#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/10/2010 08:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο πρωθυπουργός ακούει τον Στίγκλιτς;



Ολοι τον ξέρουμε το οικονομολόγο και βραβευμένο με Νόμπελ, Τζότζεφ Στίγκλιτς. Πως να μην τον ξέρουμε άλλωστε αφού τον πληρώνουμε ως σύμβουλο του πρωθυπουργού.

Τι είπε λοιπόν, ο “σοφός” αυτός οικονομολόγος σε πανεπιστημιακό συνέδριο στις ΗΠΑ.; Οτι οι πολιτικές των κεντρικών τραπεζών, δηλαδή της ΕΚΤ και της Fed είναι καταστροφικές.

“Οι ιδιαίτερα «χαλαρές» νομισματικές τακτικές που ακολουθούνται τόσο από την αμερικανική κεντρική τράπεζα Federal Reserve (Fed) όσο και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (EKT), δεν βοηθούν προς την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη αλλά αντίθετα σπρώχνουν τον κόσμο στο χάος”.

Και συνεχίζει: «Το κύμα ρευστότητας από τις Fed και ΕΚΤ προκαλεί αστάθεια στις αγορές συναλλάγματος, αναγκάζοντας χώρες όπως η Ιαπωνία και η Βραζιλία, να υπερασπιστούν τους εξαγωγείς τους»,.

«Κατά ειρωνικό τρόπο, η Fed ενισχύει τη ρευστότητα ελπίζοντας ότι θα δώσει ώθηση στην αμερικανική οικονομία. Αυτό δεν έχει κανένα αποτέλεσμα για την αμερικανική οικονομία, αλλά αντίθετα δημιουργεί χάος και στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι πολύ παράξενη η τακτική αυτή που προωθούν», τόνισε χαρακτηριστικά ο διακεκριμένος οικονομολόγος.

Με απλά λόγια λέει στους κεντρικούς τραπεζίτες ότι κάνετε βλακείες, καταστρέφετε χώρες και πρέπει να αλλάξετε πολιτική.

Είναι η ίδια πολιτική που ασπάζεται η ελληνική κυβέρνηση η οποία νομίζει ότι με το να τυπώνουν χρήμα στην ΕΚΤ και να αγοράζουν ομόλογα θα λυθεί το πρόβλημα.

Ακούει κανείς;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/10/2010 11:00:16

    Άν παρ' όλο που "τυπώνουν χρήμα στην ΕΚΤ και αγοράζουν ομόλογα" έχει πάει πάλι το Ευρώ σχεδόν στα 1,40 $ (φρέσκο, σήμερα!), τότε ή η FED τυπώνει πολύ περισσότερα πράσινα χαρτονομίσματα και αφήνει το δολλάριο να πέσει πολύ για να "κόψει" τις εισαγωγές καταναλωτικών προιόντων στις ΗΠΑ, ή κάποιος πουλάει δολλάρια και αγοράζει Ευρώ + ευρωπαικά ομόλογα! Ποιός να είναι, ποιός;
    Κϋριε Τζότζεφ, πές αλεύρι, ένας σχιστομάτης σε γυρεύει!

  2. tiramola avatar
    tiramola 07/10/2010 11:10:40

    Όταν πριν 300 χρόνια περίπου ιδρύθηκε η πρώτη τράπεζα της Αγγλίας με βασιλική άδεια να δανείζει γραμμάτια χρυσού με το σύστημα του "κλασματικού αποθέματος"(δανείζω περισσότερα από το απόθεμα των καταθέσεων)η αναλογία ήταν σχετικά μικρή 2:1.Σιγά σιγά η αναλογία μεγάλωσε και έφτασε τη σημερινή εποχή το 9:1, 10:1 και με διάφορες αλχημείες να φτάσει ακόμα και το 20:1 ή και απεριόριστο σε κάποιες περιπτώσεις.
    Το παγκόσμιο αυτό λοιπόν σήμερα σύστημα κλασματικού αποθέματος μπορεί να δημιουργήσει απεριόριστη ποσότητα χρημάτων από αέρα κοπανιστό έχοντας δέσει όλον τον πλανήτη χειροπόδαρα με ένα διαρκώς αυξανόμενο χρέος το οποίο δεν μπορεί ποτέ να εξοφληθεί.
    Sir Josiah Stamp παλιός διευθυντής της τράπεζας της Αγγλίας:
    "Το σύγχρονο τραπεζικό σύστημα δημιουργεί χρήματα από το τίποτα.Η όλη διαδικασία είναι το πιό εκπληκτικό ταχυδακτυλουργικό κόλπο που ανακαλύφθηκε ποτέ.Το τραπεζικό σύστημα επινοήθηκε από την αχρειότητα και γεννήθηκε μέσα στην αμαρτία.Οι τραπεζίτες κατέχουν τη γη.Ακόμα και αν τους την πάρετε πίσω, αν τους αφήσετε τη δύναμη να δημιουργούν χρήματα, θα δημιουργήσουν με μιά μολυβιά αρκετά για να την ξαναγοράσουν.Αν τους αφαιρέσετε αυτή τη δύναμη, όλες οι μεγάλες περιουσίες όπως η δική μου, θα εξαφανιστούν.Και πρέπει να εξαφανιστούν γιατί ο κόσμος θα είναι καλύτερος και πιό χαρούμενος να ζήσει κάποιος."
    Λέει σε ένα σημείο το εξαίρετο βίντεο "Money as debt"
    "Δεν είναι απίστευτο ότι παρά τον αφάνταστο πλούτο των φυσικών πόρων, της τεχνολογικής εξέλιξης και της παραγωγικότητας περίπου όλοι μας, από κυβερνήσεις και εταιρείες μέχρι και το κάθε ξεχωριστό ατομο, να είμαστε βαθιά χρεωμένοι στους τραπεζίτες? Ας μπορούσαν απλά για ένα λεπτό οι άνθρωποι να σκεφτούν:Πως είναι δυνατόν οι άνθρωποι που ουσιαστικά παράγουν όλο τον πραγματικό πλούτο του κόσμου να χρωστούν σε αυτούς που απλά δανείζουν τα χρήματα που αναπαριστούν τον πλούτο?"

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ tiramola 07/10/2010 12:18:49

      tiramola, την αξία την παράγει η εργασία. Μέρος της καρπώνεται το κεφάλαιο ως υπεραξία και έτσι το σύστημα τροφοδοτείται και αναπαράγεται. Το χρήμα, ως γενικό ισοδύναμο, είναι το "μέσο επικοινωνίας" για να λειτουργεί η αγορά. Το "πλασματικό" χρήμα που "δημιουργεί" κάθε χρηματοπιστωτικό σύστημα (και διογκώθηκε στο "εικονικό" χρήμα της μόλις αποθανούσας εποχής της νεοφιλελύθερης απορρύθμισης), είναι βραχυπρόθεσμη διακύμανση, όπως μια "ψεύτικη υπόσχεση" της συνήθους επικοινωνίας μέσω της γλώσσας.
      Αλλά, μακροπρόθεσμα, η εικόνα της καπιταλιστικής οικονομικής δραστηριότητας, όπως απεικονίζεται μέσω των ροών του χρήματος και των ισοτιμιών, με κινήσεις ανοδικές και καθοδικής, κινείται γύρω από την καμπύλη της πραγματικής, υλικής παραγωγής.
      Γι αυτό έχουμε περιόδους ανάπτυξης (ή και φούσκας), ύφεσης ή και κρίσης. Όλα είναι στο "πρόγραμμα", φυσιολογικά. Και η ανάπτυξη και η ύφεση. Μη σας ξεγελάει το ιδεολόγημα των "αναπτυξιακών". Οι μεγάλοι οικονομικοί επιστήμονες Κοντράτιεφ και Σουμπέτερ το έχουν δείξει αυτό παραστατικά με τη θεωρία των οικονομικών κύκλων.
      Κατά τη γνώμη μου, η οικονομική θεωρία του Μάρξ ως όλον είναι η πιό επαρκής και ολοκληρωμένη που έχει διατυπωθεί. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα πολιτικά του συμπεράσματα, ούτε για την ανάλυσή του τη σχετική με τις ιδεολογίες, νοοτροπίες και τις μή οικονομικές βάσεις της κοινωνικής πραγματικότητας (ο Μάξ Βέμπερ είναι σ' αυτά τα θέματα πολύ επαρκέστερος).
      Ο λόγος που ο Μάρξ δεν μπόρεσε από τη σωστή οικονομική του θεωρία να βγάλει σωστά πολιτικά και κοινωνιολογικά συμπεράσματα, ήταν η ανεπαρκής φιλοσοφική του βάση, το γεγονός ότι είχε επηρεασθεί πολύ από τον θετικισμό, το μηχανιστικό υλισμό, τον βρετανικό ωφελισμισμό και τον Δαρβίνο. Αλλά αυτά ήταν τα φιλοσοφικά "μοδάτα" της εποχής του.

      • Misha avatar
        Misha @ Ο Θείος 07/10/2010 12:44:28

        ami

        O Freud είναι νεκρός για την επιστήμη της ψυχοθεραπείας , εδώ και καιρό. Άχρηστος ήταν και ως θεραπευτής όπως ο ίδιος παραδεχόταν

      • tiramola avatar
        tiramola @ Ο Θείος 07/10/2010 12:45:21

        Δεν έμειναν τα καπιταλιστικά γουρούνια Θείε μου στο κλασικό τριαδικό σχήμα εργασία-παραγωγή-κατανάλωση.Ήθελαν να μας πάρουν ότι έχουμε και δεν έχουμε, στην κυριολεξία..

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 12:56:40

        @ l' ami du peuple, το έχω ήδη γράψει, τρισμέγιστος ο Christopher Lash, πολύ πέρα από την εποχή του και κάποτε αυτό θ' αναγνωρισθεί, είμαι βέβαιος. Προχώρησε τους Αdorno και Horkheimer πολλά βήματα μπροστά.
        Για τον θετικισμό του Σίγκμουντ συμφωνώ, αλλά είναι μεγάλος, σχεδόν όσο και ο Κάρολος. Και οι 2, αξιοποίησαν όντως τα διαθέσιμα εργαλεία της εποχής τους όσο καλύτερα γινόταν.
        @ Misha, είναι λίγο υπερβολικό. Τα βασικά φρουδικά σχήματα λειτουργούν, στα εργαλεία εφαρμογής όντως πάσχει (ιδιαίτερα στην κοινωνιοψυχολογία, αλλά ο Lash είναι εδώ, πανέτοιμος).
        @ tiramola, ακόμη και για αυτά τα "γουρούνια", το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον (είμαστε και σε ημέρες Oktoberfest):
        Ψητούς βραστούς, θα φάμε τους αστούς!

      • Misha avatar
        Misha @ Ο Θείος 07/10/2010 13:14:55

        Αmi

        H αμφισβήτηση του θεωρητικού σκέλους του έργου τού Freud ήλθε ζωντος του ίδιου από τους μαθητές του (Άντλερ, Γιουγκ κλπ).
        Η αμφισβήτηση της πρακτικής αποτελεσματικότητας της μεθόδου του έρχεται μέσα από δικές του παραδοχές: 3 θεραπευμένοι ασθενείς από τους χιλιάδες που είδε.
        Άσε που η ίδια η πραχτική της ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας με την «ειδωλοποίηση» της αμοιβής του θεραπευτή είναι βούτυρο στο ψωμί της εμπορευματοποίησης των πάντων.

      • Misha avatar
        Misha @ Ο Θείος 07/10/2010 13:41:38

        Ami

        Mιλω για την κλασσική ψυχανάλυση αποκλειστικά.
        Όχι για τις σχολές που προέκυψαν από τα αδιέξοδα της

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Ο Θείος 07/10/2010 14:03:34

        Misha, δεν υπάρχει ένα φάρμακο για όλες τις αρρώστειες.
        Αν έχουμε πονοκέφαλο και παίρνουμε υπόθετα για την διάρροια, δεν μας φταίνε τα υπόθετα που εξακολουθεί να μας πονάει το κεφάλι μας.

        Το ίδιο ισχύει και για την ψυχανάλυση, που δεν αποτελεί φάρμακο διά πάσαν ψυχικήν νόσο και διά πάσαν μαλακίαν.

      • Misha avatar
        Misha @ Ο Θείος 07/10/2010 14:13:18

        Kάποιος

        Προφανώς.Η εμπειρία των δεκαετιών που πέρασαν είναι μάλλον πως η ψυχανάλυση αποτελεί ένα χρήσιμο ερμηνευτικό αλλά καθόλου ικανοποιητικό θεραπευτικό εργαλείο.
        Σε αρκετές περιπτώσεις δε περιπλέκει την ασθένεια και δυσκολεύει τη θεραπεία. Γι αυτό και οι τόσες σχολές ψυοθεραπείας, μετά και χωρίς την φροϋδική θεώρηση.

    • Θραξ Αναρμόδιος avatar
      Θραξ Αναρμόδιος @ tiramola 07/10/2010 12:32:09

      Μεγάλο μυστικό: Οι τράπεζες δανείζουν λεφτά που δεν έχουν

      Τα σημερινά χαρτονομίσματα είναι το παραπροϊόν μιας ιστορικής απάτης.

      Στον μεσαίωνα υπήρχε στην ευρώπη ένα είδος τεχνίτη που στην αγγλοσαξωνική είναι γνωστός με την λέξη goldsmith. Σιδεράς του χρυσού. Χρυσοχόος. Ο τεχνίτης αυτός κατασκεύαζε και εμπορευόταν κοσμήματα. Εμπορευόταν επίσης χρυσά ή ασημένια νομίσματα. Εχοντας ανάγκη να φυλάει τα πολύτιμα υλικά της δουλειάς του, κατασκεύασε στην κατοικία του κάτι παρόμοιο με αυτό που σήμερα λέμε θησαυροφυλάκιο. Ωστε να τα αποθηκεύει εκεί με ασφάλεια.

      Διάφοροι άλλοι που είχαν στην κατοχή τους μεγάλες ποσότητες χρυσών νομισμάτων και γύρευαν να τα ασφαλίσουν από διαρρήξεις και κλοπές, κατέφυγαν στην ασφάλεια του θησαυροφυλακίου του χρυσοχόου. Κατέθεταν τα νομίσματά τους και έπαιρναν μια απόδειξη "πληρωτέα επί τη εμφανίσει".

      Δηλαδή μπορούσαν να προσκομίσουν την απόδειξη αυτή, που ανέγραφε φυσικά και το ποσό της κατάθεσης, και να την εξαργυρώσουν, κάνοντας ανάληψη των χρυσών τους νομισμάτων.
      Οι αποδείξεις αυτές αποτέλεσαν το πρώτο χαρτονόμισμα. Το γνωστό και ως τραπεζογραμμάτιο.

      Είναι πιο ασφαλές και βολικό να μεταφέρεις ένα χαρτί παρά ένα πουγγί με χρυσά νομίσματα. Σύντομα οι αποδείξεις αυτές άρχισαν να γίνονται δεκτές στις οικονομικές συναλλαγές στη θέση των χρυσών νομισμάτων. Και ως έναν βαθμό εκτόπισαν μάλιστα τα βαρειά μεταλλικά νομίσματα.

      Ο χρυσοχόος ασκούσε επίσης και το αρχαιότατο επάγγελμα του δανειστή. Δάνειζε. Χρυσά νομίσματα. Με τόκο φυσικά. Από κάποιο χρονικό σημείο και μετά οι δανειζόμενοι ελάμβαναν αντί χρυσών νομισμάτων, την γνωστή πια χάρτινη απόδειξη, όπως και με τις καταθέσεις. Η χρήση των αποδείξεων αυτών γενικεύθηκε.

      Ολα αυτά τα χαρτιά που κυκλοφορούσαν έναντι των χρυσών νομισμάτων προϋπέθεταν κάτι. Πως ο χρυσοχόος είχε πράγματι στο θησαυροφυλάκιό του το σύνολο που αντιπροσώπευε η αξία των αποδείξεων σε χρυσά νομίσματα. Φυσικά ο χρυσοχόος δεν είχε όλα αυτά τα χρυσά νομίσματα, τα χρήματα που δάνεισε. Και αυτό στην απολίτιστη εκείνη εποχή εθεωρείτο απάτη.

      Ο έξυπνος χρυσοχόος όμως προέβη σε ορισμένες έξυπνες παρατηρήσεις. Πρώτον ότι ήταν ο μοναδικός επι γης άνθρωπος που γνώριζε το ακριβές περιεχόμενο του θησαυροφυλακίου του. Και δεύτερον ότι δεν είχε τύχει ποτέ να εμφανιστούν όλοι μαζί, οι καταθέτες και οι δανειζόμενοι από αυτόν, απαιτώντας την άμεση εξαργύρωση των αποδείξεων. Ετσι, κατέχοντας πλέον το όπλο της έκδοσης χάρτινων αποδείξεων, αποφάσισε πως μπορούσε να δανείσει όσο τραβάει η ψυχή του. Ανεξάρτητα από τις καταθέσεις σε χρυσά νομίσματα που είχε. Και αυτό έπραξε.

      Ο χρυσοχόος δάνεισε πολλές φορές το περιεχόμενο του θησαυροφυλακίου του. Κατέληξε να έχει δανείσει υπερ-πολλαπλάσια αξία από τα το σύνολο των νομισμάτων του θησαυροφυλακίου του. Ουσιαστικά στο θησαυροφυλάκιό του διέθετε ένα μικρό μόνο κλάσμα της αξίας που είχε συνολικά δανείσει. Εννοείται πως ο χρυσοχόος θησαύρισε.

      Αυτό το σύστημα δανεισμού είναι γνωστό ως σύστημα των κλασματικών αποθεματικών. Fractional reserve banking, αγγλοσαξωνιστί.

      Ο έξυπνος όμως χρυσοχόος προέβη και σε άλλες έξυπνες παρατηρήσεις. Ανακάλυψε πως εάν μείωνε το ποσό των δανείων που χορηγούσε, το χρήμα στην αγορά λιγόστευε. Εως εξαφανίσεως. Αυτό συνέβαινε γιατί οι αποπληρωμές των παλαιών δανείων έπρεπε να συνεχιστούν, χωρίς όμως να υπάρχει νέα ροή χρήματος στην αγορά από καινούρια δάνεια. Η αγορά έτσι πάθαινε ασφυξία. Στράγγιζε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα απανωτές πτωχεύσεις. Ο χρυσοχόος βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να αγοράζει έναντι πινακίου φακής τις περιουσίες των δύστυχων πτωχευμένων που τις εκποιούσαν για να σωθούν.

      Ο έξυπνος χρυσοχόος ανακάλυψε επίσης πως αν μέσα σε αυτή την περίοδο της κρίσης, που είχε προκαλέσει ο ίδιος, αύξαινε το επιτόκιο δανεισμού, οι πτωχεύσεις επιτείνονταν και επιταχύνονταν. Τρελλά κέρδη.

      Ο χρυσοχόος μας ανακάλυψε διάφορα τέτοια χρήσιμα πράγματα. Μέχρι που κάποιοι ανακάλυψαν την απάτη του.

      Θα περίμενε κανείς ότι μετά την ανακάλυψη της απάτης, μια και ο χρυσοχόος είχε δανείσει χρήματα που δεν είχε, πως ο πέλεκυς της τιμωρίας θα έπεφτε βαρύς επί της κεφαλής του. Δεν συνέβη τίποτε τέτοιο. Αντίθετα αναγνωρίστηκε η προσφορά του χρυσοχόου στην ανάπτυξη της οικονομίας με τις πιστώσεις που παρείχε, και ο χρυσοχόος αναβαθμίστηκε. Εγινε τράπεζα. Και πλέον μπορούσε να κάνει νόμιμα ότι πριν έκαμνε παράνομα.

      Το σύστημα των κλασματικών αποθεματικών νομιμοποιήθηκε και παρέμεινε σε ισχύ ακριβώς όπως και πριν. Και φυσικά ισχύει μέχρι σήμερα και εφαρμόζεται καθημερινά από όλες τις τράπεζες, σε όλες τις χώρες του κόσμου. Μια τράπεζα μπορεί να δανείσει περίπου 9 φορές πάνω, το ύψος των καταθέσεων που διαθέτει. Να δανείσει δηλαδή χωρίς να έχει. Νόμιμα και με τόκο.

      Α, ναι, επιβλήθηκε μια μικρή τιμωρία στον χρυσοχόο. Να δίνει κι αυτός έναν ελάχιστο τόκο στους καταθέτες του. Μικρό το κακό. Διότι η κατάθεση γίνεται μια και μόνη φορά, ενώ γεννάει υπερ-πολλαπλάσια πίστωση. Σήμερα για ένα χιλιάρικο ο χρυσοχόος-τραπεζίτης θα δώσει ετήσιο τόκο γύρω στα 20 ευρώ στον καταθέτη του. Το χιλιάρικο όμως της κατάθεσης του δίνει την δυνατότητα να δανείσει οκτώμισυ (ναι, 8,5) χιλιάρικα. Που φυσικά και δεν έχει.

      Συμπέρασμα: Οι τράπεζες δανείζουν λεφτά που δεν έχουν. Τα "δημιουργούν", λογιστικά και μόνο, την ώρα που κάποιος παίρνει το δάνειο, από αέρα κοπανιστό.

      Θραξ Αναρμόδιος

      ΥΓ. Το υπόλοιπο κείμενο με τα μεγάλα μυστικά, εδώ:
      http://anarmodios.blogspot.com/2010/10/blog-post_04.html

      Ειδικά για την ιστορία του χρυσοχόου και το "fractional reserve banking" στο αντίστοιχο λήμμα της αγγλικής βικηπήντια.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ tiramola 07/10/2010 13:12:58

      Ένα μικρό δείγμα σοφίας του Lash: "Γιατί η (αμερικανική) Αριστερά δεν έχει μέλλον:
      h**p://philalethe00.wordpress.com/2010/09/19/%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%ce%b7-%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%ac-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9-%ce%bc%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%bd-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac%cf%86/

      Υπάρχει και μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση των Lash και Καστοριάδη στο BBC, με moderator τον Ignatieff, μεταφρασμένη στα Ελληνικά.
      Θα τη βρώ και θα προσπαθήσω να την ανεβάσω κάπου.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 13:47:04

        @ l' ami du peuple,
        εκπληκτικά για την εποχή τους είναι και τα πρώιμα γραπτά του νεαρού Hegel, πρίν το 1800, όταν ήταν συγκάτοικος στο ίδιο φοιτητικό δωμάτιο με τον ποιητή Hölderlin και με τον Σέλλιγκ, και κολλητός φίλος με τον Σίλλερ. Όλα τα σπέρματα της Κριτικής Θεωρίας της σχολής της Φραγκφούρτης βρίσκονται στο νεαρό Χέγκελ, ακόμη και η κριτική εναντίον των ιδεολογιών που επεδίωκαν από τότε την πλήρη υποταγή της φύσης, που τις θεωρεί βάση για την ανελευθερία του ανθρώπου.
        Δυστυχώς, στη συνέχεια, ο ώριμος Χέγκελ πίστεψε ότι η ελευθερία του ανθρώπου μπορεί να επιτευχθεί μέσω του κράτους, της πολιτικής και της ιστορίας, και έδωσε τροφή σε ιδέες που αποθεώνουν τους ισχυρούς και υποτιμούν την αξία των μικρών και ταπεινών.

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Ο Θείος 07/10/2010 13:58:00

        Να αυτά πίνω για να ξεχάσω. (λολ)

        Τσιλιβήθρα έλα να συγκατοικήσουμε. Φύγε μακριά από επικίνδυνη γοητεία του Strange Attractor-ος. Θα κάνουμε δικό μας drink tank. Με ενισχυμένη θωράκιση. Θα συγκροτήσουμε και δική μας σχολή, την Κριτική Ποτερία της Θεσσαλονίκης.

        Ωστε να αντιπαλαίψουμε την εμφιάλωση της Φύσης (ζήτω η ελεύθερη απόσταξη.)

        Θραξ Αναρμόδιος

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Ο Θείος 07/10/2010 14:19:16

        Θράκα είμαι σακατεμένος από κρύωμα.
        Ευτυχώς έχω καβάντζα ένα λαγκαδιανό διπλοβρασμένο άνευ γλυκάνισου...
        Μισό θα πιω μισό θα τριφτώ.

        Άμα συνέλθω το βραδάκι θα διαλογιστώ επάνω στην Αρχαία, την Παλαιά και την Νέα τάξη πραγμάτων.

        Άμα συγκατοικούσαμε δεν το κόβω να "αντιπαλεύαμε" και πολλά πράγματα πέραν της ίδρυσης των Α.Α. (Αναρμόδιων Αλκοολικών)!!!

        Εσύ ως πιο έμπειρος ίσως να προλάβαινες ανάμεσα σε συνεδρίες να οργανώνεις "crash course on ancient democracy".
        Ο Strange θα έκανε τον "πορτιέρη"...

        χικ...

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Ο Θείος 07/10/2010 14:21:05

        Αυτά γράφετε και μετά την καπνοαπαγόρευση,οι ταγοί της δημοκρατίας μας, θα προχωρήσουν και στην ποταπαγόρευση.
        Για το καλό σας και βασικά για το καλό τους...

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Ο Θείος 07/10/2010 14:27:12

        @Κάποιος

        Μην παίρνεις και πολύ τοις μετρητοίς τις καυχησιές μας. Πίνουμε ΠΟΛΥ ΛΙΓΩΤΕΡΟ από όσο λέμε (λολ).

        @l' ami du peuple

        Αν ανέβεις στη Θεσσαλλλονίκη να μας το πεις να προετοιμάσουμε εξέγερση των Ζηλωτών με επίτιμο καλεσμένο εσένα. Η θέση της Κριτικής Ποτερίας είναι ...μετακινούμενη. Ιδεολογικά και γεωγραφικά. Για λόγους ασφαλείας.

        Θραξ Αναρμόδιος

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Ο Θείος 07/10/2010 14:35:10

        @tsilivithras

        Περαστικά. Πάνε στην προπόνηση να ιδρώσεις καλά και μετά κουκουλώσου. Αλλά ντύσου γερά όταν θα βγαίνεις. Βρέχει μια βδομάδα και έπιασε κρύο.

        Και μην ανεβαίνεις στη μοτοσυκλέτα του Ατράκτορος. Αυτός νομίζει ότι μόλις απολύθηκε από το στρατό και σε παρασέρνει κι εσένα.

        Θραξ Αναρμόδιος

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Ο Θείος 07/10/2010 15:10:35

        Ποτέ δεν οδηγάω μηχανή όταν πίνω. Μόνο μετά. Αφήνω να περάσει κανένα τέταρτο.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 15:41:09

        Για τους ζηλωτές, τον Μιχαήλ και κυρίως τον "καλό ναύτη" Ανδρόνικο Παλαιολόγο, προδίνω και τον Αντόρνο και τον Χορκχάιμερ ακόμα, παρατάω ακόμη και τα βουνά της μάνας μου της Ηπείρου, ακόμη και τη Λϊμνη με τα παχειά χέλια, και το γειτονικό λευκό κρασί, κι έρχομαι στο Σαλονίκο για κόκκινο "Γιαννακοχώρι" και "Παράγκα" (όχι, ο οινοποιός τους κατεβαίνει σε Δήμο που δεν είναι για την ψήφο μου). Η Θεσσαλονίκη έβγαλε πρώτα τον Καλό Στρατιώτη (Άγιο Δημήτριο) και μετά τον Καλό Ναύτη Ζηλωτή. Με την Πράγα που έβγαλε τον Σβέικ και τον Good King Venceslas πρέπει να αδελφοποιηθεί. Έχουν και άλλες αναλογίες, σκοτεινές όμως : Εκπαραθυρώσεις πολιτικών στην Πράγα (τρείς τον αριθμό); Αφηνιάσεις τρικύκλων και πυροβολημένοι ξένοι δημοσιογράφοι στη Θεσσαλονίκη.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 16:08:15

        Και παρά τους "πυροβολημένους" δημοτικούς άρχοντες, την αγαπώ ακ΄'ομα.

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ Ο Θείος 07/10/2010 16:24:51

        Θείε, θα πρέπει να πιείς πολλά λίτρα Γιαννακοχώρι για να μπορέσεις να φανταστείς σήμερα ομοιότητες ανάμεσα σε Θεσ-νίκη και Πράγα. Εκτός ίσως από μία-δύο τσέχικες απομιμήσεις μπυραρίας.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 16:31:34

        Δεν έχω αυταπάτες, Προφέσσορα. Μόνον στο ιστορικό κλίμα, στους Αγίους, τους Κακούς. Το παρόν; Άστα καλύτερα να το περιγράψει ο "Σαλονικιός Κάφκα", όταν γεννηθεί.

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ Ο Θείος 07/10/2010 16:39:37

        Μέχρι να γεννηθεί ο Σαλονικιός Κάφκα (που πολύ αμφιβάλλω), ας βολευτούμε με ...τον Χριστιανόπουλο. Χα-χα!

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Ο Θείος 07/10/2010 16:41:39

        @Θείος

        Καλεσμένος είσαι. Σε διορίζουμε από τώρα "διαιτητή επί της κομψότητος". Τι σόϊ συμπόσιο θα είμαστε άλλωστε χωρίς ρωμαϊκές αναφορές και διορισμούς αναλόγων αξιωμάτων;

        Αλλά κοίτα, έτσι όπως τα λες πυκνά και κατά ριπάς θα μεθύσουμε πολύ γρήγορα και θα δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε. Εγώ έχω μια αδυναμία συγκέντρωσης παιδιόθεν. Εσύ είσαι πολύ υπέρπυκνος. Μόνο ο Strange θα καταφέρει να σε παρακολουθήσει ως το τέλος. Κοίτα αραίωσέ το λίγο. Με νερό, μ' ένα παγάκι. Με κατιτίς.

        Επίσης πρέπει να μας ξεδιαλύνεις για ποιον από τους τρεις Ανδρόνικους Παλαιολόγους θα κάνεις εισήγηση. Αν και εγώ ψηφίζω να μας πεις για κείνον τον παλιότερο Ανδρόνικο (τον Α'), τον υιό του Ισαακίου.

        Ο οποίος Α' ήτανε και μεγάλη λέρα (λερότατος -λολ) και γυναικάς και ακόλαστος, και τέλος πάντων για μια τέτοια Κριτική Ποτερία, πιο ταιριαστός ως θέμα. Δεν έχει σε τέτοιο τραπέζι θέση η σωφροσύνη.

        Στο τέλος θα κλείσει ο l' ami du peuple με σύνοψη πάνω στις νέες τακτικές πάλης του προλεταριάτου καθώς και τα επίμονα όνειρά του τα οποία δεν επιδέχονται ψυχαναλύσεως.

        Θραξ Αναρμόδιος

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 16:52:27

        Είχαν κάτι λέρες κι αυτοί οι αθεόφοβοι Βυζαντινοί! Ο Χούζακ της Πράγας και ο στρατηγός Μήτσου αρσακειάδες είναι μπροστά τους.
        Προτείνω, καλού κακού, να ετοιμάσει ο Strange εισήγηση περί επιβιώσεων του Ζηλωτικού πνεύματος εις την ποίησιν του Ντίνου.
        Εγώ θ' αναλάβω το μαγείρεμα χελιών Ιωαννίνων με ειδική συνταγή υγιεινής διατροφής. Πάνε μέ κρασί κόκκινο, όχι με άσπρο όπως τ' άλλα ψάρια.

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Ο Θείος 08/10/2010 00:42:50

        Η Πράγα είναι μάλλον η πιο "μαγική" πόλη της Ευρώπης.
        Η Σαλονίκη είναι (σίγουρα) η πιο "μαγική" πόλη της Ελλάδας.

        Το μαγική με την αποκρυφιστική έννοια εδώ, ε?

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Ο Θείος 08/10/2010 09:06:03

        tsilivithras, Καλημέρα και Περαστικά σου, Φίλε μου!

        Απλές και δοκιμασμένες μέθοδοι αντιμετώπισης των κρυολογημάτων:

        Εισπνοές υδρατμών καυτού μπάνιου, ζεστά ροφήματα (κατά προτίμηση Βότανα Παραδοσιακά) σούπες και ήσυχος ύπνος με στεγνά ρούχα και κλινοσκεπάσματα, δρουν λητρωτικά γιά τη πτώση πυρετού, απελευθέρωση του αναπνευστικού και την ευεργετική ανακούφιση του μυοσκελετικού.

        Με τις Εγκάρδιες Ευχές μου γιά Αμεση Ανάρρωση,
        η Dimi

  3. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 07/10/2010 12:28:21

    Αυτός ο κύριος δεν ήταν αρχι-ανθυ-δεν-θυμάμαι-τι-πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας;

    Τι έγινε; Εχασε τα μπόνους του και παραπονιέται;

    Για πόσες ψυχούλες, τα βάσανα, τα δάκρυα και τον θάνατό τους ευθύνεται; Γνωρίζει άραγε;

    Και τώρα μας κάνει τον καλό;

    Υπηρέτες της κόλασης είναι όλοι.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Misha avatar
      Misha @ Θραξ Αναρμόδιος 07/10/2010 12:46:29

      Θράκα,

      Θέτεις ξανά «καταθλιπτικά ερωτηματα».
      Αυτά τα γραβατοφορεμένα και -ω της συμπτώσεως- σιωνιστικά καθάρματα είναι εκπαιδευμένα στη θεωρία «η συμπόνοια είναι αδυναμία»

  4. Enzo avatar
    Enzo 07/10/2010 12:48:15

    αναδιαρθρωση το '11.
    φυγη με ελικοπτερα για την κυβερνηση.
    βαραει μπιελα η ΕΕ.

    καζαμιας 2011

  5. tiramola avatar
    tiramola 07/10/2010 13:08:36

    Να αφήσουμε κανέναν αστό της προκοπής Θείε γιατί διαφορετικά πως θα ξεκινήσει η επανάσταση?
    ...

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/10/2010 13:24:09

    Καλο ειναι να γραφονται τετοια κειμενα για να βγαινουν και ανθρωποι οπως ο Επωνυμος απο τις αυταπατες τους οτι μπορει να υπαρξει "αντινεοταξικο" μετωπο με την αριστερα.

  7. tiramola avatar
    tiramola 07/10/2010 13:36:24

    Εγώ πάντως βολεύομαι και όπως καταλήγει ο Hobsbawm στο βιβλίο του "Η Εποχή των Επαναστάσεων" μετά την περιγραφή της τραγικής κατάστασης της Γαλλικής οικονομίας πρίν την επανάσταση.
    "...μόνο μια ριζική μεταρρύθμιση που θα κινητοποιούσε το πραγματικό και σημαντικό φορολογητέο δυναμικό της χώρας μπορούσε να αντιμετωπίσει μια κατάσταση τέτοια...".

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/10/2010 13:52:43

    Ναι ,ενταξει αλλα εμενα στην αναρτηση αυτη που βαλλει κατα του αντιμνημονιακου εθνικισμου δεν με ενδιαφερουν τοσο οι ψηφοφοροι των αλλων κομματων αλλα της ΝΔ που νομιζουν οτι μπορει να κανουν μετωπο με την αριστερα και αυτο σχολιασα.
    Το κειμενο ειναι ευγλωττο και καλο ειναι να κυκλοφορουν ολα στο ιδιο site για να φευγουν οι ψευδαισθησεις.

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/10/2010 13:55:56

    @ tiramola

    Mονο που στην προεπαναστατικη Γαλλια οι ευγενεις δεν πληρωναν καθολου φορους αλλα ηταν sitting ducks : ειχαν απεραντα κτηματα και εσοδα απο αυτα.
    Δεν ειχαν off - shore εταιριες ουτε καραβια που οπως ειχε πει στον Ηλιου ο Ωνασης εχουν προπελλα και φευγουν.

  10. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 07/10/2010 14:02:25

    Σε κάθε βήμα που κάνω στην γλυκειά μου πατρίδα, σκοντάφτω επάνω σε μνημεία και δείγματα της προόδου και της ευημερίας για την χώρα, που προέκυψαν από την καλή της τύχη να έχει την μεγαλύτερη ναυτιλία του πλανήτη εδώ και έναν αιώνα. Ισως και παραπάνω.

    Πως να την αντέξεις τόση συμβολή στην κοινή μας πρόοδο;

    Θραξ Αναρμόδιος

  11. Κάποιος avatar
    Κάποιος 07/10/2010 14:11:59

    Φίλε του λαού, πολύ εύστοχο το απόσπασμα που παρέθεσες.
    Αξίζει φυσικά να διαβαστεί ολόκληρο το άρθρο.

  12. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/10/2010 14:17:15

    ψυχραιμια, από την πολιτική σκοπιά σου έχεις δίκιο να το βλέπεις έτσι: Το "αριστεροδεξιό αντιμνημονιακό μπλόκ" είναι πολιτική πρόταση βραχείας διάρκειας, θα έλεγα πύργος που στήνεται στην άμμο. Σ' αυτό συμφωνώ μαζί σου. Αλλά βλέπεις και εσύ τα πράγματα ταξικά, όπως και ο ami, όπως και του λόγου μου, μόνον από αντίθετη σκπιά.
    Με τον ami πάλι, στα θεωρητικά συμφωνώ σε αρκετό βαθμό, αυτό φαίνεται, και σε πολλά οικονομικά. Αλλά στην βραχυπρόθεσμη πρακτική πολιτική, στο "δέον γενέσθαι του σήμερα", πολύ δύσκολα θα τα βρώ μαζί του. Είμαι υπέρ της "μακράς πορείας διαμέσου των θεσμών" (Ρούντι Ντούτσκε), έτσι αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια για μιά νέα ιδιολογική ηγεμονία, είμαι αυτό που όλοι οι επαναστάτες αποκαλούν "ρεφορμιστής", και δεν το κρύβω. Ο ami είναι πιό "αντιθεσμικός" και τον παρακαλώ να με συγχωρήσει, άν τον παρεμηνεύω.
    Έτσι, επειδή μπλέξαμε με περίπλοκα και λεπτές αποχρώσεις, κι επειδή το ΠΡΑΚΤΙΚΟ πολιτικό παιχνίδι δεν παίζεται σε εθνικό επίπεδο, αλλά σαφώς σε ηπειρωτικό (αυτή είναι η γνώμη μου και είμαι σαφής, φαντάζομαι), η λυδία λίθος για την εύρεση αξιόπιστων συμμάχων και αντιπάλων, στη φάση αυτή είναι μία: Με το Ευρωπαικό εγχείρημα ή εναντίον του; Ευρωπαιστές ή ευρωσκεπτικιστές;
    'Όταν αυτό το διακύβευμα κριθεί, έχουμε όλο τον καιρό να συζητήσουμε για πιό μακροπρόθεσμα πράγματα, όπως η υπέρβαση ή διατήρηση του καπιταλισμού.
    Από την άποψη αυτή, και οι οπαδοί του "αντιμνημονιακού" αριστεροδεξιού μπλόκ, έχουν κάποιο (βραχυπρόθεσμο) δίκιο.
    Αλλά πολύ βραχυπρόθεσμο.

  13. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 07/10/2010 14:22:30

    @ Θειος

    Ουτε αυτο το ερωτημα απανταται ευκολα.Παρ οσα ισως νομιζεις η ΝΔ παραμενει φιλοευρωπαικο κομμα.
    Αλλα η υπαρξη κοινου νομισματος χωρις κοινη κυβερνηση ειναι τεχνικο ζητημα και οχι πολιτικο.
    Τι να κανουμε που η Ελλαδα καθε 10-15 χρονια εκανε υποτιμηση και τωρα δεν μπορει να κανει υποτιμηση;
    Οι Αγγλοι ευρωσκεπτικιστες μπορει να ειναι οι ¨κακοι" αλλα τχενικα εχουν δικιο : αν δεν γινεται υποτιμηση θα εχεις διαρκη λιτοτητα.

  14. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/10/2010 14:26:19

    Αντί για τον όρο "αντιμνημονιακό", έτσι όπως είναι σήμερα τα πράγματα, και όπως εξελίσσεται η συζήτηση εδώ μέσα, μάλλον δεν είναι πολύ φάλτσο να χρησιμοποιείται με παραπλήσιο νόημα ο όρος "αντινεοταξικό"

  15. Κάποιος avatar
    Κάποιος 07/10/2010 14:33:05

    Μα ο βασικός λόγος που ο Καραμανλής βιάστηκε να πάρει την πολιτική ευθύνη για το Βατοπέδι και να παραδώσει την εξουσία στον ΓΑΠ ήταν γιατί έπρεπε από κάποιους να εφαρμοστεί το μνημόνιο.
    Η ΝΔ δεν πέρασε τις εξετάσεις μετά τα Δεκεμβριανά, οπότε έπρεπε να ενεργοποιηθεί και να έρθει στην εξουσία ο έτερος πόλος.
    Ετσι ο Κωστάκης από κεφάλαιο για την χώρα και καταλληλότερος έγινε αποδιοπομπαίος τράγος και ο Γιωργάκης με τα σαρδάμ του από ακαταλληλότερος έγινε πρωθυπουργός με πολύ δημοσιογραφικό σπρώξιμο και πολλά σοσιαλιστικά ψέμματα κυρίως.

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/10/2010 14:49:20

    ψυχραιμια, νομιζω ότι η ΝΔ παραμένει και θα παραμείνει σαφώς φιλοευρωπαικό κομμα. Απλώς αναπτύσσονται τάσεις αποκλίνουσες μέσα της. Όπως π.χ. το Γερμανικό CDU ταλαντεύθηκε την άνοιξη με την Ελλάδα και μπήκε σε "ευρωσκεπτικιστικό" πειρασμό, αλλά τελικά νίκησε κατά κράτος ο Σόιμπλε με τη φεντεραλιστική φράξια, και ποτέ δεν φοβήθηκα ότι θα γίνει αλλοιώς. Το ίδιο θα γίνει και στη ΝΔ, στοιχηματίζω.
    Κοινό νόμισμα χωρίς κοινή κυβέρνηση, ιδιόμορφη κατάσταση, ιδιόμορφα καθήκοντα, γι αυτό και οι εθνικοί προυπολογισμοί θα εγκρίνονται πρώτα από τις Βρυξέλλες και μετά από τα επιμέρους Κοινοβούλια. Και θα προχωρήσουμε όλοι χωρίς υποτίμηση, αλλά ξέροντας ότι στην πράξη το Μάαστριχτ πέθανε, οι διασώσεις χωρών de facto επιτρέπονται και είμαστε πιά ως Ευρωζώνη μια Ένωση αναδιανομής, Tranferrunion. (Συν)ομοσπονδιακά χαρακτηριστικά, δεν είναι σαφές. Βεβαίως με λίγο ή πολύ πανευρωπαικής κλίμακας "λιτότητα", για να μή τουμπάρει όλο το τρένο όπως πήγε να τουμπάρει το δικό μας βαγόνι και το "κράτησαν".
    Αλλά ενώ εγώ θεωρώ τη λιτότητα (όσων έζησαν ήδη αρκετά χρόνια αφθονίας) αρετή και κάτι σαν έμπρακτη "μετάνοια του αμαρτωλού", οι αριστεροί μου φίλοι και οι αγγλοσάξωνες οικονομολόγοι τη θεωρούν αμάρτημα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 07/10/2010 15:51:33

      Δεν πειράζει, ο μεγάλος Σαίξπηρ είπε ότι "τα βίτσια του χτές είναι οι αρετές του σήμερα και οι αρετές του σήμερα θα είναι τα βίτσια του αύριο".

  17. Misha avatar
    Misha 07/10/2010 15:18:26

    Την ώρα που στις διεθνείς αγορές αρχίζουν να αντιμετωπίζουν με όλο και μεγαλύτερη καχυποψία την εκστρατεία της τρόικας να πείσει ότι το ελληνικό σταθεροποιητικό πρόγραμμα θα πετύχει, ένας από τους εγκυρότερους οικονομικούς αναλυτές διεθνώς προειδοποιεί απερίφραστα, ότι «η χρεοκοπία της Ελλάδας είναι αναπόφευκτη», ενώ η τελευταία έκθεση του ΔΝΤ για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα περιλαμβάνει στα… ψιλά γράμματα εξαιρετικά δυσμενή στοιχεία και σενάρια για τη χώρα μας.
    Σε συνέντευξή του που φιλοξενήθηκε αυτή την εβδομάδα σε πολυσέλιδο αφιέρωμα του “Spiegel” στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο Κεν Ρόγκοφ προεξοφλεί ότι το πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας θα αποτύχει. Σημειωτέον, ότι ο Ρόγκοφ διδάσκει στο Χάρβαρντ και ήταν επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ την περίοδο 2001-2003, ενώ πρόσφατα συνέγραψε ένα από πιο επιτυχημένα διεθνώς βιβλία για την παγκόσμια ιστορία των οικονομικών κρίσεων εδώ και οκτώ αιώνες. Μάλιστα, η κυβέρνηση Ομπάμα ζήτησε από τον Ρόγκοφ να αξιολογήσει το τελευταίο σχέδιο μεταρρυθμίσεων του μηχανισμού εποπτείας του τραπεζικού συστήματος.
    Ψυχρά και ήρεμα, όπως γράφει χαρακτηριστικά το “Spiegel”, ο Ρόγκοφ δηλώνει: «Η χρεοκοπία της Ελλάδας είναι αναπόφευκτη. Υπάρχει πιθανότητα 95% να χρεοκοπήσει και η Ισπανία, ενώ στο χείλος βρίσκεται η Ουγγαρία. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί πολύ σοβαρά στην Ανατολική Ευρώπη. Θα έχουμε έναν αριθμό μελών της Ευρωζώνης, που θα κάνουν διάλειμμα για ένα χρόνο στη συμμετοχή τους στο ευρώ. Πολύ ανησυχητική είναι και η κατάσταση στις ΗΠΑ. Οι αγορές θα αρνηθούν να ανεχθούν τόσο υψηλά επίπεδα χρέους».
    Ο Ρόγκοφ είναι από τους επιφανέστερους εισηγητές της άποψης, ότι θα πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να συρρικνωθεί το διεθνές χρηματοοικονομικό σύστημα, επιστρέφοντας στο μέγεθος που είχε πριν από τρεις δεκαετίες. Και επικρίνει τα προγράμματα διάσωσης χωρών που εκπονούν το ΔΝΤ και οι ισχυρές κυβερνήσεις, όπως το τριετές πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας, τονίζοντας ότι αποτρέπουν χρεοκοπίες κρατών για να μην υποστεί ζημιές το οικονομικό σύστημα, αλλά καταλήγουν να δίνουν στις τράπεζες το δικαίωμα να κερδοσκοπούν με τα χρήματα των φορολογουμένων.
    Την ίδια ώρα, το ΔΝΤ περνά στα «ψιλά γράμματα» της τελευταίας του έκθεσης για τη διεθνή χρηματοπιστωτική σταθερότητα ορισμένες εξαιρετικά ανησυχητικές εκτιμήσεις για την Ελλάδα. Αξιολογώντας τους δημοσιονομικούς κινδύνους για τη χώρα από μια οικονομική ανάκαμψη βραδύτερη του αναμενόμενου, το ΔΝΤ καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι το χρέος της χώρας θα εκτιναχθεί πάνω από το 150% του ΑΕΠ το 2015, δηλαδή δύο χρόνια μετά τη λήξη των χρηματοδοτήσεων του διεθνούς δανείου:
    n Αν το μάλλον αισιόδοξο βασικό σενάριο του ΔΝΤ για την ανάπτυξη επιβεβαιωθεί, το χρέος θα φθάσει στο 135,5% του ΑΕΠ το 2015, από 130,2% το 2010. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, η Ελλάδα θα έχει το υψηλότερο χρέος του ανεπτυγμένου κόσμου μετά την Ιαπωνία!


    ■Στην περίπτωση, όμως, που οι προβλέψεις για την ανάπτυξη «πέσουν έξω» κατά 1% για την περίοδο ως το 2015, το ελληνικό χρέος θα εκτιναχθεί το 2015 σχεδόν 20% υψηλότερα, φθάνοντας το 153,4% του ΑΕΠ, που θα είναι η δεύτερη –και με διαφορά- χειρότερη επίδοση στον ανεπτυγμένο κόσμο, επίσης μετά την Ιαπωνία.
    ■Ουσιαστικά, δηλαδή, το «παραμελημένο» αναπτυξιακό σκέλος των μέτρων οικονομικής πολιτικής του μνημονίου έρχεται σήμερα να…. στοιχειώσει τα μοντέλα των αναλυτών του ΔΝΤ: αν κάτι πάει στραβά και δεν επαληθευθούν οι αισιόδοξες προβλέψεις για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας από το 2012 και μετά, το ελληνικό χρέος θα είναι αδύνατο να χρηματοδοτηθεί από τις αγορές και η χώρα θα βρεθεί πάλι σε… ραντεβού με την χρεοκοπία.
    Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ασφαλώς, ότι η αισιοδοξία που επιχειρεί να μεταδώσει στις αγορές η τρόικα, αναφορικά με την καλή πορεία και τις πιθανότητες επιτυχίας του τριετούς σταθεροποιητικού προγράμματος της Ελλάδας αρχίζει να προκαλεί… δυσφορία στους διεθνείς οικονομικούς κύκλους, καθώς ο υπερβολικός ζήλος εκλαμβάνεται ως προσπάθεια χειραγώγησης των αγορών.
    Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμη και η Moody’s πέρασε στο στόχαστρο επικρίσεων, για τις τελευταίες ενθουσιώδεις δηλώσεις στελέχους της για την Ελλάδα, που έμοιαζαν να προεξοφλούν αναβάθμιση αξιολόγησης της χώρας. «Παραμένω επιφυλακτικός», τόνισε χαρακτηριστικά, σε σημείωμα προς τους πελάτες του, που αναδημοσιεύθηκε από το “Bloomberg”, ο Μπιλ Μπλέιν, επικεφαλής των αναλυτών αγοράς ομολόγων του λονδρέζικου οίκου Matrix.
    Χαρακτηρίζοντας αστήρικτες τις θετικές εκτιμήσεις της Moody’s, ο Μπλέιν τονίζει, ότι ο ίδιος προτιμά να δει στοιχεία, δηλαδή αποδείξεις, ότι τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα αυξάνονται, αντί να παρέχεται αμνηστία σε φοροφυγάδες, ή ότι ο ρυθμός ανάπτυξης αρχίζει να επανέρχεται σε ποσοστά επαρκή για την εξυπηρέτηση του χρέους.
    «Για κάποιον που δεν είναι εντελώς ηλίθιος», αναφέρει ο αναλυτής της Matrix, «είναι εκτυφλωτικά προφανές, ότι η ανάκαμψη της Ελλάδας πιθανότατα προβάλλεται με υπερβολικό τρόπο, από όσους έχουν συμφέρον να πείσουν τις αγορές, ότι όλα πηγαίνουν περίφημα στην Ευρώπη. Στην καλύτερη περίπτωση, τα προβλήματα της Ελλάδας εντοπίσθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά δεν έχουν λυθεί»…

    h--p://www.sofokleous10.gr

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Misha 07/10/2010 17:00:22

      Πάλι του Χάρβαρντ ρε γκαμότο;
      Κλαίνε στο Καίημπριτζ με τόση απόρριψη που έχουν φάει !

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Misha 07/10/2010 17:09:10

      Υπόψη ότι ο Rogoff είχε θεωρητικά "πλακωθεί" άγρια με τον Stiglitz, όταν ο τελευταίος πήρε το Νόμπελ.
      Οι Γέρμανοι μιλούν για "marktfreundlichen Denkrichtung", δηλαδή "φιλική προς την χρηματοπιστωτική αγορά κατεύθυνση σκέψης". Και όταν το λένε αυτό οι φριχτοί κρατιστές και παραγωγιστές - εξαγωγείς Γέρμανοι, καταλαβαίνεις τι απίδια βάζει ο σάκκος ...

  18. η Dimi avatar
    η Dimi 07/10/2010 15:38:09

    "Economists often like startling theorems, results
    which seem to run counter to conventional wisdom".
    ~Joseph E. Stiglitz

    • Θραξ Αναρμόδιος avatar
      Θραξ Αναρμόδιος @ η Dimi 07/10/2010 15:48:00

      Οι οικονομολόγοι συχνά εκστομίζουν επιχειρήματα που μόνο ένας σοβαρά μεθυσμένος θα τα έβρισκε αξιόπιστα.

      Θραξ Αναρμόδιος

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Θραξ Αναρμόδιος 08/10/2010 08:02:04

        Θα επαναλάβω αυτό, που συνήθιζε να λέει, η Margaret Thatcher:

        "You and I come by road or rail, but Economists travel on infrastructure."

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Θραξ Αναρμόδιος 08/10/2010 08:33:52

        @ Θραξ Αναρμόδιος

        Θα επαναλάβω αυτό, που συνήθιζε να λέει, η Margaret Thatcher:

        "You and I come by road or rail, but Economists travel on infrastructure."

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ η Dimi 07/10/2010 16:25:06

      Ποιός θυμάται τις π*παριές που μας αράδιαζαν οι "μεγάλοι" οικονομολόγοι, σαν Πυθίες, πρίν 2 - 3 μήνες;
      Εν τώ μεταξύ, το δολλάριο πέφτει, το ευρώ έφθασε ήδη 1,4015, ο χρυσός πετάει στο διάστημα (1.346,50 σήμερα).
      Μάλλον τους πήρε ο διάολος και τους σήκωσε. Με την τόση ανευθυνότητα και αλαζονεία που τους δέρνει, μια μικρή δικαιοσύνη θα ήτα,ν να είχαν "ποντάρει" στις τότε προβλέψεις τους, αγοράζοντας και πουλώντας νομίσματα, μετοχές, ομόλογα!

  19. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 07/10/2010 21:16:28

    Για τη Dimi: Thank you indeed. Ο Jo Stiglitz είναι σπουδαίος οικονομολόγος και πνευματικός άνθρωπος. Είμαι πολύ φίλος του από τα φοιτητικά μας χρόνια, μείναμε μαζί στο ίδιο fraternity για τέσσαρα χρόνια και, όταν συναντηθήκαμε πρόσφατα, του ανέφερα αρκετά για τη χώρα μας και τα σύνθετα προβλήματα που όλοι αντιμετωπίζομε. Θίξαμε τα μέτρα πού παίρνονται και όταν αντέδρασα, μου ανέφερε ακριβώς αυτά που αναφέρεις πιό πάνω με ένα χαμόγελο."Economists like startling theorems, results which seem to run counter to conventional wisdom". Δεν νομίζω οτι πρέπει εύκολα να ασκούμε κριτική έντονη σε τέτοιους πραγματικούς επιστήμονες. Και κάτι που πρέπει πολλοί να γνωρίζουν. Ο Joseph Stiglitz εκτιμά ιδιαίτερα τον Αντώνη Σαμαρά ως οικονομολόγο και πολιτικό. Η εκτίμηση του αυτή δεν είναι αποτέλεσμα οτι και ο Αντώνης Σαμαράς είναι απόφοιτος του ίδιου πανεπιστημίου.

    • Enzo avatar
      Enzo @ Nίκος Θ. 07/10/2010 21:26:04

      ε πως να μην εχει εκτιμηση στον Σαμαρα. εσυ θα τον εκανες παρεα τον γιωργακη που ησουνα και στο ιδιο uni?
      εμεις δηλαδη που τετοια εποχη περυσι πριν τις εκλογες καθομασταν με την παρεα μου ηρεμα και ωραια και πιναμε τα ουϊσκακια μας (σαν τον παγκαλο)και συζηταγαμε μεταξυ μας οτι αμα κεδισει τις εκλογες ο γιωργακης θα διαλυσει ολη την Ελλαδα, πως διαολο και πεσαμε μεσα στις προβλεψεις μας?
      ημασταν εξυπνοτεροι απο τους αλλους που τον ψηφισαν?ημασταν πιο διορατικοι μηπως? βλεπαμε τι ηταν αυτος ο ανθρωπος και τι θα εφερνε στην Ελλαδα?ημασταν πιο μορφωμενοι και οχι γιδια οπως η μεγαλυτεροι πλειοψηφια του Ελληνικου λαου? τι ημασταν και δικαιωθηκαμε?

      απλα μερικους ανθρωπους τους κοβεις απο την φατσα.
      δεν καααααααααααανει το παιδι.
      δυστυχως οι υπολοιποι δεν το εβλεπαν και πεσανε στην φακα.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ Nίκος Θ. 08/10/2010 08:22:22

      Γιά Νικο Θ. Εγώ Ευχαριστώ! Ως Eλληνίδα Φορολογούμενη Πολίτης και πρώην συνάδελφος, σέβομαι τα Eπιστημονικά Eχέγγυα του Kαθηγητή Joseph E. Stiglitz, του Βραβευμένου με το Nobel Memorial Prize in Economic Sciences (2001) + Nobel Memorial Prize in Economic Sciences (1979) + Former Senior Vice President & Chief Economist of the World Bank + Founder of the Initiative for Policy Dialogue (IPD) + “Think Tank” on Int’l Development at the Columbia University + University Professor since 2003 + Chairman of the University of Manchester’s Brooks World Poverty Institute + Μember of the Pontifical Academy of Social Sciences + Ηonorary Professor at Tsinghua University School of Public Policy & Management + Οne of the most frequently cited Economists in the world.

      Tα οποία Eπιστημονικά Eχέγγυα του Kαθηγητή Joseph E. Stiglitz, σε χαλεπούς γιά τους δεινοπαθούντες Ελληνες Φορολογούμενους καιρούς, ΠΛΑΤΙΝΟ-πληρώνουμε, με δανεικά του χολερικού ΔΝΤ.

      Προσωπικά, θεωρώ το γνωμικό του:
      “Economists often like startling theorems,
      results which seem to run counter to conventional wisdom”
      ως ένα από τα πλέον αυτοκριτικά γνωμικά, παγκοσμίως.

      Και ταυτόχρονα, οργίζομαι κι αναρωτιέμαι: Πώς είναι δυνατόν ο πολυβραβευμένος Νομπελίστας Καθηγητής Joseph E. Stiglitz και οι στρατιές των ξενόφερτων «σοφών», γιά τις αμοιβές των οποίων και τα VIPs GulfStream σουλάτσα προς €7000 την Ωρα, ο Mineiko-Bilderberg φαίνεται ότι εγκλώβησε στο ΑΘΛΙΟ Χρέος του ΔΝΤ αγέννητες γενεές Ελλήνων, ΔΕΝ ΠΡΟΕΒΛΕΨΑΝ αυτό, που και ο τελευταίος Λογιστής των ΙΕΚ, θα είχε με ασφάλεια προβλέψει γιά την Ελληνική Οικονομία.

      Και είμαι οργισμένη, επειδή την Τετάρτη 4/3/2010, στην εκπομπή του κ. Στέλιου Κούλογλου, o Καθηγητής Joseph Stiglitz, όχι μόνο διαφήμισε For Free το νέο του βιβλίο του «FREE FALL», όχι μόνο «χάϊδεψε» τ’αυτιά του προστευομένου του Μikeiko-Bilderberg, αλλά ΚΑΙ, προσέβαλε (με τα περί κατάρρευσης) τον ΝΟΜΙΜΑ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟ τέως Πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή. Ο οποίος τέως Πρωθυπουργός, τιμωρήθηκε και γκρεμίστηκε στον πολιτικό Καιάδα, επειδή παρόλα τα λάθη και παραλείψεις του, ΔΕΝ χάϊδεψε τ’αυτιά των ανεγκέφαλων ιθαγενών, και κυρίως, επειδή είπε την ΑΛΗΘΕΙΑ στους πολίτες, from Day ONE.

      Ο Καθηγητής Joseph E. Stiglitz, ΠΛΑΤΙΝΟ-πληρώνεται από τους Ελληνες Φορολογούμενους, γιά να προσφέρει Εργο γόνιμο γιά τη βελτίωση της Ελληνικής Οικονομίας.

      Ομως:

      Επειδή, τα ΠΑΝΤΑ εκ του αποτελέσματος κρίνονται.

      Επειδή, μέχρι σήμερα, και διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, εκτός των αμέτρητων και πολυδάπανων ταξειδιών και Χρεώσεων “FullBoard on the Greek House” συνεδριάσεων της σοσιαλιστικής διεθνούς, στις οποίες από του Βήματος της, ο Καθηγητής Joseph E. Stiglitz βγάζει χολή κατά του ΝΟΜΙΜΑ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥ τέως Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή,

      Value For The Money (Millions of Euros) Paid to Professor Joseph E. Stiglitzs, Oι Ελληνες Φορολογούμενοι, Μέχρι Σήμερα, ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ!!!

      Kαι μέχρι Σήμερα, o Kαθηγητής Joseph Stiglitz, ΔΕΝ ζήτησε συγγνώμη από τους Ελληνες Πολίτες οι οποίοι τον ΠΛΑΤΙΝΟ-πληρώνουμε, γιά τις Υβρεις κατά του (επαναλαμβάνω) ΝΟΜΙΜΑ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥ τέως Πρωθυπουργού, κ. Κώστα Καραμανλή.

      Θεωρώ λοιπόν Σοφό, ο Καθηγητής Joseph E. Stiglitz, να συγκεντρωθεί στο Oικονομικό Εργο γιά το οποίο ΠΛΑΤΙΝΟ-πληρώνεται, και ας αφήσει το Ελληνικό Εκλογικό Σώμα, να κρίνει και ν’αποφασίσει γιά το Πολιτικό του Πεπρωμένο.

      Με την Εκτίμηση και Φιλία μου,
      η Dimi

      ***

      “People don't care how much you know,
      until they know how much you care”
      ~Theodore Roosevelt

  20. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 08/10/2010 18:02:58

    Για τη Dimi: Τα σχόλιά σου πλήρως αποδεκτά και αντικειμενικά. Σε ευχαριστώ πολύ που, μέσω του antinews, μας δίνεις ένα αέρα που μας ανεβάζει όλους πολύ ψηλά. Το εκτιμώ ιδιαίτερα, και είμαι σίγουρος οτι και οι υπόλοιποι αναγνώστες κάνουν το ίδιο. Δεν υπερασπίζομαι τον συμφοιτητή, roomate και φίλο Jo Stiglitz. Θέλω να πώ όμως οτι διέπεται από great humility ταυτόχρονα. Πίστεψέ με. Εν κατακλείδι, η Ελλάδα μας πάνω απ' όλα. Dimi, σε ευχαριστώ από καρδιάς. Νίκος.

  21. η Dimi avatar
    η Dimi 08/10/2010 19:40:36

    Nίκο, εμπιστεύομαι την Αξιολόγησή σου γιά τον κ. Stiglitz και έχεις και τις δικές μου Ειλικρινείς Ευχαριστίες, γιά τη Θετική Συμβολή σου, πάντα.

    Με Εκτίμηση και Φιλία,
    η Dimi

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.