02/08/2009 22:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παιχνίδια στη πλάτη της ΥΠΑ



Ο μέχρι πρότινος Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας υπέβαλλε ή μάλλον εξαναγκάσθηκε να υποβάλλει την παραίτησή του την Παρασκευή που μας πέρασε. Ή όλη θητεία του κ. Κωνσταντινίδη στο τιμόνι της υπηρεσίας που είναι αρμόδια για τις πολιτικές αερομεταφορές της χώρας μας, διήρκεσε μόλις εννιά μήνες. Αυτό δεν παραξενεύει καθώς η ΥΠΑ φημίζεται για τον μικρό μέσο όρο διάρκειας της θητείας των εκάστοτε διοικητών της που  είναι 1-2 χρόνια το πολύ.

Αυτό που παραξενεύει είναι η σπουδή που ακολουθήθηκε προ μηνών, προκειμένου να διοριστεί διοικητής της ΥΠΑ ο κος Κωνσταντινίδης ο οποίος ήταν και είναι μόνιμος δημόσιος υπάλληλος της ίδιας υπηρεσίας(!)  (στον κλάδο των ηλεκτρονικών)  αλλά και στερούμενος πτυχίου ΑΕΙ!!!. Και το ένα αλλά και το άλλο στοιχείο αποτελούν από μόνα τους σοβαρά τυπικά κωλύματα για να γίνει κανείς διοικητής της ΥΠΑ, αλλά ξεπεράσθηκαν τεχνηέντως με ειδικές φωτογραφικές ρυθμίσεις και τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. 

Οι φήμες θέλουν λοιπόν τον κ. Κωνσταντινίδη να έχει διοριστεί άρον άρον  για να αναλάβει το ρόλο του  «καμικάζε» στη δύσκολη αποστολή του χειρισμού των αεροδρομίων στη διάρκεια  της «ιδιωτικοποίησης» της Ο.Α. και μετά βλέπουμε. 

Στη διάρκεια της ολιγόμηνης θητείας του, ο  εν λόγω διοικητής, που ήξερε πάρα πολύ καλά το αντικείμενο της συγκεκριμένης υπηρεσίας τόσο ως υπάλληλος της όσο και ως επί πολλά χρόνια συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, συγκρούστηκε με πολλούς ισχυρούς (ακόμη και με τον περιβόητο «Ρομπέν των αστών» Μάκη Τριανταφυλλόπουλο) τόσο μέσα όσο και έξω από την υπηρεσία. Πρόσφατα μάλιστα ενεπλάκη και στο πολιτικά μπερδεμένο ζήτημα του αεροσκάφους της FYROM που θα προσγειώνονταν στην Κέρκυρα με τα διακριτικά της «Μακεδονίας» και  με ειδική άδεια του υπουργείου Εξωτερικών της κας Μπακογιάννη. 

Μεγάλη αναμπουμπούλα όμως έχει προκληθεί τελευταία στις τάξεις της ΥΠΑ με τις αναμενόμενες μαζικές μετατάξεις πιλότων, αεροσυνοδών και άλλων  που όμως καμία σχέση δεν έχουν με το αντικείμενο της, καθώς η ΥΠΑ δεν είναι αεροπορική εταιρία αλλά δημόσια υπηρεσία. Οι εκατοντάδες αυτές μετατάξεις καταγγέλθηκαν από τα συνδικάτα της ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) καθώς πιστεύεται ευλόγως  πως θα αλλοιώσουν την όλη σύνθεση του προσωπικού της και θα μεταβάλλουν ακόμη και τις μισθολογικές σχέσεις που ισχύουν.  Η σύγκρουση λοιπόν του κ. Κωνσταντινίδη, που στήριξε τις εν λόγω μετατάξεις ως πολιτική επιλογή, με τα πανίσχυρα συνδικάτα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και της ΟΣΥΠΑ ήταν μοιραία για αυτόν.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως η ΥΠΑ έχει στο σύνολο των 3.500 περίπου υπαλλήλων της το μεγαλύτερο σε αναλογία επιστημονικό προσωπικό από όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου. Οι υπάλληλοι όμως που θα έρθουν από την ΟΑ (χειριστές και αεροσυνοδοί) δεν διαθέτουν, στη πλειοψηφία τους, πτυχία ΑΕΙ προκειμένου να απορροφηθούν σε επιχειρησιακούς κλάδους και ασφαλώς δεν είναι και τεχνίτες (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κτλ) ώστε να απασχοληθούν στη συντήρηση των αεροδρομίων. Συνεπώς;

Πάντως δεν θα είναι η πρώτη φορά που η ΥΠΑ αποτελεί τη λύση για τα διάφορα πολιτικά, κομματικά και προσωπικά ρουσφέτια  που ακολουθούν τις  διάφορες αναγκαστικές και όχι μόνο μετατάξεις. Το μεγάλο παράδειγμα έδωσε το ΠΑΣΟΚ που από το 1988  χρησιμοποιούσε συστηματικά την εν λόγω υπηρεσία ως «αποθήκη βολέματος» για όλους τους πικραμένους που είτε μετατάσσονταν εκουσίως  (για να γίνουν μόνιμοι Δ.Υ.) είτε μέσα στα πλαίσια  λύσης σωτηρίας, όταν έκλειναν οι διάφορες ΔΕΚΟ κτλ στις οποίες εργάζονταν (π.χ. Olympic Catering, ΔΕΘ, ΜΟΜΑ, ΙΓΜΕ κ.ο.κ.) .  

Δεν είναι πάντως τυχαίο ότι στη θέση του παραιτηθέντος κ. Κωνσταντινίδη τοποθετήθηκε πάραυτα ο κος Βλάμης ο οποίος αν δεν κάνουμε λάθος, αποτελούσε μέχρι πρότινος υψηλόβαθμο στέλεχος της Ολυμπιακής Αεροπορίας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 02/08/2009 23:04:26

    Οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ στο σύνολό τους εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην ανεξέλεγκτη, όπως τη χαρακτήρισαν μεταφορά εργαζομένων της Ολυμπιακής στην ΥΠΑ…
    Ειδικά για το θέμα της μετάταξης αριθμού υπαλλήλων της Ολυμπιακής οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ υποστήριξαν ότι όσοι μεταταχθούν δεν θα καλύψουν κενές οργανικές θέσεις της Υπηρεσίας σε τομείς όπου υπάρχουν ανάγκες αλλά θα μεταφερθούν σε προσωποπαγείς θέσεις χωρίς αντικείμενο!

    Από ρεπορταζ εφημερίδων της 14/7/09

  2. Αρχίδαμος avatar
    Αρχίδαμος 03/08/2009 08:38:20

    Υπαλληλος αεροπορικης εταιριας επικεφαλης της κρατικης υοηρεσιας; ωραια πραματα.

  3. FlyBoy avatar
    FlyBoy 03/08/2009 09:43:46

    πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι βρίσκεταισε εξέλιξη και ο διαγωνισμός του Υπουργείου Μεταφορών για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, ύψους 35 εκ. ευρώ.Παίζεται δηλαδή κάτι ανάλογο με την ακτοπλοϊα. Πολλά τα λεφτά! Μέχρι το τέλος Ιουλίου έπρεπε να ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές, όμως ο κ. Κωνσταντινίδης έδωσε παράταση μέχρι τις 25 Αυγούστου 2009. Υπενθυμίζεται ότι για τις άγονες γραμμές διαγωνίζονται η Ολυμπιακή, η Aegean και η εταιρεία Athens Air. Κρίθηκε λοιπόν σκόποιμο να τποπθετηθεί διοικητής της ΥΠΑ πρωην υπάλληλος της Ολυμπιακής. Ο Βασιλάκης και οι άλλοι της Aegean τι λένε άραγε επ αυτού;

  4. Αρχίδαμος avatar
    Αρχίδαμος 03/08/2009 12:40:22

    -Αυτοί οι κύριοι που μπήκαν απο τα παράθυρα στην ΟΑ, και την έβαλαν μέσα, κόστισαν 74,3 εκ. ευρώ. - μήπως θα πάνε τώρα με μετάταξη στο Δημόσιο; Μήπως η Ολυμπιακή ήταν η ταινία για να μπούνε κάποιοι στο Δημόσιο από το παράθυρο;-

    Ελα ντε.

  5. Αλικη avatar
    Αλικη 03/08/2009 18:21:53

    ...και αυτά είναι η βιτρινα του ολου θεματος....
    αλλα υπαρχει και το παρασκηνιο, που δεν παει με το μυαλο μας...
    Κε Στυλιανιδη εσεις τι εχετε να πειτε για την "παραιτηση για προσωπικους λογους" του κ. Κωνσταντινίδη? Μηπως δεν "βολευε"??? Μηπως ο κ. Βλαμης ειναι πιο "βολικος"??...!!!!

  6. Observer avatar
    Observer 03/08/2009 18:46:38

    Δεν καταλαβαίνω τι ζόρι τραβάνε οι υπάλληλοι της ΥΠΑ. Από όσα ξέρω, οι τέως της Ολυμπιακής θα μπορούν να 'μεταταχθούν' σε οποιαδήποτε υπηρεσία. Εξάλλου, δεν είναι καν γνωστός ο αριθμός των ατόμων που θα μεταταχθούν, στο σύνολό τους, ούτε και ο αριθμός των ατόμων που θα μεταταχθούν ειδικά στην ΥΠΑ.
    Και μην ακούσω για 500 πιλότους, όπως σε πολλά άρθρα διάβασα, γιατί η ΟΑ δεν είχε καν 50 αεροπλάνα.
    Γιατί κάτι μου λέει πως κάτι άλλο, ύποπτο, κρύβεται πίσω από αυτές τις δήθεν διαμαρτυρίες?
    Γιατί έχω συνηθίσει, ειδικά από συνδικαλιστικά οργανα του Δημοσίου, να μη δίνουν δεκάρα για τέτοια ζητήματα και να τα χρησιμοποιούν μόνο για τα μάτια του κόσμου, ενώ στο background το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το μπαγιόκο.
    Για να μην κάνω άλλες αναφορές σε κάτι συνδικαλισταράδε του ΟΤΕ... Τα ζήσαμε και τα ξέρουμε όλοι...
    Κρατώ λοιπόν πολύ, μα πολύ μικρό καλάθι....

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Observer 03/08/2009 20:19:42

      1- Η ΟΑ μπορεί να μην είχε 50 αεροπλάνα (περίπου 25 είχε) αλλά πιλότους και αεροσυνοδούς είχε ουκ ολίγους (400-500) για λόγους που όλοι ξέρουν (βαρβάτους μισθούς και πολύ χαϊλίκι)
      2-Το μπαγιόκο είναι ότι αν προστεθούν άλλοι 500 (και μάλιστα χωρίς αντικείμενο) υπάλληλοι στην ΥΠΑ θα μειωθούν οι αποδοχές επιδομάτων των ήδη ΥΠΑτζηδων που διανέμονται σε όλους. Αντιλαβού; Το λένε άλλωστε και οι ίδιοι. Δεν το κρύβουν.
      3-Οι θέσεις μετάταξης που θα πάνε οι της ΟΑ δημοσιεύτηκαν χθες σε επίσημο σάιτ (νομίζω το ΓΕΟΠΑ ή κάπως έτσι)
      4-Κράτα ότι καλάθι θέλεις. Η ουσία είναι ότι "ιδιωτικοποιήθηκε" η ΟΑ αλλά τους βαρβάτους μισθούς θα συνεχίσουν να τους παίρνουν από το δημόσιο (δηλαδή και από εσένα)οι υπάλληλοί της μέχρι να συνταξιοδοτηθούν (40ρηδες είναι οι περισσότεροι) χωρίς να εργάζονται αφού δεν υπάρχουν θέσεις πιλότου σστο δημόσιο. Τόσο καλή δηλαδή η "αποκρατικοποίηση".
      Οι αεροσυνοδοί θα μπορούσαν να πάνε να εργαστούν σε κυλικεία του δημοσίου και των υπουργείων αλλά δεν καταδέχονται όπως άκουσα...

      • Observer avatar
        Observer @ Strange Attractor 03/08/2009 22:17:08

        Καλή η ενημέρωση Strange Attractor αλλά (και αν κάνω λάθος διέψευσέ με και ενημέρωσέ με):
        1. Κάποιοι εκ των 400 - 500 τέως υπαλλήλων ΟΑ θα παραμείνουν στη νέα εταιρεία της MIG. Πόσοι δεν ξέρω.
        2. Τα επιδόματα δε διανέμονται σε όλους. Αν πρόκειται για ποσωποπαγείς θέσεις, δε νομίζω να συμμετέχουν στα επιδόματα. Και οι ΥΠΑτζήδες (ελεγχτές εννοώ) ναι, κρύβουν τα επιχειρήματα αυτά, προφασιζόμενοι κάθε, μα κάθε φορά, παρεμβολές στα συστήματα επικοινωνιών... Φτάνει πια! Το μάθαμε το ποίημα! Ας βουν κάτι άλλο!
        3. Ποιο είναι το site? Ή τελος πάντων πόσες είναι οι θέσεις? Αν τις ξέρεις γιατί δεν τις λες? Θα καταλάβουμε έτσι όλοι πάνω-κατω, (αν ισχύει αυτό περί μείωσης επιδομάτων) για τι τάξης μεγέθους μείωση μιλάμε. Και αν, όπως το λες δεν το κρύβουν, ας βγουν να μας το πουν και εμάς, να γελάσει κάθε πικραμένος. Σε σχέση πάντα με το τι παίρνουν, ε?
        4. Δεν έχω αμφιβολία για τα 'καλά' της αποκρατκοποήσης...
        Συμφωνώ απόλυτα στο ότι όλοι αυτοί οι λεχρίτες διορίστηκαν με μέσο από κάθε κόμμα εξουσίας, και απολάμβαναν προνόμια που συνάδελφοί τους ούτε στα καλύτερα όνειρά τους δεν είχαν. Κανείς όμως δε μίλησε όταν γίνονταν όλα αυτά και όπως βλέπεις, οι 'επιτυχημένοι' τέως managers της ΟΑ, επιβραβεύονται για την καλή δουλειά που κάναν τόσο χρόνια και βάζαν κάθε μέρα μέσα τη επιχείηση. Πάμε τώρα να βάλουμε μέσα και την ΥΠΑ!

        Όπως και να είναι, η παραίτηση την Παρασκευή του τέως και η άμεση τοποθέτηση του νυν, συνοδευόμενη μάλιστα και από Δελτίο Τύπου δεν κάνει ιδιαίτερη εντύπωση σε όσους έχουν συνηθίσει στους ρυθμούς του κρατικού μηχανισμού?

        Και τι πιστευεις εσύ? Ότι ο τέως ΟΑ δε θα δεχθεί τα σναδευλφάκια του στην ΥΠΑ?
        Μπα... Σίγουρα κάτι άλλο, πολύ χοντρότερο παίζεται..
        Ίσως ο FlyBoy να έχει δίκιο...
        Θα δείξει...

  7. Αρχίδαμος avatar
    Αρχίδαμος 04/08/2009 08:29:46

    -Οι αεροσυνοδοί θα μπορούσαν να πάνε να εργαστούν σε κυλικεία του δημοσίου και των υπουργείων αλλά δεν καταδέχονται όπως άκουσα…-

    Τς Τς Ντροπη. Οι θεσεις των μεταταξεων της ολυμπιακης δημοσιευονται στο σαιτ gepoa.gr

    • Observer avatar
      Observer @ Αρχίδαμος 04/08/2009 09:37:45

      http://www.gepoa.gr/theseis.php
      Thanks Αρχίδαμε!
      Νομίζω ότι δυστυχώς, δικαιώνομαι. 300 θέσεις, μάλλον χρήσιμες άθροισα για την ΥΠΑ και μάλιστα σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. Κάποτε οι ίδιοι γκρίνιαζαν ότι δεν είχαν κόσμο στην επαρχεία.
      Πού λοιπόν υπάρχουν ανάγκες?
      Πιλότους πάλι, δεν είδα...

      Για να έρθουμε και πάλι στο θέμα του άθρθου, κάτι άλλο παίζει.

      • Αρχίδαμος avatar
        Αρχίδαμος @ Observer 04/08/2009 09:52:56

        Απο οτι ακουω οι πιλοτοι εχουν κανει τελειως ξεχωριστη συμφωνια. Θα παιρνουν τους μισθους που θα επαιρναν στην ΟΑ και θα ειναι τυπικα μονο τοποθετημενοι στην κεντρικη ΥΠΑ της αθηνας. ουσιαστικα θα ειναι ανευ απασχολησης και αδρα μισθοδοτουμενοι εργαζομενοι- φαντασματα η αλλοιως συνταξιουχοι. Οι θεσεις που ειδες ειναι για τους μη προνομιουχους μαυρους.το μυστηριο ειναι παντως με τις αεροσυνοδους. εκει κατι αλλο παιζει οντως.

  8. Observer avatar
    Observer 04/08/2009 14:25:04

    Πάντως αν διώξαν τον παλιό, που ήταν γέννημα-θρέμα της ΥΠΑ, για να φέρουν το νέο, που είναι της γέννημα-θρέμα της ΟΑ, λόγω του ζητήματος αυτού, σημαίνει δύο τινά:
    - ή είναι τελείως ανόητοι (που δε νόμίζω τόσο...)
    - ή (επαναλαμβάνω) κάτι άλλο παίζει.
    Δεν είναι προφανές?

  9. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/08/2009 16:07:34

    Τον διωχθέντα τον ήθελαν διότι ήταν γέννημα θρέμμα ΔΑΚΕ και χρειάζονταν κάποιος να ελέγχει τα αεροδρόμια στη δύσκολη μεταβατική περίοδο που πουλούσαν την ΟΑ, για να αποφύγουν διαμαρτυρίες και καταλήψεις από τους συμβασιούχους της ΟΑ που έμεναν στην απ`έξω.
    Τον καινούργιο τον θέλουν για να μπορέσει να περάσει, παρά τις αντιδράσεις των συνδικάτων της ΥΠΑ, τους δικούς του (μετατάξεις αργόμισθων πιλότων & αεροσυνοδών)σαν πρωην υπάλληλος της ΟΑ που είναι.
    Και ακούγεται πάντως, ότι ο νυν (Βλάμης) έκανε άιτηση (όπως χιλιάδες άλλοι) για να εργαστεί στη νέα ΟΑ του Βγενόπουλου αλλά δεν επελέγη! λόγω του ότι η πορεία του, λένε, ήταν πάντα κομματική και όχι αξιοκρατική στην παλιά ΟΑ. Ποιός ξέρει;

    • Observer avatar
      Observer @ Strange Attractor 04/08/2009 18:37:41

      Μάλιστα...
      Το θέμα βέβαια της αλλαγής διοίκησης εντός 9μηνου είναι από μόνο του σοβαρό, δεδομένου ότι δημιουργεί εκ των πραγμάτων προβλήματα σε οποιαδήποτε υπηρεσία. Μόνο ο χρόνος προσαρμογής του νέου, αρκεί...
      Εξάλλου και οι υπάλληλοι (ελεγχτές κυρίως) δεν ήταν και οι πιο φιλικοί με τον παλίο, αν κρίνω από τις απεργίες (λευκές και μαύρες) που προηγήθηκαν.
      Εγώ σε αυτούς αναφέρομαι παραπάνω. Καλά τα κατάφεραν! Ας φάνε τώρα τον Mr. OA στη μάπα...
      Το σίγουρο είναι ότι κάτι θέλουν οι κυβερνώντες να πετύχουν με την εσπευσμένη αυτή αλλαγή. Ας έχουμε μάτια και αυτιά ανοιχτά και κυρίως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι της ΥΠΑ.
      The truth is out there ...

  10. vas avatar
    vas 28/09/2009 21:15:54

    γεια σας,,,δεν πειραζει να τους δεχτει η υπα τους συναδελφους της ολυμπιακης...μεχρι τωρα επαιρναν στην υπα ολοι οι υπαλληλοι της δωρεαν εισητηρια απο την ολυμπιακη.....και μεχρι πριν κατι χρονια η υπα στηριζοταν μονο στα αεροπλανα της ο.α για εσοδα......να τουσ δεχθουν γρηγορα και ασ τους εχουν στο ματι...................

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.