#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/08/2012 15:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο κύριος Κώστας και ο γιός του ο Φάνης



Ο κύριος Κώστας ήταν παιδί της κατοχής. Μόλις δεκαπέντε χρονών, στο τέλος του εμφυλίου ρίχτηκε στη βιοπάλη. Με σκληρή δουλειά 16/7/365 (όπως συνηθίζεται στις μέρες μας να εκφράζεται), κατάφερε μετά από δέκα χρόνια να στήσει μια μικρή βιοτεχνία. Με χίλια ζόρια, με θυσίες, με ξενύχτια και χωρίς κανέναν μπάρμπα στην Κορώνη, το ’79 κατάφερε να στήσει ένα μικρό εργοστάσιο. Τελαράδικο ή αλλιώς κιβωτιοποιία. Μεταποίηση αλλά με πρώτες ύλες ελληνικές και 100% προστιθέμενη αξία. Και το τελικό προϊόν 100% εξαγώγιμο. Μια τσίλικη δουλίτσα, με προοπτικές, νοικοκυροσύνη και σωστή διαχείριση. Ο κύριος Κώστας έφτυσε για πολλά χρόνια ιδρώτα και αίμα, μέχρι να καταφέρει να αποπληρώσει το αρχικό δάνειο με επιτόκια που μετά το ’82 εκτοξεύτηκαν σε διψήφια νούμερα. Δεν παραπονέθηκε όμως ποτέ για «τοκογλύφους» τραπεζικούς, και «ληστρικές» συμβάσεις. Διάβαζε πάντα τα δάνεια που υπέγραφε και τιμούσε την υπογραφή του όπου την έθετε με πλήρη επίγνωση. Ο κύριος Κώστας μεγάλωσε με κάποιες αρχές και αξίες που δεν του επέτρεπαν να μέμφεται τους άλλους για τις δικές του επιλογές.

Από το ’85 και μετά, τα επιτόκια ανέβαιναν κατακόρυφα και στα δάνεια κίνησης έφτασαν και ξεπέρασαν μετά το ‘88 το 25% για ενήμερα δάνεια και πλησίαζαν το 30% για υπερήμερα. Επιτόκια που η βιοτεχνία και η βιομηχανία ήταν αδύνατον να «βγάλουν». Το εργοστάσιο μπήκε στα κόκκινα αλλά συνέχιζε να δίνει δουλειά σε καμιά 50ρια νοματαίους, όλοι Έλληνες και από την περιοχή. Ο κύριος Κώστας μετακινούνταν με έναν «σκαραβαίο» του ’68, την ώρα που πολλοί εργαζόμενοί του είχαν αρχίσει να αγοράζουν «μπιμπελό» αμάξια και οι πιο καπάτσοι εξ’ αυτών απέκτησαν δικό τους σπίτι πολύ πριν βάλει κι αυτός ένα «κεραμίδι» πάνω από το κεφάλι της οικογενείας του. Ο κύριος Κώστας, παρόλο που άρχισε να λογίζεται «χρεωμένος», ουδέποτε βαρυγκώμησε ενάντια των τραπεζών και ποτέ δεν διανοήθηκε να απασχολήσει ανασφάλιστο εργαζόμενο στη δουλειά του ή να καθυστερήσει έστω και μέρα την μισθοδοσία ή τις εισφορές των εργαζομένων του προς το ΙΚΑ. Κύριο μέλημά του ήταν η σωστή παραγωγή και οι εργάτες του εργοστασίου, που τους ένιωθε σαν μια δεύτερη οικογένειά του. Παρόλα αυτά, ο πόλεμος στην Γιουγκοσλαβία και οι επιπτώσεις του, έδωσαν την χαριστική βολή στο εργοστάσιό του. Όταν η τράπεζα το έβγαλε στον πλειστηριασμό, ο κύριος Κώστας βουρκωμένος, είδε τους κόπους μιας ζωής να καταλήγουν στα χέρια ενός τοπικού μεταπράτη. Το εργοστάσιο έγινε αποθήκη και 50 άνθρωποι πέρασαν μεμιάς στην ανεργία. Το τίμημα όμως ήταν αρκετό να εξοφληθεί η τράπεζα και καθώς ο κύριος Κώστας δεν χρωστούσε πουθενά αλλού (ΙΚΑ, Εφορία, υπαλλήλους), πήρε το «κατσαριδάκι» του, βγήκε σε μια «κουτσή» σύνταξη 700 ευρώ από το ΤΕΒΕ κι έπιασε στασίδι στο καφενείο της γειτονιάς. Ευθύς, καλοστεκούμενος και καλόβολος, ένιωθε μέσα του πως κάτι έκανε κι αυτός σε τούτη τη ζωή και η μεγαλύτερη ανταμοιβή του ήταν η ζεστή καλημέρα των πρώην εργατών του, πολλούς από τους οποίους είχε «βγάλει» ο ίδιος στην σύνταξη (οι περισσότεροι μάλιστα λόγω «βαρέων και ανθυγιεινών» έπαιρναν περισσότερα χρήματα από τον ίδιο). Ούτε γι αυτό είχε να πει κακή κουβέντα ο κύριος Κώστας, μιας και αναγνώριζε μέσα του πως ήταν δικό του λάθος που δεν είχε επιλέξει ανώτερη κατηγορία από την βασική του ΤΕΒΕ, όλα αυτά τα χρόνια που ήταν ασφαλισμένος στο ταμείο του.

Ο Φάνης ο γιος του κύριου Κώστα ήταν παιδί της μεταπολίτευσης. Μόλις δεκαπέντε ετών όταν ο Ανδρέας ανέβηκε στην εξουσία, μεγάλωσε κι ανδρώθηκε την δεκαετία του ’80. Ο Φάνης κόντευε τα 30 όταν πλειστηριάστηκε από την τράπεζα το εργοστάσιο του πατέρα του. Δεν είχε στην πλάτη του ούτε ένα ένσημο, το μόνο θετικό στην μέχρι τότε ζωή του ήταν ένα σκάρτο πτυχίο από ΤΕΙ που ίδρωσε 7 χρόνια για να το πάρει και η θητεία του ως έφεδρος αξιωματικός στο πεζικό. Ξαφνικά, ο Φάνης, γομάρι ολόκληρο πια, αντελήφθη πως έπρεπε να κερδίσει το δικό του ψωμί. Όμως 15 χρόνια μεταπολίτευσης είχαν αλλάξει πολλά σε νοοτροπίες, στόχους και αρχές των Ελλήνων. Ο Φάνης πάντα αποκαλούσε τον πατέρα του κορόιδο, είλωτα και θύμα των τραπεζών. Ο Φάνης ήθελε πολλά λεφτά, λίγη δουλειά και ει δυνατόν καμιά υποχρέωση. Γύρω του έθαλλαν τα λαμόγια και οι αεριτζήδες του παπανδρεϊσμού και το εύκολο και αδούλευτο χρήμα θα μπορούσε να εκμαυλίσει ακόμη και αυτούς που μεγάλωσαν με άλλα παραδείγματα. Ο Φάνης δεν ήταν εξαίρεση. Επί χρόνια  «έστηνε» δουλειές του ποδαριού και της μεγάλης κονόμας. Ξεκίνησε από ένα σχετικά σεμνό και ταπεινό εμπορικό, για να μεταπηδήσει αργότερα στις υψηλής απόδοσης και ελάχιστου ρίσκου επιχειρήσεις που ανθούσαν με τα λεφτά της ΕΟΚ αρχικά και της ΕΕ αργότερα. Επιχείρηση πληροφορικών συστημάτων, ΚΕΣ, ΚΕΚ, σύμβουλος επενδύσεων, «τζάνκι» του χρηματιστηρίου στο τέλος. Ο Φάνης έβγαλε μπόλικο αδούλευτο χρήμα όπως ακριβώς ονειρευόταν. Όμως μεγαλωμένος με άλλες αξίες και αρχές, ξόδευε πάντα περισσότερα από όσα έβγαζε. Το κενό, το αναπλήρωναν πρώτα τα δανεικά, μετά οι υπεραποδόσεις των μετοχών, μετά οι υπεξαιρέσεις από χρήματα των επενδυτών. Μετά το τέλος της χρηματιστηριακής «φούσκας» ο Φάνης βρέθηκε στο κενό. Δεν χρωστούσε αλλά δεν είχε και μία στο παντελόνι. Τότε ήρθαν οι κάρτες. Γέμισε το πορτοφόλι του με πλαστικό, εύκολο χρήμα και συνέχισε αμέριμνος να ξοδεύει. Πότε-πότε, όταν βούλωναν όλες οι τρύπες, έριχνε και κάνα μεροκάματο όπου έβρισκε, μέχρι να καταφέρει να εκδώσει καινούριες κάρτες με συνεχώς αυξανόμενη μεταφορά υπολοίπων.

Η κρίση βρήκε τον Φάνη με ένα συνολικό χρέος άνω των 100.000 ευρώ άλλα σε καταναλωτικά άλλα σε κάρτες άλλα σε λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας και άλλα σε γνωστούς και φίλους. Οι τράπεζες άρχισαν να του τηλεφωνούν, καινούριο δάνειο αδύνατον να βγάλει, κλείστηκε στο πατρικό του και δεν σήκωνε τηλέφωνο, για να μη συναντά στο δρόμο όσους χρωστούσε. Και μετά, ο Φάνης ξαφνικά, από λαμόγιο, αεριτζής και κηφήνας, μετατράπηκε εν μία νυκτί σε «θύμα» των τοκογλύφων τραπεζιτών που έπιναν το αίμα των δύστυχων δανειοληπτών τους με το μπουρί της σόμπας. Όπου στεκόταν και όπου βρισκόταν αναθεμάτιζε το «σύστημα» που συνωμότησε με τους «ευρωναζί» για να καταστρέψουν από κοινού την φτωχή πλην τιμία πατρίδα μας. Πρώτος στην πλατεία με τους «αγανακτισμένους» μαζί με κάτι «αναξιοπαθούντες» της ΔΕΗ και της ΔΟΥ και παρέα με συνταξιούχους (στρατιωτικούς και μη) των 40-45 ετών. Πρώτος στα καφενεία και τις καφετέριες να καταριέται την τρόικα και τους «προσκυνημένους» ευρωλάγνους που είναι έτοιμοι να μας ξεπουλήσουν στην Μερκελ. Και φυσικά πρώτος στην ιταμή διεκδίκηση των αμετανόητων – ανόητων για καθολική «σεισάχθεια» όλων των δανείων. Μια «σεισάχθεια» κομμένη και ραμμένη στα μέτρα όσων λαμόγιων βρέθηκαν με τη θηλιά στο λαιμό, χωρίς κανείς να τους φταίει και χωρίς τίποτε να προσφέρουν στην υπόλοιπη κοινωνία, εκτός από την κατανάλωση των δανεικών σε «μαγαζιά» και «επιχειρήσεις» που ειδικεύονταν σε τέτοιου είδους υπηρεσίες προς τέτοιου είδους «λεφτάδες».

Τώρα τελευταία, ο Φάνης με χίλια παρακάλια κατάφερε τα δόλια τη μάνα του να του αγοράσει ένα λάπτοπ. Κλέβοντας το ίντερνετ από το γείτονα, είναι όλη μέρα σχεδόν on line!  Που τον χάνεις που τον βρίσκεις τρολάρει καθημερινά σε ιστολόγια άποψης και κατακεραυνώνει εκ του ασφαλούς όλους αυτούς που εκφέρουν γνώμη διαφορετική από την δική του. Μιλά για κοινωνικούς αυτοματισμούς, νεοφιλελεύθερα βαμπίρ, ανθρωποφαγικές πολιτικές. Βρίζει νυχθημερόν τους Γερμανούς, τη Μέρκελ, τους εξαποδώ. Υποστηρίζει ευφάνταστα συνωμοσιολογικά σενάρια περί καταστροφής της χώρας και των Ελλήνων. Σκούζει, φωνάζει και κόπτεται για επιστροφή στη δραχμή, για διαγραφή τω δανεικών, για απελευθέρωση της χώρας. Ανακατεύει τον Κολοκοτρώνη, τον Λεωνίδα, τον Παπαφλέσσα και όποιον άλλον ήρωα του έρχεται στο θολωμένο μυαλό του. Οραματίζεται επαναστάσεις του γλυκού νερού, αγώνες, πολέμους, δόξες και φαντάζεται τον εαυτό του έφεδρο ταγματάρχη να ηγείται εκστρατευτικού σώματος που θα καταλάβει το … Βερολίνο. Εν τω μεταξύ, ακόμη και τώρα, ο Φάνης το λαμόγιο, που δεν δούλεψε σχεδόν ποτέ στην ζωή του, απολαμβάνει τα τελευταία ψίχουλα της προηγούμενης δόξας του, καθώς (ελέω νόμου και κρατικώ δικαιώματι) μπορεί να παραγγέλνει σε ξεφτιλιστικές τιμές το φαγητό του από την τοπική Λέσχη Αξιωματικών ως έφεδρος αξιωματικός που είναι τρομάρα του!!!

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 23/08/2012 15:43:38

    Κεντρική Ιδέα: "Όποιος αντιδρά στα μνημόνια, είναι ακαμάτης και λαμόγιο".

    Πιασάρικο το κείμενό σας, αλλά σαν πολύ δεν γενικεύετε, κύριε;

    • Factorx avatar
      Factorx @ Αυριανιστής 23/08/2012 16:13:36

      "αυριανιστή" πας να γίνεις κανονικός αυριανιστής; Αυτή έιναι η κεντρική ιδέα;

  2. Γιαννης Κ avatar
    Γιαννης Κ 23/08/2012 15:45:48

    Παρα πολλες οι αληθειες στο κειμενο... Φοβαμαι ομως οτι και παλι θα ακουσεις περισσοτερες αποδοκιμασιες! Κουραγιο...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Γιαννης Κ 23/08/2012 15:54:22

      Αν η γενίκευση δεν ετίθετο στην υπηρεσία της προπαγάνδας, ασφαλώς οι όποιες σημαντικές αλήθειες θα αποκτούσαν αξία.

      Αλλά, ας απευθύνει ο φίλτατος συγγραφέας τις εύκολες μομφές του κειμένου του:

      -στους μικρομαγαζάτορες των εκατοντάδων χιλιάδων "λουκέτων", που επί χρόνια, ίσως και δεκαετίες, ξεροστάλιαζαν επί 15 ώρες μέσα στα μαγαζιά τους για να μαραζώνουν τώρα χωρίς καν επίδομα ανεργίας...
      -στους μικροϊδιοκτήτες ακινήτων που πίστεψαν τις "μουράτες" διαφημίσεις για μαιζονέττες μέσω φτηνών στεγαστικών δανείων, που τώρα τα χάνουν γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν τα δημευτικά χαράτσια...
      -στα θύματα του ατιμώρητου εγκλήματος του χρηματιστηρίου, τότε που ο τότε κορυφαίος κυβερνητικός ανέθετε στον τότε λογογράφο του και σημερινό κορυφαίο κυβερνητικό να του γράψει λόγους για να πει ότι "το χρηματιστήριο θα πάει στις 7.000 μονάδες"...

      ...και να δούμε αν δεν τον πάρουν στο κυνήγι με τα στυλιάρια.

  3. ΑΙΚ avatar
    ΑΙΚ 23/08/2012 15:59:35

    Tα πράγματα είναι απλά. Επειδή το φαϊ δεν φτάνει γι όλους:
    - Ταϊζουμε τον κ. Κώστα
    - βοηθαμε όσους θέλουν να γίνουν κ. Κώστηδες ( κόβοντας τον κ@λο σε όσους ανεβάσουν τα επιτόκια πάνω από το ρυθμό ανάπτυξης πχ)
    - αφήνουμε να πεθάνουν χωρίς κανένα έλεος οι Φάνηδες αυτής της χώρας. Πριν όμως καθαιρούμε όσους εξ' αυτών ήταν ΔΕΑ γιατί τη στολή αυτή την έχουν φορέσει ήρωες όπως ο Αυξεντίου και είναι ντροπή που τη φόρεσαν και κάποια πασοκια

  4. Βαγγέλης, Πειραιάς avatar
    Βαγγέλης, Πειραιάς 23/08/2012 16:02:14

    Το κείμενο αποτελεί μια Ελεγεία προς τις καλές τράπεζες να φανταστώ που τόσα έχουν προσφέρει σε αυτόν τον τόπο.

    Εύγε!

    Λογοτεχνικά δεν έχει καμία αξία το πόνημα που παρατίθεται εδώ, αλλά είναι ενδεικτικό του ιδεολογικού υποστρώματος του συγγραφέα.

    Για την στόχευση του μην τα ξανάλεμε, Μια ελεγεία για τις τράπεζες.

    ΥΓ: Για τα αναπτυξιακά δάνεια που έπαιρνα οι πολύ μεγάλες ιδρωτικές επιχείρησες και τα οποία αντί να επενδύονται στην ελληνική οικονομία γίνονταν καταθέσεις στην Ελβετία φαντάζομαι δεν μπορεί κάτι θα έχει πάρει το αφτί του συγγραφέα. Όχι τίποτε άλλο αλλά αυτά τα δάνεια που δίνονται την δεκαετία του 1980 αποτελούσαν κομμάτι των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων τα οποία με το επαίσχυντο ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ PSI έχουν χρεοκοπήσει πλέον ολοκληρωτικά καταπίνοντας τις ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΑΝΩΝ.
    Ήταν όμως και η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1980 ΜΙΑ ΛΑΜΡΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ "ΔΙΕΠΡΕΨΕ" ο Ελληνικός ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ. Όπως ΑΛΛΩΣΤΕ "διαπρέπει" και σήμερα.

    Τελικά οι καλές τράπεζες τι συνέβη και δεν πήγαιναν καλά κατά την δεκαετία του 70 στην ΕΛΛΑΔΑ; Εδικά εκεί προς τα τέλη αυτής της δεκαετίας! Για το σήμερα όλοι οι αναγνώστες ξέρουν (σ.σ. δανείζονταν πάμφθηνο χρήμα από την διατραπεζική ευρωπαική αγορά και το χρησιμοποιούσαν για να δανείζουν με επιτόκια που τους εξασφάλιζαν άκοπα υπερκέρδη, τους έλληνες πολίτες). Για το τότε γνωρίζουμε κάτι; Food for thought!

  5. IOANNIS avatar
    IOANNIS 23/08/2012 16:02:15

    ΑΥΡΙΑΝΙΣΤΗ,ΤΑ ΛΕΣ ΟΛΑ ΜΕ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ.ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ,ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ

  6. Ζωή avatar
    Ζωή 23/08/2012 16:06:51

    Θα συμφωνήσω με όλο το σκεπτικό του κειμένου, αλλα μη βγάζουμε και λάδι το τραπεζικό σύστημα. Η μητέρα μου είναι νοικοκυρά, ηλικίας 70 ετών και απλά έχει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο μαζί με τον πατέρα μου ένα ποσό της τάξης των 3.000 ευρώ. Ε μόλις προχθές ήρθε συστημένη πιστωτική κάρτα στο όνομά της με όριο αγορών 15.000 ευρώ και με την δυνατότητα ανάληψης μετρητών. Τώρα γιατί εγώ συνεχίζω και χρεώνομαι την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δεν ξέρω. Προφανώς για να συνεχίζουν να στέλνουν στον κάθε τυχάρπαστο που δεν εχει οικονομικό αντικρυσμα πιστωτικές κάρτες.
    Ευτυχως που η μητέρα μου δεν ξέρει ούτε καν εξ όψεως πως είναι οι πιστωτικές καρτες και με ενημέρωσε για να με ρωτήσει τι είναι αυτο. Εννοείται ότι όταν επισκέφτηκα η ίδια το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο έγινε απλα ενας πανικός.

  7. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 23/08/2012 16:09:56

    Μα, αστειεύεστε τώρα που δεν θα βγάλουμε λάδι τις τράπεζες; Τι το μεμπτό έκαναν αυτά τα ευαγή ιδρύματα και θα έρθουμε εμείς οι ασεβείς να τα κατηγορήσουμε κιόλας; Διεύρυναν τους ορίζοντες και πλούτισαν τις εμπειρίες του νεοέλληνα, προσφέροντάς του αφειδώς και άκοπα διακοποδάνεια, εορτοδάνεια, της Παναγιάς τα μάτια! Και για να δείτε πόσο προσαρμοστικές είναι στους καιρούς, μέχρι και φοροδάνεια τού προσφέρουν τώρα! Ούτε η Μητέρα Τερέζα, λέμε!

  8. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 23/08/2012 16:16:50

    Συγγνώμη Φάκτορα, αλλά εγώ τουλάχιστον έτσι εισπράττω το κείμενο του akenaton. Και, όπως βλέπω και από τα μέχρι τώρα σχόλια, δεν είμαι ο μόνος.

    Κακό πράγμα η γενίκευση...

    • kiwi avatar
      kiwi @ Αυριανιστής 23/08/2012 18:34:36

      Θα συμφωνήσω (για άλλη μία φορά) απόλυτα μαζί σου. Το κείμενο υποβάλλει την ιδέα πως

      (α) οι δανειολήπτες ήταν όλοι λαμόγια τύπου Φάνη, και τώρα θέλουν να χρεωοκοπήσει η χώρα για να σβηστούν τα δάνεια προς τις τράπεζες που ελήφθησαν για να καλυφθεί ο παρασιτικός τρόπος ζωής τους

      (β) όσοι εκφράζονται στο ιντερνετ κατά των γερμανών, των "αγορών" και του μονόδρομου του μηνμονίου (και ενώ οι περισσότεροι από αυτούς ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ την αναγκαιότητα της επανασυγκρότησης του άθλιου ελληνικού κράτους και την αναδιάρθρωση των αξιών της κοινωνίας) είναι παράσιτα τύπου Φάνη, που απλά θέλουν να απαλλαγούν από τα χρέη τους.

      Σε ευθεία προέκταση (την οποία, είμαι σίγουρος, αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι), ο κυρ Κώστας είναι η "σώφρων", "εργατική" γερμανία και ο Φάνης είναι η Ελλάδα, ο κατα την independent επαίτης της Ευρώπης που δεν θέλει να πληρώσει τα χρέη του. Και στις δύο παράλληλες γραμμές σκέψεις, ούτε οι τράπεζες έχουν καμμία ευθύνη (εσωτερικά) ούτε οι ευρωπαίοι (πιστωτές) που τόσα χρόνια κανανε μία χαρα μπίζνες με την ελληνική πολιτική ελιτ, την οποία και "κρατάνε" γερά ...

      Αυτά βγαινουν από το άρθρο. Αν ο αρθρογράφος ήθελε να γράψει (και) κάτι άλλο, απλά απέτυχε παταγωδώς. Αν όντως ήθελε να γράψει αυτά, με τις υγείες του

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ kiwi 23/08/2012 19:07:52

        Εδώ, σε άλλη ανάρτηση, βρέθηκαν γραικύλοι που έγραψαν ότι... προσβλέπουν (!) στον οικονομικό δολοφόνο Τόμσεν και στους λοιπούς τροϊκανούς κατακτητές προκειμένου να... απορριφθεί η εφεδρεία των ΔΥ, οπότε τι άλλο περιμένεις από αυτόν τον βαθιά φθονερό λαό που ακονίζει τα μαχαίρια για εμφύλιο;

    • Factorx avatar
      Factorx @ Αυριανιστής 23/08/2012 19:15:35

      Μηπως το γενικεύεις όμως εσυ; Μήπως πρέπει να δίνουμε όλες τις διαστάσεις του προβλήματος; Για παράδειγμα πόσο μπορείς να εμπιστευτείς στον αντιμνημονιακό αγώνα κλασικούς εκπροσώπους του παλαιοκομματικού συστήματος που επειδή κόβονται οι μίζες και άλλα πολλά το παίζουν τώρα υπερασπιστές του κράτους;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Factorx 23/08/2012 19:21:23

        Σίγουρα δεν έχουν όλοι τις αγνότερες προθέσεις. Άλλο όμως αυτό κι άλλο η ταύτιση όλων των αγωνιζόμενων Ελλήνων με "το Φάνη το λαμόγιο" που απλουστευτικά, αλλά και τόσο σαγηνευτικά, κάνει με προφανή στόχευση ο συγγραφέας.

  9. Βαγγέλης, Πειραιάς avatar
    Βαγγέλης, Πειραιάς 23/08/2012 16:17:08

    Μητέρες Τερέζας που λειτουργούν πάντα με ιδιωτικό χρήμα και όχι κρατικό. Η ιδιωτικοποίηση των κερδών και η κρατικοποίηση των ζημιών δεν αποτέλεσε ποτέ το κυρίαρχο παράδειγμα λειτουργιάς των ελληνικών τραπεζών…. Ποτέ….. ούτε την δεκαετία του 1970 ούτε την δεκαετία του 1980 ούτε και τώρα , βεβαίως. βεβαίως

    ΥΓ: Είπαμε καλοκαίρι είναι να διαβάσουμε και κανένα εφυολογικα, αλλά το κείμενο που παρατέθηκε εδώ… ούτε ως τέτοιο δεν λογίζεται…

    • Factorx avatar
      Factorx @ Βαγγέλης, Πειραιάς 23/08/2012 19:18:13

      Επειδή μου θυμίζεις τον Φάνη διάβασε τι έχουμε γράψει εδώ για τις τράπεζες πλην μιλήσεις για "ελεγείες". Το άρθρο δεν αναλύει όλο το πρόβλημα, δεν τσουβαλιάζει δηλαδή όπως κάνεις εσύ και ο αυριανιστής, Μια πελυρά του πιάνει

  10. arcane avatar
    arcane 23/08/2012 16:17:30

    Εξαίρετη περιγραφή του πως το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα πρώτα στραγγάλισε την πραγματική παραγωγή και στη συνέχεια ενίσχυσε τις αεριτζήδικες δουλειές και την υπερκατανάλωση με δανεικά. Σήμερα οι τράπεζες που έκλεισαν την παραγωγική και εξαγωγική επιχείρηση του πατέρα, που πρώτα δίδαξαν στον γιό του πως όποιος παράγει τιμωρείται και μετά τον ώθησαν στην υπερχρέωση, έχουν την αξίωση να τις ξελασπώσει ο Ελληνας φορολογούμενος. Στο κείμενο όμως βλέπουμε τον πατέρα και τον γιό να πληρώνουν τις όποιες λανθασμένες αποφάσεις τους, ας πληρώσουν και οι τράπεζες τις δικές τους λανθασμένες αποφάσεις χρηματοδότησης με αξιοπρεπείς χρεωκοπίες και με την άμεση απομάκρυνση των διοικήσεων που έλαβαν τις σχετικές λανθασμένες αποφάσεις.

  11. The Vorlon avatar
    The Vorlon 23/08/2012 16:25:40

    ++++ Πολύ σωστός!

  12. xp avatar
    xp 23/08/2012 16:30:47

    Το εντυπωσιακό "ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ" και τα υπόλοιπα ιδεολογήματα,μας φτιάχνουν ωραία.Ξέρετε γιατί? Νομίζουμε υποσυνείδητα ότι είμασταν πολύ σημαντικοί και μια παραβασούλα ήταν μια μεγαλειώδης πράξη.Τα πράγματα είναι απλά Αλλοι φάγανε το λίπος,τα κομματάκια πολλα ασήμαντα -οικονομικώς-άτομα.

  13. Κλέων avatar
    Κλέων 23/08/2012 16:41:49

    Παρ' το αλλιώς akenaton, διότι μπάζει από παντού...

    • Ἀντρέας avatar
      Ἀντρέας @ Κλέων 23/08/2012 16:53:39

      Αυτό! :)

  14. kprotop avatar
    kprotop 23/08/2012 16:56:32

    Όλοι οι Φάνηδες εδώ μαζεύτηκαν για να υποστηρίξουν τον Ελληνάρα Φάνη του κειμένου.ΜΠΡΑΒΟ akenaton που έχεις το θάρρος να πεις τα πράγματα με το όνομα τους.

    • Βαγγέλης, Πειραιάς avatar
      Βαγγέλης, Πειραιάς @ kprotop 23/08/2012 17:24:29

      Χο, χο, χο. Αυτό είναι πράγματι το βρηκες. Όποτε θες μιλάμε για τα χρόνια εργασίας μας και για όλα τα άλλα. Ανά πάσα στιγμή.

    • arcane avatar
      arcane @ kprotop 23/08/2012 17:58:36

      Κάθε άλλο kprotop, ο Φάνης χρωστάει και πρέπει να εξωφλήσει. Οι τράπεζες που τον δάνεισαν όμως έκαναν μικρότερο λάθος από τον ίδιο; Κατά τη γνώμη σου δικαιούνται ηθικά έστω και μία δεκάρα από τον Ελληνα φορολογούμενο γιά να καλύψουν τη χασούρα τους; Αυτοί ενέκριναν τα δάνεια του Φάνη, αυτοί να τα πληρώσουν. Οσο δικαιούται προνομιακή μεταχείρηση ο Φάνης τόσο δικαιούνται και οι τράπεζες!

      • kprotop avatar
        kprotop @ arcane 23/08/2012 21:04:05

        arcane:Οι τράπεζες δεν σου βάζουν το πιστόλι στον κρόταφο για να ζητήσεις δάνειο.
        Βαγγέλη:Την έχεις πιο μεγάλη, όπως όλοι οι Ελληνάρες.

        • arcane avatar
          arcane @ kprotop 24/08/2012 01:04:23

          Σου βάζανε! Δες την περίπτωση που αναφέρει παραπάνω η Ζωή με τη μητέρα της και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Ξέρω περιπτώσεις που έστελναν πιστωτική κάρτα χωρίς να τη ζητήσεις, χωρίς να είσαι πελάτης, χωρίς να έχουν εκκαθαριστικό σου και χωρίς να σε ξέρουν! Μετά έπρεπε να τρέχεις εσύ να τη κλείσεις ξοδεύοντας το χρόνο σου τζάμπα, άσε που στο κατάστημα της τράπεζας δεν εδέχοντο να την κλείσουν, έπρεπε να βάλεις δικηγόρο! Σίγουρα δεν είναι όλοι οι Φάνηδες έτσι, αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις η τράπεζα θα έπρεπε να χάνει κάθε δικαίωμα διεκδίκησης της αξίωσής της.

        • Βαγγέλης, Πειραιάς avatar
          Βαγγέλης, Πειραιάς @ kprotop 28/08/2012 04:05:53

          Όχι «φίλε μου», απλά επειδή έχω εργαστεί πολύ και έχω σπουδάσει επίσης πολύ, δεν ανέχομαι αστειότητες και νεοφιλελεύθερα φλιναφλίματα.
          Βλέπεις το αποτυχημένο αισθητικά κείμενο που έχει παρατεθεί εδώ λέει και άλλες αστειότητες, περί αφεντικών που δούλευαν για να κάνουν τους εργαζομένους πλούσιους και άλλες τέτοιες αστειότητες

          Φαντάζομαι κάποια από τις πάμπολες επιστημονικές εργασίες για την οικονομική ανισότητα που διέρκινε την ελληνική κοινωνία, δεν μπορεί θα έχεις δεί κάπου…
          Οσο για τα χάλια των ελληνικών μιρκομεσαίων επιχειρήσων και το κατά ποσο τειρούσαν (1960, 1970) και τηρούν τους νόμους (φορολογικά, εργασιακά) καλύτερα να μην αναφερθω καν… υπάρχουν άλλωστε και μελέτες και άρθρα… δεν απευθύνεται σε χαζούς το άρθρο, φαντάζομαι…

          • akenaton avatar
            akenaton @ Βαγγέλης, Πειραιάς 29/08/2012 01:40:17

            Λυπάμαι που διατάραξα τόσο πολύ την "αισθητική" σας με το κείμενό μου, ώστε να αναγκαστείτε να το δηλώσετε δις! Είμαι βέβαιος πως θα προσπαθήσετε να ανεβάσετε την αισθητική των αναγνωστών του αντινιούζ, παραθέτοντας λίαν συντόμως κάποιο άρτιο αισθητικά δικό σας κείμενο.

      • akenaton avatar
        akenaton @ arcane 23/08/2012 21:46:48

        Η άποψή μου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών έχει κατατεθεί προ πολλού: κοινές μετοχές με δικαίωμα ψήφου (προσωρινή κρατικοποίηση) στο δημόσιο αν τα χρήματα "χρεωθούν" στο κρατικό χρέος. Αργότερα, επαναπώληση των μετοχών και (ίσως) προσπορισμός κάποιου κέρδους ακόμη! Όπως Αμερική!

        • arcane avatar
          arcane @ akenaton 23/08/2012 22:25:49

          Σωστός!

  15. Mike avatar
    Mike 23/08/2012 17:25:03

    Κατα την γνωμη μου και στον Κωστα και στον Φανη κατι ειναι λαθος...και οι δυο στο τελος καφενειο καταντησαν....(οικονομικα εννοω)

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Mike 23/08/2012 22:11:25

      Το λάθος τους είναι του μεν πρώτου ότι εμπιστεύτηκε μια ανύπαρκτη αξιοπιστία του συστήματος μας (κράτος-οικονομία-πολιτική), του δεύτερου ότι βασίστηκε στην αποδεδειγμένη αναξιοπιστία του.

  16. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 23/08/2012 17:55:51

    χα χα χα !!! Εμένα πολύ μου άρεσε το κείμενό σας Αkenaton. Μπράβο. Απλά απουσιάζουν κάποιες καθοριστικές για την διαμόρφωση της Ιστορίας και για την κατάληξή της ΄΄μορφές΄΄, από τον μπερντέ του θεάτρου σκιών μας..... Δεν πειράζει όμως, με λίγη φαντασία, τους βλέπουμε ολοζώντανους κι αυτούς να ...χορεύουνε όλο υστερία, έρμαιοι στα χέρια του μπαρμπαΣπαθάρη!!!

  17. andreas avatar
    andreas 23/08/2012 18:07:51

    TELEIO...

  18. Κυθηριος avatar
    Κυθηριος 23/08/2012 18:59:25

    Εγώ προσωπικά θέλω να εστιάσω στη διαφορά νοοτροπίας του κ.Κώστα,με τον γιό του το Φάνη,που δεν είναι γιός του,γιατι αν ήταν,σίγουρα κάτι καλό θα έπαιρνε από τον πατέρα του,αλλά δεν έχει σημασία.Η ουσία είναι ότι ο σκληραγωγημενος κ.Κώστας έτρωγε για να ζήσει,ενώ ο μαλθακοαναθρεμενος Φάνης ζούσε για να "τρώει"...

    • Ερωτοφωτόσχιστος avatar
      Ερωτοφωτόσχιστος @ Κυθηριος 24/08/2012 01:02:12

      Ακριβώς!! Μπράβο Akenaton! Προσυπογράφω!!

  19. Factorx avatar
    Factorx 23/08/2012 19:38:05

    Που την ειδες την γενίκευση; Εσύ το γενικεύεις για να προβοκάρεις το κείμενο - και την αλήθεια. Και επειδή ήξερα τις αντιδράσεις το διάβασα τρεις φορές πριν το ανεβάσω. Θέλεις, επίσης, να σου μιλήσω με συγκεκριμένα πραδείγματα πως τα λαμόγια του ΠΑΣΟΚ αναβαπτίστηκαν σε "αντιμμνημονιακούς αγωνιστές" μέσω του ΣΥΡΙΖΑ, ή των ανελ; Θα το κάνοθμε κι αυτό - υπομονή

    • je te connais par la folie terrible du peuple avatar
      je te connais par la folie terrible du peuple @ Factorx 23/08/2012 21:05:41

      το κείμενο αναποδογυρίζει την αλήθεια. την ελλάδα την κατάστρεψε η γενιά του πατέρα ή γενιά του σαράντα ή baby-boomers ή γενιά του πολυτεχνείου ή ο λαός στην εξουσία ή ο χωριάτης στην εξουσία ή δώσε θάρρος στο χωριάτη να σ'ανέβει στο κρεβάτι.

      • akenaton avatar
        akenaton @ je te connais par la folie terrible du peuple 23/08/2012 23:06:41

        Ο κύριος Κώστας δεν είναι του '40 είναι του '30 προπολεμικός! Αυτή η γενιά που μεγάλωσε (ειδικά στην Ελλάδα) μέσα σε αίμα, φτώχεια και στάχτη.
        Τώρα ο κύριος Κώστας είναι 80ρης. Ο Φάνης τώρα κοντεύει σιγά-σιγά τα 50! Η γενιά των σημερινών 50ρηδων και 60ρηδων ξεκίνησε το "πάρτι". Ακολούθησαν οι μικρότεροι.

  20. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 23/08/2012 19:44:25

    ...Το κακό και το άδικο, είναι που τελικά καλούμαστε να πληρώσουμε ΟΛΟΙ την ασωτία, την ανοησία, την αχρειοσύνη, τη ματαιοδοξία, τη φαυλότητα, τη νοητική στέρηση, τη μεγαλομανία, τα κόμπλεξ και όλα τα εν πληθώρα ελαττώματα και ...ψυχικές αναπηρίες των εκατομμυρίων Φάνηδων.... TRAGIC !!!!! :-))

    • Αθηνά-Μαρία avatar
      Αθηνά-Μαρία @ BLACKQUEEN 23/08/2012 21:13:26

      Παιδιά, ξέρετε τι σκεπτόμουν διαβάζοντας το ομολογουμένως γλαφυρό κείμενο; Ο κύριος Κώστας είναι ο Ελληνας πρό ΠΑΣΟΚ και ο Φάνης ο fredoccino -Ελληνας μετά την λαίλαπα ΠΑΣΟΚ ... Τόσο απλά.

  21. akenaton avatar
    akenaton 23/08/2012 20:03:55

    1. Για όλους όσους "μυγιάστηκαν" από το κείμενό μου, ζητώ συγνώμη που δεν πρόσθεσα από κάτω το γνωστό: "κάθε ομοιότης με πραγματικά πρόσωπα ή καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική".
    2. Οι τράπεζες δεν είναι ούτε "καλές" ούτε "κακές". Επιχειρήσεις είναι που αντί για άλλο εμπόρευμα "πωλούν" χρήμα και υπηρεσίες γύρω από αυτό. Για κάθε στρέβλωση, κάθε ανωμαλία και κάθε παρανομία κατά τη λειτουργία τους, υπεύθυνη είναι η κεντρική διοίκηση που (οφείλει να) ελέγχει τους κανόνες του "παιχνιδιού" στην αγορά. Οι τράπεζες ως εκ τούτου δεν έχουν ανάγκη ούτε από "ελεγείες" ούτε από λιβέλους. Οι πιο "συστημικοί", προβλέψιμοι και εν τέλει χειραγωγήσιμοι "διαμαρτυρόμενοι" - "αγανακτισμένοι" είναι όσοι στρέφονται αποκλειστικά κατά των τραπεζικών επιχειρήσεων, παραβλέποντας και δίνοντας συγχωροχάρτι στις τεράστιες ευθύνες του κράτους και του πολιτικού συστήματος εν γένει ως προς την εύρυθμη ή μη, λειτουργία του τραπεζικού συστήματος.
    3. Θα ήθελα από βάθους καρδίας να αφιερώσω αυτό το κείμενο σε όλους τους "κυρίους Κώστες" γύρω μας, που άντεξαν σε περασμένα χρόνια και διατήρησαν επιχειρήσεις με επιτόκια 25 και 30% αλλά και που ακόμη και όταν "ηττήθηκαν" επιχειρηματικά, ποτέ δεν ηττήθηκαν στο πεδίο των αξιών και της ανάληψης των ευθυνών και των λαθών που τους αναλογούσαν. Μονάχα από τέτοιους επιχειρηματίες και από τέτοιον ιδιωτικό τομέα μπορούμε να ελπίσουμε σε ανάκαμψη της οικονομίας μας και έξοδο της χώρας από την φοβερή κρίση όπου έχει στριμωχτεί, από τους "Φάνηδες" της μεταπολίτευσης και τους πολιτικούς και κοινωνικούς εκμαυλιστές τους.

    • Citizen D avatar
      Citizen D @ akenaton 23/08/2012 20:21:32

      Πολύ εύστοχα κείμενα, τόσο το αρχικό όσο και η διευκρίνιση.

      Πόσοι στον "κ. Κώστα" βλέπουν τον εαυτό τους ή τον πατέρα τους;

      Πόσοι στον "Φάνη" βλέπουν τον εαυτό τους ή το γιό τους ;

      Στα σχόλια "εφάνησαν" πολλοί "Φάνηδες".
      Απογοητευτικό διότι έτσι δεν βγαίνουμε από το "τούνελ"

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ akenaton 23/08/2012 22:07:45

      Ειδικά για το 3, νομίζω πως ένας πραγματικός κος Κώστας που κατάφερε τουλάχιστον στη ζωή του ο γιος του να μην γίνει "Φάνης" θα σε ευχαριστούσε για την αφιέρωση. Ας ελπίσουμε ότι θα μπορέσουμε να ξαναγεμίσουμε "Κώστηδες", εμπνεόμενοι από τους παλαιότερους.

  22. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 23/08/2012 20:57:35

    Κάποιος που πήρε ένα δάνειο 20 εκ δραχμές το 1978, το 1988 έφτανε να χρωστάει 500 εκ δραχμές. Τα επιτόκια δανεισμού ήταν 35% και αποταμίευσης
    25%. Ο κύριος Κώστας αν ήταν σε άλλη χώρα θα ήταν εκατομυριούχος.

    Ο Φάνης ως παιδί της μεταπολίτευσης έζησε αυτό που του πρόσφεραν και στο τέλος έγινε επαναστάτης, εναντίον σε αυτό που ο ίδιος δημιούργησε.

  23. Απορών avatar
    Απορών 23/08/2012 21:33:40

    Εξαιρετικό! Εύγε!

  24. TopGunZ avatar
    TopGunZ 23/08/2012 21:57:06

    Σε αυτό το κείμενο ειδικά σου βγάζω το καπέλο akenaton. Ξέρεις πόσοι "Κώστηδες" υπάρχουν που κρατάνε ακόμα ψηλά το κεφάλι και γελάνε βλέποντας τους διάφορους "Φάνηδες" να παραπονιούνται που τέλειωσε το πανηγύρι? Αλλά θα συμφωνήσω με τον Κυθήριο πως σπάνια ο Φάνης είναι γιος του Κώστα. Γιατί όσους γνώρισα που στήσανε με κόπο κάτι, ασχέτως τελικού οικονομικού αποτελέσματος, τα παιδιά τους βγήκαν σώνικα. Όταν βλέπεις τον κανακάρη να τρώει τα έτοιμα του μπαμπά, τότε ξέρεις ότι τα έτοιμα αποκτήθηκαν με τέτοιον τρόπο που διαπαιδαγώγησαν και τον κανακάρη στην ευκολία.

  25. Δικερως avatar
    Δικερως 23/08/2012 22:29:19

    Πεφωτισμενα περιγραφικος.
    Ευγε.
    Παντως δεν θα'ταν ασχημα να ξεραμε και το nickname του Φανη,γιατι κατι μου
    φερνει,κατι μου φερνει...

  26. xp avatar
    xp 23/08/2012 22:38:48

    Ειμουν στα δικαστήρια προ μηνός μάρτυρας.Ξαφνικά άκουσα την υπόθεση ενός παλιού αφεντικού μου, πτώχευση,ακάλυπτες επιταγές κτλ.Οταν ήρθα απο Σ.Αραβία στην δεκαετία 90-προς το τέλος-ήταν Δεκέμβρης.Ημουν μπλακ (λόγω ήλιου)και με έβαλε να δουλέψω σε ένα πολύ μπλακ έργο.Με είχε ανάγκη και του τα πήρα πολύ χοντρά γιατί έμπαινε στο χρηματιστήριο και δεν ήθελε να ξεφτιλιστεί στα πρόβατα......Τέλος πάντων ,ρώτησα την δικηγόρο τι κάνει ο κύριος Ντίνος? Ε δε βλέπεις με έχει και τρέχω .Καλά είναι ,στην Ζυρίχη μένει.........Αλλά δεν τα λέει ο ακένατον αυτά....

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ xp 23/08/2012 22:53:46

      Ο κυρ-Ντίνος είναι ο "μπαμπάς" του "Φάνη".

  27. xp avatar
    xp 23/08/2012 22:52:37

    Εντάξει ,έγιναν υπερβολές από πολλούς! Αλλά η πλέμπα,δυστυχισμένα άτομα ειναι,δεχονται όλη την κριτική.Για να γλιτώνουν τα λαμόγια!Εχουν κάνει οι τύποι απίστευτα πράγματα και ασχολείστε με τον φουκαρά !Ειναι ανάγωγο! Θυμάμαι βρέθηκα με τον κον Ντίνο στο τέλος της δουλειάς που είχα αναλάβει στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.Εμαθα έχεις προβλήματα ,μου είπε!Φυσικά κε Ντινο,αφού υπάρχουν ανυπέρβλητες οικονομικές εκρεμμότητες ,του απάντησα.Μου έχουν βγάλει και καραμπίνα κανα δυο φορές....Προχώρησε μερικά μέτρα.Γύρισε και μου είπε:Χρήστο ,όταν μιλάς μαζί μου ,θα ήθελα να σε παρακαλέσω ,δεν θα μου μιλας ποτέ ΓΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ.Σου έχω αρνηθεί κάτι σε όσα μου ζήτησες? Η ζωή πάντα είναι άδικη. Μην κάνουμε διάπλαση των παίδων στην ελεύθερη αγορά ! Ετσι είναι ! Και για τον Κωστίκα και γιατον Γιορίκα !!!!

  28. Carl Sagan avatar
    Carl Sagan 24/08/2012 01:08:00

    Διασκεδαστικό το ανάγνωσμα, και φωτίζει και κάποιες πτυχές των σημερινών μας προβλημάτων. Που είναι πρωτίστως ηθικά. Τα ήθη μας είναι το πρόβλημα, δεν είναι συμβατά με μια κοινωνία που ανακάμπτει. Είναι συμβατά με μια κοινωνία που καταρρέει.

  29. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 24/08/2012 01:13:30

    Ο καθ' όλα άξιος και έντιμος και συμπαθέστατος, από τα γραφόμενα του αρθρογράφου, κύριος Κώστας πρέπει να έκανε τουλάχιστον ένα λάθος! Πρέπει να μεγάλωσε το Φάνη ως ξεχωριστό παιδί, διαφορετικό από τα παιδιά των εργαζομένων του. Ίσως να τον πήγε και σε "καλό" σχολείο, αφού διαφαίνεται πως τότε είχε τη δυνατότητα.
    Θεωρώ πολύ δύσκολο, ένα παιδί που ήξερε τους κόπους του πατέρα και τις δυσκολίες του στη δουλειά, που μεγάλωσε σε γειτονιά-γειτονιά και όχι στις γνωστές υπνουπόλεις και πήγε στο ίδιο σχολείο που πάνε και τα παιδιά των εργαζόμενων στην επιχείρηση του πατέρα του, δηλαδή με τα παιδιά της τάξης του, να βγει τεμπελάκος και εραστής των δουλειών του ποδαριού και του εύκολου χρήματος.
    Τώρα θα μου πείτε πως από το ρόδο βγαίνει και αγκάθι και δεν θα έχετε άδικο. Αλλά δεν σας κρύβω πως θα ήθελα να μπορούσα να ήξερα τί λέει επ’ αυτού του ζητήματος ο κ. Κώστας. Τώρα που στα 80 του τα έχει δει όλα και πολλές φορές ο νους του θα ταξιδεύει προς τα πίσω στο χρόνο, τότε που ο Φάνης ήταν μικρός! Στα μάτια κάθε γονιού ο γιος του είναι αναμφισβήτητα ο μικρός πρίγκιπας, ως ό, τι πιο πολύτιμο έχει, αλλά αυτό καλό είναι να μην το νοιώθει το ίδιο το παιδί, για τον εαυτό του. Αυτή η έρμη Αυτογνωσία, είναι τελικά μεγάλο κεφάλαιο για την ζωή του ανθρώπου!

  30. xp avatar
    xp 24/08/2012 01:42:13

    Αφροδίτη η ελεύθερη αγορά δουλεύει αλλιώς ,αν πας με το σταυρό στο χέρι είσαι νεκρή!

    • akenaton avatar
      akenaton @ xp 24/08/2012 10:43:28

      Εννοείτε στην Πασοκική Ελλάδα ασφαλώς! Στον υπόλοιπο (αναπτυγμένο) κόσμο η αγορά έχει κανόνες που εφαρμόζονται και συναλλακτικά ήθη που τηρούνται απαρεγκλίτως ακόμη και από όσους Έλληνες επιχειρούν εκεί. Παντού υπάρχουν οι εξαιρέσεις και τα "λαμόγια" αλλά πουθενά δεν είναι ο κανόνας όπως εδώ.

  31. Αναστάσιος avatar
    Αναστάσιος 24/08/2012 09:06:19

    Παγκάλια λογική.Εύγε.Οι πολίτες φταίνε που δεν υπήρξαν "Κάλχας" του ξεπουλήματος τους.Γιατί δεν τα έλεγες αυτά πριν δέκα χρόνια ,φωστήρα Akenaton,για να τους σώσεις ;Δεν κυβερνήθηκε η Ελλάδα από πολιτικούς ;Τους απαλλάσσεις από τις ευθύνες τους και τα ρίχνεις πολίτες ;Συγχαρητήρια.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αναστάσιος 24/08/2012 10:37:43

      Τα έλεγα αγαπητέ μου! Πολέμησα το σύστημα ΠΑΣΟΚ από την αρχή, το 1981 με όλες μου τις δυνάμεις. Από το 1990 τα έλεγα που "χτύπησε" το πρώτο καμπανάκι. Το 2001 τα έλεγα που αποπέμφθηκε "μετά Βαΐων και κλάδων" ο έρμος ο Γιαννίτσης. Ήμουν κάθετα αντίθετος στους Ολυμπιακούς του 2004 σε σημείο να με λοιδορούν εχθροί και φίλοι. Τα έλεγα (σε όσους άκουγαν) για τη φούσκα του χρηματιστηρίου όπου δεν ενεπλάκην ούτε με ένα χιλιάρικο. Επί πολλά χρόνια υπήρξα ο "γραφικός" της παρέας που προέβλεπε ακριβώς την σημερινή κατάντια. Δεν χρειαζόταν να είναι κανείς οικονομολόγος για να το καταλάβει. Όποιος έκανε ποτέ δική του δουλειά, έβλεπε επακριβώς τι μας περίμενε (εκτός κι αν τον "βόλευε" να μην βλέπει). Τα έλεγα και τα εφάρμοζα, στη δουλειά μου, στην οικογένειά μου, όπου περνούσε ο λόγος μου. Τα έλεγα αλλά κανείς δεν ήθελε να ακούσει. Ήταν πολύ γλυκιά η δανεική ζωή και κυριαρχούσε το μότο: "ότι φάμε, ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο κώκος μας".

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ akenaton 24/08/2012 11:05:30

        Τότε, γιατί προτιμάτε να δίνετε έμφαση στις ευθύνες του "Φάνη" (και όχι σε όσους δημιούργησαν, αλλά και πήραν στο λαιμό τους, τους "Φάνηδες"); Και γιατί προτιμάτε να υπερθεματίζετε φθάνοντας αυθαίρετα από το μέρος στο όλον (όσον αφορά στους σημερινούς διαμαρτυρομένους); Και εγώ έκανα όσα λέτε παραπάνω, δεν έπαιξα ούτε δραχμή στο χρηματιστήριο (όταν τα τότε κυβερνητικά παπαγαλάκια μέσω των εφημερίδων προέτρεπαν ακόμα και... ανέργους να παίξουν για να βγάλουν μόνο σε μια μέρα 7%), αντιτάχθηκα σθεναρά στο εθνικό έγκλημα των λεγόμενων "ολυμπιακών αγώνων", δεν δραστηριοποιήθηκα σε κανένα κλάδο/επάγγελμα-φούσκα, ήμουν πάντα συνετός στην οικονομική διαχείριση αλλά και στο βίο το δικό μου και της οικογένειάς μου, κι όμως οι συνέπειες των ατελέσφορων μνημονίων με χτυπάνε και εμένα εξίσου και, όπως είναι εύλογο, διαμαρτύρομαι. Λοιπόν; Είμαι ακαμάτης και αεριτζής;

  32. akenaton avatar
    akenaton 24/08/2012 10:45:14

    Εύκολοι οι χαρακτηρισμοί αγαπητέ (παιδί)τζιμάνι!

  33. akenaton avatar
    akenaton 24/08/2012 11:24:07

    Τελικά, εσείς γενικεύετε, όχι εγώ. Η (πραγματική) ιστοριούλα μου αν την δείτε λιγάκι πιο αντικειμενικά θα καταλάβετε ότι προσπαθεί να "φωτίσει" μερικές παραμέτρους της οικονομικής ιστορίας της χώρας. Δεν σημαίνει πως όλοι όσοι διαμαρτύρονται είναι "Φάνηδες" αλλά προσπαθεί να υπαινιχθεί πως υπήρξε μια κατάρρευση (ακόμη και ηθική) στην κοινωνία και στο επιχειρείν τα τελευταία 30 χρόνια και αρκετοί υπεύθυνοι και "οπαδοί" αυτής της κατάντιας, προσπαθούν απεγνωσμένα να καλύψουν τις "πομπές" τους μέσα από το κίνημα των "αγανακτισμένων" όντας πολλές φορές "βασιλικότεροι του βασιλέως". Αν δεν βρίσκετε κάποια αλήθεια σε αυτό, τότε υπάρχει διαφορά εκτιμήσεων και αντίληψης μεταξύ μας, κάτι που δεν είναι και προς "θάνατον"!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ akenaton 24/08/2012 11:31:21

      Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση. Να ξέρετε πάντως πως, μέσα από το στήσιμο του κειμένου σας, προκύπτει το όλον και δεν φωτίζεται απλώς το μέρος. Όπως, άλλωστε, σας επισήμαναν και άλλοι σχολιαστές.

      • Factorx avatar
        Factorx @ Αυριανιστής 24/08/2012 11:59:34

        Αυριανιστή το γεγονός ότι επιμένεις δίκην ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ για να μην μπω και Γκαίμπελς να αγνοείς ότι το άρθρο δεν αναφέρεται στις τράπεζες, την τροικα και την Μέρκελ αλλά στην νοοτροπία ορισμένων εξ ημών είναι πολύ απογοητευτικό. δεν αλλάζουμε με τίποτα

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Factorx 24/08/2012 12:45:05

          Φάκτορα, ξέρεις ότι τη συγκεκριμένη νοοτροπία της αμεριμνησίας την αντιστρατεύομαι, και εις επίρρωσιν σού θυμίζω και το παρακάτω άρθρο, ήδη από το "μακρινό" 2008, που δεν προμήνυαν και πολλά τη λαίλαπα που θα ακολουθούσε: h**p://www.antinews.gr/2008/11/13/4249/

          Όμως, δεν φταίω εγώ αν το κείμενο του akenaton "οδηγούσε" στα συμπεράσματα της συλλογικής ευθύνης. Δεν ήμουν ο μόνος που έβγαλε αυτό το συμπέρασμα. Αυτή είναι η θέση μου, και δεν καταλαβαίνω πού "κολλάει" σε αυτά ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε ο ΑΝΕΛ.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Αυριανιστής 24/08/2012 16:57:43

            Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο σας και τα σχόλιά σας σε αυτό, θα μπορούσα να τα προσυπογράψω ατόφια! Δεν καταλαβαίνω τον λόγο της διαφωνίας σας με το παρόν άρθρο ......

  34. Γ.Σ. avatar
    Γ.Σ. 24/08/2012 11:27:41

    Μερικοί φίλοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, ότι το άρθρο δεν αναφέρεται στις τράπεζες και τα (εκούσια) θύματά τους, αλλά στη λογική και νοοτροπία του Φάνη. Ομως, κάπου φταίει και ο κ. Κώστας, διότι προφανώς δεν έπαιρνε τα καλοκαίρια τον μαθητή γιό του στη δουλειά, να μάθει πως βγαίνει το ψωμί , αντιθέτως τον χρηματοδοτούσε 7 χρόνια για να τελειώσει ένα ΤΕΙ, μέχρι τα 25 του!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γ.Σ. 24/08/2012 16:52:05

      Α, ναι! Εδώ φταίει, το σωστό να λέγεται.

  35. chris avatar
    chris 24/08/2012 11:56:45

    Το μονο που δεν μας ειπες ειναι το σε ποια συνιστωσα του ΣΥΡΙΖΑ ειναι

  36. Προφήτης avatar
    Προφήτης 24/08/2012 12:07:40

    akenaton Συγχαρητήρια!
    Προσυπογράφω κάθε λέξη.

    Είναι εμφανές τι και ποιους εννοείς.
    Οι παρανοήσεις που έγιναν, ότι υποστηρίζονται οι τράπεζες, απηχούν την μετά το 1981 σύγχυση αξιών στην ελληνική κοινωνία.

    Εννοείται ότι οι τράπεζες είναι από τα πιο πονηρά - πλην απαραίτητα- μαγαζιά.
    Αλλά δεν γνωρίζω να χορήγησαν σε κανέναν δάνειο με το πιστόλι στον κρόταφο.

    Οι αποστολές πιστωτικών καρτών χωρίς αίτηση, έμμεση ώθηση σε δανεισμό, δείχνουν ανεπαρκή κρατική προστασία του καταναλωτή. Δυστυχώς όμως οι καταναλωτές δεν οργανώνονται για να αποτελέσουν ομάδα κοινωνικής πίεσης και να επιβάλουν θεσμικό έλεγχο της αγοράς.

    Από διαίσθηση δεν πιστεύω ότι το κείμενο είναι αποτέλεσμα μόνο κοινωνικής παρατηρητικότητας, αλλά περιέχει και βιωματικά ψήγματα. Είτε άμεσα είτε στον περίγυρο.

    Έχουμε πολλές αξίες κοινές. Χαμένες σήμερα, μετά από 30 χρόνια εύκολου χρήματος.
    Αλλά η ανάγκη είναι ο καλύτερος δάσκαλος.

    • Tzimanis avatar
      Tzimanis @ Προφήτης 24/08/2012 12:38:08

      Και εσύ βρε Βρούτε; Χαλάστηκα.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Tzimanis 24/08/2012 13:38:31

        @Tzimanis, γιατί αγαπητέ; Συμφωνώ με τις περιγραφές.Έχω δει δεκάδες παρόμοια παραδείγματα κυρΚώστα-Φάνη, σε άπειρες παραλλαγές.

        Ο σχολιασμός, κατά τη γνώμη μου, "έφυγε" προς τα τραπεζικά. Ενώ η ανάρτηση ήταν κοινωνιολογική καταγραφή με τις επακόλουθες πολιτικές συνέπειες.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Προφήτης 24/08/2012 12:54:47

      Προφήτη, ασφαλώς και δεν οδήγησαν κανέναν οι τράπεζες με το πιστόλι στον κρόταφο.

      Όμως, την περίοδο του απότομου boom στον τραπεζικό δανεισμό, που όλως "συμπτωματικώς" συνέπεσε και με τη ληστεία του χρηματιστηρίου, ο μέσος Έλληνας πολίτης έβλεπε:
      -τον τότε ΥΠΕΘΟ να τον διαβεβαιώνει ότι "το χρηματιστήριο θα φτάσει στις 4500 μονάδες" και τον τότε πρωθυπουργό να αναπτύσσει τη θεωρία της "ισχυρής Ελλάδας"
      -τα media να κατακλύζονται από διαφημίσεις για το greek dream της μαιζονέττας με στεγαστικό δάνειο στο 100% της εμπορικής αξίας (!) και επιτόκιο 2%

      Πόσο ποσοστό του πληθυσμού νομίζεις ότι, ακούγοντας και βλέποντας όλα αυτά (και πολλά άλλα πασπαλισμένα με χρυσόσκονη), είχε την πληροφόρηση ή/και την ευθυκρισία να διαγνώσει ότι ήταν μια αστραφτερή φούσκα που θα έσκαγε; Και, το κυριότερο, ότι η φούσκα θα έσκαγε και πέρα από την ατομική ικανότητα κάποιου να αποπληρώνει τα δάνειά του; Όταν, πολύ σύντομα, αρχίσουν οι κατασχέσεις ακινήτων ακόμα και σε όσους εξακολουθούν να είναι συνεπείς ως δανειολήπτες, αυτή τη φορά από την εφορία, λόγω της αδυναμίας τους να πληρώσουν και τη δημευτική υπερφορολόγηση που προέκυψε τον τελευταίο χρόνο, τι θα πούμε σε όλους αυτούς τους συνεπείς δανειολήπτες; "Ας προσέχατε", όπως είχε πει ο Σημίτης στα θύματα του εγκλήματος του χρηματιστηρίου;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 24/08/2012 12:56:22

        διόρθωση: 7000 μονάδες

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Αυριανιστής 24/08/2012 14:07:30

        Αυριανιστή, κατά τη γνώμη μου ο σχολιασμός ξέφυγε προς τα τραπεζικά. Δεν είναι αυτό το ρεζουμέ της ανάρτησης.

        Οι τράπεζες εδώ αντιμετωπίζονται σαν ένας από τους εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα ανθρώπινα, όπως θα μπορούσε να είναι και μια φυσική καταστροφή, ένας σεισμός.

        (Αντιμετωπίζονται) Σαν ένα ΜΕΣΟ για τη ζωή των ανθρώπων, όχι υπό το κριτικό πρίσμα "καλό-κακό", "ηθικό-ανήθικο".

        Αυτή ήταν η αντιμετώπιση της κοινωνίας στις τράπεζες μέχρι τη δεκαετία του 90.

        Απο κει και πέρα επέλασε ο νεοφιλελευθερισμός με την απορρυθμισμένη αγορά και αποχαλινώθηκαν οι τράπεζες. Ζήτημα κοινωνική κυριαρχίας. Μπορεί να μη σου αρέσει, αλλά η ισχύς καθορίζει τα κοινωνικά δεδομένα. Τη δεκαετία του 80 π.χ. κουμάντο έκαναν οι πασόκοι.

        Σε μερικές διαπιστώσεις σου συμφωνώ, αλλά πες μου τι έκαναν οι τραπεζοκαμμένοι;

        Αυτό το σύστημα δουλεύει με πίστωση. Δεν υπάρχει τρόπος να απολαύσεις όλα τα αγαθά που παράγει ο καπιταλισμός αν δεν δανειστείς ή αν δεν κλέψεις.

        Και εκμεταλλεύεται τους λιγότερο ενημερωμένους. Η κλασσική ατάκα του χρηματιστή στη Γουωλ Στρητ : "Δεν υπάρχει νόμος που να απαγορεύει να εκμεταλλεύεσαι τους μαλάκες".

        Εσύ ομνύεις στο όνομα του αδυνάμου, του "μαλάκα" που έρχεται από μια άλλη, πιο αθώα κοινωνία. Μαζί σου, αλλά τα δεδομένα έχουν αλλάξει.

        Και μην "παίρνεις στους ώμους σου" όλες τις αποκοτιές που έχουν κάνει οι άνθρωποι από απληστία ή ματαιοδοξία, και μετά τους φταίνε οι τράπεζες.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Προφήτης 24/08/2012 17:01:36

      Υποκλίνομαι στην διαίσθησή σας!

  37. xp avatar
    xp 24/08/2012 13:26:49

    Συμφωνώ με τον Αυριανιστή.Είμαι έμμεσα κερδισμενος από το χρηματιστήριο γιατί εκείνη την περίοδο δούλευα σαν στέλεχος και οι αμοιβές ήταν υψηλές.Αλλά δεν φταίνε και όλοι:Κάποτε διάβαζα για ένα μηχάνημα που κατείχε η εταιρεία που έμπαινε στο χρηματιστήριο στο βιβλιαράκι της τράπεζας.Νόμιζα ότι άκουγα για αντλητικό συγκρότημα αποξήρανσης της λίμνης Κωπαίδας ! Ηταν μια απλή αντλία βυθού (αξίας δεκάδων ευρώ).Θεωρώ οτι σώθηκα τυχαία (ή ο Θεός?) το 2006 όταν ήθελα να μετατρέψω τα δολλάρια που είχα νομιμότα κερδίσει από εργασία στο εξωτερικό ,σε ομόλογα....Ηθελα να εισπράξω τότε κάτι χρήματα από το δημόσιο(για μια δουλειά).Λόγω ενός μπερδέματος πήγα στο Υπ.Οικονομικών.Από την συνομιλία με υπάλληλο κατάλαβα ότι τα ποσά μεταφέρονταν από κωδικό σε κωδικό.Ειδα τον υπάλληλο σε ένα ουζερί αργότερα ποιό κάτω και το συζητήσαμε εκτενέστερα( με άφθονο τσιπουράκι).Σε όλους τους δικούς μου έλεγα ότι γίνονται ιστορίες.Με θεωρουσαν ΠΑΣΟΚ!!!!! Μα το βήμα και η καθημερινή γραφουν ....Ετσι μου έλεγαν!Αφού πέρασε μια φάση που αποδείχτηκε ότι είμουν ρεαλιστής ,πολλοί με θεωρούσαν γκουρού........Ετσι το 2010 ένας φίλος Ιταλός με πήρε τηλέφωνο ,από το κατάστημα που είχε στην Αμερική.Τι πιστεύεις ότι θα γίνει ,είμαστε μαζεμμένοι εδώ κάτι φίλοι ,και όλο ακούμε για την Ελλάδα.Το μεγάλο αφεντικό μάλλον μας χρησιμοποιεί για Δούρειο Ιππο στην Ευρώπη του απάντησα .Αλλά θα γίνει ο χαμός γιατί και η Ευρώπη έχει προστάτες.Συνεχίστηκε η ίδια φήμη !Δεν περιαυτολογώ απλά ,αν κάποιος διαβάζει ιστορία (μέσω ίντερνετ πανεύκολα ) ,έχει παρατηρητικότητα και δεν έχει παρωπίδες γίνεται μάντης ,χωρίς κανένα άλλο προσόν.

  38. xp avatar
    xp 24/08/2012 13:39:37

    Γενικά υπάρχουν φίλοι στο σάιτ ,που τονίζουν τα ελαττώματα μας. Εχουμε πολλά! Αλλά και οι ξένοι δεν είναι περιστέρια !Αλλο η συμπεριφορά του Γερμανού στην Γερμανία ήτου Αγγλου στην Αγγλία άλλο σε ξένη χώρα.Επειδή δουλευα στο εξωτερικό ,με συναδελφους Αγγλοσάξονες όταν πάνε σε άλλοι χώρα συμπεριφέρονται χωρίς κανέναν σεβασμό.Εμείς οι Ελληνες τουλάχιστον δεν προκαλούμε (μιλάω γενικώς).Αν διαβάσει κανείς ιστορία θα δεί ότι πολλές φορές μας πίεζαν να πάρουμε δανεικά.Για να μπούμε δε στην ΕΟΚ έγιναν απίστευτα πράγματα.Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν ......

  39. georgios feraios o thettalos avatar
    georgios feraios o thettalos 24/08/2012 17:03:51

    Συγχαρητήρια akenaton για το άρθρο,εκφράζει δυστυχώς τη σύγχρονη Ελληνική κοινωνία των τελευταίων 30 ετών.Η χώρα αντιμετωπίζει κρίση αρχών,αξιών και παραγωγικότητος.Mακάρι να επιβραβευτεί η μείζωνα προσπάθεια για να πάει η χώρα μπροστά.

  40. kinezos avatar
    kinezos 25/08/2012 15:56:22

    Ευγε. Δεν θα μπορουσες να εκφρασεις καλυτερα την αλλοτριωση που εχει υποστει η ελληνικη κοινωνια τα τελευταια 30 χρονια. Εν ολιγοις ο ελληνας (σε μεγαλο ποσοστο...δεν γενικευω) των τελευταιων δεκαετιων εχει μαθει να ζει χωρις κοπο, παρεχοντας χαμηλης ποιοτητας υπηρεσιες (οταν τις παρεχει) και πανω απ'ολα διεκδικωντας λες και ολοι του χρωστανε (ντοπιοι και ξενοι). Και αυτο δεν ισχυει μονο για τους ΔΥ αλλα και για τους ελευθερους επαγγελματιες. Καλομαθαμε χωρις να εχουμε την υποδομη να υποστηριξουμε αυτα τα καινουργια και ακριβα μας χουγια.
    Μην το πατε μακρια. Στη δεκαετια του 70 ή του 80, ενα αυτοκινητο απο δευτερο χερι ηταν ευχης εργο για μια οικογενεια. Ενα 1000ρακι που με δυσκολια εβγαζε τον ανηφορο και 9 στις 10 σε αφηνε κατα-καλοκαιρο απο θερμοστατη και σε εκανε να τρεχεις στο πρωτο βενζιναδικο για νερο. Αλλα ηταν ολοι χαρουμενοι μ'αυτο. Για δειτε πριν την κριση πως κινειτο η αγορα των μεταχειρισμενων σε σχεση με τα καινουργια.
    Αριστοκρατες με τρυπιο παντελονι γιναμε δυστυχως. Καλα να παθουμε τωρα.

  41. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/08/2012 16:35:47

    Κι αυτό εδώ, που έγραψα πέρσι το καλοκαίρι είναι στο κλίμα της ανάρτησης.

    Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που αξίζει να αναφέρονται. Ένας από αυτούς είναι και ο φίλος μου ο Μήτσος. Περιπτωσάρα…
    Στη δεκαετία του `70 ήταν Καραμανλικός. Το`81 όμως, μετατράπηκε εν μια νυκτί σε φανατικό Ανδρεϊκό. Πρασινοφρουρό. Κατάφερε μάλιστα και εξασφάλισε σύνταξη αντιστασιακού για τον πατέρα του, άσχετα αν ο άνθρωπος ήταν απολιτικός, και εν πάση περιπτώσει στη κατοχή ήταν μόλις 10 χρονών.
    Στη συνέχεια ο Μήτσος περιφέρθηκε σε Ιταλία και Ρουμανία για σπουδές, και στο τέλος κατάφερε και πήρε μετεγγραφή σε ελληνικό πανεπιστήμιο ως … καρκινοπαθής (είναι βέβαια υγιέστατος).
    Το 1989, λίγο πριν καταρρεύσει το Πασόκ, 35 χρονών (στο όριο) τρύπωσε σε μια δημόσια υπηρεσία. Σε κάποια φάση μετά, παρουσίασε και πτυχίο!!!!! Πως το πέτυχε, χωρίς να έχει πάει ούτε καν φαντάρος, ένας Θεός το ξέρει. Πάντως τρούπωσε.
    Δημόσιος υπάλληλος λοιπόν, αλλά όπως κοκορεύονταν διαρκώς, δεν πατούσε ποτέ στη υπηρεσία του. «Μοιάζω για μαλάκας;» έλεγε, όταν τον ρωτούσαμε πως και δεν εργάζεται ποτέ;Όταν μάλιστα άρχισε η μισθοδοσία του να μπαίνει σε τραπεζικό λογαριασμό, τότε είναι που ούτε καν περνούσε από εκεί. Μαύρη πέτρα είχε ρίξει. Επειδή όμως είχε διάφορα κονέ με βουλευτές, και πολιτικούς, έπαιρνε και προαγωγές και αυξήσεις κλπ.
    Λουλούδι ο Μήτσος. Παντός καιρού.
    Στη δεκαετία του `90 ήταν γραμμένος σε τρία κόμματα. Δυο φορές μάλιστα, κατέβηκε και υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος. Με δυο διαφορετικά κόμματα. Μπορεί και την ίδια χρονιά. Μια φορά πάλι, ήταν και εκλογικός αντιπρόσωπος εκ μέρους δυο ξεχωριστών κομμάτων! Ιδεολόγος ο Μήτσος!
    Όλη μέρα ο Μήτσος στα βουλευτικά γραφεία, στις κομματικές ζυμώσεις, και στα καφενεία, φιλοσοφούσε, και ετοίμαζε γρηγοράδες και κομπίνες.
    Θυμάμαι όταν είχε πέσει η ΕΣΣΔ, που είχε βρει τρόπους να φέρει στην Ελλάδα…. πλουτώνιο! Μια άλλη φορά είχε κάνει τον μεσάζοντα σε κάτι περίεργους Ρωσοπόντιους, για να αγοράσει η …Αιθιοπία παροπλισμένα ρωσικά τανκς!!!! Θα έπαιρνε λέει προμήθεια 8%.
    Τα βράδια, που τον έχανες που τον έβρισκες, στα σκυλάδικα κατέληγε. Είχε πολλούς γνωστούς που τον κερνούσαν, τους έκανε διάφορες εξυπηρετήσεις, και γενικά περνούσε ζωή και κότα. Μια ζωή σικέ. Μια ζωή στη λάθρα.
    Είχε αυτοκίνητο, είχε μηχανή (δίπλωμα όμως ποτέ, για να μη του το παίρνουν, έλεγε), και τα καλοκαίρια πήγαινε και παραθέριση, μια στη Πάρο, μια στη Σαντορίνη, μέχρι και στην Ικαρία είχε φτιάξει κατάσταση. Αλλά πάντα στο τζαμπέ, γιατί ήταν μάγκας και είχε άκρες.
    Επί εποχής χρηματιστηρίου αν τον άκουγες, θα πίστευες ότι είναι ο Γκόρντον Γκέκο! Τις μετοχές τις έπαιζε στα δάχτυλα, και απ ότι έλεγε πάντα, είχε και κέρδος.
    Αυτός ήταν ο φίλος μου ο Μήτσος, όπως εγώ τον ήξερα.
    Για αυτό και παραξενεύτηκα όταν περνώντας προχθές από τον Λευκό Πύργο, είδα τον Μήτσο όρθιο σε ένα πεζούλι να βγάζει πύρινο λόγο, και οι από κάτω να τον επικροτούν.
    Ο Μήτσος … αγανακτισμένος.
    Τον πλησίασα και τον ρώτησα πως και γιατί. Όπως μου είπε, η κρίση τον γονάτισε. Οι διάφοροι λεφτάδες φίλοι του που τον κερνούσαν και τον φιλοξενούσαν, έπαψαν να το κάνουν, αφού οι περισσότεροι βάρεσαν κανόνι. Εξαφανίστηκαν και τον άφησαν μόνο.
    Τα σκυλάδικα στα οποία ξημεροβραδιάζονταν έκλεισαν τα περισσότερα, και αυτά που έμειναν δουλεύουν μόνο τριήμερο. «Πλήττω τα βράδια», μου παραπονέθηκε.
    Εν ολίγοις, οι πόρτες έκλεισαν, και οι ευκαιρίες για γρηγοράδες στέρεψαν.
    «Το ψωμί είναι εδώ», μου λέει. Στις συγκεντρώσεις. Την βγάζει φίνα. Άλλος φέρνει καφέ, άλλος μπύρες και σουβλάκια, τις νύχτες παίζουμε καμιά κιθάρα, η μέρα περνάει μια χαρά. «Έχει και πολλά …μωρά, φοιτήτριες», μου λέει, και κλείνει το μάτι. Άλλωστε ο Μήτσος είναι ωραίος άνδρας, έχει και λέγειν. Οπότε, βρήκε τη χαρά του.
    «Όσο πιο πολύ αντέξει ο Γιωργάκης, τόσο πιο καλά θα τη περνάω, και θα δικτυώνομαι…», μου εκμυστηρεύτηκε.
    Το μόνο πρόβλημα που έχει, και αυτό τον κάνει απόλυτα αγανακτισμένο, είναι το αν θα πρέπει να μεταφέρει τις καταθέσεις του στη Γερμανία ή στη Κύπρο. Προβληματίζεται με τα επιτόκια. Αυτό είναι το μεγάλο του δίλημμα.
    Και επίσης, αν θα πάρει το εφάπαξ του σύντομα, (γιατί βρήκε μια ευκαιρία σε μια Καγιέν), αφού έκανε τα χαρτιά του για μειωμένη σύνταξη από το δημόσιο, ως … χρόνιος καρκινοπαθής.
    Τόση αγανάκτηση είχα να δω από την εποχή της χούντας.

    Strange Attractor

    • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
      Εμμανουήλ Πρόιος @ Strange Attractor 25/08/2012 17:44:00

      Ας το σβήσει ο φάκτορας - αφού κάποιους σας προστατεύει σαν ιερές αγελάδες - αλλά αγαπητέ παράξενε ελκυστή η ιστορία σου είναι κατασκευασμένη.Μας λες πως ο Μήτσος το 1989 ήταν 35 ετών και πως την δεκαετία του 80 σπούδαζε.Δηλαδή σπούδαζε από τα 28 έως τα 35 του!!!???
      Όχι πως δεν υπάρχουν καιροσκόποι - λαμόγια τύπου Μήτσου.Υπάρχουν και μάλιστα αρκετοί.

  42. roadrunner avatar
    roadrunner 25/08/2012 16:49:32

    Επιτυχημένη η απόδοση των δυο αντίθεων νοοτροπιών : των ευσυνείδητων παλαιάς κοπής πολιτών (Κώστας) από τη μια και των αεριτζήδων (Φάνης) από την άλλη. Εντάξει, λιγάκι κάλυψες akenaton και τις ευθύνες του συστήματος (χρηματιστήριο, τράπεζες κτλ), γινόταν και περισσότερο βέβαια.

    Θα μπορούσε να υπάρχει και ένα τρίτο πρόσωπο, πχ μια μικρή αδερφή, γύρω στα 30, που θαυμάζοντας τον πατέρα της, ακολούθησε το πρότυπό του, καταφέρνοντας να μένει τελικά μονίμως άνεργη παρά τα 2-3 πτυχία και μεταπτυχιακά που μόχθησε για να αποκτήσει. Και που απορεί, γιατί τελικά δεν μπορεί αξιοκρατικά να πετύχει τα όνειρά της, και για αυτό παραπαίει ιδεολογικά, μεταξύ αριστερών σχηματισμών και αποχής. Και που δεν μπορεί να βρει χώρο για να εκφραστεί, γιατί την "παραλύει" ένα βίαιο ρεύμα αγανακτισμένων «Φάνηδων», που ωρύεται με μένος και μίσος, πως ότι παλιό, αμαρτωλό. Αυτό το πρόσωπο μπορεί να έχει τις αρχές και την εντιμότητα του κ. Κώστα, αλλά σε αντίθεση με εκείνον, έχει δυνατότητες και μέλλον μπροστά. Μαζί με κάποιους «Φάνηδες» που επιδέχονται μάθησης από τα παθήματά τους, είναι τα δομικά υλικά ενός νέου ρεύματος αγανακτισμένων, με τους αγανακτισμένους «Φάνηδες» και με το παλιό σάπιο σύστημα. Το ερώτημα είναι πόσοι είναι οι "Φάνηδες" που επιδέχονται μαθήσεως από τα παθήματά τους. Αυτός ο αριθμός θα καθορίσει να μπορεί να υπάρξει δυναμική.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.