17/10/2008 04:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο σκληρός Απρίλης του …2009

Εγώ, λοιπόν, διαφωνώ με το ότι «οι αγορές διαλύονται».  Μια χαρά είναι οι αγορές, άσχετο αν δεν αρέσει στον πολύ κόσμο. Δεν φωνάζαμε ότι ακριβύνει το πετρέλαιο;  Το σιτάρι;   Αυτά πέφτουν... Βέβαια πολύς κόσμος δεν χαίρεται για αυτό. Οι εφοπλιστές που μεταφέρουν πετρέλαιο... Κάτι επαναστάτες που απειλούσαν με κλείσιμο τις στρόφιγγας... Οι καλλιεργητές καλαμποκιού... Οι Γενικοί Γραμματείς που ενέκριναν επιδοτήσεις για ανεμογεννήτριες...

Οι αγορές είναι μια χαρά. Αγοραστές, πωλητές, όγκος συναλλαγών...παράδεισος. Μία αγορά διαλύεται όταν υπάρχουν μόνο αγοραστές, ή μόνο πωλητές, ή κανένας. Μία αγορά πάσχει όταν κάποιος ανεγκέφαλος απαγορεύει το short selling. Να σταθώ σε αυτό:  Απαγορεύοντας το short selling, είναι σαν να απαγορεύεις τον αγγελιαφόρο. Οι short sellers, οι σπεκουλαδόροι  κάνουν την αγορά αποτελεσματική. Αυτοί που τους απαγορεύουν εκτελούν εντολές μεγαλομετόχων και τραπεζών, που θέλουν αυτοί, πρώτοι να πουλήσουν, και θυμώνουν που κάποιο τσακάλι πουλάει στην ουσία πριν από αυτούς. Η απαγόρευση του short selling εξυπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο, και όχι την ελευθερία της αγοράς (αλλά άντε να πείσεις του κομμουνιστές και τους αριστερίζοντες δεξιολαϊκιστές περί τούτου). Οι μόνες αγορές που «διαλύονται» είναι αυτές που δεν άνοιξαν (ή, μακριά από εμάς τέτοια κακά, αυτές που δεν θα ανοίξουν)

Η Νέα Υόρκη , η Ασία και η Ευρώπη πέφτουν. Δηλαδή πέφτουν τα χρηματιστήρια μετοχών. Αυτό είναι συνέχεια πτωτικής τάσης, και σημαίνει διάφορα πράγματα. Το πιο απλό είναι ότι, οι επενδυτές πιστεύουν ότι οι μετοχές θα πέσουν κι άλλο για αυτό πουλάνε σήμερα και όχι αύριο.  Σε πιο σοβαρή «ανάλυση», οι επενδυτές προσδοκούν μειωμένα εταιρικά κέρδη. Υπάρχουν βέβαια και οι τεχνικές αναλύσεις: Πουλάνε όσοι έχουν ανάγκη από ρευστότητα και πουλάνε μετοχές να πάρουν μετρητά.  Οι αγορές ωστόσο δουλεύουν μια χαρά. Όταν πουλάει κάποιος, κάποιος άλλος αγοράζει. Είναι σαν το σεξ. It takes two. Υπάρχει βέβαια και το άλλο σεξ, το μοναχικό, αλλά στις αγορές δεν μετράει. Το μοναχικό σεξ, (όπως π.χ. οι τριγωνικές και οι συναλλαγές μαϊμούδες) απαγορεύεται στις αγορές.

Η καμπύλη απόδοσης των επιτοκίων κρατάει το απότομα ανηφορικό της σχήμα. Τα επιτόκια θα ανέβουν όταν το πρόβλημα της ρευστότητας περάσει. Λέει και άλλα η καμπύλη. Υπάρχει flight to quality. Οι λιγότερο από 100% φερέγγυοι πληρώνουν κάτι παραπάνω, σε όλες τις ληκτότητες. Θα ενοχλήσω τους αντιαμερικάνους, αλλά αυτό το 100% αναφέρεται σε ομόλογα του αμερικανικού δημοσίου. Μπορεί το Ουτοπιστάν να είναι πιο φερέγγυο, αλλά δεν έχει ομόλογα ή αγορές και δεν μετράει.

Μην με παρεξηγήσετε, αλλά προβλέπω ύφεση στην παγκόσμια οικονομία που θα είναι διαφορετική από ό,τι ξέρουμε εμείς. Η ύφεση, λέει η εμπειρία, ακολουθεί 6 περίπου μήνες μετά την πτώση.  Ο σκληρός Απρίλης του 2009; Ποιος ξέρει... Προβλέπω επίσης και πληθωρισμό. Κακός συνδυασμός, και δύσκολοι καιροί, τόσο για πρίγκιπες όσο και για φτωχούς.

Δ.Π.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nick avatar
    Nick 17/10/2008 06:57:25

    "Οι πλούσιοι θα φτωχείνουν και οι φτωχοί θα πεθάνουν".

    Κοσμάς ο Αιτωλός

  2. Nick avatar
    Nick 17/10/2008 06:59:01

    Και εγώ προβλέπω Τεράστια Ύφεση (hyper-depression) σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Αυτές οι ενέσεις ρευστότητας το μόνο που δημιουργούν είναι υπερπληθωρισμούς.

    Αχ, με βλέπω πάλι στα χακι...

  3. koinos_nous avatar
    koinos_nous 17/10/2008 08:15:54

    @Nick
    Ας υποθέσουμε ότι δεν υπήρχε η "κρίση" ποσο μακριά θα πήγαινε αυτή η κατάσταση στην Ελλάδα με δημόσιο έλλειμα >250 δις και ετήσιο δανεισμό 35-50 δις ευρώ;
    Πόσο θα αντέχανε-η θα αντέξουνε οικονομίες οι οποίες βασιζόντουσαν όχι στην παραγωγή αλλά στον αέρα με μαγικά χαρτάκια;
    Η πραγματική παράγωγή έχει προ πολλού μετακομίσει ανατολικότερα (Κίνα Ινδία κλπ).
    Το κεφάλαιο ειδικά εδώ στην Ελλάδα δεν επενδύει στην παραγωγή απλά καταπίνει ότι κερδοφόρο βγαίνει στο σφυρί απο το κράτος.
    Σε λίγο τελειώνουν και αυτά.Τι θα γίνει;
    Απλά θα πέσει πείνα, τα συσιτια θα γίνουν της μόδας, και "ουαί τοις πεινασμένοις".

  4. Nasos avatar
    Nasos 17/10/2008 10:06:18

    συμφωνω με τους ανωτερω

  5. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 17/10/2008 10:36:36

    ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΑΝΤΙΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΚΛΠ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ
    ΚΑΤ'ΑΡΧΗΝ ΟΛΙΓΗ ΣΕΜΝΟΤΗΣ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΣΟΥ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΠΛΩΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ ΚΥΡΙΕ ΦΑΚΤΟΡΑ.

    Καθημερινά ακούμε και διαβάζουμε για εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια και ευρώ, με τα οποία οι αστικές κυβερνήσεις σπεύδουν να στηρίξουν τις παραπαίουσες από την κρίση τράπεζες.



    Πιο πονηροί από τους Αμερικανούς οι Ευρωπαίοι, άρχισαν να συμπληρώνουν τις «ενέσεις ρευστότητας» με πολιτικές δηλώσεις σύμφωνα με τις οποίες τα στελέχη των τραπεζών θα ελεγχθούν για τη διαχείριση που έχουν ασκήσει και για τις αποδοχές τους. Αυτό είναι το κουτόχορτο για να παραμυθιαστούν οι εργαζόμενοι.

    Τα στελέχη έχουν «δέσει το γάιδαρό τους» με ακλόνητα συμβόλαια και η προσωπική τους περιουσία προστατεύεται από τις θεμελιώδεις διατάξεις των αστικών συνταγμάτων. Αλλωστε, ο άγριος χρηματιστηριακός τζόγος δεν ήταν (ούτε είναι) παράνομος. Ολες οι τράπεζες το ίδιο έκαναν, οπότε γιατί να κατηγορηθούν όσοι «ατύχησαν» περισσότερο από άλλους;

  6. Theodore avatar
    Theodore 17/10/2008 11:24:07

    Τωρα τι σχεση εχουν αυτα που γραφεις κυριε ΠΕ, σε σχεση με τους προλαλησαντας,εγω δεν καταλαβαινω.
    Το ζητημα,ειδικα για την Ελλαδα, ξεκιναει, αλλα και τελειωνει, στις στρατιες των δημοσιων υπαλληλων, που διορισαν οι αλητες πολιτικοι μας, κουβαλωντας τους απ τα χωρια τους, και κανοντας τις πολεις τερατα, σπεκουλαροντας τη γη και γεμιζοντας τους δρομους με δηλητηριο απο τα αυτοκινητα, που αγορασαν.
    Ποιος θα τους πληρωσει ολους αυτους τωρα;Και με τι λεφτα;
    Μεχρι τωρα, δανειζονταν οι κυβερνησεις, ειδικα απο την εποχη του "φοβερου" οικονομολογου και μεγαλου γαμια, Αντρεα,με ρυθμους εξωφρενικους.
    Ο ΚΚ,βγηκε, υποσχομενος, οτι θα σταματησει τις σπαταλες.Αντ αυτου ομως, προσλαμβανει με μεγαλυτερους ρυθμους, τα δικα του παιδια κι αυτος,παρακαμπτοντας το ΑΣΕΠ,οσο μπορει.
    Και βρισκομαστε στην θεση, να χρειαζεται να πληρωθουν στρατιες ασχετων εν πολλοις ανθρωπων, που δε φτανει που φιλησαν κατουρημενες ποδοες για να μπουν, αμεσως, ξεκινανε απεργιες, για να παρουν κι αλλα.
    Και παλια μεν, οταν επεφτε η πεινα, επειδη υπηρχαν οι αγροτες, σε ποσοστα [ανω απο 60%, καλλιεργουσαν το χωραφακι τους και ετρεφαν τον εαυτο τους.
    Τωρα, τι σκατα θα φανε οι Αθηναιοι και οι Θεσ/νικεις και οι αλλοι κατοικοι των πολεων, που δεν εχουν και δεν μπορουν να δουλεψουν σε αγροτικες εργασιες πια,αμα πεσει πεινα;
    Α ρε Κατοχη. Και νομιζα οτι δε θα ξαναρθεις.
    Τι θα κανουν τωρα και τα καλομαθημενα, οπως τα κανατε, παιδακια σας, που τα ταιζετε καθε μερα κρεας, οταν δε θαχετε να τους δωσετε, ουτε ψωμι;
    Εκει να δεις πραμα. Θα φαει ο ενας τον αλλο.

  7. desperate avatar
    desperate 17/10/2008 11:25:52

    @ Δ.Π ή/και archeopteryx

    Απορία αδαούς:

    Σε περιόδους ύφεσης τα καταναλωτικά επιτόκια πέφτουν ή ανεβαίνουν. Πρέπει (όχι για φιγούρα) να αλλάξω το αυτοκίνητο μου και το ερώτημα είναι να βάλω δόσεις με το τωρινό επιτόκιο ή να περιμένω. Νομίζω ότι το θέμα μπορεί να απασχολεί και άλλο κόσμο.

  8. Poisonus avatar
    Poisonus 17/10/2008 12:31:03

    desperate, τι διάρκεια δάνειο θα πάρεις;

  9. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/10/2008 12:57:04

    Οι καιροί, desperate, είναι πράγματι περίεργοι. Δεν μπορώ να σου πώ τι να κάνεις, αλλά μπορώ να σου πώ πως θα το έβλεπα εγώ, για πάρτη μου: Θα ανέβαλα αγορά αυτοκινήτου όσο αντέχει το παλιό (έβαλα καινούργια μπαταρία στο δικό μου που είναι του '89). Δεν θα δανειζόμουν, ή θα δανειζόμουν ελάχιστο ποσοστό. Π.χ. Θα καθυστερούσα 6 μήνες και θα μάζευα 6 μηνών δόσεις.

    Δεν θα δανειζόμουν με κυμαινόμενο επιτόκιο σαν θέμα αρχής. Το κυμαινόμενο μπορεί να είναι 8% ετησίως τώρα (κουτουρού αριθμός), 1% σε ένα χρόνο ή 40% σε ένα χρόνο. Δηλαδή υπάρχει αβεβαιότης για το μέλλον των βραχυπροθέσμων επιτοκίων

    Εκτιμώ ότι τα βραχυπρόθεσμα στην διατραπεζική είναι φτηνά (λόγω ενέσεων ρευστότητας) αλλά τα καταναλώτικά ακριβότερα και θα ακριβαίνουν. Ακόμα πιο επικίνυνο, εάν πάνε να μαζέψουν την ρευστότητα για τον φόβο του πληθωρισμού (που θα το κάνουν κάποια στιγμή), τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια θα απογειωθούν. Παράλληλα, αμφιβάλω αν θα βρείς 5ετες σταθερό δάνειο για αυτοκίνητο (δεν στο δανείζουν ακριβώς επειδή αυτό συμφέρει τώρα).

    Δια ταύτα: Καθυστέρησε την αγορά όσο μπορείς, μείωσε την ανάγκη δανείου όσο μπορείς, δανείσου με σταθερό επιτόκιο πενταετές (που δεν θα βρεις).

    και ένα επιμύθιο: να πως ξεκινάει μια ύφεση. Καθυστερείς την ζήτηση για να μην χρεοκοπήσεις.

  10. desperate avatar
    desperate 17/10/2008 13:35:44

    archaeopteryx σε ευχαριστώ για το χρόνο σου.

    Το αυτοκίνητο δυστυχώς είχε παραγγελθεί (έπεσε προκαταβολή) προ "κρίσεως" και είχα βρει (ή τουλάχιστον έτσι μου είπανε):

    5 ετη στο 4.9% σταθερό, χωρις μερική αποπληρωμή, συν τον (κ)ΕΦΤΕ

    και 6 ετή με σταθερό 6.5%, με μερική, συν πάλι τον ΕΦΤΕ.

    Κυμαινόμενα δεν τα συζήτησα.

  11. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/10/2008 14:17:32

    Warren Buffett:
    Σε δηλωσεις του .. ακολουθει τη βασικη αρχη - να προσεχεις οταν οι αλλοι ειναι απληστοι και να εισαι απληστος οταν οι αλλοι ειναι προσεκτικοι.

    Θα συμφωνησω απολυτως.

    ΠΠ

  12. Poisonus avatar
    Poisonus 17/10/2008 15:56:04

    @desparate: Σαφώς το πρώτο

  13. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 17/10/2008 17:41:10

    ηταν να σιωπω πως ομως οταν βλεπω σημερα τον Τακη της ΔΕΗς μωρε να δηλωνει “Εμμονη στον ανθρακα ετοιμαζοντας ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΙΑ” και να θεσω καποια ερωτησει καλα μας φλωμοσαν την ραδιενεργει τεφρα τοσα χρονια παντου (σπιτακια ) τωρα μας εκβιαζει !!!. Δεν εχει καταδικαστει αυτος και η παρεουλα ΚΚ,Φωλιας κλπ του για αυτα με αποφασεις Ε.Δ.Α.Δ @ Σ.Υ.E.E. γiα μη χρηση ¨¨συγχωνων τεχνικων“ και ο ιδιος δημοσιοποιησε αυτην την ζημια σε 780 .00.000 Ευρω . Μα ειναι και αυτος για δεσημω .

  14. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/10/2008 18:04:55

    @ΔΠ
    Με αφετηρία την παραδοχή ότι οι προθέσεις είναι άγιες:
    Ζητώ εγκάρδια συγνώμη, αλλά με τη βερμπαλιστική των σαράφηδων και των τραπεζοϋπαλλήλων δεν μπορεί να σταθεί πολιτική οικονομία. Τα προβλήματα έχουνε άλλο βάθος. Πέρα από ότι αφήνεις να διακρίνεται και ισχυρή ωραιοπάθεια.
    Βέβαια, μπορεί να είμαι και εγώ ένας από τους "βλάκες". Αλλά καλύτερα να μην εμβαθύνουμε.
    Επαναλαμβάνω, δεν φτάνει να είμαστε καλοί άνθρωποι.

  15. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/10/2008 18:05:58

    άτακτε,

    να σε ρωτήσω, και αν μπορείς απαντάς. Πιστεύεις ότι ο Μαντηλάκιας και ο Τάκης είναι πακέτο? Γιατί εμένα μου φαίνεται ότι πίσω από πολλά τρελλά είναι η συμπάθεια του Μαντηλάκια για άλλον...

    Όσο για την πυρηνική, φόβος ξεφόβος, θα έλυνε προβλήματα. Όπως όλα στην Ελλάδα, δεν εχει βρεθεί νονος και είναι πολλοί που θα τσακώνονται. Ετσι μαλλον βλεπω μετακιμίσεις προς Βορρά και εισαγωγές από Βορρά

  16. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 17/10/2008 18:20:11

    πακετο..

  17. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 17/10/2008 18:21:23

    δες και την ειδηση για Παπαζαχο

  18. ΔΠ avatar
    ΔΠ 17/10/2008 18:38:24

    @Mποτίλια
    Νομίζω μιλάμε σε εντελώς διαφορετικά επίπεδα. Εγώ είμαι ένας παλιός υδραυλικός και ξέρω πολλά για καζανάκια και βουλωμένα σιφώνια! Εσύ νομίζω αναφέρεσαι στις χημικές ή κβαντικές ιδιότητες του νερού. Σίγουρα κάπου συνδέονται αλλά εγώ φίλε μου είμαι σε πολύ πιο απλοϊκό επίπεδο.

    Δεν έχω ιδέα από πολιτική οικονομία (δεν ξέρω καν τι είναι). Ξέρω από σαράφικα και τραπεζουπαλλήλους αλλά δεν είχα την τιμή της εκ των έσω εγγύτητας.

    Όσο για ωραιοπάθεια, τι να σου πώ? Γούστα. Ωραίος δεν είμαι, πάθη έχω ελάχιστα, μάλλον άνθρακες ο θησαυρός.

  19. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/10/2008 19:25:56

    @ΔΠ
    Δεν ανήκω στους παλιούς σχολιαστές, έχω γράψει όμως κάποια σχόλια σ΄αυτή τη σελίδα. Αν έτυχε να διαβάσεις κάτι που έγραψα στο παρελθόν, ίσως διαπίστωσες, ότι ποτέ δεν επιζητώ να έχω δίκιο (γιατί σε τελευταία ανάλυση τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει, μια και όλοι έχουμε δίκιο - και άδικο ταυτόχρονα - ανάλογα με τη σκοπιά μας). Ουδέποτε επίσης εφάρμοσα πολεμική ή σκληρή γλώσσα απέναντι στον οποιοδήποτε, που έχει παρουσιάσει άποψη εδώ, με εξαίρεση το προηγούμενο σχόλιο απέναντι σου. Έχω δηλώσει ότι ο μοναδικός αντίπαλος που έχω, είναι ο εαυτός μου. Με αυτή την έννοια, μέσω της - για τα δικά μου μέτρα - αφοριστικά σκληρής γλώσσας, εκδηλώνω εκτίμηση, συμπάθεια και μετοχή (που ίσως άλλοι μπορεί να αποφεύγουν).
    Δεν σου απέδωσα επίσης καμία ιδιότητα, διότι η συζήτηση είναι αυστηρά αφηρημένη. Δεν αμφισβητώ τις γνώσεις σου, τις προθέσεις σου, τη συμβολή σου, ή αν θέλεις την καλή σου καρδιά.
    Επειδή "όποιος αγαπάει, παιδεύει", έγινα κακός.
    Είναι φυσικό να γράφεις αυτά που εσύ κρίνεις σκόπιμα και με τον τρόπο που θεωρείς κατάλληλο.
    Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει το επίπεδο, ή η οπτική που γίνεται μια αναφορά. Οι επισκέπτες έχουν ποικίλα ενδιαφέροντα και όλες οι οπτικές είναι χρήσιμες και αποδίδουν. Η χρήση του όρου "βάθος" αποτέλεσε συνειδητή πρόκληση, παρά και ενάντια στον χαρακτήρα και τις συνήθειες μου, για να καταδείξω το όχι ευχάριστο συναίσθημα, που μπορεί να δημιουργηθεί, όταν αισθανόμαστε ότι αμφισβητείται το κύρος μας. Το μόνο βάθος που μπορεί να υπάρξει, είναι η συναίσθηση της μερικότητας μας.
    Η αμφισβήτηση του κάλους σε κάποιον προκαλεί αμηχανία. Κολάστηκα. Αν θέλεις όμως, διάβασε άλλη μια φορά τα σχόλια που έγιναν στην προηγούμενη σου (όχι σε αυτή την) ανάρτηση.
    Αν σε αδικώ, σου ζητώ συγνώμη. Γνωρίζω ότι με διακρίνει επιθετικότητα και είναι κρίμα αυτή να κατευθύνεται σε πρόσωπα που αξίζουν υποστήριξη.

  20. donaE avatar
    donaE 17/10/2008 20:18:49

    @ μποτιλια Σε παρακαλω μη αγχωνεις τον ΔΠ,γιατι και σε καποιους που 'σπουδασαμε' πολιτικη οικονομια ειναι παρα πολυ χρησιμος.Εγω αν και καχυποπτη δεν διακρινω ωραιοπαθεια,αλλα διαθεση επικοινωνιας.Ουτε βερμπαλισμο ειναι λιτος.Ο καθενας με τον τροπο του βρισκει τον δρομο να μιλησει οταν να εχει κατι να πει.Τα οικονομικα θεματα εχουν αυτη την γλωσσα δεν υπαρχει αλλη,για να κυριολεκτει καποιος.Δεν ειμαι συνηγορος του ΔΠ,εννοειται.

  21. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/10/2008 21:59:03

    @donaE
    Επιχείρησα να αγχώσω τον ΔΠ, με διάθεση συμπάθειας και στόχο να βελτιωθεί κάτι, που έπεσε στη προσοχή μου. Στο φινάλε εδώ συμμετέχουμε για να κάνουμε διάλογο και όχι για θωπεία. Δεν σκοπεύω όμως να συνεχίσω, διότι αισθάνομαι καλά στο τομάρι μου και έχω και άλλες δουλειές.
    Δεν προτίθεμαι να κάνω άλλη κριτική στο στυλ του φίλου. Αφορά τον ίδιο και ας κρίνει. Απέναντι στον ΔΠ δεν έχω τίποτε. Αυτός θα συνεχίσει τις ασχολίες του και εγώ τις δικές μου.
    Δεν μπορώ όμως να μην αναφερθώ στο θέμα της γλώσσας γενικά, διότι αφ΄ενός είναι πολύ σημαντικό, αφ΄ ετέρου διαφωνώ ριζικά με την άποψη που προβάλεις.
    Ο Όργουελ υποστήριξε στο "1984", ότι την εποχή της επιβολής του "μεγάλου αδελφού" θα επικρατήσει συνειδητή διαστρέβλωση της γλώσσας. Σε αυτό μάλιστα απέδωσε μεγαλύτερη σημασία, απ΄ότι στα άμεσα κατασταλτικά μέτρα φυσικής βίας. Διότι η γλώσσα συνδέεται άμεσα με την οριοθέτηση των εννοιών κατά συνέπεια μορφώνει τη σκέψη. Όποιος δεν το έχει καταλάβει αυτό, δεν έχει κατανοήσει τίποτε από τη λειτουργικότητα της Ελληνικής Γλώσσας. Η επιβολή της ξένης λαλιάς, αυτό που ευρέως ονομάσθηκε "βαρβαριστί" έκφραση, στην ουσία αποτελεί αποτέλεσμα ιδεολογικού ιμπεριαλισμού. Αυτοί που κατά κόρον εκφράζονται σε βαρβαρική διάλεκτο, αναπαράγοντες/καθιερόνοντες/επιβάλλοντες ξενόγλωσσους όρους, συμβάλουν - εκούσια ή ακούσια - στον εκβαρβαρισμό και την υποδούλωση της σκέψης.
    Το ότι μπαίνουμε με γοργά βήματα στην εποχή του "μεγάλου αδελφού", με τη μεθοδολογία ακριβώς που μας περιγράψανε κάποιοι σημαντικοί μελλοντολόγοι του παρελθόντος, θα έπρεπε να έχει γίνει ήδη κατανοητό. Πέρα από τα κινέζικα της (αγγλο)σαράφικης διαλέκτου, η τεχνητή "κρίση ρευστότητας" που κατασκευάστηκε, αποτελεί σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Έχω αναφερθεί επιγραμματικά σε άλλα σχόλια, στην συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας, τον εκτοπισμό από το οικονομικό πεδίο των ανεπιθύμητων και την πτωχοποίηση της συντριπτικής πλειοψηφίας του πληθυσμού, που αυτή θα επιβάλει. Για να λέμε το καζανάκι "καζανάκι" και το σιφόνι "σιφόνι", γιατί δεν είναι θέμα φιλοσοφίας, μιας και εμείς υδραυλικοί είμαστε, που ασχολούμαστε μια ζωή με τους αποπάτους της εξουσίας.
    Ότι ο "μεγάλος αδελφός" θα έχει ως μακρύ χέρι τις κυβερνήσεις βρικολάκων και κάποιο συγκεκριμένο τραπεζικό κατεστημένο, αναλύεται διεξοδικά εδώ και δεκαετίες. Για να αναφέρουμε τη σχετική βιβλιογραφία χρειάζεται όχι σεντόνι, αλλά κατάστημα είδη προικός, μονάχα γι αυτή.
    Θα μπορούσα να ανατρέψω ένα προς ένα τους διεστραμμένους όρους, που έχει επιβάλει το συγκεκριμένο γκανγκστερικό χρηματιστικό κατεστημένο, αλλά τότε θα πρέπει να γράψω λεξικό. Θα το κάνω εν πρώτης με ένα παράδειγμα: Γίνεται αναφορά σε "επενδυτική" δραστηριότητα των τραπεζών. Τι σόι "επένδυση" είναι αυτή; Από πότε και σε ποια βάση οι μετοχές, τα ομόλογα, τα κάθε είδους βρωμόχαρτα αποτελούν επένδυση; Τι είναι επένδυση ανάλυσαν συγκεκριμένα οι μεγάλοι γνωστοί αστοί οικονομολόγοι και τον γνωστό τύπο που αυτή ανταποκρίνεται. Εδώ γίνεται σκόπιμη σύγχυση ανάμεσα στην επένδυση και την τοποθέτηση χρημάτων εκτός ακινήτων. Αυτά τα πράγματα δεν έχουν καμία σχέση με την δημιουργία πραγματικών αξιών. Χαρακτηριστικά αναφέρω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα: Όταν, μετά την πτώση του τείχους, ξεκίνησε η ξέφρενη οικοδομική δραστηριότητα στο Βερολίνο, ήλθαν πολλές ελλαδικές κατασκευαστικές εταιρίες, με μηδέν ουσιαστικές προϋποθέσεις, πέρα από τους παράδες τους, για να πάρουν κομμάτι από τη μοιρασιά. Όπως ήταν επόμενο τα κάνανε όλα λαμπόγυαλο, αφήνοντας κατά κανόνα και τους εργάτες απλήρωτους, που δεν είχαν ούτε τα εισιτήρια επιστροφής. Τότε συνάντησα σε ένα γιαπί ένα παλιό μου συμμαθητή, που ήτανε διευθυντής σε μια ανώνυμη κατασκευαστική εταιρία. Φίλε, του είπα, άκουσα ότι τα κάνατε θάλασσα. Πως μπορέσατε να χάσετε ένα εκατομμύριο μάρκα μέσα σε έξι μήνες; τον ρώτησα. Μου απάντησε ότι αυτό δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί ανέβηκε στα ύψη η μετοχή τους, όταν έμαθαν οι "επενδυτές" ότι πήραν δουλειές στη Γερμανία και έτσι βγάλανε πολύ χρήμα, παρόλο το ρεντίκολο. Να λοιπόν ποια είναι τα σιφόνια. Φούσκες, καζίνο, λαχεία και δεν συμμαζώνεται οι "επενδύσεις". Αυτά είναι τοποθέτηση, σπέκουλα, τζόγος και ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΗ.
    Αλλά στο φινάλε, πολύ καλά έκαναν και κάποιοι βαρβάτοι φιλόσοφοι, που βάλανε τις νοηματικές βάσεις, όσο αφορά τις στρεβλώσεις και τις γλωσσικά επιχειρούμενες διαστροφές των εννοιών και μάλιστα πολύ έγκαιρα. Γράφει ο ΜΕΓΑΣ ΝΟΥΣ Αριστοτέλης στα "Πολιτικά", Βιβλίο πρώτο, 10:
    "Γι αυτό και η τέχνη της απόκτησης τροφών από φρούτα και είναι κάτι το ΦΥΣΙΚΟ ("κατά φύσιν"). Και επειδή αυτή έχει δύο είδη, όπως είπαμε και πριν, δηλαδή το λιανικό εμπόριο και τη διαχείριση του οίκου, ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΕΠΑΙΝΗ, ενώ η τέχνη της συναλλαγής δίκαια κατακρίνεται, αφού το κέρδος δεν είναι φυσικό, αλλά ο ένας κερδίζει από τον άλλον (ου γαρ κατά φύσιν αλλ΄επ΄αλλήλων) Γι΄αυτό πολύ εύλογα η τοκογλυφία ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΗΤΗ, επειδή το κέρδος προέρχεται από το ίδιο το νόμισμα και όχι από τη χρήση, για την οποία προορίστηκε. Ενώ επινοήθηκε για χάρη της συναλλαγής, το νόμισμα πολλαπλασιάζεται από τον τόκο. Επομένως από όλους τους τρόπους απόκτησης πλούτου αυτός είναι Ο ΠΙΟ ΑΦΥΣΙΚΟΣ ("παρά φύσιν")".

    Στο τέλος θα μας βγούνε και οι δουλέμποροι "επενδυτές" και ευεργέτες της κοινωνίας.
    ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ: ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ. ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΑΛΟ 2008 ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΝΟΣΤΑΛΓΗΣΩ ΠΟΤΕ. ΓΙΑΤΙ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΜΠΡΕΧΤ: "ΑΚΟΥ ΝΑ ΔΕΙΣ ΦΙΛΑΡΑΚΟ, ΣΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΑΛΕΨΕΙΣ, ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ".
    ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΕΤΟΧΕΣ-ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΚΙΝΗΤΑ.
    ΕΧΩ ΓΛΩΣΣΑ-ΙΣΤΟΡΙΑ-ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΚΑΙ 110 ΚΙΛΑ ΤΟΜΑΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ.

  22. ΔΠ avatar
    ΔΠ 17/10/2008 22:29:55

    @μποτίλια, κατ' αρχάς, μην ανησυχείς, δεν άγχομαι. Θίγεις πολλά θέματα, τα περισσότερα από τα οπόια τα έχω ξεχάσει από το 1976. Θίγω ένα και πολύ εξειδικευμένο θέμα, τόσο εξειδικευμένο που ίσως εσένα σου ακούγεται "άσχετη παπαριά", αλλά για μένα είναι ουάου η "πηγή του προβλήματος"

    Φυσικά, αν έγραφα ότι επιτέλους βρήκαν πόσες διαστάσεις έχει το σύμπαν και καταργείται η θεωρία του big bang, και έφερνα αποδείξεις για την ενοποίηση, επι τέλους των δυνάμεων του σύμπαντος, εγώ θα μιλούσα για κοσμογονία που καθιστά και τα δικα σου και τα δικά μου θέματα "επουσιώδη".

    Εμείς οι υδραυλικοί και οι φιλόσοφοι, σπρώχνουμε ο καθένας το κουκί του. Η συνειδητοποίηση ότι το κάνουμε μας κάνει κομμάτι διαφορετικούς από τα κουνούπια, νομίζω (αλλά δεν έιμαι σίγουρος γιατί αυτή την στιγμή είναι ένα αυτοαναφερόμενο σύστημα)

  23. donaE avatar
    donaE 17/10/2008 22:59:25

    @μποτιλια Η ορολογια ειναι οργανο αναλυσης,απλως χρησιμο.Αναλογα πως χρησιμοποιουμε τις λεξεις τους δινουμε και αλλη υποσταση,και δημιουργουνται τα προβληματα. Βινγκεσταιν...Αλλα εδω προκειται για τεχνικους ορους,στην ουσια,και δεν εχει νοημα να τους αγνοουμε.

  24. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 17/10/2008 23:23:11

    @ΔΠ
    Χαίρομαι εάν τα σχόλια μου εκλαμβάνονται αφηρημένα και χωρίς προσωπική αναφορά, γιατί πριν απ΄όλα οφείλω να σέβομαι τους συγγραφείς των αναρτήσεων, που θυσιάζουν χρόνο και μεταδίδουν τις γνώσεις και τις πληροφορίες που έχουν, για να προωθείται ο διάλογος και η ενημέρωση.
    Κατά τα άλλα κατανόησα τα γραφόμενα σου και φυσικά εκτιμώ το περιεχόμενο τους, που και σωστό και ενδιαφέρον είναι. Αυτό όμως είναι έτερο εκάτερο.
    Παρακολουθώ μόνιμα με ενδιαφέρον τις αναρτήσεις σου. Τα θέματα που χειρίζεσαι είναι πολύ σημαντικά και η επεξεργασία τους γίνεται με εμπεριστατωμένο και ενδιαφέροντα τρόπο. Και τον τρόπο που εκφράζεσαι βρίσκω πολύ δόκιμο και ευχάριστο.
    Σου εύχομαι καλή συνέχεια. Δεν ξέρω αν κάποιοι χρειάζονται τους φιλόσοφους. Αλλά χωρίς τους υδραυλικούς θα τρέχαμε συνέχεια στα χωράφια.

  25. tony avatar
    tony 23/11/2008 11:15:06

    Αναρωτιέμαι γιατί υποκρινόμαστε ότι δεν μας αρέσει
    η κοινωνία του μεγάλου αδελφού.εγώ πάλι έχω μια άλλη
    απορία.από τους 100 ανθρώπους που συναναστρέφομαι
    οι 80 είναι δημοσίοι υπάλληλοι οι 5 ελευθεροι χαραμοφάηδες οπως και εγω οι 5 εισοδηματιες οι 5
    παράνομοι και οι 5 εργάζονται παραγωγικά.Απορώ πως
    επιβιώσαμε τόσα χρόνια.Αν και την απάντηση την ξέρω.
    Τρώμε τον τρίτο κόσμο.Ασία,Αφρική. 8 στους 10 Έλληνες ρίχνουν ψήφο συμφέροντος ΠΑΣΟΚ-ΝΔ οκτώ στους δέκα Έλληνες με κάποιο τρόπο έχουν συναλλαγή κάτω από το τραπέζι.Στην χώρα μας όλα γίνονται κάτω από το τραπέζι.Ε κάποια στιγμή
    οι 5 είναι λίγοι για να θρέψουν τον υπέροχο λαό μας και αρχίζουν τα μικροπροβλήματα.Βέβαια και αυτά είναι λυμένα στην πραγματικότητα.Θα φέρουμε καινούριους σκλάβους,από την Αφρικη.Βλέπε λαθρομετανάστες.έτσι θα επιβιώσουμε αγαπητοί μου
    συνάνθρωποι το μεγάλο μας έθνος θα εμπορεύεται πάντα,κλοπή υποκρισία,πόλεμο,διπλωματία,και
    έτσι θα περνάμε πάντα καλύτερα από όλους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.