25/09/2007 23:55
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Περί βιβλίου ιστορίας, «Τουρκοφάγων» και «σωστών Ελλήνων»

Η θέση μας για το βιβλίο της ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι δεδομένη: είναι απαράδεκτο ένα ανιστόρητο πόνημα που χαρακτηρίζει «στρίμωγμα» τη σφαγή της Σμύρνης. Μας ενοχλούν όμως όλοι αυτοί οι νεόκοποι «Τουρκοφάγοι» που σπεύδουν κάθε βράδυ από τα κανάλια να κατατροπώσουν κάθε εχθρό του Γένους. Μας ενοχλούν πολύ και οι άλλοι, που ευθύνονται εξίσου για το βιβλίο, αλλά κατηγορούν τώρα την κυβέρνηση, ή κάνουν την πάπια, όπως ο κ. Σημίτης , ο κ. Ευθυμίου , ο κ. Βενιζέλος και ιδιαίτερα ο κ. Παπανδρέου που βάζει τον εκπρόσωπό του, τον κ. Ραγκούση να κατηγορεί την κυβέρνηση. Μπορεί όμως να μιλάει το κόμμα των Ιμίων και των ζεϊμπέκικων;
Από το 1981 που ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ την εξουσία και εντεύθεν, όποιος τολμούσε να μιλήσει για τα «εθνικά δίκαια»  χαρακτηριζόταν αυτόματα «φασίστας» και «προβοκάτορας». Ενώ όσοι καλλιέργησαν τον ενδοτισμό στο όνομα της «φιλίας των λαών» της «διεθνούς ειρήνης» και του εξευρωπαϊσμού, ήταν εξ΄ ορισμού «προοδευτικοί», «αριστεροί» και «σωστοί» Έλληνες. Οι ίδιοι που υπεραμύνονταν, δοθείσης της ευκαιρίας, των δικαιωμάτων πάσης ανά την υφήλιο μειονότητας, αλλά έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ στα σπίτια τους στην Εκάλη και τη  Φιλοθέη επειδή δεν μπορούσαν να δώσουν λύση στο δράμα των αδελφών μας των Κυπρίων. Που λάτρεψαν σαν θεούς τους «σοσιαλιστές» δικτατορίσκους γειτονικών χωρών, αλλά στο τέλος  είχαν τύψεις συνειδήσεως για τα λεφτά με τα οποία γέμισε τις τσέπες τους ο «σοσιαλισμός». Είναι αυτοί που καλλιέργησαν και επέβαλαν στην κοινή γνώμη την άποψη ότι η ενίσχυσή της ευρωπαϊκής προοπτικής της Τουρκίας αποτελεί τάχα τον ακρογωνιαίο λίθο της εξωτερικής μας πολιτικής γιατί μόνο έτσι θα απαλλαγούμε από τον βραχνά του τουρκικού επεκτατισμού. Οι ίδιοι που τους βλέπουμε σήμερα να προσπαθούν περιδεείς να μαζέψουν τα απομεινάρια αυτής της στρατηγικής μπροστά στη λαϊκή ετυμηγορία.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τσουκνίδα avatar
    Τσουκνίδα 26/09/2007 10:22:41

    Κάποια στιγμή οι πανεπιστημιακοί μας πρέπει να υποστηρίζουν με το παράδειγμά τους τον ρόλο τους.
    Η κα Ρεπούση με τις συνεντεύξεις της έριχνε "λάδι στη φωτιά".
    Αντί να υπεραμυνθεί των πολλών θετικών σημείων του βιβλίου (Το έχω διαβάσει, έχει πολλά θετικά στον τομέα της πολιτιστικής ιστορίας) και να ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι υπήρξαν ορισμένες αστοχίες που μπορούσαν να διορθωθούν, βγήκε λάβρα κατά του "εθνικιστικού μπλοκ".
    Επίσης υποτίμησε την κριτική από τα αριστερά (π.χ. Η Ελληνική Εθνική Αντίσταση μαζί με την Γιουγκοσλαβική είναι γεγονός κεφαλαιώδους σημασίας στον Β' Παγκόσμιο πόλεμο. Είναι σαν να αναφέρεσαι στην Από-αποικιοποίηση και να μη λες για την Αίγυπτο και το Βιετνάμ..)

    Το θέμα είναι η ιστορία του βιβλίου να μας βοηθήσει να πάμε παραπέρα:
    Παραδείγματα: Ξέρετε πως τα παιδιά του δημοτικού θα μάθουν για τη μικρασιατική καταστροφή;
    Κάνοντας έρευνα με ένα μελετημένο ερωτηματολόγιο στις μνήμες των απογόνων των μικρασιατών ή πολεμιστών της εποχής.
    Το ίδιο και για την εθνική αντίσταση.

    "Κρυφό σκολειό" και "Αγία Λαύρα" θα μπορούσαν να αναφέρονται και στην τάξη αυτή ως συμβολισμοί που έγιναν μεταγενέστερα για να περιγράψουν μια κατάσταση.
    Αλήθεια δεν είναι ιστορία και η περίοδος της "μεγάλης ιδέας", κατά την οποία επιβλήθηκαν αυτοί οι εθνικοί μύθοι;
    Γιατί να μην οσμιστεί το παιδί της Στ' Δημοτικού κάτι και περί "μεγάλης ιδέας";
    Εγώ θα έκανα το εξής μάθημα ιστορίας: Θα έδειχνα μια φωτογραφία των Προπυλαίων του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου είναι ο Κοραής, ο Πατριάρχης Γρηγόριος, ο Ρήγας και ο Καποδιστρίας (νομίζω). «Καλοί και άγιοι όλοι τους», αλλά δεν ήταν οι ίδιοι.
    Στην Στ' δημοτικού, επειδή τα παιδιά περνούν μια φάση αναζήτησης ηρώων θα ενδιαφερθούν για βιογραφικά στοιχεία..
    Θα τους μείνουν πολλά ανοιχτά, στο γυμνάσιο θα επανέλθει πάλι το ερώτημα με άλλες αναφορές…
    Στο Λύκειο θα είναι καιρός να απαντήσουν επί τέλους μέσα τους οι νέοι μας γιατί αυτοί οι κύριοι μπήκαν εκεί -και τότε- στην είσοδο του εργαστηρίου δημιουργίας εθνικής διανόησης (Πανεπιστήμιο).

    Η από καθέδρας διδασκαλία- ιδεολογία πέθανε.
    Ελευθερία στον Δάσκαλο και την Τάξη του.


    Δασκάλους θέλουμε όχι βιβλία.

  2. Gianni avatar
    Gianni 26/09/2007 14:59:58

    Οι μύθοι είναι απαραίτητοι για τους λαούς και έχει αποδειχθεί ότι συχνά βοήθησαν στο να διατηρήσουν την επιβίωσή τους και την πολιτιστική ταυτότητά τους. Από την άλλη όμως, κανένας λαός δεν μπορεί να επιβιώσει, να αναπτυχθεί και να διακριθεί ζώντας αποκλειστικά στον αστερισμό των μύθων. Ενα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού (από τα απλά λαϊκά στρώμματα μέχρι τη διανόηση και την πολιτικο-οικονομική ελίτ) είναι ώριμο για μιά ουσιαστική συζήτηση για να ξαναγραφτούν -με κριτήρια επιστημονικά- πολλές στιγμές της ελληνικής ιστορίας. Σίγουρα όμως, αστείες απόψεις, παιδικού επιπέδου θέσεις και εν τέλει αντιεπιστημονικές θεωρήσεις τύπου Ρεπούση ("συνωστισμός" η καταστροφή της Σμύρνης)δεν βοηθούν στο να αρχίσει ένας τέτοιος διάλογος. Και μην ξεχνάμε στην περίοδο πρίν τη χούντα και κυρίως μετά από αυτήν, γράφτηκαν περίφημα βιβλία (όχι σχολικά βέβαια) ιστορίας από σπουδαίους συγγραφείς. Και από Αριστερά και από Δεξιά. Το κυριώτερο ζητούμενο λοιπόν, είναι εάν θέλουμε ως κοινωνία να ανοίξει ένας διάλογος για την πράγματική ιστορία της Ελλάδας. Αλλά το να δεχόμαστε να είναι διαιτητές του διαλόγου επί της ιστορίας, από τη μιά το "εκσυγχρονιστικό λόμπυ" των κάθε λογής Ρεπούσηδων, Βερέμηδων (ακόμη και η πρώην κα.Κωνσταντοπούλου), και από τη άλλη η συντηρητικότατη Ακαδημία, είναι απαράδεκτο. Πότε επιτέλους θα μιλήσουν οι πραγματικοί ιστορικοί; Τι περιμένουν για να σπάσει αυτή η ηλίθια αντιπαράθεση που μόνον το "Πατρίς-Θρηκεία-Οικογένεια" οφελεί και τα φαινόμενα τύπου ΛΑΟΣ. Οχι, δεν μπορώ να δεχτώ ότι η ελληνική κοινωνία είναι τόσο πίσω. Ισως, λόγω των εθνικών ιδιομορφιών και των εθνικών προβλημάτων που έχει, να διστάζει. Αλλά επουδενί είναι αυτό το καραγκιοζιλίκι που αναπαράγεται από ΜΜΕ, πολιτικούς κύκλους και παράκεντρα εξουσίας. Βεβαίως, ένας ουσιαστικός διάλογος για την αναθεώρηση σημαντικών στιγμών της ιστορίας μας δεν μπορεί να είναι εύκολος. Κάτι τέτοιο επιχειρήθηκε σε πολλές χώρες΄, ακόμα και αναπτυγμένες, και συνάντησε μεγάλες δυσκολίες. Το ίδιο έγινε και στο Ισραήλ την περίοδο που Ράμπιν έκανε τα μεγάλα ειρηνευτικά ανοίγματα στους Παλαιστινίους και τους Αραβες. Και τελικά, ως γνωστόν, δολοφονήθηκε!

  3. deadniro avatar
    deadniro 27/09/2007 10:45:32

    Να πάνε να παίξουνε proevolution τα μούλικα, που θέλουν να μάθουν ότι δεν υπήρξε κρυφό σχολειό, ότι η εκκλησία δεν ήτο στυλοβάτης της Επανάστασης του 21, ότι οι Τούρκοι δεν είναι ένας πολεμοχαρής λαός διψασμένος για αίμα που φυσικά δεν ευρίσκετο σε κατάσταση άμυνας κατά την Ελληνική εκστρατεία στη Μικρά Ασία.

    Όχι.

    Τα παιδιά να συνεχίσουν να μαθαίνουν αυτά που μάθαιναν οι Έλληνες τόσα χρόνια, να γαλουχηθούν στον πατριωτισμό στο ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία που ελεύθερα θα πρέπει να επιδεικνύουν κάθε φορά που απειλούνται τα εθνικά μας συμφέροντα ή όποτε τους κάνει κεφι. (πχ αν αλλοδαπός τους πάρει τη θέση του πάρκινγκ.)

    Και για το όνομα του Χρυσού και της Παραλίας, στα καινούργια βιβλία να μπει κάτι (έστω μια παραγραφούλα...) που να γεννά μίσος και απέχθεια για τους Σκοπιανούς καθώς πασίδηλον εστί οτι αποτελούν την μεγαλύτερη σύγχρονη απειλή για το περήφανο αδούλωτο και ανάδελφο Έθνος μας με τα τερτίπια που κάμουν.

    Το βιβλίο ήταν η αρχή της αφύπνισής μας πατριώτες.
    Ας βγούμε όλοι, με το φραπέ και το τηλεκοντρόλ στο χέρι,στους δρόμους , στις πλατείες κι ας κάψουμε, ας βροντοφωνάξουμε, ας τραγουδήσουμε τον ύμνο τον Εθνικό, ας βγούμε από τους καναπέδες μας μπας και ξυπνήσει τούτη η έρμη η χώρα.

    http://deadniro.blogspot.com

  4. Γιάννης Α. avatar
    Γιάννης Α. 05/10/2007 20:09:02

    Ήτανε εκνευριστικός ο θρασύς τρόπος με τον οποίο υπερασπίστηκε το βιβλίο της η κ. Ρεπούση. Αγνόησε όλη την κριτική από τα κόμματα της Αριστεράς που βασίζεται σε λογικά επιχειρήματα σχετικά με τα σημαντικά λάθη του βιβλίου, τα οποία μόνο κατά λάθος δεν έγιναν, και αντ' αυτού απομόνωσε τις αντιδράσεις ορισμένων ακροδεξιών οργανώσεων και γελοίων εθνικιστών και απάντησε μόνο σ' αυτές. Κ. Ρεπούση, έχετε ακούσει για το Track Two; Όχι; Τις φωτογραφίες από τη Σμύρνη να καίγεται και τους Τούρκους να στέκονται πάνω από ένα σωρό πτωμάτων, τις έχετε δει;
    Αυτό έλειπε, να βγάλουνε και εθνικιστές όσους ασκούνε κριτική σε ένα βιβλίο το οποίο ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ και έχει τραγικά λάθη και σημαντικές παραλείψεις. Σαφώς και το προηγούμενο βιβλίο, δεν ήταν κατάλληλο, αλλά το ίδιο ισχύει και για το νέο.
    Υ.Γ. Τραγική είναι επίσης και η αντιμετώπιση της κυβέρνησης. Διάβασα ότι τώρα θα ανακυρήξουν διαγωνισμό για τη συγγραφή του νέου βιβλίου ιστορίας. Τη στιγμή που μόνο και μόνο η ανατύπωση του παλιού θα έκανε τουλάχιστον 2 μήνες! Πότε ακριβώς θ' αρχίσουνε μάθημα δηλαδή οι μαθητές;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.