#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/02/2008 16:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Περί Μακεδονίας, Ελλάδας και γραικύλων

Έχει κανείς σκεφτεί  ότι όποια διεθνής ονομασία με τη λέξη «Μακεδονία» κι αν συμφωνηθεί, ανεξαρτήτως προσδιορισμού (πάνω, κάτω, δίπλα), στο τέλος μόνο αυτή θα μείνει; Και ότι στο μέλλον όλοι θα ξέρουν ότι στην περιοχή υπάρχει μια «Μακεδονία» και μια «Ελλάς», η οποία μάλιστα δεν κατοικείται από «Έλληνες» (κανείς δεν τους ξέρει αυτούς διεθνώς), αλλά από «Greek's», από «Γραικούς» δηλαδή;  Κι αφού θα γίνει έτσι (αν αμφιβάλει κανείς βλ. τους λαούς των 120 κρατών που μόνο σαν «Μακεδονία» τους ξέρουν) δεν θα μας πουν τότε και ότι «τι δουλειά είχε ο Μέγας Αλέξανδρος με την Γραικία (Greece); Δεν θα βγουν οι απανταχού της Γης υπέρμαχοι της πολιτικής ορθότητος να αναφωνήσουν αγανακτισμένοι «ποιοι είναι τέλος πάντων αυτοί οι Γραικοί (Greek's) που εμποδίζουν τους «Μακεδόνες» να χρησιμοποιούν το συνταγματικό τους όνομα»;

Αυτά που συμβαίνουν σήμερα είναι μόνο μια στιγμή της ιστορίας. Όποιος όμως έχει διαβάσει ιστορία γνωρίζει ότι σε μια άλλη εποχή, εκείνη του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ολόκληρος ο γνωστός τότε κόσμος ήξερε ότι ΕΛΛΑΔΑ σημαίνει και ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Καλά να πάθουμε λοιπόν αφού ούτε καν το ιστορικό μας όνομα (ΕΛΛΗΝΕΣ) δεν διεκδικήσαμε, ενώ κατά τα άλλα υπερηφανευόμαστε για την σπουδαία μας καταγωγή. Φτάσαμε έτσι να παρακαλάμε τώρα να μην πάρουν το όνομα που σημαίνει και ΕΛΛΑΔΑ. Αυτό που εμείς - λόγω βαθύ ύπνου - δεν τολμήσαμε να διεκδικήσουμε (το ιστορικό μας όνομα ΕΛΛΑΔΑ, δηλαδή, που περιλάμβανε και την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ) έρχονται τώρα κάποιοι πονηροί και κοιτάζουν να το υφαρπάξουν, περιθωριοποιώντας την «Γραικία», στα όρια που ...ιστορικά της αναλογούν και με ότι είναι συνδεδεμένο το όνομα αυτό στη συνείδηση των δυτικών «συμμάχων» μας.

«Οmnia novit Graeculus esuriens; in coelum jusseris, ibit» («τα πάντα γνωρίζει ο πειναλέος Γραικύλος και στον ουρανό αν τον διατάξεις να πάει, θα πάει»), έλεγαν οι Ρωμαίοι. Ίσως είναι επιτέλους καιρός να «ξυπνήσουμε» και να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε ποια το «χαϊδεμένο παιδί» των μεγάλων δυνάμεων. Αν δεν σηκωθούμε από τον «καναπέ της ανεμελιάς» και δεν αφήσουμε στην άκρη τον «φραπέ του ωχαδερφισμού», θα μας πιάσουν οι εξελίξεις στον ύπνο και τότε θα είναι πολύ αργά να αναζητούμε τις καινούργιες «χαμένες πατρίδες». Αν δεν αντιληφθούμε το τι «παίζετε» πίσω από την πλάτη μας, θα βρεθούμε τελικά στον ρόλο κομπάρσου - ή γελωτοποιού - στην σύγχρονη «PAX ROMANA» ή αλλιώς «NEW ORDER».
 
(ευχαριστούμε τον «Άλκιμος»)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Factorx avatar
    Factorx 24/02/2008 17:50:10

    Έμμεσο «ναι» στη συνέχιση της διαπραγμάτευσης στη βάση των προτάσεων Νίμιτς «έβγαλε» η σημερινή κρίσιμη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών υπό τον πρόεδρο της ΠΓΔΜ. Αποδεκτές από τα Σκόπια δύο από τις πέντε εναλλακτικές ονομασίες (Ανεξάρτητη - Λαϊκή), πολλές οι αντιρρήσεις...

  2. sxolio.gr avatar
    sxolio.gr 24/02/2008 19:02:36

    Στο όργιο της βίας που συνόδευσε την εθνοκαθαρση στα Βαλκάνια στη δεκαετία 1912-1222 έχουμε ΟΛΟΙ μερίδιο σαν θυτες και σαν θυματα.
    Αν μπορουμε να μάθουμε κάτι από αυτή την περίοδο είναι οτι οι εθνικίστικές εκαθαρίσεις κοστίζουν σε όλους. (ρωτηστε Σερβους και Κροατες που το έχουν πιο προσφατο) Αν το στοιχημα είναι η πρόοδος και η ευημερία, οι εθνικιστικές συγκρούσεις δεν εχουν θέση. Ανοικτά σύνορα και σχέσεις εμπιστοσύνης εξασφαλίζουν το μέλλον των απανταχού μειονοτητων πολύ καλύτερα από αδιεξοδες διενεξεις και θωρακίζουν την περιοχή από τις επιδιωξεις οποιασδήποτε “διεθνους νομιμότητας” που χρειαζεται τοπικές συγκρούσεις για να δράσει. Αλυτρωτισμοί σαν της τσαμουριας και ρατσιστικη αντιμετώπιση των Αλβανών είναι νερό στο μύλο των Αμερικάνων

  3. plagal avatar
    plagal 24/02/2008 19:56:24

    Ρε παιδια προσεχετε τι γραφετε... Το "Γραικος" ειναι ελληνικοτατο ονομα με αρχαια ιστορια. Απο βικιπαιδεια: "Η σύγχρονη αγγλική λέξη Greek προέρχεται από τη λατινική Graecus, η οποία με τη σειρά της προέρχεται από την ελληνική Γραικός, το όνομα μιας φυλής Βοιωτών που μετανάστευσε στην Ιταλία τον 8ο αιώνα π.Χ"

    Οσο για το υπολοιπο, τι να πω, καθαρευουσιανικη αρχαιολατρεια και εθνικιστικη ταυτιση του Ελληνισμου με το Ελληνικο κρατος... Και συγνωμη για την αγενεια...

    Οσο να'ναι παντως, ενα σημειο το πετυχατε σωστο: η αντισταση στην Αυτοκρατορια του παγκοσμιοποιημενου νεοφιλελευθερου καπιταλισμου (το λενε και "κοσμοπολιτισμο" καποιοι) ειναι οντως το ζητουμενο. Το θεμα ειναι απο ποια σκοπια: του εθνικισμου ή του διεθνισμου?

    (αχ εμεις οι θολοκουλτουριαραιοι...)

  4. Γιώργος Κούρβας avatar
    Γιώργος Κούρβας 24/02/2008 21:52:25

    «Και γαρ ούτος (ο κατακλυσμός επί Δευκαλίωνος) περί τον ελληνικόν εγένετο τόπον. Αύτη δε έστιν η (χώρα) περί την Δωδώνην και τον Αχελώον.
    Ούτος γαρ πολλαχού το ρεύμα μεταβέβληκεν. Ώικουν (κατοικούσαν) γαρ οι Σελλοί ενταύθα κ-α-ι οι καλούμενοι τ-ό-τ-ε μεν Γραικοί ν-υ-ν δ’ Έλληνες», Αριστοτέλης, «Μετεωρολογικά», Α 14.

    Άρα: ο Αριστοτέλης μάς δηλώνει, ότι οι Σελλοί δεν ήταν Γραικοί, αλλά, συγκάτοικοί τους στην «περί την Δωδώνην και τον Αχελώον» χώρα, και οι Γραικοί ήταν αυτοί που ονομάσθηκαν Έλληνες, μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα. Παρεμπιπτόντως, «γραικός» = ξυπόλητος. «Κολλάει», αν σκεφτούμε, ότι, μετά τον κατακλυσμό και την πλημμύρα, ο τόπος τους ήταν γεμάτος λάσπες και νερά…

  5. Γιώργος Κούρβας avatar
    Γιώργος Κούρβας 24/02/2008 21:56:37

    Οι Ρωμαίοι ονόμασαν «Graeci» τους Έλληνες και «Graecia» την Ελλάδα, γιατί, στην πορεία τους από την χώρα τους προς την Ελλάδα, οι Γραικοί ήταν η πρώτη ελληνική φυλή που συναντούσαν. Δεν ήταν, δηλαδή, για λόγους απαξίωσης, ή φθόνου, η ονομασία που τους έδωσαν. Το ίδιο, ακριβώς, συνέβει και με τους Άραβες και τους λοιπούς Ασιάτες, όπου οι Ίωνες ήταν οι πρώτοι Έλληνες που συναντούσαν κι απ’ αυτούς ονόμασαν συνολικά τους Έλληνες ως «Yunan» και την Ελλάδα «Yunanistan».

  6. Alkimos avatar
    Alkimos 24/02/2008 22:54:41

    Αγαπητοί φίλοι,

    Συμπληρωματικά, σε όσα αποσπασματικά δημοσιεύσατε από το άρθρο που σας έστειλα, θα ήθελα να προσθέσω τα εξής:
    Είναι γνωστό στους ιστορικούς ότι στην καθιέρωση του ονόματος ΓΡΑΙΚΟΙ για τους Έλληνες, έπαιξε σημαντικό ρόλο η εκκλησία. Προσέξτε παρακαλώ το ακόλουθο απόσπασμα από μια σχετική ιστορική αναφορά:

    ««Αξίζει βέβαια να σημειωθεί και η προς την αντίθετη κατεύθυνση απόπειρα αλλαγής της εννοίας του ονόματος των Ελλήνων στη λατινική μορφή του Γραικοί. Ενώ το όνομα Έλλην στο στόμα των Χριστιανών κατέληξε να σημαίνει ειδωλολάτρης, το όνομα Γραικός στο στόμα των Ρωμαίων έτεινε να σημαίνει Χριστιανός. Οι πρώτοι Χριστιανοί της Ρώμης και των άλλων δυτικών πόλεων ήσαν κατά το πλείστον ελληνικής καταγωγής κι’ είχαν ως γλώσσα λατρείας και διδαχής την ελληνική (οι δεκατρείς από τους δεκάξι πρώτους πάπες ήσαν Έλληνες), κι’ έτσι οι Λατίνοι δεν έκαμαν διάκριση μεταξύ Ελλήνων και Χριστιανών. Ο Τερτυλιανός τονίζει σ’ ένα από τα έργα του, «αν ο ρωμαϊσμός είναι σωτηρία για όλους, τότε γιατί δεν συμπεριφέρεσθε με εντίμους τρόπους προς τους Γραικούς;» (Quid nunc, si est Romanitas omnisalus, nec honestis tamen modis ad Graios estis? De Pallio 3, PL 2, 1094). Και ο Ιερώνυμος βεβαιώνει ότι κατά την παλαιότερη εποχή, όταν εμφανιζόταν στο δρόμο κάποιος Χριστιανός οι Ρωμαίοι εκραύγαζαν «ο γραικός, ο επιθέτης», δηλαδή ο Έλλην, ο απατεών. (Graecus impostor, Epist. 54 ad Furiam, PL 22, 552). Αυτή η προσωνυμία δείχνει φυσικά το φυλετικό μίσος των Ρωμαίων κατά των Ελλήνων, και συνεπώς επίσης κατά των Χριστιανών» (Π.Κ. Χρήστου, Οι περιπέτειες των εθνικών ονομάτων των Ελλήνων, εκδ. οίκος Κυρομάνος, σ. 83).»

    Η επιλογή του ονόματος GREECE, ως διεθνής χαρακτηρισμός, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάναμε ποτέ από πλευράς εξωτερικής πολιτικής. Μολονότι θέλαμε από την μια να μας θεωρούν οι ξένοι ως κληρονόμους της πολιτιστικής κληρονομιάς των αρχαίων Ελλήνων, αφήσαμε εντούτοις από την άλλη τον θρησκευτικό κλήρο, με ακραίες φονταμεταλιστικές ιδέες, να καθορίζει την εξωτερική μας πολιτική.
    Οι πολιτική συγκυρία όμως τώρα, επιβάλει, δραστική αντίδραση από μέρους μας, που σημαίνει, ή Γραικοί - συρρικνωμένοι όμως και "ραγιάδες" - ή Έλληνες (HELLENES) και πρωταγωνιστές στις πολιτικές εξελίξεις.
    Αυτό δεν έχει να κάνει τίποτα με την κίνηση των «νεοπαγανιστών», διότι και αυτό άπτετε ακραίων θέσεων. Εγώ αναφέρομαι αποκλειστικά στην στρατηγική της εξωτερικής πολιτικής που πρέπει να ακολουθήσουμε, αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί και να ζούμε την πραγματικότητα και όχι την ουτοπία. Νομίζω πως ήρθε επιτέλους ποια ο καιρός, για τον Έλληνα, να ΕΝΗΛΙΚΙΩΘΕΙ.

    Φιλικά
    Άλκιμος
    http://alkimosarchive.blogspot.com/

  7. sxolio.gr avatar
    sxolio.gr 25/02/2008 00:03:25

    το θεμα του ονοματος ειναι οντως πολυ σημαντικό
    Ειμαι απολυτως σιγουρος πως αν οι Ευρωπαιοι μας αποκαλουσαν Hellenes αντι για Greeks και οι αραβες και τουρκοι Ελλαδισταν αντι για Γιουνανισταν η Ελλας θα ειχε επιτυχει το στοχο των δυο ηπειρων και των επτα θαλασσων θα είχε πρωτευουσα την Κωνσταντινουπολη (την οποια οι ευρωπαιοι δεν θα λεγανε Istanbul) ο δε Αλκιμος θα επιχειρηματολογουσε τωρα για την αναγκη μετονομασιας του κρατους σε Βυζαντινη Αυτοκρατορια

  8. Alkimos avatar
    Alkimos 25/02/2008 11:57:39

    Αν έκανες τον κόπο φίλε μου να διαβάσεις προσεκτικά όσα έγραψα και αν λάβεις υπόψη σου και αυτές τις σκέψεις: (εδώ: http://alkimosarchive.blogspot.com/2008/02/blog-post_9506.html), τότε θα καταλάβαινες, πιστεύω, ότι οι θέσεις μου δεν είναι ούτε ακραίες ούτε κοντόφθαλμες. Είναι μάλλον αφυπνιστικές, κάτι που είναι απαραίτητο μια και ζούμε πάνω στην πυριτιδαποθήκη που λέγεται: ΒΑΛΚΑΝΙΑ. Στην προκειμένη περίπτωση, δεχόμαστε μια επίθεση στον τομέα της εθνικής μας ταυτότητας - όχι οπωσδήποτε από τα Σκόπια - με πιθανές προεκτάσεις, τις μελλοντικές εδαφικές διεκδικήσεις επί των εδαφών μας. Είναι δυνατόν αυτό να αντιμετωπίζεται με ελαφρότητα; Εδώ δεν είμαστε σίγουροι για τις προθέσεις των γειτόνων μας, σε ότι έχει να κάνει με το σπίτι μας, είναι δυνατόν να είμαστε αφελείς όταν περιτριγυριζόμαστε από τυχοδιωκτικές εθνότητες; Η παθητική – συντηρητική - στάση σε κρίσιμες πολιτικές εξελίξεις, δεν αποτελεί οπωσδήποτε φιλειρηνική πολιτική, διότι και η ειρήνη ακόμα απαιτεί δράση και δράση δεν είναι πάντοτε η εκδήλωση βίας. Δεν προτείνω να διεκδικήσουμε τίποτα περισσότερο από αυτό που μας ανήκει και αυτό είναι η διασφάλιση της εθνικής μας ταυτότητας. Αυτό απαιτεί μερικές φορές δραστικές προσαρμογές στο εσωτερικό και πάντα όμως νηφάλια εξωτερική πολιτική, την οποία όμως δυστυχώς δεν βλέπω…

  9. alexandra avatar
    alexandra 25/02/2008 22:45:07

    Sxolio,επειδή δεν ανήκουμε στον κόσμο των ροζ ωραίων ιδεών αλλα στον κόσμο του παγκόσμιου real estate οπου η γεωπολιτική ειναι δεδομένη απο τον καιρό της αθηναικής ηγεμονίας και οι σωβινισμοί στις μειονότητες παίζουν τον ρόλο τους, στο παιχνίδι υπάρχουν και θρησκευτικοί διαχωρισμοί και στην Βοσνία πολέμησαν και φονταμενταλιστές μουσουλμάνοι, και η Αλ Καιντα εχει τους λόγους της για να παίζει παιχνίδι σε ευρωπαικό γήπεδο, καλλίτερα να μιλάμε με ορους ρεαλισμού. Οσο για το τι έγινε το 12-13, υπάρχουν και άλλλες ερμηνείες.

  10. anastasia avatar
    anastasia 16/03/2008 15:37:39

    Dn mporw na katalavw oloi autoi oi anistoritoi dn emathan pote gia tic anaskafec tou Andronikou,gia th vergina,gia touc tafous tou Fillipou kai tous 8usaurous..Den eidan..Den akousan pwc oi epigrafes pou vre8hkan htan oles grammenes sta arxaia ellhnika?Einai se thesh na tis diavasoun?
    ..oxi vevaia t slavika t sxesh mporei na exoun me thn ellhnikh glwssa?
    As anatreksoun sta apomnhmoneumata tou dikous tous KIRO Gligorof kai ekei tha katalavoun oti einai slavoi kai den exoun kamia sxesh me thn makedonia giati t apomnhmoneumata tou einai grammena sth mhtrikh tous glwssa.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.