονιά" δεν στέκει. Αν παραμείνουμε στο ευρώ και στο Μνημόνιο με ύφεση ως το 2020, όπως φαίνεται ότι θα γίνει, αυτοί που έχουν τα ευρώ τους έξω θα αγοράσουν ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ τα πάντα κοψοχρονιά. Κάποιος που δεν έχει να φάει, αλλά έχει ένα διαμέρισμα αξίας 60.000 ευρώ, θα το "σκοτώσει" για 20.000 ευρώ ίσα-ίσα για να έχει λίγα λεφτά στην άκρη και για να σταματήσει να πληρώνει τα χαράτσια τού Βενιζέλου. Πόσο χειρότερα θα είναι με τη δραχμή;

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Μπέμπης 26/01/2012 15:40:21

      Πολλά είπες 20.000 ευρώ. Γράψε 3.000 - 5.000, και αν.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μπέμπης 26/01/2012 18:00:52

      Ακριβώς έτσι είναι!

      Και ερωτώ: Τι προτιμά ένας λογικός και Έλληνας για τη χώρα που αγαπάει;

      1) Να συνεχίσει η εσωτερική υποτίμηση που ξεκίνησε με το Μνημόνιο#1 για 10 χρόνια ακόμη και να φτάσει η ανεργία στα 2εκ. και τα συσσίτια στο 1 εκατομμύριο και οι μισθοί στα 300Ε και η απελπισία και η δουλοπρέπεια στα ύψη και να ντρέπομαι ως ανάξιος και άθλιος απόγονος του Λεωνίδα, του Αλέξανδρου και των Ηρώων του 1821, ή

      2) Να τους παίξω εγώ τον εκβιασμό αντίστροφα και να πω στους "φίλους" δανειστές: "Αν σας αρέσει να σταθούμε όλοι όρθιοι, αφήστε με να κάνω πολιτική ανάπτυξης με χρονικά όρια ελαστικά στην αποπληρωμή των χρεών, στηρίξτε στρατιωτικά και διπλωματικά την Ελληνική ΑΟΖ και την εξόρυξη υδρογονανθράκων και δε θα χάσετε το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που μου δανείσατε. Αν όμως συνεχίσετε τους εκβιασμούς και την εχθρικότατη στάση σας με σκοπό την υποδούλωση του λαού και της Πατρίδας μας, θα φάτε τέτοιο κανόνι που θα ακουστεί στην Ουάσιγκτον". Εννοείτε πως αμέσως μετά τη συνέχιση των εκβιασμών, και αφού θα έχω συμφωνήσει ήδη σε στρατιωτική και οικονομική συμμαχία με Πούτιν, βγαίνω από ΝΑΤΟ και ΕΕ, επιστρέφω σε δραχμή επιβιώνοντας με ρώσικο χρήμα, πετρέλαιο και στάρι για τον πρώτο χρόνο, και βγάζω τα κοιτάσματα ελεύθερος και ωραίος. Σε 2 χρόνια θα είμαστε ο επίγειος παράδεισος από οικονομικής απόψεως και δε θα αγοράζω όπλα για να το παίζω καλός στους συμμάχους που με άρμεξαν τόσα χρόνια με τα σαπάκια που μου έδωσαν.

      • Y. avatar
        Y. @ Γεώργιος Τ. 26/01/2012 22:58:25

        Το ρώσικο χαβιάρι ξέχασες

  3. Διογένης avatar
    Διογένης 26/01/2012 13:53:57

    Είναι μεγάλο λάθος η δαιμονοποίηση της συζήτησης για τη δραχμή.

    Είναι βέβαια γεγονός ότι πολλοί φοβήθηκαν, αρχικά, ότι υπάρχει περίπτωση επιστροφής στη δραχμή, κατάρρευσης των τραπεζών κλπ. και έβγαλαν τα λεφτά τους έξω. Τώρα που τέθηκε για τα καλά το ζήτημα της επιστροφής στη δραχμή, άρχισαν να ελπίζουν ότι η αρχική "προνοητικότητά" τους θα τους "σώσει", μια που θα μπορούν μετά αυτοί να κερδίσουν από την υποτίμηση του εθνικού νομίσματος.

    Αυτό είναι ένα δεδομένο. Αλίμονο, όμως, εάν η άσκηση πολιτικής γίνεται με κριτήριο να ωφεληθούν ή να μην ωφεληθούν κάποιοι. Το ερώτημα είναι τι συμφέρει τη χώρα ως σύνολο. Εάν από αυτή τη διεργασία ωφεληθούν κάποιοι (και γίνει η επιστροφή στη δραχμή χωρίς ΣΤΟΧΟ να ωφεληθούν αυτοί οι κάποιοι), τότε αυτό είναι άλλο θέμα.

    Να το πούμε με άλλα λόγια αυτό που συμβαίνει; Αν επιστρέψουμε στη δραχμή θα υπάρξει τεράστια επιστροφή κεφαλαίων που σήμερα έχουν εκπατριστεί λόγω φόβου. Αυτό (η επιστροφή κεφαλαίων), δεν είναι κάτι που αντικειμενικά το θέλουμε; Ερχόμαστε όμως και λέμε "για να μην κερδίσει ο τάδε και ο τάδε, να μην επιστρέψουμε στη δραχμή". Μα αν αύριο π.χ. καταψηφιστεί το αγγλικό δίκαιο, δεν πετύχει το PSI και δεν μας δώσουν άλλο δάνειο, τι επιλογές θα έχει η χώρα, αν δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί αλλιώς; Δεν θα πρέπει τότε να σκεφτεί σοβαρά μήπως θα πρέπει να επιστρέψει και στη δραχμή;

    Όσο περισσότερο γίνονται δίκες προθέσεων, τόσο περισσότερο νοθεύεται η συζήτηση και τόσο πιο δύσκολη θα είναι η χρήση εργαλείων από τη χώρα, που ίσως κάποτε η χρήση τους αποδειχθεί αναγκαστική.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Διογένης 26/01/2012 14:38:08

      Ψύχραιμη η προσέγγισή σου, ανεξάρτητα από το τι πιστεύει κάποιος για τη δραχμή.

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ Διογένης 26/01/2012 20:42:15

      Αν επιστρέψουμε στη δραχμή θα υπάρξει τεράστια επιστροφή κεφαλαίων που σήμερα έχουν εκπατριστεί λόγω φόβου.

      Γιατί αυτό; Γιατί να φέρει το συνάλλαγμά του στη Ελλάδα κάποιος, για να μην μπορεί να το ξαναβγάλει;

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Διογένης 27/01/2012 00:58:27

      την χωρα την οδηγησαν σε σημειο oπου η επιστροφή στη ΔΡΧ θα θεωρείται το αυτονοήτο και προσωπικη εκτιμηση δεν θα την αποφύγουμε.

      στην ερώτηση αν εξυπηρετει η επιστροφη το συμφερον των πολλών
      (του λαου αν θες) η απαντηση ειναι ξεκαθαρα όχι

      την ουσια την δινει ο ANGRY MAN στην ιστορια με την Ρωσσιδα.. τον λαο δεν τον απασχολει η αποτιμηση της αξιας της εργασιας του ή της προσωπικης του περιουσιας σε σκληρο νόμισμα όταν δεν μπορει να παρει γάλα για το παιδί του (προσεξε όμως..η διαφορα ειναι ότι μεθοδευμενα τον οδηγουν σ'αυτο το σημειο - λεγοντας πως φταιει το ΕΥΡΩ.. αυτο ειναι το κόλπο τους.. γνωριζουν απο ψυχολογια της μάζας .. αναγκαστικά θα παμε Fold)

      το να πιστευεις οτι θα επανεπενδυθουν ιδιωτικά κεφάλαια σε σκληρο νόμισμα πισω στην χωρα με ΔΡΧ το βρισκω αφελες,
      δεν θα ειναι επανεπενδυση θα ειναι βιαιαη αναδιανομη πλουτου.

  4. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 26/01/2012 14:04:16

    Τὰ ἴδια εἶπε καὶ ὁ Σημίτης στὸ Βερολίνο

  5. Απογοήτευση avatar
    Απογοήτευση 26/01/2012 14:05:50

    Έχετε αντιληφθεί ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών δεν ενδιαφέρεται ποιο θα είναι το νόμισμα γιατί πλέον δεν μπορεί να επιβιώσει αξιοπρεπώς;
    Έχετε αντιληφθεί ότι οι Έλληνες οδεύουν προς εξαθλίωση.
    Δηλαδή αν παραμείνουμε στο ευρώ θα μπορούμε πληρώνουμε τις νόμιμες και τις παράνομες- αντισυνταγματικές υποχρεώσεις/χαράτσια ;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Απογοήτευση 26/01/2012 14:55:16

      Δυστυχώς, πολλοί είναι αυτοί που δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι ολοένα και περισσότεροι βιαίως φτωχοποιούμενοι αλλάζουν "στρατόπεδο" εύκολα όταν διαπιστώνουν ότι, για να παραμένου"με" στο ευρώ, εκείνοι δεν μπορούν να πληρώνουν τα χαράτσια και χάνουν τα σπίτια τους...

      • Franz avatar
        Franz @ Αυριανιστής 29/01/2012 00:46:17

        Με την δραχμή ποιός εγγυάται ότι δεν θα χάσουν και πάλι τα σπίτια τους; Μακάρι να ήταν τόσο απλό, θα γινόμαστε όντως Δανία του Νότου, αλλά με τόσο τρύπιο θεσμικό πλαίσιο, θα γίνει μεγάλο πάρτυ, σε σημείο η τωρινή εφιαλτική φάση που ζούμε όλοι να φαντάζει ως παράδεισος.

  6. noldor avatar
    noldor 26/01/2012 14:11:45

    Πως ξέρουμε ότι ο George Soros δεν είναι μεταξύ αυτών; Επειδή απλά μιλάει για άλλους;
    Ότι έχει συμβεί τα τελευταία 2,5 χρόνια έτσι δεν μας το έχουν ανακοινώσει, με το ακριβώς αντίθετο : "Δεν συζητάμε με το ΔΝΤ.", "Δεν θα πάμε στο ΔΝΤ.", "Θα είναι καταστροφή το ΔΝΤ.", "Δεν θα αυξηθεί ο ΦΠΑ.", "Δεν θα μπει φόρος στην ΔΕΗ."

    ΔΕΝ......ΔΕΝ.....ΔΕΝ

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ noldor 26/01/2012 18:06:03

      Μόνο και μόνο που το γαπ συναντιόταν μέσα στο χαμό της κρίσης με τη γριά αλεπού στο πρωθυπουργικό γραφείο του στη Βουλή χωρίς να ξέρουμε ποτέ τι είπαν, και με το ΔΕΔΟΜΕΝΟ της εμπλοκής του αδερφούλη του γαπ με τα CDs (κερδοσκόποι και αυτός και η αλεπού), τι μου λέει εμένα -που πρέπει να κρίνω πολύ αναλυτικά και συνδυαστικά τις διαθέσεις όλων τέτοιες ώρες-η άποψη Σόρος εναντίον της επιστροφής μας σε εθνικό νόμισμα; Πως πρέπει να κάνουμε τα αντίθετα από ότι λέει αυτός ο παμπόνηρος! Θέλει σχέδιο εννοείται αλλά εκεί θα καταλήξουμε με το ΔΕΔΟΜΕΝΟ πως πραγματικούς συμμάχους δυτικά μας δεν έχουμε. Θα είχε λυθεί χαλαρά το θέμα άλλωστε αν υπήρχαν...

  7. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 14:37:34

    Μου έρχεται στο μυαλό ένας τουλάχιστον...

    Που κάνει σαν τρελός να πάμε στη δραχμή και να...ξαναπάρει πίσω τον τηλεοπτικό του σταθμό πληρώνοντας τα χρέη του με πληθωριστικά κουρελόχαρτα!

    Το έχω ξαναπεί ,ο μεγαλυτερος κίνδυνος αυτή τη στιγμή είναι το γεγονός πως με μαθηματική ακρίβεια, όλα τα λαμόγια που έχουν βγάλει έξω τα λεφτά τους ,περιμένουν να φύγουμε απο το Ευρώ για να ξανααγοράσουν την Ελλάδα για ένα κομάτι ξερό ψωμί.

    Κοντά σε αυτούς ,βλαλε και τους καλοπροαίρετους...

    - Τους...εθνικά υπερήφανους αφελείς αριστεροεθνικιστές σημαιοφόρους της δραχμής, (συγνώμη αν προσβάλω κάποιον,αλλα...)

    - Τους Δ.Υ που νομίζουν πως με τη δραχμή θα λυθούν όλα τα προβλήματα και θα γυρίσουν στο χαμένο παράδεισο (ή, οι πιό ρεαλιστές, προτιμούν απλά να φύγουμε απο την κακιά Ευρώπη που ζητάει απολύσεις, προκειμένου να σώσουν τις θεσούλες τους)

    - Το ΚΚΕ που, επειτέλους , βλέπει τρίβοντας τα χέρια να έρχεται η πείνα που θα φέρει τη... Δικτατορία του Προλεταριάτου!

    Αν τη γλυτώσουμε ,θα είναι θαύμα!

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 14:46:25

      Ίσως μια μέρα να έχεις να επιλέξεις μεταξύ του να γυρίσεις στη δραχμή και του να σου πάρουν τη χώρα σου για ένα κομμάτι ψωμί, για την ακρίβεια, για την επόμενη δόση.

      Τι θα προτιμήσεις τότε; Θα είσαι σε αυτούς που θα προτιμήσουν το δεύτερο για να μην βγάλει κέρδος από την υποτίμηση ο χι ή ο ψι; Λυπάμαι πολύ τότε για τους σύγχρονους φθονερούς Έλληνες, που δεν θα διστάσουν να ξεπουλήσουν τη χώρα τους με μόνο κριτήριο τον οικονομικό φθόνο.

      • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
        ΣΤΕΛΙΟΣ @ Διογένης 26/01/2012 15:02:56

        "τον οικονομικό φθόνο" ?????

        Συγνώμη αν φθονούμε τα...αθώα λαμόγια που 30 χρόνια τώρα οδήγησαν την Ελλάδα σε αυτό το χάλι ,και δε θέλουμε να γίνουν 10 φορές ισχυρότερα!

        Αλλα αμα είναι φθονερός κάποιος...να μην δεί άνθρωπο να προκόβει!

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 15:07:41

          Εντάξει, παίρνω τη δική σου εκδοχή.

          Για να "τιμωρηθούν" (με ή χωρίς εισαγωγικά) ορισμένα λαμόγια θα πρέπει να ξεπουληθεί η χώρα για χάρη της επόμενης δόσης;

          Έτσι τιμωρείς εσύ τα λαμόγια ή με εφαρμογή του νόμου;

          Το βασικό πρόβλημα της Ελλάδας ήταν και παραμένεη η μη εφαρμογή των νόμων. Εσύ τώρα (και πολλοί άλλοι) εμπλέκεις την εφαρμογή του νόμου εναντίον λαμογιών με το θέμα της επιστροφής στη δραχμή.

          • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
            ΣΤΕΛΙΟΣ @ Διογένης 26/01/2012 15:51:35

            Η διαφορά μας προφανώς είναι πως εγώ δε θεωρώ το γεγονός πως θα αυξηθεί ο πλούτος κάποιων απλώς σαν ένα ατυχές παράπλευρο αποτέλεσμα της επιστροφής στη δραχμή,αλλα σαν κύριο θέμα.

            ΟΛΑ τα δεινά μας (και το ξεπούλημα της χώρας που αναφέρεις) προέρχονται ,και δημιουργήθηκαν, από τα λαμόγια της διαπλοκής και της κλεπτοκρατίας που από το 1980 και μετά κυβερνάνε τη χώρα.

            Οι πολιτικοί ήταν απλά υπάλληλοι τους ,ενώ ο κόσμος ,οι πολίτες ,ναι έχουμε ευθύνες ,αλλά είχαμε να αντιμετωπίσουμε την ολοκληρωτική πλύση εγκεφάλου και παραπληροφόρηση των ελεγχόμενων media.

            Δεν είναι λοιπόν καταστροφή για τη χώρα το μαθηματικά βέβαιο γεγονός πως αυτοί που την κατέστρεψαν ,όχι μόνο δεν θα τιμωρηθούν ή έστω αποδυναμωθούν, αλλά θα γίνουν ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΣ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΙ? ( ανάλογα με την αύξηση του πλούτου τους που θα προκύψει από τη σχέση σκληρό νόμισμα / κουρελοδραχμη…)

            Μήπως τότε θα πάει καλύτερα η χώρα? Θα ξεπουληθεί λιγότερο?

            Γιατί βλέπω κάτι περίεργο: Πολλοί μιλάνε για επιστροφή στη Δραχμή , και φαντάζονται πως, ταυτόχρονα , η Ελλάδα θα μεταμορφωθεί ως δια μαγείας σε ένα ευνομούμενο κράτος δικαίου , όπου φωτισμένοι και πατριώτες πολιτικοί θα εκλέγονται από τον αφέντη λαό και θα κυβερνάνε, η Διαπλοκή ξαφνικά θα εξαφανιστεί, Διαφθορά δε θα υπάρχει ,το Δημόσιο θα δουλεύει σαν καλολαδωμένη μηχανή…

            Δυστυχώς ,τίποτε από αυτά δεν πρόκειται να συμβεί. Αν μπορούσαμε να τα πετύχουμε ,δε θα είχαμε πρόβλημα ,με οποιοδήποτε νόμισμα!

            Απλά , όλα αυτά τα προβλήματα θα χειροτερέψουν κατά πολύ και η Ελλάδα θα μετατραπει , όχι πιά σε λατινοαμερικάνικη μπανανία ,αλλα σε κάτι σαν το Κονγκό…

            Για να μην αναφέρω και τα εξωτερικά προβλήματα: Ολοι οι καλοί μας γείτονες , ακόμα και οι ασήμαντοι γυφτοσκοπιανοί, περιμένουν πως και πώς πότε θα βγούμε έξω από το μαντρί…

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 16:09:41

            Η διαφορά μας είναι ότι εσύ βλέπεις ως μέσο τιμωρίας ή άμυνας εναντίον αυτών που έκλεψαν την μη επαναφορά της δραχμής.

            Όλα τα άλλα είναι αποτέλεσμα ενός οικονομικού φθόνου, έστω και εάν είναι δικαιολογημένος εναντίον των λαμογιών.

            Διότι, μην ξεχνούμε και το άλλο. Δεν είναι ΟΛΟΙ όσοι έβγαλαν έξω τα λεφτά τους λαμόγια. Πολλοί τα έκρυψαν κάτω από το στρώμα τους, άλλοι τα έβαλαν σε θυρίδες.

            Δούλεψαν μια ζωή, να αφήσουν να τους τα φάει το Μνημόνιο;

            Λοιπόν, σταματήστε να κάνετε πολιτική ανάλογα το τι συμφέρει ή δεν συμφέρει τα λαμόγια ή τον έναν ή τον άλλον και κάντε πολιτική με βάση τα συμφέροντα της χώρας.

            Εσύ κάνεις πολιτική με βάση τι συμφέρει τον χι ή τον ψι. Αυτή είναι η βάση όλη της ελληνικής κακοδαιμονίας.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 16:15:28

            Για να σου περιγράψω με ένα παράδειγμα το πώς σκέφτεσαι, σκέφτεσαι σαν τον Ντε Νίρο στην ταινία Heat, που ενώ τα είχε καταφέρει όλα περίφημα, γύρισε πίσω για να καθαρίσει έναν που τον είχε πουλήσει και την πάτησε.

            Μην σκέπτεστε ποτέ με βάση πώς θα την πατήσουν οι "κακοί", αλλά με βάση το πώς θα ωφεληθεί η χώρα. Για τους κακούς θα πρέπει να υπάρξει, πολύ απλά, εφαρμογή των νόμων.

            Μια ζωή τα κάνουμε όλα στην Ελλάδα με κριτήριο τη βεβαιότητα ότι δεν θα εφαρμοστούν οι νόμοι. Αυτό είναι και το μεγάλο μας πρόβλημα.

          • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
            ΣΤΕΛΙΟΣ @ Διογένης 26/01/2012 16:25:40

            Δεν έχω να προσθέσω τίποτα στα όα έγραψα. Απλά διευκρινίζω πως ποτέ δεν είπα πως όλοι όσοι εβγαλαν ή έχουν λεφτα έξω είναι λαμόγια. Μιλησα καθαρά για τη διαπλοκή.

        • ANGRY MAN avatar
          ANGRY MAN @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 21:57:43

          Στο μπαλέτο της κόρης μου έρχεται μια Ρωσσίδα παντρεμένη με Έλληνα και φέρνει την κόρη της. Αυτή λοιπόν μας είπε τα εξής καταπληκτικά: Όταν κατέρρευσε ο υπαρκτός σοσιαλισμός, στη Ρωσσία το κράτος μας πουλούσε τα κρατικά ακόμα σπίτια για 50 δολλάρια Αμερικής (ισόποσο σε ρούβλια). Ένα εργοστάσιο έκανε 200 ή 300 δολλάρια. Τόσο ξεφτίλα τιμές. Εμείς όμως δεν είχαμε μισθούς, αλλά κουπόνια. Κι έτσι δεν είχαμε στο σπίτι ηλεκτρικό και νερό γιατί χρειάζονταν μετρητά για να πληρώνονται και όχι κουπόνια. Και οι δουλειές ήταν πολύ λίγες και κακοπληρωμένες. Τα 50 ή 100 δολλάρια δεν τα είχαμε για να πάρουμε σπίτια και εργοστάσια, γιατί βγάζαμε μηνιαίως 10 δολλάρια (σε ρούβλια). Ήρθα Ελλάδα και παντρεύτηκα και έστελνα λεφτά στη Ρωσσία στους δικούς μου. Ήρθε ο Πούτιν και οι ολιγάρχες, που πράγματι έχοντας κρυφό χρήμα από θέσεις στην πρώην ΕΣΣΔ, αγόρασαν τα πάντα και έγιναν ζάπλουτοι. Όμως εμάς δεν μας ένοιαξε. Και αυτό, γιατί άνοιξαν τα εργοστάσια και οι δουλειές και πλέον μπορούσαν να ξανασυνδέσουν το κομμένο ρεύμα και νερό στα σπίτια τους, γιατί πλέον μπορούσαν να το πληρώσουν, αφού ξαναεργάζονταν και πληρώνονταν με χρήματα, γιατί η εκεί ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ δεν έπαιρναν κουπόνια, αλλά λεφτά μετρητά. Σήμερα, μπορεί οι ολιγάρχες να έγιναν ζάπλουτοι ακόμα περισσότερο, αλλά ο κόσμος περνά καλά και οι δικοί μου κάνουν κάθε καλοκαίρι διακοπές στην Ελλάδα, Μύκονο ή Ρόδο και εγώ έχω να πάω διακοπές 3 χρόνια. Σε αυτούς φαίνεται ακατανόητο γιατί ακόμα πιστεύουν ότι αποκλείεται να είμαι πιο φτωχή από αυτούς και δεν μπορώ να πάω διακοπές και εγώ έχω φτάσει να πρέπει να τους ζητήσω να μου στείλουν τρόφιμα από τη Ρωσία γιατί ο σύζυγός μου απολύθηκε και εείναι άνεργος!!! Γι'αυτό όσο και να θησαυρίζουν κάποιοι στη Ρωσσία εμείς θα στηρίζουμε τον Πούτιν !!!

          Τελείωσε η κοπέλα λέγοντας, ότι εκεί θα φτάσει και η Ελλάδα. Δεν θα μας νοιάζει στο τέλος αν ο πλούσιος γίνεται πλουσιότερος, αρκεί ο πλούσιος να μας δίνει με τις δραστηριότητές του δουλειά να μπορούμε να έχουμε στέγη, φαι για τα παιδιά μας και νερό και θέρμανση στο σπίτι μας. Είναι λέει πολύ μεγάλο πράγμα να μην σου λέει το παιδί σου πεινάω και να μπορείς να του δώσεις να φάει, έστω ψωμί, λίγο γάλα και πατάτες.
          Και τελείωσε, ότι στην Ελλάδα σήμερα ξαναγύρισε εκεί απ' όπου ξεκίνησε φεύγοντας από τη Ρωσσία.

          Εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτε άλλο. Οι κρίσεις δικές σας.

    • Tassos avatar
      Tassos @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 14:50:58

      Συνυπογράφω 100 % Σκέφτεσαι να έχεις εκατομμύρια στην Ελβετία με αρνητικό τόκο ή στην Γερμανία με 0 και να βλέπεις στην Ελλάδα προθεσμιακές με 4 και 5 % ? Τρελλαίνεσαι, μισείς την Ελλάδα, θέλεις να χρεωκοπήσει αλλιώς είσαι για εγκεφαλικό :-)

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ ΣΤΕΛΙΟΣ 26/01/2012 15:42:42

      Και με το ευρώ όμως οδηγούμεθα στην εσωτερική υποτίμηση. Οι τιμές ακινητων πέφτουν λόγω φορων, οι μετοχές των εταρειών είναι πλέον κουλερόχαρτα κτλ. Μακροπρόθεσμα, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Όσοι έχουν λεφτα έξω (που δεν φορολογουνται) θα έρθουν μέσα και θα αγοράσουν τα παντα μπιτ παρά.

  8. Tάσος Θεσσαλονίκη avatar
    Tάσος Θεσσαλονίκη 26/01/2012 14:39:49

    Αν η Γερμανία αποφασίσει να αποχωρήσει από το ευρώ,η Ελλάδα θα το κρατήσει μόνη της? Όπως δαιμονοποιούσε την αναδιάρθρωση του χρέους-η οποία γίνεται όμως τώρα- κυβέρνηση των σωτήρων του Πασοκ,έτσι τώρα δαιμονοποιείται η αποχώρηση από το ευρώ και η επιστροφή σε εθνικό νόμισμα. Προσωπικά μου κάνει εντύπωση που μέσα σε αυτό το οικονομικό χάος,η κυβέρνηση Πασοκ,ΝΔ και Λαος ενώ ευαγγελίζεται τη μείωση των δημοσίων δαπανών και του δημοσίου τομέα,προχωρά στην πρόσληψη 4000 πυροσβεστών.Ήδη δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και δεν ακούγεται απολύτως τίποτα.Ο αριθμός από μόνος του είναι προκλητικός,είναι τεράστιος!ΥΓ σε εξέλιξη ελιναι και νέος διαγωνισμός για 750 πυροσβέστες και 50 αξιωματικούς.Σίγουρα μας δουλεύουν!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Tάσος Θεσσαλονίκη 26/01/2012 15:23:44

      Εντάξει, να μην προσληφθούν. Ελπίζω όμως να μη φωνάζεις μετά, αν ξαναβγεί ο Γιλμάζ και κάνει κι άλλες παραδοχές για εμπρησμούς ελληνικών δασών από Τούρκους πράκτορες.

      • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
        ΑΓΡΟΤΗΣ @ Αυριανιστής 26/01/2012 22:27:05

        Αν οι όποιοι φίλοι μας θέλουν να μας κάψουν θα μας σώσουν 2 3 ή 33 χιλιάδες πυροσβέστες? Έτσι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα?

  9. anonymous avatar
    anonymous 26/01/2012 14:50:56

    Αυτοί που έχουν λεφτά έξω.

  10. Γιώργος Βλάχος avatar
    Γιώργος Βλάχος 26/01/2012 16:33:27

    Κατά την γνώμη μου το θέμα δεν είναι το νόμισμα, αλλά αν θα επιβιώσουμε ως κοινωνία και ως έθνος. Τώρα όποιος ψωμολυσσάει, ψωμολυσσάει είτε με ευρώ, είτε με δραχμή. Και φοβάμαι ότι όλη αυτή η συζήτηση (αν υφίσταται ως συζήτηση και όχι ως οπαδική αντιπαράθεση) είναι απο-προσανατολιστική και προβοκατόρικη.

    • drider avatar
      drider @ Γιώργος Βλάχος 26/01/2012 17:18:02

      Ακριβώς, το θέμα είναι αν ανεχόμαστε την προωθούμενη εξαθλίωση ή αν επιτέλους θέλουμε μια κοινωνία στην οποία τα βάρη μοιράζονται πιο δίκαια.

      Το παραπάνω θέμα είναι εξόχως πολιτικό και ελάχιστα οικονομικό...

  11. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 26/01/2012 16:41:03

    Και ποιος θα απαγορεύσει στην "ανεξάρτητη" ελληνική κυβέρνηση να βάλει όσο φόρο θέλει για την επιστροφή των κεφαλαίων στην χώρα (ώστε να προστατεύσει τις εγχώριες ιδιωτικές περιουσίες)? και παράλληλα να επιβάλλει την απαλλαγή από φόρους των προς επένδυση κεφαλαίων?

    Το διλλημα δεν είναι ευρώ ή δραχμή αλλά οικονομικός σκλάβος ή ελέυθερος φτωχός...

  12. Βασίλης Κωνσταντίνου-Καστοριά avatar
    Βασίλης Κωνσταντίνου-Καστοριά 26/01/2012 17:24:36

    Με συγχωρείται αλλά θέλω να επανέλθω στην ατομική ευθύνη. Θέλω επί του θέματος επώνυμη και αντρίκεια στάση. Είναι μείζον θέμα.Δεν είναι θέμα του αν ανοίξουν τα φαρμακεία το απόγευμα.Πιθανόν να αλάξει την μοίρα της πατρίδας μας για τα επόμενα πενήντα χρόνια. Όταν γνωρίζεις από προσωπική εμπειρία ανθρώπους που περιμένουν την καταστροφή για να φέρουν τα λεφτά τους πίσω και να αγοράσουν κοψοχρονιά ότι ονειρεύονταν από μικροί δεν πρέπει να το γράψεις;Δεν πρέπει να γραψεις για την "ποιότητα" κάποιων που μιλούν για την δραχμή; Δεν πρέπει να γράψεις για την πονηρή προσέγγιση στην δήθεν αγωνία τους για την πατρίδα και το σύνολο όταν τους γνωρίζεις ότι είναι ατομιστές του κερατά; Δεν πρέπει να γράψεις για τους απίθανους ξερόλες που έχουν άποψη για όλα εξηγούν τα πάντα σ΄ολο τον κόσμο αλλά οι ίδιοι δεν έβαλαν ένα πετραδάκι στην ζωή τους και κάνουν κήρυγμα για την δραχμή την συνοδεύουν δε με μία απίθανη θεωρία του ,θα πάμε στην δραχμή και θα λυθούν αυτόματα τα προβλήματα.Δεν πρέπει να γράψεις για τον άνεργο που είναι θύμα της οικονομικής κατάρευσης και εν μέρει δικαιολογημένα στρέφει τις ελπίδες του σε μία αλλαγή του νομίσματος μη μπορώντας να αντέξει άλλο την υπάρχουσα κατάσταση;Ας απαντήσει κάποιος επώνυμα :Τα πλατανόφυλλα που θα έχουμε στην τσέπη μας ,σε πόσο καιρό θα αρχίσουν να γίνονται ισοδύναμα με το ευρώ;Που θα βρίσκει η τράπεζα Ελλάδας συνάλλαγμα;Ποιός ξένος θα τρέξει να αγοράσει δραχμές όταν γίναμε αρνητικό πρωτοσέλιδο για δύο χρόνια;Πως θα κρατήσουσες τις υπάρχουσες δομές ;Ας πάρουν κυρίως οι υπεύθυνοι και μη καθαρή θέση. Γι αυτό επιμένω στην επωνυμία.Για να αποκαλυφθούν.Προθέσεις,σκοπιμότητες,αλήθειες. Είναι μεγάλο θέμα για να το κρύβουμε πίσω από μικρά ονόματα !
    Υγ.Γιατί το παραμύθι του λύκου στην κοκκινοσκουφίτσα μας την μαθαίνουν νωρίς νωρίς οι παπούδες μας;

  13. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 26/01/2012 17:35:50

    Κυριακή 4.03.2012
    Ο υπουργός οικονομικών Βενιζέλος, ανακοινώνει ότι από αύριο Δευτέρα η Ελλάδα έχει ώς εθνικό νόμισμά της τήν νέα Δραχμή.
    Οι πολίτες καλούνται νά συμπεριφερθούν τελείως φυσιολογικά, γιατί (όπως βεβαίωσε ο υπουργός) στήν ουσία δέν αλλάζει τίποτα.
    Η ισοτιμία τής δραχμής από τήν δευτέρα μέ τό ευρώ ορίζεται χάριν αποφυγής προβλημάτων ώς εξής: 1 νέα δραχμή=1 ευρώ. Όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί, τά συμβόλαια, δάνεια, συμφωνίες, κ.λ.π. μένουν ώς έχουν, μέ τήν μόνη διαφορά, όπου αναγράφεται η λέξη ευρώ, αντικαθίσταται μέ τήν λέξη δραχμή.
    Όλες οι τράπεζες καί οι πολίτες καλούνται νά ανταλλάξουν υποχρεωτικά τά χαρτονομίσματά τους τών ευρώ μέ νέα τής δραχμής. Εξ' αιτίας τού γεγονότος ότι θά αργήσει η εκτύπωση τού νέου νομίσματος, όλα τά υπάρχοντα σέ κυκλοφορία χαρτονομίσματα τών ευρώ, θά σφραγίζονται μέ μία μεγάλη σφραγίδα μέ τήν ένδειξη ΔΡΑΧΜΗ (σχετική εγκύκλιος έχει ήδη σταλεί στούς αρμόδιους οργανισμούς), η ονομαστική αξία τους παραμένει η ίδια σέ δραχμές, τά δέ υπάρχοντα κέρματα θά κυκλοφορούν ώς δραχμές καί ώς υποδιαιρέσεις αυτής (1 νέα δραχμή=100 λεπτά).
    Η εξαγωγή χαρτονομισμάτων καί κερμάτων ευρώ, όπως καί η χρήση ασφράγιστων χαρτονομισμάτων ευρώ γιά εμπορικές συναλλαγές απαγορεύεται αυστηρά, θεωρείται κακούργημα καί επιφέρει ποινή μέχρι δεκαετή φυλάκιση, τό δέ προϊόν συναλλαγής ή παράνομης εξαγωγής κατάσχεται. Η τράπεζα τής Ελλάδος θά ορίσει τήν δευτέρα τό βράδυ τήν νέα ισοτιμία τής δραχμής έναντι τού ευρώ καί θά ισχύει γιά τίς διεθνείς συναλλαγές τής χώρες από τρίτη 6.3.2012.

    Δευτέρα πρωϊ ξεκινώ γιά τήν δουλειά μου. Προτού φύγω αγοράζω ψωμί καί γάλα. Στό φούρνο δέν ξέρουν άν θά αλλάξει κάτι μέ τίς τιμές, πληρώνω σέ ευρώ καί ξεκινώ μέ τό αυτοκίνητο γιά τήν δουλιά. Σκέφτομαι νά βάλω καί βενζίνη (ποτέ δέν ξέρεις τί συμβαίνει). Στό πρώτο βενζινάδικο η ουρά είναι ήδη μεγάλη (όλοι τό ίδιο σκέφθηκαν;), αλλά παρ' όλα αυτά στήνομαι στήν ουρά. Στό πεντάλεπτο ο βενζινάς, εν μέσω αποδοκιμασιών, βγάζει τήν ταμπέλα μέ τήν ένδειξη καύσιμα τέλος. Εκνευρίζομαι, βγαίνω από τήν ουρά (όπως καί άλλοι) καί βάζω πλώρη γιά τό επόμενο βενζινάδικο. Είναι κλειστό, όπως καί τό επόμενο. Φθάνω στήν δουλιά μου, αρχίζω εκνευρισμένα νά δουλεύω, οι συνάδερφοι κάνουν πηγαδάκια, ακούω σημεία καί τέρατα τί θά συμβεί, μερικοί έχουν βγάλει από τίς τράπεζες τίς οικονομίες τους καί είναι χαμογελαστοί, άλλοι δέν μιλάνε καί άλλοι γουστάρουν ότι επιτέλους έχουμε δικό μας τώρα νόμισμα καί από αύριο η οικονομία θά πάρει μπροστά.
    Τελειώνοντας τήν δουλιά, θέλω νά παρκάρω στό Supermarket νά ψωνίσω τά απαραίτητα, αλλά δέν έχει πουθενά θέση. Γίνεται τής κακομοίρας. Καροτσάκια γεμάτα νερό, αλεύρι, σαμπουάν, άλλα τελείως γεμάτα, άλλα μισοάδεια, άλλα τελείως άδεια. Περιμένω τρία τέταρτα καί κλέβω μιά θέση στό πεζοδρόμιο. Μπαίνω μέσα καί νομίζω ότι ζώ σέ άλλο πλανήτη. Έχουν εξαφανισθεί σχεδόν τά πάντα. Δέν βρίσκω τίποτα από τά πράγματα πού θέλω νά αγοράσω. Αμήχανος απλώνω τό χέρι καί παίρνω τό προτελευταίο πακέτο ξυραφάκια καί όπως πάω νά φύγω αγοράζω καί ένα ζευγάρι πλαστικές παντόφλες. Καλοκαίρι έρχεται, σκέφτομαι, πού ξέρεις;
    Στό σπίτι μαγειρεύουμε από τά αποθέματα τής κατάψυξης, τά κανάλια έχουν τρελαθεί νά μεταδίδουν τά πιό απίθανα, υπουργοί μιλάνε γιά μαυραγορίτες καί γιά τήν ανάγκη κουπονιών τροφίμων καί βενζίνης, τά διυλιστήρια ότι έχουν στρατηγικά αποθέματα καυσίμων δύο εβδομάδων καί έχουν ήδη δεσμευθεί από τό υπουργείο άμυνας καί διάφορα άλλα παλαβά. Μετά τά μεσάνυχτα έρχεται καί η ανακοίνωση τής τράπεζας τής Ελλάδος, η οποία υποτιμά τό νέο νόμισμα έναντι τού ευρώ κατά 50%.
    Τρίτη πρωΐ στό πρώτο βενζινάδικο. Τιμή σοκ. Βενζίνη 2,49. Παρ' όλα αυτά ουρά ατελείωτη. Στήνομαι ξανά. Σέ λίγο έρχεται ένας νέος αλβανός καί θέλει νά ξέρει άν έχω ασφράγιστα ευρώ. Τού λέω ναί καί λέει εντάξει, τότε περίμενε στήν ουρά. Τού αντιτείνω ότι η τιμή είναι σέ δραχμές καί μού απαντά ότι άν γουστάρω περιμένω καί ότι όλοι σκοτώνονται γιά νά γεμίσουν βενζίνη μέ ασφράγιστα ευρώ καί φεύγει. Άκου θράσος ο Αλβανός!
    Παίρνω τηλέφωνο στήν δουλιά ότι είμαι άρρωστος καί μού λένε ότι από τούς δεκαπέντε πήγαν μόνο οι τρείς. Επιδημία πλάκωσε. Βάζω πλώρη γιά τράπεζα. Η ουρά φθάνει στό τρίτο τετράγωνο καί πληροφορούμαι ότι η τράπεζα δίνει μέχρι 3οο δραχμές ρευστά σέ σφραγισμένα ευρώ, αλλιώς μόνο επιταγές καί κάρτες. Μετά από ένα τετράωρο, καταφέρνω παίρνω 300 σφραγισμένα ευρώ καί πληροφορούμαι ότι είναι όλα τά ρευστά γιά αυτό τόν μήνα γιατί μπήκε πλαφόν στίς αναλήψεις!
    Στό Supermarket γίνεται χάος. Οι τιμές στά βασικά αγαθά έχουν τριπλασιαστεί, δέν έχει σχεδόν τίποτα καί μέ παράκρουση πάω στό ταμείο νά βγώ στόν καθαρό αέρα, ελεύθερος χωρίς ψώνια. Στήν έξοδο μού τήν πέφτουν δύο λεβέντες καί μού εξηγούν ότι υπάρχει εμποόρευμα σέ ιδιωτική αποθήκη, κατιτίς παραπάνω στοιχίζει, μέ «καπέλλο» όπως λέγει χαμογελαστά ο γηραιότερος, αλλά αγορά μόνο μέ ασφράγιστα ευρώ, τούς λέγω ότι απαγορεύεται, μού απαντούν ότι αυτά είναι μαλακίες, τούς αντιτείνω ότι έχω σφραγισμένα ευρώ καί η απάντηση είναι «λυπάμαι φίλε δέν γίνεται».
    Οδηγώ γιά τό σπίτι. Καί τά τρία βενζινάδικα είναι κλειστά μέ ταμπέλα μπροστά «βενζίνη τέλος». Πνίγω τόν πανικό μου σκεπτόμενος ότι υπάρχει καί λεωφορείο. Τά διαθέσιμα τού ψυγείου αρκούν γιά δύο, άντε τρείς μέρες. Τά παιδιά, σκέφτομαι χαιρέκακα, άς μάθουν πώς ήταν στήν κατοχή. Σκέφτομαι ότι υπάρχει καί η γριά μάνα μου στό χωριό. Αυγά, κότες, γαμώτο δέν έσπειρε φέτος καί δέν έχει σιτάρι, αλλά τέλος πάντων. Από ολότελα καλή καί η παναγώταινα. Δέν μπορεί σκεφτομαι. Θά στρώσουν όλα. Τί στήν ευχή, δέν έχουμε κράτος;
    ΣΤήν σκέψη αυτή είναι πού μέ κυρίευσε πανικός. Κράτος!
    Φτάνω σπίτι. Παρκάρω. Ο μικρός κλαίει. Τί στό διάβολο θέλει πάλι. Ανοίγω τήν πόρτα καί ακούω από τόν διάδρομο ότι τό υπουργείο άμυνας ενεργοποιεί τίς ένοπλες δυνάμεις γιά τήν αποφυγή ταραχών. Ακούγεται ότι η χώρα θά μπεί σέ καθεστώς έκτακτης ανάγκης. Η Μέρκελ θεωρεί απαρ΄λαδεκτη τήν κατάσταση στήν Ελλάδα καί θεωρεί ότι η Ελλάδα πρέπει νά αποπεμφθεί τελείως από τήν ΕΕ ή νά μπεί σέ ενδιάμεσο καθεστώς προσωρινής αποπομπής. Θά μάς τρελάνουν σκέφτομαι. Καί τό καπάκι. Η τουρκική ημισέλινος ειδοποίησε ότι θά βοηθήσει μέ τόνους τρόφιμα τήν γείτονα χώρα. Δέν θέλω νά ακούσω τίποτα άλλο. Κλείνω εκνευρισμένος την τηλεόραση καί βγαίνω στό μπαλκόνι. Θέλω νμά ανάψω τσιγάρο καί τό πακέτο είναι άδειο. Ποιός πάει στό περίπτερο σκέφτομαι καί η ματιά μου διαπιστώνει ταυτόχρονα ότι καί αυτό είναι κλειστό.
    Δραχμή, καλώς ήρθες.

    • Τιγράνης avatar
      Τιγράνης @ Ιαπετός 26/01/2012 17:47:18

      Standing ovation!

    • neos agrotis avatar
      neos agrotis @ Ιαπετός 26/01/2012 17:59:53

      Mήπως μπορεις να μας κάνεις μια ανάλογη πρόβλεψη για το τι θα συμβεί σε ένα χρόνο (οχι περισσότερο) αν παραμείνουμε στο ευρώ?

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ neos agrotis 26/01/2012 18:04:07

        Ότι περίπου καί σήμερα, μέ τάσεις χειροτέρευσης.

        • neos agrotis avatar
          neos agrotis @ Ιαπετός 26/01/2012 18:13:25

          Για την δραχμή είδες ονειρο, για το ευρώ τίποτα?

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ neos agrotis 26/01/2012 18:16:07

            Τήν γυναίκα μου τήν ξέρω. Τήν πιθανή γκόμενα τήν φαντάζομαι.

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ Ιαπετός 26/01/2012 20:49:36

            :) +1000

          • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
            ΑΓΡΟΤΗΣ @ Ιαπετός 26/01/2012 22:38:21

            Και αυτό που μας μάθαιναν μικροί.....ότι στη ζωή πρέπει να ρισκάρουμε?

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Ιαπετός 26/01/2012 18:45:24

      Στην πολύ καλή ανάμνηση απ' το μέλλον που κάνει ο Ιαπετός, λέει σε κάποιο σημείο: " Σκέφτομαι ότι υπάρχει καί η γριά μάνα μου στό χωριό. Αυγά, κότες, γαμώτο δέν έσπειρε φέτος καί δέν έχει σιτάρι, αλλά τέλος πάντων." Και να τι θυμήθηκα. Εδώ και λίγους μήνες οι Έλληνες με το φόβο της χρεοκοπίας όχι μόνο άδειασαν τα ράφια των πολυκαταστημάτων-δεν είναι η πρώτη φορά -άρχισαν στους κήπους τους, ακόμα και σε γλάστρες στα μπαλκόνια να φυτεύουν ντοματιές πιπεριές κ.α.
      Σε ένα χωριό, κάποιος που δεν φημιζόταν για την εξυπνάδα του πήγε στη λαϊκή και ζήτησε φυτά για τον κήπο του.Δυστυχώς όμως γι αυτόν είχαν τελειώσει όλα, αλλά ο πανέξυπνος έμπορος του λέει: "Τι τα θέλεις βρε τα φυτά.Δεν παίρνεις να βάλεις λίγες κοτούλες να έχεις το κρεατάκι σου, τα αυγουλάκια σου όποτε θέλεις;"
      Ε τότε λέει το σαΐνι δώσε μου κότες."
      Μετά από κανένα μήνα τον ρωτάει ο έμπορος: "Τι λέν οι κότες τρώμε κανένα αυγό;"
      Κι ο αγαθούλης: "Μπα τίποτα. Ή βαθιά τις φύτεψα ή πολύ νερό τις έριξα ψόφησαν όλες!!!
      Κάγκελο ο πωλητής

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Δαναός 26/01/2012 21:46:27

        Ιαπετέ, κλίνω το γόνυ!
        Έτσι ακριβώς όπως τα περιγράφεις θα είναι.
        Και η άποψή σου μετρά διπλά, αφού ζεις και δραστηριοποιείσαι επαγγελματικά στο εξωτερικό, άρα στα τέτοια σου αν εμείς πάμε σε δραχμή.
        Παρόλα αυτά μιλάς καθαρά και ντόμπρα.
        Εγώ πρόλαβα (ηλικιακά) ομηρικές μάχες με μπουνιές στα μπακάλικα, για ένα εβαπορέ, και μια σακούλα φακές, σε στιγμές κρίσης της Ελλάδας.
        Οι πιο νέοι, που αναπολούν την δραχμή δεν τα έχουν δει αυτά.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 26/01/2012 22:43:23

          Strange,
          πότε τα πρόλαβες αυτά;
          Οταν σε είχε ....βοηθό του ο Καλλικράτης στον Παρθενώνα και έκανες τα ...ρεπό του Ικτίνου;

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 26/01/2012 22:47:01

            Εσύ δεν τα θυμάσαι; Επιστράτευση; Κυπριακό; Σεισμοί, Χόρα;

          • Δαναός avatar
            Δαναός @ Strange Attractor 26/01/2012 22:50:10

            Μα πού ζει ο αρχαίος!!!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Δαναός 26/01/2012 22:51:34

            Το έπαιζε μπρούκλης στο Αμέρικα.
            Πολύ πιάτο σου λέω.....

        • Theoprovlitos avatar
          Theoprovlitos @ Strange Attractor 27/01/2012 01:25:33

          Εγω προλαβα καπως και αυτα που λες αλλα και το Βελιγραδι του 93. Σχεδον θυμιζει την Αθηνα του σημερα αλλα και του αυριο.

          Κλειστα ξενοικιαστα μαγαζια, αδεια ραφια ή μονο με εγχωρια προϊοντα, ειδη πολυτελειας απουλητα στα ραφια (π.χ. σοκολατακια), κυριες να πουλανε προσωπικα τους αντικειμενα και κοσμηματα σε πετσετα στο πεζοδρομιο, γριες να πουλανε στο δρομο πουλοβερ που επλεξαν μονοι τους, αδεια ξενοδοχεία και εστιατορια, αδειοι δρομοι που μπορουσες να παιξεις προδσφαιρο λογω ανυπαρξιας βενζινης που την αγοραζε ΑΝ ειχες λεφτα στην μαυρη σε κατι κωλογειτονιες, ολοκληρες οικογενειες ανεργων, εργοστασια με ελαχιστη παραγωγη και απληρωτους εργατες, ασυντηρητα κτιρια, φαρμακα στην μαυρη αγορα, γριες να λενε στα παιδια τους μη μου παιρνετε φαρμακα αφηστε με να πεθανω και παρτε γαλα στα εγγονια μου, δρομοι με τρυπες-κρατηρες κλπ.

          Να μην φτασουμε σε αυτο το σημειο αλλα το βλεπω αναποφευκτο. Αλλα δεν μπορω να μην σκεφτω και ολα αυτα τα καθαρματα, τους εγκληματιες κατα της ανθρωπότητας που κατεστρεψαν μια χωρα και εξευτελισαν ενα λαο για να κανουν μετα πλιατσικο με το διαίρει και βασιλευε, με μια τεραστια εκστρατεια δυσφημισης της Σερβιας. Ειναι τα ιδια κτηνη που καταστρεφουν και εμας και μας διαβαλουν για να πουν οτι μας αξιζουν αυτα που περναμε.

      • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
        ΑΓΡΟΤΗΣ @ Δαναός 26/01/2012 22:37:03

        Δαναέ , δεν θα ήταν η εποχή τους...........

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ ΑΓΡΟΤΗΣ 26/01/2012 22:38:53

          Χα χα καλό!!!Δεν το σκέφτηκα!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ιαπετός 26/01/2012 18:52:20

      Ιαπετέ,
      Respect...

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Κώστας Ροδινός 26/01/2012 19:08:14

        Ευχαριστώ Ροδινέ. Τό Respect ενός Ροδινού έχει κάποια αξία γιά τήν υποκειμενικότητά μου.

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ Ιαπετός 26/01/2012 20:43:19

      και περιγράφεις μόνο την ΠΡΩΤΗ μέρα...

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Ιαπετός 26/01/2012 21:10:18

      Ναι, αγαπητέ, αλλά είστε ολίγον μονόπλευρος, ξεχάσατε να γράψετε ότι την επόμενη μέρα θα αρχίσουμε να παράγουμε αυτοκίνητα, ψυγεία και tablets, τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα από τη χαρά τους θα πακετάρονται μόνα τους και θα πωλούνται στα πέρατα της Οικουμένης, ενώ οι τουρίστες και οι εφοπλιστές όλης της υδρογείου δε θα προλαβαίνουν να βρίσκουν θέση στα υπερπολυτελή ξενοδοχεία μας και τα υπερσύγχρονα λιμάνια μας!

      • Γ. ΣΠΥΡΟΥ avatar
        Γ. ΣΠΥΡΟΥ @ TopGunZ 26/01/2012 22:32:43

        Η επιστροφή στη δραχμή είναι το πλεον καταστροφικό ενδεχόμενο. Αναρωτηθήκαν οι υποστηρικτές αυτού του σεναρίου γιατί όλες τις υποτιθέμενες δυνατότητες που παρέχει ένα εθνικό νόμισμα δεν τις ασκούν οι χώρες με εθνικά νομίσματα για να οδηγηθούν σε οικονομική ευημερία. Οι οποίες παρά το γεγονός ότι έχουν εθνικά νομίσματα εξακολουθούν (πάρα πολλές) να είναι σε κατάσταση φτώχειας και πολλές σε κατάσταση εξαθλίωσης.
        Από την άλλη η επαναλειτουργία του τυπογραφειου στο Χολαργό θα ξαναδώσει χρόνο ζωής στην αποτυχημένη πολιτική τάξη της χώρας που θα ξεγελά την κοινωνία πληρώνοντας για τις υποχρεώσεις του κράτους με ουσιαστικά πλαστό χρήμα, όπως είναι αυτό που εκδίδεται ερήμην της πραγματικής κατάστασης της οικονομίας.
        Τέλος η συζήτηση για επιστροφή στη δραχμή είναι ίσως χειρότερο και από την ίδια την επιστροφή. Συντηρεί την αβεβαιότητα που βυθίζει την οικονομία όλο και πιο βαθειά στην ύφεση καθώς κανείς λογικός δεν επενδύει σε τέτοιες συνθήκες και από την άλλη οι τρελοί ή οι ηλίθιοι με λεφτά είναι εξαιρετικά λίγοι!

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Γ. ΣΠΥΡΟΥ 26/01/2012 22:36:02

          Η τελευταία παράγραφος είναι η επιτομή του προβλήματος

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 26/01/2012 22:38:55

            Δυστυχώς, η οικονομία, και δη οι επενδύσεις, είναι κάθε άλλο παρά ακριβής επιστήμη.
            Πιο πολύ ψυχολογία και συναισθηματισμός, παρά οτιδήποτε άλλο.
            Οπότε, ναι. Η τελευταία παράγραφος ισχύει ούμπερ άλλες.

  14. Nik avatar
    Nik 26/01/2012 22:48:01

    Φϊλοι, μάλλον έχουν σταματήσει να δουλεύουν τα μυαλά σας.

    Οποιος και να το θέλει, επιστροφή στη δραχμή δεν γίνεται αν ταυτόχρονα δεν βγούμε και από την ΕΕ συνολικά.

    Είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να σταθεί νέο νόμισμα όταν υπάρχει ελευθερία διακίνησης αγαθών, κεφαλαίου, υπηρεσιών σε μια ενωμένη Ευρώπη. Ισως, και είναι μεγάλο ίσως, η κυβέρνηση να ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ τις αμοιβές των υπαλλήλων της και να κάνει τις πληρωμές της σε λογιστικές δραχμές. Το νόμισμα που θα γίνονται όλα τα υπόλοιπα θα είναι ή το Ευρώ ή το Δολλάριο. Μην ακούτε παπαγάλους!

    Εξ άλλου, επιστροφή στο Ευρώ θέλει χρόνο να προπαρασκευαστεί. Δεν είναι σαν την υποτόμηση που την αποφασίζεις και την ανακοινώνεις Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα όλα πάνε ρολόι. Αλλαγή νομίσματος απαιτεί σχεδιασμό και χρόνο. Και για αυτό δεν θα γίνει.

    Ούτως ή άλλως, η πολυφημισμένη επιστροφή στην Δραχμή δεν είναι τίποτε άλλο από μια εσωτερική υποτίμηση και τίποτε παραπάνω. Δεν χρειάζεται καμία αλλαγή νομίσματος για να γίνει. Αφήστε λοιπόν τους παπαγάλους να κρώζουν.

    Νικ

  15. Y. avatar
    Y. 26/01/2012 22:54:51

    “Ο George Soros….. προνομιακός συνομιλητής του.......Παπανδρέου”......και του Γκρούεφσκι

    • Y. avatar
      Y. @ Y. 26/01/2012 23:03:43

      ...ο οποίος Σόρος, από τους πρώτους που θέλουν επιστροφή στη δρχ, για 186 λόγους

  16. Y. avatar
    Y. 26/01/2012 23:12:17

    Καπιταλιστική Φεουδαρχία
    (..νέο Πολιτειακό Σύστημα...εις υγείαν μας)

  17. ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
    ΑΓΡΟΤΗΣ 26/01/2012 23:21:07

    Δηλαδή ......το μαρτύριο της σταγόνας

  18. rally monkey avatar
    rally monkey 27/01/2012 00:59:48

    H 'ισχυρη ομάδα' συνεχιζει να κανει παιχνίδι στην Ελλάδα
    και δε φαινεται να μπορει κανεις να της χαλασει τα σχεδια
    φυσικά δεν υποστηριζουν δημόσια την επιστροφη στη ΔΡΧ
    στηριζουν όμως τους πολιτικους που υπονόμευσαν τη θεση της χώρας
    και τηνοδηγησαν στο περιθωριο
    οταν θα έρθει η ώρα, η ΔΡΧ θα παρουσιαστει ως σωτηρία
    Συγκλονιστικο πόστ ΚΡ!
    συγκλονιστικες και οι θεσεις/καταθέσεις του Βασίλη απο την Καστορια του Ιαπετού και του Angry MAN.

  19. Μάρκος avatar
    Μάρκος 27/01/2012 01:23:06

    Τόσο αντικρουόμενες απόψεις ακόμα κι από ειδικούς, μάλλον δείχνουν ότι ούτε κι αυτοί δεν ξέρουν τι γίνεται.
    Εγώ αναρωτιέμαι τι το θέλουμε ένα τέτοιο οικονομικό σύστημα που δεν το καταλαβαίνουμε για να το ελέγχουμε;

  20. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 29/01/2012 15:15:27

    Μπαίνω καθυστερημένα στην συζήτηση γιατί, τελευταία, ανοίγω σπάνια υπολογιστή. Διάβασα πολλά, όσα άντεξα, σχόλια εδώ και θέλω να προσθέσω μερικά.

    Ήμουν από τους πρώτους, από το καλοκαίρι του 10 θαρρώ, που υποστήριξα την ΑΜΕΣΗ επιστροφή στην δραχμή. Δεν έχω κεφάλαια στο εξωτερικό και δεν χρωστάω (πολλά). Είμαι υπέρ της ΕΕ, αλλά σκεπτικός για μόνη την ΕΟΚ.

    Κάθε πρακτικός άνθρωπος, όταν βρεθεί μπροστά σε ένα επιτακτικό πρόβλημα, αναλογίζεται, πρώτα, τι ξέρει γι' αυτό. Καταστρώνει την λύση, όπως λένε και οι καθηγητές μας. Έχω, λοιπόν, μια στίβα βιβλία, που, ΟΛΑ, στηρίζουν την πρότασή μου. Με εξαίρεση τους "φον" Μίζες και Χάγιεκ της Αυστριακής σχολής και τον νεώτερο Μ.Φρίντμαν, ΚΑΘΕ θεωρητικός, που έχω διαβάσει, επιμένει στην χρησιμότητα της νομισματικής πολιτικής για την έξοδο από την ύφεση, για οικονομικούς και ψυχολογικούς λόγους. Ιδιαίτερα, όσοι έχουν και κοινωνικές ευαισθησίες και δεν αφήνονται στην "αόρατη χείρα" της "ελεύθερης" (ευφημισμός, τελικά) αγοράς. Περιορισμένες νομισματικές κινήσεις συνιστού ΟΛΟΙ. Ακούω και τις κραυγές πολλών, που προβλέπουν πόνο και καταστροφή, αν βγούμε από το ευρώ. Κανένας δεν κουράζεται να δώσει θεωρητική στήριξη σ'αυτά.
    Ο πόνος είναι άλλο και η και η καταστροφή άλλο: Πολλές θεραπείες φέρνουν δυσφορία ή πόνο, αλλά το αποτέλεσμα μετράει. Η κατάσταση μου θυμίζει όσους, ενώ το πλοίο βυθίζεται, αυτοί ανεβαίνουν από κατάστρωμα σε κατάστρωμα και, αντί να εγκαταλείψουν εγκαίρως, αφήνονται μέχρι που το νερό τους αγγίζει και οι δίνες τους καταπίνουν οριστικά.

    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, κίνδυνος καταστροφής ελλοχεύει και στις δύο περιπτώσεις αν σωστοί χειρισμοί δεν ακολουθήσουν την, όποια, απόφαση. Και, επειδή αργήσαμε, τώρα η έξοδος στην δραχμή θα είναι οδυνηρότερη. Τα δεινά, που φοβούνται πολλοί, θα τα υποστούμε έτσι κι αλλοιώς και ζητούμενο είναι η ελαχιστοποίησή τους. Το τελικό ζητούμενο, η αυτοδυναμία της οικονομίας μας, προϋποθέτει υποτίμηση, για να εξισορροπηθούν οι αλόγιστες, με δανεικά, αυξήσεις εισοδημάτων της περιόδου 1998 (όταν κλείδωσε η ισοτιμία νομίσματος και -υποτίθεται- ανταγωνιστικότητας, μεταξύ Ελλάδος και Ευρωζώνης) έως 2008 (όταν κλώτσησαν οι δανειστές). Υποτίμηση όχι του νομίσματος, όπως νομίζουν οι πολλοί, αλλά της αγοραστικής μας δυνάμεως (και βουλιμίας). ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΟΤΑΝ Η ΑΞΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΛΠ ΕΣΟΔΩΝ ΕΞΙΣΩΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ. Αυτός είναι και η υποχρεωτικός μας στόχος αν θέλουμε να μην "πουλήσουμε" κοψοχρονιά, ΕΙΤΕ με Ευρώ (εσωτερική υποτίμηση) ΕΙΤΕ με Δραχμή (κλασσική υποτίμηση).

    Η αντικειμενική αξία της παραγωγής μας δεν επηρεάζεται από το νόμισμα, ενώ το προσδοκώμενο (άρα υποκειμενικό) κέρδος επηρεάζεται. Η δραχμή θα ωθούσε την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας, όχι μόνο επειδή οι μισθοί θα μίκραιναν (σαν αγοραστική δύναμη) αλλά και γιατί οι προσδοκώμενες αποδόσεις του κεφαλαίου θα μίκραιναν παράλληλα. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η "εσωτερική υποτίμηση", αλλά είναι οδυνηρότερο το να μειώνεται, αριθμητικά, το εισόδημά σου από το να παραμένει, ή και να αυξάνεται αριθμητικά, αλλά να λιγοστεύουν τα εισαγόμενα προϊόντα, που αντέχεις να αγοράσεις: Σου μένει η παρηγοριά των αριθμών και των εγχωρίων προϊόντων.

    Το χειρότερο, όμως, μειονέκτημα της εσωτερικής υποτιμήσεως, είναι ότι, δεν χτυπάει "αναλογικά". Πχ, μέχρι σήμερα, οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι δεν έχουν υποστεί ΚΑΜΜΙΑ μείωση εισοδήματος, οι γιατροί ελάχιστη, ενώ οι μηχανικοί τραγική! Η κλασσική υποτίμηση θα είχε μειώσει και των πρώτων το εισόδημα. Αφού, λοιπόν η επιδιωκώμενη οικονομική ισορροπία είναι μία, ασχέτως νομίσματος, τώρα "κάποιοι" πρέπει να πληρώσουν και για τους "άλλους", άρα η δυσφορία τους και ο κίνδυνος κοινωνικών ταραχών μεγαλύτεροι.

    @ ταραμάς: Η έξοδος στην δραχμή δεν σημαίνει και έξοδο από την ΕΕ. Η θέση μας θα είναι όπως της Ουγγαρίας (κοντινότερο, δυστυχώς, πιθανό σενάριο) ή της Αγγλίας, άρα κίνδυνος να "εγκλωβιστούν", τα κεφάλαια, που θα επαναπατρισθούν δεν υφίσταται.
    @ rallye monkey: Το ότι το ευρώ (και οι πολιτικοί μας) φταίνε για το χάλι μας το λένε οι αριθμοί: Ποιά χώρα με αδύνατη οικονομία δεν απέκτησε προβλήματα με το Ευρώ (όπου ευρώ= "κοινό" σκληρό νόμισμα, που κινούν τρίτοι, βάσει των δικών τους συμφερόντων, ή, έστω, απόψεων). Μέχρι και η Γαλλία αρχίζει να νοιώθει το άχθος του!
    @ Ιαπετός. Έχοντας λογοτεχνικό χάρισμα, θα μπορούσες να μεταφέρεις στο χαρτί την αργόσυρτη, βασανιστική κατάλυση της οικονομίας και κοινωνίας μας, που μπορούν άλλοι, πιό ευαίσθητοι, να αισθανθούν ότι υφέρπει ΣΗΜΕΡΑ και θα μας αποτελειώσει αύριο (καλά, εσύ δεν έχεις καταλάβει ΤΙΠΟΤΑ από αυτό;).

    Και μια επισήμανση. Στο παρελθόν ο Σόρος έχει προτείνει την έξοδο στην δραχμή σαν ΠΙΘΑΝΗ, όχι βέβαιη, λύση. Σήμερα υποψιάζεται τρίτους, ότι την προωθούν. Σημαίνει ότι ο ίδιος έπαψε να την θεωρεί ενδεδειγμένη; Εγώ, πάντως, τον υπολήπτομαι, ως προς τις γνώσεις.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.