10/08/2008 16:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο φόβος μπροστά στο μέλλον που έρχεται

Γράφει σήμερα ο κ. Aλέξης Παπαχελάς στην «Κ», εξηγώντας γιατί δεν καταλαβαίνει στη «γενιά του Διαδικτύου»: «Είναι πια σαφές πως έχουμε μια νέα γενιά που σκέπτεται και επικοινωνεί πολύ διαφορετικά. Μια γενιά που δεν έχει καθόλου υπομονή για διάβασμα ή γράψιμο και με κύκλο προσοχής που δεν ξεπερνά τα λίγα δευτερόλεπτα. Ένα μεγάλο μέρος της γνώσης της προέρχεται από το Διαδίκτυο. Και αυτό έχει τα καλά και τα κακά του. Το θετικό είναι πως τα νέα παιδιά έχουν απίστευτη πρόσβαση σε πληροφορίες και γνώση, μπορούν εύκολα να «ταξιδέψουν» σε πολλές γωνιές του κόσμου ή να διαβάσουν ένα σύγγραμμα που δεν υπάρχει σε καμία ελληνική βιβλιοθήκη. Σκεφθείτε πόσο προχωρημένη θα ήταν η γενιά του ’50 που μελετούσε και ίδρωνε στα ελληνικά πανεπιστήμια αν είχε τις σημερινές δυνατότητες…

Το κακό είναι αυτό που συχνά λέει στις ομιλίες του ο Τομ Φρίντμαν, ότι δηλαδή το κομπιούτερ δεν έχει φίλτρο ευθυκρισίας. Στο Διαδίκτυο μπορείς να διαβάσεις τα πλέον απίστευτα κουτσομπολιά, θεωρίες συνωμοσίας και ανακρίβειες. «Το είδα στο Ιντερνέτ», δεν σημαίνει απολύτως τίποτα γιατί κανείς δεν ελέγχει το περιεχόμενό του και κανείς δεν κάνει καν επιλογές. Ο Κίσινγκερ υποστήριζε πρόσφατα ότι ο διαφορετικός τρόπος και ρυθμός σκέψης και επικοινωνίας θα αλλάξει πολύ και τον τρόπο που οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις. Ότι δηλαδή δεν θα υπάρχει η πολυτέλεια της περισυλλογής, της προσωπικής επικοινωνίας και συζήτησης που έχουμε συνηθίσει. Και ανέφερε σαν παράδειγμα τη δυσκολία που έχει ο ίδιος να επικοινωνήσει με τα εγγόνια του γιατί δεν είναι απλώς ότι έχουν διαφορετικές εμπειρίες, αλλά μιλάνε εντελώς διαφορετική γλώσσα και το χάσμα είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο που ο ίδιος ένιωθε από τους παππούδες του.»

Σχολιάζει το orfni.blogspot.com και συνυπογράφω: Η αγωνία είτε του Κίσσινγκερ είτε του Παπαχελά είτων ΟΛΩΝ των ομοίων τους είναι κατανοητή. Είναι οι δεινόσαυροι που όχι μόνο ζούνε και ακούνε «τον άνεμο που θα τους σαρώσει», αλλά και δεν μπορούν να κατανοήσουν «από που έρχεται και πως να τον κατανοήσουν για να επιβιώσουν». Έχουν την ασφάλεια της πεποίθησης ότι «αργεί ακόμη και μέχρι τότε.... θα έχουν βγει στη σύνταξη ή θα έχουν τόσα πολλά χρήματα που δεν θα τους νοιάζει.

Και είναι προφανές γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν το φαινόμενο. Γιατί ισχύουν ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ για το διαδίκτυο και τον τρόπο σκέψης και αποφάσεων αυτής της γενιάς και όσων έρχονται. Επειδή διαδίκτυο σημαίνει κυρίως ΔΙΑΒΑΖΩ και μάλιστα πολύ και μάλιστα μέσα από μεγάλη έρευνα σε πάρα πολλές πηγές και λειτουργώ τόσο συνδυαστικά σαν μαθηματική συνάρτηση ώστε το αποτέλεσμα να είναι άμεσο, σαν "λάμψη κεραυνού". Διαδίκτυο σημαίνει "επικοινωνία και διασύνδεση" με εκατομμύρια άλλους σε όλον τον κόσμο και άμεση συνεργασία. Όλα τα στεγανά και εμπόδια μπορούν να σαρωθούν στο δευτερόλεπτο. Το διαδίκτυο προσφέρει ταχύτητες συνεργασίας, επικοινωνίας, σκέψης που ποτέ πριν δεν είχε στη διάθεση του ο άνθρωπος. Προφανώς και είναι αδύνατο πολλοί (παλιοί και νέοι) να παρακολουθήσουν αυτούς τους ρυθμούς. Και είναι λογικό ο σημερινός έντυπος τύπος και οι άνθρωποι του να φοβούνται το...μέλλον που έρχεται καλπάζοντας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 10/08/2008 16:27:59

    ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ ΑΥΓΗ ΚΟΣΚΩΤΑΣ ΧΟΛΜΠΡΟΥΚ ΔΟΛ...

    Στην σειρα οπως τα γραφω...

    Μεγαλοαστικη οικογενεια,επαναστατης στα νειατα του,πανεμορφη 1η συζυγο-δεν της φερθηκε και τελεια-με την 2η (κορη του διευθυντη του Βηματος)εγινε και πατερας...

    Ξερει αλλα...

  2. Τηλέμαχος avatar
    Τηλέμαχος 10/08/2008 16:41:45

    Να μην τα ξαναλέμε για τον Παπαχελά. Μαζί με τη Γιάννα, ανέλαβαν εργολαβικά να "εκσυγχρονίσουν" την μεγάλη μάζα της κεντροδεξιάς (Καθημερινή/Ελ. Τύπος), όπως έκαναν όλες οι κεντροαριστερές εφημερίδες επί Σημίτη. Το δεύτερο και τελικό βήμα να αλωθούν και οι τελευταίες πατριωτικές κεραίες της ελληνικής κοοινωνίας, και να περιθωριοποιηθούν οριστικά και αμετάκλητα. Η οργή κατά Γιαννάκου για το βιβλίο ήταν η τελευταία (για αυτούς) επιτρεπτή αντίδραση.

    Αυτός είναι ο ρόλος τους.

  3. Xase avatar
    Xase 10/08/2008 18:30:56

    Τι βλακειες θεε μπου. Μιλαει για την γενια του 50 που μελετουσε και ιδρωνε, με οσες ανακριβειες της προσφερανε οι κρατουντες για να την κανουν οτι ηθελαν. Ειμαι αρκετα μεγαλος για να το γνωριζω αυτο. Ο κ. Παπαχελας αγνοει αυτη την ατελειωτη πηγη γνωσηςκαι νομιζει πως θαπρεπε να ειμαστε ακομα στην εποχη που χεζαμε στις αυλες των σπιτιων μας.

  4. ataktos avatar
    ataktos 10/08/2008 18:41:51

    kala ke to epilekto tekno ehi kourkoutiasi? Brabo exomologisi .

  5. Factorx avatar
    Factorx 10/08/2008 18:57:33

    @Anonymous 5:24 pm: Καταρχήν απορώ που βρήκες τη σχέση με το ΛΑΟΣ. ...Ανίκητος είσαι. Κατα τα άλλα μήπως πρέπει να δοκιμάσουμε και τους πενηντάρηδες; Επειδή απο τους 70ρηδεσ πήγαμε κατευθείαν στους 40ρηδες και τωρα στους 30ρηδες και το καρπούζι είναι πολύ μάπα αδελφέ μου

  6. Basil avatar
    Basil 10/08/2008 19:14:42

    Υπάρχει ένα σημείο αλήθειας σε αυτά που λένε οι λεγάμενοι. Είναι η αδυναμία συγκέντρωσης και εμβάθυνσης σε ένα θέμα. Βλέπω φίλους που όταν δεν έχουν σύνδεση στον διαδύκτιο "τρελλένονται", χωρίς ιδίαιτερο λόγο. Ουδέν καλόν αμιγές κακού...

    Δεν νομίζω όμως ότι τον πειράζει αυτό τον Alexis.

  7. ataktos avatar
    ataktos 10/08/2008 19:26:30

    basil -avtos ine opos i parimia "avton ton ftinoun ke avtos leei pos brehi" oute o pros oute o televteos

  8. Πάνος avatar
    Πάνος 10/08/2008 19:37:16

    Τι είναι πιο εύκολο στην τουαλέτα; να γυρίζεις σελίδα και να μπερδεύεσε με αυτόν τον τεράστιο όγκο που μας πουλάνε κάθε Κυριακή, ή να κάνεις "κλικ" στο λάπτοπ; Πάνε οι εφημερίδες, τελειώσαν και γι αυτό το λόγο

  9. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 10/08/2008 20:36:29

    Xase,

    άν και μόνο που τον βλέπω και καταλαβαίνω την πολιτεία του, δέν ήθελα να μπώ στην συζήτηση. Τον θεωρώ περισσότερο απο ζημιογόνο.

    Αλλά αυτό που γράφεις για την εποχή που (τότε) χέζαμε στην αυλή του σπιτιού μας, σε τί διαφέρει απο την σημερινή, που χέζουμε όπου μας καπνίσει;

    ΠΕΛΙΑΣ

  10. mesas avatar
    mesas 10/08/2008 21:26:30

    φακτορα το παράδειγμα του Anonymous 5:24 pm ανήκει στη πλευρά Πρακτωραπαπαχελά ή της orfni?

    και τα δύο μου φαίνονται λίγο ακραία και νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση

    επιπλέον, η πρόσβαση στο μέσο δεν ανήκει σε όλους, κάτι πολύ βασικό, δεν είναι δηλαδή κινητό τηλέφωνο

  11. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 10/08/2008 22:06:56

    Εχει πολύ καλαμπούρι όταν κάποιος (καλή ώρα ο Παπαχελάς) δεν καταλαβαίνει κάτι και προσπαθεί να μας εξηγήσει, πόσο είναι βαθύς γνώστης του θέματος.
    Συνήθως προσπαθεί να καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι αυτό που δεν καταλαβαίνει είναι ένα λάθος, μία ανωμαλία ή κάτι τέλος πάντων όχι καθώς πρέπει.
    Στο τέλος δείχνει και την απαραίτητη μεγαλοθυμία ότι ας το δεχθούμε κάποτε οι άλλοι θα καταλάβουν.
    Από το άρθρο κατάλαβα ότι ο Παπαχελάς αγνοεί τι σημαίνει Η/Υ και διαδίκτυο.
    Δεν χάσαμε και τίποτα.

  12. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 11/08/2008 00:26:21

    Το διαδίκτυο αποτελεί μια επανάσταση, με την κλασσική "επαναστατική" δόμηση των εννοιών, ως ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΑΛΜΑ. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, χαρακτηρίζεται από παροχή δυνατοτήτων ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗΣ σε κοινωνικά υποκείμενα, που μπορούν και οφείλουν να οικοδομήσουν την ουσιαστική πρόοδο, μόνο όταν τους παρέχει τη δυνατότητα της ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ. Στην περίπτωση που τους αντιμετωπίζει ως ΠΑΘΗΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ του συγκεκριμένου μέσου, αυτό είναι καταδικασμένο να λειτουργήση μόνο ως μέσο ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ.
    Το μέσο που είχε μέχρι σήμερα ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ήταν η τυπογραφία. Αυτή σφράγισε αρχικά τη συγκρότηση του ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΥ σε κοινωνικό κίνημα. Στη συνέχεια σφράγησε την ιδεολογική συγκρότηση της ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ σε συνειδητό κοινωνικό υποκείμενο και κατόπιν την ιδεολογική συγκρότηση της μαρξιστικής ιντελλιγκέντσιας (την οποία διαχωρίζω από το εργατικό κίνημα).
    Η μετάφραση της Βίβλου από τον Μαρτίνο Λούθιρο αποτελει τον πυρήνα της Διαμαρτύρησης, ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΙΑ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑΣ. Διότι το επαναστατικό μήνυμα αυτής της μετάφρασης δεν βρίσκεται στο κείμενο καθ΄εαυτό, αλλά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑΣ. Πεμπτουσία του μηνύματος ήταν η διακήρυξη ότι ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΗ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ και όχι μόνο το ιερατικό επιτελείο του παπικού κατεστημένου. Αυτό το κατεστημένο ήταν και το μόνο που είχε πρόσβαση στα ιερά κείμενα, μέσω των ακριβών χειρογράφων και των παπύρων στα μοναστήρια. Για να μπορεί κάποιος να προβάλη το αίτημα της αυτόνομης ερμηνείας ενός κειμένου, πρέπει να έχη πρόσβαση στο κείμενο. Η αυτονομία στην ερμηνεία, συμβάλει αποφασιστικά στη χειραφέτηση του ανθρώπου. Διότι συνεπάγεται αυτονομία στην εκτίμηση των καταστάσεων, δηλαδή ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ.
    Με αυτή τη λογική διαφοροποιούμαι από αυτούς που βλέπουν στη Δύση την πηγή όλων των κακών, και που θεωρώ ότι αναπαράγουν μια αδιέξοδη Βυζαντινολογία. Εάν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η βάση της σύγχρονης πνευματικής και κοινωνικής χειραφέτησης έχει ως αφετηρία τη Δύση. Όμως όσο αφορά την φιλοσοφική θεώρηση καθ΄εαυτή, βρίσκομαι περισσότερο κοντά στο Βυζάντιο παρά τη δύση. Διότι η θεολογία της Ανατολικής Εκκλησίας, παρ΄όλο που υπήρξε συχνά σκοταδιστική, συμπεριέχει τους λεγόμενους "μυστικούς" - οι οποίοι συγκροτούν και τη ραχοκοκαλιά της πραγματικής αγιότητος - και οι οποίοι έχουν διασώσει με καλυμμένο τρόπο στη διδασκαλία σημαντικά τμήματα της διδασκαλίας του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, την οποία εκτιμώ βαθύτατα και της οποίας προσπαθώ να είμαι οπαδός.
    Η ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ σαν κοινωνικό αίτημα εξελίσσεται και αναπτύσσεται από τους θεωρητικούς της αστικής τάξης που σε πρώιμο στάδιο είναι οι εγκυκλοπαιδιστές και οι ουμανιστές. Αυτοί πολύ συνειδητά κάνουν αναφορά στο Κλασσικό Ελληνικό Πνεύμα, πιστοποιώντας την απελευθερωτική του διάσταση. Δεν είναι όμως δυνατή στο συγκεκριμένο σχόλιο μια συγκεκριμένη αναφορά, παρόλο που αποτελεί κατά την άποψή μου πολύ σημαντικό θέμα.
    Αυτή η διαδικασία ωρίμανσης στην αυτονομία της σκέψης εκφράζεται πιο συγκεκριμένα στη συνέχεια στον εντοπισμό που κάνει ο Μαρξ, διαχωρίζοντας την έννοια ΤΗΣ (κοινωνικής) ΤΑΞΗΣ ΚΑΘ ΕΑΥΤΗ, που ως κοινωνική κατηγορία προκύπτει από την παραγωγική διαδικασία, και ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ, που έχει ως άμεση συνέπεια της συγκρότηση πολιτικού κινήματος. Η επεξεργασία αυτής της ζύμωσης, όσο αφορά το ρόλο, τη συμβολή αλλά και τις δυνατότητες της τυπογραφίας, ως μέσου πολιτικής συγκρότησης, περιγράφεται νομίζω πολύ πετυχημένα από τον Λένιν στη σύντομη μπροσούρα "Για την Πράβδα". Δεν είναι τυχαίο, ότι θέλοντας ο Λένιν να τονίση το ρόλο της εφημερίδας, όχι μόνο ως βήμα προβολής ιδεών και συψητήσεων, αλλά κύρια "ως οργανωτή και συμπυκνωτή του κινήματος" δεν επιλέγει την "Ίσκρα", την εφημερίδα που εκδίδετο στο εξωτερικό και διαβαζότανε κύρια από λίγους διανοούμενους εμιγκρέδες, αλλά την "Πράβδα", που ήταν η παράνομη εφημερίδα του εσωτερικού και απευθυνόταν στους πολυάριθμους αναγνώστες των ανήσυχων λαϊκών ομάδων. (Το γεγονός ότι η εκδοτική επιτροπή της Πράβδα αποτελείτο βασικά από χαφιέδες, πράκτορες του Τσαρικού καθεστώτος, είναι άλλο ζήτημα).
    Οι "προκηρύξεις" σαν σύντομα κείμενα "αγκιτάτσιας", δηλαδή πρόσκλησης σε συγκεκριμένες δραστηριότητες, οι εφημερίδες σαν μέσα προπαγάνδισης και τα βιβλία σαν μέσα ιδεολογικής διαμόρφωσης, ήταν άπό τον 19ο αιώνα μέχρι την εμφάνιση του διαδικτύου τα βασικά μέσα στη διαδικασία κοινωνικής χειραφέτησης. Με αυτή τη διαπίστωση δεν επιδιώκω να ισχυριστώ ότι αυτά που έγραφαν ήταν καλά η κακά. Αυτά κρίνονται από το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
    Κλείνοντας το πρώτο μέρος του σχολίου εδώ, για να περιορίσω το μέγεθος, θέλω να συγχαρώ τον ΦάκτωρΧ, που έθεσε αυτό το σοβαρό θέμα, σήμερα που είναι (ήταν) Κυριακή, και που αξίζει μια μεγαλύτερη από τα συνήθη προσοχή, στα πλαίσια μιας αργίας. Λυπάμαι που λόγω μιας υποχρέωσης δεν μπόρεσα να συμβάλλω στον προβληματισμό πιο έγκαιρα.

  13. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 11/08/2008 02:06:37

    Το διαδικτυο εχει προκαλεσει στους ανα την γη Παπαχελαδες και στ αφεντικα τους τον τρομο που εκπορευεται απο οτιδηποτε ειναι στην φουρια της δημιουργιας χωρις να ειναι ελεγχομενο!

    Επι Μαο ηταν τα παρανομα Νταζιμπαο (περα απο τα επισημα) κατι σαν γιγαντοαφισσες που επετρεπαν στον απλο λαο να μαθαινει οσα του εκρυβαν στην εφημεριδα του κομματος.

    Παντου η κατα μερους αρχουσες ταξεις προσπαθουν να βρουν φιμωτρα,με το γαντι ομως...Ο κοσμος ειναι πληροφορημενος και δεν μπορεις να του δωσεις αποκλειστικα σανο...

    Δυστυχως εδω μπορεις! Το οτι σκεφθηκαν και μονο τροπους να φιμωσουν μπλογκς ειναι ομολογια χουντικων αντανακλαστικων αλλα συναμα ομολογια αγραμματοσυνης περα απο καθε οριο για εκλεκτους του λαου!!!

  14. IABERHS avatar
    IABERHS 11/08/2008 12:25:23

    > Στο ΛΑΟΣ ο Καρατζαφέρης ψάχνει και ψάχνεται για να βρει και ΠΑΣΟΚους πολιτευτές και ψηφοφόρους ιδεολογικά κοντά τους.

    ΑΛΛΟΊΜΟΝΌ ΤΟΥ ΑΝ ΒΑΛΕΙ ΣΤΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΑΠΟ ΓΛΥΦΑΔΑ-ΒΟΥΛΑ ΜΕΡΙΑ, ΠΟΥ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΑΒΕΡΤΑ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ - ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΙ!!!!!
    Π.χ. ο μηχανικός κατασκευαστής προσλαμβάνει τον άτυπο υπεργολάβο - αυτος φαίνεται στις καταστάσεις του ΙΚΑ - ΚΙ ΑΥΤΌς ΜΕ Τ ΣΕΙΡΆ ΤΟΥ ΜΑΖΕΎΕΙ ΔΙΆΦΟΡΟΥς ΑΛΑΒΑΝΟΎς ΓΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΉ ΔΟΥΛΕΙΆ. ΧΩΡΊς ικα. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟΖΗΜΟΙΩΣΓ (ΑΣΕ ΠΟΥ ΑΠΕΛΑΥΝΟΤΑΙ ΑΜΕΣςΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ!

    ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΥ ΤΟ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ - ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΣΤΠΟΧΕΥΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΛάΟς. (ΚΑΤΆ ΤΟ ΒΙΕΤΝΑΜ, ΚΑΜΠΌΤΖΗ, ΚΛΠ)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.