#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
15/07/2009 08:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παιδεία: Λιγότερα μαθήματα και ελεύθερη εισαγωγή

Λιγότερα μαθήματα, λιγότερες ώρες διδασκαλίας, λιγότερες εξετάσεις, λιγότερη ύλη και ελεύθερη εισαγωγή σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ που έχουν χαμηλή ζήτηση είναι το νέο προεκλογικό στοίχημα της κυβέρνησης για τις αλλαγές στην Παιδεία που πέφτουν στο τραπέζι αμέσως μετά το καλοκαίρι.

O υπουργός Παιδείας κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος που έχει λάβει την εντολή να ξεδιπλώσει όσο πιο σύντομα γίνεται τις αλλαγές στην Παιδεία, ενημέρωσε χθες τον Πρωθυπουργό ότι μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου το νομοσχέδιο με τις «μεταρρυθμίσεις» στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης- όπως τις ονομάζουν στη Ν.Δ. - θα έχει ολοκληρωθεί. Ο υπουργός Παιδείας μάλιστα δεν παρέλειψε να επισημάνει στον Πρωθυπουργό τη δημιουργική στάση που επέδειξε όλη την περίοδο του διαλόγου η εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ κ. Άννα Διαμαντοπούλου.

 Το πακέτο Σπηλιωτόπουλου εκτιμούν στην κυβέρνηση ότι θα περάσει πολύ εύκολα χωρίς συγκρούσεις και αναταραχές, γιατί οι ρυθμίσεις που προωθεί δεν προκαλούν εντάσεις και δείχνουν, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι τώρα, να εξυπηρετούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ από την πλευρά της είπε ότι καθήκον του κόμματός της είναι η συμμετοχή στον διάλογο με συνέπεια και προτάσεις. Πρόσθεσε ωστόσο ότι ο εθνικός διάλογος είναι πολύ σημαντική υπόθεση για να χρησιμοποιείται για αλλαγή ατζέντας από τον Πρωθυπουργό ή από τον υπουργό για επικοινωνιακούς λόγους.

Ελεύθερη εισαγωγή σε κάποιες σχολές, αλλά αρκετά ΤΕΙ

 Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο των αλλαγών, το οποίο θα αξιοποιήσει σε κάθε περίπτωση ως προεκλογικό πυροτέχνημα η κυβέρνηση, είναι η ελεύθερη εισαγωγή σε κάποιες λίγες πανεπιστημιακές σχολές, αλλά αρκετά ΤΕΙ. Τι σημαίνει αυτό; Υπάρχουν σχολές με χαμηλή ζήτηση όπως ξένες Φιλολογίες με πρώτη την Ισπανική, αλλά και άλλες σχολές που κατά περιόδους εμφανίζουν περιορισμένη ζήτηση, στις οποίες θα μπορούν οι απόφοιτοι λυκείου να μπαίνουν χωρίς εξετάσεις. Την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει και στο κλείσιμο σχολών ΤΕΙ- ήδη αυτή την ώρα 41 από αυτές λειτουργούν στο κόκκινο.

Το Νομοσχέδιο εκτιμούν στην κυβέρνηση ότι θα περάσει πολύ εύκολα χωρίς συγκρούσεις και αναταραχές, γιατί οι ρυθμίσεις που προωθεί δεν προκαλούν εντάσεις
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθηγητής κ. Γ. Μπαμπινιώτης έδωσε μια πρώτη γεύση. «Σύντομα αυτό που θα πετύχουμε είναι να απαλλάξουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους από το άγχος της αποτυχίας και της ανασφάλειας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες να πλησιάσουν τα πανεπιστημιακά τμήματα». Το νέο σύστημα εισαγωγής θα ισχύσει σε τρία χρόνια, αφορά δηλαδή τους μαθητές που αυτό το σχολικό έτος θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου.

Δραστικές περικοπές στις ώρες διδασκαλίας



 

Το δεύτερο στοίχημα της κυβέρνησης είναι λιγότερο εντυπωσιακό αλλά πιο ουσιαστικό, λένε πηγές του υπουργείου Παιδείας, και αφορά τις δραστικές περικοπές σε κάποιες περιπτώσεις θα φθάσουν το 30%- σε μαθήματα, ώρες διδασκαλίας, διδακτέα ύλη και εξετάσεις που σχεδιάζει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι ώρες διδασκαλίας μάλιστα που θα κοπούν θα αντικατασταθούν με τη λεγόμενη «ζώνη πολιτισμού». «Δεν είναι δυνατόν η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό να μην έχει ώρες πολιτισμού στα σχολεία της» λέει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Παιδείας κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος.

Προτείνεται τη μείωση του διδακτικού χρόνου από τις 7 στις 5 ώρες ημερησίως με παράλληλη εισαγωγή δίωρων εξωσχολικών δραστηριοτήτων στη διδακτική διαδικασία. Επίσης γίνεται υποχρεωτική η διετής φοίτηση στο νηπιαγωγείο και προωθείται η δημιουργία «ολοήμερου» γυμνασίου. Μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος, οι μαθητές μέχρι την Γ΄ Γυμνασίου θα μπορούν να παραμένουν στα σχολεία τους και να ασχολούνται με άλλες δεξιότητες ανάλογα με το ενδιαφέρον τους: π.χ. συμβουλευτική, αθλητικές δραστηριότητες, εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών.

http://www.tanea.gr/rendered.htm

ΣΧΟΛΙΑ

  1. leon avatar
    leon 15/07/2009 10:21:12

    Πολυ αμφιλεγομενες οι αλλαγες που προωθουνται.
    Απο την μια αυτες οι περικοπες ειναι πολυ σημαντικες στην ψυχικη υγεια των παιδιων και αφηνουν επιτελους τον λιγο χρονο που χρειαζονται για να ζησουν την ηλικια τους, χρονο που ειχαμε εμεις σαν παιδια και πραγματικα λυπαμαι που δεν εχουν τωρα.
    Απο την αλλη ειναι φανερο οτι το επιπεδο εκπαιδευσης πεφτει δραματικα. Σε συνδυασμο με εκπαιδευτικους που δεν εχουν καμια ορεξη να διδαξουν, το μελλον της χωρας φανταζει ακομα ποιο δυσοιωνο. Οι νεοι που θα βγουν στην αγορα εργασιας θα ειναι τα στρατιωτακια που βολευουν τις κυβερνησεις των τελευταιων 35 ετων.
    Ειχε και χτες τον Κο Τσιμα να μας κανει εκπομπη για τα σχολεια στις Σκανδιναβικες χωρες. Και βλεπαμε τα ιδια που προωθουνται και εδω. Και μονο που ασχοληθηκαν να το βαλουν χτες, με κανει επιφυλακτικο.

    Πραγματικα δεν ξερω αν πρεπει να χαρω η να λυπηθω...

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/07/2009 11:20:25

    κατά τα λοιπά, δεν είναι σοσιαλιστές. ξεφτίλα!

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/07/2009 11:23:15

    και για να μην είμαι "αρνητικός": Προτείνω αυστηρότερα κριτήρια εισαγωγής, αυστηρότερη βαθμολογία, δίδακτρα (το τσάμπα έχει πεθάνει) και υποτροφίες για τους έχοντες ανάγκη, εάν το αξίζουν. Κριτήριο; Η αυστηρή βαθμολογία. Ποινή για αντιγραφή ή σκονάκια ή λαδώματα και παρατυπίες, η δια παντός ανέκκλητη απομάκρυνση. Αυτά αν θέλουμε παιδεία. Τα άλλα αν θέλουμε άχρηστους.

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ archaeopteryx 15/07/2009 12:27:35

      Δηλαδή ζητάς κάτι σχεδόν εντελώς αντίθετο προς το Φιλανδικό μοντέλο παιδείας.

  4. Tηλέμαχος avatar
    Tηλέμαχος 15/07/2009 12:58:55

    Το Φινλανδικο μοντέλο αφορά Φινλανδούς. Δεν γίνεται κόπυ-πέιστ στα συστήματα παιδείας, δηλαδή πολιτισμού.

    Με τα χάλια της παιδείας που πρέπει πια με το δίκανο να βρεις απόφοιτο που να κάνει λιγότερα ορθογραφικά λάθη από 1 στις 50 λέξεις, πρέπει να γίνει ολική αναδόμηση της παιδείας από την Πρώτη Δημοτικού προς τη Γ' Λυκείου και όχι να μας ενδιαφέρουν μόνο οι Πανελλήνιες Εξετάσεις.

    Χρειαζόμαστε σκληρό σύστημα, με πολλαπλά διαγωνίσματα στη μέση και στο τέλος της χρονιάς, καλά δομημένη ύλη από νωρίς. Αυτό το σύστημα θα οδηγεί από μόνο του το 1/3 των παιδιών στα τεχνικά λύκεια. Για όσους συνεχίζουν στα γενικά θα είναι παιχνιδάκι η είσοδος στα πανεπιστήμια, την οποία πρέπει να τη διοργανώνουν από κοινού με αυτά και όχι το ΥΠΕΠΘ με τη 2βάθμια αυτόνομα.

  5. tiramola avatar
    tiramola 15/07/2009 13:44:09

    Πρόσφατα λόγω μιάς επικείμενης συνεργασίας με μεγάλη Σουηδική εταιρεία είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τεχνικούς της.
    Μου είπαν ότι έχουν πρόγραμμα για πρόσληψη 5000 ηλεκτρολόγων μηχανικών τα επόμενα 7 χρόνια διευκρινίζοντας ότι ενδιαφέρονται κυρίως για Έλληνες λόγω του ότι αποδεδειγμένα προσφέρουν έργο , δίνουν λύσεις και γενικά έχουν πολλές γνώσεις.
    Αυτά δεν τα γράφω για να ωραιοποιήσω την εικόνα για την Ελληνική παιδεία.
    Κατά την γνώμη μου όμως πρόκειται για μία φυσιολογική εξέλιξη αφού οι Σκανδιναβοί κάνουν 1-2 ώρες μαθηματικά και φυσική την εβδομάδα στο λύκειο και οι αντίστοιχοι δικοί μας μαθητές προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην δυσκολία των πανελληνίων εξετάσεων λύνουν κανά 2 χιλιάδες ασκήσεις μαθηματικών και φυσικής στα φροντηστήρια...
    Μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι άθλιο όσον αφορά την καταπόνηση των μαθητών αλλά να τα αποτελέσματα...
    Γιαυτό λοιπόν ας είμαστε πιο προσεκτικοί βλέπωντας τα υπέρ και τα κατά με ψυχραιμία...

  6. Lavazza avatar
    Lavazza 15/07/2009 13:55:19

    Ελεύθερη εισαγωγή αλλά με ρήτρες όπως π.χ. στη Γερμανία που ισχύει οτι εάν ένα μάθημα δεν το περνάς τρεις φορές τότε σε πετάνε από το Πανεπιστήμιο!

    Όχι να πλημμυρίσουμε Φοιτητοπατέρες...

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/07/2009 14:03:28

    μου αρέσει το φινλανδικό μοντέλλο, και οι φινλανδοί... τίμιοι άνθρωποι, εργατικοί, πραγμάτικά όχι όπως εδώ που τίμιος σημαίνει αρπάχτρας και εργατικος σημαίνει αυνάν. Το τσάμπα το βλέπουμε τόσα χρόνια. Μας λείπει το "excellence". Να ένα πρόβλημα για τον Μπαμπινιώτη: Πως λέμε excellence στα ελληνικά; Μάλλον δεν υπάρχει...

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/07/2009 14:04:25

    φινλανδικό μοντέλλο? Γι αυτό ξαναπαίζει την διαφήμιση το Μένγκα?

  9. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 15/07/2009 14:08:40

    το excellence είναι η εξαιρετική επίδοση, η αριστεία, είναι οι φοιτητές του 8, ίσως του 8,5 και άνω, όχι ο σωρός που μαζεύει πενταράκια και εξαράκια και ευχαριστημένοι νάμαστε

  10. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/07/2009 14:25:15

    ψάχνω για την μία λέξη και την μουσική της: excellence
    γλωσσικό είναι το ερώτημά μου

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 15/07/2009 14:46:23

    σιλάνς!

  12. Hase avatar
    Hase 15/07/2009 14:50:44

    Μπορει καποιος αποφοιτος να κανει ορθογραφικα λαθη αλλα με τις γνωσεις που εχουν τα παιδια που δινουν εισαγωγικες μπορουν να υπολογισουν και την πορεια διαστημοπλοιου στο φεγγαρι. Ο Λαβατζας εχει δικιο οσον αφορα στις ρητρες. Τις ξερω γιατι εχω σπουδασει στην Γερμανια. Και εχω παιδι που κανει διδακτορικο στην Φινλανδια. Οποτε ξερω και τι γινεται εκει. Η παιδεια μας ειναι καλη οσον αφορα τις γνωσεις. Μολις τελειωσουν τα παιδια αρχιζει το κολπο του μεσου, της γνωριμιας και του ποιος θα δωσει πιο πολυ κωλο. Εκει πασχουμε πραγματικα. Και εκει θα επρεπε να αλλαξουν τα πραγματα ωστε οι ικανοι ( και οχοι οι φελλοι που εχουν τις διασυνδεσεις) να ειναι μποστα.
    Γιατι μονο ετσι θα επιβιωσουμε και σαν Εθνος.

  13. Hase avatar
    Hase 15/07/2009 14:52:01

    Το Reply παει αλλου, μαλλον λαθος του σαιτ ειναι.

  14. anagnostis avatar
    anagnostis 15/07/2009 16:05:05

    «Η Ν.Δ. δεν συμμετέχει στο διάλογο, δεν έχει καταθέσει πρόταση», δηλώνει στον Φλας η Α. Διαμαντοπούλου. Χαρακτηρίζει αστεία υπόθεση και επιπολαιότητα τα περί κατάθεσης του νομοσχεδίου τον Σεπτέμβριο, κάνοντας λόγο για επικοινωνιακό παιχνίδι του υπουργείου Παιδείας.

  15. Tηλέμαχος avatar
    Tηλέμαχος 15/07/2009 16:08:35

    Τιραμόλα και Hase, δεν εννοώ κάτι διαφορετικό από αυτό που λέτε.

    Τα έχω μ' αυτούς που αναμασούν τα περί "Φινλανδικού μοντέλου" και βάζουν τελεία. Αντιγραφές δεν γίνονται έτσι το άψε σβήσε.

    Έχω σπουδάσει αρκετά χρόνια και στην Ελλάδα και στην Αγγλία. Για αυτά τα συστήματα μπορώ να μιλήσω και να τα (συν)-κρίνω. Ο μέσος Έλληνας απόφοιτος ΑΕΙ είναι ένα χιλιόμετρο πιο πέρα από τον αντίστοιχο Άγγλο (και δύο από τον Έλληνα που σπουδάζει στην Αγγλία για άλλους λόγους). Μιλάω για το θεωρητικό υπόβαθρο γνώσεων. Ένα το κρατούμενο.

    Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν βλέπω την καθοδική πορεία της δικής μας παιδείας τις τελευταίες 2 δεκαετίες τουλάχιστον και ότι δεν βλέπω ότι οι αιτίες για αυτήν την καθοδική πορεία είναι:

    1. Όλες οι "εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις" (επιτυχημένες, αποτυχημένες, αποπειραμένες κλπ) αφορούσαν είτε τα ΑΕΙ είτε τη μετάβαση από το λύκειο στα ΑΕΙ. Δεν αρχίζεις από την κορυφή, αλλά από τη ρίζα

    2. το σλόγκαν της "ήσσονος προσπάθειας" και ο παραλληλισμός του με την πίεση για "μεγάλους βαθμούς"

    3. η ολοένα αυξανόμενη αδιαφορία και των δασκάλων για το μάθημά τους, και των γονέων για την ποιότητα γνώσεων που λαμβάνουν τα παιδιά τους (τους νοιάζουν μόνο οι ξεροί βαθμοί)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.