#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/02/2013 09:54
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Περί συνταξιοδότησης των καθηγητών σε ΑΕΙ στα 70



Έκπληκτος ακούω τον τελευταίο καιρό τις φήμες για επερχόμενη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας όπου θα επεκτείνει το όριο συνταξιοδότησης των καθηγητών ΑΕΙ στα 70 χρόνια, από τα 67 που είναι τώρα. Τα ερωτήματα που τίθενται αμείλικτα:

1. Ανακλαστικό κοινωνίας: «ποιους μεγαλοκαθηγητές του κατεστημένου μπορεί να αφορά άραγε αυτή η τροπολογία;

2. Ο Κύκλος της Γνώσης σήμερα πλέον, ανανεώνεται κάθε πέντε χρόνια περίπου. Τα συμπεράσματα αυτονόητα...

3. Πώς σκέφτεται η Κυβέρνηση να προβεί σε μια τέτοια κίνηση όταν με βάση το 1:5 ή ακόμη χειρότερα το 1:10 της τρόικας, υπάρχουν ΝΕΟΙ άνθρωποι που έχουν εκλεγεί εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, ως μέλη ΔΕΠ ή ΕΠ σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ αντίστοιχα και δεν προσλαμβάνονται διότι αναμένουν τη συνταξιοδότηση των «παραμενόντων» πλέον συναδέλφων τους;

4. Πώς αυτό το Κράτος, που παλεύει για το νέο και τη μεταρρύθμιση, κάνει τα πάντα να μη μπει το νέο αίμα  σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, κρατώντας κατεστημένες καταστάσεις και ανθρώπους που αποδεδειγμένα  μπήκαν στις διαδικασίες συναλλαγής από το 81 και μετά φτάνοντας τα ΑΕΙ στο σημείο που είναι σήμερα;

5. Πώς ένα καθηγητής στα 70 του μπορεί να κατέβει να κάνει μάθημα όταν ΟΛΟΙ μας ξέρουμε καλά ότι ΚΑΙ μάθημα σωστό δε μπορεί να κάνει ΚΑΙ συνήθως ΔΕΝ κατεβαίνουν στα μαθήματά τους διότι στην πλειοψηφία τους είναι διορισμένοι σε διοικητικά συμβούλια δημοσίων οργανισμών ή νοσοκομείων ή απλά έχουν ιατρεία έξω με ασθενείς που «πάνε στον Καθηγητή...»

6. Δημοσιονομικά και μόνο αν το δει κανείς, ένας νεοδιοριζόμενος καθηγητής με φρεσκάδα και όρεξη για να προσφέρει στοιχίζει στο Δημόσιο 2300€ μικτά και είναι ο ένας στους 10 ή έστω στους 5 που θα φύγουν και κοστίζουν στο δημόσιο τουλάχιστον 3900€ μικτά!

7.  Ποιος, από ΟΛΟΥΣ αυτούς τους καθηγητές που σκυλιάζουν να παραμείνουν στα ΑΕΙ μέχρι τα 70 τους, δεν έχει μία έτοιμη ζωή, φτιαγμένη, όταν ο τουλάχιστον νέος 30άρης ξεκινά να χτίζει τη ζωή του προσδοκώντας στα 1000€ καθαρά;

Δυστυχώς, η ΝΔ θα επωμιστεί ένα ηθικό κόστος στα ΑΕΙ, για κάποιους λίγους, κάτι που δεν τόλμησε να επωμιστεί ούτε το ΠΑΣΟΚ του οποίου οι δεσμοί με το καθηγητικό κατεστημένο είναι πολύ πιο ισχυροί από ότι της ΝΔ.

Κ.Ρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αναγνώστης avatar
    Αναγνώστης 07/02/2013 10:01:08

    Διαφωνώ στο 6. Βραχυπρόθεσμα είναι δημοσιονομικά συμφέρον. Δίνει ένα μισθό μόνο, και όχι μια καλή σύνταξη συν το μισθό στο λέκτορα. Μόνο βραχυπρόσθεμα όμως. Κατά τα άλλα συμφωνώ.

    • Μέλος ΔΕΠ avatar
      Μέλος ΔΕΠ @ Αναγνώστης 07/02/2013 10:55:39

      Σύμφωνα με χθεσινή δήλωση παλαίμαχου συναδέλφου, Καθηγητή Α' βαθμίδας με 45 χρόνια δουλειάς, η σύνταξή του είναι 1250 ευρώ! Άρα σύνταξη + μισθός λέκτορα συμφέρουν ή έρχονται το ίδιο. Γιατί το κάνουν; Δική μου εκτίμηση:

      Δεν σκοπεύουν να διορίσουν κανέναν για πολλά χρόνια, τη βγάζουμε λοιπόν όπως-όπως με λύση ανάγκης και βλέπουμε. Για τον ίδιο λόγο εκτιμώ ότι θα γίνει και αναβάθμιση ΕΕΔΙΠ (εργαστηριακού διδακτικού προσωπικού) σε ΔΕΠ οσονούπω (έτσι θα βουλώσουν τρύπες και θα πουλήσουν και εξυπηρέτηση).

      Και η Παιδεία; Χα! Το άλλο με τον Τοτό...

  2. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 07/02/2013 10:17:55

    Κώστα, μην ψάχνεις ψύλλους στ' άχυρα. Προφανώς σωστά όλα αυτά που γράφεις, αλλά από την άλλη θα σου την πέσουν τα νεοφιλελεύθερα Στουρναρόπαιδα και θα σου λένε για... "υπερβολικό αριθμό συνταξιούχων τους οποίους δεν αντέχει να πληρώνει η οικονομία" και τέτοια.

    Άκρη δεν βγάζεις με δαύτους: τα εμά, εμά και τα εσά, εμά...

  3. ano avatar
    ano 07/02/2013 10:34:52

    ανεκδοτο για να κρατηθουν 1-2 με νυχια και με δοντια στην εδρα - μεχρι να φτασει το βλασταρι σε καλη ηλικια για να τους διαδεχθει.
    και εκει θα δειτε πως παρακααμπτονται οι ηδη εκλεγμενοι αλλα οχι διορισμενοι.

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ ano 07/02/2013 11:26:07

      Τα βλαστάρια τους έχουν ήδη βολευτεί , πρίν τα 70. Νομίζω πως η προσπάθεια τώρα είναι να εξασφαλιστούν και τα εγγόνια...

  4. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 07/02/2013 10:46:30

    Ὅλα πολύ σωστά τά περιγράφεις Κώστα.
    Διαφωνῶ μόνο στό 5.Καί σωστό μάθημα μποροῦν νά κάνουν οἱ 70άρηδες Καθηγητές καί πᾶνε στό μάθημά τους.Γιά τήν ἀκρίβεια ὄχι οἱ ἴδιοι,στέλνουν τούς βοηθούς τους πού εἶναι κατά πολύ νεότεροι...

  5. sawas avatar
    sawas 07/02/2013 10:57:33

    Κώστα να κάνω μερική επικαιροποίηση στοιχείων

    1) Εκλεγμένοι εδώ και 3 χρονια περιμένουν τον διορισμό τους.
    2) 770 άτομα, σχεδόν σε όλες τις βαθμίδες κυρίως στην καταργημένη του Λέκτορα!!
    3) 40 και όχι 30 κοντεύει η ηλικία εισαγωγής στον πανεπιστήμιο.

  6. nikos avatar
    nikos 07/02/2013 10:58:05

    Αγαπητέ συντάκτη,
    Τα επιχειρήματα φαίνονται αρκετά λογικά. Ωστόσο θα πρέπει να λάβεις υπόψη ότι :
    1) Στην Αμερική δεν υπάρχει όριο ηλικίας και καθένας κρίνεται βάσει του βιογραφικού του πολλές φορές και μέχρι τα 80..
    2) Η παράταση έγινε σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και πάντα έχει δημοσιονομικό ΟΦΕΛΟΣ καθώς το κράτος κερδίζει συντάξεις και εφάπαξ.
    3) Τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει κανένας διορισμός νέου προσωπικού στα Πανεπιστήμια οπότε το πρόσχημα «για να διοριστούν οι νέοι» μάλλον είναι χωρίς αντίκρισμα.

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 07/02/2013 11:58:45

    Κώστα, σωστές οι επισημάνσεις σου γενικά αλλά η ηλικία δεν θα έπρεπε να αποτελεί κριτήριο. Στην Αμερική πχ αν μπορεί κάποιος να φέρνει χορηγίες και να διδάσκει, δεν υφίσταται πρόβλημα. Ήξερα καθηγητή της βιοχημείας που δίδασκε και έκανε έρευνα μέχρι τα 95!!!
    Στην Ελλάδα, δυστυχώς τους νέους που έρχονται
    1) δεν τους δίνουν χορηγίες για να ξεκινήσουν, όπως γίνεται σε άλλες χώρες, έτσι χάνονται ιδέες πρωτοποριακές.
    2) Αναγκάζονται να δεθούν με τα σχοινιά μεγαλοομάδων που ροκανίζουν τις χορηγίες στα ίδια και στα ίδια.
    3) Οι μεγαλοκαρχαρίες στα διοικητικά προωθούν αλλότρια συμφέροντα κάνοντας τους νέους κυνικούς.

    Τώρα, 700-800 συνάδελφοι πρέπει να περιμένουν ....10!!! χρόνια (με ρυθμό 60-70 διορίζονται ανά έτος) για να διοριστούν.
    Και αυτό γιατί τα ΠΑΝΤΑ στα ΑΕΙ εξαρτώνται από το υπουργείο παιδείας. Για να βηχήσει κάποιος στο ΑΠΘ πρέπει να φταρνιστεί κάποιος γραφειοκράτης στην Αθήνα. Απίθανα πράγματα, σοβιετικά...

    • Δαρείος avatar
      Δαρείος @ Νίκος Αργεάδης 07/02/2013 12:04:46

      Νίκο,

      αυτά που λες για την Αμερική είναι ορθότατα! Για την Αμερική όμως! Ας πάμε κι εμείς σε αυτή τη νοοτροπία και μετά ας τους έχουμε και μέχρι τα 195! Αλλά για να αλλάξουμε νοοτροπία, θα πρέπει πρώτα να απαλλαχτούμε από αυτούς.
      Οι από εκεί και πέρα επισημάνσεις σου 100% σωστές!

    • Α. Πέτρόπουλος avatar
      Α. Πέτρόπουλος @ Νίκος Αργεάδης 07/02/2013 13:26:31

      Αν δεν υπάρχει το φρένο του Υπουργείου οι Συριζοπρυτάνεις θα διόριζαν χιλιάδες (πανελλαδικά) κάθε χρόνο και μάντεψε ποιοι θα ήταν. Μόνο στα ΤΕΙ της Φλώρινας πριν από 2 χρόνια είχαν διορίσει 1,400!!! ωρομίσθιους (το νούμερο το πήρα από διαμαρτυρία ότι καθυστερούσαν να τους πληρώσουν) . Τι ήταν αυτοί και τι δίδασκαν; Στο ΑΠΘ είχαν (και έχουν;) καμιά χιλιάδα εργολαβικούς ακόμα και στις γραμματείες!!!. Ειδικά για την καθαριότητα ένα εξωτερικό συνεργείο κάνει πολύ καλύτερη δουλειά με ελάχιστη δαπάνη (συγκρινόμενη με το κόστος των εργολαβικών στο όνομα αλλά με νοοτροπία δημόσιου υπαλλήλου).

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Α. Πέτρόπουλος 07/02/2013 14:16:31

        Αν τα (τουλαχιστον τα καλά) ΑΕΙ ήταν αυτοχρηματοδοτούμενα, όπερ σημαίνει πως οι καθηγητές θα έπρεπε να φέρνουν λεφτα΄από χορηγίες, οι πρυτάνεις και οι πρόεδρεοι ήταν επιφορτισμένοι με την εύρεση πορων και το αυγάτισμα των υπαρχόντων πόρων, τότε θα υπήρχε σχετικός ορθολογισμός σε ΟΛΑ. Έτσι, ούτε το υπουργείο θα χρειαζόταν να χρηματοδοτεί προσλήψεις...1400!!! σε 1 χρόνο αλλά ούτε και τα ΑΕΙ θα έκαναν ρουσφετολογικές προσλήψεις. Θα μετρούσαν ΚΑΘΕ ΕΥΡΩ που ξοδεύουν ΑΝ, λεμε, αν το κερδιζαν. Απλά πράγματα. Με τα λεφτά των άλλων κάνων ό,τι θέλω αλλα αν είναι να ξοδε΄ψω τα δικά μου λεφτά τότε θα σκεφτώ ΟΡΘΛΟΓΙΚΑ,. Αυτό σημαίνει η εφαρμογή της λογικής σε κοινωνικό επίπεδο. Στοιχειώδες. Τελικά ο Hobbes είχε δίκιο για τη φύση των ανθρώπων και των κρατών, όχι οι ονειροπαρμένοι σοσιαληστάδες.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Νίκος Αργεάδης 07/02/2013 13:51:47

      Ποιες "χορηγίες" βρε παιδιά; Θα τρελαθούμε τελείως; Από πού μπορούμε να περιμένουμε "χορηγίες" για σοβαρή ακαδημαϊκή έρευνα στην Ελλάδα; Από τις καρακρατικοδίαιτες ελληνικές εταιρείες, που μόλις φαλήρισε το κράτος απέμειναν σα χάννοι να κοιτάνε την κλειστή στρόφιγγα, και είτε κλείνουν, είτε μεταφέρονται στις Βουλγαρορουμανίες; Ακόμα και οι "χορηγίες" των φαρμακευτικών εταιρειών στους καθηγητές των ιατρικών σχολών, των οποίων ένα μέρος όντως πήγαινε στην έρευνα (και το υπόλοιπο γινόταν ταξιδάκια και Μερτσέντες για τους μεγαλογιατρούς-καθηγητές), έχουν συρρικνωθεί μέχρις εξαφανίσεως όταν έπαψαν να... μετακυλίονται στην κρατική φαρμακευτική δαπάνη!

  8. Δαρείος avatar
    Δαρείος 07/02/2013 12:02:24

    Αγαπητέ κύριε Ροδινέ,
    για άλλη μία φορά θα συμφωνήσω από την πρώτη λέξη του άρθρου σας έως και την τελευταία. Και έχω έναν ακόμη μεγαλύτερο προσωπικό λόγο να κρίνω ότι όσα γράψατε είναι απολύτως ορθά και στο πνεύμα των Νέων Ανθρώπων που αγωνιούν, αναμένοντας τους δεινοσαύρους να φύγουν και τους επιγόνους τους να έρθουν...
    Και φυσικά θα συμφωνήσω και με τα μέχρι τώρα σχόλια αυτών που σας διάβασαν.
    Ως σχετικά πιο κοντά στη νέα γενιά με τους καθημερινούς Ήρωες που παλεύουν από το πρωί ως το βράδυ για μία νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από κατεστημένες νοοτροπίες, σας ευχαριστώ!

  9. Νικόλας avatar
    Νικόλας 07/02/2013 12:29:40

    Πάνω σε αυτό το θέμα εγώ θέλω να εκφράσω έναν γενικότερο προβληματισμό. Είναι λογικό να αναφερόμαστε σε αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης με την ανεργία στο 27%; Το πρόβλημά μας δεν είναι περισσότερο το μεγάλο πλήθος εργαζομένων παγκοσμίως και όχι η χαμηλή ηλικία συνταξιοδότησης; Δεν πρέπει να ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ το εργατικό δυναμικό αντί να το αυξάνουμε; Γενικότερα δε βλέπετε κάτι παράλογο στο να μας λένε ότι χρειάζεται να δουλεύουμε περισσότερες ώρες και έτη από τους προγόνους μας ενώ με την εξέλιξη της τεχνολογίας θα έπρεπε να δουλεύουμε λιγότερο ή έστω το ίδιο; (Επειδή κάποιος ίσως απαντήσει ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι πρόγονοί μας ζούσαν με δανεικά, σας παραπέμπω στις τάσεις που επικρατούν σε οικονομικά ισχυρές χώρες)

    Τα παραπάνω τα λέω σε συσχετισμό με τη μεγάλη παγκόσμια ανάκαμψη μετά τη μείωση του πληθυσμού το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά τη Βουβωνική Πανώλη (διάβαζα πρόσφατα για τις πιθανές επιπτώσεις της μεσαιωνικής ασθένειας και της αύξησης των μισθών που επέφερε στην οικονομία της Αγγλίας).

  10. panepisthmiakos avatar
    panepisthmiakos 07/02/2013 13:09:41

    Αγαπητέ αρθρογράφε,
    Στο κείμενο σου βλέπεις μόνο την μία όψη του νομίσματος. Τα επόμενα τρία χρόνια αναμένονται να αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης περίπου 3000 πανεπιστημιακοί ενώ εδώ και 2 χρόνια δεν προκηρύσσεται καμία καινούρια θέση και δεν έχει γίνει κανένας νέος διορισμός. Ειδικά Τμήματα με μικρό αριθμό πανεπιστημιακών θα κλείσουν καθώς δεν θα έχουν προσωπικό, με ότι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και την πορεία της έρευνας τα επόμενα χρόνια στην Χώρα μας.
    Με δεδομένη την ανάγκη που έχουν τα Α.Ε.Ι. να διατηρήσουν το επιστημονικό τους προσωπικό, είναι άκρως απαραίτητο αφενός μεν να διοριστούν την προσεχή διετία οι εκλεγμένοι αλλά αδιόριστοι συνάδελφοί μας, αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα στο προσωπικό των Α.Ε.Ι. να παρέχουν πλήρες διδακτικό, ερευνητικό, διοικητικό και εν γένει επιστημονικό έργο στα Α.Ε.Ι. για επιπλέον 3 έτη. Το δημοσιονομικό όφελος από την παράταση του ορίου ηλικίας μπορεί να συνεισφέρει στον διορισμό των νέων συναδέλφων μας. Άλλωστε και σε χώρες-πρότυπα για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως η Αμερική, δεν υπάρχει όριο ηλικίας στους Καθηγητές, οι οποίοι προσφέρουν στην επιστήμη μέχρι και την ηλικία των 80.

    • Α. Πέτρόπουλος avatar
      Α. Πέτρόπουλος @ panepisthmiakos 07/02/2013 13:35:43

      Γεροντοκρατία παντού.... και ειδικά για τα πανεπιστήμια νεποτισμός. Μάλλον πρέπει να τους πάρουν την εκλογή νέων (κριτήρια κομμένα και ραμμένα στα προσόντα παιδιών , γαμπρών και νυφών πχ κάποιο τμήμα θεολογίας στην Αθήνα ή στα χρόνια μας που ο καθηγητής έδινα την έδρα προίκα στο γαμπρό .....). Είμαστε πολύ μακρυά ακόμα και για τα στοιχειώδη. Τώρα για το διδακτικό και ερευνητικό έργο ενός εβδομηντάχρονου ας κρατήσουμε κάποιες επιφυλάξεις χωρίς να αποκλείονται και ελάχιστες εξαιρέσεις, κρατάνε όμως νέα παιδιά με πολλαπλάσια προσόντα (τα μετρήσιμα) από αυτούς στην πείνα.

    • cielo avatar
      cielo @ panepisthmiakos 07/02/2013 14:17:01

      "...σε χώρες-πρότυπα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως η Αμερική..."

      Γνωριζεις καποιο καλο Αμερικανικο πανεπιστημιο οπου οι σπουδες να ειναι δωρεαν? Δεν υπαρχει κανενα.

      Προσωπικα θα επιθυμουσα να εχουμε στην Ελλαδα δωρεαν τριτοβαθμια παιδεια που να απορροφα κατοπιν εξετασεων το 1/4 απο τους εισακτεους που εχουμε σημερα (δηλαδη μονο τους ΑΡΙΣΤΟΥΣ) και κανεναν αλλον, ουτε αλλοδαπους, ουτε γιαλατζι αναξιοπαθουντες με αγορασμενα πιστοποιητικα.

      Παραλληλα να επιτραπει η λειτουργια ιδιωτικων πανεπιστημιων οπου θα μπορουν να φοιτησουν οσοι αντεχουν οι τσεπες τους χωρις να χρειαζεται να φυγουν απο την χωρα.
      Η λογικη οτι η δημιουργια ιδιωτικων πανεπιστημιων θα υποβαθμισει την Παιδεια ειναι τουλαχιστον γελοια οταν αποδεχομαστε την ιδιωτικη παιδεια απο τον παιδικο σταθμο μεχρι και την τριτη λυκειου.
      Το ιδιωτικο επαιδευτικο ιδρυμα που διατηρει ενα επιπεδο εκπαιδευσης επιβιωνει και αυτο που δεν αντεχει καταρρεει. Τι πιο απλο?

  11. Antonopoulos avatar
    Antonopoulos 07/02/2013 14:03:55

    Νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Φυσικά και όλοι θέλουν τους Νέους να διοριστούν. Ωστόσο 2 χρόνια που δεν έχει διοριστεί κανένας ποιος φταίει? Τα όρια ηλικίας που δεν άλλαξαν ή το Υπουργείο? Τώρα μάλιστα οι νέοι πανεπιστημιακοί που δεν διορίζονται χρησιμοποιούνται από κάποιους ως πρόσχημα για να φύγουν και οι μεγάλοι. Ποιο είναι το αποτέλεσμα..να αδειάζουν τα Πανεπιστήμια.
    Όσο αφορά την ηλικία, αλήθεια στην Πολιτική υπάρχει όριο ηλικίας? Στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας που κατέχει πολύ πιο σημαντική θέση από έναν Καθηγητή υπάρχει όριο ηλικίας?
    Επίσης στους ιατρούς του ΕΣΥ που χειρίζονται την υγεία μας παρατάθηκαν τα όρια ηλικίας για 2 χρόνια καθώς υπήρχε δημοσιονομικό όφελος. Για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους υπάρχει δημοσιονομικό όφελος εκτός από τους πανεπιστημιακούς?
    Ο καθένας έχει την άποψη του, ωστόσο κάποια στοιχεία αποτελούν αντικειμενικά δεδομένα.

  12. πολίτης avatar
    πολίτης 07/02/2013 15:05:32

    Σε ότι αφορά ειδικά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η ηλικία ενός καθηγητή δεν αποτελεί απαραίτητα παράγοντα υποχρεωτικής αποχώρησης. Αν είναι αξιόλογος και με ικανότητες διδακτικές γιατί να μη μείνει;
    Δε συμφωνώ όμως με την αντίληψη των αμερικανικών πανεπιστημίων σχετικά με τις χορηγίες. Δεν μπορείς να μετατρέψεις τα ΑΕΙ σε επιχειρήσεις. Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει σύνδεση με την αγορά εργασίας, αλλά ας μην παραβλέπουμε και την πνευματική τους διάσταση. Αν υπάρχουν τομείς που προάγουν τον άνθρωπο ως οντότητα, όπως πχ οι ανθρωπιστικές επιστήμες, αλλά οι χορηγοί δεν ενδιαφέρονται, θα πρέπει να καταργηθούν; Αξιόλογοι καθηγητές, που όμως δεν ασχολούνται με τα οικονομικά και το αντικείμενό τους δεν έχει ζήτηση στην αγορά, θα χάσουν την έδρα τους γιατί δεν έφεραν χορηγίες; Και αυτοί που τις φέρνουν είναι απαραίτητα οι καλύτεροι;
    Σχετικά με τα ιδιωτικά ΑΕΙ: είναι αναπόφευκτα πιστεύω, κινδυνεύουμε όμως με την οικονομική κρίση να απαξιωθεί εντελώς το δημόσιο πανεπιστήμιο και η εκπαίδευση να γίνει καθαρά ταξική υπόθεση.

  13. Egon avatar
    Egon 07/02/2013 16:49:52

    2.300 μεικτά o "φρέσκος" νεοδιοριζόμενος;
    Έχεις χάσει επεισόδια.
    Γράφε 1.600 μεικτά, καλύτερα, και 1.000 στο χέρι.

    Με τέτοιες συνθήκες απαξίωσης των ελληνικών πανεπιστημίων από κάθε λαϊκιστή πολιτικό που εκμεταλλεύεται τον κοινωνικό αυτοματισμό και από τον κάθε πικραμένο που βλέπει μόνο νεποτισμούς και σκάνδαλα, ΚΑΝΕΝΑΣ νέος επιστήμονας δεν θα δεχτεί να υποστεί τού λιναριού τα πάθη με κρίσεις, αξιολογήσεις, κλπ, ώστε να διοριστεί για 1.000 ευρώ, όταν στην Κύπρο θα παίρνει 3,5 φορές τόσα.
    Άιντε, λίγο σεβασμό στα ελληνικά πανεπιστήμια, κατίνες! Που κλαίγεστε επειδή η Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων δεν έχει πέντε Χάρβαρντ και δέκα Γέηλ.

    • Α. Πέτρόπουλος avatar
      Α. Πέτρόπουλος @ Egon 07/02/2013 22:36:29

      Νεποτισμοί και σκάνδαλα παντού , οικογενειακή και κομματική υπόθεση η εκλογή καθηγητών . Οι καθηγητάδες με τις εταιρείες τους, τις κλινικές , τα ερευνητικά τις Εκπαιδευτικές άδειες και τις διπλομισθίες τι να πάνε να κάνουν στην Κύπρο, εδώ είναι το χρήμα και όχι μόνο στο μισθό.
      Λαμπρή εξαίρεση 2 περιφερειακά πανεπιστήμια με νέους καθηγητές και ερευνητικό έργο που θα ζήλευαν και ξένα πανεπιστήμια .
      Στο Καποδιστριακό και Αριστοτέλειο έχουν μαζευτεί υπερήλικες που δεν χόρτασαν τόσα χρόνια παχυλές απολαβές και οι νέοι περιμένουν να διοριστούν.

  14. Antonopoulos avatar
    Antonopoulos 07/02/2013 18:14:17

    Συμφωνώ με τους προηγούμενους και ιδιαίτερα με τον «πολίτη». Το θέμα αυτό είναι στα χέρια του Πρωθυπουργού. Αυτός πρέπει να λάβει την απόφαση αφενός να διορίσει τους εκλεγμένους πανεπιστημιακούς, αφετέρου να κρατήσει στα πανεπιστήμια όσους επιθυμούν να παραμείνουν και μετά τα 67 και έτσι να σταματήσει η αιμορραγία των πανεπιστημίων σε προσωπικό. Έτσι κρατώντας στα πανεπιστήμια τους καθηγητές επιτυγχάνει δημοσιονομικό όφελος (αφού κερδίζει συντάξεις και εφάπαξ) και παράλληλα διορίζει και τους νέους που περιμένουν πάνω από 2 χρόνια. Το αντίθετο, δηλαδή εάν δεν διοριστεί κανένας και εάν συνεχιστούν οι συνταξιοδοτήσεις τα Πανεπιστήμια θα απογυμνωθούν και τελικά θα στρωθεί το χαλί για τα ιδιωτικά κολλέγια τα οποία περιμένουν στη γωνία….

  15. Karenin avatar
    Karenin 07/02/2013 23:14:32

    H χειρότερη ράτσα και ο αδύνατος κρίκος αυτών που συνθέτουν τον πνευματικό κόσμο και την διανόηση της χώρας. Κομψευόμενοι και φιλάρεσκοι, ομοτράπεζοι σε βόλτες με την εξουσία, ηξεραν και δεν μίλησαν. Τόσα χρόνια προσέφεραν ιδεολογικό υπόβαθρο ακριβως σε εξουσίες που ξεσκισαν όλους τους θεσμούς. Ακόμη και τώρα κάποιοι απο αυτούς φορώντας αριστερά φωτοστέφανα προσπαθούν ακοπα και αναίμακτα να ηγεμονευσουν την πνευματική ζωή του τόπου χρησιμοποιώντας μεγάλα νοήματα για μικρές σημαίες.

  16. Δρ. Α. Π. Παπαδόπουλος, Καναδάς avatar
    Δρ. Α. Π. Παπαδόπουλος, Καναδάς 08/02/2013 06:44:29

    Η κατάσταση στα Πανεπιστήμια είναι χαώδης. Ασχολούμαι με το θέμα από το 1990. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ την σαπίλα και την κατάντια τους. Το άρθρο και τα σχολεία είναι επιφανειακά και αποσπασματικά. Δεν θέλω να κάνω τον ξύπνιο αλλά δεν ξέρω που να αρχίσω και που να τελειώσω, θα πρέπει να γράψω βιβλίο. Χαρακτηριστικά θυμίζω την (την χιουμοριστική τάχα) επιστολή ενός καθηγητή που είχε δημοσιευτεί στο βήμα και έδινε συμβουλές στους συναδέλφους του πως να κάνουν το μαύρο άσπρο η το άσπρο μαύρο, ανάλογα με τη περίπτωση, και να εκλέγεται η να προάγεται ο ημέτερος των υποψηφίων (στην σπάνια περίπτωση που θα τολμούσαν να είναι πλέον του ενός υποψήφιοι). Έτσι λοιπόν δεν μπορεί να έχει κανείς συμπάθεια προς τις στρατιές ομότιμων κυρίων καθηγητών ούτε προς τα ‘δικά τους παιδιά’ που δεν εκλέχτηκαν μόνα τους αλλά 'τους εξέλεξαν' και τα καημένα τα παιδιά δεν μπορούν να διοριστούν, λες και τα Πανεπιστήμια υπάρχουν για να βρίσκουν τα παιδιά του κοσμάκη δαυλιά και όχι για να αναδεικνύονται και να μεγαλουργούν οι άριστοι..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.