09/11/2008 02:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο άγνωστος πόλεμος των Τραπεζών

Ανάμεσα στα σχόλια που αναρτήθηκαν στις συζητήσεις που γίνονται εδώ για την οικονομική κρίση στο post «Μέτρα της Εθνικής μετά την κατακραυγή» εντοπίσαμε ένα με μερικές πολύ ενδιαφέρουσες παραμέτρους του πολέμου των τραπεζών. Είναι προφανές ότι το σχόλιο είναι υπερ της Εθνικής. Παρόλα αυτά κρίνουμε σκόπιμο να το αναρτήσουμε και εδώ επειδή όσα λέει είναι άκρως ενδιαφέροντα και πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις, ιδίως ε΄πειδή έχουμε επικρίνει τις πρακτικές της Εθνικής.

Η Εθνική δεν έχει κανένα λόγο να πάρει τα λεφτά του κράτους. Είναι μια από τις τρεις καλύτερες τράπεζες αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, μαζί με την ισπανική Santander και την Standard Chartered (βρετανικών συμφερόντων με έδρα το Ντουμπάι). Δεν το λέω εγώ, το λέει η γερμανική Dresdner Kleinwort, που έχει μάλιστα σύσταση strong buy για τη μετοχή της. Ο λόγος είναι απλός: Όταν ξέσπασε η κρίση, όλοι όσοι είχαν λεφτά στην Ελλάδα είπαν «πού θα τα πάμε για να είμαστε σίγουροι; στην Εθνική». Και τα πήγαν στην Εθνική. Μάζεψε όλο το χρήμα ο Αράπογλου και έμειναν οι άλλοι με τα δάνεια. Όχι ότι είχαν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, απλώς το πρόβλημα των άλλων, ιδίως των ιδιωτικών τραπεζών, είναι ότι χρηματοδοτούν τα δάνειά τους όχι με «δικές τους» καταθέσεις, αλλά δανειζόμενες χρήμα από άλλες τράπεζες, από τη λεγόμενη «διατραπεζική αγορά». Η «διατραπεζική αγορά» έχει καταρρεύσει τώρα με την κρίση για τον απλούστατο λόγο ότι οι τράπεζες δεν εμπιστεύονται η μία την άλλη. Σου λέει, που ξέρω εγώ αν δεν είσαι εσύ η επόμενη πτώχευση; Γι' αυτό έχουν πρόβλημα τώρα με τις χορηγήσεις δανείων οι περισσότερες τράπεζες - ιδίως Eurobank και Πειραιώς. Γατί δεν έχουν λεφτά για να δώσουν, αφού δεν έχουν αντίστοιχες καταθέσεις.

Έρχεται τώρα ο Αλογοσκούφης και λέει: Θα σας κάνω πακέτο στήριξης, για να βρείτε λεφτά για να δανείζετε. Θα σας δώσω λεφτά του κράτους. Όχι τζάμπα, θα μου πληρώνετε 10% το χρόνο προνομιούχο μέρισμα (στην ουσία τόκο) και όταν σταματήσετε να έχετε πρόβλημα θα μου δώσετε τα λεφτά πίσω (θα εξαγοραστούν οι προνομιούχες μετοχές από τις τράπεζες). Εντάξει λένε, να τα πάρω τα λεφτά, αλλά αν μπω εγώ και δεν μπει η Εθνική, τότε, έχω που έχω πρόβλημα που δεν έχω λεφτά τώρα, θα πουν όλοι "να, αυτός έχει πρόβλημα, πάμε σε αυτόν που δεν έχει", θα μου σηκώσουν έτσι ό,τι καταθέσεις έχουν οι εναπομείναντες καταθέτες και θα την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια για τον Αράπογλου και θα την κάτσω.

Καλά λέτε, τους λέει η κυβέρνηση, αντί να σας βοηθήσω, σας δημιουργώ πρόβλημα. Έτσι εφευρέθηκε η «συμφωνία κυρίων» ότι θα πάρουν όλοι για να μην σταμπαριστούν αυτοί που θα πάρουν. Στην αρχή ο Αράπογλου είχε πει εντάξει (προφορικά βέβαια, ε;). Μετά όμως υπήρξαν δύο εξελίξεις. Η μία ήταν ο Βγενόπουλος βγήκε και είπε «εγώ δεν τα χρειάζομαι τα λεφτά σας και δεν θα πάρω» σπάζοντας έτσι τη «συμφωνία κυρίων» - στην οποία βέβαια ποτέ δεν συμμετείχε, για να πούμε την όλη αλήθεια. Οπότε, αν έπαιρναν όλοι πλην Βγενόπουλου, θα έλεγαν όλοι «κοίτα, μόνο ο Βγενόπουλος δεν έχει πρόβλημα». Η δεύτερη εξέλιξη ήταν ότι, επειδή υπήρχαν αντιδράσεις του τύπου «η κυβέρνηση χαρίζει 28 δις στους τραπεζίτες», η κυβέρνηση αναγκάστηκε να κάνει πιο αυστηρούς τους όρους και να δώσει περισσότερες εξουσίες στο κράτος. Οπότε άρχισαν κι άλλοι να το σκέφτονται. Σου λέει, θα μου έρθει ο εκπρόσωπος του Δημοσίου στο Δ.Σ. να του δίνω λογαριασμό πότε πάω για κατούρημα, θα τα κρατάει άραγε για τον εαυτό του ή θα τα σφυρίζει στους ανταγωνιστές μου έναντι παχυλού τιμήματος (λαδώματος); Ή θα πρέπει να τον λαδώνω πρώτος εγώ για να τον κρατήσω δικό μου; Χαμός. Η Πειραιώς, αν και έχει πρόβλημα (λόγω ναυτιλιακών δανείων που είναι πολύ εκτεθειμένη και η ναυτιλία είναι προβληματική τώρα με την κρίση), πρώτη βγήκε και είπε «εγώ δεν θα πάρω». Ε, μετά, ο Αράπογλου, ήταν που ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της κρίσης, σου λέει θα καθίσω τώρα εγώ να κάνω τον ήρωα για χάρη των άλλων, τη στιγμή που μπορώ να τους αγοράσω όλους αυτή τη στιγμή; Θα ενεργήσω εις βάρος των συμφερόντων της τράπεζας που μου ανέθεσαν; Δε σφάξανε. Και ήρθε κι αυτός και είπε «κι εγώ δεν θα πάρω». Αλλά ενώ τον Βγενόπουλο και τον Σάλλα δεν βγήκε να τους κατηγορήσει κανείς που «δεν θα πάρουν», τον Αράπογλου πέσαν να τον φάνε. Γιατί;

Μα γιατί αγαπητοί φίλοι, ο Αράπογλου είναι ο εχθρός τους αυτή τη στιγμή. Ακούσατε να λένε για χάρη ποιανού γίνεται όλο το πατιρντί, που λένε και στην ιδιαίτερη πατρίδα μου; Ακούσατε για μια φορά να λένε τα κανάλια τη λέξη «Eurobank»; Σαν καλά υποταγμένα ανθρωπάκια την πέφτουν όλοι στον Αράπογλου, που δεν μας κάθεται και κοιτάζει να κάνει τη δουλειά του, ενώ εμείς θέλουμε να καλύψουμε την που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα και θα είναι ο πρώτος που θα σπεύσει να πάρει τα λεφτά του κράτους;

Τα 28 δις δόθηκαν πρωταρχικά για χάρη της Eurobank. Η «συμφωνία κυρίων» για να πάρουν όλες τις τράπεζες και να μην φανεί ποιος έχει πρόβλημα έγινε για χάρη της Eurobank. Τα κανάλια την πέφτουν τώρα στον Αράπογλου για χάρη της Eurobank. Που μάζεψε όλα τα στεγαστικά της Ελλάδας με άκρως επιθετικές πολιτικές, που κατήργησε πρώτη το οκτάωρο στον τραπεζικό τομέα, και τώρα δεν έχει λεφτά για να χρηματοδοτήσει τη συνέχιση της φρενήρους ανάπτυξής της.

Μετά από αυτά, πώς να μην κάνει λίγο λαϊκισμό και ο Αράπογλου με τα μέτρα υπέρ ασθενέστερων; Επικοινωνιακή πολιτική κάνει κι αυτός, αφού όλοι την κάνουν τουμπεκί για χάρη της Eurobank.

Αυτά από εμένα. Αν δεν πιστεύετε τον ανώνυμο, διασταυρώστε αυτά που σας γράφω από όποια πηγή θέλετε.

Anonymous

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 09/11/2008 05:07:50

    Από τα εποικοδομητικότερα σχόλια που διάβασα για το θέμα. Τακτοποιήθηκα σε πολλά που δεν είχα καταλάβει για την όλη βαβούρα των 28 δις.

  2. ποιος τολμάει; avatar
    ποιος τολμάει; 09/11/2008 08:31:04

    Μην ξεχνάτε την τρίτη Τράπεζα, αυτήν που δεν ακούγεται πολύ.

    και μην ξεχνάτε και την απειλή Βγενόπουλου με την πιθανή εχρθική εξαγορά...Πόσο τοις 100 της τρίτης τράπεζας έχει το αφεντικό; 5%; 8%;

    ΟΛΑ για να μην φανει ποιός έχει το πρόβλημα.

    Ή Εθνική, δεν χρειάζεται να τους αγοράσει, τους κλείνει σε ένα μήνα. 15 bp παραπάνω στον καταθέτη, 15 bp λλιγότερο στον δανειζόμενο, τα μάζεψε όλα. Αλλά τολμάει; Δεν τολμάει. Γιατί αν τολμήσει θα αρχίσουν οι επιθέσεις στον εκάστοτε Διοικητή. Ο Διοικητής διορίζεται από την Κυβέρνηση, και η Κυβέρνηση εξαρτάται από τους άλλους δύο, και τα συνεταιράκια τους στα μήντια.

    Χρόνια τώρα, η τιμολογιακή πολιτική της ΕΤΕ είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει στις άλλες να ζούνε. Καρτέλ, με όμηρο την Εθνική. Όποιος σπάσει το απόστημα του καρτέλ, απελευθερώνει την Ελληνική οικονομία. Αλλά ποιός τολμάει να τα βάλει με Λάτση, Βαρδινογιάννη και Κωστόπουλο, ταυτόχρονα;

  3. KaryID avatar
    KaryID 09/11/2008 08:42:17

    η σκληρότερη σε όλα τράπεζα η Eurobank και προς τους εργαζόμενούς της και προς τα έξω - και αλαζονική συμπεριφορά των στελεχών προς τους υποψήφιους δανειολήπτες επίσης - καλά τα είπατε, τσίγκοι επιχρυσωμένοι τα golden boys της

  4. Άτακτοs avatar
    Άτακτοs 09/11/2008 09:01:26

    embiria -zitisa sto eksoteriko eksipiretisi apo Eurobank ke efaga porta ,paromia simberifora "elinikon" trapezon thimame sto Tetovo ton kero ton eklogon tous .ke edo i trapeza ine anithiki

  5. ποιος τολμάει; avatar
    ποιος τολμάει; 09/11/2008 09:03:43

    μην βρίζετε τους τσίγκους

  6. antonis avatar
    antonis 09/11/2008 09:15:09

    Το πρόβλημα το έχει κατά πρώτον η Eurobank.Αντιμετωπίζει μεγάλοπρόβλημα ρευστότητας. Εξ ού και τα μεγάλα επιτόκια καταθέσεων που δίνει , ενώ το Euribor 3μήνου από 5,30% πριν 20 ημέρες κατέβηκε στο 4,58%. Και ενώ κάποιες τράπεζες(Εμπορική, Εθνική)είχαν ξεκινήσει μείωση των επιτοκίων καταθέσεων, η οποία μείωση θα παρέσυρε προς τα κάτω και τα επιτόκια των χορηγήσεων , η Eurobank για να ενισχύσει την ρευστότητά της, κράτησε ψηλά το καταθετικό επιτόκιο, με αποτέλεσμα και οι άλλες τράπεζες, για λόγους ανταγωνισμού (μή χάσουν τις καταθέσεις τους), δεν μείωσαν τα επιτόκια αυτά και ως εκ τούτου και τα επιτόκια χορηγήσεων.
    Οι υπάλληλοι της τράπεζας αυτής βιώνουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Αλλά αυτό λίγο έως καθόλου ενδιαφέρει το κόσμο. Εκείνο που έχει μεγάλη σημασία και δεν έχει δοθεί μεγάλη έκταση από τα ΜΜΕ, είναι οι δανειολήπτες σε Ελβετικό Φράγκο. Η εν λόγω τράπεζα έχει χορηγήσειπολλά τέτοια δάνεια. Τώρα με την ενίσχυση του Ελβετικού φράγκου (ισοτιμία πέρισυ 1,68 και τώρα 1,49), οι δανειολήπτες βρίσκονται να χρωστάνε περισσότερα από αυτά που δανείστηκαν (τουλάχιστον λογιστικά).
    Θα έπρεπε τα ΜΜΕ να ασχοληθούν περισσότερο μεαυτό το θέμα καιπώς κάποιες τράπεζες έντεχνα αποκρύπτουν τον συναλλαγματικό κίνδυνο (ο οποίος όμως αναφέρεται λεπτομερώς στις συμβάσεις που υπογράφουν), και προβάλουν το μικρό επιτόκιο.

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/11/2008 09:21:00

    Είναι ακριβώς όπως τα λέει ο ανώνυμος. Και τα λέει ήπια και ευγενικά.

    Και να προσθέσω ότι και οι «προνομιουχες» είναι και αυτές ψιλοαπάτη προς όφελος των τραπεζών. Γιατί προνομιούχες; Για να μην πειραχτούν οι ευαίσθητες ισορροπίες των κοινών. Οι προνομιούχες είναι nondillutive δεν μειώνουν τα υπάρχοντα ιδιοκτησιακά ποσοστά. Και οι προνομιούχες είναι callable at the issuer's option. Όποτε θέλει η Τράπεζα τις εξαγοράζει.

    Αυτή την εταιρική χρηματοδότηση ξέρουν οι «επίχρυσοι τσίγκοι» αυτήν εφαρμόζουν.

  8. KaryID avatar
    KaryID 09/11/2008 10:03:49

    @archaeopteryx: ευχαριστώ για το "επίχρυσοι τσίγκοι", αν μη τι άλλο ξέρω να βάζω τίτλους, έχω φτιάξει κάτι blogακια αυθόρμητα, γιατί μ' αρέσει το σπορ των Η/Υ, η τέχνη και ο προβληματισμός, αλλά την ίδια ευχαρίστηση αποκομίζω όταν δημοσιεύω εδώ τα σχολιάκια μου και διαπιστώνω ότι υιοθετούνται και πάνε παραπέρα το διάλογο, ή και όταν εισπράττω κριτική επίσης.

    Δύσκολο και χρονοβόρο το σπορ των blog τελικά, χρειάζεται οπωσδήποτε άτομο για να το τρέχει, έχουμε και δουλειές, ένα κείμενο σωστό 10 αράδων να γράψεις παίρνει μισή ώρα.

  9. Τακτικός Αναγνώστης avatar
    Τακτικός Αναγνώστης 09/11/2008 10:36:14

    Factorx: Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία να προβληθεί το σχόλιο του anonymous, ένα σχόλιο που παρουσιάζει χωρίς φόβο και χωρίς πάθος τα πράγματα με το όνομα τους. Οι δράσεις μικρής κλίμακας που μπορεί στην καθημερινή του ζωή να αποφασίζει ο καθένας μας ως ενημερωμένος πολίτης, συναθροισμένες αρκούν πολλές φορές για να αχρηστεύσουν τις ασφυκτικές πιέσεις των "επίχρυσων τσίγκων" που υφίστανται όλες οι κυβερνήσεις τις τελευταίες δεκαετίες. Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις στην Ελληνική οικονομία θα πρότεινα όσοι διαθέτουν σχετικές γνώσεις να συνεισφέρουν στην συζήτηση που ξεκίνησε με περισσότερα στοιχεία.

  10. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 11:18:58

    ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΕ ΜΕΝΑ ΤΑ 28 ΔΙΣ ΠΟΥ ΤΑ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΦΕΡΩ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ
    Αντιπροτεινω δε στο 10% να τους δωσω και Prim επιτοκιου , μια και το 10% ετησιο, είναι ευλογη προμηθεια συγκρινομενη με το 10% μηνιαιο των τοκογλυφων, σημερα στην «διατραπεζικη των επιταγων». Θα τους ευχαριστησω κιολας θερμοτατα!!!
    Μονο στην Ελλαδα συμβαινουν αυτά τα πρωτοφανη, που προσβαλλουν και το μινιμουμ νοημοσυνης και λογικης. Όπως το «πλασαρουν» επικοινωνιακα , οι Τραπεζες δεν το ζητησαν αλλα το ευαισθητο και προνοητικο κρατος για να μην αντιμετωπισει προβλημα ο Τραπεζικος πυλωνας της οικονομιας ,προνοει και προτρεχει.
    Τραβατε με και ας κλαιω, δεν το λενε; Σε χωρα αμορφωτων καφρων δεν ζουμε; Ότι δηλωνεις και ότι θες λες ,την εσωτερικη κριση την βαπτιζεις παγκόσμια και την κριση στα Δημοσιονομικα του κρατους ,τα βαπτιζεις τραπεζικα.
    Με δηθεν «αυστηρους ορους» να μειωθουν τα πριμ των στελεχων!!! ( λες και αυτά δεν είναι αμεσα συνδεδεμενα με τις αποδοσεις, οποτε ευλογα θα πεσουν από μονα τους ,με την πτωση των στοχων) ολοφανερος λαικισμος για τους γηγενεις καφρους, και όχι Ορος, αυτή είναι η άλλη αληθεια.
    Το ποσο ξενος προς την κυβερνηση είναι ο Αραπογλου και ποια συμφεροντα εξυπηρετη και αντιπροσωπευει ,το ξερη καλυτερα μεγαλοξενοδοχος με παρελθον στις εκδοτικες επιχειρησεις με εφημεριδα και δη φιλικες προς την κυβερνηση ,ο οποιος ενδιαφεροταν για τον Αστερα της Βουλιαγμενης και ετρεχε βραδυ στην Ραφηνα και ξερει την απαντηση που του εδoθη….
    Το ιδιο φιλικος βεβαια και ο Λατσης, αλλωστε ανα τριμηνο εκδιδει μελετες, αναλυσεις και προτασεις οικονομικης πολιτικης (μιας και είναι κομματακι δυσκολο για την κυβερνηση να το εμβαθυνουν το θεμα τοσο σε βαθος…).
    Προτεινω δε , να σας στειλω την τελευταια , γιατι είναι αψογο και τελειο παραδειγμα αυτου που χαρακτηριζεται,Παρειστικος Καπιταλισμος η Αγγλιστι CRONY CAPITALISM , η επι το λαικοτερον Καπιταλισμος για τους λιγους και σκασε και πληρωνε για την Μπλεμπα.
    ( σημειωστε ότι δεν ειμαι εναντιον του Καπιταλισμου αλλα εναντιον του Διεφθαρμενου Καπιταλισμου)
    Η Ολοφανερη αληθεια κατά την ταπεινη γνωμη ενος απλου επαγγελματια που ανηκει στην Μπλεμπα και στην απλη γλωσσα μας για να καταλαβαινουν ολοι, το ταμειο θα παρουσιασει (ηδη εχει) ελλειψη ρευστοτητας και με την δεδομενη παγκοσμιως, δυστοκια εξευρεσεως κεφαλαιων, δανειων και ΑΝΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ θα τα βρουμε δυσκολα. Και όταν αναφερω ταμειο , εννοω το «συνολικο ταμειο» της ελληνικης οικονομιας και όχι συγκεκριμενων φορεων.
    Οι Τραπεζιτες δεν εχουν αναγκη ουσιαστικη ,αλλωστε τοσα χρονια γεμισαν λεφτα, περιοριζουν τον τζιρο του μαγαζιου και μαζευουν τους τοκους από τα δανεια που εχουν σπειρει και το αντιμετωπιζουν το προβλημα τους. Και εγω σαν επαγγελματιας με καθημερινη συναλλαγη μαζι τους, τους απεχθανομαι αλλα άλλο αυτό και άλλο να τους κατηγορουμαι από εμπαθεια.
    Η αληθεια είναι ότι τα δικα μας Golden Boys, όπως τα βαπτισαμε και εδώ, είναι εξαιρετικου επιπεδου και αψογοι στην δουλεια τους, τοσο που θα γινοντουσαν αναρπαστοι εξω, (άλλο εάν καποιος βλαξ στο γκισε είναι αγενης και υπερφιαλος).
    Τα κρατησανε καλα τα «μαγαζια» τους , αυτην την δουλεια κανουν και ετσι επρεπε να την κανουν. Εάν το κρατος δεν τους κοβει δικαιωματα και δεν τους υποχρεωνει προς καποιες κατευθυνσεις δεν φταινε αυτοι. Ας ειμαστε ειλικρινεις, δικαιοι και ανοικτομυαλοι επιτελους και να αντικρυζουμε τις αληθειες καταματα.
    Καλα το ειπε ο Τεγοπουλος πριν από ημερες ,Μαστρωπεια χωρις Πορνεια δεν υπαρχει, και οι Πορνες είναι οι πολιτικοι.
    Στην Ισλανδια πεταξαν την Χωρα στον βουρκο, στην Αμερικη κλεινη η μια μετα την άλλη, στην Ελβετια, στην Γαλλια, στο Βελγιο τοσες τα λασπωσανε, σε εμας ακομη δεν ακουστηκε τιποτα. Μπραβο τους, μακαρι και ο δημοσιος τομεας να δουλευε τοσο επαγγελματικα. Αλλα εκει αξιος εισαι όταν υπηρετεις το πολιτικο συστημα.
    Το κρατος εχη την πραγματικη αναγκη και προσπαθει απεγνωσμενα να φερει ρευστοτητα στην Χωρα , από οπου βρει, αυτή είναι η μονη αληθεια.
    ΟΙ πολιτικοι φταινε που αφου αγκαλιαστηκαν με τους τραπεζιτες τοσα χρονια, τουλαχιστον δεν φροντισαν αυτην την ρευστοτητα και το φθηνο χρημα που υπηρχε τοσα χρονια , να το εκμεταλευτουν και να αναδομησουν την ελληνικη οικονομια.
    Η Σουηδια , βγηκε κερδισμενη από αυτό το τρελλο πανηγυρι που παιζοταν τοσα χρονια ,μαζεψε λεφτα και ξεχρεωσε το ασφαλιστικο της συστημα.
    Αλλα εκει, πολιτικοι και δημοσια διοικηση είναι προσανατολισμενοι στην διαφυλαξη του δημοσιου συμφεροντος. Οργανωσαν team ειδικων και με ευστοχες και με προσεκτικες κινησεις επαιξαν τα αποθεματικα των ταμειων τους και μαζεψαν λεφτα. Εδώ, ουτε την μετατροπη του Δημοσιου Χρεους από Ευρω σε $ ΗΠΑ, δεν φροντισαν να κανουν.
    Μονο στο σημειο αυτό να δινανε προσοχη ,εάν όχι ολο, παντως μεγαλο μερος του Δημοσιου Χρεους θα ειχε μειωθει.
    Ευκολοι οι αφορισμοι εναντιον των Golden Boys, ετσι γινεται παντα ,οποιος είναι στα πανω του τον κανουμε θεο, στα κατω του, τον κατηγορουμε.
    Ξεχναμε οτι και εμεις εδώ, ότι γεμισαμε Βιλλες,Μαιζονετες, Πισινες, Πρωτοι σε αγορα Porsche παγκοσμιως , οι βλαχοπροδρομοι εγιναν και με Group Εταιρειων και Ομιλους, πηξαμε σε αναλυτες Χρηματιστηριακους και κανενας δεν λεει δοξα τον θεο , από το 95 ημασταν για φουντο και την καβατζαραμε μεχρι σημερα.
    Ισως το λενε στον εαυτο τους κρυφα οι πολιτικοι, γιατι εάν το πουν φανερα, θα πρεπει να δυαλυθει ολο το πολιτικο συστημα και να ανασυσταθει από την αρχη. Εδώ όμως είναι «Κληρονομικο». Μην ανησυχειτε σας βρηκανε και την διεξοδο , Πρασινη οικονομια ,μοντερνα πραγματα λιγο ακατανοητα στους ιθαγενεις βεβαια, αλλα το ακατανοητο δινει και μια αισθηση ονειρικη και μεγαλειωδη. Τo συστεινουν και οι image makers (όχι ο Βαλλιανατος ,αυτος εχη τον δικο του καημο).
    Εάν στο τελος ανακαλυψετε ότι η πρασινη οικονομια στην Ελλαδα μετατραπει σε πρασινισμενες πετρες που θα πεταμε ο ενας στον αλλον γιατι δεν θα εχουμε τιποτε άλλο, μην εκπλαγειτε.
    Δυστυχως αυτά επρεπε να τα πουν οι πολιτικοι, αλλα ποιος από αυτους εχη το κουραγιο να πει αληθειες στον λαο; Γιατι εάν τις πει, θα πρεπει και να αναλαβη την ευθυνη να τραβηξει το καρο από την λασπη. Αναγκαζομαι να τα λεω εγω ο απλος πολιτης μπας και ξυπνησουν καποιοι επιτελους.
    Τωρα τι λεει ο αρθρογραφος στηριζομενος σε κουτσομπολιστικες διαδοσεις και συμπερασματα για να γινονται ευπεπτα , κατηγορωντας και υποστηριζοντας διαφορους στο Τραπεζικο συστημα ,οποιος γνωριζει από δουλειες ξερει ότι η ζωη στις επιχειρησεις δεν είναι μια «ευθεια» εχη σκαμπανεβασματα, αλλα αυτό δεν σημαινει ότι η μηχανη χαλασε. Αλλου είναι το προβλημα.

  11. άλλος ανώνυμος avatar
    άλλος ανώνυμος 09/11/2008 11:24:24

    Περισσότερα στοιχεία;... δύσκολο. Η ρευστότητα και η θέσεις που αναφέρονται στην όποια επιτροπή διαχείρισης κινδύνων, είναι μόνο για τον πολύ κλειστό κύκλο μιας τράπεζας.

    Η τραπεζική αγορά γνωρίζει και ψιθυρίζει ότι η Αλφα, Eurobank και Πειραιώς, και οι τρεις, ή μερικές, άλλες λιγότερο άλλες περισσότερο, έχουν κάποιο πρόβλημα. Η Εθνική σαφώς δεν έχει.

    Το θέατρο των 28δις είναι ακριβώς όπως το περιγράφει ο «ανώνυμος»: Δεν επιθυμούν να το πάρουν ΜΟΝΟ αυτές που έχουν πρόβλημα, για να μην το παραδεχτούν, και έτσι σκαρφίστηκαν να το πάρουν «όλοι».

    Σωστή η επισήμανση περί φόβου «κατασκοπίας» από κρατικό «επίτροπο». Εξ ού και η μπαρούφα του Καραμανλή περί εποπτείας των τραπεζών από το IMF. Προτιμούν τον ξένο χωροφύλακα από τον εγχώριο, για εχεμύθεια. Το ΙΜF κύριε Καραμανλή ασχολείται με χώρες, όχι με σαράφηδες.

    Χωρίς αμφιβολία, αν άφηναν την Εθνική ελεύθερη θα έκλεινε τους άλλους. Απλά γιατί μπορεί. Αυτό μπορεί να μην είναι καλό για λόγους μονοπωλίου, αλλά αυτή την στιγμή έχουμε ολιγοπώλιο, των ιδιωτικών τραπεζών, με την Εθνική να δίνει το άλλοθι της τιμολογιακής πολιτικής.

    Σωστά τα περί ακριβότερου κόστους κρατικού δανεισμού που ανέφερε ο Βγενόπουλος στην ΤιΒι προχτές, αλλά ή δεν ξέρει ή κοροϊδεύει με τα περί επισφαλειών και τα άλλα επιπρόσθετα που ανέφερε.

    Η Εθνική μπορεί να προσφέρει κάτι παραπάνω στους καταθέτες (5bp, 10bp 15bp δεν έχει σημασία). Και αντίστοιχα κάτι κάτι καλύτερο στους δανειολήπτες. Αν γίνει αυτό θα σαρώσει την αγορά. Οι άλλες τότε θα πάνε κατ' ευθείαν στον Υπουργό Οικονομίας, και αν αυτός δεν επαναφέρει την Εθνική στην τάξη, στο Πρωθυπουργό. Παράλληλα, θα αρχίσουν οι πληρωμένες πουλημένες εφημερίδες να λασπώνουν. Ρωτήστε τον μικρό συνεταίρο του Θέμου και του άλλου στο Πρώτο Θέμα: την ήξερε αυτήν την δουλειά, σε συνεργασία με τους «επίχρυσους τσίγκινους»

    Αριθμούς και λεπτομέρειες μόνο από μέσα, και σιγά μην μιλήσουν οι «επίχρυσοι τσίγκοι»

    Ψάψτε λίγο τους «επίχρυσους τσίγκους». Μερικοί έχουν πραγματικές περγαμηνές. Μερικοί είναι λίγο μαϊμούδες. Λίγο να ξύσετε την επιφάνεια, θα δείτε ότι επιχρυσώθηκαν μετά το 2000, και από κάτω ο ντενεκές είναι σκουριασμένος. Μερικοί πούλησαν το μαγαζί τους ή την ψυχή τους ή τις πολιτικές επαφές τους. Βάζουν αυτοί με τις περγαμηνές το κοινωνικό στατους, φέρνουν οι άλλοι την Κυβέρνηση. Συμμαχία.

    Αλά έτσι δουλεύει η μετριότητα και ετσι βολέυτηκε το σύστημα. Αυτή είναι μία από τις εληνικές φούσκες

    Με συγχωρείτε για την πολυλογία.

  12. άλλος ανώνυμος avatar
    άλλος ανώνυμος 09/11/2008 11:26:44

    σωστος ο Μακρής Κ.: Μαστροποί και Πόρνες (και μερικοί «επίχρυσοι τσίγκοι» ενδιάμεσοι. Κάτι σαν σαμπκοντράκτορες μαστρωπών.

  13. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/11/2008 11:27:10

    Πολύ ακριβές και τεκμηριωμένο το σχόλιο του Ανώνυμου.
    Μπράβο του!!..
    Τώρα τι να πεις για τα πουλημένα τομάρια των ΜΜΕ, (Χατζηνικολάου, Πρετεντέρη, Τράγκα, Μπιζόγλη, Τρέμη, Βερύκιο, Παυλόπουλο, Οικονομέα, Καψή, κ.α.), που όλη τους η ευαισθησία αρχίζει και τελειώνει, στο να ψελίζουν κανένα όνομα, επικαλούμενοι την (δεν ξέρω ποιά) δεοντολογία, όσων εταιρειών, προσώπων, καταστημάτων, παρανομούν ασύστολα , βλάπτοντας το κοινωνικό σύνολο...

    ...για την (σχεδόν όμως κρατική) Εθνική, που την "ξεσκίζουν" τώρα, κάθε μέρα , δεν ισχύει η ....δεοντολογία τους;

    Βρέ Ούστ!!!... υποκριτές και καιροσκόποι και ξεπουλημένοι!!...

    Αλλά δεν φταίτε εσείς, αλλοίμονο στα "θύματα" σας, σ'αυτούς που, μην έχοντας ίσως, λόγω φτώχειας οικονομικής (και όχι μόνο..), άλλη διέξοδο, λογω "τσάμπα" , σας "βλέπουν"..

    Δεν είναι μακρυά όμως ο καιρός που θα υπάρξει, αντίδραση, και να δω τότε που θα κρυφτείτε.

  14. άλλος ανώνυμος avatar
    άλλος ανώνυμος 09/11/2008 11:33:35

    Δημήτρη, ξεσκίζουν την Εθνική κατα παραγγελία του ιδιωτικού τομέα.

    Μαζί σου στο ΟΥΣΤ πουλημένα παράσιτα.

  15. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 11:41:42

    @άλλος ανώνυμος
    "Εξ ού και η μπαρούφα του Καραμανλή περί εποπτείας των τραπεζών από το IMF"
    εκανε τοσο σοφη προταση ο Καταλληλοτερος;
    Σαν να μου φαινεται οτι ο Λιαπης δεν ηταν καλυτερος στην θεση του.

  16. άλλος ανώνυμος avatar
    άλλος ανώνυμος 09/11/2008 11:45:18

    έτσι κατάλαβε ότι είπε από τις Βρυξέλλες. Αλλά δεν μου φαίνεται ότι το IMF εκτελεί τέτοιες αποστολές (εκτος αν φαλιρίσουμε σαν χώρα οπότε μπορεί...λες να έρει κάτι ο Πρωθυπουργός;)

  17. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 11:48:54

    Επιτρεψτε μου, όταν σας αναβουν τα αιματα για την Εθνικη ,μην ξεχνατε ότι δεν είναι κρατικη, όταν ηταν κρατικη «οι προυχοντες» δευθυνταδες επαιρναν μιζα μαυρη 20% για κάθε δανειο, δεν σεβασθηκε κανενας την κρατικη περιουσια και θεση που ειχαν,παρα λιγοι, αρα δεν είναι τοσο απλα τα πραγματα και απλουστευτικα.

  18. μπογιατζής avatar
    μπογιατζής 09/11/2008 11:50:08

    Ανώνυμε της ανάρτησης.

    Άψογη ανάλυση!

    Αν και δεν συμπαθώ την Εθνική, απ' το δημοσιουπαλληλίστικο ύφος της, την αργοπορία και τις ουρές της.
    Έτερο εκάτερο αυτό όμως.

    Ούτε το ΤΤ να ήταν.

    Το γουρουνάκι τις καταθέσεις μας έφαγε;

  19. εθνικάριος avatar
    εθνικάριος 09/11/2008 12:09:04

    έλα τώρα Μακρή Κ., αυτό με το 20% δεν γίνεται τουλάχιστον από το 1997-8

    μπορεί να μην έχουμε ωραίες στα ταμεία, αλλά μπορούμε να είμαστε καλύτεροι

  20. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 12:11:37

    Μετα από αυτό που ανεφερες περι IMF , δεν μπορω να ξερω, τι γνωριζει περισσοτερο εκτος από τα σουβλακια του Μπαιρακταρη, εκεινο που ξερω εγω ο ιθαγενης ,είναι ότι από το 95 την «κατσαμε την βαρκα» και γι αυτό αναστηθηκε το Χρηματιστηριο και φουντωσε ο Ερωτας των Πολιτικων με τους Τραπεζιτες….

  21. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 12:15:01

    @εθνικάριος
    διαβασε τι γραφω παραπανω για τα τραπεζικα στελεχη ποσο αξια και ικανα ειναι, ουτε απαιτω απο τον κατω να ειναι σωστος, οταν το ψαρι απο το κεφαλι βρωμαει.

  22. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/11/2008 12:19:29

    @ Μακρης Κ. 11:48

    Σωστός! Στα περί "μη κρατικής, προύχοντων, μιζαδόρων (που δεν ξέρω βέβαια, αν τώρα δεν υπάρχουν)κ.α." που λες.

    Δεν συμφωνείς όμως και συ, πως το σημερινό "ξέσκισμα" της ΕΤΕ, απο τους αλιτήριους των ΜΜΕ, που παρέλειψα μερικούς (π.χ. Παπαδόπουλο-Ευαγγελάτο), μόνο στο πόνο τους για μας δεν οφείλεται; Ίσως "ίδιον όφελος" μυρίζει;
    Και πως το Ούστ!!.. μάλλον λίγο τους πέφτει;

  23. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 12:31:55

    @Δημήτρης
    Μεσα σε ένα γενικευμενο περιβαλλον διαφθορας , σηψης , ανικανοτητας και μικροπολιτικης, είναι δυσκολο να ξεχωρισεις τα αιτια και τις αφορμες. Να κατηγορησω ότι τα παιρνουν από καποιες τραπεζες για να κατηγορουν την Εθνικη,ισως είναι αληθεια.
    Αλλα ισως από τον σιγουρο λαικισμο που εκφραζουν και την αμαθεια που σιγουρα οι Αστερες των τηλεπαραθυρων εχουν, βρισκουν έναν ευκολο λαικιστικο στοχο λεγοντας αυτά για να κανουν την δουλεια τους. Τοσο απλα, μηπως τους ποναει τιποτε παραπανω από το σαρκιο τους;
    Ποιος Δημοσιογραφος, ασχολειται με Ρεπορταζ και Ερευνα ουσιαστικη (σιγουρα όχι αυτοι) αρα και αυτό «παιζει». Εκεινο που μπορω να πω ,επειδη σεβομαι και ποναω από το μικρο μαγαζακι μεχρι την μεγαλη επιχειρηση,γιατι αυτοι είναι οι χωροι που ζω και αναπνεω, ότι πρεπει ολοι να προσεχουμε τις δουλειες μην καταστραφουν ,μικρες και μεγαλες, αλλωστε πισω τους στηριζονται ανθρωποι, οικογενειες ,ελπιδες και ονειρα . Αραπογλου, Αφεντικα και παρατρεχαμενοι θα επιζησουν παντα οι υπολοιποι τι θα κανουν …

  24. ρομαντικος avatar
    ρομαντικος 09/11/2008 12:39:19

    Είναι μια ευτυχισμένη μέρα η σημερινή κυριακή για μένα.
    Πρώτον διότι γιορτάζει ο γυιός μου Νεκτάριος και δεύτερον διότι μπαίνοντας στην συζήτηση στο blog μας,διαπίστωσα οτι το επίπεδο και οι απόψεις όλων με γέμισαν απέραντη αισιοδοξία.
    Υπάρχουν Ελληνες που μπορεί να βασίζεται η πατρίδα μας.
    Υπάρχουν μεταξύ μας άνθρωποι που μπορούν να ανάψουν τα φώτα και να δούμε την αλήθεια καθαρά όλοι μας.
    Ευχαριστώ όλους τους συμμετέχοντες.

  25. εθνικάριος avatar
    εθνικάριος 09/11/2008 12:40:35

    Δεν υπάρχει άγνοια και κανένας λαϊκισμός. Σαφείς και διατεταγμένες υπηρεσίες. Ο τρεις ιδιώτες μπορούν να λαδώσουν. Ο Αράπογλου δεν μπορεί.

  26. Έχω άδικο; avatar
    Έχω άδικο; 09/11/2008 12:56:15

    Χαιρομαι που μετα απο τόσα άρθρα που αναφέρονται σε "χαρισμα" 28 δισ απο την κυβέρνηση, έρχεται ένα αρθρο που δείχνει την πραγματικότητα.

  27. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 12:57:49

    @Ρομαντικός
    Κατ`αρχας να χαιρεσαι τον Νεκταριο σου και ότι καλυτερο για αυτόν
    Και εμεις να σε ευχαριστησουμε που εφερες την αισθηση της γιορτης μεσα στο Blog γιατι μαυρισε η ψυχη μας με τα δυσαρεστα και στριφνα οικονομικα.
    Να σου πω και ένα «παραπονο» που εχω μια και αναφερεσαι στο ότι εχουμε αξιους. Επειδη εχω ζησει για χρονια στο εξωτερικο και σε διαφορες χωρες (και χωρις να ανηκω στους Ελληναραδες) μονο που ελεγα Ελληνας με αντιμετωπιζαν με σεβασμο,εδώ στην Χωρα μου κατηντησε να ακουγεται σαν βρισια. Διακρινω σε παρα πολλους χωρους ικανοτατα και αξιολογα ατομα με μορφωση, καλλιεργεια με αποψεις κρουστες και με οραματικη , και όλα αυτά από μια Δημοσια παιδεια ομολογουμενως χαλια ,δυστυχως οι περισσοτεροι είναι στην μπαντα από αυτους και επιπλεουν οι φελλοι. Εκει είναι το μεγαλυτερο προβλημα της Χωρας μας.

  28. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 13:05:30

    @θνικάριος
    με μετρο οτι λεμε γιατι μας διαβαζουν.Μην μας εξαγνιζεις και τοσο τον Αραπογλου, ουτε αυτος δεν θα τολμαγε ετσι ανετα να το επικαλεσθει αυτο. Εξυπνος ανθρωπος ειναι....

  29. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/11/2008 13:06:10

    @Μακρης Κ. 12:31 pm

    Θα συμφωνούσα απόλυτα με το συλλογισμό σου, "βρισκουν έναν ευκολο λαικιστικο στοχο, λεγοντας αυτά για να κανουν την δουλεια τους",.....

    ....αν, λέω αν, οι αλήτες αυτοί (και το εννοώ, για το κακό και την αποκτήνωση που προσφέρουν στην κοινωνία) και όχι οι Αστερες των τηλεπαραθυρων (που λες)........

    ...εύρισκαν λαϊκίστικο στόχο και κάποια άλλη Τράπεζα, Τηλεφ. Εταιρεία, αυτοκινητοβιομηχανία κ.α. όπου κάνουν το "παπί".. και "στεκονται κλαρίνο"!!..

    Και μη μου πείς, πως δεν τους παρέχεται τέτοια ευκαιρία...

    .....οπότε, μάλλον έχει κάποιο δίκιο ο εθνικάριος 12:41., που αν ξέραμε βέβαια, περισσότερα γι'αυτόν, ίσως το δίκιο του να μεγάλωνε ή να μίκραινε, ανάλογα....

  30. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 13:16:27

    @Δημήτρης
    δεν μπορω να ειμαι μαντης ,προσπαθω με την λογικη να κρινω , αλλωστε προσεξε πως αρχιζω
    "Μεσα σε ένα γενικευμενο περιβαλλον διαφθορας , σηψης , ανικανοτητας και μικροπολιτικης, είναι δυσκολο να ξεχωρισεις τα αιτια και τις αφορμες."
    δεν προσπαθω να κανω τον εξυπνακια ουτε να σου αντιπαρατεθω,ισως εσυ εχης δικιο ισως οχι, βρωμεια, δυσοδια και ανικανοτητα ,αυτα επιφερουν συγχυση

  31. εθνικάριος avatar
    εθνικάριος 09/11/2008 13:17:35

    @Μακρης Κ., φυσικά και το υπεραπλοποιώ.

    Ο κάθε Αράπογλου ξύνει πλάτες (και όχι μόνο) για να κανει χάρες σε άλλους ενίοτε και στον εαυτό του, είτε για την μετέπειτα καριέρα του είτε για την οικογενειακή του δουλειά.

    Ωστόσο ο κάθε Αράπογλου ΔΕΝ έχει τον Υπουργό στο τσεπάκι του όπως ο κάθε μεγαλοτραπεζίτης ή μεγαλοδηθενεπειχειρηματίας. Ο μεγαλοτάδε, λέει στον Υπουργό, να πει στο κάθε Αραπογλου τι να κάνει. Μία όχι τόσο λεπτή διαφορά.

    Δες την σειρά του καρπαζώματος και της επιρροής και θα δεις ότι άσχετα να σου αρέσει ή όχι ο Αραπόγλου, σε σχέση με τον ΚωστοπουλοΣαλλοΛατσοΒαρδινοΚαραμουτραπεζικό, είναι από κάτω.

  32. Factorx avatar
    Factorx 09/11/2008 13:18:37

    @Μακρης Κ.: Πάρε πίσω το "μαυρισε η ψυχη μας με τα δυσαρεστα και στριφνα οικονομικα", αν αναφέρεσαι στις οικονομικές μας αναλύσεις διοτι θα παρεξηγηθεί ο συγγραφέας ΔΠ και οι άλλοι και τι θα κανω...Και κανεις λάθος. Σε πληροφορώ οτι οι οικονομικές μας αναλύσεις αποτελουν πλέον εργαλείο και ειδημόνων

  33. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 13:24:31

    Συγγνωμη Factorx
    δεν ειχα σκοπο να υποτιμησω αποψεις και αναλυσεις ,απλως θεωρω την χαρα ενος πατερα για τον γιο του ,πιο σημαντικη. (Μωρομπαμπας και εγω στα πισω-πισω) ειμαι σιγουρος οτι καταλαβαινετε τις ευαισθησιες...

  34. Τακτικός Αναγνώστης avatar
    Τακτικός Αναγνώστης 09/11/2008 14:07:58

    Σε ένα προηγούμενο σχόλιο μου ζήτησα οι ειδήμονες και επαΐοντες στα τραπεζιτικά θέματα να μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες προκειμένου να κατανοήσουμε τη λειτουργία του ιδιότυπου καρτέλ των ελληνικών τραπεζών σε συνδυασμό με τον «άγνωστο πόλεμο» τους. Προφανώς αυτό δεν είναι εύκολο για λόγους που αναπτύχθηκαν από άλλους σχολιαστές. Η «περίεργη» στάση των τραπεζών το τελευταίο διάστημα (μπαίνω στο πακέτο-βγαίνω από το πακέτο, θέλω να πάρω – δεν θέλω κλπ.) εντάσσεται κατά την ταπεινή μου γνώμη και σε μελλοντικές κινήσεις τους (που σε μεγάλο ποσοστό έχουν ήδη αποφασιστεί) επιθετικών ή όχι εξαγορών ή συγχωνεύσεων, αλλά και σε άλλες –εκτός τραπεζικού χώρου- βλέψεις των αντίστοιχων οικονομικών ομίλων (π.χ Ολυμπιακή, Ναυτιλία, Δημ. έργα κλπ.).Νομίζω ότι δεν μπορούμε προς το παρόν, με βάση τα ελάχιστα στοιχεία που έχουμε, να καταλάβουμε τι παίζεται στο συνολικό παιχνίδι. Υπενθυμίζω παλαιότερα κομμάτια του παζλ: την αγορά ποσοστού 6% των μετοχών του ΤΤ στις αρχές του χρόνου (αν θυμάμαι καλά) από την Eurobank, την εν συνεχεία σφήνα της Εθνικής με αγορά ποσοστού 5,7% σε υψηλότερη μάλιστα τιμή μετά από φημολογούμενη προτροπή της κυβέρνησης κλπ.κλπ. Το ΤΤ αποτελεί μια μεγάλη δεξαμενή ρευστότητας, και δεν ακούμε τίποτα πια για τα σχέδια της κυβέρνησης για αυτό. Σε τέτοιας φύσεως θέματα δεν αρκούν οι απλοϊκές –πολιτικές κατά βάση προσεγγίσεις- χρειάζεται και εκτεταμένη γνώση του τεχνικού μέρους. Αν δεν συγκεντρώσουμε τα ικανά στοιχεία για να μπορούμε να συγκροτήσουμε μια πληρέστερη εικόνα ας είμαστε πιο επιφυλακτικοί σε κάθε είδους ειδήσεις ή «ειδήσεις». Με μια τέτοια προοπτική η συζήτηση που άνοιξε με την παρέμβαση του anonymous είναι πράγματι εξαιρετικά χρήσιμη.

  35. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/11/2008 15:08:47

    @ Φίλε Μακρης Κ.
    Δεν είχα (κακώς όπως αποδείχθηκε) διαβάσει το τεράστιο (1013 λέξεις σχόλιο σου), που κυριολεκτικά είναι γεμάτο από πράγματα που εντυπωσιάζουν αλλά και λίγο αντιφατικά.

    Ας αρχίσουμε:
    1."τα δικα μας Golden Boys, (σ.σ.G.B.) (...) είναι εξαιρετικου επιπεδου και αψογοι στην δουλεια τους,(..)

    Ερώτηση: Αφού είναι έτσι, ποιοί αποφάσιζαν στην Proton, Eurobank, Alpha , Τ.Τ., Πειραιώς κλπ που έχουν μικρά ή τεράστια προβλήματα; Μήπως εγώ ή εσύ φίλε κ. Μακρή; και δεν τοξέραμε;

    2. "(άλλο εάν καποιος βλαξ στο γκισε είναι αγενης και υπερφιαλος").

    Ερώτηση: Να δεχθούμε, χάριν της συζήτησης, ότι είναι έτσι.
    Ποιός διοικούσε και είχε την ευθύνη; Τα γκισέ ή τα G.B. Και ακόμη οι βλάκες στα γκισέ είναι το πρόβλημα; απ'αυτούς χάθηκαν τα εκατοντάδες εκατ. €, στα δομημένα ομόλογα (δ.ο.), στις μίζες κλπ;

    3. "...Εάν το κρατος δεν τους κοβει δικαιωματα και δεν τους υποχρεωνει προς καποιες κατευθυνσεις δεν φταινε αυτοι..."

    Ερώτηση: Εάν το κάνει αυτό, δεν θα βγείτε εσείς, και οι συν-λάτρεις του Καπιταλισμού (κατά δική σας παραδοχή) να το κατηγορήσετε για παρεμβάσεις, κρατισμό και μύρια όσα δεινά ακούστηκαν, π/χ. στη λυπηρή εκείνη υπόθεση του Βασικού Μετόχου;
    Τελικά τι προτείνετε, μετά ...τον κατακλυσμό ; Μήπως Καπιταλισμό με ολίγη Σοσιαλισμό; Δηλ. Κρατική παρέμβαση; Και τι θαπεί τότε ο φίλος μας Α. Ανδριανόπουλος, ο Κ. Χατζηδάκις, ο Αλγοσκούφης και τα άλλα αστέρια των αγορών;

    4. Τεγοπουλος είπε :"Μαστρωπεια χωρις Πορνεια δεν υπαρχει, και οι Πορνες είναι οι πολιτικοι".

    Ερώτηση: Έστι λοιπόν αγαπητέ κ. Μακρή; "οι πολιτικοί" και ξεμπλέξαμε; Ποιοί πολιτικοί όμως ; Όλοι;

    Να πάρουμε μόνο την Ελλάδα που ξέρουμε καλά (αν και σε Ισλανδια, Αμερικη, Ελβετια, Γαλλια, Βελγιο, που αναφέρεις, ισχύουν τα ίδια και χειρότερα),

    Όλοι οι πολιτικοί κυβερνούσαν τα 30 τελευταία χρόνια ή των δύο κομμάτων (αν εξαιρεσουμε τους 8 μήνες του 89-90); Οι άλλοι γιατί ευθύνονται , δεν κατάλαβα;

    5. "ΟΙ πολιτικοι φταινε που αφου αγκαλιαστηκαν με τους τραπεζιτες τοσα χρονια, (....) δεν φροντισαν αυτην την ρευστοτητα και το φθηνο χρημα που υπηρχε τοσα χρονια , να το εκμεταλευτουν" (..)

    Ερώτηση: Όλοι συγκυβερνούσαν τα 34 τοσα χρόνια; Αντάμα; ΚΚΕ-ΣΥΝ-ΛΑΟΣ; ¨Η ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΝΦ;
    ή μήπως κάνω λάθος; Το δε χρήμα ,μάλλον κάποιοι το εκμεταλεύτηκαν κατά τον καλύτερο τρόπο γιά πάρτη τους βέβαια..

    6. "Ευκολοι οι αφορισμοι εναντιον των Golden Boys" (...)

    Ερώτηση: Δεν καταλαβαίνω, γιατί τόση υπεράσπιση των G.B.; To ότι αφιερώνεις τόσο χρόνο στο blog, πιστοποιεί ότι δεν έχεις καμμιά μαζύ τους σχέση. Όμως και τόση υπεράσπιση τους βρε παιδί μου, προκαλεί εντύπωση.
    Θα έλεγες άραγε αυτά τα πράγματα, στους μετόχους π.χ. της Proton-TT-EUROBANK που έμειναν ταπί απ'την κατακρήμνιση των μετοχών τους π.χ. -90% η PRO;.

    7. "Ξεχναμε οτι και εμεις εδώ, ότι γεμισαμε Βιλλες, Μαιζονετες, Πισινες, Πρωτοι σε αγορα Porsche παγκοσμιως , οι βλαχοπροδρομοι εγιναν και με Group Εταιρειων και Ομιλους, (...)"

    Ερώτηση: Οι περισσότεροι G.B. δεν είναι αυτοί που έχουν όλα τα παραπάνω αγαθά; Ή μήπως έχουν μετακομίσει στο Πέραμα και στο Δουργούτι;

    8. "Ισως το λενε στον εαυτο τους κρυφα οι πολιτικοι, γιατι εάν το πουν φανερα, θα πρεπει να διαλυθει ολο το πολιτικο συστημα και να ανασυσταθει από την αρχη."(...)

    Ερώτηση: Ώστε, επειδή δεν το λένε φανερά, δεν διαλύεται το πολιτικό σύστημα, (αν και δεν το βλέπω καλά τελευταία);

    Ή μήπως γιατί είναι σίγουροι, πως δύσκολα θα συμβεί κάτι τέτοιο, αφού ξέρουν καλύτερα, από εμάς, ότι "κάθε λαός έχει τις κυβερνήσεις που του αξίζουν"; Με τη δική μας ψήφο, δημοκρατικά, βεβαίως , βεβαίως.

    9 και τέλος. "Αναγκαζομαι να τα λεω εγω ο απλος πολιτης μπας και ξυπνησουν καποιοι επιτελους."

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ . Από το στόμα σου και ... "στου λαού τ'αυτί",
    αν και το μάτι μου, πήρε στ'αυτιά του κάτι σαν ακουστικά βαρηκοϊίας, τελευταία.
    Εύχομαι, όμως να παραείδα....

  36. έτερος ανώνυμος avatar
    έτερος ανώνυμος 09/11/2008 15:27:42

    καλοί μου άνθρωποι,

    ψάχνετε για λεπτομέρειες το υπως λειτουργεί ένα καρτέλ και τι στνέπειες έχει στην ζωή σας;

    ψάχνετε για το πως μία ιδιωτική τράπεζα μπορεί να κλέψει μια του ευρύτερου δημόσοιου;

    ψάχνετε για το ποιόν τα έργα και τις ημέρες των golden boys και του πλέγματος επιχειρηματιών, πολιτικών και δημοσιογράφων που τους πλαισιώνουν;

    Καταλαβαινόμαστε νομίζω ότι είμαστε στο όρι να φάμε ξύλο, αφού ασχολούμαστε με την ισχυρότερη διαπλοκή στην Ελλάδα (οι γνωστοί «διαπλεκόμενοι» είναι παρθένες σε σχέση) που ίσως είναι και η ισχυρότερη του κόσμου.

    Και μόνο που γράφτηκαν εδώ αυτά που γράφτηκαν σήμερα, είναι εντυπωσιακό!

  37. KaryID avatar
    KaryID 09/11/2008 15:36:07

    και που να δείτε στο factoring τι γίνεται

    factoring έχουν βαφτίσει τις εσωτερικές εισπρακτικές τους, όχι τις άλλες τις εξωτερικές που τις μισθώνουν με καλόπαιδα

  38. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 09/11/2008 15:40:54

    @Δημήτρης
    θα μου επιτρεψεις να προσπαθησω αργοτερα να απαντησω στα ερωτηματα που εθεσες γιατι τωρα ειναι δυσκολο, Ευστοχες οι παρατηρησεις σου και αξιες να διευκρινισθουν,αν και καθε σου ερωτηση ευστοχα καλυπτει ολοκληρα θεματα ουσιας.θα προσπαθησν πιο μετα,οσο βεβαια επιτρεπει η στενοτητα ενος σχολιου και οι περιορισμοι που εκ των πραγματων εχουμε σε ενα Blog,ως απλοι σχολιαστες. Παντως θελω να σου διεκρινισω οτι μακαρι να εχω λαθος αποψη,ακομη και σε διαλογικο επιπεδο, η αλλη αποψη ειναι βημα προοδου καθως και η αποδοχη της.Αυτη ειναι η ουσια της πραγματικης προοδου πιστευω.

  39. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/11/2008 16:39:56

    @ Πιστεύω, ότι αυτό είναι το μεγαλείο του INTERNET, να μην φοβόμαστε, σχεδόν στα όρια του καθόλου, κανέναν π....η. Και να μιλάμε ελεύθερα, για όλους και για όλα.
    Ή κάνω λάθος;

  40. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 09/11/2008 16:43:18

    Καρτέλ, ναι, παγκόσμιο, ναι, πανίσχυρο, ναι, αλλά αυτά τα καραγκιοζλίκια μόνον στην Ελλάδα συμβαίνουν. Είδατε σε καμιά άλλη χώρα να γίνεται "συμφωνία κυρίων" για να πάρουν όλες οι τράπεζες "βοήθεια", κι αυτές που θέλουν και χρειάζονται, κι αυτές που δεν θέλουν και δεν χρειάζονται; Έκαναν όλες οι σοβαρές κυβερνήσεις προγράμματα και όσες τράπεζες χρειάζονται, ζητούν και παίρνουν χρήματα. Μόνον εδώ οι δικοί μας πάνε να το παίξουν προστάτες του ενός και του άλλου. Αν είχαμε μια σοβαρή κυβέρνηση αυτές οι "συμφωνίες κυρίων" θα είχαν πάει περίπατο, κανένας δεν θα τις σκεφτόταν. Θα τους έλεγαν, εμ σας βοηθάω στο πρόβλημά σας, εμ ζητάτε και τα ρέστα να μην ωφεληθούν όσοι δεν έχουν πρόβλημα. Αλλά τι λέω; Της κυβέρνησης είναι το πρόβλημα; Μίλησε καμιά αντιπολίτευση; Μίλησε κανένας ΣΥΡΙΖΑ; Μίλησε ακόμα και αυτό το ΚΚΕ; Γιατί μήπως δεν ξέρουν τι γίνεται; Μίλησε ο Καρατζαφέρης; Όλοι τους είναι συνένοχοι. Σε όλες τις άλλες χώρες φτιάξαν προγράμματα στο πι και φι και τα εφαρμόζουν, μόνον σ' εμάς δεν έχουν γίνει ακόμη γιατί σφάζονται οι τράπεζες μεταξύ τους και το πολιτικό σύστημα θέλει να ευνοήσει τους ιδιώτες.

    Μπράβο στον αρχικό ανώνυμο, και στους άλλους που μας έδωσαν πληροφορίες, αλλά πιο πολλά μπράβο στον FactorX που είχε το θάρρος της αναδημοσίευσης. Μέσα σε τόσο αποτελεσματική τρομοκρατία που έχει πέσει, ήθελε περισσότερο θάρρος για να αναδημοσιεύσεις κάτι "επώνυμα", έστω και με ψευδώνυμο, παρά για να δημοσιεύσεις ένα σχόλιο ούτε καν με ψευδώνυμο.

  41. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/11/2008 16:55:01

    O εκπρόσωπος τύπου του Πασόκ (ξεχνάω το όνομά του αλλά ακούω ότι αυτός προορίζεται για μελλοντικός ΥπΟικονομίας, και όχι η Λούκα) το είπε: «συνεννοήσεις» (αναφερόμενος στον προσφιλή κλάδο)

    Επώνυμε, ψάξε την χτεσινή ή προχτεσινή του δήλωση.

  42. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 09/11/2008 17:09:23

    Δεν ξέρω τι έκαναν οι άλλοι αλλά ΣΥΡΙΖΑ και Αλαβάνος έχουν δηλώσει ξεκάθαρα (εκτός των άλλων:
    -Να μην δοθεί ούτε € στις Τράπεζες.
    -Όποια Τράπεζα ζητήσει λεφτά, εκτός των όρων, που θα βάλει, το δημόσιο να πάρει αντίστοιχες μετοχές και να βάλει γερό πόδι στο Δ.Σ.. Γι'αυτό και αρνούνται, άλλωστε.
    -Να (επανα)κρατικοποιήσει ΕΤΕ και μαζί με ΤΤ, Αγροτική να δημιουργήσει ένα φορέα χρηματοδότησης και ανάπτυξης της χώρας.
    -Να παγώσει τα δάνεια για μισθωτούς-συνταξιούχους και μικρομεσαίους.
    Και άλλα-πολύ σοβαρά-που λόγω χώρου παραλείπω.

    Αν δεν τα είδες ή δεν τα διάβασες το καταλαβαίνω.
    Όχι όμως και να μιλάς για σιωπή και συνενοχή.

    Και πάλι όμως, μπράβο σου για το κράξιμο, που έριξες...

    Όπως και εκ μέρους μου, μπράβο στον FactorX που είχε το θάρρος της αναδημοσίευσης.

    Και μη ξεχνάμε: Από το INTERNET θα το βρούνε πολλές κουφ..ες.

  43. Factorx avatar
    Factorx 09/11/2008 17:20:14

    Διαφημίζει κανένας την Νικολούλη εδώ μέσα; Σβύνω αμέσως καθε σχετικη αναφορά επειδή υποβαθμίζει τον διάλογο και είναι ένας απο τους καλύτερους που έχει γίνει εδώ μέσα.

  44. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 09/11/2008 17:20:34

    Δεν δέχομαι τις ενστάσεις σας και θα σας πω γιατί. Άλλο μια άποψη "ούτε ευρώ στις τράπεζες" που είναι μια διαφωνία με τη συγκεκριμένη πολιτική στήριξης και άλλο αυτο που συμβαίνει. Ο ΣΥΡΙΖΑ βγήκε και είπε την πολιτική του άποψη. Αντίθετη με αυτή της κυβέρνησης, του μεγάλου κεφαλαίου ας πούμε. Ως εδώ έχουμε να κάνουμε με μια συγκεκριμένη πολιτική διαφωνία, συνηθισμένη, θεμιτή. Άλλη πολιτική ο ένας, άλλη ο άλλος.

    Όμως τι γίνεται εδώ; Μάθαμε σήμερα ότι έχουμε να κάνουμε με μια συνωμοσία προστασίας των ιδιωτικών τραπεζών, ή μάλλον ΚΑΠΟΙΩΝ ιδιωτικών τραπεζών, και γι' αυτό το πράγμα, που είναι ΜΕΓΑ σκάνδαλο, δεν είπε κανένας τίποτα!!! Το ένα είναι διαφορά πολιτικής, το άλλο, που είναι όλη η ουσία για την ελληνική κακοδαιμονία, κουβέντα κανένας! Ναι, είναι όλοι τους συνένοχοι σε αυτό το μέγα σκάνδαλο προστασίας τριών ανθρώπων εις βάρος του συνόλου.

    Χέστης κι ο εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ που δίστασε να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Χέστης πιο πολύ αυτός από τους άλλους γιατί γι' αυτό τους έχουμε εκεί πάνω, για να λένε τι συμβαίνει και να ελέγχουν την κυβέρνηση γι' αυτά τα τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλα. Τα μάθαμε τελικά από πέντε ανώνυμους και τον FactorX.

    Κάποιος έγραψε παραπάνω γι' αυτούς που ανάβουν τα φώτα και βλέπουμε κι εμείς οι άλλοι τι συμβαίνει. Αυτό είναι το πρόβλημα της Ελλάδας, και σ' αυτό είναι όλοι τους συνένοχοι. Όλοι τους.

  45. Factorx avatar
    Factorx 09/11/2008 17:26:28

    Προσέξτε τι γράφει ο φίλος του ΘΡ και πρωην συντακτης της Αυριανής Β Χιώτης στο σημερινό Βημα (κεντρικό αρθρο)

    Τουλάχιστον άλλες δεκαπέντε ημέρες θα διαρκέσει το «μπρα ντε φερ» στο οποίο επιδίδονται την τελευταία περίοδο η κυβέρνηση και οι τράπεζες για την αποδοχή ή μη του σχεδίου ενίσχυσης της ρευστότητας της οικονομίας και των τραπεζών που εισηγείται στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφης. Το Μέγαρο Μαξίμου εκτιμά πως το σχέδιο τελικώς θα αποδεχθούν όλες οι ελληνικές τράπεζες, απλώς διστάζει κάποια από αυτές να κάνει το πρώτο βήμα, επιχειρώντας ταυτόχρονα να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ανταλλάγματα. Από την άλλη πλευρά, η απόρριψη του σχεδίου θα λειτουργήσει καταστροφικά για τον πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή, αφού θα αποδείξει πως το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας δεν εμπιστεύεται τους χειρισμούς του.

    http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15506&m=A08&aa=1

  46. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/11/2008 18:14:50

    που το ξέρει;

  47. Τακτικός Αναγνώστης avatar
    Τακτικός Αναγνώστης 09/11/2008 18:16:40

    @Factorx 43:Μόλις τώρα βρήκα πάλι χρόνο να παρακολουθήσω την συζήτηση. Προφανώς κάποια ιδιαίτερη ευαισθησία σου άγγιξε το εντελώς ανώδυνο χιουμοριστικό σχόλιο, την οποία δυστυχώς αγνοούσα, και βέβαια εξακολουθώ να αγνοώ. Δεν ήταν ευχάριστη έκπληξη. Τέλος πάντων, κάνε τουλάχιστον σωστά την δουλειά... Υπάρχουν και άλλα δύο σχόλια να σβύσεις (με το παρόν τρία) αφού προέρχονται από διαφημιστή !!!(είσαι με τα καλά σου ή το έχεις χάσει εντελώς;) της "Ακατανόμαστης".

  48. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 09/11/2008 19:27:25

    Εγω θα συμπληρωσω, οτι καποια μπακαλικα, εγιναν Τραπεζες, μετα τη μεγαλη απεργια, που εγινε απο τον Πουλαρίκα το 1980 νομιζω, τοτε που η Εθνικη ηταν κλειστη 40 μερες, και τοτε οι λεφταδες, πηραν και δικαιως τα λεφτα τους, και μας προεκυψε η Πιστεως, μετεπειτα Αλφα Μπανκ.
    Μερικες φορες, το να τραβαει κανεις το σκοινι, δεν ειναι ο,τι καλυτερο.
    Και σα να μην εφτανε αυτο και σα να μην ειχαν παρει το μαθημα τους οι συνδικαλισταδες, αφησαν να εξελιχθη μια απεργια στην Πιρελλι, σε "αγρια", με αποτελεσμα να κλεισει η εταιρια, πραμα που το ειχε προαναγγειλει, αλλα ο ΑΡΧΙσυνδικαλιστης απο την Αθηνα, τους εσπρωχνε πιο πολυ, για δικους του λογους, λεγοντας τους, μπλοφα ειναι, δεν την κλεινουν.
    Αλλα την εκλεισαν. Και η Πατρα, γεμισε ανεργους.

  49. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/11/2008 19:44:07

    δεν έχω στοιχεία, ούτε ήμουν εδώ επί Πουλαρίκα. Αλλά έχω δει συνδικαλιστές να έχουν δουλέψει κατά παραγγελία...Προβοκάτωρ, μου έδωσες μια ιδέα να ψάχνω...

  50. πολλοί ανώνυμοι avatar
    πολλοί ανώνυμοι 09/11/2008 23:19:13

    Ανώνυμε 50, δεν είναι φήμη. Εχει μαθευτεί από μέσα, από παιδάκια που φοβούνται, φυσικά, να μιλήσουν, έχει διασταυρωθεί με τρίτους του χώρου και εκτός χώρου. Από θεωρία που δένει με τα γεγονότα είναι κατι παραπάνω.

    Ενοχλείσαι;

    Έχεις άλλη άποψη για το γιατί τόσες τσιριμώνιες (και αγορές ιδίων μετοχών που ανακοινώνονται και δεν γίνονται;

    Ή σε έβαλαν να δουλέψεις κυριακάτικα;

  51. Anonymous 50 avatar
    Anonymous 50 09/11/2008 23:48:55

    @πολλοι ανωνυμοι
    Τωρα ποιός απο εμάς δουλεύει και για ποιόν, θα φανεί σύντομα. Να είσαι σίγουρος.

  52. πολλοί ανώνυμοι avatar
    πολλοί ανώνυμοι 10/11/2008 00:20:48

    ενδιαφέρον...

    άκου παιδί μου μου πράγματα...μείωση κεφαλαίου εν μέσω κρίσης... τσ τσ τσ.

    Μη φοβάσαι, το είπε ο Πρωθυπουργός από το εξωτερικό: στο IMF θα υπαχθείτε, για να πάρετε τα 28 δις (τώρα πως το σκέφτηκε αυτό είναι άλλο πάλι)

  53. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 10/11/2008 00:25:15

    Αγαπητέ@ Επώνυμε at 5:20 pm

    Έλειπα κα τώρα σε διάβασα.
    Πραγματικά είναι καταπληκτικά (και το εννοώ) αυτά που γράφεις.

    Στη μεγάλη ηλικία που βρίσκομαι, πρώτη φορά ακούω ότι είναι ποτέ δυνατόν να εκφράζει κάποιο κόμμα τόσο ξεκάθαρες απόψεις, για συγκεκριμένο θέμα και να ζητά:να " βάλει η πολιτεία τα δυό πόδια των τραπεζών σ'ένα παπούτσι" και ταυτόχρονα να εγκαλείται, ότι "δεν είπε τίποτα!!!
    για το ΜΕΓΑ αυτό σκάνδαλο."

    Και ακόμη ότι για την "ουσία, για την ελληνική κακοδαιμονία, κουβέντα κανένας!".

    Μα η ελληνική κακοδαιμονία, δεν είναι συνέπεια και αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών;
    Τι άλλο έπρεπε να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, από το εκφράσει τόσο ξεκάθαρα την πολιτική του, που είναι άλλη και αντίθετη από την εφαρμοζόμενη;

    Και που δεν έκαναν τα 2, τουλάχιστον κόμματα εξουσίας; Ώστε να αποκαλείς το ένα χέστηδες;

    Εντάξει, κατανοούμε τη δυσκολία που μπορεί να έχει κάποιος, για να παραδεχθεί τις ευθύνες αυτών που υποστηρίζει και ίσως ψηφίζει;

    Αλλά από το σημείο αυτού μέχρι να επιμένουμε σε κάτι που δεν στέκει σε καμμιά λογική υπάρχει μεγάλη απόσταση.

    Όταν μάλιστα, ο ίδιος παραδέχεσαι ότι η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ είναι " Αντίθετη με αυτή της κυβέρνησης, του μεγάλου κεφαλαίου ας πούμε. και πως εδώ έχουμε να κάνουμε με μια συγκεκριμένη πολιτική διαφωνία" ,(...) Άλλη πολιτική ο ένας, άλλη ο άλλος.";

    Τι περισσότερο θα έπρεπε να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ για να μην επειμένεις να τον θεωρείς συνένοχο;

    Να πάει να δείρει τους διοικητές των τραπεζών αυτών, ή να γκρεμίσει τις τράπεζες τους;

    Τι να κάνουμε η πολιτική δεν γίνεται έτσι, αλλά με πολιτικούς όρους;
    Αυτοί είναι οι και κανόνες του παιχνιδιού.

    Διαφορετικά, αν ακολουθούσε ο ΣΥΡΙΖΑ αυτά που δεν προτείνεις ανοιχτά, ή αυτά που ίσως εννοείς, ο ίδιος δεν θα έβγαινες να τον κατηγορήσεις για μύρια όσα;

    Αλλά είπαμε, δεν είναι εύκολη η αναγνώριση της πραγματικότητας, όταν αυτή μάλιστα είναι λάθος και δυσάρεστη..., γιατί αν την παραδεχτεί κάποιος, αυτόματα θα πρέπει να αναρωτηθεί ΓΙΑΤΙ την υποστηρίζει και δεν αλλάζει άποψη; Οπότε;....

  54. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 10/11/2008 05:44:13

    @ Δημήτρης

    Τώρα, εγώ δεν μπορώ να παραδεχθώ "ευθύνες αυτών που υποστηρίζει και ίσως ψηφίζει" ή εσύ; Συγγνώμη που κατηγορήσαμε ανοιχτά τον αγαπημένο σου ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα το ξανακάνουμε.

    Το σκάνδαλο που βλέπω εγώ είναι ευνοιοκρατική μεταχείριση συγκεκριμένων τραπεζών ή μίας τράπεζας εις βάρος των άλλων, και μάλιστα εις βάρος των κρατικών τραπεζών. Άλλο αυτό, άλλο το "να βάλει τα δυο πόδια των τραπεζών σε ένα παπούτσι". Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ μου θυμίζει έκθεση ιδεών του σχολείου. Λέμε χαλαρά αυτό που είναι το θεωρητικά σωστό - και ποιος διαφωνεί με το να μπούν τα δυο πόδια των τραπεζών σε ένα παπούτσι; - και το δύσκολο, που είναι η ευνοιοκρατική μεταχείριση του Λάτση, του Κωστόπουλου και του Βαρδινογιάννη, το αφήνουμε στο φιλότιμο των blogs. Να τη βράσω τέτοια πολιτική.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ είπε αντιθέτως κι ένα πολύ σωστό πράγμα: Να ξαναγοράσει το κράτος την Εθνική, τώρα που είναι χαμηλά οι μετοχές. Αν αυτή η κυβέρνηση που έχουμε σκεφτόταν το συμφέρον της χώρας, θα είχε αγοράσει κοψοχρονιά όσες μετοχές πουλούσαν σαν τρελα τα ξένα funds αυτές τις μέρες. Δε βαριέσαι. Είναι δουλειά της κυβέρνησης να σκέφτεται το συμφέρον της χώρας;

    Προσπαθώ ως πολίτης να δω το τι κάνει σωστά και τι κάνει λάθος ο κάθε πολιτικός φορέας. Δεν βλέπω να έχει κάνει κάτι σωστό η κυβέρνηση, που είναι και ο αυτουργός του σκανδάλου που καταγγέλθηκε σε αυτό το post, αλλά δεν μπορούμε να αθωώσουμε με το έτσι θέλω και τους υπόλοιπους που το ξέρουν και σιωπούν. Γιατί δεν μπορεί να αποκαλύφθηκε εδώ ότι το ξέρουν τόσοι και τόσοι αναγνώστες ενός μπλογκ και να μην το ξέρουν τόσοι πολιτικοί σε στενή επαφή με όλους τους μεγαλοδημοσιογράφους.

    Αν θέλεις και τη γνώμη μου, θεωρώ λάθος τη γνώμη του ΣΥΡΙΖΑ να μην δοθούν χρήματα στις τράπεζες. Το αν μας χρειάζονται οι τράπεζες ή όχι, είναι μια συζήτηση που πρέπει να την κάνουμε άλλη στιγμή, ψύχραιμα, όχι εν μέσω της κρίσης. Και αν δεν μας χρειάζονται, να πάμε ομαλά σε ένα άλλο σύστημα. Αλλά όταν τώρα στεγνώνει η αγορά επειδή μερικές ιδιωτικές τράπεζες δεν έχουν λεφτά να δανείσουν (αυτό δεν είναι το πρόλβημα;) και ο επαγγελματίας και το νοικοκυριό βασίζεται σε αυτά τα δάνεια, τότε τι κάνεις; Αφήνεις τις τράπεζες να ψοφήσουν επειδή διαφωνείς με τον καπιταλισμό; Παίρνεις κάποια μέτρα τώρα που χρειάζεται και μετά σιγά σιγά περιορίζεις το ρόλο των τραπεζών χωρίς να προκαλέσεις πρόβλημα στην οικονομία.

    Αυτή τη γνώμη του ΣΥΡΙΖΑ τη θεωρώ λάθος, πολιτικά λάθος. Τη γνώμη του ΣΥΡΙΖΑ να αγοράσει το κράτος Εθνική τη θεωρώ σωστή, πολιτικά σωστή. Το πακέτο στήριξης της κυβέρνησης το θεωρώ σωστό, πολιτικά σωστό. Την ευνοιοκρατία της κυβέρνησης υπέρ δυο-τριών ιδιωτών τη θεωρώ ΜΕΓΑ σκάνδαλο, που διαπράττει η ίδια η κυβέρνηση. Γιατί το θέμα δεν είναι ότι τους δίνει λεφτά. Εκεί μπορούμε να συζητήσουμε αν πρέπει ή όχι. Το θέμα είναι ότι θέλει να θάψει ποιοι έχουν το πρόβλημα, εις βάρος των κρατικών τραπεζών. Και τη σιωπή των υπολοίπων απέναντι σε αυτή την ευνοιοκρατία τη θεωρώ εξίσου ΜΕΓΑ σκάνδαλο, για το λόγο ότι δεν αποκαλύπτει μόνον το ποιόν των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά αποκαλύπτει, πολύ περισσότερο, τι σόι κοινωνία είμαστε. Και δεν μου φταίει μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα. Εδώ ανώνυμα γράφαμε και κάποιοι εδώ μέσα φοβόντουσαν μήπως φάνε ξύλο ή μήπως τους ψάχνουν!

    Δεν αθώωσα εγώ καμία κυβέρνηση με κομματικές παρωπίδες. Εσύ αθώωσες το ΣΥΡΙΖΑ, που, μέσα από εύκολες γενικόλογες καταγγελίες, συμμετέχει πρόθυμα σε αυτή τη συνωμοσία σιωπής, ενώ προφανώς και γνωρίζει ποιου το παιχνίδι παίζει η κυβέρνηση.

  55. KaryID avatar
    KaryID 10/11/2008 08:36:06

    Ακόμα και ο εσωτερικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και η χωροταξία των θέσεων εργασίας στα σύγχρονα "ταχυδανειστήρια" είναι ενδεικτικά της νοοτροπίας τους και το πως αντιμετωπίζουν εργαζόμενους και πελάτες.

    Σε πολλές από τις βραχύβιες νεόκοπες αλλά και στα σύγχρονα υποκαταστήματα των παλαιότερων τραπεζών οι εργαζόμενοι στέκουν όρθιοι σαν εγκλωβισμένοι σε γκισέ τύπου ημικυκλικού σταντ τσιγκούνικων διαστάσεων 50 Χ 50 εκατοστών, μέσα στο οποίο δεν μπορούν να στραφούν καλά καλά δεξιά/αριστερά, λες και βρίσκονται σε ΚΛΩΒΟ.

    Αυτός ο επιθετικός "εργονομικός" δήθεν σχεδιασμός, όπου έχει υπολογιστεί και το τελευταίο εκατοστό που χρειάζεται το χέρι για να απλωθεί και το σώμα να κάνει την επί τόπου στροφή σηματοδοτεί και κάτι άλλο: την ταχύτητα με την οποία πρέπει να διεκπεραιώνονται οι εργασίες δανεισμού, στη λογική του ΜΠΗΚΕΣ, ΤΑ ΠΗΡΕΣ σε 2', ΒΓΗΚΕΣ, η οποία ταχύτητα χορήγησης οδήγησε παγκοσμίως στην κατάσταση που βιώνουμε σήμερα.

    Ακριβώς όπως το λέει ο @ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ: "... ΚΑΠΟΙΑ ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ ΕΓΙΝΑΝ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ..." και θα προσθέσω ότι έγιναν τράπεζες και ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΜΠΑΚΑΛΙΚΑ.

    Όσον αφορά τους πελάτες τώρα: τα ΑΤΜ τα βγάζουν όλο και πιο έξω από τον κύριο χώρο της τράπεζας, δείγμα του πόσο υπολογίζουν τους συναλλασσόμενους, τις γυναίκες, τους νέους φοιτητές, τους συνταξιούχους που χρησιμοποιούν τα ΑΤΜ.

    Οι Ολλανδοί ζωγράφοι - όχι τυχαία αφού η τραπεζική έχει ίσως τις βαθύτερες ρίζες της στην Ολλανδία - έχουν δώσει συγκλονιστικούς πίνακες για τραπεζίτες, σαράφηδες που μετρούν τα νομίσματα το βράδυ στο φως του λυχναριού και δίπλα η γυναίκα με την πάλλευκη καλύπτρα στο κεφάλι καταχωρίζει στο μπακαλοδέφτερο. Ψάξτε ιστοσελίδες μουσείων για πίνακες ζωγραφικής με τραπεζικό θέμα και θα βουβαθείτε από την ομορφιά και την αλήθεια των πινάκων αυτών.

  56. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 10/11/2008 10:37:20

    @ Επώνυμος at 5:44

    Εντάξει!!.. φίλε μου.

    1. Αφού θεωρείς συνένοχο ένα κόμμα που δεν έχει ποτέ του κυβερνήσει, όταν είναι γνωστοί ποιοί κυβερνούσαν και ποιοί τάκαναν μαντάρα, στη χώρα μας, δεν μπορώ να πω τίποτε, απολύτως.

    2. Αφού θεωρείς συνένοχο, ένα κόμμα πως δεν ...μιλάει, (που από το πρωϊ ως το βράδυ δεν κάνει τίποτε άλλο από το να καταγγέλει και να προτείνει), όταν γνωρίζουμε: ποιοί σιωπούν, ποιοί είναι οι ένοχοι και ποιούς στενούς δεσμούς με τις τράπεζες και την παρανομία έχουν, πάλι δεν μπορώ να πω τίποτε.

    3. Πάντως, δεν νομίζω, ότι πρέπει να δέχομαι κατηγορίες και πολύ περισσότερο ειρωνίες, επειδή θεωρώ βάσιμο (τουλάχιστον) να υποστηρίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει καλά τη δουλειά του στο θέμα των Τραπεζών. Έτσι πιστεύω.

    Αυτά, για να μη το τραβάμε και πάρα πολύ το θέμα, και...

    ....Νάσαι πάντα καλά με υγεία και χαρά!!..

  57. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 10/11/2008 11:08:42

    Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να συμφωνούμε πάντοτε. Νομίζω ότι μπορεί να καταθέτει ο καθένας την άποψή του, έτσι δεν είναι; Έτσι προάγεται ο διάλογος. Άμα είναι να είμαστε υποχρεωμένοι να δεχόμαστε τη μία ή την άλλη άποψη, να ξέρουμε να μην τη λέμε καθόλου την άποψή μας. Δεν σου είπε κανένας να δεχτείς κατηγορίες, απλώς κι εγώ δεν δέχομαι να μου λένε ότι έχω τη χι ή την ψι άποψη επειδή υποστηρίζω ή ψηφίζω κάποιο κόμμα. Πολύ περισσότερο όταν από την άλλη πλευρά βλέπω να υπάρχει μια δογματικού χαρακτήρα υπεράσπιση του τύπου "αυτό το κόμμα αποκλείεται να φταίει". Αυτός ήταν ο στόχος της ειρωνίας, την οποία πάντως ανακαλώ επιτόπου, αφού σε ενόχλησε.

  58. Factorx avatar
    Factorx 10/11/2008 12:28:23

    @KaryID: Δεν μας στέλνεις κανέναν Ρέμπραντ με Σαράφη;

  59. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 10/11/2008 12:31:22

    @ Επώνυμος
    Σωστά!!..

    Ερώτημα ρητορικό , και για την ανάγκη προάσπισης ενός ουσιαστικού και γόνιμου διαλόγου:

    Αν κάτι είναι γεγονός αναμφισβήτητο θα πρέπει να το εκλαμβάνουμε ως είναι ή όχι;
    Π.χ. Σήμερα είναι Νοέμβρης 10 ή Κυβέρνηση είναι η ΝΔ, αυτό πρέπει να το δεχόμαστε ή να το αμφισβητούμε;

    Αν θέλεις δίνεις κάποια απάντηση , αν όχι ..
    δε χάθηκε ο κόσμος ....Νάσαι πάντα καλά με υγεία και χαρά!!

  60. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 10/11/2008 13:25:39

    Νομίζω ότι καταλαβαίνω πού το πας και αντιλαμβάνομαι ήδη ότι υπάρχει ένα λογικό λάθος στη σκέψη σου, αλλά για να μην προτρέξω θα σου απαντήσω με το αυτονόητο "ναι" στη μαλλον ρητορική σου ερώτηση.

  61. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 10/11/2008 13:56:07

    Σε παραδέχομαι και σε χαιρετώ!..

  62. Ερασμία avatar
    Ερασμία 10/11/2008 14:04:23

    Ο καπιταλισμός καταρέει. Το δίλημμα είναι πλέον επίκαιρο. Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα.

  63. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 10/11/2008 14:38:50

    Η Εθνική έσπασε πρώτη το «μέτωπο» των τραπεζών και είπε ναι στον Αλογοσκούφη και το σχέδιο στήριξης των 28 δισ. ευρώ, η ΕΤΕ ωστόσο δεν έπραξε το ίδιο λόγω... ανταγωνισμού, αλλά ουσιαστικά διαφωνιών από μέλη της.

    από το Έθνος (το site...)

  64. KaryID avatar
    KaryID 10/11/2008 15:18:06

    @factorX: Ολλανδός Goldenboy - Σαράφης στέλνεται με email

  65. ρομαντικος avatar
    ρομαντικος 10/11/2008 22:11:04

    Μακρης Κ, σε ευχαριστώ για τισ ευχές σου.Χαίρομαι που σε διαβάζω.
    θέλω να σου πω οτι και εγώ ενοιωσα υπερήφανος που είμαι Ελληνας οταν συμμετείχα σε διεθνή ειρηνευτική αποστολή του Ο.Η.Ε. στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη,και διαπίστωσα πόσο ικανοί είμαστε οταν το θέλουμε και οταν δουλεύουμε πραγματικά.
    φίλε ΠΡΟΒΟΚΑΤΩΡ εχεις απόλυτο δίκιο οταν λές για μπακαλικα που έγιναν τράπεζες αλλά θέλω να τονίσω οπως έκανα παλαιότερα οτι ο κ. ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ της Εθνικής έδωσε (6) εξη δις EΥΡΏ για να αγοράσει ενα περίπτερο στην Τουρκία την finans BANK.
    Kαι γιαυτό το εγκλημα με τα λεφτά του Ελληνικού λαού , μάλλον δεν θα απολογηθεί ποτέ και σε κανένα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.