Ο λαός θα αποφασίσει με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει
07/09/2014 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο λαός θα αποφασίσει με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει

H ομιλία του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ έθεσε ένα πολύ ξεκάθαρο δίλημμα, που θα αποτελέσει και το διακύβευμα των επόμενων εκλογών, όποτε κι αν αυτές γίνουν: Θέλουμε να συμπαραταχθούμε με τον λαϊκισμό ή θέλουμε τον ρεαλισμό;

Η ομιλία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν εντυπωσίασε. Δεν ήταν δηλαδή ο… Ανδρέας Παπανδρέου που έβγαζε λαγούς από την τσέπη του, αλλά ούτε και οι άλλοι πρωθυπουργοί της μεταπολίτευσης που πήγαιναν στη Θεσσαλονίκη, φλόμωναν στο ψέμα το λαό και στη συνέχεια επέστρεφαν στην Αθήνα για να δώσουν το ένα εκατοστό απ’ όσα υποσχέθηκαν.

Η ΔΕΘ μέχρι το 2010 ήταν περίπου σαν μια παράσταση του μεγάλου μάγου Κόπερφιλντ ή του Χουντίνι. Ως δια μαγείας εξαφανίζονταν τα προβλήματα για μερικές ημέρες επειδή οι πρωθυπουργοί ανακοίνωναν μέτρα που άφησαν τον κόσμο με ανοικτό το στόμα. Ευτυχώς η Έκθεση και η άνοδος του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ δεν είναι πλέον ο ευτελισμός της πολιτικής ζωής ούτε η μεγαλύτερη πολιτική απάτη της χρονιάς.

Έχει μπει σε πιο ρεαλιστικές βάσεις, έχει πιο πολιτικό περιεχόμενο και δεν δημιουργεί ψεύτικες προσδοκίες. Αυτό είναι ένα καλό που δημιούργησε η κρίση. Δεν μετατρέπεται η Θεσσαλονίκη σε ένα βρόμικο πολιτικο-οικονομικό παιχνίδι σε βάρος του ελληνικού λαού.

Υπό αυτά τα νέα δεδομένα, έχει σημάνει και το τέλος μιας εποχής, αυτής που συχνά ονομάζουμε μεταπολίτευση. Μας τέλειωσε η ΔΕΘ με τα κούφια λόγια των πολιτικών, τις φιέστες, τα εκατομμύρια που ξοδεύονταν για να υποδεχθούν τους… χαμουτζήδες, τα «πολιτιστικά» κέντρα που ξέδιναν οι πολιτικοί και οι παρατρεχάμενοί τους και τη συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους που δεν είχε καμιά ουσία. Καλώς ήρθατε στον κόσμο του ρεαλισμού, της Ελλάδας που θα πατάει στα πόδια της και δεν θα βολοδέρνει μεταξύ του ψέματος και της ανοησίας.

Αυτή τη νέα εποχή σηματοδοτεί και η ομιλία του πρωθυπουργού η οποία πέραν τον εξαγγελιών που (δεν) έγιναν, έχει πολύ σοβαρό πολιτικό περιεχόμενο. Έθεσε ένα πολύ ξεκάθαρο δίλημμα, αυτό που θα αποτελέσει και το διακύβευμα των επόμενων εκλογών, όποτε κι αν αυτές γίνουν: Θέλουμε να συμπαραταχθούμε με τον λαϊκισμό ή θέλουμε τον ρεαλισμό;

Το δίλημμα αυτό έχει πολλές παραμέτρους και κάθε πλευρά έχει τους υποστηρικτές του, αλλά την τελική επιλογή θα έχει ο ελληνικός λαός. Πολύ σύντομα καλούμαστε όλοι να πάρουμε τις αποφάσεις μας

1. Φιλότιμο ή ανοησία: Ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει να χρησιμοποιεί καθημερινά ανέξοδες υποσχέσεις διανθισμένες με επαναστατικά λόγια. Η κυβέρνηση ή τουλάχιστον μέρος αυτής επιλέγει να μην φουσκώνει τα μυαλά του κόσμου αλλά να πηγαίνει βήμα – βήμα προς την έξοδο από την κρίση.

2. Σταθερότητα ή χάος. Η αντιπολίτευση επιδιώκει την κατάρρευση της κυβέρνησης, στο πεζοδρόμιο ή μέσω της Προεδρικής εκλογής. Αδιαφορώντας για το ότι ο λαός δε θέλει εκλογές δύο χρόνια μετά. Αδιαφορώντας για το χάος που μπορεί να προκληθεί στην οικονομία και που μπορεί να γυρίσει πίσω την Ελλάδα.

3. Προσεκτική διόρθωση των αδικιών κι όχι κούφια λόγια και ανευθυνότητα. Το είπε ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την ανεργία

«Αναρωτιέμαι: Γιατί μόνο 5 δισεκατομμύρια; Αφού έτσι κι αλλιώς δεν τα έχουν κι αφού δεν μας λένε από που θα τα βρουν, γιατί δεν βάζουν… κάτι παραπάνω; «Πέτσινες» υποσχέσεις είναι! Κανείς δεν τις πιστεύει. Γιατί, λοιπόν, δεν βάζουν κάτι παραπάνω να κάνουμε χάζι; Τι… «τσιγκουνιές» είναι αυτές; Γιατί στενοχωρούν τις «συνιστώσες» τους; Όμως τα πέντε δισεκατομμύρια που ξαφνικά μας λένε ότι θα τα βρουν από τον …ουρανό, είναι ακριβώς το μέτρο της ανευθυνότητάς τους».

4. Δημοκρατική ευθύνη ή παρανομία: Ο κ. Τσίπρας και στελέχη του πριμοδοτούν συνεχώς την ανομία. Τους μπαχαλάκηδες, το κίνημα των Αγανακτισμένων, τρομοκράτες που δικάζονται, ληστές που κλέβουν τράπεζες για το… επαναστατικό τους ταμείο.

5. Εξωτερική πολιτική με σοβαρότητα ή επικίνδυνος πολιτικός αχταρμάς; Θα μας βγάλουν από το ΝΑΤΟ. Θα βοηθήσουν όλους τους μετανάστες λένε όταν η αύξηση της παράνομης ροής μεταναστών από το Αιγαίο ξεπερνά το 800%. Ξέφραγο αμπέλι θα γίνει η Ελλάδα με τον Τσίπρα πρωθυπουργό.

6. Προοδευτικοί και οπισθοδρομικοί: Ποιος είναι ποιος όταν οι λέξεις έχουν χάσει τη σημασία τους; Είναι η Αριστερά προοδευτική όταν υιοθετεί οτιδήποτε συντηρητικό και αντιδραστικό;

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για το τι «παίζεται» τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και το τι θα παιχθεί το επόμενο διάστημα. Όμως το βασικότερο είναι ότι θα έχουμε τη σύγκρουση δύο κόσμων και ο κόσμος καλείται να επιλέξει αν θα πάει μπροστά ή θα γυρίσει στα χρόνια του Μαυρογιαλούρου. Το είδαμε και μετά την ομιλία του Σαμαρά ποιοι είναι ποιοι. Ψίχουλα είπε ο ΣΥΡΙΖΑ, φούσκα είπε ο Καμμένος, ωραιοποίηση και υποσχεσιολογία είπε ο κυρ Φώτης Κουβέλης. Πρόκληση οι εξαγγελίες είπε ο Κουτσούμπας ενώ το Ποτάμι μίλησε για πραγματικότητα που είναι διαφορετική.

Είναι πράγματι πόλεμος των δύο κόσμων και ο ελληνικός λαός θα κληθεί να αποφασίσει με ποιους θα πάει και ποιους θα αφήσει.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 07/09/2014 08:46:28

    Ο Λαός πλέον ξέρει ότι είναι προτιμότερο να ψηφίζει τον Αλή-μπαμπά και τους σαράντα κλέφτες, παρά τούς φαύλους και ανεύθυνους πολιτικάντηδες.

  2. SKAIs avatar
    SKAIs 07/09/2014 09:05:03

    Ο Λαός που έδωσε 45% στον ΓΑΠ, είναι πολύ εύκολο να φανταστούμε τί θα αποφασίσει.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ SKAIs 07/09/2014 09:41:46

      Δεν φέρει κάποια ευθύνη ο λαός όπως υπονοεί το σχόλιό σου. Ο ΓΑΠ υποσχέθηκε Λεφτά υπάρχουν και τον ψήφισαν. Τίποτα το περίεργο επί τούτου. Κάθε λαός στον πλανήτη έτσι θα αντιδρούσε και έτσι αντιδρά.
      Δεν τον ψήφισαν να κατηγορεί την πατρίδα του και όλους τους έλληνες ως διεφθαρμένους, δεν τον ψήφισαν να ανεβάσει το έλλειμμα μέσω ελστάτ, δεν τον ψήφισαν να να λέει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί ότι είμαστε τιτανικός και τεμπέληδες ως λαός, δεν τον ψήφισαν να ανεβάσει τα επιτόκια δανεισμού στον Θεό ακριβώς διότι έσκουζε πόσο χάλια είμαστε, δεν τον ψήφισαν να μας πάει στο ΔΝΤ. Και όταν έκανε όλα αυτά για τα οποία δεν τον ψήφισαν, ο λαός τον πήγε από το 45% στο 5% και μπράβο του. Εγώ δεν μαγάρισα ποτέ τα χέρια μου ψηφίζοντας πασόκ. Αλλά καταλαβαίνω γιατί βρέθηκε στο 45% και μετά στο 5%. Δεν πρόκειται για κάποια ανωμαλία του λαού μας. Ο εξαπατηθείς δεν φέρει ευθύνη.

      • Ανδρέας avatar
        Ανδρέας @ Άπαντα Επιστάμενος 07/09/2014 10:08:20

        φίλε μου, αν ο λαός και τώρα πιστέψει τον Τσίπρα, που μάλλον θα τον πιστέψει δυστυχώς, μέχρι να περάσουν τα 2 χρόνια και να τον ξαναρίξει στο 3%, θα εχουν καταφέρει οι δικοί του να κάνουν τόσες δομικες αλλαγές στο κράτος, δομικές αλλαγές που δε θα εχουν σχέση με την οικονομία για να επέμβει η Ευρώπη, και τότε "κλάφτα Χαράλαμπε"! Για παράδειγμα σου λέω: νομιμοποίηση λαθρομεταναστών, ψήφος μεταναστών και στις εθνικές εκλογές, συνδικαλισμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, κατάργηση παρελάσεων, αφοπλισμός Αστυνομίας, εξαθλίωση της Παιδείας με επίσημη πλέον επικράτηση όλων των αντεθνικων στοιχείων και πολλά αλλα! Αυτά όπως καταλαβαίνεις δεν κοστίζουν και επειδή δεν θα μπορούν να κάνουν πολλά πραγματα στον οικονομικό τομέα, για να μπορέσουν να τιθασεύουν τις άναρχες συνιστώσες τους θα προβούν στην ουσιαστική καταστροφή του έθνους και του κράτους....

        • Άπαντα Επιστάμενος avatar
          Άπαντα Επιστάμενος @ Ανδρέας 07/09/2014 11:44:00

          Έχεις εν μέρει δίκιο στο σχόλιό σου. Αλλά υπάρχουν κάποιες διαφορές: Το 2009 η πλειοψηφία ήταν τελείως ανυποψίαστη, πάνω στο πόσο κακό μπορεί να κάνει μία αλλοπρόσαλη κυβέρνηση σε μία περίοδο παγκόσμιας κρίσης. Μεγάλο μέρος του λαού αναγνωρίζει ότι βρισκόμαστε ακόμη σε ευαίσθητη φάση όσον αφορά την έξοδο από την κρίση και μπορεί να μην θέλει πειραματισμούς.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Ανδρέας 07/09/2014 21:06:16

          Kαι ο ΓΑΠ είχε παρόμοιο "αντεθνικό" πρόγραμμα και δεν το είχε κρύψει καθόλου.Το ήξεραν αυτοί που τον ψήφισαν και τον ψήφισαν γιατί νοιάζονταν μόνο για την τσέπη τους.Και τότε η κατάσταση ήταν πολύ καλύτερη από τώρα. Οπότε πάρε απόφαση ότι η πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν ενδιαφέρεται για αυτά τα θέματα παρά μόνο για την οικονομία.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ ψυχραιμια 08/09/2014 21:22:40

            τα "εισαγωγικά" χρήζουν ερμηνείας

      • ΣΚΑΙς avatar
        ΣΚΑΙς @ Άπαντα Επιστάμενος 07/09/2014 13:09:40

        Ο λαός έχει ευθύνη τι ψηφίζει. Ειδικά στην εποχή μας που η πληροφόρηση ειναι υπερβολική. Ο ΓΑΠ ήταν η επιτομή του άσχετου. Θυμηθείτε τις άσχετες απαντήσεις που έδινε, σε συγκεκριμένες ερωτήσεις με δολοφονική χρήση της γλώσσας μας . Δεν γνώριζε απολύτως τίποτε. Ήταν άλλωστε ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, δημαγωγός δηλαδή. Συναινεσε λοιπόν ο λαός στο ψέμα του. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες.

        • Άπαντα Επιστάμενος avatar
          Άπαντα Επιστάμενος @ ΣΚΑΙς 07/09/2014 16:02:54

          Ποτέ οι λαοί δεν φέρουν την ίδια ευθύνη με τους ηγέτες τους, το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Γιαυτό και στην δίκη της Νυρεμβέργης εκτελέστηκε μόνο η ναζιστική ηγεσία και όχι όλος ο γερμανικός λαός που τους εξέλεξε δίνοντάς τους τεράστια ποσοστά. Επίσης, οι Ναζί δεν εξαπάτησαν τους γερμανούς. Το μίσος για τους εβραίους και και η διάθεση για πόλεμο ήταν βασικός στόχος τους που ο γερμανικός λαός ενέκρινε. Αντίθετα ο ελληνικός λαός εξαπατήθηκε. Εξαπάτηση είναι όταν λες ότι θα κάνεις κάτι και κάνεις το τελειως αντίθετο. Και για αυτό συνετρίβει μετά εκλογικά το πασοκ. Δεν ήταν μόνο τα οικονομικά μέτρα αλλά η αίσθηση της αναξιοπιστίας που το έριξαν στο 5% Το αν ο ΓΑΠ δεν μιλάει καλά τα ελληνικά δεν σημαίνει τίποτα. Κακή πρόθεση να υπάρχει και να βρεθεί στην κατάλληλη θέση και να σαι σίγουρος ότι μπορεί να εξαπα΄τήσει ακόμη κι εσένα κι εμενα, που μάλλον περνιόμαστε για έξυπνοι

    • απο σπόντα avatar
      απο σπόντα @ SKAIs 07/09/2014 16:17:36

      Mη το λέτε. Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι ο λαός θα αποφασίσει να κυβερνήσουν ξάνα αυτοί που τον κατέστρεψαν.

  3. danas avatar
    danas 07/09/2014 09:38:07

    τα πράγματα θα ήταν καλύτερα για τον λαό αν το δίλημμα ήταν τόσο απλό όμως όπως όλα στην ζωή δεν είναι. Τί σχέση έχει ο Σαμαράς με πολλούς απο το περιβάλλον του? Έχει τις ίδιες επιδιώξεις? Τί σχέση έχει ο Τσίπρας με πολλούς απο το περιβάλλον του? Το τί θέλουν οι ηγέτες και το τί πραγματικά γίνεται απο κάτω θέλει πολύ καλή ενημέρωση , απομάκρυνση απο φανατισμούς, εμπεριστατωμένη γνώση για όσα συμβαίνουν. Αλλού είναι τα προβλήματα της Ελλάδας ένα μόνο θα αναφέρω: Αυτοί που παρασιτούν δίπλα στους ηγέτες και έχουν την δική τους την ατομική τους ατζέντα.

    • ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
      ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ @ danas 07/09/2014 20:48:48

      Οι ''ηγέτες'' που ανέχονται τις ορδές των ανίκανων κι επιζήμιων παρασίτων και που τους επιτρέπουν να καλοπερνούν μασουλώντας το δυσεύρετο και απ΄το αίμα μας προερχόμενο κρατικό χρήμα, άραγε πως χαρακτηρίζονται; Ικανοί, Ευφυείς; Αθώοι, Aφελείς, Ψυχοπονιάρηδες; Ή ........ Διλήμματα πια δεν υπάρχουν. Ας κρίνουμε όλοι και ας αποφασίσουμε σύμφωνα με τη διανοητική ικανότητα, την εμπειρία και τη συνείδησή μας. Το αποτέλεσμα, θα αποτυπώσει ξεκάθαρα το μέσο όρο της κατά κεφαλήν βλακείας ή της σοφίας που μετά τόσα δεινά, θα σφραγίσει το μέλλον μας. Χωρίς ασπίδες - ελαφρυντικά, δικαιολογίες και ψέματα. Τώρα πια ξέρουμε. Κι όσοι δεν ...ήξεραν πληρώσανε και μάθανε.

  4. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 07/09/2014 09:55:23

    Τα διλήμματα πάλι...Αλλά ο βρεγμένος τι να φοβηθεί από την βροχή?

  5. GregA avatar
    GregA 07/09/2014 10:11:21

    Η Ελλάδα σήμερα χρειάζεται απεγνωσμένα ένα όραμα, ένα ρεαλιστικό σχέδιο που θα συνοδεύεται από ένα μεγάλο "ΕΩΣ ΕΔΩ". Όλοι εμείς που πιστέψαμε ότι ο Σαμαράς το είχε, απογοητευτήκαμε. Όχι, ο Σαμαράς δεν είχε και δεν έχει όραμα. Ο τσίπρας δεν μπορεί να έχει όραμα. Ποτέ η αριστερά, στην Ελλάδα τουλάχιστον, δεν είχε όραμα. Στόχος της ήταν πάντοτε η ανατροπή εκείνων που δημιουργούσε η δεξιά και η ενίσχυση των δικών της ανθρώπων με κάθε τρόπο και στις πιό αντίξοες συνθήκες. Ποτέ η δημιουργία. Στόχος μας πρέπει να είναι η παράδοση της εξουσίας στον αχταρμά του Τσίπρα και η ταχύτατη ανασύνταξη σε σωστές ιδεολογικές και οργανωτικές βάσεις με μεγάλο στελεχειακό ξεκαθάρισμα ώστε η αριστερή παρένθεση να είναι η συντομότερη δυνατή. Μόνον η δεξιά μπορεί να δώσει όραμα στον Έλληνα και ελπίδα για το αύριο. Σήμερα δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε τίποτε, η διαχείριση των εξωτερικών εντολών δεν είναι στο DNA της παράταξης μας. Γίναμε ΠΑΣΟΚ. Αλλοτριωθήκαμε από αυτή την πολιτικη ύβρι και έχουμε χάσει τον χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία μας. Ενστερνιστήκαμε ιδέες και πρακτικές που είναι ξένες προς εμάς και υιοθετήσαμε πολιτικά ορφανά υπουργοποιόντας τύπους που στο παρελθόν δύσκολα θα είχαν εκλεγεί στη τοπική ενός χωριού. Η πατρίδα μας έχει άμεση και ζωτική ανάγκη την επανασύνταξη της παράταξης, χωρίς βαρίδια, και την επίθεση για την οριστική ανατροπή της υποτέλειας και της μοιρολατρικής νοοτροπίας που κυριαρχεί στη πολιτική μας ζωή. Όσο καθυστερεί αυτή η εξέλιξη τόσο μεγαλύτερη διάρκεια θα έχει η παρένθεση του Τσίπρα.

    • Ανδρέας avatar
      Ανδρέας @ GregA 07/09/2014 10:58:09

      Εγκληματικό λάθος να υποστηρίζουμε τη θεωρία της αριστερής παρένθεσης.... Κάτι τέτοια έλεγαν οι πατεράδες μας το 1981 για τον Ανδρέα και όλοι είδαμε τι έγινε! Ούτε παρένθεση ήταν και την Ελλαδα κατέστρεψε. Επιτέλους δε θα μάθουμε ποτε απο τα λάθη μας... Σας το ξαναλέω: ο Τσιπρας ανήμπορος να κάνει ουσιαστικά πραγματα στην οικονομία, θα αφοσιωθεί στην κατάλυση του έθνους και του κράτους, με δομικές αλλαγές χωρίς οικονομικό κόστος, με σκοπό να κατευνάσει τις συνιστώσες του και να παραμείνει στην εξουσία! Για το λόγο αυτο να έχουμε στο νου μας οτι "η πατρίδα δεν ειναι παιχνίδι να την αφήσουμε στα χέρια των ανεύθυνων τυχαρπαστων....".

      • GregA avatar
        GregA @ Ανδρέας 08/09/2014 08:44:27

        Επειδ΄το '81 ήμουν 25 χρονών σε διαβεβαιώ ότι τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά από σήμερα, δηλαδή - υπήρχε παραγωγικό υπόβαθρο και δυναμική οικονομία που στήριξε τι αλχημείες του Ανδρέα - υπήρχε ενότητα στον πολιτικό μας χώρο, παρά την εσφαλμένη απόφαση Καραμανλή με την επιλογή Ράλη, αντί Αβέρωφ - υπήρχε τεράστια απήχηση Ανδρέα σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας. Η μέση τάξη και το σύνολο σχεδόν της αριστεράς τον είχε στηρίξει με πάθος. - υπήρχε η τεράστια προσωπικότητα του Ανδρέα που ήταν υπεράνω κριτικής για τους οπαδούς του. - υπήρχε τύπος της παράταξης της επό δώ πλευράς με ισχύ - η πρόσφατα ιδρυθείσα ΝΔ ήταν αρκετά οργανωμένη παρά τη σοσιαλμανία του Καραμανλή, όπως λέγαμε τότε - υπήρχε διάδοχη προοπτική στο κόμμα της ΝΔ. Τίποτε από αυτά δεν υπάρχει σήμερα. Κατ' αρχάς ο Τσίπρας δεν είναι Ανδρέας, δεν υπάρχει ρεύμα υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ και το κυριότερο δεν υπάρχει οικονομία. Από την άλλη η ΝΔ έχει χάσει τη φυσιογνωμία της, έχει υιοθετήσει πολιτικά κάθε διαθέσιμο νεοταξίτη ταλιμπαν του νεοφιλελευθερισμού και δεν υπάρχει ορατή διάδοχος κατάσταση. Συνεπώς η διάρκεια της "παρένθεσης" εξαρτάται αποκλειστικά από τη δυνατότητα της ΝΔ να οργανωθεί, να επανακαθορίσει την ιδεολογία και την εικόνα της και να προτείνει σοβαρές επιλογές για την επόμενη μέρα. Η παραμονή της σημερινής κυβέρνησης στην εξουσία θα φθείρει περισσότερο τη παράταξη και θα κάνει όλα τα παραπάνω δυσκολότερα και ορατή τη πιθανότητα, η παρένθεση να είναι πολυετής

        • Διογένης avatar
          Διογένης @ GregA 08/09/2014 15:54:54

          Δεν είμαι βέβαιος ότι φθείρεται η παράταξη με την παραμονή στην εξουσία. Το 22,8% του Μαΐου δεν πρέπει να το συγκρίνουμε με το 29% του Ιουνίου 2012, αλλά με το 18,8% του Μαΐου 2012. Εξηγούμαι: Οι ευρωεκλογές είναι κατά κάποιο τρόπο μια μεγάλη δημοσκόπηση. Δεν διαλέγεις κυβέρνηση. Η ψήφος είναι χαλαρή. Το Μάιο του 2012 που διαλέγαμε κυβέρνηση σε μια χώρα υπό διάλυση, δώσαμε 18,8% στον Σαμαρά. Δύο χρόνια μετά του δίνουμε 22,8%, χωρίς να πρέπει καν να βγάλουμε κυβέρνηση. Το 29,6% του Ιουνίου ήταν πρόσθεση πολλών ετερόκλητων δυνάμεων, όταν τέθηκε το δίλημμα "δραχμή ή ευρώ". ήταν ψήφος υπέρ του ευρώ και όχι υπέρ του Σαμαρά. Αντιθέτως, το 18,8% ήταν ψήφος υπέρ του Σαμαρά, έστω και ψήφος ανοχή. Το ίδιο και το 22,8% του Ιουνίου. Ήταν παραπάνω από ψήφος ανοχής, ήταν ψήφος επιλογής. Δηλαδή το 22,8% ήταν οι άνθρωποι ποου επέλεγαν Σαμαρά, και όχι με τόσο βαριά καρδιά όπως το έκανε το 18,8% του Μαΐου 2012. Μέσα δηλαδή από τη μνημονιακή καταιγίδα, ο κόσμος συνειδητοποιεί σταδιακά ότι ο Σαμαράς εργάζεται υπέρ της χώρας. Σταδιακά θα το συνειδητοποιούν όλο και περισσότεροι. Και αν δεν είχε μεσολαβήσει και το έγκλημα του ΕΝΦΙΑ, σήμερα το πράγμα θα είχε βελτιωθεί και άλλο. Ο μόνος λόγος για να ψηφίσει σήμερα ΣΥΡΙΖΑ είναι για να εκδικηθείς τον Σαμαρά για το Μνημόνιο. Όταν ο Σαμαράς απελευθερωθεί από την πολιτική χρέωση του Μνημονίου εις βάρος του και το χρεώσει εκεί που πρέπει (στον ΓΑΠ και το ΠΑΣΟΚ) αυτό θα λήξει. Πρέπει να το κάνει, όμως, προτού να είναι αργά. Και τότε δεν θα υπάρξει καμία παρένθεση, αλλά θα έχουμε κυριαρχία Σαμαρά για πολλά χρόνια.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Διογένης 08/09/2014 17:53:14

            Διογενη, ευγε! Απολυτα λογικη εκτιμηση και συμφωνω με το σχολιο σου ωποσδηποτε.

    • airman avatar
      airman @ GregA 07/09/2014 13:03:50

      "... ο Σαμαράς δεν είχε και δεν έχει όραμα." "Στόχος μας πρέπει να είναι η παράδοση της εξουσίας στον αχταρμά του Τσίπρα και ... ώστε η αριστερή παρένθεση να είναι η συντομότερη δυνατή." Η λύση να παραδωθεί η εξουσία στον αχταρμά του ΣΥΡΙΖΑ ώστε με νηφαλιότητα να ακολουθήσει ανασύνταξη και η "συντομότερη δυνατή παρένθεση Τσίπρα" να κλείσει την "παρένθεση Σαμαρά" - που μάλλον για κάποιους αποδείχθηκε μεγαλύτερη του αναμενόμενου - παρουσιάζει ενδιαφέρον!

      • GregA avatar
        GregA @ airman 08/09/2014 08:50:46

        Δυστυχώς ο Σαμαράς επέλεξε να είναι παρένθεση, τόσο για την Ελλάδα όσο και για τη παράταξη. Το Νοέμβριο του '11 είχε τη δυνατότητα να κάνει πράξη τα οράματα της παράταξης και απεμπόλησε την ευκαιρία. Η ιστορία θα πει το γιατί, αλλά η πραγματικότητα είναι σκληρή. Για κάποιους από εμάς που ταλαιπωρηθήκαμε γιατί τον ακολουθήσαμε το '93 η απογοήτευση είναι ακόμη μεγαλύτερη.

        • foros1 avatar
          foros1 @ GregA 08/09/2014 14:35:46

          το ότι η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού ήταν, είναι και θα είναι πάντα "γύρω" από το κέντρο, δεν σας λέει τίποτα; και στο τέλος - τέλος, δικαίωμά του...

    • George N avatar
      George N @ GregA 08/09/2014 10:31:39

      Το ότι ο Σαμαράς δεν είχε όραμα, δεκτό. Προς υπεράσπισή του όμως καταλαβαίνει τις ιστορικές στιγμές που περνά η χώρα. Το ότι η ΝΔ έγινε ΠΑΣΟΚ ή ότι τέλος πάντων δεν καταλαβαίνει κανείς εύκολα τις διαφορές τους, δεκτό. Το ότι είναι ενταγμένος σε μια λογική παγκοσμιοποίησης κατανοητό αν αναφέρεται σε πρόσφατες επιλογές για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πλην όμως η επιλογή της ΕΟΚ ήταν επιλογή εξωστρέφειας, ένταξης στο διεθνές γίγνεσθαι και άρνηση του Βαλκανικού απομονωτισμού. Μεταξύ των άλλων συνεπάγεται κάποια πράγματα για τις σχέσεις κράτους/πολιτών και πολιτών μεταξύ τους. Αυτό μπορεί να είναι καλό ή κακό (ή να ήταν καλό και τώρα να έχει γίνει κακό) αλλά πάντως είναι επιλογή της ΝΔ από την ίδρυση της. Πως λοιπόν εγκαλείται ο Σαμαράς? Τέλος για τον νεο/παλαιό φιλελευθερισμό που ακριβώς τον είδατε? Ιδίως αν μιλάτε όπως φαντάζομαι για την οικονομία. Σταθερά η ΝΔ από την ίδρυση της ακολουθεί στα οικονομικά τον "ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό" που πολλούς έχει μπερδέψει αλλά κρίνοντας από πορεία 40 ετών μάλλον σημαίνει το σπάσιμο των ριζών του φιλελευθερισμού (για να μην υπάρξει περίπτωση να ξαναφυτρώσει)

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ GregA 08/09/2014 15:48:09

      Αγαπητέ μου, πολύ ενδιαφέρουσα η θεωρία σου. Έχω όμως πολλούς λόγους για να διαφωνώ. Καταρχάς, είναι φανερό ότι στόχος του Σαμαρά είναι μια Ελλάδα μη εξαρτημένη από Μνημόνια. Όλες του οι κινήσεις κατατείνουν στην ουσιαστική οικονομική και, κατά συνακολουθία, πολιτική ανεξαρτητοποίηση της Ελλάδας. Υπάρχουν κουβέντες που δεν τις λες εύκολα, μόνον για εσωτερική κατανάλωση. Ο Σαμαράς μίλησε κάποια στιγμή για μια Ελλάδα "πολύ πιο ανεξάρτητη από κάθε άλλη φορά". Αυτό δεν το λές έτσι, για εσωτερική κατανάλωση. Και μάλιστα όταν έρχεται σε σαφή αντίθεση με τα πιστεύω του κόσμου. Το λες όταν το πιστεύεις. Είτε έχεις δίκιο είτε άδικο. Έπειτα, υπάρχουν συγκεκριμένες κινήσεις του Σαμαρά, αντισυμβατικές, οι οποίες δεν βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά δεν μπορεί παρά να γίνονται από ανθρώπους που έχουν όραμα. Για να τις κάνει, σημαίνει ότι έχει όραμα. Γιατί δεν τις βλέπουμε και γιατί αυτά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι τα ακριβώς αντίθετα; Διότι νομίζω ότι ο Σαμαράς διδάχθηκε πολλά από την πολιτική έρημο και τα λάθη της Πολιτικής Άνοιξης και δεν θέλει τώρα να πάει κόντρα στην εγχώρια οικονομική και πολιτική ολιγαρχία. Οι όλες του κινήσεις δείχνουν ότι τα (πολλά) χατήρια που κάνει στην εγχώρια ολιγαρχία, γίνονται διότι πρέπει να αυτοπροστατευθεί απέναντι σε αυτά τα καθάρματα. Άλλωστε, η διακυβέρνηση Καραμανλή απέδειξε πόσο ευάλωτος είναι τελικά στην Ελλάδα ένας πρωθυπουργός με καλές προθέσεις. Πόσο μάλλον όταν ο Σαμαράς δεν έχει και την προίκα του "ονόματος" που είχε ο Καραμανλής. Μπορούμε να δούμε τη στάση Σαμαρά απέναντι στην υποψηφιότητα Μώραλη και τη στήριξη Μιχαλολιάκου. Το μένος του Μαρινάκη επειδή δεν τον στήριξε ο Σαμαράς και πώς γύρισαν στη συνέχεια από τη μια μέρα στην άλλη "τούμπα" τα πράγματα, επειδή δυο τρεις άνθρωποι έκαναν σωστά τη δουλειά τους (αναφέρομαι στην αθόρυβη δουλειά που έκανε η δικαιοσύνη όλον αυτόν τον καιρό). Όταν ήταν οι δημοτικές εκλογές, όμως, ο Μαρινάκης φαινόταν πανίσχυρος. Δεν υπήρχε τίποτε να τον κλονίσει. Ποιος ο λόγος να μην πάει και ο Σαμαράς με τον φαινομενικά "ισχυρό" του λιμανιού, όταν τόσοι και τόσοι του είχαν δώσει "γη και ύδωρ"; Μα οι αρχές του. Ο Σαμαράς έχει αρχές. Και μόνον το να θέλεις να τηρήσεις τις αρχές σου αποτελεί μια μορφή οράματος. Πολύ περισσότερο: Είναι από μόνο του όραμα! Ας μην εθελοτυφλούμε: Δεν υπάρχει σήμερα η δυνατότητα να υλοποιήσεις όραμα στην Ελλάδα, όσο η Ελλάδα καταδυναστεύεται από την εγχώρια οικονομική ολιγαρχία. Μπορούσε άραγε ο Σαμαράς να κάνει μια επανάσταση αστικολαϊκού τύπου και να ανατρέψει αυτή την ολιγαρχία; Ήταν το Νοέμβριο του 2011 η ευκαιρία; Κατά τη γνώμη μου, ασφαλώς και ναι, όμως δεν έχουμε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα του παρασκηνίου για να κρίνουμε. Και αν δεν το έκανε ο Σαμαράς σωστά τότε, το έκανε από λάθος κρίση και όχι επειδή δεν είχε το όραμα. Ή από έλλειψη εμπιστοσύνης στο τι θα έβρισκε στη συνέχεια. Μόνοι μας αναρωτιόμαστε τι σόι λαός είναι αυτός που έδωσε πλειοψηφία στον ΓΑΠ το 2009. Εδώ λοιπόν σας φέρνω στη θέση του Σαμαρά και ρωτάω: Μπορείς να έχεις σε αυτό το λαό περισσότερη εμπιστοσύνη από ό,τι στους ολιγάρχες που σήμερα διαφεντεύουν τη χώρα και αλλάζουν πρωθυπουργούς με κινήσεις τους; Δεν είμαι τόσο σίγουρος! Ο λαός άγεται και φέρεται, τι εμπιστοσύνη να του έχεις; Και οι ολιγάρχες είναι φίδια, αλλά έχουν πιο προβλέψιμη συμπεριφορά. Πώς να ενεργούσε ο Σαμαράς λοιπόν όταν από τη μια είχε τους ολιγάρχες να παρακινούν και το λαό να βολοδέρνει μεταξύ λαϊκισμού και άγνοιας; Προσωπικά, αν ήμουν στη θέση του, θα επέλεγα να πάω με το λαό τον Νοέμβριο του 2011. Όχι από εμπιστοσύνη, αλλά ως ασφαλέστερη εκλογικώς λύση. Όταν η χώρα πιάνεται από έναν τιποτένιο σαν τον Παπαδήμο ως "ελπίδα", ο Σαμαράς θα μπορούσε σίγουρα να δώσει πολύ περισσότερη ελπίδα, να κάνει καλύτερη διαπραγμάτευση του PSI, να βάλει το τραίνο πολύ νωρίτερα στις ράγες, χωρίς να έχει καμία δέσμευση από κανέναν Βενιζέλο, από κανένα ΠΑΣΟΚ. Με αυτοδύναμη και πανίσχυρη κυβέρνηση. Καλώς ή κακώς, έκανε άλλη επιλογή. Δεν υπάρχει λόγος να προσκολλώμεθα σε αυτήν. Και πιστεύω ότι σε κάθε περίπτωση οι αντοχές που έχει ήδη επιδείξει η κυβέρνησή του ξεπερνούν κάθε πρόβλεψη. Εγώ πάντως δεν το περίμενα με τίποτε ότι θα άντεχε τόσο. Και πιστεύω ότι θα αντέξει κι άλλο και ότι δεν έχει χάσει ακόμη τις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Αρκεί να διορθώσει συγκεκριμένα λάθη και να διώξει τους άχρηστους, ανεπαρκείς κλπ. από το περιβάλλον του και την κυβέρνηση.

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ Διογένης 08/09/2014 22:29:42

        η αναλυσή νομίζω ο'τι υπερτονίζει τον ρόλο των εγχώριων καναλαρχο-εργολάβων (όργανα, τοπικα παραρτήματα) ενω απουσιάζει τελείως ο ρόλος του ξένου παραγοντα, που είχε γίνει σούπερ active ήδη απο την 2η τετραετία Καραμανλή και έχει τον απόλυτο έλεγχο του πολιτικού σκηνικού και των εξελίξεων το κρισιμο σημείο είναι κατα πόσο οι σχεδιασμοί του εξωτερικού παραγοντα έρχονται σε αντίθεση με τα δικά μας εθνικά συμφέροντα και αν θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε καποιον Έλληνα στην εξουσία που θα προσπαθήσει να τα υπερασπιστεί μετα την εθνική καταστροφή απο ΓΑΠ και συνεργούς

  6. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 07/09/2014 10:38:25

    Ο "ρεαλισμός" του Σαμαρά είναι απότοκος της τάσης της Γερμανίας να μεταθέσει χρονικά την δύσκολη συζήτηση για το "με κάποιο τρόπο κούρεμα" προς τα πίσω και με τους συμφερότερους γι΄αυτήν πολιτικά όρους. Ο ελληνικός λαός όμως, στο μέτρο που υποφέρει άδικα από την λεηλασία της ζωής του, δεν μπορεί να περιμένει...Η Γερμανία πρέπει σε αυτή την μη βολική γι' αυτήν συγκυρία να "πιεσθεί" από μία, βέβαια, διαβασμένη και καλά προετοιμασμένη ηγεσία...Την έχουμε (στα δεξιά ή στα αριστερά)? Δυστυχώς φαίνεται πως όχι...

  7. panas avatar
    panas 07/09/2014 11:56:57

    Αν για την ΔΕΘ το δημοσιογραφικό "κατεστημένο" ασχολούνταν περισσότερο με τους Έλληνες εκθέτες, απ' όπου θα μπορούσαμε να δούμε κάτι για το μέλλον της οικονομίας και όχι τις προεκλογικές ομιλίες των πολιτικών της θεωρίας, κάποιο πιο σίγουρο συμπέρασμα θα βγάζαμε για να δούμε πως θα σχεδιάσουμε οι υπόλοιποι πολίτες τη ζωή μας... Τι γράφω και εγώ; Λες και θα δημοσιευτεί... Η πόλωση μάλλον ξεκίνησε και αυτοί οι προβληματισμοί αποπροσανατολίζουν. Δεν ταιριάζουν στο δίπολο: Εμείς και οι Άλλοι...

  8. rasputin avatar
    rasputin 07/09/2014 15:28:10

    Οι περισσότεροι ξέρουνε τα στραβά του Σύριζα γι' αυτό παλεύει να φτάσει το 30% μετά από 5 χρόνια σφοδρής κρίσης . Διαφορετικά θα είχε 40% ακατέβατο . Αυτό δεν αρκεί όμως κύριε Σαμαρά . Εάν δεν γίνουν φοροελαφρύνσεις με συγκεκριμένα νούμερα , τουλάχιστον 6 μήνες πριν τις εκλογές (όποτε γίνουν) , η ΝΔ θα είναι μακράν δεύτερη και καταϊδρωμένη . 3 χρόνια τα ίδια λέμε , δεν γίνεται να πληρώνουν όλοι οι έμποροι και επαγγελματίες 26% φόρο επειδή δεν πιάνονται οι φοροφυγάδες που έχουν σωρεύσει εκατομμύρια σε λογαριασμούς . Με τις υποσχέσεις και τον κίνδυνο Σύριζα βγήκε το 2012. Δεν ξαναβγαίνει χωρίς αισθητά μέτρα ανακούφισης . Οι αντοχές του κόσμου μειώθηκαν και ο Σύριζα θεωρείται λιγότερο επικίνδυνος πλέον . Εάν συνεχίσει με το "θα μειώσουμε" , "θα ελαφρύνουμε" , θα χάσει με 6-7 μονάδες διαφορά και θα έρθει να μοιράσει ο Σύριζα μαζί με Πασόκ ή Ποτάμι το επόμενο πρωτογενές πλεόνασμα μετά και την επικείμενη συμφωνία για το χρέος . Ο Σαμαράς έχει πειστεί ότι ο κόσμος την τελευταία στιγμή θα φοβηθεί πάλι τον Σύριζα και θα φέρει την ΝΔ πρώτη . Δεν είναι έτσι . Με τα τωρινά δεδομένα , ο Σύριζα πάει για 30% και παραπάνω και η ΝΔ για 25% και παρακάτω .

    • Φίλτατος Αγαπητός avatar
      Φίλτατος Αγαπητός @ rasputin 07/09/2014 20:19:49

      Δεν πρόκειται να συμφωνηθεί τίποτα για το χρέος με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

    • George N avatar
      George N @ rasputin 07/09/2014 20:34:45

      Μα πως θα κάνει μειώσεις φόρων χωρίς αντίστοιχες μειώσεις δαπανών? Τον Σεπτέμβριο του 2012 αποφάσισε ότι θα πορευτεί με ένα πολύ μεγάλο επίπεδο δαπανών παρόλο που η οικονομία θα ισορροπούσε στα 3/4 του προηγούμενου επιπέδου. Αυτό σημαίνει πολύ υψηλά επίπεδα φορολογίας αλλά σταθμίστηκε ότι αυτό το μείγμα είναι το σωστό. Ότι αυτό ζητάει η Ελληνική κοινωνία. Εσείς λέτε ότι δεν είναι έτσι (και τυχαίνει να συμφωνώ μαζί σας) αλλά η πίστη της κυβέρνησης παραμένει ακλόνητη. Γιαυτό και οι ελαφρύνσεις συναρτώνται από την πορεία του προυπολογισμού. Αν πάει καλύτερα του αναμενόμενου δλδ κάτι θα κάνουμε με τις ελαφρύνσεις. Το άλλο θα ήταν: τι πρέπει να κόψουμε με δεδομένο ότι θέλουμε αυτές τις ελαφρύνσεις. Όταν το ακούσετε θα έχει αλλάξει πολιτική στο συγκεκριμένο θέμα η κυβέρνηση. Για την ώρα, καλώς ή κακώς, ο πρωθυπουργός, όλοι οι υπουργοί της κυβέρνησης και οι πολιτικοί της ΝΔ λένε το πρώτο.

  9. ETERNAL MUSIC avatar
    ETERNAL MUSIC 07/09/2014 19:35:39

    Τωρα “καταλαβαν” οι Τραπεζες πώς καποια “κόκκινα δάνεια” επιχειρήσεων έγιναν …καταθέσεις πλούσιων επιχειρηματιών στο εξωτερικό!

  10. Simon  Bolivar VΙ avatar
    Simon Bolivar VΙ 07/09/2014 19:55:34

    Ερχονται εκλογες και δεν μας το λετε ?

    • GregA avatar
      GregA @ Simon Bolivar VΙ 08/09/2014 08:51:44

      Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις.

  11. MCA avatar
    MCA 07/09/2014 20:06:14

    Ο λαός είναι σοφός. Δυστυχώς δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο η απλή αναλογική. Οι συνθήκες στην χώρα μας είναι ιδανικότερες από ποτέ για κάτι τέτοιο. Έτσι θα έμπαινε ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του και θα μας τελείωναν οι τζάμπα μάγκες.

  12. ασχετος avatar
    ασχετος 07/09/2014 21:54:24

    Εμείς θα συμπαραταχθούμε με τον ρεαλισμό ο Σαμαράς θα συμπαραταχθεί με μας ή θα μας αφήσει να είμαστε τα συνήθη υποζύγια που τραβάμε το κάρο ενώ το πάρτι συνεχίζεται από τους γνωστούς νταβατζήδες; Ας γνωρίζει ο Σαμαράς ότι πολύς κόσμος δεν μπορεί να διακρίνει πόσο χειρότερη μπορεί να γίνει η ζωή του με διακυβέρνηση του Τσίπρα.

    • Blue Angel avatar
      Blue Angel @ ασχετος 07/09/2014 22:56:42

      Πραγματικα εισαι ασχετος κι αυτο σε κανει συμπαθητικο.

      • ΜΙΧΑΛΗΣ. avatar
        ΜΙΧΑΛΗΣ. @ Blue Angel 08/09/2014 08:45:06

        Και συ είσαι συμπαθητικός φίλε blue angel...

  13. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 08/09/2014 11:18:24

    https://www.facebook.com/253983294639675/photos/a.428854883819181.89597.253983294639675/428854887152514/?type=1&theater

  14. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 08/09/2014 23:32:00

    Δεν υπαρχει κανένας πόλεμος των δύο κόσμων. Υπάρχουν μόνον στρατηγοί. Οι κληρωτοί στρατιώτες έφυγαν (κατάλαβαν τι πόλεμις είναι, για ποιόν και γιατί), οι μισθοφόροι που έμειναν απλήρωτοι το ίδιο, έμειναν λίγοι καλοπληρωμένοι επιτελικοί και μερικοι "τσάτσοι". Δεν γίνεται πόλεμος χωρίς στρατιώτες. "Το χάσατε το κορμί πατριώτες". Πατριώτες πλέ, μπράσινοι, κόκκινοι, κανελλι με βούλες, της Ελβετίας, του Λονδίνου, της Τορτούγκα...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.