#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/06/2011 17:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο αυθορμητισμός είναι η εμβρυακή μορφή του συνειδητού



Ο ρόλος του τυχαίου στην ιστορία, είναι καθοριστικός. Σήμερα όμως, τόσο στη χώρα μας, όσο και διεθνώς, τίποτε δεν συμβαίνει τυχαία. Το αυθόρμητο ξέσπασμα, έχει αιτία. Και ένα είναι σίγουρο. Ότι ποτέ στην ιστορία, αυθόρμητες κοινωνικές εκρήξεις, και εξεγέρσεις, δεν έγιναν τυχαία. Αντίθετα, πάντα υπήρχε κάποιο σύνολο βαθύτερων αιτιών που οδήγησε τις μάζες στους δρόμους. Πραγματική επανάσταση, χωρίς αιτία, δεν υπάρχει.

Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Και ένα επικοινωνιακό «εργαλείο» είναι το Ιντερνετ, ανεξάρτητα αν ορισμένοι σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση το σνομπάρουν και θέλουν να το υποβαθμίσουν. Προφανώς, το Ιντερνετ δεν θα μπορούσε να κατεβάσει τον κόσμο στους δρόμους και να προκαλέσει μαζικές διαδηλώσεις, εάν δεν υπήρχε μια αντικειμενική, πραγματική αιτία. Αν, για παράδειγμα δεν ακολουθούσε η σοσιαλ-νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μια ξενόδουλη πολιτική, που οδηγεί τη χώρα μας σε απώλεια της εθνικής της ανεξαρτησίας. Αν, παραδείγματος χάριν, δεν είχε ξεχειλίσει το ποτήρι της οργής στην Αίγυπτο για το διεφθαρμένο δικτατορικό σύστημα Μουμπάρακ, και δεν ήταν ώριμο το αίτημα για απομάκρυνσή του, δεν θα γέμιζε η πλατεία Ταχρίρ με εκατομμύρια λαού και δεν θα σκοτώνονταν εκατοντάδες Αιγύπτιοι. Κι’ ας λέει ο κ.«Μαζί τα φάγαμε» ότι το αποτέλεσμα της Ταχρίρ, ήταν να εγκαθιδρυθεί μια στρατιωτική δικτατορία. Προφανώς, και ίδιος κατανοεί τις κοσμοϊστορικές στιγμές στον αραβικό κόσμο, αλλά δεν θέλει να το παραδεχτεί. Κι αυτό γιατί θέλει να υποβαθμίσει τη δύναμη του αυθόρμητου στο Σύνταγμα. Έτσι όμως, δεν μπορεί να κρύψει την ταραχή που προκαλεί το «Σύνταγμα των αγανακτισμένων» στην κυβέρνηση, στην ντόπια και ξένη ελίτ.



Πράγματι το αυθόρμητο ξέσπασμα, που είναι αυτόματη πράξη κοινωνικής αντίστασης απέναντι σε ένα γεγονός που το προκαλεί, συχνά δεν έχει στρατηγικούς και τακτικούς στόχους. Αυθόρμητες κοινωνικές εκρήξεις υπήρξαν πάντα στην ιστορία. Όμως, δεν πέτυχαν πάντα κοινωνικές αλλαγές. Πολλές φορές μάλιστα, ηττήθηκαν και υπήρξε πολιτική υποτροπή. Ωστόσο, το αυθόρμητο ξέσπασμα είναι ένα ηχηρό σημάδι, ένα καταλυτικό μήνυμα, ότι ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. O μεγάλος πολιτικός εγκέφαλος της Οκτωβριανής Επανάστασης, Β.Ι.Λένιν, έλεγε ότι ο αυθορμητισμός είναι η πρώτη και η εμβρυακή μορφή του συνειδητού. Το ζητούμενο λοιπόν, είναι το αυθόρμητο να γίνει συνειδητό. Εάν δεν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, μοιραία το κίνημα θα εκφυλιστεί, θα χειραγωγηθεί από το «σύστημα» της ελίτ και στο τέλος θα καταντήσει μια γραφικότητα που θα την αναπαράγει ευχαρίστως το σύστημα. Πόσο μάλλον, αφού ουδεμία απειλή θα αισθάνεται. Είναι αυτό που είπε ο Λένιν ότι εάν το αυθόρμητο μείνει αυθόρμητο, θα οδηγήσει στην «υποχώρηση του συνειδητού στοιχείου στην ταξική πάλη, και αντικειμενικά στο δυνάμωμα της αστικής ιδεολογίας πάνω στους εργάτες».

Γι αυτόν ακριβώς το λόγο, παρατηρείται σήμερα το ανήκουστο: Μέσα Μαζικής «Ενημέρωσης» που αναπαράγουν συστηματικά και με μεθόδους ωμής τρομοκράτησης του λαού τη μνημονιακή προπαγάνδα, προσπαθούν να οικειοποιηθούν το Σύνταγμα και να το υϊοθετήσουν. Είναι προτιμότερο γι’αυτά να χαϊδεύουν τα αυτιά των διαδηλωτών του Συντάγματος και να περιμένουν την εκτόνωσή τους, παρά να τους βρίζουν. Εάν μάλιστα, οι «αγανακτισμένοι» κουραστούν και το διαλύσουν, αυτά τα ΜΜ«Ε» θα χύσουν κροκοδείλια δάκρυα και οι ιδιοκτήτες τους, στη συνέχεια, θα ανεβούν στα κότερά τους για να κάνουν ήσυχοι, πια, καλοκαιρινές διακοπές. Ευτυχώς, έως τώρα, τίποτε δεν δείχνει ότι το κίνημα του Συντάγματος εκτονώνεται.



Τέτοιες στιγμές, σαν και αυτές που ζει σήμερα η Ελλάδα, κατά τις οποίες μια κοινωνία βρίσκεται μπροστά σε ιστορικό σταυροδρόμι, και καλείται να διαλέξει που θα πάει, έχει ζήσει επανειλημμένως η χώρα μας. Κορυφαίο  παράδειγμα, ο πόλεμος και η κατοχή. Ο λαός είχε αιτία να ξεσηκωθεί. Γι’ αυτό πήρε τα βουνά και έγραψε το Έπος της ένοπλης Εθνικής Αντίστασης. Η αυθόρμητη Αντίσταση στην τριπλή κατοχή (όπως και σήμερα στην Τρόϊκα και στα ντόπια τσιράκια της), δεν θα είχε αποτέλεσμα, εάν δεν έμπαιναν μπροστάρηδες και οργανωτές του αγώνα κάποιες πολιτικές δυνάμεις της εποχής (ΚΚΕ, κύκλοι της κεντρο-δεξιάς, κ.λ.π.). Δυνάμεις, οι οποίες και τότε, εξαιτίας της Μεταξικής δικτατορίας και του άτυπου εμφυλίου που υπήρχε προπολεμικά στη χώρα, βρίσκονταν σε σοβαρή κρίση. Κι  όμως, ανέβηκαν στο τραίνο της ιστορίας, ανεξάρτητα αν –δυστυχώς- αυτή η λαμπρή σελίδα της ιστορίας που έγραψαν συνοδεύτηκε από εσωτερικές συγκρούσεις ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις της Αντίστασης.

Όπως και τότε, έτσι και σήμερα, διαμορφώνεται ένα παλλαϊκό κίνημα. Αυτό, από αυθόρμητο, επιβάλλεται να γίνει συνειδητό και με συγκεκριμένους στόχους. Να μετασχηματιστεί σε ένα οργανωμένο, Απελευθερωτικό Κίνημα και Μέτωπο κατά της ξένης κατοχής στη χώρας μας και ενάντια στους ντόπιους Κουΐσλινγκ. Επί χούντας, επίσης υπήρξε πανεθνική συσπείρωση, με στόχο την πτώση των συνταγματαρχών. Καθήκον μας, έλεγε ο Λένιν, "δεν είναι να μπαίνουμε παθητικά στην υπηρεσία του κινήματος της εργατικής τάξεως σε κάθε ένα από τα χωριστά στάδιά του, αλλά να εκπροσωπούμε τα συμφέροντα του κινήματος συνολικά, να υποδεικνύουμε σε αυτό το κίνημα τον τελικό σκοπό του και τα πολιτικά του καθήκοντα, να προστατεύουμε την πολιτική και ιδεολογική ανεξαρτησία του".



Προσέξτε με τι σαφήνεια εκφράζεται: «Να προστατεύουμε την πολιτική και ιδεολογική ανεξαρτησία του». Δεχόμαστε λοιπόν, ότι το κίνημα του Συντάγματος είναι και πρέπει να μείνει πολιτικά και ιδεολογικά ανεξάρτητο από τα κόμματα, τα συνδικάτα, κ.ο.κ. Αυτό όμως, δεν θα πρέπει να εμποδίζει «πολιτικές πρωτοπορίες» να κολυμπάνε στις μάζες, να μπουν μέσα στο Σύνταγμα και, σεβόμενοι την αυτονομία αυτού του κινήματος, να «ζυμωθούν» μαζί του. Το ερώτημα βέβαια, είναι εάν υπάρχουν πράγματι αυτές οι φωτισμένες, όπως τις λέγαμε παλαιότερα, πρωτοπορίες. Όπως και να’χει πάντως, καθήκον των κομμάτων είναι να σταθούν δίπλα στο κίνημα του Συντάγματος, και να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτό, εννοείται χωρίς κομματικές σημαίες. Και μπορεί σήμερα στο Σύνταγμα, να εκφράζεται με τον πλέον ανοικτό τρόπο και συνθήματα, η απαξίωση της κοινωνίας έναντι του υπάρχοντος κομματικού συστήματος, αλλά είναι βέβαιον ότι μέσα σε όλα τα κόμματα υπάρχουν υγιείς, προοδευτικές, πατριωτικές δυνάμεις, που έχουν πολλά να προσφέρουν στο κίνημα του Συντάγματος, αλλά και πολλά να πάρουν από αυτό. Και είναι βέβαιον, ότι από αυτό το κίνημα της «άμεσης δημοκρατίας», τα σημερινά κόμματα θα επηρεαστούν και θα αλλάξουν (θέλουν δεν θέλουν). Πόσο μάλλον, αφού η ιστορία έχει βάλει ταφόπλακα στο Μεταπολιτευτικό διαπλεκόμενο σύστημα κομματικής-επιχειρηματικής διαπλοκής. Δεν αποκλείεται μάλιστα, να αναδειχθούν και νέες μορφές κοινωνικής, πολιτικής οργάνωσης, όχι απαραίτητα υπό μορφή κομματικών μηχανισμών.

Le canard.

ΥΓ. Είναι αναμενόμενο τα συνθήματα στο Σύνταγμα να εκφράζουν τον πλήρη αφορισμό των κομμάτων («κλέφτες, προδότες, κ.λ.π.), και ειδικά κατά της κυβέρνησης. Καλό ωστόσο, θα ήταν να υπάρχουν πιο πολλά συνθήματα κατά των ξένων «προστατών» και «συμμάχων» μας. Μην ξεχνούμε άλλωστε, ότι η Τρόϊκα κόβει καθημερινώς βόλτες στο κέντρο της Αθήνας και γυρνάει από υπουργείο σε υπουργείο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 02/06/2011 17:30:38

    Το αίτημα για Δικαιοσύνη είναι πιο έντονο από ποτέ.

    Απέναντι στην Σοσιαλιστική Βία ζητάμε Δικαιοσύνη.

    Όποιος μας υποσχεθεί πως θα βάλει φυλακή όλους αυτούς που πέταξαν στα σκουπίδια τις θυσίες των Ελλήνες θα είναι ο νέος Ηγέτης των Ελλήνων.

  2. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 02/06/2011 17:33:12

    ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΥΤΖΕΣ: Οι συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων δείχνουν ακριβώς αυτό: Την απουσία ηγεσίας και οράματος. Οι μούτζες των αγανακτισμένων δείχνουν ακριβώς αυτό: Την θέληση του Ελληνικού λαού για έναν ηγέτη ικανό και οραματιστή.

  3. effie B. avatar
    effie B. 02/06/2011 17:53:18

    Εκπληκτικο κειμενο, Canard!

    • kiki avatar
      kiki @ effie B. 02/06/2011 22:04:48

      Εφη, το εστειλα , ελπιζω να το πηρατε.
      Σου αρεσε το Οιτυλο, μαγευτικο για μενα.
      αλλα πηγατε στο παραλιακο, στο Ν. Οιτυλο.
      " Η πατριδα μου ειναι η Μανη που το βολι δεν την πιανει"
      τοπικος υμνος στην Μανη.

  4. dima avatar
    dima 02/06/2011 17:59:45

    ανεβασες πολυ το επιπεδο!
    ωραιο κειμενο!

  5. Pilot avatar
    Pilot 02/06/2011 18:05:18

    ΣΥΝΤΡΟΦΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΩΘΙ
    Ο ρόλος του τυχαίου στην ιστορία, είναι καθοριστικός. Σήμερα όμως, τόσο στη χώρα μας, όσο και διεθνώς, τίποτε δεν συμβαίνει τυχαία. Το αυθόρμητο ξέσπασμα, έχει αιτία. Και ένα είναι σίγουρο. Ότι ποτέ στην ιστορία, αυθόρμητες κοινωνικές εκρήξεις, και εξεγέρσεις, δεν έγιναν τυχαία. Αντίθετα, πάντα υπήρχε κάποιο σύνολο βαθύτερων αιτιών που οδήγησε τις μάζες στους δρόμους. Πραγματική επανάσταση, χωρίς αιτία, δεν υπάρχει.
    ΟΜΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΘΥΜΗΣΩ ΟΤΙ Ο ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟς ΠΑΡΑΓΩΝ (ΟΧΙ ΤΟ ΤΥΧΑΙΟ) ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ.

  6. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 02/06/2011 18:15:31

    Εξαιρετικη αναλυση. Μπραβο.

  7. ΠΕΤΡΟΣ Μ. avatar
    ΠΕΤΡΟΣ Μ. 02/06/2011 18:47:15

    Προσυπογράφω 100%.

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 02/06/2011 18:52:22

    Μου αρέσει η ανάλυση, και τα περί τυχαίου, αλλά εγώ όσο περνάει ο καιρός γίνομαι κυνικός.

    Είμαι επιφυλακτικός ως προς το τι είναι πραγματικά τυχαίο. Ο σεισμός στην Ιαπωνία ήταν τυχαίος (άσε αυτούς που λένε ότι δεν ήταν).

    Καταλαβαίνω την ιδέα να ανακατευτείς με το πλήθος και να το πάς εκεί που θες εσύ (ή, τέλος πάντων, ότι επιτυχημένοι "επαναστάτες" είναι αυτοί που το καταφέρνουν.)

    Βασικά νομίζω ότι, ναι, υπάρχει υποβόσκουσα ενόχληση και ζόρι με το σύστημα και αυτή εκφράζεται ποικιλοτρόπως.( Ή εκτονώνεται ποικιλοτρόπως). Ένα σενάριο για τους δικούς μας αγανακτισμένους είναι ότι είναι μεν πράγματι αγανακτισμένοι, αλλά όχι αναγκαστικά σύμφωνοι στο "γιατί" ή στο "πρακτέο". Και σίγουρα δεν κάθονται να ψειρίσουν αν φταίει ο ..."μη διαχωρισμός εξουσιών". Ούτε αποτάσσουν τις παροχές ή την αρρώστια που μας έφερε ο λαοπλάνος του 81. Μήπως έχουν αγανακτίσει επειδή τους λέιπει;

    Εγώ καμία όρεξη ή γνώση δεν έχω να τους ...καθοδηγήσω, και πολύ φοβάμαι πιο εύκολα τους καθοδηγεί το εκονιούζ, ή, "αρνητικά", ο Πάγκαλος. Και, επομένως, οι πιό πονηροί που ασχολούνται με το άθλημα αυτοί θα αποκομίσουν κέρδη από τους αγανακτισμένους (που εάν έχετε προσέξει και σημειολογικά, είναι πλέον με εισαγωγικά "αγανακτισμένοι".)

    Και έχει και ένα συστατικό που είναι η καταδίκη μας. Αυτό που οδηγεί σε αρνητικές ψήφους. ΟΛΟΙ ξέρουμε μετά από λίγο τι ΔΕΝ θέλουμε, αλλά δεν ακούω κανένα να λέει τι θέλει! Η μούντζα είναι τηλεοπτική, αλλά δεν λέει τι θέλει, ούτε αναγκαστικά μουντζώνει τους υπαίτιους (αν υποθέσουμε ότι συμφωνούμε ποιοί είναι).

    Εγώ, π.χ., είμαι αντιμηνονιακός γιατί είμαι φιλελεύθερος, απεχθάνομαι τον "Κεντρικό Σχεδιασμό" και χλευάζω τους Ευρωκράτες. Οι αντιμνημονιακοί των "αγανακτισμένων" άλλοι φαντάζονται μούντζες, άλλοι παγκόσμια επικοινωνία, και άλλοι απλά την συνέχιση ενός τρόπου ζωής που ξέρουν πχ. από το 1999 και μετά.

    Και ο Λένιν έκανε επανάσταση. Και εκεί υπήρχαν "αγανακτισμένοι". Το κατά πόσον πήγαν προς τα εκεί που φανταζόταν, ή απλώς έκλεισαν το Ανατολικό Μέτωπο, δεν το ξέρω.

  9. NIKOS DIMITRIADIS avatar
    NIKOS DIMITRIADIS 02/06/2011 19:25:19

    Μπαβο ωραιο κειμενο μπραβο και επιστρεφωντας στην πραγματικοτητα θελω να θυμησω σε ολους μας οτι η συνταγη της απαξιωσης εχει 2 οψεις.Τιμωρηστε τους με το ιδιο νομισμα απαξιωστε τα μμε και τις τραπεζες.
    Εχω ξεχασει τα οναματα των καναλιων και των τραπεζων καντε αναληψη των χρηματων σας και αργοπορηστε οσο μπορειτε της πληρωμες σας.
    ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΝΟΥΝ
    Ο αυθορμιτισμος και η αγανακτηση του κοσμου θα παρει μορφη και λογο αυτο ειναι που φοβουνται και κρυβουν.

    • fantomas avatar
      fantomas @ NIKOS DIMITRIADIS 02/06/2011 23:18:19

      εγω και να ηθελα να κανω κατι διαφορετικο ....... δεν μπορω!!

  10. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 02/06/2011 19:41:52

    Είμαι αγανακτισμένος για δεν τιμωρούνται αυτοί που έφαγαν τους κόπους της ζωής μας, γιατί δεν υπαρχει στοιχειώδης δικαιοσύνη και αξιοκρατία - και κανένας δεν ενδιαφέρεται για αυτά-, Γιατί Έρχονται να μας σώσουν αυτοί που μας κατέστρεψαν, Γιατί τα λαμόγια παραμονευουν να μας φάνε και τα υπόλοιπα,γιατι το σύστημα -τράπεζες-δειχνει δείχνει πανίσχυρο,και τέλος γιατί και Εμείς δείχνουμε αποβλακωμενοι ασχολούμενοι με επουσιωδη ...

  11. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 02/06/2011 20:22:03

    Ο Λένιν συμπλήρωνε βέβαια για τον αυθορμητισμό ότι "η εργατική τάξη, αν αφεθεί στις ίδιες της της δυνάμεις, δεν μπορεί να φτάσει παρά μόνο σε μια σωματειακού τύπου συνείδηση (τρεηντγιουνιονιστική). Αυτός ο τρεηντγιουνιονισμός συνεπάγεται και την πλήρη ιδεολογική υποταγή των εργαζομένων στη μπουρζουαζία". Για τη συνειδητοποίηση του αυθόρμητου κινήματο κατά τον Λένιν ήταν απαραίτητοι η "επαγγελματίες επαναστάτες" που θα έδιναν "από τα έξω" στην εργατική τάξη τη σοσιαλιστική συνείδηση, που δε θα μποροπύσαν να αποκτήσουν μόνοι τους. Συνειδητή πρωτοπορία το λέγανε αυτό. Καπέλωμα δηλαδή και φωτισμένη ιντελλιγκέντσια...Τέλος πάντων

    Το αυθόρμητο κίνημα του Συντάγματος ακόμα είναι στα σπάργανα. Δέκα μέρες είναι που συμβαίνει. Εδώ από τις μεταρρυθμίσεις Σόλωνα μέχρι την Άμεση Δημοκρατία της εποχής του Περικλή μεσολάβησαν εκατόν πενήντα χρόνια ωρίμανσης (συν τα μεταλλεία του Λαυρίου).Είναι αφελές να πιστεύουμε ότι οι απολιτίκ φραπεδάτοι θα μεταβληθούν σε μικρό χρονικό διάστημα Πολίτες πολιτεύματος Άμεσης Δημοκρατίας. Και εν μέρει οι φωνές και οι μούτζες όλων μας ίσως ενδόμυχα να στρέφονται κατά του ίδιοι του εαυτού μας. Στο κάτω κάτω οι βουλευτές δεν πήγαν μόνοι τους εκεί. Όμως, τελικά, από κάπου πρέπει να ξεκινήσει η συνειδητή συμμετοχή στο Πολιτικό γεγονός. Και η πρώτη απαίτηση ας είναι η μεγαλύτερη συμμετοχή μας στις αποφάσεις της Πολιτείας. Ας πάρουμε σιγά σιγά πίσω τα δικαιώματα που έχουμε εκχωρήσει στους αντιπροσώπους. Με μικρά μικρά βήματα. Η πολιτειότητα δεν φτιάχνεται με διατάγματα αλλά δια της εμπειρίας στα δρώμενα

    • kiki avatar
      kiki @ Γιάννης Φαίλτωρ 02/06/2011 22:01:42

      Τελειο το σχολιο σου Φαιλτορα,
      "ομως τελικα απο καπου πρεπει να ξεκινησει η συνειδητη συμμετοχη στο Πολιτικο γεγονος"

  12. A.M. avatar
    A.M. 02/06/2011 22:15:13

    Μάλιστα.
    Ο Λένιν μας λέει - μας έλεγε κάποτε δλδ - ούτε λίγο ούτε πολύ ότι χωρίς πολιτικούς νταβατζήδες ο λαός δεν πάει πουθενά.
    Και αυτό ήταν μια αλήθεια στην εποχή του Λένιν και παραμένει εν πολλοίς και μια θλιβερή αλήθεια και σήμερα.
    Και ο βασικός λόγος είναι βέβαια η περιοριστική αντίληψη των δυνατοτήτων του λαού και του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά που καλλιεργείται σκόπιμα εδώ και εκατονταετίες (γιατί όχι εδώ και χιλιετίες) από μια ελίτ που την έχει δεί ο νταβατζής του λαού.
    Ενός λαού (λαών για να κυριολεκτούμε) που σκόπιμα τον εκπαιδεύει απ τα γενοφάσκια του μέσα από μια ελεγχόμενη και κατευθυνόμενη εκπαίδευση - όταν δίνεται τέτοια εκπαίδευση γιατί πάμπολες φορές η πλήρης αμορφωσιά διευκολύνει περισσότερο στο νταβατζηλήκι ή αλλοιώς την διαχείριση των ανθρώπων κατά το δοκούν - και το εμπεδώνει ως δεύτερη φύση του, ως εντελώς φυσιολογικό, ως εκ των ουκ άνευ δεδομένο, πως αν θέλεις σαν λαός να πάς μπροστά χρειάζεσαι σώνει και καλά κάποιον να σε κατευθύνει, να σε διοικεί, να σε οδηγεί, να σου δείχνει τον δρόμο, με λίγα λόγια χρειάζεσαι έναν αρχηγό και επί το πιο εκχυδαϊσμένο εναν νταβατζή.

    Και βέβαια με δεδομένη την πλύση εγκεφάλου που έχει υποστεί ο κάθε άνθρωπος απ τα γενοφάσκια του σίγουρα για να λειτουργήσει χρειάζεται κάποιον «πεφωτισμένο αρχηγό», ή «πεφωτισμένες πρωτοπορίες» σύμφωνα με τον αθρογράφο.

    Είναι όμως έτσι;
    Και άλλος τρόπος δεν υπάρχει για να προκόψει ένας λαός και για να διαχειριστεί μια κοινωνία τα ζητήματά της;
    Χρειάζεται σώνει και καλά κάποιον πεφωτισμένο ηγέτη;
    Όπως έχουν σήμερα τα πράγματα η απάντηση είναι «ναί χρειάζεται».

    Όμως δεν είναι καιρός να περάσουμε σιγά - σιγά σε νέες κοινωνικές δομές;
    Βρισκόμαστε ήδη στην 3η μετά Χριστόν χιλιετία.

    Μήπως αν άλλαζε ο τρόπος εκπαίδευσης όλων των πολιτών, αναπτύσσονταν μια ευρύτητα αντίληψης των κοινωνικών και πολιτικών ζητημάτων απ όλους τους πολίτες, αν ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά και ο κάθε λαός συνολικά είχαν εκπαιδευτεί και είχαν κατανοήσει και εμπεδώσει πως τελικά και μεσομακροπρόθεσμα το να τοποθετούμε όλοι μας το συνολικά κοινωνικά καλό σε πρώτη προτεραιότητα και πάνω απ το ατομικό συμφέρον μας συμφέρει και σαν κοινωνία και σαν άτομα περισσότερο απ το να έχουμε το προσωπικό συμφέρον πάνω απ το συνολικό κοινωνικό συμφέρον;

    Με λίγα λόγια
    ..μήπως ήρθε ο καιρός να αναχθούμε από ανθρωπάκια (κατά Βίλχελμ Ράϊχ) σε ανθρώπους;

    Μήπως ήρθε ο καιρός που μόνοι μας θα φτάσουμε σε εκείνη την ευρύτητα αντίληψης, αλληλοσεβασμού και ανθρωπιάς ώστε να ΜΉΝ χρειαζόμαστε πλέον «πεφωτισμένες πρωτοπορίες» ή κοινώς τσομπάνηδες να μας βόσκουν σαν τα πρόβατα;

    Στο κάτω κάτω της γραφής με την σημερινή τεχνολογική εξέλιξη στον ρόλο των σημερινών βολευτών και υπουργών θα μπορούσαμε ως κοινωνία να προσλαμβάνουμε υπαλλήλους τεχνοκράτες να μας διαχειρίζονται τα διάφορα ζητήματα της κοινωνίας μας όπως εμείς ο λαός - τα αφεντικά τους δηλαδή, οι εργοδότες τους και όχι οι σκλάβοι τους όπως σήμερα - θα έχουμε συμφωνήσει να τα διαχειρίζονται;
    Και εάν δεν τα διαχειρίζονται και σωστά να τους απολύουμε και να προσλαμβάνουμε άλλους;

    Μήπως τελικά ήρθε ο καιρός να γίνουμε ΕΛΕΎΘΕΡΟΙ ΆΝΘΡΩΠΟΙ και όχι διαχειρίσιμα αντικείμενα κοινωνικής μηχανικής των διάφορων πολιτικών και διαμορφωτών γνώμης νταβατζήδων;

    Αναρωτιέμαι....
    Πόσο χειρότερη απ όσο ήδη είναι θα ήταν μια κοινωνία αν - με δεδομένη μια διαφορετική εκπαίδευση - οι πολίτες αυτοδιαχειρίζονταν τα ζητήματά τους χωρίς κάποιον «πεφωτισμένο» να αποφασίζει γι αυτούς;

    Μήπως ήρθε ο καιρός να τα αλλάξουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ όλα;

  13. factorx avatar
    factorx 02/06/2011 23:23:33

    Καλώς την συντρόφισσα Αλέκα που αρχίζει και αλλάζει γνώμη:

    Την ανάγκη, κάθε μέρα που περνά, να γίνεται και ένα βήμα μπροστά για την ανάπτυξη ενός πολιτικοποιημένου κινήματος, υπογράμμισε σε της ομιλία στο Κερατσίνι η γενική γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα.

    Σύμφωνα με την κ. Παπαρήγα, το κίνημα αυτό πρέπει να αναπτυχθεί σε κάθε γωνιά της χώρας και σε κάθε χώρο δουλειάς. Κάλεσε παράλληλα το λαό να είναι έτοιμος για πόλεμο με τα μονοπώλια.

    Η γενική γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ εκτίμησε ότι συντελούνται θετικές διεργασίες στη συνείδηση του κόσμου, ενώ χαρακτήρισε ως θετικό το γεγονός ότι πλέον γίνεται κριτική στα ίδια τους τα κόμματα, δηλαδή στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, από τον κόσμο που μέχρι τώρα τα υποστήριζε.

    • Μηχανολόγος avatar
      Μηχανολόγος @ factorx 03/06/2011 01:42:16

      πολυ καλό αρθρο

  14. victoria (true) avatar
    victoria (true) 03/06/2011 13:09:12

    Tres bien, Le canard.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.