#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/06/2008 15:17
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο φίλος του φίλου και οι Έλληνες φίλοι του Σαρκοζί

Όπως γράψαμε ήδη (β λ «Πόσο κοστίζει το «Ελλάς - Γαλλία - νέα συμμαχία»;) το πρώτο βήμα για την αγορά από την Ελλάδα γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών τύπου Ραφάλ μάλλον έγινε. Ύστερα από πιέσεις μηνών, ο Γάλλος Πρόεδρος για πρώτη φορά είδε, να ανάβει πράσινο φως από τον Κώστα Καραμανλή για την προμήθεια του αεροσκάφους της γαλλικής Ντασώ. Αυτό τουλάχιστον διαρρέουν από το ΓΕΕΘΑ αλλά και φίλα προσκείμενα στους Γάλλους παπαγαλάκια. Αυτό που άλλαξε υπερ των Γάλλων το παιχνίδι των εξοπλισμών ήταν η πρόταση του Σαρκοζί στον  Καραμανλή να αντικαταστήσουν οι Γάλλοι έναν αριθμό από τα 45 Μιράζ που διαθέτει η ελληνική Πολεμική Αεροπορία με Ραφάλ και να πληρώσουμε έτσι «μόνο» (;;;) τη διαφορά κόστους ανάμεσα στα δύο αεροσκάφη και στον εξοπλισμό τους.

Δεν ξέρουμε τι θα γίνει τελικά με τα μαχητικά. Εντυπωσιάζει όμως το γεγονός ότι στην κοινή διακήρυξη για την άμυνα και την ασφάλεια που υπεγράφη με την ευκαιρία της συνάντησης των δύο ηγετών, μνημονεύονται αφενός η συνεργασία της «Ντασώ» με την ελληνική εταιρεία Miltech Hellas και αφετέρου η δημιουργία κοινοπραξίας μεταξύ της γαλλικής Thales και της ΕΑΒ, για ηλεκτρονικά συστήματα. Τι κοινό έχουν όλα αυτά τα άγνωστα στο κοινό ονόματα μεταξύ τους και τι ενδεχομένως σημαίνει η κοινή γαλλοελληνική κυβερνητική εύνοια απέναντί τους;  Προσέξτε για να μαθαίνετε: Όπως έγραφε στις 29/04/2007 η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» η σχέση Σαρκοζί- Dassault είναι μια κλασική ιστορία παράλληλων σχέσεων: Ο Σερζ Ντασώ, πρόεδρος του ομίλου «Dassault Aviation», είναι γερουσιαστής του UMP (του κόμματος Σαρκοζί), ενώ ο γιος του, Ολιβιέ Ντασό, βουλευτής και προσωπικός φίλος του Σαρκοζί. Τόσο στενός, μάλιστα, ώστε στο δικηγορικό γραφείο στο οποίο ήταν συνέταιρος ο Σαρκοζί ανατέθηκε η δύσκολη υπόθεση ξεκαθαρίσματος της κληρονομιάς των Ντασώ. Στην οικογένεια ανήκει και η μεγαλύτερη συντηρητική εφημερίδα της Γαλλίας, η «Figaro», η οποία πολύ πριν από τις προεδρικές εκλογές δούλεψε εναντίον μιας νέας υποψηφιότητας του Σιράκ, προκειμένου να μείνει ανοιχτός ο δρόμος για τον Νικολά.

Το 2006, όταν οι Γάλλοι είχαν αρχίσει το πρέσινγκ για τα Ραφάλ, ο Έλληνας υπουργός Άμυνας είχε συναντηθεί με την γαλλίδα ομόλογό του, Αλιό Μαρί, συνοδεία του βουλευτή της ΝΔ Χρήστου Ζώη. Η εφημερίδα «Φιγκαρό» ήταν εκείνη που έσπευσε τότε να γράψει ότι θέμα της συνάντησής τους ήταν η ενδεχόμενη αγορά των γαλλικών μαχητικών. Ο κ. Ζώης ήταν τότε μέλος της επιτροπής της Βουλής για τα εξοπλιστικά προγράμματα. Ήταν όμως και κάτι άλλο (εντελώς συμπτωματικά, ασφαλώς): Πρόεδρος της «ελληνογαλλικής κοινοβουλευτικής επιτροπής φιλίας» και μέλος του ελληνικού κλαμπ Φίλων του Σαρκοζί.Ποίοι άλλοι είναι μεταξύ των ιδρυτικών μελών του κλαμπ Φίλων του Σαρκοζί («Club des amis grecs du candidat a la présidentielle française Nicolas Sarkozy», όπως ονομάζεται επισήμως); Εκτός από τον κ. Ζώη, ο αντιπρόσωπος των γαλλικών μαχητικών στην Ελλάδα  και διευθυντής της Dassault, Ανρί Λερουά, ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Πάνος Καμμένος (και πρόεδρος τότε της κοινοβουλευτικής επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών) και ο αντιπρόσωπος οπλικών συστημάτων κ. Χρήστος Χούμπαυλης. Καταλήγουμε λοιπόν από εκεί από που ξεκινήσαμε το κομμάτι αυτό: στην Miltech Hellas για τη συνεργασία της οποία με την Dassault έμειναν τόσο ικανοποιημένοι ο κ. Σαρκοζί και ο κ. Καραμανλής. Ο κ. Χούμπαυλης είναι ο ιδιοκτήτης της.

Αλλά αυτό θα το γνωρίζουν ασφαλώς στο Μαξίμου. Εκείνο που δεν είμαι σίγουρος ότι γνωρίζουν είναι ότι πριν από λίγα χρόνια ήταν και στενός συνεργάτης ενός φίλου από τα παλιά του πρωθυπουργού (έτσι ισχυρίζεται τουλάχιστον, όχι ο πρωθυπουργός, αλλά ο φίλος). Στην οδό Κανάρη, αν θυμάμαι καλά.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 09/06/2008 16:01:47

    Είναι καλά τα αεροπλάνα ή είναι στραβά όπως λένε?

  2. bill avatar
    bill 09/06/2008 17:49:26

    θα τα ξεστραβώσει ο Μειμαράκης...αυτός ο γίγαντας της πολιτικής.

  3. Mario avatar
    Mario 09/06/2008 18:22:08

    είτε καλά είτε κακά
    αφ' ενός μεν είναι άχρηστα (διότι πότε ήταν η τελευταία φορά που άφησαν την Π.Α. να δράσει; Μήπως στον Εμφύλιο όταν δοκίμαζαν με τα Spitfire τις ναπάλμ στα αμπριά στο Γράμμο και στο Βίτσι;)
    αφ' ετέρου θα πέσει άλλοι ένα μεγάλο φαγοπότι.
    Η μήπως δεν είναι έτσι;

  4. Nick avatar
    Nick 09/06/2008 18:40:16

    Μάλλον δεν τους φτάνει ότι συμμετέχουμε στο πρόγραμμα μη επανδρωμένου σκάφους Neuron...

  5. MIG avatar
    MIG 09/06/2008 20:27:03

    Δεν ειναι και τα καλυτερα που μπορουμε να παρουμε...Να φανταστειτε οτι τα στειλανε στο Αφγανισταν για επιχειρησεις εκει και μπροστα πηγαιναν τα Mirage που εχουμε και εμεις και τους υποδεικνυαν τους στοχους...

  6. Basil avatar
    Basil 09/06/2008 22:50:40

    Τρελλοί πιλότοι σε Rafale??

    Μερικές παρατηρήσεις. Το Rafale και το Eurofigther έχουν σχεδιαστικές διαφορές. To Rafale έχει έως κύριο ρόλο την κρούση, ενώ το Eurofigther ώς κύριο ρόλο την εναέρια υπεροχή. Πράγματι και τα δύο αεροσκαφη kai ενόψη της ελληνικής επιλογής έτρεξαν διάφορες βελτιώσεις για να γίνουν πιό ελκυστικά πακέτα και ώστε να χαρακτηρίζονται multi role . Το πρόβλημα πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι διαπιστώνεις το πρόβλημα αφού το πάρεις. (θυμάστε τα τυφλά Μιράζ που έλεγε ο Μητσοτάκης στη δεκαετία του 80-9).

    Τώρα μια παραγγελία ενός οπλικού συστήματος έχει πολλές παραμέτρους:
    Ά)αναπτυξιακή. Σου δίνω τόσα και παίρνω τόσα είτε σε τεχνολογία είτε σε υποκατασκευαστικό έργο.Τυπικό παραδείγμα η Ισπανία. Συνοδεύουν πάντα ένα πρόγραμμα προμήθειας πχ Eurofigther με ένα τμήμα του κατασκευαστικού έργου πχ της Airbus.
    Β) Επιχειρησιακή. Τι μπορεί να κάνει το οπλικό σύστημα?
    Γ) Διπλωματική υποστηριξη
    Δ) Στρατιωτικές συμφωνίες. px Πρόσβαση στο δορυφορικό πρόγραμμα HELIOS
    E)Μαύρο χρήμα-διαφθορά
    ΣΤ) Επιχειρισιακή δράση.΄

    Από όλες αυτές τις παραμέτρους-που μου είναι παντελώς άγνωστες-κρίνεται μια αγορά. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι με τέτοιες αγορές γίνεται αφαίμαξη της κοινωνίας και αυτό είναι κατανοητό. Από την άλλη όμως η Τουρκία τρέχει μόνη της τρέλλα εξοπλιστικά προράμματα που έχουν μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Τελικά αυτό το σταυροδρόμι των λαών και των πολιτισμών είναι λιγάκι άγριο.

  7. (A)θανάσης avatar
    (A)θανάσης 10/06/2008 00:28:59

    "Αεροπλάνα" θα πάρουμε ούτως ή άλλως...
    Ανέκαθεν, τα γαλλικά αεροσκάφη που είχαμε "τρόμαζαν" τους Τούρκους. Λίγα απ'όλα είναι η καλύτερη λύση και γι'αυτούς που θα "φάνε", και γι'αυτούς που θα πετάνε...

  8. Νἰκος avatar
    Νἰκος 10/06/2008 16:47:40

    Με συγχωρειτε που επιμενω:Δεν ειναι θεμα αεροπλανων αλλα ανθρωπων. Μπορει οι χειριστες μας να ειναι οι καλυτεροι αλλα, αν η πολιτικη ηγεσια -εδω γελαμε-εχουν -που με ελαχιστες εξαιρεσεις, εχουν ξενηλατες συνειδησεις, θα ηττηθουν στο τελος.
    Η συλλογικη ψυχολογια και το δεσιμο μιας κοινωνιας αλλα κυριως η σοβαροτητα του κρατους ειναι οι πιο σημαντικοι παραγοντες απο. Παρ'ολα της τα προβληματα η Τουρκια εχει μεγαλυτερη επιρροη στα πραγματα της Ελλαδας απο οτι η Ελλαδα στην Τουρκια. Π.χ. Θυμηθειτε: 1974, 1987 (brinkamanship το λενε οι Αγγλοφωνοι), 1995 (οποιος το βρει για το 1995 θα παρει φοινικα μνημης), 1996, 1997 που ειναι ισοδυναμο σε συνεπειες με τις συμφωνιες Ζυριχης, Οτσαλαν οπου διωχτηκε ο Παγκακ(λ)ος. Ποτε η Ελλαδα επηρρεασε τις εξελιξεις εντος Τουρκιας σε τετοια εκταση και βαθμο; Αυτο τα λεει ολα.

  9. Basil avatar
    Basil 10/06/2008 22:56:52

    Κοίτα Νίκο αυτά που λές είναι γενικώς σωστά. Υπάρχει αυτό που εσύ το λές "ξενήλατη συνείδηση"
    άλλος το λέει φοβικό σύνδρομο άλλος κοσμοπολίτικη συμπεριφορά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθείς.
    Για παράδειγμα, αφου οριστικοποίηθηκε η παραγγελία των υποβρυχίων 214, οι Τούρκοι προχώρησαν σε δεύτερο χρόνο στη παραγγελία 15 ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων (S-70) καθώς και αριθμό τορπιλλών. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι κίνηση αυτή έγινε για να εξουδετέρωθεί το όποιο πλεονέκτημα των υποβρυχίων. Αν τα πράγματα ήταν προδιαγεγραμένα τότε γιατί οι γείτονες να ενδιαφέρονται σε για τέτοιες λεπτομέρειες.
    Δεύτερο παράδειγμα, Ο "σπήλιος" λίγο πριν τις εκλογές παραγγέλνει 30 F-16. Σε ένα χρόνο οι Τούρκοι κάνουν την δική τους παραγγελία 30 F-16.
    Πάλι το ίδιο σκηνικό. Η ιστορία δείχνει ότι οι πασάδες δεν ενδιαφέρονται μόνο για το γεωπολιτικό σκηνικό αλλά τους ενδιαφέρει και το τακτικό. Σε αυτό το τακτικό επίπεδο μιλάμε. Η κρίση του 96 έγινε σε στιγμή που η ΠΑ είχε μόνο 120 γ γενιάς αεροσκάφη ενώ οι Τούρκοι είχαν 240 F-16. Βλέπεις πάλι έρχεται στο προσκήνιο η τακτική κατάσταση.

    Η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να προκαλέσει εξελίξεις στη Τουρκία παρά μόνο σε περίπτωση πολέμου.Αυτό όμως είναι το ζητούμενο ή η αποφυγή του?

    Αυτό που λες για τελική ήττα είναι πιθανό αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

  10. cause.- avatar
    cause.- 23/07/2008 02:35:11

    Καλησπέρα σε όλους.

    Ο Χούμπαυλης, από όσο ξέρω, έχει λαδώσει το μισό δημοτικό συμβούλιο του Ηρακλείου για να πάρει "άδεια" μεγάλο παράνομο κτίσμα που έχει κατασκευάσει στην παραλία της πόλης.

    Ακόμα, σαν μηχανικός που έχω ασχοληθεί με δημόσια έργα στην Αθήνα, έτυχε να γνωρίσω έναν πρώην εργαζόμενο στην εταιρία του εν λόγω κυρίου όπου μου έλεγε ότι ο ίδιος επιχειρηματίας -που ασχολείται και με μεσιτίες- έχει πραγματικά πολλά πάρε δώσε με το στενό περιβάλον του Πρωθυπουργού.

    Αυτά τα συναρπαστικά.. αλλά μήπως δεν τα ξέραμε;

    ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - ΒΡΩΜΙΚΑ - ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΑΛΛΟΙ, σεμνά και ταπεινά.

    Φιλικά

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.