#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/06/2010 07:52
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο καθηγητής Mazower και ο διάσημος Έλληνας Επενδυτής



Προχθές είχε μια ομιλία στο Μέγαρο Μελά, της Εθνικής Τράπεζας, κάποιος καθηγητής Mazower.   Ο Mazower έχει γράψει ενδιαφέροντα βιβλία για τα Βαλκάνια και την Ελλάδα του μεσοπολέμου και μοιάζει γνώστης της περιοχής μας.  Είναι Άγγλος και διδάσκει στην Αμερική.

Τον προλόγισε ο Στυλιανός Ζαβός που παρουσιάζεται σαν διάσημος Έλληνας επενδυτής:  (The famous investor of Greek origins Stelios Zavos gathered the most outstanding minds from Wall Street in order to discuss the economic crisis in Greece announces. At the “Mystical Supper” were present another famous investor – George Soros, the not less famous professor in economics in the University of Stern Nouriel Roubini, John Polson, owner of the famous eponymous hedge fund in New York… http://www.grreporter.info/en/soros_roubinico_discussed_greek_economy_new_york/2167

και http://www.antinews.gr/?p=40178)

Εγώ, που δεν είμαι famous, πήγα και σέρβιρα καναπεδάκια και νερά, και άκουσα την ομιλία.

Ο Mazower είπε ότι ενώ η Ελλάδα έχει χρεοκοπήσει και άλλες φορές στην μεταπολεμική ιστορία, δεν ήταν η μόνη χώρα στο κόσμο που το έχει κάνει, ούτε της έχει βγει πάντα σε κακό. Είπε ότι έχομε ωφεληθεί από το γεγονός ότι είμαστε σε γεωπολιτικό σημείο που μπορούσαμε να παίξουμε με τα αντικρουόμενα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων, και στην χρεοκοπία της δεκαετίας του 30, μας ανέχθηκαν οι Άγγλοι τραπεζίτες (και οι Γερμανοί) λόγω του μεταξύ τους καυγά, και είπε ότι καλά τα πήγαμε δημοσιονομικά (αλλά ξέχασε να πει ότι η καλοσύνη είχε και αρκετή δικτατορία από δίπλα της).  Είπε ότι εκείνη η περίοδος ήταν η αρχή του κρατισμού στην Ελλάδα.

Από τα αρχικά του σχόλια για τα οφέλη της εξόδου από το στάνταρ του χρυσού και την υποτίμηση, υπέθεσα, αρχικά, ότι θα μας έλεγε και για τα οφέλη της πιθανής εξόδου από το ευρώ, και είπα, «μπράβο θάρρος να πει τέτοια πράγματα σε κτίριο της πασοκοκρατούμενης Εθνικής Τράπεζας»

Μετά είπε για την δεκαετία του 60 πως υπήρξε ανάπτυξη με την βοήθεια και των Αμερικάνων και της Γερμανίας (όταν αποποιηθήκαμε πολεμικών αποζημιώσεων). Είπε βέβαια ότι η ανάπτυξη έγινε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι φιλοδοξίες και οι ανάγκες των αριστερών. Ξέχασε να πει ότι το ιδιωτικό Ελληνικό κεφάλαιο της περιόδου μεγαλούργησε σε μερικές περιπτώσεις,  ότι το κράτος έκανε χόμπυ την φορολογία και τις υποτιμήσεις, και ότι οι επιχειρηματίες έκαναν χόμπυ την λαθραία εξαγωγή συναλλάγματος.

Δεν θυμάμαι τι είπε για την χούντα (σέρβιρα νερό εκείνη την ώρα), αλλά πήρε το αυτί μου ότι έθαψε τον Αντρέα, αλλά είπε ότι δημοσιονομικά τα κατάφερε, αλλά ξέχασε να αναφέρει ότι ο Αντρέας και οι πρωτο-πασόκοι βασίστηκαν στην αρπαγή του έτοιμου ιδιωτικού κεφαλαίου.  Για τον Σημίτη είπε επίσης ότι τα κατάφερε (με την βοήθεια της ΕΕ) αλλά ξέχασε να πει ότι ξεπούλησε την Ελλάδα στην Γερμανία.  Δεν θυμάμαι αν είπε τίποτα για τον ΚΚ τον β’, αλλά μου έπεσε ο δίσκος από τα χέρια όταν έπλεξε το εγκώμιο του ΓΑΠ, και τι ωραία που τα πάει σε μία δύσκολη παγκόσμια συγκυρία, και πως πρέπει να βάλουμε το κεφάλι κάτω και να τον ευχαριστήσουμε και η παγκοσμιοποίηση και καλά θα είναι κλπ.  Εμετικός ο κύριος καθηγητής.

Το τι είπε ο Mazower σχεδόν δεν ενδιαφέρει… Η πιο ωραία στιγμή ήταν όταν ένας κύριος σηκώθηκε στις «ερωτήσεις»  και ντροπαλά άρχισε να λέει κάτι για ψέματα ή παραπλάνηση, αλλά αμέσως ύψωσε το ανάστημά του ο διάσημος επενδυτής Ζαββός (λίγο πιο κοντός από τον Ρίζο) και του είπε «δεν θέλουμε δηλώσεις, μόνο ερωτήσεις» τα έχασε ο άνθρωπος κάτι ψέλλισε, και έχασα την συνέχεια.

Επειδή η αίθουσα ήταν γεμάτη κυρίες και κυρίους της καλής κοινωνίας (μερικοί από τους οποίους έχουν υπάρξει θύματα και του πρωτο-πασόκ και της τρομοκρατίας), και επειδή σαν καλές κότες ετοιμάζονται και για δεύτερη ομιλία σήμερα, τους λέω:  Προσέξτε τα όλα αυτά τα νοεταξικά δήθεν ακαδημαϊκά και πεφωτισμένα, είναι ο νέο-φασισμός, σε νέο-σοσιαλιστικό μανδύα, για να γίνονται famous τα Σοράκια, και να πάτε εσείς πρόβατα σε νέα στρατόπεδα συγκεντρώσεως (οικολογικές φάρμες αδυνατίσματος θα τα λέμε…)

Α

ΣΧΟΛΙΑ

  1. nikolas avatar
    nikolas 23/06/2010 08:31:49

    σεσημασμένος ο Mazower, δεν εκπλήσσουν οι δηλώσεις του. Πλασάρεται τα τελευταία χρόνια σαν «κορυφαίος ιστορικός», και «γνώστης των ελληνικών πραγμάτων», αλλά στην ουσία είναι ένας Λιάκος σε συσκευασία «Πεφωτισμένου Ευρωπαίου»....

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 23/06/2010 09:21:04

    O Mazower ειναι φυσικα αριστερος για τα αγγλικα δεδομενα βεβαια.

  3. ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ avatar
    ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ 23/06/2010 09:37:22

    ΓΝΩΣΤΟΣ ΣΟΡΟΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ.

  4. Προφήτης avatar
    Προφήτης 23/06/2010 09:39:09

    Όποιος ξέρει, πέστε γρήγορα πού και πότε γίνεται η επόμενη ομιλία ;

    • yangoolas avatar
      yangoolas @ Προφήτης 23/06/2010 09:56:16

      An open invitation to Mark Mazower's talk on INTERNATIONAL GOVERNANCE AND THE IDEA OF EUROPE. Tuesday 23rd June 2010, at 19.30, Congregation Hall of the University of Athens, 30 Panepistemiou Street

      Θα έχει γκαλερίστες, γόνους καλών οικογενειών, frutta di macedonia, νεοσοσιαληστές, παιδάκια με μεταφυσικές ανησυχίες, αδερφές λειράτες, δραγωνοπασόκους -- δεν θα το αντέξεις. Όλοι οι εφιάλτες σου σε ένα μέρος.

      • Γιάννης Σ. avatar
        Γιάννης Σ. @ yangoolas 23/06/2010 16:06:41

        Τρίτη 23; Ήταν χτες ή γράφτηκε λάθος, αντί Τετάρτη 23;

      • Γιάννης Σ. avatar
        Γιάννης Σ. @ yangoolas 23/06/2010 17:51:22

        Τελικά, είναι σήμερα:

        Την 6η Δηµόσια Διάλεξη στη Μνήµη του Κοσµά Ψυχοπαίδη µε θέµα «Η διεθνής διακυβέρνηση και η ιδέα της Ευρώπης» δίνει ο Μαρκ Μαζάουερ, διευθυντής του Κέντρου Διεθνούς Ιστορίας του Πανεπιστηµίου Columbia της Νέας Υόρκης στις 19.30 στην Αίθουσα Τελετών στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστηµίου Αθηνών (Πανεπιστηµίου 30).

        http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4581181

  5. Νίκος avatar
    Νίκος 23/06/2010 09:41:25

    Είναι "εντεταλμενος" σιωνιστης και καλος προπαγανδιστης. Δεν ειναι τυχαιο οτι δεν λεει ουτε κουβεντα για τα 1600+ χρονια της Θεσσαλονικης που ηταν Ελληνικη πολη αλλα για τα υπολοιπα κατα τα οποια ειναι "πολυπολιτισμικη". Καθολου τυχαιο. Φυσικα οταν τυποι σαν τον Μαζαουερ μιλουν για πολυπολιτισμο το εννουν ως αντιθεση στον καθαρα εθνικο χαρακτηρα που εχει μια πολη. Π.χ. το οτι ζουν πολλοι ξενοι στη Νεα Υορκη ή στη Βοστωνη δεν τις κανει πολυπολιτισμικες, και επομενως κατα την μηδενιστικη τους ανιληψη, και μη Αμερικανικες. Βεβαια στο Μπουρδισταν, για να θυμηθουμε και τον Κ. το Ζουραρι, ο,τι εξ' εσπεριας λαμπει ειναι -ιδεολογικος- χρυσος.

    • Lalakis avatar
      Lalakis @ Νίκος 23/06/2010 09:59:32

      μεχρι το 1912 οθωμανικη δεν ηταν η θεσσαλονίκη; Και παρα λιγο να την χασουμε στους Βουλγαρους; Οι εβρεοι δεν ηταν πλειοψηφια στους κατοικους της; Σλαβικα δεν μιλούσαν στα χωριά εξω απο τα τειχη της; Κανω λαθος; Μηπος ειμαι και γω εβρέος; Η μήπος διαβασα λαθος ιστορία;

      • yangoolas avatar
        yangoolas @ Lalakis 23/06/2010 10:04:44

        Όπως τα λες. Οθωμανική. Και πριν Βυζαντινή. Ρωμαϊκή αν σε βολεύει. Οι εκκλησίες έχουν ελληνική γραφή. Θεσσαλονίκη είναι ελληνική λέξη. Οι μικρασιάτες πρόσφυγες που μένουν εκεί, είναι όσοι δεν έσφαξαν οι Τούρκοι. Ναι, το ΑΠΘ είναι εκεί που ήταν το εβραϊκό νεκροταφείο. Τους εβραίους όμως δεν τους φάγαμε εμείς, αλλά οι Γερμανοί που σήμερα προωθούν τον Νοεταξισμό στην Ευρώπη μαζί με την Δημοκρατική κρυπτοσοσιαλιστική γλίτσα που τους κάνει πλάτες από την εποχή της Ολπράϊτ και του Κλίντον.

      • Lalakis avatar
        Lalakis @ Lalakis 23/06/2010 10:08:31

        μην βριζης τους φιλελληνες πολιτισμενους γερμανους που μας εφεραν τον γκαιτε και τον σουμπερτ στα βαλκανια γιατι θα σε παραλαβουν η μουσα και ο μποτιλιας και θα σου κανουν τα μουτρα κρεας (μα που πηγανε πια αυτοί;)

      • yangoolas avatar
        yangoolas @ Lalakis 23/06/2010 10:10:50

        έχω συλλογή από φιλελληνες γερμανούς στο Κοντομαρί, στην Ακρόπολη, στα Καλάβρυτα.

    • ZARKO avatar
      ZARKO @ Νίκος 23/06/2010 11:10:45

      (Για τον Μαζάουερ) Ετυχε να χρησιμοποιήσω υλικό από το Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας πριν μερικά χρόνια. Όταν τελικά τα συγκέντρωσα μου λέει ενας υπάλληλος του Αρχείου : ''Κοιτάξε τώρα παιδί μου να τα χρησιμοποιήσεις σωστά, λογικά και αντικειμενικά αυτά που διάλεξες και όχι όπως ο Μαζάουερ, που ήρθε και μας ζήτησε μόνο τους φακέλους που αναφέρονται σε κακοποίηση μουσουλμάνων από τις ελληνικές αρχές μετά το 1912.Για την κακοποίηση των Ελλήνων πριν το '12 μου ειπε ότι τα ξερει και ότι ειναι γνωστά''. Άυτά τα ολίγα, τα συμπεράσματα δικά σας.

  6. thespieys avatar
    thespieys 23/06/2010 10:10:00

    Τι να μας και πει και ο εβραίος ο Μαζάουερ...

  7. PELIAS avatar
    PELIAS 23/06/2010 11:35:54

    Δέν πίστευα ότι, ο Eβραίος αυτός διαστρεβλωτής της ιστορίας της πόλης που τον γέννησε, θα έκανε την επανεμφάνισή σε κάποιο βήμα στην Ελλάδα. Πριν απο μερικά χρόνια εμφανίσθηκε στην Θεσσαλονίκη - παλιός Θεσσαλονικιός απο Εβραίους μάνα και πατέρα - για να παρουσιάσει το βιβλίο του για την Θεσσαλονίκη με τον τίτλο "Θεσσαλονίκη, η πόλη των φαντασμάτων".

    Γύρισε όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου (υπερβολή) με τον τίτλο του ιστορικού. Στην παρουσίασή του διαστρέβλωσε όσα μπορούσε και έτσι με πολλαπλασιασμένη την αγανάκτησή μου μαζί με τον συμπτωματικά παρευρισκόμενο και παρακαθήμενο κ.Ζουράρι καταφέραμε να τον στείλουμε έξω απο το ΟΛΥΜΠΙΟΝ, που ήταν γεμάτο απο την εν Θεσσαλονίκη εβραιϊκή και αμερικανική παροικία και φυλάσσονταν απο νωρίς το απόγευμα απο δύο λόχους του ελληνικού στρατού !

    Είχα μαζί μου μερικά ντοκουμέντα απο μια παλιά βιβλιοθήκη και προ παντός είχα διαβάσει το βιβλίο του και όταν έφθασε η ώρα των ερωτήσεων και μετά απο κάποιους άλλους τον ρωτήσαμε

    1.- γιατί η πριγκίπισα Ισαβέλα έδιωξε τους Εβραίους απο την Ισπανία; Και γιατί δέν αναφέρεται αναλυτικά στους λόγους του διωγμού, ξεπερνώντας τους με την άφιξη των Εβραίων στην βόρειο Ελλάδα;

    2.- Πώς και οι Τούρκοι τους υποδέχθηκαν και τους αγκάλιασαν σαν αδέλφια και τους τίμησαν και τους τιμούν μέχρι σήμερα;

    Φυσικά το ανίδεο κοινό ούτε ήξερε τους λόγους ούτε και περίμενε ερωτήσεις του είδους. Ο κ.καθηγητής δαγκώθηκε μέχρις ότου ο Ζουράρις βάσει ιστορικών δεδομένων του είπε ότι, η πριγκίπισα Ισαβέλλα τους έδιωξε απο την χώρα της, επειδή οι ντόπιοι αδυνατούσαν να συμβιώσουν με την εβραίϊκη ράτσα. Η ιστορία τους αναφέρει σαν μοχθηρούς και επιζήμιους.

    Το τελικό χτύπημα όμως, που οδήγησε στην υπο προστασίαν φυγάδευση του κ. καθηγητού απο την αίθουσα του κινηματοθεάτρου ήταν ένα ρολό-πανώ απο καποιον ζωγράφο του 17 αιώνος - άν θυμάμαι καλά - που παριστά έναν Εβραίο κρεμασμένο μαζί με δύο ψόφια σκυλιά, συνηθισμένη εικόνα για εκείνη την εποχή, όταν κάποιος Εβραίος παντρεύονταν στα κρυφά καμιά τουρκοπούλα. Τόση αγάπη απο τους Τούρκους για τους Εβραίους βρε παιδιά !

    Άδοξο τέλος για μία παράσταση που ετοίμαζαν εβδομάδες πρίν οι υπεύθυνοι και αρμόδιοι. Την επομένη βρέθηκε στην ΕΡΤ 3. Μία βρεγμένη γάτα που μετα δυσκολίας άνοιγε το στόμα του. Κρίμα, κρίμα. Γιατί άν η συνένετευξη δίνονταν σήμερα, θα μπορούσε ο κ. Μόζαουερ να μας εξηγήσει και το τελευταίο δείγμα της αγάπης των Τούρκων για τους Εβραίους στην Γάζα σε αντίστροφη έκδοση.

    Έλεγα και πίστευα ότι, δέν θα τον ξανασυναντήσουμε στην Ελλάδα. 'Αν όσα είπε προ ημερών ο τέως υπουργός των ΗΠΑ Dr Paul Craig Roberts για την ομηρεία των Αμερικανών απο τους Εβραίους αρχίζουν να ισχύουν και στην Ελλάδα υπο τις ευλογίες του ΔΤΝ, τότε έχουμε να αποπλαύσουμε πολλές παρουσιάσεις βιβλίων του κ. καθηγητού.

    ΠΕΛΙΑΣ

  8. ΦΩΝΗ avatar
    ΦΩΝΗ 23/06/2010 13:38:54

    Ποιοι είναι, τέλος πάντων, αυτοί που κουβαλούν στην χώρα τέτοιου είδους ανθρώπους, με χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων, για να μας κάνουν, ακόμα μια φορά πλύση εγκεφάλου και να μας πείσουν πόσο «καλά» περνάμε και πως «επαναλαμβάνεται η ιστορία» μας και πόσο θα «ωφεληθούμε» από τον κάθε ΓΑΠ;

    Δεν μπορώ να καταλάβω.

    Δεν υπάρχει κανείς έλληνας που να ανήκει στους πανεπιστημιακούς, ή τέλος πάντων από τον κόσμο των γραμμάτων, ή της εκκλησίας, που μπορεί να ανοίξει το στόμα του και να μιλήσει για το συμφέρον αυτού του λαού;

    Δεν βλέπει κανείς, ότι αυτός ο έλληνας χτυπιέται ακατάπαυστα, δεκαετίες τώρα, σε κάθε τι που θυμίζει ελληνορθόδοξο πνεύμα, παιδεία, πολιτισμό και σήμερα έχουμε φτάσει να μας λέει ποιοι είμαστε, ή την ιστορία μας και το δρόμο που πρέπει να βαδίσουμε, ο κάθε Μαζάουερ;

    Κι ο Θοδωράκης που είπε κάτι, με απογοήτευσε οικτρά όταν τον είδα να ποζάρει με χαμόγελα ανάμεσα στον ΓΑΠ και Ερντογάν.

    Επιτέλους, είναι καιρός και πρέπει όλοι όσοι έχουν παραγκωνιστεί για χρόνια, λόγω της αγάπης τους προς στο ελληνορθόδοξο πνεύμα, (έτσι ώστε να προβληθούν κάποιοι «σύγχρονοι προοδευτικοί» που μας έφεραν εδώ),
    να αρχίσουν να πολεμούν επιτέλους με τα πνευματικά όπλα που διαθέτουν, για να θυμίσουν τις αξίες, τα ιδανικά που εκφράστηκαν σ΄αυτή την χώρα, ανά τους αιώνες, ώστε να αφυπνιστεί πλέον αυτός ο εξαθλιωμένος ελληνικός λαός.

    Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε υποδουλωθεί πνευματικά, ξεγυμνωθήκαμε από τον ελληνικό πνεύμα και από την ορθόδοξη πίστη. Δεν έχει καμιά σχέση αυτός ο λαός με τον ελληνικό λαό πριν 30 χρόνια. Και γι΄αυτό φταίει το ξεγύμνωμα στην παιδεία, στον πολιτισμό, στην πίστη. Πού είναι η φιλοπατρία, η αυτοθυσία, η φιλοξενία, η οικογένεια, η προσφορά, η αγάπη στη δικαιοσύνη, στην ανδρεία, στην αρετή;
    Τι χαρακτηρίζει σήμερα τον έλληνα; Τι αντιπροσωπεύει ο έλληνας σήμερα;
    Τι φώτα δίνει στον κόσμο, ένας έλληνας σήμερα;

    Δεν υπάρχει περίπτωση να αποφύγουμε την οικονομική υποδούλωση κι όποια άλλη, αν μέσα μας νιώθουμε ραγιάδες, κατώτεροι και γυμνοί από ιδανικά, και τέλος, αν δεν γνωρίσουμε, αλλά και αν δεν μιμηθούμε τους προγόνους μας.

    Φτάνει πια, ο φόβος μη λοιδωρηθούμε από τους δήθεν «σύγχρονους και προοδευτικούς» κενούς τενεκέδες.

    Τελικά ένας Αγιος Κοσμάς Αιτωλός θα μας σώσει ή ένα θαύμα.
    Ας ελπίσουμε να έρθει κάτι σύντομα, γιατί αλλιώς θα χαθούμε σαν λαός.

    • Lalakis avatar
      Lalakis @ ΦΩΝΗ 23/06/2010 13:42:54

      εβρεοι μαλλον θαναι ολοι τους. μπορει και ο κοσμας τετοιος ναταν και να μας ξεγελούσε.

  9. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 23/06/2010 14:38:52

    Δεν θεωρώ ότι η θρησκεία του καθενός είναι το πρόβλημα. Έχω διαβάσει τα βιβλία του Μazower και, άσχετα από την προκατάληψη, τα στοιχεία ήταν ενδιαφέροντα, η προοπτική διαφορετική, τα συμπεράσματα χρήσιμα, ενταγμένα όμως σε όσο το δυνατόν βαθύτερη και ευρύτερη προσέγγιση.

    Το timing με αγχώνει λιγάκι. Σίγουρα ο ΓΑΠ ψάχνει για ερείσματα, και αν η γνώμη του Χ ακαδημαϊκού τον βολέυει, θα την χρησιμοποιήσει. Αν αυτοί που ακούμε καταλαβαίνουμε τι και γιατί το ακούμε, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί ακούνε, ως περ βόες προ του παχνίου τους, με μεγάλα βοδινά μάτια, και μπορεί να καταλάβουν ότι είδαν το φώς το αληθινό, επειδή το άκουσαν με αγγλική προφορά.

    Δεν είναι ο Mazower το πρόβλημα (και σίγουρα δεν είναι η όποια θρησκεία του). Το πρόβλημα είμαστε εμείς που έχουμε χάσει την ικανότητα για ανεξάρτητη και κριτικη σκέψη, σε καιρό παρακμής, φτώχειας και παραπλάνησης

  10. donaE avatar
    donaE 23/06/2010 14:55:32

    Ειδικα το "στην Ελλαδα του Χιτλερ" ο Μαζαουερ εχει πληροφοριες απο αλλο ματι για την συμπεριφορα των αγροτων στο θεμα της πεινας πχ.που δυσκολα ακουγονται.Και στην 'θεσσαλονικη" καταληγει στην κυριαρχια των Ελληνων στην πολη.Ειναι θεμα με τι οπτικη προσεγιζεις τον συγγραφεα,αν περιμενεις εναν γκουρου να σε εμπνευσει ή μια πηγη πληροφοριων απλως.
    Δεν ειναι αναγκη να συμφωνουμε σε ολα.

  11. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 23/06/2010 15:18:38

    Οι εμετικοι ξενοι προπαγανδιστες δεν αγγιζουν την κοινωνια που οσο βολευοταν με τα ρουσφετια εκανε τα στραβα ματια. Μισος σε λιγο θα διακατεχει τα λαικα στρωματα που χανουν τις δουλειες τους, τα σπιτια τους και την χωρα τους απο αχυρανθρωπους.

  12. Greco avatar
    Greco 23/06/2010 19:23:39

    καθοτι εβραιος ειναι λογικο να εχει καποια ευαισθησια για την κοινοτητα της θεσσαλονικης και για την ιστορια της

    κατα τα αλλα,οσα βιβλια του εχω διαβασει δεν ειναι καθολου "ανθελληνικα" με την εννοια που αποδιδουν σαυτον τον ορο πολλοι.Ιστορικος ειναι,δηλαδη τι θα επρεπε να κανει?

    οσο για το σιωνιστης,αυτα ειναι του αερα

  13. aldebaran avatar
    aldebaran 23/06/2010 22:52:04

    Ο Mazower άρχισε να ασχολείται με την Ελλάδα με την διδακτορική του διατριβή " Η Ελλάδα και η οικονομική κρίση του Μεσοπολέμου" , (Greece and the Inter-War Economic Crisis) , οπότε θεωρώ ότι την συγκεκριμένη περίοδο την γνωρίζει καλά από αυτή τη σκοπιά .
    Έχω διαβάσει και το "Θεσσαλονίκη - πόλη των φαντασμάτων" και το "Η Ελλάδα του Χίτλερ". Το δεύτερο είναι πολύ καλύτερο και ποιο στέρεο από το 1ο, λόγω του ότι την συγκεκριμένη περίοδο την γνωρίζει καλά.Για μένα είναι ένα βιβλίο που συντελεί στο να αντιληφθούμε κάποιες πτυχές αυτής της σκοτεινής περιόδου.
    Το 1ο βιβλίο είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα και δεν μπόρεσα να απαλείψω την αίσθηση ότι ο συγγραφέας ήξερε από την αρχή σε τι άξονες θέλει να κινηθεί και απλά συγκέντρωνε τα στοιχεία που τόνιζαν αυτά στα οποία ήθελε να καταλήξει , παραμελώντας και αγνοώντας τα υπόλοιπα.
    Βέβαια στο βιβλίο του έλεγε και μεγάλες αλήθειες που δεν μας τιμούν σαν έθνος , αλλά σε καμιά περίπτωση οι μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι δεν ήταν αποκλειστικά αθώα φιλειρηνικά θύματα.
    Η ιστορία είναι κάτι δυναμικό και πολύπλοκο και κανένα βιβλίο δεν μπορεί να λέει την απόλυτη αλήθεια .Στην καλύτερη περίπτωση να συμπληρώνει ένα κομμάτι του παζλ.
    Συμφωνώ απόλυτα με ένα προηγούμενο σχολιαστή που είπε ότι :

    "Δεν είναι ο Mazower το πρόβλημα (και σίγουρα δεν είναι η όποια θρησκεία του). Το πρόβλημα είμαστε εμείς που έχουμε χάσει την ικανότητα για ανεξάρτητη και κριτική σκέψη, σε καιρό παρακμής, φτώχειας και παραπλάνησης".
    Αν γνωρίζαμε καλά την ιστορία μας ή αν ξέραμε έστω να διαβάζουμε τότε δεν θα φοβόμαστε κανένα Μαζάουερ .
    Αν μπορούσαμε να δούμε χωρίς παρωπίδες την ιστορία στις πραγματικές διαστάσεις της , δεν θα μπορούσε κανένας να μας πουλήσει παραμύθια και οι διάφοροι σοφοί από την Εσπερία (εγχώριοι και μη ) θα το σκεφτόταν δυο φορές πριν έλθουν να πουλήσουν εδώ την πραμάτεια τους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.