#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/06/2012 09:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση...

Όταν χρειάστηκε το 2006 να γνωρίσω τον Διοικητή του Νοσοκομείου της πόλης μου, συνάντησα έναν πολύ ευχάριστο, μειλίχιο άνθρωπο με ευγενικούς τρόπους και καθαρά νύχια. Καθώς συζητούσαμε αντελήφθην εντός 5λέπτου πως ελάχιστα γνώριζε για τη Διοίκηση ενός κρατικού Νοσοκομείου. Θρασύς εγώ, δεν δίστασα να τον ρωτήσω τι είχε σπουδάσει. Γεωπόνος (!!) ήταν η αφοπλιστική του απάντηση. Ευτυχώς, σύντομα, το κόμμα (η ΝΔ ήταν κυβέρνηση τότε), έσπευσε να διορθώσει το ατόπημα: Ο νέος Διοικητής που επελέγη ήταν Χημικός Μηχανικός (!). Το κακό δεν περιοριζόταν στο συγκεκριμένο Νοσοκομείο. Αν ήταν έτσι, ίσως να το θεωρούσαμε μια γραφική ιδιαιτερότητα. Δυστυχώς αυτή η τακτική έχει διαποτίσει ολόκληρο τον Δημόσιο Τομέα και έχει γίνει πια σχεδόν ο κανόνας. Υπάρχουν επαγγέλματα – πασπαρτού (Ιατροί, Δικηγόροι, Εκπαιδευτικοί, Μηχανικοί κ.α.) που αποδίδουν στην κρατική μηχανή «ειδικά στελέχη» για κάθε τομέα και κάθε αντικείμενο, συνήθως τελείως άσχετο με τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους. Ο κάθε ταλαίπωρος επαγγελματίας από αυτούς τους «ευαγείς» κλάδους που του έλαχε να εκλεγεί σε οποιονδήποτε βαθμό και να ασκήσει για κάποιο διάστημα μια - τρόπον του λέγειν - «Διοίκηση» πιστεύει ακράδαντα πως είναι σε θέση πια να διοικήσει από ένα εργοστάσιο έως μια μεγάλη και εξειδικευμένη Δημόσια ή Δημοτική Υπηρεσία. Και σα να μην έφτανε αυτό, υπάρχουν και οι λογής-λογής εξαρτήσεις και δουλείες της πολιτικής που επιτρέπουν σε όλους αυτούς τους ανευθυνοϋπεύθυνους να αναλαμβάνουν κιόλας κατά κανόνα τέτοιες θέσεις. Και φυσικά να «μεγαλουργούν» από τα υπεύθυνα πόστα τους, μεμφόμενοι με περισσή αναίδεια τους «άλλους» κι εκφράζοντας ανενδοίαστα απόψεις επί αντικειμένων που ούτε γνωρίζουν, ούτε τους ενδιαφέρουν, ούτε (οι πιο φιλότιμοι από αυτούς) θα προλάβουν ποτέ να μάθουν έστω επιφανειακά. Ζούμε ευτυχώς ή δυστυχώς στην εποχή της εξειδίκευσης. Όλα τα πεδία διοίκησης έχουν γίνει περίπλοκα και απαιτούν τελείως ειδικά «εργαλεία» και γνώσεις για να μπορεί κανείς να τα διαχειριστεί με σχετική επιτυχία. Πιστεύω σθεναρά πως είναι ανάγκη στη χώρα μας ο κάθε κατεργάρης να κάθεται στο δικό του πάγκο. Πως είναι ανάγκη να τοποθετείται απαρέγκλιτα «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» πάντα κατά τεκμήριο φυσικά. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν πως ακόμη και στα ανώτατα κλιμάκια της πολιτικής (βλέπε υπουργούς, γενικούς γραμματείς, κλπ) θα πρέπει να τοποθετούνται άτομα με γνώσεις και εξειδίκευση του τομέα που αναλαμβάνουν. Πόσο μάλλον σε θέσεις καθαρά διοικητικές – τεχνοκρατικές όπου μια τέτοιου είδους συστηματική μεταβολή θεωρείται «εκ των ουκ άνευ» αν θέλουμε ποτέ να αποκτήσουμε ένα αποδοτικό σύστημα Διοίκησης που θα σέβεται τον πολίτη, μα πιο πολύ από όλα την ίδια την ύπαρξή του. Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Υψηλάντης avatar
    Υψηλάντης 30/06/2012 09:58:30

    Απόλυτα σωστό!!

  2. Tassos avatar
    Tassos 30/06/2012 10:16:51

    Οπου οι διοικητές νοσοκομείων ήταν γιατροί έγινε όργιο κλεψιάς. Μάνατζερ πρέπει να είναι οι διοικητές Νοσοκομείων , όχι γιατροί. Τώρα, ο Χημ. Μηχανικός αν είχε μεταπτυχιακό στα οικονομικά, γιατί όχι?

  3. tpe avatar
    tpe 30/06/2012 11:10:59

    Αυτό το πρόβλημα είναι γενικό στη χώρα μας. Όσον αφορά τώρα ρήξη διοίκηση μονάδων υγείας, υπάρχουν αντίστοιχες σπουδές. Όπως δεν θα πάω σε δικηγόρο για εγχείρηση, δεν θα βάλω διοικητή νοσοκομείου κάποιον που δεν το έχει.

    • anonymous avatar
      anonymous @ tpe 30/06/2012 12:07:47

      Νομίζω ότι αντιφάσκεις. Ή το έχεις ή δεν το έχεις. Αν το έχεις ότι και να έχεις σπουδάσει θα τα βγάλεις πέρα. Αν δεν το έχεις και διοίκηση υπηρεσιών υγείας να έχεις σπουδάσει μαντάρα θα τα κάνεις. Στο εξωτερικό και σε πολλές εταιρίες οι μάνατζερ είναι από κλάδους θετικών επιστημών. Τους προτιμούν όχι λόγω γνώσεων αλλά λόγω μεθόδου σκέψης. Ειδικά τους μαθηματικούς.
      Συνεπώς εννοείται ότι διαφωνώ με το άρθρο.

      • akenaton avatar
        akenaton @ anonymous 30/06/2012 13:05:26

        Σαφώς και δεν είναι όλοι οι έχοντες τις ανάλογες σπουδές το ίδιο ικανοί στην Διοίκηση. Όπως δεν είναι το ίδιο ικανοί όλοι οι ιατροί, όλοι οι δικηγόροι, όλοι οι μηχανικοί! Αυτό δεν σημαίνει οτι θα πας σε ιατρό να σου χτίσει το σπίτι επειδή είναι καλός ιατρός, δηλαδή "το έχει" κατά την έκφρασή σας στην ιατρική! Τα δημόσια Νοσοκομεία ΔΕΝ είναι οποιαδήποτε "επιχείρηση" !!!! Έχουν ιδιαιτερότητες που ούτε καν φαντάζεται ο αδαής που θα επιχειρήσει να τα διοικήσει χωρίς τις ανάλογες σπουδές. Συνήθως σε όλες τις υγειονομικώς πολιτισμένες χώρες, μάνατζερ σε Νοσοκομεία αναλαμβάνουν ειδικοί επιστήμονες με σπουδές σε επστήμες υγείας (ώστε να γνωρίζουν το αντικείμενο και να μπορούν να διοικούν ιατρούς - νοσηλευτές - παραϊατρικούς) και επιπλέον σπουδές στη διοίκηση (κατά προτίμηση ση διοίκηση Μονάδων Υγείας).
        Στη χώρα μας υπάρχει ικανός αριθμός ατόμων με τα ανάλογα προσόντα ώστε να μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσά τους αυτούς που κατά την έκφρασή σας "το έχουν" κι όλας. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες από αυτούς που θεωρούν αυτές τις άκρως τεχνορατικές θέσεις ως "πολιτικές" για να βολεύουν εκεί όλους τους παρασιτικούς κλώνους των κομματικών θερμοκηπίων τους.
        ΥΓ. Προσωπικά, δεν γνωρίζω κανέναν μαθηματικό πουθενά στον κόσμο που να διοικεί Νοσοκομείο (ιδιωτικό ή δημόσιο) με μόνο το πτυχίο του μαθηματικού! Αυτά φίλτατε γίνονται μονάχα στη χώρα που ανθεί φαιδρά η πορτοκαλέα!

      • Γιώργος msn avatar
        Γιώργος msn @ anonymous 30/06/2012 19:52:17

        Καλησπέρα φίλε anonymos, για να χιουμορίσω λίγο το σχόλιό σου, και χωρίς παρεξήγηση φυσικά, προτείνω:

        -Στα σχολεία να μην διδάσκουν πτυχιούχοι μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι, θεολόγοι, πληροφορικάριοι αλλά όσοι "το έχουν"
        -Στις αίθουσες των δικαστηρίων να μην παρίστανται δικηγόροι, αλλά όσοι "το έχουν" το ...νομικό και είναι ρήτορες
        -Στα χειρουργία να μην πηγαίνουν χειρουργοί, αλλά όσοι "το έχουν" γενικώς...
        -Καλά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σιγά τις γνώσεις που απαιτούνται "λόλα να ένα μήλο", πάνε και εκεί εύκολα όσοι "το έχουν".
        -Φυσιοθεραπεία και εκγύμναση επαγγελματιών αθλητών ας αναλάβουν όσοι "το' χουν"....

        (...)

        Νοσοκομεία;;;
        Σιγά, τι χρειάζονται οι υψηλού επιπέδου σπουδασμένοι μάνατζερς διοίκησης μονάδων υγείας;;;
        Όπως μια μπυραρία έχει "έσοδα-έξοδα" έτσι φτιάχνεις έναν ισολογισμό (που και αυτός δεν υφίσταται στα ελληνικά νοσοκομεία) και καθαρίσαμε, "το' χω"...

  4. ελεθεριαδου βουλα avatar
    ελεθεριαδου βουλα 30/06/2012 11:25:24

    δεν καταλαβα, δηλαδη οι γιατροι οταν ειναι διοικητες Νοσοκομειων κλεβουν πιο πολυ απο τους αλλους?
    το θεμα δεν ειναι να ξερουν τα προβληματα και να μη κλεβουν καθολου?
    οσο για τους μανατζερ ασε τα ειδαμε τα χαιρια τους

  5. lotofagos avatar
    lotofagos 30/06/2012 12:14:18

    Οποιος και ναναι ο διευθυντης του νοσοκομειου, οσο δεν εκδιδει το νοσοκομειο ισολογισμους που ελεγχονται ορκωτους λογιστες, και οσο δεν υπαρχει επιτροπη παρακολουθησης οικονομικης αποδοσης του ιδρυματος, ο διευθυντης παραμενει διακοσμητικο στοιχειο, και τον Krugman να φερνανε δε θα αλλαζε τιποτα. Αλλα αφου δεν θελουμα να αλλαξουμε....

    και οι βουλευτες δεν καταλαβαν ακομα τιποτα οπως λετε παραπανω...
    http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/398/edito-398

  6. η Dimi avatar
    η Dimi 30/06/2012 12:42:12

    “Αποτυχημένοι Oργανισμοί είναι συνήθως αυτοί με τη περίσσια διοίκηση και το έλλειμμα Ηγεσίας.” ~Warren G. Bennis (1928 -) Αμερικανός Λόγιος, Σύμβουλος Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων, Συγγραφέας. Θεωρείται ως ένας από τους πρωτοπόρους στις Μελέτες Ηγεσίας.

    “Failing Organizations are usually those over-managed and under-Led.”

    Συμπέρασμα:
    Ποιοτική Αποδοτικότητα και Ποσότητα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ έννοιες συνώνυμες.

  7. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 30/06/2012 12:50:54

    Έχουμε χάσει τον μπούσουλα τελείως. Ακόμη και τα ποιο απλά και γενικώς παραδεκτές αρχές τίθενται υπό αμφισβήτηση και ακούει κανείς τις ποιο απίθανες απόψεις. Είναι δυνατόν να μην είναι Γιατρός ο Διευθυντής νοσοκομείου η Γεωπόνος ο Διοικητής του ΕΘΙΑΓΕ? Όχι ο κάθε Γιατρός ούτε ο κάθε Γεωπόνος. Διακεκριμένος Γιατρός και διακεκριμένος Γεωπόνος με διοικητικές ικανότητες και επιμόρφωση στα διοικητικά. Και που θα τους βρούμε? Όχι στην χωματερή βεβαίως! Μέσα σε κάθε υπηρεσία αξιολογούνται όλοι και εντοπίζονται οι διαλεκτοί με τις επί μέρους ικανότητες, τους δίνεται η ευκαιρία να διοικήσουν μικρές ομάδες να αξιολογηθούν ξανά και εφόσον το αξίζουν να σταλούν σε ειδικά σεμινάρια και μεταπτυχιακά πριν αναλάβουν τα μεγαλύτερα. Αυτά βέβαια απαιτούν συστηματική δουλειά και αντικειμενική κρίση. Τώρα το αν υπάρχουν αυτές οι συνθήκες στις δημόσιες υπηρεσίες και τους λόγους για τους οποίους δυστυχώς δεν υπάρχουν ψάξτε το.

  8. Γιώργος msn avatar
    Γιώργος msn 30/06/2012 18:18:44

    @Akenaton

    Σου εύχομαι με όλη την καρδιά μου ό, τι καλύτερο για το άρθρο -επανάσταση του αυτονόητου- που έγραψες!

    Ειδικά δε τα νοσοκομεία συνιστούν τους πλέον εξειδικευμένους και πολύπλοκους οργανισμούς σε επίπεδο διοίκησης και οι αντίστοιχες θέσεις μοιράζονται σε ...ας μην πω!

    Θυμάμαι τους κομπογιαννίτες στα χωριά που όταν αρρώσταινες σου έδιναν κάποιο γιατροσόφι και πάθαινες σηψαιμία!
    Είναι τρομερό αυτό που συμβαίνει πραγματικά...
    Νέοι άνθρωποι με προσόντα σε παραγωγικές ηλικίες 25-30-35 χρόνων μένουν άνεργοι ή να μεταναστεύουν, και τις θέσεις κλειδιά καταλαμβάνουν χασάπηδες διπλο-τριπλο θεσίτες...

    Όλοι σε αυτή τη χώρα γίναμε δημοσιολόγοι, μάνατζερς, πολιτικοί επιστήμονες, γιατροί, οικονομολόγοι, και δεν ξέρω τι άλλο.

    Περιφρονήσαμε την επιστήμη, για να καταλάβουν οι Γκρούεζες τα οφίκια και να πέσουν σαν τις ακρίδες πάνω σε θέσεις που απαιτούν τεχνοκρατική γνώση και λόγια πειθαρχία με συνέπεια να πίνουν το αίμα του λαού ασίγαστα σαν βαμπίρ.

    Η κρίση είναι πρωτίστως πολιτική και κατ' επέκταση οικονομική!

  9. Φιδίσιος avatar
    Φιδίσιος 30/06/2012 18:49:34

    Το άρθρο είναι σωστό ως έναν βαθμό. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι τέτοιες θέσεις τις καταλαμβάνουν κομματικοί, άεργοι, αποτυχημένοι πολιτευτές και γενικά παράσιτα. Αν τις έδιναν σε μη κομματικά άτομα που έχουν εργαστεί στη ζωή τους, θα ήταν πολύ καλύτερα τα αποτελέσματα, ασχέτως ειδικότητας. Ακόμη θυμάμαι τον γεν γραμματέα του υπ.Μεταφορών του ΓΑΠ που ήταν θεολόγος και αποτυχημένος πολιτευτής, και που φυσικά τα έκανε θάλασσα.!

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 01/07/2012 00:44:38

    Και πού να μάθετε και τι επαγγέλλεται ο διοικητής του μεγαλύτερου νοσοκομείου της χώρας, του Ευαγγελισμού (που παράλληλα είναι και διοικητής στο Οφθαλμιατρείο και στην Πολυκλινική Αθηνών).

    Απόστρατος καραβανάς διοικητικού της αεροπορίας (ούτε καν ιπτάμενος ή μηχανικός ή γιατρός), με θητεία σε γραφεία πασόκων υπουργών Άμυνας...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αυριανιστής 01/07/2012 16:08:28

      Σμήναρχος ε.α. !!!!!!!!!!!!!!! είναι.
      Αλλά που ξέρετε; Μπορεί να "το έχει" !!!!!!!!!!!!
      Όπως και άλλοι (τελωνειακοί υπάλληλοι, εκπαιδευτικοί, δικηγόροι, μαθηματικοί, χημικοί, μηχανικοί, οδοντίατροι (!), νοσοκόμες, μαίες, θεολόγοι, φιλόλογοι, ιατροί). Τοποθετώ και τους ιατρούς σε αυτόν τον απίστευτο κατάλογο, καθώς χωρίς επιπλέον σπουδές, τι να διοικήσει ένας ιατρός που πιθανότατα δεν έχει δει τιμολόγιο, ισολογισμό, προϋπολογισμό, επενδυτικό πρότζεκτ, κλπ, ΠΟΤΕ στη ζωή του; Μπορεί όμως όλοι ετούτοι να "το έχουν" που ξέρετε; Ωσπου να αποδειχτεί όμως αυτό, εμείς τα "κορόιδα" θα τους πληρώνουμε να "μάθουν" στου κασίδη το κεφάλι. Και όσοι "μάθανε" από προηγούμενες ευνοιοκρατικές τοποθετήσεις (την τύφλα τους μάθανε) κραδαίνουν τώρα και το επιπλέον προσόν της "εμπειρίας" πάνω από το χαρτί με τα κομματικά ένσημα. Καημένη Δημόσια Υγεία, πόσοι ασελγούν στο ιερό κορμί σου!!!

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Αυριανιστής 01/07/2012 20:26:04

      Εεεπ! Φρένο, Αυριανιστά μου!
      Αφού είναι Διοικητικός, και, αν έχει αντίστοιχες σπουδές (οικονομολογικές, ΜΒΑ, Διοικήσεως προσωπικού κλπ) είναι ΠΟΛΥ καλύτερος από όσους βάζεις σαν "ούτε καν...": Γιατί, το να πετάς αεροπλάνο (ιπτάμενος), το να διορθώνεις το doppler ραντάρ (μηχανικός), ή να χειρουργείς (γιατρός) δεν ενέχει καμμία διοικητική δεξιότητα. Και, αν δεν το έχεις καταλάβει, ένα (μεγάλο) Νοσοκομείο είναι μία ΠΟΛΥ Μεγάλη Επιχείρηση, με όλες τις απαιτήσεις της. Οι Υγειονομικές γνώσεις, ειδικότερα, βοηθούν στην αξιολόγηση προτεραιοτήτων αλλά όχι, δυστυχώς, στην αντιμετώπισή τους. Εκεί χρειάζονται Διοικητικές γνώσεις.

      • Agrofylakas avatar
        Agrofylakas @ ΠΗΛΕΑΣ 01/07/2012 21:39:26

        Εεεπ Φρένο, Ελα-μωρε μου ΠΗΛΕΑΣ,
        Μήπως σου πέρασε από το μυαλό ότι ίσως να ήταν λιγάκι καλύτερα αν ο Διευθυντής του μεγαλυτέρου νοσοκομείου της χώρας ήταν και Γιατρός? Η μήπως, η ψωροκώσταινα δεν αξιώθηκε να βγάλει και έναν γιατρό με διοικητικές ικανότητες, και με αντίστοιχες σπουδές: (οικονομολογικές, ΜΒΑ, Διοικήσεως προσωπικού κλπ)……..Τοσοι γιατροί κυκλοφοράμε στην Ελλάδα, όλοι αμιγώς ‘επιστήμονες’ μας βγήκαν? Ουαί υμιν και…. ημιν!.....

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ Agrofylakas 02/07/2012 16:12:19

          Κανένα πρόβλημα, αν ο γιατρός έχει αντίστοιχες περγαμηνές και εμπειρία. Αντίθετα, τότε όλα μπαίνουν σε ιδανική τροχιά (αλλά με το οικονομολογικό και διοικητικό προσόν να βαραίνει περισσότερο).
          Και βέβαια, όποιος και να αναλάβει, αν είναι να κάνει τα χατήρια της Νομαρχιακής του ή του πολιτικού Νονού του, δεν πάμε πουθενά!

  11. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 01/07/2012 20:12:53

    Αγαπητέ Ακενατών
    σε συγχαίρω για την πρωτοβουλία σου να θίξεις, με τον πιο σωστό τρόπο ένα καίριο θέμα της διοικητικής μας νοοτροπίας και, μάλιστα, ακριβώς την ώρα, που θα δρομολογηθούν ανακατατάξεις σε πολλές διοικήσεις του Δημόσιου Τομέα.
    Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ότι, τα διοικητικά προσόντα πρέπει να προκύπτουν αντικειμενικά (έστω και αν το "αντικειμενικά" σημαίνει την αναμφισβήτητα επιτυχημένη διοικητική εμπειρία και μόνον -αλλά να υπαχει τουλάχιστον αυτή.
    Ειδικά στα Νοσοκομεία, η πιό πετυχημένη ρύθμιση, που θα ήθελα να δω να επανέρχεται, είναι αυτή, που είχε επιβάλει ο Αλ.Παπαδόπουλος: Πενταμελές (ή επταμελές) ΔΣ αποτελούμενο από έναν ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ Μάνατζερ με περγαμηνές ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, και τους Δντες των Δνσεων του Νοσοκομείου. Χωρίς (κομματικούς) "έγκριτους πολίτες" θολών προθέσεων και αμφισβητίσιμων ικανοτήτων και χωρίς συνδικαλιστές. Βέβαια, από την πρώτη στιγμή το "βαθύ" ΠΑΣΟΚ, που έχασε το πεπόνι αλλά έμεινε με το μαχαίρι, ξεδόντιασε, όσο μπορούσε, την προσπάθεια και, σε δεύτερη φάση, (όταν παύτηκε ο Αλ.Παπ.) "ερμήνευσε" και τον νόμο, έτσι, που να (ξανα)μπαίνουν κομματόσκυλα σαν Διοικητές μόνο με τυπικά προσόντα. Η ΝΔ, δυστυχώς, επανέφερε την προτέρα πλήρη αθλιότητα στα ΔΣ, (που και σήμερα υπομένουμε), ενώ ο ΓΑΠ έβαλε και τον Αλ.Παπ. σε καραντίνα (ακους εκεί, Υπουργός να μας δένει τα χέρια..!)
    Προτείνω και πάλι, μέχρι βελτιώσεως και αυτής, την επαναφορά της ρυθμίσεως αυτής, που όντως έχει τον σπόρο της άμεσης αποτελεσματικότητας μέσα της.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΠΗΛΕΑΣ 01/07/2012 23:08:50

      Πρακτικά, τα Νοσοκομεία τα διοικούν οι διευθυντές τους (διοικητικός, ιατρικής, νοσηλευτικής, τεχνικής όπου υπάρχει). Οι "διοικητές" που έχουν προσληφθεί με κομματικά κριτήρια, κάνουν τους "τροχονόμους" στα ρουσφέτια των βουλευτών και των κομματαρχών. Τα Δ.Σ. είναι εντελώς "διακοσμητικά" και διεκπεραιώνουν απνευστί τις άνωθεν κομματικές εντολές. Μέσα σε τούτη τη μίζερη "ισορροπία τρόμου" προσπαθούν να επιβιώσουν όσοι φιλότιμοι υπάλληλοι (ιατροί, νοσηλευτές, διοικητικοί, τεχνικοί) δεν εμπλέκονται στα κομματικά γρανάζια και να προσφέρουν στο λειτούργημά τους. Αυτοί είναι αξιέπαινοι και οι πρώτοι που θα ωφεληθούν (όχι οικονομικά φυσικά!) από μια στιβαρή, οραματική και αξιοκρατική Διοίκηση. Το πρόβλημα είναι ίδιο σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση, όπου έχει απομείνει συνήθως το "Δημόσια" και απουσιάζει παντελώς η "Διοίκηση". Είτε ελλείψει προσόντων των Διοικητών, είτε λόγω εξυπηρέτησης της κομματικής "νομενκλατούρας". Είναι ένα διαρκές πυορροούν απόστημα, που αν δεν σπάσει και τώρα, η χώρα δεν έχει καμιά ελπίδα στο άμεσο μέλλον .... Το κακό ξεκινά από την επιλογή των Διοικητών. Σκεφτείτε, χωρίς κανένα ουσιαστικό και τυπικό προσόν να σας προωθήσει κάποιος (κομματάρχης ή κόμμα) σε μια έμμισθη θέση κύρους με απολαβές 3000 - 5000 ευρώ μηνιαίως! Σκεφτείτε πόσο υποχρεωμένος θα αισθανόταν κανείς στο κόμμα - πατερούλη και αν θα είχε καμιά αντίρρηση να εκτελέσει ατόφιες τις εκάστοτε κομματικές ντιρεκτίβες. Και αυτό είναι το καλό σενάριο. Το κακό σενάριο είναι, εκτός από ανυπαρξία προσόντων, να συντρέχουν στο πρόσωπο του "κομματικού εκλεκτού" (πράγμα πολύ συχνό) και τα "προσόντα" που αναδεικνύουν κάποιον στην ευγενή κάστα του κλέπτη δημοσίου χρήματος (κοινώς λαμόγιου)! Εκεί να δείτε γλέντια!

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ akenaton 02/07/2012 16:22:07

        Και πάλι συγχαρητήρια για την ενάργεια των παρατηρήσεών σου. Τώρα μένει να βρούμε και ευήκοα ώτα σε ώμους υπευθύνων -αυτό είναι πιό δύσκολο...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.