#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
31/05/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο πολιτικός φανατισμός απειλεί την εντροπία της κοινωνίας



Ο φανατισμός είναι νόθο παιδί του φόβου, και της αμορφωσιάς, αδερφός του θυμού και του μίσους, πατέρας της ανομίας και της βίας και πιστός σύντροφος του λαϊκισμού και των άκρων. Ο φανατισμός δεν μπορεί  να διαχωριστεί σε «καλό» και άρα «χρήσιμο» φανατισμό και σε «κακό» και άρα επιβλαβή για το Έθνος. Κάθε φανατισμός οπουδήποτε και να εμφανίζεται και από οποιονδήποτε και να εκφράζεται είναι επιζήμιος για την Πατρίδα και το Έθνος.

Ο φανατισμός είναι ύπουλος και επικίνδυνος. Μοιάζει με το μονοξείδιο του άνθρακα. Εμφανίζεται άοσμο, άχρωμο και ως εκ τούτου αόρατο, και στην συνέχεια σκοτώνει το θύμα του γλυκά-γλυκά και αναπόφευκτα. Έτσι και ο φανατισμός, ξεκινά ως ακαθόριστος θυμός εναντίον κάποιων, ως αόριστη πιεστική απειλή στο μυαλό του απαίδευτου ανθρώπου, ως αναίτιο μίσος και ιοβόλος επιθυμία εξαφάνισης του «εχθρικού», του «ανοίκειου» και του «ξένου», ως αναπόδραστη και αχόρταγη λατρεία του «φιλικού», του «όμοιου» και του «οικείου». Σύντομα μετατρέπεται σε απροκάλυπτη απείθεια προς κάθε νόμο, οχυρώνεται πίσω από σαθρά «επιχειρήματα» και έωλες σοφιστείες, ώστε στο τέλος να γεννήσει το στερνοπούλι του, το αγαπημένο του τέκνο, την ΒΙΑ. Αυτή είναι συνήθως η κοινωνική πορεία του φανατισμού, που ανθεί ευκολότερα και μεγαλώνει ταχύτερα στο θερμοκήπιο της έλλειψης παιδείας, σε συνδυασμό με την ανέχεια, την κοινωνική αδικία και κυρίως τον ακαθόριστο, διάχυτο και ως εκ τούτου καταλυτικό ΦΟΒΟ.

Ο φανατισμός, τυφλώνει το νου, θολώνει την κρίση, απωθεί την λογική, παραλύει κάθε προσπάθεια αναλυτικής σκέψης, πολλές φορές αλλοιώνει και αυτές ακόμη τις φυσικές αισθήσεις του ατόμου. Ο φανατικός άνθρωπος έχει υποστεί ένα είδος πνευματικής λοβοτομής, που τον καθιστά παντελώς ανίκανο να παράξει την παραμικρή λογική ακολουθία σκέψεων όσον αφορά τα «σκοτεινά αντικείμενα» του μίσους και της λατρείας του. Κάθε απόπειρα του φανατικού να εκτιμήσει μια κατάσταση στην οποία εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο οι νενομισμένοι «εχθροί» του και οι θεωρούμενοι «φίλοι» του, συνήθως καταλήγει πολύ γρήγορα σε ύβρεις αρχικά, απειλές και κατάρες στην συνέχεια και τελικά σε ωμή, απροκάλυπτη ΒΙΑ.

Ο φανατικός άνθρωπος έχει πολύ αναπτυγμένο το αίσθημα του συνανήκειν, συνήθως ζει σε ομάδες με «ομοίους» του και εμφανίζει την αταβιστική συμπεριφορά των αγελαίων ζώων. Όταν συχνάζει σε κάποιο μέρος, σε καφενείο, σε καφετέρια, σε κάποιο στέκι ή σε διαδικτυακό τόπο, φροντίζει πάντα αυτό να είναι «φιλικό» προς τον ίδιο και τις ιδέες που προκρίνει και «εχθρικό» και αφιλόξενο προς κάθε «διαφορετική», «μιαρή» και κατά την γνώμη του «επικίνδυνη» παρουσία, άποψη ή ιδέα που θα πρέπει οπωσδήποτε να κατατροπωθεί, να απομακρυνθεί ή ακόμη καλύτερα να εξοντωθεί αν είναι δυνατόν. Ο φανατικός άνθρωπος δεν αποζητά την αγέλη των ομοίων ως  εργαλείο επιβίωσης και επιβράβευσης των ιδεών και των πιστεύω του αλλά κυρίως ως, πολιορκητικό κριό, επιχειρησιακό βραχίονα και πολλαπλασιαστή ισχύος στην αναπόφευκτη σύγκρουση που εκκολάπτει συνεχώς εντός του ενάντια  στο διαφορετικό, το ξένο, το άλλο. Όπως είναι φυσικό, ο φανατισμός δημιουργεί και αντιδράσεις. Ο φανατισμός «γεννά» περισσότερο φανατισμό και όταν έχουμε ένα κλειστό κοινωνικό σύνολο (έναν συγκεκριμένο λαό, πχ) με δεδομένη εντροπία, η σύγκρουση μεταξύ των φανατικών και των αντιδρώντων – αμυνόμενων πυροδοτεί μιαν διαταραχή αυτής της κρίσιμης κοινωνικής ισορροπίας που συχνά οδηγεί αν γενικευτεί, σε ολικές πολιτικές και κοινωνικές ανατροπές και τελικά σε πλήρη αναρχία.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να σημειώσω την κύρια αντίφαση μέσα στην οποία ζει ο φανατικός, μια αντίφαση που σπάνια την ξεπερνά και καταφέρνει να την εξηγήσει, κυρίως όταν κατορθώνει (κάποιοι φανατικοί τελικά λυτρώνονται) να απαλλαγεί από την ασθένεια του φανατισμού που σιγοτρώει τα σωθικά του. Η τρομερή αυτή αντίφαση έγκειται στο γεγονός πως όλες οι εκφάνσεις βίας, όλες οι παράνομες συμπεριφορές, όλες οι επιδείξεις ισχύος και «ανδρισμού», όλες οι τυφλές εκρήξεις αδρεναλίνης, όλες οι θερμές εκδηλώσεις υπερβολικής έκκρισης τεστοστερόνης, όλες οι κατάρες προς τον αντίπαλο, οι ύβρεις, οι προσβολές, όλη αυτή η υποτίμηση του «άλλου», όλη αυτή η ηρωοποίηση του «φίλου», όλες μα όλες αυτές οι εκδηλώσεις οιονεί «ανδρείας», ντεμέκ κουτσαβακισμού, τζαμπαμαγκισμού και καμιά φορά αληθινής, ωμής και σοκαριστικής βίας, εδράζονται σε έναν απέραντο, ανομολόγητο, ταπεινωτικό ΦΟΒΟ. Αυτόν τον φόβο προς τον άλλο, τον αντίθετο, τον ανόμοιο, αυτόν τον φόβο «βυζαίνουν», από αυτόν τρέφονται και σε αυτόν επιστρέφουν όλοι οι φανατικοί άνθρωποι. Από αυτόν δυναστεύονται, από αυτόν προσπαθούν να ξεφύγουν, αυτόν φοβούνται, αυτόν αρνούνται να παραδεχτούν. Όσοι από αυτούς ταπεινωθούν αρκετά κάποια στιγμή στην ζωή τους, όσοι φτάσουν κοντά στην ανυπαρξία, όσοι υπερβούν τα όρια της ύπαρξής τους, έρχονται τελικά αντιμέτωποι με αυτόν τον αποτρόπαιο φόβο, τον αναγνωρίζουν και ανάλογα, τον ξορκίζουν και «ελευθερώνονται» ή υποτάσσονται συνειδητά σε αυτόν και συνεχίζουν τρισχειρότεροι.

Όπως όλοι οι φανατισμοί, ο πολιτικός φανατισμός λοιπόν καλλιεργείται, όταν υπάρχει το κατάλληλο «έδαφος» αμάθειας και λιπαίνεται αδιάλειπτα από συνεχείς αποθέσεις θυμού και φόβου. Τέτοιες «καλλιέργειες» συνήθως ευδοκιμούν στα πολιτικά θερμοκήπια των «άκρων» και ευνοούνται από ανώμαλες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές καταστάσεις. Σε τέτοιες περιπτώσεις, τα άκρα γιγαντώνονται, καθώς ο σύντροφος του φανατισμού, ο λαϊκισμός, δίνει τα ρέστα του διαβουκολώντας με ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, κούφια λόγια και αόριστες γλυκερές κοινοτυπίες, τις μάζες των απελπισμένων και των λιγότερο ανθεκτικών πολιτών, στα πολιτικά μαντριά των άκρων. Εκεί, ενσταλάζεται τεχνηέντως στην ψυχή τους ο ΦΟΒΟΣ, ενισχύεται κατάλληλα η απελπισία και ο θυμός που υποφώσκει και δημιουργείται τάχιστα η απαραίτητη πολιτική μάζα φανατικών και μισαλλόδοξων πολιτών που απαιτούνται, ώστε να υπάρξει εκτεταμένη κοινωνική αναταραχή και άρα να δημιουργηθούν οι κατάλληλες περιστάσεις ώστε τα άκρα να επιβληθούν με τον έναν (εκλογές) ή τον άλλο (βία) τρόπο.

«Μεγάλη αναταραχή, θαυμάσια κατάσταση», είχε άλλωστε αποφανθεί παλαιότερα ο «σύντροφος» ΜΑΟ!

Akenaton        

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αργατεία avatar
    αργατεία 31/05/2013 07:58:07

    συγγνώμη ακένατον αλλά πολύ μπλα μπλα μπλα και καθόλου ανάλυση βρε αδερφέ, πολύ ψυχολογία διαβάζεις, ειδικά εκείνο το "ο φανατισμός είναι ύπουλος και επικίνδυνος. Μοιάζει με το μονοξείδιο του άνθρακα...." είναι όλα τα λεφτά, κατευθείαν για νόμπελ ποίησης-)) την καλημέρα μου...

    • akenaton avatar
      akenaton @ αργατεία 31/05/2013 19:12:04

      Ωπ! Το σχόλιό σας μου διέφυγε, με συγχωρείτε. Σας στέλνω την καλησπέρα μου πια! Μέλι-μέλι κι από τηγανίτα τίποτε ε; Να ειστε καλά!

  2. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 31/05/2013 08:00:19

    Συγχαρητήρια γιά τήν ἀνάρτηση akenaton!
    Πολύ χαρακτηριστική καί ἀναλυτική ἡ ἀποτύπωση τοῦ φαινομένου τοῦ φανατισμοῦ.Πολύ σωστός καί ὁ παραλληλισμός μέ τό μονοξείδιο τοῦ ἄνθρακα.
    Μέ πιάνει ὅμως κατάθλιψη ὅταν σκέφτομαι,πού ξεπέφτει τελικά ὅ Ἕλληνας,ἡ νέα γενιά.Πού ὑπάρχει τό φιλότιμο καί ἡ λεβεντιά του; Πού διοχετεύεται τό χιούμορ καί ἡ καπατσοσύνη του;

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 31/05/2013 12:43:17

      Πολύ φοβάμαι αγαπητέ μου Κυθήριε πως μεταλλασσόμεθα αργά και σταθερά ως κοινωνία, σε μια κοινωνία φόβου και θυμού όπου ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία θα κυριαρχούν. Αν αργήσει η μεταστροφή του οικονομικού κλίματος, έχω την αίσθηση πως αυτό το μέλλον μας περιμένει. Ελπίζω τελικά να πετύχει ο Σαμαράς, είναι η μόνη ελπίδα να αποφύγουμε μια τέτοια οικτρή κατάσταση.

  3. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 31/05/2013 09:44:54

    Αγαπητέ αρθογράφε ας μου επιτραπεί την ορθή προσέγγιση σου να την αναγάγω στην Ελληνική πραγματικότητα.Οπως έχει καταγράφει η κρίση της Ελληνικής κοινωνίας είναι κρίση πολύμορφη, πολυεπίπεδη και δη κρίση παιδείας.Το αξιακό υπόβαθρο της Ελληνικής Κοινωνίας και κατά συνέπεια και πολλών Ελλήνων εκ των πραγμάτων καταδεικνύεται πως ήταν σαθρό.Η πολιτική σκέψη στην σημερινή Ελλάδα διακρίνεται από επιδερμικότητα, η τέχνη του επιχειρηματολογώ έχει προ πολλού εγκαταλειφθεί, η κριτική σκέψη και η κριτική συνείδηση έχουν ατροφήσει με αποτέλεσμα να παραχθεί έναν λόγος, ενας τρόπος σκέψης και κατά συνέπεια και ένας χαρακτήρας βαθιά αντιδημοκρατικός.Στην προσπάθεια να καλυφθεί αυτό το ιδιαιτέρως ενοχλητικό κενό εφευρέθηκαν , οι ιδεασμοί, τα ιδεολογήματα και οι επίμονες αντιλήψεις στην βάση της απλοποίησης. Ο Λαικισμός ξεκίνησε ως η πολιτική σκέψη του λαού απέναντι στις ελίτ, μέχρι αυτό το σημείο τίποτα μεπτό.Ομως με το να αναγορευτεί σε δόγμα αλήθειας, με το να αποδοθούν ιδιότητες οι οποίες και δεν φέρει απέκτησε και αυτός χαρακτήρα αντιδημοκρατικό. Το αποτέλεσμα όλων αυτών αλλά και άλλων ήταν να διαμορφωθεί μαι εθνική συνείδηση κατώτερη των περιστάσεων και να υποχωρήσει το Εθνικόν.Η υποχώρηση του ταυτίστηκε με την ομαδοποίηση του σε στενό πυρήνα λογικών σχημάτων.

    Ετσι παρήχθη μια απο τις βασικές αρετές του Ελληνα αυτή της αναγόρευσης του Εγω πάνω απ οτο Εμείς.Χάρις την αρετη αυτή γεννήθηκε το μίσος για κάθε τι που ανέτρεπε την σχέση αυτή . παράλληλα και καθώς το πάθος του ανθρώπου είναι έμφυτο για εξουσία, ο Ελληνας δεν εκπαιδεύτηκε και δεν εκπαίδευσε τον εαυτό του στην συλλογικότητα αλλά εκπαιδεύτηκε και παιδεύθηκε στην εσωστρέφεια.Η σύνθεση ως συνδυασμός θέσης και αντίθεσης αποτέλεσε ανοσιούργημα για τον οποίον τολμούσε να το μεταχειριστεί , η οπαδική συμπεριφορά θεοποιήθηκε. Ο φανατισμός αποτέλεσε τον συνδετικό κρίκο της κάθε κάστας, η βία ο φυσιλογικός τρόπος επιβολής του μερικού επι του συνολικού.Όλως τυχαίως την βάση της λενινιστικής θεωρίας της ύπαρξης μια πεφωτισμένης μειονότητας έναντι μιας υπανάπτυκτης πνευματικά πλειοψηφίας την μεταχειρίστηκαν παρά πολλοί έως όλοι

    Μας παραδόθηκε ο Δημοκρατικός Πατριωτισμός , τόσο ως χρέος ατομικό όσο και ως το αξιακό υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα οικοδομηθεί η προσπάθεια ανάταξης του Εθνους και της πατρίδας μας.Τον αποτίναξαμε ως το πλέον ενοχλητικό πολιτισμικό μας στοιχείο.

    Σέ οτι αφορά την Ελληνική ακροδεξιά (ισχύουν και για την ακροαριστερά) αποτέλεσε διαχρονικά βραχίονας άσκησης πολιτικής ξένων παραγόντων και υπηρέτησε διαχρονικά ξένους γεωπολιτικούς και γεωστρατηγικούς σχεδιασμούς.Η γέννηση του Νεοφασιστικού κινήματος στην Ελλάδα οικοδομήθηκε πάνω στην βάση της μισαλοξίας και του φανατισμού για κάθε τι ιδεολογικά αντίθετο

    Το αριστερό κίνημα -και κατά συνέπεια και οι αριστερές ιδεολογίες- το δημοκρατικό κίνημα αποτέλεσαν το αντίπαλο δέος και την κύρια πηγή δεινών.Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί οτι δεν απέχει απο την πραγματικότητα και πολύ αυτό και πως και αυτοί οι χώροι υπηρέτησαν ξένες μεθοδεύσεις. Όμως κανείς δεν μπορεί να διαψεύσει πως τρεις σημαντικές προσπάθειες για την αναμόρφωση της Ελλάδας κατεπνίγησαν απο το ακροδεξιό κατεστημένο.Αναφέρομαι στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον Ηλία Ηλιού και τον Γεώργιο Παπανδρέου.Λανθασμένα λοιπόν αποστερείται απο τον ιστορικό του χαρακτήρα, λανθασμένα ορίζεται ως σύγχρονο φαινόμενο και λανθασμένα ορίζεται ο ιδεολογικός μανδύας με τον οποίο ενδύεται (αντισυστημική συμπεριφορά) ως η κύρια αιτία γέννησης του.

    Ο Χίτλερ με το Αγών μου προσέφερε πάρα πολλά στην όποια πολιτική σκέψη είχε το θάρρος να το διαβάσει και να το αντικρούσει στην βάση της Λογικής.Ο Νεοφασισμός στην Ελλάδα θεωρεί το Ελληνικό Έθνος. το οποίο και το ορίζει (αποκλειστικά στην βάση παραγόντων βιολογικών, και συνθηκών πολιτισμικών και ιστορικών συνθηκών) υπεράνω κάθε άλλης αξίας και κάθε άλλου Έθνους.Το νεοφασιστικό κίνημα στην Ελλάδα διαμορφώθηκε πάνω στην άρνηση ιδεών,αξίων , πολιτικών πεποιθήσεων που δεν εξυπηρετούν αυτό που εκφράζει.Οικοδομήθηκε το πρότυπο ενός Έλληνα ο οποίος και "αφιερώνει" (το συμφέρον του Έθνους δεν ορίζεται σε στενό ορίζοντα βραχυπρόθεσμα θεωρούν πολλοί οτι λειτουργούν υπερ μακροπρόθεσμα αποδεικνύεται ότι παράγουν Εθνικές καταστροφές) την ζωή του στο Εθνος, με ότι συνεπάγεται αλλά στην βάση της τυφλής υποταγής στον εκάστοτε ηγέτη του.Οι αξίες όπως ο ορθολογισμός , η πρόοδος , η ελευθερία και η ισότητα αμφισβητήθηκαν στο όνομα της λογικής «ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ, ΤΙΠΟΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ» .Φυσικά το κράτος ορίζεται ως έννοια αυθαίρετα.και μάλιστα θεωρείται ότι η δημοκρατική διακυβέρνηση στην Ελλάδα είναι εκείνη η ασταθής και πολιτικά αδύναμη να διαχειριστεί τις όποιες κρίσεις και η οποία το καταστρέφει μεθοδικά στο όνομα Εξωγενών σχεδιασμών.

    Κανείς μας δεν μπορεί να διεκδικήσει οτι είναι ο φορέας της απόλυτης αλήθειας.Όμως κανείς δεν μπορεί να αποστερήσει το δικαίωμα της ενημέρωσης και το αναφαίρετο δικαίωμα να εκφράζονται ελεύθερα απόψεις σε όποιο χώρο έχει ορίσει μαι ευνομούμενη Πολιτεία.Το ότι πολλές φορές λοιδορούμε με ευκολία ή προσπαθούμε να κατηγοριοποιήσουμε την όποια σκέψη ξεφεύγει απο τον ιδεολογικό μας ορίζοντα και ότι δεν δεχόμαστε ότι δεν είμαστε είναι και αυτό μια ακόμη απόδειξη του πόσο έχουμε αποκλίνει από τον ορθό δρόμο της Λογικής Ο φασισμός , αυτή η άδικη, αντιδημοκρατική και βίαιη πράξη έχει ευρύ πεδίο εφαρμογής κατά συνέπεια και πολλοί την εφαρμόζουν παρά το γεγονός ότι θεωρούν πως είναι δημοκρατικοί χαρακτήρες.

  4. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 31/05/2013 09:49:54

    Χρόνια τώρα ,παρακολουθούσαμε αυτόν τον φανατισμό ,ακριβώς όπως τον περιγράφετε ,να καλιεργείται στα γήπεδα.

    Δε μας καίγονταν καρφάκι όμως... Ακόμα και οταν ήταν ηλίου φαεινότερον πως ο φανατισμός αυτός μεθοδευόνταν σκόπιμα απο ιδιοκτήτες ομάδων που είχαν ιδιοτελή κίνητρα.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΣΤΕΛΙΟΣ 31/05/2013 12:48:23

      Πολύ σωστά, ο φανατισμός των γηπέδων υπήρξε ίσως το "εισαγωγικό" μοντέλο για κάθε άλλον φανατισμό στην χώρα μας. Ως εκ τούτου δεν πρέπει να απορούμε ακόμη και για το επίπεδο του πολιτικού φανατισμού που παρακολουθούμε. Είναι αντάξιο του προτύπου του!

  5. Stef avatar
    Stef 31/05/2013 09:50:30

    Εσείς φαντάζεστε ότι όσοι π.χ. ψηφίζουν ή θα ψηφίσουν την Χ.Α. είναι φανατισμένοι; Είστε πολύ γελασμένοι και θα το δείτε του χρόνου τέτοιο καιρό.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Stef 31/05/2013 12:49:50

      Δεν ασχολείται με την ΧΑ το σημείωμά μου! Αν το διαβάσατε έτσι, ίσως είναι λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας των ημερών. Δυστυχώς, το φαινόμενο δεν περιορίζεται στην ΧΑ!

      • Scarface avatar
        Scarface @ akenaton 31/05/2013 15:27:34

        Το σημειωμα λετε οχι, η φωτογραφεια ομως λεει ναι. Μια εικονα ισον χιλλιες λεξεις.

  6. Hans avatar
    Hans 31/05/2013 10:14:44

    Εξηγώντας και μη ασπαζόμενος, συμπληρώνω ότι αν "Ο φανατισμός είναι νόθο παιδί του φόβου, και της αμορφωσιάς, αδερφός του θυμού και του μίσους, πατέρας της ανομίας και της βίας και πιστός σύντροφος του λαϊκισμού και των άκρων", τότε είναι γνήσιο παιδί της έλλειψης δικαιοσύνης και της απουσίας πολιτικής προοπτικής. Κυρίως όμως της έλλειψης δικαιοσύνης.

    Βρείτε τα αίτια, όχι το σύμπωμα.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Hans 02/06/2013 12:01:53

      Συμγωνώ αρκετά, άλλωστε αναφέρω επί λέξει: "Αυτή είναι συνήθως η κοινωνική πορεία του φανατισμού, που ανθεί ευκολότερα και μεγαλώνει ταχύτερα στο θερμοκήπιο της έλλειψης παιδείας, σε συνδυασμό με την ανέχεια, την κοινωνική αδικία και κυρίως τον ακαθόριστο, διάχυτο και ως εκ τούτου καταλυτικό ΦΟΒΟ."

  7. Kostas nikolaou avatar
    Kostas nikolaou 31/05/2013 11:49:08

    φανατισμός υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Δεν είναι κάτι νέο ουτε οφείλεται στην χ.α. Παιδάκι ήμουν και ακόμα θυμάμαι εκλογές που οι συγγενείς χωρίζοταν για μερικές μέρες πριν και μετά τις εκλογές, συγκεντρώσεις με συνθήματα εκατέρωθεν κτλ.
    Αν δεν υπήρχε αυτός ο φανατισμός ο δικομματισμός δεν θα έπιανε ποτέ 85 και 90 % παλαιότερα. Το κακό είναι πως στις μέρες μας τα πράγματα αρχίζουν να ξεφεύγουν επικίνδυνα εκατέρωθεν ( μελιγαλάδες ονειρεύονται οι μεν , για κομμουνιστές που θα μας πάρουν τα σπίτια μιλάνε οι δε)

  8. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 31/05/2013 13:11:06

    Ούτε εγω περιορίστηκα στην Χρυσή Αυγή προσπάθησα να καλύψω κάθε μορφής φασισμού και κάθε χρώματος ιδεολογικού

    • Επισκέπτης avatar
      Επισκέπτης @ Δρόλαπας 31/05/2013 20:52:16

      Και τον φασισμό της πολιτικής ορθότητας, που επιβάλλει φιμώσεις στην αντίθετη γνώμη; Εγώ νομίζω ότι είστε υπέρμαχός του.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Επισκέπτης 01/06/2013 00:01:18

        Αυτό το πράγμα που λες απλά δεν υπάρχει....Οπότε γιατί να ασχοληθούμε με κάτι που δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνο ο ρατσισμός κατά των μαύρων, των μουσουλμάνων, των ομοφυλοφίλων. Αυτός και μόνο.
        Πώς έλεγαν παλιά οι νεαντερτάλιοι πρόγονοι των σημερινών "ελευθεριακών φιλελεύθερων";
        "Ένας είναι ο εχθρός, ο ιμπεριαλισμός".
        Η θρησκεία παραμένει η ίδια, το τελετουργικό και τα λατρευτικά εγχειρίδια άλλαξαν....

  9. *Mara* avatar
    *Mara* 31/05/2013 13:40:27

    Και δυστυχώς ο Ελληνικός λαός είναι αρκετά επιρρεπής στον ακραίο φανατισμό.
    Ιδιαίτερα σε κρίσιμες ιστορικές περιόδους.
    Μόνο και μόνο η ντροπιαστική για το Έθνος μας περίοδος του εμφυλίου μας λέει... πολλά...
    Φαντάσου σε τί κατάσταση τυφλού φανατισμού είχαμε φθάσει που σκότωνε με μίσος ο αδελφός τον αδελφό.

  10. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 31/05/2013 13:55:53

    Ο φανατισμός είναι χρήσιμο εργαλείο. Ολόκληρες αυτοκρατορίες δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας τον σαν κινητήρια δύναμη.

    Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά την γνώμη μου υπήρξε ατοκρατορία των αμπασιδών, όταν οι άραβες κινούμενοι με ακραίο φανατισμό και ορμή, βγήκαν από την ιστορική αφάνεια κατακτώντας τεράστιες εκτάσεις σε ελάχιστο χρόνο καταβάλλοντας εχθρούς πανίσχυρους όπως το Βυζάντιο ή την περσία την οποία κατάκτησαν ολοκληρωτικά και εξισλάμισαν. Καμηλιέρηδες πριν μόλις 10 χρόνια, έφτιαξαν στόλους και χτυπήθηκαν με τον αυτοκρατορικό στόλο στην Μεσόγειο, αψηφώντας κάθε "νηφάλια" ανάλυση σαν κι αυτή του άρθρου σου.

    Δεν είναι ακριβές ιστορικά, ούτε ευσταθεί λογικά, ότι εν γένει ο φανατισμός είναι κάτι που πάντα ανεξαιρέτως λειτουργεί αρνητικά. Βάλε αντιμέτωπους δύο στρατούς, απο την μία τους φανατισμένους και απο την άλλη τους χαλαρούς, τους λογικούς, τους νουνεχείς, όπως θέλεις πέστους..... Δεν θέλει πολύ φαντασία για το ποιος θα κερδίσει. Μάλλον δεν θα γινόταν καν μάχη. Απλώς σφαγή.

    Ο φανατισμός είναι μία μορφή ακραίας πίστης, που ακόμη κι αν έχει να κάνει με μία παράλογη ή αναληθή ιδέα, συχνά φέρνει αποτέλεσμα. Και σε τούτον τον κόσμο πάντα το αποτέλεσμα μετράει.

    Συμφωνώ απόλυτα ότι "Ο φανατικός άνθρωπος έχει πολύ αναπτυγμένο το αίσθημα του συνανήκειν, συνήθως ζει σε ομάδες με «ομοίους» του και εμφανίζει την αταβιστική συμπεριφορά των αγελαίων ζώων". Αλλά πρέπει να ξέρεις ότι στην ζωή, στην φύση τα αγελαία ζώα, ακόμη κι αν είναι ασθενέστερα, παντα υπερτερούν των μοναχικών. Και στις ανθρώπινες κοινωνίες όταν επικράτησε ο ατομικισμός, η αίσθηση ότι καθένας είναι για την πάρτι του, έρχεται η παρακμή. Είναι προτιμότερο να πιστεύουν οι λαοί σε κάτι φανατικά έστω και λάθος.

    Διαφωνώ στο ότι "Ο φανατισμός, τυφλώνει το νου, θολώνει την κρίση, απωθεί την λογική¨ Μπορεί ο σκοπός που επιδιώκει ο φανατισμός να είναι ένας στόχος σχεδόν μη λογικός όπως το "του χρόνου στη Ιερουσαλήμ" που έλεγαν για σχεδόν 2000 χρόνια οι εβραίοι. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι ο φαντισμένος άνθρωπος ή όχλος δεν είναι το ίδιο ή περισσότερο έξυπνος και λογικός με τον χαλαρό όσον αφορά τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει στην πραγματοποίηση του "μη λογικού" στόχου. Απλά είναι πιο αποφασισμένος και τουλάχιστον έχει και έναν στόχο, ένα καλό πρόκριμα για να επιτύχει τελικά σε αυτό που θεωρεί αποστολή του.

    Μετά λες ότι ο φανατισμός εδράζεται στον φόβο..... Μάλιστα. So what???????
    Ο φόβος, η χαρά, η αισιοδοξία, η οργή, ο φθόνος, όλα αυτά και αρκετά άλλα, είναι είναι ανθρώπινα συναισθήματα που υπάρχουν για κάποιο λόγο. Η φύση τα έθεσε εκεί. Αποτελούν μία ανταπόκριση στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.

    Σε λίγο εσύ θα κατηγορήσεις και το λιοντάρι γιατί δεν ακολουθεί χορτοφαγική δίαιτα! Η θα κατηγορήσεις το κουνούπι που τσιμπάει ανθρώπους. Μην το κατηγορήσεις, δεν έχει νόημα. Μπορείς όμως να αισθανθείς εκνευρισμό και να προσπαθήσεις να το λιώσεις χτυπώντας το με τα χέρια σου...

    Ξέρεις εγώ είμαι φανατικός κατά των κουνουπιών. Αν ήταν δυνατόν θα τα εξαφάνιζα ολα για πάντα απο τον πλανήτη.... Κι αυτά όμως είναι φανατικά κατά των ανθρώπων, όσο ευγενικός κι αν είσαι μαζί τους, αυτά θα συνεχίζουν να τσιμπάνε...

    Με όλα τα παραπάνω δεν λέω ότι ο φανατισμός δεν μπορέι να βγει και σε κακό, απλά λέω ότι δεν βγαίνει απαραίτητα και πάντα σε κάτι κακό για αυτόν που τον έχει... Ίσως όμως βγαίνει πάντα σε κάτι κακό για αυτόν που δεν τον έχει!!!!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιώργος Αχαιός 31/05/2013 15:34:47

      Διάβασα προσεκτικά το σχόλιό σας. Πολύ προσεχτικά. Καταλήγω πως δεν αναφερόμαστε στο ίδιο πράγμα. Άλλο εννοείτε εσείς λέγοντας φανατισμός και άλλο εγώ. Μερικές επισημάνσεις συγκεκριμένες παρακάτω:
      1. Λέω ότι ο φανατισμός είναι επιζήμιος για το Έθνος. Επειδή συνήθως, φανατισμός σημαίνει εμφύλια έριδα σε μια κλειστή ομάδα ανθρώπων. Δεν μιλάω ιστορικά, αλλά ακόμη κι εκεί δεν πιστεύω πως ο φανατισμός έκρινε ποτέ καμιά μάχη από μόνος του. Τουλάχιστον όσο μπορώ να θυμηθώ. Δεν είναι το αντίθετο του φανατικού ο .... χαλαρός, ο .... νουνεχής, ο ..... λογικός. Μιλάμε ολοφάνερα για διαφορετικά πράγματα,.
      2. Δεν έχει σχέση ο φανατισμός με την πίστη. Μπορείς να είσαι ο πιστότερος οπαδός μιας θρησκείας, μιας ιδέας ή ενός ανθρώπου, χωρίς να είσαι φανατικός στο ελάχιστο. Κι αυτό επειδή δεν νιώθεις τον φόβο που τρέφει και ταλαιπωρεί τον φανατικό.
      3. Ο φανατικός έχει πάρει διαζύγιο με την λογική! Εσείς δεν μιλάτε για φανατικούς αλλά για ανθρώπους που έχουν κάποιον σκοπό και τον επιδιώκουν επίμονα και σθεναρά. Καμιά σχέση!
      4. Εδράζεται και τρέφεται από τον φόβο προς το "άλλο", το "ξένο", το "ανοίκειο", το "διαφορετικό". Αυτός είναι ένα άρρωστος φόβος, αναίτιος, άχρηστος, χωρίς αντίκρυσμα στον μηχανισμό που κάνει τον φόβο χρήσιμο στον άνθρωπο κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις. Πρόκειται για έναν φόβο υπερφυσικό και ανίκητο που δεν προάγει την επιβίωση αλλά οδηγεί στην καταστροφή του υποκειμένου.
      5. Τα παραδείγματα με το λιοντάρι και τα κουνούπια ειλικρινά δεν τα κατάλαβα. Γιατί να κατηγορήσω αυτά τα ζώα όταν συμπεριφέρονται κατά την φύση τους που είναι να τρώνε σάρκες τα μεν, αίμα τα δε; Τι σχέση έχει ο φανατισμός με την ανθρώπινη φύση; Εκτός κι αν τον θεωρείτε θεμελιώδες χαρακτηριστικό της και κινητήρια δύναμη του πολιτισμού μας οπότε διαφωνούμε απολύτως επί του θέματος.
      Ο φανατισμός βγαίνει πάντα σε κακό σε όποιον τον παρουσιάζει και αν μιλάμε για μεγάλες κοινωνικές ομάδες, συνήθως βγαίνει σε κακό για ολόκληρη την κοινωνία που τις περιέχει.
      Να είστε πάντα καλά.

      • Γιώργος Αχαιός avatar
        Γιώργος Αχαιός @ akenaton 01/06/2013 00:25:33

        "Τα παραδείγματα με το λιοντάρι και τα κουνούπια ειλικρινά δεν τα κατάλαβα. Γιατί να κατηγορήσω αυτά τα ζώα όταν συμπεριφέρονται κατά την φύση τους που είναι να τρώνε σάρκες τα μεν, αίμα τα δε; Τι σχέση έχει ο φανατισμός με την ανθρώπινη φύση; Εκτός κι αν τον θεωρείτε θεμελιώδες χαρακτηριστικό της και κινητήρια δύναμη του πολιτισμού μας οπότε διαφωνούμε απολύτως επί του θέματος."

        Μπράβο αυτό εννοώ. Αυτή είναι η σχέση των ζώων αυτών με τον άνθρωπο. Ακολουθούν την φύση τους, όπως στην φύση του ανθρώπου είναι να φανατίζεται όταν το εξωτερικό περιβάλλον του δημιουργεί το κατάλληλο συναισθηματικό υπόβαθρο.

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ Γιώργος Αχαιός 01/06/2013 00:42:07

          Ίσως πράγματι έχουμε διαφορετικά πράγματα στο μυαλό μας όταν μιλάμε για φανατισμό. Αυτό που λέω είναι ότι δεν είναι πάντα κακός. Προφανώς υπάρχουν και αναίτιες, ανόητες, και επιβλαβείς μορφές του. Αν πάω και φανατιστώ με μία ομάδα και πάιζω ξύλο κάθε κυριακή δεν υπάρχει νόημα.

        • dim avatar
          dim @ Γιώργος Αχαιός 01/06/2013 02:02:08

          Η διαφορά των κουνουπιών από τον άνθρωπο είναι ότι ο δεύτερος έχει μια "μοναδική" ιδιότητα... Να σκέφτεται ορθολογικά, να μπορεί να δρα με βάση τη λογική...

          Αν η "λογική" μας, μας υπαγορεύει ότι η καλύτερη για το "σύνολο" και "μακροχρόνια" δράση μας είναι να δράσουμε με "φανατισμό", με "ακραίο τρόπο", με "ολοκληρωτισμό" κλπ κλπ κλπ... τότε μπράβο μας... Η φύση (ή ο Θεός) μας προίκισε με κάτι μοναδικό... τη λογική... αν εμείς αποφασίσουμε αυτή τη λογική να την επενδύσουμε με συμπεριφορές φανατικές, που θα επικρατήσουν ως πλειοψηφία στη κοινωνία μας… μπράβο μας…

          Το δίλημμα είναι ξεκάθαρο… Κάποτε ήταν εντός της δημοκρατίας, και παίζαμε ανάμεσα στο λαϊκισμό και την υπευθυνότητα… Τώρα οι απειλές είναι δύο: εντός της δημοκρατίας, λαϊκισμό ή υπευθυνότητα, αλλά και σε ευρύτερο πλαίσιο: δημοκρατία ή ολοκληρωτισμός…

  11. Σπορέας avatar
    Σπορέας 31/05/2013 14:31:50

    Αγαπητέ akenaton

    Κάποιο λάθος θα πρέπει να υπάρχει στον τίτλο του άρθρου σου.
    Αν "ο πολιτικός φανατισμός απειλεί την εντροπία της κοινωνίας", τότε αυτός (ο φανατισμός) θα ήταν εξορισμού επιθυμητός.

    Κατά πάσα πιθανότητα ο τίτλος σου θα έπρεπε να είναι " ο πολιτικός φανατισμός αυξάνει την εντροπία της κοινωνίας".

    Πρόχειρος ορισμός της εντροπίας από τη wikipedia :

    Η εντροπία είναι η έννοια μέσω της οποίας μετράται η αταξία, της οποίας η μέγιστη τιμή αντικατοπτρίζει την πλήρη αποδιοργάνωση (ομογενοποίηση των πάντων) και ισοδυναμεί με την παύση της ζωής ή αλλιώς της εξέλιξης. Σε μια τέτοια κατάσταση δεν υπάρχει καμία διαδικασία και δε βρίσκεται «σε λήθαργο» (κρυμμένη) κανενός είδους πληροφορία που να επιτρέπει την εξέλιξη (ή τη ζωή) αν με κάποιο τρόπο γίνει εκ νέου παροχή μόνο ενέργειας. Αφαιρώντας την έννοια της πληροφορίας που δεν είναι αντικειμενικά μετρήσιμη (η εντροπία που εξαρτάται από αυτήν είναι επίσης μη αντικειμενικά μετρήσιμη και μάλιστα αφήνεται χωρίς μονάδες), προκύπτει μια μορφή εντροπίας που αφορά μόνο θερμικές μεταβολές, υπολογίζεται και είναι σαφώς ορισμένη: η θερμοδυναμική εντροπία. Η θερμοδυναμική εντροπία είναι εκτατική μεταβλητή ενός θερμοδυναμικού συστήματος.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Σπορέας 31/05/2013 14:37:57

      Σωστή παρατήρηση. Ίσως ο φίλτατος Akenaton εννοεί, ότι απειλείται η εντροπία της κοινωνίας, στα τωρινά της, σχετικά ακίνδυνα, επίπεδα.

      • akenaton avatar
        akenaton @ roadrunner 31/05/2013 15:08:57

        Ευχαριστώ για την επισήμανση, ακριβώς αυτό εννοώ με την απειλή: αύξηση της εντροπίας, διαταραχή δηλαδή της τωρινής ισορροπίας της. Αυτή η αύξηση μπορεί να οδηγήσει στην αναρχία: επί λέξει: "Ο φανατισμός «γεννά» περισσότερο φανατισμό και όταν έχουμε ένα κλειστό κοινωνικό σύνολο (έναν συγκεκριμένο λαό, πχ) με δεδομένη εντροπία, η σύγκρουση μεταξύ των φανατικών και των αντιδρώντων – αμυνόμενων πυροδοτεί μιαν διαταραχή αυτής της κρίσιμης κοινωνικής ισορροπίας που συχνά οδηγεί αν γενικευτεί, σε ολικές πολιτικές και κοινωνικές ανατροπές και τελικά σε πλήρη αναρχία."
        Να είστε καλά.

    • Νέστωρ avatar
      Νέστωρ @ Σπορέας 31/05/2013 16:00:08

      Εδώ ο όρος "εντροπία" ειναι παρμένος από την κυβερνητική και ορίζεται ως το μέτρο αταξίας ενός συστήματος. Σε ένα κλειστό σύστημα, και εδώ εννοούμε πληροφοριακά κλειστό σύστημα" ,η εντροπία αυξάνει. Το αντίθετο της εντροπίας είναι η "πληροφορία". Μείωση της εντροπίας μπορεί να επιτευχθεί με την ανατροφοδότηση.

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Νέστωρ 31/05/2013 16:13:10

        Η κυβερνητική εμπνεύστηκε και δανείστηκε το όρο "εντροπία" από την Φυσική, όπου εκφράζει ακριβώς το ίδιο, δηλαδή την αταξία ενός συστήματος.

      • Zugzwang avatar
        Zugzwang @ Νέστωρ 31/05/2013 19:17:19

        Σωστη παρατηρηση! Επρεπε να πουν: παιδοφιλος Αλβανος απηγαγε 13χρονη. Αλλα λυπηθηκαν φαινεται τον κακομοιρο τον οικονομικο μεταναστη και δεν εβαλαν το πρωτο.

  12. IOKLOS ZARAS avatar
    IOKLOS ZARAS 31/05/2013 14:59:43

    Eννοειτε φαντάζομαι οτι έτσι αυξάνει η εντροπία του συστήματος, ενώ αντιθέτως το συνταγματικό τόξο (που μάλλον σφεντόνα είναι) μειώνει τα επίπεδα ντοπής του συστήματος και αυξάνει τα επίπεδα ντροπής ΓΙΑ το σύστημα
    Και τα τρία αντριστρέφονται άμεσα με τη θραύση της σφεντόνας που λέγαμε

  13. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 31/05/2013 15:22:53

    Ο φανατισμός των μαζών είναι πολλά χρήσιμος σε ορισμένες ΄περιόδους της ιστορίας.Κυρίως όταν οι ηγεσίες χρειάζονται χρήσιμους ηλίθιους για να σκοτώνονται πραγματικά στο πεδίο των μαχών.
    Σήμερα ,στις δυτικές κοινωνίες που δεν μπορούν εύκολα, οχι να βρούν ηλίθιους, αλλά να σους στείλουν σε πολέμους με σκοτωμούς ,φαντάζει περίεργος ο εθνοφυλετικός ή θρησκευτικος φανατισμός.
    Σε μάς όπως όλα τα υπόλοιπα του φρενοκομείου μας όλα είναι μπερδεμένα και ανακατωμένα σαν τον πάλαι ποτέ κυκεώνα των προγόνων μας.
    Ο φανατισμός προυποθέτει και μια πιό μαζική και συνολική εκπροσώπηση για να λειτουργήσει αποδοτικά.
    εμείς καταφέραμε και αυτόν να τον διαλύσουμε..Μόνο άτομικά λειτουργεί και άρα δεν είναι τόσο αποδοτικός όσο σε άλλες κοινωνίες.
    Οι γερμανοί πχ χιτλερικοί πέθαιναν στο βερολίνο μαζί με τους φανατικούς εθελοντές απο άλλες χώρες..Κανείς δικός μας ομως δεν πήγε ούτε στην ρωσία να υπερασπιστει τις ιδέες του χίτλερ ούτε πεθανε γιαυτό.
    Για λάδια ,λίρες και πρόβατα που άρπαζε μπορεί να πέθαινε για ιδεολογικό φανατισμό όμως όχι.
    Κάπως έτσι φαντάζει και σήμερα το φανατικό φρενοκομείο μας.Μόλις μυριστεί διορισμούς, παροχές και διασώσεις θα αρχίσει να προσαρμόζεται.
    Κατά τα άλλα σωστές οι επισημάνσεις σου ακενατόν για την ψυχολογική και πολιτική ερμηνεία του φανατισμού για κοινωνίες εκτός φρενοκομείου.

  14. Νέστωρ avatar
    Νέστωρ 31/05/2013 15:52:15

    " Ο φανατισμός «γεννά» περισσότερο φανατισμό και όταν έχουμε ένα κλειστό κοινωνικό σύνολο (έναν συγκεκριμένο λαό, πχ) με δεδομένη εντροπία, η σύγκρουση μεταξύ των φανατικών και των αντιδρώντων – αμυνόμενων πυροδοτεί μιαν διαταραχή αυτής της κρίσιμης κοινωνικής ισορροπίας που συχνά οδηγεί αν γενικευτεί, σε ολικές πολιτικές και κοινωνικές ανατροπές και τελικά σε πλήρη αναρχία."

    Συφμωνώ με το περιεχόμενο του άρθρου σας αλλά εδώ μάλλον τα μπλέξατε λίγο.
    Σε καμμια περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός σήμερα αποτελεί κλειστό κοινωνικό σύνολο, το αντίθετο μάλιστα. Μάλλον τόσο τα φυσικά όσο και τα πολιτισμικά (κυρίως) όρια έχουν γίνει ασαφή, περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Αρα και η "εντροπία" που είναι ο βαθμός ΑΤΑΞΙΑΣ σε ένα κλειστό σύστημα δεν μπορεί ούτε να εντοπιστεί, ούτε και να μετρηθεί δεδομένου ότι αποτελεί δυναμική οντότητα.
    Τί εννοείτε λοιπόν με τον τίτλο του άρθρου σας; Ότι ο φανατισμός αντιμάχεται την εντροπία της κοινωνίας, δηλαδή συμβάλλει στη σταθερότητά της ή ότι ευνοεί την εντροπία δηλαδή οδηγεί σε αποδιοργάνωση;
    Προσωπικά, πέρα από τις περί κυβερνητικής φιλοσοφίες βλέπω κάτι άλλο, ότι η έντονη ενασχόληση με το φαινόμενο της Χρυσής Αυγής λειτουργεί παραπλανητικά με σκοπό τη συγκάληψη του "άλλου" φασισμού, που καλλιεργεί και αναπαράγει ο σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός, ότι και να είναι αυτός το πράγμα. Ακούσατε, για πραράδειγμα, πώς αναφέρονται τα κανάλια στο θέμα των τελευταίων ημερών;

    "Αναγνωρίστηκε ο ΑΛΒΑΝΟΣ που απήγαγε δεκατριάχρονη".
    "Εντοπίστηκε ο ΑΛΒΑΝΟΣ που απήγαγε δεκατριάχρονη".
    "Συνελήφθη ο ΑΛΒΑΝΟΣ που απήγαγε δεκατριάχρονη".

    Κι εσείς ψάχνετε ακόμα για εντροπίες.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Νέστωρ 31/05/2013 16:07:33

      Ο τόπος καταγωγής, προσδιόριζε από την αρχαιότητα την ταυτότητα ενός προσώπου και χρησιμοποιείται, και σήμερα επικουρικά, ως προσδιοριστικό. Παραδείγματα:
      Θαλής, ο Μιλήσιος
      Σαπφώ, η Λεσβία
      Αριστοτέλης, Σταγειρίτης
      Ιπποκράτης, ο Κώος

      Λέτε, αν είχαν μεταφυσικές δυνατότητες να παρέμβουν,
      να μας έκαναν παράπονα για ρατσισμό ως προς την καταγωγή τους,
      ο Θαλής ο Μιλήσιος, η Σαπφώ η Λεσβία, ο Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης, ο Ιπποκράτης ο Κώος και τόσοι άλλοι ;

    • *Mara* avatar
      *Mara* @ Νέστωρ 31/05/2013 17:59:54

      Δηλαδή άν ήταν Αμερικανός ή οποιασδήποτε άλλης υπηκοότητας και λέγαμε "....συνελήφθη ο Αμερικανός που απήγαγε την δεκατριάχρονη", τί έγινε???
      Το Αλβανός σε πείραξε???
      Ψάχνεσαι... μου φαίνεται.να κρεμάσεις ρατσιστικές ταμπέλες.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νέστωρ 31/05/2013 19:15:49

      Νομίζω ο Τζ. Λεοπάρντι είχε γράψει για εκείνη την χαμηλής ηθικής στάθμης "γενναιότητα" με την οποία αψηφούν τον θάνατο και τις κακουχίες οι έμποροι και οι μεταπράτες που ακολουθούσαν μια πολεμική εκστρατεία με σκοπό να "οικονομήσουν" περισσότερα κέρδη!

      • akenaton avatar
        akenaton @ akenaton 31/05/2013 19:16:38

        Το σχόλιο @ορεσείβιος πιο πάνω.

  15. Scarface avatar
    Scarface 31/05/2013 17:24:35

    Επειδη ειμαστε τοσο ρατσιστες και φασιστες μας κατσικωθηκαν εδω και δεν ξεκουμπιζονται με τιποτα...

  16. Zugzwang avatar
    Zugzwang 31/05/2013 19:19:42

    Πως ξεχωριζουμε τον πατριωτικο ενθουσιασμο απο τον φανατισμο;

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Zugzwang 31/05/2013 21:38:19

      Μέ τόν πατριωτικό ἐνθουσιασμό κάποιος εἶναι διατεθειμένος νά θυσιαστεῖ γιά τήν Πατρίδα του.Μέ τόν φανατισμό,κάποιος θέλει νά θυσιάσει,νά σκοτώσει μόνο τούς ἄλλους...

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Κυθήριος 01/06/2013 10:28:42

        Τόσο απλό για όποιον ξέρει την ελληνική γλώσσα...

  17. *Mara* avatar
    *Mara* 31/05/2013 20:36:26

    Ε... δεν είναι και τόσο δύσκολο να ξεχωρίσεις την αγάπη προς την πατρίδα με την μισαλλοδοξία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.