#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/09/2010 07:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο κομμουνισμός πέθανε, αλλά οι Κουβανοί παραμένουν αλυσοδεμένοι στο πτώμα του



Ο κομμουνισμός έχει θεωρηθεί νεκρός πολλές φορές, μέσα στις τελευταίες δεκαετίες. Σήμερα όμως είναι τελεσίδικο. Ο κομμουνισμός πέθανε για τα καλά.

Αναλογιστείτε την απάντηση που έδωσε κάποιος γνώστης, στο ερώτημα για το αν το κουβανικό μοντέλο θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο σε άλλες χώρες. «Το κουβανικό μοντέλο δεν λειτουργεί ούτε για εμάς πλέον…». Η απάντηση αυτή θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα σε αυτόν που την διατύπωσε, αν δεν ήταν ο ίδιος ο  Fidel Castro.

Μπορεί να υπάρχουν αρκετοί ακόμη θαυμαστές του κουβανικού κομμουνισμού σε μερικά πανεπιστήμια, δύσκολα όμως θα βρεις κάποιους στην ίδια την Αβάνα. Πρόσφατα, το καθεστώς ανακοίνωσε πως θα απολύσει 500.000 υπαλλήλους από το δημόσιο τομέα, ένα 84% δηλαδή του συνολικού εργατικού δυναμικού. Ο Raul Castro μάλιστα δήλωσε πως: «πρέπει επιτέλους να σβήσουμε την άποψη ότι η Κούβα είναι το μόνο κράτος στο κόσμο όπου μπορεί κάποιος να ζει χωρίς να εργάζεται».

Ως δήλωση, είναι άδικη. Πολλοί Κουβανοί δημόσιοι υπάλληλοι εργάζονται σκληρά …στη μαύρη αγορά. Και αυτό είναι σχεδόν υποχρεωτικό, αν αναλογιστούμε ότι ο μέσος Κουβανός κερδίζει μόλις $20 το μήνα. Ελάχιστα δηλαδή, ακόμη και αν η στέγαση, η υγειονομική περίθαλψη και η τροφή είναι όλα δωρεάν. Βέβαια τα δωρεάν προϊόντα δύσκολα τα βρίσκει κανείς. Οι ελλείψεις τροφίμων είναι συχνό φαινόμενο, οι κατοικίες λιγοστεύουν, και οι ασθενείς στα νοσοκομεία θα πρέπει να φέρνουν τα δικά τους σεντόνια, τρόφιμα, και πολλές φορές ακόμη και το ιατρικό υλικό.

Επί ένα μεγάλο διάστημα, η Κούβα απολάμβανε τη γενναία υποστήριξη της ΕΣΣΔ. Όταν όμως κατέρρευσε ο σοβιετικός κομμουνισμός, οι Κουβανοί κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις αδυναμίες τους από μόνοι τους.

Οι θαυμαστές του Κάστρο επικεντρώνονται συνήθως στην επιτυχία του στο να εξαλείψει τον αναλφαβητισμό και να βελτιώσει την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ακόμη όμως και εδώ, η πρόοδος δεν ήταν εντυπωσιακή. Ο Roger Noriega, ερευνητής του συντηρητικού American Enterprise Institute της Ουάσιγκτον, σημειώνει πως πριν την έλευση του κομμουνισμού, η Κούβα «ήταν μια από τις πιο εύπορες και ισότιμες κοινωνίες της  αμερικανικής ηπείρου». Ο συνάδελφός του Nicholas Eberstadt έχει καταγράψει πως η Κούβα πριν από τον Κάστρο, είχε υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, και προσδόκιμο όριο ζωής που ξεπερνούσε κατά πολύ αυτά  της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, και της Ελλάδας. Αντί να επιταχύνει την ανάπτυξη, ο Κάστρο την επιβράδυνε. Το 1980, οι συνθήκες ζωής στη Χιλή ήταν δυο φορές καλύτερες από ότι στη Κούβα. Χάρη στις μεταρρυθμίσεις της ελεύθερης αγοράς, που εφαρμόστηκαν στη Χιλή αλλά όχι στη Κούβα, το μέσο ετήσιο εισόδημα  των Χιλιανών σήμερα, είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο του αντίστοιχου κουβανικού.

Το κουβανικό καθεστώς προτιμάει να ρίχνει το φταίξιμο για όλα τα προβλήματα στους Αμερικανούς ιμπεριαλιστές που έχουν επιβάλλει εδώ και δεκαετίες ένα οικονομικό εμπάργκο εναντίον της χώρας. Στη  πραγματικότητα, ο αντίκτυπος του εμπάργκο στην κουβανική οικονομία είναι μέτριος, εφόσον η Κούβα συναλλάσσεται ελεύθερα με τον υπόλοιπο κόσμο. Πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα εμπάργκο στο οποίο συμμετέχουν μόνο οι ΗΠΑ;

Οι Κουβανοί έχουν αναγκαστεί να παραιτηθούν από τις πολιτικές τους ελευθερίες, προκειμένου να απολαύσουν τα λιγοστά οικονομικά τους οφέλη. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, «Η Κούβα είναι το μόνο κράτος στη λατινική Αμερική που διώκει κάθε μορφή πολιτικής αντίθεσης».

Το τελευταίο εργαλείο κατάπνιξης της πολιτικής αντίθεσης, είναι ένας νόμος που επιτρέπει τη σύλληψη ατόμων που επιδεικνύουν «επικίνδυνες», «μη σοσιαλιστικές» τάσεις, ακόμη και πριν διαπράξουν κάποιο αδίκημα. Πρόκειται για τον πιο «Οργουελιανό» νόμο του καθεστώτος, που αντανακλά την καταπιεστική άποψη της κυβέρνησης, η οποία θεωρεί όποιον διαφωνεί μαζί της ως απειλή που πρέπει να τιμωρηθεί.

Ακόμη όμως και οι οικονομικές αποτυχίες, ή η πολιτική τυραννία, δεν στάθηκαν αρκετά ώστε να στερήσουν τον Κάστρο από τους θαυμαστές του στη Δύση. Το 2000, στη διάρκεια επίσκεψής του στην Αβάνα, ο Γ.Γ. του ΟΗΕ Kofi Annan δήλωσε πως «Το καθεστώς του Κάστρο αποτελεί ένα υπόδειγμα,  από το οποίο όλοι μας μπορούμε να πάρουμε μαθήματα».

Ο υπαρχηγός του, Che Guevara, έχει καταστεί ρομαντικό είδωλο. Ο σκηνοθέτης Oliver Stone είχε πει κάποτε για τον Φιντέλ: «Αισθάνομαι δέος από την ικανότητα του να επιβιώνει και να διατηρεί μια ισχυρή ηθική παρουσία».

Οι Κουβανοί έχουν διαφορετική γνώμη. Περίπου ενάμιση εκατομμύρια από αυτούς διέφυγαν από το νησί, από τότε που ανέλαβε ο Κάστρο, πολλοί με κίνδυνο της ζωής τους. Και η κυβέρνηση δεν αφήνει στο λαό να αποφασίσει αν θα πρέπει να παραμείνει ή όχι στην εξουσία. Αυτή είναι η σκληρή μοίρα των σύγχρονων Κουβανών. Ο κομμουνισμός πέθανε, αλλά αυτοί παραμένουν αλυσοδεμένοι στο πτώμα του.

Τέλος φόρμας

(Chicago Tribune)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. klausevitz avatar
    klausevitz 21/09/2010 07:41:47

    Πώς λέγεται η εφημερίδα που δημοσιεύει το αρθρίδιο;

  2. ΦΩΤΕΙΝΟΣ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΟΣ 21/09/2010 07:55:02

    (Chicago Tribune).. ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ ......ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ...

  3. ΦΩΤΕΙΝΟΣ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΟΣ 21/09/2010 08:05:42

    Που θα πάτε, που θα πάτε! Πρόστυχοι καλαμαράδες
    με ψυχή ξεπουλημένη γράφανε κατεβατά
    που γινόταν απ’ το κράτος φημερίδες και φυλλάδες
    να στραβώνετ’ ο καθένας, να φλομώνεται μ’ αυτά.


    Γ. Κοτζιούλα

  4. michal avatar
    michal 21/09/2010 08:07:04

    Ante kai sta dika mas! Na etoimazetai to allo sapsalo o Kim Jong Il.

  5. M avatar
    M 21/09/2010 08:15:20

    "....η Κούβα πριν από τον Κάστρο, είχε υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, και προσδόκιμο όριο ζωής που ξεπερνούσε κατά πολύ αυτά της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, και της Ελλάδας. Αντί να επιταχύνει την ανάπτυξη, ο Κάστρο την επιβράδυνε....."
    Είπαμε, κριτική, αλλά να μην γράφονται και τέτοια τερατουργήματα!
    Και καλά, αυτά γράφτηκαν για κοινό που πιστεύει οτι πρόεδρός του είναι σοσιαλιστής και....... μουσουλμάνος, εδώ γιατί αναπαράγεται;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ M 21/09/2010 18:18:56

      Δεν ειναι τερατουργημα.Πριν απο τον Καστρο σημαινει πριν απο το 1959.
      Ποιες ηταν οι συνθηκες στην Ελλαδα και αλλες μεσογειακες χωρες πριν το 1959;

  6. michal avatar
    michal 21/09/2010 08:15:31

    h--p://www.youtube.com/watch?v=PlztB1sb9uk&feature=related

    afierwmeno ston Fidel.

  7. Νίκος avatar
    Νίκος 21/09/2010 08:39:05

    Καλημέρα σε όλους:
    Και θα πρόσθετα οτι οι Ελληνες (οι περισσότεροι, τέλος πάντων) παραμένουμε αλυσσοδεμένοι στο πτώμα της κρατικοδίαιτης ιδιωτικής μηχανής που τολμά να αυθαδειάζει με το να αυτοαποκλαείται "Έννομο Κράτος".

  8. kiki avatar
    kiki 21/09/2010 08:47:18

    @ Μ,
    εχεις δικιο μην γραφονται και βλακειες,ειχε υψιλο βαθμο πορνειας,καζινο και τζογου,και κατα κοινη ομολογια κυβερνηση ηταν η αμερικανικη Μαφια,και ηταν ο οικος ανοχης των ΗΠΑ.
    Και επειδη εδω αντιμετωπιζουμε με τα ματια των ευρωπαιων,την Κουβα,το 78 την ειχα επισκεφτει ,εχοντας παει και σε αλλες χωρες της Λατ. Αμερικης,οπου με τα ματια των ευρωπαιων ηταν η πρωσοποποιηση της εξαθλιωσης,και στην Κουβα συγκριτικα παρα το εμπαργκο, των ΗΠΑ,σε πολυ καλυτερη μοιρα.Ενα πραγμα που μου ειχε κανει εντυπωση ηταν οτι καταφερε το καθεστως να δωσει πισω την ανθρωπινη αξιοπρεπεια στους ανθρωπους,τους οποιους ειχαν μεχρι την επανασταση δουλους στα χωραφια του ζαχαροκαλαμου.Δεν ειχαν δει τη θακλασσα ποτε μεχρι τοτε.Ηταν οι κουβανοι περηφανοι,φτωχοι ,δεν ειχαν γινει παρα πολλα λογω φτωχειας και κυριως του εμπαργκο,αλλα ενας λαος γελαστος,και χαρουμενος.Παιδεια καλη,υγεια πολυ καλη,εστω και με ελλειψεις φαρμακων.
    Αλλα παντα οταν αναφερεστε σε χωρες εκτος ευρωπαικου χωρου να τις κρινετε με τα τοπικα κριτηρια,συγκρισεις γινονται με την Κεντρικη και Νοτια Αμερικη,οχι με την Αμερικη,που τωρα δεν ειναι και καλυτερα.Την ιδια περιοδο,Ελ. Σαλβαδορ,ταγματα Θανατου,δολοφονειες,εξοντωσεις πολιτικων αντιπαλων,εξαθλιωση οικονομικη και κοινωνικη,Εκουαδορ,το ιδιο,Ουρουγουαη,τα ιδια,Περου μια καταντια,φτωχια ανοιπωτη,και εξαθλιωση.
    λοιπον με τοπικα κριτηρια οι συγκρισεις.
    Και ετσι που παμε θα μπορειτε στο πολυ κοντινο μελλον να κανετε και με την χωρα μας,συγκρισεις .
    Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι τι επιασε τους Αμερικανους και ασχολουνται με την Κουβα τωρα τελευταια τοσο πολυ.

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ kiki 21/09/2010 18:12:30

      "Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι τι επιασε τους Αμερικανους και ασχολουνται με την Κουβα τωρα τελευταια τοσο πολυ."

      Μυρίζονται αλλαγή καθεστώτος....επενδύσεις στην Αβάνα, τεράστιες εκτάσεις για αξιοποίηση...αγορά, καζίνο, πορνεία (αν και αυτό ήδη υπάρχει σε πολύ μεγάλο βαθμό)

  9. ΦΩΤΕΙΝΟΣ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΟΣ 21/09/2010 09:02:33

    ΡΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ εκλογές πρέπει να οχυρώσουμε τον κόσμο ...
    οπότε βγάζουμε από το συρτάρι το "χρήσιμο"..
    δεν μας λέει ο ΣΙΚΑΓΟΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΕΚΕΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ,ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ κλπ.. δεν είναι άσπρο μαύρο βέβαια τα πράγματα αλλά μην προσβάλουν και την νοημοσύνη...ΟΙ ΣΙΚΑΓΟΙ...

  10. lpap avatar
    lpap 21/09/2010 09:25:42

    Προσωπικά δεν είμαι υπερ κανενός απολυταρχικού καθεστώτος ούτε μπορώ να χω άμεση γνώση για τα συμβαίνοντα στην Κούβα. Και μόνο που ένας άνθρωπος επί τόσες δεκαετίες κυβερνά μια χώρα μου αρκεί για να εξάγω το συμπέρασμα πως η χώρα βρίσκεται σε τέλμα. Θα καταθέσω όμως εδώ τις γνώμες δύο φίλων μου που αό διαφορετική σκοπιά φτάσανε ως εκεί κι είδανε τα πράγματα. Οι πρώτοι ήταν ιδεολόγοι κομμουνιστές που πήγανε να θαυμάσουν το μεγαλείο της Κούβας, όπως τους το χαν περάσει..Όταν ανταμώσαμε ήταν κάτι παραπάνω από έκδηλη η απογοήτευση. Η δεύτερη φιλική παρουσία στη χώρα ήταν μιας γιατρού φίλης που πήγε για ιατρικό συνέδριο που σημαίνει αυτό στα καλύτερα της Αβάνας. Γύρισε με θλίψη στην ψυχή κι απογοήτευση και λύπη βλέποντας τριγύρω την εξαθλίωση. Κι επειδή, για λίγο ακόμα, ζω σε πρώην κομμουνιστική χώρα τολμώ να πω πως ο κομμουνισμός απέτυχε στην πράξη περισσότερο από τον καπιταλισμό..Μεταξύ των δύο επιλέγω καπιταλισμό χωρίς δεύτερη σκέψη. Βέβαια για την αλλοτρίωση της ανθρώπινης ύπαρξης δουλεύουν και τα δύο συστήματα από διαφορετικό όμως δρόμο.. Το θέμα είναι πως ο άνθρωπος μπορεί να ξεφύγει. Το εργαλείο γι αυτό είναι η καλλιέργεια και η σκέψη και η ανάπτυξη κριτικής ικανότητας.. Πράγμα δύσκολο γιατί χρειάζεται κυρίως τη συναίνεση του καθενός από μας..

    • Νίκος Γκότσης avatar
      Νίκος Γκότσης @ lpap 19/08/2013 03:18:19

      Γιατί έχουμε στην Ελλάδα δυνατή Χρυσή Αυγή;

      είναι η ανεργία, τα προβλήματα στο κέντρο, η έλλειψη παιδείας,

      δε μ αρέσει η ελληνική ιδεολογική παλέττα.

      θέλω να κάθομαι να βλέπω την φύση

      και να μη σκέφτομαι, απόψεις γεννημένες με πόνο

      και αντίδραση δεν είναι σοφές απόψεις.

      Όλοι θέλουν δραστικά μέτρα λένε

      κι ενέταξαν σ' αυτό η χρυσαυγίτες την έλλειψη ενσυναίσθησης

      και τις μόνιμες σωματικές βλάβες.

  11. Misha avatar
    Misha 21/09/2010 09:37:21

    H Xιλή του 1980 ήταν σε καλύτερη μοιρα από την Κούβα;

    Η Χιλή τής ΗΠοκίνητης χούντας του Πινοσέτ με τους δεκάδες χιλιάδες εξαφανισμένους , η Χιλή που έχει ιδιωτικοποιήσει μέχρι και τις πηγές του νερού κατ επιταγήν του ΔΝΤ καλύτερη από την Κούβα...

    Μάιστα...και ο ΓΑΠ μιλά καλύτερα ελληνικά από την Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, ενώ η οικογένεια Μητσοτάκη δεν έχει πάρει ουτε μια δεκάρα από τη Ζημενς...

  12. aengus avatar
    aengus 21/09/2010 09:37:23

    Το αρθρίδιο υποτιμά βάναυσα την νοημοσύνη των αναγνωστών του Antinews. Ο λόγος της εμμονής των αμερικανών με την Κούβα εξηγείται. Η αναπαραγωγή από το παρόν ιστολόγιο τί ακριβώς εξυπηρετεί; Την αντικειμενική δημοσιογραφία; Την ενημέρωση; Και αυτό λίγο μετά τη δημοσίευση του πρόσφατου μνημείου δημοσιογραφικής δεοντολογίας για τον Κάστρο (δείτε τα σχόλια που εισέπραξε…) Άλλωστε, αυτές τις εργολαβίες (με το βλέμμα στραμμένο στις τοπικές εκλογές, θα έλεγαν οι κακόπιστοι), τις έχουν αναλάβει τα παιδιά της πολύτεκνης καλτσοδέτας του ΠΑΣΟΚ !

    • Misha avatar
      Misha @ aengus 21/09/2010 09:38:51

      Εχεις δίκιο φίλε...
      Μακαρθισμό του 1970 αποπνέει το χουντοκατασκεύασμα των Σικάγο Μπουλσιτ.

      • aengus avatar
        aengus @ Misha 21/09/2010 09:55:01

        …Και όλα αυτά, τη στιγμή που το κρίσιμο θέμα δεν είναι ο Κάστρο, αλλά αυτό που συμβαίνει στη λατινική Αμερική με Τσάβεζ και Μοράλες….Αλήθεια το “Sicko” το έχει δει κανείς; Το γεγονός ότι το εθνικό μπαλέτο της Κούβας είναι ίσως το καλύτερο αυτή τη στιγμή στον κλασικό χορό το έχουμε υπόψη μας; Την απίστευτη Simon Bolivar Youth Orchestra of Venezuela, που πήρε παιδάκια που ψωμολυσσούσαν στους δρόμους και τα έκανε μουσικούς παγκόσμιας φήμης την έχουμε ακουστά.; Γιατί, επαναλαμβάνω, το θέμα δεν είναι η Κούβα, αλλά η επανάσταση που συντελείται στη Λατινική Αμερική… Όχι μία αλλά πολλές Κούβες. Μάλλον αυτό ενοχλεί.

      • aengus avatar
        aengus @ Misha 21/09/2010 09:57:47

        «Σικάγο Μπουλσιτ», καλά το λες!

  13. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 21/09/2010 09:47:14

    Οι Αμερικάνοι και ιδιαίτερα οι κατώτερες τάξεις αυτής της χώρας, δεν μπορούν να συγκροτηθούν χωρίς να έχουν στοχοποιημένο κάποιον, είτε σαν εχθρό-εξωτερική απειλή, είτε σαν παράδειγμα προς αποφυγή.

  14. aengus avatar
    aengus 21/09/2010 10:01:12

    «ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ εκλογές πρέπει να οχυρώσουμε τον κόσμο …»
    Τα είπες όλα!

  15. aengus avatar
    aengus 21/09/2010 10:04:14

    Ούτε να «συγκροτηθούν» και ίσως, μεσοπρόθεσμα, ούτε να «συγκρατηθούν»…

  16. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 21/09/2010 10:24:18

    Μη βαρατε το Μακαρθυ. Τη δουλεια του προσπαθούσε να κάνει.

  17. aengus avatar
    aengus 21/09/2010 10:51:27

    Ουφ! Με κάτι λεπτομέρειες που ασχολείσαι κι εσύ!!!!!

  18. chrisss avatar
    chrisss 21/09/2010 11:55:39

    Εξαιρετικό άρθρο..από αυτά που πλέον δεν τολμούν καν να γράψουν οι δικοί μας δεξιοί δημοσιογράφοι..ξεσκεπάζει δίχως οίκτο την σοσιαλιστική βαρβαρότητα όλων των απολυταρχικών καθεστώτων της αριστεράς..η Κούβα είναι ένας πραγματικός παράδεισος, ο οποίος κατοικείται από τεμπέληδες, από ανθρώπους χωρίς φιλοδοξίες, συντηριτικούς, ανελεύθερους, φτωχομπινέδες από επιλογή..η μόνιμη εποδός για την Κούβα είναι ότι για όλα φταίει το εμπάργκο των Αμερικάνων..η προσωπική μου άποψη είναι ότι οι Αμερικάνοι πολύ καλά κάνουν και έτσι θα έπερεπε να αντιμετωπίζονται όλα τα ανελεύθερα καθεστώτα ως μοχλό πίεσης για την σύντομη ανατροπή τους..στάση που θα έπρεπε οι Αμερικάνοι να κρατήσουν και απέναντι στην Κίνα για να είμαστε ειλικρινείς, δεν θέλω άλλωστε να κατηγορηθώ για αγιοποίησή τους..θεωρώ γελοιότητες τα περί μουσικών και χορευτών..τέχνη και πολιτισμό παράγουν ελεύθεροι άνθρωποι, απελευθερωμένοι από την σκλαβιά των απολυταρχικών καθεστώτων και έχοντας λύσει ως ένα βαθμό τα βασικά θέματα επιβίωσής τους..τι και αν η Κούβα έχει χαμηλό ποσοστό αναλφαβητισμού?έχετε δει κανέναν κορυφαίο επιστήμονα να είναι Κουβανός(όχι από αυτούς που έχουν αυτομολήσει, όπως εκείνος του Χάρβαρντ)..τι και αν έχει υψηλό επίπεδο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης?αφού δεν έχει λεφτά το κράτος να αγοράσει φάρμακα..το ότι έχουν αυτομολήσει 1.500.000 άνθρωποι νομιμοποιεί την όποια αμφισβήτιση υπάρχει απέναντι στον δικτάτορα Κάστρο και το συνάφι του..όταν ενα απολυταρχικό καθεστώς ομολογεί την αποτυχία του κοινωνικού μοντέλου, το οποίο το ίδιο θέσπισε στην χώρα, είναι απορίας άξιο πως κάποιοι εν Ελλάδισυνεχίζουν να υποστηρίζουν τους κάθε λογής σοσιαλιστικούς θιάσους..

  19. Misha avatar
    Misha 21/09/2010 12:07:53

    50 εκατομμύρια ανασφάλιστους έχουν οι πανύβλακες γιάνκηδες, οι τρελαμένοι βετεράνοι των «ανθρωπιστικών» τους πολέμων ζουν σε τροχόσπιτα και άσυλα κι αυτοί το χαβά τους...

    Θυμάμαι εκείνη τη (μπιπ, μπιπ, μπιπ...) την Αμανπουρ τoύ CNN να «δίνει» μέσω των καμερων κτίρια της Βαγδάτης για να τα ισοπεδώσουν οι Κρουζ και μου έρχεται εμετός.

  20. Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
    Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 21/09/2010 12:28:18

    ΞΕΦΤΙΛΑ & ΞΕΠΕΣΜΟΣ για το πάλαι ποτέ εγκυρότατο antinews.

    Το να μη φιλτράρονται τερατουργήματα του τύπου η Κούβα είχε υψηλό επίπεδο πριν την επανάσταση (ο οικος ανοχής των ΗΠΑ επί πάμπλουτου δικτάτορα Φ.Μπατίστα) και ότι η Χιλη (ΤΥΧΑΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ???) του 1980 του Πινοτσετ ήταν σε πολύ καλύτερη μοίρα λόγω chicago boys και ασύδοτης αγορά είναι ξεπεσμός!

    Είχαν στεγνώσει τότε τα στάδια από το αίμα των χιλιάδων κρατούμενων άραγε???

    Κρίμα ρε παιδιά.....

    Το ότι είναι αναποτελεσματικό το καθεστώς του Κάστρο το ξέρουν και τα παιδάκια... Αλλά όχι τέτοια άρθρα... κριμα και ντροπή...

  21. Ζαβός avatar
    Ζαβός 21/09/2010 12:37:25

    Η δημοσίευση του άρθρου αυτού είναι πολύ χρήσιμη. Για όσους θέλουμε πλουραλίστική ενεημέρωση

  22. la poderosa II avatar
    la poderosa II 21/09/2010 12:49:15

    Ντροπη που αναπαραγονται τετεια τερατουργηματα. Οποιος εχει ταξιδεψει στην Λατινικη Αμερικη ξερει οτι η κατασταση στις φαβελες ειναι τριςχειροτερη. Το ιδιο ισχυει και για τα γκετο των ΗΠΑ. Η εξισωση ειναι απλη, ο κουμουνισμος ισοκατανεμει την φτωχεια, ο καπιταλισμος ανισοκατανεμει τον πλουτο. Ειναι ωραιο να εισαι πλουσιος σε καπιταλιστικη χωρα, αν εισαι ομως φτωχος γνωριζεις την απολυτη εξαθλιοση. Πιστευω πως δεν θα περιμενουμε πολυ για να δουμε και στα μερη μας φαβελες και γκετο...

  23. Xa! avatar
    Xa! 21/09/2010 12:59:59

    Η χώρα πενήντα χρόνια τώρα βρίσκεται υπο καθεστώς εμπάργκο απο την Αμερική και όλο τον δυτικό κόσμο.
    Απαγόρευση εμπορίου χωρών με την Κούβα, στέρηση ανταλακτικών, τροφίμων, ακόμα και φαρμάκων λόγω του εμπάργκο, προβοκάτσιες, προπαγάνδα, απόπειρες δολοφονίας του προέδρου της, ένας πλανήτης διοικούμενος απο το κεφάλαιο, ενάντια σ ένα μικρό νησί.
    Κι έχουμε και τις εξυπνάδες του αναρτήσαντα;
    Είναι τελικά μεγάλο προσόν νάχεις αξιοπρέπεια και να μην γράφεις ανοησίες.

    • Misha avatar
      Misha @ Xa! 21/09/2010 13:07:43

      Kαι με όλο το εμπάργκο φαρμάκων η Κουβα έφτασε να έχει παιδική θνησιμότητα μικρότερη των ΗΠΑ και έναν από τους πιο υγιείς πληθυσμούς του πλανήτη.
      Ενω καμμιά 50 αρια χιλιομετρα δίπλα της οι Αϊτινοι στην αμερικανοκρατούμενη χωρα τους έχουν Μ.Ο ζωής τα 53 (!!!) χρόνια.

  24. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 21/09/2010 13:20:58

    Ωραίοι είσαστε ορισμένοι, πες τε μας ότι η Κούβα είναι και πρότυπο ανάπτυξης.

    • lampros avatar
      lampros @ Σοσιαληστής 22/09/2010 01:13:46

      """Ωραίοι είσαστε ορισμένοι, πες τε μας ότι η Κούβα είναι και πρότυπο ανάπτυξης."""

      Όχι, είναι πρότυπο ΖΩΗΣ.

      Από ανάπτυξη χορτάσαμε ―και καταστρέψαμε και τον πλανήτη μαζί με εμάς.

      Φτωχιά; Φτωχιά και ωραία.

      Σε σχέση δε με τις «καπιταλιστικές» χώρες της περιοχής και της Λατινικής Αμερικής, είναι η ΜΕΡΑ με τη ΝΥΧΤΑ σε ποιότητα ζωής, εκπαίδευσης, περίθαλψης, εγκληματικότητας, προσδόκιμο ζωής κλπ.

      Και αν δεν την είχαν διαλύσει με 50 χρόνια εμπάργκο, θα ήταν ασφαλώς πολύ καλύτερα τα πράγματα.

      Όσο για την πορνεία, ας δούνε τι γίνεται δίπλα στα σπίτια τους οι νοικοκυραίαοι και μετά μιλάνε για την Κούβα. Άλλωστε οι ίδιοι οι σιχαμένοι δυτικοί πάνε και γι' αυτό εκεί ―αυτοί έφτιαξαν αυτή την κατάσταση, με τον «παρά» τους...

  25. dimitris avatar
    dimitris 21/09/2010 13:31:06

    Το 25% των Αμερικάνων πιστεύει οτι ζει ο Ελβις Πρίσλευ γιατί να μην πιστέψει και αυτά τα ωραία που μας περιγράψατε .

  26. aengus avatar
    aengus 21/09/2010 13:55:19

    Έρχονται κι εκλογές λέμε! Κι όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά! (Γιατί με τα μισά θα μείνουν όπως το πάνε……)

  27. απλώστρα avatar
    απλώστρα 21/09/2010 14:01:23

    Το αρθρίδιο είναι μια χαρά παράδειγμα.
    Αξιοζήλευτη αρθρογραφία...
    Έχει τουλάχιστον 10 χονδροειδή λάθη και ανακρίβειες, σε σημεία κλειδιά.
    Οι Κουβάνοι είναι φτωχοί αλλά χαμογελαστοί, οι Αμερικάνοι πλούσιοι αλλά ψυχασθενείς.
    Ο μέσος μισθός είναι 90 ευρώ, περίπου όσο και στις Αφρικανικές χώρες.
    Όσο για την υγεία η Sierra Maestra έχει από τους πιο ψηλούς δείκτες προσδόκιμου ζωής στον κόσμο.
    Συνολικά η Κούβα είναι στη θέση 53 και οι Ηνωμένες Πολιτείες στη θέση 30.
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CF%87%CF%89%CF%81%CF%8E%CE%BD_%CE%B1%CE%BD%CE%AC_%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%BA%CF%84%CE%B7_%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B4%CF%8C%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%85_%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82

    • Μαρία Μπολσεβίκου avatar
      Μαρία Μπολσεβίκου @ απλώστρα 19/08/2013 03:13:10

      Καλά τα λες αδερφέ. Πώς και δεν πήγες να ζήσεις εκεί;

  28. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 21/09/2010 17:30:46

    Εσύ δηλαδή θέλεις να διαβάζεις μόνο αυτά με τα οποία συμφωνείς; Ωραίος είσαι. Έγκυρος.

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Strange Attractor 21/09/2010 17:58:38

      Όχι βέβαια. Δεν διάβασες τί έγραψα μάλλον.

      Το να διαβάζω το πόσο καλά ήταν στον οίκο ανοχής των ΗΠΑ τα πράγματα τη δεκαετία του 50, ή το πόσο ωραία ήταν επι Πινοσέτ να μου λείπει. Το ίδιο χαμένος χρόνος σαν να διαβάζω τα άπαντα του Σταλιν...

      Διαβάζω με προσοχή πολλά άρθρα στο antinews με τα οποία δεν συμφωνώ, σχετικά με τον Σαμαρά (μιας που το site έχει ξεκάθαρη γραμμή) , πολλά του κου Κρανιδιώτη ...Δεν συμφωνώ με όλα, όπως και πολλοί τακτικοί αναγνώστες του antinews, αλλά συνήθως αποτελούν αντικείμενο διαλόγου και προβληματισμού.

      Δεν μου προκαλούν τη νοημοσύνη όπως αυτή η παραπάνω αηδία.

    • lampros avatar
      lampros @ Strange Attractor 22/09/2010 01:14:55

      Όχι, θέλουμε να διαβάζουμε μόνο αυτά που δεν είναι παραμύθια για παιδάκια και αμερικάνους...

  29. TARAMAS avatar
    TARAMAS 21/09/2010 19:31:09

    Διαφωτιστικά τα σχόλια των θαμώνων του Antinews. Ελλάδα, η τελευταία κομμουνιστική χώρα της Ευρώπης. Άντε παληκάρια, λίγο ακόμα θα καταφέρετε να χρωκοπήσουμε, να γίνουμε σαν τον παράδεισο του Φιντέλ...
    (Όσο για την πορνεία προ και μετά Κάστρο, ναι καλά τα λέτε, τώρα πιά αυτή η λέξη είναι... άγνωστη στην Κούβα: Από τους πρώτους προορισμούς σεξοτουρισμού στον κόσμο).

  30. lampros avatar
    lampros 22/09/2010 01:09:07

    """Αναλογιστείτε την απάντηση που έδωσε κάποιος γνώστης, στο ερώτημα για το αν το κουβανικό μοντέλο θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο σε άλλες χώρες. «Το κουβανικό μοντέλο δεν λειτουργεί ούτε για εμάς πλέον…». Η απάντηση αυτή θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα σε αυτόν που την διατύπωσε, αν δεν ήταν ο ίδιος ο Fidel Castro.""""

    Α, και η "απάντηση" του Φιντέλ, μούφα και αυτή του δημοσιογράφου...

    Ο ίδιος διαψεύδει ότι το είπε ποτέ: http://marcovilla.instablogs.com/entry/fidel-castro-claims-misquote-by-american-journalist/

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.