#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/08/2011 14:51
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο συμπέθερος μου ο Λεωνίδας!



Της Φωτεινής Πιπιλή

Τον Λεωνίδα Κύρκο, είχα την τύχη να τον γνωρίσω πολύ καλά από την εποχή που ήμουν νεαρή δημοσιογράφος. Ήταν τα μέσα της δεκαετίας του ’70 όταν ακόμη προηγούνταν του ίδιου του Κύρκου η αύρα του θρύλου του. Όταν μπήκε στην πολιτική της καθημερινότητας μου έκανε την μεγάλη τιμή να αποκτήσουμε φιλικές, οικογενειακές σχέσεις, αρχικά, με αφορμή τις πολλές συνεντεύξεις που ζητούσα τότε για το περίφημο γυναικείο περιοδικό «Πάνθεον» από τη κυρά της οικογένειας Κύρκου, την γυναίκα του, τη Καλί. Με το άκουσμα της απώλειας του Λεωνίδα, έτσι μ’έπιασε μια νοσταλγία να ανατρέξω όχι μόνο στις μνήμες μου αλλά και στο προσωπικό μου αρχείο για να συνθέσω το πορτραίτο του ζεύγους Λεωνίδας- Καλί .

Η Καλλισθένη Σμπαρούνη, μια ζωή σύντροφος του Λεωνίδα και μια ζωή αγωνίστρια, που πάλεψε αρχικά για την ιδεολογία της με φυλακίσεις και την αγωνία του εκτελεστικού αποσπάσματος  αλλά και την βαριά, διαχρονικά αρρώστια της που την «έσβησε» μαζί με το τελευταίο της τσιγάρο. Η Καλί Κύρκου, τσιλιβήθρα στην εμφάνιση, σπουδαγμένη γιατρός, μάνα του Μιχάλη και του Μίλτη, με «άντρο της», το μικρό, ταπεινό ρετιρέ στην οδό Καλλιδρομίου, ήταν βασικό στήριγμα του Λεωνίδα. Ήταν πιο αυστηρή από τον ίδιο και χωρίς να φαίνεται ή να μιλάει πολύ ήταν η αποτελεσματική συνοδοιπόρος του. Μέσα από τα πολλά που μου είχε πει  η ίδια κατά καιρούς, κρατάω τούτο: « Πιστεύω ότι η θέση της γυναίκας ενός Βουλευτή, πρέπει να είναι διακριτική, αφού συνειδητοποιήσει  ότι η ιδιότητα του δεν είναι αξίωμα που προσφέρει τιμή, αλλά ένα λειτούργημα, που σημαίνει ευθύνη απέναντι στου απλούς ανθρώπους.»

Η λατρεία του Κύρκου για την Καλί, ήταν γνωστή σε όλους γιατί ενώ δίπλα του, είχε, όπως έλεγε ο ίδιος, την πιο σκληρή του αντιπολίτευση, παράλληλα την ξενύχταγε κυριολεκτικά με φροντίδα για την πολύχρονη αρρώστια της. Όπως μου είχε πει ο ίδιος, ήθελε πάρα πολύ να έχει ένα κορίτσι: « Όταν οι άλλοι λέγαν, «άντε και στο γιο», εγώ έλεγα «άντε και στην κόρη», γιατί στη φαμίλια μου υπήρχαν τρία αγόρια και δεν γνωρίσαμε τη δροσιά που φέρνει ένα κορίτσι. Όταν λοιπόν γεννήθηκε ο μεγάλος – ο Μιχάλης, 27 χρονών, τότε- είπαμε με την Καλί, «το άλλο θα είναι κορίτσι». Όταν γεννήθηκε το δεύτερο παιδί, μόλις μπήκα στην κλινική, τη ρώτησα «Τι κάναμε;» και εκείνη μου είπε, προλαβαίνοντας τη σκέψη μου «…πάλι αγόρι»».

Βέβαια, την αγάπη του στα θηλυκά  μπορεί να μη την εκδήλωσε σε παιδιά αλλά την έβγαλε όλη στη «σύντροφο» της οικογένειας Λεωνίδα και Καλίς… τη γάτα τους. Αυτή η πατσαβουρέ, αδέσποτη γάτα πού μάζεψαν  για χρόνια ήταν και η αφορμή που συμπεθεριάσαμε  με τον Λεωνίδα! Το θυμάμαι σαν τώρα, τον είχα τραπέζι σπίτι μου, στην Στουρνάρη, που έμενα τότε, και ξετρελάθηκε με τον δικό μου γάτο, τον Μπράνκα, ένα στιβαρό Σιαμέζικο κούκλο και κάναμε το συνοικέσιο!

Μου  την  κουβάλησε λοιπόν τη γάτα του να την φιλοξενήσω, αποκτήσαμε και απογόνους και από της πολλές ιστορίες που έλεγε για τη «νύφη» μου, μία θα θυμάμαι πάντα όσο ζω. Η γάτα σε σπίτι αριστερών αγωνιστών τα μοιράζονταν  στα τρία.

Το κρεβάτι, το φαγητό, τα χάδια. Ώσπου  μία νύχτα ξύπνησε ο Λεωνίδας να πιει νερό, απ’το ποτήρι, που ήταν δίπλα στο κρεβάτι για να πίνει η Καλί τα φάρμακά της και ακούει την μισονυσταγμένη γυναίκα του να του λέει «Λεωνίδα ,είσαι πάλι  ο… τρίτος που θα πιει!

Για το μεγαλείο του Λεωνίδα και την ιστορία του μιλήσανε όλοι. Εγώ αισθάνθηκα την ανάγκη να μιλήσω για μια πλευρά που δεν την ξέρετε.

Πριν από τρία χρόνια τον συνάντησα για πολύ ώρα από κοντά, στην δεξίωση για την Δημοκρατία, στο Προεδρικό Μέγαρο. Μόλις είχα πρωτοεκλεγεί Βουλευτής της Ν.Δ. Όταν με είδε, στρογγυλοκάθισε μαζί μου στο τραπέζι, μου έκανε και ανερυθρίαστα 3,4 τσιγάρα τράκα και αρχίσαμε να θυμόμαστε τα παλιά. Δε θα ξεχάσω ποτέ, την έκπληξη των συντρόφων του, συνοδών του, όταν αντελήφθησαν το δέσιμο που είχαμε και την αγάπη και την εκτίμηση ο ένας στον άλλο. Παλαιοί κομμουνιστές αυτοί, βουλευτίνα της «Δεξιάς» εγώ αλλά «σύντροφοί» μου, πώς να το κάνουμε.

Ο Λεωνίδας ήταν ο πολιτικός της ειλικρίνειας της ανθρωπιάς και της Μετριοπάθειας! Έτσι  πέρασε στην Ιστορία.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 29/08/2011 14:56:10

    Εξαιρετικός αποχαιρετισμός.
    Λίγη ανθρώπινη Φωτεινότητα μετριάζει τη σκοτεινιά της πολιτικούρας.

    • Prometheus avatar
      Prometheus @ Ο Θείος 30/08/2011 11:25:13

      Έλεος ... ο Γεώργιος Παπανδρέου είχε πεί στον γιό του λίγο μετά το πραξηκόπημα: ''Εσύ και ο Κύρκος θέλατε να κάνετε το νεο ΕΑΜ'' τονίζοντας σαφώς την ευθύνη που έφεραν στην ακυβερνησία και στο να οδηγηθούμε στις μετέπειτα εξελίξεις.
      αυτά οσο αφορά στο ''ήθος'' του ... (και μη ξεχάσω και τον πατριωτισμό του και την ανιδιοτέλεια που τους διακατέχει όλους αυτούς)

      Ευτυχώς παίρνουν ένας ένας το δρόμο τους οι ''εθνοπατέρες''.

      (αλλά κατα τα άλλα, καλός άνθρωπος...)

  2. Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
    Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 29/08/2011 15:12:20

    Ασχετα με το θέμα, η Φωτεινή Πιπιλή είναι από τους λίγους πολιτικούς που μπορούν να γράψουν εδώ χωρίς να μασάνε και χωρίς να "κινδυνεύουν" από το κράξιμο.
    Αριστεροί και Δεξιοί την εκτιμούν απεριόριστα για την μαχητικότητά της. Μακάρι να ήταν κι άλλοι έτσι.

    Οσο για τον Κύρκο, μακάρι να είχαν κι άλλοι το ήθος του. Εμένα με πίκρανε με τα τελευταία δείπνα με τον ΣΕΒ και τις παροτρύνσεις να στηρίξουμε ΓΑΠ , αλλά ο Κύρκος πάντα ήταν έτσι, είχε πολλές αστοχίες στις επιλογές τους και στις τοποθετήσεις του. Αυτό όμως ήταν αποτέλεσμα της μαχητικότητάς του και του ονείρου του για έναν λαό που θα προκόψει σε ένα πλαίσιο δημοκρατίας.

  3. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 29/08/2011 15:53:53

    Πολύ γλυκό, ανθρώπινο κατευόδιο, για έναν άνθρωπο που αναμφίβολα ανέκαθεν είχε μεγάλες συμπάθειες στην Κεντροδεξιά

  4. Γκόλφω avatar
    Γκόλφω 29/08/2011 16:24:45

    Μου άρεσε πολύ αυτός ο ξεχωριστός αποχαιρετισμός...όλοι μιλάνε πολιτικά...άλλοι συμφωνώντας άλλοι διαφωνόντας...μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση...ενός μεγάλου Ανθρώπου, που είχαμε την τύχη, είτε συμφωνούσαμε είτε διαφωνούσαμε ιδεολογικά, να ανήκει στον πολιτικό μας "πλούτο"...και το κομμάτι που λέει πολλά...:
    " Δε θα ξεχάσω ποτέ, την έκπληξη των συντρόφων του, συνοδών του, όταν αντελήφθησαν το δέσιμο που είχαμε και την αγάπη και την εκτίμηση ο ένας στον άλλο. Παλαιοί κομμουνιστές αυτοί, βουλευτίνα της «Δεξιάς» εγώ αλλά «σύντροφοί» μου, πώς να το κάνουμε.

    Ο Λεωνίδας ήταν ο πολιτικός της ειλικρίνειας της ανθρωπιάς και της Μετριοπάθειας! Έτσι πέρασε στην Ιστορία."

    Έτσι είναι...

  5. Εβερτικός avatar
    Εβερτικός 29/08/2011 16:37:09

    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο.

    Επειδή η πορεία στη ζωή του καθενός είναι πολύ σημαντική...ίσως το πιο σημαντικό κεκτημένο...όταν φτάνει στο τέλος της...θέλω να αποκαταστήσω κάτι...
    Ο Λ.Κύρκος ήταν φίλος με τον κ.Έβερτ...
    Και οι δύο...ανήκαν σε μια γενιά πολιτικών και ανθρώπων άλλου επιπέδου...που δεν είχαν ιδεολογικά φοβικά σύνδρομα... και μπορούσαν να συνομιλούν και να αντιπαρατίθεντε επί ώρες...

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Εβερτικός 30/08/2011 19:46:46

      Συμφωνώ. Έτυχε να γνωρίσω και τους δυο σε ανύποπτο διάστημα, και ήταν και οι δυο τους καταπληκτικοί άνθρωποι σε προσωπικό επίπεδο, και άσχετα με τις ιδεολογικές πεποιθήσεις ή και "αγκυλώσεις".
      (Ο Έβερτ ήταν και εξαιρετικός φιλόζωος).

  6. Μαρία Μιχαηλίδη avatar
    Μαρία Μιχαηλίδη 29/08/2011 16:45:37

    Ουδέποτε ωφέλησε την παράταξη η απομόνωση! Θυμηθείτε τον αείμνηστο Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον γνήσιο εκφραστή της λαϊκής δεξιάς Μιλτιάδη Έβερτ, αλλά και τον Πρωθυπουργό -επί δύο θητείες- Κώστα Καραμανλή πόσο βοήθησαν την Ν.Δ. και πως συμπεριφέρονταν χωρίς φοβίες και συμπλέγματα στους μετριοπαθείς αριστερούς. Εμείς δε φοβόμαστε ποτέ τον ιδεολογικό μας αντίπαλο. Εχθρός μας είναι ο φανατισμός και η τύφλωση...!

    • ορνις avatar
      ορνις @ Μαρία Μιχαηλίδη 29/08/2011 20:59:06

      κυρια μου το θεμα δεν ειναι η ανθρωπινη και πολιτικη ηθικη, το θεμα ειναι οτι ο συγχωρεμενος Λεωνιδας Κυρκος ηταν και ανθρωπινος και πολιτικα ηθικος χωρις, χαριν των, να αρνειται την ιδεολογικη του αξιοπρεπεια.
      Σε αντιθεση με την ενοχικη -παρ´ οτι δικαιωμενη απο την ιστορια- αυτοκαταστροφικη δουλοπρεπεια των αρχοντων της Δεξιας και του Κεντρου που μπερδεψαν την ευγενεια με το ιδεολογικο πουκουπισμα!
      Ωστε να καταντησουν τοσο αμνημονες τους Ελληνες, που να θεωρουν την Εαμοποιηση της πολιτικης προοπτικης, λυση στις μερες μας!
      Αφου δεν "θυμουνται", αφου δεν " γνωριζουν", ειναι ευκολο να " ξαναπαθουν"!
      Αλλο ληθη, αλλο ηλιθιοτητα! Αλλο συγχωρω, αλλο λησμονω!
      Οποιος δεν ξερει την ιστορια του θα αναγκαστει να ξαναβιωσει τα αποτελεσματα της της επαναληψης των ιδιων λαθων που αυτη κατεγραψε στα βιβλια της.

  7. Heaven avatar
    Heaven 29/08/2011 17:37:53

    δυστυχως αυτη ειναι η πικρη αληθεια!!!
    ξερετε φιλοι σχολιαστες, ο θανατος δεν ωραιοποιει τα εν ζωη πεπραγμενα...
    ας αφησουμε λοιπον τον Λ. Κυρκο στο μοναχικο του ταξιδι, και ας ευχηθουμε το λαικο και απηλαγμενο απο την οποια κριτικη πλην ομως πολυ σοφο, ζωη σε λογου μας...

  8. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 29/08/2011 17:54:22

    Χαλαρώστε υπερ-πατριώτες και ακραιφνείς...Δέστε το και διαφορετικά:ένας ιδεολογικός αντίπαλος πέθανε ο οποίος με την παρουσία του και τις ιδέες του μας βοήθησε να γίνουμε καλύτεροι.Γιατί;Διότι δεν εξαρκούσε μόνο η ένοπλη νίκη.Χρειαζόταν νίκη στο επίπεδο των ιδεών και των απόψεων.Και ο εκλιπών μας ανάγκασε να διαβάσουμε και να μελετήσουμε.Σε ό,τι αφορά στον αείμνηστο Μιλτιάδη Εβερτ:ένας από τους τελευταίους ΕΝΤΙΜΟΥΣ και ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ πολιτικούς που κόσμησε όχι μόνο τον χώρο της Κεντροδεξιάς αλλά γενικότερα το μεταπολιτευτικό πολιτικό σκηνικό.Για τον λόγο αυτόν άλλωστε και η "σιγή" όταν εξεδήμησε.Δεν ήταν "πιασάρης" μιντιακά ο "Μπουλντόζας".

    Υ.Γ.
    Ο πόλεμος της περιόδου 1946-49 έληξε.Οι αγωνιστές του δικαιώθηκαν πλήρως με την κατάρρευση του "Τείχους" και του "Υπαρκτού" το 1989.
    Μην αναζητάτε ήρωες και θύτες.Αρκετά πλήρωσε το έθνος αυτόν τον διχασμό. Θυμίζω ότι όπως μιλάμε εμείς για "καπετάν" Γιώτηδες, Γούσιους κλπ, με την ίδια ευκολία η άλλη πλευρά μιλά για Σούρληδες,Παπαδόγκωνες κλπ.

    • Κραντωρ avatar
      Κραντωρ @ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 29/08/2011 18:20:21

      Ο Εφιαλτης ο Μαλιευς ιδεολογικος αντιπαλος του Λεωνιδα και των Τριακοσιων πρεπει να αποκατασταθη. Να φιλοτεχνηθη ταχεως αγαλμα του και να στηθη διπλα στον " φασιστα" Σπαρτιατη. Ζητω το "πολιτικως ορθον".

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Κραντωρ 29/08/2011 19:56:22

        Τρομερές,μνημειώδεις θα έλεγα οι ρητορικές του ικανότητες.
        Το 85( αν δε με απατά η μνήμη μου) είχα πάει σε μία ομιλία του στην πλατεία Αριστοτέλους,και σαγηνεύτηκα από τα λόγια του από τις κινήσεις των χεριών του.Το απόγευμα εκείνο έζησα μαγικές στιγμές,που δεν πρόκειται ποτέ στη ζωή μου να ξεχάσω!

      • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ avatar
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ @ Κραντωρ 29/08/2011 20:15:58

        Politicaly correct όχι εδώ, όχι από μένα, τουλάχιστον.Η αλήθεια είναι ΜΙΑ και δεν δικαιούται κανείς να την μονοπωλεί ή να την καπηλεύεται.Προσωπικώς είμαι υπέρ της συγχώρεσης, όχι της λήθης.

        • agitatoras avatar
          agitatoras @ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΓΝΟΣ 30/08/2011 14:00:52

          Για να γίνει η συγχώρεση πρέπει να ζητηθεί συγγνώμη πρώτα. Και τέτοιο πράγμα δεν έχει γίνει ακόμα, αντίθετα μας έχουν πρήξει για τις τότε πράξεις τους . Έχει και η μεγαλοψυχία τα όρια της.

  9. Apatsi avatar
    Apatsi 29/08/2011 22:34:20

    """"Ο Εφιαλτης ο Μαλιευς ιδεολογικος αντιπαλος του Λεωνιδα και των Τριακοσιων πρεπει να αποκατασταθη. Να φιλοτεχνηθη ταχεως αγαλμα του και να στηθη διπλα στον ” φασιστα” Σπαρτιατη. Ζητω το “πολιτικως ορθον”.""
    Τα λέει όλα. Τα υπόλοιπα είναι για όσους βρίσκουν με τον έναν ή άλλο τρόπο το δρόμο για τη βουλή.

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Apatsi 30/08/2011 00:03:12

      Πόσοι και πόσοι εφιάλτες συνεργάτες των Γερμανών με βαφτίστηκαν εθνικόφρονες.. άστα τώρα

  10. Μάρκος avatar
    Μάρκος 30/08/2011 10:45:47

    Λιγότεροι από όσους συνεργάτες των Γερμανών έγιναν μετά "αριστεροί", φίλτατε, και μετά πάλι δεξιοί και μετά πάλι το ίδιο. Βλέπε οικογένεια Αγγελόπουλου, Λούβαρη, ακόμη ακόμη και η Μελίνα, που ως "αριστερή" άνοιξε θέατρο 2 χρόνια μετά τη λήξη του Εμφυλίου. Τόσο αριστερή...

    • agitatoras avatar
      agitatoras @ Μάρκος 30/08/2011 14:02:53

      Συνεργάτες Γερμανών απο την μία , συνεργάτες Τσάμηδων , κομιτατζήδων -ΣΝΟΦ-ιτών , Βούλγαρων απο την άλλη

  11. Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
    Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 30/08/2011 10:52:24

    Δεν διαφωνώ, κάθε άλλο. Αλλά στην κριτική μας εναντίον της δικτατορίας του πολιτικά ορθού μη γυρνάμε σε εμφυλιοπολεμικά σύνδρομα, ο καθένας έχει κάτι να πει από οικογενειακές εμπειρίες της μιας ή της άλλης πλευράς.

  12. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 30/08/2011 11:13:57

    Άχ, Λεωνίδα, αλάνθαστος δεν ήσουν. Κάθε άλλο.
    Αλλά είχες καταλάβει έγκαιρα, υπερβολικά έγκαιρα, το ουσιώδες: "Ποτέ ξανά".
    Για να είμαστε σαφείς: Στην Ιταλία και στη Γερμανία, το "ποτέ ξανά" το λέει το 95 % και σημαίνει ποτέ ξανά Χίτλερ και Μουσσολίνι, ποτέ ξανά φασισμός.
    Στην Ελλάδα "ποτέ ξανά" σημαίνει ποτέ ξανά εμφύλιος και ένοπλος διχασμός.
    Δυστυχώς εδώ τα φαντάσματα του Γράμμου στοιχειώνουν ακόμα πολλούς, "δεξιούς" και "αριστερούς" - δι΄ό και η εμφυλιοπολεμική γλώσσα είναι εδώ ακόμα politically correct, η λέξη συναίνεση γενικώς είναι "φτου κακά", και πολλοί εκατέρωθεν μνημονεύουν ακόμα Άρη Βελουχιώτη και Αλέξανδρο Παπάγο. Για να μη αναφέρω πολύ χειρότερους.
    Υπερβολικά έγκαιρα και πρώιμα είχες καταλάβει, Λεωνίδα, εσύ, κάποτε ένας δράστης, το ουσιώδες. Ευτυχώς, αλλά και κρίμα. Κρίμα για τους άλλους, που καθυστερούν.
    "Όποιον καθυστερεί, τον τιμωρεί η ζωή" (Μ. Γκορμπατσώφ).

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ο Θείος 30/08/2011 14:26:43

      Πολύ θα θέλατε, Θείο μου, εσείς οι ρεβιζιονισταί να είχε όντως ειπωθεί αυτό που τσιτάρεις στο τέλος, μόνο που στην πραγματικότητα είχε ειπωθεί κάπως αλλιώς: "Ich glaube, Gefahren warten nur auf jene, die nicht auf das Leben reagieren."

      Βόλευε, τελικά, τη ροζ "αριστερά" η δυτική προπαγάνδα της εποχής...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 30/08/2011 19:17:38

        Υπάρχουν όντως 2 εκδοχαί, φίλτατε, δια το ρητόν του Μιχαήλ, το εκφωνηθέν εις Βερολίνον ενώπιον του Ερρίκου Χόνεκερ και του Τείχους: Η μία είναι όντως αυτή που αναφέρατε.
        Η άλλη, και πάλι εις άπταιστον γλώτταν του Σιλλέρου και του Γκαίτωνος, "Oh Erich, wer zu spät kommt, den besträft das Leben".
        Γλωσσομαθέστατος ο Μιχαήλ ούτως ή άλλως, αλλά κομματικά προκατειλημμένα τα μαγνητοφωνάκια των ρεπόρτερς: Τών μέν γράψανε δια τους "επαναστάτας", των δε δια τους "ρεβιζιονιστάς".
        Άτιμη τεχνολογία ! Φαίνεται όμως ότι o Günter Schabowski και ο Egon Krentz, άκουσαν μόνον την μία κασέταν!

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Ο Θείος 31/08/2011 23:55:56

          Θείο, υπάρχουν και πέραν πάσης αμφισβητήσεως ντοκουμέντα για το ποια εκδοχή είναι αληθής και ποια όχι. Ιδού το... βίντεο λοιπόν: http://www.60xdeutschland.de/wer-zu-spat-kommt-den-bestraft-das-leben/

  13. Dtg avatar
    Dtg 30/08/2011 11:33:23

    Γιατι εγω ως δεξιος θα πρεπει να στεναχωρηθω που πεθανε ενα αριστερο δεκανικι του Πασοκ που νομιμοποιησε ηθικα τον σοσιαλφασισμο στην ελλαδα απο το ΄81 και μετα, με αποτελεσμα τωρα να φτασουμε στην χρεωκοπια. Αμα δεν ειχε το Πασοκ την ηθικη νομιμοποιηση απο αυτα τα δεκανικια, δεν θα εκανε οσα εκανε.

    Δεν λοιπαμε καθολου...

  14. np_complete_problems avatar
    np_complete_problems 30/08/2011 15:09:19

    Αγαπητή μου Κυρία,

    "Κουφάθηκα" ...
    Ενα από τα ωραιότερα κείμενα που διάβασα τον τελευταίο χρόνο και για να πώ την αλήθεια, δεν το περίμενα από εσάς.
    Ξεχάστε λίγο το "χαζοκούτι" και τα "παράθυρα των ειδήσεων" με τις ανούσιες κραυγές. Τα γραπτά κείμενα σου πάνε πολύ πιο πολύ :)

  15. brankaleon avatar
    brankaleon 30/08/2011 22:33:46

    Τέλος πάντων.
    Νεκρός δεδικαίωτε.
    Αυτά για τον άνθρωπο και για τον κάθε ένα Άνθρωπο που φεύγει.
    Αλλά κοντά σ΄αυτά υπάρχουν και άλλα, ...
    Και όταν "αυτά" γίνονται το χαλάκι για να κρυφτούν τα άλλα τότε και οι φισαρμόνικες και το look και οι ευνουχισμένοι γάτοι στην αγκαλιά πάνε περίπατο.
    Πάντες φίλοι, ίδιας μάρκας σκουλικάκια θα μας φάνε όλους.

  16. Γιάννης avatar
    Γιάννης 31/08/2011 07:56:03

    Διαβάζοντας τα σχόλια για τον Κύρκο αισθάνθηκα την ανάγκη να γράψω. Το τι σημαίνει πολιτικός ας έχει ο καθένας τη δική του άποψη. Ο οδηγός μόνο μπορεί να τρακάρει, όχι αυτός που δεν οδηγεί. Το αν έκανε αστοχίες θα τον κρίνει η Ιστορία. Ομως ο άνθρωπος Λεωνίδας με την χαρακτηριστική χροιά στη φωνή του έλεγε πάντα την αλήθεια. Σε μια εποχή που δεν υπήρχε τόση ενημέρωση άφοβα έλεγε την άποψη του και ήταν δημοκράτης. Δεν τον ήξερα προσωπικά αλλά με μάγευε η προσωπικότητα του. Ειχε κάτι να πει και ποτέ δεν ήταν αδιάφορο ή ανούσιο. Αν προσέξετε τις δηλώσεις των πολιτικών (φιλων και αντιπάλων) δεν ειναι τυπικές. Εχουν κοινή συνισταμένη την ισχυρή του προσωπικότητα. Μπράβο στη κα Πιπιλή που μας έδωσε κάτι διαφορετικό για την ζωή του.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.