#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/03/2012 12:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πέτυχε το PSI, αλλά χάσαμε το πλεονέκτημα της ...χρεοκοπίας



Ας μας πούνε .... ανθέλληνες, αλλά δεν καταλαβαίνουμε προς τι οι τρελοί πανηγυρισμοί και οι χαρούλες του κ. Παπαδήμου και του κ. Βενιζέλου. Ειδικά του δεύτερου διότι είναι ένα από τα τραγικά πρόσωπα της τραγικής διετίας του ΠΑΣΟΚ.

Σαφέστατα, εδώ που φτάσαμε, με την Ελλάδα στα όρια της χρεοκοπίας, το κούρεμα είναι θετική εξέλιξη. Αποφεύγεται η ανεξέλεγκτη χρεοκοπία και ξεκινούν οι διαδικασίες για το νέο δάνειο. Είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία της Ελλάδας να ξεφύγει από τη θηλιά που ακόμη δεν έφυγε από το λαιμό. Και προς αυτή την κατεύθυνση είναι θετικό το PSI αν και ακολουθούν τα πολύ σκληρά μέτρα, τέτοια που ποτέ η Ελλάδα δεν έχει ξαναζήσει.

Άλλο όμως αυτά κι άλλο η πραγματική αλήθεια. Αυτή την αλήθεια αποφεύγουν να την πουν οι κύριοι της κυβέρνησης διότι το... στριπτίζ που θα κάνουν θα είναι εντυπωσιακό.

Κατ' αρχάς, το PSI πρόκειται για μια διαδικασία η οποία σε βάθος χρόνου θα μας οδηγήσει στο ίδιο, αν όχι σε χειρότερο αποτέλεσμα. Δηλαδή, πριν δύο χρόνια μπήκαμε στο Μνημόνιο με χρέος κάτω από το 120% του ΑΕΠ και μπήκαμε ενώ θα μπορούσαμε να δανειστούμε χρήματα από την αγορά. Η πρόβλεψη μετά το κούρεμα κάνει λόγο για χρέος 120% το 2020, δηλαδή σε 8 χρόνια από τώρα θα είμαστε στην ίδια θέση παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα θα έχει φτωχύνει και θα έχει γίνει μικρότερη.
Ουσιαστικά, το κούρεμα του ελληνικού χρέους δεν είναι 100 δισ. ευρώ, όπως διατείνονται κάποιοι, αλλά το 1/3 αυτού διότι με τα νέα ομόλογα που εκδίδονται, σε βάθος χρόνου θα έχουμε πληρώσει στους πιστωτές μας μεγάλο μέρος από τη λογιστική χασούρα που σήμερα βγαίνει στη δημοσιότητα.
Και το βασικότερο. Ουσιαστικά οι ιδιώτες επενδυτές χάνουν ένα μέρος των χρημάτων τους αλλά το χρέος της Ελλάδας μεταφέρεται από αυτούς στα κράτη της Ευρώπης. Δηλαδή πλέον η Ελλάδα δε θα χρωστά στα funds ή στις τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία αλλά στη Μέρκελ, τον Σαρκοζί κ.λπ. Το ελληνικό χρέος γίνεται και διά νόμου κρατικό, ευρωπαϊκό, περνά στα χέρια των υπουργείων οικονομικών και των κεντρικών τραπεζών των χωρών. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε όταν αργότερα θα μιλάμε για υποτέλεια, οικονομική ή άλλη.
Τέλος, με βάση τη συμφωνία για το PSI και τη νέα δανειακή σύμβαση, οι ξένοι απαγορεύουν στην Ελλάδα να χρεοκοπήσει στο μέλλον. Αλλά δεν μπορεί να χρεοκοπήσει σε ότι αφορά τα δάνεια από το εξωτερικό. Με βάση τον ειδικό λογαριασμό που θα δημιουργηθεί, όλα τα έσοδα της χώρας από φόρους ή αποκρατικοποιήσεις θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή του χρέους που έχουν οι ξένες χώρες. Ότι μένει θα πηγαίνει για μισθούς και συντάξεις. Δεν αποκλείεται δηλαδή σύντομα η Ελλάδα να κηρύξει στάση πληρωμών αλλά μόνο εσωτερική. Τα δάνεια θα εξυπηρετούνται αλλά μισθοί και συντάξεις πετάγονται στον κάλαθο των αχρήστων. Η χώρα χάνει το πλεονέκτημα της απειλής για χρεοκοπία και θα πρέπει να κόβει από παντού στο εσωτερικό της προκειμένου να πληρώνει τους δανειστές της.

Ωραία συμφωνία λοιπόν και άξιοι οι πανηγυρισμοί του κ. Βενιζέλου. Θα έχει να λέει στα εγγόνια του ότι έσωσε την Ελλάδα.

Το άλλο με τον Τοτό όμως το ξέρει;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 09/03/2012 12:35:09

    "Το πλεονέκτημα της …χρεοκοπίας"!
    Όπως λέμε ο νάνος γίγαντας, χε, χε.
    Κε Μπαμπινιώτη, παρακαλώ για τα περαιτέρω.

    • Πετρος Μ. avatar
      Πετρος Μ. @ Ο Θείος 09/03/2012 12:54:09

      θα σε κάλυπτε το:
      Η χρεωκοπία του πλεονεκήματος;

    • pinokio avatar
      pinokio @ Ο Θείος 09/03/2012 16:17:52

      Για να μην ξεχνιομαστε εχει συμφωνησει και η ΝΔ για το PSI.
      (με την δικαιολογια οτι εδω που εφτασαν τα πραγματα μπλα μπλα ....).

      • ΓΣΠΥΡΟΥ avatar
        ΓΣΠΥΡΟΥ @ pinokio 12/03/2012 23:15:17

        Θα ζωστουμε τα εκρηκτικα της χρεοκοπιας και θα απειλησουμε το κοσμο-δανειστές ότι θα ανατιναχτουμε και θα τους πααρουμε και αυτούς μαζί μας. Αυτοι θα φοβηθούν και θα υποκυψουν στα όποια αιτήματα μας.
        Το καινοφανες που εισαγαγει η απειλη χρεοκοπίας είναι ότι ο χρεώστης είναι το ισχυρό μερος μιας δανειακής σύμβασης. Επαναστατική σκέψη!

  2. Βασίλης Κωνσταντίνου -Καστοριά avatar
    Βασίλης Κωνσταντίνου -Καστοριά 09/03/2012 12:55:52

    Κάποιος κάνει εγχείρηση(PSI) για γάγγραινα (χρέος)και μετά από πολλές προσπάθειες του Νταλάρα και της ομάδας του (Μέρκελ ,Σαρκοζί,Γιούνκερ..) σώζει το πόδι του. Ο χειρουργός που έκανε την αγγαροδουλειά( Βενιζέλος) πανηγυρίζει. Μένει στο ότι έσωσε το πόδι. Το ότι άφησε την γάγγραινα να το μολύνει το παραβλέπει, τρομάρα του!! Ο ίδιος ο εγχειρισμένος(ελληνικός λαός) ξεκινά το πρωί αισιόδοξος,δόξα το θεό που σώθηκα(διαγραφή) αλλά κατά την διάρκεια της μέρας καταλαβαίνει ότι είναι πια ανάπηρος(έλειψη χρημάτων) και το βράδυ πέφτει σε μελαγχολία.Κοιμάτααι και ονειρεύεται ότι κάποτε έπαιζε μπάλλα ,έτρεχε,χόρευε.Τώρα θέλει να πιστεύει ότι θα τα αναπληρώσει θα προσαρμοστεί . Αλλά,αλλά.υπάρχουν πολλά αλλά με το κυριότερο , δεν θέλει και να ακούει ότι σώθηκε ,ότι ευτυχώς,ότι έτσι και αλλιώς....ΑΥΤΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΕΓΩ ΣΗΜΕΡΑ !

  3. Γιάννης avatar
    Γιάννης 09/03/2012 13:02:15

    Παίδες αυτή η συμπεριφορά είναι υποκριτική. Η φράση κροκοδείλια δάκρυα σας λέει κάτι.
    Τα λέτε ΤΩΡΑ κατόπιν εορτής ενώ μέχρι τώρα επαινούσατε τον "μέγα ηγέτη" Σαμαρά και την "μεγάλη παράταξη" την ΝΔ οι οποίοι παρεμπιπτόντως ΤΑ ΨΗΦΙΣΑΝ ΑΥΤΑ.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιάννης 09/03/2012 13:07:18

      Κροκοδείλια δάκρυα ή Καμμένα χαμόγελα;

    • Τρύφων Τριανταφυλλίδης avatar
      Τρύφων Τριανταφυλλίδης @ Γιάννης 09/03/2012 13:15:24

      Έλα ντε ... πες τα χρυσόστομε.

      Η στάση της ΝΔ μοιάζει σχιζοφρενική:

      Στηρίζουμε τη κυβέρνηση Παπαδήμου για να γίνει το PSI, αλλά βάζουμε λίγους υπουργούς στην κυβέρνηση για να μην φανεί στον κόσμο ότι συγκυβερνάμε και κάνουμε κριτική στους υπουργούς που εμείς δεν δεχτήκαμε να βάλουμε δικούς μας.

      Όταν έχει γίνει το PSI τότε αρχίζουμε να μιξοκλαίμε και να τονίζουμε τα μειονεκτήματα της λύσης αυτής.

      Κατά την ταπεινή μου άποψη καλά έκανε η ΝΔ και στήριξε την λύση Παπαδήμου και PSI. Αυτό που δεν ανέχομαι είναι η υποκρισία και η ευθυνοφοβία!

      Ένας που ζητάει την αυτοδυναμία αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες του, προσπαθεί να πείσει για τις επιλογές του, και δεν κρύβεται πίσω από το δακτυλό του. Αμάν πιά.

      • firiki2010 avatar
        firiki2010 @ Τρύφων Τριανταφυλλίδης 09/03/2012 13:19:18

        Αψογος !

      • μαρια τσωνη avatar
        μαρια τσωνη @ Τρύφων Τριανταφυλλίδης 09/03/2012 14:56:32

        Συγχαρητηρια!!!!
        Συμφωνω πληρως μαζι σου

  4. Manos-Oxford avatar
    Manos-Oxford 09/03/2012 13:03:37

    και ερωτώ και εγώ με τη σειρά μου: Είναι άραγε συνετό να είναι και η ΝΔ σε αυτό το κάδρο? Η στραβός είναι ο γυαλός η στραβά αρμενίζουμε...

  5. sitting duck avatar
    sitting duck 09/03/2012 13:21:44

    To PSI έχει τις εξής τραγικές συνέπειες: 1. Καθιστά απολύτως απαγορευτικό νέο κούρεμα στα ομόλογα των ιδιωτών, καθώς τα νέα θα διέπονται από αγγλικό δίκαιο. Και όπως ίσως διαπιστώσατε, οι κάτοχοι των ελάχιστων ελληνικών ομολόγων που υπάγονται σε ξένο δίκαιο, αρνήθηκαν να τα κουρέψουν γιατί έχουν πολύ σημαντικό νομικό πλεονέκτημα έναντι του ελληνικού κράτους.
    2. Το εναπομείναν χρέος θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποπληρωθεί σε ΕΥΡΩ. Και στη δραχμή να καταλήξουμε, εμείς θα το χρωστούμε σε ευρώ. Τελεία και παύλα. 3.Οδηγεί με μαθηματική βεβαιότητα στην κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων. Κατα τα άλλα...σωθήκαμε!

  6. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 09/03/2012 13:26:19

    Γιατί χαίρεται ο κόμος, και χαμογελάει, πατέρα?

  7. WY avatar
    WY 09/03/2012 13:28:58

    Πρώτα βουλιάζουν τό πλοίο καί επειδή υπάρχουν καί ελάχιστοι διασωθέντες από τούς επιβαίνοντες,ό πλοίαρχος τού νέου Ε/Γ ΣΑΜΙΝΑ ##ΕΛΛΑΣ## Παπαδήμος καί ό ύπαρχος Βενιζέλος,πανηγυρίζουν,ισχυριζόμενοι, ότι τούς διέσωσαν!!!!!!!!
    Αυτό πού δέν μάς αναφέρουν οί ##διασώστες## είναι ότι εάν δέν αναλάμβαναν προσωπικά (κυριολεκτικά), οί Σαρκοζί καί Μέρκελ τίς διαπραγματεύσεις γιά τό PSI καί νά επιτύχουν επιτόκια λιγότερο από 4%,εκβιάζοντες ουσιαστικά τούς έπενδυτές/κατόχους ομολόγων,ό Παπαδήμος μέ τόν Βενιζέλο είχαν αποφασίσει/συμφωνήσει σχεδόν,γιά επιτόκια 5,2% καί μέ όρους 100% τοκογλυφικούς,τινάζοντας,μέ τό άκουσμα αυτής τής ενέργειας, στά κάγκελλα τήν φαιά ουσία τών ΜΕΡΚΟΖΙ!!!!!!!
    Άλλωστε τόσον ό Σαρκοζί όσον όμως κι ή Μέρκελ,τό εδήλωσαν στήν από κοινού συνέντευξή τους,μετά τό πέρας τής συνόδου κορυφής,τού EUROGROUP,ότι δλδ ##οί ίδιοι προσωπικά ανέλαβαν τίς διαπραγματεύσεις γιά τά/τούς επιτόκια/όρους τού PSI##.!!!!!
    Πρός τί οί πανηγυρισμοί από τούς ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ λοιπόν?????

    Υ.Γ.
    Δέν αναφερόμεθα φυσικά στούς ιδιώτες/μικροεπενδυτές κατόχους ομολόγων,πού χάνουν πάνω από 60% τής αξίας τών ομολόγων ούτε καί στά ασφαλιστικά ταμεία,πού κυριολεκτικά τά ##βουλιάζουν αύτανδρα##!!!!
    Ή υποκρισία ,τό ψεύδος,ή προπαγάνδα καί ή παραπληροφόρηση, είναι τελικά τά κύρια συστατικά τού dna τών zivagos lamogios Sapius laliotius gapomalakius mantelius pasokus-pasokus!!!!!!

  8. Γιάννης avatar
    Γιάννης 09/03/2012 13:40:59

    Με απλά μαθηματικά και απλή λογική μιλάμε για μεγάλη απάτη.
    Έστω το χρέος είναι χονδρικά 400δις.
    Μέγιστη μείωση το χρέους περίπου 100 δις. δηλαδή νέο χρέος 300δις
    Παίρνουμε νέο δάνειο 130 δις. Νέο χρέος 430 δίς.
    Από αυτά 85 δις πάνε στις τράπεζες και σαν εγγυήσεις και αποζημιώσεις στους ομολογιούχους. Χαμένα χρήματα που δεν επηρεάζουν το χρέος.
    Τα υπόλοιπα 45 δις πάνε για αποπληρωμή παλαιών δανείων και ομολόγων. Νέο χρέος 385 δίς.
    Έστω ότι έχουμε μόνο 20 δις τόκους στο τέλος του χρόνου. Νέο χρέος 405 δις.
    Που ακριβώς βλέπετε την μείωση του χρέους?
    Το μόνο που κατάφεραν είναι να ΑΥΞΗΣΟΥΝ το χρέος και να το έχουν μετατρέψει σε ξένο δίκαιο, να τους πληρώνουμε για περισσότερα χρόνια με αυξανόμενο επιτόκιο, να έχουν ξεπουλήσει την χώρα και να έχουν εξαθλιώσει τους Έλληνες.
    Και αυτά τα κατάφεραν ΟΛΟΙ όσοι στηρίζουν ή στήριξαν την κυβέρνηση του PSI

  9. firiki2010 avatar
    firiki2010 09/03/2012 13:41:19

    H κυβέρνηση μαζί της και η ΝΔ επέλεξε το πακέτο "κούρεμα- δανειακή" δηλ μια αμφίβολη σωτηρία από μια άμεση και βέβαιη καταστροφή. Και κατά τη γνώμη μου πολύ καλά έκανε. Η συνέχεια είναι δύσκολη (αλλιώς θα ήταν πολύ δυσκολότερη). Απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχουμε είναι αυτοί που έκαναν την επιλογή να την υπερασπισθούν και να την υπερασπισθούν με πάθος Εστω ως την λιγότερο κακή επιλογή. Το "κρυφτούλι" θα είναι σκέτη αυτοϋπονόμευση.
    Τρία πράγματα δεν πρέπει να ξεχνάμε:
    1 Το "κούρεμα+δανεικη" κατέστη αναπόφευκτο επειδή απέτυχε τραγικά το μνημόνιο 1 στο οποίο οδηγηθήκαμε από ακόμα τραγικότερους χειρισμούς της πιο ανεύθυνης και ανίκανης μεταπολεμικής κυβέρνησης, της κυβέρνησης Παπανδρέου.
    2 Οπως πολύ σωστά επισημαίνει η ανάρτηση το μεγαλύτερο μέρος του χρέους μας είναι πλέον προς κράτη όχι στις αγορές , πραγμα που σημαίνει ότι σε μεγάλο βαθμό γίνεται θέμα πολιτικό με ότι ευκαιρίες αλλά και σοβαρότατους κινδύνους αυτό συνεπάγεται.
    3 Η ουσιαστική λύση του προβλήματος μπορεί να έρθει μόνο μέσα απο εμάς, από τη δικιά μας δουλειά απο τη δικιά μας καλύτερη οργάνωση. Η χώρα έχει δυνατότητες τεράστιες (και δεν εννοώ τα πετρέλαια και τα χρυσάφια που μπορεί να έχει μπορεί και όχι). Θα πρέπει να τις αξιοποιήσουΜΕ. Δεν θα γίνει χωρίς κόπο και θυσίες. Αλλά... ΜΠΟΡΟΥΜΕ !
    Α, ναι! Kαι να μην φοβόμαστε να κοιταζόμαστε στον καθρέφτη μας .

    • φριξος avatar
      φριξος @ firiki2010 09/03/2012 13:59:35

      1 Το “κούρεμα+δανεικη” κατέστη αναπόφευκτο επειδή απέτυχε τραγικά το μνημόνιο 1 στο οποίο οδηγηθήκαμε από ακόμα τραγικότερους χειρισμούς της πιο ανεύθυνης και ανίκανης μεταπολεμικής κυβέρνησης, της κυβέρνησης Παπανδρέου.

      Και αφού απέτυχε το μνημόνιο 1, εφαρμόζεις μια χειρότερη λύση στηριζόμενη στις ίδιες βάσεις όπως το μνημόνιο 2...δεν κολλάει! Συγγνώμη αλλά δεν πείθει!

      • firiki2010 avatar
        firiki2010 @ φριξος 09/03/2012 14:34:38

        Φρίξο
        Το μνημόνιο 1 απέτυχε και λόγω "συνταγής" και λόγω "μάγειρα". Το μνημόνιο2 έγινε υπό άλλες συνθήκες δυσμενέστερες (η εναλλακτική του ήταν καταστροφική) και περιλαμβάνει κάτι που δεν είχε το Μ1: κούρεμα χρέους. Ταυτόχρονα δημιουεγεί μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για ανάκαμψη ( το Μ1 απαιτούσε μια βίαιη και σε πολύ μικρό χρόνο προσαρμογή). Συν τοις άλλοις κατα πάσα πιθανότητα θα έχουμε άλλον "μάγειρα" (πολύ βασικό) και ταυτόχρονα κι εμείς και στην Ευρώπη γίναμε σοφότεροι από τις αποτυχίες των προηγουμένων ετών.
        Νομίζω ήμουν ξεκάθαρος και στο σχόλιο μου ότι δεν πρόκειται για σίγουρη και χωρίς κινδύνους λύση. Απλώς ευκαιρία είναι! Ενδεχόμενη σωτηρία! Κέρδος χρόνου! Εύκολες και ανώδυνες εναλλακτικές δεν υπάρχουν!

        • φριξος avatar
          φριξος @ firiki2010 09/03/2012 14:46:15

          Ευχαριστώ! Είναι καθαρά θέμα οπτικής...με την παρούσα λύση ίσως σωθεί η ελληνική οικονομία αλλά δεν θα σωθεί ο ελληνικός λαός. Ξεκαθαρίζω ότι δεν ασπάζομαι το δίλημμα της άτακτης χρεωκοπίας, από αυτή τη βάση ξεκινώ και εκεί είναι η ειδοποιός διαφορά των απόψεων μας. Όσο αναφορά το κούρεμα συμφωνώ πιο πολύ με το άρθρο, δεν το θεωρώ λύση αλλά μεγαλύτερο πρόβλημα πλέων. Επίσης, είμαι της γνώμης ότι εναλλακτικές υπάρχουν που ούτε εύκολες όμως είναι ούτε ανώδυνες, αλλά υπάρχουν!

  10. 520 χλμ βόρεια avatar
    520 χλμ βόρεια 09/03/2012 13:51:01

    το PSI μπορει να πετυχε, και να εξασφαλισε τους πιστωτες , αλλα αυτο κακως πρεπει να μας απασχολει . το PSI ειναι το σταματημα ενος ανθρωπου που κατρακυλαει απο ενα βουνο αθελα του. τωρα πρεπει να σηκωθει ,να δει αν εχει σπαμενα πλευρα ,γρατζουνιες κλπ κλπ.και οταν δει οτι μπορει να περπατησει ,τοτε πρεπει να ξαναρχισει να ανεβαινει στο βουνο .και αν φτασει εκει που ηταν και ειναι καλα τοτε να βγουμε και να πουμε παμε παλι απο την αρχη δεν πειραζει χασαμε μια γενια.ουτε πανηγυρισμους ουτε τιποτα ,μονο περισυλογη .βγηκε παλι το φουσκωτο του θερμαικου απο το πρωι και πανηγυριζει, οπως οταν εβαλε πατο στο βαρελι τον ιουλιο κλπ κλπ.
    ασχολουμαστε δυο χρονια με το χρεος ,και δεν εχουμε ασχοληθει καθολου με την αιτια που γιναν ολα αυτα.
    γιατι αν δεν αναλυσεις ενα προβλημα και δεν βρεις την αιτια που το δημιουργει το πιθανοτερο ειναι οτι θα παραμεινει.
    ολοι αυτοι ( που τους κατηγγειλε και ο γεωργιος ο 3ος)που επηρεαζαν τα πολιτικα πραγματα με τα καναλια ,τις εφημεριδες ,και τις διασυνδεσεις των βουλευτων και κρατικων λειτουργων που ειχαν αναθρεψει ,τιμωρηθηκαν και αφοπλιστηκαν? δεν ακουω τιποτα απο κανενα γι αυτο.
    ολοι αυτοι οι κρατικοδιαιτοι κοματικοι στρατοι εχουν παραδωσει τα οπλα,συνθηκολογησαν? δεν ακουω τιποτα απο κανενα για αυτο.
    εχουν γινει βηματα για την απονομη δικαιοσυνης ,πολιτικων κρατικων λειτουργων επιχειρηματιων κλπ.δεν ακουω και γι αυτο κατι.
    ειναι τοσα πολλα που πρεπει να γινουν που αν περιμενουμε απο ενα ανθρωπο που ανελαβε πριν δυο χρονια ,ενα διαλυμενο κομμα ,με απολιθωμενους πολιτικους ,με το μητσοτακεικο δυνατο ,με το πασοκ παντοδυναμο σαν κυβερνηση ,με τις υποχρεωτικες ταπεινωτικες εξελιξεις ,και με μια κοινωνια αυτιστικη και αποχαυνωμενη στα διακοποδανεια,στις χρυσες VISA ,και στις κομπινες και κλεψιες και βολεματα ,και με μια αριστερα πραγματικα στον κοσμο της ( μαλλον τρεμει να κυβερνησει) τα λαθη του ειναι ελαχιστα .προχωραει με ακροβατικα και πιστευω οποιος αλλος να ητανε δεν θα εκανε ουτε τα μισα.δεν υπαρχει αλλος δυστυχως δεν υπαρχει αλλος.και πρεπει ακομα να κανει πολλες μανουβρες και στο κομμα του και στο κρατος και στην ευρωπη και στην κοινωνια οταν αναλαβει.

  11. Ραβινος avatar
    Ραβινος 09/03/2012 14:02:13

    Δεν καταλαβα ! Δηλαδη εαν χρεωκοπουσαμε θα ειχαμε να πληρωσουμε μισθους και συνταξεις ! Καλα ελεγα εγω να γινει μια δοκιμαστικη χρεωκοπια κανα 6μηνο να δουμε την γλυκα και μετα να αποφασισουμε για το τι θα κανουμε !Τοτε να δεις χαρες και πανηγυρια {ειρωνικα το λεω } !!.Σαν δε μαζευομαστε λεω εγω !Οσο για τον ΑΣ χωρις την κομβικη συμβολη του δεν θα γινοταν τιποτα !

    • καραδεξιος avatar
      καραδεξιος @ Ραβινος 09/03/2012 14:38:16

      nai,αν χρεοκοπήσουμε ΜΠΟΡΟΥΜΕ πληρωσουμε μισθους και συνταξεις .

      • andy avatar
        andy @ καραδεξιος 09/03/2012 14:55:06

        Από που;

        • lampros avatar
          lampros @ andy 10/03/2012 14:16:11

          Από τα κρατικά έσοδα. Λόγω πρωτογενούς ελλείματος θα γίνουν περικοπές, και θα κοπούν ηλίθιες δημόσιες δαπάνες, αλλά μπορούν να πληρωθούν.

          Καλά, νομίζεις ότι τα λεφτά του νέο δανείου πάνε σε μισθούς και συντάξεις; Τους όρους ότι θα πρέπει κατά προτεραιότητα ―ή μάλλον αποκλειστικά― να εξυπηρετεί την πληρωμή των τόκων δεν τους διάβασες;

          Το δάνειο το έδωσαν, και το γράφει ξεκάθαρα, για την αποπληρωμή των προηγούμενων δανείων και ΜΟΝΟ, όχι για άλλα έξοδα του κράτους. Για τα άλλα, μας λένε «κόψτε το λαιμό σας».

      • Ανδρέας avatar
        Ανδρέας @ καραδεξιος 09/03/2012 16:12:43

        και για την ακρίβεια, ΜΟΝΟ ΑΝ ΧΡΕΟΚΟΠΟΥΣΑΜΕ (στάση πληρωμής τόκων και τοκοχρεολυσίων και προμηθειών του χρέους) θα είχαμε ελπίδες να μπορούμε νε πληρώνουμε μισθούς και συντάξεις...

        Τώρα πια βέβαια, με τη βοήθεια των μεγάλων Πατριωτών και Ευεργετών του εθνους, Ευαγγέλου και του Αντωνίου, δεν μπορούμε να "χρεοκοπήσουμε"

  12. φριξος avatar
    φριξος 09/03/2012 14:03:36

    Αναρωτιέμαι ποιος θα πάρει τα σκληρότερα μέτρα... αυτά που δεν έχει ξαναζήσει η Ελλάδα και ο Έλληνας.

    Σκληρότερα μέτρα σημαίνει συνέχιση της αδικίας...ποιος λοιπόν θα έχει τα κότσια να το κάνει?

    • abcd avatar
      abcd @ φριξος 09/03/2012 16:09:08

      φριξος είπε:


      Αναρωτιέμαι ποιος θα πάρει τα σκληρότερα μέτρα… αυτά που δεν έχει ξαναζήσει η Ελλάδα και ο Έλληνας.

      Σκληρότερα μέτρα σημαίνει συνέχιση της αδικίας…ποιος λοιπόν θα έχει τα κότσια να το κάνει?





      Ο Κομβικά Συμβάλων ???

      • pinokio avatar
        pinokio @ abcd 09/03/2012 16:34:00

        Μαρτυριαρη!!!

  13. Armaggeddon avatar
    Armaggeddon 09/03/2012 14:21:39

    ΟΣΟ ΠΑΡΑΜΑΙΝΕΙ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ , ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ , ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΕΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΣΥΣΤΟΛΑ ΕΞΟΔΑ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΩΝ!!

    • Ανδρέας avatar
      Ανδρέας @ Armaggeddon 09/03/2012 16:14:38

      Είναι πολλά τα λεφτά, Αρμαγεδώνιε, είναι πολλά τα λεφτά! Γι αυτό τσακόνωνται για καρέκλες και αυτοδυναμίες, γιατι νομίζετε παλαίβουνε και μάχονται, για το καλό της Πατρίδας? χαχαχαχα

  14. φριξος avatar
    φριξος 09/03/2012 14:55:01

    Η Ελλάδα κέρδισε με αριθμούς 105, 7 δισ. ευρώ, επί ομολόγων αξίας 157 δισ. ευρώ. Σε επίπεδο τοκοχρεολυσίων κερδίζει περίπου 4 δισ. ευρώ το χρόνο και η όλη δανειακή συμφωνία της εμπεριέχει επιμήκυνση και πιο λογικό μεσοσταθμικό επιτόκιο. Αλλά με το Μνημόνιο 2 έχει συμφωνήσει σε κατά προτεραιότητα αποπληρωμή των χρεών προς τους δανειστές, που θα φθάνει τα 18 δισ. ευρώ τον χρόνο, με τη νέα δανειακή και δεν είναι ρεαλιστικό -χωρίς πραγματική εξαθλίωση των Ελλήνων σε μόνιμη βάση - σε σχέση με το ΑΕΠ της, που καταρρέει σε συνθήκες καλπάζουσας ύφεσης. Η Ελλάδα θα είχε πραγματικά ένα δομικό αποτέλεσμα εάν υπήρχε ένα «κούρεμα» επί του συνόλου του χρέους της, ύψους περίπου 360 δισ. ευρώ, που θα άφηνε το υπόλοιπο πληρωτέο περίπου στα 150-160 δισ. ευρώ. Τότε θα είχαμε ένα απολύτως βιώσιμο και ελεγχόμενα αντιμετωπίσιμο χρέος, λίγο κάτω από το 100% του ΑΕΠ.

  15. m.s avatar
    m.s 09/03/2012 15:44:14

    Δεδομένα
    31/09/2009 Δημόσιο χρέος 297,920 δις σε ελληνικό δίκαιο το 92% περίπου
    31/12/2011 Δημόσιο χρέος 367,978 δις, σε ελληνικό δίκαιο το
    75% περίπου (έχουν μπει τα δάνεια του πρώτου μνημονίου)
    (σε 30 μήνες το ΠΑΣΟΚ στύβοντας τον ελληνικό λαό αύξησε το χρέος 70 δίς … αναφωνήστε τρίς ζήτω)
    Θετικά
    1. Νέο χρέος περίπου 260 δις , τόκοι (χοντρικά γιατί υπάρχουν κυμαινόμενα) 8 δις.
    Παλιό χρέος, τόκοι περίπου 22 δις .
    Σημαντική ελάφρυνση.
    2. Το χρωστάμε σε κράτη και όχι στις αγορές.
    Αρνητικά
    1. είναι σε αγγλικό δίκαιο σε ποσοστό 90 % μπορεί και λίγο λιγότερο.
    2.για το παλαιό χρέος μπορούσαμε να τους φεσώσουμε.
    (πιστεύω όμως ότι δεν θα το αφήναν έτσι, θα το πληρώναμε αλλιώς…) το αναδιαρθρωμένο έχει εγγυήσεις περιουσιακά στοιχεία και θα πληρωθεί σε ευρώ.
    3. Στέλνουμε ένα λογαριασμό στα παιδιά μας μετά από 35 χρόνια.

    Η γνώμη μου. Ούτε πανηγύρια ούτε κλάψα. Η νέα κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά με ρεαλισμό και υπευθυνότητα χωρίς ίχνος λαϊκισμού να περιορίσει το κράτος, να καταρτίσει πλεονασματικούς προϋπολογισμούς και να ρίξει βάρος στον ιδιωτικό τομέα από τον οποίο και θα προέλθει η ανάπτυξη.
    Αν συνεχίσουμε να έχουμε ελλείμματα τα σημερινά κέρδη της συμφωνίας θα εξανεμιστούν .
    Μας έχει απομείνει ένας δρόμος και μια επιλογή. Να πετύχουμε.
    εγώ αυτά κατάλαβα.

    • Γιάννης avatar
      Γιάννης @ m.s 10/03/2012 13:59:45

      Όπως αναλύω ποιο πάνω το χρέος ΔΕΝ θα μειωθεί. Η μείωση των 105 δις φαίνεται πλέον να αποτελεί ευχολόγιο. Αλλά και τόσα να είναι μαζί με την μείωση πάει πακέτο και τον νέο δάνειο των 130 δίς. Από αυτά κατ' ελάχιστο τα 85 δίς πάνε στις τράπεζες και στους ομολογιούχους σαν αποζημιώσεις και εγγυήσεις και μόνο τα υπόλοιπα 45 δις (και αν) για αποπληρωμή τοκοχρεολυσίων. Δηλαδή το χρέος πάνω κάτω αν κάνεις τις πράξεις είναι το ίδιο μόνο που οι όροι είναι παρά μα πάρα πολύ χειρότεροι. Σκέψου δε πως για μόνο το 2012 τα τοκοχρεολύσια είναι γύρω στα 80 δις. Οπότε ούτε η 2η δανειακή σύμβαση επαρκεί για να καλύψει. Που θα βρούνε τα 35 δις που λείπουν? guess >:)

  16. astrokritis avatar
    astrokritis 09/03/2012 16:56:39

    .. Όποιος είδε τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ πως χειροκρότησαν τον Βενιζέλο, μέσα στη Βουλή , όταν ανάγγειλε την ''επιτυχία'' του psi , τα έχει δει όλα !!!
    .. Οι άνθρωποι δεν έκαναν απλώς αγγαρεία , τον Σταυρό του Μαρτυρίου σήκωναν !
    .. Τα δε πρόσωπά τους ήταν ίδια με τους μελλοθάνατους την ώρα που τους περνούν την θηλειά , στο λαιμό ....
    ... Κατα τ' άλλα , ''σωθήκαμε'' !!! ...

  17. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 09/03/2012 18:05:05

    Συμφωνώ με πολλά από τα σχόλια που προηγήθηκαν και διαφωνώ με πολλά άλλα. Δεν έχει σημασία να αρχίσω να μιλάω για την τάδε ή τη δείνα άποψη που διάβασα… Άλλωστε, σε αυτό τον τόπο, ακόμα και για την επόμενη κίνηση σε μια παρτίδα τάβλι, μπορούν να εκφραστούν δεκάδες απόψεις. Και αυτό, αν και εκνευριστικό πολλές φορές, εντούτοις αποτελεί μία μορφή του πλούτου αυτής της χώρας,. Σκέφτομαι, μάλιστα, πως αν αυτό τον «πλούτο εγκεφάλων» τον αξιοποιούσαμε και αλλού, εκτός από το… πληκτρολόγιο του υπολογιστή, δεν θα είχαμε φτάσει ποτέ στο σημείο που είμαστε σήμερα, ως χώρα.

    Επίσης, συμφωνώ με το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου, αλλά διαφωνώ με τον τίτλο του. Τι σημαίνει, άραγε, «χάσαμε το πλεονέκτημα της χρεοκοπίας»; Η χρεοκοπία μπορεί να συνιστούσε πλεονέκτημα στην αρχή της κρίσης δανεισμού. Μετά την υπογραφή του πρώτου μνημονίου όμως, χάθηκε. Δεν το έχουμε καταλάβει ακόμα; Αφήστε, που κατά την προσωπική μου άποψη, ποτέ δεν συνιστούσε πλεονέκτημα. Τι είδους «πλεονέκτημα» υπάρχει άραγε σε μια κίνηση που θα οδηγούσε εκατομμύρια πανικόβλητους Έλληνες σε πολιορκία των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ, σε παντελή διάλυση κάθε κρατικού μηχανισμού και κάθε παραγωγικής δράσης, αφού κανένας δεν θα πήγαινε στη δουλειά για πολλές μέρες μετά την κήρυξη της χώρας σε κατάσταση χρεοκοπίας;

    Αγαπητοί φίλοι, η άποψή μου είναι πως δεν πρέπει να συγχέουμε την εποχή του Τρικούπη με τη σημερινή. Ούτε καν την χρεοκοπία της Αργεντινής ή οποιασδήποτε άλλης χώρας με μια ενδεχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας, η οποία είτε το έχει πιστέψει είτε όχι, είναι χώρα του ευρωπαϊκού πυρήνα.

    Και ας μην μιλήσω στην παρούσα φάση για τις οδυνηρές συνέπειες που σε εθνικό και γεωστρατηγικό επίπεδο θα είχε μια απόφαση χρεοκοπίας της Ελλάδας. Ούτε για το πιθανό ενδεχόμενο να μετατραπεί η Ελλάδα σε αιτία συμπαράσυρσης όλου του ευρωπαϊκού νότου σε κατάρρευση.

    Και, πιστέψτε με, αυτά τα γράφει ένας άνθρωπος που κάθε άλλο παρά «μνημονιακός» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Από το 2009 ζούμε μια κατάσταση εθνικής μειοδοσίας, έστω και από ανικανότητα ή από πρωτοφανή νανισμό των «κοσμοπολιτών σοσιαλιστών», χωρίς να παραγνωρίζω το ενδεχόμενο δόλου. Ο «χαρτογραφημένος δρόμος» του κ. Παπανδρέου μας οδήγησε στο γκρεμό. Και πέσαμε μέσα σε αυτόν και τσακιστήκαμε! Η μόνη επιλογή μας πλέον ήταν μία «ευγενική χρεοκοπία» - το PSI - και η συμφωνία μας ότι θα ξεχάσουμε το παραμύθι της «πλούσιας και δυνατής χώρας» με το οποίο νανουριστήκαμε από τη δεκαετία του ’90. Σκεφτείτε δε, πως αυτό το παραμύθι το έφτιαξαν σχεδόν οι ίδιοι «κοσμοπολίτες σοσιαλιστές»…

    Σε τι μπορούμε να ελπίζουμε, από εδώ και πέρα; Σε μια αλλαγή της συνταγής που μας… «πέθανε», αλλά και στα… χέρια και τα μυαλά μας! Πρέπει κάποιος όμως να πει μεγάλες αλήθειες και να κάνει πραγματικές τομές. Το τι εννοώ, το αφήνω για άλλη στιγμή. Όταν θα μας δοθεί η ευκαιρία να μιλήσουμε γι’ αυτή την κακομοίρα την ανάπτυξη, που όλοι ευαγγελίζονται, αλλά κανένας δεν έχει πει τι σημαίνει…

    Υ.Γ. Έγραψα κάποτε και επιμένω, πως το «κούρεμα» που έγινε δεν αρκεί. Θα απαιτηθεί και νέο «κούρεμα». Αυτή την φορά από τους θεσμικούς πιστωτές, δηλαδή τα κράτη που θα έχουν πλέον το χρέος της χώρας μας. Δυστυχώς, οι Γερμανοί, οι Ολλανδοί, οι Δανοί και οι άλλοι, δεν έχουν καταλάβει ακόμα πως με κάποιον τρόπο θα πληρώσουν τα χρόνια πλεονάσματά τους που στηρίχτηκαν στα ελλείμματα των λαών του νότου. Μόνο που τότε, δεν θα είναι καγκελάριος η Μέρκελ και υπουργός Οικονομικών ο Σόϊμπλε…

  18. Eugene_DeLacroix avatar
    Eugene_DeLacroix 09/03/2012 18:07:41

    Αφου δεν θελατε χρεοκοπια

    • factorx avatar
      factorx @ Eugene_DeLacroix 09/03/2012 18:27:42

      Αυτό κατάλαβες; Πότε την κάνεις ήταν πάντα το θέμα

  19. Aggelos avatar
    Aggelos 09/03/2012 20:37:54

    το psi δεν ειναι πολιτικη

    μια παραταση ειναι ενα παραθυρο ευκαιριας για αναπτυξη,,μερικων μηνων

    οσοι πανυγηριζουν απλα ειναι πληρωμενα παπαγαλακια,,με 120% του αεπ οριακα ειμαστε βιωσιμοι,,,

    περπαταμε στην κοψη του ξυραφιου

    τωρα εκλογες νεα κυβερνηση και επιθετικη σοκαριστικη αναπτυξη και επενδυσεις τωρα!

    χωρις κρατικιστικα σοσιαλιστικα ονειρα και διαλογος με τους κοινωνικους εταιρους κλπ μπουρδες

    • Simon Bolivar avatar
      Simon Bolivar @ Aggelos 09/03/2012 21:55:46

      Οι κοινωνικοί εταίροι είναι κλπ μπούρδες. Δούλεψε για ένα πιάτο φαΐ τότε σε κανά υπόγειο χωρίς κοινωνική ασφάλιση οπαδέ της κινεζοποίησης .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.