#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/11/2010 14:42
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο ανεξάρτητος βουλευτής πρέπει να παραδίδει την έδρα του



Τεκμηριωμένη άποψη σχετικά με το αν ο βουλευτής που ανεξαρτητοποιίται πρέπει να παραδίδει την έδρα του στο κόμμα υπό το οποίο εξελέγη, διατυπώνει ο νομικός και βουλευτής της ΝΔ Κώστας Τζαβάρας στο antinews.

Σύμφωνα με τον κ. Τζαβάρα, ο Βουλευτής που έχει εκλεγεί με ένα κόμμα και κατά τη διάρκεια της θητείας του ανεξαρτητοποιείται, ή μεταπηδάει σε άλλο κόμμα, είναι υποχρεωμένος από το Σύνταγμα και την εκλογική νομοθεσία να παραδώσει την έδρα στο κόμμα με το οποίο έχει εκλεγεί.

Από το πνεύμα των σχετικών διατάξεων περί εκλογής Βουλευτών προκύπτει πως μετά από την εξαγωγή των αποτελεσμάτων από την ψηφοφορία, οι βουλευτικές έδρες αρχικά, στην πρώτη φάση κατανέμονται μεταξύ των κομμάτων τα οποία συμμετείχαν στις εκλογές. Στη συνέχεια, στη δεύτερη φάση, οι έδρες που λαμβάνει κάθε κόμμα καταλαμβάνονται από τους υποψήφιους βουλευτές του κόμματος αυτού κατά σειρά του αριθμού των σταυρών προτίμησης που έχει λάβει ο καθένας.

Προκύπτει λοιπόν με σαφήνεια ότι οι έδρες ανήκουν στα κόμματα οι δε βουλευτές που τις κατείχαν δεν έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν την έδρα σε άλλο κόμμα από εκείνο στο οποίο κατενεμήθη. Αυτονόητο λοιπόν δημοκρατικό καθήκον των βουλευτών είναι να παραδίδουν την έδρα τους.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ avatar
    ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ 25/11/2010 15:04:13

    ΑΣ ΑΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΟΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΠΟΥ ΔΕΙ, ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ - ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ - ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ. ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΛΟΓΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΕΡΓΑ ! ΤΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΙΚΟΕΙΔΗ ΔΕΝ ΧΑΜΠΑΡΙΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ, ΟΙ ...ΚΕΝΤΡΩΟΙ !!! ΑΛΛΑ ΟΣΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΑΓΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ, ΑΣ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ... ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΦΟΒΑΤΕ Ο ΚΑΘΕ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ? ΤΙΠΟΤΕ, ΠΡΟΣΔΟΚΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΤΟΥ ΠΟΥΝΕ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΗΤΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΞΕ ! ΑΣΕ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΗΣΕ ΚΙΟΛΑΣ, ΣΥΓΝΩΜΗΝ, ΕΝΝΟΩ ΝΑ ΠΗΡΕ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ...

  2. dimitris avatar
    dimitris 25/11/2010 15:04:38

    Εφόσον οι έδρες ανήκουν στο κόμμα , μήπως τότε δεν θα πρέπει να έχουμε και 300 βουλευτές ;

  3. ganasta avatar
    ganasta 25/11/2010 15:06:14

    Καλός νομικός ο Τζαβάρας, με τεκμηριωμένο λόγο , αλλά από πολιτική, άστο.
    Αγαπητέ κ. Βουλευτά με την τοποθέτησή σας θα μπορούσαν να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν πολλοί νομικοί.
    Πολιτικά όμως τα πράγματα είναι απλά.
    Την παραίτηση επιβάλλει η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ.
    Αυτή πρέπει να είναι η θέση σας
    Αυτή μπορούμε να καταλάβουμε όλοι μας .
    Νομικοί ή όχι.
    Η νομική προσέγγιση με τις όποιες εκφάνσεις της διευκολύνει τους διασπαστές.

  4. oxi ki etsi avatar
    oxi ki etsi 25/11/2010 15:35:09

    Παιδιά μην σηκώνετε και πολύ το θέμα "παραιτηση αντί ανεξαρτητοποίηση" γιατί και το '93 οι Συμπιλίδης, Στ. Στεφανόπουλος, Κλείτος δεν παραιτήθηκαν αλλά ανεξαρτητοποιήθηκαν...
    Μόνο ο Μαντζώρης παραιτήθηκε...
    Για τον Γεροντόπουλο δεν θυμάμαι...

  5. Μάρκος avatar
    Μάρκος 25/11/2010 16:00:46

    Ναι, αλλά ο Σαμαράς ο ίδιος παραιτήθηκε. Κι άλλωστε, τότε στόχος ήταν να πέσει η Κυβέρνηση. Τώρα στόχος τους ποιος είναι; Ο ακριβώς αντίθετος, να στηριχθεί η Κυβέρνηση...

    • oxi ki etsi avatar
      oxi ki etsi @ Μάρκος 25/11/2010 16:17:44

      Ναι, να πέσει η Κυβέρνηση για να έρθει ο Αντρέας και κατ' επέκταση ο Σημίτης να υπερασπιστούνε καλύτερα τα εθνικά μας θέματα...

      Τελος πάντων...

      Περασμένα ξεχασμένα...

      Τώρα τί γίνεται...

      • ΑΡΚΑΣ avatar
        ΑΡΚΑΣ @ oxi ki etsi 26/11/2010 11:08:10

        Ενώ ο Μητσοτάκης θα είχε υπερασπιστεί τα εθνικά μας θέματα καλύτερα.

        Μην ξεχνάς φίλε ή φίλη, ότι είχε δώσει στεγνά τον Μιλόσεβιτς εις τας Αμερικάς.

  6. ΜΑΝΙΑ avatar
    ΜΑΝΙΑ 25/11/2010 18:51:12

    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΟΜΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΔΡΑΣ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ, ΗΘΟΥΣ, ΚΑΙ... ΤΣΙΠΑΣ!
    ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΧΑΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΒΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ;.....

  7. μια αλεπού στο παζάρι avatar
    μια αλεπού στο παζάρι 25/11/2010 18:52:21

    και σύμφωνα με το Σύνταγμα(που επικαλείται ο κύριος Τζαβάρας) ο βουλευτής είναι αντιπρόσωπος του λαού και ψηφίζει κατά συνείδηση.
    Δεν είναι δηλαδή "πρόβατο", ούτε συμμετέχει σε "αγέλη" και δεν είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει ή να δεχτεί οποιαδήποτε κομματική γραμμή.
    Αυτά γιατί δεν τα λέει ο κύριος Τζαβάρας?

  8. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 25/11/2010 19:30:41

    Μετά και την εμπεριστατωμένη νομική άποψη του κ Τζαβάρα περί του πνεύματος του νόμου και της ιδιοκτησίας της βουλευτικής έδρας, ελπίζω να μην απορείται ακόμα για την αποχή και την πτώση των οπαδών των κομμάτων στις τελευταίες εκλογές.
    Μένει σε κάποιους από εμάς να απορούμε, που υπάρχουν ακόμα τόσοι πολλοί που υπερασπίζονται τους βολευτές τους.
    Το ότι δεν ντρέπονται που απροκάλυπτα πλέον αναφέρονται σε ιδιοκτησιακό καθεστώς των εδρών, δείχνει και το ποιόν τους.
    Ποιων;
    Αυτών που έχουν τα κλειδιά του κάθε κομματικού μαγαζιού.
    Εάν κάποτε συνέλθετε από την συνειδητοποίηση της δήλωσης, τότε ίσως υπάρξει και ελπίδα για αυτόν τον τόπο.

  9. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 25/11/2010 19:40:13

    Σύμφωνα με το σύνταγμα η παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα είναι δικαίωμα του βουλευτή, επίσης, οι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση. Συνεπώς, το ζήτημα της ανεξαρτητοποίησης βουλευτή χωρίς να παραδίδει την έδρα στο κόμμα που εκλέχθηκε χρειάζεται να εξεταστεί κατά την επόμενη συνταγματική αναθεώρηση.
    Βέβαια, ότι είναι συνταγματικό και νόμιμο δεν σημαίνει ότι είναι και πολιτικά ηθικό. Για παράδειγμα, ο ΓΑΠ ακολουθώντας μια απαράδεκτη πολιτική πρακτική κορόιδεψε τον ελληνικό λαό (ως αντιπολίτευση και ως κυβέρνηση) και παραμένει πρωθυπουργός. ..

  10. TARAMAS avatar
    TARAMAS 25/11/2010 19:54:38

    Αν συμφωνήσουμε ότι είναι επιταγή του συντάγματος η παραίτηση από τη βουλευτική έδρα, τότε μήπως για να ικανοποιηθεί και η άλλη επιταγή του συντάγματος για "απεριόριστο δικαίωμα γνώμης και ψήφου" των βουλευτών θα πρέπει να μην μπορούν τα κόμματα να διαγράψουν ένα βουλευτή τους; Γιατί αλλιώς τι δικαίωμα γνώμης και ψήφου να έχουν αυτοί; Ας τους καταργήσουμε και τους βουλευτές, νάχει κάθε κόμμα ένα αριθμό ψήφων στη βουλή ανάλογα με τη δύναμή του στις εκλογές, όπως οι ψήφοι των συνιδιοκτητών που πάνε με τα χιλιοστά στις πολυκατοικίες :)

  11. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 25/11/2010 20:01:03

    Όταν είσαι μέλος ενός κόμματος σημαίνει ότι αποδέχεσαι, ως βάση, κάποιες κοινές αρχές και αξίες.

  12. Δίων avatar
    Δίων 25/11/2010 22:08:56

    Όταν κάποιος βουλευτής εκλέγεται με λίστα τότε να παραδίδει την βουλευτική του έδρα στον αρχηγό που τον όρισε σε εκλόγιμη θέση. Εφόσον γίνεται η εκλογή με σταυρό τότε άστο να κουρεύεται το ρημάδι το κόμμα, η θέση ανήκει στον εκλεγμένο βουλευτή και την κάνει ότι θέλει όσοι κατάλαβαν κατάλαβαν.

  13. vangkonst avatar
    vangkonst 26/11/2010 10:44:19

    Αν ανατρέξετε στα όσα έχουν ειπωθεί από τους καθηγητές του Πάντειου Πανεπιστημίου, κκ. Γιανναρά και Κοντογιώργη θα σας λυθούν οι απορίες που συντάσσετε ως σχόλια στην παρούσα στήλη.
    Ο κ. Τζαβάρας έχει απόλυτο δίκιο. Αυτό είναι το Σύνταγμα αλλά αυτή είναι και η άγνοια όλων όσων συμμετέχουν στο «δικαίωμα» του εκλέγειν και που δεν γνωρίζουν ότι το δικαίωμα του εκλέγεσθαι νομιμοποιείται μόνο δια μέσου των κομμάτων ή του συνδυασμού των Ανεξάρτητων, ο οποίος συμμετέχει με το πλειοψηφικό σύστημα.
    Κάθε ανεξάρτητος πιστοποιείται στην έναρξη της εκλογικής διαδικασίας και συμμετέχει σε κοινό ψηφοδέλτιο ως συνδυασμός Ανεξάρτητων.
    Η Ανεξαρτητοποίηση του βουλευτή από το κόμμα επιφέρει αναγκαστική παραίτηση από την Βουλευτική έδρα.
    Άλλωστε και η ψήφος του Βουλευτή σε κάθε σχέδιο Νόμου, γίνεται υπό το βάρος της ατομικής του συνείδησης ή της συνείδησης εξαναγκασμού τους από την συνείδηση της κυρίαρχης ηγεσίας του κόμματος μέσου του οποίου εξελέγη.
    Όταν λοιπόν μιλούμε για έλλειμμα είτε Δημοκρατίας είτε Αντιπροσωπευτικότητας αυτό που επιτάσσει το σύνταγμα είναι. Δηλαδή ο Βουλευτής δεν κατέχει την ιδιότητα του αντιπροσώπου των ψηφοφόρων του και επομένως δεν λαμβάνει τις εντολές από όσους τον ψήφισαν ή το κοινωνικό σύνολο στο οποίο απευθύνθηκε για την εκλογή του, άρα και δεν ψηφίζει βάση της συνείδησης του εκλογικού σώματος αλλά βάση της συνείδησης που του δημιουργείτε από το κόμμα του ή τις διαπλοκές τους ή το περιβάλλον στο οποίο κινείτε και ζει.

  14. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 26/11/2010 13:37:27

    @vangkonst
    Aς πούμε ότι είναι έτσι
    γιατί ο πρόεδρος της βουλής δεν κάλεσε τον ανεξάρτητο πλέον βουλευτή Γ. Κοντογιάννη να παραδώσει την έδρα του;
    ή
    γιατί η ΝΔ δεν καταθέτει αίτημα στη βουλή να διατάξει η βουλή τον Γ. Κοντογιάννη να παραδώσει την έδρα του;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.